זה היה סוף שבוע טוב. הקיץ מתקרב לפסגה השניה שלו: בחודש מאי כיכבו שלישית השלישיות, ועכשיו מגיעים, שבוע אחרי שבוע, פיקסאר, רובוטריקים, הארי פוטר וחברים. אבל בעוד מסרטי ה-3 המבקרים התאכזבו, השבוע הם יצאו מרוצים, ואפילו יותר מפעם אחת.
נתחיל עם 'רטטוי', הסרט החדש של פיקסאר, שהוא גם הסרט החדש של בראד בירד ('משפחת סופר-על'). הסרט על העכברוש הצרפתי שחולם להיות שף (ובניגוד לעכברושים מונפשים אחרים, באמת נראה כמו עכברוש) פתח במקום הראשון, עם 47 מיליון דולר. הרבה או מעט? כרגיל, עניין של נקודת השקפה. רוב הסרטים של פיקסאר פתחו עם יותר. מאז 'מפלצות בע"מ', בשנת 2001, לסרטי פיקסאר יש טווח קבוע: פתיחה של בין 60 ל-70 מיליון דולר. אז 47 מיליון, אין ספק, זה קצת מאכזב. מצד שני, מצב סרטי האנימציה הממוחשבת השתנה בשנים האחרונות. 47 מיליון דולר היא הפתיחה הגדולה ביותר לסרט אנימציה שהוא לא המשך (אוקיי, נקרא לעוג בשמו: שהוא לא שרק) מאז… מאז הסרט הקודם של פיקסאר, בעצם. אז נכון שהמספרים קצת התכווצו, ועדיין, בין כל עשרות אולפני האנימציה שצצו כמו פטריות אחרי הגשם החומצי, פיקסאר הם עדיין האולפן היחיד שכל סרט שלו הוא הצלחה בטוחה. ואולי חלק מהסיבה לפתיחה הקטנה יחסית, הוא דווקא 'מכוניות', שפגע במוניטין המופלא שלהם.
בכל הקשור לאותו מוניטין, 'רטטוי' מחזיר את החברה אל הפסים הרגילים שלה. 'רטטוי' קיבל את התגובה הביקורתית הרגילה לסרטים של פיקסאר, שהיא מחיאות כפיים סוערות. ב"עגבניות רקובות", האתר שמונה את מספר הביקורות החיוביות והשליליות של כל סרט, הציון של 'רטטוי' הוא 95% (מה שמשאיר את 'מכוניות' הסרט היחיד של החברה שהציון שלו נמוך מ-90). לא רק החברה מקבלת מחמאות: רבים מהמבקרים מכריזים על בראד בירד כוולט דיסני של המאה הנוכחית, או המיאזאקי של אמריקה, או בקיצור, גאון. ועל 'רטטוי' עוד נדון יותר בהרחבה כשהוא ייצא בארץ, ביום חמישי הקרוב – ומי שרוצה יוכל לראות אותו בהקרנה החגיגית של פתיחת פסטיבל ירושלים, בבריכת הסולטן.
תגידו אם זה נשמע לכם מוכר: שחקן הופך לכוכב בן לילה בזכות סדרת סרטים מפורסמת. שנים עוברות, והקריירה שלו דועכת ומתחילה לצלוע. בניסיון נואש לשחזר את ימי התהילה, השחקן הולך על בטוח: הוא עושה סרט נוסף באותה סדרה מפורסמת. השחקן יכול להיות שוורצנגר ב'שליחות קטלנית', או סילבסטר סטאלון ב'רוקי' ו'רמבו', או שרון סטון ב'אינסטינקט בסיסי' – או ברוס וויליס. 'מת לחיות' הראשון, שרבים רואים בו אחד מסרטי האקשן הטובים והמשפיעים של כל הזמנים, היה מה שהפך את וויליס מכוכב טלוויזיה חביב לכוכב אקשן ענק, ואחד השחקנים היקרים והמוכרים בעולם. אבל זה היה מזמן. בשנים האחרונות, ברוס וויליס הוא אמנם איש מפורסם, אבל לא מצליח לעשות מזה הרבה כסף. אנשים עשויים לשאול "איפה הברוס הזה, לא ראינו אותו מאז 'החוש השישי'?", כשבעצם הוא לא הפסיק לעבוד לרגע, והופיע בהמון סרטים – אבל רובם הגדול לא הזיזו לאף אחד. מה עושים? כרגיל, חוזרים למקורות. לעשות סרט המשך 12 שנים אחרי הסרט הקודם בסדרה זה עסק מסוכן. הפתטיות עומדת בפתח. גם הסימנים האחרים לא היו מבטיחים: הבמאי לן וייסמן עשה עד היום בעיקר את סרטי 'מלחמת האופל', שלא נחשבים לאיכותיים, ומה שעוד יותר מעצבן – כדי להפוך את הסרט למסחרי יותר, האולפן החליט ללכת על הדירוג PG-13, בניגוד לכל הסרטים הקודמים בסדרה, שהיו מדורגים R. ומילא שלא יהיה דם בסרט, אבל הדירוג הזה לא מאפשר לג'ון מקליין אפילו להגיד "ייפי-קאי-יי מאדרפאקר". ואיזה מין 'מת לחיות' זה בלי ייפי-קאי-יי מאדרפאקר?
באופן מפתיע, מסתבר שהתשובה היא סרט לא רע בכלל. 'מת לחיות 4.0' (או בשם האמריקאי, שבמקרה הזה נחסך מאיתנו, וטוב שכך: 'Live Free or Die Hard') הוא אולי לא 'רטטוי', אבל בתור סרט אקשן נטו, הוא מקבל ביקורות מצוינות. אין מה לעשות, ברוס וויליס נועד להיות ג'ון מקליין, אפילו בגרסה מצונזרת; ורבים מהמבקרים מציינים לחיוב את העובדה שהסרט נמנע ככל האפשר מאפקטים ממוחשבים, אלא זורק מכוניות ומפוצץ דברים כמו שעשו את זה פעם: על אמת. הסרט יצא ביום רביעי, הכניס 15 מיליון דולר ביומיים הראשונים ועוד 33 מיליון דולר בסוף השבוע – כך שהוא נמצא בטבלת הסופ"ש במקום השני, אבל הכנסותיו הכוללות הן טיפה יותר מאלה של 'רטטוי'. זה לא ספיידרמן, אבל בשביל סדרת אקשן עתיקה, זה מכובד לגמרי. גם את הסרט הזה נוכל לשפוט בעצמנו כבר בסוף השבוע הקרוב.
שני הסרטים הבולטים של השבוע שעבר ירדו השבוע בכ-50%, מה שמהווה חדשות מצוינות לאחד מהם, וחדשות איומות לשני. 'מבול של צרות' (כן, כנראה שככה קוראים בעברית ל'Evan Almighty', אם כי לא ברור למה) ירד ל-15 מיליון דולר. זאת ירידה גדולה בשביל קומדיה לכל המשפחה, וירידה נוראית בשביל קומדיה שעלתה 175 מיליון דולר. חיפשתם את הפלופ הגדול של הקיץ? הנה זה. לעומתו, הכנסותיו של '1408' ירדו באופן דומה, אבל עבור סרט אימה, זה לא רע בכלל; ובהתחשב בכך שהסרט הופק ב-25 מיליון דולר בלבד, אפשר להכתיר אותו כהצלחה – שלא לדבר על זה שהוא בלי שום תחרות סרט האימה המצליח ביותר של השנה, נכון לכרגע.
