נפתח בחדשות המקומיות: הסרט המצליח ביותר בסוף השבוע האחרון בארץ היה 'הסודות' (בקרוב הביקורת), עם 20 וחצי אלף (מה חשבתם, מיליון?) צופים. אני יודע את זה משום שיחצ"ני הסרט עדכנו אותי במייל נרגש שכותרתו "מספר שיא של צופים בסוף שבוע ראשון". אז איזה שיא זה, בעצם? זה בוודאי לא מספר הצופים הגדול ביותר בסוף שבוע בארץ (ב'שודדי הקאריביים 3' צפו בתוך סוף שבוע אחד קרוב למאה אלף איש), וגם לא סוף השבוע הגדול ביותר לסרט ישראלי ('בופור' הביא 29 אלף צופים בסוף השבוע הראשון שלו, שהיה לא כל כך מזמן). זה כנראה לא שיא ספציפי, כזה שהוא יותר משיא קודם כלשהו, אלא "שיא" במובן יותר מופשט, מעורפל ואוורירי. אבל בכל פעם שהמפיצים טורחים לעדכן אותנו בנתונים לגבי מספר הצופים של סרט כלשהו בארץ, תמיד נטען שזה "שיא", ותמיד יהיו מספיק פרסומים שיפרסמו בדיוק את זה, בלי לטרוח לבדוק.
זו ממש לא תלונה חדשה, אבל מדי פעם אני נזכר שוב לשאול את עצמי ואת העולם למה לעזאזל לא מתפרסמים נתונים שוטפים על מצב הקופות בארץ. זה קצת אידיוטי שאני יכול בקלות לברר מי היה במקום השני השבוע בתאילנד ('אושן 13') ומה היה במקום השביעי בלבנון ('המסור 3'), אבל איזה סרט היה במקום הראשון בארץ אפשר לדעת רק כשזה "שיא". יאללה, אם לא יודעים מה קורה בארץ, נחזור לאמריקה. וכדי למשוך את תשומת הלב התקשורתית הנחוצה, אני מכריז בזאת שהשבוע בדו"חקו כל אחד מהסרטים הוא שיא.
במקום הראשון, שיא חדש! 'ארבעת המופלאים: עלייתו של הגולש הכסוף' גרף 57.4 מיליון דולר. זה טיפה יותר ממה שהכניס הסרט הראשון לפני שנתיים, אבל אם מתחשבים בעלייה הקלה שחלה במחירי הכרטיסים מאז – זה טיפ-טיפה פחות. נתפשר על אותו הדבר. גם אז כמו היום, 'ארבעת המופלאים' היה בלוקבאסטר ממוצע. הסרט הראשון הגיע להכנסות כוללות של 150 מיליון דולר, בהחלט לא מעט, אבל גם לא מציב תחרות כלשהי לספיידרמן על תואר גיבור העל הפופולרי ביותר. מבחינה קופתית, כמובן. מבחינה ביקורתית 'ארבעת המופלאים' הם בדיחה. 'עלייתו של הגולש הכסוף' משפר את המצב קצת: גם אם עדיין רוב הביקורות שליליות, רבים רואים בסרט שיפור מסוים ומציינים לטובה את הגולש הכסוף, לגביו יש הסכמה רחבה שהוא הדבר הכי טוב בסרט. גם אולפני פוקס כבר שמו לב: עוד לפני ש'ארבעת המופלאים 3' הוכרז רשמית (אם כי בעקבות הפתיחה המוצלחת של הסרט השני, סביר מאוד שההכרזה הזאת תבוא בקרוב), בפוקס כבר מיהרו לספר שסרט בכיכובו של הגולש הכסוף, בלי ארבעת המה-שמם שיפריעו, כבר בתכנון. ולא סתם בתכנון – לכתיבת התסריט גייסו את ג'יי. מייקל סטרזינסקי, הידוע בכינויו JMS או ה"ההוא שעשה את בבילון 5", והספיקו גם להבטיח סרט אפל הרבה יותר מסרטי 'ארבעת' הקלילים והעליזים. אפל זה מה שהולך היום, כידוע.
במקום השני, שיא חדש! 'אושן 13' יורד ב-47% מהשבוע שעבר, והשיג השבוע 19 מיליון. למרות הפתיחה הקצת מאכזבת בשבוע שעבר, ולמרות הירידה החדה למדי השבוע, ההכנסות הכוללות של 'אושן 13' נכון לכרגע הן מעט יותר ממה ש'אושן 12' עשה בתקופה המקבילה – כלומר, יש לו סיכוי טוב להצליח יותר מקודמו בסדרה. מבין כל סרטי ה-3 של הקיץ הזה עד עכשיו, הוא היחיד שיכול להתגאות בהישג הזה.
במקום השלישי, עם שיא חדש ומדהים, 'Knocked Up' (האמנם 'בקרוב אצלכם'?) ממשיך לרדת לאט, 26% השבוע, ומגיע ל-90 מיליון, כשה-100 כבר בטווח נגיעה. אגב, למען מי שלא רוצה לחכות עד סוף אוגוסט, הסרט יוקרן גם בפסטיבל ירושלים. לעומת זאת, 'תפוס ת'גלים' מתפדח עם ירידת שיא של כמעט 50% – ומה שהוא סטנדרטי ומקובל לגבי סרטי אקשן ואושן, נחשב לאסון כשמדובר בסרט אנימציה לילדים. 'הוסטל 2' התרסק בשיא של63%, ולגבי סרט אימה זה שיא נורמלי לגמרי.
