כל הכבוד! 'ואלס עם באשיר' זכה בגלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר, הזכייה הראשונה של ישראל בפרס מאז 1972 ('השוטר אזולאי'). גם 'נער החידות ממומביי' (ארבעה פרסים), קייט ווינסלט (שניים) והית' לדגר היו בין הזוכים. |
12.01.2009
|
יומית
כל הכבוד! 'ואלס עם באשיר' זכה בגלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר, הזכייה הראשונה של ישראל בפרס מאז 1972 ('השוטר אזולאי'). גם 'נער החידות ממומביי' (ארבעה פרסים), קייט ווינסלט (שניים) והית' לדגר היו בין הזוכים.
כל הכבוד! 'ואלס עם באשיר' זכה בגלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר, הזכייה הראשונה של ישראל בפרס מאז 1972 ('השוטר אזולאי'). גם 'נער החידות ממומביי' (ארבעה פרסים), קייט ווינסלט (שניים) והית' לדגר היו בין הזוכים.
יאללה, עכשיו ל-
וואוו! מי היה מאמין שטקסט שיוצא מפיו של קולין פארל ירגש מישהו. והנאום של פולמן היה מרגש יותר אם הוא לא היה שידור חוזר של הנאום שלו מהאופיר.
אבל החדשות המשמחות באמת הן שה-dvd יוצא השבוע לחנויות (לפחות באלה של "האוזן"). סוף סוף.
ברכת "שהחיינו".
יש לו עוד חודש לחשוב על נאום חדש בשביל האוסקר.
תענוג. מגיע לו!
תקראו לי ראוותן, אבל לדעתי 'וואלס עם באשיר' צריך להיות מועמד לסרט ה-טוב ביותר ולא לזר. גם מגיע לו לזכות.
יש סיכוי? פינגווין? משהו?
לא.
אני מתכוון למועמדות, לא לזכייה.
הרי היו סרטים זרים בעבר שהיו מועמדים לסרט הטוב ביותר.
עדיין, לא.
עדיין, לא.
נראה לי שרד מתכוון שישנה רשימה של סרטים שצריך להריץ כמועמדים למועמדות. אני לא חושב שסוני העמידו את באשיר כמועמד לקטגוריה הזו.
נכון?
מברוכ.
הבעייה בעניין היא שדרך ההתנהלות של ישראל לא משתנה ובעוד 20-25 שנה יהיה עוד ואלס עם באשיר כזה על מאורעות ימינו שיקטוף שלל פרסים בינלאומיים…
מברוכ.
אי אפשר להאשים את המדינה בכך שהיא מייצרת חומרים לתסריטים שעשויים להביא ליוצריהם תהילה ופרסים… P:
ומזל טוב לכל המעורבים בעשיית הסרט!
אולי יהיה עוד סרט
שעוסק בסיכסוך היהודי-ערבי במזרח התיכון, כמעט בטוח שיהיה.
עוד ואלס עם באשיר לא יהיה.
כי הגדולה של באשיר היא לא בבחירה של הנושא הטעון, אלא באנימציה המרהיבה ודרך יחודית של הצגת הסיפור שמהווה סוג של פריצת דרך, לפחות בקולנוע הישראלי.
מסכנים הערבים
ולהם משום מה אין אף במאי "אמיץ" שיוצא נגד הלחימה.
את האמ לא במאים
אבל אני חושב שנגיד… סלימאן רושדי הוא יוצר מאוד אמיץ וגם הוא נערץ במערב לא פחות.
לא כולם אנטישמים
את האמ לא במאים (כה''ב)
אם הכונה לסלמאן רושדי, אז הוא רחוק מלהיות ערבי כרחוק הודו מכוש
את האמת לא במאים (עירני עכשיו)
פרסי, אבל אנילא באמת מאמין שזה יוצא נגד התפישה של הכותב לפני… תפישה שאומרת שאירופה (ואמריקה במידה פחותה יותר) מקבלת באהבה ביקורת ישראלית בעוד הצד השני (שלטעמי לא נראה לי שזה חשוב אם ערבי או פרסי) לא מפגין ביקורת עצמית ואם כן, בגלל שזה לא ישרת איזו תוכנית אנטישמית גדולה, המערב ידחה אותה ולא יחבק אותה כמו שהוא מחבק את הביקורת כלפינו.