קרוב לתחתית הטבלה, הצלחה נוספת: מייקל מור, עם האחרון בתכניות התחקירים/מאמרים מצולמים/תעמולה שלו. אחרי שטיפל בתאוות הנשק ותאוות המלחמה של האמריקאים, ב-'Sicko' מייקל מור משתלח במייקל-מורית במערכת הבריאות האמריקאית, שתמציתה: אם יש לך כסף, מגיע לך להיות בריא, ואם לא – לא. הסרט הופץ ב-440 קולנועים, והכניס 4.5 מיליון דולר. זה רחוק מלהיות 'פרנהייט 9/11' (פתיחה של 24 מיליון דולר); אבל מצד שני, אין כמעט אף סרט תיעודי אחר שהכניס סכומים כאלה. בכל הנוגע לסרטים תיעודיים, מייקל מור נמצא עדיין בליגה משל עצמו. כלומר, הוא ואל גור. למייקל מור יש הרבה אוהדים והרבה שונאים, אבל מבקרי הקולנוע כנראה נמצאים כמעט כולם בצד שלו, כי גם 'Sicko', כמו כל סרטיו הקודמים, זוכה בארה"ב לביקורות מצוינות.
הסרט הלא-אהוד היחיד השבוע נתקע במקום העשירי. תופעה מעניינת היא שסרטים עמוסים מדי בכוכבים נוטים להיות בעייתיים, ולפעמים פשוט רעים. 'בובי' למשל. 'Evening' הוא סרט כזה: הוא מאוכלס בונסה רדגרייב, גלן קלוז ומריל סטריפ – שלוש שחקניות ותיקות שמחזיקות במשותף ב-25 מועמדויות לאוסקר – ומתוחזק גם בקלייר דיינס וטוני קולט (שגם לה יש מועמדות אחת, אבל לא נורא, היא עוד צעירה). ובכל זאת, לא נרשמה התלהבות לא אצל הקהל (3 מיליון דולר) ולא אצל המבקרים, שהיו עייפים מלתת מחמאות לסרטים אחרים. העלילה של הסרט מקיפה 50 שנה וכמה זוגות של אמא ובת, ביים את הסרט לאיוס קולטאי, שהוא אלמוני בארה"ב אבל אנחנו דווקא מכירים אותו בגלל סרט השואה 'ללא גורל'.
בשלב הזה אני בדרך כלל מספר מה עומד לצאת בשבוע הבא, אבל הפעם השבוע הבא מתחיל מחר. סוף השבוע הוקדם לאמצע השבוע בגלל ה-4 ביולי, ולכן ייצאו כבר ביום שלישי 'הרובוטריקים' של מייקל ביי והקומדיה 'License to Wed' עם רובין וויליאמס.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
לרטטוי ולבראד בירד
אכן מגיעים כל הסופרלטיבים האפשריים, וכולי תקווה שבירד יחזור לתחום המד"ב בסרט הבא שלו. ודרך אגב, ועיקר הדיון מן הסתם יישמר לביקורת עצמה, מעניין לראות את בירד מבהיר (ושמא מרכך) את המשנה שהציג באינקרדיבלס והכעיסה לא מעט מקוראי עין הדג.
בראד בירד מתכוון להגיב בביקורת ב-''עין הדג''?
וואו!
מה, עוד פעם?
כתבה מספר 2506
וואלה, שכחתי מזה לגמרי.
אני מריח מועמדות לאוסקר בשביל רטטוי.
כמובן שהוא לא יזכה, לדעתי, כי הומר והחבר'ה ימחקו אותו.
זה רק אני, או שכמעט כל סרט אנימציה שיוצא מועמד לאוסקר?
סליחה - מה?!
שלושה סרטי אנימציה מועמדים לאוסקר בקטגורית סרט האנימציה הטוב ביותר בכל שנה. (תאורטית יכולים להיות חמישה, אבל עד היום זה קרה רק פעם אחת). סטטיסטית אפשר לומר שהסיכוי של סרט אנימציה להיות מועמד לאוסקר טוב יותר מאשר סרטים מצולמים, כי יש הרבה פחות מהם. אבל "כמעט כל סרט"? – לא.
מכיוון שאף סרט אנימציה (ומעט מאוד סרטים בכלל) השנה אפילו לא התקרב לרמת ההערכה ש'רטטוי' זוכה לה, זה נראה ודאי שהוא יהיה מועמד לאוסקר, וסביר מאוד שהוא גם יזכה בו. עם כל הכבוד להומר.
סליחה - מה?!
הומר לא יזכה באוסקר..
נו כי זה הומר..
לא יודעת..
אני צופה לרטטוי הצלחה יותר גדולה..
אבל לכו תדעו,
עם הטירוף האמריקאי, גם לשרק 3 יש סיכויים..
אין שום סיכוי לשרק.
הצלחה מסחרית אמנם משפיעה על האוסקר, אבל דעה ביקורתית חשובה יותר. ו'שרק השלישי' פשוט לא נחשב לסרט טוב (בצדק).
ומצד שני יש סיכוי שהאקדמיה תחליט השנה לא לתת לבלוקבאסטר
וללכת על אחד הסרטים הפחות מצליחים ויותר מוערכים (וזה כבר קרה ב-2003 ו-2005). במקרה הזה לסימפסונים יש סיכוי גדול (לא שהייתי מתנגד לראות אותם הופכים לבלוקבאסטר, להיפך), וגם "פרספוליס" או "אזור ואסמאר" יכולים להפתיע (אם כי באחרון לא ממש כדאי לתלות תקוות, בהתחשב בעובדה שמפיץ אותו ויינסטין).
הויינסטיינים יכולים גם לדחוף סרטים
ולעשות את זה טוב, כשהם רוצים. אבל על 'אזור ואסאמר' לא שמעתי. מה זה?
בכל מקרה, אם לא יקרה משהו מאוד מפתיע בחצי השני של השנה, נראה לי ש'רטטוי' לוקח. שילוב כזה של תשבוחות ביקורתיות והצלחה מסחרית נראה Unbeatable.
''אזור ואסמר'' הוא הסרט האחרון של מישל אוסלו
אנימטור שבהשאלה מהדוחק"ו הנוכחי, יש אנשים שמדברים עליו כעל "מיאזאקי של צרפת". האגדה האפריקאית שלו "קיריקו והמכשפה" וגם סרט ההמשך שלה עשו פה סיבוב בפסטיבלים, והוא ביים גם סרט מקסים באנימציית-צלליות בשם "נסיכים ונסיכות". לוקח זמן להתרגל לסגנון שלו, אבל לטעמי הוא מוכשר מאוד (הרבה יותר, למשל, מבן-ארצו סילביאן שומה).
לינק?
לאתר הרשמי של הסרט?
פה:
http://www.azuretasmar-lefilm.com/
אה, זה על אזור ועל אסמר.
אני התלבטתי אם זה סרט על אדם ששמו הפרטי אזור ושם משפחתו ואסאמר, או על האזור הכללי של ואסאמר.
יש מצב שפפריקה יהיה מועמד?
לא
הוא הופיע ברשימת הסרטים הכשירים כבר בשנה שעברה ולא יכול להופיע שוב השנה. למען האמת, בשל תאריך היציאה שלו ביפן, פפריקה כן כשיר להיות מועמד בקטגורית הסרט הזר, אבל הסבירות לכך שיבחר לייצג את יפן מאוד נמוכה.
אני מריח מועמדות לאוסקר בשביל רטטוי.
לא רק שהוא יהיה מועמד לאוסקר אני גם מוכן לשים כסף שהוא יזכה בכסף ולא משנה מי יהיו המועמדים האחרים. קודם כל כי זה פיקסאר, ודבר שני כי הביקורות מעולות ועושה רושם שמדובר בסרט "אוסקרי" למדי
ומיותר לציין...
שהוא כבר נכנס למקום ה51 ברשימת הסרטים הגדולים של ימד"ב (מקום לפני "הפסנתרן")
בהמשך הפתיל כבר הימרו שהוא יזכה
ככה.
ככה, בשקט בשקט, בלי שאני אשמע עליו בכלל, יוצא סרט חדש של רובין וויליאמס, דבר שהוא, למעשה, פשוט לא מלהיב. אצל מי השארתי את חבל התליה שלי?
התגובה הראשונה שלי, לעומת זאת, הייתה ''בבקשה שיפסיק לעשות סרטים''.
