המשפטים הבאים עלולים לגרום לכם לכמה רגשות מעורבים:
זאק סניידר, הבמאי של "באטמן נגד סופרמן" ו"300" ואשתו דבורה סניידר, אחת ממפיקות הסרט, פורשים מהפקת "ליגת הצדק" בעקבות התאבדות הבת שלהם. את זאק סניידר יחליף ג'וס ווידון, הבמאי של "הנוקמים".
הלב והמוח נקרעים בעת הקריאה על הידיעה הזאת. נתחיל מהלב:
זה נורא.
התאבדות, ואני מקווה שאני לא מחדש למישהו, זה נורא. והתאבדות של ילד במשפחה זה נורא אף יותר. וכמה שאתם עשויים לא לאהוב את זאק סניידר וכמה שאתם חושבים שהוא הרס את באטמן או את סופרמן, זו פשוט לא חוויה שהורה אמור להתמודד איתה. ולקרוא על כיצד הוא ניסה להקהות את הכאב בעזרת עבודה אבל הוא פשוט לא יכול יותר, זה משפט שקשה לשמוע. כי הוא מרגיש קרוב מאוד ואנושי מדי. מדי פעם בכל העסק הזה אתה פשוט שוכח שלאנשים שאתה מדבר עליהם יש משפחות וילדים, ועכשיו אחת מהן התאבדה.
הכתבה מHollywood Reporter על כל המקרה מספרת קצת על אוטם (Autumn) סניידר – היא התאבדה בגיל 20, אהבה נורא ציטוט של צ'אק פאלניוק (" We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.") והספיקה לכתוב טיוטה ראשונית של ספר לפני שהתאבדה אותו סניידר ומשפחתו מקווים להוציא כספר ולתרום את ההכנסות לצדקה.
כמו שאמרתי קודם: זה נורא. אני לא יודע למה, אבל כל פעם שאני שומע ידיעה על בן משפחה של כוכב שמת זה הרבה יותר קשה לי מידיעה על כוכב שמת. העובדה שעכשיו האדם שאני אוהב צריך להתמודד עם האובדן והשכול קשה לי יותר מהחסרון של אותו האדם.
ולחלק הפחות נעים – המוח.
הולי פאק.
יש כל כך הרבה מה לפרוק כאן "חדשותית", וכל כך מעט כבוד בלעשות את זה. אז בוא ניצמד לעובדות ככל הניתן:
זאק סניידר סיים את הצילומים הראשוניים של "ליגת הצדק" ולאחר צפייה בחומרים הראשונים החליט שצריך כמה סצנות של צילומי השלמה. אבל מכיוון שהוא פורש מהסרט, ג'וס וידון (שגם כתב את הסצנות הללו, לבקשת סניידר) יהיה זה שיביים אותן, וימשיך לפקח על הסרט בשלבי ההפקה האחרונים שלו. ווידון הצטרף רק לאחרונה ליקום הקולנועי של DC, עם הידיעה על כך שהוא עומד לביים סרט "באטגירל". המשימה של ווידון עכשיו לא לביים את הסרט כאוות נפשו, אלא להיצמד ככל הניתן לסגנון הויזואלי ולטון שסניידר נתן לסרט, כך אומר נשיא החברה של וורנר. אבל איכשהו, קשה להאמין שזה יהיה בדיוק כך.
זאת דרך קצת קשה לפתוח את היום (או לסיים איתו, למי שהיה ער אתמול עד מאוחר). אני מניח שבעוד כמה חודשים או שבועות או ימים יהיה יותר נעים לדבר על הנושא בהרחבה, אבל כרגע אין לי כל כך עוד מה להגיד פרט לכך שאני מקווה שהזוג ושבעת הילדים שלהם יצליחו להתמודד עם האובדן בצורה הטובה ביותר.
כמה מחשבות
מצד אחד – המוני מטומטמים ברחבי העולם יוצאים עכשיו בקריאות שמחה לאיד, שזה נורא.
מצד שני – עכשיו ל-DC/WB יש תירוץ אם הסרט לא יצליח, שזה גם נורא.
כולי תקווה שמשפחת סניידר תהיה מנותקת ככל הניתן (עם כמה שזה אפשרי בימינו) מכל אלו ששמחים על זה שאחת מהם התאבדה, על מנת להתאבל ולהתמודד עם האבל בצורה הטובה ביותר.
בנוגע לסרט עצמו: לא ברור כמה ווידון יכול לשנות/לתקן דברים. לא רק מבחינת זה שרובו הגדול של הסרט כבר גמור, אלא השאלה כמה יד חופשית הוא יקבל, וכמה זה אפשרי "לערבב" 2 במאים, בעלי גישות שונות, בסרט אחד, בלי שזה יהיה בולט מידי.
מה שבטוח – אם עד עכשיו כל נפיחה שקרתה בסרט הזה זכתה לסיקור תקשורתי, זה עוד כלום. ממש כלום.
החלק שנוגע לסניידר הוא חדשות איומות
ובנוגע לחלק שנוגע לוידון, ובכן, אני לא בטוח עד כמה הוא חדשות טובות. לפי הדיווח, נקבל סרט שברובו המוחץ הוא עדיין סניידר, עם עוד כמה סצנות ספורות שבהן, בניגוד לסצינות האחרות, המצלמה גם זזה מדי פעם. יותר מכל דבר אחר, זה נשמע כמו ניסיון להדביק את השם של וידון על פרויקט שגורר אחריו מורשת מאוד בעייתית.
וואו
(ל"ת)
לא הייתי אומר שיש כאן שני במאים עם גישות שונות, אגב.
ווידון הוא זיקית. הסרטים של סניידר הם גלולת שמחה לעומת הפרק The Body מבאפי.
חוץ מזה שלפי הטריילר ודיווחים מהסט סניידר מנסה פה פחות או יותר לחקות את הסגנון של "הנוקמים"
עם הרבה הומור. היי, אם איכשהו יצא שנקבל סרט שהוא הכתיבה של ווידון עם הויזואליה של סניידר זה דווקא יכול להיות אדיר.
בעניין הסרט, זו לא ידיעה חיובית:
ווידון הממוסחר (הנוקמים 2) מוצא חן בעיני הרבה פחות מווידון החתרני והעצמאי (הבלוג המוסיקלי, פיירפליי).
