הרשימה הכמעט-סופית לאוסקר הסרט הזר – תשעה סרטים, מתוכם חמישה יהיו מועמדים – התפרסמה. 'בופור' בפנים, אבל כשכל הסרטים המהוללים ביותר – בינהם נציגי צרפת, רומניה וספרד – בחוץ, הרשימה נחשבת למגוחכת עד מכעיסה. |
16.01.2008
|
יומית
הרשימה הכמעט-סופית לאוסקר הסרט הזר – תשעה סרטים, מתוכם חמישה יהיו מועמדים – התפרסמה. 'בופור' בפנים, אבל כשכל הסרטים המהוללים ביותר – בינהם נציגי צרפת, רומניה וספרד – בחוץ, הרשימה נחשבת למגוחכת עד מכעיסה.
הרשימה הכמעט-סופית לאוסקר הסרט הזר – תשעה סרטים, מתוכם חמישה יהיו מועמדים – התפרסמה. 'בופור' בפנים, אבל כשכל הסרטים המהוללים ביותר – בינהם נציגי צרפת, רומניה וספרד – בחוץ, הרשימה נחשבת למגוחכת עד מכעיסה.
מושחתים נמאסתם!
האוסקר הפך מטקס משפחתי, חמים ואינטימי, למכונה ממוסחרת ומשומנת המונעת ע'י האינטרסים של אילי ההון ותעשייות הסרטים. הגיע הזמן שמישהו יוריד אותם ממגדל השן אליו הם עלו, ואם אפשר להוריד אותם לתהום שאולה תוך כדי, אז עוד יותר טוב.
תודה לכם, ארגון התסריטאים החביב, שאתם מכים באנשי האוסקר הנתעבים איפה שכואב. ואם ירצה השם, נראה בשנה הקרובה את פסל האוסקר במקום בו הוא צריך להיות: בפח הזבל של ההיסטוריה.
אני פה רק בשביל ה-אהרו''כ (בעצם כבר לא).
אז זה בעצם אומר של'ביקור התזמורת' לא היה כל סיכוי, אם הם מחליטים להציב את תנאי הכניסה לטופ ניין לסרטים בינוניים ומטה*
מצד שני, הם (הגוף הבוחר, מי שזה לא יהיה) רוצים להמשיך (כמו עם 'לחזור' בשנה שעברה, שהיו כבר שהכתירוהו כזוכה עוד לפני הכרזת המועמדים בכלל) ולהראות שהבחירות שלהם לא מוכתבות מגורמים חיצוניים ומשפיעים כעיתונאים ומבקרי קולנוע.
* "סרטים בינוניים ומטה" -על סמך המועמדות של 'בופור' והיעדרות של '4 3 2', כן?
להיפך, אני חושב ש'ביקור' היה לוקח את הפרס בקלות
תנאי הכניסה הוא כנראה סרטים ידידותיים לכל המשפחה, שחס וחלילה אין בהם תכנים שנויים במחלוקת כמו אלימות, פחד, כעס, מילים גסות, הפלות או אנימציה. מכיוון ש'ביקור התזמורת' דווקא מתאים לתיאור הזה – ובנוסף הוא סרט שזכה להרבה מאוד הערכה ביקורתית – נראה שלא היתה לו שום תחרות רצינית אילו הוא היה מועמד.
לא הייתי אומר ש'בופור' ידידותי לכל המשפחה.
זה לא סוד שה-300 אלף שנהרו לסרט רובם ככולם חצו זה מכבר את גיל 16.
מעבר לזה הוא עוסק, כמו 'פרספוליס', במלחמה יומיומית, בצורה יבשה אמנם, אבל עוסק.
נציגי צרפת וספרד
מיהם אותם מהוללים? מה אומרים עליהם? האם הם אמורים לצאת בארץ?
אפשר לומר שהצרפתי , פרספוליס
שהוא בעצם מצויר וגם גבר בדרך על הביוגרפיה של אדית פיאף בהתמודדות על הנציגות הצרפתית מהולל ומוערך יותר מהרומני:http://www.imdb.com/title/tt0808417/
'פרספוליס'
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%A1_%28%D7%A1%D7%A8%D7%98%29
עד עכשיו הסרט לא היה בתוכניות של אף אחד מהמפיצים ומועמדות הייתה יכולה לשדרג את סיכוייו להקרנה בארץ, גם אם במספר מצומצם ביותר של אולמות, עכשיו גם הסיכוי הזה הלך.
