קשה להיות איש שיווק
בהוליווד. לא שלהיות במאי,
מפיק, תאורן, מאפרת או
מאלף קרנפים זה קל, אבל
שיווק הוא משימה בעייתית.
יעידו אותם שני אהבלים שמרוב
יאוש וחירפון המציאו את המבקר הנלהב דייויד מאנינג ('יצירת מופת בת אלמוות!"). אבל הרבה יותר קשה הוא התפקיד של אותו אומלל שיושב במחלקת השיווק של כל אולפן, ובידיו ההחלטה הגורלית: מתי, בדיוק, להוציא את הסרט.
עיתוי הוא דבר חשוב. בין אם מדובר בתאריך שנקבע שנה מראש, ושכל צוות ההפקה עושה ימים כלילות כדי לוודא שהסרט יהיה באמת מוכן לקראתו, או סרט שהפקתו הושלמה כבר ויושב חודשים בסטוק בציפיה לתאריך ההפצה המושלם, תאריכי הפצה חייבים להיקבע הרבה זמן מראש כדי שיהיה אפשר לפרסם אותם בפוסטרים וטריילרים (מנהג נפוץ מאוד בארה"ב, שבה קשה למצוא פוסטר בלי תאריך. בארץ כמעט לא שמעו על זה. מישהו זוכר את "באטמן, 6 באוקטובר"?). זה אף פעם לא עניין פשוט, למצוא את התאריך האידיאלי לכל סרט ספציפי: זה צריך להיות סרט מתאים לעונה (אקשן בקיץ, איכות בסתיו), אבל מרוחק ככל האפשר מסרטים אחרים מאותו ז'אנר, שעלולים להוות תחרות. אסור להוציא שני סרטים בהשתתפות אותו שחקן סמוכים מדי זה לזה, אבל גם לא רחוקים מדי, כדי שהקהל לא יספיק לשכוח ממנו. עיתוי נכון ('המומיה 2') יכול להיות אחד הגורמים העיקריים בהצלחתו של סרט. עיתוי לא נכון עלול להרוג קופתית אפילו סרט מצוין, ומה שיותר גרוע, לגרום לפיטוריך.
את השקט היחסי של השבועיים האחרונים בקופות בארה"ב אפשר להסביר בתסמונת פוסט פרל הארבור. 'פרל הארבור', כזכור, היה אמור להיות ה'טיטאניק' של הדור החדש, ה-להיט של הקיץ, מפלץ שירמוס מתחתיו כל סרט אחר שיעז לעבור בסביבה. אין פלא שהאולפנים האחרים העדיפו לא להסתבך איתו, ופינו את השבועות שמיד אחריו מסרטים חשובים או גדולים באמת. כפי שהתברר, 'פרל הארבור' רחוק מלהיות הסרט הגדול של המילניום – לפי ההידרדרות שלו היום, לא ברור אם הוא יצליח אפילו להגיע ל-200 מיליון – אבל הלו"ז נשאר כשהיה, ובשבועיים האחרונים יצאו בארה"ב רק סרטים בעלי פוטנציאל נמוך יחסית או לא ברור. זאת כנראה הסיבה שזהו כבר השבוע השני שבו שום סרט חדש לא מצליח לגייס יותר מ-20 מיליון דולר.
אבל מכל מצב יש מי שמרוויח. השבוע זה היה 'Swordfish' ('דג חרב'; אין קשר משפחתי בין הכותב לסרט), סרט אקשן היי-טקי, שגייס 18 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו, ונכנס למקום הראשון. 18 מיליון, בסטנדרטים של אמצע הקיץ, זה ממש לא הרבה. אבל 'פרל הארבור' צונח במהירות, 'שרק' ו'המומיה' כבר מזדקנים, והסרטים החדשים האחרים הם לא אטרקציה גדולה, וכך 'Swordfish' ("הסרט המרתק של השנה! אי אפשר להוריד את העיניים מהמסך!" – דייויד מאנינג) זכה מן ההפקר. הכל עניין של עיתוי.
ב'Swordfish' ג'ון טרוולטה (כוכב דועך) משחק סופר-פושע ששוכר את שירותיו של יו ג'קמן (כוכב עולה) שמשחק סופר-האקר, כדי לפרוץ למחשבי הממשלה ולסייע בדרכיו הנפשעות. חוץ מאנשים נלהבים מתקתקים על מחשבים, כמקובל בסרטים על האקרים, יש בסרט גם הרבה פיצוצים, אוטובוס מעופף (בסיוע מסוק) והאלי ברי, עוד אקס-אקסמנית. לפני חודש דווח שברי קיבלה תוספת של חצי מיליון דולר למשכורתה על הסרט הזה (2 מיליון) בתמורה להופעה בחזה חשוף. קשה לקבוע כמה מתוך ה-18 מיליון שהסרט עשה השבוע הגיעו מאנשים שבו רק כדי לראות את הציצים של האלי ברי, אבל אפשר להניח שההשקעה השתלמה. אגב, אם מישהו מ'Yes' קורא את זה – זה בכלל לא מציאותי! מחשבים בכלל לא פועלים ככה! ויש לנו עוד הרבה מה להגיד. תשריינו לנו את הסרט הזה.
