בחלק הראשון דיברתי על הסרטים שנראים – מרחוק, סובייקטיבית, ולפעמים עם מעט מאוד מידע – כמו החלק הפחות טוב של הקיץ הבא. עכשיו נדבר על החלק היותר טוב.
9. ספיידרמן המופלא (יולי)
נכון: הרעיון לעשות ל"ספיידרמן" ריבוט ולהתחיל את הסיפור מההתחלה, במקום פשוט להמשיך הלאה, הוא אחת ההחלטות המוזרות של השנים האחרונות. והעובדה שלפי הטריילר, הריבוט לא נראה שונה בהרבה מהסרטים הקודמים, הופכת אותה למוזרה עוד יותר. אבל אם שמים את כל זה בצד, דווקא יש צ'אנס ש"ספיידרמן" החדש יהיה מוצלח לפחות כמו הקודמים. אנדרו גארפילד, שמגלם את ספיידי הפעם, הוא שחקן הרבה יותר טוב מטובי מגווייר, ואמה סטון בלי ספק עדיפה על קירסטן דאנסט. זה גם אחד הסרטים הבודדים שעשוי להיות מעניין לראות בתלת-מימד, בעיקר על סמך הסצינה המצולמת בגוף ראשון בטריילר.
8. אברהם לינקולן, צייד הערפדים (יוני)
קוראים לזה "אברהם לינקולן, צייד הערפדים". מה לא ברור פה? הקונספט לבדו מספיק בשביל להקפיץ את הסרט לדרגת קאלט בהתהוות, בין אם יהיה טוב או רע. כמובן, לא חסרים סרטים בעלי קונספט מגניב שהתברר שהוא הדבר המגניב היחיד בהם (ולא צריך לחזור רחוק לעבר כדי למצוא דוגמה: "בוקרים נגד חייזרים"). אבל זה לא רק השם, זה גם הבמאי. טימור בקממבטוב, שעשה את סרטי "משמרת לילה" ואת "מבוקש". ותגידו מה שתגידו על "מבוקש" – סביר שתגידו משהו שקשור לעלילה המטומטמת להפליא שלו – אי אפשר לקחת מבקממבטוב את הסטייל שלו. במה שנוגע לבימוי סצינות אקשן גדולות מהחיים ומופרכות, בקממבטוב הוא אחד הכי טובים שיש. ודווקא בגלל המופרכות הזאת, הוא בדיוק האדם הנכון לעשות סרט שקוראים לו "אברהם לינקולן, צייד הערפדים".
7. ג'ק קוטל הענקים (יוני)
הסרט הזה עף עד עכשיו מתחת לרדאר. לא התפרסם עליו כמעט כלום – לא טריילר, לא תמונות, לא שמועות טובות ולא דיווחים רעים, אז אפשר רק לקוות לטוב ביותר. זה חלק מטרנד האגדות המודרניות שאליו שייך גם "שלגיה". בריאן סינגר מביים את הסרט הזה, וניקולס הולט, שהיה הילד ב"רווק פלוס ילד" וביסט ב"אקס-מן: ההתחלה" הוא ג'ק. גם איאן מקשיין, ביל ניי, סטנלי טוצ'י ויואן מקגרגור שם, וכולם יוצאים להילחם בענקים. וזה… פחות או יותר הכל. בריאן סינגר היה פעם במאי מאוד אהוד ("החשוד המיידי", ה"אקס-מן" הראשונים). יש לקוות לקאמבק.
6. The Bourne Legacy (אוגוסט)
סדרת ג'ייסון בורן – זהות כפולה–במלכודת–אבודה – היא סדרה שלא צריכה שום המשך. הסיפור נגמר עם הסרט השלישי, ומאט דיימון והבמאי פול גרינגראס הכריזו על פרישה מוצדקת מהסדרה. אבל כאן זה הוליווד, בייבי. אם אתה מצליח מדי, תמיד ימצאו דרך לעשות לך המשך. אלא מה, באופן מפתיע, "The Bourne Legacy" (הצעה לשם: "זהות אחרת") לא נשמע כמו המשכון עלוב שצריך היה לצאת ישר לוידאו, אלא כמו סרט ראוי. אלה השמות שמעורבים בו. טוני גילרוי כתב את התסריט לכל סרטי הסדרה, והוא גם במאי מצוין (צפו ב"משחק כפול", סרט מעולה ולא מוערך מספיק), וכאן הוא גם כותב וגם מביים; ולפני המצלמה נמצאים ג'רמי רנר, אדוארד נורטון ורייצ'ל וייז. ג'ואן אלן חוזרת לתפקידה מהסרטים הקודמים. הסיפור, כמובן, לא יהיה בדיוק המשך של הסרטים הקודמים – ג'ייסון בורן לא יהיה שם – אלא סיפור נפרד, אולי תחילתה של טרילוגיה חדשה, שמתרחשת באותו עולם. מפתיע, אבל זה אשכרה נשמע טוב.
5. פרומתאוס (יוני)
רידלי סקוט חוזר לעולם של "הנוסע השמיני", ואני לא יודע אם להתרגש או לפחד מזה. "הנוסע השמיני", שסקוט ביים ב-1979, הוא אחד מסרטי המד"ב הגדולים של כל הזמנים, אבל מאז עבר הרבה מאוד זמן, ואני כבר לא כל כך אוהב את סקוט. הוא עושה סרטים די טובים לפעמים, אבל בינהם הוא עושה דברים תמוהים ומטופשים כמו "רובין הוד" ו"ממלכת גן עדן". והוא גם מוציא כל הזמן גירסאות חדשות ל"בלייד ראנר". אולי, כמו ג'ורג' לוקאס, עדיף להרחיק אותו מהיצירות הקלאסיות שהוא יצר כשהיה צעיר. בכל מקרה, "פרומתאוס" הוא סרט מד"ב מקורי (כלומר, בערך) עם תקציב גדול, ועם מייקל פאסבנדר (מגניטו ב"אקס-מן: ההתחלה"), נומי רפאס (הנערה השוודית עם קעקוע הדרקון) שרליז תרון וגאי פירס. וזה מתרחש בחלל. וזה קשור איכשהו ל"הנוסע השמיני".
4. אמיצה (יוני)
פיקסאר. המילה הזאת מקפיצה את הסרט קרוב לראש רשימת הסרטים שאני הכי מצפה להם, כמו בכל שנה. כן, גם אחרי "מכוניות 2". הרקורד של פיקסאר כבר לא מושלם, אבל הוא עדיין טוב יותר משל כל אולפן אחר. זה לא נראה כמו סרט פיקסאר אופייני: בפעם הראשונה הם עושים סיפור פנטזיה-אגדה קלאסי, על נסיכה סקוטית ואמא שלה וקללה וקשת ודב. מצד שני, מלבד סרטי ההמשך, מתי פיקסאר עשו סרט שכן נראה כמו "סרט פיקסאר אופייני"? כל סרט שלהם הלך למקומות שהם עוד לא ביקרו בהם קודם לכן, וטוב שכך. היו צרות בהפקה של "אמיצה": הבמאית המקורית הועזבה והוחלפה בשלב מאוחר יחסית של ההפקה במארק אנדרוז. אבל זו לא הפעם הראשונה שבה בפיקסאר מחליפים במאים באמצע (ל"רטטוי" קרה בדיוק אותו דבר), ועד עכשיו זה הצליח להם. עוד לא אבדה תקוותנו.
3. הנוקמים (מאי)
(לפי התרגום של הטריילר הקצרצר בסוף "קפטן אמריקה", זה השם העברי של האוונג'רס. נצטרך להתרגל).
לא קראתי אף קומיקס של מארוול, לא צפיתי בסדרות המצוירות, ומרוב הסרטים הקודמים שלהם לא מאוד התלהבתי. אבל חייבים לצפות ל"אוונג'רס". פשוט כי כל כך הרבה תלוי בסרט הזה. אף פעם, בכל תולדות הקולנוע, עוד לא עשו דבר כזה: תפרו כמה סדרות סרטים עתירות תקציב ופרופיל לעולם אחד, והביאו את כל גיבוריהם לשיתוף פעולה בסרט יחיד. אחת הבעיות המשמעותיות ב"קפטן אמריקה", "איירון מן 2" ו"תור" היתה שכולם נראו כמו הקדמה ל"אוונג'רס", ועכשיו הסרט הבודד הזה יצטרך לקיים את כל ההבטחות. מארוול עשו הרבה דברים טובים עם העולם שלהם. הליהוק של כל הדמויות מצוין. וכנראה לא היה אדם שמתאים יותר לניסיון לנצח על כל זה מאשר ג'וס ווידון. אבל עם כל הכבוד לווידון, יכול להיות שהמשימה הזאת גדולה עליו. כל כך הרבה דמויות, קוי עלילה, ציפיות גדולות, שחקנים גדולים ואגואים ענקיים שאמורים כולם למצוא מקום בתוך שעתיים ומשהו – לך תדע אם זה בכלל אפשרי. זה יהיה מדהים אם הוא יצליח, וזה יהיה מרתק – מבחינת ההיסטוריה הקולנועית, לפחות – אם הוא ייכשל.
2. הדיקטטור (מאי)
אין לי שום הצדקה לזה. זה הימור מוחלט. לא ראינו עדיין שום טריילר ל"הדיקטטור", ואין שום ראיה מוצקה לכך שהוא יהיה שווה משהו. יש לי הרגשה טובה לגביו, אבל אולי זה משהו שאכלתי.