חוץ מזה, אאל"ט דיברו בזמנו על מתיו ווהאן שיקח פיקוד על היקום של DC, והוא היה עושה עבודה טובה יותר לענ"ד.
איך פיירפליי היא יצירה עצמאית?
איך משהו שעובר דרך פוקס יכול להיות עצמאי? חוץ מאווטאר של קמרון.
אם זה לא היה עצמאי באמת, פוקס לא היו טורחים כל כך לחסל את זה.
(ל"ת)
פוקס חיסלו את זה בלי קשר לעצמאות
אם זה היה מביא מספיק רייטינג (בגלגול הטלוויזיוני) או כסף (בגלגול הקולנועי), פוקס היו נותנים לזה להמשיך כמה שוידון היה רוצה.
למען האמת, לפני שוורנר סחבו אותו אליהם, פוקס הביעו עניין בריבוט בבימויו של וידון.
פוקס חיסלו את זה עוד לפני ששודר הפרק הראשון
כשהם החליטו ללחוץ על שינויים בסדר הפרקים והסיפורים שפגעו בבנייה של הסדרה מההתחלה.
אם זה היה עצמאי לגמרי, פוקס לא היו מעלים את זה מלכתחילה.
מסכים,הנוקמים 2 היה מבולגן והעל טון לא אחיד
כמו כן,משתתף בצער
מעבר לאספקט הטראגי של העניין
אני תוהה לעצמי איך הדבר נתפס בקרב מעריצי DC המושבעים. ראיתי מאותה קבוצה לא מעט תגובות לאורך השנים שלגלגו על ג'וס ווידון ובכלל על מארוול על כך שהסרטים שלהם קלילים ומלאי בדיחות, לעומת יקום DC הקודר והמהורהר.
נשמע לי כמו דיסוננס קוגניטיבי די קשה לגלות שהבמאי שבעבר הלא רחוק נתפס בעיניך כאנטיתזה לכל מה שאתה אוהב ב-DC, הוא זה שאחראי כרגע להשלים את החזון של סניידר.
יהיה מעניין לראות איך התוצר הסופי יראה והאם יהיה מדובר בהצלחה. מחזיקה אצבעות לכל המעורבים בדבר, וכמובן למשפחת סניידר בעת ההתמודדות עם המשבר הנוראי שפקד אותם.
כלומר, ג'וס ווידון נעשה סמאח הגיקים הגדול בעולם.
זה די מדהים שבמאי של שלושה סרטים מסחריים בלבד יזכה לביים את סרט גיבורי העל הגדול ביותר (מבחינת צירוף הדמויות) אי פעם גם של מארוול וגם של DC.
ואני אי שם בעבר חשבתי שנולאן יהיה האיש, אבל מה שווים כל הניחושים?
:/
ווידון לא מביים את הסרט.
מסיבות מובנות, נראה שהרבה אנשים מפספסים או בוחרים לפספס את הנקודה הזאת.
ווידון הגיע אחרי שצילומי הסרט העיקריים כבר הושלמו. הוא יביים סצינות השלמה ויפקח על הסרט בפוסט-פרודקשן, ואת כל זה – בהנחיה המפורשת שלא להפוך את הסרט ל"שלו" אלא להיצמד לחזון של סניידר. ואפילו אם זה לא היה נאמר במפורש, אי אפשר להפוך סרט למשהו אחר אחרי שרובו כבר מצולם (אפשר לנסות, אבל אז מקבלים סמטוכה כמו "יחידת המתאבדים"). זה *לא* הולך להיות סרט של ג'וס ווידון. זה יהיה סרט של זאק סניידר, עם מקסימום נגיעות – שאולי יורגשו, ואולי בכלל לא – של ווידון.
כלומר, זה יהיה של ווידון כמו שרובוטריקים 3 היה של קמרון?
(ל"ת)
באיזה אופן רובוטריקים 3 הוא של קמרון?
אם זכור לי נכון הוא רק עבר בסביבה ואמר למייקל ביי "אולי תעשה פחות קאטים כל שניה".
אני חושב
שזו בדיוק הפואנטה של כש.
לפי השמועות והטריילרים, "רוג אחת" היה סרט שחלק גדול ממנו הפך למשהו אחר אחרי שצולם ואפילו עבר פוסט-פרודקשן
אבל לפי ההודעה של וורנר זה לא משהו שהולך לקרות כאן (ולא ריאלי שיקרה, עם תאריך היציאה של הסרט בנובמבר הקרוב).
"הפך למשהו אחר" באיזה מובן?
חלק מהעלילה שלו שונתה, אבל אני מניח שרוחו של הסרט לא השתנתה באופן יסודי, באותו האופן שבו, סתם לצורך הדוגמה האקראית, סרט אופייני של זאק סניידר שונה מסרט אופייני של ג'וס ווידון.
על פי ויקיפדיה, המעורבות של טוני גילרוי שביים את צילומי הסצנות החדשות לסרט היתה כל-כך נרחבת
עד שבמובנים רבים הסרט הזה הוא "שלו" לא פחות משל ג'ארת אדוארדס שקיבל את הקרדיט בתור הבמאי. אני לא יודע עד כמה הסגנון שלהם שונה זה מזה, אבל הטריילרים רומזים שסצנות שלמות שאדוארדס ביים מצאו את דרכן לסל המיחזור של ההיסטוריה.
אם, לצורך הדוגמה, "וונדר וומן" יהפוך להצלחה מסחררת, ו-וורנר ישלחו את וידון לצלם סצנות חדשות לגמרי שיזיזו את הפוקוס של הסרט לדמות שלה במקום לזו של באטמן תוך שמירה על המסגרת העלילתית הכללית שסניידר יצר, אני מנחש שזה יהיה דומה למה שקרה עם "רוג אחת", למרות שהסיכוי שדבר כזה יקרה קלוש (פשוט אין מספיק זמן עד לתאריך היציאה של הסרט. יותר סביר שאם וונדר וומן יהיה הצלחה כזו, וורנר יעבירו להילוך מהיר את "באטוומן" של וידון).
