בפעם האחרונה שבדקתי,
שלושת הדברים הבטוחים
היחידים בחיים היו:
א. כולנו נמות בסוף;
ב. חיים יבין ימשיך להגיש
חדשות עד סוף כל הדורות; ו-ג. סרטים של סטיבן שפילברג עושים ים כסף. רק מה, לפני כמה שבועות הגיע 'A.I.' וערער את יסודות אמונתי הבסיסיים ביותר. לכן רשימת הדברים הבטוחים בחיים השתנתה ל-א. מוות, ב. חיים יבין, ו-ג. סרטים ששמם מכיל את המילים 'פארק היורה' עושים ים כסף. הייתי מוסיף לרשימה גם "ד. קומדיות עם ג'וליה רוברטס עושות ים כסף", אבל מוקדם יותר השנה גם ההנחה הזאת עורערה, עם 'המקסיקני' שלא ממש הצליח. אז נשאר לנו רק 'פארק היורה'.
לכן רווח לי מאוד לגלות שלפחות זה לא השתנה: סרטי 'פארק היורה' עדיין עושים ים כסף, גם אם שפילברג לא מעורב בהם ישירות. וגם ג'וליה רוברטס, בעצם, עדיין אמינה. ג'וליה והדינוזאורים הלכו ראש בראש בסוף השבוע, שהפך כתוצאה מכך לסוף השבוע השני בהסטוריה שבו שני סרטים מרוויחים מעל ל-30 מיליון דולר כל אחד.
'פארק היורה' הראשון הוא אחד הסרטים המצליחים ביותר בהסטוריה, עם הכנסות של 920 מיליון דולר בכל העולם (357 מיליון בארה"ב בלבד). 'העולם האבוד', סרט ההמשך, הצליח פחות, אבל עדיין מחזיק בשיא ההכנסות לסוף שבוע ראשון בארה"ב – 72 מיליון דולר (או, אם מתחשבים בעליית מחירי הכרטיסים מאז: 88 מיליון). הסרט השלישי יצא בארה"ב השבוע, ולמרות שהוא לא מתקרב להישגים של שני הראשונים, הוא עדיין השיג הכנסות ענק – 50 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון. הסכום הזה היה יכול להיות גדול עוד יותר אלמלא התחילו הקרנות הסרט ביום רביעי, במקום ביום שישי, כמקובל בארה"ב – כנראה מתוך התחשבות בחובבי הדינוזאורים שלא יכלו להמשיך לחיות אפילו יום אחד בלי לראות טי-רקס טורף מישהו (ויש רבים כאלה, מסתבר). בסך הכל השיג 'פארק היורה 3' בחמשת הימים הראשונים להקרנתו 81 מיליון דולר.
את שני הסרטים הראשונים בסדרה ביים הרב-סמאח שפילברג. בסרט השלישי הוא שימש רק כמפיק, והעביר את הבימוי לג'ו ג'ונסטון ('ג'ומנג'י'. יש המון ג'ימלים ב"ג'ו ג'ונסטון (ג'ומנג'י)". הוא בטח גם מגדל דגן בגן, סתם כדי לעצבן). זה היה כנראה שפילברג שהחליט, ובצדק, שבשלב הנכחי בסדרה אין לקהל שום סבלנות לקישקושים על תאורית הכאוס או דיונים ביחסו של האדם לטבע. הקהל בא רק לראות אנשים בורחים מדינוזאורים, וזה מה שהוא מקבל, מה שקיצר את הסרט באופן משמעותי (88 דקות, אם לא סופרים את הקרדיטים). מבין בני האדם שבסרט, הבולט ביותר הוא סם ניל, שכיכב ב'פארק היורה' הראשון, נעדר מהשני ומבצע כאן קאמבק. הכוכבים הדינוזאורים הפעם הם פטרודקטילים (דינוזאורים מעופפים) וספינוזאורוס, הדינוזאור הגדול יותר מטי-רקס.
עוד הערה בנוגע ל'פארק היורה 3': לנו, הצופים הפשוטים, בדרך כלל ממש לא אכפת באיזה אולפן נוצר הסרט שבו אנו צופים. ובכל זאת, בשלב הזה קשה להתעלם מכך של'יוניברסל' הולך בזמן האחרון קלף משוגע: 'פארק היורה 3' הוא הסרט החמישי שלהם במשך השנה האחרונה שפתח עם יותר מ-40 מיליון דולר. במשך אותה תקופה, אף אולפן אחר לא הצליח להפיק יותר מסרט אחד כזה.
ל'Revolution', האולפן הצעיר ביותר בהוליווד, לא היה אף סרט כזה, אבל זה די מובן בהתחשב בכך ש'America's Sweethearts' ('אמריקה מאוהבת', בעברית) הוא בדיוק הסרט השני שלו ('Tomcats', המכונה 'אמריקן גאי', היה הראשון). את הסרט ביים ג'ו רות', שהוא גם מנהל האולפן החדש (הסרט הידוע ביותר שלו כבמאי עד כה: 'נקמת היורמים 2'), ומשתתפים בו בילי קריסטל, קת'רין זטה-ג'ונס, ג'ון קיוזאק, וגם ג'וליה רוברטס, כמובן. זטה-ג'ונס וקיוזאק הם זוג-לשעבר של כוכבי קולנוע; ג'וליה היא העוזרת האישית של זטה, שצריכה לדאוג לכך שהזוג יישאר נשוי באושר למראית עין, וכמובן, מתאהבת בבעל-לשעבר, מה שמסבך את העניינים, כי הרי מהי קומדיה רומנטית בלי עניינים שמסתבכים. המבקרים לא התלהבו; הקהל הלך, חזר ואמר שהיה לא משהו, אבל זה הספיק להכנסות סופ"ש ראשון של קצת מעל 30 מיליון דולר. בשביל ג'וליה, עסקים כרגיל.
'פארק היורה 3' ו'אמריקה מאוהבת' ייצאו גם אצלנו, כמו בארה"ב, סימולטנית – בעוד שבועיים.
הסרטים המובילים של השבוע שעבר, 'Legally Blonde' ו'הפריצה' סבלו מירידת ה-50% המסורתית, והתמקמו במקומות השלישי והרביעי. הזוג שמתחתם, 'Cats & Dogs' ו'The Fast and the Furious' שומרים על יציבות יחסית. בהעדרו של 'שרק' (שאגב, לא הלך רחוק – הוא עדיין יושב חזק במקום ה-11), 'המהירים והזועמים' הוא הסרט הותיק ביותר בין עשרת הגדולים, ונראה שהוא עשוי להחזיק עוד כמה שבועות – הישג נדיר למדי בתקופה שבה רוב הסרטים מדגימים סדרה הנדסית יורדת.
זה בהחלט לא השבוע של חובבי המדע הבידיוני. גם לא השנה שלהם, בעצם. 'A.I.' של שפילברג יצא מהעשיריה המובילה אחרי שלושה שבועות בלבד, ואחרי שהשבוע ספג נפילה משפילה (חצי הכוס המלאה: לפחות ביפאן הוא ממשיך לנפץ קופות), אבל זה עוד כלום לעומת 'פיינל פנטסי', שהמשיך את הפתיחה המאכזבת שלו מהשבוע שעבר בירידה של כמעט 70% (!!), ונראה שהוא הולך להיעלם מהמפה תוך זמן שיא (חצי הכוס המלאה: נו, לפחות 'אבולוציה' הוא כבר לא הכשלון הגדול של הקיץ). גם 'טומב ריידר', עוד סרט שהתחיל חזק (פתיחה של כמעט 50 מיליון) ונחלש במהירות, עזב את העשיריה השבוע, לאחר שהגיע להכנסות יפות-אך-לא-מדהימות של 125 מיליון דולר.
בשבוע הבא, הצ'אנס האחרון של המדע הבדיוני להחזיר לעצמו את כבודו האבוד: 'כוכב הקופים', הלא-רימייק של טים ברטון. מצד אחד, הציפיה לסרט גדולה, והוא אמור להיות שובר הקופות הגדול האחרון של הקיץ. מצד שני, אין בו דינוזאורים, אז הוא יכול גם ליפול. בימינו שום דבר לא בטוח, חוץ מדינוזאורים.
הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.
אני, אהרו''כ? וואו...
עם הנפילה של פיינל פנטזי, אני בטוחה שהשחקנים האמיתיים נשמו לרווחה.
אולי עוד יש להם תקווה.
לא יודע למה אבל...
דינוזאורים אף פעם לא משכו אותי יותר מדיי. פארק היורה הראשון היה נחמד. את השני כבר לא ראיתי.
