מישהו נתן למנחם גולן, במאי 'ימים של אהבה', 5 מיליון יורו כדי שיביים סאטירה שחורה על השואה. הבמאי אומר: "זה יהיה סרט על אנשים שוחרי חיים ועל התיחסותם לאסון שעומד להתרחש". ידיעה זו לא נלקחה מ-The Onion. |
14.08.2006
|
יומית
מישהו נתן למנחם גולן, במאי 'ימים של אהבה', 5 מיליון יורו כדי שיביים סאטירה שחורה על השואה. הבמאי אומר: "זה יהיה סרט על אנשים שוחרי חיים ועל התיחסותם לאסון שעומד להתרחש".
ידיעה זו לא נלקחה מ-The Onion.
מישהו נתן למנחם גולן, במאי 'ימים של אהבה', 5 מיליון יורו כדי שיביים סאטירה שחורה על השואה. הבמאי אומר: "זה יהיה סרט על אנשים שוחרי חיים ועל התיחסותם לאסון שעומד להתרחש".
ידיעה זו לא נלקחה מ-The Onion.
כל הכבוד לגולן, שחשוב לו לשמר את זכר השואה
ולא מנסה סתם להרוויח ממנה כסף. המילים מדברות בעד עצמן:
"סרטים על השואה מתקבלים יפה אצל הנוער ואצל הדור הצעיר. אני לא ממש יודע למה, אולי בגלל הסקרנות. בכל מקרה, כל הסרטים הגדולים בנושא השואה זכו להצלחה גדולה, כמו 'רשימת שינדלר' של ספילברג' ו'הפסנתרן' של פולנסקי."
אכן איש רוח אמיתי.
אכן איש רוח וצילצולים...
lol עצבני
אכן איש רוח וצילצולים...
ומצלצלין.
לכו תדעו, אולי יצא לו עוד ''מבצע יונתן''
יש מצב
מרדכי אנילביץ' בכותונת פסים ומשקפי טייסים שולף את העוזי, מרסס את הנאצים עם הכאפיות ומשחרר את תושבי הגטו היישר למטוס ההרקולס שמטיס אותם לפלסטינה (שם הם נוחתים בים, בהעדר נתב"ג, ומחכים לשוא ללוחמי ההגנה שימשו אותם מהמים)
מאיה בוסקילה משתתפת?
מאיה בוסקילה משתתפת?
יחד עם צ'אק נוריס
אני לא מצליח להבין את התדהמה.
האם הבעיה היא בסאטירה על השואה? או בכך שמנחם גולן מקבל חמישה מליון יורו כתקציב? שני הדברים, כשלעצמם, לא נשמעים כל כך חריגים. למה הצירוף שלהם כן?
כי
מנחם גולן. כסף. שואה. מה פה לא ברור?
זה לבקש מהבנאדם להתעסק בנושא רציני שלא קשור לקומנדו, קראטה או מאיה בוסקילה. ועוד לשלם לו על זה.
במקרה שזה לא היה ברור
5.2 מיליון היורו הם התקציב של הסרט, לא המשכורת של מנחם גולן עליו.
ברור, ברור
התוספת של ה-"ועוד לשלם לו על זה" לא היתה קשורה כלל לתקציב הסרט. סתם על הרעיון שיש מי שמוכן להשקיע כסף כדי שהבנאדם יוציא פרוייקט כזה לפועל.
המילה ''כזה'' מיותרת.
יש גם את האפשרות של:
מנחם גולן. סאטירה?!. כסף. שואה! ימים. של אהבה?
אני לא מצליח להבין את התדהמה.
נכון. הם היו אמורים להביא 6 מיליון יורו כתקציב אבל זה צרם קצת, אז הם החליטו לרדת ל 5 :)
הבשורה הטובה
"באדנהיים, עיר נופש" היא נובלה מבריקה, המתייחסת לדמויות שלה בהרבה אהבה וחמלה, לצד סאטריה ואירוניה. יש בסיפור מאין הספד לתרבות של המעמד היהודי הגבוהה לפני השואה (שמגיעה רק בסוף, אבל מרחפת מעל כל העלילה). אהרן אפלפלד הוא מטובי הסופרים בארץ והגיע הזמן שיתחילו לעבד דברים שלו לקולנוע.
הבשרוה הרעה היא ששום דבר בקרירה של מנחם גלון עד עכשיו לא מזכיר את הרגישות והפשטות של אפלפלד. אני מקווה שהגדולה של הספר תעבור בכל זאת.
מספרים על קומיקאי יהודי שנשאל פעם
האם מותר, לדעתו, לספר בדיחה על השואה. לאחר שחשב קצת על הנושא, השיב אותו קומיקאי שכן – אבל רק אם הבדיחה הזאת תהיה ממש, ממש מצחיקה.