הוא הרי לא יודע לשחק וגם מתלהק חזור ולהוק לסרטים גרועים. אם הוא חייב, שידבב – בזה הוא קצת פחות גרוע – אבל מבחינתי, שיצטרף לדרו בגידול פרות במונטנה.
גררר....
זה לא שהוא לא יודע לשחק
הוא רק צריך במאי.
ולראייה – "פישר קינג".
גם שם לא התפעלתי ממנו.
אבל, האמת ולחיזוק שאיפות האלימות שלך כלפי, אני לא מת על הסרט הזה באופן כללי.
ללכת שבי אחריו?
בוקר טוב וייטנאם? מה עם, במידה פחותה ובלי להסתכל על הסוף (בכל זאת, הוא לא כתב את זה), לחיות בתמונות? בררר.
אני מסכימה איתך שבחירות הסרטים שלו הן איומות ונוראות ברובן. בכל תחומי המשחק שלא קשורים לתסריטים, לעומת זאת, הבן אדם גאון.
שטיקים קבועים, קומיקאי, שטיקים קבועים.
רובין וויליאמס הוא סטנד-אפיסט בחסד – מעולם לא ראיתי טוב ממנו. כשזה בא לידי ביטוי בסרטים, זה לפעמים מאוד מוצלח ('אלאדין') ולפעמים מוגזם ('להרוג את סמוצ'י'). כשחקן דרמטי, הוא יודע לעשות בדיוק שני דברים: להראות מריר ומחויך, ולהראות מריר ומתוח.
לעתים רחוקות מאוד, או ליתר הדיוק פעם אחת בלבד, הקומי והדרמטי עובדים נהדר ביחד ('בוקר טוב ויטנאם'), ולפעמים הדרמטי מתאים לתפקיד ומחובר לתסריט אפקטיבי ('ללכת שבי אחריו'). לרוב, הוא חוזר על עצמו עד זרא.
שחקן טוב הוא שחקן שיודע לגוון. זאת פחות או יותר ההגדרה של המקצוע. רובין וויליאמס לא יודע לגוון. בכלל.
אני ממש לא מסכימה.
הוא שיחק דמויות שופעות שמחת חיים (בוקר טוב וייטנאם), מופרעות (לחיות בתמונות), שוברות לב (פישר קינג), חכמות… והוא עשה את כולן מצוין, לטעמי. כל זה *בנוסף* לעובדה שהוא חושב במהירות מסחררת ובעל יכולת אילתור שכמוה אף פעם לא ראיתי (מה שבא לידי ביטוי רק בחלק מהסרטים).
אבל לא נראה לי שיש טעם להמשיך בדיון – אתה לא תשכנע אותי להפסיק לאהוב את רובין וויליאמס (אם פלאבר לא הצליח, מה יכול, בעצם?), ואני לא אשכנע אותך שהוא גאון (אם בוקר טוב וייטנאם ופישר קינג לא הצליחו, שום דבר לא יכול).
אגב, תפקיד מאוד לא שגרתי של רובין וויליאמס
אפשר למצוא בסרט הלא מוכר בעליל "סוכן חשאי" של כריסטופר האמפטון (The Secret Agent באנגלית). וויליאמס משחק שם תפקיד מאוד קודר, נשוך שפתיים, מאופק ואף דיי מפתיע.
בנוסף, יש שם גלריה מעניינת של שחקנים – ג'רארד דפרדייה, בוב הוסקינס, פטרישיה ארקט וכריסטיאן בייל הצעיר.
לא יצירת מופת, אבל סרט מעניין עם כמה רגעים ממש מצוינים.
אתה מנסה להגיד לי,
שמסתובב בעולם סרט עם רובין וויליאמס, ז'ראר דפרדייה ובוב הוסקינס? כמה חבל שאני אשכח איך קוראים לו אם אי פעם אני אגיע לספריית וידאו שעלולה להכיל אותו.
לא ראית את ממנטו?
קעקועים, יקירתי, קעקועים. שום פרט לא יחמוק ממך.
אין על מת לחיות
אתם לא יודעים אזיה מבסוט אני שהסרט זכה ב78! אחוז בעגבניות ו48 מיליון אחרי כל הסופשבוע(הארוך) שלו כי אני מעריץ של הסדרה מגיל 0 אני זוכר שממש פחדתי שהם יהרסו בסרט הרביעי אבל אחרי הטייזר היה ברור שזה הולך להיות פיצוץ אבל בכל זאת לצאת באותו (כמעט) באותו סופשבוע אם סרט של פיקסאר וכמה ימים לפני סרט של מייקל ביי זה ממש הימור.
אם זה הטיזר של ''האביר האפל'',
ורוב הסיכויים שלא, אני רק רוצה להגיד שזה מגניב לאללה.
http://www.youtube.com/watch?v=0OEtbNxAGaw
בהחלט נראה אמיתי.
הנה עוד אחד
קצר יותר, אבל עם הרבה פרצופים, כולל זהו הענוג של הג'וקר הית' לדג'ר.
http://www.youtube.com/watch?v=B27Ih15DQow&mode=related&search=
כתוב במפורש שזה זיוף.
זיוף, אבל עדיין עושה עבודה יותר טובה לדעתי
כי, אתה יודע, הית' לדג'ר.
זה לא הית'!
א) כי זה לא מתאים לתמונה שפורסמה לפני כמה שבועות על ג'וקר באינטרנט.
ב) כי לפי מה שהבנתי מהתגובות זה בכלל לקוח מסרט אחר וזה לא הית' לדג'ר. אני יודע שקשה להאמין, אבל זה לא הוא.
מישהו יודע במקרה
מתי אמור לצאת הסרט של הסימפסונים?
מישהו יודע במקרה
כתוב בלא סופי..
26.7
מת לחיות 4.0
כשראיתי את הטריילר עם המכונית והמסוק, גיחכתי. כששמעתי שהאפקטים בסרט הם לא CGI, פלטתי בפאניקה צווחה קטנה ורצתי למסוף האינטרנט הקרוב כדי לראות את הטריילר שוב.
אבל אחרי זה ראיתי את הטריילר עם המטוס והתאכזבתי עמוקות. נובמת. אם זה לא CGI, אתם יכולים לקרוא לי טד תאודור לוגן.
בדו''חקו כתוב: ''הסרט נמנע ככל האפשר מאפקטים ממוחשבים''
אז חלק כן עשוי ב-CGI. הרוב, ככל הנראה, לא.
בדו''חקו כתוב: ''הסרט נמנע ככל האפשר מאפקטים ממוחשבים''
הבנתי את זה. אבל ברגע שלא כל הסרט נטול CGI, גם האפקט המדהים ביותר יראה בנאלי. לצופה אין ממש דרך להבחין בין CGI טוב לאפקט "אמיתי", אז גם אם המפיקים החליטו לרסק רכבת מעופפת על הירח "באמת", זה יראה כמו מחשב. CGI לא טוב, לעומת זאת, בולט לעין בלי בעיה.
לינקים
רציתי להתייחס ללינקים שהתווספו לכתבות ולביקורות.
יש בכך לא מעט הגיון. בכל זאת זה האינטרנט. ניידות וזיפזופ בין עמודים שונים זה מה שמחזיק אנשים באמצע הלילה מול המסך, אז למה לא לתת להם עוד קצת חומר קריאה לפני השינה.
מצד שני, זה משהו שתמיד קצת מפריע לי. העין תמיד נמשכת למילים הכחולות האלו עם הקו למטה לפני שהיא מתפנה לשאר העמוד. במקרים קיצוניים – למשל בויקי – זה יכול לשבש לגמרי את כל הקריאה. תמיד אהבתי את העובדה שבפיש איי הטקסט נקי וכל הלינקים מסודרים להם יפה בפינה. מדי פעם מישהו אפילו מבחין בהם.
אני לא קורא כאן להעיף את הלינקים מהטקסטים, אלא רק מעלה את הנקודה. אולי אפשר לשקול אלטרנטיבה פחות בולטת, למשל סימון של הערת אגב ממוספרת שהיא עצמה הלינק (שוב, כמו בויקי).
