אם מישהו רוצה להעיר הערות נבזיות על האינטליגנציה של האומה האמריקאית או להשמיע נבואות זעם בנוגע לחורבן התרבות בכלל, זה הזמן: 'ג'קאס' חזרו, והם במקום הראשון.
עבור מי שלא מכיר את התופעה, 'ג'קאס: מספר 2' – כמו הסרט שהקדים אותו, וכמו תכנית הטלוויזיה שהגיעה לפניהם – הוא, אפשר להגיד, סרט תיעודי, על חבורה של מופרעים שעושים כל מיני דברים שאפילו בתכניות טלוויזיה יפניות היו מהססים לעשות. זה מתחיל בדברים שפויים יחסית כמו להצמיד רקטה לאופניים ולדהור לתוך אגם, וממשיך בהצמדת עלוקה חיה לעין (איך זה נגמר אני לא יודע, ולא בטוח שאני רוצה לדעת). בקיצור, כל מה שבדרך כלל אפשר לראות רק ב-youtube. כפי שנרמז בשמו, הפעם יוצרי הסרט כוללים גם הרבה תרגילים שמערבים חומרי הפרשה מוצקים. ולמען הסרט ספק: זה מוקרן בבתי קולנוע, ואנשים משלמים כדי לראות את זה. השבוע, הם שילמו 29 מיליון דולר כדי לראות את זה.
יש המון דברים תמוהים ב'ג'קאס: מספר 2', אפילו אם לא סופרים את עצם קיומו של סרט כזה. דבר מוזר מספר 1: למה אין עוד סרטים כאלה? 'ג'קאס' הראשון יצא ב-2002; הוא הכניס 23 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון, ו-64 מיליון בסך הכל. זה המון בשביל סרט שהופק בתקציב של כמעט כלום: אחרי הכל, זה לא שיש בסרט תפאורות מרשימות. או פעלולים ממוחשבים. או תסריט. במאי יש, אבל אני לא ממש יודע מה היה התפקיד שלו בסרט, או האם הוא הדריך את השחקנים ("כשהיאק נוגח לך בביצים, תתנהג כאילו כואב לך"?). היה אפשר לצפות שבעקבות ההצלחה, עשרות סרטים בסגנון ובתקציב דומה יצאו למסכים. אבל לא. כלום. גם ארבע שנים אחר כך, ז'אנר האנשים-שפוגעים-בעצמם נשאר ז'אנר של סדרת סרטים אחת.
עוד דבר משונה בסרט: הדירוג שקיבל. הסרט קיבל בארה"ב את הדירוג R, המחמיר יחסית, אבל זה אותו הדירוג שאותו מקבל כל סרט שבו נאמרת המילה "פאק" יותר מפעמיים. וכאן אנחנו מדברים על סרט שבו מישהו דוחף איבר רגיש, עטוף בגרב בלבד, אל תוך כלוב מלא נחשים. הרבה מבקרים תוהים: אם הדבר הזה, שכולל הקאות, הפרשות, ואלימות – ולא בכאילו, אלא באמת – קיבל את הציון R, אז מה לכל הרוחות צריך לעשות כדי לקבל NC17?! להרוג מישהו, על אמת?
אבל הדבר הכי מוזר בקשר ל'ג'קאס' הוא הביקורות עליו. הן חיוביות. לא כולן – אתה לא יכול לחרבן לאנשים מול הפרצוף ולצפות שכולם יאהבו אותך – אבל הסרט מחזיק במאזן עגבניות-רקובות בכלל לא רע. מבקרים רבים שנחשבים למיושבים בדעתם מצהירים שכשהסרט לא גורם לצופים להקיא, הוא מאד, מאד מצחיק.
יתר הסרטים החדשים של השבוע הם עניין סטנדרטי הרבה יותר, וגם הסכומים שהשיגו אופייניים לספטמבר, כלומר, בעיקר עלובים. אל המקום השני נכנס 'בלי פחד', סרט אומנויות לחימה מתוצרת הונג-קונג, בכיכובו של ג'ט לי. בניגוד ל'גיבור' ודומיו, לסרט הזה אין יומרות אומנותיות והוא לא יתחרה על שום אוסקר: יש לו רק את ג'ט לי והרבה קרבות יפים. זה מספיק כדי להוציא את מרבית המבקרים מרוצים. גם יוצרי הסרט צריכים להיות מרוצים: בשביל סרט "זר" שמוצג בלי דיבוב, 11 מיליון דולר הם מספר לגמרי לא רע.
דברים נעשים מכוערים הרבה יותר במורד הטבלה. 'Flyboys' הוא סרט אקשן בנוסח מלחמת העולם הראשונה: קרבות אוויר של מטוסים (ממוחשבים) דו-כנפיים. כלומר, תחשבו על סצינת "מלאכי הגיהינום" מ'הטייס', פרוסה על פני סרט שלם. מישהו, שככל הנראה לא עיין היטב בנתוני הקופות של 'סקיי קפטן', השקיע 60 מיליון דולר בסרט הזה, ואפילו לא צייד אותו בשחקנים ידועים: השחקן היחיד בסרט שעשוי להיחשב לכוכב הוא ג'יימס פרנקו ('ספיידרמן'). אבל מכיוון שרמת העניין של הציבור הרחב במטוסים עתיקים לא גדולה במיוחד, הסרט יצא מסוף השבוע כשהוא נושא מטען של 6 מיליון דולר בלבד. גם המבקרים, אגב, לא אהבו.