במקום השביעי, עם שיא קטן מאוד של 7 מיליון דולר בלבד, נמצאת 'ננסי דרו', נערה מסכנה שתקועה בגיל 18 כבר כמעט שמונים שנה. הבלשית הצעירה ננסי דרו, 'השביעיה הסודית' של אישה אחת, כיכבה במאות ספרי בילוש לנוער עוד משנות השלושים, ומכרה יותר מ-200 מיליון ספרים. לאורך הקריירה הארוכה שלה היא הופיעה גם בסדרות טלוויזיה ובמשחקי מחשב, אבל לקולנוע כמעט שלא הגיעה; היתה סדרה קצרה של סרטים בשנות השלושים, וזהו. מישהו החליט שדווקא עכשיו, כשננסי לא ממש בשיאה, הגיע הזמן לעדכן אותה ולהביא אותה לקולנוע. לתפקיד ננסי נבחרה אמה רוברטס, האחיינית בת ה-16 של ג'וליה רוברטס, והדמיון המשפחתי בהחלט ניכר, בעיקר בחיוך. זאת היתה, כנראה, החלטה טובה. אבל רוב ההחלטות האחרות בקשר לסרט היו גרועות. במקום לחקור כמנהגה תעלומות בעיירה קטנה, נסי דרו המודרנית מגיעה ללוס אנג'לס, מקבלת הלם תרבות ופלאפון, וכהרגלה, חוקרת מקרה רצח. המבקרים מתייחסים לסרט כ"בסדר", אבל גם זה בעיקר בזכות רוברטס, הגולש הכסוף של הסרט הזה. את הצופים הצעירים, שמתעניינים היום יותר בילדים עם מטות קסם מאשר בילדות עם פנס, היא לא כל כך עניינה, מתברר.
בשבוע הבא, סטיב קארל בונה את תיבת נח 2 ב'אוון הגדול מכולם', ג'ון קיוזאק נלחם בחדר מלון מרושע ב-'1408', ואנג'לינה ג'ולי נכנסת לפוליטיקה עם 'A Mighty Heart'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
אני אהרו''כ בפעם הראשונה!
שיא!
שרק 3 ירוויח בארה''ב יותר משה''ק 3 - מפתיע
מתברר ששה"ק 3 לא יהיה הסרט הגדול ביותר בארה"ב הקיץ.
ייקח זמן עד שנדע "סופית" מי ניצח בזירה העולמית.
אותי מעניין יותר ה BOX OFFICE האמריקאי ושם שה"ק 3 מדורג כרגע במקום ה 3 מבין שוברי הקופות של הקיץ וזה עוד לפני שיצאו הרובוטריקים.
למה מפתיע?
שרק 3 הוא סרט אנימציה והדירוג שלו נמוך משל שה"ק.
אומרים '20 אלף וחצי' ולא '20 וחצי אלף', לא?
הניסוח נכון
20 וחצי אלף = 20,500
20 אלף וחצי = 20,000.5
או, אם רוצים מאוד להתחכם -
{עשרים} ו{חצי אלף} = 520
או באותה צורה – 20 אלף וחצי = 1020.5 (ניסוח קצת תנ"כי, לא?)
אני מצטער, זו הבגרות בלשון.
מי שלא מתבייש לשאול - לומד
הגירסה התנ''כית היא
לאמור חצי ושלושה ועשרים ומאה ורבבה שניים = 20,123.5
אני אומר ''עשרים אלף וחמש מאות'' ופותר את עצמי מהתעסקות בבעיה הזו.
סאבטקסט
"ידעתי שמישהו יתעצבן אם אני אמשיך לפוצץ מדחומים!"
סאבטקסט
"לראשונה: פסטיבל אייקון ומצעד הגאוה מאחדים כוחות."
סאבדיאלוג
"היי, אתה לא פיירו!"
"ואתה לא אייס-מן!"
"…"
"נשק אותי!"
''וככה אנחנו מתכננים להביא לקולנוע את מעריצי שיר של אש וקרח''
אה, ו קצת עצוב על כל הדוחק"ו הזה.
על האסוציאציה
תרנגולת נושאית והזמנה למחק....
למישהו יש מושג מה קורה עם הליהוק לסדרה של שירשל? תמיד דימיינתי את פשי כטיריון, עם כל חוסר הסבירות שבדבר
ואם כבר, מה קורה עם הספר החמישי?
ובשביל לשמור משהו טופיקי, סאבטקסט:
אני לא יודע אם שמתי לב, אבל אתה עולה באש…
מותר עוד שניה אוף טופיק?
תנסו לדמיין את ג'רי ראיין בתור סרסיי.
מישהו מוכן להמר על הרובוטריקים?
אני מהמר שיהיו בו רובוטים, מכוניות וצלילים של ''קחח קחחו קחח''
אני מהמר על סוף שבוע ראשון של 70 מיליון דולר, אם כי
הסרט יהיה לדעתי יציב מאוד בגלל שייקבל ביקורות טובות (סטייל ספיידרמן 1 ו-2).
יציב מאוד? ביקורות טובות?!
אני נותן לו ירידה סטנדרטית של 54% וריקבון בשיעור 40%.
רק רגע...
WILD HOGS הוא סרט של דיסני?
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=21127
כן.
