ושוב אני פה, מהמר על דברים שיתגלו בעוד כמה חודשים כקשקושים גמורים. אבל מישהו צריך להביך את עצמו בפומבי ולהתחיל לתהות כיצד עונת האוסקרים הקרובים, אולי, תראה.
למי שרוצה לראות את הפאשלות הקודמות שלי: זאת של שנה שעברה, וזאת של 2021.
יאללה, הימורים.
ברבי תפסיד מועמדות חשובה (וכולם ידברו על זה)
אם חשבתם שסיימנו לדבר על "ברבי" – הו, ילדי קיץ מתוקים. עונת הפרסים רק מתחילה, ובה אנשים ישאלו שוב ושוב האם "ברבי" סרט קליל מדי לאוסקרים, מתאים עבורם, שונא גברים, לא פמיניסטי מספיק, וכו', וכו', ומה זה אומר על האוסקרים ובלה בלה בלה.
אבל כך או כך – "ברבי" הוא סרט מקורי (נו, סוג של) שכבש את טבלת שוברי הקופות של 2023 (בלי מתחרים נראים לעין), הקסים את המבקרים, ואם האקדמיה ראתה לנכון לפרגן להישגים בלוקבאסטרים כמו של "אווטאר 2" ו-"אהבה בשחקים: מאווריק", היא תמצא את דרכה גם אל "ברבי".
אלא שכמו שם, גם כאן – לא בטוח שזאת תהיה רכבת הייפ שעוצרת בכל התחנות. המועמדויות הטכניות כנראה שלה, וגם מועמדות לסרט, אבל קל לדמיין תרחיש שבו אחת מהקבוצות היותר בולטות – תסריטאים, במאים או שחקנים – מזניחים את הסרט לטובת אפשרויות שיותר קורצות לטעמם (בצדק ושלא בצדק).
שתי במאיות יהיו מועמדות השנה (ובסוף במאי יזכה)
אמרלד פנל ("Saltburn"), גרטה גרוויג ("ברבי", כאמור), סלין סונג ("חיים שלמים") וז'סטין טרייה ("אנטומיה של נפילה") כולן נראות, נכון לעכשיו, כמו מועמדות רציניות לפרס הבימוי. סופיה קופולה ("פריסילה") וחצי מצוות הבימוי של "ניאד" מחכים מעבר לפינה.
אחרי שבשנה שעברה האוסקרים לא מצאו במאית להעמיד, קרוב לוודאי שהשנה תהיה מישהי מועמדת (אם כי שני הדברים לא קשורים אחד בשני), וסביר מאוד שיהיו שתיים. אם אני חייב לזרוק שם אחד בוודאות, הייתי אומר שפנל, ולו רק בשביל הטריוויה שהיא ש"בכל שנה שהיו 2 במאיות מועמדות, אמרלד פנל הייתה אחת מהן".
עם זאת, אני לא בטוח שהרוח נושבת לזכייה של אחת מהן. בטח לא כשיש את כריסטופר נולאן ("אופנהיימר") שהיה שמח לקבל, מרטין סקורסזה ("רוצחי פרח הירח") שהאקדמיה הייתה שמחה להעניק לו אוסקר שני כדי להראות לכולם שהיא מכירה בגאונים, מייקל מאן ("פרארי") שזאת תהיה "הזדמנות אחרונה" שכזאת עבורו, או אפילו עוד אנשים כמו ברדלי קופר ("מאסטרו"), פינצ'ר ("הרוצח"), קלוני ("הבחורים בסירה"), סקוט ("נפוליאון") ועוד.
נולאן יזכה בתסריט המעובד הטוב ביותר
רציתי בהתחלה להשתפן ולהגיד "במאי כלשהו יזכה בקטגוריה" אבל תכלס, זה כמעט כמו להגיד ש"בקוביה יצא 1-5, עם סיכוי מסוים ל-6". בימינו יותר ויותר במאים הם גם התסריטאים של הסרטים שלהם והם שולטים בקטגוריה ביד רמה. צריך ללכת אחורה עד 2010 בקטגוריית התסריט המקורי ועד 2017 כדי למצוא זוכה שאינו במאי שכתב את התסריט שלו. אז כזה, כן, לא הימור גדול.
נולאן, לעומת זאת, זה הימור, ואולי הימור גדול מדי. הרי הרבה דברים עוד יכולים להכשיל את נולאן בדרך לזכייה, תיאורטית.
אבל פרקטית, "אופנהיימר" הוא התסריט הכי תסריטי של נולאן. כזה שלא מבוסס על גימיקים של משחקי זמן וטוויסטים, אלא פשוט סיפור שמסופר דרך דמויות – והאקדמיה עשויה להגיב לזה באופן נהדר, ותמצא את ההזדמנות לצ'פר אותו (במיוחד אם היא תרצה – וסביר שתרצה – לפרגן לבמאי אחר גם בקטגוריית הבימוי).
רוברט ד___ ______ יזכה באוסקר לשחקן משנה
מהימור בטוח בעצמו מדי לאחד רק-קצת-פחות: רוברט דאוני ג'וניור או רוברט דה נירו – מי מהם שייאבק על האוסקר יותר – יזכה בפרס הזה השנה. יש להם מתחרים, כמובן, אבל ריאן גוסלינג לא נראה כמו מישהו שחשוב לו כרגע לזכות באוסקר, וכרגע השמות האחרים שצפים בבורסת השמות הם מקטגוריית "תודה שנתתם לי מועמדות" (ואולי אני מזלזל ב"רוכבי האופנועים" יותר מדי).
אם כי אם בדרך נס כלשהי וילם דפו ("מסכנים שכאלה") או כריס רוק ("רסטין") זוכים אני מפעיל את ההימורים שלי משנים שעברו רטרואקטיבית וזה נחשב ובחוקים.
"אייר" יפתיע
זה הימור קצת פלואידי (מותר לי, נראה לי, אחרי ההימורים הקודמים) אז אני אנסח אותו מתמטית. המועמדויות של "אייר" יהיו N+1 כאשר N זה "המועמדויות שכולם חוזים לו". אם לאורך כל העונה הוא יראה לא רלוונטי, הוא יפתיע עם מועמדות יחידה ובודדת. אם ידברו חזק עליו, אבל רק בהקשר לתסריט – הוא יתגלה בעוד מקום. אם יהיה דיבור רציני עליו בסרט, תסריט, אולי עוד משהו – לפתע בן אפלק יגלה את עצמו בשחקן משנה. וכן הלאה וכן הלאה.
הטקס יתקיים במועדו
כנראה ההימור הכי פרוע עד כה, אבל כן – אני לא יודע מה יהיה המצב של השביתה עד אז, אבל אני מהמר שהאוסקרים יתקיימו במועדם מסיבה כזאת (כי השביתה הסתדרה מול השחקנים) או אחרת (כי הם השיגו אישור מיוחד לקדם את עצמם לאוסקרים).
במיוחד אחרי 2020, שהיה בין טקסי האוסקר הפחות טובים של השנים האחרונות – האוסקר לא יזיזו את עצמם ויהיו תלויים בגחמות כאלה ואחרים.
רגע, הנחתי שלאקדמיה יש עכשיו עמוד שדרה?
אולי בעצם כן יזיזו אותו, אם כך.
"ספיידרמן: ברחבי לממדי העכביש" לא יזכה באוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר
לא, לא באמת – אם יש דבר אחד ברור למדי כבר עכשיו זה ש"ספיידרמן" יזכה. כאילו, כן, יש תחרות מצד מיאזאקי האחרון או "מרד התרנגולים 2" ואולי אפילו "המשאלה" של דיסני. והיי, "האחים סופר מריו: הסרט" יכול בכנות לטעון כמה דברים לזכותו. אבל לא, לא באמת. זה בכיס של ספיידרמן.
ובכל זאת – אם איכשהו הוא לא, בזמן שהלסת של כולם תהיה על הרצפה, אני אצביע לפה ואגיד "אמרתי לכם!"