לכן במרחק הזה אני חושב שההגדרה היא מרחק קונסטנטינופול מאיסמבול
את האמת לא במאים (עירני עכשיו)
הוא הודי במקור (הודי מוסלמי). אבל מה זה באמת חשוב?
ובעניין קצת אחר: יאיר רוה טען בבלוג שלו
שהזכיה הכפולה של קייט ווינסלט מבטיח לה נצחון באוסקר באחת הקטגוריות. עכשיו, האם יכול להיות שהוא צודק? כי, באופן אישי, אני לא רואה שום סיכוי כזה. האוסקר לשחקנית המשנה ילך, בלי שום צל של ספק, לפנלופה קרוז על הופעתה ב'ויקי כריסטנה ברצלונה'. אני לא רואה שום סיכוי להפתעה בקטגוריה הזאת. ובמקרה של האוסקר לשחקנית ראשית, אני לא רואה איך הפרס לא ילך או לסאלי הוקינס או לאן התאווי.
קראש.
זה מאוד תלוי
מבחינת שחקנית משנה, קשה לי לראות מישהי חוץ מפנלופה קרוז זוכה. מה גם, שאת הפרס יגיש חוויאר ברדם שמשחק את בעלה בסרט.
מבחינת שחקנית ראשית, המרוץ מאוד פתוח. מצד אחד, יש באמת את אן האתאוויי וסאלי הוקינס שיכולות לזכות. מצד שני, אני חושב שזו טעות חמורה לא לספור את מליסה לאו (Frozen River) כזוכה אפשרית. המצב של קייט ווינסלט תלוי באיך ש"חלון פנורמי" יתקבל. יש לו סיכוי של 50-50 לדעתי להיות מועמד לסרט הטוב ביותר. אם יהיה מועמד, סימן שמספיק חברי אקדמיה ראו ואהבו אותו ומן הסתם, ההופעה של ווינסלט תחשב כגורם משפיע. מה גם, שהיא הייתה מועמדת כבר חמש פעמים ולא זכתה. מצד שני, אפילו לא ברור אם ווינסלט תהיה מועמדת, למרות שעושה רושם שכן.
אין סיכוי שגב' קוויני מ''הסיפור המופלא של בנג'מין בוטון''
תזכה בפרס השחקנית משנה באוסקר? היא הייתה פשוט כובשת בסרט הזה. כבר הרבה זמן שלא ראיתי דמות שבא לי כל-כך לחבק אותה.
טראג'י פי. הנסון באמת טובה
אבל נראה לי שכבר נוצר קונצנזוס סביב פנלופה קרוז לגבי הטקס של השנה. אני חושב שכלל ההופעות בבנג'מין באטן יקבלו הכרה עקיפה דרך אוסקר לאיפור.
טראג'י פי. הנסון טובה
אולי. אבל לי היא הרבה יותר מדי הזכירה את פוקסי לאב מדירת המצוירים כדי שאני אקח אותה באיזה שהיא מידה של רצינות.
מי אמר שאנימציה לא משבשת את המוח?
פנפולה קרוז? באמת? עד כדי כך נשים לא יודעות לשחק?
זה לא שההופעה של פנפולה הייתה גרועה או משהו, אבל אוסקר? לאן הדר..טוב, אני לא מבין איך *אין ספק* שהיא תזכה? היא צרחה פעמיים (כן, הדבר הכי מרשים שהיא עשתה זה לצעוק פעמיים, ואולי לבכות פעם), זה יהיה מאוד משמח אם היא תקבל מועמדות, אבל זכיה? אין לי מושג, היא בכלל לא הופיעה הרבה בסרט.