זה סרט של "טאצ'סטון" שהוא השם שבו דיסני משתמשים כשהם מפיצים סרטים שלא מיועדים לילדים. למעשה זאת אותה חברה.
כמה אבסורדי.
כי ילדים זה הקהל היחיד שעלול להינות מהזוועתון הזה.
כן.
אבל אני חשבתי שדיסני היא בבעלותה של חברת ביונה ויסטה שהיא גם כוללת את טאצסטון ודיסני ומירמקס ועוד…
טוב אני מתחיל להתבלבל הסבר קצר ממישהוא באמת יעזור לי
זה הכל עניין של שמות.
יש תאגיד אחד גדול, לצורך העניין נקרא לו דיסני. הוא כולל את חברת סרטי וולט דיסני, טאצ'סטון, מירמאקס, הוליווד פיקצ'רס, בואנה ויסטה (אם כי הבנתי שהם עומדים להפסיק להשתמש בשם הזה), פיקסאר (הם הרי חלק מדיסני כרגע), רשת הטלויזיה ABC, רשתות רדיו ועוד המון דברים. בגדול, כולם הם חלק מאותו הדבר.
קצת סדר
דיסני היא חברת האם. יש לה חטיבות/חברות בנות בשם טאצ'סטון והוליווד פיקצ'רס (אם כי נדמה לי שזו האחרונה כבר לא פעילה). חברת ההפצה הבינלאומית היא בואנה ויסטה ששינתה לאחרונה את שמה לדיסני-ABC. גם חטיבת ההפקות הטלוויזיוניות שינתה לאחרונה את שמה מטאצ'סטון טלוויז'ן ל-ABC סטודיוז. פיקסאר היא חברה בבעלותה של דיסני, כנ"ל גם מיראמקס וחברת הבת שלה דיימנשן פילמז. בבעלות דיסני רשתות הטלוויזיה ABC, ABC Family, Disney Channel ונדמה לי שעוד ערוץ של סרטים מצוירים (בומרנג אאל"ט) וכן ESPN וג'טיקס.
ואם אני כבר בשוונג של אולפנים:
רשת הטלוויזיה NBC רכשה את אולפני יוניברסל ושם החברה המאוחדת הוא NBC-יוניברסל. אולפני יוניברסל רכשו בעבר את אולפן הארט האוס פוקוס פיקצ'רס (שבארה"ב למשל הפיק/הפיץ סרטים כמו "הר ברוקבק"). יש להם גם שלל רשתות טלוויזיה מ-NBC דרך טלמונדו, USA, ערוץ המד"ב, בראבו ו-CNBC (הערוץ הכלכלי).
אולפני וורנר הם גם הבעלים של ניו ליין, HBO, סינמאקס, מחצית מרשת ה-CW ערוץ הסרטים הקלאסיים TCM, ערוץ הסרטים המצוירים CARTOON NETWORK, TNT, TBS ועוד שלל ערוצי טלוויזיה.
לאולפני פוקס יש את אולפן הארט האוס של החברה פוקס סירצ'לייט שנחשב שאולפן איכותי, רשתות FOX, FX, FOX NEWS ומחוץ לארה"ב לרופרט מרדוק יש בעלות על SKY בבריטניה, איטליה, דרום אמריקה וכן סטאר באסיה, כמו גם FOXTEL באוסטרליה ואחוזים באחת מהרשתות שם (נדמה לי ש-NINE NETWORK).
לפוקס יש גם חוזה הפצה עם ריג'נסי של ארנון מילצ'ן (מועדון קרב, מר וגברת סמית).
אולפני פרמאונט רכשו את אולפני דרימוורקס. חברת ויאקום היא הבעלים. לפני כשנתיים הופרדה רשת CBS מהקבוצה והיא הונפקה כחברה עצמאית. בבעלותה גם רשת הכבלים שואוטיים. לויאקום יש גם את רשתות MTV וניקולודיאון ושלל ערוצי רדיו מצליחים.
אולפני סוני שכוללים (כללו) את אולפני טרי סטאר (אני לא בטוח שהמותג הזה עדיין פעיל), רכשו את MGM אם כי אלו האחרונים חזרו להפיץ באופן עצמאי, ולו חלקית. יש להם חוזה הפצה (שמסתיים השנה או בשנה הבאה למיטב זכרוני) עם האולפן העצמאי רבולושן (xXx) של ג'ו רות, אם כי האולפן מוריד הילוך בכל הנוגע להפקות והולך להפיק פחות סרטים בשנה וקיים סיכויון שהוא יחדל לפעול.
פששששש.... סחתיין
מכל ההודעות האלה, הסתקרנתי מאוד לגבי מבנה התאגיד שנקרא "דיסני".
בדיקה קצרה ברשת העלתה שבבעלותם מעל ל-50 חברות (בשלב מסוים הפסקתי לספור), מעל ל-30 ערוצים (גם לא ספרתי עד הסוף), לא פחות מ-10 חברות הפקה והפצה, ועשרות חברות שעוסקות בפעילויות נוספות (פארקים ואתרי נופש, צעצועים ומרצ'נדייז).
חתיכת תאגיד יש להם שם – שווי השוק שלהם (נכון להיום) הינו כ-70 ביליון דולר.
החברה ציבורית (נסחרת בבורסה של ניו יורק) ומחיר המניה כרגע הינו 34.76 דולר. מישהו רוצה מניות בדיסני?
