המהפכה התחילה בראיון פשוט. אשטון קוצ'ר, כוכב הקומדיה הרומנטית 'הכי דומה לאהבה', הופיע בראיון כלשהו לקראת יציאת הסרט, וסיפר על איזו התערבות שהוא עשה עם אחד המפיקים, או משהו: אם 'הכי דומה לאהבה' יגיע בסוף השבוע למקום הראשון, הוא – אשטון – יופיע בקמפיין של קלווין קליין, כשלגופו בוקסרז בלבד!
יכול להיות שההתערבות הזאת היא באמת רק התערבות, והיא עלתה לדיון בראיון באופן ספונטני. מצד שני, יכול להיות שלא. העובדה שההצהרה הזאת של אשטון יוחצ"נה היטב ואף הופיעה בעמוד הראשי של האתר הרשמי של הסרט גורמת לחשד קל שמא זה לא היה ספונטני כמו שזה נשמע. גם העובדה שאשטון נקב בשם החברה (מישהו שאל את קלווין קליין בכלל אם הוא מעוניין?) נשמעת טיפה חשודה, ומבססת את התיאוריה שכל העניין היה בעצם חלק מתוכנן מראש ממסע הפרסום של הסרט, בבחינת ניסיון שכנוע של הקהל בשיטת המקל והגזר.
התגובה לנאומו של אשטון לא אחרה לבוא: ברגע ששמעו על ההבטחה, המוני בית אמריקה קמו על רגליהם, וכאיש אחד צעדו לקולנוע כדי לראות את 'מזימות זרות', הסרט החדש עם ניקול קידמן. קידמן, בתגובה, מסרה שהיא שמחה על הבחירה, אבל טענה שהבטחותיו של היריב אינן מחייבות אותה, ולכן סירבה להצטלם לבושה בבוקסרז בלבד, למרבה הבאסה.
זה שהמזימה השיווקית האידיוטית של מר שנות השבעים לא עבדה, זה לא מה שחשוב. מה שחשוב כאן זה הקונספט. מעכשיו ואילך, אנשים לא ילכו לקולנוע רק בגלל שהם חושבים שהסרט הוא טוב, או משהו כזה: אתם תלכו לסרטים כדי לקבל את הפרס שבסוף. מהיום, לפני כל סוף שבוע יופיעו כוכבי כל אחד מהסרטים המתחרים בעימות טלוויזיוני, ינאמו נאומי בחירות ויבטיחו הבטחות. סקרלט ג'והנסן: "אם תבחרו בי, אני מבטיחה ללכת במשך שנה לשיעורי דיקציה". סנדרה בולוק: "אם אני אהיה מקום ראשון, אני רוצה להביא שלום לעולם". וין דיזל: "אם לא תלכו לראות את הסרט שלי אני אביא לכם מכות". ג'ואל שומאכר: "אם הסרט הנוכחי שלי יגיע למקום הראשון אני מבטיח לא לעשות יותר סרטים אף פעם". הפוטנציאל הוא אינסופי.
משום מה – וזה לא שאני מתלונן – שני הסרטים החדשים יצאו במקביל גם בארץ, למרות שאף אחד מהם לא נראה כמו מרסק-קופות ודאי. 'מזימות זרות' (או, כשמו במקור, 'המתורגמנית') הוא מותחן שמתרחש בבניין האו"ם ובסביבתו (וגם צולם שם): ניקול קידמן היא מתורגמנית ששומעת במקרה קטע שיחה שנשמע כמו מזימה להתנקשות בחיי ראש המדינה האפריקאית שבה גדלה. היא כמובן מספרת על כך מיד לרשויות (המיוצגות כאן על ידי שון פן, שמבקש מראש להבהיר ששום קמפיין לקלווין קליין לא בא בחשבון), אבל הרשויות לא ממהרות להאמין לה, ומעדיפות לבדוק גם את האפשרות שמא היא בעצמה חלק ממזימת ההתנקשות. את הסרט ביים סידני פולאק, דינוזאור שמביים סרטים מאז שנות השישים, והיה אחראי על כמה כמעט-קלאסיקות וסרטים עטורי אוסקר ('שלושת ימי הקונדור', 'טוטסי', 'זכרונות מאפריקה' ו'הפירמה'). 'מזימות זרות' הוא הסרט הראשון שלו מזה שש שנים. היה שווה את ההמתנה? תלוי את מי שואלים. התגובות לסרט מגוונות מאוד ונעות בין התלהבות לפיהוקים, וכאמור, הוא מוצג כבר בבית הקולנוע הקרוב למקום מגוריכם, אז אתם יכולים ללכת לברר לבד. הסרט הכניס את מה שהפך לסכום הסטנדרטי עבור המקום הראשון בשבועות האחרונים – עשרים וקצת מיליון.
