שיגרת יולי: פסטיבל ירושלים עובר בלי שאני אצייץ לגביו, אני מרגיש אשם בגלל זה. ואז מגיע קומיק-קון בסן דייגו – מאמץ השיווק השנתי המרוכז של כל האולפנים ההוליוודיים שיוציאו סרטי קומיקס, מדע בדיוני, פנטזיה או אימה בשנה הקרובה – כלומר, כולם – ומתפרסמים בו דברים מגניבים שחייבים לשתף. ואז אני מרגיש עוד יותר אשם.
צריך עוד לחכות לראות אם יגיעו הצהרות משמעותיות (מלבד "הסרט הזה הולך להיות כל כך מגניב!"), אבל בינתיים, כמה פוסטרים שיצאו לקראת האירוע. הראשון, למעשה, די ותיק: טיזר-פוסטר ראשון ל"קפטן אמריקה 2" יופי של עיצוב.
סרט המדע הבידיוני עם טום קרוז של 2013 היה "אבדון". לסרט המדע הבידיוני עם טום קרוז של שנת 2014 קראו במקור "All You Need is Kill", אבל אף אחד לא הבין את השם הזה, אז החליפו אותו ל-"Edge of Tomorrow". גם תאריך ההפצה של הסרט השתנה – מאפריל הוא קודם ליוני היוקרתי יותר, והסיפור שלו נשמע לא שגרתי. דווקא נשמע מעניין.
השוו את שיריון הגוף של טום קרוז כאן לשיריון הגוף של מאט דיימון ב"אליסיום". אם הקונסטרוקציה הדקה יחסית של דיימון שוקלת 12 קילו, מעניין איזה משקל טום קרוז סחב עליו בדבר הזה.
אבל חזרה לפוסטרים: הזוכה הגדול בתחום הזה בינתיים היה, לדעתי, "גודזילה". בקיץ הבא תצא עוד גירסה אמריקאית של המפלצת היפנית, רימייק של רימייק, ואולי אני פשוט עדיין במצב רוח נלהב ממפלצות ענק בעקבות "פסיפיק רים", אבל שני הפוסטרים ששוחררו לסרט נהדרים. זה הראשון:
אוקיי, יפה, קונספט אמנותי כזה. אבל הפוסטר השני הוא זה שבאמת גורם לי לקפצץ ולתהות האם זה באמת יהיה סדר הגודל בסרט, או שהפוסטר מרמה. מה אני אעשה, אני אוהב מפלצות גדולות. וזאת בהחלט מפלצת די גדולה.
הפוסטרים
של Edge of Tomorrow מזכיר לי אסוציאטיבית קצת את פולאאוט 3 (המשחק הזה).
וגודזילה – עיצוב גרפי יפה, אבל האם זה יהיה מעניין? שאלה טובה.
רגע, בפוסטר האחרון זה הפה או הזנב של גודזילה?
(ל"ת)
זנב
ל"ת
זנב.
(ל"ת)
חבל. כשראיתי את הפוסטר לראשונה לפני כמה ימים ראיתי פה.
גם בשאר הפעמים שבהם נתקלתי בו ראיתי פה, ורק עכשיו בעין הדג הגעתי למסקנה שזה יכול להיות זנב (אבל אם זה זנב, למה יש עננים מסביבו?).
וחבל שזה כך. אם זה היה פה אז סדר הגודל של המפלצת היה הרבה יותר עצום משהוא כרגע. רק תדמיינו אם כל זה היה רק הפה שלו.
לקח לי המון זמן להבין איך זה עשוי להיחשב בטעות לפה.
(ל"ת)
אם מתאמצים
אפשר לדמיין שזו השפה התחתונה והפה פתוח לרווחה (השפה העליונה מחוץ לפריים). זה לא מסביר למה השיניים נראות כה מעוותות, וגם המיקום שלהן לא הגיוני.
אני לא חושב שאלו עננים...
(ל"ת)
לא נכון.
בהנחה שאלו אכן עננים, תחשוב מה יותר גדול – יצור שהראש שלו מגיע לשכבת העננים, או יצור שהזנב שלו נמצא בגובה העננים, מה שאומר שהוא הרבה יותר עצום.
אבל בוא נהיה ריאליים: זה רק טיזר פוסטר, וככל הנראה זה לא יהיה הגודל של גודזילה בסרט.
חוץ מזה, איך בדיוק חשבת שזה פה? עד עכשיו אני לא מבין.
זה לא הנקודה
אם זה אכן הלסת התחתונה, אז זה אומר שרק הלוע של היצור היא עצומה לחלוטין שהיא מגמדת את המסוקים. אם התמונה שם משקפת את הזנב, אז זה אומר שכל היצור הוא בערך בגודל של שש-שבע תמונות כאלה.
אם זה היה הלסת התחתונה, אז היצור היה לפחות בגודל של לפחות 20 תמונות.