אלא אם כן הגיע מידע חדש בחודשים האחרונים,
דיסני וגארת' אדווארדס אמרו מספר פעמים שצילומי ההשלמה היו של לא הרבה מהסרט, ושהם בוימו על ידי אדווארדס ולא על ידי מישהו אחר.
כל מידע על זה שחצי מהסרט צולם מחדש על ידי טוני גילרוי הוא לא רשמי. אולי נכון, אבל לחלוטין לא מאומת.
כמו שהרבה אנשים מבפנים ממשיכים לטעון עריכת סרט יכולה לשנות אותו לגמרי
העובדה שווידון יפקח על עריכת הסרט אומרת שלמרות הטענות שהוא ינסה להיצמד לחזון של סניידר עדיין יהיה לו Final say על איך יצא הסרט.
אגב, לעוד מישהו יש הרגשה שזו הכנה בשביל וורנר
לבקש מווידון לכתוב ולביים את "ליגת הצדק 2" במקום סניידר?
לחלוטין.
וורנר כנראה גם תכננו הכל וכיסו את הרצח של הבת של סניידר כהתאבדות רק בשביל שיוכלו לבקש מג׳וס לעשות את ליגת הצדק 2. אני בטוח שככה בדיוק הדברים קרו.
ג'יזס בחור, לא לזה התכוונתי
לקחת את זה למקום אפל, וואו.
בידיעה נכתב שעוד לפני שקרה מה שקרה ווידון גם ככה הובא כיועץ מטעם וורנר לסצינות הנוספות שסניידר רצה להוסיף. די נראה לי שהתכנון היה לאט לאט להכין אותו להחליף את סניידר.
תראה, סניידר לא מת, הוא רק לקח הפסקה מהסרט הזה.
עד לליגת הצדק 2 יש עוד המון זמן, ולוורנר יש הרבה דברים לדאוג להם לפני כן. בהנחה שהם ירצו להוציא אותו בזמן הכי קרוב, זה כנראה ייתנגש עם ההפקה של באטגירל, במידה והם רוצים לקחת את זה ליותר רחוק – תן להם קצת זמן להתאפס על מה שנפל עליהם, ליגת הצדק 2 זה הדבר האחרון לחשוב עליו כרגע.
ובכל מקרה, אם ליגת הצדק יהיה מוצלח (בתקווה), אני אניח שהם ירצו שאותו הצוות יעבוד על ההמשך.
למה להם לזייף את זה כהתאבדות?
סניידר היה שבור נפשית בכל מקרה אם היא מתה, לא משנה מאיזו סיבה.
אל תכתוב מותחני מסתורין בזמן הקרוב, אתה נוטה לעלילות מחוררות.
כי על רצח נכנסים לכלא ועל התאבדות לא...?
(ל"ת)
אם כבר
DC תכננו לצמצם את התפקיד של סניידר גם ככה. הרבה לפני שזה קרה. במקור ליגת הצדק אמור היה להיות רק "חלק א'" ואז פורסם שזה בעצם הופרד לסרטים נפרדים – כשלא ברור בכלל מי יביים את הסרט השני, שיקרה בין כה וכה.
סליחה, אבל זה פשוט לא נכון.
הם הבהירו מספר פעמים שסניידר מתכוון לביים את חלק ב'. 2. II. תקרא לזה איך שאתה רוצה. הפרויקט "נדחה" בגלל שוורנר רצו סרט באטמן מבוים ע"י בן אפלק בשנים הקרובות, כשהם הבינו שפלאש לא מתקדם לשום מקום – דבר שהיה מונע ממנו להשתתף בצילומים של חלק ב' למשך שנה וחצי לפחות כי הוא היה מרוכז בסרט באטמן ככותב, במאי ושחקן.
אז הם רצו להוציא את אותו סרט באטמן מהמערכת כשסניידר עובד על ליגת הצדק חלק א'. קח בחשבון שאם הכל היה מתקדם לפי התוכניות, אז היה לך סרט באטמן ב-2018.
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/zack-snyder-firming-up-post-justice-league-plans-last-photograph-954812
ולגבי ווידון. סניידר שכר אותו ככותב בתחילה, כחלק מתפקודו כמפיק של הסרט ביחד עם אשתו ועוד שותף. צריך לזכור שהוא מפיק את הסרטים האלה. אין פה הנחתה מלמעלה.
ואם לא היה לנו מספיק מוות היום, עכשיו גם רוג'ר מור נפטר.
https://twitter.com/sirrogermoore/status/867005447018086400
ואם לא היה לנו מספיק כותרות להיום, ג'יימס קמרון חוזר עם המשך לשליחות קטלנית
עם ארנולד שוורצנגר, ומוחק את כל מה שהיה אחרי T2.
לא יודע אם אלו חדשות טובות או לא
לינק?
(ל"ת)
הנה
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films/news/terminator-6-arnold-schwarzenegger-james-cameron-sequel-a7747351.html
הוא יעשה את זה לפני או אחרי אווטאר 5?
(ל"ת)
אלו חדשות מיותרות
(ל"ת)
שני במאים זהים מבחינה אחת
בנקודה זו בזמן ג'וס וזאק זהים מבחינה אחת: שניהם גרועים או חסרי עניין בפיתוח דמויות. ב"באפי", "אנג'ל", "פיירפליי" וקצת לאחר מכן זה היה הדבר העיקרי שעניין את ג'וס ווידון לצד הרחבת המדיום הטלוויזיוני למקומות חדשים. סרניטי הוא סרט טוב יותר מאשר מקובל לחשוב, אבל הוא לא בדיוק הביא את המדיום הקולנועי למקומות חדשים וסרטיו האחרים ככותב ובמאי היו חסרי מעוף (כמה אירוני) ופיתוח דמויות.
אז יהיו קצת יותר בדיחות שלפחות אותי לא יצחיקו באמת כשלא יהיו נעוצות בפיתוח דמויות. ניחא.