בקשר לתוצאות הגלובוס, ברכותל 'באשיר', נקווה שיגיע מהר לספריות, אבל מה שמשמח אותי באותה מידה הוא הזכיה של קולין פארל בקטגורית השחקן על ההופעה המצוינת שלו ב"ברוז"', אבל מאוד הרגשתי מאוכזב מהזכיה של "ויקי כריסטינה ברצלונה" המקסים בקטגורית הסרט במקום "ברוז"', הסרט שדי מגיע לו לזכות.
ועכשיו, למישהו יש לינק לקטע הוידאו ובו פארל מכריז על פולמן כזוכה?
פנפולה קרוז? באמת? עד כדי כך נשים לא יודעות לשחק?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3654190,00.html
והנה וידאו רשמי ממסיבת העיתונאים אחרי הזכיה:
שימו לב איך הוא מסתחבק עם הכתב בעברית לפני שהוא עובר לאנגלית:
http://vimeo.com/2799862
פנפולה קרוז? באמת? עד כדי כך נשים לא יודעות לשחק?
אני לא מבין בדיוק מה אתה אומר על פנלופה אבל ככה-
1. כן, היא לא הופיעה הרבה זמן. זה שחקנית משנה, לא ראשית. ג'ודי דנץ' הייתה מועמדת על 9 דקות בערך בקטגוריה הזאת. וזכתה.
2. הדבר המרשים שפנלופה עשתה זה לא היה לצרוח פעמיים. זה אולי היה הדבר הכי בולט ותופס את העין, אבל זה לא הסיבה למה כדאי שתהיה לא מועמדות.
אורך ההופעה לא בדיוק משנה
מה שמשנה זה איך האולפן מחליט לרשום את ההופעה. אנטוני הופקינס מופיע בערך רבע שעה ב"שתיקת הכבשים" וזכה באוסקר לשחקן ראשי. איתן הוק היה מועמד כשחקן משנה על "יום אימונים מסוכן", למרות שהוא מופיע בסרט יותר מדנזל וושינגטון (שזכה כשחקן ראשי). השנה, דב פאטל עשוי להיות מועמד כשחקן משנה על "נער החידות ממומביי", למרות שהוא שחקן ראשי לכל דבר. כנראה שב-Film4 החליטו שיהיה לו סיכוי יותר טוב מול הגוויה של הית' לדג'ר, מאשר מול שון פן, קלינט איסטווד, מיקי רורק ופרנק לנג'לה החיים.
כן, זה היה ברור לי מקודם, למען האמת.
מה שאני מנסה לומר, הוא שנורא קשה להרשים מהופעה קצרה, ופנפולה קרוז לא רק שהופיעה לזמן קצר בסרט, אלא שגם ברוב הסצינות שלה, לא הייתה צריכה להביע שום רגשות או הבעות פנים מדהימות או משהו (שוב, אולי היא כן עשתה דברים אלו, אבל אני לא רואה כמעט שום דבר מיוחד בדמות שהביאה, שאני פשוט תוהה, למה אוסקר?). היא הייתה מצוינת, אני אבין את זה אם תקבל מועמדות, אבל רק מצפיה בטריילרים של סרטים רבים אני קולט הופעות טובות יותר (ולא רק, גם ההופעה של נטלי פורטמן מ"נערת בולין האחרת" התעלתה על ההופעה של קרוז).
התשובה הלא פופולארית:
אין השנה יותר מדי הופעות מי יודע מה של שחקניות משנה. נוצר הרבה באז סביב פנלופה קרוז בשלב מוקדם יחסית והיא אכן שחקנית אהובה על מבקרים. אני חושב שההופעה שלה מצדיקה מועמדות, אבל ממה שראיתי עד כה, אין במרוץ הזה מישהי שבאמת ראויה לפרס.
