במקור: Hitch
במאי: אנדי טננט
תסריט: קווין ביסץ'
שחקנים: וויל סמית', אוה מנדז, קווין ג'יימס, אמבר ואלטה
החוק הראשון של דייטים הוא: לא מדברים על מועדון קרב.
כשחושבים על זה, זה בעצם חוק לא רע – לא הרבה מדוייטות תשמחנה לדיון מפורט בענייני סבון משומן אנושי והשפעתו על עור הפנים.
אבל מעבר לזה, יש כמה כללים להצלחה בדייט. כנראה. בטוח. בוודאי. חבל רק שאף אחד לא יכול היה לספר לי אותם, אחרת יכולתי לחסוך לעצמי כל מיני מקרי שברון לב, בזבוז זמן ושאלות בסגנון "אז את לומדת עבודה סוציאלית? הו, כמה ייחודי!". וזה עוד בלי לדבר על השאלה היסודית יותר, "איך משכנעים מישהי שמוצאת חן בעיניך להסתכל עליך בכלל?".
לו הייתי רווק וגר בניו-יורק, היה פתרון לפחות לשאלה האחרונה: פשוט קוראים להיצ'. אלכס היצ'ינס בשמו המלא, וויל סמית' בשמו המלא עוד יותר. הנ"ל הוא ברנש נאה ומלוקק בעל רקע לא משכנע (אחים יקרים יוצרי הסרט: רקע טראומתי מגוחך גרוע יותר מהעדר רקע, תודה) ועקרונות מוצקים במיוחד. היצ' מבין שכל הגברים מטומטמים (עיקרון חיוני והכרחי לסרט, שכן אחרת יקרוס הבסיס המוסרי שלו), ופועל לשיפור המצב. על פי היצ', כל אישה מעונינת בקשר, וכל גבר – לא משנה מה נתוני הפתיחה שלו – יכול ליצור קשר רציני עם כל אישה, אם רק יתכונן כראוי מראש. ובדיוק בשביל להתכונן כראוי מראש יש את היצ', הדוקטור שאמנם לא יכול להפוך כל ברווזון מכוער לברבור, אבל בהחלט יכול לגרום לו להיות, כאמירתו המופתית של כבוד השופט חשין, "כעין ברווז", ולזכות בליבה של המיועדת על ידי כך שיתנהג כגבר חלומותיה.
גבר החלומות משמש בדרך כלל כוריאציה על סיפור סינדרלה. מוטיב זה מאפיין חצי מהקומדיות הרומנטיות, בהן גבר שיש לו הכל בחיים פוגש את ג'ניפר לופז הפשוטה והתמה, וכיוון שהם ממעמדות שונים, הוא, שבוי בתפיסותיו הסטריאוטיפיות, אינו מסוגל כלל להבחין בכך שהיא זמרת גרועה. גבר חלומות או לא, ב'היצ", אין סיפור סינדרלה, אבל יש להיפך: היצ' עסוק במשימה המתישה של שידוך נעבעך בשם אלברט (קווין ג'יימס, והוא אפילו יודע לדבר, חוץ מלעשות כל טריק סלפסטיקי אפשרי), לסלבריטאית תואמת קמרון דיאז בשם אלגרה קול (אמבר ואלטה). במקביל, הוא פוגש את שרה (אווה מנדז, '2 מהיר 2 עצבני'), כתבת רכילות מצליחה שהתייאשה מזמן מגברים. היא הגיעה למסקנה שכולם לא שווים את הטרחה וממילא אין טעם: רנה זלווגר כבר תפסה בסרט אחר את הג'וב של כותבת שנשבעת לא להתאהב ונכשלת, אז אין חשש שזה יקרה גם לה. ואכן, היצ', שמנסה כנראה להשיג עוד כיבוש ותו-לא, נסחף אחריה, בעוד היא לא מצליחה בהתחלה לראות איזה אוצר יש לה לפני העיניים, וכל דייט שלהם הוא פיצוץ בסגנון ירושלמי מעורב.
וזה מחייב. כאשר בקומדיה רומנטית יש גיבורה שלא מבינה מהחיים שלה למרות חכמתה המקצועית, חייבים היוצרים ליצור משקל-נגד (אלברט לבדו די מספיק, אם תשאלו אותי). זאת, על מנת למשוך את הקהל הרגיל של קומדיות רומנטיות, שיש בו, ארמוז בעדינות, יותר מן המין העושה שפם מאשר מן המין המגדל שפם. וכך, האיזון היחיד האפשרי, מושג במה שנאמר קודם – הפיכת כל הגברים למטומטמים מתוכנתים. עד כדי כך, שאם אינם נעזרים בשירותיו של היץ', הרי שהם נוטים לפלוט בקצב אחיד משפטי התחלה לא יעילים, מולם אפילו "העיניים שלך זה אמיתי או פאה?" נחשב לטיל אולנשפיגל בתרגום שלונסקי (אני משאיר לחבר השופטים את השאלה מה זה אומר על מי שיוצאות איתם).
השיטה שתוארה לעיל מבטיחה את בואו של הקהל: הגברים יבואו, כי הגיבור הראשי הוא גבר. והנשים יבואו, כי כל הגברים אידיוטים. נראה גם שזה עובד: הקהל צחק, ואפילו הרבה. סצינות סלפסטיק – צחק. שנינויות בגרוש – צחק. שנינויות מתוחכמות יותר – צחק. הערסים בשורה לפני זורקים פופקורן אחד על השני – שתק.
בהתחלה, זה לא טוב. העודף בבדיחות סלפסטיק, ההומור הלא מתוחכם והגישה המזלזלת בבני אדם בכלל, גורמים לסרט להיראות כמו גרסה לילדים של קומדיות האחים פארלי. אבל בערך מהרגע שהסרט נפטר מההצגה המקדימה של כל דמויות הרקע ומתרכז בשני הסיפורים הראשיים שלו, המצב משתפר. קודם כל, מינון הסלפסטיק מתמתן. אחר כך, הבדיחות משתפרות, אולי בגלל שהסרט מפסיק לפלוט צרורות של עשר מהן כל דקה. לבסוף, וחשוב מאוד, ויל סמית' הוא קומיקאי טוב: הוא מצליח להצחיק גם בבדיחות צפויות, הוא מצליח ליפול – בין אם ליפול למלכודות ובין אם ליפול לנהר – בצורה משכנעת, והצוות שאיתו חינני מאוד. הפינג-פונג של מנדז ושלו ציני ומשעשע מספיק, והסייד-קיק אלברט לא נלעג מדי. יש קומדיה, יש רומנטיקה, ושניהם נחמדים ובמשקל נוצה – נדמה לי שמקומדיה רומנטית אי אפשר וגם לא צריך לצפות ליותר. בקיצור, משהו שמותיר מצב רוח טוב.