'הכי דומה לאהבה' (A Lot Like Love') גם הוא קיבל תגובות מעורבות, אבל הפעם נוטות יותר לכוון השלילי. אשטון קוצ'ר ואמנדה פיט – זאת עם הפה הגדול מ'ללכת על הכל' – מנסים לעשות גירסה מודרנית ל'כשהארי פגש את סאלי': הם נפגשים במקרה, ואחרי סטוץ קצר מגיעים למסקנה שהוא לא בשבילה ולהיפך. במהלך השנים שלאחר מכן הם ממשיכים להיתקל זה בזו שוב ושוב ולפתח את ידידותם, או חברותם, או התאהבותם, עד שהם יבינו סוף סוף מה זה. הסרט אפילו לא התקרב להפשיט את אשטון: הוא השיג במהלך סוף השבוע 7.5 מיליון דולר – בערך שליש ממה ש'מזימות זרות' עשה באותו זמן.
בין שני המתמודדים בקרב על התחתונים נתקעו 'האימה מעמיתיויל' ו'סהרה', שניהם עם ירידות איטיות להפתיע. הכנסותיו של 'עמיתיויל', שהיה במקום הראשון בשבוע שעבר, ירדו השבוע ב-40%. עבור סרט אימה בכלל, ובהשוואה לירידות של סרטי האימה הקודמים שפגשנו השנה בפרט, זו ירידה איטית באופן יוצא מן הכלל. 'סהרה' יורד עוד יותר לאט, וכבר הגיע למרחק נגיעה מה-50 מיליון. לא רע, אבל במקרה שלו זה גם לא טוב במיוחד: עם התקציב שבוזבז עליו, שום ירידה איטית לא תציל את הסרט הזה מהפסדים כספיים גדולים.
אחרי שבועיים של הקרנה בבתי קולנוע בודדים, שבהם נחל הצלחה עצומה, הופץ השבוע 'Kung Fu Hustle' ההונג-קונגי ברחבי ארה"ב בהפצה רחבה. באופן צפוי משהו, ההתלהבות של המוני העם מקומדית הקונג-פו היתה רחוקה מלהיות גדולה כמו זו של הגיקים שגדשו את האולמות בהקרנות המוגבלות, ועדיין, כל סרט לא-אמריקאי שנכנס אל העשיריה ראוי לציון. הסרט הכניס 6.7 מיליון דולר, והגיע למקום החמישי. עוד לפני שהגיע לארה"ב הסרט כבר הכניס 66 מיליון דולר בהקרנות ברחבי העולם, ואפשר רק לקוות שהוא יגיע אלינו יום אחד. נסכים להתפשר אפילו על שם עברי אידיוטי.
בזמן האחרון ראינו בדו"חקו כמה הצלחות מפתיעות (ואולי לא כל כך מפתיעות) של "קומדיות שחורים", והיה אפשר לקבל את הרושם שהסרטים האלה מצליחים כל הזמן ובלי יוצא מן הכלל: ברגע שיש בסרט קומיקאי שחור, 20 מיליון דולר כבר בבנק. ולא כך הוא. כדי להדגים עד כמה לא כך הוא, יצא 'King's Ransom', קומדיה בכיכובו של אנתוני אנדרסון ('בשם החוק'), וכשלון טוטאלי לפי הספר: הסרט לא הוקרן למבקרים, המעטים שבכל זאת ביקרו אותו שחטו אותו בלי יוצא מהכלל, והוא הצליח רק בקושי להידחק אל המקום העשירי, עם 2.3 מיליון דולר.
ובנימה אופטימית זו, אני שמח לבשר על סיומה של עונת החורף ההוליוודית הפושרת. בשבוע הבא הקיץ (ההוליוודי, לפחות) נפתח, עם אחד הסרטים בעלי הציפיות הגבוהות ביותר השנה, ולצידו אחד הסרטים הגרועים של השנה: 'xXx2' ו'מדריך הטרמפיסט לגלקסיה'. אם הצלחתם לנחש מי מהם הוא מי, אשטון קוצ'ר בדרך אליכם למופע חשפנות.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
היום היה ''מאחורי הקלעים'' של ''מזימות זרות''...
למרות שמראש "מאחורי הקלעים" הם משמימים, אפילו לסרטים שאני אוהבת (אלא אם יש משהו מעניין לספר על היצירה יוצאת הדופן שלהם), הפעם זה היה משעמם במיוחד. קיבלתי את התחושה שכל מה שיש בסרט ההוא הוא בניין האו"ם – וזה כנראה נראה להם כמו חידוש מדהים לצלם סרט בבניין גדול.
רוצו בהמוניכם, יש בסרט בניין גדול!
היום היה ''מאחורי הקלעים'' של ''מזימות זרות''...
מאז הטריילר (וזה היה ממזמן) לא קיבלתי אינפורמציה על הסרט אז אולי אני טועה: האם את עלילתו לא ראינו כבר באומנות המלחמה? (כתבה מספר 251
יצאו מהדו''ח
ברור שxxx2
ואם הוא יצליח, וין דיזל יוכל להגיד שהוא אחראי להצלחתו, כי הרי האל נוצר ונוצר וין דיזל ולא ברור מי יצר את מי. חוץ מזה, בן אדם שהצליח ליילד 12 דובות גריזלי, כשבשלושה מקרים זה היה ניתוח קיסרי, חייב לדאוג שסרט המשך לסרטו המפורסם יצליח.
כדאי אולי לציין
שוין דיזל לא משתתף בסרט, אייס קיוב מחליף אותו כדמות הראשית. פעם שניה שדיזל מסרב להשתתף בהמשך לשובר קופות בכיכובו (הקודם היה מהיר ועצבני), מה שבטח מוסיף להערכה לגביו.