לפני כמה שנים באמת היה דיבור
על זה שהתאגיד עשוי להימכר תמורת 66 מיליארד דולר בלבד. בסוף זה לא קרה.
כתבה מספר 1990
נחמד,
באותה תקופה שווי השוק של דיסני היה באיזור ה-45 מיליארד, מעניין על מה בסוף זה נפל. (בטח לא הצליחו לגייס מספיק כסף…)
ואלו רק החברות שידוע עליהן
אל לנו לשכוח את הסווט-שופס באסיה שם ילדים בני 6 תופרים צעצועים של דיסני ~מביט ימינה שמאלה~ לכאורה! לכאורה! ~מיתמם~
דיסני..
פירוט של החברות ואחרוזים יש למטה כזה..
http://en.wikipedia.org/wiki/Disney
(ד"א יש דף כזה לכל חברה :))
מפיצי ''הסודות'' דוברים אמת.
כשהם אומרים "שיא" הם מתכוונים "שיא צופים לסרט ישראלי נחות ומציצני על חרדים עם סצנה לסבית שמיועדת לחרמן הטרוסקסואלים ולהציג עירום נשי".
או, בקיצור, ''שיא לסרט של אבי נשר''.
האמת, נשר הוא תעלומה בעיני. מצד אחד, יש לו כשרון לא רע לבימוי שחקנים, יכולת לגלות כשרונות חדשים, תמיד יש סצנה או שתיים מכמירות לב בסרטים שלו, ובעיקר הוא מצליח לשים את האצבע פונקט בול על רגעי מפתח בהוויה הישראלית.
מצד שני, התסריטים שלו תמיד 65% מחורבנים (במקרה הטוב), הוא מוציא יותר מדי סרטים, ויש לו אובססיה לעירום לא סטנדרטי (לדוגמא, בשלישיה; לדוגמא, שתי נשים; לדוגמא, עירום פרונטלי מלא) ללא כל הצדקה עלילתית.
אם לבן אדם רק היה מפיק חזק מאחוריו שיגיד לו "לא!" מדי פעם, הוא היה יכול להיות במאי יוצא מהכלל.
אני לא הרגשתי שם דבר
לא רגשית, ולא מנטלית, מהסרט הפושר הזה. וגם לא מצאתי שום רגעי מפתח "בהוויה הישראלית".
ידעתי שהייתי צריך לשים את זה במרכאות מראש.
את הסרט האחרון של נשר לא ראיתי – אני מתבסס על הפילמוגרפיה שלו עד כה.
ממה שקראתי, יש התמדה
בקיומן של סצינות לסביות ועירום נשי מלא בסרטיו.
כאן מסתיים הידע שלי על כל מה שלפני "הסודות"…
משלושה יוצא?...
מה בינתיים בין שלושת השלישים?
דהיינו נכון לעכשיו מי נראה מוביל בין שה"ק, שרק ושפיידרמן?
ומה מצב ההימורים מי יקח את הגביע בטורניר? אני מהמר על שה"ק בגלל חיבה אישית…
ועוד שאלה לרד פיש ובכלל – עד מתי להערכתך ירו. שה"ק בקולנוע בישראל? אני רוצה לראות עם גיסי, אבל אחרי הבחינות והשאלה האם זה ישאר או לראות מהר מהר עכשיו. (זה סרט שממש עצוב להפסיד בקולנוע. לא שווה בבית…).
ואגב, לפי מה הם מחליטים להוריד או להשאיר.
תודה.
השאלה עד מתי יקרינו את שה''ק בקולנוע
פחות רלוונטית מהשאלה באיזה אולמות יקרינו אותו.
הרי גם אם 'שודדי הקאריביים' יישאר על המסכים בעוד חמישה חודשים, סביר שהוא יוגלה לאחד האולמות הקטנים, נטול סראונד. לטעמי, מצב כזה לא שווה את ההליכה לקולנוע (תלוי, כמובן, בקולנוע ובתנאים שבו, אבל יש מעט מאד קולנועים עם מסכים גדולים ותנאים הולמים גם באולמות הקטנים).
בגדול, ההחלטה אם להוריד או להשאיר סרט תלויה בשני גורמים עיקריים: מספר הצופים שממשיכים להגיע אליו גם לאחר זמן רב, והאם יש חלופות אחרות (כלומר, סרטים חדשים שהמפיץ מביא – כשגם הם משובצים לפי הפוטנציאל שלהם למשוך צופים). בד"כ סרטים חדשים מקבלים את המסך הכי גדול בקומפלקס, כך שגם בלוקבאסטרים גדולים מוצאים עצמם מוקרנים באולמות קטנים יותר לאחר שבועיים או שלושה.
השאלה עד מתי יקרינו את שה''ק בקולנוע
אז עד מתי לדעתך יקרינו את שה"ק באולמות נורמאליים?
סביר להניח שהוא כבר לא שם
מאז שה"ק כבר יצאו 'חסין מוות', 'ארבעת המופלאים 2', 'אושן 13', 'הסודות' ו'שימו גז', ובין כולם הם בטח כבר כבשו את כל האולמות הגדולים.
מצד שני, בקומפלקסים כמו סינמה סיטי ויס פלאנט כל האולמות בערך באותה רמה, אז שם זה פחות משנה. ייקח עוד הרבה זמן עד שהשודדים ייעלמו מבתי הקולנוע לגמרי.