עד לפני כמה חודשים סוני פיקצ'רס חלשה (כמייצגת על אדמת אמריקה) על שני סרטים זרים עם סיכויים גבוהים מאוד מאוד להיכנס לחמישייה הסופית והתלבטה איזה סרט לקדם בצורה יותר מאסיבית עד ש'ביקור התזמורת' נפסל לפני כמה חודשים ועכשיו גם 'פרספוליס' מחוץ לתשיעייה. צחוק הגורל.
אפשר להגיד שהיוצרים\מפיצים של 'פרספוליס' כיוונו גבוה מדי באופן לא מפוקס כשבנו על כניסה של הסרט לאוסקר בשני קטגוריות (הזר והאנימציה) ובגלל זה גם פספסו בענק, הרי אין מצב שנראה את הסרט החתרני הזה באותה רשימה עם 'לפגוש את הרובינסונים' ו'רטטוי' (החתרנים בדרכם, פחחחח), ברור שהאקדמיה תעדיף את הסימפסונים על פניו.
הסרט הספרדי הוא ''בית היתומים''
ממה שהבנתי, זה סרט אימה שיחסית מצליח בארה"ב.
עלילות יאיר רוה והנקניקיה: פרק #37
אם זו התחרות של הבופור, יש מצב שהוא עוד ייקח בסוף. ונדמה לי שכולנו יודעים איך זה קרה.
ובכל זאת, מדהים לגלות עד כמה רחוק יילך אדם אחד כדי לא לצאת נקניקיה.
____________________
היי, יצא לי קצת טריילר שכזה:
בחורף הזה…
עד כמה רחוק יילך אדם אחד…
כדי לא לצאת נקניקיה (שאלה רטורית)…
"בופור 2: הקרב על האוסקר"…
24 בפברואר על המסך הקרוב לסלונכם
(או שלא במקרה שהתסריטאים ימשיכו בשלהם. לא יינתנו החזרים כספיים על שמלות וחליפות ערב)
למרות שאני שמח על כך ש'בופור' ברשימה,
היא (הרשימה) גרמה לי להבין סופית שחברי האקדמיה הם חבורה של מטומטמים שלא מבינים כלום באיכות.
אני דווקא די מעריך אותם על הרשימה
נכון, היא מורכבת בעיקר מסרטים נוחים לעיכול וקשה להאמין שאחד מהם באמת יזכר כאחד הסרטים הטובים של השנה. מצד שני, חברי האקדמיה בחרו רשימה שבאמת הכל יכול לקרות בה. את "ביקור התזמורת" ו"תשוקה, זהירות" פסלו בשלב מוקדם וכעת, שלושה מהסרטים החזקים במרוץ לא עולים שלב. אם לא היו הפתעות, אנשים היו מתלוננים על כך שהרשימה היא פשוט קופי+פייסט של כל טקסי הפרסים האחרים ושמצביעים לסרט על פי סיכויי הזכיה שלו ולא על פי טעם אישי. לפחות עם רשימה כזו, אפשר להאמין שבאמת ראו את כל הסרטים ולא מלאו טפסים על סמך פופולריות.
בהתחשב בכך שמדובר בקטגוריה השניה בחוסר חשיבותה באוסקר (שיר מקורי במקום הראשון, זו אפילו לא קטגוריה קולנועית), אפשר להרשות להם להכניס כמה שמות לא צפויים לתחרות. יש עכשיו תשע מדינות שלפני יממה, עדיין לא היה להן סיכוי לשמוע בקרוב את שמן מוזכר בצמוד למילים "והאוסקר הולך ל…" ופתאום, נמצאות חזק במרוץ.
אגב
לא פעם, נותנים רמז לזהות הזוכה בדמות מגיש/ת הפרס. אם נטלי פורטמן עולה להעניק את הפרס, זה סימן חיובי. אם בוראט עולה, מזל טוב לסרגיי בודרוב.
ממתי סרט על מלחמה הוא קל לעיכול?
ב-'מדובר בקטגוריה השניה בחוסר חשיבותה באוסקר '
אתה מתכוון ל-'מדובר בקטגוריה השניה בחוסר חשיבותה באוסקר *לקהל האמריקאי*', כן?
לא רק להם
הראש הפריפריאלי שלנו אולי גורם לאזכור ישראל ברשימה לכותרות יפות, אבל למדינה שלא מועמדת, זה לא כל כך מזיז. מדובר בקטגוריה שנוצרה מתוך הסלידה של הקהל האמריקאי מסרטים שאינם דוברי אנגלית (בניגוד לקהל הישראלי, על סמך סקר סרט השנה). אלא שזה כמו מדליה אולימפית בגלישת גלים. למדינה הזוכה, במיוחד אם זה הזהב הראשון שלה, מדובר בארוע היסטורי מרגש. רוב העולם, לעומת זאת, מתעניין מה קורה באתלטיקה.