סשה ברון כהן, אחד הקומיקאים הטובים ביותר שקיימים היום, יגלם שני תפקידים – של דיקטטור מזרח-תיכוני ושל רועה עיזים – בסרט שיביים לארי צ'ארלס, שעשה עם כהן את "בוראט" הענק ו"ברונו" השרוי במחלוקת. להבדיל משני הסרטים האלה, "הדיקטטור" הוא לא חצי סרט מתיחות, אלא סרט עלילתי מתוסרט לגמרי, והם טוענים שהוא מבוסס על ספר מאת סדאם חוסיין (אבל באופן חשוד, חוסיין לא מופיע ברשימת הקרדיטים בימד"ב). בסרט משתתפים גם ג'ון סי. ריילי, אנה פאריס, בן קינגסלי ומייגן פוקס (מייגן פוקס?!). זה הרעיון של סשה ברון כהן בתור קדאפי/מובראק/אסד/חוסיין/חמנאי שנשמע מבריק; ומכיוון שכהן, כידוע, הוא לא רק מצחיק אלא גם איש אמיץ מאוד, אפשר לבנות על זה שהסרט יעצבן הרבה אנשים בעולם המוסלמי, יוחרם ויקולל, וכהן יספוג איומי רצח. כלומר, עוד כמה כאלה. שמח!
1. עליית האביר האפל (יולי בארה"ב; כנראה ב-2.8 בארץ)
כן, נו, אני לא מקורי. זה הכי נדוש בעולם לצפות ל"עליית האביר האפל", כל העולם ואשתו והילד החנון המתלהב שלהם מחכים ל"עליית האביר האפל", אבל מה לעשות? יש לכם משהו יותר טוב לחכות לו השנה?
זה לא רק ש"האביר האפל" היה אחד הסרטים הכי מרשימים של השנים האחרונות. וזה לגמרי לא קשור לבאטמן. וגם לא ממש לטום הארדי בתפקיד ביין, או לאן האתוויי בתפקיד אשת החתול (אם כי אני בהחלט לא מתנגד לשניהם). ובטח שלא לעיצובים המוזרים (והדי מכוערים) של כלי הרכב העטלפיים שנחשפו בתמונות מהסט. העניין הוא שכריסטופר נולאן לא משחק משחקים, ונמצא בסטטוס שבו האולפנים מרשים לו לא לשחק את המשחקים שלהם. כשכולם מנמיכים את הדרישות מהצופה למינימום האפשרי, הוא עושה סרטים אינטליגנטיים ומסובכים. להבדיל מכל סרט גיבורי-על אחר – שלא לומר, כמעט כל סרט הוליוודי, נקודה – נולאן לא עושה עוד סרט על באטמן, אלא את הסרט האחרון על באטמן. הוא הבהיר את זה, ואני מאמין לו: טרילוגית "האביר האפל" נסגרת כאן סופית. לא יהיה עוד סרט המשך (אם כי הריבוט שאין לחמוק ממנו מן הסתם עוד יגיע). לכן, להבדיל מכל סרט גיבורי-על אחר, נולאן לא כבול לכללי הז'אנר, הוא לא צריך לחזור לסטטוס קוו, ויש סיבה ממשית לחשוש לשלומן של הדמויות בסרט הזה. אני לא יודע למה לצפות מ"עליית האביר האפל", וזאת בדיוק הסיבה שאני מחכה לו.
"הדיקטטור" זה לא פשוט רימייק של הדיקטטור הגדול?
והאפקטים בספיידרמן, לפחות מהטריילר, טעוני שיפור.
ככה זה נשמע לי, לפחות, מכל המידע הזה
אבל היי, הדיקטטור הגדול הוא נהדר- אולי גם הדיקטטור יהיה
אני מקווה שלפחות הרימייק לא יסתיים בנאום מלא פאתוס.
אני לא אהיה מסוגל לראות את סשה עושה את זה לעצמו.
ג'ק קוטל הענקים
אמרת סטנלי טוצ'י, אמרת מספיק. הוא שחקן מצוין שלא יכול להיות רע בשום תפקיד ואם הוא שם אז לכל הפחות הקטעים בהשתתפותו יהיו טובים. אני רוצה להאמין שגם שאר הסרט.
הוא היה אחד הדברים הטובים ב Easy A
טי, טי, טי, טי, טי...
-No judgement, sweety, but you kinda look like a stripper.
-Mom!
-A high-end stripper, for govenors and athelets.
וגם ב
השטן לובשת פרדה
והדבר הטוב היחיד
ב-The Lovely Bones.
אני שואלת את עצמי
האם נולאן יכול להתעלות מעל עצמו? אני מקווה שכן.
נולאן בהחלט לא מתעסק בשטויות
הבמאי הטוב בעולם בעשור האחרון ללא תחרות.
באמת,אני רק חושב על כל הסרטים שהוא עשה אני ישר מחייך.
הבנאדם גאון וכל מה שהוא נוגע הופך לזהב,באמת שאי אפשר שלא לצפות לעליית האביר האפל,
זה פשוט נשמע טוב מדי.
בקשר לנוקמים,יש לי תחושה קשה של כישלון צורם,לפחות מבחינת איכות הסרט,
את ההייפ הוא מקבל ובצדק.
מתייחס שוב לכל סרט
ספיידרמן – גם לדעתי הריבוט הזה די מיותר זמן מועט כל כך לאחר הטרילוגיה, אבל בגלל השם הרע ש'ספיידי 3' המעפן עשה לה, אולי זה מוצדק, למרות שזה שוב על הסיפור מקור שלו וכו', רק שהפעם נראה שיש גם התמקדות בהורים שלו, מה שהיה בהחלט חסר בטרילוגיה. את אנדרו גארפילד אהבתי עוד מ BOY-A (והוא חיזק את חיבתי ב'ד"ר פארנסוס' ו'הרשת החברתית'), וגם אמה סטון מוכשרת (אפילו ג'ים קארי מסכים).
אברהם לינקולן – נשמע מגניב ביותר. נראה לי אני מבין הבודדים שאהבו את 'בוקרים וחייזרים', אז עוד שילוב הזוי כזה יתקבל בברכה. וגם יש פה את דומיניק קופר, שחיבבתי ב'קפטן אמריקה', ומרי אליזבת' ווינסטד מ'סקוט פילגרים' האפי.
ג'ק קוטל הענקים – לא יודע מה לחשוב. העלילה נשמעת נחמדה, הקאסט טוב, ובריאן סינגר ביים את שני האקס-מנים הטובים בטרילוגיה. מצד שני, הוא ביים גם את סופרמן חוזר המשעמם.
Bournce Legacy – אין מספיק מידע כדי שאגבש דעה…
פרומתאוס – כמו שאמרת, רידלי סקוט עשה סרטים טובים (בלייד ראנר, גלדיאטור, גם את 'אנשי המזימות' אהבתי) אבל היו לו גם נפילות. אבל לעזאזל, כל-כך התאהבתי במייקל פסבנדר ב'אקס מן' שאולי אני אלך רק בשבילו.
אמיצה – כמו ב Bourne, אחכה ליותר פרטים כדי לגבש דעה
הנוקמים – לדעתי הסרטים של מארוול התחילו ממש טוב ('הענק', 'איירון מן'ים). אחר כך הסרטים שלהם ירדו קצת ברמה. כמו שנאמר, הסרט הזה עושה ניסיון קולנועי מסקרן ביותר, וצריך ללכת רק כדי לראות אם זה יהיה הצלחה אדירה או פיאסקו. הדבר היחיד שאני לא אוהב בו זה שהחליפו את אדורד נורטון.
הדיקטטור – בהחלט נשמע מעניין. ברון כהן אחד האנשים הכי מצחיקים שראיתי (סצינת הפין הצועק מ'ברונו' עדיין רודפת אותי), וגם שאר הקאסט נשמע מבטיח. נראה לי שאני בהחלט אראה את זה.
עליית האביר האפל – שני דברים עיקריים עשו מבחינתי את 'האביר האפל'- הבימוי של נולאן והית' לדג'ר. אז כן, פרימן וקיין היו חביבים כתמיד וגם בייל אחלה שחקן, אבל מתישהו הקול הצרוד של באטמן שלו מתחיל לעלות על העצבים. ( http://www.youtube.com/watch?v=w2yv8aT0UFc ) .
לדג'ר ז"ל כבר לא איתנו, אבל נולאן עדיין כן, והוא אחד הבמאים הכי גדולים שהיו. ועם התוספות מ'אינספשן' (טום הארדי וג'וזף גורדון לוויט המעולים), זה גם לדעתי הסרט ה MUST SEE של הקיץ הבא.
אהבתי מאוד את הרשימה, פיש. מקווה שתעשה כתבות דומות בעתיד (סתיו 2012?)
הנוקמים - כי ג'וס ווידון הוא קונצנזוס
בין הנרדים,רק בגלל זה שווה לראות(ו"סריניטי" היה אנדרייטד,הינה אמרתי את זה)
"ספיידרמן המופלא" לא יוצא במאי...
(ל"ת)
וואלה
(ל"ת)
כנראה, גם, האביר האפל
בגלל שבדרך כלל סרטים אפיים ברמתו הם סרטי סוף הסדרה (שיבת המלך, אוצרות המוות חלק 2) והקתרזיס הוא סופי. לחשוב שאחרי כל האפיות של הסרט הקודם אנחנו צריכים להתמודד עם סרט אפי-באותה-מידה רק שהוא גם הפינאלה? זה לא נקלט. ואני סומך על נולאן שהוא יגיש לנו מעדן. זה חייב להיות טוב.