קטגוריית השחקנית הראשית תהיה טירוף
אמה סטון כסוג של מפלצת פרנקשטיין? מרגו רובי כברבי? קארי מוליגן כגברת ברנשטיין? השחקנית מ"הצבע ארגמן"? אנט בנינג כניאד? ג'סיקה לאנג'? גרטה לי? נטלי פורטמן? ונסה קירבי? סירשה רונאן?
בשנה בלי נרטיב ברור לזכייה, קרב השחקניות הראשיות יזכיר את 2022 (זוכרים שלג'סיקה צ'סטיין יש אוסקר? לדעתי גם היא שוכחת לפעמים), הן בשלב המועמדויות עם "רגע שנייה, איך היא לא מועמדת?" והן בזכייה שיכולה ללכת לכל כיוון שהוא.
ועוד כמה, בקטנה: יהיה תיקו בזכייה כלשהי (תנו לשים קצת פלפל מה יש לכם), ישראלי כלשהו יהיה מועמד השנה (אבל לא בסרט הבינלאומי), "גולדה" לא יהיה מועמד לכלום, שום שיר כיפי ומצחיק כמו "פיצ'ס" או "אני רק קן" לא יהיה מועמד לאוסקר, ו"אופנהיימר" ייקח בידיים קשורות לאחור את פרס האפקטים הוויזואליים הטובים ביותר.
לא חושב שכדאי להמר נגד מועמדות ל-Peaches
ג'ק בלאק באופן מאוד מופגן תולה את כל יהבו על קמפיין לטובת מועמדות לפרס השיר הטוב ביותר. כולל הופעות במקומות ביזאריים עם השיר, הקליפ המושקע וכו'… ויחד עם השיטה בה נבחרים המועמדים בקטגוריה הזו, יש לו סיכוי לא רע באמת.
הנה הימור מפתיע אחר שלי, השיר של "ברבי" שיקבל מועמדות *לא* יהיה "אני סתם קן" אלא "ורוד" של ליזו.
מבחינה הימורית, יותר משתלם להמר שמריו לא יהיה מועמד לשיר
זה עדיין שיר לא ממש אוסקרי בלשון המעטה והוא גם קצרצר ובקושי מופיע בסרט, כך שלדעתי ההימור ההגיוני יותר זה להמר שהוא לא יהיה מועמד.
אבל אם אתה שואל על מה אני מהמר, אז אני דווקא מהמר שהוא כן יהיה מועמד.
גם כי נחמד להמר על הדבר הפחות צפוי וגם כי אני כל כך, אבל כל כך, רוצה שהשיר הזה יהיה מועמד.
מבחינתי מגיע לשיר הזה גם זכייה.
שיר כל כך קטן וטיפשי אבל כמות הפעמים שהאזנתי לו ושזמזמתי אותו בראש אחרי הצפייה היא בלתי נתפסת.
השיר הזה נכנס לראש ומסרב לצאת.
וחוץ מזה, בא לי לראות את ג׳ק בלאק זוכה באוסקר, ועוד יותר מזה: את ג׳ק בלאק מבצע את השיר הזה על במת האוסקר בתחפושת של באוזר.
פיצ׳ס קיבל מועמדות לגלובוס הזהב לשיר הטוב ביותר
אולי זה באמת אפשרי שהוא אשכרה גם יקבל מועמדות לאוסקר.
ואגב, שלושה מתוך ששת המועמדים לשיר הטוב ביותר הם שירים מתוך ברבי.
מצד אחד זה הצלחה מטורפת של ברבי, מצד שני זה עשוי לפצל את הקולות של אוהדי ברבי ולתת למישהו אחר (פיצ׳ס?) את הניצחון.
בקטגוריית הפסקול הצליחו להכנס לא פחות משני סרטי אנימציה: ספיידרמן ברחבי ממדי העכביש והילד והאנפה.
המועמדות של הילד והאנפה היא המועמדות הראשונה אי פעם לגלובוס הזהב של ג׳ו היסאישי.
כל כך בא לי שזה יהיה המצב באוסקר.
ג׳ו היסאישי ודניאל פמברטון מקבלים לראשונה מועמדות לאוסקר לפסקול, שני סרטי אנימציה בין המועמדים לפסקול. חלום.
אם אתה מהמר שליזו תקבל מועמדות למשהו בשנים הקרובות,
זה הימור שכדאי לשים עליו כסף.
וונקה מפתיע את כולם ולוקח את פרס עיצוב התלבושות הטוב ביותר
זאת בנוסף למועמדות לעיצוב הפקה, אם כי שם הוא יפסיד כנראה.
ואגב, אתה לא יכול להמר לשני כיוונים במקביל ואז להתלהב שהימרת נכון.
אם אתה רוצה לקחת קרדיט לעצמך במקרה שספיידרמן במ״ה יפסיד באוסקר (מה שחסר סיכוי כמובן. אני חושב שיש כבר יותר סיכוי שברבי יזכה בסרט הטוב ביותר מאשר שזה יקרה), אז לך על זה עד הסוף בלי להגיד ״לא, לא באמת״.
כי כל עוד אתה לא הולך ממש עם ההימור הזה, איך תוכל להגיד ״אמרתי לכם״?
אתה כתבת שספיידרמן לא יזכה ואז כתבת שברור למדי שהוא יזכה, כך שכל תוצאה תהיה כזאת שתוכל להגיד עליה כביכול ״אמרתי לכם״, כך שתכל׳ס לא הימרת כלום בקטגוריה הזאת.
חשוב לי רק לציין
שאם ספיידרמן לא יזכה בסרט המונפש (מה שלא יקרה בשום פנים ואופן, אבל רק לשם הדיון התיאורטי) ממש לא תוכל לומר 'אמרתי לכם'. לא אחרי פסקה ארוכה ומסייגת שאפשרה לך לאחוז את החבל משתי קצותיו.
הזכות להגיד 'אמרתי לכם' ניתנת אך ורק ואך למי שמשאיר את האפשרות לומר לו 'אמרנו לך' כאשר האפשרות האחרת היא זו שמתרחשת.
עכשיו אני רואה שאני ואחד כתבנו ביחד את אותו הדבר.
בקיצור, נראה שיש תמימות דעים על כך שאבדת את זכותך לאמירת אמרתי לכם.
כן, אבל, לא
(ל"ת)
וברצינות:
אם הייתי רוצה להמר "ספיידרמן ינצח", אני יודע לרשום את המילים האלה.
הטקסט שמלווה את ההימור הוא הדרך הכי טובה להתמודד עם תחושת בטן לא מבוססת שכל תא שכל שלי יודע שהיא שקרית, אבל הבטן עדיין עושה את שלה.
תחושת בטן שהתברר כנכונה לחלוטין.
(ל"ת)
והיית יכול להיראות הרבה יותר טוב עכשיו אם לא היית מוסיף את ה״לא באמת״ והולך עם ההימור עד הסוף
(ל"ת)
הימורי ברבי:
ברבי הוא כרגע הסרט הכי מעניין מבחינת מועמדויות, כי הוא שייך לקטגוריה של סרטים שלא ברור אם האקדמיה תאהב מאוד, או לא ממש תתלהב. להלן ההימורים שלי על המועמדויות שהסרט ישיג:
האלו שכן: סרט, שיר (אני סתם קן. ואולי אפילו עוד אחד..), עיצוב תלבושות ועוד טכניים.
האלו שלא: שחקן, בימוי.
האלו שאולי: שחקנית, תסריט.
לגבי שיר, זה תלוי אם וורנר יחליטו לשלוח יותר משיר אחד
כיום הרבה שולחים רק שיר אחד לאוסקר, כדי למנוע תופעה של פיצול קולות שתפגע בהם בסוף.
כך שעוד לפני שנגלה מה שופטי האוסקר יחליטו, צריך יהיה לראות מה וורנר יחליטו.
ובמבט מהיום
פחח אחד גדול. ברבי מועמד לשחקן משנה, בימוי, תסריט ולפחות שני שירים בוודאות כמעט מוחלטת.