האסון האמיתי נמצא קצת יותר נמוך, במקום השביעי. בתקופה הזאת לפני שנה עוד דיברו על 'כל אנשי המלך' בתור מועמד אפשרי לאוסקר. ואיך לא ידברו? יש לסרט רשימת כוכבים באורך של ספר טלפונים: ג'וד לאו, שון פן, אנתוני הופקינס, קייט ווינסלט, ג'יימס גנדולפיני, מארק רפאלו ופטרישה קלארקסון.
זה רימייק של סרט שזכה באוסקר (בשנת 1949); ביים אותו סטיבן זייליאן, שגם לו יש כבר אוסקר על המדף (על תסריט ולא על בימוי, אבל למה להתקטנן); והכי חשוב, יש פוליטיקה בסרט, ומכאן שידברו עליו וינסו למצוא בו ביקורת מרומזת על ממשל בוש (לא שזאת חכמה גדולה – בימינו יש כאלה שטורחים למצוא ביקורת מרומזת על ממשל בוש בכל סרט, כולל 'באלגן בחווה'). כל זה היה, כאמור, בשנה שעברה. אבל אז הסרט נדחה במספר חודשים, באופן שהוציא אותו מהמרוץ לאוסקר 2005. לא סימן טוב. כעבור זמן מה הוא נדחה שוב, הפעם לספטמבר האיום. סימן ממש לא טוב. בסוף השבוע הפכה רשימת הקרדיטים של הסרט לרשימת המפודחים שהיו מעונינים שהוא יימחק מדפי ההיסטוריה. בקופות הסרט הכניס 3.7 מיליון דולר בלבד. המבקרים לעגו לסרט, שחטו אותו ורקדו על גופתו – וכן, אלה אותם מבקרים שאהבו את 'ג'קאס'. אם יש השפלה גדולה יותר לסרט שאמור היה להיות מתחרה-אוסקר, אני לא יודע מה היא.
שאר סרטי השבוע מתאפיינים בירידות די קטנות, חוץ מ'הדליה השחורה' שנפל ב-55 אחוז, וצועד בבטחה בעקבות "הוליוודלנד" שכבר עזב את העשיריה.שני האינדיאנים, 'The Illusionist' ו'מיס סאנשיין הקטנה' התמידו בהשגת ירידות זעירות ביותר. במקרה של 'The Illusionist' – 8% בלבד. ממש קסם. 'מיס סאנשיין' רק בקושי נשארה בקצה עשרת הגדולים השבוע, אבל בינתיים הספיקה להגיע ל-50 מיליון דולר נכבדים.
בעניין השבוע הבא, כבר אפשר להביע אופטימיות זהירה – אם לא בנוגע לתוכן הסרטים, אז לפחות בנוגע להכנסותיהם. יוצאים 'המגן', סרט ההצלה הימי עם אשטון קוצ'ר וקווין קוסטנר, ו-'Open Season' ('חברים על הכוונת') הממוחשב.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
ואני מניח,
שהשבוע הזה הוא דווקא שבוע די טוב בשביל ספטמבר, לא?
ואם כבר בנושא, האם 'ג'אקאסס 2' מציג משהו שלא נראה בסדרת הטלוויזייה, או שהוא פשוט פרק אחד ארוך?
אהרו"כ וכו', אם עוד לא לקחו אותו.
מחשש שיסקלו אותי באבנים, או יעלו אותי על המוקד, או יסקלו אותי באבנים בזמן שאני נשרפת על המוקד, אבל Open Season נראה די חמוד.
ג'קאס מצליח ומקבל בקורות טובות.
כנראה מתתי בשנתי והגעתי לגהנום.
ג'קאס מצליח ומקבל בקורות טובות.
או שהמבקרים תפסו שכל. הראשון היה אחד הסרטים המצחיקים ביותר שראיתי. זה פשוט הומור מתוחכם, שלא כל אחד יכול להבין. מן הומור בריטי כזה.
ג'קאס מצליח ומקבל בקורות טובות.
מה מתוחכם בלהצמיד עלוקה לעין?
ג'קאס מצליח ומקבל בקורות טובות.
בריטי?
מתוחכם?
הומור?
תראה,
הם נכנסים לחנות סטייל הום-סנטר, מתיישבים על האסלות ומחרבנים. מאיזה כיוון שלא תסתכל על זה זה מצחיק.
לא
לא מהכיוון של מי שהיה צריך לנקות אחר כך.
או מהכיוון של מתחת לאסלה.
זה כבר עניין של טעם אישי.
הדוגמה הקלאסית הוא 'פגוש את ההורים', בו אנשים צחקו מכאב שהוסב לאחרים. חלק מ'ג'קאס' כולל את סוג ההומור הזה, כשמה שהופך אותו מוקצן יותר זה העניין שדברים קורים על אמת (נאמר, כמו בסצינת מריטת שערות החזה ב'בתול בן 40').