דווקא יש מי שראויה לפרס:
קלינט איסטווד בגראן טורינו
אני בטוח שאם הוא יפעל מהר וינסה שירשמו אותו בקטגוריה הזאת במקום שחקן ראשי הוא ינצח…
איזה יופי! הוא נראה בשוק רציני
קצת מבוהל מהסיטואציה.
אותי בעיקר מרשים כמה שהאיש נאה.
כאילו, לא מספיק שהוא מוכשר?!
גאווה!
כל הכבוד לארי פולמן, אחד הסרטים המדהימים. איך התרגשתי אתמול שהוא זכה!
וגם אני מצטרף לאדם בעניין שארי פולמן הוא גבר מרשים חזותית וזה מצויין שהוא מייצג אותנו! מי ייתן ויזכה באוסקר אמן!
יש!
זה הסרט למבוגרים היחיד שראיתי השנה, אז אני שמחה שאני יודעת על מה מדובר.
בהצלחה באוסקר!
תגידו,
יש תחרויות שמיועדות במיוחד לסרטי ילדים? או תחרויות עם קטגוריות של סרטי ילדים?
נמצא הזוכה בגלובוס הזהב של 2044!
ב-1972 זכה סרט על שוטר.
ב-2008 סרט על חייל.
אני חושב שאקסטרפולציה פשוטה תוביל למסקנה שהסרט הישראלי הבא שיזכה, עוד 36 שנים, חייב לעסוק בכבאי או איש מד"א.
ובשנת 2080 על עובד חברת חשמל?
לכן, באקסטרפולציה, בשנת אינסוף...
הזוכה יהייה סרט על מורה…
ובשנת 2080 על עובד חברת חשמל?
ובשנת 2116 על מזכירה בעירייה.
ובשנת 2116 על מזכירה בעירייה.
חוששני שעד אז לא יהיה מושג כזה…
ובשנת 2116 על מזכירה בעירייה.
מזכירה או עירייה?
ובשנת 2116 על מזכירה בעירייה.
התכוונתי למזכירה, אבל אם כבר אתה שואל – נקווה שגם עירייה לא תהיה.
גם גלובוס הזהב לא.
למה לא?
ייגמר הזהב.
והעולם יוצף מים, וזה יהיה או גלובוס האדמה או גלובוס המים הנקיים. וינחה אותו קווין קוסטנר.
ולמשהו שונה לגמרי – מתי צפוי הDVD להגיע לאוזן? כמה לעלות? מתי להגיע בבוקר כדי להיות ראשון בתור?
אמנם יצא לי להגיד את זה כבר די הרבה, ועדיין
על הכותרת ליומית…
אמנם יצא לי להגיד את זה כבר די הרבה, ועדיין
והסבר לבורים שבינינו…?
הזדמן לך לראות סרט באחד מבתי הקולנוע של רשת גלובוס בארץ?
אם כן, אז אתה אמור להבין את הכותרת ליומית.
ראיתם את קייט וינסלט?
שווה צפייה!
http://vimeo.com/2800108
ראיתם את קייט וינסלט?
ולו רק בשביל לראות בנאדם מנסה להשתמש במחוות ידיים כשהוא מחזיק בהן שתי משקולות.
(:
'הכל מואר', איך הוא?
מומלץ? אם כן, עד כמה?
לא מצאתי ביקורת כאן. עוד שאלה: עד כמה קווירקי הסרט?
תודה מראש.
'הכל מואר', איך הוא?
הסרט לא רע. הוא לא מצליח ללכוד את כל הממדים של הספר, אבל הויזואליזציה בו מאוד יפה והליהוקים מוצלחים. בהחלט שווה צפייה.
ולמה כוונתך ב"קווירקי"?
'הכל מואר', איך הוא?
הזוי, מוזר או מופרך.
קצת מכל השלושה, אבל לא נורא.
וקל מאוד לעקוב אחרי הסיפור.