בסדרות מנסתם יש הרבה יותר מקום לפיתוח דמויות
אבל אם יש משהו שאני מזהה עם סדרות של ג'וס הוא לא רק כתיבת הדמויות, אלא העיסוק בדינמיקה קבוצתית. רוב הסדרות שלו מתמקדות בקבוצה שפועלת למען מטרה משותפת, תוך שהיא מתמודדות עם דינמיקה מורכבת ולפעמים מתוחה של יחסים בין אישיים. הוא כותב דמויות שפועלות אחת מתוך השניה. שהקשרים החבריים שנוצרים בינהם מרגישים אנושיים ומלאי כימיה. זה הדבר שהופך את הדמויות שלו ליוצאות דופן ולמאוד כייפיות, לא רק זה שהן כולן גם סופר שנונות.
והעניין הוא שהנקודה הזו דוקא מאד נוכחת גם בסרטים שלו. אני חושב שזו הסיבה שהוא נמשך דווקא לחיבורים האלה של יקומים קולנועיים, כמו הנוקמים וליגת הצדק, שבהם אין ממש דמות ראשית אחת.
אני מבין את מה שאתה אומר
אבל הדינמיקה הקבוצתית כמו כל דבר בבאפי (וסדרות אחרות) נועד לשרת את ההתפתחות של הדמויות. הקבוצה היא זו שגורמת לדמויות לצאת מהמקום הנוח שלהן, הקבוצה משמשת לעיתים כ"מקהלה יוונית" כתומכת או יוצרת לחץ על דמות במצבי לחץ, אבל עדיין יצירת דמויות מורכבות (טוב אולי חוץ מדון) היא במרכז הסדרות שלו. אני לא מוכן לתת הנחה לסרטים בקטע הזה, כיוון שיש הרבה סרטים שעושים את זה או לפחות מנסים. מה שיש בהנוקמים כך נראה לי זה בעיקר דמויות מבוגרות שמתנהגות כמו ילדים קטנים. זה היה הגיוני לפעמים בבאפי, זה בהחלט לא קרה באנג'ל והיה תכונה מאפיינת אולי של דמות אחת בפיירפליי (בוגר שמתנהג בצורה ילדותית לפעמים).
אפילו בלי פיתוח דמויות, בשעתיים, אפשר להראות צדדים שונים של דמויות, חוץ מאשר רצינות ודבקות במטרה או ילדותיות. אפשר לפתח תימות פילוסופיות כמו ב"האביר האפל" או "סופרמן 2" או אפילו לצייר מאבק שחמטי בין טוב ורע שאינו מסתיים בהכרח בקרב אגרופים בין בניינים. כל זה לא קרה בסרטים האחרונים של שני הבמאים. מהטריילר נראה שג'וס כתב בדיחות לסרט וראינו את כולן.
הצילומים המשלימים בבימויו של ג'וס ווידון ל"ליגת הצדק" יהיו גדולים מהצפוי
וימשכו עד סוף הקיץ. כל הקאסט חוזר כעת לסט לצילומים.
http://batman-news.com/2017/06/06/justice-league-reshoots-summer/
עכשיו השאלה היא מה זה אומר. צילומים של סצינות נוספות במשך שלושה חודשים זה הרבה ויש כאלה שטוענים שזה סימן שג'וס לא רק יהיה אחראי על כתיבת צילומי כמה סצינות קטנות לסרט כפי שנאמר במקור אלא ישנה לא מעט מהסצינות הגדולות ומבנה הסרט. ואם זה לא מספיק אני מזכיר שמי שיהיה אחראי על סיום הסרט בחדר העריכה שלפי גורמים רבים יכול להשפיע מאוד על איך סרט יראה – יהיה ג'וס.
זה בהחלט מרמז על יותר מעורבות של ווידון,
ולכן – בפוטנציאל – על סרט טוב יותר, ומצד שני – הצילומים יסתיימו באוגוסט, הסרט יוצא בנובמבר? שוב מצלמים עד לרגע האחרון ומנסים לשנות בדיעבד את הטון של הסרט? זה כבר קרה. זה היה "יחידת המתאבדים".
אבל ההבדל הוא שעל "יחידת המתאבדים" כולל השינויים של הרגע האחרון שנעשו בסרט היה אחראי דיוויד אייר
שהוא הרבה, הרבה פחות מוכשר והרבה פחות אפשר לבטוח בו משאפשר בווידון.
לא זאת הנקודה הנכונה.
כי למרות שווידון הוא תסריטאי ורופא תסריטים מעולה, הוא עוד לא חתום על מספיק הצלחות הוליוודיות בשביל לסמוך עליו בעיניים עצומות.
ההבדל המרכזי הוא שיחידת המתאבדים נכנסה לצילומי השלמה בגלל ביקורות לא טובות, ולכן המטרה שלהם הייתה תיקונים נקודתיים. ליגת הצדק נכנסה לצילומי השלמה מכיוון שהשתנה לה הבמאי, מה שאומר שהתוצאה *אמורה* להיות יותר מכילה וקוהרנטית.
לא מדויק
ליגת הצדק נכנס לצילומי השלמה בגלל (לפי ההודעה הרשמית, בכל אופן) שסניידר הרגיש שהסרט צריך צילומי השלמה, ואז הוא שכר את וידון שיבוא ויכתוב אותן ולאחר המקרה, גם יביים אותם.
זה עדיין מרגיש כמו צילומי השלמה יותר מתוכננים ופחות נמהרים מ"יחידת המתאבדים" אבל לך תדע.
הכל פתוח כאן.
כל עניין צילומי ההשלמה עלה לשיח רק לאחרונה עם ה"אאוטינג" שעשו ל-DC, למרות שבכירים בתעשייה טוענים שזה קורה כל הזמן. כביכול.
אנחנו לא באמת יודעים איך זה עובד. האולפן תמיד יעדיף שנחשוב שיש בעל חזון מאחורי הסרט למרות שהסרטים האלה נתפרים כמו היצור של פרנקנשטיין ובידי כמה אנשים שונים. לדייוויד אייר לא היה say בעריכה של "יחידת המתאבדים" והיו 6 גרסאות שונות של הסרט שהתחרו אחת בשניה והאולפן הלך עם מה שהלך. ועדיין, אייר הוצג לנו כבעל החזון שפיקח על הכל והכל היה בידיעתו.