בתוך ארה''ב, הקרב כבר הוכרע
ספיידרמן במקום הראשון, שרק בשני, שודדי רק בשלישי. מעצבן ולא משקף את דעתו האמיתית של הקהל, אולי, אבל זה המצב.
מחוץ לארה"ב, שודדי דווקא מוביל על ספיידרמן, ושרק עדיין לא הופץ במספיק מקומות כדי שאפשר יהיה להשוות בינהם בצורה הוגנת.
בין ארה''ב לעולם?...
יש לך ניתוח כללי מה היחס בין טעם הקהל האמריקאי לטעם הקהל העולמי בכלל? זה מעניין שבעצם אנו משווים בין ארה"ב מצד אחד, וכל העולם כולו מצד שני…
אדם-קליין-אורון היכן אתה?!
יש כאן איזו אמירה מאד משמעותית, שבעצם הדו"חקו הוא שיקוף של ידידתנו מעבר לים, ולא של העולם בכלל (ואגב, גם אין את הדו"חקו הישראלי כזכור).
בכל אופן אני הייתי מצפה שלא תהיה זהות בין ארה"ב לעולם אלא שוני משמעותי. האם זה כך? ובכלל האם יש מקומות שבהם משווים בטעם ובהצלחה הקולנועיים במקמות שונים בעולם – נניח אירופה מול אסיה וכו'?
בשוק הקולנוע רד מבין הרבה יותר ממני, אבל יש לי ניחוש בכל זאת:
מבחינת טעם תרבותי, יש בארצות-הברית שני שווקים (יש הרבה יותר משניים, כמובן, אבל שניים מרכזיים) – השוק המקומי והשוק המקומי שגם מתאים לטעם הבינלאומי. זה נכון, פחות או יותר, לכל מדינה בעולם – אבל ארצות הברית היא יצרנית התרבות הגדולה ביותר שהשוק המקומי שלה הוא גם בעל גוון בינלאומי (עזוב למה, קולניאליזם הוא לא כוס התה שלי). יש כל מיני תוצרי תרבות (טלוויזיה, סרטים, מוזיקה, ספרים) שהם להיט עצום בארצות הברית, אבל לא ממש שמעו עליהם מחוץ לה – אלו מתאימים רק לשוק המקומי.
כפועל יוצא מכל זה, סרטים שמצליחים בארצות הברית במיוחד הם סרטים שפונים גם לשוק המקומי וגם לשוק המקומי-בעל-הטעם-הבינלאומי. ספיידרמן, למשל, מצליח בעולם כולו – אבל יותר בארצות הברית כי הוא מאוד, אבל מאוד, אמריקאי; שודדי הקריביים נטול אמריקאיות ברורה, ולכן הוא מצליח בעולם כולו יותר, ובארצות הברית דווקא פחות; וכדומה.
דווקא חבל שננסי דרו לא הצליחה
תמיד תהיה לי חיבה לבחורה בעלת השיער הערמוני וחליפות הבז' הנצחיות. הרגשתי ממש פגועה כשגיליתי שהספרים לא באמת נכתבו ע"י קרולין קין אלא על ידי קבוצת סופרים שכל אחד מהם כתב ספר אחר מהסדרה.
האם זה עוד קורבן לחוק סרטי-ילדים-שהם-לא-אנימציה?
"סרט ילדים שהוא לא אנימציה לא יוקרן בישראל, אלא אם כן הוא הארי פוטר".
(רד פיש, 2003)
שאלה לדג
האם אתה מציק למפיצים בקשר לפרסום הדוחק"ו הישראלי?
אישית? לא
אני לא יודע למי להציק. אין לי בכלל קשר ישיר למפיצים בכלל, אלא רק לשומרי הסף, היחצ"נים. ואם כבר הייתי מציק להם – היו לי נושאים בוערים יותר להתלונן עליהם – רמת ההקרנה ברוב בתי הקולנוע, שמות הסרטים העבריים, החרם נגד המבקרים, ועוד כהנה. החוסר בדו"חקו ישראלי הוא מעצבן, אבל הוא רחוק מלהיות הבעיה הגדולה ביותר של צופי הקולנוע בארץ.
ההיסטוריה של הוליווד.
אם מישהו מכיר מאמרים בעברית על השנים הראשונות של הוליווד, זה יעזור לי מאוד. תודה מראש.
ההיסטוריה של הוליווד.
בעברית אני לא מכיר, אבל האתר הזה מכיל כמויות יפות של מידע:
http://www.filmsite.org/
ההיסטוריה של הוליווד.
לגבי מאמרים אני לא יכול לעזור, אבל סיכומי שיעור על נושאי קולנוע שונים ובהם מבוא לתולדות הקולנוע של נחמן, אפשר למצוא כאן:
http://www.texts.co.il
יש לי כמה מאמרים,
אם תוכלי לפרט 2-3 נושאים אותם את צריכה, אדע אם הם רלוונטים ואשמח לשלוח לאי-מייל שלך.
תודה רבה לכולם, קודם כל.
לפחח – בעיקר על השנים הראשונות של הוליווד, ההקמה של העיר, האולפנים הראשונים, איך כל העסק עבד, הסרטים הראשונים. יותר מידע היסטורי מאשר מידע טכני.
שוב, המון תודה.
בעניין ננסי (ואוף טופיק אחד של עזרה)
בשנים האחרונות דווקא יוצא להיתקל יותר ויותר בשמה של הבלשית עם הפנס. כמובן, השם נאמר בביטול ובבוז מעליב, אבל הוא עדיין נאמר.