ג'ק-אאוט
אחרי שהיה סטייסי ג'אקס ב"עידן הרוק", ג'ק ריצ'ר ב"ג'ק ריצ'ר" וג'ק הארפר ב"אבדון", נראה שטום קרוז נוטש את השם ובסרט החדש יקראו לו ביל קייג'. לדעתי השם הקודם של הסרט היה יותר טוב. אבל עדיין, אני מצפה לו. קרוז היה שנה שעברה ב"אבדון" הנחמד, בלאנט הייתה ב"לופר" המבריק ושילוב פעולה שלהם נשמע מעניין. וגם יש את התקציר: A soldier fighting in a war with aliens finds himself caught in a time loop of his last day in the battle. כלומר, זה סרט פלישת חייזרים פוגש את Groundhog Day? מסקרן, מסקרן ביותר.
ואם כבר פוסטרים, הפוסטר הזה של You're Next נחמד ביותר.
וגם הפוסטר הזה של The World's End.
הפוסטר הזה של "הפרש הבודד" די סתמי, אבל לא יכלתי שלא לחשוב שהטאג-ליין הזה היה עובד הרבה יותר טוב על הפוסטר לרימייק של "אולדבוי".
אם כבר פוסטרים של Your'e Next
האחד שהוא כמעט פוסטר של סרטים אחרים היה הרבה מגניב, עם קונספט הרבה יותר טוב.
אבל זה פוסטר מבריק!
הטאגליין מעולה
(ל"ת)
בסגנון הזה ראיתי טובים יותר
להסביר את הבדיחה?
הפוסטר הזה של "פסיפיק רים" הוא פארודיה על הפוסטר הקלאסי של "מלתעות".
שראיתי פעם ראשונה, חשבתי על "פחד עד מוות"
שנראה הרבה יותר 'אמין' בעוד "פסיפיק רים" נראה כמו חיקוי זול. ואחר כך נזכרתי שגם יש דימיון ל"מלתעות" אז זרקתי אותו פנימה. עכשיו אני רואה שהחיקוי הזול ממש מכוון ל"מלתעות". נחמד, תודה.
לא התעניינתי ב"גודזילה"
… עד שראיתי את הפוסטר, ואז עוד הלכתי לדף הסרט וקלטתי שבריאן קרנסטון משחק שם. You had my curiosity וכו'…
הנה סיבה טובה להתעניין ב"גודזילה"
"מפלצות": http://www.imdb.com/title/tt1470827/
הסרט הקודם של גארת' אדוארדס ואחד הסרטים הטובים והמפוספסים של 2010.
ואני לא אומר את זה רק בגלל שהיו שם אחלה אפקטים, אלא בעיקר בגלל המקום הנפלא שהבמאי לקח אליו את הז'אנר.
אם מישהו עניין אני אמשיך לחפור על הסרט.
אני מעוניין
(ל"ת)
הנה זה בא:
דבר ראשון, אני שמח להקדים ש"מפלצות" הוא מהאסכולה הטובה של סרטי מד"ב/פנטסיה/קומיקס שלא כמו "באטמן" של טים ברטון אומרים "זה-הכל-שטויות-אז-בואו-נשתולל-בכיף", אלא כמו "האביר האפל", "לופר", "הנוסע השמיני" שאומרים "ומה אם סיפור כזה *באמת* היה קורה בעולם שלנו?" ואיכשהו עדיין יוצא להם סרט אדיר, במקום ברברת פרנקופילית משמימה.
למעשה, "מפלצות" אינו מתרחש בזמן פלישת חייזרים לכדור הארץ – הוא מתרחש שש שנים אחרי הפלישה. הסרט מבין טוב מאוד את האופי הסתגלני שלנו כבני אדם: העלילה מתרחשת בעולם שהלחימה בחייזרים (שלא ממש ברור איך הם נראים אבל הם בהחלט לא אנשים-ירוקים-קטנים) מופיעה בחדשות על בסיס יומיומי די כמו עדכונים מעירק או מהשטחים, ישנו "אזור נגוע" – שטח הנחיתה – בדרום אמריקה והצבא האמריקאי ופלנגות אחרות מנסים להשליט שם סדר, לא תמיד בהצלחה, לפעמים המקומיים נפגעים, אבל אתם יודעים – החיים ממשיכים. למרות שהמראות הם די אפוקליפטיות, כל זה קורה רק בחלק קטן של הכדור, כך שבשאר העולם החיים ממשיכים כרגיל. האמינות היא אחד המרכיבים היפים בסרט.