לעומת זאת, צילומי ההשלמה המדווחים ל"רוג אחת" עם טוני גילרוי זה כבר עניין אחר ואני לא מתפלא שדיסני מכחישים את זה. לאולפנים הגדולים נורא חשוב ליצור אשליה שהכל מתוקתק מאחורי הקלעים ושיש במאי בעל חזון וכל הטאלנטים עובדים תחתיו בתיאום מוחלט. זאת הסיבה שאני מאד לא אוהב לצפות בקטעי מאחורי הקלעים בבלו-ריי – לרוב מדובר בלקקנות לשמה. אחת לכמה חודשים יוצא סרט שבאמת יתן לך פרטים מעניינים על תהליך היצירה שלו (הבלו-ריי של "הכוח מתעורר" היה עמוס בקטעים דוקומנטריים מצוינים שלא חטאו בלקקנות יתר ואשכרה הראו לנו דברים מעניינים).
בכל מקרה, לא משנה מה יצא מליגת הצדק – ווידון בטוח. אם הסרט יהיה טוב יגידו שזה בזכותו. אם הוא יהיה גרוע, יגידו שזה בגלל סניידר.
בדיוק
יש הבדל בין צילומי השלמה כי "מסתבר שהקהל לא אוהב את מה שעשינו", וצילומי השלמה כי "אני מרגיש שהצילומים של הסרט לא משקפים את החזון שלי לגבי מה שרציתי להסרט יהיה עד עכשיו".
מאחר ומצד אחד החלפנו במאי, ומצד שני ווידון כן היה מעורב בתהליכים קודמים וגם זאק סנייידר עצמו הרגיש שהסרט לא שלם, וזה לא דבר שנעשה באופן נמהר כדי לספק איזה דעת קהל תיאורטית – אני מאמינה שאנחנו יותר קרובים לשני מאשר לראשון.
יש עוד נקודה שמשום מה לא הזכרתם: וונדר וומן.
בעיני זה ברור לגמרי שלאור ההצלחה המדהימה של ו"ו, שינו והגדילו משמעותית את תפקידה בליגת הצדק.
וזה מצוין, כי ווידון מרגיש בבית עם נשים חזקות, הרבה יותר מאשר עם גברים חזקים.
על זה יש לי רק לומר פחחחחח.
אם לא הגדילו לה את התפקיד בזכות הביקורות הטובות מBVS, שום ביקורות מהסרט שלה לא ישפיעו.
אם ג'וס ווידון כתב ויביים סצינות חדשות לסרט
באמת נראה לך שהוא מלכתחיחה לא התכוון גם ככה להתמקד יותר בוונדר וומן? עוד לפני שאולי בכלל ראה את הסרט? הבחור אוהב לעבוד עם נשים.
אני חושבת שהגדילו את התפקיד בכל מקרה
זה גם די ברור מהטריילרים. אבל ג'וס ווידון יודע לכתוב נשים חזקות מה שאני לא בטוחה שאפשר להגיד על זאק סניידר.
אז גם אם התפקיד באותו הגודל, אני חושבת שווידון יכול לתת לדמות הזו טאץ' שלא הרבה במאים אחרים יכולים לתת.
אני בטוח שג'וס מאושר
הוא תמיד רצה לביים ולכתוב לוונדר וומן והנה הוא סוף סוף יעשה את זה, אומנם לא בסרט סולו שלה כמו שקיווה, אבל גם זה משהו.
אגב, זכור לי ראיון בזמן שהנוקמים הראשון יצא שבו נשאל ווידון מה וורנר/DC צריכים לעשות כדי להצליח עם היקום שלהם וליגת הצדק שלהם והוא ענה "להתקשר אלי". הוא אמר את זה בצחוק גמור, אבל נראה שבסוף זה בדיוק מה שעשו.
מצד שני נראה שDC כבר מצליחים עכשיו בגלל WW,
וזה לא קשור לווידון בשום צורה…
עוד הוכחה שווידון משתלט על הסרט
המלחין ג'נקי XL שעבד עם האנס זימר על "באטמן נגד סופרמן" ו"איש הפלדה" הוחלף על ידי ווידון בדני אלפמן שעשה את הפסקול ל"הנוקמים 2: עידן אולטרון" עם ג'וס.
הוא גם עבד על מקס הזועם. אז חבל.
(ל"ת)
וורנר ברוס עושים ג'אגלינג.
הם העבירו את ג'אנקי מליגת הצדק לסרט החדש של טומב ריידר. יכול להיות שזה דווקא לטובה.
לפי מה שאומרים ג'נקי כבר סיים את הפסקול לליגת הצדק, זה פשוט
שווידון מעדיף את אלפמן אז הוא שכר אותו לשכתב אותו מחדש. בכל מקרה, כן, נראה שזה הופך להיות סרט של ווידון. אני בעד.
אחרי שקראתי את התסריט של וידון ל"וונדר וומן" - אני נגד.
כלומר, עוד פעם – אין לי מושג כמה באמת יש כאן שני חזונות שונים ולא "החזון של סניידר כפי שמבוצע על ידי וידון", אבל התסריט של וידון לוונדר וומן הוא אחת הקריאות הכי פחות נעימות שחוויתי לאחרונה. מסוג הדברים שגורמים לי להעריך את וונדר וומן יותר לא על מה שיש בו, אלא על מה שאין בו. מהסוג שגורם לי לקוות שחל שינוי קיצוני בעשור שעבר מאז כתב את התסריט הזה, אחרת "באטגירל" הולך להיות אסון.
לפי מה שהבנתי זה לא התסריט האמיתי
אבל גם אם כן, הרזומה של ווידון מוכיח שהוא יודע איך לכתוב נשים ושהוא אחד התסריטאים הטובים בעולם.
סליחה שאני שואלת (קצת חיפשתי)
איפה הוא הוכיח שהוא יודע לכתוב נשים?
בסדרות שלו. בקומיקסים שלו.
בשני הסרטים הראשונים שלו (קצת פחות ב"הנוקמים 2" אני מודה).
קצת נמאס לי לשמוע על כמה טוב ווידון כותב נשים
לא כי אני לא אוהבת את ווידון. אני אוהבת. מאוד.
ואני מסכימה שהוא כתב הרבה נשים מעניינות וחזקות במהלך הקריירה שלו.