ואכן, התאמצתי לשקף בתגובה שלי את טעמי האישי.
ואכן, התאמצתי לשקף בתגובה שלי את טעמי האישי.
הקטע על ההומור הבריטי נאמר ב*ציניות*. בלי קשר, הם באמת מצחיקים אותי. האמת היא שאין לי מושג למה. אגב גם עם הומור 'גבוה' אני מסתדר יופי. מצד שני, הסרטים שהוזכרו למעלה (פגוש את ההורים וכיו"ב) לא עושים לי את זה. גם לא הסרט החדש עם אוון ווילסון. לא ממש ברור לי למה ג'קאס כן והם לא, למרות שלכאורה מדובר בז'אנרים קרובים.
במחשבה שניה, יש את Little Britain .
שהם אמנם לא בקטע של לפגוע באנשים, אבל מכוונים בהחלט נמוך, ואני מכיר אנשים עם טעם דומה לשלי שאוהבים אותם.
לרגע חשבתי שהייתה לי פה איזו נקודה, אבל כנראה שלא. מילא.
מכוונים נמוך, הא?
http://www.youtube.com/watch?v=V272Pjujneo
נו, לפחות לא מקפחים שם את הילדים.
מה נסגר
מה עם הקריבים ? איפה הם היום ?
נחים על זרי הדפנה.
קצת מזרחית למרכז אמריקה
התשובה שלך היתה יותר טובה.
ובפינת התשובה הרצינית:
אם את סקרנית בנוגע לסרטים ש(כבר) לא מופיעים בדו"חקו, אפשר לבדוק את המצב שלהם ב-
http://www.boxofficemojo.com
הדף של השודדים2:
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=piratesofthecaribbean2.htm
קבוצת Jackass מאוד משעשעת
והסרט הראשון היה מצויין. גבולות הז'אנר כאן מאוד ברורים וג'וני נוקסוויל וחבורת הזבל שלו מצליחים להיות מאוד מקוריים. אני בעדם.
ואם אפשר אז לזרוק קצת יותר גמדים. יש סיבה שהוציאו את הנוהג הזה מחוץ לחוק בכמה מדינות.
טעות בסכום ההכנסות
של הסרט Gridiron Gang
הוא עומד על: 9.4 (26.9)
לא על: 9.5 (9.5)
ניטפוק
הסרת ספק, לא הסרט ספק
סאבטקסט
"המלך מעניש את כל אנשיו על הכישלון"
"שנים הזהרתי שכדורי המתכת ישתלטו על העולם ואנו נהיה צעצועים במשרדים שלהם ואתם עוד קראתם לי מטורף"
"מבטיח שזה לא יכאב יותר מהכישלון של הדאליה השחורה"
רציתי לכתוב משהו על כדורי המתכת
אלא שמהכרותי הקצרה עם סדרת הטלויזיה, יכול להיות שזה בדיוק מה שהם עושים בתמונה.
סאבטקסט
"אוף, ידעתי שהייתי צריך לחשוד כשבהצעת העבודה ל'עבודות משרד' שם החברה היה 'אלוהים"'
כמה פעמים צריך להגיד לך?
אתה לא ציפור, והם – לא ילמדו לעוף!
(אנחנו נמשיך לעשות את זה שבוע אחרי שבוע עד שהעורכים ישברו ויחזירו את הסאבטקסט, נכון?)
עוד שניים
"הקיצוצים בתקציב הגיעו עד למתקני האימונים של נאס"א."
"מקצה שחיה 100 מטר חופשי באולימפיאדת המאוד מיוחדים."
מצדי, שלא יחזירו את הסאבטקסט לעולם. זה כיף ואת לא תהרסי לי, ברור?
''התנגשות מוחית אלסטית מוחלטת''
''אני לא יודע...
אתה *בטוח* לגבי יתרונות השימוש בבני אדם בתור גלגלות?"
(יש משהו בעובדה שהסאבטקסט קופץ מתוך החלון בצורה נסתרת שכזו שפשוט הולך לאיבוד ככה. מה לעשות. ואני אהרוס מה שאני רוצה! אתה לא תגיד לי מה להרוס ומה לא!)
''המבקרים אהבו את זה,
אז נעשה את זה עד שנראה את הקאריביים! ברור?!"
ובכן, גם בי עורר עניין בג'קאס
חבריי אמרו שהם מאוד נהנו ממנו וגם אמרו לי שאני צריך לראות את הראשון (עובד על העניין בזמן זה).
מה שנשכח לציין זה שיש עוד כמה תוכניות בנושא. יש את The Dudesons (הבריטים, נדמה לי?) שטוענים שהם קיימים עוד מלפני קבוצת ג'קאס ועושים דיי אותם דברים. ויש גם את Raising the Roofs שבה לוקחים כמה Rednecks ומצלמים אותם עושים שטויות.
ראיתי? חל וחסיסה. פשוט… אה… הייתי בארצות הברית ו… אתם יודעים… טלוויזיה, רואים פרסומות… כן.
שאלה.
שלום קוראים לי אסף, ורציתי לדעת מה הוא הסרט שעלותו הייתה היקרה ביותר אי פעם, תודה.
תשובה.