ואם כבר, אז גם מבט על ההימורים של יהונתן:
קודם כל, הוא הצליח בהימור המופרע ביותר. ההימור שהאוסקר יתקיים במועדו היה נראה לא סביר במיוחד כשנכתב, ודווקא על ההימור הזה הוא כבר יכול לסמן וי.
ברבי תפסיד מועמדות חשובה וכולם ידברו על זה: כרגע נראה שאין כמעט סיכוי שברבי תפסיד מועמדות של סרט, בימוי, תסריט או שחקן משנה. אם יש קטגוריה אחת שבה ההימור עוד יכול להתקיים זה שחקנית ראשית. המועמדות של רובי לא סגורה לחלוטין כדי שזה ייראה חסר סיכוי, אבל מספיק מבוססת כדי שבאמת כולם ידברו על זה ויקללו את האקדמיה.
שתי במאיות יהיו מועמדות ובסוף במאי יזכה: גרוויג וסונג נראה ריאלי מאוד, ואכן – שתיהן לא פייבוריטיות לזכייה.
נולאן יזכה בתסריט במעובד: אולי, כרגע נראה שעיקר הסיכויים שלו הם דווקא בבימוי.
רוברט ד__ ___ יזכה באוסקר לשחקן משנה: הסיכויים של דה נירו נראים די קטנים בשלב זה, לדאוני ג'וניור כן יש סיכוי לא רע. עדיין, הפייבוריט הוא בכלל גוסלינג.
אייר יפתיע: אולי.
ספיידרמן לא יזכה בפרס הסרט המונפש: למרות שרוב הסיכויים עדיין אצל ספיידרמן, זכייה של הנער והאנפה לא תגרום לאף אחד ליפול מהכיסא.
השחקנית הראשית יהיה טירוף: בגדול מתרכז סביב סטון וסביב לילי גלדסטון שאפילו לא מוזכרת בהימור.
ולסיום: כנראה שדווקא השירים הכיפים והמצחיקים 'אני רק קן' ו-'פיצ'יס' שניהם יהיו מועמדים לאוסקר, ואופנהיימר ככל הידוע כרגע רחוק מאוד מאוד מפרס האפקטים הויזאוליים, בלי שהידיים שלו קשורות לאחור.
יכול להיות שאת גלדסטון יריצו כשחקנית משנה כדי לוודא מועמדות וזכייה? או שזה נעול?
(ל"ת)
מועמדות נעול במאה מנעולים
זכייה זה בינה לבין סטון, צריך לחכות ולראות איך זה מתפתח.
היא הועמדה בכל המקומות האפשריים כשחקנית ראשית, לא יודע אם יש תרחיש שהיא תרוץ במשנה. האמת שאני לא ממש מבין למה היא מוגדרת כראשית, אבל באמת לא כל כך ברור לי איך מגדירים את זה.
ההתרשמות שלי היא
שהפייבוריט לשחקן משנה הוא דווקא לגמרי דאוני ג׳וניור. זו אולי הקטגוריה היחידה שיש בה סוג של קונצנזוס לגביי זהות המנצח הצפוי, אפילו שאין ספק שהמתמודד העיקרי הנוסף הוא גוסלינג.
באופן אישי מאוד נהניתי משתי ההופעות האלו ואני אשמח בכל מצב, אבל מודה שזכייה של גוסלינג על התפקיד הזה תהיה נפלאה במיוחד.
הקטגוריה שהכי קרובה לקונצנזוס
היא דווקא שחקנית המשנה, עם ההופעה של רנדולף מנשארים לחג. זו קטגוריה די מנומנמת, בלי מועמדויות חזקות נוספות.
בנוגע לדאוני ג'וניור – בינתיים חולקו אמנם רק כמה פרסים של איגודי מבקרים מקומיים, אבל גוסלינג מוביל שם בפער קטן על דאוני ג'וניור. כמובן זו רק ההתחלה, ולהופעה כמו של גוסלינג קשה לאקדמיה להתחבר.
אישית אני חושב שדאוני ג'וניור נתן הופעת רד"ג חביבה וסטנדרטית, וגוסלינג כבש את הסרט בהופעה מדהימה ויוצאת דופן אפילו לשחקן בסדר גודל שלו. אז אני בהחלט בצד של גוסלינג, למרות שבאמת מגיע גם לרד"ג כבר להחזיק אוסקר, ואני לא אתאכזב במיוחד אם הוא יהיה הזוכה בסופו של יום. אני מרגיש שזכייה שלו תהיה פחות על אופנהיימר ספציפית, ויותר על קריירה שלמה ובעיקר על מה שהוא עשה ליקום הקולנועי של מארוול – וזה נחמד וראוי.
יש מצב שדניאל ברוקס מהצבע ארגמן
תוסיף קצת אקשן לקטגוריה ההיא ותהפוך את זה לקצת יותר מעניין. עוד מוקדם לומר כי האמברגו על הצבע ארגמן עוד לא ירד, אז נראה.
נ.ב. סתם ניטפיק, אבל הצבע הוא בכלל סגול. בשום צורה purple לא מיתרגם לארגמן ולא ברור לי למה בחרו לתרגם את זה ככה לעברית.
מסכימה איתך שאם RDJ יזכה זה יהיה יותר פרס קריירה מאשר פרס על ההופעה הספציפית הזו. באופן כללי קל יותר לאקדמיה לתת פרסי משחק ראשיים לשחקנים וותיקים עם נראטיב של ״די, כבר ממש מגיע לו אחרי כל השנים״. בעיני הוא היה צריך לזכות כבר על צ׳אפלין, הוא היה נהדר שם.
הדבר הנוסף שפועל לרעת גוסלינג, חוץ מהגיל, זה שמדובר בתפקיד קומי. אני לגמרי חושבת שמגיע לו והלוואי שיזכה, אבל זו תהיה הפתעה משמחת ולא המובן מאליו מבחינתי.
מעניין
לא חשבתי על זה שבעצם יש סרטים שהמבקרים לא קבלו עדיין. הם לא נותנים להם במיוחד לצפות כדי שיוכלו לקבוע את המועמדויות?
למשל, יהונתן ונעמה שמצביעים בגלובוס הזהב, לא קבלו אפשרות לצפות מבעוד מועד במסכנים שכאלו ושאר הסרטים שעוד לא עלו בישראל?
בגדול כן מנסים שנראה כמה שיותר סרטים
וקיבלנו גישה ל"צבע ארגמן" (בלי יכולת לפרסם עליו ביקורת), נניח.
אבל בהחלט יש מקרים של סרטים כאלה ואחרים שאין לנו גישה אליהם כי המפיצים מעדיפים שכך יהיה המצב. זה כמובן הגיוני, ומה שמטופש הוא הרעיון לסכם את השנה באמצע דצמבר ולא לחכות שבועיים עד שכל הסרטים אשכרה יצאו.
חודש לאחר מכן, וספציפית אחרי גלובוס הזהב
מצבי אפילו יותר טוב (חוץ משחקנית ראשית, שם אכן נראה שהמירוץ די השתקע).
מלבד ההימור בנוגע לאי הזכייה של ספיידרמן
במה מצבך יותר טוב?
"ברבי" יוצא קצת מוחלש מגלובוס הזהב
ורוברט דאוני ג'וניור מחוזק
עכשיו הבאפט"א החלישו את ברבי עוד הרבה יותר
(ל"ת)
ובסוף, כן, ברבי הפסיד מועמדות חשובה, אפילו שתיים, ובהחלט נראה שמדברים על זה
כך שסחתיין על ההימור המוקדם מאוד והמדויק מאוד.
אם גם פיצ׳ס וגם קן יהיו מועמדים לשיר
זו תהפוך להיות השנה שהדבר שאני הכי מצפה לו בטקס הוא ההופעה של השירים המועמדים. אני חייבת הופעה של ריאן גוסלינג עם השיר הזה לייב.
