סיבוב ראשון מתוך חמישה של "מכסחי הקופות" עבר. בואו נראה מה קרה באמריקה, ויותר חשוב, איך זה השפיע עלינו.
1. תור (שבוע ראשון): 65.7 מיליון דולר
בכל הנוגע לגיבורי-על שמפציעים בקולנוע בפעם הראשונה, תור קיבל מקום לא רע באמצע. הוא לא התקרב לפתיחות של "איירון מן", שלא להזכיר את באטמן וספיידרמן. ואם לוקחים בחשבון את המחירים היקרים יותר של כרטיסי התלת-מימד, יוצא שמבחינת מספר הצופים הוא משתרך מאחורי גיבורים כמו האקס-מן (בסרט הראשון שלהם), הענק, ואפילו ארבעת המופלאים. עדיין, 66 מיליון זה לא מספר שהולך ברגל, וזה מוכיח שהפתיחה הגדולה של "מהיר ועצבני" בשבוע שעבר לא היתה ארוע חד-פעמי: הקהל חזר לאולמות, לפחות זמנית. אצלנו, הניחושים של רבים היו קרובים (הניחוש הממוצע היה 69 מיליון) אבל רק אחת – יפעת – קלעה בול בניחוש ולקחה את כל הקופה (40 נקודות).
2. מהיר ועצבני 5 (שבוע שני): 32.4 מיליון דולר (62.4%-)
ביקורות טובות או לא, מתברר שסרטי "מהיר ועצבני" טובים לסופ"ש אחד בלבד. בדיוק כמו כל קודמיו, "מהיר ועצבני 5" התרסק בסוף השבוע השני שלו. הנפילה היתה אפילו חדה מהרגיל – כמעט שני שליש מהכנסות השבוע הראשון. לא שזו טרגדיה: בתוך עשרה ימים "מהיר ועצבני 5" הכניס כבר 139 מיליון דולר בסך הכל, כך שבלי להתאמץ הוא עקף את "רנגו" והפך לסרט המצליח של השנה, נכון לעכשיו.
בכל מקרה, התוצאה הנמוכה יחסית הפתיעה את רובכם: הניחוש הממוצע של "מהיר ועצבני 5" היה 45 מיליון דולר. ארבעה ניחשו את הסכום בדיוק: עפר ליברגל, shkolar, האח קרמזוב ו-badhen.
3. לקפוץ מעל המטאטא (שבוע ראשון) – 15.2 מיליון דולר
4. ארוס בהשאלה (שבוע ראשון) – 13.9 מיליון דולר
הקרב על שאלת הבונוס – איזה משני הסרטים האלה יכניס יותר – היה קשה מהצפוי. ההערכות לאורך כל סוף השבוע היו קרובות מאוד. "ארוס בהשאלה" הוביל בשישי, "מטאטא" בשבת. בסופו של דבר, המטאטא ניצח, להפתעת רובכם ("ארוס בהשאלה" היה הניחוש הפופולרי יותר).
בעולם שמחוץ למשחק, הכמעט-תיקו הזה הוא בעצם ניצחון ענק ל"לקפוץ מעל המטאטא", שהופץ באופן מצומצם יותר והופק במיליונים בודדים, לעומת "ארוס בהשאלה" שהופק ב-35 מיליון דולר וקיבל קטילות מהמבקרים.
לרשימת הסרטים המובילים השבועית באתר BoxOfficeMojo
בסיכום הנקודות, התקבלה טבלת המובילים במשחק אחרי הסיבוב הראשון. במקום הראשון יש כרגע תיקו משולש: oz, ברווז גומי והאיש מאחורי הוילון, קיבלו כל אחד 46 נקודות. במקום הרביעי (או השני. תלוי איך מסתכלים על זה), עם נקודה אחת פחות, נמצאים boaZone ועפר ליברגל. עוד נקודה אחת מאחוריהם – OKDesign, sivan87 וג'ים סטיל.
[fi_bbb_week_score game="1" week="1" display="top" top="12"/]
הרבה אנשים הצליחו בניחוש, אבל נפלו בשאלת הבונוס. Shkolar, למשל, שמדורג 12, ניחש למעשה יותר טוב מכל אחד אחר בשתי השאלות הראשונות (38 נקודות על "תור" ו-10 על "מהיר ועצבני") – אבל טעה בשאלת הבונוס. DogFather, ששם 7 נקודות על שאלת הבונוס, היה יכול להיות במקום הראשון(!) אילו רק "ארוס בהשאלה" היה מנצח – אבל בגלל הטעות הזאת הוא נמצא רק במקום ה-21.