במיוחד ביחס לסדרת הטלויזיה המבוטלת, ורוניקה מארס.
חבל.
אותי הטריילרים לסרט רק עצבנו, לא שאני קהל היעד המוצהר של הסרט. אבל זה לא היה נראה כאילו הם מנסים להציג דמות חדשה לקהל חדש. זה היה נראה כאילו אנחנו אמורים לזהות את ננסי, ו, נו, היא בלתי ניתנת לזיהוי. ועצבנה אותי, למרות הדיבורים על היותה הגולש הכסוף, וכו' וגו'.
ודווקא הייתי מכורה לספרים בגיל היסודי.
ועכשיו לפינתנו – מי יכול לעזור כשדבי עושה פאדיחות, ולא מצליחה להושיע?
אני מחפשת את רשימת הסרטים הקצרים שעשה אחד, דני סאליבן, בשנות השלושים בעיקר.
יש המון דני סאליבן, שניים מהם שחקני עבר. אח נראה אפילו מתאים, אבל דבי לא מאששת את שני הסרטים הקצרים שאני יודעת שהוא עשה, learning to love- מופיע אבל נטול דני סאליבן בקרדיטים, ו the croon prince בכלל לא מופיע (אבל וריאציות אחרות דווקא כן).
אני צריכה להבין מהי הרשימה המלאה ומי מחזיק בזכויות לזה.
מישהו?
את לגמרי בטוחה שהיה אחד כזה?
מילא דבי, היא טועה לפעמים כידוע, אבל כשגם דבי, גם ויקי וגם גוגל בכבודו ובעצמו לא שמעו על האיש או על הסרטים שהזכרת – אז ההסבר הפשוט והסביר ביותר לכך הוא שהם לא קיימים. איפה שמעת עליו?
את לגמרי בטוחה שהיה אחד כזה?
תשמע, זה לא משנה אם הוא היה קיים או לא בעולם "האמיתי", אם הוא לא מופיע בגוגל זה שקול ללא קיים.
הוא מופיע בגוגל.
בעיקר כאזכור לבת שלו, שנפטרה לפני שבוע, ושם מצוין שהוא היה זמר טנור ושחקן קולנוע בשנים המקודמות, כאן: http://tinyurl.com/2f8b6w
ובדבי הוא מופיע, אך הסרטים שלו לא מופיעים, ואני לא מצליחה להבין אם זה בגלל שמדובר בסרטים קצרים, או בסרטים מתחילת חיי הקולנוע, או שילוב.
בכולופן, תודה.
כשכתוב 'שיא'
-למה הכוונה? איזה שיאים נשברו השבוע? או שפספסתי משהו עקרוני?
פסקה ראשונה.
הסודות.יחצ"נים.שיא.הגזמה.פראפרזה.שיא.
שכחת אירוניה.סרקזם.שיא.
.שיא זו סיומת אינטרנט חדשה?
מה חדש בזה?
פישאיי.שיא או. איי אל מוכר לך?
!אף! אלים אמריקאים וג'ק ניקולסון.
ישנה תהיה שטורדת אותי כבר כמה זמן.
כשקראתי את אלים אמריקאים של ניל גיימן לא יכולתי שלא לדמיין לעצמי את הדמות של וונסדיי בתור ג'ק ניקולסון. הדמות שלו היתה מאד ניקולסונית ועלי עשה רושם שגיימן ממש חשב על ניקולסון כאשר יצר את הדמות.
מה דעתכם?
אלוהים אדירים!
בדיוק היום התחלתי לקרוא את "אלים אמריקאים" ויש לי את אותו ליהוק בדיוק! ג'ק בתפקיד וונסדיי בעצם משחזר את התפקיד שלו מ"השתולים".
לי הוא דווקא הזכיר
את פליקס מספרו של דוויד גרוייסמן, 'יש ילדים זיגזג'.
פליקס, כמובן, הוא ג'ק ניקולסון שמדבר עברית צולעת.
!אף! אלים אמריקאים וג'ק ניקולסון.
לא! לא! לא! לא! ולאאאא!
ג'ק "תראו אותי! אני מטורף!" ניקלסון הוא ממש לא וונסדיי. וונסדיי אמור להראות כמו סבא חביב ונחמד עם קול עמוק ונוסך בטחון, עד שהוא מראה את פניו האמיתיות שהן נוראות הוד וטיפ-טיפה מאיימות.
וגם עם ג'ק היה יכול לשחק את וונסדיי כמו שצריך (למרות שאין תקדימים לכך), אז האסוציאציה הראשונית של הצופית תהיה: "אה, טוב, הוא נראה נורמלי, אבל באמת הוא משוגע על כל הראש". ווונסדיי הוא לא משוגע. הוא כמעט הכי שפוי שיש.
לדעתי ניקולסון ב''השתולים''
הוא הוונסדיי המושלם.
וונסדי אף פעם לא הצטייר בעיני כסבא חביב בעיקר כי הוא זועם רוב הזמן ומתנהג כמו מניאק.
צודק באופי
לא צודק בפרצוף. לוונסדיי יש יכולת טבעית להראות כמו סבא חביב (בזמן שהוא בעצם עובד על כולם), יכולת להראות נורא הוד, ויכולת להיות מניאק אמיתי בלי-שיראו-את-זה-עליו. ג'ק נראה כמו מטורף. הוא לא יכול לעבוד על אף אחד שהוא משהו אחר.