אגב, זה מצחיק איך בשנה אחת יוצאים לפחות שלושה סרטים
The Bourne Legacy, פרומתאוס ו"אוונג'רס" (באמת יקראו לו "הנוקמים" בארץ או שזה עוד לא השם הרשמי?) שמנסים להרחיב עולם\יקום מסוים.
כנראה שזה ממש נהיה טרנד חדש. אולי אפילו אחרי "אוונג'רס" נראה הרבה סרטי קרוס-אוברים לסרטים שהם גם לא סרטי גיבורי על…?
יכול להיות יותר גרוע מ'הנוקמים'.
בפוסטר הישראלי של 'קפטן אמריקה', כתוב 'גיבור העל הראשון' במקום 'הנוקם הראשון'. לא יודע מה אתכם, אבל סרט שיקרא 'גיבורי העל' ישמע לי מגוחך לגמרי.
(לא שנראה לי שיקראו לו ככה. JUST SAYING).
הסרטים של מארוול מהקיץ הבא עוברים
מההפצה של פרמאונט להפצת דיסני, הווה אומר מגלובוס גרופ לפורום פילם, כך שהפוסטר שראית לא בהכרח רלוונטי לשנה הבאה.
אני מקווה שיקראו לזה "אוונג'רס"
"הנוקמים" זה תרגום נכון, אני מניח.
אבל זה פשוט… האמת, לא נשמע טוב. לא מתגלגל לי טוב על הלשון. נשמע יותר מדי ילדותי, וצ'יזי.
"אוונג'רס" נשמע מגניב יותר.
זה שם תמוה
כלומר, "הנוקמים" הוא באמת תרגום נכון, זה השם המקורי שלא ממש מתאים. מה הם נוקמים? What do they avenge? בתור קבוצת גיבורי-על בשירות המדינה, אני מניח שהמטרה העיקרית שלהם היא להגן על הציבור, לא לתקוף. וגם אם קורה שהם מבצעים פעולת נקם על איזה רשע זה או אחר, זאת בוודאי לא המטרה העיקרית שלהם.
אולי סתם כי זה נשמע מגניב
ו'ליגת הצדק' היה תפוס
כנראה שזה פשוט כמו שדניאל אמר.
"אוונג'רס" נשמע מגניב.
דניאל?
בשביל הפרוטוקול, השם הוא מתן, אבל סתם מתוך סקרנות, מאיפה הסקת שזה דניאל?
אולי בגלל ש...
מי שכתב ש"אוונג'רס פשוט נשמע מגניב" זה משתמש בשם Daniel
בקומיקס המקורי אחת מחברות הקבוצה, וואספ
המציאה את השם כי הוא "נשמע דרמטי". זה היה התירוץ שלה.
בריבוט המודרני שכתב מארק מילר (הכותב של "קיק-אס", "מבוקש" ועוד) קראו להם "אולטימייטס" כי הם היו אמורים להיות החיילים האולטימטיבים (מתייחסים אליהם שם יותר כאל חיילים בשירות שילד שעוזרים לארה"ב לפתור קונפליקטים, למשל כמו זה בעירק, מאשר גיבורי על).
אבל בסרט אין את וואספ ונראה שהשם הומצא כבר קודם על ידי ניק פיורי וארגונו שילד מסיבה לא ברורה.
דעה מוקדמת בקצרה
ספיידרמן- נראה טוב, אבל למה לעשות את מה שספיידרמן הראשון עשה אבל עם שחקנים אחרים?
אברהם לינקולן- נשמע טראש כיפי. מצפה לזה מאוד.
ג'ק/בורן/פרומתאוס- מצטער, אבל אין לי עיניין בהם, לפחות כרגע.
אמיצה/איוונג'רס/עליית האביר האפל- שלושת הסרטים שאני הכי מצפה להם בקיץ הבא.
הדיקטטור- יהיה קורע, וחוץ מזה, סשה ברון כהן שולט.
עוד שני דברים:
*רד פיש, מה עם TED, הסרט הראשון של סת' מקרפליין, יוצר 'איש משפחה'? או שאין לך ציפיות ממנו?
*עליית האביר האפל ב-2.8??!! למה?
לא למדת כלום מ"סאות'פארק"?
סת' מקפלרן לא קיים, אלה פרות ים שעושות בשבילו את העבודה.
מצטרף לשאלה על TED
תודה שהזכרת. לדעתי איש משפחה היא ה-סדרת אנימציה, ללא צל של ספק. הסרט הזה בהחלט מסקרן אותי.
לגבי TDKR, 'האביר האפל' יצא בארה"ב ב 14 ליולי, ובארץ ב 24. אולי זו הנחה שגם הפעם הוא יגיע אלינו רק שבוע-שבועיים אחרי.
'האביר האפל' יצא
בארה"ב ב-18 ביולי ובארץ ב-24. בעוד 'אינספשן' יצא בארה"ב ב-16 ביולי ובארץ ב-22 ביולי. הנחה נכונה תהיה שTDKR ייצא בארץ ב-26 ביולי. כלומר, 6 ימים של המתנה, קריאת ביקורות משבחות מארה"ב ותחושת תסכול של 'מתי כבר יגיע?'.
אגב, בנוגע לTED
גם אני מאוד סקרן לגביו, אבל יש כמה דברים בסרט שמעוררים בי ספק בנוגע לאיכותו:
*מארק וולברג (לא ממש אוהב אותו, שחקן לא משהו).
*מארק וולברג ומילה קוניס (הפעם הקודמת שהם היו באותו סרט ביחד היה 'מקס פיין' המעפן).
וחוץ מזה, TED יוצא שבוע לפני TDKR, אבל זה לא קשור לאיכות.
מסכים לגבי מקס פיין
אחד הסרטים הגרועים שיצאו, ובושה למשחקים. אבל מארק וולברג (פייטר , על הכוונת, השתולים) ומילה קוניס (ברבור שחור) יכולים להיות מאוד טובים כשהם רוצים. מקס פיין פשוט סבל מתסריט גרוע, לדעתי. אני חושב ומקווה שתחת ביומו של מקפרלן תהיה תוצאה יותר טובה.
זה מהיוצר\תסריטאי ראשי של "איש משפחה" ו"אבא אמריקאי"
וזה נכון שזו הראשונה די הדרדרה וכבר לא מצחיקה כמו פעם (למרות שהשנייה משתפרת דווקא), אבל הבחור עדיין גאון. וכל מי שקרא את התסריט טוען שהוא מבריק. ואני אוהב את מילה קוניס וחיבבתי את הקומדיה האחרונה שוולברג השתתף בה עם וויל פארל.
אז אני דווקא כן מצפה לטוב מהסרט.
הבעיה עם פאמילי גאי זה שאין לה עלילה
כלומר, לכל פרק יש עלילה, אבל היא בעיקר תירוץ כדי לחבר בדיחות ביחד. בניגוד לסימפסונס, שיש לה איזה ערך מוסף גם אם הבדיחות לא עובדות במאה אחוז, אם פאמילי גאי מפסיקה להצחיק לרגע, היא מאבדת כל עניין. בסדרה (באמת מצחיקה) זה נסבל. אבל מקפרלן יצטרך להוכיח יכולת לבנות עלילה של ממש על מנת לעשות את המעבר לקולנוע.
הבעיה עם פאמילי גאי
זה שההומור שם מבוסס כמעט כולו על "וואט דה פאק?!". זה עובד פרק אחד, זה עובד שני פרקים, אפילו שלושה. אבל זה לא מחזיק עונה שלמה, בטח שלא מעבר לכך, ומרתונים של זה הם הדבר הכי מתיש בעולם.
סאות'פארק זה הדבר האמיתי לדעתי, יותר מהסימפסונים.
אני חושב שדווקא היא משתפרת מעונה לעונה
כל עונה היא נהיית יותר קיצונית ושחורה ויש קטעים שאני פשוט מוצא את עצמי צוחק כמו מטורף 15 דקות.
פשוט גאונות. …
על אייב לינקולן קוטל הערפדים -
יש קשר לסרטון הזה? http://www.youtube.com/watch?v=X58RPS665V0 האם הסרטון הזה יצא לפני שהוכרז על עשיית הסרט ההוליוודי או אחריו? או שזה סתם צירוף מקרים מוזר?
זו פרסומת לספר עליו מתבסס הסרט המדובר.
(ל"ת)
הא. אני תוהה למה החליטו לצלם לזה פרסומת
אם הסרט ההוליוודי יהווה הרי את זריקת המרץ המתבקשת למכירות של הספר.
תסתכל על התאריך
אני לא יודע מתי הכריזו על הסרט, אבל הסרטון הועלה לפני שנה וחצי. אולי אז הוא לא היה בתכנון עדיין ורצו לקדם את מכירות הספר.
מש"א.
(חוץ מזה שמיקה בטח מעדיפה שיפנו אליה בלשון נקבה.)
הסופר גם פרסם לפני כן את "גאווה ודעה קדומה וזומבים" שגם הוא מיועד לעיבוד קולנועי, מתישהו ב-2013.
אכן ותודה
אני פשוט תוהה כי אני מכירה את הערפד ולכן הכרתי את הסרטון – ולקרוא שיש כזה סרט הוליוודי שצפוי לצאת בקיץ הבא הפתיע אותי לאללה.
יש לי ציפיות גדולות מספיידרמן
אם הם החליטו להצטרף לטרנד הזה של תסריטים טובים ודיאלוגים טובים, בהחלט יתכן שיפור גדול מהסרטים הקודמים – שהיו טובים לזמנם (1 ו 2) אבל בעיקר כשראיתי אותם על המחשב והקפצתי קדימה את המונולוגים.