כמובן, יש נקודות לשיפור: הייתי רוצה לצפות שהגישה של תחילת הסרט, הגם שהיא לא שורדת עד סופו, לא היתה בכלל (מה לעשות, בני אדם אמנם ניתנים למניפולציות, אבל הם לא רובוטים). ואולי הייתי רוצה לצפות שהסוף יהיה קצת פחות צפוי. אבל אם לא היו כללים, זו היתה קומדיה רומנטית בכלל?
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- וויל סמית
- אווה מנדז
- אמבר ואלטה
- עצות לדייטים
- גברים הם אידיוטים
- עצות דייטינג לגברים
- דייטים מהגיהנום
- כיצד לשלב דייטינג וקולנוע
חביב ביותר
אחלה ביקורת, אני אפילו אהיה מוכן לראות את הסרט עם שתחיה (בדוויד, לא צריך להגזים).
הערת עריכה. במשפט:
"העודף בבדיחות סלפסטיק, ההומור לא מתוחכם והגישה מזלזלת בבני אדם בכלל, גורמת לסרט…" חסרות כמה ה הידיעה (ו"גורמת" צריך להיות "גורמות").
סרט חמוד להפליא,
שהתאים בול לסיום השוטטות בקניון עם אימא. העביר בכיף שעה וחצי קלילות כנוצה, משעשעות לפרקים ומצחיקות מדי פעם. כיף.
תודה על ההערה, תוקן.
ביקורת מצוינת!
בעיקר כי נהניתי מביקורת חיובית על סרט שלא אהבתי.
מלבד כמה בדיחות טובות פה ושם וויל סמית' משעשע שכזה, לא ראיתי שום דבר נחמד בסרט. צפוי או לא מצחיק ובכלל אני לא אוהב קומדיות רומנטיות אז למה ראיתי את הסרט?
סרט דייטים מצוין
באמת שאין הרבה טעם לכתוב ממש ביקורת על הסרט הזה. הוא מצחיק, הוא מושלם לדייט, סיפק לי ולבת זוגי שעתיים של הנאה הוליוודית סטנדרטית אך יעילה, וזהו זה.
הפניה לחשין והברווז
אם כבר, אז כבר.
http://62.90.71.124/files/01/760/029/c04/01029760.c04.HTM
הפניה לחשין והברווז
?
מתוך הביקורת:
"הדוקטור אמנם לא יכול להפוך כל ברווזון מכוער לברבור, אבל בהחלט יכול לגרום לו להיות, כאמירתו המופתית של כבוד השופט חשין, "כעין ברווז"."
היאח למבקר!
השימוש של טווידלדי בביטוי הרבה יותר משעשע מזה של כבוד השופט (שאומר שהסעיף גדל להיות ברבור יפה לחלוטין, אבל כיוון שגדל בין ברווזים, המשיך להתנהג בצורה ברווזית: מעין ברווז).
היאח לכבוד השופט!
לא, באמת. יש לו את פסקי הדין הכי יפים במשפט הישראלי. בחיי. כמעט התחלתי לבכות אתמול כשקראתי אחד מהם. (אבל הוא באמת היה עצוב!)
_______
העלמה עפרונית, ויותר מדי פסקי דין שהיא קוראת לאחרונה.
תני לי לנחש איזה פסק-דין זה היה
או ליתר דיוק, תני לי לנחש מה היה הציטוט שבכית ממנו:
"קול לבו של זה הקטן קורא אליי ועיניו נתלות בעיניי. קולו קול דממה דקה ועיניו תחינה ותחנונים. ישן הוא עתה במיטתו שלו בשקט ובשלווה. אכסה את גופו הקטון עד לסנטרו, אכבה את האור בחדרו, אסוב לאחור על בהונות רגליי, ואסגור את הדלת אחריי חרש -חרש ."
(דנ"א 7015/94 היועץ המשפטי לממשלה נ' פלונית, פ"ד נ(1) 48, בעמ' 126)
תודה. האמת, שאהבתי כל-כך את המשפט הזה,
בגלל שהוא מיותר לחלוטין. בסך-הכל, את הנקודה שלו – שמיקומו של סעיף בספר החוקים איננו מקרי, וששכניו של הסעיף נמצאים שם עם סיבה- הוא יכול להעביר (ובאמת מעביר) משפט אחד אחרי זה, בלי כל מיני צחצחות לשון.
ואני גאה מאוד בעצמי על זה שהצלחתי לתחוב את הציטוט המלא, ואפילו בהקשר מתאים, לעבודה אקדמאית רצינית. וכשייצא הספר שלי עוד כמה חודשים, אם העורך לא יחתוך לי את הכותרת יהיה שם גם סעיף משנה בשם "הברווזים של השופט חשין והכעין-מדינה הצ'צ'נית".
כתבת ספר על צ'צ'ניה?
אכן.
מהדורה צבאית שלו יצאה לפני כמעט שנה, מהדורה אזרחית (אותו דבר בערך, רק הבדלי עריכה. אין שום דבר מסווג במחקר הזה) תצא מתי שהוא השנה בהוצאת משרד הביטחון.
אבל זה כבר פרוע.
אז סחתיין ומזל''ט אוף טופיקי!
סתם מתוך סקרנות:
היכן נתקלת בציטוט?
יש לי חבר משפטן,
שמזה די הרבה זמן מקפיד לעדכן אותי בחשיניאדה.
פה ושם אני גם קורא פסקי דין בנושאים שמעניינים אותי, ואז אפשר להיתקל גם-כן בכמה דברים נפלאים.
הרחבת אופקים זה דבר נפלא
עשית לי חשק, כעין-ברווז שכמוך.
סרט מומלצ ביותר
אמנם הגעתי אליו עם ציפיות בריצפה,אבל בכל זאת נהנינו מאוד.
הצחוקים היו צחוקים,משפטי הפתיחה היו לרוב נפלאים ומה בעצם צריכ עוד כדי להפוך סרט כושים ממוצע לסרט לכל המשפחה שיפנה לאוהבי קומדיות רומנטיות מחד ולאוהבי סרטים כושים מאידכ.
שימו לב שהסייד קיק נבחר להיות לבן והעיתונאית היא לא לגמרי שחורה ולא לגמרי לבנה,בשום מצב לא יכלו לבחור לסמית שחקנית שחורה,מה היה מרחיק כמו מאש כל צופה שאינה/ו שחור.
אם אני חושבת על זה שוב,אם השחקנית הייתה שחורה,הסרט לא היה מגיע לקולנוע בארץ,מקסימום למדפי הוידיאומטים.
סרט *כושים* ממוצע? הא?!
