מודה, בגדול לא תיכננתי לחזור למקום הזה. אבל נראה שבפעם הקודמת, למרות שכמעט וכל ההימורים שלי נפלו על הפנים, אנשים נהנו וביקשו שאני אביך את עצמי בפומבי עוד פעם אז הנה הם: הימורים לטקס האוסקר, בזמן שאפילו טריילר אין לרוב הסרטים שאדבר עליהם פה.
שובם של הבלוקבאסטרים: שלושה סרטים שירוויחו מעל 100 מיליון דולר בארה"ב יהיו מועמדים לסרט הטוב ביותר
זה היה די ברור מהרגע הראשון, אבל בשנה שעברה היה באזז – לשנייה וחצי – שאולי "ספיידרמן: אין דרך הביתה" יהיה מועמד לאוסקר. לפני שנתעמק בטיב הסרט (למה, כי "סמטת הסיוטים", "אל תסתכלו למעלה" ו"משפחה מנצחת" כולם קלאסיקות נצחיות שנזכור לעד?), הנקודה מאחורי מי שדחף אותו לרגע ודודלי הייתה זאת: זוכרים שפעם האוסקרים שיקפו גם, ואפילו במקצת, את טעם הקהל?
זה לא קרה. זה לא קרה בגלל שלל סיבות – העיקרית ביניהן היא שהאקדמיה לא אמורה לעשות כלום, ושפעם פשוט היא והקהל ראו יותר עין בעין – אבל הנקודה הסופית היא שנראה היה שהאקדמיה נדחפת יותר ויותר לסרטים שבקושי מצליחים לעשות 100 מיליון דולר ברחבי העולם, עזבו בארה"ב (עם זריקת עצם סמלית בדמות "חולית", בסדר).
אבל אפשרי שההספדים היו מוקדמים מדי, כי השנה לפתע נראה שהצבע חזר ללחיים של בלוקבאסטרים. "אהבה בשחקים: מאווריק" אהוב ומוערך בקרב קהלים שלא יכולים לבטל אותו כסתם המשך או עוד סרט מארוול גנרי, "אלביס" עם 133 מיליון בארה"ב בלבד, "אין מצב" בדרך לקו המאה, ואם תגידו שלא סביר שכל החבורה הזאת תיכנס, אני אסכים. אבל תראו מי עוד לפנינו: "אווטאר: דרכם של המים" ו"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" הם שני מותגי על שקל להאמין שיחצו את הקו של ה-100, והיו כבר מועמדים לקטגוריה בעבר אז לא מטורף לדמיין שמצביעי האוסקר לפחות ישקלו ברצינות להחזיר אותם.
חוץ מהם, אחרי 2021 נראה שהשתפר מצבם של סרטי מבוגרים. ובהחלט אפשר לדמיין מצב שבו תוצרים יחסית מסחריים כמו "אמסטרדם", "הפייבלמנים" או "בבילון" יצליחו גם הם לעבור את הקו (ולהיות מועמדים לאוסקר, כמובן), ויביאו למצב שבו נראה שהאקדמיה מוכנה לאמץ שוב פעם סרטים שגם מרוויחים כסף.
"הכול בכל מקום בבת אחת" לא יהיה בכל מקום
ומה עם הסרט שעדיין, אחרי 4 חודשים, נמצא בראש ובלב של הרוב המוחלט של מי שצפה בו?
טוב, פה אני כבר נהיה יותר סקפטי. הסקפטיות היא כפולה: הראשונה היא האקדמיה – עדיין מקום שמרני למדי שלצפות ממנו לקפוץ על "הכול בכל מקום" זה קצת כמו לצפות מהם לקפוץ על פרס העובד המצטיין. קומדיית מד"ב (אך לא פלא טכנולוגי) בעלת הומור נמוך (לצד הומור גבוה) והיפראקטיבי? זה לא שלא היו דברים מעולם, אבל בחייאת – יהיה קשה מאוד להגיע להישג כזה.