לא כל כך מפתיע, אבל מישהו צריך לציין את זה:
'ואלס' מופיע בשורטליסט של רשימת תשעת הסרטים שממנה יבחרו חמשת המועמדים הסופיים בקטגוריית הסרט הזר באוסקר. ההפתעה: 'גומורה', הנאפוליטאני, זה שנחשב למתחרה הבולט של 'ואלס' על הפרס, מחוץ לרשימה. עוד ברשימה: 'באדר-מיינהוף' הגרמני, 'שלושה קופים' היפה ויזואלית אך מוערך יתר על המידה, 'בין הקירות' החמוד, השבדי-ללא-הערפדים ועוד כמה פחות מוכרים.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3655662,00.html
הקדמת אותי
מכיוון שהקישור לא נפתח לי, פשוט אקפייסט פה את הרשימה:
Austria, Revanche (Gotz Spielmann, director)
Canada, The Necessities of Life (Benoit Pilon, director)
France, The Class (Laurent Cantet, director)
Germany, The Baader Meinhof Complex (Uli Edel, director)
Israel, Waltz with Bashir (Ari Folman, director)
Japan, Departures (Yojiro Takita, director)
Mexico, Tear This Heart Out (Roberto Sneider, director)
Sweden, Everlasting Moments (Jan Troell, director)
Turkey, 3 Monkeys (Nuri Bilge Ceylan, director)
במובן מסוים, האקדמיה הרגע הגישה לואלס עם באשיר את האוסקר. "גומורה" נחשב למתחרה העיקרי שלו ומצא עצמו מחוץ לרשימה. "בין הקירות" ו"כנופיית באדר מיינהוף" הם השמות היותר מוכרים ברשימה, אבל אני לא יודע אם הם יכולים להתמודד מול באשיר. אני מניח שהסרט השבדי יהיה מועמד, לפחות מתוך כבוד לבמאי יאן טרול.
במובן מסוים,
בפרסום הרשימה, האקדמיה כנראה הוסיפה עוד סרט לרשימת הסרטים הגנוזים של המפיצים הישראלים: 'גומורה – המאפיה של נפולי'.
דווקא לא
כל עוד לא נעשה שינוי של הרגע האחרון, גומורה יוצא בארץ ב-22 בינואר.
???
(נגיד שפה באה הודעה שבה אני תוהה האם הייתי צריך להדגיש את ה"כנראה" על מנת שלא תפספס)
סבבה אגוזים, מבחינתנו
אבל אם הייתי איטלקי הייתי מאוד כועס. שינוי החוקים השנה לא נועד למנוע בדיוק מקרים כמו זה? לא ראיתי עדיין את 'גומורה', אבל אין ויכוח על כך שהוא, לצד 'ואלס עם באשיר', אחד הסרטים הלא-אמריקאיים הבולטים של השנה (בטקס האקדמיה האירופית הוא היה הזוכה הגדול). הוא עבר את כל משוכות הכשירות. איך יכול להיות שהוא לא בתשיעיה? נדמה שבאותה המידה גם 'ואלס' היה יכול להיעדר, וזה היה נראה מופרך באותה המידה. השיטה, כנראה, עדיין דפוקה, רק הפעם לשם שינוי הישראלים היו בצד שהרוויח מזה.
אממ
איזו חוקים שונו במטרה למנוע איזו מקרים? (ואיך גומורה מתקשר אליהם?)
בשנה שעברה היתה סוג-של-שערוריה
כשהתפרסמה השורטליסט (רשימת תשעת הסרטים שמתוכם נבחרים חמשת המועמדים הסופיים) של אוסקר הסרט הזר, עם שני חורים ענקיים: '4 חדשים, 3 שבועות ויומיים' הרומני ו'פרספוליס' הצרפתי לא היו שם. אלה שניים מהסרטים המדוברים, המהוללים ביקורתית ועטורי הפרסים ביותר של אותה שנה, והעובדה שמשום מה הם לא נכנסו אפילו לרשימת הטרום-מועמדים (ואת מקומם תפסו כמה סרטים אלמוניים לחלוטין) גרמה לכל הפרס הזה להיראות כמו בדיחה.