אבל אולי אני סתם מקשקש על משהו פצפון ולא חשוב. זאת לא תהיה הפעם הראשונה.
לינקים
לי אישית זה לא מפריע.
עוף טופיק
נו, מישהו השתתף ב-48 שעות?
אני.
באשר למת לחיות המצונזר.
אני חושב שיש סיכוי שג'ון מקליין יאמר מאדרפאקר.
בסרט הנוסע השמיני נגד הטורף שדורג PG-13 היה קטע אחד בו אמרו את הקללה האיומה.
אז אולי יהיה את זה גם במת לחיות החדש.
לפי מה שהבנתי
הם פותרים את העניין בדרך יצירתית.
על ידי קטיעה, או צליל חזק שנשמע ברקע בדיוק באותו רגע?
כי אם כן, זה לא כזה יצירתי. אנשים עשו את זה בעבר, והרבה (עולות לי בראש בשליפה שתי דוגמאות טלוויזיוניות דווקא: ערפדה שמתפוגגת לאחר ההברה הראשונה של המילה 'שיט' בבאפי, כתוביות הפתיחה שקוטעות את מאלדר באמצע 'פאק' – נדמה לי – בתיקים באפלה).
''בוא'נה, יא בן זו...
ובין אמא אחרת אין מה להשוות!"
(חזקל מוסרי, "אמא יא אמא").
הציטוט מופיע בימד"ב כ-"…You are one ugly mother". כלומר הם קטעו את המילה באמצע, מהסיבה הזאת בדיוק. אסור להגיד מאדרפאקר ב-PG13, אפילו לא פעם אחת.
אפשר אולי לדעת למה נמחקה התגובה שלי?
כי אנחנו מאוד לא אוהבים ספוילרים בלי אזהרה.
כי אנחנו מאוד לא אוהבים ספוילרים בלי אזהרה.
מעניין.
כי מה שאני כתבתי מופיע כמה הודעות מתחתי בניסוח מאוד דומה בלי אזהרת ספוילר ולא נמחק.
וגם שעברתי על ההודעה שלי לפני שפירסמתי אותה ולא ראיתי בה שום ספוילר.
**** אזהרת ספוילר *****
אני לא ממש רואה ספוילר בעובדה שהוא אומר במהלך הסרט את המשפט שהוא אומר בכל סרט בסידרה ושמהווה את המוטו של הסידרה הזאת. לא אמרתי מתי איך איפה ובאילו נסיבות הוא אומר את זה, אלה רק דיברתי על איך הם התמודדו עם ה-PG13 והמילה FUCK. ואולי אתה מחשיב את הציטוט שהבאתי על PG13 שמתיר להם להישתמש במילה FUCK פעם אחת בספוילר?
לא היה שום ספוילר בהודעה שלי, כמו שאין שום ספוילר בהודעה שאומרת אותו דבר בדיוק כמה שורות מתחתי.
והרגע בדקתי שוב
והמשפט מופיע גם בIMDB וגם בטריילר
זה לא ספוילר ענק,
אבל זה כן ספוילר לקטע אחד – בדיחה אחת – בסרט. הצורה שבה הכניסו את המשפט לסרט למרות ההגבלות היא אנקדוטה נחמדה, כמו שהיתה שהזמנת הוודקה מרטיני של ג'יימס בונד ב'קזינו רויאל' – וזאת היתה הבדיחה הכי טובה בסרט.
ואתה בעצמך גילית ללא אזהרה את הבדיחה הכי טובה
בביקורת על שה"ק 3.
אה, אז זה בסדר.
הגמד ההוא עף, אז מהיום אפשר לספיילר חופשי.
זאת לא בעיה שלי שלא אהבת את הבדיחה
(או אתה לא חושב שהיא הבדיחה "הכי הכי" בסרט…)ובגלל זה גילית אותה בביקורת, כמו שזאת לא בעיה שלך שאני בכלל לא צחקתי בבדיחה הזאתי מג'יימס בונד. אבל אחרי הכל אני לא הייתי מספלייר אף אחת מהן.
רטטוי בדיבוב ?
מסיבה לא ברורה יושב לי בראש שהסרט יופץ רק בדיבוב לעברית.
מישהו יכול בבקשה להגיד לי שאני טועה ?
הוא יוקרן גם באנלית.
זו הקרנה אחת שאני לא אלך אליה
הוא יוקרן גם באנלית.
כן? איפה? איפה?
קיבלתי שני כרטיסים (מוזלים, לא בחינם)לרשת גלובוס גרופ. חיפשתי בעיתון ובאתר של גלובוס ולא מצאתי שום קולנוע שמציג את הגרסה המקורית. האמנם?
אגב- רב חן במרכז חורב בחיפה דווקא מציב את שתי ההגרסאות.
אגב 2: על הכרטיסים המוזלים כתוב במפורש שהם עבור כל סרט מלבד שרק 3. אני מוצאת זאת קצת משעשע.
אלה הקולנועים שמקרינים אותו באנגלית:
http://www.fisheye.co.il/chronica/movie?movie=1274
בינהם, כפי שאת רואה, יש רק גלובוס אחד, בקירית ביאליק.
והגישה של "מבצע! קבל כרטיס מוזל/חינם/שני חינם לכל סרט שבא לך, חוץ מלסרט הכי מבוקש כרגע" היא לצערי מוכרת מאוד אצל בתי הקולנוע בארץ. אני חושב שהשיא היה המבצע של גלובוס בשיתוף עם רכבת ישראל: מבצע לרגל אחד ההארי-פוטרים הקודמים, שאיפשר לראות כל סרט מלבד הארי פוטר.
כתבה מספר 1249
בטוח הם יקטעו באמצע
הוא יגיד יופיקייאיי מאדררפ.. ואז יהה איזה פיצוץ או איזה תקרה תיפול על טימותי אוליפיט בכלל זה כל כל מעצבן כל הדירוגים השמרניים האלה גם ככה כולם יודעים שהילדים בשכונות העוני מקלללים מגיל 6 והילדים הרגילים שומעים את אותם קללות בבצפר, אני לא אמור שצריך שתהיה אותה כמות של קללות כמו שהיה בשתולים אבל בכל זאת מת לחיות זה סרט אקשן מצואיסטי כזה ולכן אי אפשר בלי כמה קללות
השתולים?!
ראיתי פעם טבלת השימוש במילה פאק בסרטים מחולקת לפי זמן הסרט ואחוז הפעמים שהמילה מופיעה יחסית למילים אחרות…
השתולים זו ליגת ילדים מול סרטים מומסים כמו פני צלקת והחברה הטובים
אני מתנצל!
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_that_most_frequently_use_the_word_%22fuck%22
מצאתי את הטבלא והשתולים הגיע למקום 23 (22 אם מורידים את הראשון שהוא סרט תיעודי על המילה פאק) והוא לפני פני צלקת שנמצא במקום 36 (35).לא זכרתי אותו כסרט עם הרבה קללות, מצד שני אני לא זוכר ממנו הרבה.. (ראיתי אותו בסינמה סיטי ולפני כן היינו בטמפל… והמלצר טעה בהזמנות ואז פיצו אותנו… וחצי סרט לא הבדלתי בין הדמות של די קפריו לשל מאט דיימון {הם היו דומים! בערך…)
אני מתנצל!
כנ"ל לגבי הדמיון ב"שתולים" – החברה נאלצה לענות שוב ושוב על השאלה "מי מהם זה עכשיו?" במחצית הראשונה של הסרט.
לא הבנתי בסוף...
אני חושב שהתבלבלת בסוגריים עם הסוגר הסוגר שסוגר את הסוגר הפותח.
לא הבנתי בסוף...
(ראיתי אותו בסינמה סיטי ולפני כן היינו בטמפל… והמלצר טעה בהזמנות ואז פיצו אותנו… וחצי סרט לא הבדלתי בין הדמות של די קפריו לשל מאט דיימון {הם היו דומים! בערך…})
לא ברור לי
איך רטטוי עם ציון משוקלל של 9.0 מצליח להגיע רק למקום ה-51 בטבלה של IMDB?