נ.ב. אני מהמרת שהטקס כן ידחה
כי לא נראה שהשביתה אפילו בהתחלה של תזוזה לכיוון סיום, ואין שום טעם לעשות טקס ששחקנים לא יוכלו להשתתף בו וכותבים לא יוכלו לכתוב אותו.
אבל הלוואי שאני טועה ושעד אז השביתה כבר תראה כמו איזה זכרון מרוחק.
לגבי ההימור על ספיידרמן:
אם השיקול להימור הזה הוא התחרות, אז צר לי, לא ממש מחזיק. מיאזאקי האחרון – אם מערכת יחסי הציבור שלו תהיה אפילו דומה למה שהלך עד כה, אז אפילו מועמדות היא לא דבר בטוח, ועל זכיה אין מה לדבר בכלל*. מרד התרנגולים 2 – אני סקפטי לגבי הסיכויים של המשך שמגיע למעלה מ-20 שנה אחרי קודמו, מה גם שאארדמן הם כבר לא מה שהם היו פעם, בלשון המעטה. "המשאלה"? טוב, יותר סביר מהאופציות האחרות, אבל נראה לי שבמקרה כזה דווקא יעדיפו את ההוא עם הקורים משיקולי סטייל. סופר מריו? ביום שבו סרט עם המילים "סופר מריו" בשם יקח פרס מהאקדמיה עם המילים "הסרט הטוב ביותר" בשם נוכל כולנו להזמין חופשת סקי בגיהנום.
בקיצור, נראה לי שדרכו של ספיידרמן סלולה לפרס כרגע (ואני אפילו לא כזה השתגעתי על הסרט. נחמד מאוד, אבל משהו מהחדשנות הפרועה של קודמו קצת הלך לאיבוד בניסיונות לעשות הכל גדול יותר עם ווליום חזק יותר).
* יכול להיות שזכייה בפרס הסרט הטוב ביותר בטורונטו או התמקמות בראש רשימת "הסרטים הטובים ביותר של השנה" של מספיק מבקרים, כמו שקרה עם "המסע המופלא" תדחוף אותו קדימה – אבל אני סקפטי לגבי שתי האפשרויות.
קצת שכחתם מאזור העניין של ג'ונתן גלייזר. כאילו יש עליו דיבור חזק על סרט, תסריט ובימוי (ואולי גם צילום). בנוסף יש דיווחים שאולי בריטניה תחליט לקחת אותו כסרט שייצג אותה בקטגוריה הבינלאומית וכך יש לה סיכוי לאוסקר ראשון בתחום. בסוף לפי תאריך היציאה שלו נראה ש-א24 (הייתי חייב לעשות את זה) מתכוונים לקחת אותו כסרט אוסקרים שלה, גם אם זה יהיה כמו הלוויתן של שנה שעברה וחיים שלמים כמו הבמב"ה עדיין הוא לא עומד לצאת בידיים ריקות.
גם יש את נשארים לחג שגם מדברים שיהיה רלוונטי באוסקר- סרט, תסריט, שחקן ראשי, שחקנית משנה.
על אפקטים ככל הנראה ירח המרד של נטפליקס ייקח (אחרי שחולית נדחה).
על השחקן ראשי נראה בינתיים שגם שם זה יהיה מלחמת אופנהיימר ורוצחי פרח הירח אבל עדיין מוקדם מידי, קולמן דולינגו או בראדלי קופר יכולים להפתיע.
שחקנית משנה נראה ביינתים בטוח כשליילה גלאדסטון מרוצחי פרח הירח נראת כהזוכה ללא ערעור (אלה אם כן יקרה משהו כמו שתמיד קורה).
תסריטאית תזכה בקטגוריית התסריט המקורי, ככל הנראה זאת תהייה סלין סונג וג'וספין טרייה ואמרלנד פנל כנראה יהיו הפרטנריות לזכייה אחריה.
זאת לא כתבת "סקירת כל המתמודדים"
זה יגיע קרוב יותר לעונה, ואחרי פסטיבלי הסתיו.
זה כתבה של הימורים כלליים. יש הרבה שלא הזכרנו פה ויכולים לצוץ.
אם כי, ספציפית – "אזור העניין" מרגיש לי כמו משהו שלא יתפוס חזק מדי באוסקר. כלומר, כן בהחלט יכול לעשות מסלול של "משולש העצבות" (שזה הישג נאה) – אבל לא נראה לי שהוא מאיים על מישהו כזוכה באיזה קטגוריה שהיא.
ירח המרד? אפקטים? אני… לא רואה את זה קורה. אופנהיימר שם. למה להסתבך?
נשארים לחג – סרט שאני רואה באזז סביבו, אבל אני גם רואה את הטריילר ועל כן כרגע מסויג בנוגע לשאלה כמה רחוק הוא יגיע. לדעתי הוא יכול להיות קאמבק נאה לפיין, אבל לא אוסקר למי מהמעורבים …אולי חוץ מג'יאמטי, שיכול בהחלט להריץ קמפיין של "נו, בחייאת, לא מגיע לי?". בייחוד שהתחרות היא בעצם קופר (תפקיד "מעורר מחלוקת"), דומינגו (תפקיד "פריצה", אז כנראה יקבל "חן חן וניפגש בשנה הבאה" אלא אם באמת מבריק ובטריילר הוא לא נראה כזה), מרפי (שאני פשוט לא רואה אותו בכבוד שלו מתחנחן לאוסקרים), קיוגן (צעיר מדי), דה קפריו (צעיר מדי לשני אוסקרים), ובעצם, היחיד שנראה לי יכול להביס אותו עם קמפיין טוב זה אדם דרייבר.
מסכים ששחקנית משנה נראה בכיס של גלדסטון, ומפה בהחלט סביר שבמאית/תסריטאית תזכה באוסקר לתסריט הטוב ביותר (אם כי קרו מקרים וכו' וכו').
אפקטים לאופנהיימר?
אמנם נולאן הוא שיאן אוסקר על אפקטים אבל באמת שבאופנהיימר כמעט ולא קיים אפקטים חוץ מהפיצוץ שזה סצנה של דקות ספורות, מדהימות אבל עם זאת קצרות (אלה אם כן פיספסטי את הקטע שחייזר פולש להירושימה ומציל את המצב עם טילים בצורת אוזניים של חתול באורך חמש מטר). ובנוגע לאוסקר כנראה הוא יקבל מועמדות כי זה נולאן אבל באמת אם הוא זוכה זה יהיה עלוב, זה כמו שנגיד שקוונטום של נחמה ראוי לאוסקר כי הוא כולל פיצוץ ענק וריאליסטי. בנוגע לסאונד אכן הוא הזוכה ב100%, ואם כבר יש קטגוריה שיש סיכוי לגולדה להיכנס אליה זה סאונד.
לג׳יימס קאמרון יש שישה סרטים בבימויו שזכו באוסקר לאפקטים
שובו של הנוסע השמיני, מצולות, שליחות קטלנית 2, טיטאניק, אווטאר ואווטאר 2.
לנולאן, לעומת זאת, יש רק חצי מהכמות הזאת: התחלה, בין כוכבים וטנט.
אז בקיצור, לא, נולאן לא מחזיק בשיא של בימוי הכי הרבה סרטים זוכי אוסקר לאפקטים.
לא התכוונתי שבאמת הוא מחזיק בשיא לזכייה בקטגוריה, התכוונתי כתואר שהוא ממש מצליח בקטגוריה הזאת.
למה בעצם
חוואקין פיניקס לא נחשב אחד מהמתמודדים הרציניים לשחקן הראשי?
עם כל הכבוד לכל השחקנים שאתה מזכיר פה, אם יש מי שמתמודד ברצינות על התואר "השחקן הגדול ביותר שפועל כיום" זה כנראה פיניקס. והאוסקרים מחבבים מאוד תפקידים של דמויות היסטוריות מיוסרות, אז זה נשמע כמו משהו שצריך לשקול ברצינות.
