המשלחת הישראלית חזרה מפסטיבל ברלין עמוסת פרסים: יוסף סידר קיבל את פרס הבימוי על 'בופור', 'אדמה משוגעת' הוסיף לזכיה בסאנדנס את 'דב הקריסטל' לסרטי משפחה ונוער, וגם 'הבועה' יצא חביב קהל ועטור שלושה פרסים. |
18.02.2007
|
יומית
המשלחת הישראלית חזרה מפסטיבל ברלין עמוסת פרסים: יוסף סידר קיבל את פרס הבימוי על 'בופור', 'אדמה משוגעת' הוסיף לזכיה בסאנדנס את 'דב הקריסטל' לסרטי משפחה ונוער, וגם 'הבועה' יצא חביב קהל ועטור שלושה פרסים.
המשלחת הישראלית חזרה מפסטיבל ברלין עמוסת פרסים: יוסף סידר קיבל את פרס הבימוי על 'בופור', 'אדמה משוגעת' הוסיף לזכיה בסאנדנס את 'דב הקריסטל' לסרטי משפחה ונוער, וגם 'הבועה' יצא חביב קהל ועטור שלושה פרסים.
מלה טובה?
כל הכבוד וברכות לזוכים.
וזו ההזדמנות, כי ביקורת לא היתה באתר, לומר ש'אדמה משוגעת' רחוק מכל הכתרים שנקשרו לו. דרור שאול חזק מאוד בהעמדת סיטואציות מדויקות מחיי קיבוץ. בקומדיה טלויזיונית זה יופי אבל בדראמה "עמוקה" זה לא מתחבר. ויחד עם זאת – סחתיין ובתקוה להתראות באוסקר 2007 או 2008.
מאוחר מדי ל'אדמה משוגעת'
הוא לאוסקר כבר לא יגיע. לגבי 'בופור' – הוא הפך זה עתה לסרט הישראלי הראשון מזה הרבה שנים שיש לו צ'אנס (אבל בשביל זה הוא צריך קודם לנצח באופיר).
מאוחר מדי ל'אדמה משוגעת'
התכוונתי בכלל ליוצרים הישראלים, ששברו את כל השיאים השנה, לא רק בפרסים, אלא, ובעיקר, באיכות היצירה הקולנועית.
ואם יש כאן מישהו חוץ ממני שלא מנוי על ''סינמסקופ'',
נראה לי שזה המקום לקשר עבורו אל נבואתו של הבאבא רווה – http://cinemascope.co.il/?p=411
מאוחר מדי ל'אדמה משוגעת'
נכון, "בופור" אולי יהיה הסרט שסוף סוף יביא לישראל אוסקר על "הסרט הזר", כמובן שלא בטוח, אבל יכול ליהיות שהוא יביא על בימוי, מי יודע?
מסכים...
לא הבנתי מה כל האהבה הזאת לסרט בינוני שכזה…שלא נדבר על הדיוק ההיסטורי שגם הוא נכשל, הצגת קיבוץ של שנות השבעים לכאורה כמו שקיבוצים נראו בשנות החמישים…
כנראה הטעם האירופאי שונה מהטעם שלנו..
מהנהן לחיוב ומוסיף
הדבר העיקרי שאהבתי בסרט היה הסאונר. לא השירים (הפס קול?) אלא המשחק של הסאונד והשקט עם התמונות, שלדעתי היה נהדר, אולי הטוב בסרטים ישראלים שראיתי מעודי. חוצמזה, הסרט כזה בסדר, ושי אביבי ענק.
סרט חביב מאוד.
רציתי לכתוב עליו ביקורת בזמן הרלבנטי, אבל לא מצאתי את הזמן. אז הינה, אני מכה על חטא, בערך: כיאה לסרט שמובא מתוך עיניו של ילד, ומבוסס על חוויות אותם פירש היוצר כשהיה בעצמו ילד, 'אדמה משוגעת' הוא סרט נאיבי וקצת פשטני. אבל ברגע שקיבלתי את נקודת המבט הזאת והשלמתי איתה, זה לא הפריע לי בכלל (ובלי לספיילר, הסצינה האחרונה של הסרט די מבהירה שאין כאן יומרה להיצמד למציאות האובייקטיבית). תומר שטיינהוף באמת אחלה, והסיפור עצמו מעניין, מצחיק כשצריך, עצוב כשצריך, גם אם הרעיונות שבבסיס כמה מהסצינות לא חדשניים במיוחד. בנוגע לשחזור ההיסטורי, שאול הגיב לטענות בנוגע לכך שהוא הפך את הקיבוץ למיושן מדי, בכך שככה זה באמת היה. אישית, אני לא יודע. לא הייתי. אבל אם זה לא היה ככה, ההפסד כולו של הקיבוץ- חזותית הסרט הזה מרשים מאוד.