בכל מקרה, ההפרשים בשלב המוקדם הזה הם זעירים. למעשה, רק 10 נקודות מפרידות כרגע בין המקום הראשון למקום ה-52. ומכיוון שבסיבוב השני ניתן יהיה להשיג יותר נקודות מבסיבוב הנוכחי, זאת לגמרי לא תהיה הגזמה לומר שהכל לגמרי פתוח בשלב זה. טופס הסיבוב השני ייפתח בקרוב מאוד.
אני מקום אחרון, כבוד!!!
(ל"ת)
אתה לא לבד
חולקים איתך את המקום האחרון עוד משתתפים, שאגב, כולכם הייתם יורדים מתחת לאפס (בגלל שאלת הבונוס) אם זה היה אפשרי.
בכל מקרה, נכון שזה יהיה יותר קשה עכשיו, אבל עדיין יש לכם אפשרות לנצח – זה רק שבוע אחד מתוך חמישה, וכמות הנקודות המירבית בו (שאף אחד לא השיג) נמוכה מזו שאפשר להשיג בשבועות הבאים.
מותר לשאול מה המיקום המספרי שלך?
(ל"ת)
אני מקום 232.
יש לי אפס נקודות, אם כי בעקרון אמור להיות לי מינוס 7.
אני במקום די טוב באמצע
(ל"ת)
אני במקום ה-95
אילו הייתי מהמר על "המטאטא" הייתי במקום השני (או הרביעי, תלוי איך מסתכלים על זה)
מה? איך?!
המקסימום שיכולת להפסיד או להרוויח על השאלת הבונוס הוא 7 נקודות, מה שאומר שעם הימור מקסימקלי, תשובה נכונה היתה ממקמת אותך עם עוד 14 נקודות. בין מקום 4 (או 2) לבין מקום תשעים וחמש יש רק 14 נקודות?
כן.
בסופו של יום, אחרי ההורדה של ה-7 נקודות יצא לי 31 נקודות בסך הכל.
לפני ההורדה של ה-7, היו לי 38 נקודות. אילו הייתי בוחר ב"מטאטא" היו נוספים לי עוד 7 נקודות והיו לי 45 נקודות. כל אלו שהגיעו למקום הראשון השיגו 46 נקודות.
ואו, כולה 14 נקודות.
טוב, גם לו היית בוחר במטאטא זה לא אומר שהיית מהמר על כל הקופה הרי.
תלמד לסמוך על כוחו של הקהל השחור.
אני תמיד בוחר בכל הקופה...
והתלבטתי קשות בין "המטאטא" ל"ארוס" והחלפתי בינהם כמה פעמים. עמדתי להחליף ל"מטאטא" בסוף אבל כבר היה מאוחר מדי והדד-ליין עבר. אז הייתי יכול להיות במקום השני די בקלות.
בדיוק כמוך
גם לי היו 38 נקודות לפני ההורדה של ה-7 נקודות.
בניגוד אליך, לי לא הייתה התלבטות בכלל בין "מטאטא" ל"ארוס". עכשיו למדתי שסרט שיש לו שם שבחיים לא שמעתי יכול להצליח יותר מסרט ששמעתי את שמו.
נ.ב.
בשביל לקבל את מלוא הנקודות באחת השאלות, צריך לדייק גם בול על הנקודה?
לא הבנתי את השאלה.
(ל"ת)
לדוגמא
בשביל לקבל בסיבוב הקודם 40 נקודות על השאלה של תור הייתי צריך לנחש 65.7 מיליון או רק 65?
היית צריך לנחש 66.
כל הניחושים והתוצאות הן במספרים מעוגלים למיליונים שלמים. 65.7 מעוגל ל-66.
ווהו אידן! ערוצי הסרטים רולז!!1
(ל"ת)
ההשתתפות בתחרות אסורה על עובדי החברה ובני משפחותיהם?
אני לא רואה אותך בעשירייה. או אפילו קצת אח"כ.
זה שאתה לא רואה אותי לא אומר שאני לא שם.
(ל"ת)
אני יודע שאתה שם,
איבוד של 13 נקודות בלבד זה מקום טוב בצמרת. השאלה שלי הייתה למה אני לא רואה, אלא אם כן אתה רומז שאתה שם בכינוי אחר…
ארור בהשאלה
65 מיליון על תור ו30 על מהיר ועצבני 5. כ"כ קרוב!
אולי בשבוע הבא..
פשלתי בענק עם מהיר ועצבני
הייתי נדיב כלפיו, מתוך מחשבה שהביקורות הטובות יקטינו את הנפילה לאיזור ה-50%. בסופו של דבר, לא קבלתי עליו אף נקודה והפסדתי עוד 4 על שאלת הבונוס. אם תוצאות האמת היו קרובות להערכות שפורסמו לפני סוף השבוע, הייתי בצמרת הטבלה. המציאות סדרה לי מקום 134.