"סופרמן חוזר", 260 מליון דולר.
תשובה קצת פחות החלטית
'סופרמן חוזר' הוא באמת אחד הסרטים היקרים ביותר אי פעם, אבל אי אפשר לדעת אם הוא באמת ה-יקר ביותר. קיימים דיווחים סותרים על העלות של כמה סרטים. חוץ מזה, נטען לעתים קרובות ש'קלאופטרה' מ-1963 הוא הסרט היקר ביותר בהיסטוריה: הוא הופק בתקציב של 44 מיליון דולר, ששווים לבערך 300 מיליון דולר של היום.
ואם כבר ירדנו מהטופיק...
מהו הסרט הריווחי ביותר ביחס לעלותו?
זכור לי אי.טי.
תקציב: 8 מיליון דולר.
עשה: כמעט 800 בכל העולם.
שתי אפשרויות
א. 'פרוייקט המכשפה מבלייר'. עלות: 60 אלף דולר; הכנסות בכל העולם: 248 מיליון דולר.
ב. 'גרון עמוק'. עלות: 22 אלף דולר ומסטיק; הכנסות: הרבה מאוד. המיתוס בקשר לסרט אומר שהוא הכניס 600 מיליון דולר, מה שהופך אותו לסרט רווחי הרבה יותר אפילו מ'המכשפה מבלייר', אבל האמת היא שאף אחד לא יודע בדיוק כמה הוא הכניס. התייחסתי לנושא בביקורת על 'בתוך גרון עמוק':
כתבה מספר 2914
מה זאת אומרת
"אף אחד לא יודע בדיוק כמה הוא הכניס"? כבר אין סרגלים בימינו?
מה זאת אומרת
צפוי…
מיס סאנשיין
מגיע לארץ?
כן,
ב-26 באוקטובר. ותאריכים נוספים יש ב'לא סופי':
http://www.fisheye.co.il/static/future.html
עזרה
אממ, אני צריכה לעשות עבודה בהיסטוריה, שצריך לבחור נושא וסרט על הנושא. אם מישהו מכיר סרטים על תקופת מלחמת העולם השניה (לא דוקומנטריים) מנקודת המבט *הגרמנית-נאצית*, אשמח אם יוכל להגיד לי כמה שמות שאוכל לברר לגביהם.
תודה מראש.
הנפילה, למשל.
כתבה מספר 2734
הנפילה, למשל.
מממ.. יש את הסרט ההוא על הצוללת הנאצית שסוקר פה פעם באתר, אם הייתי טיפה יותר חרוץ הייתי מחפש לינק.
אם סרטי תעמולה מהתקופה המדוברת מתאימים לך
כדאי לך לחפש סרטים של לני ריפנשטאל
הצוללת
בגרמנית das boot או the boat. סרט מעולה על צוות של צוללת גרמנית במלחה"ע ה-2.
הביקורת על הסרט ''הצוללת'':
כתבה מספר 3359
אם זה עדיין רלוונטי...
כדאי להזכיר גם את "צלב הברזל", מסרטיו הפחות ידועים של הבמאי הענק סם פקינפה, שעוסק בחיילים גרמנים בשדה הקרב של מלחה"ע ה-2. רק ראי הוזהרת, סרט אלים למדי.
היומית משלשום הזכירה לי חידון קולנוע שאני מאוד אוהב.
http://www.files.arnodewever.com/Film%20Title%20Quiz_V1.xls
הבעיה היחידה איתו: צריך להקפיד לכתוב במשבצת מתחת לתמונה את שם הסרט במדויק – אחרת הוא לא מזהה את התשובה כנכונה. האיות הוא לפי ימד"ב, בכל אופן.
(הייתי בטוח שפורסמה באתר יומית או לפחות תגובה עליו, אבל לא הצלחתי למצוא. אם מישהו מוצא – אשמח לדעת).
היומית משלשום הזכירה לי חידון קולנוע שאני מאוד אוהב.
מצאתי 23 מתוך 60 (24 אם מחשיבים את מלחמת הכוכבים, שהוא לא מקבל אף אחת מהאופציות האפשריות)
ואת זה הצלחתי לעשות אף על פי שראיתי רק 14 מהסרטים…
נסי ''Attack of the Clones''.
אוף, זה ממש קשה. גם אני ב-24.
26, והולך לישון מדוכא.
37.
היומית שעכרור הזכיר היא זאת:
כתבה מספר 1327
ב-filmwise ממשיכים לפרסם חידון כזה פעם בשבוע, והם הרבה הרבה יותר קשים מלקט האקסל הזה.
29
החידונים הרגילים שלהם הרבה יותר מהנים (לטעמי.)
http://www.filmwise.com/visual/index.shtml
שיגעת אותנו.
שעה אנחנו מנסים ורק 22 נכונים. יש למישהו פתרונות, רמזים או רעיונות?
אתה רוצה אולי את הפתרון המלא?
כי במקרה לחלוטין, בדיוק לפני שבועיים אני והחברה' מהעבודה שברנו את הראש על זה עד שמצאנו את כולם.
יש לי 42
נמאס לי ויש לי תיזה לעבוד עליה, הפתרון המלא יהיה נחמד, תודה
תודה
ואני מנסה שוב ושוב לכתוב flinstones… לא ככה תרגמו את זה בעברית?