מי שיכולים לעזור הם כמובן קהילת הבלוגרים ו"האינטרנט" שידחפו את הסרט קדימה. וכאן נכנסת הסקפטיות השנייה שלי. בעוד שכרגע "הכול בכל מקום" הוא מלך סרטי האינדי הבלתי מעורער, יש מי שיבואו לערער אותו לקראת האוסקרים. הסרטים החדשים של דיוויד או. ראסל ("אמסטרדם"), מרטין מקדונה ("הבאנשיות מאינשרין"), נואה באומבך ("רעש לבן"), שרה פולי ("נשים מדברות") ואלחנדרו אינירטו ("בארדו") ייראו כמו צעצועים חדשים ונוצצים לכשיצאו, וצעצוע חדש תמיד מוציא את הישן מהחדר.
לכן, בהנחה שלפחות חלק מהסרטים האלה טובים – קשה לי לראות את "הכול בכל מקום" מחזיק מעמד נגד הסחף ומצליח להשתחל למועמדות לסרט הטוב ביותר. סיכוי טוב יותר יש לו בשני מקומות: קטגוריית התסריט, שנראית כמו המקום המושלם לאקדמיה להכיר בו והסיכוי הכי סביר שלו; וקטגוריית השחקנית הראשית למישל יאו – אם לא על ההופעה שלה בסרט, אז כהבעת הערכה על תרומתה לקולנוע. אני לא משוכנע כמו אחרים שזה ממש בדרך לקרות, אבל עם קמפיין טוב ועם מעט תחרות זה משהו שיש מצב שיקרה.
כל זה, כמובן, לא קשור לצדק קוסמי. אם היה צדק קוסמי, אלה לא היו המועמדויות שהיינו רבים עליהן עבור הסרט, אלא מועמדות לשחקן משנה עבור קי הוי קוואן ועבור עיצוב התלבושות של הסרט.
הסטרימינג ישלוט ביד רמה בקטגוריית האנימציה
מאז 2019, אי אפשר לדבר על קטגוריית האנימציה בלי לדבר ברצינות על חברות הסטרימינג. ב-2019 אלה היו שני סרטי נטפליקס ("קלאוס" ו"יד אבודה"), ב-2020 זה היה סרט דיסני+ שגם זכה("נשמה"), שני סרטי נטפליקס ("מעל ומעבר לירח", ו"שון כבשון: עף על החלל" שיצא בארה"ב רק בנטפליקס), וסרט של אפל ("מוליכי הזאבים"). בשנה שעברה היו שלושה: שני סרטי דיסני+ ("ריה והדרקון האחרון", "לוקה") וסרט של נטפליקס ("משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות").
השנה, יכול להיות שכל המועמדים יהיו כאלה: מ"אדומה אש" של פיקסאר (שלא יצא לאקרנים בארה"ב), דרך שלושת הפרויקטים המעניינים של נטפליקס ("הדרקון של אבא", "פינוקיו", "ונדל וויילד"), ועד ל"Spellbound" של אפל. יושבים על הספסל ומחכים לעלות גם "הבית" ו"אפולו 10 וחצי".
כן, לא כדאי לפסול את "עולם מוזר" של דיסני, ולו רק כי זה דיסני, אבל נראה שאם יש שנה שבה הסרטים שיצאו לאקרנים פשוט פחות רלוונטיים, זאת השנה (וחבל – "לא רעים בכלל" סרט נפלא, אני אומר לכם!).
האם זה אומר שדיסני השנה אולי לא יקחו את הקטגוריה? אההה, אולי. אני למדתי על בשרי פעם אחר פעם שהאוסקר חרוט על שם בית העכבר, ובטקס עצמו רק נכנסים לפרטים הקטנים של איזה סרט באופן ספציפי. בתחילת השנה הרבה הימרו על "פינוקיו" של דל טורו, אבל נראה לי שהטריילר קצת צינן את ההתלהבות הזאת, אחרי שנחשפנו למשהו שנראה בסך הכול כמו עוד גרסה של הסיפור. ברכותיי לדומי שי וצוות "אדומה אש".
דרום קוריאה תתחרה נגד עצמה באוסקרים (ותפסיד למקסיקו)
שניים מהסרטים הגדולים של פסטיבל ירושלים היו "ברוקר" ו"החלטה לעזוב" – שני סרטים שמתרחשים בלעדית בדרום קוריאה. לכאורה, רק אחד מהם יכול להיכנס לאוסקר תחת השם של דרום קוריאה, אבל בפועל, "ברוקר" הוא סרט של במאי יפני, ויפן תוכל להגיש אותו כסרט שמייצג אותם, אם זה יגיע לזה. וכך דרום קוריאה (שכבר בחרה את "החלטה לעזוב כנציג שלה לאוסקר) תוכל ללכת מכות נגד עצמה – רק בשביל להפסיד בכלל ל"בארדו" של אלחנדרו איניריטו שמקסיקו תגיש, כי מי יכול נגד שלושת האמיגוס?