אולי סוף סוף תהיה לנו טריולוגיה מושלמת?
אחרי המון טריולוגיות שההמשך תמיד היה גרוע יותר מהסרט הראשון, וגם אם לא (ע"ע שליחות קטלנית או XMEN) אז בא השלישי ודפק את הסריה, אולי עליית הא"הא יצליח.
אני וה שלי מחזיקים לו אצבעות וציפורניים לגמרי.
צעצוע של סיפור.
(ל"ת)
אני יודע שאתה פיקסר פאן, אבל בעיני אלה סרטי ילדים
חביבים מאוד+ אך לא יותר.
מצטער, אני מבוגר, וסרטים שמכוונים לילדים/מבוגרים-שאוהבים-מאוד-סרטי-ילדים לא נחשבים בעיני (כמבוגר)מספיק להכנס להגדרה מושלמים.
הרי גם שר"ה נחשבה כטריולוגיה מצוינת – אבל רק בעיני הטולקינאים, השאר ראו בה עוד סדרת סרטי פנטזיה אובר דרמטית, עם משחק מחורבן ברובה ואפקטים יפים מאוד.
הלא תסכים שלנולאן יש רף גבוה מאוד: מבחינת הסיפור, המשחק, המתח וההוליוודיות המעצבנת שכמעט לא קיימת בסרטיו.
וכן, נהניתי מאוד מצש"ס 123. גם מבולט נהניתי נורא, אבל זה לא תפס אותי כמבוגר.
בהגדרה טריולוגיה מושלמת, אני מתכוון שאי אפשר למצוא אפילו פריים אחד שהיית משנה בסרטים.
שום משפט, שום טויסט. שום צליל רקע.
אני לא אומר שאין סרטים טובים יותר, אני רק טוען שזו יכולה להיות השלישיה הראשונה שמגיע לכל אחד מחלקיה ציון מצוין.
זהו. Now you can cast the stones back
אתה מחשיב את באטמן מתחיל כסרט מושלם?
הוא סרט טוב מאד, אבל הוא לא מושלם, לדעתי.
לדעתי, אנשים קמצנים נורא עם המלה "מושלם"
כמו שקישון כתב פעם: כבר לא אומרים הסרט הכי מוצלח של, אלא: אחד הסרטים המוצלחים של.
מותר וצריך לשבח מושלמות.
גם אם בסצינות אקשן במאי הוא לא מופת, זה לא שאתה מובך מלראות את זה, נכון?
(שלא כמו אצל מייקל ביי לפעמים).
לא, בדיוק להיפך: אנשים נדיבים איתה מדי.
למילים יש משמעות. המשמעות של המילה "מושלם" היא טוב במידה המקסימלית האפשרית, כזה שאין שום דרך לשפר אותו, חסר כל פגמים. סרט מצוין, שרק האקשן בו לא משהו, הוא לא סרט מושלם. סרט משובח מכל בחינה, חוץ מזה שהמוזיקה בסצינה 16 קצת מזייפת, הוא לא סרט מושלם. זאת לא קמצנות, זה שימוש במילה במובן הנכון שלה. זה שאנשים, בעיקר פקאצות, נוטים לתאר כל דבר בינוני פלוס כ"מושלם", זה רק כי הם לא מבינים מה הם אומרים, או שאין להם שום חוש ביקורת. אם אתה חושב שסצינות האקשן ב"באטמן מתחיל" הן לא יותר מ"לא מביכות", אז גם אתה לא חושב שזה סרט מושלם.
בקריאה לאחור, זה נראה כאילו אני טוען
שטרילוגית "צעצוע של סיפור" מושלמת. אז לא, לא ממש – זה לא שלא הייתי משנה בה אף פריים, אבל להגדרה הראשונית של, של טריולגיה שאף חלק בה לא דפק את הסריה, היא הכי מתאימה.
אני הייתי הולך על "בחזרה לעתיד"
(ל"ת)
אפשר גם לציין את שר הטבעות. לא שאני אוהב במיוחד את הטרילוגיה, אבל קשה להצביע על סרט אחד מתוכה ולהגיד "הנה, זה פויה בניגוד לשאר".
חלק 3 שנוי במחלוקת
(ל"ת)
גם 2, האמת.
בצפיה מאוחרת, הראשון הוא היחיד שהזדקן בכבוד.
גם לגבי התגובה של אנטרקס.
השני יותר טוב מהראשון
(ל"ת)
לא, הוא לא.
(ל"ת)
גם אני פעם אהבתי את השני יותר מהראשון
אבל פעם אחרונה שראיתי את הטרילוגיה כבר לא הייתי בטוח .
אני אוהב את שניהם בערך באותה מידה =)
מה שבטוח , השלישי הכי פחות טוב
אבל ריבוט המחווה שלו בסקס והעיר 3 יהיה מצוין!
(ל"ת)
כנל לגבי "גאוני"
(ל"ת)
אם ככה, כדי להפריך את טענתי,
הבא נא כמה דוגמאות לסרטים שבעיניך מושלמים.
ואם תאמר שאתה לא מחלק לסרטים ציונים, ובטח לא "מושלם", אז זה מוכיח את טענתי שאנשים קמצנים בזה.
אתה איש לא?
?are you a man or a fish
אתה משום מה יוצא מנקודת הנחה
שיש סרטים מושלמים.
(אגב, יש דף סרט אחד באתר שמוכיח שאני לא לגמרי עקבי).
(ל"ת)
אהמ אהמ.
http://www.fisheye.co.il/movies/princess_bride/
לקח לך ארבעה חודשים לעבור על כולם?
(ל"ת)
אוקיי, אני אסתכן:
הנה רשימה קצרה של סרטים מושלמים בעיני, כשההגדרה העיקרית שלי היא שאי אפשר היה לשפר שום דבר בסרט – כלומר הוא מושלם כפי שהוא.
נראה לי שגם מי שלא יסכים עם הבחירות שלי, יוכל להבין מאיפה זה בא (לא רק מIMDB ):
"הבלתי משוחדים"
"מת לחיות"
"בחזרה לעתיד"
"שליחות קטלנית 2"
"חומות של תקווה"
"יוקרה"
"שלושת הימים הבאים"
"kung fu hustle"
"דג ושמו וואנדה"
"משפחת אדמס"
ברור שהמון יחלקו עליי, אבל לפחות תודה שאפשר לתת ציון כזה?
"שליחות קטלנית 2" הוא סרט מושלם
אם אתה מתעלם מהחור הענק שעומד במרכז הסרט, או מהמשחק הגרוע של הילד ההוא שמשחק את ג'ון קונור, או מזה שאם אתה לא צופה בגירסת הבמאי אין ממש Pay-Off לחזיונות של שרה קונור.
גרסת הבמאי אולי מסבירה יותר, אבל היא נוראית.
הקטעים עם החזיונות מביכים ומשוחקים רע וטוב שנחתכו החוצה.
לדעתי.
חוץ מזה, הבעייתיות בחזרה בזמן ידועה ולא פוגמת בסרט, כי אפילו ב"בחזרה לעתיד" שאמור להיות חף מסתירות – יש סתירה פשוטה:
אי אפשר ליצור באמת.
כסרט – שליחות קטלנית מושלם בעיני.
"בחזרה לעתיד" ממש לא חף מפרדוקסים
אבל העובדה שאין באמת מכונות זמן היא לא אחד מהם. יש הבדל בין להמציא דברים שלא קיימים במציאות לבין קו זמן שסותר את עצמו.
אבל קו זמן שכולל מכונת זמן בהכרח יסתור את עצמו!
ברצינות! וזה לא נסיון נפשע מצידי לחזור לדיוני הבוחצלגיחצן העליזים…
אני לא מובך בקלות באופן כללי
אבל זה לא אומר שלא הייתי משנה אף פריים בבאטמן מתחיל, שזו ההגדרה שלך לשלמות.
לפי מה שאתה אומר,
את סדרת באטמן של נולאן רק קומיקסאים מושבעים אהבו את הסדרה, ובשביל כל השאר היא הייתה סתם אובר בומבסטית, אפלה מדי עם פס קול מעצבן ומשחק מעולה של הית' לדג'ר.
"שר הטבעות" הייתה ממש לא רק לטולקינאים.
להפך, צופים רבים של הסרטים לא קראו את הספרים ובעקבותיהם קראו את הספרים,
וצופים רבים יותר ראו את הסרטים, ניסו לגשת לספרים, פרשו אחרי גג 100 עמודים וחזרו לסרטים בהנאה רבה.
לא נכון. הבאטמן של נולאן הוא הכי ריאליסטי שיש.
במיוחד כסרט קומיקס. למעשה, הוא בכלל לא נראה ומתנהג כמו סרט קומיקס.
לכן הוא לא פונה למגזר אחד.
אני מת לראות איך יראה הבאטמן השלישי שלו, בהתחשב בזה שבגדול – אין אצלו אלמנטים על טבעיים.
מה הופך סרט לסרט ילדים?
במקרה של פיקסאר ההבדל היחיד הוא שאין בסרטים שלהם סקס וסמים.
למעשה, הרבה מאוד טולקינאים לא אוהבים את הסרטים.
הקהל של סרטי שר הטבעות לא רק גדול (בהרבה. מאוד.) מקהל הקוראים של הספרים, הוא גם לחלוטין לא חופף לו – רבים מאוהבי הספרים מתעבים את הסרטים ולהיפך.