לא נותר לי, אם כן, אלא לברך את כל האחראים לבדיחה המופיעה ביומית הנוכחית – מדובר בבדיחה פשוט הורסת, ברכותי! הסרט עצמו, אני בטוח, יהיה מצחיק עוד יותר (השאלה האם זה יקרה מהסיבות הנכונות היא שאלה אחרת לגמרי).
אוי
אני כבר רואה איך יורדים על הפרויקט הזה עוד הרבה שנים מעכשיו.
שישה מליון מתהפכים בקברם.
עוד לא
אלא עם גולן יהיה מאוד לא נאמן למקור הספרותי, הסרט יעסוק בקהילה היהודית על רקע איום השואה. הספר "אדם בן כלב" שגם יזכה לעיבוד קולנועי בקרוב, הרבה יותר קיצוני ביחס ההומריסי/גרוטסקי/סאטרי שלו לשואה.
עוד לא
…אבל שם יש את ג'ף גולדבלום!
וזה גם ספר גדול
(וגם הספר של אפלפלד) אם הפרות הישראלית יכולה להתייחס לשואה בהומור גם הקולנוע יכול, כל עוד זה נעשה בטעם.
וזה גם ספר גדול
טעם… מנחם גולן… טעם…
תמיד יש פעם ראשונה
מי יביים את אדם בן כלב?
פול שרדר
הנה הדף של הסרט ב-IMDB http://www.imdb.com/title/tt0479341/
אוי,
לא היה עדיף שהוא יכתוב, ומישהו אחר – למשל סקורסזה -יביים?
אומנם ראית רק סרט אחד שלו
אבל נדמה לי שהוא גם במאי בכלל לא רע- וסקורסזה לא יכול לביים כל סרט. והתסריטאי הוא נח סטולמן שעשה עבודה טובה (לדעתי) בעיבוד של "מישהו לרוץ איתו" כך שיש מקום לאופטימיות, למרות שכפי שנדמה לי שכבר אמרתי כאן, "אדם בן כלב" הוא ספר מאוד קשה לעיבוד לקולנוע, בעיקר בגלל שהוא כולל קטעים רבים של עירבוב בין מציאות לדמיון. הייתי רוצה לראות מה טרי גיליאם היה עושה עם הספר הזה, אבל גם שרדר זה טוב מספיק.
בדיוק אתמול ראיתי את ''פגיעה'' ששרדר ביים
קשה לי לחוות דעה על הסרט במלואו כי הייתי מאוד עייף ונרדמתי בנסיבות טבעיות. מצד שני, ראיתי את הרוב והעבודה של שרדר בכלל לא רעה. מצא חן בעיני השימוש שלו במצלמה ביתית להציג פלאשבקים. על סמך הצילום בסצנות הליליות, הייתי אומר שעדיף לשרדר להקשיב יותר בתשומת לב להערות של הצלם, אבל אותי יותר מדאיג הליהוק של ג'ף גולדבלום.
פול שרדר
סתם היה חשוב לי להעיר שפול שרדר הוא אחד מהבמאים הכי פחות מוערכים של דורינו. "מישימה" שלו מ-83 הוא יצירת מופת מטורפת שהיום כמעט אף אחד לא מכיר (ואחד הסרטים המדהימים ויזואלית שאני מכיר). גם "פגיעה" "ג'יגולו אמריקאי" ו"אוטו-פוקוס" מעולים ומומלצים.
רק 5 מליון?
חשבתי שישה מליון, יורו לבנאדם… (צריך אמוטיקון חדש פה: !שחור! )
באת לי בהפתעה.
פעם הבאה, תודיע לי מתי לצחוק ככה אני כבר מוכן.
בכל אופן, אני לא מבין את הבעיה. זה שזו סאטירה שחורה לא אומר שאין לזה שום מסר רציני על מה שהתרחש. מצד שני, גם יהיה קשה למצוא אחד כזה. צריך לחכות ולראות.
שוב
בספר יש יותר ממסר אחד לגבי מה שהתרחש (הספד לתרבות של יהודי אירופה, ביקורת על השאננות שלהם אל מול האיום) כך שהקושי יהיה בלאבד כמה שפחות מרוח הספר.
על יכולתו של מנחם גולן
לעבד בנאמנות ספרים לסרטים:
כתבה מספר 1292
(בעיקר הפיסקה הלפני אחרונה).
באת לי בהפתעה.
זה לא היה אמור להיות מצחיק, זה היה אמור סתם להביע זלזול…
לדעתי השמאל אשם במנחם גולן (גולם?)
באופן אירוני, יתכן ואתה צודק.
יש טענות כאילו הממסד עודד את סרטי הבורקס, כאמצעי לדיכוי של המזרחים. מי יודע, אולי יש בזה משהו.