ז"א- אם תגרד את הפרצוף של וונסדיי כנראה שתגלה מתחת שהוא נראה כמו ניקלסון, אבל הפנים החיצוניות של וונסדיי נראות אחרת לגמרי. ותנועות הגוף אחרות.
יש בזה משהו.
ואת מי לדעתך צריך לקחת בתור צל?
אני חושב שוין דיזל או דה רוק יתאימו מבחינה חיצונית אך לא נראה לי שמבחינת יכולת המשחק הם יצליחו להיכנס לדמות.
יש בזה משהו.
הסלע יתאים נהדר, כי הוא גם יפה להפליא (אני לא זוכרת אם יופי נכלל בתיאורו של צל, אבל זה מה שעבר אליי מבין השורות, סוג של אצילות). רמת המשחק, ובכן, לא הייתי פוסלת אותו מייד. הוא היה מלך עקרבים מקסים, למה שלא ישחק סוג של נסיך?
הוא דווקא שיחק לא רק (יחסית) ב'המרדף'.
לא ראיתי, אני מכירה אותו מהמומיות.
לי יושב באופן קבוע
את הדמות של אדיוול אג'בי, או איך שלא מבטאים את השם שלו… קיצר, זה ששיחק את אדביזי ב"אוז".
אבל אדביזי
נראה מרושע מדי. אולי זו האסוציאציה המיידית שלי איתו, אבל העיניים האלה, ברררר.
תראי אותו ב'אבודים', יעבור לך.
תראי אותו ב'אבודים', יעבור לך.
ראיתי. הוא אמנם נראה מאוזן הרבה יותר, אבל שקט הוא לא – הצל הוא לא.
לסלע יש פוטנציאל.
השאלה היא האם הוא יכול לממש אותו.
וצל, נסיך?
לא הרחקת מעט לכת?
טוב, אנחנו מגלים שהוא נסיך ממש לקראת הסוף, עד אז הוא בהחלט לא מתנהג כמו נסיך.
גם בסוף הוא לא מתנהג כמו נסיך, אבל לאורך כל הספר ברור שמשהו טמון בו.
לסלע יש פוטנציאל.
לסלע יש פוטנציאל, אבל הוא נראה אינדיאני מידי, לא? או שזה רק זכרוני הפגום.
יש לי עכשיו בלאק אאוט טוטלי בענייני שחקנים חצי צעירים ומוכשרים בעלי מבנה גוף מוצק. היחיד שקופץ לי לראש זה הזה שמשחק את לינקין בורוס בנמלטים. וזה מה שמרתונים של סדרות עושים לשכל שלכם. ראו הוזהרתם.
אלים אמריקאים וג'ורג' פפארד.
אין שום ספק שוונסדיי נראה בדיוק, אבל בדיוק, כמו המפקד של 'צוות לעניין'. כל מי שאומר אחרת או משקר, או שהוא מנסה למכור משהו.
הצילו!
אני יודע שזה אופ-טופיק אבל אני נואש. אני מחפש שם של סרט או פרק מסדרה כלשהי שהיו שם שני ילדים שהופרדו שלשניהם היו קעקוע של יונה על היד וכאשר הם החזיקו ידיים זה הראה את שתי היונים זו לצד זו
אני משער שאתה מתכוון ל-The Gemini Factor
סדרת טלויזיה בריטית מסוף שנות ה-80. ומדובר על טבעות ולא על יונים (הטבעות הן בצורת ייו-יאנג, שמזכירה קצת צורה של יונים).
מאוד אהבתי את הסדרה הזאת
(חוץ מהפרק האחרון, שדי הרס). מעניין אם היום הייתי חושב אותו הדבר.
אני לא :-(
כולם תמיד הציקו לי וטענו שהילדה משם היא הכפילה שלי.
אני לא זוכרת שאי פעם הבנתי למה.
מישהו יודע איך קראו לילדה ההיא או היכן נמצאות תמונות שלה?
ושאלה חשובה יותר: מישהו יודע למה אנשים תמיד מתעקשים שאני "קופי של…" ואז מגיעה רשימת נשים שכל קשר בינן לבין עצמן מקרי בהחלט, לא כל שכן, בינן לביני?
בלינק שאין אור נתן לאתר המעריצים של הסדרה,
יש את השם שלה וכמה תמונות (ועוד רשימת הפניות לאתרים אחרים).
והשם העברי הרשמי של 'KNOCKED UP' הוא....
….'הדייט שתקע אותי'. אלוהים ישמור
חה, אני מחכה לשמוע את אלי ישראלי אומר בהתלבות:
"שובר הקופות מאמריקה, 'הדייט שתקע אותי', מיום חמישי בקולנוע".
לא, לא!
החסידה מתכוונת לגשת בנחישות לקופת הקולנוע ולבקש כרטיס לחדש של דוקטור איזבל.
כנראה ש''רטטוי''
מחזיר את פיקסאר לדרך הנכונה 12 מבקרים 12 משבחים ועד כה מאה אחוזים אצל העגבניות
"מדהים"
"סרט האנימציה הטוב ביותר"
"סרט אנימציה שיענג מבוגרים"
"סרט האנימציה המצחיק ביותר"
ועוד…
http://www.rottentomatoes.com/m/ratatouille/
אפרופו ''רטטוי''
האם העובדה שהטריילר שראיתי בשבוע שעבר בקולנוע היה מדובב לעברית מעידה על כוונה להפיץ אותו רק בדיבוב?