לא, תרגמו את זה 'משפחת קדמוני'.
הו אלהים...
אני לא יודעת מה לא בסדר אצלי.
אתה כמובן צודק, אבל משום מה זכורים לי גם מקומות בהם התייחסו לסדרה כפלינסטונס (בניגוד לפלינטסטונס)…
זה מה שאני אוהב בחידון הזה, גם אני הצלחתי רק 30.
אבל עכשיו אני רואה שמיכל פרסמה תגובה עם הפיתרון השלם.
מישהו יודע מה קורה עם הסרט הזה?
http://www.imdb.com/title/tt0441774/
בסינמסקופ של יאיר רווה התקיים דיון עליו לא מזמן
http://cinemascope.co.il/?p=249#comments הדיון עסק בעיקר בתרגום השם לעברית, אך משתמע ממנו שהוא יגיע לארץ מתישהו.
אבל מתי הוא יוצא בארצות הברית?
או שהוא יצא כבר מזמן והתפספס בגלל שנתוני הקופות שלו היו נמוכים (או משהו)?
לא, הוא עוד לא יצא.
נראה שהוא נדחה ל-2007. וזה לגמרי לא מבשר טובות לגביו.
טוב, ג'ונטרה משחק בו.
אז זה כבר לא טוב.
מה שמשך אותי לסרט זאת ההשתתפות של ג'ארד לטו שנעלם מאז אלכסנדר (ויש לזה שתי סיבות אפשריות).
כל סרט שראיתי איתו היה טוב, ככה שאין סיבה שגם זה יהיה רע. טרלבולטה לבדו הרי לא יכול להרוס סרט, לפחות לא בשבילי. הרי אהבתי את המעניש בסופו של דבר.
שאלה.
שלום,קוראים לי אסף ויש לי שאלה. היום שמעתי ברדיו שהסרט הכי ריווחי לשנת 2006 הוא צופן דה וינצ'י. עכשיו איך זה אפשרי?, כי שודדי הקאריביים עקף את צופן והוא מקום שלישי ברשימת הסרטים המצליחים בעולם.
בשליפה, הייתי אומר שמישהו ברדיו טעה.
במחשבה שניה, הייתי אומר אותו דבר.
אתה מוזמן להשוות בעצמך:
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=piratesofthecaribbean2.htm
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=davincicode.htm
הידיעה הזאת לקוחה מכאן:
http://www.showbizdata.com/contacts/picknews.cfm/42362/
הכוונה היא לסרט ה*רווחי* ביותר, ולא לסרט ה*מכניס* ביותר. ובכל זאת, זה נכון רק אם מתייחסים לפרטים מסוימים ומתעלמים מפרטים אחרים: המספרים מתייחסים לתקציב הכולל של שני הסרטים, אבל להכנסותיהם בארה"ב בלבד, משום מה. זאת או הטעיה מכוונת או בורות: ברור שדיסני לא היו נותנים ל'פיראטים' תקציב של 200 מיליון דולר אם הם היו חושבים רק על ההכנסות בארה"ב.
DivX
במסגרת רענון נהלי צפייה בטלוויזיה ("משק קלין אורון – תוכנית חומש 2003-2008": שלב ג2, סעיף קטן ב), רכשנו מכשיר DVD חדש, כזה שתומך ב-DivX. אם הבנתי נכון את התרגום האיום של המדריך למשתמש, צריך פשוט לצרוב קבצי AVI שקודדו ב-DivX למדיה של CD או DVD, להכניס למכשיר, ולראות בהנאה וגם באיכות מצוינת (האמנם איכות מצוינת, אגב?).
עד כאן הכל טוב.
אלא שאז חשבתי לעצמי שזה יהיה רעיון נחמד גם להשיג סרטים כאלו, וכאן קצת הסתבכתי, וחיפושים בגוגל שולחים אותי לאתרים שאני מעדיף להתרחק מהם. ולכן: מישהו מכיר אתרים טובים שבהם ניתן להשכיר ו/או לרכוש סרטי DivX לצפייה בבית?
ורק כדי שיהיה ברור – בטח בימים נוראים אלו – שאני מדבר על אתרים חוקיים שבהם מופצים סרטים חוקיים בצורה חוקית לרכישה חוקית באמצעות כרטיסי אשראי שהונפקו בצורה חוקית לאנשים שומרי חוק.
אם כבר יש לך DVD
ואתה רוצה לראות סרטים באופן חוקי, אז איזו סיבה בדיוק יש לך לראות סרטים על DIVX במקום לשכור אותם על DVD?
נגישות, מבחר ומחיר
אבל בעיקר מבחר: אני מניח שבאתר אינטרנט טוב אני אמצא סרטים שקשה למצוא בספריות וידאו.
יש בכלל דבר כזה, הפצה חוקית של סרטי קולנוע בפורמט divx?
לפי האתר של חברת DivX, בהחלט יש.
אפשר לינק ישיר לטענה הזאת?
עד כמה שידוע לי, דיווקס לא תומך בשום סוג של הצפנה ולכן לא ניתן להפיץ סרטים בעלי זכויות יוצרים בפורמט הזה. אולי תמצא סרטים משנות הארבעים שהקופירייט שלהם לא חודש.