אז יש 2 אפשרויות:
אפשרות א, שהבאתי דוגמה גרועה, ואני צריך לשוב בי.
אפשרות ב, שטעיתי קצת, וחובבי שר"ה (הסרט) הם לא מהמגזר הטולקינאי אלא מאלו שאוהבים מאוד סרטי פנטזיה. זה פלח שוק גדול מאוד אולי, אבל עדיין מגזר.
וכמובן שאם זה יתברר כלא נכון...
אפשר יהיה לטעון שחובבי שר"ה הסרט הם אנשים שאוהבים רק סרטים בהשתתפותו של אורלנדו בלום, ואם זה לא ילך, אז רק אנשים שאוהבים שוקולד (גם זה מגזר), או רק כחולי עיניים (זה יושב על אותו הגן), או… או שאפשר לא לזרוק הצהרות מופרכות ולא מבוססות על מנת לחזק טיעון בעייתי.
שר הטבעות ?
(ל"ת)
כשראיתי את השם ביל ניי
חשבתי לרגע ש-Bill Nye the Science Guy החליט לעשות הסבה מקצועית לשחקן. דווקא יכל להיות מעניין.
הנוקמים
תגידו, לא היה כבר סרט שנקרא כך? אני זוכר משהו עם אומה תורמן ומטריות, אבל יכול להיות שאני חושב על משהו אחר.
מעבר לזה – אני סקפטי לגביו. אני לא רואה איך ווידון יצליח לאחד כל כך הרבה דמויות ועלילות לסיפור סגור ומובן.
על "אברהם לינקולן" עוד לא שמעתי – אבל אני הולך לראות אותו כשיצא!
כן.
גם הוא היה The Avengers.
מבוסס על סדרה משנות הששים באותו שם. אנשים שחיו אז (שם קוד: אמא שלי) זוכרים אותה בחיבה רבה.
ומסתבר שהשם שלה בארץ היה 'הגומלים'. גם לא משהו, אם להודות על.
הנוקמים - כי חייבים סרט באורך מלא שכולל את איש הלוף
(הרי ברור לכולנו שהסרט הקצר http://www.fisheye.co.il/loof/ הוא רק קדימון ל"נוקמים")
טוב, אז אני חייב למחות, כי לא-מזמן בחלק הראשון של הכתבה
הבטיחו לי רשימה של סרטים מסקרנים בפוטנציה, עם כמות מפתיעה של סרטים שאינם המשכים/עיבודים או מה שלא יהיה. ובכן, אותה כמות "מפתיעה" עומדת – בהנחה שאני לארג' וכולל בה את "פרומתיאוס" – על חמישה סרטים בדיוק, שניים מהם פשוט לא מעניינים אותי (המיוזיקל והדיקטטור), כך שכאן האשמה היא אולי עלי, אחד בכלל לא ברור על מה הוא ואיך הוא יוצא (פרומתיאוס) – אני מתכוון ברמת הכלום – כך שלפתח ציפיות בכיוון כלשהו נראה לי פשוט מיותר, ולגבי אברהם לינקולן קוטל הערפדים – תסלחו לי, אבל בניגוד לאנשים שעדיין מתאוששים ממה שהסרט הקודם של הבמאי עשה להם במוח, אני עדיין מתאושש ממה שהוא עשה לי לבטן ולעיניים. לא, האיש הזה *לא* יודע לביים אקשן בכלל – אלא אם כן לנעוץ מזלגות בעיניים של הצופים בזמן שהם מסתובבים בבלנדר זה הסטנדרט החדש (אבל כשאני חושב על זה, "מבוקש" בהחלט הקדים את זמנו – הוא סיפק את כל כאבי-הראש שעושים סרטי תלת-מימד, רק בלי המשקפיים). חוץ מזה, אברהם לינקולן נגד ערפדים נשמע כמו קונספט מעפן (לעומת זאת, אם זה היה אברהם אבינו…). אה, כן, יש גם את ההוא של פיקסאר, שאני בטוח שיהיה טוב. אבל חוץ מזה? היבול של הקיץ הקרוב הוא במקרה הטוב מאוד-מאוד לא מלהיב.
אני ספרתי
שמונה המשכים (כולל "הנוקמים"), ו-11 שהם לא המשכים, בינהם 1 ריבוט, 1 רימייק, 2 מבוססים על אגדות, 1 מבוסס על תכנית טלויזיה, 1 מבוסס על מחזמר, 1 פריקוול(?) בעל קשר עקיף בלבד לסרט קיים, ו-4 שאינם מבוססים על שום חומר שהוסרט בעבר. זה בהחלט מספר גדול יחסית של לא-המשכים. אם אתה מצפה לסרטים מקוריים ממש – כאלה שאינם מבוססים על שום מושג קיים – אז אתה מחפש בעונה הלא נכונה, בעידן הלא נכון.
אבל "אוונג'רס" הוא לא בדיוק המשך
הוא "קרוס-אובר" , ומצד שני התחלה של פרנצ'ייז חדש שיעמוד בזכות עצמו. כמו "הנוסע השמיני נגד הטורף" ו"פרדי נגד ג'ייסון". נקווה רק שלאוונג'רס תהיה יותר הצלחה מלסרטים שהזכרתי.
אז המסקנה היא שהקיץ הפך לעונה מחורבנת.
זה שמהקיץ הקרוב לא יצא לנו "מלחמת הכוכבים" או "אינדיאנה ג'ונס" חדש, זה כבר די נתון. אבל זה שאין בו אפילו משהו שדומה ל-"סופר 8" – זה כבר מסווג אותו מבחינתי בתור קיץ שאין בו שום דבר מיוחד לצפות לו.
מה גרם לך לצפות שנה קודם לסופר 8?
(ל"ת)
נראה לי שזה בגלל שהוא די אהב
את הסרט הקודם של JJ אברהמס, "קלוברפילד":
http://www.fisheye.co.il/?p=14806&comNum=364201#li-comment-364201
לא זוכר עם שמעתי עליו שנה מראש,
אבל הוא היה, כמדומני, הסרט שהצבעתי עבורו בסקר "הסרט שאתה הכי מצפה לו בשנת 2011", בדיוק מהסיבה הזו – סרט קיץ שמבוסס על תסריט מקורי בתוך ים של המשכים, עיבודים, רימייקים ושאר מרעי-בישין.
מה עם CARNAGE של פולנסקי?
Carnage של פולנסקי
הוא פחות או יותר ההיפך המוחלט מסרט-קיץ, מכל בחינה אפשרית.
אתה צודק.
איך אפשר לשכוח את סרט הקיץ האולמטיבי – מבוסס על מחזה זוכה טוני, מתרחש כולו בחדר אחד, רק ארבעה דמויות, הדבר היחיד שהם עושים זה לדבר ולדבר, ויש לסרט מלא מסרים על מוסר, אלימות מעמדים חברתיים. זה באמת נשמע כמו הסרט הכי מלהיב ומאיץ אדרנלין שנוכל לתפוס!
וכמובן, אי אפשר שלא להזכיר את הדבר שהכי הופך אותו לסרט קיץ – הוא יוצא בנובמבר. 2011.
פעם ראשונה בסרט של באטמן
שבו אי אפשר לדעת אם באטמן ישאר בחיים בכלל!!
נולאן לא יהרוג את באטמן
אם התוכניות המקוריות שלו היו מתגשמות והג'וקר היה יכול לחזור לתפקיד הנבל גם בסרט הזה ולסיים את העניין עם באטמן הייתי עוד מאמין שהיה סיכוי שהוא יהרוג אותו, אבל בלי הג'וקר נשאר הפתח הזה שלא מאפשר לנולאן להרוג את באטמן. אני מתאר לעצמי שהסרט יסתיים בזה שברוס ווין מחליט לזייף את מותו ולקבל את הזהות שלו כבאטמן כמי שהוא, והוא ילך להילחם בג'וקר שבטח ברח או משהו.
האמת? אני בכלל לא בטוח
איזו עוד דרך יש לו לוודא שהסרט הזה באמת יהיה האחרון, ושאחרי שהוא יעזוב וורנר ברוס לא יעשו עוד סרט עם ג'ואל שומאכר, או משהו? כמה שהסוף יהיה "מוחלט", תמיד תימצא דרך להמשיך הלאה כל עוד הגיבור חי, ולפעמים גם זה לא. האמת, אם הוא רוצה באמת לסיים את הסדרה באופן מוחלט, כך שאף אחד לא יוכל להמשיך אותה בשום אופן, הוא צריך לא רק להרוג את באטמן, אלא גם להשמיד את גותאם סיטי בפיצוץ אטומי, ואחר כך להראות את הגופה המפוייחת של ברוס וויין עם מכתב חתום על ידי חוקר מקרי מוות המעיד על זהותו. ולא בטוח שגם זה יספיק.
זה לא יזיז להוליווד
הם פשוט יעשו ריבוט…
ריבוט זה בסדר
אני חושב שהיה ברור שהריבוט בדרך מהרגע שבו נולאן אמר שהבאטמן השלישי שלו יהיה האחרון. ריבוט לא "מפריע" לטרילוגיה שלו, כמו שאף אחד לא יטען שסדרת באטמן של נולאן היא לא מוצלחת בגלל "באטמן ורובין".
איני מנסה להכתיב הנחיות לעורכים,
אבל נראה לי ש"מי צריך לדעתך לביים את הריבוט של באטמן?" או משהו בסגנון הזה יכול להיות אחלה רעיון לסקר.