עוד מיבול השבוע, 'אבולוציה', עם דייויד דוכובני (מאלדר), ג'וליאן מור (קלאריס), אורלנדו ג'ונס ('הרי את מכושפת לי') ושון וויליאם סקוט ('אחי, איפה האוטו?'). במקור, 'אבולוציה' היה אמור להיות סרט מדע בדיוני רציני: על מטאור שמתרסק על כדור הארץ מתגלות צורות חיים מיקרוסקופיות, שמתפתחות במהירות מדהימה למגוון צורות חיים ביזאריות שמאיימות, איך לא, להכחיד את בני האדם, על פי עיקרון "החזקים שורדים". הבמאי, איוון רייטמן – שעשה את 'מכסחי השדים' לפני 15 שנה, ומאז די נעלם – החליט להפוך את הסרט לקומדיה, ולנסות לשחזר, סוף סוף, את ההצלחה של הסרט ההוא. הוא נכשל. 'אבולוציה' ("נשכבתי על הרצפה מצחוק!" – דייויד מאנינג) איכזב בגדול, עם הכנסות של 13 מיליון דולר בלבד השבוע, וכניסה למקום הרביעי.
בין לבין נמצאים המובילים של השבוע שעבר, 'פרל הארבור' ("אפוס קולנועי מדהים!" – דייויד מאנינג) ו'שרק' ("תענוג עילאי לגדולים ולקטנים!" – כנ"ל). השבוע 'שרק' הביריון הירוק עלה חזרה מעל 'פרל הארבור', שממשיך להידרדר במהירות.
ואפרופו 'שרק', שימו לב לנתון הבא: הסרט המצליח ביותר בארה"ב בשנה שעברה היה 'הגרינץ". הלהיט הגדול של הקיץ הזה, בינתיים, הוא 'שרק'. שניהם עוסקים ביצורים ירוקים א-סוציאליים בעלי קולות של כוכבים מפורסמים. צרוף מקרים? או שמא מתהווה פה טרנד? האם סרטים על יצורים ירוקים צוברים יותר ירוקים בקופות? הנה, יש לי קונספט לסרט שובר קופות: נצבע את ברוס וויליס בירוק, וניתן לו להסתובב שעתיים ולהגיד שהוא שונא את כולם. איך, אה?
אף אחד מבין שלושת הסרטים שיצאו בשבוע שעבר, 'החיה' ("קולין היא הג'וליה רוברטס של שנות האלפיים!" – דייויד מאנינג), 'מולן רוז' ("מחזיר למחזות הזמר את כבודם האבוד!" – ד.מ.)
ו'What's the worst that could happen' ("מושלם לחלוטין מכל בחינה!" – נחשו מי) לא הוכיח כושר עמידות מיוחד: שלושתם השיגו השבוע בערך חצי מהסכום שעשו בשבוע שעבר, וירדו למקומות החמישי, השישי והשביעי, בהתאמה. 'עיני מלאך' ("אני חוטף אורגזמה רק מלהיזכר בסרט הזה!" – חיים, הרצליה) ו'ממנטו' ("יובא לארץ, ומיד!" – רד פיש) נטשו את עשרת הגדולים בצער, בעוד 'יומנה של בריג'יט ג'ונס' ("סרט בסדר, כזה" – קארי ברדשאו) הותיק ממשיך להחזיק, בקושי, במקום העשירי.
בשבוע הבא צפוי דו-קרב ראש בראש, מהמעניינים ביותר הקיץ: אנג'לינה ג'ולי, היא לארה קרופט, מול 'אטלנטיס', המצויר החדש של דיסני. יאללה אלימות!
הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.
יש עוד תוצא לתופעה
בגלל שלסרטים גדולים נותנים כבוד, הם נהיים עוד יותר גדולים.
כולם חששו להתחרות בפרל הארבור, דבר שגרם לכך שכאשר הוא מוקרן, אין עוד יותר מדי אלטרנטיבות, דבר שעוד יותר מחזק אותו.
ככל שאתה יותר גדול, אתה יותר גדול. קיפוד היה גאה בי.
שלא לדבר על זה
שכשאתה מאוד-מאוד גדול, כולם מדברים על כמה שאתה גדול, ואז אלה שעוד לא ראו אותך (אתה סרט, לצורך העניין) מרגישים צורך לדעת מה זה הדבר הגדול-גדול הזה שכולם מדברים עליו, ואז אתה נהיה עוד יותר גדול.
ואז אתה אומר:
"אני כבר גדול – יודע הכל!"
(אתה סרט בשם גדליהו בן יהוידע, להזכירך את צורך העניין).
ואז אלה שעוד איכשהו לא ראו אותך, וגם אלה שכן, אבל לא הבינו את גודל העניין, מרגישים צורך לדעת מה זה הדבר הגדול-יודע-הכל הזה שככה מדבר על עצמו, ואז אתה נהיה עוד יותר גדול, ועוד יותר יודע הכל.
ואז...
ואז בא דייויד מאנינג (למה מאנינג? למה לא לעשות את זה מעניין יותר עם מונינג?), ואומר שאתה הדבר הגדול הבא (!), או העכשווי (!), או הסצינה המתהווה (!), או מה שזה לא יהיה (!) שהוא בטח מומלץ (!) ומהנה (!) ומטריף חושים (!). ואז כבר אפ'חד לא מאמין לך.
וזה חבל.
מאוד.
וכולם אומרים איך שנפלת חזק.
ותודה שאתה בכלל לא שולט בצרכים שלך (ואז קונים לך טיטולים כאלה של קשישים).