הסרט בשפה זרה זו קטגוריה שקיימת רק לשם הספורט, כאשר החוכמה האמיתית היא להשיג מועמדות בקטגוריה בה אין קבוצה מצומצמת של חברי אקדמיה שמחוייבת לצפות בכל המתחרים. כשסרטים כמו "החיים יפים" או "המבוך של פאן" התמודדו מול דוברי אנגלית, זה היה כבוד מיוחד. כשהתחרות היא מול סרטים שלא מקבלים הזדמנות רצינית בקטגוריות אחרות, היוקרה מאוד מוגבלת. זו גם הסיבה שלא מפריעה לי ההשמטה של "4 חודשים, 3 שבועות ויומיים". כל עוד הקטגוריה הזו מדגישה את ההפרדה בין סרטים דוברי אנגלית וסרטים "זרים", זה כמו מס שפתיים לעולם שמחוץ להוליווד.
זה לא שיש לי משהו נגד הקטגוריה, או שאני לא שמח בשביל יוצרי "בופור" שהגיעו יותר רחוק מכל סרט ישראלי בעשרים השנים האחרונות. זה פשוט שנראה לי חבל לשרוף עצבים על הכתה הטיפולית של האוסקר.
אבל זה לא רק כבוד אלא גם כסף.
לסרט שזוכה או אפילו סתם מועמד בקטגוריה הזאת יש סיכוי להתברג ברשימת הצפייה של הקהל המצומצם* בארה"ב שאכן הולך לראות סרטים דוברי שפה זרה, ואולי אפילו להתרחב אל מעבר לו. יש גם סיכוי שהוא יכניס אנשים שהיו מעורבים בעשיית הסרט הזה, מאחורי ומול המצלמה, לתעשייה בהוליווד.
* אם כי אני חושד שהקהל המצומצם הזה מקיף יותר צופי קולנוע מאשר כל אלה שיש בישראל.
בעניין הבמאים שמגיעים להוליווד
בעקבות זכייה או מועמדות\חשיפה באוסקר.
אבל לרוב אנחנו מקבלים אותם בגרסה מרוככת ביותר של עצמם או שהם פשוט מוזמנים לעשות רימייק הוליוודי לסרט של עצמם, שזה בעצם אומר, אומנותית, ללכת אחורה.
איפה המבוך של פאן?
איפה 2006?
היה מועמד בשנה שעברה והפסיד ל'חיים של אחרים' ובדרך הרוויח הרבה פרסים על קטגוריות טכניות.
כמה פעמים ישראל זכתה בפרס?
אאז"נ רק סלאח שבתי זכה, לא?
אף פעם.
אבל היא הייתה מועמדת 8 פעמים.
אף פעם. בעצם רק 6 מועמדויות.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A8%D7%A1_%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%A7%D7%A8#.D7.A1.D7.A8.D7.98.D7.99.D7.9D_.D7.99.D7.A9.D7.A8.D7.90.D7.9C.D7.99.D7.99.D7.9D_.D7.A9.D7.94.D7.99.D7.95_.D7.9E.D7.95.D7.A2.D7.9E.D7.93.D7.99.D7.9D_.D7.9C.D7.A4.D7.A8.D7.A1_.D7.94.D7.90.D7.95.D7.A1.D7.A7.D7.A8
בעצם רק 6 מועמדויות.
וב-4 מתוכם מעורב בהפקה "הגדול מכולם": מר 'ריקוד מסוכן' בכבודו ובעצמו.
הנתון הזה מחזק את הטענה שיש אנשים שכמה גדולים ומצליחים הם יהיו בתור מפיקים אסור בשום פנים ואופן לתת להם לביים, ע"ע המפיק האגדי מרק רוזנבאום -שעומד מאוחרי הקלעים של לא מעט מהסרטים המצליחים בישראל בעשרים השנים האחרונות- ומקרה 'הסרט ההוא שיצא בתקופת המלחמה האחרונה אבל לאף אחד אין הוכחה שהוא באמת יצא כי לא נמצאו אנשים שהיו שם וחזו בפלא' (ולפני כן היה לו גם 'הבולשת חוקרת' המפוזר) ולא, לא התכוונתי ל'מלח הארץ' של הברבשים.
נו, בטח מישהו הלשין ש-''פרספוליס'' לא דובר פרסית.
'זר ומוזר'
כתבה\פוסט שלישי\ת שעוסק\ת בנושא הזה וזוכה לכותרת הזאת ביממה האחרונה. היה אפשר ללכת על: מו-זר.