לשיקולכם (או לאי-שיקולכם, אם אתם לא מקבלים את ההצעה, וגם זה בסדר גמור).
זה לא עבד לדאגלאס אדאמס...
(ל"ת)
לא יספיק
אח אבוד, תאום, שיבוטים, רובוטים, מישהו אחר ששאב השראה מברוס, אלפרד, בן של אלפרד, טוסטר משולשים, הכל היה חלום, מציאות מדומה, פריקוולים, פלאשבקים, וזה ב15 שניות מחשבה. אם לא רוצים לתת למשהו למות ואין שום יושר אומנותי, אין בעיה.
או באטגירל
הסיידקיקית היחידה שהם יכולים להביא ליקום היותר ראליסטי הזה
להיפך
הנושא של הטרילוגיה (או לפחות שני הפרקים הראשונים) הוא כיצד בטמן הופך לבטמן. הפרק הראשון הוא סיפור המקור הקלאסי, הפרק השני הוא המבחן האמיתי הראשון של בטמן כסופר-גיבור מתפקד, ובפרק השלישי, מן הסתם, יושלם התהליך והוא יגיע להבנה אמיתית של מי הוא ומה הוא מייצג. אני מצפה שהטרילוגיה תסתיים עם התחייבות מחודשת, והפעם מושכלת, של בטמן לתפקידו.
WHAT SHE SAID
בסוף TDK שמו של באטמן מושמץ והוא הופך לפושע בעיני העיר. לדעתי בסרט הזה הוא יטהר את שמו ויוכיח לגות'האם שהוא הגיבור שהיא צריכה ורוצה, ויהפוך ללוחם בפשע שכולם סומכים עליו שיציל את היום.
לגבי הריבוט, אין לי בעיה איתו, אבל או שיחכו קצת ויתנו זמן "להספיד" את הטרילוגיה המופתית של נולאן או שלפחות לא יעשו עוד סרט על המקור שלו, אלא משהו אחר (אולי סרט שדי מבוסס על המשחק ARKHAM ASYLUM המעולה)
לא ראיתי את האביר האפל אבל היה כאן ספוילר, לא?
(ל"ת)
אם כבר, הכיוון הכי נכון שאפשר לללכת בו,
במידה ולא ירצו ליצור ריבוט, זה להחליט שהטרילוגיה של נולאן הם "סרטי ההתחלה של באטמן" ובעוד איזה 8-10 שנים תתחיל סדרה שממשיכה את סרטי באמטן של נולאן, ומתחילה בערך מאותו מקום שבו "באטמן" של טים ברטון התחיל, כשבאטמן כבר פעל לא מעט שנים והקנה לעצמו שם בגות'האם.
לזה קוראים המשך, לא?
(ל"ת)
לצערי, 8-10 שנים זו הערכה אופטימית מאוד
אבל כן, זה כיוון אפשרי אחד, באותו האופן שבו, בתיאוריה, בטמן לנצח ובטמן ורובין ממשיכים את סרטיו של ברטון.
למה "בתיאוריה"?
הם לא ממשיכים אותם רשמית?
רשמית אולי כן
אם כי למיטב זכרוני אין נקודות מסוימות של המשכיות פרט לשחקן שמשחק את אלפרד. יותר חשוב מכך, ההבדל בין הטון של סרטיו של ברטון והסרטים המאוחרים, כמו גם החלפת השחקן הראשי, גורמים לכך שלי אישית קשה מאוד לחשוב עליהם בתור סדרה אחת.
החלום הרטוב של הפאנבויז זה שנולאן ובייל יתאחדו עוד 15
או 20 שנים ויעשו עיבוד ל-The Dark Knight Returns של פרנק מילר.
הוא לא חייב להרוג אותו אם הוא לוקח השראה מהקומיקס
ביין, הנבל שיופיע בעליית האביר האפל, שבר לברוס וויין את הגב בזמן שהם נלחמו באחד הסיפורים של באטמן. אם נולן יחליט ליישם את זה בסרט, זה יכול להיות סיום שדי סוגר את הטרילוגיה (אם נגיד ברוס נשאר משותק), גם אם לא בצורה אופטימית מאוד.
ואגב ביין, מעניין אותי מאוד לראות מה נולן עושה איתו בסרט ואיך הוא משלב אותו בעולם הריאליסטי למדי שהוא בנה בשני הסרטים הקודמים.
"אבל עם כל הכבוד לווידון, יכול להיות שהמשימה הזאת גדולה עליו. כל כך הרבה דמויות, קוי עלילה, ציפיות גדולות, שחקנים גדולים ואגואים ענקיים שאמורים כולם למצוא מקום בתוך שעתיים ומשהו – לך תדע אם זה בכלל אפשרי."
זה נכון שברוב הסדרות של ווידון לא היו שחקנים עם אגואים ענקיים כמו מה שמצפה לנו באוונג'רס, אבל גם מי שלא חושב שג'וס ווידון הוא מה שחלק מהמעריצים הפאנאטיים עושים ממנו עדיין זוכר שהוא הצליח לקחת סדרה שנקטעה באופן מצער (Firefly) ולעשות לה סיום קולנועי יותר מראוי (Serenity) שעבד מצויין גם כסרט עצמאי בזכות עצמו ובלי קשר לסדרה.
ואחר כך הוא הצליח להתעלות אפילו על זה: כשהוא פחד שDollhouse תיחתך ע"י פוקס בסוף העונה הראשונה הוא יצר את Epitaph one – פרק אלטרנטיבי לסיום העונה שמתרחש בעתיד הרחוק אבל בסוף לא עלה לשידור בגלל שפוקס כן חתמו על עונה שניה. ואחרי שעלתה עונה שניה הוא סיים אותה עם Epitaph two שבעצם ממשיך את Epitaph one. היופי הוא שהסדרה ללא שני הפרקים האלו יכולה לעמוד באופן עצמאי, העונה הראשונה עם Epitaph one יכולה לעמוד באופן עצמאי, ואפילו שני חלקי הEpitatph יכולים לעמוד באופן עצמאי ובזכות עצמם.
לכל זה אפשר להוסיף את העובדה שבתקופת שביתת התסריטאים הוא גם הצליח לקחת כמה חברים ולהראות שהוא יודע לתת טיפול יחודי לסופר גיבורים עם Dr Horrible Sing-a-long blog. אז נכון שאי אפשר לדעת עדיין אם אפשר להכניס את כל העלילות הנפרדות של האוונג'רס לתוך סרט בודד. אבל אם יש מישהו אחד בהוליווד שיצליח לעשות את זה – זה כנראה ווידון.
אני מפחד לעורר עלי את חמת מעריצי ווידון
אבל צריך להגיד שבתור לא מעריץ שלא ראה אף פרק של פיירפלי, סרניטי הוא סרט לא רע. אבל מצויין הוא לא.
אני דווקא מסכים עם גיא
בעיקר כי הוא אמר שזה סרט "שעבד מצויין", ולא שמדובר בסרט מצויין. ההבדל הוא בכך ש'סרניטי' הוא סרט שכיף לראות – הוא זורם מאוד, מהנה מאוד, עם אקשן טוב, בניית עולם לא רעה, סיפור מעניין ודמויות וליהוק מוצלחים (חוץ מאינרה, שהיא מזעזעת). גם השילוב שלו בין ז'אנרים וסגנונות (מדע בדיוני, בוקרים, הומור, דרמה) הוא די יוצא דופן, ובעיקר, מנוהל היטב. כמו שגיא אמר, זה סרט שעובד.
אבל כל זה לא הופך אותו לסרט מצויין – כי אין לו מספיק מה להגיד, ומה שהוא בוחר לומר לא מספיק מעניין ו/או הגיוני. ובכל זאת, הייתי מסתפק בסרטים כמוהו בכל יום: זה קשה מאוד לעשות סרט זורם, מהנה ושאינו מעליב את האינטיליגנציה.
ראיתי בדיוק את הסרט אתמול
ומפתיע אותי איך אף אחד לא מזכיר את הנבל של הסרט, "The Operative".
http://vid2.anyclip.com/wRfpIoiI6qPTQ+LBck5W9DIzu4hKjsrVnKOKuX2PulWLFfxuv9YZaMN5nt+sU7t0XCFq4YjGUu0DjZD-GmCDhCjaSa6wHaN5-0eOIkAx0Tg=
"Do you know what your sin is, Doctor?"
פשוט נבל מעולה. בגלל זה הפסקתי לדאוג מזה שלוקי שלא ממש סבלתי ב"ת'ור" יהיה שוב הנבל.
אני בטוח שווידון יהפוך אותו למעניין.
אני שמח שאדם שם לב לניסוח שלי כי בדיוק לזה התכוונתי: גם אני לא הייתי מכניס את סרניטי לרשימת הסרטים הטובים שיצא לי לראות, אבל מדובר בסופו של דבר בסרט שמצליח להיות גם יחודי יחסית בסגנון שלו (סרטי מד"ב-הרפתקאות בחלל הם משהו לא כל כך נפוץ) וגם להיות מהנה לצופה שבא בלי שום רקע קודם, כשבמקביל עבור מי שראה את פייפליי הוא גם מהווה סגירה מוצלחת לסדרה עצמה (וגם אני אגב ראיתי אותו לפני שבכלל ראיתי את פיירפליי).