ואז אתה יוצא מעשרת הגדולים, ואז אתה (אתה כבר הצופה, לצורך העניין החדש) יוצא מהסרט. ואז כולם יוצאים בתופים ובמחולות.
ואז רד מוחק לי את ההודעה.
ודי.
* וההודעה הזו היא בכלל מאתמול בלילה, רק התנתק לי החיבור שניה לפני ששלחתי אותה. עם הקוראים – סליחה.
גדולים אנונימיים
כן, שוב חזרתי…ככה זה מדי פעם, אני חוזר לאחר תקופה ארוכה ומכריז – "חזרתי – הידד!!!" אז:
חזרתי – הידד!!!
ועכשיו לנושא, שלום קוראים לי זד246 ואני גדול אנונימי.
לפני שבוע שכרתי את הסרט גלדיאטור רק בגלל שזכה בפרסים וכולם אמרו כמה שהוא גדול וכו' (והוא לא גדול אלא רק אלטרנטיבה טובה לצפייה אם יש יצפאן בערוץ 3 ופיספוסים בערוץ 2) מה שרק מוכיחח כאן את התיאוריה שלכם (שעליה אפשר רק להגיד – "מה??!!").
טוב, רק שתדעו…
''אל תתן לגדולה להשפיע עליך,
פן תגדיל את ההשפעה שלה."
אנשי המסתורין.
''שלוט בכעסך, או ש''
"כעסך ישלוט בך, כן, כן, שמענו עליך".
"אנשי המסתורין".
העלילה של ''אבולוציה''
דומה להפליא לאפיזודה מהסימפסונס. רק ששם ליסה הייתה אלוהיהם של היצורים הקטנים ובארט השטן.
ולאחר ההקדמה המנומסת: האם יש עוד פרטים על הסרט של הסימפסונס ? איזשהם? אני מתחיל להיות נואש.
הפרטים:
הסרט של הסימפסונס היה בדיחה של 1 באפריל. זה שאיזה כתב בעיתון בלע אותה זה משהו אחר לחלוטן (ז"א- קראתי שבארט יאבד את הבתולים, ואז חשבתי- איפה קראתי את זה? ואז עלה על דעתי- בעין הדג!)
אתה טועה
הסרט הוא אמיתי.
העלילה היא פיקציה של אחד באפריל
הסרט של הסימסונס
המצב של הסרט הוא בערך כזה: יהיה (כנראה) סרט, מתישהו. כל המעורבים – השחקנים, ג'יימס ל. ברוקס, מאט גרונינג, פוקס – מעוניינים, או לפחות לא מתנגדים, לעשות סרט, אבל כרגע צוות הסדרה, בעיקר התסריטאים, עסוק בהפקת הסדרה עצמה (ואתה הרי _לא_ רוצה שיפילו את התסריט של סרט 'הסימפסונס' על איזה קבלן תסריטים הוליוודי). כך שיכול להיות שהם יתפנו לעשות את הסרט רק אחרי שהסדרה תרד, אם דבר כזה יקרה אי פעם. וכן, הסיפור ההוא על "בארט מאבד את בתוליו" היה בדיחה.
הלם לא קטן
אני חייב להודות שאני די בהלם מההתרסקות של "פרל הארבור".
14 מיליון דולר בשבוע???
קשה לי,אבל גם אני חייב להודות שבאחד הסקרים בחרתי בו כשובר קופות של הקיץ.
האם הוא באמת כל כך גרוע?
תירוצים על האורך שלו לא ניתן לקבל, משום ש"טיטאניק" היה באותו אורך ולא הרגשת את הזמן עובר.
לא הלם ולא ארנבים
שמו של הסרט, אגב, הוא "24 לוויות וחתונה אחת".
או
"תפוס את הכלה" (ותודה לממציא שיטת הפל קל
ואני שמעתי ספקולציות על
"כ"ג יורדי התקרה".
well... well... תתפלא....
טיטאניק הוא סרט טוב!
לא… באמת!
יש בו עלילה ואקשן ומשחק וכל מה שמחפשים בסרט טוב…
אז מה הבעיה של אנשים אתו?
שהוא לא עד כדי כך טוב כמו שעושים ממנו…
הוא בדיוק כמו הארי פוטר, לא מי יודע מה יצירה ספרותית שמצליחה רק בגלל שמישהו החליט שזה האופנה החדשה…
האמת, נהנתי מטיטאניק… באמת!
וזה לא קשור לחצ'קונים שהיו לי (אז) על הפרצוף… אבל אחרי שכולם דיברו עליו ועשו מהסרט הזה את "שובר הקופות של כל הזמנים" אני לא יכול שלא לצרוח,
די! תרדו ממנו! זה הורס ת'סרט!
נ.ב
אני כן אראה את הסרט של הארי פוטר, כמו כולם… אבל זה יהיה כמו הפעם הזאת ששתיתי צ'רי קולה… כדי שאני אוכל להגיד,
ח'ברה! טעמתי את זה… זה לא משו…
אל נא תשווה טיטאניק להארי פוטר.
אכן, טיטאניק התמסחר, אבל אפילו לא מגיע לקצה המגף של הארי פוטר.
לך לחנות קרביץ, או סטימצקי הקרובה לביתך ותראה על מה אני מדברת.
אין לי אפילו כוח לתאר את הסטיקרים, היומנים המטופשים, העטים ועוד אלפי צעצועים שהדבר היחיד שמבדיל אותם מלהיות רגילים, הוא שתמונה של הארי פוטר מתנוססת עליהם.