תמיד סיפרו לי שהם לרוב גבוהים ()
סרט *כושים* ממוצע
או שחורים, או אפרו-אמריקאים, מה שתגידי. לפליסיטי יש נקודה טובה, ווויל סמית עצמו הודה בכך באחד הראיונות.
אילו שני בני הזוג בסרט היו שחורים, הסרט היה מסווג כסרט שחורים. נקודה. סרטים כאלה יכולים להצליח לא רע, אבל הקהל שלהם מוגבל והם כמעט שלא יוצאים מגבולות ארה"ב. מצד שני, אי אפשר לזווג אותו עם אישה לבנה בלי שהסרט יהפוך למשהו שנוי במחלוקת ונועז, ולא זאת היתה הכוונה. אז לקחו שחקנית לטינית בתור פשרה. היא לא שחורה, כך שזה בהחלט לא סרט שחורים, אבל היא לא לבנה מספיק כדי לעצבן את השמרנים. ואם כל זה נשמע כמו קשקושים גזעניים, זה בגלל שזה מה שזה – אבל ככה האמריקאים חושבים.
השאלה היא מה עושים עכשיו. אם וויל סמית היה לבן, אחרי ההצלחה של 'היצ" הוא כבר היה חתום על שלוש קומדיות רומנטיות שיעסיקו אותו עד 2007. אבל הוא שחור, וכמה פעמים אפשר לשדך לו בחורות לטיניות לפני שהעסק ייראה חשוד?
תרגול באי-כניסה לדיוני אוף טופיק
"ואם כל זה נשמע כמו קשקושים גזעניים, זה בגלל שזה מה שזה – אבל ככה האמריקאים חושבים"
לשאוף… לנשוף… לשאוף… לנשוף…
זהו. נרגעתי.
הוא צודק, אבל.
אבל מצחיק לראות עד כמה כולם מאשימים את האמריקאים בגזענות. זה נכון, הם גזענים, אבל פחות מאיתנו. כמה זוגות מעורבים ערבים-יהודים נראו על המסכים בארץ? או במדיות (*) אחרות?
עכשיו נשען לאחור, ונצפה במבול התגובות של "אבל זה לא אותו דבר. יש הבדלים ביננו לבינם. אנחנו לא באמת גזענים."
————-
(*) כן, אני יודע ש"מדיה" זה ברבים. אני יכול להעמיד פנים שאכפת לי, אם זה ירגיע מישהו.
בדיוק!
מה שהרגיז אותי היה שבמדינה בה סגן שר הבטחון אומר "הערבים הם תולעים, תולעים מעל האדמה ותולעים מתחת לאדמה" אפשר לגחך בהתנשאות קלה על ה-"קשקושים הגזעניים" של האמריקאים.
אבל אני לא מתכוון להכנס לדיון הזה (באמת! מעכשיו דום שתיקה).
כמו שהאלו ימח-שמם אומרים,
משהו על קיסם בעין אחת, וקורה בעין השניה.
אנחנו גזענים, בדוק. אבל...
הסיבה שכמעט ולא תמצא זוגות יהודים-ערבים בקולנוע היא פשוטה: כמעט ולא תמצא אותם גם במציאות. סרט ישראלי שיציג זוג מעורב שכזה שלא גורר שום יחס מיוחד ובעייתי מהסביבה, הוא סרט לא אמין, מזוייף ופשטני.
הייתה כאן עוד שורה במקור, אבל אני חושב שהמסר יכול להיות מובן גם בלעדיה.
אתה באמת חושב לא ציפיתי לתשובה הזאת?
בדוק מה היה המצב של זוגות מעורבים בארה"ב של לפני 70 שנה.
ואגב, אני אישית הכרתי זוג ערבי-יהודיה. אני לא חושב שבסביבה הקרובה (לא הכרתי את ההורים שלהם, בעצם), היו תגובות מיוחדות.
בעצם, היה עוד זוג מעורב שהכרתי.
שני גברים, דווקא.
לא סתם ציפית לתגובה הזו, היא מתבקשת.
אני אשמח ללמוד על יחסי שחורים ולבנים לפני שבעים שנה, אבל לא ברור לי מה הקשר. מישהו התלונן על כך שבשנות ה-30 לא הוצגו מספיק זוגות מעורבים באופן נורמלי על המסך האמריקאי?
ומה אומר לך, אני שמח לשמוע. בעולם הקרוב לביתי גם שותפות עסקית בין יהודי וערבי נתקלת בלא מעט קשיים, שלא לדבר על זוגיות. אבל זה לא אומר כלום, אני מניח. סטטיסטיקה אני אחפש בהזדמנות, כשהשעה לא תהיה רבע ל-03:00.
אתה מכיר את טלי פחימה?
כי היא היהודיה היחידה שנשואה לערבי ושמעתי עליה.
וכן…אני רוצה לכתוב לך שערבי/ה ויהודי/ה זה לא אותו דבר מהסיבה הפשוטה-אנחנו במובן מסויים יריבים. האינטיפדה זו באצם מלחמה ואי אפשר לומר שזה לא נכון. אף אחד לא רוצה למחמה אבל זה המצב:נלחמים אחד בשני, פוגעים אחד בשני וכן, גם שונאים אחד את השני.
אני חושבת שזו סיבה מספיק טובה שבגללה אין כמעט זוגות ערבים-יהודיים וכתוצאה מכך גם אין סרטים שמראים על זוגות כאלה. זה פשוט לא אמין.
לנצח תאכלי חרב.
ואם לא, כדאי שתגדירי לעצמך היטב מי באמת האויבים שלך.
חג חירות שמח
על ערביי ישראל שמעת? לא, כי נדמה לי שיש מיעוט כזה. בטח התבלבלתי.
נ.ב. – פחימה לא נשואה.
אגב, במעריב הם שודרגו
ל"פלשתינים תושבי ישראל", או אולי "אזרחי ישראל".
ב'הארץ' הם ככה הרבה זמן.
(השאלה היותר מעניינת לדעתי היא, כמה הורים יתנגדו לנישואי ילדיהם לגר ממוצא ערבי. כי אז הטיעון של 'נאמנות כפולה' ו'קבוצות בסכסוך' לגמרי לא שייך, ואז גם היה אפשר לראות למי יש בעיה על רקע דתי, למי בעיה על רקע גזעני).
בהנחה ומדובר על אנשים שאינם דתיים,
ההתייחסות לבעייה כ"דתית" נראה לי קצת בעייתי.
לא לגמרי. ספור כמה אנשים לא-דתיים יש,
שליבם יישבר אם ילדיהם יתחתנו עם גוי\ה שלא עבר גיור.