כדאי אולי לציין
מצפייה בטריילר די קלטתי את זה שדיזל לא מופיע שם. ניסיתי לעשות דאחקות על אתר שמכיל עובדות חשובות על וין דיזל, כמו למשל שוין דיזל הוכתר לפני כמה שנים כמנהיג הכי חשוב בשביל החלב. זה הכל.
הטרמפיסט
גבירותי ורבותי חובבי מדריך הטרמפיסט ואנשים שלא מבינים כלום!
מתי הבכורה של המדריך בארץ הקודש?
די סופי, האמת
http://www.fisheye.co.il/static/future.html
די סופי, האמת
מודה תודה רבה
מזל לי...
אחרת בטח הייתי רואה אותו בהינדית באיזה בית ראינוע בדלהי…
הטרמפיסט
12.5.05
אבל זוהיא לא הבכורה.
בכורה כבר יש ב-9.5 בקולנוע גת, ת"א.
(אם לא הזמנתם כבר- תוותרו. מלא כבר ממזמן)
אהמ... אני לא יודעת אם זה מעניין אתכם
אבל אשטון התחיל את הקריירה שלו כדוגמן של קלווין קליין, שלובש רק בוקסרז. אז קלווין כבר הראה עניין. לפחות פעם.
אהמ... אני לא יודעת אם זה מעניין אתכם
איך נפלו גיבורים
למה נפלו?
אשטון הוא מאוד "מודל טייפ".
למה נפלו?
הוא היה צריך להישאר "מודל טייפ" ולא לנסות לפתח את הקריירה לכיוון משחק. אמנם היה קשה להתרגל למישהו במקומו כמייקל קלסו, אך זה היה חוסך מאיתנו את תפקידיו הקולנועים המגוונים.
למה נפלו???
כמה שיותר אשטון יותר טוב! זה שהוא לא השחקן הכי טוב בעולם זה לא אומר שלא כיף ליראות אותו בטלויזיה או בקולנוע….
אה….והוא שוב מדגמן. אני לא זוכרת איפה אבל אני זוכרת שהוא חזר לדגמן.
חזר לדגמן?
מדגמן תסביך אדיפלי.
למה נפלו???
בקשר ליותר אשטון. יכול להיות שהוא יביא צאצא לעולם בעוד מספר חודשים ואז תהיה לנו גרסה מוקטנת שלו. נוכל לצפות באשטון קטן ובדוד ברוס שיסביר לו את עובדות החיים.
על מה? על הצאצא?
פשוט איכס
אבל בעיקר על הצירוף של הצאצא הפיקטיבי של אשטון קוצ'ר ודמי מור עם ברוס וויליס.
פשוט איכס
למה? לפי כל התיאורים, הם חיים כמשפחה אחת גדולה וברוס לא מזמן אמר שהוא לא שולל את הרחבת המשפחה אך הוא לא הולך להתחתן
לא שזה מעניין אותי או משהו.
נשמע כמו קונספט לסיטקום.
או תוכנית ריאליטי נוסח ה''אוסבורנס''.
קומדיית הקונג-פו הטובה ביותר שראיתי. סרט גדול !!
כן, אני יודע שאתם עסוקים ואין לכם זמן לשטויות, אבל אם בכל זאת יהיה לכם פעם זמן אז יהיה נחמד להוסיף את הפיצ'ר הנ"ל.
הכוונה שלכל ביקורת תתוסף האופציה להוסיף את הסרט לרשימת wish list, שניתן יהיה לצפות בה לאחר התחברות להתאמה האישית.
הסיבה שהאופציה חסרה לי היא, שאת רוב הסרטים אני רואה בדויד. מפאת פער הזמן בין הגעת סרט לקולנוע (ובד"כ פרסום ביקורת) ועד ההופעה שלו באוטומטים למיניהם עובר לא מעט זמן ואז אני מוצא את עצמי עומד מול המכשיר ומנסה להזכר אילו מהסרטים רציתי לראות ועל מי עדיף לוותר.
נראה לי שיותר פשוט שתרשום את זה על דף.
או בNOTEPAD. או תתלה פתק על המקרר. כי לעשות מערכת שלמה שכל מטרתה להזכיר למישהו אילו סרטים הוא רצה לראות זה מה זה מיותר.
אתה יודע כמה דפים כאלו כבר היו לי?
האמת, אין לי מושג כמה זה מסובך או פשוט להוסיף כזה פיצ'ר. במהותו הוא לא שונה ממערכת המתמשכים הקיימת, צריך רק להוסיף עוד רשימה שתתמלא רק לאחר הקלקה על לינק נוסף.
אם הרשימה שלו נמצאת כאן במערכת
אז הוא יכול לקבל הודעה מהמפיצים ברגע שהסרט יצא לדויד, עם הזמנה לקנות אותו בהנחה (או בתוספת פופקורן).
יכול להיות מקור הכנסה חביב לאתר.
רעיון יפה
לא חשבתי בכיוון הזה בכלל.
הסיבה שהעלתי את הנושא היא, שבזמן האחרון יצא לי לקחת כמה פעמים סרטים בדוידיומט המקומי. בכל פעם מצאתי את עצמי מנסה להזכר מה רציתי לקחת ומה לא כדאי.