לפי הטריילרים של השלישי אני בטח לא אלך. בכל זאת – 30 שקל.
אני דווקא אוהבת דינוזאורים
ולא סבלתי את פארק היורה. אז זה כנראה לא שייך… (אגב, את הספר מאד אהבתי).
זהו?
אם אי אפשר לעשות מזה פיצה את לא אוהבת את זה?
שערוריה!
כמה שרק עשה עד עכשיו?
אחראים,
תוכלו להגדיל את הטבלה לטבלה של 20 סרטים? זה די מעניין לראות את התקדמות הסרטים מתחת למקום 10.
תודה מראש!
רשימת ה-20 המלאה
מתפרסמת רק ביום שלישי, מאוחר מדי בשביל דו"ח קופות. אבל את הרשימה של השבוע שעבר אפשר למצוא (בין השאר) כאן:
http://mrshowbiz.go.com/movies/boxoffice/lastweek.html
'שרק' הגיע עד היום ל-251 מיליון דולר. המון.
רשימת ה-20 המלאה
ואם אנחנו כבר בשיפורים – אולי כדאי להוסיף לרשימה בסוגריים גם את מספר השבועות מאז יצא הסרט?
רשימת ה-20 המלאה
ובסוגריים מרובעים תרשום את מידת הנעליים של אישתו של הבמאי.
ג'ו ג'ונסטון לא עשה כישלון נוסף.
ב1989 יצא להיט ענק בארה"ב ובארץ- "מותק, הילדים התכווצו"
בבימויו של ג'ונסטון- הסרט גרף המון כסף, והוביל חיקויים מטופשים (ניפחתי את הילד, חבטתי בילד, וכו')
לאחר שג'ו גו'נסטון היה מאושר מהצלחתו, פנה לביים סרט נוסף- "רוקטיר"- אם מישהו זוכר מה זה, על סקוט קמבל שמוצא רקטה נאצית ומציל את העולם בשנות השלושים- כישלון מהדהד, שעלה לא מעט כסף.
מוכן לצאת לקרב שוב, ג'ו ביים ב1995 את "ג'ומנג'י" המאוד לא רווחי, עם רובין וילאמס שרץ לכל עבר, ועם כמה סצינות אפקטים חביבות למדי.
(ג'ו היה בעבר הרחוק איש אפקטים אצל ג'ורג' לוקס וחבירו. הוא עבד על הטרילוגיה המקורית של "מלחמת הכוכבים" ועל "אינדי ג'ונס" הראשון)
עכשיו, שכל התחזיות נופלות. ("ספליברג לא ידע כאב כזה מאז "אמיסטד", איוון רייטמן מנסה להבין מה קרה לו, וכל מי שעשה את "פיינל פנטזי" מביט בהלם על העולם שמנוכר)
דווקא מעודד למצוא את ג'ו, האיש והכשלונות, עומד בראש הטבלה, עם JP3 . אחרי שתי אכזבות, מגיע לו קצת אושר.
לא?
(הסרט הבא שלו יהיה כישלון, זה בטוח. משהו גדול בטח- מלתעות 5: זה יכו לקרות גם לך!)
ג'ומנג'י? כישלון? ממש לא
ישר מימד"ב: 'ג'ומנג'י' עלה 65 מיליון דולר והרוויח 256 מיליון. הלוואי על כולנו כשלונות כאלה.
אגב, ביום שבת ראיתי אותו בפעם הראשונה (באדיבות ערוץ 2). תגידו, זה סרט ילדים, זה? זה יעשה לילדים סיוטים במשך חודשים. אבל אפקטים נחמדים.
אבל רד,
הילדים של היום הם לא מה שהיו פעם.
זה מה שיעשה להם סיוטים?
הם ראו דברים הרבה יותר גרועים.
אז זהו, ש
הילדים של היום הם כן מה שהיה פעם.
אז זהו, שלא
אני מתערב שDOOM עושה יותר סיוטים לילדים מאשר ג'מנג'י.
במיוחד הסוף.
על מה מתערבים?
ותאמין לי, אני הייתי ילד.
וואלה? גם אני.
איזה צירוף מקרים מבדח ומשעשע.
יום לא-הולדת שמח,
גל
את טועה, רד צודק, יחי רד
כשהסרט רק יצא לוידיאו לפני הרבה מאוד זמן הראתי את הסרט לבת-דודה שלי, שהייתה בערך בת שש או שבע (מתי זה יצא בכלל?) _ובאמת_היו_לה_סיוטים_במשך_חודש.
והיא לא הייתה ילדה פחדנית
איך?
אני לא בדיוק זוכרת מתי ראיתי אותו, אבל זה בטוח לא עלה על 11-12, ומשום מה, כבר לא זוכרת למה, הסרט נפסק באמצע, וכל מה שרציתי שנה אחר כך היה רק למצוא את ההמשך.
ואז כשהוא היה בכבלים ביקשתי מחברה שלי להקליט לי, ובטעות הוקלטו רק העשרים דקות האחרונות…
אוף.
ואז זה שוב שודר, ואפילו בערוץ שתיים (למרות שיש לי עכשיו כבלים!!), אבל דווקא לא ראיתי ומרצון.
שוב אוף.
הדבר האחרון בעולם שזה עושה זה גורם לסיוטים (למרות שאני לא דוגמא כי בכל החיים היה לי רק סיוט אחד, שאחי הקטן הנהפך לתאומים, ואני לא צוחקת).
אוף אוף.
לפי מה שאת אומרת
את בכלל לא ראית את רוב הסרט, אז מאיפה לך לדעת אם זה מפחיד או לא? לדעתי (וגם לדעת רד) זה_טבעי שילדים בני 6 יפחדו מציידים רשעים, קרנפים, עכבישים, אריות ומגוון דברים נוספים שרוצים להרוג את הילדים בסרט.
למה?
כשהייתי בת שש הדבר היחיד שפחדתי ממנו היה אחי הגדול (עכשיו זה אחי הקטן), כל שאר הדברים שמנית סתם הלהיבו אותי.
חוץ מזה, ראיתי את החלקים היותר "מפחידים" בסרט לדעתי, את העטלפים, וזה שהוא נכנס לעולם, ואחרי זה את כל החיות שיוצאות בסוף.
וכבר סיפרתי פה פעם למה הפסקתי לפחד מסרטים. אני לא חושבת שיש סרט בעולם, בכל תנאים שהם, שיגרום לי לפחד.
אז כמו שאמרתי, אנ'לא דוגמא.
נכון. את לא דוגמה.
אותך שום סרט לא מפחיד, לכן את לא ממש יכולה לתרום לדיון על סרטים מפחידים-או-לא, נכון? בעיקר סרטים שלא ראית.
ואת הדברים שכבר סיפרת קודם, כבר קראנו קודם.
אקסמנית, את תואר האדם הנמחק ביותר באתר אף אחד כבר לא ייקח ממך. תעשי טובה, ולפני שאת כותבת הודעה תחשבי פעמיים אם מה שאת כותבת עשוי לעניין מישהו. די.
אני חושבת שהמשפט האחרון שלך
ממצה את כל הויכוח העוף טופיק הדי-דפוק הזה.
— את לא מפחדת משום סרט? ש-ו-ם ס-ר-ט? באמת צריך להיכנס לאווירה.
למשל כשראיתי את "הניצוץ" (הגרסה השניה, לא של קובריק) הייתי בכיתה ז או ח, זה היה אמצע הלילה, יום כיפור (וסליחה שומרי המסורת) – כלומר שקט לגמרי בחוץ, ותאמת, לאחר כאלף שעות של הפחדות קטנות, יש איזשהו שלב שצרחתי.
עכשיו אני שוב שואלת ש-ו-ם סרט לא יגרום לך לפחר??
רואים שאת חדשה פה
(ברוכה הבאה, אגב) אחרת היית יודעת שאת האקסמנית אסור לשאול דברים כאלה, כי היא פשוט תחזור על ההודעה הקודמת שלה בשינוי שתי אותיות.
אקסמנית – אני באמת מתנצל על הבוטות. אבל נמאס לי.
תודה על הברוכה הבאה, יקירי,
למרות שאני לא חדשה פה – ואם אתה לא מאמין, רק שאל אותי מה זה סמאח, שולת!!!1, מניח רעפים, אהרו"כ ועוד.
אני פה לפחות ממרץ, עם זכרוני אינו מטעה אותי. אני לא מגיבה הרבה (יחסית לשאר הקבועים) וקשה לי להתביית על ניק.