בעקבות זה, שינו קצת את תהליך בחירת הסרטים, כך שעכשיו יש תת-על-ועדת-בחירה (או משהו) שכל תפקידה הוא לדאוג שלא יהיו חוסרים ברורים כאלה. והנה, גם השנה יש חור ברשימה: 'גומורה' חסר.
מי שבוחר את המועמדים בוחר על פי טעמו האישי, בסופו של דבר, ואי אפשר לטעון שהבחירה היא "לא נכונה", אבל זה עדיין תמוה שפרס שאמור לכבד את הסרטים הבולטים של השנה מתעלם שוב ושוב מהסרטים הבולטים של השנה.
הבנתי.
ולדעתי האישית, אין שום בעיה עם זה שסרטים מובילים לא יקבלו מועמדות.
כלומר, הרי השופטים של האוסקר אמורים לבחור את הסרטים נטו ע"פ דעתם האישית ולא להתחשב בשיקולי הייפ ודברים כאלה.
דווקא אם הרשימה הייתה כ"כ ברורה וודעית מראש זה היה גורם לפרס להראות קצת סתמי.
זה נכון,
אבל אנחנו לא מדברים כאן על הזוכה בפרס, אלא על הרשימה הראשונית של המועמדים-למועמדות. בהרכבת רשימה כזאת ראוי לתת משקל לא רק לדעה אישית אלא גם להייפ. העובדה שהרבה אנשים ראו את הסרט והוא קיבל הרבה פרסים מספיקה כדי לתת לבוחרי האוסקר לפחות את האפשרות לתת לו את הפרס. לא יאהבו – לא יתנו, אבל לפחות תהיה להם האפשרות. אם הייתי עורך סקר לבחירת סרט השנה של 2008 ולא כולל בו את 'האביר האפל', זה היה די מגוחך, גם אם אני אישית לא אהבתי את הסרט.
לא יודעת
נראה לי שיש הרבה ביקורת בד"כ על האוסקר שהוא בוחר את המועמדים והזוכים על סמך כל מיני שיקולים שלא קשורים לאיכות ולכן הוא לא ממש מדד נכון לאיכות של סרטים, ואם כבר יש מצב שבו נראה לפחות שההצבעות לא מושפעות ממשהו חיצוני כמו הייפ (ואולי זה מושפע ממשהו אחר, אבל לפחות מהייפ זה כניראה לא) אז במקום לתת לו קרדיט על זה, מגיע ביקורת מכיוון אחר.
יש בזה משהו צבוע לדעתי (לא מתכוונת אליך חלילה, אלה לביקורת הכללית נגד הדבר הזה).
זה כאילו כבר כל כך מצפים מהאוסקר להיות מוטה ולא הוגן, שעד שהוא עושה את הדבר הנכון זה נראה לא בסדר.
לא רק האיטלקים כועסים
http://www.deadlinehollywooddaily.com/how-do-you-say-oscar-scandal-in-italian/
זה יהיה מאוד לא רציני לפסוק ש''השיטה עדיין דפוקה''.
שנה שעברה גם 'פרספוליס', גם '4, 3, 2' וגם 'בית היתומים', *שלושה* סרטים שנחשבו כפייבוריטים, מצאו עצמם מחוץ לרשימה. לעומת זאת השנה נשאר רק סרט אחד משמעותי בחוץ, שזה סוג של שיפור יחסית לאשתקד.
בכלל, תיאורטית, קיים סיכוי ש-3 מבין 4 הסרטים הבולטים ברשימה ('באשיר', '3 קופים', 'בין הקירות' ו'באדר מיינהוף') נעדרו מהשישייה של האקדמיה ונכנסו לרשימה בחסות הועדה.