מסיבה דומה הצעתי בזמנו להוסיף למערכת 'תמליצלי' ז"ל גם סרטים שכבר לא בקולנוע.
יש כבר אתר שעושה את זה
ושמו Movielens, למרות שזה לא הפיצ'ר העיקרי שלו (הערכת סרטים שתאהב על פי דירוגים שאתה נותן לסרטים שכבר ראית. פ'יצר מאוד שימושי,אגב. ההצעות של האתר הם בדרך כלל מאוד נכונות ומדויקות מנסיון).
http://movielens.umn.edu/main
כנראה יש עוד אתרים
אני מניח שיש את הפיצ'ר הזה בעוד אתרים, למרות שלא בדקתי. הפיצ'ר שציינת מקביל למערכת 'תמליצלי' ז"ל, כל מה שאני רוצה זה את האפשרות להכין לעצמי רשימת סרטים שאני רוצה לראות מבין אלו שיש להם ביקורת באתר.
אני גם לא רוצה ללכת לרעות בשדות זרים? אני מעדיף להשאר באתר החביב עלי.
כנראה יש עוד אתרים
רק עכשיו שמתי לב ש"תמליצלי" לא קיים יותר. בכל אופן, באתר שציינתי המערכת משוכללת יותר בהרבה כאשר ככל שאתה מדרג יותר סרטים שראית, כך מדויקות יותר תחזיות האתר.
בכל אופן, אם כל מה שאתה רוצה זה Wishlist, כפי שאמרו לך כבר, פשוט תכתוב אותו ב-Notepad או איפשהו. ככה אני עושה. חוץ מזה, מה מהיר יותר? להיכנס למסמך ולהוסיף לו שם סרט או להיכנס לעין הדג ולטייל בין תפריטים עד שתוסיף אותו?
גם אני הייתי רוצה למרכז את כל מה שטוב בנושא מסוים באתר אחד אבל לא כך פועלים הדברים ולא נראה לי שמשתלם להשקיע מאמץ וזמן בלהרים מערכת כזו כאשר יותר משתלם לשני הצדדים פשוט שתשתמש באמצעי פשוט יותר (פתקית/Notepad).
תראה
פתקיות, כבר אמרתי, היו לי הרבה. נסיון לעשות רשימות אלקטרוניות במחשב לא ניסיתי בעניין הזה, אבל בעניינים אחרים דווקא כן ומשום מה זה לא היה יעיל אצלי.
מכיוון שאת רוב המידע שלי על סרטים אני מקבל דרך הביקורות באתר נראה לי מאד טבעי, שאם נראה לי שאני ארצה ללכת לסרט בעקבות הביקורת באתר אז לחיצה על לינק שתוסיף אותו לרשימה זה דבר מאד נוח.
הרעיון הוא לחסוך את הטיול בין תפריטים וקריאה חוזרת של ביקורות כל פעם שרוצים ללכת לקולנוע או לקחת סרט בספריה/אוטומטים למניהם.
שוב, אין לי מושג כמה מסובך להוסיף כזה פיצ'ר ובכלל עד כמה אחרים ישתמשו בו. אין לי כוונה להעמיס על העורכים ומי שמתכנת את האתר עבודה בגלל איזו גחמה פרטית שלי. אם אחד משני התנאים: 1. הרבה עבודה להוסיף את ההפיצ'ר, 2. אין קונים לסחורה, מתקיים אין טעם לעסוק בזה בכלל.
תשובה לראשון יכולים לתת העורכים, לשני מי שיגיב כאן ויגיד שנראה לו שהאופציה תהיה שימושית.
השאלה היא
מה היחס בין כמות העבודה ומספר הקונים לסחורה. ובמקרה הזה, אני לא חושב שהיחס הזה מצדיק את ההשקעה, בין השאר בגלל הכשלון של "תמליצלי" ז"ל. יהיו כאלה שישתמשו בפיצ'ר כזה, כן – אבל אני חושב שהם יהיו מעטים מדי.
תודה על התשובה
תשובה שלילית היא גם תשובה.
למה לא להיכנס לעולם לבלוקבאסטר
היום נכנסתי לסניף בלוקבסטר שבקריון, בחיפוש אחר מתנה. שוטטתי, ביאוש גובר והולך, בין מדפי הסרטים לרכישה, עד שניגשה אלי מוכרת כלשהי. לצורך העניין, נקרא לה פרחיה.
פרחיה: "שלום! אפשר לעזור לך?"
אני: "כן, אני מחפש סרטי ילדים, משהו של דיסני אולי."
פרחיה: "הנה, פה… המממ, דיסני… יש מלך האריות 3!"
אני: "אה, לה, חשבתי יותר בכיוון של קלאסיקות."
פרחיה: "הנה, יש כאן את כל טום וג'רי!"
אני: "לא, לא, את יודעת קלאסיקות? סינדרלה, שלגיה, כאלה?"
פרחיה: "קלאסיקות, קלאסיקות… יש לנו פה את הקוסם מארץ עוץ, אבל זה רק לילדים ממש, ממש קטנים. אה, והנה! יש לנו את מי הפליל את רוג'ר ראביט – זה ממש נוסטלגיה עתיקה!"