בבקשה:
https://vod.divx.com/
לכל מכשיר DVD (נדמה לי שלכל סוג של מכשיר, ולא לכל מכשיר אישי) יש קוד DivX מסוים. אתה מזין את הקוד באתר של DivX, ומקבל קבצים ש:
א) יפעלו רק על המכשיר שלך,
ב) יפסיקו לעבוד אחרי זמן מה (בהנחה ששכרת, ולא רכשת אותם).
הבעיה היא שהאתר שלהם לא ידידותי, ובשביל אפילו לברר איזה תוכן הם מוכרים אתה צריך לפתוח חשבון. קיוויתי שמישהו כאן יוכל לחסוך לי את הטרחה. כיוון שזה לא קרה, פתחתי כרגע חשבון, ואני מברר איך זה עובד. ברגע שאני אדע יותר, אני אעדכן כאן.
למה להתאמץ?
לא הייתי טורח להיכנס לאתר שמכריח אותי להירשם כדי לספר לי מה הוא מציע. כנראה שהם לא ממש מעוניינים בי (או בך) בתור לקוח, אחרת הם היו מתאמצים קצת יותר.
נגישות, נוחות, מבחר.
במקרה הזה, אני מהמר הימור די משמעותי שכל אלו – או אפילו אחד מהם – קיימים באתר האמור. אבל בשביל חמש דקות הרשמה לא אכפת לי לבדוק. כרגע, אגב, הדבר היחידי שקרה זה שהם פתחו לי אוטומטית חשבון גם ב-Stage6, אתר שיתוף הקבצים שלהם, שהוא דווקא לא ממש נראה לי חוקי וגם דורש ממני להשתתף בקהילה. כל מה שרציתי זה לקנות סרטים, דמיט!
למה אתה חושב
שאתר שהגישה אליו מאוד לא נוחה יהיה נגיש ונוח?
לא האתר - הסרטים.
אבל, כמובן, כנראה שאתה צודק. האמת היא שזה די מדהים כמה הם מסתירים את הגישה ל-VOD האמור בנגן שלהם. לפתוח חשבון – אין בעיה. לנגן סרטים קיימים – בקלות. לצרוב לדיסקים – סחתיין, אח שלי. VOD – מעבד נתונים, בודק קשר, שניה, בוא נראה, מנסה להתחבר, אני צריך לחשוב על זה, תחזור מחר.
אני לא מבין: אם כל השירות הזה לא חוקי, למה הם טורחים לפרסם אותו? אם הוא כן חוקי, למה הם הופכים אותו לכל-כך לא נגיש? ההסבר היחידי שאני יכול לחשוב עליו הוא שמדובר בעלה תאנה לתביעות אפשריות: מה אתם רוצים, אנחנו מאפשרים לאנשים לקנות סרטים באופן חוקי; זה שהם בוחרים להפיץ אותם בצורה פיראטית זאת כבר אחריות שלהם, לא שלנו.
מצטרף לתהיות
divx לא עדיף על איכות די-וי-די סטנדרטי. ולמיטב ידיעתי, המקום הכי נפוץ למצוא בו סרטי קולנוע על divx הוא בתחנה המרכזית.
הסתכלתי באתר שלהם. ראיתי שם בעיקר סרטונים קצרים, וידאו קליפים, טריילרים, וסרטי קולנוע ישנים שקיימים גם בדי-וי-די. לא יודע, אולי אני מפספס כאן משהו.
DivX - הצלחה מסוימת.
סופסוף, אחרי שבועות של עיכובים, DivX ממש הפעילה את האפשרות לשכור סרטים באופן מקוון. אז אחרי שהם הכריחו אותי להוריד את הנגן שלהם, להירשם לשרות שלהם (פעמיים!), לשוטט בכל רחבי אתר Stage6 המעצבן ולענות לארבעה אימיילים שהם שלחו אלי – הם העבירו את השירות לחברה חיצונית.
עד כאן החדשות הרעות, חלק א'.
החדשות הטובות: החברה החיצונית, GreenCine, נראית כמו חברה רצינית, בניגוד ל-DivX. יש להם אתר שמכיל בערך כל סרט ביקום, עם דגש על סרטי קאלט ישנים (המון מד"ב ואימה משנות ה-50 וה-60) ועל קלאסיקות.
החדשות הרעות, חלק ב': מרבית הסרטים באתר לא נגישים להשכרת DivX (שעולה 5$ לעשרה ימים, בדרך כלל). רשימת סרטי ההשכרה רלוונטית רק אם אתה חובב אימה ומד"ב מהסוג האמור, או שמא סרטים כחולים. לחלופין, אם אתם אוהבים סרטי פעולה מהמזרח, מצבכם לא רע. כמעט כל השאר פשוט לא ברשימת 222 הכותרים שהם מציעים להורדה (כן, זה הכל) – http://www.greencine.com/divxRelease?page=1&inc=10&sort=na&content=4&png=png
החדשות הרעות, חלק ג'; או "הייתי שפן הניסויים של אתר עם יד": כן, כן, אחי גיבורי הפופקורן, שמתי את כרטיס האשראי שלי בכפי וניסיתי לשכור סרט להורדה (Santa Claus Conquers the Martians, אם אתם חייבים לדעת). ומה אתם יודעים, חייבים להיות תושבי ארצות-הברית בשביל להשתמש בשירות.