התלבטתי אם לרשום על נפוליאון אבל זה של רידלי סקוט וקללת האוסקר, כך שהסיכויים שייקח מועמדות מחוץ לטכני (גם אותם הוא יכול לא יקבל באופן מפתיע) הוא בגדר נס אקדמי אמריקאי. הייתי שמח שהסרט יקבל מועמדות לפחות לסרט, בימוי, שחקן ראשי, צילום, עיצוב הפקה, תלבושות, איפור ושיער, סאונד ועריכה אבל לצערי אני לא יכול להיות בטוח בנוגע לכלום (מה שבנוסף נראה שאפל מתכננת לרכז את הקמפיין שלה על פרח הירח).
גלדיאטור?
(ל"ת)
להזכיר כמה שנים וכמה סרטים של רידלי סקוט עברו מאז?
(ל"ת)
"להציל את מארק וואטני" היה ב-2015
להגיד שיש לסקוט קללת אוסקר זה מוגזם, בייחוד לכך שגם ב-2017 "כל הכסף שבעולם" היה מועמד. האוסקר מכירים בסקוט, גם אם לא משתגעים עליו – וזה מאוד תלוי בסרט שיוצא לו. זה שהאקדמיה לא התלהבה מ"בית ג'וצי" ו"הדו קרב האחרון" זאת זכותה, וצריך לציין שלא מדובר בשני סרטים שהיו מהוללים גם מחוץ לאקדמיה אז זה לא שיש פה איזה סרבנות עקרונית.
והם לא זכו בכלום
אני לא זה שטענתי שיש קללה לסקוט, אבל אני כן חושב שהצלחה בסדר גודל של גלדיאטור הוא לא בקלות יכול לקבל.
עברו 22 שנה מאז שסרט שלו זכה באיזשהו אוסקר, ולו הקטן והזוטר ביותר, כך שכיום כן נראה שיש לו קושי להגיע לגבהים באוסקר.
להציל את מארק וואטני אכן קיבל 7 מועמדויות, אבל מצד שני לא זכה באף אחת מהם.
ואגב, בכלל עוד לא השתחררו ביקורות, וזה שזה אפוס היסטורי של רידלי סקוט לא מחייב שזה לא יהיה אסון.
מוסיף הימור
סרט אחד מברבנהיימר ייפול חזק במועמדויות (לא רק מועמדות אחת פחות), ואין לי מושג איזה.
יאללה, מצטרף להימור, רק שלי יש מושג איזה מהם
ברבי יקבל הרבה פחות ממה שצופים לו.
אז שנה שעברה האוסקר צ׳יפר בלוקבאסטרים ופתאום כולנו שכחנו שבדרך כלל האוסקר לא מתייחס לסרטים הכי מרוויחים של השנה?
ברבי יקבל איזה מועמדות לבימוי אומנותי ולעיצוב תלבושות ואולי גם לאיפור, אבל לא לסרט או לבימוי או לתסריט או למשחק או לעריכה.
אני לא רואה את האוסקר מרעיפים מועמדויות על סרט שנקרא ״ברבי״, זה זול מדי המוני מדי וילדותי מדי בשביל האוסקר.
זה ההימור שלי לגבי ברבי.
בכל הנוגע לאופנהיימר: הוא באמת ישחק אותה במועמדויות ובלפחות זכייה אחת (אפקטים), אם כי אני גם פה אסתכן ואהמר שנולאן עצמו בסוף יצא מהטקס בלי אף פסלון בידו.
עם עשר מועמדויות
מועמדות לסרט לברבי נראית כמעט כמו עובדה מוגמרת..
אז אני מהמרת ההפך
ברבי היה הסרט שהחזיר אנשים לקולנוע בהמוניהם והראה שיש צמא לחוויה קולנועית כשמדובר במשהו שמלהיב אנשים. זה הסרט שגרם לאנשים להתלבש בורוד, להצטלם באולמות הקולנוע ולחגוג את האירוע כאילו היה מדובר במשהו מיוחד ולא עוד סרט.
אני חושבת שהתעשייה כמכלול והאנשים שמרכיבים אותה, תרצה לחגוג את הדבר הזה ולתת לו כבוד, בטח אחרי חודשים ארוכים של חוסר וודאות ודכדוך לגביי העתיד, בזמן השביתות.
אז לדעתי בארבי יקבל ייצוג מכובד בהחלט. לא יודעת לשים על זה מספר, ולא חושבת שיש מקום בהכרח להשוות לאופנהיימר כי תכלס מדבר בשני סרטים שונים מאוד, אבל אני לא רואה איזה כותרת של אכזבה עבור בארבי ביום הכרזת המועמדויות.
"הסרט שהחזיר אנשים לקולנוע" היה ספיידרמן: אין דרך הביתה
"הסרט שהחזיר אנשים לקולנוע שאינם מעריצי מארוול" היה אהבה בשחקים: מאווריק.
"ברבי" הוא סרט מאוד מצליח, אבל הוא אפילו לא הסרט היחיד (כלומר, הראשון) השנה שעשה מיליארד דולר.
חוץ מהנקודה הזאת, אני לחלוטין מסכים עם המסקנה הסופית הכללית שלך. לא יודע עם 10 מועמדויות או משהו, אבל לדעתי בהחלט חבילה נאה של 5-7.
אם המשפט
'עם 10 מועמדויות או משהו' מרמז לתגובה הקודמת שלי – הכוונה שלי היתה לכך שיש עשרה סרטים מועמדים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, לא שתהיינה לברבי עשר מועמדויות.
אם זה לא רמז לתגובה שלי – ראה את התגובה הזו כמבוטלת.
מבוטלת מבוטלת מבוטלת
(ל"ת)
סבבה, אבל אנחנו מדברים על טקס האוסקר של השנה
אז מתוך המועמדים האפשריים הרלוונטיים שהמצביעים יוכלו לצ׳פר השנה על ״הצלת הקולנוע״, הוא המועמד המתבקש ביותר.
לא דיברתי באופן אובייקטיבי, אלא על הנראטיב שיכול להיבנות סביבו לקראת עונת הפרסים, בעיקר על רקע היציאה מהשביתה וההקלה שתגיע לאחר חשש קיומי בעיני רבים לתעשייה כולה (אמן, במהרה בימינו).
אבל תכלס, הייתי יכולה לכתוב ״הוציא אנשים לקולנוע״ במקום ״החזיר״, כי הנראטיב פה כבר פחות קשור לקורונה ויותר לדעיכה מתמשכת ביכולת של בתי הקולנוע למשוך צופים.
סורי, אבל ברבי לא עשה שום שירות מיוחד, ובוודאי שלא הצלה או משהו, לקולנוע
ספיידרמן אין דרך הביתה, שבאמת החזיר את הקולנוע אחרי הקורונה, נאלץ להסתפק במועמדות אחת בלבד לאפקטים, והוא עוד היה אחד שבאמת אפשר היה להגיד שהחזיר את התקווה לקולנוע.
מאז היו לנו את אווטאר 2 בשנה שעברה עם כמעט מיליארד יותר מברבי (!!!) וגם את טופ גאן שברבי כנראה לא יעקוף לבסוף.
השנה היה לנו את מריו שברבי עדיין לא עקף, ובשלב הזה כבר נראה שגם אחרי שברבי יעקוף הוא לא יעקוף אותו בהרבה מאוד.
אז איפה פה ההצלה שברבי עשה?
ברבי הוא עוד שובר קופות שבא בתקופה שמי זוכר בה בכלל את הימים ההם ב-2020 שלא היו שוברי קופות?
כאילו, ברצינות, ברבי הוא אפילו לא הסרט היחיד השנה שעקף את ה-1.3 מיליארד.
ואם נצא מהשביתה עד סוף השנה, מה הקשר לברבי?
אם השביתה הייתה מביאה לאיזה שנה או שנתיים בלי שוברי קופות ואז היה מגיע ברבי ומחזיר את הרווחים, אז עוד היה אפשר להגיד איזה משהו, אבל מה הקשר למה שקורה פה?