טוב, אציין שזה ההימור שאני הכי פחות יכול לבסס על משהו – קטגוריית הסרט הזר תתגלה רק בחודשים הקרובים אחרי שמדינות שונות (וביניהן אנחנו) ישלחו את הסרטים שלהן, ורק בסופה נוכל להמר באופן כמעט מושכל. אז הנה הימור קצת יותר חד משמעי, שאני לא מציג בלב קל: גם השנה, ישראל לא תיכנס לאוסקר.
"אש האהבה" יזכה בקטגוריה התיעודית
ומקטגוריה שמאוד מעורפל לנחש מה יקרה בה, לאחת שנראית לי די ברורה. "אש האהבה", הסרט התיעודי על זוג חוקרי הרי הגעש, יזכה באוסקר, וכולם יהנהנו ויגידו שהוא מאוד יפה ומגיע לו. כן, כבר היו מקרים שבהם סרטים שנחשבו לזוכים מובטחים נפלו עוד בשלב המוקדמות ובקטגוריית התעודה לא טוב להלל חוגר כמפתח, ובכל זאת – זה נראה כמו סרט שהאקדמיה תאהב לאהוב, וזה שכל שאר העולם אוהב אותו גם כן לא יפגע בו.
כריס רוק יהיה מועמד השנה
גם בשנה שעברה ההימור הכי פרוע שלי היה בקטגוריית שחקן המשנה, אז בואו נמשיך במסורת. הנה הנתונים – יש לכריס רוק, בכל זאת, הרבה סימפטיה אחרי מה שקרה בטקס שעבר, והוא מופיע בשני סרטים ("אמסטרדם" ו"ראסטין") שמכוונים לפרסים, בתפקידי משנה שנראים ראויים לדיון. האקדמיה בסך הכול מכירה את פועלו של כריס רוק, אחרת היא לא הייתה מזמינה אותו להנחות פעמיים. לכאורה, אחד ועוד אחד.
יש שתי משוכות לעבור. הראשונה היא שרוק הוא לא שחקן מבריק (משוכה קלה יחסית, יש לציין, לצערנו), והשנייה היא שלא נראה שרוק יהיה מאוד מעוניין במועמדות. מאז הסטירה רוק המשיך בעיקר להופיע כסטנדאפיסט, והוא כמעט ולא התייחס למה שקרה. נראה שהוא לא רוצה להיות מוגדר סביב הסטירה, ואם הוא יהיה מועמד לאוסקר – נחמד ויוקרתי ככל שזה יהיה – הוא לא יוכל אלא להתייחס לזה.
מה שכן, זה אומר שאם רוק החליט שהוא פותח את הסכר ומשחרר בשיא הכוח במסע יח"צ לחיבוקים וניחומים, אפשרי שהמועמדות שלו תהיה בעיקר על זה, וההופעה שהוא יועמד עליה תהיה עיטור משני לחלוטין.
המירוץ לשחקן הטוב ביותר יהיה הכי מותח השנה
בעשור האחרון, המרוץ לשחקן הטוב ביותר התנהל באחד משני אופנים: או ששחקן אחד שלט בו מההתחלה ועד הסוף (ברוב המקרים), או שהיה דו-קרב צמוד (הופקינס נגד בוזמן, רדמיין נגד קיטון). השנה, בניגוד לשכל הישר, אני מהמר שניכנס לאוסקר עם שאלה סביב הקטגוריה.