בינינו, הייתי רוצה שמישהו יוריד את "הסנדק" מהפסגה שם.
זה לא רק הציון!
יש גם נוסחה למיקום בטבלה ומס' המצביעים משפיע לא מעט על כך.
מישהו יודע למה ''רטטוי''
מגיע לארץ ביום שישי ולא חמישי(כרגיל)
אה, הוא מוקרן רק ביום שישי?
לא שמתי לב. הסיבה היא כנראה שביום חמישי הוא מוקרן כסרט הפתיחה של פסטיבל ירושלים, והם רצו שתהיה להם בלעדיות, בשביל אנשים שכל כך מחכים לסרט שהם מעדיפים לנסוע במיוחד לירושלים במקום לחכות עוד 12 שעות.
לא מזמן רד אמר
שמירמקס שייכת לדיסני אז סרטים כמו"אפוקליפטו" "אללה" "מת לצעוק" ו"שיקגו" הם של דיסני
4.0?
הוא משתמש בתוכן של הקהל, או שאפשר לעדכן אותו בעזרת פאטצ' למת לחיות שלוש?
מה לכל הרוחות...
לפי ערב טוב עם גיא פינס, את הסרט של הסימפסונס יפיצו גם בגרסא מדובבת לעברית.
של מי היה הרעיון המזעזע הזה?
שלי
זה באמת רעיון מזעזע
וגם ביזארי בתכלית, כי 'הסימפסונס' הוא לא סרט ילדים, וזה לא שיש לסדרה קהל מעריצים של ילדים שפשוט לא יכול בלי הדיבוב לעברית. אבל כל עוד הם מקרינים גם את הגירסה המקורית, מה אכפת לי. רוצים לבזבז אולמות על גירסה עברית שאיש לא יראה? שיבושם להם.
לך תדע
אולי הסדרה זכתה לגל מעריצים מילדים הנשארים ערים עד חצות כדי לראות את הסדרה.
לא כזה מזעזע.
ודווקא משום שהוא כל כך ביזארי – זה נראה לי מתאים לרוח הסימפסונים, בערך.
לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה.
לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה. לא כתבת את זה.
הוא כן.
היא.
אבל זה ממש לא משנה את העובדה המצערת שכן כתבתי את זה.
סימפסונס מדובב II: הו, הזוועה.
הפעם בגיא פינס גם ביקרו באולפן שבו מקליטים את הדיבוב של הסימפסונס ודיברו עם המדבבים של הומר, בארט, ליסה. אני חושבת שהמוח שלי ניסה לבצע ספוקו נואש בזמן הצפייה בכתבה. נחמד שרוב המדבבים שנבחרו הם מדבבים מקצועיים, אבל באמת שלא רציתי לדעת שהמדבבת של ליסה היא הילדה בת ה-14 שמדבבת את דורה החוקרת (אם אתם עדיין לא יודעים מי זו דורה החוקרת, הרווחתם). לא שיש לי משהו נגד מדבבים בני 14 (אני מכירה מספיק כאלה שהם מאוד מוכשרים), אבל… אלוהים אדירים.
ואם תהיתם, כן, זה נשמע זוועתי לגמרי. מעולם לא ריחמתי על הומר כמו שאני מרחמת עליו עכשיו. ולעזאזל, אפילו בדיבובים של סרטי דיסני הקולות מיילדים פחות.
בואו רק נקווה שהדיבוב יכשל ופוקס לא ירצו לדבב גם את הסדרה עצמה לעברית. הזוועה, הזוועה…
רגע...
הסדרה משודרת כבר למעלה מעשור וחצי ללא דיבוב, כאשר כעת היא משובצת בערוץ אחד בשעה האטרקטיבית חצות. אנשים שרואים טלויזיה אחרי כתבה של שרי רז לא נזקקים לרוב לדיבוב וגם לא צופי ביפ (שם משודרת עונה 13 כרגע). יוצא סרט שמבוסס על הסדרה ויכלול כנראה בדיחות על סקס, פוליטיקה, אלכוהול, סמים (?) ולא מעט אלימות.
בטח, הכי הגיוני לדבב.
בוודאי שהגיוני לדבב
הילדים שלא יודעים כלום על פוליטיקה היום, יגדלו להיות הנוער המנותק של מחר.
הבעיה היא כמובן בתפיסה.
ברגע שנשמע צירוף המילים "סרט מצוייר", מודבקת אליו מייד התווית "לילדים". על מזבח התפיסה הזאת נרצחות בארה"ב ובאירופה סדרות אנימה על בסיס יום יומי.
יותר בארה''ב.
לא שבאירופה הם לא עושים את זה מספיק, אבל לארה"ב יש את 4Kids.
אירופה, לפחות בארצות דוברות הרוסית, המצב הרבה יותר גרוע מבארה''ב
בארצות הברית לפחות לוקחים מספר אנשים שונים לדבב סרט או סדרה. ברשתות הרוסיות במקרה הטוב ביותר, יקחו גבר אחד ואישה אחת, ייתנו להם לדבב את כל הדמויות בקול ישנוני ומשועמם, ואפילו לא יטרחו להוריד את הקולות המקוריים או להתאים עוצמת קולותיהם למתרחש על המסך. במקרה הפחות טוב, יקחו גבר אחד או אישה אחת לדבב את כל הדמויות.
אה. שכחתי מזה. היית חייב להזכיר לי?
אני חשבתי על הדיבובים של מדינות מערב אירופה. הדבר הכי גרוע שראיתי שהם עשו זה להחליף את השמות של כל הדמויות לשמות מקומיים או לשמות שמשתמשים בהם בדיבוב האמריקאי. או, במקרה של האיטלקים, להקליט שירי פתיחה ממש ממש גרועים שמגלים את כל הטוויסטים בסדרה ונשמעים כאילו הם באו משנות ה-80 האפלות. האיטלקים גם ממש לא יודעים לדבב, אבל נעזוב את זה.
ממה שאני זוכרת, סדרות מדובבות בפינלנד זה גם משהו זוועתי בסגנון מדינות מזרח אירופה. חמישה אנשים במקרה הטוב שמקריאים מתסריט בחוסר רצון מובהק.
אירופה, לפחות בארצות דוברות הרוסית, המצב הרבה יותר גרוע מבארה''ב
הדיבובים של שני מדובבים בלבד יצרו מצב מצחיק למדי:
חברה אחת שלי נוהגת לצפות בסרטים בערוצי הסרטים בדיבוב רוסי. מכיוון שהיא חובבת דרמות וקומדיות רומנטיות, המבוססות לרוב על שני תפקידים ראשיים של גבר ואישה, היא שומעת בכל פעם את אותה הדינמיקה של הקולות, כי הם מדובבים ע"י אותו זוג כל הזמן. היא טוענת שהיא מרגישה הזדהות גדולה יותר עם הדמויות כי היא כבר מכירה את הקולות שלהם
אוי, הדיבוב של יס. .
אני נאלץ לשמוע אותו כל הזמן מפני שאבא שלי מתעצל לקרוא כתוביות. כשאני אומר לו שאינני יכול להתרשם מהשחקנים כשיש דיבוב, ושבכלל, למדבבים האלה אין שום כישרון והאזנה להם זהה בהרבה מובנים לעינויי האינקוויזיציה, הוא עונה לי: "קולנוע הוא לא אמנות, זה סתם זבל. מה איכפת לך מהשחקנים?". השיא היה כשהוא הכריח אותי להקשיב לשירים של מונטי פייתון מדובבים לרוסית באחד מערוצי הסרטים של יס בתוענה שהוא אינו מסוגל לקרוא כתוביות, להבין את הנקרא ולהקשיב לשיר באותו הזמן.
יש טענה ויש תואנה. אין תוענה.
באמת? לא ידעתי. מבושה.
תודה.