'בית היתומים' מעולם לא היה פייבורייט באותה מידה
בטבלת סיכום השנה של המבקרים של 2007, '4 חודשים…' נמצא במקום ה-12, 'פרספוליס' ב-22 ו'בית היתומים' איפשהו בתחתית (ואחרי שראיתי אותו – לדעתי, בצדק. סתם סרט אימה בינוני). אולי היה ראוי להכניס גם אותו, אבל זה הרבה פחות מתבקש משני הסרטים האחרים.
http://www.moviecitynews.com/awards/2008/top_ten/080106.html
'גומורה', אגב, לפי אותה שיטה, הוא כנראה לא הפסד גדול מדי (הוא דורג השנה במקום ה-40). ועדיין ההיעדרות שלו תמוהה. שלא לדבר על זה שהשיטה דפוקה מהרבה סיבות אחרות, שפסלו את 'ביקור התזמורת' בשנה שעברה ואת 'Let the Right One In' השנה (השיוך הלאומי של סרט, ספירת המילים באנגלית וכו').
'בית היתומים' בינוני? וואלה?
קראתי הרבה תגובות עליו, ורובן היו בסגנון של "סרט האימה של העשור!", "גאונות צרופה!", "אימה במיטבה!", "סרט מושלם!!" ועוד ועוד תגובות משתפכות. קצת מאכזב לשמוע שאולי הוא לא טוב כמו שעשו ממנו.
אגב, אחרי שראיתי את 'גומורה', אני ממש לא מצליח להבין איך הוא זכה בכל כך הרבה פרסים ותשבוחות. סרט נוראי! שיעמום מחץ מעיק שנכשל כמעט מכל בחינה (ובעיקר בכל מה שקשור לפיתוח הדמויות). אני לא מבין איך אנשים עוד יכולים להשוות את זה ל'הסנדק' ולהגיד ש'גומורה' הוא סרט הפשע הטוב ביותר מאז 'הסנדק 2'. פשוט, לא מבין.
אני מסכים ש''בית היתומים'' הוא לא משהו מיוחד
לדעתי בית היתומים סתם טוב.
הוא טוב יותר מרוב סרטי האימה שיוצאים היום, מצד שני זאת לא חוכמה.
אבל הוא בהחלט שווה צפיה.
וזה לא אומר שהוא מושלם או ראוי לאוסקר.
סתם אחלה סרט יחסית לז'אנר שלו.
'בית היתומים' מעולם לא היה פייבורייט באותה מידה?
מעבר לזה שאני חושב שהייפ סביב סרט וסיכויי הזכייה (או מועמדות) שלו בקטגוריה לא ממש קשורים לרשימה זו או אחרת (ע"ע 'גומורה'), אני מזמין אותך להתווכח עם העורך של הידיעה הבאה בקשר למידת הפייבוריטיות של 'בית היתומים' אשתקד:
כתבה מספר 4274
ואני מזמין אותך לקרוא את התגובה הבאה
של אותו עורך.
כתבה מספר 4125
זה יפה שלעורך יש דעה
אבל זה לא סותר את העובדה שמאז (אותה הודעה) הסרט צבר באז והיעדרתו מהשורטליסט לוותה באכזבה מסוימת.
בכל אופן, הנקודה שלי היא שאי אפשר לקבוע שהשיטה החדשה שבאמצעותה מרכיבים את הרשימה היא כשלון או לא יעילה.
אכזבה מסוימת כן,
אכזבה ברמה של '4 חודשים וכו' – כלומר, הרבה בעלי דעה מכובדים שטוענים בשיא הרצינות שהפרס הזה איבד בעיניהם כל רלוונטיות ושמאותו רגע הוא מעניין את התחת שלהם – לא.
בקשר לנקודה העיקרית אין לי הרבה ויכוח איתך, קשה לקבוע דברים בודאות על סמך העדרות של סרט אחד. מסתמן שהשיטה עדיין בעייתית.