את טיטאניטק אהבתי, ואת האמת לא ראיתי את הסרט מתמסחר, כנראה הייתי קטנה מדי.
וסתם שאלה, לפני צאת הסרט, כולם ציפו שהוא יהיה מדהים ומפלא ושובר קופות, כמו שעשו עכשו לפרל הרבור, שמההתחלה נשמע לי גרוע?
אל נא תשווה טיטאניק להארי פוטר.
למען האמת, נראה לי שטיטאניק על כל המסחרה הרוויח כמעל מיליארד וחצי דולרים, בפעם האחרונה שטרחו לחשב את המספר, כך שיש להארי עוד כמה ספרים בסדרה כדי להתעלות מעל ליאונרדו.
אל נא תשווה טיטאניק להארי פוטר.
כמעט שתי מליארד עם כל המוצרים הנלווים (כריות?), בדוק.
אל נא תשווה הארי פוטר לצ'רי קולה
ועל אחת כמה וכמה
על תשווה את הטיטאניקל לצ'רי קולה.
ויפה שעה אחת קודם.
ויצויין
שהארי פוטר, בניגוד לטיטאניק, הוא ספר טוב. לא טוב כמו שאחותי הקטנה (שכל הזמן קוראת לעצמה "צ'ו צ'אנג" בצ'אטים) טוענת, אבל טוב. טיטאניק, לעומת זאת, הוא איכסה (לטעמי האישי, ובלי ובלה).
הארי פוטר הוא ספר טוב,
אבל לא יותר.
כל ההיסטריה שעשו סביבו פשוט מטומטמת.
אני באה למישהי שטוענת שהארי פוטר הוא הספר הכי טוב שקראה מעולם ושואלת אותה איזה עוד ספרים היא קראה. ג'ינג'י. היא ניתקלה בעוד ספרי פנטזיה? לא, מה זה בכלל? על שר הטבעות שמעת? לא, אבל אני בטוחה שהארי פוטר יותר טוב. את קוראת עוד ספרי הרפתקאות? ג'נג'י. אז למה את חושבת שהארי פוטר זה כז ספר טוב, אם זה הספר היחיד שקראת?! כי הוא פשוט כל כך מעולה! אפילו יש לי תיק שלו.
לפחות לא עשו מטיטאניק (אני מקווה) סטיקרים ועטים.
וכמו שאמרתי, דווקא את טיטאניק אהבתי. אפילו היה לו תסריט.
מדוע אחוז ניכר מן הדיונים באתר
מגיעים בסוף לוויכוח על הארי פוטר?
כי אקסמנית לעתיד
(שכידוע גורמת לרוב הדיונים האוף טופקיים באתר) ממש שונאת את המסחור והתירגום של הספר, ומתלוננת על זה בכל עת.
איך זה בתור תשובה?
מוזר, ואני חשבתי שזה
"כי חלק ממשתתפי הדיון הפעילים באתר הם חובבי מד"ב ופנטזיה, חלק בעלי השקפת עולם אנטי המונית ושונאת מסחור, חלק אוהבי המוניות ומסחור, וכשאלה מתנגשים אלה באלה בדיון, הוא לרוב מגיע להארי פוטר.
אגב, דיונים שעלולים להביא להארי פוטר יכולים להתחיל כדיונים על:
* מד"ב
* פנטזיה
* ספרים
* מסחור
* סרטים
* התלהמות של אדיוט שאוהב הארי פוטר
* התלהמות של אידיוט ששונא הארי פוטר
* התלהמות של אידיוט
* התלהמות
* אקסמנית לעתיד
* דיונים אוף טופיקיים (דיונים על…)
* שנאה של משהו
* אהבה של משהו
* הארי פוטר
מבחן המציאות.
זה נורא יפה מה שאתה אומר, אבל אם תסתכל תראה שאני זאת שבעיקר מתחילה את הדיונים, או לפחות חלק חשוב, אם כי לא מרתק, מהם.
מבחן המציאות.
אם תסתכלי על מה שאת אומרת, תגלי הערכה עצמית גבוהה מדי.
מי את לנסות להתווכח עם כותב התגובות הטוב ביותר באתר?
(אני מתנצל, אני פשוט נורא אוהב לסתור את עצמי, אחד מהתענוגות הקטנים של החיים)
הערכה עצמית גבוהה מדי?
חה!
להפך, הרגע הודתי שאני אשמה בהתחלת אלפי דיונים ארוכים ומשעממים, שלאף אחד לא אכפת מהם. בנוסף לזה שאני לא כותבת בצורה משעשעת, או דברים חדשניים ומקוריים, זה יוצא הרבה הרבה הודעות משעממות מאוד שלי.
ומי אני באמת שאתווכח עם כותב ההודעות הטוב ביותר של האתר?
(איפה ד"ר סוס באמת?)
הארי פוטר
הוא ספר יותר טוב מטיטאניק, כי אין כזה ספר טיטאניק! והארי פוטר הוא הרבה יותר ממוסחר (או לפחות כך זה נראה) מכיוון שקהל היעד העיקרי שלו הוא ילדים ונוער, ילדים ונוער שווה ל-מלא עטים צעצועים, ארוחות במקדונלדס וכו' וזו למעשה הסיבה שאת רואה את הארי בכל מקום וחצי פנוי. AM I MAKE MYSELF CLEAR?