אולי זה מפליא,
אבל דור ההורים שלנו, כלומר אלה שעלו בגילאי ה-30 לחייהם מעדיפים לרוב את הדיבוב משתי סיבות – האחת היא באמת קושי לעקוב אחר הכתוב בכתוביות, והשניה היא פשוט כוחו של הרגל (הרי בברה"מ נהגו לדבב את הכל).
למען הפרוטוקול: ההורים שלי עלו לארץ בגיל עשרים ושתיים.
היום הם בגיל שלושים וחמש. חוץ מזה הכול נכון.
זה נורא דומה לתוכניות של הטלביזיה החינוכית משום מה.
(אלה ה"מדעיות", אני מתכוונת).
חוץ מזה
בארט וליסה המקוריים אף פעם לא דובבו בידי ילדים. את הקול של בארט מבצעת אישה בת 50.
רובוטריקים
8 מיליון דולר הכנסות ביום שני בערב (בו החלו להקרין את הסרט החל מ-20:00) וההערכות להכנסות מיום שלישי הן 27.4 מיליון דולר. או במילים אחרות: יש לנו בלוקבאסטר.
יש לנו גם תרוץ לקשר לסרטון הבא:
http://www.youtube.com/watch?v=9TYzRanykbQ&feature=dir
וגם בישראל, מסתבר, הבינו שנוסטלגיה זה מה שהולך חזק היום:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3421244,00.html
יש לנו גם תרוץ לקשר לסרטון הבא:
ברצינות, סרטון לא רע בכלל.
היה יכול להיות יותר טוב
לו רק היו עוזבים לרגע את הכפתור של הזום. האישונים שלי עדיין מתכווצים ומתרחבים ללא שליטה…
הכנסות בעולם
למישהו יש מושג כמה הכניסו כל אחד מהסרטים האלו בכל רחבי העולם: שרק 3,שודדי הקאריביים 3 וספיידרמן 3?
האם מישהו מהם עבר את המליארד? האם יש סיכוי שאיזה שהוא סרט הקיץ כן יעבור את המליארד?
ואיזה סרטים עד עכשיו הצליחו לעבור את הכנסות המליארד?
מוג'ו יודע
http://www.boxofficemojo.com/alltime/world/
אף אחד משלושת ה-3ים לא עבר ולא יעבור את המיליארד. עד היום הסרטים היחידים שהכניסו יותר ממיליארד דולר הם 'טיטאניק', 'שיבת המלך' ו'תיבה של איש מת'.
הכנסות בעולם
שודדי הקאריביים 3 – 905 מליון דולר(מקום 9)
ספיידר-מן 3 – 882 מיליון דולר (מקום 11)
שרק 3 – 576 מליון דולר (מקום 37)
אף אחד כנראה לא יעבור את המיליארד "שודדי 3" יגיע מקסימום ל940 מיליון דולר
אלו שכבר עברו את המיליארד
טיטאניק – 1.8 מיליארד דולר
שר"ה 3 – 1.1 מיליארד דולר
שודדי 2 – 1 מיליארד דולר
הכנסות בעולם
אני ינצל את ההזדמנות להעיר ש"החופשה של בין" עשתה כבר 180 מליון דולר בלי להקרין בארה"ב(מה שגורם לכך שזה לא מופיע בדוחק"ו).
פתיחת הפסטיבל אתמול
האמת, היה מביך. מהפתיחה נעדרה כמעט לגמרי החגיגיות הרגילה, והכל היה מחופף ומאולתר (חוץ מביצוע מדהים של "כותונת פסים").
אל לא באנו בשביל הנאומים ממילא: גולת הכותרת של הערב היה הסרט הקצר "חייזר במבחן" שמוקרן לפני "רטטוי" – סרט פשוט קורע מצחוק.
רטטוי ראוי בהחלט לשבחים ששפכו עליו – כיף של סרט. בקושי הסכמתי לבוא, כי הקונספט ניראה לי די אידיוטי, אבל הסרט סוחף ומצחיק מאוד.
אגב, חוץ מללכת לשירותים, עוד לא הספקתי להכיר את הסינימטק החדש, אבל הוא נראה הרבה הרבה יותר טוב. עכשיו צריך לבדוק את האולמות המחודשים.
''רטטוי'' היה חמוד, אבל לא ברמת כל הסופרלטיבים שנשפכו עליו
אני אפרט כשהביקורת תעלה.
לא סבלתי במיוחד מטקס הפתיחה, אבל זו בהחלט הפעם האחרונה שאני רואה סרט בבריכת הסולטן (ודווקא הצלחתי לתפוס מקום טוב. נשגב מבינתי איך האנשים שמילאו את הכסאות מצד שמאל של המתחם הצליחו לראות משהו מהמסך).
אני חזרתי עכשיו מרטטוי, הקרנה של וואלה
סרט חמוד מאוד. בדיחות נהדרות. היו קטעים שהיו קצת יותר מדי אוברמלודרמטיים בשבילי, אבל הסך הכל – מתוק ביותר. הקיטש עבר רק בקצת את סף הסיבולת שלי, אז לא נורא.
והסרטון חייזר במבחן היה פשוט ענק!
אחחח, אם כל סרטי פיקסר היו באיכות של הסרטונים שמוקרנים לפני כל
סרט שלהם… היה טוב, בלשון המעטה.
האמת, היה מצוין.
כל שנה הפסטיבל מפתיע אותי בחדש באיכות הפקות הפתיחה שלו. כן, הנאומים היו משעממים ומיותרים – כרגיל – אבל 'כותונת פסים' היה, כמו הסרט שבא אחריו, קיטש מופלא.
שאלה קצרצרה אך מטרידה:
דניאל רדקליף יהודי?!
שאלה קצרצרה אך מטרידה:
כן.
אמא שלו יהודיה ואבא שלו נוצרי, ולכן לפי היהדות הוא יהודי.
מוזר, לי הוא לא נראה נימול...
מתי בדיוק יצא לך לבדוק את הנושא?
תמונות יחצ''נות של ''אקוס''.
הייתה אחת שדלפה והציגה את רדקליף בחליפת יום ההולדת שלו. חפש בגוגל אם אתה מסוקרן, אני לא ממש רוצה לראות את זה שוב.
המממ... אני לא ממש סומך על בנות בעניין הזה...
מזל, כי אני מוסכניק בן 40 בשם שמעון.
שפוט בעצמך
http://news.softpedia.com/news/Harry-Potter-Does-Full-Frontal-Nudity-47888.shtml
(זה לא לינק ישיר. המעוניינים ילחצו על תמונה מוקטנת בדף עצמו)
ואכן, אם הבחור בא אי פעם בברית אברהם אבינו, אז כנראה שמישהו מיחצנ"י ההצגה יודע פוטושופ מצוין.
במחשבה שניה, ברית או לא ברית, נראה לי שמישהו שם התעסק עם פוטושופ בכל מקרה.
זה פוטושופ
על פי כל מיני עדויות שמצאתי בגוגל (לא שחיפשתי אהמ.. זה פשוט הופיע לי אז קראתי..) אנשים שצפו בהצגה הביאו רשמים מהפוטר של הארי וציינו שהוא נימול. כמו כן הם ציינו אכזבה קלה ממידות מטה הקסם, אם כי לא מדובר במשהו זערורי אלא "סתם" סטנדרטי-מינוס, לא משהו להתבייש במקלחות משותפות מחד ולא משהו שיגרום לו לפתח עקמת מאידך.
אלו היו 30 שניות על מקומות אינטימיים בגופם של סלבריטאים.
זה פוטושופ
למה החליטו להסתיר את העובדה שהוא נימול? היחצ"נים פוחדים שאנשים לא ירצו ללכת להצגה שיהודון משחק בה את התפקיד הראשי?