אבל כל פעם כשמדברים על אישה במאית/כותבת, אז אומרים "לא צריך, יש גם גברים שיודעים לכתוב נשים, תראו את ג'וס ווידון" שהוא א. נדיר. וב. לא כזה מושלם בכתיבה נשית, יש דברים שגם הוא מפספס. וג. אני רוצה יותר נשים כותבות/במאיות.
האם התוספות של ווידון לדמות של דיאנה בJL יהוו שיפור ביחס להתייחסות של זאק סניידר לנשים? אני מניחה שכן, אבל אפשר להפסיק להתייחס לווידון כאילו הוא כותב הנשים המושלם בעולם? הוא לא. הוא כותב טוב, בהחלט, והנשים שלו בהחלט חזקות, אבל הוא רחוק ממושלם, ואני חושבת שזה קצת מוגזם לחשוב שג'וס ווידון יודע לכתוב נשים יותר טוב מכולם, כולל מכל הנשים…
(סליחה, אני יודעת שזה לא לגמרי קשור למה שנאמר כאן, אבל אם אני אשמע עוד פעם אחת "דווקא הייתי רוצה לראות את הגרסה של ווידון לוונדר וומן" אני אתחרפן. אני יודעת שזה לא נאמר פה, אבל שמעתי את זה כל כך הרבה פעמים שזה מחרפן אותי)
אם זה לא התסריט האמיתי מישהו התאמץ מאוד לכתוב תסריט שלם
תחת השם של ג'וס וידון (ע"ע : נו באמת).
בנוגע ליכולות כתיבת הנשים שלו:
אולי בטלוויזיה יש לו יותר הצלחה בנושא הזה (עבר זמן מאז שראיתי באפי ואני לא רוצה להסתער לתוך שדה הקרב עיוור), אבל בכל הנוגע לקולנוע (וגם קומיקס, אגב. האקס-מן שלו די חרא) הוא רחוק מלהיות אחד התסריטאים הטובים בעולם, בייחוד שעל כל תסריט טוב שהוא אשכרה חתום עליו חתומים עוד אנשים מלבדו. והנשים שהוא כתב מעוררות געגועים למשהו אחר. הפמיניזם ע"פ הסרטים של ג'וס זה "לבעוט במישהי ולעשות אזכורים לתרבות הפופ", שזה נחמד מאוד לסוף שנות ה90 – אבל כיום מרגיש יותר כמו סטייה ספציפית שלו מאשר הבנה והעצמה של נשים.
אחרי מה שעשה לאלמנה ב"הנוקמים 2", אחרי התסריט של "וונדר וומן" וגם אחרי הכתיבה ב"אקס מן המרהיבים" שלו – אני מרגיש יותר ויותר כאילו הבן אדם ספציפית אחד התסריטאים הגרועים לסרטי גיבורי על.
אולי לטעמים המאוד ספציפיים שלו סרטים מקוריים יותר מתאימים, אבל עד שיסביר את עצמו ותהליכי החשיבה שלו מאחורי שני התסריטים האלה לפחות – שיתרחק כמה שניתן מסרטי גיבורי על, וסרטי גיבורי על עם נשים בפרט, תודה.
מה "נו באמת" בזה
התסריט הנ"ל של וונדר וומן מסתובב הרבה ברשת לאחרונה, אני רואה, ונראה שאנשים מקבלים את זה שהוא אמיתי. אם זה לא תסריט אמיתי של ווידון, הייתי מצפה מווידון לצאת לטוויטר או משהו לרגע ולהגיד "חבר'ה, זה לא תסריט שלי". אז אני לא טוען שהוא מזויף, אבל עצם הרעיון שמישהו יפרסם תסריט מזויף בשם תסריטאי הוליוודי מפורסם לא מופרך בכלל. באינטרנט יש אנשים עם הרבה מאוד זמן פנוי. דברים כאלה קרו ועוד יקרו.
הרעיון של לזייף תסריט הוא לא מופרך
ואפשר לדמיין לא מעט מצבים בהם יש איזה תועלת: אתה מזייף תסריט של מלחמת הכוכבים החדש, משחרר אותו באתר שלך ונהנה מכל הקליקים.
אבל איך לעזאזל מישהו יכול להרוויח (פרט לסגירת חשבונות מאוד מאוד ספציפית) מפרסום תסריט שמתועד ללפני עשור לסרט שלא יצא תחת שם של מישהו אחר? כמות הקליקים מהדבר נשמעת מוגבלת לעומת כמות ההשקעה כשאשר אתה יכול פשוט לזייף כל כך הרבה דברים אחרים שיעזרו לך יותר.
זה לא בלתי אפשרי, אבל מאוד לא סביר ונשמע יותר כמו קו הגנה מפוקפק (לא פעם ראשונה לוידון, אגב. בשנות האלפיים שום דבר שהוא עשה ויצא גרוע לא היה אשמתו, איכשהו) מאשר משהו שאני אקח ברצינות.
לא תמיד זה זיוף בקטע של להרוויח כסף
לפעמים זה מישהו שרוצה לקבל חוות דעת על התסריט שלו, אבל הוא יודע שתחת השם שלו אף אחד לא יתעניין ויתרח לקרוא, ולפעמים זה סתם מישהו מוצא תסריט, שומע שווידון כתב תסריט כזה, מתלהב ויוצא לו 1+1=3.
אבל אני בהחלט חושבת שאם זה לא היה התסריט של ווידון היתה יוצאת איזה הודעה רשמית בנושא.
ואמנם רפרפתי בתסריט ולא קראתי אותו לעומק, אבל גם כאן דיאנה היא אולי הגיבורה, אבל הסיפור מסופר מנקודת מבטו של סטיב ולא של של דיאנה. אנחנו מתחילים עם סטיב, לפני שסטיב הגיע הסיפור של דיאנה לא רלוונטי.
רק על העובדה הפשוטה הזו התסריט שנבחר בסופו של דבר עדיף פי כמה מהתסריט הזה.