בקשר לאקסמנית – לא נורא.
כבר ראיתי תגובות ודיונים מטומטמים בהרבה.
אם יורשה לי לנסות לעזור,
אני חושבת שהניק הנוכחי שלך הוא בכלל לא רע. אנא הישארי עמו כדי שנוכל לזהות את פרצופך. ברוכה הנמצאת.
ואגב, עבור כל דיון ניתן למצוא דיון מטומטם ממנו. אפשר להוכיח את זה באינדוקציה.
אם יורשה לי לנסות לעזור,
תודה לך, אני בהחלט חושבת שאני אשאר עם הניק הזה כדי שתוכלו לזהות את פניי המצודדות. הוא אמנם לא מתחכם כמו "מישהי עם ניק מתחכם", אבל משתדלים, את יודעת.
הניק קשור לשיר של Bowie?
הניק קשור לשיר של Bowie?
למרות שאני אוהבת אותו, לא.
כשכתבתי את ההודעה בדיוק היה סרט עם ג'נין גראפלו שאני די אוהבת (אותה, לא את הסרט. משהו דפוק על כלבים), וזה גם שם יפה לדעתי.
דפוק? מה דפוק?
'The Truth About Cats & Dogs', או בתרגום הטפשי לעברית 'על נשים גברים וחיות אחרות', הוא אחת מיצירות המופת הבלתי מוערכות בתחום הקומדיה הרומנטית. ג'נין גרופלו אוכלת את בריג'יט ג'ונס לארוחת בוקר (ורואים עליה!).
סליח?! (ספוילר ל''The Truth...'')
הם ליהקו את הלא-איש ההוא לתפקיד מושא החלומות, את אומה תורמן האפורה והלחלוטין לא מושכת לתפקיד היפהפיה, ואת ג'נין גארופאלו המקסימה לתפקיד המכוערת(!)… ועוד לקחו עלילה שהיתה יכולה להיות סימפטית ועשו ממנה תסבוך טפשי ולא אמין, עם קמצוץ של שנאת נשים, ככה, בשביל התבלין.
אני מודה שהסרט נעים לצפיה למרות הכל, רק בגלל גארופאלו כמובן. הבעיה הגדולה ביותר שלי איתו היתה החור הענק בעלילה: איך הדמויות של תורמן וגארופאלו יכולות לקרוא לזה תחרות בין שכל ליופי? הרי הבחור בטוח כמעט עד סוף הסרט שאומה תורמן היא האשה שדיברה איתו בטלפון, היא הנפש התאומה שלו וכו' וכו', אז עבורו תורמן היא גם היפה וגם החכמה. איפה התחרות?
בכלל לא דפוק, ולא על זה דיברתי
זה אחלה סרט ומאוד נהניתי ממנו.
ולא אליו התכוונתי. כמה שקיוויתי שמתרגמי יס טעו בתרגום שם הסרט – הסרט המדובר הוא "פארק כלבים" – dog park.
טיפשי? מה טיפשי?
אני לא בטוח שהתרגום דפוק, כי יש ספר של הסופר ג'ראלד דארל שנקרא 'משפחתי וחיות אחרות' ויכול להיות שניסו לחקות אותו
לא דוגמה
בסיכון של לחטוף את חרון הדג (עשרת הדיברות של רד פיש, מספר 3: אין להגיב להודעות חוזרות על עצמן של אקסמנית) אני בכל זאת מגיב.
לדעתי ישנה בהחלט את האפשרות שהאקסמנית היא טיפוס חסר פחד המתלהב מדברים כגון נחשים ארסיים קרנפים וכו' מגיל צעיר. מצד שני זה אומר שהיא לא רק אקסמנית אלא גם פסיכית לעתיד, ולכן המלצתי לה היא להתחיל לחסוך כבר מעכשיו לטיפול הפסיכולוגי (או למכור לצורך זה את האח הקטן).
אני לא ממש מבינה בדברים האלו
אבל לא נראה לי שההגדרה "ילדים" ( לפחות בסרטים ) כוללת ילדים בני 6.
בני 6 רואים פוקימון וספיי קידס ( אולי )
הם לא רואים ג'ומנג'י.
ילדים זה 8-15.
שאני הייתי ילד (וזה לא היה מזמן)
הטירה הנאצית הפחידה אותי הרבה יותר מג'ומנג'י וכאלה.
ואני חוזר לטענה הישנה
שאם טים ברטון היה עושה את ג'ומנג'י, היה יוצא סרט מופת.
וואו,אף פעם לא חשבתי על זה
ככה.
למען האמת אני זוכר שכשאני ראיתי
את הסרט בקולנוע הוא די הפחיד (טוב הייתי די קטן) במיוחד קטע הפתיחה שמרמז כאילו עתיד לבוא עלינו סרט אימה. ואיזה פלא גם אחרי כמה שנים מבחן ההפחדות עבד שוב, שהאח הקטן שלי נחרד לראות את הסרט לבדו והתעקש שמישהו יבלה עימו וישמור עליו פן, רובין וויליאמס יקפוץ אליו מהטלוויזיה.
רובין וויליאמס- האימה והפחד!
אישית, השחקן הזה, שהוכיח יכולות משחק מצויינות ב"בוקר טוב, ויטנאם" וב"גוד וויל האנטינג" ממש מפחיד אותי, בלי שום קשר לכן ג'ומנג'י או לא ג'ומנג'י. איך שחקן כל כך מוצלח יכול להדרדר לתפקידים קולנועיים בזויים עד כה, שהתאימו לאדי מרפי ולג'ים קארי במקרה הטוב ולריק מורניס במקרה הרע?
רק מילה אחת - פופאי
עם התפקידים הבזויים וויליאמס התחיל מזמן. אלה התפקידים הטובים שיוצאים דופן אצלו.
רובין וויליאמס- האימה והפחד!
ריק מורניס במקרה _הרע_? הבנאדם הוא גאון קומי! הוא הופיע בשתי יצירות המופת – Spaceballs ו-Little Shop of Horrors, ובשתיהן עשה תפקידים מצוינים. האמת, אפילו בסרטים בזויים ("מותק, נגמרו לי הרעיונות לשמות של סרטים" ודומיהם) הוא משחק מצוין.
מה שמו של הסרט הנ"ל בעברית? כי אני לא חושבת ששמעתי עליו.
מה שכן, ב"חנות קטנה ומטריפה" (כל שבועיים בערך ב"הצגה שניה", קשה לפספס) התפקיד שלו באמת מצויין, וגם ב"מותק ה–" למיניהם, שם הכרתי אותו לראשונה, התפקיד שלו מצחיק ושנון. ואם אני לא הולכת לקרוא לסרטים האלה "בזויים" זה רק בגלל שיש לי נוסטלגיה מהם מכשהייתי קטנה, בייחוד הסרט הראשון, בייחוד הקטע שהילדים נמצאים בתוך הדשא. *מקש נוסטלגיה*
תורגם כ"שיגעון בחלל" ותודה לתרגומון הסרטים. זהו אחד מסרטי הפאורדיה המשוגעים הטובים ביותר שנעשו לעניות דעתי, מי שלא ראה – לרוץ לספריית הוידאו (או הדיויד) הקרובה…
או לחכות קמעה
עוד כשבוע יהיה הבוחצלגיחצן.קון, ובו בסבירות גבוהה אני מביא דויד של ספייסבולז (סבירות גבוהה- כי עברו שבועיים וחצי, לא קיבלתי את העותק שהזמנתי, שלחו לי עותק חדש ובתקווה השבוע טפו-טפו-טפו הוא יגיע לפני שאני נוסע לחיפה.
כל זה טוב ויפה
אבל מרוב סרטים שאנשים מביאים, אין סיכוי שנספיק לראות אפילו שליש מהם!
ז"א, נפגשים ב6, שני סרטים רואים בטוח, זה כבר עד 10 בערך… כמה סרטים נוכל להספיק לראות?
spaceballs שודר לפחות פעמים השבוע בכבלים הדיגטלים, ונראה לי שיש עוד שידור שלו השבוע .אז למי שיש, באמת כדאי לראות…
ריק מורניס- האימה והפחד!
אם כך, הרשה לי לצמצם את הגדרתי ל"ריק מורניס, בתקופה הרעה שלו בה הוא הדרדר לסרטי ילדים נלוזים שאינם מצדיקים את יכולתיו הקומיות המופלאות".