אפרופו ''רטטוי''
לא יודע
אבל לא נדמה לי שדבר כזה עלול לקרות אחרי כישלונו של הרובינסונים בארץ וחוץ מזה זו פיקסאר והסרט כמ שאמרתי מיועד גם למבוגרים.אם הם יעשו כדברך אז זה יהיה שיא הטמטום
"דיסני(ופיקסאר) לא מיצרים סרטים כדי לעשות כסף.הם מיצרים כסף כדי לעשות סרטים"
משפט שנאמר בידי דיסני ולדעתי הוא צודק
ואני מופתע לגלות שאתם מופתעים מזה ש"SURF,S UP" הוא סרט טוב.זה לא היה ברור?
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=21218
זה מפתיע?
לא רק שישי קיצילס מתמוגג מהגרסה המלאה של פלאנטרור, הוא כמעט נמס לשלולית גלידה קטנה ומגרגרת מ hot fuzz, הזה עם ג'ון טרוולטה וויליאם איי מייסי, וקורא לו הקומדיה המצחיקה של השנה.
עכשיו, לא ראיתי את הוט פוז [שימו גז בעברית?] אבל לפי מה שאני זוכרת, הביקורות ממנו בארה"ב לא היו, איך לומר, גרועות?
נראה לי שהתבלבלת בין תשימו גז ל-hot fuzz
שזה הגיוני בהתחשב בדמיון בצליל שלהם.
הסרט עם ג'ונטרה ומייסי הוא 'תשימו גז', אבל באנגלית קוראים לו Wild Hogs.
Hot Fuzz זה סרט אחר:
http://www.imdb.com/title/tt0425112/
פאדיחה.
רגע, אבל בעיתון דווקא הייתה תמונה של ג'ונטרה עם הסרט, או שלא?
נו, סניליות כבר אמרנו?
את מתבלבלת עם Wild Hogs
Hot Fuzz זו קומדיה בריטית על סופר שוטר שנשלח לעיירה בריטית שלווה:http://www.apple.com/trailers/focus_features/hotfuzz/trailer/
היית מהיר, אך לא מהיר מספיק
עכרור השלולית,
העכבר הכי מהיר מערבית לירדן .
היי, עכרור
זה לא סוג של עכבר. עכרור הוא דר ביצות שנראה ככה:
אוף, זה הקטע בו אני לא בטוח כבר אם מדובר בבדיחה או לא.
במידה ולא, אז הכוונה היתה לעכבר (מחשב) מהיר על משקל אקדח מהיר. כמובן ששמעתי על העכרור המקורי.
במידה וזו היתה , אז… אופס .
לא, אתה בסדר.
זה המוח שלי שמתפקד לאט בשבת בבוקר.
אל''ף, נדמה לי שהתכוונת לרטטוי ולא ל-Surf's Up
בי"ת, מי בדיוק אמר שהוא מופתע מהאפשרות ש'רטטוי' יהיה סרט טוב? רוב הסרטים שלהם עד היום נחשבים טובים. מצד שני, גם לא הייתי ממהר להכתיר אותו כיצירת מופת לפני שעוד אנשים יראו אותו – אפילו אם הוא קיבל 12 מתוך 12 ביקורות חיוביות, ויש לו טריילר מגניב.
גימ"ל, האמירה שדיסני, במיוחד כיום, לא עושים סרטים בשביל כסף אלא להפך, מעוררת גיחוך קל. מילא להגיד את זה על פיקסאר (שגם הם לא בדיוק חברת צדקה, אבל לפחות הראו מקוריות בהיסטוריה הקצרה שלהם). אבל דיסני? אם יש חברה שנזהרת כמו מאש מכל דבר שיפגע ברווחיות של הסרטים שלה, ובגלל זה רובם המוחלט של סרטי האנימציה שלה לא סוטים מנוסחה קבועה ונוקשה של "בידור בריא לכל המשפחה" – זו דיסני.
לא. לא התבלבלתי התכוונתי ל SURFS UP
אם כך,
למי כתבת "ואני מופתע לגלות שאתם מופתעים מזה ש-SURF'S UP הוא סרט טוב"?
עד כמה שראיתי, אף אחד כאן לא דיבר עליו בכלל.
לפי מה שמצויין בyes Planet
יהיו שתי גרסאות, האחת מדובבת והשני בקולות מקוריים.
תודה,
אבל אני גרה רחוק מיס פלאנט ומאז שראיתי את הטריילר מדובב, יש לי תחושה לא נוחה שבאיזור חיפה עומדים להתעלם מהגרסה האנגלית.
מישהו יכול להפריך?
זה מעולם לא קרה עם סרט של פיקסאר.
שאלה לי, גולשים יקרים
האם מישהו כאן משתתף/מכיר מישהו שמשתתף/מכיר מישהו שמכיר מישהו ששייך לאחת הקבוצות המשתתפות ב"פרוייקט סרטי 48 שעות" שנערך בסוף השבוע הקרוב? פנו אלי במייל, בבקשה.
עדכון: כבר לא רלוונטי לענות לו
רד יצא היום למילואים, אז אם מישהו ענה ולא קיבל תשובה – אל תעלבו: זה לא אתם, זה צה"ל.