החדשות הטובות, חלק ב' המפתיע: לא ממש מעניין אותם אם אתה תושב ארה"ב או לא, אז אם תסמנו את התיבה הרלוונטית ב-√ קטן ונחמד, תוכלו להוריד את הסרט בכל זאת, וחשבונכם יחויב בהתאם.
עכשיו תסלחו לי, אני הולך לראות איך סנטה קלאוס קורע לאנשי מאדים את הצורה.
DivX - הצלחה מסוימת.
לא הבנתי משהו. אחרי עשרה ימים אתה אמור למחוק את הסרט, והם סומכים על זה?
ו 5$ זה המון. לא יותר זול לקחת מספרית DVD בארץ?
השכרה
אני מנחש שמכשיר ה-DVD עצמו שומר את זמני הצגת הסרט, ומסרב לנגן אותו אחרי שעבר זמן ההשכרה המוגדר.
אנחנו כן ולא
המכשירים שתומכים בשירות מספקים לך קוד. כאשר את מורידה את הסרט, את מקבלת אותו מותאם לאותו הקוד, דהינו, למכשיר שלך. המכשיר יודע את מגבלות הצפייה (במקרה זה, 10 צפיות או 10 ימים, מה שבא קודם), ודואג לשמור עליהן.
לדעתי, מדובר ברעיון נהדר, מבריק אפילו. באמת. הוא מאפשר להוריד סרטים לצפייה בבית מבלי לקפח את זכויותיו של איש, ובצורה נוחה ומהירה.
אבל זה שהרעיון טוב לא אומר שהביצוע מוצלח. הביצוע, כמובן, איום ונורא. כמו שכתבתי כאן, הסיבה שאני מעדיף את הפתרון הזה מ(נגיד) לקפוץ לאוזן היא זמינות, נוחות ומבחר. את המחיר אני מוכן לשלם (אם כי 23 ש"ח לסרט זה קצת מוגזם, זה לא נורא מדי). אלא שבאתר הזה אמנם יש זמינות, ולמרות שהנוחות לא משהו היא נסבלת, אלא שהמבחר מזעזע.
תארי לעצמך שחנות השכרה טובה מחו"ל הייתה שמה את כל המלאי שלה להשכרה דרך הרשת. היום בערב באתי הביתה והתחשק לי לראות את שלושת גרסאות קינג קונג במרתון – תוך 15 דקות שלושתן צרובות אצלי, בעלות לא דרסטית מדי ובאיכות מצוינת. עכשיו מתחשקת לי קומדיה דבילית – בעזרת המלצות גולשים אחרים באתר אני מוצא אחת שטרם ראיתי ושנשמעת מוצלחת, והופ, היא אצלי. לא הייתי צריך לצאת מהבית, לא לנסוע 40 דקות, לא לחפש חניה, לא להתמודד עם מלאי מוגבל או שיטת סידור ארכאית.
עכשיו, עם כל זה היה קיים באתר עם חוש מסחרי נורמלי, גם היו מדרגי מחיר הגיוניים (סרט ממש ישן – 1$; ממש חדש – 7$) ותוכניות מנוי מגוונות (10 סרטים מכל המבחר כל חודש ב-10$ וכדומה).
תוספת לגבי אפשרויות הקרנה
הקוד הוא אישי למכשיר שלך, זאת אומרת שאת הסרט את יכולה לראות רק, ואך ורק, באותו המכשיר הספציפי. אם את רוצה לראות אותו בעוד מכשירים (נגיד, אצל חברים) – את חייבת להזין גם את הקודים שלהם (ואת יכולה להזין כמה קודים שאת רוצה) בזמן רכישת הסרט להורדה.
יש כאן סטארט אפ
לך על זה!
ואני מציע לך לדאוג שימחקו את ההודעה הזו לפני שמישהו עם חוש עסקי מפותח יגנוב את הרעיון. (למרות שלפי התרשמותי, אתה לא תתנגד אם מישהו אכן יגנוב את הרעיון)
בזאת אני מכריז על ההודעה למעלה כמחלוקת חינם להמונים
(לא שזה רעיון שלי – לפחות ברמה התיאורטית, DivX הציעו אותו קודם)
רק שמישהו יסכים לקחת את הכסף שלי בתמורה לשרות נאות – והוא שלו.
לפי איך שתארת את זה, זה בהחלט שירות מעורר מחלוקת.
אני תמיד בעד מחלוקת טובה.
ואחריה – סיגריה (באשמת התקשורת).
נו, אז איך הסרט?
אתה לא יכול פשוט לכתוב שאתה הולך לראות את הסרט הזה, ואז להשאיר את כולם במתח.
בהתחשב במסע הייסורים שעברתי בשביל להגיע לכאן, תן לי לשמור לעצמי הנאה סדיסטית אחת קטנה.
מתי ג'קאס מגיע אלינו?
הראשון מעולם לא הגיע,
אז יכול להיות שגם השני לא.