כן, זה חלק ניכר מהבעיה של התסריט ההוא
אבל יש עוד הרבה דברים. חלק מהדברים הם דברים שאפשרי שהיו נופלים בדראפטים נוספים, חלק לא – זה לא שיש איזה ניטפוק אחד או שניים לתסריט הזה (למרות שאם חשבתם שההסבר לשפות בוונדר וומן המקורי הוא חירטוט, אז שם זה ברמה אחרת לגמרי) אלא משהו מבני ועקבי שהיה יוצר סרט מתסכל מאוד.
נו, אז ספר ספר, מה ההסבר?
תחת ספוילר וכד׳
ספויילר? באמת?
פרט מידע משני מתוך תסריט לסרט שאנחנו יכולים להניח די בוודאות שאף פעם לא יצולם נחשב ספוילר?
זה בהחלט רמה חדשה של ספויילר, אפילו בשבילי…
מה הבעיה?
חווית קריאה של תסריט היא דבר שאפשר להרוס כמו כל דבר אחר, אם צולם/פורסם ואם לא. במקרה הזה יש מקום לדיון האם פרטי מידע משניים כאלה נחשבים לספוילר, אבל אני לא מבין איך השאלה האם הסרט אם אי פעם יצא משפיעה על הנושא.
זו טעות שלי כמובן.
אני מסכימה עם מה שאתה אומר, אבל אצלי בראש יש התייחסות שונה ליצירות שאינן גמורות. ותסריט שלא צולם נכנס אצלי לאותה ההגדרה.
זה דווקא לא ספוילר מבחינתי
אבל כמו שאור הסביר יפה, יש כאלו שיחשיבו זאת ככזה ואני נזהר בצוננין.
כבר חוויתי בעבר קיתונות של רותחין על שמירת ספוילרים פה באתר… (פרטים מחמש דקות ראשונות לסרט, פרטים שהיו בטריילרים, פרטים שהיו על פוסטרים, פרטי תסריט מבלק ליסט וכו').
אני מאלה שברוב המקרים ממש מקפידים ומתעצבנים
בגלל זה הופתעתי שיש אנשים שיותר מחמירים ממני…
עוד פעם, קשה לדעת מה היה עובר סינון ומה לא
אבל זה מרגיש כמו פארודיה על וידון מדי פעם.
פאנצ'ים סרקסטיים שלא מתאימים לדמויות, דיאנה במצב קיצוני של "מישהי שלא מבינה כלום וצריכה שיסבירו לה הכל" (היה על זה וידאו לא מזמן, שאני לא זוכר אם קישרו לאתר או לא), משפטים סקסיטיים (התיאור הראשון של וונדר-וומן, קללות סקסיסטיות שמופנות אליה בלי הרף, משהו לא ברור שבו היא רוקדת לפני הנבל), תקופה מודרנית מדי ועוד.
אבל מה אני יודע, אולי אני קשוח מדי עם הבחור. אפשר להתרשם בעצמך כאן
התכוונתי יותר ספציפית לתירוץ ידיעת השפות.
(ל"ת)
אה, לא הבנתי.
ההסבר, על פי דיאנה, הוא ש"כל השפות באות מאותו המקום".
כן, לא, לא קרוב. "אנחנו מדברות מאות שפות" אמנם לא מסביר לחלוטין אבל נותן פתח מסוים לפרשנות שבה הם יכולים לדבר – זה פשוט ג'יבריש.
אז קראתי את התסריט, ואני לחלוטין מאמין שוידון כתב אותו
ואני חושב שהוא די אחלה (טרם ראיתי את הגרסה שרצה בקולנוע כרגע). מבחינת היותו סיפור אוריג'ין הוא בנוי טוב, במיוחד תהליך הדג-מחוץ-למים שבו הגיבורה לומדת על העולם שמחוץ לבועה שבו היא חיה עד לאותה נקודה – נדמה לי שוידון שאב פה קצת השראה מימיו בדיסני ועשה פה כמה מחוות ל-"בת הים הקטנה". מקור השראה נוסף: באפי. וונדר-וומן של וידון מאוד מזכירה את הגיבורה הידועה האחרת שלו, החל ממערכת היחסים שלה עם סטיב טרבור (טיפוס מתוסבך עם עבר בעייתי סטייל אנג'ל), ועד לחבורה סטייל הסקובי-גנג שהיא אוספת סביבה (אם כי המרכיב הזה באמת לא מפותח מספיק בתסריט וחבל). קצת קשה לשפוט איך אקשן יראה על המסך מקריאה של תסריט, אבל מבחינת התיאור של ההתרחשויות, נראה שוידון ידע מה שהוא עושה, גם בסיטואציות היותר מופרכות (כשהוא שולח את הגיבורה להלחם במפלצת סטייל הפאוור-ריינג'רס).
לגבי הטענות על צדדים בעייתיים בייצוג הדמות הנשית בתסריט, אני חושב חושב שהעליהום על האנקדוטות שעלו ברשת היה מוגזם (כן, התסריט מתאר את הגיבורה כיפיפיה וקצת נסחף עם זה, כן היחס של טרוור לגיבורה בעייתי בנקודה מסוימת – אבל לא מוצג כמשהו חיובי). באופן מוזר משהו, דווקא מחלק די בעייתי לקראת סוף התסריט, שבו וידון מתעקש להתחבר לשורשי הסאדו-מאזו שאפיינו את הסיפורים על וונדר-וומן בעבר, לא כל-כך ראיתי ביקורת, וזה אכן קטע מאוד לא-נעים לקריאה.
אבל חוץ מזה? לפי התסריט הזה, אני בטוח שוונדר-וומן ב-"ליגת הצדק" ובאטוומן יזכו ליחס ראוי.
אני חושב שהתסריט היה יורד בגרון נהדר לפני עשור
אבל סצנת הריקוד הבאמת מביכה.
פרט לזה, אומנם הסקסיזם מוצג כהתנהגות שלילית בעיקרה, אבל יש משהו הרבה יותר משחרר בסרט שמוותר על התענוג בלראות גברים מזלזלים בנשים. זה לא מוסיף ערך רציני ובסרט שהוא לא ריאליסטי אין סיבה לשאוף לזה.
משהו גם מפריע לי בשילוב שלה בתקופה המודרנית, אבל אולי זה רק אני. כמו גם ההחלטה להשאיר אותה בחליפה הלא צנועה שלה לכל אורך הסרט מעט תמוהה בעיני (ומשהו שיותר משתלב במלחמת העולם הראשונה מאשר בעולם המודרני).