זו לא תמונה של יח''צנים
זו תמונה שמעריצים השיגו שהיתה במקור מצונזרת. כיוון שבבריטניה רגילים לאיברים לא-נימולים אך טבעי שמי שהכין את התמונה פיטשפ אותה כך. ואם כבר חרגנו למחוזות האוף-טופיק אנצל את הבמה כדי להביע את דעתי: איבר לא נימול זה ובעיני כל האנשים שמסרבים לימול את בניהם כי לדעתם זה אקט ברברי ראויים למוות בסקילה (או צפיה במאנוס יד הגורל. מה שיותר אכזרי. נראה לי שמאנוס).
שטויות.
זאת לא תמונה שמעריצים השיגו שהיתה במקור מצונזרת. זאת תמונה יחצ"נית שמישהו עם פוטושופ הדביק לה פלג גוף תחתון מתמונה אחרת.
המונח ''חתכו אותו בתמונה'' ממש מקבל משמעות חדשה.
רד, אתה פוטושופיסט!
לא , אלא
(גם אם בסופו של דבר יש משהו בדבריה של איליין מסיינפלד – לאיברים לא נימולים חסרה קצת אישיות)
אני היחיד שנראה לו שהשיחה גלשה הרבה מעבר ל-?
a serious
סלח לי דן
אבל התמונה הזאת היא מה שאתה היית מכנה "חרא אפקטים", ומה שאני קורא לו עיבוד פוטושופ גרוע. וזאת לא תמונה יחצ"נית אלא עיבוד שנעשה על בסיס תמונה יחצ"נית.
איך אתה יודע?
את התמונה שיצאה לפרסום פשוט חתכו (לא נעים לי להשתמש במושג הזה) באזור החלציים, לכן זה לא לגמרי בלתי סביר שאחד מחברי הצוות הדליף את התמונה המקורית.
זאת עדיין אותה תמונה בדיוק.
את יכולה לראות בבירור את הקו שבו נגמרת התמונה המקורית ומתחילה התוספת אם תסתכלי מקרוב על אזור ה, אה, מתניים של רדקליף (אני בטוח שתהני). כל מה שמתחת לקו הזה הוא קצת יותר בהיר, לא לגמרי בפוקוס ובעל ניגודיות (קונטרסטיות) נמוכה יותר מהתמונה המקורית.
לא יודעת.
אולי טשטשו את החלק הזה כי את התמונה שפורסמה חתכו באזור הזה, ואולי הצלם חשב שעדיף לרכך טיפה את החלק התחתון. בכל מקרה, מבחינת תאורה, פרופורציות גוף, פוזיציה וצבע עור זה נראה אמין.
חוץ מזה, אף פעם לא שמעתי את רדקליף מדבר על יהדותו. אולי בכלל לא גידלו אותו לפי ההלכה היהודית וההורים שלו מעפנים באופן כללי אז גם לא מלו אותו.
אולי הצדק באזור מתניך (חיחי), אבל לדעתי ההוכחות אינן מספיק חותכות (די!).
נדמה לי שאת מאוד רוצה להאמין
שרדקליף לא נימול, משום מה. הנושא הזה הוא לא בעל חשיבות עליונה, אז לא מפריע לי שתאמיני במה שנח לך, אבל קחי בחשבון שתי עובדות: א. לא צריך להיות יהודי כדי להיות נימול; ב. התמונה הזאת היא בלי שום ספק מזויפת ולא מהווה ראיה לשום דבר.
לפני שלושה חודשים הייתי בסידני
ודניאל רדקליף בדיוק הסתובב באיזור והתראיין לתוכניות טוק שואו בטלויזיה האוסטרלית. המנחה אמר לו שסדרת ספרי הארי פוטר מלאה במיסטיקה, כשפים וכדומה והאם הוא מאמין במשהו מזה, ודניאל ענה שהוא יהודי אבל גדל בבית חילוני ואין הוא מאמין בדבר.
בטח יש סוס שהעיד ...
(ולחובבי הפאנפיקים: הרמיוני / רון / סנייפ / דאמבלדור ).
סנייפ ודמבלדור?
הגרפומנים של ימינו…
דראקו.
מקרינים את רטטוי בארץ רק בדיבובים לעברית ולצרפתית?
אתמול סיפרה לי חברה שהיא וכמה מחבריה הלכו לראות את הסרט "רטטוי" בקולנוע. אך למרבה אימתם, למרות כל הטריילרים בשפה האנגלית, נאמר לה בבית הקולנוע שבארץ מוקרן הסרט רק בדיבובים לעברית ולצרפתית.
הסתכלתי במאגר של "עין הדג" ולא נאמר שם דבר בנושא.
האם באמת לא מקרינים את רטטוי בגרסתו האנגלית בישראל?
מעדויותיהם של אנשים שצפו בסרט - הגרסה הלא-עברית היא באנגלית.
ובאמת בחלק מהמקומות מוצגת רק הגרסה העברית, אבל את זה כבר אפשר לבדוק בקלות.
אלה ההקרנות של הגרסה המקורית:
http://www.fisheye.co.il/chronica/movie?movie=1274
ואלה של הדיבוב העברי:
http://www.fisheye.co.il/chronica/movie?movie=1275
מה פתאום צרפתית?
למה שיקרינו בארץ גירסה צרפתית דווקא? כנראה היה איזה בלבול שנבע מכך שהסרט מתרחש בצרפת (אבל מדבר אנגלית). שום גירסה צרפתית לא מוקרנת בארץ.
אתה יודע,
הייתה לי הרגשה כזאת. תודה שעזרתם לי להוכיח לה שהיא טועה. מעניין איזה אידיוט לא יודע איזה סרטים מוקרנים בבית הקולנוע בו הוא עובד, ועוד מטעה את הצופים בצורה כה נפשעת. בעקבות הטעות, חברתי המסכנה הייתה צריכה לצפות בסרט בדיבוב לעברית. מעניין כמה שעות של טיפול פסיכולוגי ייקחו על מנת שתתגבר על הזוועה.
לא פחות מאלו שיקחו לי להתגבר על שראיתי את הסרט בספרדית.
ורק שתדעו, היה מצויין.
למה לא צרפתית?
הסטטיסטיקה אומרת שיש בארץ מיליון דוברי צרפתית
אני חושב שהסטטיסטיקה שתתה יותר מדי
וצריכה ללכת לישון לפני שתגיד משהו באמת מביך.
לא בטוח ו לגמרי
לא ספרתי אותם, אבל לפני כמה שנים גיליתי שיש הרבה יותר דוברי צרפתית ממה שחשבתי.
בעבודה הקודמת שלי היינו מציעים ללקוחות קורס שוקולד בבלגיה. לנו (עבור הלקוחות שלנו) הוקצו בכל קורס 2-3 מקומות, כאשר בכל שנה היו לרוב 2 קורסים באנגלית ומספר גדול יותר של קורסים בצרפתית. אנחנו תמיד התעלמנו מהקורסים בצרפתית – כי מי בכלל מדבר צרפתית בארץ? אבל היה לוקח לפחות שלושה שבועות למצוא 2-3 אנשים שיסעו לבלגיה. יום אחד החלטנו להציע גם את הקורס בצרפתית. תוך פחות משבוע נמצאו ה-3 ששמחו להירשם לקורס.
מכאן נובע שיש מיליון דוברי צרפתית בארץ?
לא.
מיליון זה ציטוט מפי הסטטיסטיקה. אני רק טוענת שיש יותר ממה שאנשים (שלא דוברים צרפתית) חושבים
איזו סטטיסטיקה? (זו שאלה רצינית, בלי ציניות.)
איפה מצאת את הנתון שמליון אנשים בארץ דוברי צרפתית? גם בגלל שהנתון הזה נשמע על פניו מוגזם – וגם בגלל שאני סקרן לדעת איפה אפשר למצוא מידע כזה.
גם אני סקרן.
הנתון הזה נראה שקרי לחלוטין. אינני זוכר מתי בפעם החרונה שמעתי שיחה בצרפתית, ואני גר בעיר שרוב העולים החדשים עוברים בה, גם אם אינם נשארים הרבה זמן. אני שומע באוטובוס וברחוב לא מעט שיחות במרוקאית, בהודית, ברומנית, באידיש, ברוסית, באמהרית ובגרוזינית, אבל לא שמעתי שיחה בצרפתית כבר הרבה מאד זמן; ואני די בטוח שהשיחה היחידה בצרפתית ששמעתי היתה בין תיירים.