מצד שני,
הראשון לא הגיע למקום הראשון ברשימת שוברי הקופות (או שכן?).
ולא נדמה לי שהישראלים כל כך מטומטמים כדי לא ללכת ל'ג'אקסס 2' כי הם מניחים שהם לא יבינו אותו כי לא ראו את הראשון (שהמון גם ככה כבר ראו).
אבל בכל אופן, הקופות כמעט ולא משפיעות על החלטות המפיצים, ככה שבאמת אין סיכוי סביר שהסרט יגיע לארץ הקודש.
הוא כן.
לא אמרתי כלום.
קליק
ראיתי לפני חודש וחצי את הסרט קליק ברב חן גבעתיים, והסרט הוקרן בצורה של טלוויזיה (כמעט ריבוע במקום מלבן ארוך).
התלוננתי וזה מה שענו לי:
קיבלנו את פנייתך בנוגע לגדל המסך והרי תגובתנו:
הסרט הנ"ל מוקרן בעדשה W.S ( עדשה רגילה ) בחירה זו נעשתה ע"י במאי הסרט.
בבתי הקולנוע של רב חן יש וילון שנסגר לגודל עדשה וזו הסיבה שלא רואים את הפס השחור.
אנו מתנצלים אם הנאתך נפגמה אך אלו הם תנאי הסרט הספציפי ולא אירעה תקלה מיוחדת בהקרנה בה השתתפת.
האמנם כך?
קליק טלויזיה
קיים יותר מפורמט מקובל אחד לסרטים. הפורמט הרחב יותר(סינמסקופ) הוא 1:2.35. הפורמט של 'קליק', על פי ימד"ב, הוא 1:1.85, כלומר לא רחב כמו, נאמר, 'שודדי הקאריביים' אבל עדיין רחב יותר מטלויזיה (1:1.33).
בתי הקולנוע בארץ מפשלים בהקרנה לעתים קרובות, כידוע, אם כי בפאשלה הספציפית הזאת אני לא זוכר שנתקלתי. אני לא יכול להגיד אם היתה או לא היתה בעיה בהקרנה הספציפית הזאת בלי להיות שם. אגב, למרות התשובה של "רב חן", למיטב זכרוני בחן גבעתיים אין וילון שמכסה חלק מהמסך. אם אני זוכר נכון, המסכים בכל האולמות שם הם בצורת 1:2.35, לכן כשמוקרן סרט בפורמט צר יותר אפשר להבחין בכך שהוא לא מוקרן על פני כל המסך – אבל זה לא בהכרח אומר שיש בעיה.
בכל אופן, אם ההקרנה היא בפורמט הלא נכון אפשר תמיד לראות את זה גם בסרט עצמו: או שהתמונה תהיה מעוותת, או שרואים את הבום לעתים קרובות, או שדמויות שעומדות בצידי המסך "נחתכות", כאילו הצלם לא ידע את העבודה.
אופסטי
זה היה ביס פלאנט, התלבלבתי.
בכל מקרה, אני לא זוכר בעיות מיוחדות, רק שהמסך היה צר ברמה שהרגשתי כמו טלוויזיה. מסתבר שאולי טעיתי.
יש ברב חן גבעתיים
לפחות אולם אחד עם מסך 1:1:85 (שמקביל לטלוויזיות 16:9). כלומר, כשמוקרן שם סרט סינמסקופי יש רווחים קטנים למעלה ולמטה. בד"כ באמת המסכים בבתי הקולנוע הם סינמסקופיים ואז במקרה של סרט בפורמט פחות רחב יש או וילון או שפשוט נשאר מסך ריק בצדדים (ועדיף וילון, כמובן, הרבה יותר אסתטי).
ההמשך של ''המנסרים מטקסס'' שיוצא היום בארה''ב
היה אמור לקבל ציון NC17 בהתחלת הדרך, אבל בסוף הם הורידו 17 סצינות מהסרט כדי שהוא יקבל ציון R (ורואים את זה גם באורך שלו… 84 דקות בילבד!)
סתם עובדה שרציתי לשתף אותו איתכם.
אוף!
ובדיוק כשהתחלתי להתלהב.
טוב, שיהיה. במילא יוציאו את הגרסה המלאה בדוד.
אולי מלכתחילה עשו את זה כדי לגרד עוד קצת כסף.
מה יש להתלהב, או להפסיק להתלהב?
קודם כל, לפי כל סימן הגיוני, זה סרט זבל, וכזה שנוצר כדי לגרד כסף. חוץ מזה, התהליך שבו סרטי אימה מתחילים את חייהם בתור NC-17 ומקוצצים לאיטם עד שהם מקבלים את ה-R הוא סטנדרטי וטבעי, וכמעט כל סרט אימה רציני (כלומר, כזה שמראש היה אמור להיות מדורג R ולא PG-13) עובר אותו.
אני אהבתי את המנסרים מטקסס האחרון שנעשה.
אני מודה באשמה, אני מת על זבלוני אימה.
לא כאלה כמו Cry_Wolf נגיד, אבל כאלה כמו בית השעווה בהחלט מתאימים לי.
ואפילו שקשה להאמין, אני מחכה לסרט הזה.