כל מה שאמרתי הוא שלוודון יש גם קבלות בתחום של הסופר-גיבורים וגם בהיבט של הclosure. רד אמר בעצמו אמנם שאין לו עדיין קבלות בבנייה של סרט עתיר תקציב (ועוד כזה שמהווה בעצמו סגירה של 5 עלילות שונות מסרטים עתירי תקציב ורווחים אחרים), אבל אם הסרט יהיה מוצלח בבסיס שלו אני לא רואה איך זריקה של עוד תקציב עליו תהפוך אותו לפחות מוצלח. החשש היחיד הוא מexecutive meddling לדעתי, אבל אני מניח שזה תמיד יהיה החשש בלי קשר לבמאי שאמון על הסרט.
ב"סרניטי" היו די הרבה דמויות מרכזיות
וכולן קיבלו חשיבות וזמן מסך כמעט שווה ואת הרגעים שלהם.
והסרט נמשך רק שעתיים.
היו גם לא מעט פרקים ב"באפי" ובסדרות האחרות שלו בהן הוא הצליח לעשות את זה גם ב-40 דקות.
ובגלל שדי ברור ש"אוונג'רס" יהיה לפחות שעתיים וחצי, אני לא רואה פה שום בעיה.
אז הן לא היו מרכזיות.
(ל"ת)
בסרניטי יש הרבה דמויות
ומי שצפה בסדרה מכיר את כולן ורואה איך הסרט מפתח כל אחת מהן ע"י זה שהוא נותן להם סצינה או שתיים שבהן הם מרכזיים. אבל הדמויות היחידות שאפשר לקרוא להן מרכזיות לאורך כל הסרט הן מאל וריבר – הן אלה שעוברות תהליך במהלך הסרט עצמו, שאותו ניתן להעריך גם בלי היכרות עם הסדרה.
עם זאת, כדאי לשים לב שהמצב די דומה באוונג'רס – הרבה דמויות שפותחו במקורות קודמים. אני מניחה שוודון יתמקד, שוב, באחת או שתיים (ההנחה ששמעתי היא טוני סטארק וקפטן אמריקה) ויתן לאחרות רגעים שמוקדשים לכל אחת מהן.
אינרה
יש סיכוי טוב שלא אהבת אותה בגלל שהרבה מאוד סצינות שלה הגיעו ל-deleted scenes בדיוידי, אז מה שנשאר היה הרבה פחות הגיוני ולא נראה כמו חלק אינטגרלי מהסרט.
זה מתקשר למה שאמרו פה על קאסט גדול בו כולם קיבלו את זמן המסך שלהם, כלומר, גם ווידון לא יכול לבצע ניסים, ויש דברים שפחות הולכים לו, כמו לכולם. ובכל זאת, הוא התמודד עם משימת דחיסת המידע הרבה יותר טוב משרוב האחרים היו מתמודדים.
כן, כולנו עבדי וודון וכו'
בלי קשר להערצה המוגזמת לאיש, אני מסכים וכתבתי שהוא היה האיש הנכון למשימה. זה פשוט שעם כל הכבוד ליצירת סדרת רשת מגניבה עם החברים, הוא מעולם לא עשה שום דבר דומה לסרט ענק-תקציב בכיכובן של ארבע דמויות שכל אחת מהן כיכבה בסרט שהכניס לפחות 150 מיליון דולר בפני עצמו, פלוס כמה דמויות אחרות, ושצריכה להיות לו גם עלילה. זו לא אשמתו – גם אף אחד אחר לא עשה שום דבר כזה.
איכשהו, אני די בספק שירשו לווידון לסיים את "הנוקמים"
בסוף סגור כמו זה ש-"סרניטי" נתן ל-"פיירפליי", ובטח לא כמו זה שפרקי Epitaph נתנו ל-"דולהאוס". זאת אומרת, יכול להיות שהוא ירצה, ושנראה סצינת סיום אלטרנטיבית על הבלו ריי, אבל נראה לי שהאולפן יהיה מעוניין בסוף שממנו אפשר לייצר גם המשכים.
אגב, עוד משהו בקשר לווידון והנוקמים
אם כבר אנחנו עוסקים במוות אפשרי של גיבורי על: ווידון הוא הרי רוצח סדרתי של דמויות ראשיות. הוא ידוע בכך שאין לו בעיה לחסל אפילו דמויות אהובות. אם זה היה תלוי רק בו, בטח לא כל האוונג'רס היו שורדים את הסרט. השאלה היא האם מארוול יתנו לו לעשות את זה, ואם כן, את מי יהרגו.
אולי את הדמות של קובי סמולדרס...
(ל"ת)
אם ירצה, יש סיכוי סביר שיתנו.
הרג גיבורי על הוא מסורת ארוכה ומכובדת בקומיקס – זה כבר קרה לדי הרבה דמויות. ברור שהן חוזרות בסופו של דבר, אבל זה לא מפריע למעריצים להתעלף מדאגה. עשו את זה לסופרמן, כמעט עשו את זה לבאטמן, עשו את זה לקפטן אמריקה, עשו את זה לבערך חצי מהדמויות באקס-מן – אם צריך, יעשו את זה גם פה. זה יהיה טוב למכירות.
זה לא כאילו זה לא קרה כבר
ב"אקס מן 2" למשל הרגו דמות מרכזית, וב"אקס מן 3" הרגו די הרבה.
אבל פה המצב שונה, לכל הדמויות האלה יש פרנצ'ייזים להמשיך. סרטים שיבואו שנה או שנתיים אחרי "אוונג'רס". אז להרוג אותן יהיה בלתי אפשרי. עוד פגם בתוכנית של מארוול ליקום סינמטי משותף, אין תחושת סכנה לאף אחת מהדמויות. ברור לך שכולן יצאו מזה בחיים.
טכנית, רק לאיירון מן ולתור כבר מובטחים המשכים.
וכשחושבים על זה, זה יכול להסביר למה מארוול לא הסגירו את השמות של שני הסרטים שלהם ב-2013 – הם מהווים מעין אנטי-ספוילר לאוונג'רס.
אני חושב – זהירות ספוילר ספקולטיבי – שאם מישהו ימות בסרט, זה יהיה הענק. הוא הוכיח פעמיים שכדמות שסוחבת סרט שלם, הוא בעייתי, הוא הסרט הפחות מצליח מבין סרטי מארוול, ולפחות כרגע לא ידוע על כוונה לעשות לו סרט המשך. חוץ מזה, הוא דמות טרגית ממילא, אז יהיה קל לתת לו סצינת מוות הירואית, להיות עצובים מאוד, ולא להפסיד (מבחינת מארוול) שום דבר.
ולתת את המידע שיצאו המשכים לת'ור ולאיירון מן זה לא
ספוילר?
אני חושב שהעניין פה הוא אחר, שהם פשוט רוצים שזהותם של הסרטים תהיה הפתעה. אולי אחד מהם הוא הסרט המצופה ל"ד"ר סטריינג'".
ולא נראה לי שהענק ימות, לא כי אתה לא צודק אלא בגלל ש… הענק לא יכול למות. הוא חזק מדי.
הוא גם לא יתן לברוס למות. דיברו על זה הרבה בקומיקס, וגם היתה סצינת פתיחה אלטרנטיבית ל"הענק הירוק" שהראתה בדיוק את זה (באנר נוסע לאנטרטיקה ומנסה להתאבד שם, ולמרות זאת הענק בכל זאת יוצא ועוצר את ניסיון ההתאבדות. זה מראה שלא משנה מה, הענק לא יניח לברוס למות).
אני גם לא מאמין שמארוול באמת ויתרו על האפשרות לפרנצ'ייז לענק. הם בטח חושבים ש"אוונג'רס" יגרום לעניין מחודש בדמות מהקהל, אם הסרט יהיה טוב ומצליח.
חוץ מזה, מנהל האולפן של מארוול כבר הודיע
שמתוכנן סרט המשך לקפטן אמריקה, וגם סרטים לבלאק ווידו והוקאיי, ולסוכן קולסון, ובכלל לכל אירגון שילד. בקיצור, די ברור שמארוול לא יתנו לג'וס להרוג פה אף אחד. קצת מבאס.
מצד שני אחרי שיצמד לו התג היוקרתי "מהבמאי של אוונג'רס" ג'וס יוכל פחות או יותר לעשות מה שבא לו, כמו נולאן. והוא יוכל ליצור סרטים מקוריים גדולים משלו ולהרוג כמה דמויות שהוא רק רוצה. אולי אפילו נזכה לראות המשך ל"סרניטי"!
בהנחה שהאוונג'רס יצליח, מאוד.
זה סרט בפרופיל גבוה עם מקדמי הצלחה גבוהים, אבל זה לא בדיוק טריוויאלי שהוא יהיה 'האביר האפל'.
לא אמרתי שהוא יהיה "האביר האפל"
למרות שמיליארד דולר זה לא לגמרי לא אפשרי, בעיקר כשברור שהסרט יהיה בתלת-מימד ויש בו את איירון מן.
אני פשוט חושב שהוא יהיה סרט די מצליח, גם אם הוא לא יהיה סרט טוב, הנוכחות של איירון מן לבדה תהפוך אותו למצליח.
ואם הסרט יצליח, אז ג'וס יזכה בטאג-ליין "מהבמאי של אוונג'רס" וזה אמור לאפשר לו לפרוץ יותר אל תוך תעשיית הסרטים הגדולים ולעשות יותר ניסיונות שאפתניים וגדולים.