לא משנה אם זה רציונלי או לא, אבל זה קיים, ולא בממדים מועטים. אני מניח שזה בגלל שבין קיום מצוות קפדני לאתאיזם קפדני יש כמה גווני ביניים.
יש בזה משהו.
אבל אתאיזם, בהגדרתו, לא יכול להיות קפדני.
או שהוא בהגדרתו תמיד קפדני.
לא לגמרי. ספור כמה אנשים לא-דתיים יש,
אני לא חושב שזה קשור לאתיאזם או לדתיות. כי הלאום שלכם והדת שלכם הם אותו הדבר. ובארץ החברה והמדינה והמשפחה מחנכות את האדם להישאר נאמן לפחות ללאום אם לא לדת, כך שהסלידה שתהיה מלחתן את הבת עם גוי במשפחה חילונית אינה קשורה רק לעד כמה היא רחוקה מהדת, אני מכיר אנשים שאוכלים חזיר בפיתה בפסח שהרעיון שהאחיות שלהם תהיינה עם ערבי, דרוזי, צ'רקסי (כמוני) או גוי שהוא יותר "בסדר" מאירופה או מארה"ב נשמע להם מזוויע לחלוטין.
(אני מודע לכך שאני לא מחדש כלום, רק רציתי להגיד שזה באותה מידה, ואולי במידה רבה יותר, קשור ליהדות כלאום)
העניין הוא...
בדרך כלל זוגות מעורבים שחורים ולבנים הם נוצרים.
אנחנו לא בדיוק גזענים
הבעיה אצלנו שאנחנו יהודים והערבים הם מוסלמים, נוצרים, דרוזים בדואים וכ'ו (אם יש עוד סוגים).
לא רק שהדת שלנו קשה שלא כמו הנצרות הסלחנית יותר (ושיקרית לדעתי).
גם האיסלם היא לא בדיוק דת ליברלית ופתוחה. (היא גם קצת עוינת כלפינו.
ותגידו מה שתגידו אם בןאדם מאמין באלוהים הוא דתי לדעתי.
הוא מעריך את הדת שלו וקשה לא ללכת נגדה. (אני לא מדבר על חילול שבת וכאלה, אלה על החלטות חשובות בחיים)
אם הייתם מדברים על גזענות בין ספרדים לאשכנזים, רוסים ומרוקאים, פולנים ולובים, הייתי אומר שזו היא גזענות.
גזענות על רקע דתי היא גזענות ולא שום דבר אחר.
בדיוק כמו שרצח מסיבות "דתיות" – נגיד, רצח של יהודים, במסעי הצלב – הוא רצח (ולא 'הרג על רקע חילוקי דעות תיאולוגיים').
אפליה על רקע דתי היא לא גזענות. וכמו שאמרה איזו מישהי ששכחתי את שמה(דווקא מוסלמית): איך היהדות יכולה להיות גזענית אם יש יהודים מכל מיני גזעים? יהודים אתיופים ויהודים סינים, יהודים פולנים ויהודים בוכרים, יהודים רוסים ויהודים הודים וככה וככה.
אולי לא ניסחתי את זה ברור:
לא כתבתי "כל אפליה דתית היא גזענות", אלא "גזענות על רקע דתי היא [עדיין] גזענות".
מה שהתכוונתי הוא, שאחד מהגורמים הנפוצים והחזקים ביותר לגזענות היא הדת.
ברגע שאת מאמינה שבני הדת שלך טובים יותר מאחרים – ותחושה כזו אינה נדירה אצל אנשים דתיים, כי כל דת מטפחת תחושה של עליונות אצל המאמינים – יש סיכוי גדול שיתלוו לזה רעיונות אחרים על עליונות, למשל עליונות גזעית.
ואם להדגים בצורה פשוטה: שמעתי לא פעם ולא פעמיים יהודים דתיים מדברים על כך שהערבים הם בני חושך, והיה קשה מאוד להפריד בין החלק ה"גזעי" לחלק ה"רוחני דתי" בגישה שלהם.
יש לי הרגשה מוזרה שאני הולכת להגרר לפתיל סמנטי ומיותר לחלוטין.
אז רק בשביל לסכם את העניין: גזענות היא אפליה על בסיס גזע. כל סוג אפליה אחרת היא רעה, היא מגעילה, היא קקי בריבוע, אבל היא לא גזענות. אבל, הי! אל תדאג! יש מלא מילים לתאר כל מיני סוגי אפליה – יש שוביניזם, ויש אנטישמיות, יש אפליה-על-בסיס-גיל והמון המון אחרות. כיף אמיתי, אני בטוחה. גזענות, אבל, היא רק אחת מהן. סה טו.
__________
העלמה עפרונית, והערות שוליים שטרם צוטטו כראוי.
אפליה-על-בסיס-גיל = אייג'יזם
אם את כבר כאן...
למה את לא עונה לי למעלה בעניין חשין והקטע ממנו בכית? אני ממש סקרן.
רק בשביל להכנס שוב לפורפורציות,
חזרתי לתגובה המקורית: "כמעט התחלתי לבכות אתמול". אה, כן. באמת הופיע שם "כמעט". לא דמיינתי אותו.
וגבר, בחייאת, לאופטופיקים •כל כך• לא מעניינים, יש דואל. הכתובת שם למעלה.
__________
העלמה עפרונית, עדיין מתעלמת מהערות השוליים
העניין הוא...
"אם אתם מדברים על גזענות בין יהודים ליהודים, אני מבין. אבל המונח גזענות תקף רק לגבי בני אדם."
זה מה שאתה מנסה לומר?
כי אם לא, איפה גבולות הגזענות? מתי יחס שלילי לקבוצה אנושית אחרת, רק עקב היותה אותה קבוצה אנושית, אינו נחשב לגזענות?
כמובן, הגזענות קיימת גם מהצד שלנו, וגם מהצד שלהם. אם אף אחד לא בסדר, זה אומר שכולם בסדר?
ואגב, פתאום עלה על דעתי שגם אם הייתי רוצה להתחתן עם ערביה (דבר בעל סבירות נמוכה ביותר – אני לא מתיימר להיות נקי מהבעיות הללו בעצמי), החוק במדינת ישראל היה אוסר עלי לעשות כן. נהדר.
יכולת להמיר את דתך, ואז היה מותר.
או שהיא תתגייר, ואז גם היה מותר.
יש הבדל מהותי בין גזענות לכל צורת אפליה דתית,
ולהרבה צורות אפליה תרבותית.
ההבדל הוא, ש'גזע' אי אפשר לשנות.
פה עובר הגבול.