האמת, מספר הסרטים הצרפתיים שמוקרנים בארץ
עשוי לאושש את הסברה שיש בארץ הרבה יותר דוברי צרפתית ממה שנדמה לנו. הרבה יותר סרטים מגיעים מצרפת מאשר מכל מדינה לא-דוברת-אנגלית אחרת. ובכל זאת הנתון של מיליון דוברי צרפתית נשמע מוגזם לגמרי.
אין ספק שיש לא מעט דוברי צרפתית בארץ.
לא משום שישנם מאות אלפי עולים חדשים מצרפת, אלא משום שהשפה הצרפתית היתה נפוצה בארצות המגרב – מרוקו, תוניס, אלג'יר – לפחות כשפה שניה (ואני מנחש שאצל האריסטוקרטים יותר היא שימשה כשפה ראשונה), וכפועל יוצא רבים מהעולים מארצות אלו הנם דוברי צרפתית.
אמנם, גם לי הנתון של מיליון דוברי צרפתית נשמע מוגזם.
בתור מי שגדל באשדוד וגר כיום בתל אביב
לפחות בשתי הערים הנ"ל צרפתית איננה דבר נדיר. באשדוד מדובר בעולי צפון אפריקה ועולים מצרפת שדוברים את השפה ובתל אביב מדובר בתיירים יהודים-צרפתיים וכן עולים/יהודים תושבי צרפת שהשתלטו על הדירות בעיר (והקפיצו מחירים, גרמו/החריפו את תופעת חלוקת הדירות והם גם הרגו את ישו ואחראים לניין אילבן).
יש גם את נתניה
העיר בה עברית היא שפה שלישית, אחרי רוסית וצרפתית. אני תוהה האם בין המיליון האלה, ספרו גם את תושבי ההתנחלויות.
אתה מתכוון שפה רביעית?
ומה עם הסלנג הערסוותי? בנתניה יש לו מקום של כבוד.
מש''א
פעם היו עוצרות אותי ברחוב סבתות רוסיות (להכוונה, בירורים, קריאת הוראות על תוויות הקוטג', סיוע בתקשורת עם העולם דובר העברית ומה לא). היום הסבתות הצרפתיות מתרעמות על כך שאני דוברת רק שלוש שפות, וצרפתית היא לא אחת מהן
צרפוקאית נחשב?
כי אז חלק נכבד מתושבי באר שבע גם דובר צרפתית.
מה זה זה?
מה זה זה?
שילוב של צרפתית ומרוקאית. זה די נפוץ. בקרב מרוקאים מן הסתם, שגודלו או חונכו חלקית בצרפתית.
הלחם בסיסים.
צרפתית + מרוקאית.
_____________________________
וכולם ביחד – "אני את הבגרות שלי בלשון…"
או?, מזוויג.
טלטל-רץ[*] לך ולנייטסקיי.
___________________________
Shook-ran. למה אתם מצפים ממני באחת ושבע עשרה דקות לפנות בוקר?
חשבתי שרק אחותי מכירה את המונח הזה. היא עובדת בשדה התעופה ו"צפרוקאים" זה הכינוי לצרפתים יוצאי מרוקו שמציפים את הארץ בקיץ.
ומה את חושבת ש-
"עולים מצפון אפריקה" היה אם לא ביטוי מכובס לצרפוקאים? נו צרפוקאית, השפה הזו של הפרענקים האלה.
שוורצה!!
תסתובב יותר בבתי חולים.
יש המון רופאים (וגם כמה אחיות) דוברי צרפתית.
כך את שולחת אותי אל מותי, אל המחוזות שבשליטת החיידק הטורף?
יש מעט דברים שאני רוצה פחות מלהסתובב בבית חולים.
אז תסתובב באוניברסיטת בר אילן
איכשהו יש שם המון עולים מצרפת וכל הזמן שומעים שם צרפתית. אני אישית מכירה לפחות חמישה כאלה באוניברסיטה ואפילו אין ביניהם קשר משפחתי…
איזו סטטיסטיקה? (זו שאלה רצינית, בלי ציניות.)
קראתי פעם כתבה שבה צוטט ישראלי דובר צרפתית כלשהו, שטען שלמרות שיש בארץ מליון דוברי צרפתית ארגון דוברי הצרפתית (נדמה לי זה שמו) מסרב לקבל את ישראל כחברה בו בגלל שחברות בו מדינות ערביות ומוסלמיות רבות שמתנגדות.
כאמור, אין לי נתונים סטטיסטיים וגם לי המספר הזה נראה גבוה. בכל אופן, בחיפוש קצר ברשת מצאתי שלפי גואל פינט השגרירות הצרפתית מעריכה שיש בארץ כחצי מליון דוברי צרפתית. איכשהו נראה לי שהם יותר קרובים למציאות.
ישראל חברה באיגוד המדינות הפראנקופוניות
ווי ווי
ואם מדובר גם על צררפתית כשפה שניה/ שלישית, אז שביעית מהאוכלוסיה זה לא מספר לא סביר בעליל.. לעומת זאת כשםפת אם זה כמובן לא המצב
גם זו (לא) סטטיסטיקה
לא יודעת בקשר למספר דוברי הצרפתית, אבל הדיון הזה גרם לי קצת לחשוב על דוברי צרפתית שאני מכירה. מצאתי 5 בשליפה מהירה. 4 מתוכם ילידי צרפת (אחת מבולגריה); 2 נשים, 3 גברים; ל-3 קוראים דניאל.
ומי שלא הוזכרו בדיון הזה הם אלו שלמדו באליאנס – גם הם דוברי צרפתית
אוקיי, אז המספר של המליון נשמע בעליל
כמו משהו מופרך – ראיינו לכתבה בנאדם שהתמרמר על זה שלא מתייחסים מספיק טוב לדוברי צרפתית ישראלים, והוא זרק משפט כמו "למרות שיש מליון כאלה". זה לא נשמע מקור אמין או אובייקטיבי, או מוסמך.
אני מניח שגם השגרירות הצרפתית נוטה ורוצה, באופן טבעי, להעריך את מספר דוברי הצרפתית כגבוה יותר ממה שהוא. אבל אם לוקחים בחשבון את העליות לישראל מצפון אפריקה – נשמע הגיוני שיש כמה מאות אלפי דוברי צרפתית (ברמה כלשהי) בישראל.
כשפת אם?
(להבדיל מרמת שפת אם, שפה שניה או כל דבר אחר).
האתר הזה טוען
שיש 40 אלף דוברי צרפתית בארץ:
http://www.ethnologue.com/show_country.asp?name=IL
זה כבר נשמע מוגזם לכוון השני
הוא גם טוען שיש רק 100 אלף דוברי אנגלית, כך שהכוונה כנראה היא לשפת אם.
אבל בהקשר המקורי זה נכון יותר.
בתחילת הפתיל עלתה השאלה למה לא מדבבים סרטים לצרפתית. אלא שדיבוב כזה נועד למי שאינם מסוגלים להבין את הסרט היטב בשל אי ידיעת השפה (אנגלית או עברית). כאשר הצרפתית היא שפה שניה – אין כלל בעיה כזו, וכאשר מדובר בצרפתית כשפת אם, אין הדבר אומר בהכרח שדובר השפה לא יודע בכלל עברית או אנגלית. כלומר, שוק הדיבוב ההיפותטי לצרפתית מכוון מראש לנתח שוק קטן מאד.
בהקשר המקורי
האמת היא שהשאלה שלי היתה רטורית לגמרי ולא חשבתי שהיא תגרור פתיל כזה. הרי אם היה בארץ עניין בדיבוב לצרפתית אפשר היה להביא אותו ישר מצרפת – הם עושים את זה במילא וזה בוודאי יותר זול.