נחשפה תמונה חדשה מתוך אינדיאנה ג'ונס 4:
ככל הנראה, הסרט מתרחש או במסעדה סינית, או בפארק של אולפני יוניברסל.
או בחצר של בית אבות כלשהו, אם לשפוט על פי המראה של הריסון פורד.
אבל זה לא משהו שלא ידענו קודם.
או פשוט בשנות השמונים
אם להתחשב בגיל המשוער של אינדי
נראה לי שהסרט אמור להתרחש בשנות ה-60. צריך לבדוק מה היה מצב קורי העכביש המזויפים בהוליווד של אותם ימים.
ככה?
wtf אינדי ג'וניור לובש?
זה נראה כמו משהו שהוא היה עשוי ללבוש בסרט ההוא של מייקל ביי (נו, זה עם הרובוטים), רק בתוספת ג'קט שנלקח מההפקה של בחזרה לעתיד.
היי, זה ריי וינסטון!
אולי אני בכל זאת אלך לראות את הסרט.
שוב אותה שאלה מפגרת...
איפה אני רואה את כל אלה בארץ?!?!?
אני כל פעם שואלת את השאלה הזת כאן באתר (קודם זה היה על הסרטים המדורגים כסרטים הטובים של השנה), ואני כבר משעממת את עצמי – אבל מה לעשות
את 2 3 4 אני יודעת שניתן לראות כמעט בכל מקום, וכך אני אעשה…
אבל מה עם "פרספוליס"? ומה עם שני המועמדים הרוסים – מונגול, ו 12? הם יהיו בספרייה של האוזן מתישהו?
בהודעות יותר משמחות:
המועמדות לBAFTA ממש שוות.
המון כבוד לחיים של אחרים – במאי,סרט,שחקן וכו'. וזה כבר יותר משאפשר לקוות מהאוסקרים.
http://www.bafta.org/awards/film/film-awards-nominees-in-2008,224,BA.html
עצוב? שמח? מוזר?
לאור הפיאסקו סביב בופור וביקור התזמורת, ממש מוזר וקצת מביך לראות אותם ברשימה. מצד שני, לאור זה שביקור התזמורת קיבל את האופיר כי חשבו שיש לו הכי הרבה סיכוי באוסקר, בין היתר כי הוא דובר קצת אנגלית (בסגנון שירי הארווויזיון עם המילה באנגלית), ולא דווקא כי חברי האקדמיה הישראלית חשבו שהוא הסרט הטוב בין השניים, הרי שיש איזה צדק נסתר בעניין. בכל מקרה חביב לדעת שיש השנה שני סרטים ישראלים מעולים ואפשר לעמוד בכיף מאחורי שניהם. בופור לדעתי טוב יותר. ביקור התזמורת מיוחד יותר.
4:3:2 הרומני לא חסר לי ברשמה בכלל. אני מקווה שהוא לא נכנס כי עוד מישהו עלה על זה שלמרות הצילום המעניין והמשחק הטוב, מדובר בתסריט בוסר לגמרי, ולא מסיבה פחות נחמדה כמו למשל ש (!!!!) תקריב העובר לא מצא חן בעיני מישהו. בעיני זה היה דווקא קטע חזק, וזוכה פרס "כלבי אשמורת ל"התמונה שחשבתם שלא נראה לכם אבל נראה לכם בכל זאת".
עצוב? שמח? מוזר?
מה הבעיה בתסריט של 4:3:2? ההמנעות מקלישאות הוליוודיות?
מגיע לזה תגובה יותר ארוכה
אבל אני מניחה שהיעדר התפתחות העלילה הפריע לי. מאמצע הסרט עד הסוף לא ממש קורה שום דבר חדש.
אם העלילה של ממנטו למשל היא פקעט חוטים, אז הסרט הזה הוא חוט אחד פרוס שהולך מנקוה א' לב' ואולי עושה סיבוב אחד… זה שעמם אותי. במיוחד שהסיטואציה מבטיחה כל כך הרבה.
גם לא הרגשתי שהסרט הזה ממש אומר לי כלום. הייתה סיטואציה, אבל לא הרגשתי שנאמר עליה דבר, מלבד שהיא קרתה.
זה בדיוק למה הוא לא מועמד לאוסקר
ולמה אני חושב שמדובר בסרט גדול. אין התקדמות עלילתית בחלק האחרון, אבל אני הייתי במתח תמידי. הכל מרומז, אבל תחושת הפחד עברה היטב (לפחות עבורי).