ג'ומנג'י? כישלון? ממש לא
אני מודה בטעותי. כנראה התבלבלתי בין כשלון ביקורתי (אין לך מה לומר על זה- אנשים לא אהבו את הסרט- ראה תגובות, או מבקרי קולנוע בכלל)
לבין, כסף. טעות שלי.
לעומת זאת, "רוקטיר" הרוויח
46 מיליון (גם, ישר מ IMDB)
לא כל כך הצלחה. שלא לדבר על
"The Pagemastr"- מישהו שמע על זה? מקולקי קלוקלין שיחק בזה, בתקופה שהוא עדיין היה שחקן. או ילד. -הסרט, משלב אנימציה והופץ מסחרית- הרוויח (אמנם רק בארה"ב) קצת פחות מ13 מיליון.
עוד הצלחה? לא.
ג'ו ג'ונסטון, כמבאי, לא רע.
אהבתי את ג'ומנג'י- שהייתי ילד, אפילו חיפשתי את משחק הלוח הזה, וקיוויתי לחיים יותר מעניינים. (כמובן, לא מצאתי, ולא קרה כלום)
JP3 יהיה יומית משובחת- הייתי ממליץ לכל ילד שקטן מ16 ללכת בהנאה נטולת רגשי אשמה לסרט- אני ללא ספק יראה אותו בטלוויזיה.
(כמבון, כל סרטיו יהיו מיושבנים בעתיד, אבל ככה זה עם סרטים שמבוססים רק על אפקטים)
אני לא אהבתי את פארק היורה
וגם לא אהבתי את העולם האבוד. ואני בטוח אשנא את פרק היורה 3. זה ממש מתסכל לחשוב שסרט כמו פרק היורה שכולו אפקטים וחסר עלילה מצליח וסרטים איכותיים נכשלים בקופות. אבל זאת אמריקה כנראה….
תחשבו...
אם כל הכרטיסים של STAR WARS היו נמכרים היום, כמה כסף הוא היה עושה?
למה לחשוב? יש אינטרנט
התשובה היא 865.91 מיליון דולר (בארה"ב בלבד).
יווווווווווווווווו!
הם הולכים אולי להוציא אותו מחדש אחרי שהם יגמרו את החדשים?
סתם לידע כללי
לי פשוט עדיין קשה לעכל את זה שההכנסות של הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים "טיטניק" עומדות על 1.8 מיליארד דולר !!! (בכל העולם לא רק בארה"ב).ועוד יותר קשה לעכל שלסרט שנמצא במקום השני יש בערך חצי מזה…
מה שיותר קשה לעכל
זה שהסרט הרווחי ביותר הוא דווקא 'טיטאניק'. מדוע, לכל השדים והרוחות?
נא להפנות שאלה זו
למדור 5א' , הידוע גם כבנות 12 שמאוהבות בשחקן בלונדיני עם שער מתנפנף מסויים
( לא, לא בראד פיט, הוא כבר זקן מידי בשבילן ).
דרך אגב, שמתם לב שבתקופה שבה להקות הבנים היו ה-דבר לכולם היה שיער בלוריתי סגנון ניק קרטר.
הכצעקתה?
או בעברית… הסבר, מישהו?
לא נראה לי שזאת הסיבה
אם אני לא טועה לפני טיטניק לא היו לאותו בלונדיני שלא ננקוב בשמו הצלחות מסחררות וגם לא אחרי טיטניק.
אני חושב שפשוט צריך להודות שטיטניק,כמה שזה קשה,פשוט עשוי בצורה מצוינת לסרט מסוגו.יש בו מספיק דברים שמושכים סוגים שונים של צופים.
אין מה להגיד ג'ימס קמרון שיחק אותה.
דרך אגב למישהו יש רעיון איזה סרט ישבור את טיטניק בקופות?(לפני שבועיים הייתי אומר פיינל פנטסי אבל עכשיו… סתאאם! פינל פנטסי,בכככ,איזה אכזבה…)
מספר תגובות:
נועה- את עדיין משלה את עצמך שימי להקות הבנים תמו?
מאז "הביטלס" (שהם אמנם משובחים, אבל עדיין התברגו כלהקת בנים דאז) ועד לאלו של ימינו (אני כבר לא עוקבת אחרי השמות הדביליים) היוו להקות הבנים נתח משוק המוזיקה. אין שום סיבה לסוף העידן כעת.
אורן- לפני טיטאניק לא היו ליפיוף הבלונדיני הצלחות מסחררות *מסחרית* אבל ב"מה עובר על דילברט" וב"יומן נעורים" הוא הוכיח כשרון משחק אמיתי כלשהו….
שלא לדבר על ההצלחה יחסית של "רומיאו + יוליה".
דילברט
זה הגיק ההוא מהקומיקס. זה עם העניבה הזקופה.
הסרט אליו התכוונת הוא 'מה עובר על גילברט'.
וויי....את ממש צודקת!
תודה על התיקון.
אני מאשימה את הבלבול באוכלוסיית עובדי ההיי-טק ה"דילברטיים" שאני עובדת בסמוך אליהם באופן יום-יומי מדי לטעמי.
בקשר למה עובר על גילברט
לפי מה שאני שמתי לב,כמעט כל תפקיד שהוא לא של "אדם רגיל",זאת אומרת:מפגר,התמוטטות עצבים,נכה או כל אדם בעל התנהגות מוחצנת בצורה יוצאת דופן שדורשת משחקן רגיל לשחק אדם שההתנהגות שלו היא לא כמו של כלל או רוב החברה,גורר אחרי ביקורות טובות של מבקרים וכלל הציבור.אולי פשוט קשה לאנשים לבקר בכל צורה שהיא התנהגות שהיא לא נורמלית.
זה לא עניין של קושי בביקורתיות
תאמין לי, אם הוא היה משחק גרוע לטעמי הייתי מכריזה על כך קבל עם ועדה, גם אם תפקידו היה לגלם עיוור/נכה/חירש. על כל פנים, ב"גילברט" הוא שיחק מפגר בצורה אמינה ביותר. לא הייתי מצפה לרמת משחק שכזו משחקן שעל תקן יפיוף מושך צעירות בלבד ועל כן יצאתי להגנתו, למרות שהוא לא צועד בראש רשימת השחקנים האהובים עלי.
אני מניחה שכדי לעורר אמינות בתור חולה רוח או בתור נכה צריך כשרון משחק אמיתי ועל כן התפקידים הללו מוערכים יותר.
אני לא מכיר שחקן ששיחק בתפקיד
כזה וקיבל ביקורות לא טובות.לרוב הם מקבלים ביקורות טובות שמשבחות את "הצורה יוצאת הדופן שבה הצליחו להעביר לקהל הצופים את עולמו של …"נא להשלים את החסר.
אתה צודק במאה אחוז
גם אני הגעתי למסקנה הזאת לא מזמן, והיא ממש מציקה לי.
דיקפריו שיחק מצוין ביומן נעורים
דיקפריו שיחק לא-מצוין במה עובר על גילברט (למרות שמה עובר על דילברט היה הפרומו של ערוץ שלוש לסדרה ויכול להיות שדיקפריו משחק שם את וואלי או משהו, שזה גם סוג של מפגר).
אני לא יודע מה איתך, אבל
כשדיקפריו שיחק את גילברט, הוא לא בדיוק היה יפיוף, הוא היה סתם ילד, בהחלט לא יפיוף.
בקשר למה עובר על גילברט
ואולי פשוט תפקיד עם נכות כלשהי דורש יותר מאמץ, ולכן שחקן שמשחק דמויות כאלה זוכה להערכה.
וחוצמזה, תפקידים סוחטי-דמעות זוכים לרוב ליותר הערכה מתפקידי בוא-נפוצץ-ת'אמ-אמא-של-הרעים. כמה מוזר.
יש עוד דרך לנסח:
לפי מה שאני שמתי לב, כל תפקיד שהוא לא של "אדם רגיל" – ישר הולך לג'וני דפ.
(למה מי שם על דיקפריו החזירי? רק ג'וני!)
פיגור שכלי - גם בסדרות
טוב, אני מניחה שבסרטים רמת המשחק קצת יותר איכותית, אבל אני חייבת להזכיר שהיום (בעצם לפי השעה זה כבר אתמול) ראיתי קטע קצר מאיזושהי אופרת סבון בערוץ 3 (כשהעברתי את הפרסומות בהקלטה של אוז. ואה, כן, ביצ'ר שולת!!!1), והייתה שם דמות של מישהי שאמורה להיות בעלת פיגור שכלי, והשחקנית שיחקה אותה כל כך גרוע שנתקע לי פרצוף של "מה זה אמור להיות?" כל זמן שהיא הייתה על המסך. זה היה כל כך נורא שכמעט הקאתי על הטלוויזיה. כבר עדיף להעביר פרסומות ב- Fast Forward. כלומר ב-Foreground. כלומר…
נו, הבנתם. (זו השעה).
