איזה יופי! בעקבות הביקורות המהללות שמקבל 'ואלס עם באשיר' בקאן, ארי פולמן מספר שגם הסרט הבא שלו יהיה מונפש: הרפתקאות טייס החלל המהולל איון טיכי בעיבוד ל'כנס העתידנים', הספר ההזוי, תרתי משמע, של סטניסלב לם. |
16.05.2008
|
יומית
איזה יופי! בעקבות הביקורות המהללות שמקבל 'ואלס עם באשיר' בקאן, ארי פולמן מספר שגם הסרט הבא שלו יהיה מונפש: הרפתקאות טייס החלל המהולל איון טיכי בעיבוד ל'כנס העתידנים', הספר ההזוי, תרתי משמע, של סטניסלב לם.
איזה יופי! בעקבות הביקורות המהללות שמקבל 'ואלס עם באשיר' בקאן, ארי פולמן מספר שגם הסרט הבא שלו יהיה מונפש: הרפתקאות טייס החלל המהולל איון טיכי בעיבוד ל'כנס העתידנים', הספר ההזוי, תרתי משמע, של סטניסלב לם.
פרסומת סמויה וחסרת בושה!
וואו, הידיעה הזאת משמחת אותי בכל כך הרבה צורות
א. סרט מד"ב ישראלי! יש!
ב. (עוד) סרט אנימציה ישראלי! יש!
ג. איון טיכי בקולנוע! יש!
ד. 'כנס העתידנים' באנימציה! אנימציה כמו זו של 'ולס עם באשיר' היא מושלמת עבור הספר הזה. למי שלא קרא – תחשבו על פיליפ ק. דיק, אבל מצחיק.
ה. ארי פולמן קרא את אותם הספרים שאני קראתי. בזמנו מאוד הופתעתי כשהוכרז על 'קלרה הקדושה', המבוסס על ספר נידח שהייתי בטוח שאני היחיד שקרא. ועכשיו הספרון הזה של סטניסלב לם, שהוא אמנם כוכב בארצו (בניגוד לאמור בכתבה ב'וראייטי', הוא פולני ולא רוסי), אבל בארץ מכירים אותו אם בכלל בעיקר בזכות 'סולאריס'.
ו. סרט ישראלי שנעשה באנגלית על ידי יוצר שהפך פתאום למאוד מוערך ויש צ'אנס טוב שיהיה מוצלח! יש!
אתה לא חושב שזה ספר מאוד קשה לעיבוד?
למה? הוא מהיר, ויזואלי מאוד, ומטורף למדי.
אני חושבת שיש בו המון פוטנציאל קולנועי (ותובנות גאוניות על אינטליגנציה מלאכותית). הבעיה היחידה היא ליצור עתיד שלא ייראה כמו כל העתידים שכבר ראינו בקולנוע, אבל המעבר לאנימציה יכול לעזור בזה.
בארץ מכירים אותו בזכות סולריס?
אבל יש לו 2 ספרים הרבה הרבה יותר טובים: בחזרה מהכוכבים והקיבריאדה (המושלם).
בארץ מכירים אותו בזכות הסרטים
ולסולריס יצאו שני סרטים של במאים מאוד נחשבים.
מצד אחד: ווהו!
ומצד שני – זה איון טיכי ב"כנס העתידנים"? למיטב זכרוני זו דמות נפרדת… ואני מתעצלת ללכת לבדוק. מסקנות בערב.
כן, זה איון טיכי
אם כי בסיפור הזה הוא לא טס לחלל אלא אל העתיד.
אסף ציפור? (?)
למה בימד"ב כתוב שהשם האלטרניטיבי של ארי פולמן הוא אסף ציפור?
http://www.imdb.com/name/nm0284369/
בשביל להוסיף למסתורין, בוויקיפדיה העברית, לא מצויין מי זה אסף ציפור.. אבל כן כתוב שאנשים נטו לחשוב שהוא פיקציה, בגלל שאותו אסף ציפור ממעט להתראיין:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A1%D7%A3_%D7%A6%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8
אני מהמר שזה שרגא גפני
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%9F_%D7%A9%D7%A8%D7%99%D7%92
זאת טעות (obviously)
היה מקרה שבו, על פי ימד"ב, אסף ציפור קיבל קרדיט על פרק של 'בטיפול' שלמעשה פולמן כתב (אין לי שמץ של מושג אם זה נכון, או אם כן, למה). ולכן "אסף ציפור" נכנס אצלם לקטגוריה של "שמות אלטרנטיביים שבהם מתקרא ארי פולמן לפעמים".
רק לחדד את העניין:
אסף ציפור ("הבורגנים", "החמישיה הקאמרית", "בטיפול") וארי פולמן (קלרה הקדושה", "מידד אין יזראל", "ואלס עם באשיר"), הם שני אנשים שונים?
כן, ללא ספק
רק לחדד את העניין:
אסף ציפור היה מרצה של חברתי כשהיא למדה תסריטאות באונ' ת"א. אין ספק שהוא לא ארי פולמן…
ומה שמסבך את הדברים עוד יותר:
בימד"ב ישנו ASSAF ZIPPOR בעמוד של ארי פולמן,
ויש, בעמוד נפרד,ASSAF TZIPOR.
http://www.imdb.com/name/nm0284369/
http://www.imdb.com/name/nm1142934/
אפשרות נוספת לפתרון התסבוכת
אולי ארי פולמן אוסף הרבה טרמפיסטים כשהוא על הכביש: אוסף חיילים, אוסף תיכוניסטים, ופעם הוא אסף ציפור.
אחלה אוטו יש לו
המממ...
אני אמור להתרגש מהידיעה הזאת. אז למה אני לא?
1. לפני כמה שנים, כשאובססיית פק"ד שלי היתה בשיאה, נשלחתי ע"י מספר ממליצים לקרוא את הספר הזה בטענה שפה ההשפעות הדיקיות על לם מגיעות לקרשצ'נדו מופתי. ניסיתי לקרוא פעמיים. לא הצלחתי. ואולי זה רק אומר שצריך לתת עוד צ'אנס.
2. אחת הסיבות שאני מחכה מאוד ל"ואלס" היא שפולמן הוא בעיני יוצר מרתק ומפתיע אבל גם תסריטאי איום (כן, גם ב"בטיפול") ויש לי תחושה שהפורמט החצי-תיעודי יעשה איתו חסד. עיבוד לקלאסיקות מד"ב, מאידך, עשוי להדגיש את החולשות שלו.