במקום שבו לאדם אין כל אפשרות לשנות את קבוצת הייחוס שלו והוא נולד ומת איתה, זו גזענות. למשל, כמעט תמיד, בתולדות הרדיפות המוסלמיות והנוצריות את היהודים, ניתנה ליהודי האפשרות להמיר את דתו. לא תמיד זה גרר קבלה מלאה – לפעמים כן, ולפעמים זה אפילו גרר מוביליות חברתית יוצאת דופן – היו כאלה שהתנצרו תמורת תארי אצולה כלשהם.
לעומת זאת, ברדיפה על רקע גזעני אין שום פתח מילוט, והיחס לאדם הוא בשל מהות, כביכול, שיש לו אם ירצה ואם לא והוא *לא יכול לעשות שום דבר בעניין זה*. זאת הסיבה שיהודים מומרים לא ניצלו אצל הנאצים מגורל יהודי, ולעומת זאת הרוזן פון מאנשטיין – קרובו המאומץ של הפילדמרשל הידוע – שהיה גר צדק אורתודוקסי לגמרי, זכה להלווייה צבאית כשמת בצורה טבעית בגרמניה ב-1944.
צודק. בחירת מילים לקוייה מצידי.
(באנגלית דווקא יש להם את ה-bigot, שמכסה שטחים יותר נרחבים בשפה. אבל מאידך, להם יש יותר נסיון מעשי מלנו בכל הנוגע לגזענות.)
אלא שאני לא מסכים באשר להבדל מעשי בין הצורות. רק להבדלים העקרוניים. השורה התחתונה היא אותה שורות תחתונה (אם נשאיר טבחי עם בצד).
יש הבדל מהותי בין גזענות לכל צורת אפליה דתית,
מסכים.
אבל עדיין אני חושב שזה לא גיזענות שאין זוגות מעורבים (בגלל דת, אני לא מתכוון בגלל גזע.)
על ערבי ישראל שמעתי....
ואני עדיין חושבת שעכשיו, בתקופה בה אנו חיים נישואים מעורבים בין ערבים ויהודים יוצרים בעייה.
אני אשמח (אבל באמת אשמח) אם מתישהו *כן* יהיו נישאוים מעורבים והם יתקבלו בחיוב. אבל כמו שבארה"ב לפני 70 שנה קשרים בין לבנים ושחורים לא התקבלו בחיוב (ברוב המקרים), גם כאן בינתיים זה לא מתקבל כ"כ בחיוב (ברוב המקרים) ולא כ,כ נפוץ.
אני באמת מקווה שבעתיד הלא כ"כ רחוק (פחות מ 70 שנה)לא נלחם אחד בשני, יהיה שלום אמיתי שבו כל הצדדים מרוצים, גבולות פתוחים, ונישואים מעורבים שמתקבלים בחיוב
נישואים לא יוצרים בעיה.
אנשים יוצרים בעיה.
אני חוזר ואומר:
ערביי ישראל לא נלחמים "בנו". הם חלק מ"איתנו".
אנחנו גזענים, בדוק. אבל...
אם אני לא טועה היה סרט ישראלי לפני כמה שנים שהציג זוג ערבי-ישראלי-"חצוצרה בואדי". אמנם הבחור היה עולה חדש, אז זה כביכול פחות מזעזע מצבר שייצא עם ערביה.
אבל הסרט עסק ברובו
בבעייתיות של יחסים כאלה והתמודדות החברה איתם. מה שחסר, אני חושב, הוא סרטים בהם הזוגיות הזו לא נחשבת לחריגה.
זה נכון,אבל
ההבדל העיקרי הוא שבהוליווד כשמפיקים סרטים כמעט לא מתמקדים בלאום, רק מציינים צבע עור ומחליקים את עניין הלאום. סרט בארץ שיציג יחסים של יהודי-ערבי כדבר שבשגרה, מיד יעלה על פני שטח הרבה סכסוכים שכדאי קודם לפתור ואז לעבור להפקות סרטים.
''אהבה קולומביאנית''
כל מילה נוספת מיותרת.
גם סדרה
זו על מד"א ירושלים (101 שמה) הציגה מערכת יחסים בין ערבי ליהודיה – ואת המטען המצורף למערכת יחסים כזו.
(אבל זה אתר על סרטים, אז אדום כעת)
לא צריך להרחיק עד יהודים-ערבים
כמה זוגות של יהודים ממוצא אתיופי עם יהודים ממוצא אשכנזי (או אפילו מזרחי) ראית על המסך בארץ?
כמה יהודים ממוצא אתיופי רואים על המסך בארץ באופן כללי?
וכאן הרבה יותר קשה לתרץ את העניין ב"אבל זה לא אותו דבר. יש הבדלים ביננו לבינם. אנחנו לא באמת גזענים."
לא צריך להרחיק עד יהודים-ערבים
בנוגע ליהודים אתיופים – כמה זוגות "מעורבים" כאלה רואים ברחוב? עזוב גזענות, תן לזה עוד זמן. כשדור הילדים של היום יגדל, לדעתי נראה זוגות כאלה. הם לומדים יחד בבתי-ספר, משרתים ביחד בצבא, יש בסיס להיווצרות קשרים כאלה ואחרים. בדור שלי (20-30) לא נצפו זוגות רבים כאלה, אבל זה הולך להשתנות, בתקווה כמובן. בבית ספרי לא למד ולו תלמיד אתיופי אחד, גם בצבא ובאוניברסיטה לא יצא לי להיתקל כמעט באנשים ממוצא אתיופי. זה ייקח עוד זמן.
ובנוגע למדיה – כמה "רוסים" ראית על המסך שלא הובאו כדמויות מייצגות? לומר שיש פחות הבדלים בין ה"ישראלים" ל"רוסים" מאשר בינם ובין ה"אתיופים" כנראה נכון, אבל עדיין יוצאי שתי ה"עדות" (אם אפשר לקרוא לזה כך) מקבלים ייצוג מאוד ספציפי במדיה, לרוב. אולי כמו שה"מזרחיים" קיבלו ייצוג סטריאוטיפי בסרטים ישנים וזה השתנה עם הזמן, גם ייצוגים עדתיים אחרים ישתנו.
אני בת 17,
כך שאני לא ממש בדור שלך, ואני יכולה לספור על כף יד אחת את מספר השחורים שראיתי בחיים שלהם. ברובם נתקלתי באוטובוס, רוב הסיכויים. אני לא לומדת עם אף שחור, אף ידיד שלי לא חבר של מישהו שחור, אף פעם לא הייתי בצופים, בחוג או במיונים בצבא עם מישהו שחור. ואני די בטוחה שהמצב אצל אחי הקטן, שהוא בן תשע, לא שונה.
אין לי מושג למה זה ככה. אין הרבה שחורים בארץ? אין הרבה שחורים בכפר סבא? אין הרבה שחורים שגולשים באינטרנט?