מאז ספיידרמן אין דרך הביתה וטופ גאן מאווריק הקולנוע חזר למעשה לעידן שיש בו בהחלט שוברי קופות שמריצים אנשים לקולנוע.
הרי רק לפני שנה יצא סרט שהוא מקום שלישי ברווחים בכל הזמנים, אז איפה ה״דעיכה המתמשכת ביכולת של בתי הקולנוע למשוך צופים״?
אני כן מסכים שיש פה משהו מיוחד בזה שברבי הוא לא המשכון, אבל גם בזה הוא ניצב השנה לצידו של מריו שאולי ישיג איזה מועמדות לשיר בלבד במקרה הכי טוב, כך שאני לא רואה את האוסקר מרעיפים על ברבי מועמדות מהסיבה הזאת.
יכול בהחלט להיות שברבי ישחק אותה באוסקר, אבל זה לחלוטין לא יהיה כי הוא הציל את הקולנוע או משהו בסגנון, אלא פשוט כי שופטי האוסקר אוהבים את הסרט.
אתה מבין מה ההבדל
בין לתאר נראטיב שישתמשו בו בשביל לקדם את הסרט, ובין להאמין שזו המציאות?
אז יופי. אני מתארת אופציה לנראטיב תיאורטי, לצורך קידום פוטנציאל גריפת המועמדויות. אני לא הולכת לטעון שבארבי הציל את הקולנוע כי אני לא מאמינה בזה, אז אין הרבה טעם להתווכח איתי שזה לא נכון.
עקב תקלה טכנית בזמן השליחה
נשמטה הכותרת, שהייתה ״אתה מבין מה ההבדל״
אם יש אפשרות להוסיף בדיעבד, כי ההודעה לא ממש הגיונית בלי זה. תודה!
רק שלא נראה לי שאף אחד מאמין בזה
אני לא רואה אף אחד שיקדם את ברבי בשל הנרטיב של ״הציל את הקולנוע״ ואני בספק אם יש מישהו שמאמין לנרטיב הזה.
וגם אם יש אנשים שמאמינים בזה, אני לא רואה איך זה יזיז לשופטי האוסקר שכשבאמת היה סרט כזה (ספיידרמן אין דרך הביתה) הם נתנו לו רק מועמדות אחת ללא זכייה לאפקטים (וגם אז אני זוכר שהיו כאלה, גם פה באתר, שטענו שיש סיכוי גדול שהסרט יקבל מועמדות לסרט הטוב ביותר, מה שכאמור לא קרה).
נחיה ונראה.
(ל"ת)
אגב, אפילו הנקודה של ״גרם לאנשים להתלבש בורוד, להצטלם באולמות הקולנוע ולחגוג את האירוע כאילו היה מדובר במשהו מיוחד ולא עוד סרט״ היא לא חידוש של ברבי
כשרק בשנה שעברה היה לנו את המיניונים 2 שגרם למלא בני נוער לבוא לקולנוע בלבוש מהודר ששמור לנשפים שעושים להם בתיכון, להצטלם באולמות הקולנוע ולחגוג את האירוע כאילו היה מדובר במשהו מיוחד ולא עוד סרט.
וכמה מועמדויות קיבל הסרט? 0.
כי זה לא רלוונטי כמה הסרט היה טרנדי וויראלי, מה שמשנה זה האם מגיע לסרט לקבל את המועמדויות / הזכיות הללו או שלא.
אם היה פרס אוסקר לטרנד הויראלי המוצלח של השנה, אז ברור שברבינהיימר היה מנצח.
אם היה פרס אוסקר להצלחה הקופתית הגדולה של השנה, אז גם סביר שברבי היה לוקח.
אבל היות ואין פרסים שכאלה באוסקר, אז אין באמת קשר בין הטרנדיות של הסרט בקרב הקהל לבין האוסקר.
ושוב אני אומר, בהחלט יכול להיות שברבי ישחק אותה באוסקר, אבל זה לחלוטין לא יהיה מהסיבות האלה, בטח לא כשמריו עשוי לסיים בלי אף מועמדות כלל.
בנוגע להימור על נולאן בתסריט
אני דווקא חושב להיפך, שהסיכוי שהוא יקבל זכייה בבימוי גדול מהסיכוי שהוא יקבל זכייה בתסריט.
כמו כן, כשאתה כותב 'אם היא תרצה לפרגן לבמאי אחר' – האם זה לא עובד שהבמאים מצביעים רק לבימוי והתסריטאים רק לתסריט?
האנטי שלך לספיידר ורס הזוי.
החדש של מיאזאקי בכלל כשיר להתמודד על האוסקר? זה הדבר היחיד שימנע מהסרט הזה זכייה.
הכשירות היא לא הבעיה שלו. הוא יהיה כשיר להתמודדות
השאלה אם מספיק אנשים ישמעו עליו בכלל היא שאלה אחרת.
והוא צריך יותר מזה
הזכייה היחידה של מיאזאקי הייתה בשנה חלשה להוליווד בלי אף סרט שמוביל בענק בקטגוריה.
היחיד שאולי איים על המסע המופלא היה לילו וסטיץ׳ שהביקורות שלו בעגבניות היו 87% חיובי עם ציון ממוצע של 7.3 (לצורך ההשוואה, ספיידרמן במ״ה קיבל בעגבניות 95% חיובי וציון ממוצע של 8.6), כך שלא היה סרט הוליוודי ששלט בקטגוריה ביד רמה כמו שיש עכשיו.
הרי הרוח העולה, סרטו הקודם של מיאזאקי, גם יכל לזכות, אלא שאז היה את לשבור את הקרח שהוכיח שבסופו של דבר שופטי האוסקר מעדיפים את הוליווד על פני סרטי אנימה מיפן (או לא רק יפן, ליתר דיוק. גם שיר הים ומוליכי הזאבים של טום מור הפסידו את האוסקר, למרות ששניהם יכלו לקבל, היות והם לא סרטים הוליוודיים. בכל שנה יש סרטים זרים שמועמדים לקטגוריה הזאת, כשבהרבה מהמקרים הם הסרטים עם הביקורות הטובות ביותר מבין המתחרים, ולמרות זאת מלבד המקרה של המסע המופלא ב-2002 הם אף פעם לא זוכים).
כך שקשה לי לראות איך דווקא אל מול מועמד כזה חזק בגזרה ההוליוודית כמו ספיידרמן במ״ה, ינצח פתאום סרט אנימה מיפן. אם זה יקרה זאת תהיה חתיכת הפתעה לא נורמלית.
תחושת בטן שתתברר כשגויה אינה אנטי
(ל"ת)
כאילו, זאת לא בדיוק ההתבטאות הראשונה שלך בנושא היותו של הסרט אוברייטד.
(ל"ת)
שאלת דעתי ושאלת סיכויי הזכייה של סרט
נוטות להיות מנותקות משהו. מאוד אהבתי את הבמבא ועדיין לא האמנתי שהוא יגיע לאן שהגיע.
אומנם עברו כבר הרבה שנים והרבה מים מתחת לגשר
והסרטים הם די שונים אך יחד עם זאת דומים במקצת ושברו שניהם כמה תקרות זכוכית דומות – אבל אחרי היחס האפסי שקיבל מהאקדמיה שובר הקופות הענק המעצים נשים שבוים על ידי אישה "וונדר וומן" בשנת 2017 אני יכול לראות תרחיש דומה אפשרי גם ל"ברבי". אני לא מאמין שהסרט הזה יזכה באפס מועמדויות כמו שקרה ל"וונדר וומן" כי הזמנים כאמור כבר השתנו מדי מאז 2017 – אבל אני מאמין שהפתעה בסגנון מועמדויות טכניות בילבד, ללא סרט ללא בימוי ללא שחקנים וללא תסריט, היא אופציה שיכולה בהחלט לקרות. אולי כן כולל מועמדות לתסריט מעובד, אם לנסות להיות פחות אמיץ, אבל ללא שום קטגוריה ראשית אחרת.