אל תפתח תקוות...
הסרט שישבור את טיטניק לא יהיה מה שאנחנו רוצים שהוא יהיה. הוא יהיה בדיוק כמו טיטניק רק קצת יותר קצר, עם קצת יותר כוכבים והאסון שיכה בנו יהיה…
באמת מה יהיה האסון?
למי הפתרונים?
הצעות?
אני חשבתי בהתחלה על משהו עם מטוסים ואז נזכרתי בכמות סרטי המטוסים הקיימת ושיניתי את דעתי.
לא באמת חשבת שאנשים ילכו לפיינל פנטסי בכזאת כמות, נכון?
נו ,באמת..
למרות שאני עדיין לא יודע מה אני מעדיף:שסרט שאני אוהב יצליח בקופות וכולם יכירו אותו,או שהוא יכשל והוא יהיה רק שלי.
למה טיטאניק הצליח?
טיטאניק הוא סרט שדיבר לכל השכבות כי היה גם סיפור אהבה של שני כוכבים זוהרים (ממש כמו הוליווד הישנה) וגם סרט אסונות מושקע באפקטים מיוחדים.
המשחק היה טוב ולא כמו בסרטי אהבה זולים.
והבימוי של ג'יימס קאמרון היה מדוייק עם שמירה על כל הפרטים (ההיסטורים לא המדעים) וכל הסרט היה עשוי מעולה.
נראה שאנשים זלזלו בסרט הזה כיוון שהוא היה הצלחה גדולה ואנשים לא אוהבים הצלחות. אני מניח שאם הסרט היה נכשל הרבה אנשים בעיקר מבקרי קולנוע היו אומרים שהסרט היה מצויין והקהל כנראה לא הבין אותו.
זה לא מה שאמרו על פרל הארבור?
מבקר סרטים אחד באנגליה כתב על פרל הארבור ש"הקרב נמשך בסך הכל שעתיים, אבל הסרט שלוש שעות" או משהו כזה.
נ.ב. אני מקווה שלא שמת את הספוילר כי גילית שהספינה טבעה… אם מישהו לא יודע את זה, אז יש לו סתם ידע היסטורי דפוק, זה לא ספוילר.
אני לא מסכים
זה לא הסרט הראשון בכיכובו של ליאונרדו דיקאפריו ואני לא מקבל את הטענה שלפני טיטאניק הוא עשה תפקידים של אנשים עם התמכרות ולכן לא נערץ. היה הרבה פוטנציאל ל"רומיאו ויוליה"
וזה לא התממש כי הסרט דיבר בשפה שייקספירית וזה לא אמור להפריע למעריצות לנהור אל אולם הקולנוע. גם לא היתה הצלחה לסרטיו אחרי טיטאניק.
סרטו אחרי טיטאניק,
אתה מתכוון.
והתנ''ך דיבר:
היו שלושה סרטים שהופצו להמונים לאחר טיטאניק בכיכובו של הדיקפריו. זה ששלושתם לא הצליחו זה כבר משהו אחר.
חסר לי פה משהו...
אל תגידו לי ש- The Quick and the Dead היה *אחרי* טיטאניק! (סרט ענק, אגב).
אה, רגע, זה רשימה של אחרי
בסדר, נבהלתי. ברור שהוא נעשה לפני "טיטאניאק". דיקרפיון עוד היה שחקן שהיה לי עוד כבוד אליו אז, חבל שהוא קלקל את זה…
בהקשר הזה, שני דברים:
1. רד, מן אין לך חישובי כמה היה עושה סרט בימינו "לפי חשבון עליית המחירים, אפקט החממה בכורדיסטאן ומספר המהגרים מפורטו-ריקו לארה"ב בשנות ה-90"?
2. לאן הגענו כשסרט עושה 125 מיליון-פאקינג-דולר ורווחיו נקראים סבירים?!
בבקשה
טבלת הסרטים המצליחים בכל הזמנים לאחר תחשיב אינפלציה:
http://mrshowbiz.go.com/movies/boxoffice/adjusted.html
אני רוצה לפנות כאן בתחינה נרגשת
לכל מי שכף רגלו עלולה לדרוך במעבדה עם עוברי הדינוזאורים:
בבקשה, בבקשה, בבקשה! השמידו את המבחנות המ*^&*%%5 האלו! די!! מיצינו את העניין הזה מכל פינה ושעל. הבנו שהדינוזאורים היו חכמים כמו הזאב מכיפה אדומה ורעבים כמוני אחרי יום עבודה. חלאס. זה לא משעשע יותר, לא מפחיד יותר, לא מעניין יותר וגם, כמו שרואים, לא כל כך מרוויח יותר. אנא!
לא!11
יש לשמר את הטכנולוגיה הזאת, ולשפר באמצעותה את שמשות המכוניות, להגן על הנהג במקרה תאונה.
(לחילופין, אם באמת לא ניתן להשמיד את המבחנות, אולי ניתן לכלוא בתוכן את צביקה פיק?)
לכלוא בהן את צביקה פיק?!
ואח"כ להסתכן באפשרות שתיווצר מוטציית דינוזואורוס פיק שירדוף אחרי אנשים, יכלא אותם וישיר את שירי הקאמבק האחרון שלו?
אני כבר מעדיפה להיות נשנוש אחר-הצהריים של דינוזאור אחר.
הבעייה
ממה ששמעתי והבנתי, פארק היורה 3 יותר קרוב ברוחו לספר ההמשך של פארק היורה מאשר הסרט שנשא את אותו השם. לכן הוא יהיה יותר טוב (כנראה), ולכן גם לא יהיה פארק היורה 4 (בתקווה). אבל אני חוזר על עצמי.
הבעייה
אם הסרט יעשה קופה(ועושה רושם שהוא אכן הולך לעשות את זה) אני בטוח שספילברג (אומרים ספילברג או שפילברג?) כבר יימצא את הדרך לעשות פארק היורה 4.
הווו, אל תתחיל את
הדיון הזה.
הערת הסוגריים שלך מסוכנת מאוד.
תקשיב לנועה
היא כבר ראתה דיון כזה שהחל מחוסר החלטיות של רז:
http://movies.haayal.co.il/story.php3?id=68#9346
דרך אגב אם תעלו קצת למעלה תראו שימוש מעניין של בוג'י בסימן הספויילר. ואם תרדו קצת למטה תראו את אחד המושגים של יונתן שלא נכנסו למילון – "הגם את/ה באקסמניות ?"
תקשיב לנועה
בגלל חוסר ההחלטיות של רז הנושא אפילו עלה לדיון ביומית: כתבה מספר 109
(נכון שעוד אין שם תגובות, אבל זה בגלל שהיומית הזו עלתה בתקופה חשוכה בה עוד לא ניתן היה להגיב ליומיות. ימי הביניים קראו לזה).
ידעתי שאפשר לסמוך
עלייך שתמצא את זה ( ואפילו בלי לבקש )
הוא בטח גם מגדל דגן בגן
התכוונת מג'דל דג'ן בג'ן, לא?
הערה מתקרצצת קטנה
פארק היורה, אם מישהו לא שם לב, זהו סרט מדע בדיוני.
אי לכך, לאמר שזה אינו שבוע של המדב, כאשר סרט
מדב הצליח די בגדול, זה טיפל'ה לא מדוייק.
אני חושבת שאנחנו בהדחקה...
המד"ב, עד כמה שאני זוכרת,הוא לא הדבר העיקרי שם, הוא אמצעי להשגת דינוזאורים גדולים שירדפו אחרי אנשים ויאכלו אותם בשדרותים.
נכון מאוד!
אז מה? אסור לי לנטפק קצת?
למה תמיד להסתמך רק על עובדות?
(כן, שלמקו, אני זוכר את ההערה שכתבתי לך
בפורום הסיפורים. לא באמת חשבת שהתכוונתי
ברצינות, נכון? :-)
צודק.
בימים טרופים אלו כאשר אין שום סרט מד"ב קטן להתגאות בו עדיף להתננפק על סרטים בעלי רווחים גדולים שלא שייכים למד"ב כלל.
( טוב, אז אולי כן יש סרטים להתגאות בהם אבל למה לנטפק )
אף פעם לא ידעתי כמה זה קשה להתחיל לבנות בניינים עם מילה שלא קיימת.