אני באמת לא יודעת. אבל יכול להיות שהעובדה שאין ייצוג של שחורים בטלוויזיה, זה כי באמת יש לרובנו פחות אינטרקציה עם אתיופים מאשר עם, נגיד, רוסים.
(וסתם נקודה למחשבה – שמתם בל שלא היה אף שחור בשום מפגש בעין הדג? מעניין אם מישהו מכותבי האתר שחור).
אני כמה שנים יותר ממך
וכמה פחות מזינה.
אני חייב להגיד שבבית ספר שבו למדתי, בית ספר בקריה שבה
לפחות 25 אחוזים הם אתיופים,
היו יותר מכמה זוגות מעורבים, וזו ללא ספק תופעה שהלכה וגדלה.
נראה לי ששכונות שיש בהן אינטגרציה ממילא(,קרי – מרוקאים רוסים ואתיופים), יניבו כמות נכבדה של זוגות מעורבים, וזה לצד ים גזענות, באופן פרדוקסלי.
דרך אגב , דרך אחרת לומר שכונות שיש בהן אינטגרציה ממילא, היא פשוט לומר – שכונות מצוקה. לא תמיד , אבל בהחלט במקרה הזה.
הנה, הוכחה.
אצל בת ה17 (האמנם לא אופיינית, ובכל זאת) הזאת, המילה "שחור" כבר איננה קונוטציה מיידית ל"מרוקאי". עוד כמה שנים, היא כבר לא תהיה כינוי גנאי אלא עובדה חסרת משמעות.
אני גרה באיזור בית ספר
שמורכב משליש ישראלים, שליש רוסים, שליש אתיופים ואפילו יש כמה ממוצא ערבי. אצלי לראות זוגות מעורבים הם דבר שבשגרה. כנראה זה פשוט תלוי איפה נמצאים.
(בת 18)
לא צריך להרחיק עד יהודים-ערבים
לא חסרו דיווחים בתקשורת על הפרדה מכוונת של יוצאי אתיופיה במערכת החינוך (ובמקומות נוספים). אם המקום היחיד בו פוגשים אתיופים הוא בצבא, קל מאוד לדעות גזעניות (שלא חסרות בארץ) לפרוח לאורך זמן, ולאו דווקא להעלם.
"ובנוגע למדיה – כמה "רוסים" ראית על המסך שלא הובאו כדמויות מייצגות?"
וגם אליהם יש לא מעט איבה עדתית, שקרובה מאוד לגבול הגזענות (אם היא לא חוצה אותו מידי פעם).
הבאתי את האתיופים בתור דוגמא כי שם זה בולט הרבה יותר, והרבה יותר פעמים מדובר בגזענות "פרופר".
אה, ואני בחורה, ומעדיפה שיפנו אלי בלשון נקבה :-)
החברים של יאנה
הוא סרט נהדר שעוסק בעליה הרוסית (בין השאר) ואין בו ולו סטריאוטיפ אחד.
לא צריך להרחיק עד יהודים-ערבים
סורי בנוגע למגדר
סרט מומלצ ביותר
אולי אני לא כ"כ קשורה ולא כ"כ מבינה אבל מה יגרום לסרט ששני השחקנים הרשאים בו לדלג על הקולנוע ולעבור ישר לדיוידי?אני כנראה חייה באשליה כי חשבתי שזה לא משנה מה הצבע/גזע של השחקן הראשי?! באצם, זה לא אמור למנוע ממשהו לראות/לא לראות סרט מסויים, לא?
למי שתוהה- כותבת שורות אלה היא לבנה (מאוד לבנה) שחושבת ששחורים (במיוכד ראפרים אמריקאים) הם אנשים יפים!
ככה זה.
סרטים (בפרט קומדיות) שכל השחקנים הראשיים בהם שחורים, לא מגיעים לארץ. יוצאי דופן הם מאוד, מאוד נדירים.
ככה זה.
יש סדרה שלמה של סרטים "שחורים" כאלה שיצא לי לראות בערוצי סרטים שונים (או אולי באותו ערוץ) בתקופה האחרונה. הם נראים אותו דבר, אותו סוג הומור, אותם שחקנים בשינוי תפקידים, כמעט אותם דיונים בין חברים. חלק סרטים חביבים מאוד, חלק קצת יותר מדי "שחורים" במובן הזה שהם פונים לפלח אוכלוסייה מאוד מסוים – למשל כשכל הסרט עוסק במהות הראפ וכו'. זה נחמד עד גבול מסוים, אבל כשהגיבור נחשב לטועה כשהוא בוחר באישה הלבנה שמסמלת התמסחרות וכדומה ובעצם צריך להיות עם אהובתו מה"גטו", זה קצת מוגזם וכבר לא מדבר אליי, למשל. אני חושבת גם, שכל שלושת הסרטים שראיתי, לא היו ממש קומדיות רומנטיות, אלא יותר דרמות קומיות או משהו כזה. בכל מקרה אני מנחשת שאולי מה שראיתי היו סרטי טלוויזיה שנוצרו למסך הקטן, כי קצת הרגשתי היה חסר להם בשר אולי, כי הם לא ממש סחפו. אותי לפחות.
סרט מומלצ ביותר
כן ה50סנט הזה סקסי לא?
ואני מניח שהצורה היחידה שבה יתכן קשר בין לבן לשחור זה כשהגבר הוא הלבן (הסרט ההוא על האלי בארי שהיא קיבלה עליו אוסקר וששכחתי את שמו כי אף-פעם לא ראיתי אותו), חס וחלילה שיפיקו סרט המתאר אדם שחור כובש אישה לבנה, "הם אונסים את נשותינו" ^_^
מונסטר בול
הסרט שהוכיח כי גם סצנת מין נועזת של האלי ברי יכולה להיות טראומטית.
גם save the last dance
וגם ''או''.
וגם ''נחש מי''.
המקורי, לא החידוש.
http://www.imdb.com/title/tt0061735/
זה ההוא השנוי במחלוקת של ספייק לי?
כן,
ווסלי סנייפס ואנאבלה שיורה (פיורה?), הקריירות של סנייפס וספייק לי דווקא קיבלו דחיפה לא קטנה בעקבות הסרט , אבל הגיבורה הנשית ממש נעלמה וחבל, שחקנית מעולה ויפהפיה.
אז אפשר להסכים שיש מספיק יוצאים מן הכלל
כדי שזה לא יהיה כלל ובטח לא ברמה של "חילול בנותינו" שהועלתה קודם, נכון?