אז, בעצם, זה כבר ברור מה יקרה.
בלי 'גומורה' אין תחרות, לא?
האוסקר כבר בכיס של 'ואלס'.. וואו, זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שאפשר להגיד את זה על סרט ישראלי. לא?
אז, בעצם, זה כבר ברור מה יקרה.
ברגעים כאלה אני נזכר במילותיו האימורטאליות של וינסטון וולף:
אז זהו
שבדיוק מאותה סיבה שגומורה לא נכנס, כך גם לא וודאי מי יזכה. המצביעים עושים את זה לפי טעמם האישי, ולפעמים זה מוביל לתוצאות מפתיעות.
וסתם שאלה למי שבא לענות לי כי אני ממש מתעצלת לחפש, בופור היה מועמד לגלובוס?
לא
שאלת תם:
זכייה באוסקר מביאה עוד משהו לזוכה חוץ מהכרה?
פסלון יפה.
שמגיע לכל המקומות הקשים לגירוד בגב!
אני לא חושב שהאוסקר יעיל לגירוד בגב
הוא כבד, ואין בו בכלל פינות חדות, רק ראש מעוגל. אם אתה רוצה לגרד בגב, עדיף לזכות באמי.
גירוד בגב עם פסלון אמי שווה ערך לקבל גירוד בגב מוולברין
מה פתאום! זכה באוסקר, ויימצא כבר מישהו שיגרד לך בגב...
כן, אבל הוא בטח ירצה שתגרד לו חזרה.
ועוד חינם-אין-כסף. החוצפן!
זה מנוף פרסומי
שמאפשר להגיע ליותר קהל.
עוד שאלת תם.
ארי פולמן לא יעדיף לחכות עם הוצאת הדי.וי.די של וואלס בשביל להוסיף על המארז, "זוכה פרס האוסקר". זה מעניין.
מישהו יכול לספר לי על 'גומורה', ולא ללנק לIMDB או לכל אתר אחר..
גומורה זה מעין ''הסנדק'', רק... לא, זה קצת כמו הסנדק.
רק כפי שהבנתי, זה יותר אלים, יותר מזעזע, וקצת קצת פחות טוב. אלה בעצם חמישה סיפורים על משפחת קאמורה המאפיונרית, ועל שליטתה המזעזעת באיזור הנפוליטני. הייתי מעתיק לכאן את התקציר של הסינמטק עליו, אבל נראה לי שמה שכתבתי היה מספיק.
מן הסתם, אבל את השאלה הזו יש להפנות לארי פולמן.
בינתיים הוא מוצע להשכרה בלבד,
בלי תוספות ובלי כלום, אז אני לא רואה פה בעיה. לא ש"אוסקר" עושה כזה רושם על אנשים (מישהו אמר 'סופ"ש בגליל'?)
בינתיים, ב-BAFTA
באשיר מועמד לסרט לא דובר האנגלית הטוב ביותר (לצד 'גומורה', 'לאהוב אותך מאז', 'פרספוליס' ובאדר מיינהוף) וגם לסרט האנימציה (מול וול-E ופרספוליס).
שאר המועמדויות דומות מאוד לרשימת המועמדויות הצפויות באוסקר, אבל 'האביר האפל' לא מועמד לפרסי הסרט או הבמאי. חוץ מזה, לבריטים יש חיבה משונה ל'ההחלפה'. הרשימה המלאה:
http://www.bafta.org/awards/film/film-nominations-in-2009,657,BA.html
בינתיים, ב-BAFTA
מתי מעניקים את פרסי BAFTA ?
ב-8.2.
טוב, אם האנטישמים האלה הביאו לנו מועמדות
אז מקומנו באוסקר מובטח..
אוקיי...
הגענו לנקודה בה מרוב דיונים ופארודיות בהקשר של ואלס עם באשיר, אני לא מסוגל להבחין האם התגובה הזו רצינית או לא.