לא הייתי חושב על סופיה קופולה וקלוני כמועמדים פוטנציאליים
למרות סרטי בכורה מצויינים, הם כרגע במאים עם הרבה יותר נפילות מהצלחות, ולגמרי חובת ההוכחה עליהם. לנתימוס למשל נראה לי מועמד הרבה יותר מבטיח כרגע.
עוד לא עבר שבוע
וכבר יש לנו הרבה יותר מידע, בגלל הקרנות הסרטים בפסטיבל ונציה וטליורייד. אמנם יש רק מעט ביקורות, אבל מספיק כדי לתת רקע ראשוני.
נראה למשל שסלטברן לא עומד להיות הצלחה גדולה כפי שקיוו, וגם פרארי מקבל ביקורות גבוליות. 'הרוצח' של פינצ'ר מקבל אמנם ביקורות חיוביות לרוב, אבל פושרות יחסית. גם בביקורות הטובות חוזרים המשפטים בסגנון "זה אמנם לא פינצ'ר בשיאו, אבל סרט מהנה". בקיצור, לא נראה שזה עומד להיות סרט המזל שלו.
ל-'נשארים לחג' של פיין יש אמנם רק תשע ביקורות, אבל בינתיים כולן טריות. נראה שהמבקרים חיבבו למדי, גם אם לא יצאו מכליהם.
מאסטרו עומד על 93 טריות עם 27 ביקורות, וציון של 7.8. הביקורות הטובות טובות בהחלט, ונראה שיש לו עתיד מסויים.
אבל הכוכב הגדול באמת, שהפך באחת לאחד המתחרים החזקים ביותר, הוא 'מסכנים שכאלה'. שלושים ושלוש ביקורות, כולן טריות וציון מדהים של 9.3 בעגבניות, 94 ו-MUST-SEE במטאקריטיק. המבקרים לא חוסכים בשבחים, ומשתפכים ממש על הסרט ועל אמה סטון. "צפו למבול של אוסקרים", מצוטט אחד המבקרים בעגבניות, ונראה שפייבוריט חדש אכן הגיע.
אהבתי את המשחק מילים במשפט האחרון
(ל"ת)
בעצם, אם השביתה תימשך עד לשם
יהיו פרסי SAG? או שגם זה כלול באירועים המוחרמים?
טוב, 3 בכיס
2 נפלו
עכשיו נותר לראות איך יילך לאופנהיימר.
(ובקטנות אני מבסוט מעצמי מראש על ה"סרט ישראלי לא בקטגוריה בינלאומית" כי אני לא משוכנע שזכרתי ש"מכתב לחזיר" תקף השנה. אם כי כמובן ש"גולדה" הרס לי וכל השאר גם).
בקטנות גם חזית שפיצ׳ס לא יהיה מועמד לשיר
רק שקצת הרסת את זה כששמת את זה בסל אחד עם אני רק קן שדווקא כן השיג מועמדות.
איזה 3?
אני מניח שאתה מתכוון לנכס לעצמך גם את 'קטגוריית השחקנית הראשית תהיה טירוף', וזה ממש אבל ממש לא מדויק. נכון שמרגו רובי הפסידה, אבל לא היתה תחושת בלגן לאורך העונה בנוגע למועמדויות. מה שחשוב יותר זה שבנוגע לזכיות המצב ברור מאוד כבר מתחילת העונה. יש שתי מובילות שברור שרק אחת משתיהן תנצח, ולאף אחת אחרת אין בדל של סיכוי. זה לא טירוף, זה קרב ראש בראש.
מקבל שאפשר לדון על זה
אבל קודם כל: שלב המועמדויות אכן היה בית מוות, ובו סנדרה הולר הגיעה ברגע האחרון והדיחה את מרגו רובי אבל גם אנט בנינג הדיחה לא מעט מהמועמדויות וזה אחרי המעבר הדי מפתיע ולא צפוי של לילי גלדסטון לקטגוריית השחקנית הראשית.
מסכים שהזכייה פחות בית פתוח לכולן, אם כי עדיין לא שולל כלום.
מניחה שזה די אינדיבידואלי
אבל נראה לי שהיה ברור כבר תקופה די ארוכה שסידרה הולר תהיה שם. המועמדת שהדיחה את מרגו בהפתעה לא הייתה הולר אלא אנט בנינג, שהרבה פחות אנשים חזו.
ולילי גלדסטון מזמן בקטגוריה של שחקנית ראשית. לא יודעת כמה אפשר להתייחס כהפתעה למשהו שהתקבע כל כך מזמן.
סנדרה הולר, כמובן. כיף עם האוטוקורקט.
(ל"ת)
תשמע, נדיר שיש בית סגור ומסוגר
למעשה קטגוריית השחקנית הראשית לא היתה פתוחה יותר מכל קטגוריית משחק אחרת. גם באחרות היתה לפחות אפשרות או שתיים שהיתה פתוחה לתחרות, ואני לא חושב שמישהו היה מצביע עליה כקטגורייה מוטרפת יותר מהשאר.
בנוגע לזכיה: אתה יכול לא לשלול כלום, אבל זה לא ישנה את המציאות. גם אם יקרה נס אוסקרי חסר תקדים (ונו, לא יקרה) זה לא ישנה את העובדה שהקטגוריה היא לא טירוף. היא חד משמעית קטגוריה שמדברים עליה כקרב ראש בראש נעול.
(מתחרט מראש על שכתבתי 'חסר תקדים'
ובטוח שתוכל על המקום לשלוף לי כמה דוגמאות לטקסי אוסקר שקרו בהם דברים יותר הזויים או משהו. תכל'ס זה סיכוי נמוך מאוד מאוד, ואף אחד לא מתייחס אליו)
שוב, בטקסט כתוב בעצמו שמדובר על "השמטה אחת משמעותית"
ולדעתי מוליגן עוד לא אמרה את המילה האחרונה – תזכור שהיה לנו בעצם רק שני טקסי פרסים והבאפט"א והסא"ג עוד לפנינו. אבל מקבל שאפשר לשים ליד זה כוכבית.
אני בטוח שאתה מבין בעונת הפרסים יותר ממני
ולכן אני שואל ברצינות: אתה באמת מאמין שיש סיכוי למוליגן? באמת?
נכון שהיו רק שני טקסים עיקריים, אבל היו עשרות טקסונים של כל איגודי המבקרים הקטנטנים ויש בהם שליטה מוחלטת ובלעדית של שתי אלו, פלוס כמה הבלחות קטנטנות של סנדרה הולר.
יש את השיח האינטרנטי, יש את הנרטיב שהולך ומתחזק, ויש.. נו, את ההופעות עצמן.
אישית אני מרגיש שיש למוליגן בדיוק אפס עגול של סיכוי. סיכוי ריאלי, רציני, כזה שאפשר לדבר עליו. איפה אני טועה?
איך שהייתי מדרג את השחקניות מבחינת רמת הסבירות
1. אמה סטון – 50% – ההופעה הכי גדולה, הכי "הופעתית", וזאת שהכי מקובעת לסרט
2. לילי גלדסטון – 35% – הופעת משנה שדורשת כבוד של הופעה ראשית, ועניין הפוליטיקה משחק לידה אבל גם קשה להגיד שגלדסטון הקליקה עם העיתונות והאינטרנט כמו תפקידי "פריצה" אחרים.
3. קארי מוליגן – 20% – ההופעה שם, האהבה ל"המאסטרו" משום מה שם, ועכשיו היא רק צריכה איזה ראיון אחד טוב או זכייה אחת, והיא יכולה.
4. אנט בנינג – 5% – יום אחד היא צריכה לקבל אוסקר????
5. סנדרה הולר – 0% – לחלוטין מז'אנר ה"זה כבוד להיות מועמדת".
כלומר, בגדול הייתי כך: המרוץ בכיס של אמה סטון, רק שהרבה אנשים מתנגדים לזכיה הזאת על סמך זה שגלדסטון, רק שהרבה מתנגדים לזה מכיוון ש, וכך לאט לאט נפתח חרך שבו מוליגן יכולה להיכנס.