הארי פוטר
האם לא ידעתי כל מה שאמרת קודם?
well... well... תתפלא....
הבעייה הייתה באמת בעובדה שהוא גדל לממדים מפלצתיים בזכות (באשמת?) אנשים שחזרו לראות אותו שוב, ואז כדור השלג הזה סחב איתו את כלי התקשורת, וגם איזה כמה אוסקרים מיותרים… ומכאן המסלול להצלחה מוכר….
הסרט גם גרם לשיר בלתי נסבל בעליל להשתכן לו במקום הראשון ולא להסכים לרדת…
כמה כיף לחשוב כמה טפשים היינו לפני כך וכך שנים, ולהגיע למסקנה (המוטעית) שעברנו את השלב הזה…
well... well... תתפלא....
גם אני רוצה לתת מעט את דעתי על "טיטאניק".
"טיטאניק" היה סרט שבזמנו דובר עליו בערך פי שלוש ממה שדיברו על "פרל הארבור" לפני יציאתו לאקרנים.
דיברו על יותר מ-200 מיליון דולר שהושקעו בו (תקלטו רגע את המספר.תקציב של מדינה הושקע בסרט אחד) וכולם דיברו על האסון הטרגי של האנייה אשר סוף סוף מגיע למסך הגדול.
בזמנו, הייתי בטוח ש"טיטאניק" הולך ליפול למלכודת הציפייה העצומה שנתנו לו.
בהתחלה,גם אני לא בדיוק חשבתי לראות אותו. סיפור אהבה מתמשך כשברקע אנייה טובעת וכל זה כשאורך הסרט הוא שלוש שעות? לא נשמע מי יודע מה לדעתי.
אבל לאחר שכמויות הסטריות של צופים נהרו לסרט החלטתי לקחת את הסיכון והלכתי.
ואז…
שלוש שעות של מתח שנבנה לאט לאט, ומעניק לך כל פרט אשר רצית לדעת על ה"טיטאניק" מבלי לשעמם.
סיפור האהבה לא נופל למלכודות הקיטשיות ונבנה יפה עד אשר מגיעים לשיא הסרט שהוא סצינות הטביעה המדהימות, באמת מדהימות שמגיעות לקראת הסוף.
קמרון הבמאי עשה עבודה מושלמת ויצר סרט נפלא. לא לילדות מחוצ'קנות בנות 14 אלא סרט נפלא לכל המשפחה. (גם לגברים)
מילה קטנה רק אני חייב להוסיף על לאונרדו די קאפריו.
די קאפריו ביצע שני תפקידים טובים לפני הפריצה ההיסטרית שלו ב"טיטאניק", והם "יומן נעורים" ו"מה עובר על גילברט".
לאחר "טיטאניק" לפתע אנשים החליטו שהוא סתם פרצוף יפה שרק בנות באות בשבילו לקולנוע.
ח'ברה,תירגעו קצת עם הקטילות על הבחור.
הרי גם בראד פיט התחיל ככה בהוליווד וכיום הוא אחד השחקנים המוערכים ביותר בהוליווד.
די קאפריו הוא שחקן טוב אשר יצליח להוכיח זאת לכולם עם השנים.
כבר היה סרט על הטיטניק
זה לא הסרט הראשון שעושים על הטיטניק.
נעשה סרט מצויין בשנת 1958 בשם A Night To Remember,
הסרט נעשה עוד לפני שידעו שהטיטאניק נשברה לשניים כששקעה כך ששם היא שוקעת שלמה לגמרי, אבל זה סרט ממש מצויין.
את 'טיטאניק' של קאמרון לא ראיתי, יצא לי לראות סצנה אחת משם בערך והיא נראתה לי כמו שחזור של סצנה מהסרט מ-1958.
בכל מקרה אני ממליץ לצפות בו.
הממפ הממפ
סרט טוב?!
אולי יכול להיות לזה שימוש מעניין במרתפי עינויים…
(גגג~~~)
או, אם תרשו לי לצטט
ידידה לשעבר שאמרה:
"יש שתי אלטרנטיבות לעונש מוות: לכבול את הנידון באזיקים ולהכריח אותו לראות את טיטאניק בלופ אינסופי, או להכניס אותו למערכת יחסים סגורה, ארוכה ומחייבת."
[אבל זה היא]
נונין
Swordfish? בכלל לא מה שחשבתי.
אני חשבתי כבר על משהו בסגנון הפרק הזה ב-"Blake & Mortimer." שם יש להם חתיכת Swordfish. מטוס הייפר-סוני.
תגידו, זה רק טעות אופטית
או ש"שרק" בדרך לתואר שובר הקופות של הקיץ?
מישהו בכלל הימר עליו בסקר???
שלושה הימרו עליו.
אבל זה עדיין לא אומר כלום. כל הקיץ עוד לפנינו.
שלושה הימרו עליו.
לא פלא שאנשים אוהבים אותו…
הוא חדשני יחסית(ויזואלית), מצחיק (אדי מרפי…) ויש לו טריילר מצוין (אחד הטובים,
המקום הראשון הוא כמובן פינל פנטסי בפול סקרין:)
מישהו שיותר בברנז'ה של הדגים יכול להסביר לי את פשר ההערה שקשורה ל- 'Yes'? כי אני ממש לא מבין למה הכוונה.
ממה שהבנתי, יש שם קטע שבו יו ג'קמן כותב קטעי קוד בעזרת AutoCAD. טסק, טסק, טסק.