אני במקום ה-28
שבאופן מפתיע הוא גם מספר המזל שלי. רמז לבאות? (:
מקום 15! הידד!
7 נקודות בשאלת הבונוס, ו34 על תור.
מדהים כמה שזה כיף להמר על סרטים.
בבקשה אל תעשו פרסים (כספיים/חולצתיים), כי אז לא אוכל (מטעמים יהודיים) להוסיף ולהשתתף בדבר המגניב הזה.
נ.ב. boaZone, יש לך הזדמנות לפרסם הודעת: "i am number 4"
אסור להשתתף במשחקי ניחושים אם יש פרסים?
יש לציין שההשתתפות במשחק לא עולה כסף, לכן למיטב הבנתי זה לא הימור לפי הגדרת החוק.
ומה אם היית מכריז מראש שאתה לא מעוניין בפרסים ואם תזכה – תוותר עליהם?
עד כמה צריך להיות קפדן כדי לציית לאיסור הזה? יש כמה וכמה דתיים באתר – האם לא הייתם משתתפים במשחק אם היו פרסים?
למען הסר ספק, כל השאלות האלה רציניות
לא היתה פה כל כוונה של סרקזם או לגלוג.
אני לא יודע בדיוק מה ההלכה, אני מעדיף לחשוב בעצמי.
לפי התפיסה שלי, הרבנים אמורים להכווין אנשים, ולא להחליט בשבילם. ואם יש אי בהירות – לפרש.
אבל אני נחשב קיצוני בזה, ואני לא מתיימר לייצג אף אחד (דתי או לא) אחר מלבדי באתר.
לגבי המשחק פה, יכול להיות שאתה צודק, ואם לא משקיעים כסף אז זה לא נורא אם יש פרסים,
אבל הלב שלי אומר לי שהבעיה היא לא הקנייה אלא עצם פעולת ההימור לצורך רווח, שזה נקרא "חוקת הגויים" – כלומר מנהגי גויים שעם ישראל נצטווה להתבדל מהם.
בכל אופן, דווקא הרעיון שלך שאם אזכה בפרס – פשוט לא לקחת אותו, נשמע לי מצוין, בכל מקרה אני לא עושה את זה בשביל רווח כלשהו.
נ.ב. לגבי החוק היבש – לא נראה לי שיש בעיה, וגם אם היתה, לא נראה לי של80% מהגולשים (שמורידים מדיה גנובה מהרשת) זה יפריע. אבל כמו שאני לא פוסק, אני גם לא עורך דין.
(מקווה שהצלחתי לא לעצבן יותר מדי אנשים בתגובה הזו)
מעולם לא שמעתי שהימורים אסורים משום "חוקות הגויים".
הנימוק העיקרי לאיסור ההלכתי על הימורים הוא שמדובר בסוג (מעודן, אמנם) של גזל, משום ש"אסמכתא לא קניא" – ההלכה סבורה שאדם שמהמר מסתמך – באופן לא רציונלי – על ההנחה שהוא יזכה ולא מוותר בלב שלם על הכסף שעליו הוא מהמר, וכתוצאה הזוכה מקבל לידיו כסף שעדיין שייך לאחר.
יש נימוקים אחרים (הפסול של "משחק בקוביא" לעדות מוצדק גם בכך שכל עיסוקו בהימורים והוא אינו עוסק ביישובו של עולם; טוטו, למשל, נאסר לפחות על ידי חלק מהפוסקים משום חילול השבת הכרוך במשחקים ), אך אני הקטן לא מכיר נימוק שרלוונטי ל"הימורים" נשוא הדיון, שנערכים בשביל הכיף, לא כוללים הוצאת כסף מצד המהמר ויש לקוות גם לא הופכים למרכז חייו, ומכל מקום הפרס (שהם אינם נושאים) הוא שולי ולא עיקר העניין.
אמנם אין לזלזל במשקלו ההלכתי של הנימוק "ליבי אוימר לי", אך בכל הכבוד דומני שלא די בו על מנת לחדש איסורים שלא שערום אבותינו. האיסור על חוקות הגויים שייך למנהגי עבודה זרה של הגויים ולא לכל מנהג שמקורו בחו"ל (לדוגמה – לבישת מכנסיים, מנהג גויי ידוע שאומץ גם על ידי מספר יהודים שיראת השמיים שלהם לוקה בחסר).
בקיצור, מבחינתי יש אישור לתת פרסים.
מרווין, מעולם לא טענתי שאסור או מותר לאתר לחלק פרסים.
רק על עצמי דיברתי, וכבר בראשית דברי הבהרתי שה"הלכה" היא לא הנר לרגלי אלא כוונת בורא עולם.