מוליגן האחרונה שתזכה
זה בין לילי גלדסטון לאמה סטון, כשכמה אנשים שמבינים עניין אומרים שסטון מתחזקת וגלדסטון נחלשת בדיוק בזמן הקריטי ויש מצב שזה יספיק בשביל שסטון תיקח (למרות שגלדסטון הייתה יותר חזקה רוב העונה).
חוץ משתיהן אין באמת סיכוי לאף אחת אחרת, אבל בטח ובטח לא למוליגן, שמשחקת בסרט שרק הולך ונחלש ככל שהעונה מתקדמת.
7 מועמדויות, כולל אחת תמוהה מאוד לתסריט, זה לא בדיוק הולך ונחלש
(ל"ת)
7 מועמדויות וסיכוי טוב לצאת בלי כלום
הדיבור סביב הסרט הזה קיבל טון שלילי כבר לפני כמה שבועות טובים ואני לא רואה מה ישנה את זה כרגע.
בכל אופן, זה בין סטון לגלדסטון. אין למוליגן סיכוי.
אבל זה הפוך, כן?
הסרט, למרות טון שלילי עצום לאורך כל העונה ופספוסים משמעותיים באיגודים, לפתע הראה את כוחו ושהוא שחקן משמעותי עם 7 מועמדויות (וסיכוי טוב לצאת עם איפור, לכל הפחות).
כל זה לא קשור למוליגן, שלדעתי מקום שלישי קיים. כלומר, אם אני מהמר על מישהו כיום זה סטון, כן? אבל כרגע, בנקודת הזמן הזאת, מוליגן יכולה כן להגיע לזכייה שהיא לא מופרכת (ואפילו מי ששנא את הסרט אמר באופן כזה או אחר "מוליגן היא הדבר הטוב בו").
אגיד, גם לאביר הבהיר – שהדיבור באינטרנט לא מקביל תמיד (הייתי אומר "לרוב", אבל אחרי שנה שעברה כבר יש סנכרון יפה יותר) לזכיות.
כאמור, כן, כרגע זה אמה סטון. כן, אחריה זה גלדסטון. אני עומד איתן שאחריהן זה מוליגן (ולא בנינג או הולר), ושהסיכויים שלה לא אפסיים או זניחים.
ברור לי שדיון באינטרנט לא מקביל לזכיות
השתמשתי בתיאור ההלם רק כדי להדגיש כמה ברור לכולם שאלו השתיים הזוכות.
אני אישית עדיין חושב שהסיכויים אפסיים, ונראה שלפחות גם גאלופי סבורה כך. מסתבר שאת האמת לעולם לא נדע. (אלא אם כן יתממשו עשרים האחוזים שלך, כמובן)
לגביי הכוח היחסי של כל מועמדת
זה כמובן תיאורטי לגמרי ולא תהיה לנו שום דרך לדעת איך הרביעייה מסתדרת מאחורי הזוכה העתידית, אבל בעיני הולר (הקול האירופאי) חזקה ממוליגן, ובנינג (זכיית הקריירה) בערך שווה לה. ובכל מקרה כאמור, אין לזה שום משמעות כי יש רק זוכה אחת וזו לא תהיה אחת משלושתן.
השנה כל פרסי המשחק נראים לא מלהיבים במיוחד ודי ידועים מראש, אז תכלס, הלוואי שיהיו הפתעות ברגע האמת, אבל אני לא רואה אותן מגיעות מהקטגוריה הזו.
לכל בדיחה יש גבול
'המאסטרו' קיבל הרבה מועמדויות הזויות לאורך העונה, אבל בשום פנים ואף פעם לא קיבל זכייה למוליגן. אנשים מדברים על ההופעה של אמה סטון במינוחים היסטוריים, וחצי מהשיח על רוצחי פרחי הירח נסב סביב גלדסטון. מוליגן לא שם, כל כך לא שם.
אפילו מלדמיין את התגובה באינטרנט לזכייה שלה על פני סטון וגלדסטון אני מקבל חלחלה. ההפסד של גרוויג ורובי ייראה כמו בלון ניסוי קלוש.
עשרים אחוז? נשמע לי מופקע.
ואחרי הבאפט"א
נצחון של דאוני ג'וניר נראה מנוי וגמור, הפסד של ספיידרמן נשמע מסתבר מאי פעם.
מצד שני – כבר קשה להאמין שנולאן יזכה בתסריט. הן בחירת המבקרים והן הבאפט"א בפירוש האירו לאופנהיימר פנים כמעט בכל מובן, ועדיין לא מצאו לנכון לתת לו את פרס התסריט.
אלא אם כן ההעברה של ברבי לקטגוריית התסריט המעובד תשבש הכול, ותגרום משום מה לזכייה של אופנהיימר.
אז נראה שאנחנו כנראה באמת בדרך לניצחון של הילד והאנפה באנימציה
קצת חבל לי, כי אני נורא בעד ספיידרמן (מצד שני, עוד לא ראיתי את הילד והאנפה), אבל נראה שזה כמעט חתום וגמור.
זאת אמנם לא תהיה הפעם הראשונה שסרט אנימציה ידני זוכה או שסרט יפני זוכה או שסרט של מיאזאקי זוכה (המסע המופלא היה הפעם הקודמת והראשונה של כל אחד מהשלושה), אבל זה כן יהיה הסרט הראשון בדירוג PG-13 שזוכה (מעניין אם יהיה מתישהו סרט R שיזכה) ומהסיבה הזאת הוא גם יהיה הסרט הראשון שזוכה בקטגוריה הזאת שאין לו דיבוב לעברית (כן, כן, אני יודע, מאוד מקומי).
חוץ מזה, זאת גם תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה של הקטגוריה ששנתיים רצופות לא יזכה סרט CGI, שזה בהחלט משהו מיוחד (שנה שעברה זכה פינוקיו שהוא סרט סטופ מוושן).
אם אלו האלטרנטיבית כבר עדיף לתת את זה לחלומות של רובוט
השיג בבימוי זה גם משהו.
חלומות של רובוט צריך לזכות בכל הקטגוריות
(ל"ת)
אתה קצת ממהר להספיד
רק בשבת האחרונה ספיידרמן גרף בגדול את פרסי האנני, הפרס החשוב ביותר לסרטי אנימציה. אני מסכים (וגם כתבתי בעצמי) שההפסד בבאפט"א מגדיל מאוד את הסיכוי שלו להפסד, אבל הנצחון באנני יחד עם הזכייה בבחירת המבקרים משאיר אותו לגמרי במשחק.
למעשה אפילו לא ברור לחלוטין מי הפייבוריט. אמנם האוסקר והאנני לא ממש הולכים שלובי זרוע, ובמקרי עבר בהם האנני והמבקרים בחרו במועמד אחד והגלובוס והבאפטא באחר – האקדמיה הלכה עם זה של הגלובוס והבאפטא (אנקאנטו, אמיצה), אבל זה רק בגלל כוח הדיסני האימתני, שתמיד היה ההימור הנכון במקרה של האוסקר. האנני הם בדרך כלל הנועזים ביותר, אלו שבחרו פעמים רבות זוכה שאינו של דיסני, וזו הסיבה העיקרית לחוסר ההתאמה שלהם עם האוסקר.
הפעם יש לנו מקרה נדיר במיוחד של שני סרטים שמתמודדים ראש בראש ואף אחד מהם אינו של דיסני, ואין שום סיכוי שסרט של דיסני יפתיע ויזכה בסוף כמו שהאוסקר עשו עם שישה גיבורים. קשה לדעת מה הולך לקרות.
מצד שני, ספיידרמן בדיוק ניצח בגדול בפרסי האנני
אז עוד יש סיכוי לספיידרמן.
גם "המלחמה נגמרה!" זכה באנני
בקטגוריית הסרט הקצר.