בלי קשר לגמרי, רציתי להציע משהו לה"ה רדפיש ולונג-ג'ון (שכנראה מנהלים פה את העניינים). למה שלא יהיה לנו Moderation של תגובות בת'רד כמו שיש ב- Plastic.com? אני יודע שזה הרבה עבודה, אבל רק תחשבו איזו קארמה שלילית תהיה לאקסמנית לעתיד?
התשובה נמצאת בביקורת של 'קוד מסוכן' (אני נותנת את הלינק, ולא תקציר, כי בכל זאת – רד פיש כבר ניסח את זה הכי טוב שאפשר): כתבה מספר 385
והאמת – טל (המתכנת) העלה בזמנו את עניין ה-Moderation, אך הרעיון נדחה למועד לא ידוע משתי סיבות:
א. כמו שציינת – המון עבודה. וגם ככה אנחנו משגעים את טל עם כל מיני בקשות מוזרות, כל שני וחמישי.
ב. ויותר חשוב – על מנת להצליח לדרג כל תגובה באופן מספק, צריך בסיס משתמשים הכולל אלפי גולשים (למעשה, טל הזכיר מספרים בני 5 ספרות). אמנם גדלנו מאוד, אבל לא עד כדי כך.
נ.ב.
דיאטה זה איכסה. תנחומי.
טוב, על נושא ה- Yes כבר עניתי בווידוי חושפני (תסתכלו בביקורת על "קוד מסוכן"). על נושא ה- Moderation אני עדיין לא מרגיש שבאתי על סיפוקי.
ה- Moderation שנעשה ב- Plastic.com הוא כזה שלא מחייב שום התערבות של מנהלי האתר Whatsoever.
הרעיון הוא כזה.
נניח יש משתמש מסוים. ככל שהוא מבלה יותר זמן באתר, ותורם יותר תגובות (וביקורות כמובן) הוא צובר לעצמו Moderation Points. את הנקודות האלה הוא יכול לחלק כראות עיניו בין התגובות שהוא רואה באתר של אנשים אחרים, עד שהוא גומר את הנקודות שלו, וחוזר חלילה.
לגמרי אוטומטי, בלי התערבות של ההנהלה, וכל כך נעים…
(שלא לדבר על זה שזו תהיה דרך לתגמל את כל הדגיגונים שכותבים ביקורות על סרטים גרוזיניים)
נ.ב.
'טוסטעים' זה השם הכי מטעה בהסטוריה של האנושות. אני שוקל לתבוע.
כלומר, אם אתה מזיין את השכל עם המון הודעות אוף-טופיק קטנות וחסרות משמעות, יהיה לך את הכוח לתגמל עוד אנשים מעצבנים וחסרי שחר כמוך?
וזה פועל?!
לא. אם אתה כותב הודעות שקיבלו ציון טוב מ- Moderators אחרים, אתה מקבל Moderation Points.
אגב אקסמניות
בהתחשב בעובדה שהשלב הבא בקריירה של האקסמנית ברי היה להופיע בחזה חשוף בסרט על האקרים, האם יש לזה השפעה כלשהי על בחירת הקריירה של ידידתנו 'אקסמנית לעתיד'? כלומר, קודם את אקסמנית לעתיד ואז, פתאום, בלי הודעה מוקדמת, את אקסמנית-לשעבר והציצים-שליד-ג'ון-טרבולטה בהווה. לא יודע, לי זה לא נשמע כמו מסלול קריירה מבטיח.
לקבל 500 אלף דולר
(ובעברית: שני מליון שקל) בשביל להוריד חולצה לכמה שניות? לא יודע, לי זו דוקא נשמעת כמו קריירה די סבירה.
אפרופו ציצים
(טוב, זה לא בדיוק רלבנטי)
היום התהלכתי לי לתומי ברחובות תל-אביב ולפתע אני רואה באחד משלטי החוצות פוסטר עליו כתוב הטקסט 'לארה קרופט, טומב ריידר' ומלמטה, באותיות קטנות '*עכשיו* בקולנוע' (ההדגשה שלי). בהתחשב בעובדה שכולנו יודעים שטומב ריידר עוד לא יצא באמריקה, לא כל שכן בארץ, מה לעזאזל הסיפור? משהו השתבש עם מכונת הזמן שלי? או שסרטים מתחילים להגיע לארץ לפני שהם יוצאים בחו"ל?
ובקיצור: מי אחראי למחדל הזה?
טוב מה אתה רוצה,
אתה יודע כמה עולה בימינו לפרסם, שלא לדבר על הדפסת פוסטרים ושלטי חוצות?
אז המפיצים חתכו קצת בהוצאות, ובמקום להדפיס שני סטים של שלטים – אחד עם תאריך היציאה של הסרט בארץ, ואחד עתידי עם "עכשיו בקולנועים" – הם פרסמו את הסרט כבר עכשיו.
להם זה טוב, כי יילך הישראלי לתומו ברחוב, יראה שיש לארה קרופט בקולנוע, וירוצה לקופות. אמה-מה, הוא יגלה שאין. ואם אתה היית במצב כזה – היית חוזר הביתה? אני מנחשת שלא. במקום זה פשוט קונים כרטיס לסרט אחר, וככה המפיצים יצאו מורווחים מכל הצדדים.
ובגדול, גם הצרכן מרוויח, כי הנה יש לו הזדמנות לראות סרט איכותי, וכשלארה אכן תגיע לקולנועינו, הוא יראה גם סרט אקשן קיצי וקליל.