האם זה באמת הסרט הישראלי הטוב ביותר של 2006? לא יודע. הוא לא היה יותר ממהנה, כך שאם לא יצא סרט יותר טוב בישראל כל אותה שנה, זה קצת חבל. אבל אני שמח שראיתי אותו.
אם אדמה משוגעת עוד היה בינוני
הרי שהבועה הוא אחד הסרטים העלובים והמרגיזים שראיתי בשנה האחרונה.
אבל כנראה שבאירופה אוכלים את ערימות הזבל של אוחובסקי ופוקס
בואו נעמיד את הזכיה של אדמה משוגעת בפרופרציות- תלמידי תיכון רואים סרטים במשך כל השבוע ואז בוחרים את הסרט שהכי אהבו. האמת לי לא בא להשתתף בתחרות שהשופטים הם תיכונסטים.
וכבר משהו אמר שזו זכיה ראשונה לסרט ישראלי (נראה לי בערוץ 2) וגם זה לא נכון מיס אנטבה זכה ב"כבוד" הזה.
מצד שני בסאנדנס זו לא היתה
חבורת תיכוניסטים. לא שיש משהו רע בשופטים שהם תיכוניסטים: להיפך, זו דרך נהדרת לקרב דורות צעירים יותר לקולנוע טיפה יותר איכותי.
מצד שני בסאנדנס זו לא היתה
לא. זה מוריד את רמת הסרטים האיכותיים לזו של תיכוניסטים.
אתה מתעקש, אה?
איפה עדר התיכוניסטים באתר שירמוס אותך בגלל שהרגע קראת לכולם אידיוטים?
ישנים, מחר בית ספר!
וואלה
למעשה,
ניתן לזהות שלב בהתפתחות של כל תיכוניסט הגולש בעין הדג, בו הוא נעלב אישית מאמירה סטטיסטית על בני גילו.
עכשיו אני כבר לא מרגישה מיוחדת.
נשאלת השאלה:
האם מדובר בשלב שחולף במהלך היותם תיכוניסטים, או שהם פשוט מסיימים תיכון ומפתחים את אותה גישה מתנשאת כלפי הצעירים מהם שכולנו כל כך נהנים לטפח?…
סליחה?!
לידיעתך, לא כל התיכוניסטים נעלבים מאמירות סטטיסטיות על בני גילם! יש גם המון תיכוניסטים שהם נורא אינטליגנטיים!
(אבל מה? כולם חוטאים מדי פעם בקרש מתבקש).
תאמת?
אני בכיתה יב', אבל לא הייתי נותן לבני הכיתה שלי שישפטו סרטים…אלא אם אתה חושב שמגיע למהיר ועצבני לזכות בסנדרס, או עוד איזה "יחצן המסיבות 6" שראית איזה סרט בנזונה הוא???
ובכל זאת מי שזכה בפרס היה ''אדמה משוגעת''
ולא יחצן המסיבות 6 או איזה מהיר ועצבני. כנראה שלתיכוניסטים בכל זאת יש קצת יותר שכל ישר ממה שאתה מוכן להעניק להם.
אה, אני לא בטוחה.
כלומר, בתור תיכוניסטית טריה למדי, יש ויש. ואולי לא נעים להודות בזה, אבל רוב התיכוניסטים באמת מעדיפים סרטים קלילים יותר – אגב, גם רוב המבוגרים כאלה. אם תבדוק תגלה שרוב אוכלוסית המבוגרים בישראל תעדיף אולי לראות סרט אקשן [או סרט דייטים] מלהתעמק בסרט דני איכותי. אממה, השופטים בפסטיבלים כמו סאדנס מורכבים ממבוגרים שעוסקים בקולנוע ובעלי ידע קצת יותר נרחב מרוב האוכלוסיה. אנשים שבאים מרקע של קולנוע. אני לא רואה סיבה להניח שזה לא אותו דבר עם חבר השופטים התיכוניסטים – לקחו תיכוניסטים עם קשר לעולם הקולנוע, כמו שאתה רואה שלא חסרים כאן בעין הדג, למשל.