אני מחדשת את הכבוד האבוד שהיה לי לאליעזר בן יהודה.
אה, סליחה,
מצטער להפריע, אבל "פארק היורה", ללא קשר למספרו, הנו מדע בדיוני *מובהק*. יתכן כי הוא אינו מהווה שיא כלשהו, ומן הסתם זעים חובבי מד"ב רבים באי נוחות עם אזכור שמו – ועדיין.
מה לעשות, סרט המסתמך על דינוזאורים שנוצרו באופן מלאכותי ומדעי, והבוחן (באופן זול להחריד אמנותית ויקר להפליא תקציבית) את תוצאות קיומם יהווה, תרצי או לא, חלק מהז'אנר. זה מה יש, ועם זה ננצח.
עזוב הגדרות...
למרות שנורא כיף להגדיר דברים ואז להתווכח על זה.
מה שהקהל קולט הוא לא סרט מד"ב, אלה סרט דינוזאורים.
כשמישהו יגדיר את הסרט הוא לא יגדיר אותו כמד"ב.
הוא אולי יגיד שהמד"ב \הטכנולוגיה ( שימו לב לסלש ! ) היו אמצעי להשגת מטרה אבל הם לא היו מטרת הסרט.
פארק היורה הוא הכי הרבה ( לפחות לדעתי ) סרט מפלצות.
זה לא סותר.
פארק היורה הוא סרט מפלצות מד"בי.
תראה, פארק היורה הוא מאוד-מאוד מד"ב, ואפילו טיפוסי (יש כמה "טיפוסים". פארק היורה הוא אחד מהם), מסיבות שהוסברו מעליי. אי-אפשר בשום-פנים-ואופן לומר שהוא לא כזה… הוא כולו מתבסס על מה שעלול לקרות אם הייתה ממומשת טכנלוגיה מדעית שעוד אין לנו. אולי הוא לא עושה את זה טוב, אבל גם בלי שום קשר לאיך שהדינוזאורים "יוצרו", סרט שמערב דינוזאורים ובני אדם הינו מד"בי.
יום לא-הולדת שמח,
גל
נ.ב לא שייך, אבל פתאום נזכרתי. לא כדאי לכלול את ראשי-התיבות מדב"פ במילון הפורום?
משום מה זה כתב מישהו...
אבל זו הייתי אני.
אני חושבת שאמרתי קודם שאני מקבלת שזה סרט מד"ב.
ובכל זאת, אם אני זוכרת יש איזשהו דיון על איך הם יוצרו ( השרף בעץ הזה "והחיים ימצאו דרך ( להתרבות )), יכול להיות שאפילו יש איזה דיון על ההשפעה של זה על החיים כפי שהם נראים כיום.
אבל מה שלא תגידו לא יעזור, הדבר החשוב בסרט זה ברדיפות של הדינוזאורים אחרי האנשים המסכנים וחסרי האונים האלו.
בואו נסכים שזה סרט מפלצות/ מד"ב ( האם עכשיו יש סלש ?)
ונסכים גם שהמפלצות זה מה
שחשוב שם ולא המד"ב.
ומה זה מפלצות
אם לא חלק מהז'אנר המד"ביסטי?
יום לא-הולדת שמח,
גל
טוב, זה כבר עניין של הגדרה.
משום מה זה כתב מישהו...
לדעתי, ככל שעולה מספרו של "פארק היורה" יור מימד המד"ב ועולה מימד המפלצות. זאת אני אומר בתור אחד שראה את 1 ואת 2.
פארק היורה 1 היה סרט מד"ב ואפילו די טוב. פארק היורה 2 היה סרט מפלצות יותר מאשר מד"ב. פארק היורה 3 הוא בינתיים שובר קופות, יותר מזה לא נדע עד שיגיע לאזורינו…
קוריוז
הייתי בהרצאה בביולוגיה שבה הוכיחו שגם אם ימצאו דנ"א מלא של דינוזאורים עדיין יהיה בלתי אפשרי להחזיר אותם לחיים בגלל שדנ"א זה לא הכל.
למה?
אני לא יודעת אם זה מה
שהתבססו עליו בהרצאה הזאת, אבל עד כמה שאני מבינה את זה, יש עוד שניים שלושה דברים בתא הזיגוטה חוץ מהדנ"א, ואם אין את הדברים האלה כמו שצריך, העובר לא יתפתח.
דוגמה: אם בזיגוטה אנושית לא יהיו מיטוכונדריונים, אפילו אם הדנ"א נכון ומדויק, עדיין העובר לא ישרוד. והמיטוכונדריונים לא מקודדים בדנ"א. למעשה, יש להם דנ"א משל עצמם.
ניטפיקר קל
אין כזה דבר "מיטוכונדריונים".
מיטוכונדריה היא צורת הרבים של האברון מיטוכונדריון.
– שרינקי, עדיין מזועזעת מחוויות המגמה הביולוגית.
צר לי, יקירתי,
אבל האקדמיה ללשון העברית החליטה שהיא מעדיפה את ההטיה התואמת את כללי השפה העברית, ולא שפת המקור. לפיכך, תאטרונים ולא תאטראות, מדיומים ולא מדיה, ומיטוכונדריונים ולא מיטוכונדריה. והאמת? לשם שינוי יש הגיון בהחלטה הזו. ההטיות הזרות לא מתלבשות טוב על העברית, ובסוף מתקבל המצב שבו אנשים כבר לא יודעים מה זה יחיד ומה זה רבים.
אל תתחילי איתי בויכוחי שפה, חבל עלייך, באמת. אני בדף של האקדמיה שלוש פעמים ביום, בערך… [משנסת מותניים ומשתדלת להראות מפחידה]
עברית שמיברית
מיטוכונדריה זו צורת הרבים בביולוגית.
ומכיוון שזוהי מילה בביולוגית צריך להשתמש בהטיה
הנכונה.
אני לא ממש בטוחה שזה המקום,
אבל לאור העובדה שרוב האנשים שאומרים את המילה מיטוכונדריה מצמידים אליה אחר כך שם תואר ביחיד נקבה (מיטוכונדריה ירוקה, מיטוכונדריה גדולה, מיטוכונדריה חמודה), ומסתבכים כהוגן כשמגיע הזמן לדבר ברבים, הרי שההיצמדות למינוח הביולוגי היא מטופשת. מהנסיון (הרב מדי, לצערי) שלי עם מוסדות אקדמיים, אני יודעת שממילא המינוח בתחומים שונים משתנה מאוניברסיטה לאוניברסיטה, על פי הגאון התורן שתרגם את המושג באותו מוסד. אז יהיה עוד מושג אחד שלא כולם מסכימים עליו, שמחת זקנתי.
בכל מקרה, אני אגיד מיטוכונדריונים. למה? כי אני מדברת עברית, תודה רבה, לא ביולוגית. ובעברית ריבוי של זכר הוא עם "ים" בסוף, לא עם "ה". ועם הזמן, יותר ויותר אנשים יגידו מיטוכונדריונים, כי זה יותר הגיוני, כמו שהיום כמעט בכל מקום אומרים תאטרונים ולא תאטראות, ומדיומים ולא מדיה.
איך שלא יהיה, אם אני משתמשת בצורה *הנכונה* של המילה, ואתה משתמש בשגיאה המקובלת בתחום אקדמי מסוים (ויש הרבה דוגמאות כאלה), הרי שמי שצודקת זו אני ולא אתה. שהרי, גם אם כל הביולוגים יגידו "בורצלגירצן" כי זו המוסכמה בתחום שלהם, הצורה הנכונה עדיין תהיה "בוחצלגיחצן". כמה עצוב.
סליחה על גלישת האוף טופיק
(הא! משחק מילים שנון – לכתוב "אוף טופיק", שזה נשמע כמו "עוף טופיק" המקובל!
אהם, סליחה)
אז אם יש לך כאלה קומבינות באקדמיה – איך אמור להיראות הריבוי של מילים איטלקיות כמו "צ'לו" ו"קונצ'רטו"? במדורי מוזיקה בעיתונים הולכים על הריבוי האיטלקי: "צ'לי, קונצ'רטי". לי זה נראה זוועה, אבל פחות זוועה מהצורה העברית האפשית: צ'לואים, קונצ'רטואים (צ'לים, קונצ'רטים? ברר).
אולי הרע במיועטו הוא להשתמש בצורת היחיד גם ברבים: "למוצרט יש שלושה קונצ'רטו לשני צ'לו".
בוודאי שזה אינו המקום!