אני (בקור): "זה בסדר, אני אסתדר".
פרחיה פונה לטפל בזוג לקוחות אחרים.
זוג: "אנחנו מחפשים משהו לקיטנה של נוער, גילאי 12-18."
פרחיה: "יש את הנשכחים, עם ג'יליאן מיר, זה סרט מדהים!"
זוג: "זה מענין?"
פרחיה: "נהדר! אבל אם אתם רוצים, יש גם את לקחת חיים עם אנג'לינה ג'ו?לי, אחד הסרטים הכי טובים שראיתי השנה!"
בשלב זה נשבעתי שגרוש הם לא יראו ממני, ויצאתי משם בזעם, או כמו שפרחיה היתה אומרת, זה היה ממש מרגיז!
למה לא להיכנס לעולם לבלוקבאסטר
אה… לא הבנתי למה מה שהיא אמרה לאלה מהקייטנה הרגיז אותך…
למה לא להיכנס לעולם לבלוקבאסטר
ג'יליאן מיר?
למה לא להיכנס לעולם לבלוקבאסטר
את 'לקחת חיים' לא ראיתי, אבל מקורות יודעי-דבר מוסרים לי שמדובר בסרט איום ונורא, בקנה מידה בינלאומי ועל-זמני. את 'הנשכחים', לעומת זאת, כן ראיתי, ואכן מדובר בסרט גרוע ביותר.
למה לא להיכנס לעולם לבלוקבאסטר
הנשכחים באמת סרט נוראי. לקחת חיים גם, אבל יש את אנג'י- איך אפשר להגיד לזה לא? ועוד יש חזה של אנג'י, אז מי אני שאתלונן? (דרך אגב, זו הסיבה היחידה כנראה שאני אראה את mr. & mrs. smith)
יותר מזה ש'לקחת חיים' הוא סרט גרוע,
הוא סרט שלא מתאים למסיבת-פיג'מות-לנוער, או מה שזה היה. יש שם מראות מאוד לא סימפטיים של גופות וחלקיהן.
יותר מזה ש'לקחת חיים' הוא סרט גרוע,
מי אמר שהוא כן סרט למסיבות-פיג'מות-לנוער?
אבל באמת, מה- כבר תמונות של איזה "גופה" זה עד כדי כך לא סימפטי? להזכיר לך שהיום יש דברים הרבה יותר נוראיים מזה שאנשים (וגם בני נוער) רואים על ימין ועל שמאל.
התכוונתי לגופות, לא ל''גופות''.
לפעמים אני מתכוון למה שאני אומר.
למה לא להיכנס לעולם לבלוקבאסטר
לי המוכר בבלוקבאסטר סניף קרית אונו המליץ על (החזיקו חזק) דוני דארקו, אז סוף סוף ראיתי.
וואו.
סין סיטי
אני לא מבין איך הסרט הזה לא שולט בקופות, מדובר בסרט הכי טוב שראיתי כבר הרבה זמן
אני לא בטוחה איזה מהביטויים הנ''ל יותר תמוהים
"סין סיטי", "לא מבין איך", "שולט בקופות", "הכי טוב… כבר הרבה זמן", או "ראיתי".
?
אפשר תרגום, בבקשה?
אני לא בטוחה איזה מהביטויים הנ''ל יותר תמוהים
מה לא ברור? הסרט SINCITY שנמצא במקום השביעי בטבלה, הוא הסרט הכי טוב שכותב זה ראה מאז שנת 2000 והכותב מביע את פליאתו על הועבדה שהסרט לא שובר קופות כמו שהוא אמור להיות, חכו שהסרט ייצא לקולנוע, אני צופה שרשור ארוך של התייחסויות.
תרגום לבקשתכם:
"אני מאוד מופתעת, ומלאת פליאה לנוכח התגובה המאוד מאוד חיובית שקיבל הסרט "סין סיטי", שחוץ מהאפקטים לא שמעתי עליו דבר אחד טוב, על אף שהייתי רוצה.
יותר מכך, לאור כל הביקורות השליליות שהסרט קיבל, אני קיבלתי את הרושם שאין שום סיבה שהוא ישלוט בקופות, על אף הציפייה הכוללת שהיתה לו. וגם הפתיע אותי לשמוע שיש מספר לא קטן כאן של אנשים שכבר ראו את הסרט (לא שזה כל כך לא הגיוני, אני פשוט שוכחת לפעמים שיש עוד מדינות בעולם, זה גורם לי להרגיש מיוחדת). את הדיעה הזאת אני מנסה להביע בדרך קצרה ומתחכמת אבל לא הולך לי, בגל זה אני צריכה להוסיף תרגום מילולי ומפורט של מה שאני מתכוונת אליו. וגם בגלל שהתגעגעתי לתקתק על המקלדת, אבל זה ללא קשר לתגובה המקורית".
* לעוד תגובות והסברים – נסו להתמודד עם זה לבד.
מנתחת את הפליאה לגורמים:
• ב'עין הדג' רק שניים או שלושה אנשים הצהירו שראו את הסרט. זה לא "מספר לא קטן". זה רק שמרוב ציפיה שלך, כל הודעה נראית כמו יותר אנשים.