וכל דיאלוג בעל גוון מיני פשוט מאוד מביך, ואולי זה הכוונה ואולי שחקן טוב היה יכול לגאול אותו אבל מקריאה פשוטה הוא יוצא די גועל.
בכלליות, הפמיניזם של וידון נראה שנשאר בתחילת העשור הקודם ושהוא לא ממש התקדם מאז – ולכן אני לא ממש שש לראות אותו מקבל סרט שלם על גיבורה (ובטח נערה). בייחוד שיש הרבה כותבות וכותבים מנוסים ומושחזים שהייתי רוצה לראות מטפלים בדמות ובנושא.
לא ברור לי עניין "המוח".
אין שום דבר טוב בידיעה הזאת. לא משנה עד כמה פרישת סניידר "תקדם" את ליגת הצדק. שום דבר טוב לא צומח מהתאבדות נערה. הלוואי והיינו אורים רק סרטים רעים, וכמה שיותר, על מנת להציל את הנשמה הטובה הזאת. מי אוהב סרטים לא טובים? בטח לא אני. אך שום שינוי יצירתי (מי בכלל אמר שסניידר לא היה עושה כאן עבודה טובה?) לא מצדיק דבר כזה. לא שווה לספוג את זה בשביל כביכול שדרוג בסדרת סרטים. לו הייתי מנהל את וורנר, הייתי גם מוחק את כל הארכיון על מנת להקל במעט על מצוקת המעורבים.
אורים=רואים
(ל"ת)
בממוצע, בכל 40 שניות מתאבד אדם.
ביום שעבר מאז שכתבת את ההודעה הזאת התאבדו 2000 אנשים.
תודה על המחשבה המעודדת
עכשיו אני צריך להסתובב עם המידע המדכא הזה בראש. אוף :-(
התאבדות נחשבת סיבת המוות ה16 או 17 בעולם.
800,000 כל שנה. הרבה אנשים מתים בכל שנה.
פרש או פוטר?
לא יודעת עד כמה זה נכון, אבל יש כרגע שמועות שאק סניידר בעצם פוטר מליגת הצדק, אבל בגלל החיים הפרטיים שלו הם בחרו להציג את זה כפרישה.
מקור:
https://screenrant.com/zack-snyder-fired-dc-justice-league-changes-everything/
אני מצטער אם אני נאיבי מדי, ואולי השמועות האלו באמת נכונות,
אבל זה מרגיש לי סופר לא בסדר לדבר על כזה דבר ולהעלות השערות כשהבחור עבר כזו טראגדיה משפחתית, במיוחד כשהדיבור שנוצר עכשיו בא על חשבון מה שקרה.
אם מישהו פה רוצה לדבר על האם זאק סניידר היה או לא היה עצוב כמו שדווח לנו על העובדה שהבת שלו התאבדה, שיהיה לכם בהצלחה.
למה?
זה אתר על קולנוע. ספקולציות על יקומים קולנועיים הן חלק מהדיונים הלגיטימיים כאן. מניפולציות רגשיות ציניות (בפוטנציה, רק בפוטנציה) של האולפנים אמורות למנוע מאיתנו לנהל את הדיונים הללו?
מעולם לא פגשתי את זאק סניידר. אבל את "ליגת הצדק" פגשתי.
אני חושבת שזה דווקא נושא מאוד חשוב
אנחנו לא תמיד ערים למשחקי כוחות שקורים בתפקידים גבוהים מסוגים שונים. הרבה פעמים עניינים אישיים משמשים ככלי ניגוח במשחקי כוחות, ביחוד כאלו שמגבילים את יכולת התגובה של אנשים.
למשל, אדם מהמשפחה שלי שטיפל בהורה מבוגר במצב סופני, כמעט איבד חלקים גדולים מהמשרה שלו "כי ישמחו להקל עליו בזמנים קשים כאלה", הלחץ כמעט גרם לו להכנע ואז התגייסנו לעזור כדי שלא יאבד את מקום העבודה. דוגמה אחרת שנתקלתי בה, היא בחורה שהותקפה מינית בעבודה והציעו לה לטפל בעצמה ולקחת חל"ת "בלי לחץ", כדי שתוכל להרגע ולחזור בכוחות מחודשים. (ספוילר: היא לא חזרה מהחל"ת הזה, ולא מבחירה שלה). דוגמה נוספת: באוניברסיטה כלשהי פוטר פרופסור שהטריד מינית, אבל גם היה אדם שנוא במחלקה. במקביל, טוייח מקרה חמור יותר לגופו של פרופסור בעמדה זהה, אבל עם חברים יותר טובים.
הרבה מאוד פעמים ה"אירוע" הוא פשוט כלי נח שנופל לידיים של בעל אינטרסים כזה או אחר. לפעמים האירוע עצמו מאפשר להפטר מהאדם (כמו ההטרדה המינית), לפעמים הוא מאפשר לדחוק אדם לקבלת החלטות, לפעמים הוא פשוט משפיע על התפקוד של אנשים מספיק, כדי שיהיה אפשר לצבור ראיות "בלתי תלויות" לכך שהם לא כשירים.
אני חושבת שזו שיחה חשובה. אם זאק סניידר פוטר וניצלו באופן ציני את המוות של הבת שלו כדי לזרז את השליחה שלו הביתה, זה אפילו יותר מכוער מסתם פיטורים.
רק שאם הבנתי נכון זה היה הפוך
בגלל המצב הטרגי נמנעו מלפטר אותו באופן רשמי, מה שהתכוונו לעשות בכל מקרה.
וזו הסיבה שג'וס ווידון כבר היה שם מוכן לקחת את המושכות לידיו.
יכול להיות שלא הבנתי נכון, אבל אם כן, זה אומר משהו לגבי קבלת ההחלטות של וורנר-דיסי, ואיך הם רואים את היקום הקולנועי שלהם מתפתח, כי זה אומר שוורנר דיסי לא האמינו בחזון של סניידר בלי קשר לטרגדיה המשפחתית, וזה כבר דיון אחר לחלוטין שהוא קולנועי נטו.