ממתי זה הפריע למישהו לפני כן?
anyway, כשאני מדבר ביולוגית אני חושב באנגלית
וכך, אני מקווה, עושים שאר הביולוגים. ובאנגלית כמובן
משתמשים בצורת הרבים כשמתייחסים למיטוכונדריה.
אם כי יודעי ח"ן עוברים בדרך כלל לצורה המקוצרת,
mito וברבים mitos. בעברית , כמובן, לאמר מיטואים
ישמע יותר נורא ממיטוכונדריונים (אם כי יותר קצר).
הקץ לשחיתות!
תומצא מילה עברית צחה למיטוכונדריון לאלתר!!!
אמממ… למישהו יש רעיונות?
זה לא רעיון מקורי אבל...
בוחצלגיחצן או אולי ממריציון?
המצב כאן הוא עוד טוב.
כבר כמה וכמה פעמים שמעתי את הטעות של "מיטוכונדריות". גם אני חטאתי בטעות זאת (לפני פרק אחד בכן אדוני השר שבו אחרי דו-שיח על ההבדלים בין אג'נדה לאג'נדום אני כבר לא טועה בהגיות רבים-יחיד לטיניות). נכון שצריך להגיד "מיטוכונדריה", אבל גם "מיטוכונדריונים" זה קביל- רק יותר מסובך. הכל תלוי אם מדברים בעברית או בטכנית.
סדרה ענקית… אני זוכר את הפרק המדובר…
גאוני!!
אני לא יודעת למה,
אבל פתאום נזכרתי ברימר. כלומר, הוא בדיוק הבנאדם (טוב, הולוגרמה) בשביל דיונים מהסוג הזה, לא?
קרוב
למעשה, לא חשבתי על העניין של המיטוכונדריה (שהוא נכון, אבל אפשר להוסיף מיטוכונדריה מבחוץ). העניין הוא שבשביל שדנ"א יתבטא כמו שצריך (הרי בכל תא מתבטא דנ"א אחר, זה לא שכולנו תאי כבד), צריך שיופרשו חלבונים מסויימים לתוך התא. [למשל- בעוברי דרוזופילה יש חלבון שאחראי ליצירת ראש וחלבון שאחראי ליצירת בטן, ואם יש תקלה אז מקבלים זבוב עם 2 ראשית או אם ראש באמצע הגוף]. מכיוון שאנחנו לא יודעים איזה חלבון מופרש בתוך ביצים של דינוזאור, גם אם אנחנו ניקח דנ"א של דינוזאור הוא לא יתבטא כמו שהוא אמור להיות ונקבל למשל תנין עם דנ"א של דינוזאור.
דוגמא לא ביולוגית: כל המילים שאנחנו משתמשים בהם נצמאות במילון, אבל מילון הוא עדיין לא ספר- צריך אלגוריתם לסדר את המילים.
כל המילים במילון?
באיזה מילון (פרט למילון עין הדג כמובן) תמצא מילים בוחצלגיחצן, סמאח או שולת!!!11 ?? מילים אלו יכולות להופיע בביטוי כמו:
בסרט החדש של הסמאח הנודע יש בוחצלגיחצן שולת!!!11 ולא רק זה אלא שהוא גם חתול…
אז להגיד שמתמשים רק במילים מהמילון זה יהיה, אהם, לא מדוייק…
פארק היורה נכנסה להגדרה של טכנות'רילר.
כאשר תהיה לנו הטכנו
וכאשר זה יהיה ת'רילר אז אפשר יהיה לקרוא לזה
טכנות'רילר.
כרגע אנו רחוקים מרחק רב מאוד מהטכנו. רב מספיק כדי
לשים את זה תחת מד"ב.
לעניין הת'רילר זה כבר טעם אישי.
אני כבר לא ממש שואב מזה ת'ריל, אם כי האמריקאים
הוכחיו שאצלם זה עדיין עובד.
לסיכום, האם פארקה יורה אפשרי כן
או לא? אז ככה:
אם היה לנו את הגנום השלם (כולל מיטוכונדריאלי)
אז אני מאמין שזה כן היה אפשרי, עם המון ניסוי וטעיה
מכיוון שבסהכ הפקטורים שבזיגוטה הם די שמורים
במהלך האבולוציה. מחקר מעמיק מספיק על דוחיים,
זוחלים ועופות יאפשר ליצור חיקוי טוב של התנאים
הנחוצים בזיגוטה.
הבעיה היא, נכון להיום, שלא נראה שיש סיכוי לחלץ
אפילו קטעים קצרים של דנא דינוזאורי, שלא לדבר על
גנום מלא.
ועל כך תוכלו לקרוא במאמר שכתבתי לאתר
האייל הקורא ושאמור להתפרסם שם בקרוב.
אז את כל הדיון המדעי אני מציע לדחות עד אז…
אולפני "רוולוטיין" עוש שלושה סרטי םעד כה :
"אמריקאן גאי", הראשון שלהם, לא נחל הצלחה בכלל. סרט נעורים חסר יחוד, או טעם. (טעם רע, בעצם)
"חיה רעה", שהגיעה לפני שבוע, הוא הסרט השני. קומדיה מטופשת להפליא, הצלחה קצת יותר מהראשון, אך עדיין.
ולבסוף, "אמריקה מאוהבת"- הפעם אין סיכונים מיותרים- אם ג'וליה, ובילי קריסטל לא יביאו אנשים לקולנוע, מה כן?
אם אתם חייבים לדעת…
(דינוזארים, אסטוראידים, מלחמות ועוד)
עם כל הכבוד ל Revolution
אם הם מצפים שישפטו אותם לפי הסרטים שציינת שלא יצפו ליותר מידי.אני לא חושב שאפשר לבחור שני סרטים גרועים יותר משני הראשונים בשביל לחנוך אולפן חדש.
דיווח ממקור ראשון ולא אמין.
חברה שלי חזרה אתמול מחודש בארה"ב (שונאת אותה! שונאת אותה!), והיא ראתה שם גם את AI וגם את cats & dogs, והיא חושבת ששניהם סרטים טובים באופן יוצא דופן.
היא אמרה שC&D הוא סרט מצחיק למוות, ושAI מרתק, ואמנם לא סרט אימה, אך יש בו לא מעט קטעים מפחידים, ושהילד שרואה מתים שחקן מצוין.
ועכשיו היא גם רוצה לגרור אותי לקולנוע ברגע שזה יגיע לארץ, וכמובן שאני אתנגד בכל כוחי.
מצד שני, אני לא יודעת עד כמה אפשר לסמוך עליה, בחודש האחרון היא ראתה שמונים פעם את הקיסר נפל על הראש (???), וצחקה כל פעם מחדש.
כפי שאמרתי
מאמר שלי על פארק היורה, עכשיו באייל הקורא
אתם מוזמנים לקרוא ולהגיב
http://www.haayal.co.il/story.php3?id=624
תיסכול אישי.
כן, זה אוף-טופיקי, אבל רד אמר שאם כבר אוף – שיהיה בדו"קו.
אני חשה צורך לחלוק את שאט הנפש שלי מהסרט שיצא זה עתה לאקרני- ארצנו: 100 בנות. כן, אני יכולה גם לפרט, לנמק, להסביר ולהדגים, אבל אעשה זאת בשעות בהן תאי מוחי יהיו טעונים לקראת יום עירנות חדש.
בשורה התחתונה: אם יש לכם בדיוק דקה לקנות כרטיסים לסרט ו"100 בנות" הוא כל מה שנותר, עשו לעצמכם טובה ולכו לשתות קפה.
אז אם כבר...
אולי תכתבי מה כל-כך גרוע בסרט? למה הוא אסור לצפייה? ואולי אפילו תכתבי על זה 600-800 מלים, תשלחי לרד פיש, וזה יתפרסם כביקורת?
אני יודע שאני נודניק, אבל אם הייתי רואה סרט שאף אחד באתר עוד לא ראה הייתי כותב עליו ביקורת מייד ושולח. הרי אנחנו רוצים שהאתר יתפתח ויכיל כמה שיותר ביקורות רלבנטיות, על סרטים שעדיין מוצגים. ולכן כדאי להכות בברזל בעוד חם (או קר במקרה הזה) ולספק לנו ביקורת קטלנית וחדת לשון על הסרט, במקום להסתפק באנטי-המלצה סתומה.
אז אם כבר...
יש משהו בדבריך….
ולמה הדן ברזל הזה צריך להדחף לכל דבר? [מקש הומור גרוע, למי שלא הבין].
אוף טופיק.