• "על אף הציפיה הכוללת שהיתה לסרט" – זהו, שלא היתה לו. היה הייפ מטורף בקרב קבוצה קטנה של אנשים, שם קוד 'גיקים'. ועוד חלק מסוים מאד של הגיקים. כיוון שמי שהגיבו לידיעות בנושא הסרט שייכים ברובם לחברי הקבוצה המתאימה, הציפיה נראית גדולה יותר ממה שהיא באמת. לו היית כרגע בארה"ב, מן הסתם היה לך קשה יותר למצוא את ההייפ הזה. בעצם, לו כל מגיבי 'עין הדג' היו מגיבים על הטריילר, ההייפ היה פוחת, ולו כל הגולשים היו מגיבים (כן, כל הרוב השקט שם בחוץ), ההייפ היה נעלם לגמרי.
ורק כדי להבהיר את עניין ה''שיוך לקבוצות''
אני לא מחשיב את עצמי כ"פריק" של סרטי מד"ב, אפילו את טרילוגית "מלחמת הכוכבים" המקורית ראיתי רק בגיל 20 בפעם הראשונה.
במקרה הספציפי בו ראיתי את "עיר החטאים" הוא עשה לי את זה כפי שאף סרט לא עשה כבר זמן רב.
'עיר החטאים' הוא סרט מד''ב?
טוב לדעת.
מנתחת את הפליאה לגורמים:
את הציפיה לא מדדתי בכמות, אלא באיכות. האנשים שהתרשמו מהשמועות ומהטריילר (me me me) מאוד התרשמו. לכן כגודל הצפיה כך גודל האכזבה כאשר יש כאלו שחושבים שהסרט לא עמד בקריטריונים הגבוהים (לטעמי) שהוא הציב ושהיה ניתן להתרשם מהם בטריילר(ים).
אבל זה נכון ששלושה אנשים הם לא מדגם כולל (אני אפילו אשאיר את דיעות המבקרים מחוץ לנושא, כי רוב הזמן הם לא בראש שלי בכמ"ק). אז אני באמת מבטיחה שאחכה יפה ובסבלנות עד שאני אראה את הסרט בעצמי ובמו עיני אוזני וישבני לפני שאתחיל חס וחלילה להיות מופתעת.
בשבילך
אז אני מבקש ממך לתת לסרט הזדמנות, אם את רוצה שאני אסביר לך אז אני אעשה זאת ללא ספויילרים וזה יהיה קשה, אבל, יאללה, נתחיל מהבימוי של רוברטו רודריגז בעזרת המאסטר קוונטין טרנטינו, הסרט נראה כמו חוברת קומיקס מהלכת,ומצליח להתעלות בקלות על המשובחים שבסרטי הקומיקס שנראו על מסכי הקולנוע (וזה כולל את אקס מן2 ואת "הענק" למקרה שתהיתם), הסגנון הוויזואלי של הסרט מהמם ביופיו,העולם של סין סיטי הוא אפל וקודר,הסרט לוקח את ז'אנר ה"פילם נואר" ומקדם אותו למחוזות אליהם הוא לא הגיע לעולם, מדובר בצילום שחור לבן עם הדגשים צבעוניים על מה שהבמאי רצה שנראה, דהיינו צבעים בעלי משמעות תמתית זאת או אחרת, המשחק בסרט מעולה מכל הבחינות, הדמויות עשירות ומאופיינות היטב, מיקי רורק נותן כאן את תפקיד חייו בתור מארב (שילוב של מל גיבסון ב"פייבאק" עם פרנקנשטיין), המשחק המשובח של בניסיו דל טורו, ברוס וויליס, קלייב אואן, אלייז'ה ווד(בתפקיד שלא ייאמן) ועוד רבים וטובים, רוב הסרט מורכב ברובו ממונולוגים של הגבורים ב-voice over ,כאשר קולם המתכתי ביחד עם הטקסט המעולה והמוקפד והדיאלוגים השנונים יוצרים, לדעתי, שלמות קולנועית, שלא נראתה על גבי מסכי הקולנוע המון זמן, העריכה הסגנונית של הסרט ויצירת המתח נעשים כאן בצורה פנטסטית , זה לא כמו בסרטי מתח ופעולה רגילים שהצופה רק מחכה לסוף הטוב, מדובר ביצירה בעלת משמעויות שנשארות עם הצופה גם אחרי הסרט ,אני יכול להמשיך ולכתוב כאן שעות,אבל עדיף שתראי ותיווכחי בעצמך, אני ראיתי אותו כבר 4 פעמים ואני עדיין לא מצליח לשבוע ממנו
תודה. אני מרוצה.
ובנוסף...
http://www.imdb.com/title/tt0401792/
הסרט נמצא כעת במקום 103 ברשימת 250 הסרטים של כל הזמנים של imdb וזה 3 שבועות אחרי שהוא רץ בקולנוע, שווה בדיקה..
נו, זה תמיד קורה עם סרטים חדשים.
עוד חצי שנה הגיוני בהחלט שהוא יצא מהרשימה.
או שהוא יעלה עוד בדירוג
כפי שאני צופה לו, וכן סרט בו הגיבור יכול לעוף הוא סרט מד"ב
'ציפורים נודדות'?
אז אתה כנראה לא גולש מספיק בימד''ב.