הנימוקים שהבאת מהגמרא לא היו מוכרים לי ואני לא מומחה לזה ממילא, אבל הציווי לעם ישראל להתבדל מהגויים רלוונטי להמון תחומים, לא רק עבודה זרה.
(לדוגמא – לסביות אסור לפי הרמב"ם מאיסור על הליכה בדרכי/חוקת הגויים, ותסכים איתי שזה לא ממש נכנס להגדרה של "עבודה זרה")
אבל זה דיון שקטונתי מלהתמחות בו, וגולש לאוף טופיק – אז אם אתה מתיר למר פישלר להמשיך, ואני אסתדר עם ההצעה שלו, הכל יהיה בסדר.
מה הקטע עם הלסביות??
ובעיקר, מה העניין עם ההלכה בגרשיים? איך אתה מחליט מה כוונת בורא עולם ומה לא? זה נראה לי מסוכן ומסובך מאד. כלומר, גם הרמב"ם יכול להיכנס בגרשיים האלו, לא?
אני לא לגמרי מסכים איתך, אבל זה אכן
העיקר שהובהר והוסכם שמדובר ביהדות הפרטית שלך (שלא ייווצר, חלילה, הרושם שכל חובש כיפה שהשתתף פעם באוסקימורון אינו אלא מתחזה עלוב).
נ.ב. בפעם הבאה שאתה משוחח עם בורא עולם על כוונותיו, תגיד לו שייכנס גם אצלי פעם.
ממש אהבתי איך שאתה מצליח להתנשא
בכל פעם גם מול מי שבכלל לא מתווכח אתך.
נראה לי שחלה אי הבנה.
הכוונה לא היתה "שיהיה ברור שרק כש הוא מתחזה עלוב, ולא כל חובשי הכיפה", אלא "שיהיה ברור שאין איסור הלכתי גורף על הימורים, ולפיכך אין פסול בכך שחובשי כיפה השתתפו בתחרויות הימורים נושאות פרסים – זה לא הופך אותם למתחזים לדתיים (כמו שנניח הייתי מגדיר אותם אם היו נוסעים לקון בשבת)". אין לי מושג אם השתתפת אי פעם באוסקימורון, אני לא חושב שיש בכך פסול, ובטח שלא התכוונתי לרמוז שאתה מתחזה.
וחוצמזה – "בכל פעם"?!
לפני שיסגרו את הדיון מאוף-טופיק,
יש לציין שגם לפי הרמב"ם "מעשה ארץ מצריים" ו"חוקות הגויים" זה לא אותו דבר בכלל.
נכון. וגם עבודה זרה זה לא.
למיטב ידיעתי.
המחשבה הקולקטיבית שלנו
יש לי הצעה לדיווחים הבאים, אולי אפשר בנוסף לכל הסקירה, לציין גם מה היה הניקוד (הנוכחי והמצטבר) של הניחושים הממוצעים של כלל הגולשים, כלומר המחשבה הקולקטיבית שלנו (להבא, המק"ש). רק עניין טכני, בשביל לחשב את הניקוד עבור שאלת הכן/לא (או יותר/פחות וכו'), צריך לבחור באופציה הכי הפופלרית, ולמצע את ההימורים רק עבור אופציה זו (נשמע לי כמו המודל הנכון לתיאור המצב הזה). זה פשוט מסקרן אותי לדעת עד כמה טוב המק"ש בניבוי ההכנסות של סרטים, ובמיוחד מעניין אותי לדעת איך הוא יעבוד לאורך זמן.
הפעם ניראה שבעוד המק"ש ניחש טוב עבור תור וקיבל על כך 37 נקודות, הניחוש עבור מהיר ועצבני לא העניק לו כלל נקודות, ובנוסף על כך הוא גם בחר ב"ארוס בהשאלה" ולכן אף הפסיד נקודות (אם כי לא צויין מה היה ההימור הממוצע עבור אופציה זו). בסה"כ הניקוד של המק"ש הפעם הוא בין 30 ל-37 נקודות, שזה שם אותו בין המקום ה-42 (במקרה המקום שלי כרגע) ל-102, שזה אומנם לא רע, אך גם לא מדהים – זאת גם הסיבה למה יותר מעניינת ההצלחה לאורך זמן של המק"ש ולא איך היא באופן נקודתי.
לא יודע מה הערך ה"מדעי" שאפשר להסיק מניסוי כזה, אבל כל העניין הזה יכול להיות לכל הפחות אנקדוטה מעניינת על טיב הניחושים של האדם.
* הערה לשונית: שמתי לב תוך כדי כתיבה, שבעוד שהמק"ש מייצג ראשי תיבות של נקבה, התייחסתי אליו כאל זכר כיוון שאני קורא את הקיצור כמו המילה "מקש", ולכן שימוש בלשון נקבה צורם לי. מה בכלל הקונבציה במקרים כאלו?