יש איזו דרך לראות את ה"מתמשכים" באופן לא ראנדומלי? כלומר, יש לי כמה עשרות כתבות ממתינות שם, וכל פעם אני אומרת "אני אקרא את X ואז את Y, אבל אחרי שקראתי את הראשונה, כל הכתבות כבר השתנו… יש איזו דרך לסדר את זה לפי תאריך או משהו?
יום לא-הולדת שמח,
גל
אוף טופיק.
כשאני רוצה להיכנס למתמשך מסוים, בלי לפחד שהוא יעלם לי בפעם הבאה, אני פשוט עושה back.
הבעיה היחידה עם זה: כשזה כתבות שהתגובות אליהן מתעדכנות מהר, אז בזמן הכניסה לכתבה, אם נוספה עוד תגובה בינתיים, אחרי שתחזרי שוב לעמוד הראשי תקבלי במתמשכים את אותו מאמר (כלומר: נכנסת למאמר X, שכולל 23 תגובות. עד שנכנסת מישהו הוסיף עוד תגובה – שאת קוראת יחד עם כל התגובות החדשות האחרות – כשתחזרי לעמוד הראשי, X יופיע שוב במתמשכים, הפעם עם 24 תגובות).
הסתייגות אחת – זה קרה לי רק פעמיים או שלוש, אז אי אפשר ממש להסיק מזה שככה המערכת מתנהגת תמיד.
שאלה טכנית
דג, האם האתר משאיר במחשב שלי "קוקיז" או שאריות אחרות?
האם כשאני מוחק את ספריית "הטמפוררי אינטרנט פיילס" ואת ה"היסטורי" אני לא אדע הם יש תגובות חדשות באתר?
השוטר.
אני לא מקור מוסמך
(ואולי עדיף לחכות לתשובה של הדג או של טל)
אם אין לך חשבון התאמה אישית מחיקת הקוקיות תגרום לאובדן המידע לגבי כתבות בהם היית ולכן לא יופיעו תגובות חדשות (מצד שני כל התגובות יהפכו חדשות).
אם יש לך חשבון התאמה אישית אין לך מה לחשוש, במידת הצורך פשוט תכנס מחדש לחשבון שלך.
את ההיסטוריה והקבצים הזמניים אתה יכול למחוק בכל מקרה, ההשפעה היחידה שתהיה לפעולה זו היא שהאתר יעלה קצת יותר לאט בפעם הבא שתכנס אליו.
(אבל אני לא סגור על זה אז…)
מה שהוא אמר.
תגיד, אין אור,
אנחנו נזכה לחזות בנוכחותך הפיזית בבוחצלגיחצן-קון, או שאתה קיים רק כהבזקים של מידע באינטרנט?
למיטב זכרוני הוא מגיע עם
חברתו Jהאמיתית. או שאני מבלבל?
טוב, אני אשאיר לאיןאור למצוא את הלינק להודעה
המתאימה.
אני קיים רק ברשת כמובן
בחיים האמיתיים נורא קשה לתת לינקים ארוכים, כמו זה:
כתבה מספר 455
צפי לדו''ח הבא
"כוכב הקופים" השיג 25 מיליון דולר ביום שישי האחרון(כן,רק ביום שישי),הצפי כרגע לכל הסופשבוע הוא 66$ מיליון דולר!
למה להרוס לדג את הדוחקו הבא?
חוץ מזה שאני ולונג ג'ון כבר בישרנו על הצלחת הקופים
במקום יותר חשוב מדוחקו: "תמכור תמכור!"
ברווז צלוי ברוטב
יש לי אוף טופיק טהור (24 קראט).
זה משהו מוזר שאני לא יודעת איך להסביר אותו.
לפני כמה זמן ראיתי בטלוויזיה סרט מצוין בשם "בלונדינית אמיתית". במשך כל הסרט הסתכלתי טוב טוב על השחקן הראשי, ויכולתי להשבע שזה השחקן מ"בחזרה לעתיד", ששיחק את אבא של מרטי ב- 1955. כמובן שישר אחרי הסרט רצתי לימד"ב לבדוק הכצעקתה, וגיליתי שלשחקן קוראים Matthew Modine. נכנסתי לביוגרפיה שלו וחיפשתי קרדיט על "בחזרה לעתיד", ולא מצאתי. חיפשתי דרך הסרט "בחזרה ל" לראות איך באמת קוראים לשחקן – Crispin Glover. בשלב הזה כבר חשבתי שאני מאבדת קצת את השפיות.
וזה לא נגמר! אתמול ראיתי "האחות בטי" בדויד, ואת מי אני רואה? את ההוא מ"בלונדינית אמיתית". או לפחות כך חשבתי. בקרדיטים של הסרט מופיע Crispin…
אנא עזרו לי לפני שאני מאבדת את שפיותי לחלוטין. האם השניים באמת נראים זהים כמו שתי טיפות מים, או שזה רק נדמה לי?
ברווז צלוי ברוטב
אחרי חיפוש ארוך במטרה למצוא תמונות של מת'יו מודין, ירום הודו, ולהשוות אותן לגלריית התמונות שיש לימד"ב על קריספי, הגעתי למסקנות הבאות:
1. מת'יו מודין היה בפרמיירה של 'AI', והסתחבק עם אית'ן הוק.
2. מתיו מודין שיחק ב'בירדי'.
3. הגבות שלו מקושתות מאוד ומגיעות עד זווית העין.
4. לקריספי כפפה-יותר יש הבעה אחת (דבילית ביותר, אם יורשה לי להעיר) על הפנים, אם כי עדיף ככה. אחרת הפנים שלו נראות בצקיות-משהו.
5. הגבות של קריספי אינן פריכות כמתבקש משמו (אני אמשוך את הבדיחה המפגרת הזו כמה זמן שיתחשק לי), אלא נראות דקות ועדינות כאילו צוירו בעיפרון, או לחלופין: כאילו מורטת גבות מקצועית עברה עליהן.
מה שאני מציע:
תראי את "מטאל ג'אקט" בכיכובו של מודין, ואח"כ את "לארי פלינט" בו גלובר הגיח (בתפקיד "ארלו") – סרטים בהם כל אחד מהם נראה שונה ממה שבדרך כלל – ונראה אם עדיין תגידי שהם דומים.
אבל זה אני…
נו יופי...
חוכמה גדולה לשלוח את רוזוולה (או אותי) לראות סרטים בהם שניהם נראים שונה ממה שהם בד"כ.
ומה בשאר הזמן?
מישהו אמר נו יופי...?
בשאר הזמן? לא יודע.
אם אבסס את טיעוניי על התמונות של פריך-כפפה-יותר בימד"ב, הייתי אומר שאין כל דמיון ביניהם. מצד שני, יותר מדי זמן עבר מאז צפייתי האחרונה ב"בחזרה לעתיד", אז נבצר ממני לשפוט את טיעונה של רוזוולה.
אבל זה אני…
ורגע, מת'יו מודין בלונדיני, ופריך הוא ברונטי, לא?
לא עדיף:
"פריך כפפתי"?
כפפתי זה גלובי. לא גלובר
ברווז צלוי ברוטב
אמרת כמעט כל מה שאפשר להגיד עליהם (או על הגבות שלהם), אבל לא הבעת דעתך בענין הדמיון ביניהם.
איזה זלזול מופגן.
ואני חושבת שאני הולכת לעשות עוד סיבוב חיפוש תמונות של שניהם.
לא הבעתי דעתי על הדמיון כי היתה
רק תמונה וחצי של מודין שראיתי, וזו לא השוואה מספקת. זה כמו לראות את הסרטים שאבירם הזכיר ולהגיד שאין בכלל דמיון.
אם את ממש מתעקשת – השפתיים שלהם דומות, אבל קריספי בצקי יותר בפנים, ואם את מתבלבלת – תסתכלי על הגבות. זה ההבדל הכי ברור.
וחוצמזה, אני לפחות חיפשתי תמונות
בשביל שאני אוכל לענות לך. כל השאר בכלל התעלמו.
אני הכי נחמדה! אני!
שאלה מהותית
אם את\ה עונה תגובה לעצמך, ואתה כותב משהו מרגיז, אתה כועס על עצמך?
הערה לעצמי: די עם האלכוהול.
תשובה מהותית
1. עניתי לרוזוולה
2. זה הופיע כתגובה לעצמי כי זה היה המשך הרעיון בתגובה הקודמת, ולכן אמור להיכנס תחת אותו הפתיל.
אבל בטח אתה כבר יודע את זה לבד, וסתם שאלת.