מי אידיוט <צונזר>?! חכה-חכה, יש לי חברים גרוזינים
טוב, למען האמת הוא די מודק. עד כמה שאני יודע, רוב החברים שלי אוהבים דווקא סרטים הנקטלים כאן באכזריות. אחד מהם אפילו די אהב את "גארפילד". תוסיפו לכך את העובדה שאני מחשיב את זאב רווח לשחקן ענק ואת העובדה שצפיתי ב"טוב, הרע והלא נורא" שלוש פעמים ונקרעתי מצחוק בכל פעם, ותקבלו תמונת מצב עגומה על היחס של הנוער הישראלי לקולנוע איכותי. מה לעשות כנגד העובדה שלרוב אני מעדיף את הסרט שלי בנזונה?
אגב, אני בן ארבע עשרה.
פליטת מקלדת פרוידיאנית
התכוונתי לכתוב "צודק", לא "מודק". מודק זו קללה.
אני בן 14,
סוגד לקובריק, ל'2001' שלו, וחולם עם צ'ארלס פוסטר קיין.
גיל באמת לא משנה. אני מכיר אנשים בני 30 שהטעם שלהם מעציב אותי, ואני מכיר ילדים בני 12 ש… לא, בעצם אני לא מכיר ילדים כאלה.
אבל באמת, תיכוניסטים אוהבי קולנוע לא קשה למצוא. הצופה לא באמת משפיע על איכות הסרט; לכל היותר, וגם על זה הרוב לא יסכימו איתי, דעת הרבים – ואני מדבר על המומחים בתחום, מבקרים, מורי קולנוע וכו' – משפיעה על סרט, וגם זה בעיקר חיצונית. סרט הוא סרט, וצופה הוא צופה. לא משנה גיל, שנה, משקל או אם אהבת את ב____ ור____.
טוב, האחרון משנה.
אני בן 16.
כל היום בסינמטק 2 מול סרטים משנות ה40. לא במקום לזלזל בתיכוניסטים, כי ההבדל בין התיכוניסט הממוצע לבן ה20 הממוצע הוא באמת לא גדול.למרות שיש לי בכיתה אנשים שגם כשיסיימו לשלם משכנתא עוד יתנהגו כמו בני 10.
אבל אני לא יודע, אולי אם אלה היו סטודנטים ולא תיכוניסטים (וממה שהבנתי קצת יותר למעלה זה אפילו לא זה) היית אומר "נותנים לחבורת סטודנטים לראות סרטים במשך שבוע." אולי הדיעה שלך היא שמי שצריך לשפוט סרטים היא קבוצה של בני גיל הזהב שראו כבר אלפי סרטים בחיים שלהם ואדישים לכמעט כל דבר חדש שהם רואים.
עוד פתיל בנושא גיל החצ'קונים בסוף הביקורת של "המשחק של ריפלי" (הייתי נותן לינק ישר לתגובה, אבל כנראה שלא קלטתי כמו שצריך איך עושים את זה. בטח כל ההורמונים.)
(וואו, הייתי אז בן 13. אני באמת נכנס לאתר הזה כבר *הרבה* זמן.)
רק כדי לחסוך את המיחזור,
כתבה מספר 1859
אני רק רוצה להביע את חוסר הנוחות שלי
הנה ידיעה על כמה הישגים יפים ומכובדים של שלושה סרטים ישראלים וכמעט כל התגובות עסוקות בלהשמיץ את הזוכים או את השופאים שנתנו להם את הפרסים.
מה קרה לסתם מזל טוב?
ולמה אין גם אף מילה טובה בנוגע לשם של היומית?
אז הנה:
מזל טוב לזוכים, ובהצלחה ל'בופור' בדרך אל האוסקר.
וסחתיין על השם של היומית. וגם ניטפוק קטן – נראה לי שזה "בברלין לא התבזבזנו" (אם זה בכוונה אז תשכחו מזה).
בברלין לא התמזמזנו,
שם שוטר אחד בזבזנו.
ולפחות על פי הפוסטר של ''הבועה'',
בכל אופן זה הנוסח המתאים יותר.
אתה יודע מה, אני מניח שאתה צודק,
ואין לי דרך לבדוק את זה, אבל בשירונט חושבים אחרת (ויכול להיות שהם טועים).
http://www.shiron.net/songView.aspx?song_id=10644&singer_id=225&song_title=575ce