לא ממש, האמת
כי כל הדוגמאות האלה (חוץ מ'ריקוד צמוד', אולי) *נועדו* להיות היוצאים מהכלל. היחסים הבין-גזעיים הם נושא הסרט, ולעתים קרובות מובילים לטרגדיה. כשאפשר יהיה לעשות סתם קומדיה רומנטית שבה אחד הצדדים שחור והשני לבן, בלי שזה יהפוך לעניין המרכזי בסרט, אפשר יהיה לומר ש"אין כלל".
לא ממש, האמת
יאי, אפילו שטעיתי הושב לי מעט מכבודי ^_^
בטוח,
החברה האמריקאית משתנה , לאט לאט , אבל עדיין.
באי אר, היה רומן בין דוקטור בנטון (שחור) לדוקטור קורדיי (לבנה), ודווקא מהקהילה השחורה נשמעה אי שביעות רצון גדולה , זה הגיע לנקודה שבה השחקן שמשחק את בנטון ביקש ממהפקה שיפסיקו את הרומן , וכך היה .
אז יש עדיין הרבה גזענות משני צידי המתרס , אבל בשנות ה50 אנחנו כבר לא (או שמא יש לומר הם כבר לא ).
לא הבנתי איך מקרה אי אר
נראה לך כמו דוגמה לשינוי דווקא. נכון שזה חדש שהם לפחות ניסו לעשות זוג של שחור ולבנה, אבל עובדה שהם נתקלו בבעייתיות גדולה מדי וויתרו. זה שההתנגדות הגדולה ביותר היתה מהצד השחור של המתרס זה לא ממש חידוש מרענן, ולראייה, גם ב"ג'אנגל פיבר" וב"ריקוד צמוד" (כמה שמוזר להזכיר את הסרטים האלה יחד…) ההתנגדות לקשר היא (גם) מהצד השחור.
נכון,
דווקא הזכרתי את מקרה אי אר כדי להראות שהגזענות עדיין קיימת, והשינוי עדיין מתהווה ,
ובקיצור הדרך עוד ארוכה.
עכשיו
כשאני חושב על זה , המילה דווקא או למרות זאת לפני הפסקה על אי אר הייתה מבהירה את העניין.
נהפוך הוא. הסרטים שהוזכרו
הם סרטים שמתמקדים בלנתח את הבעייתיות שבשחור שיוצא עם לבנה. כשנראה קומדיות רומנטיות מפגרות עם גיבור שחור וגיבורה לבנה שעושים פרו ורבו בחדווה ועם מינימום של פוליטיקה (ולא, Save the Last Dance לא עונה לדרישות), *אז* נוכל להניח שהכלל כבר לא כלל.
ואגב חילול בנותינו ו-Jungle Fever, אחד הקטעים החזקים ביותר בסרט הוא הקטע שבו שוטרים עוצרים באלימות את סנייפס ושיורה שהתמזמזו ברחוב כדי לבדוק אם מדובר באונס. כששיורה מתחילה למחות ולהסביר שהוא החבר שלה, סנייפס המנוסה בכגון אלה מסמן לה לשתוק (מן הסתם כי לשמוע שהם ממש זוג עלול להעלות את חמתם של השוטרים עוד יותר). לא אהבתי את הסרט, אבל אין להכחיש שהוא נחרט (או שמא נחרת) בזכרון, והסצינה הקטנה הזאת היא כמו אגרוף בבטן בכל פעם שאני נזכרת בה.
הא! הקדמתי אותך ב-13 דקות!
זה לא פר.
אתה… דג, וכאלה. וכנראה גם לא סובל מאובססיביות-קומפולסיביות קלה ולא לוקח לך רבע שעה לערוך הודעה.
בעצם
השינוי בא לידי ביטוי בכך שבפרק זמן קצר *יחסית* המצב באמריקה השתנה מ : אסור להציג זוגות בין גזעיים בסרטים בכלל,
ל : אין שום איסור מוחלט ויותר ויותר סרטים שוברים את המחסום הבין גזעי, ( לא משנה כרגע לאיזה צרכים, משום שנכון שרוב הסרטים שמציגים את התופעה לא עושים את זה casual
אלא עיקר מהותם כסרט נובעת מהסיטואציה הבין גזעית, או במילים אחרות זה הסרט). אבל העובדה נותרת שעל מסך הקולנוע הקרוב למקום מגורייך ניתן לראות שחור ולבנה מתנשקים, או, רחמנא ניצלן , שוכבים יחד.
נדמה לי שהמעוז האחרון של שמרנות במיינסטרים אמריקה זה הרשתות הגדולות (nbc cbs abc)אז ברגע שבסיטקומים כמו חברים
פיבי תתחיל לצאת עם ג'מאל נדע שהגענו לסובלנות אמיתית.
שמעתי אמריקאים טוענים שמכל
השטויות הלא-ריאליסטיות ב"חברים", השטות הכי לא-ריאליסטית היא שהבנות אף פעם לא יצאו עם גברים מגזעים אחרים. אבל זה מן הסתם נבע מזה שבניו יורק של "חברים" פשוט אין שחורים…
מרשים
אתה בטוח שהיא לא סבלה מ "מחלת עור נדירה".
סתם, כל הכבוד.
מרשים
לא. ולא סתם הכניסו אותה לסיפור, אלא היא הייתה בעלת תואר פרופסור של משהו ולפני שהיא נדלקה על ג'ואי , לפי הסיפור, היא צאה עם שני מדענים (לבנים מן הסתם) זוכי פרס נובל. היא לא יצאה איתם בו זמנית, רק לשם הבהרה.
לדונה מרטין היו יחסים קרובים עם שחור
בסדרה בברלי הילס. הם אמנם לא הפכו לזוג רומנטי, מאחר ולדונה כבר היה חבר שהיא אהבה, אבל היה ביניהם קשר קרוב מאוד, ואף אחד לא עשה מזה עניין. גם לברנדון היה רומן עם בחורה שחורה.
אשר לעניין הטרגדיות שנוצרות כתוצאה מעניין הזוגיות הבין גזעית, וול – ככה זה במציאות. הרבה יותר מדי פעמים, האמת. ואגב, גם ברחובות ניו יורק זה לא כזה נפוץ לראות זוגות בין גזעיים. בדרך כלל זה יהיה שחורים והיספנים, לא שחורים ולבנים, או היספניים ולבנים. מצד שני, כן נתקלתי פה בכמה זוגות ערבים יהודים, ובהחלט גם בארץ. אז אל תגידו שזה לא קורה ובגלל זה זה נעדר מהסרטים, אלא אם כן אתם מבינים שאותה סיבה חלה גם על השוק האמריקאי.
ברחוק מגן עדן – סרט שמהותו העיסוק בטבואים, יש לבנה ושחור.
ב"או" אין שום התייחסות להיותו של אותלו שחור. זה כל כך לא העניין. מצד שני, ככה נכתב הסיפור במקור.