וזאת העלילה: צלם זוטר בחברת חדשות המתעד את הלחימה מקבל משימה: להחזיר את ביתו המאורסת של הבוס שלו מדרום אמריקה חזרה לארה"ב. (שחדי האוזן מביניכם ששמעו כאן התחלה של סיפור אהבה לא יחמיאו לעצמם יותר מידי – זה יותר מזה) העלילה מכאן היא של סרט מסע כשהנוף הוא דרום אמריקה המותקפת: בניינים הרוסים, גראפיטי מחאתי, אזרחים שיודעים יותר טוב מהצבא איך להתמודד אם המצב החדש ומפלצות ענקיות. שוב, האמינות מרשימה והיא מעוררת אותך לחשוב.
וכשאתה מתחיל לחשוב, אתה פתאום קולט שהסרט הזה בכלל לא על חייזרים. זה סרט תרמילאים על מה זה להיחשף לתרבות אחרת ואז להסתכל על הבית שלך מבחוץ. זה הרגע הזה בטיול שאתה יושב על פסגה של הר שהרגע סיימת לטפס ופתאום מתחיל לחשוב על החיים שלך אחרת. הסרט מעביר את התחושה הזאת בצורה מקורית ומוכרת ואותי הוא מאוד הצליח לרגש. השחקנים אולי לא דה-נירו, אבל דווקא האנונימיות שלהם עוזרת לך להחליק להם על פאלטות חד פעמיות של משחק ועדיין לשמור על (נכון) האמינות.
וזה מפתיע בז'אנר המפלצת: דיון שכזה. דמויות מקומיות ואותנטיות. הבנה של האופי האנושי – ועדיין סרט מפלצות איכותי. ולכן אני ממליץ עליו.
עכשיו, מה שאני בא להוסיף בשורות הבאות הוא לא ספויילר של העלילה, אבל את כל האינפורמציה הזאת – אינפורמציה על איך צילמו את הסרט הזה – גיליתי רק אחרי הצפייה הראשונה וזה גרם לי להעריך אותו יותר ושלח אותי מיד לצפייה שנייה. אז לדעתי עדיף לקרוא את זה אחרי הצפייה, אבל שוב – זה לא ספויילר של העלילה:
הסרט הזה ממש דל תקציב. וזה הסיפור: גארת' אדוארדס, הבמאי/תסריטאי/צלם/אפטריסט, מספר שהוא סיים את לימודי הקולנוע ובאופן מפתיע האולפנים הגדולים לא הרימו לו שום טלפון. זה לא עניין אף אחד שהוא רוצה לעשות סרטים, אז הוא נתן מבט חטוף בתעשייה, החליט שעורכי אפטר אפקט זה מקצוע מבוקש, והתחיל ללמוד את התכנות השונות. הוא התברג לכמה תחנות טלוויזיה כשהציע להם מחירים נמוכים במיוחד, וכשהגיע לאחת גדולה מספיק הוא אמר להם ככה: תשיגו לי מאולפן סרטים תקציב קטן לסרט מלא, והאפקטים עלי. וזה עבד לו. הוא יצא לדרום אמריקה עם מצלמה, איש סאונד, שני שחקנים וטריטמנט (=תקציר מפורט של תסריט) כללי ביותר והתחיל לצלם. כל הדמויות הדרום אמריקאיות בסרט הם נונ-אקטרס, תושבים ששמעו את המילים "הי, אנחנו מצלמים סרט בסגנון של ספילברג, רוצים להצטלם?" ונענו. אדוארדס אומר שהמילים "סטיבן ספילברג" הפכו ממש למילות קסם. רוב הדיאלוגים הם אלתור של השחקנים (וזאת עבודה נפלאה לטעמי) וכל הבניינים ההרוסים, המטוסים המרוסקים, האוניוית הטרופות, השלטים הממשלתיים המזהירים מפני חייזרים, , הגרפיטי ו – כמובן – החייזרים הענקיים עצמם, הכל אפטר אפקט. זה מדהים שזה אמין. צריך לצפות בסרט שוב בידיעה שהכול פה אשליה דיגיטלית כדי להעריך השימוש הנכון בתכנה ולהעריץ את החשיבה מראש על האפשרויות הגלומות ברעיון כזה. איכשהו, הכל עובד שם יפה. זה לא נורמלי שצוות קטן כזה הוציא סרט בסדר גודל כזה. זה מעודד.
ואכן, אחרי הסרט הוא קיבל טלפון מאולפן גדול לבוא לעשות את "גודזילה".
זהו, פשוט תראו את זה.
(נ.ב.- אם סיימתם את הסרט ואתם עדיין תוהים מה קורה בסוף – תראו את כותרות הפתיחה שוב.)
מאוד מעניין, תודה על ההמלצה
(ל"ת)
האמת, ממש לא התרשמתי.
קפטן אמריקה – "הוא גיבור על, והמצב שלו לא טוב…" זו מין תבנית לפוסטרים לסיקוולים של סרטי גיבורי-על לאחרונה. כבר ראיתי את זה.