למה שיעלה בדירוג? כלומר, זה אפשרי, פשוט לא סביר.
ואי אפשר להגיד על סרט מסוים שהוא מד"ב בגלל שיש בו אלמנט אחד של מד"ב, לדעתי לפחות. התנ"ך מסכים איתי.
תראה
אם הגיבור של הסרט עף באוויר, נלחם במפלצות, סופג אלפי כדורים ונשאר בחיים, נעמד על רגליו אחרי שהוא נדרס ועוד אלף ואחת דברים אז מדובר בסרט מד"ב, בטוח לא סרט מד"ב קלאסי, הרבה יותר קרוב לפילם נואר אבל עדיין -הדמויות שבסרט באות מעולם הקומיקס, וסרטים שמבוססים על קומיקס מקוטלגים כמד"ב.
למה שהסרט ייעלה בדירוג?
כי עוד אנשים ייצפו בו וייתנו לו ציון גבוה, אל תשכח שהוא מציג פחות מחודש
תבחין בין pulp fiction לבין מד''ב
ועל אחת כמה וכמה בין קומיקס שהוא מדיום למד"ב שהוא ז'אנר. אנשים עוד יחשבו שאמריקן ספלנדור והדרך לפרדישן מעולם לא נצפו על האקרנים.
ויודע מה, אם אתה כבר מתעקש לקטלג את "סין סיטי" לז'אנר חריג אז הוא יותר קרוב לפנטזיה מאשר למד"ב.
אין כאן שום וויכוח
שאני מדבר על סרטי קומיקס אני מתכוון לסרטי סופר-הירוס (לא דיברתי על אמריקן ספלנדור, מה אתה גנוב?), אני מסכים איתך שהם יותר משתייכים להגדרה "פנטזיה" מאשר מד"ב, וכך גם סין סיטי, דרך אגב, ראית אותו כבר?
כן, ראיתי.
ולא, לצערי לא יצאתי מגידרי (מצטער מתילדה).
או שהוא יעלה עוד בדירוג
נמר דרקון???
פנטזיה, לא מד''ב
פנטזיה, לא מד''ב
אמרת כל סרט שבו בן אדם יכול לעוף, לספוג מכות רצח ולקום הוא סרט מדע בדיוני. אם זכרוני אינו מטעה אותי, גיבורי "נמר דרקון" מבלים חלק ניכר מהקרבות שלהם באויר וסרט מסתיים בסצינה שבו הגיבורה עפה לה לעבר השקיעה.
אז כנראה שלא קראת את
הדיון שהתבצע בנושא בו אני מודה שטעיתי בהגדרה, תחפש אותו הוא כאן למעלה
זה לא ספוילר?
לנמר דרקון, הכוונה. עם הסוף והכול.
זה לא ספוילר?
א)בתשובה למקס פיין- קראתי את מרבית הדיון שניהלת וסתם הערתי בציניות בלהט של רגע, ואז ענית לי ש"נ.ד." הוא פנטזיה, אז הייתי חייב להגיב על זה. נכון,שינית הגדרה לסרט מד"ב, ואני מצטער שהגבתי למה שכתבת בלי להתעמק בכל ההיבטים של הדיון. יש לי נטייה כזאת.
ב)לזינה – הקטע של קרבות אוויריים-לא, כי הם מופיעים בכל טריילר לסרט. קטע סיום לא מתואר בדיוק רב. יש הרבה מעבר שצריך להבין רק בצפייה בסרט.זה כמו לומר שסרט הוליוודי נגמר בסוף טוב בלי להסביר מה בדיוק קורה.
אז להגיד מה הסוף זה לא ספיולר?
אישית לא הייתי רוצה לדעת אם הסוף "טוב" או "לא טוב" לפני הצפייה בלי קשר לסוג הסרט.
מצד אחד, לא ראיתי את הסרט, וזה לא נשמע לי כמו ספוילר.
מצד שני, יכול להיות שתוך כדי הצפייה בסרט, אם וכאשר אצפה בו, אזכר במשפט הזה, ואגלה בדרך הקשה שזה *כן* היה ספוילר.
אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהזכיר לכל מי שכותב תגובה עם ספוילר לסרט, בביקורת על סרט *אחר*, לציין בכותרת של התגובה לאיזה סרט הספוילר.
אחרת נצטרך למחוק תגובות שיכולות להיות מעניינות. חבל.
עפה לה לעבר השקיעה?
אחד מאיתנו ממש לא הבין את סוף הסרט (ואני לא בטוחה שזו לא אני…).
לעומת זאת, אחרי יום אחד של הקרנה,
למדריך הטרמפיסט יש 7.4, שזה יחסית מעט. יש מקום להנמכת ציפיות.
הסרט נראה כמו חוברת קומיקס מהלכת – וואלה. פה מגיע הקרדיט. יש המון פריימים שצועקים "אני פריים של קומיקס" וזה בהחלט מהלך קסם על הצופה.
אבל כל שאר הדברים שאמרת… שככה יהיה לי טוב. "עולם אפל וקודר" – נסה עולם שחושב שאם הוא בשחור לבן הוא אפל וקודר, ומה אתה יודע? זה לא.