לא, לא. אל תתחילו להתקטנן איתי שהוא מפסיד 60 שקל (לא כולל בת זוג ופופקורן).
לא חדש.
שלטי חוצות עולים באופן קבוע שבוע לפני שהסרט יוצא (ובמקרים נדירים, כמו של לארה, אפילו יותר מוקדם), ובדרך כלל נושאים את הכיתוב "עכשיו בקולנוע", כי בארץ, כמו שאמרתי, לא שמעו על לשים תאריך על מודעות.
אבל זה עוד כלום לעומת התרגיל השיווקי המבריק (או לחלופין, הטעות הטפשית) שנעשה בשבוע האחרון עם 'פולוק': כל עתונאי ארצנו, כך נראה, הוטעו לחשוב שהסרט יוצא בסוף השבוע הקודם, ופרסמו אייטמים, ביקורות וכתבות בהתאם. אבל סרט – אין. כי 'פולוק' יוצא רק בסוף השבוע הנוכחי. הקהל, שחיכה בקוצר רוח שבוע ימים, יסתער על הקופות (אולי. אולי לא).
שלא להזכיר מנהלת פורום קולנוע
מסוים, שמדבריה ניתן היה להסיק כאילו היא כבר צפתה ב'פיינל פנטזי' (לא. הוא עוד לא הוקרן למבקרים. גם לא בארה"ב).
איזו דרמה זו היתה: סרט שלם שהוא אנימציה ממוחשבת, שנראית מציאותית. קץ הקולונע, מי ישמע.
אבל זה עדיין לא עונה על השאלה
מתי 'טומב ריידר' ייצא בארץ? כלומר, עד עכשיו, אם ראית פוסטר לסרט בארץ יכולת להניח שהוא כבר יצא בחו"ל ולקרוא ביקורות בימד"ב. האם מתוכננת הפצה בו-זמנית משני צידי האטלנטיק (שלא לדבר על הים התיכון?)
ובהתחשב בעובדה ששואוביז מדווח שלא היו הקרנות לעיתונאי אינטרנט, האם מישהו מנסה לעשות פיצוץ ממש גדול בהתחלה כדי להסתיר את העובדה שהסרט לא משהו?
אני מריח קונספירציה!!!
התשובה מצוייה בימד''ב
ובכן, מבקרי ימד"ב יכולים לראות שהסרט הוקרן כבר למבקרים בארה"ב ויצא ביום שישי הזה בארה"ב. אלינו הוא יגיע ביום חמישי הבא (ה-21 בחודש)… מקום שלישי אחרי ארה"ב וצרפת…
אני מתנצל בפני הקוראים על סימני השאלה שהותרתי בהם קודם (מטאפורית ומעשית)…
אתה בטוח?
הבוקר פתחתי כהרגלי את עיתון הטלוויזיה האהוב עלי, 'רייטינג', שיצא היום, ונתקלתי במודעת ענק מטעם רשת גלובוס גרופ, לסרט 'טומב ריידר', עם הכיתוב 'יום חמישי בבתי הקולנוע'. האם מדובר בהטעיה מכוונת? הרי קוראי 'רייטינג' המסכנים עלולים היו להבין שהסרט יופץ ב- 14 לחודש (זה מה שהגיוני). מה שמסתבר (לפי התגובה שלך) היא שגלובוס מתכוונים להסתתר מאחורי השורה הידועה 'אמרנו ביום חמישי, אבל לא אמרנו *באיזה* יום חמישי', שזה עצוב. כשקראתי את המודעה לראשונה לא הבנתי איך הסרט מופץ בארץ יום לפני אמריקה, ועכשיו אני קולט שמדובר בהטעיה זדונית של הקהל שאינו קורא 'עין הדג'.
שני דברים בצד הטוב של הסיפור: ראשית, מכיוון שסרטים מתחילים בארץ בימי חמישי, הרי שבעצם מדובר בהפצה בתאריך המוקדם ביותר *האפשרי* (רד – האם יש לזה תקדים?). שנית, הסרט לא יכונה בעברית 'שודדת קברים קטלנית'.
יש, יש תקדים
'טומב ריידר' אמנם זוכה במדלית "הסרט שהגיע לארץ הכי מהר" לקיץ זה, אבל הוא לא מהפכני. מי אמר שחייבים בכלל רווח בין מועד ההפצה בארה"ב לזה בארץ? כבר קרו מקרים של סרטים שיצאו בארץ באותו זמן שבו יצאו בארה"ב. זה כשמדובר בסרטים "גדולים", שוברי קופות לעתיד. במקרה של סרטים קטנים ו"איכותיים", כבר קרו, קורים ויקרו מקרים של סרטים שהופצו בארץ _לפני_ שהגיעו לארה"ב.
לדוגמא
בשנים קודמות תוכננה יציאת סרטים של דיסני במקביל בכמה מדינות בעולם וישראל ביניהן. בדיוק אז החלו להציג בכורות ביום חמישי במקום בשישי וכך קיבלנו את הסרטים לפני האמריקנים
ימד''ב
מצד שני, אין לסמוך על ימד"ב ב- 100%. הרי רשום שם ש- Evolution הגיע אתמול (ב-14) מה לא קרה, אז יכול בהחלט שיהיו שם טעויות…
תאריכי הגעה לארץ לפי ימד"ב –
http://us.imdb.com/Recent/Israel
אגב, עוף טופיק לחלוטין – מישהו יודע מתי *באמת* יגיע Evolution ואיך יתרגמו אותו ("התפתחות קטלנית"??)