Edge of Tomorrow – הכל נראה נחמד, עד הפונט. זה הפונט הכי מעצבן בהיסטוריה.
גודזילה – הקונספטים מעולים והכל… אבל משהו בדרך גרם לזה להיראות נורא 'אגב'-י. אני נמשך לומר שזה בעיקר הצבעים החמים שברקעים, אבל לא יודע.
אני דווקא חושב
שהמגן של קאפ אמור להמשיך ולסמל את הניתוק של סטיב מהתקופה בה הוא נמצא.
נו, זה עדיין אומר שהמצב שלו לא טוב.
(ל"ת)
לפי מה שהבנתי
זה אמור לסמל את winter soldiar למי שמכיר
איך?
(ל"ת)
כמובן שמכיר.
אחרי שאמרת, רואים את הדימיון לסמל על הזרוע המלאכותית שלו. רעיון עיצובי נחמד.
בדיוק
עוד דוגמא מהקונספט ארט
ועוד דוגמה מהסט
(כי בקונספט ארט הזה לא רואים כמעט כלום)
טיזר לספיידרמן המופלא 2
גם הוצג בקומיק קון, קבלו את הנבל אלקטרו
http://www.youtube.com/watch?v=dEHcD9XFhhA#at=30
הוא נראה בעיקר כמו
שילוב בין אולטימייט אלקטרו לבין מיסטר פריז של "באטמן ורובין".
באטמן/סופרמן, פלאש וליגת הצדק.
בשעות האחרונות צצים דיווחים הטוענים שההכרזה הגדולה של אולפני וורנר בקומיקון מאוחר יותר היום תהיה סרט משותף של סופרמן ובאטמן, עליו דובר במשך שנים, כשאחריו מתוכננים סרט סולו של פלאש (2016) וסרט קבוצתי של ליגת הצדק (2017, זאת בניגוד לשמועות עם צאת "איש הפלדה" על תאריך יציאה לא ריאלי ב-2014), שני סרטי DC נוספים שהיו בשלבי הפקה כאלו ואחרים לאורך השנים.
אבל למה זאק סניידר ודיוויד ס. גויר?!
למה?!?!
"צפויים לחזור".
אין עדיין דיווח רשמי (כמו בעניין הסרטים), רק השערה של התקשורת.
קאוויל מן הסתם יחזור, DC לא תלהק את סופרמן מחדש. בגלל ההצלחה הפיננסית של "איש הפלדה", כמעט בטוח שוורנר תרצה גם את סניידר וגוייר, כי זה הדבר הכי חשוב עבורם; למה לשנות נוסחה שהביאה להם כסף?
כסף. הרבה כסף.
(ל"ת)
פוסטר נוסף של Edge of Tomorrow.
הפעם בכיכוב אמילי בלאנט.
http://www.bleedingcool.com/2013/07/20/emily-blunts-edge-of-tomorrow-comic-con-poster/
הא, עכשיו הבנתי למה משמשת החליפה
למשחק אולטרא קריקט
http://herocomplex.latimes.com/movies/comic-con-2013-superman-batman-movie-will-follow-man-of-steel/#/0
אוי ואבוי.
אוי ואבוי
מבוסס על "חזרתו של האביר האפל" בטח אומר שזה יהיה דומה לתסריט הנוראי ההוא שהיה אמור להיות מופק פעם בו באטמן וסופרמן זקנים.
זו עדיין לא הודעה רשמית.
אותו דיווח בדיוק כמו בקישור שפירסמתי.
מה רע ב" rel="nofollow">זקנים?
אישית אני מקווה שכל הסרט יורכב אך ורק מפין-אפים שיתבססו על העטיפות של " rel="nofollow">זו.
עכשיו זו הודעה רשמית.
(ל"ת)
כן, ראיתי את הדיווח שלך רגע אחרי שהגבתי...
(ל"ת)
הבעיה היא לא שהם זקנים בהכרח
אלא שהתסריט שבו הם היו זקנים היה ממש, ממש, גרוע.
זה סיפור אחר.
(פרנק מילר חירבן לעצמו על הראש כשהסכים לעשות המשך גרוע ל-TDKR ב-2001, אז גם בקומיקס זה הפסיק לעבוד בשלב מסוים.)
טריילר חדש למשחקי הרעב
http://www.slashfilm.com/the-hunger-games-catching-fire-trailer-the-revolution-has-begun/
ויזואלית, נראה הרבה יותר טוב מהראשון. והאמת? נראה הרבה יותר טוב גם מכל בחינה אחרת. את הספר השני בסדרה שנאתי אבל דווקא הסרט נראה טוב.
יש סיבה למה כל התמונות שבורות לי?
אני לא מצליח להבין את זה. עזרה?
תנסה לבדוק אם אתה יכול לראות אותם ישירות
ניסיתי. תקלה. הדף לא קיים.
(ל"ת)