בסדרה אנג'ל פרד הלבנה למשעי בוחרת בגאן השחור, על פני ווסלי האנגלו-סאקסי. אין שום התייחסות לעובדת הצבעים.
בקיצור, יש בהחלט מספיק דוגמאות בשביל לסדוק את הכלל כראוי.
ובבית הלבן צ'ארלי השחור יוצא עם זואי, בת הנשיא הלבנה.
כמובן שיורים עליו בגלל זה, אבל זה כבר סיפור אחר.
גם ב''או'' וגם ב''אנג'ל'' היו התייחסויות להבדלי הצבע.
ב"או" הן היו מהזן הכואב. ב"אנג'ל", למיטב זכרוני, באמת היתה רק התייחסות מינימלית – כזאת שאם *לא* היתה מופיעה, היית מתחילה להרגיש התעלמות והצטדקות מכוונת. אז, כאילו, הידד לווידון. יום אחד גם המיינסטרים הקולנועי יתנהג ככה לגבי זוגות שחור/לבנה. בינתיים הוא לא.
עולה פה שאלה בין השורות של הפתיל – מה המדיה אמורה לעשות, לייצג את המציאות כמו שהיא או כמו שהיא ראויה להיות לפי הגישה הליברלית. אני טוענת (בהתבסס על חכמים ממני, כי לי עצמי אין את הסטטיסטיקות) שהשאלה עוד לא רלוונטית, כי הוליווד עוד רחוקה מלייצג את המציאות כמו שהיא. יש הרבה יותר זוגות מעורבים לא-טראגיים ממה שאנחנו רואים על המסך.
אצל ווידון זה חוזר גם ב''פיירפליי'',
שם יש זוג נשוי, היא שחורה, הוא לבן.
מצד שני, זו סדרת מד"ב, לכן ניתן לפטור אותה בכך שהיא לא מציאותית בכל מקרה…
אצל ווידון זה חוזר גם ב''פיירפליי'',
ואילו "או" מבוסס על "אותלו" של שייקספיר. בתקופה ההיא אני לא בטוח שהרשו לנשים בכלל להופיע על במה. לכן ניתן לפטור אותו בכך שהוא לא רלוונטי בכל מקרה…
לא – כל מה שמשודר רלוונטי לתקופה בה הוא משודר (ואני לא מבין מה המציאות קשורה לעניין. סיפור לא חייב להיות מציאותי כדי להעביר מסר).
דרך אגב,
גם ב'היום שאחרי מחר' היה זוג מעורב ולא הייתה שום התייחסות לגזעים. כאילו ראיתי את הסרט בפעם הראשונה ובפעם השנייה חבר שלי אמר לי שזאת הפעם הראשונה שהוא רואה זוג מעורב בסרט. עוד סוג של ביקורת בסרט הזה…
איזה זוג מעורב היה ב'היום שאחרי מחר'?
(למען הסר ספק, זו שאלה אמיתית, לא צינית. אני לא זוכר).
היה את המדען הנמוך ואיתו במעבדה היו שניים.
אחד מהם היה שחור שנפרד מאשתו ומהבת שלו שהלכו אל אמא של אישתו.
זה המדען השחור:
תמונות של שניהם לא מצאתי.
אגב, בסצינה המתוארת שני השחקנים מתנשקים ולא עשו מזה הדים. התקדמות?
אני מניח שכן
אבל אני עדיין לא זוכר. הם היו כנראה דמויות מאוד שוליות, אז אפשר היה להחליק את זה.
יש בו שחור שכובש לבנה, יש בו ראפרים שחורים וחמודים שמשחקים הרבה כדורסל (לא NBAאבל לא נורא) ויש בו הרבה מוסיקה טובה (למי שאוהב ראפ והיפ-הופ).
שחור ומשגעעע
1. לצ'רלי משולחן לחמישה היתה חברה כושית ומעצבנת.
2. ריקוד צמוד – סרט מעולה!
3. ווסלי סניפס…..הייתי עושה אותו גם אם היה ירוק!
שמתם לב שזה הסרט השני של וויל סמית'
שמקבל תגובות על האפליה של שחורים ולבנים בהוליווד? בעיקר על מערכות היחסים בין שתי הדמויות הראשיות? זה קרה גם ב'אני, רובוט'.
תגיד, אתה הקשבת להיצ'?
כנראה שלא. הוא בפירוש מסביר שוב ושוב שהוא לא יכול להשיג עבורך בחורות, והוא לא גורס ש"כל גבר בעולם יכול להשיג כל בחורה בעולם". היצ' לא יכול להגיש לך את ליבה של אנג'לינה ג'ולי על מגש של כסף. מה שהוא יכול לעשות זה לגרום לכך שאנג'לינה ג'ולי בכלל תספור אותך ותסתכל לכוון שלך, מה שבמצב נורמלי לא היה קורה. מכאן הכל תלוי בך.
וחוץ מזה, הסרט היה מצחיק, שנון ורומנטי, אבל זאת דעתי.
אני ממש מופתע
מכמות האנשים שממש אהבו את הסרט.
רק אני חשבתי שוא שעתיים משעממות וגרועות של ביבוז?
רק קווין ג'יימס (שבקושי יש ממנו בסרט) מציל קצת את העניינים.
בקיצור סרט גרוע, אפילו מפגוש את הפוקרס נהניתי יותר.
תגיד, אתה הקשבת להיצ'?
בוודאי שהקשבתי להיצ'. הוא אומר שתפקידו הוא לא לסדר לך בחורה, אלא ליצור הזדמנויות.
והוא אכן אמר שכל גבר יכול להשיג כל בחורה.
יש דברים שנשארים בסרטים…
סרט דפוק...
בואו נראה…
טיפשי להחריד, בנאלי, קיטשי, דביק, אידיוטי, בזבוז זמן טוטאלי.
ויצויין גם שהדמות של ויל סמית מגעילה ומתנשאת נורא.
אפילו לא ראיתי עד הסוף..
אם אתם רוצים קומדיה רומנטית, אתם בהחלט יכולים לדלג על הסרט הזה, יש סרטים הרבה יותר טובים.
סרט פולחן
אל תדבר על מועדון קרב אבל על הסרט הזה ממש קשה שלא לדבר!
סרט מעולה , מצחיק עלילה חמודה, ממש מעביר את הזמן בכייף , לראות עם חברה, משפחה ועוד..
בזכות הסרט הזה התחלתי לחבב את וויל סמית'
סרט מוזר.
עד עכשיו לא קבעתי אם מדובר פה בקומדיה טרגית על מהות החיים או בגוש גללי ארנבות.
ההמשך מבושש לבוא.