הוכרזו המועמדים לפרסי ה"אני", שאמור להיות האוסקר של האנימציה, ונראה ש'שרק' הולך לקחת בקלות. אפילו לסרט אנימה אחד נתנו כבוד, אבל מה עשה רע 'פיינל פנטסי', שלא קיבל אפילו מועמדות אחת!? |
20.09.2001
|
יומית
הוכרזו המועמדים לפרסי ה"אני",
שאמור להיות האוסקר של האנימציה,
ונראה ש'שרק' הולך לקחת בקלות.
אפילו לסרט אנימה אחד נתנו כבוד,
אבל מה עשה רע 'פיינל פנטסי',
שלא קיבל אפילו מועמדות אחת!?
הוכרזו המועמדים לפרסי ה"אני",
שאמור להיות האוסקר של האנימציה,
ונראה ש'שרק' הולך לקחת בקלות.
אפילו לסרט אנימה אחד נתנו כבוד,
אבל מה עשה רע 'פיינל פנטסי',
שלא קיבל אפילו מועמדות אחת!?
פרס האני?
כנראה שהפרס הולך על עלילה או משהו כזה, כי לפיינל פנטזי העלילה די לוקה בחסר.
מצד שני, אם זה ממש פרס רציני, בטח הוא הולך לפי סוגים של קטגוריות, ולא יכול להיות שאין פרס על איכות האנימציה (שבו כמובן שפיינל לוקח בענק).
המסקנה: קיימת קנוניה נגד פיינל!
או לחלופין,
אולי הם פשוט לא קלטו שפיינל הוא אנימציה.
ואולי...
אלה שחשבו על המועמדויות ראו את פיינל פנטזי, וחשבו שהוא סרט מצולם?
מה עם אטלנטיס??
לדיסני לא מגיע?
מה עם אטלנטיס??
יש ל"EMPEROR'S NEW GROVE" של דיסני מספר מועמדויות לא מבוטל, קצת מפתיע. לא שהסרט לא טוב, אהבתי אותו מאוד, פשוט חשבתי שהוא יצא שנה שעברה.
וחבל על אטלנטיס. בניגוד לרז "לוחם הצדק של האנימה היפנית" גרינברג (שבזכותו הפסקתי להגיד "מנגה" על כל סרט יפני) אני נהנתי מאטלנטיס. סרט מומלץ.
מה עם אטלנטיס??
אני דווקא ספרתי שבעה מועמדויות של אטלנטיס.
קטנוני
כותבים קודם סימן שאלה ואח"כ סימן קריאה.
?! ולא !?
קטנוני
נחוץ!?
אם כבר מדברים
ראיתם את הפירסומת החדשה של שרק בעיתונים?
כן, זו אם ה"אם צחקתם בפעם הראשונה…" וכו'.
יש איזושהי דרך בה פרסומת יכולה לצעוק "אנחנו רוצים עוד כסף" באופן יותר ברור?
כן.
אוקיי.
סתם תהיתי…
הייתי בוחר בפיינל פנטזי
למקום הראשון לכל מקום בו הוא מתאים (כלומר, לא טלווזיוני ולא קשור ישירות לעלילה, פיתוח דמויות וכו'….)
ואילו הם בחוצפתם אפילו לא נתנו לו מעמדות לשום דבר…
לפטר את הועד!
הבעיה עם פיינל פנטסי,
מלבד הליקויים בתסריט אותם ציינת, ועליהם כתבתי פה כתבה שלמה, היא דווקא באנימציה. נכון, היא נראית מדהים, אבל בכל פעם שיש בה איזה גליץ' (וזה קורה בתדירות די גבוהה – לפחות פעם בכל חמש דקות) זה קופץ לעיניים וזה מפריע. נכון, גם האנימציה של "שרק" לא היתה מושלמת, אבל שם לא ניסו לקפוץ מעל הפופיק וליצור סביבה או דמויות "ריאליסטיות", ולכן התוצאה נראית טוב יותר, למרות החסרונות שלה. צריך היה לתת מועמדויות ל-"פיינל פנטסי", אבל "שרק" כנראה יקח את הפרס, ומבחינתי זה מוצדק לחלוטין.
האמת, וכבר הבעתי את דעתי בדג, יש בעיות רבות באנימציה של פיינל פנטזי, או לחילופין- כל עוד הדמויות לא זזות או מדברות- אז הכל בסדר (חוץ מהאנימטור של הדוקטור הזקן שעשה עבודה יפיפיה, ואפשר להוריד בפניו איזה כובע, או לפחות סיכת ראש עם מיקי מאוס).
יכול להיות שהבעיה האמיתית היא שהבמאי יפני, ואנימציות יפניות ,כמו גם היפנים עצמם, הן נטולות הבעות פנים כמעט, מלבד תנועות עדינות של הפה. היפנים אף מפרשים תנועות חדות, של גוף או פנים, כחוסר נימוס. קחו פעם סרט יפני, רק לשם מחקר כמובן, שימו לב לאופן הדיבור שלהם. זה מדהים איך רוב חלקי הפנים, שאצל שאר העולם זזים באופן טבעי, כמו לחיים למשל, נשארים אצלם מאובנים.
אבל!
אנשים! מועמדות, לפחות. מגיע לו, ולו למען הערך ההיסטורי. פני האנימציה נראות אחרת מאז יציאתו לאקרנים. לא יפה…
מצד שני, אם הייתי צריכה לבחור, "שרק" אהוב נפשי היה לנגד עיני, ולא הייתי מסובבת את מבטי לרגע אל מול העולם המנותץ של הפנטזיה הסופית.
בעיות- כן, אבל...
כשלעצמו, פיינל פנטזי הוא לא מושלם. אבל הגדולה שלו הוא שהוא מראה שזה *אפשרי*. ניתן להכין סרט במחשב שיראה כמו סרט מצולם- אולי צריך עוד קצת עבודה על תנועות, אולי צריך עוד לעבוד על סינכרון של הדיבוב, אולי צריך קצת יותר שעות עבודה ומחשבים יותר חזקים- אבל הכל זה פיתוח, עבודה מתמשכת. פיינל פנטזי הוא פריצת הדרך.
בעיות- כן, אבל...
כן, אבל למה צריך את כל זה? בשביל זה יש אנשים אמיתיים ומצלמות אמיתיות, לא? לא חבל על כל העבודה?
אתה רציני?!
מה זאת אומרת "למה צריך את כל זה"? ולמה צריך צבע בסרטים? או קול? או עלילה?
קולנוע היא אומנות בפיתוח מתמיד. יוצרים מנסים למתוח את גבולות היריעה ולקחת את האפשרויות למקומות חדשים. זה מסקרן, זה חדשני, זה מעניין וזה גם יצליח. אתה לא יכול להקפיא את ההתפתחות הקולנועית כי היא חלק בלתי נפרד מהמדיום.
אל דאגה!
עוד יבוא יום ובו הדמות הראשית בסרט אנימצית מחשב תיקח את ה*אוסקר* על משחק…
ואז כולם יגידו – כן, אבל פיינל פנטסי היה שם קודם.