כן, נו, אז הוא אמר
הם לא באמת יכולים לעשות סרטים ל*כולם*. הם עובדים כרגע בקצב של שני סרטים לשנה לכל היותר. בקצב הזה, רק מבין הדמויות שציינת כבר+תור ואיירון מן, הם יסיימו את הרשימה רק בשנת 2015 – וזה בהנחות (המאוד לא סבירות) שלא יהיו עוד סרטי "אוונג'רס" באמצע, שאף דמות לא תקבל יותר מהמשכון אחד, ושלא יהיו שום סרטים על דמויות חדשות.
הם יכולים, אבל זה יהיה טיפשי
יותר מדי מהסרטים האלה לדמויות האלה ולקהל כבר יתחיל להימאס.
בכלל אני לא רואה איך לקהל לא ימאס מכל הסרטים לכל הדמויות השונות ואני בטוח שהרבה ישאלו "למה לא פשוט לעשות רק סרטים לאוונג'רס וקצת ספין-אופים? לא קצת מוזר לעשות סרטים לגיבורים לחוד שמתמודדים מול איומים? למה האוונג'רס לא יעזרו להם?".
דברים כאלה.
מפני שהן שתי הדמויות היחידות
שווידון הראשון שעובד איתן ביקום הקולנועי של מארוול, אני חושב שהוקאיי (למעט הופעה קצרצרה בסרט אחר) ומריה היל (סמולדרס) יזכו ל"טיפול הווידוני" הידוע, וככל הנראה יהיו הדמויות החביבות-אך-לאו-דווקא-מרכזיות של הסרט, ולכן גם יהיו בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר למות.
זו האמת עוד בעיה שמדאיגה אותי
אני פוחד שמארוול יגרמו לכך ש"אוונג'רס" ירגיש כמו חלק 1 של סדרה וטיזר לסרט הבא.
ובקשר להרג הדמויות, ג'וס ווידון כתב ריצה מאוד מפורסמת ומאוד אהודה בקומיקס של אקס מן בשם Astonishing X-Men וגם שם לא היתה לו בעיה למצוא דרך להרוג דמות מרכזית ואהודה (הוא פשוט נתן לה דרך מאוד ברורה לחזור).
אבל אני לא מאמין שהפעם הוא יעז לעשות אפילו את זה. מארוול לא ירשו לו להרוג אפילו את הדמות הכי משנית כי מבחינתם לכל אחד יש פוטנציאל לסרט משל עצמו (הם רוצים לעשות סרט על הוקאיי ובלאק ווידו, את מי זה מעניין בכלל? הם לגמרי מגזימים)
סרט על הוקאיי יכול להיות מעניין.
אני רואה לנגד עיני משהו דל באפקטים, אולי כמו סרטי ג'ייסון בורן.
וכל מי שגדל על Crossbow בחופשים הגדולים יודע, אדם עם (רובה) קשת יכול להיות מגניב למדי.
ווידון לא סתם "הרג" דמות פופולרית בסיום הריצה שלו ב-AXM, אלא עשה זאת לדמות שלטענתו היא האהובה עליו ביותר.
גם אם הוא יהרוג דמות כלשהי שמארוול תחפוץ ביקרה, תמיד אפשר להפיק סרט אוריג'ין שיתרחש ל]ני עלילת האוונג'רס. בכלל, אני חוב שאם הוקאיי וכו' יזכו לזרט סולו, זה יהיה סיפור מקור ולא משהו שיניע את המשך עלילות יקום מארוול.
את מריה היל הוא לא יהרוג
היא דמות חשובה מדי ביקום מארוול, וקובי סמולדר או איך שלא כותבים את השם שלה, כבר ציינה שחתמה על חוזה להופעה בחמישה סרטים לפחות. לא היו מחתימים אותה על זה אם היא לא היתה שורדת את הסרט.
הוקאיי… האמת, אולי הוא הדמות היחידה שאני יכול לראות סיכוי להרוג אותה, וכמו שאתה אומר אם יהיה סרט סולו הוא יהיה פריקוול לאוונג'רס.
אבל פשוט לא נראה לי שמארוול יתנו לו לעשות את זה. הם בטח ירצו את הוקאיי גם בסרט האוונג'רס הבא ובהופעות אורח פה ושם בסרטים האחרים.
גם דמות מתה יכולה להופיע בסרט.
חלומות, פלאשבקים, זיכרונות, רוחות רפאים… לא חסרות דרכים.
להזכירך
ג'וס כבר הרג דמות ראשית – את באפי עצמה
היא חזרה לחיים אמנם אבל נו, זה קורה לה הרבה (לפחות מאז)
האמת, בדיוק עשיתי חשבון גס,
והגעתי למסקנה שממוצע המוות של באפי (פר עונה) נמוך מזה של הדוקטור.
רגע, באיזה מובן?
במובן של כמה פעמים הדוקטור מת פר עונה (פעם בשלוש עונות בממוצע) בהשוואה לבאפי, או במובן של כמה מתים בסדרה (וזה די הרבה)
ג'וס הרג הרבה דמויות ראשיות.
אני לא מבין את הטיעון שלך. כבר אמרנו שזה ה"קטע" שלו והשאלה אם הוא יעשה את זה גם עם "אוונג'רס". אני די בטוח שמארוול סטודיוס לא יאפשרו לו, אפילו לא מוות שממנו יש חזרה בטוחה, אבל יש פה כאלה שעוד מאמינים שאולי הוא יהרוג מישהו.
אני חייב רק לשאול - אילו אגואים?
אם אדוארד נורטון עוד היה על הסט אז מילא, אבל בלעדיו האגו היחיד על הסט הוא דאוני ג'וניור, וממה שנראה מתמונות מהסט וראיונות הוא מסתדר עם שאר חברי הקאסט ועם ווידון לא רע בכלל.
סמואל ל. ג'קסון הוא לא בדיוק אגו. לא אכפת לו לשחק תפקיד משני. סקרלט ג'והנסון לא אגו והיא עושה את הסרט הזה כדי לחזור להיות אותה כוכבת גדולה שהופיעה בכל מקום שהיתה בהתחלה.
השאר הם חצי כוכבים שאגו הוא דבר שרחוק מהם. רק תראו ראיונות עם כריס אוונס וכמה הוא צנוע ומודה על כך שהוא משחק במשהו כזה.
וג'וס ווידון מסתדר מצוין עם קאסט רחב. ב"סרניטי" היה קאסט רחב והוא הצליח לתת לכולם את הרגע שלהם בשעתיים. ו"אוונג'רס" מן הסתם יהיה אפילו יותר ארוך מזה, אולי אפילו שעתיים וחצי. מספיק זמן לכל הדמויות לקבל זמן מסך ורגעים "לזרוח" (החלק האחרון נשמע יותר טוב באנגלית).
סרט מעניין שיוצא קצת אחרי קיץ 2012 : Wreck It Ralph – זה אולי הולך להיות הסרט הראשון באנימציה של 8 ביט. לא ברור לי איך הם יצליחו למשוך מספיק קהל – אבל מצד שני, מדובר בדיסני.
http://www.youtube.com/watch?v=Gxa_p_tULyE
זה כנראה תהיה אנימציה תלת מימדית
http://en.wikipedia.org/wiki/Wreck-It_Ralph
וזה בכלל יוצא בנובמבר
נכון -אבל עדיין , הרפרנס ל8 ביט ורטרו יהיה מאוד כבד. מעבר לזה, כתבתי קצת אחרי הקיץ….
חצי מהקאסט של "אינספשן" יופיע בבאטמן
גם טום הארדי, גם ג'וזף גורדון לויט – וגם, כפי שגיליתי היום – מריון קוטיאר! איזה כיף.
סך הכל, חתיכת קאסט יש לסרט הזה. היחידה שיש לי ספקות לגביה היא אן האת'אווי… קצת קשה לי לדמיין אותה משתלבת כדמות קומיקס. או לדמיין איך תהיה הכימיה בינה לבין כריסטיאן בייל, הם נראים לא קשורים. הליהוק של קייטי הולמס ב"באטמן מתחיל" היה חלש ביותר לדעתי, והאת'אווי (למרות שהיא שחקנית טובה ממנה,) נמצאת על משבצת מאד דומה.
אז תראה את "אהבה וסמים אחרים"
ואת "רייצ'ל מתחתנת" (נדמה לי שככה קוראים לסרט) ואפילו את "Get Smart" ו"ריו".
היא בהחלט יכולה לשחק את הקשוחה.
לא חושבת שזה אותו הדבר
ראיתי את "רייצ'ל מתחתנת" ויש הבדל בין התפקיד של הצעירה המרירה והמתוסכלת לבין התפקיד של פאם פאטאל…
מדברים על אוונג'רס
איך "קפטן אמריקה" אמור היה להסתיים:
http://www.comicbookmovie.com/fansites/ironknight/news/?a=45992
מהרשימה הנל
אראה בקולנוע את אמיצה, ואולי-אולי את הנוקמים (אם יהיה בתלת מימד).
לדיקטטור ולאביר האפל אחכה (כמעט בחוסר סבלנות) יגיעו לטלוויזיה, לג'ייסון בורן גם (במקרה הזה בסבלנות)
את פרומתאוס, לינקולן וספיידרמן לא אטרח לראות אלא אם אפסיד בהתערבות.
לא שכחת משהו?
מה עם משחקי הרעב.סדרת הספרים מעולה וכבר יש בה מעריצים רבים שמצפים לסרט.לסרט משחקי הרעב שיבוסס על הספר הראשון בסדרת משחקי הרעב,יש ציפיות כה גבוהות שהם יכולות להגיע לשלושת הסרטים בעלי הציפיות הגבוהות ביותר לשנת 2012.
לא יוצא בקיץ.
(ל"ת)