צודק
בתחום הזה, ימד"ב הוא מאוד לא אמין. מישהו בארץ טורח לעדכן אותו בתאריכי הפצה של סרטים, אבל לא לעדכן תאריכים שהשתנו, כפי שקורה הרבה, ולכמה סרטים רשומים יותר מתאריך הפצה אחד.
'Evolution' יופץ בארץ (כנראה) ב-12 ליולי, ויקרא (הפתעה!) 'אבולוציה'.
זכורים לי סרטים של גולן-גלובוס
שיצאו לבכורה בארץ, לפני שאר העולם (ולא, אני לא מתכוונת לאסקימו לימון).
תגידו, משלמים לכם לפרסם את 'רייטינג' ככה?
מה???
מי משלם? מה פתאום? מישהו מוכן לשם לי משהו? מה פתאום?
קונספירציה
לא להקרין סרט למבקרים, או להקרין רק ברגע האחרון, היא אסטרטגיה ידועה שבה נוקטים האולפנים במקרים רבים של סרטים גרועים במיוחד. אבל להקרין למבקרי עתונות, אבל לא למבקרי אינטרנט? זה קצת מוזר. אבל סימן טוב זה לא יכול להיות (לצערי הרב. אני רוצה ש'טומב ריידר' יהיה יצירת מופת, גודדמניט!).
קונספירציה
אתה היית סומך על אנשי אינטרנט עם סרט כמו טומב ריידר?
א. הם יקטלו אותו בטוח.
ב. כל הביקורת שלהם תעסוק בהשוואות בין ה… אהם… צמה של לארה לבין זו של אנג'לינה.
ג. הם בטח יגניבו איזו מצלמה לאולם ויעבירו בוטלג של הסרט לפני שהוא יוצא לכל העולם.
זהו. כלכלה חדשה בעכוז שלי!
אחד המשתתפים בתחרות של שואוביז
דיווח שהוא כבר ראה את 'טומב ריידר', ואכן במשך רוב הסרט המצלמה מתמקדת באברי גוף מסוימים (הצמה, בטח שהצמה), קטעי האקשן לא רעים מידי ו… נו, הוא אמר עוד משהו. אבל שכחתי. לא משנה.
ב-AICN כבר ראו את הסרט
כמה וכמה מבקרים. התגובות נעות בין "ככה-ככה" ל"גוש צואה".
גוש צואה?
מה זה אומר לעזאזל?
ברמה הביולוגית?
שאריות בלתי מעוכלות של חומרי מזון, לאחר שנספגו מהם המים. בד"כ מעורב עם חיידקים, קוליפורמים בעיקר, שגדלים במעי הגס.
הסבר טוב?
ברמה הביולוגית?
אה. כבר קשה לומר קקה?
(אוי הבגרות הבגרות.)
ברמה הלשונית.
קשה, קשה. איזה מהנדס אני אהיה אם אני לא יכול לתאר דברים פשוטים במינימום שני משפטים המכילים לפחות 20% של מילים מקצועיות ואשר מלבד מילות הקישור כל מילה שנייה שם היא ברמה גבוהה מהמונח המקורי?
מהנדס ממוצע אני מניחה.
או סתם פוליטקאי.
טוב נו - קקי
הנה אמרתי, ועכשיו אני מרגיש מלוכלך.
האם יש הבדל רשמי בין
עיתונאי הדור הישן ועיתונאי האינטרנט?
הם לא שייכים לאותו איגוד מקצועי?
לא, זאת היתה טעות שלי.
האולפן לא הקרין את הסרט לעתונאי דפוס בלבד. הוא פשוט אסר על פרסום ביקורות לפני יום היציאה של הסרט. על עתונאי הדפוס זה לא ממש משפיע, כיוון שרובם ממילא מפרסמים את הכתבות שלהם בעתון של אותו סוף שבוע. זה כן משפיע על עתונאי הרשת, שיכולים לפרסם מתי שהם רוצים. והחבר'ה ב-AICN, ששנאו את הסרט, פתרו את זה פשוט בכך שלא פרסמו את הביקורות של עצמם עד לתאריך המיועד, ובמקום זה פרסמו ביקורות שנשלחו אליהם על ידי אנשים מן היישוב, שהם לא "מבקרים" ולא חתמו על שום דבר.
אגב אקסמניות
ישפיע? ישפיע?
כמובן שבחירה של שחקנית שפעם שיחקה בסרט אקס מן תמורת שני מליון דולר לחשוף את החזה תשפיע על כל מהלך חיי!
אוי, אתם מורידים מערכי.
אגב אקסמניות
השאלה היא באיזה אופן: הא זה יחדד את רצונך להיות אקסמנית בעתיד, או יהרוס את חלומך לחלוטין (בהיותך תמימה, צנועה וחסודה וכו')
תמימה צנועה וחסודה?
נו, נו, נו, איפה כפתור הציניות כשצריך אותו…
(דרך אגב, אני לא יודעת עד כמה זה באמת ישפיע על חיי. תמיד רציתי להיות שחקנית, אבל אני יודעת שבסוף אני אגמור בתור עורכת דין שהוציאה ספר אחד ונעלמה, כך שזה לא באמת משנה).