"משחק מעולה מכל הבחינות" ו"דמויות עשירות" – WTF? (אני יודעת, אמרו את זה קודם, לפני, זה לא משנה)
דמויות יותר קרטוניות מאלה שידעה סין סיטי אפשר למצוא רק בסרט של אדם סנדלר או בן סטילר. כנ"ל לגבי איכויות המשחק. הסצינה ההיא של רוסריו וקלייב היא מאפיין מדויק של רמת המשחק בסרט. מוגזם, קלישאתי, מטומטם, מעליב את האינטיליגנציה, מלאכותי. והדמויות באמת לא היו יכולות להיות יותר חד מימדיות. "דמויות מצה".
מארב דפקא פסדר. באמת. אמנם בצורה טראשית לחלוטין, אבל לפחות בחלק שלו הטראשיות מהנה, והוא כאילו לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, בניגוד לשאר הדמויות בסרט. הוא יודע שהוא פה כדי לתת לנו פאן טהור, והוא בהחלט מספק סוג של לונה פארק אלים.
"מתח" ו"צורה פנטסטית" באותו המשפט? give me a break!
הסרט הזה צפוי ברמות שלא יאומנו בכלל. נכון, יש מספר קטעים שאתה לא בדיוק בטוח איך יגיע ה"עלק טוויסט", אבל כמו ב"זהות בדויה", כשהוא מגיע, אתה לרב מגרד בפדחת ומפטיר ביובש "אה, וואלה."
הקטע היחיד שמצליח לתפוס אותך לא מוכן הוא הקטע הפותח את הסרט. אחריו הכל כבר ברור כבדולח.
משמעויות?
נשאר אתך אחר כך?
אתה הראשון ששמעתי אומר את זה, ואני מתכוונת מבין האנשים שראו ודווקא נהנו. מה שנשאר אתם היתה הוויזואליות יוצאת הדופן והאלימות המסוגננת. שום דבר מעבר.
תשמעי
אני חושב שזה עניין של טעם, הסרט הזה באמת נשאר איתי הרבה אחרי, אני עומד מאחורי כל מילה שכתבתי.
לנושא הוויזואלי אני בכלל לא אתייחס , העולם בו מתרחש הסרט הוא האפל והקודר ביותר שראיתי ולא רק שהוא מנסה לעשות זאת אלא עולה על כל קודמיו.
בנוגע למשחק, המשחק תואם את התסריט, מדובר בדמויות קומיקס והטקסטים הם בהתאם, אני חושב שהדמויות ממש לא קרטוניות אלא מסקרנות, הן מושכות את הצופה והוא רוצה לגלות עוד ועוד עליהן, בסרט הזה לא האכילו אותי בכפית לגבי יכולות על טבעיות של הדמויות, אלא חשפו אותן בפניי בהפתעה, המשחק ה"מוגזם, קלישאתי, מטומטם, מעליב את האינטיליגנציה, מלאכותי" כפי שקראת לו הוא סגנון המשחק המושלם עבור הסרט הזה, למה את מצפה? הסרט לא מתיימר להיות ריאליסטי כבר מהשוט הראשון.
בקשר לבניית הסיפור ולעריכה, אני חושב שהעריכה בסרט מושלמת:יעילה,קצבית ומייצרת מתח בצורה מעולה, אולי יש מעט קטעים "צפויים" בסרט, אבל ההשוואה ל"זהות בדוייה" רחוקה מהמציאות.
ובקשר למשמעויות שנשארות אחרי הסרט, אני מכיר מספר אנשים שהתחילו כבר לנתח אותו על פי תאוריות קולנועיות כאילו ואחרות ומצאו בו מספיק משמעויות בשביל עבודה פרו-סמינריונית שלמה.
אבל מה זה משנה
על טעם וריח אין להתווכח,אני מקבל את כל הטיעונים שלך אבל לא מסכים.
ואת היתר נשמור לדיון בביקורת עצמה, נכון?
נכון
רק רציתי לחזק את דבריך.
לא יודעת איך עושים את האמוטיקון הזה, אבל thumbs up.
אין לי מה להוסיף מעבר לזה.
תודה לך
שאת מוסיפה תגובה יש לך בצד קישור לאמוטיקנים ומהם את משיגה את כל מה שתרצי
אני מסתכל על התמונה בראש הדוח''קו וחושב
"מה סטיב וג'ודי עושים פה?".
מעולה
כבר נתנו לך אבל מגיע לך עוד אחד.
מצטרף ל-
הבחור נראה ממש כמו סילבן.
אפילו יש לו את הבעת הטרוטה הכעוסה.
לא כל כך קשור
לכן תגובה זו היא די
ב 'הכי דומה לאהבה' (בטריילר וכמובן בסרט) אשטון שר את i`ll be there for you בצורה די זוועתית. ביחוד אם משווים אותו לביצוע של בון ג'ובי.
אבל אין להשוות אף זמר לג'ון בון ג'ובי.
לא כל כך קשור
ובמיוחד להעליב את בון ג'ובי על שלל יכולתיו המוסיקליים ובימתיים, לאשטון קוצ'ר? בון ג'ובי בטח היה נעלב אם הוא היה קורה בעברית. אני מקווה שלא יתרגמו לו, אחרת הוא יכריז עלינו חרם.