מצד אחד, אוסטין באטלר הדהים את כולם עם האלביס שלו. מצד שני, יו ג'קמן רוצה את האוסקר הזה ובפעם שעברה שפולריאן זלר ("האב") עשה סרט זה נגמר בשני אוסקרים. זה יכול לקרות גם עם "הבן". מצד שלישי, כמעט ואין מי שלא אוהב את אדם דרייבר, ו"רעש לבן" נראה כמו פרויקט שהאקדמיה תאהב. מצד רביעי, ברנדן פרייז'ר עלול לשחק גם על נרטיב הקאמבק וגם על נרטיב השינוי הקיצוני בתפקידו בסרט החדש של ארונופסקי, "הלוויתן". מצד חמישי, בראד פיט עלול להחזיר את המוג'ו של דמיאן שאזל ב"בבילון". מצד שישי, מישהו מהצמד של ברנדן גליסון או קולין פארל יקבל מועמדות אם לא אוסקר על מה שהולך לקרות ב"באנשיות מאינשרין", נכון? כאילו, ראיתם את הטריילר? מצד שביעי, אף פעם אל תפסלו את כריסטיאן בייל, ובטח שאל תפסלו את דיוויד או. ראסל. שיתוף הפעולה שלהם ב"אמסטרדם" עלול להסתיים באוסקרים לשניהם. מצד שמיני, אל תפסלו את ביל ניי ברימייק ההוא ל"איקירו" ("Living") שקיבל שבחים בתחילת השנה. מצד תשיעי, למייקל פסבנדר אמורים להיות שני סרטים חדשים השנה ("הרוצח" של דיוויד פינצ'ר ו"Next Goal Wins" של טאיקה וואטיטי). מצד עשירי, מה עם טוס הנקס שמגיע בדיוק ברגע האחרון עם הרימייק ל"איש ושמו אובה"?
וזה לפני שהתחלנו וגילינו עוד כמה סרטים קטנים שפורחים להם. האם יכול להיות שתוך טקס-שניים נגלה שכולם חושבים שג'קמן הוא הברכיים של הדבורים? אולי. אבל דווקא השנה, נראה לי שחוסר הסכמה תחגוג בקטגוריה.
השנה יהיה רק מנחה אחד
טוב, פישלתי בזה באופן מביך למדי פעם שעברה כשהימרתי שלא יהיה בטקס מנחה ואז היו שלושה, אבל אני קצת יותר בטוח הפעם (מילת מפתח: קצת) שהלקח העיקרי של האקדמיה יהיה לצמצם במספר המנחים. האם יחזירו את איימי שומר? כריס רוק? סטיב מרטין שנהנה מקאמבק ביקורתי אחרי "רק רוצחים בבניין"? האם יביאו מישהו חדש בניסיון למצוא חן בעיני הקהל? לא יודע. אבל מנחה יהיה רק אחד. אה, והנה עוד הימור: השטות הזאת שנותנים למשתמשי טוויטר לבחור את סרט השנה? לא תחזור.
לא יהיו במאיות מועמדות השנה
אחרי שנתיים ברצף שבהן במאיות זכו באוסקר, השנה נראה מאוד סביר שהרצף הזה יישבר. ולא רק שהוא יישבר, אלא גם שאף במאית לא תהיה נוכחת בליינאפ בצהרי הכרזת המועמדויות.
הסיבה היא כזאת: בעוד שבשנתיים האחרונות דיברנו על "סרטים של נשים" ברבים, השנה המצב קצת יותר קשוח. יש לנו את "מילה שלה" של מריה שריידר הלא מאוד מוכרת, את "נשים מדברות" של שרה פולי שכן, את הסרט על אמו של אמט טיל (הילד בן ה-14 שנהרג בלינץ' ב-1955) ומאבקה שביימה צ'ינוניה צ'ונקוו האנונימית ו-אמממ, די זהו. כן, אלה שלושה סרטים עם נושאים חזקים – אבל אלה עדיין רק שלושה סרטים. מספיק שאחד קצת מעורר מחלוקת, השני נבלע ברעש וההמולה והשלישי מפספס בשערה – וזהו, הרצף הלך לפח.
ועוד דברים שאפשר להניח מראש: השנה לטיילור סוויפט יישבר הנאחס והיא תצליח להשיג מועמדות לאוסקר על שירה ל"שירת סרטני הנהר"; קרב התסריט המקורי יהיה פוטו פיניש בין מרטין מקדונה לדיוויד או. ראסל; ותהיה לפחות בדיחה גרועה אחת על הסטירה בטקס השנה.
מתקשה להסכים עם האנימציה
אדומה אש לחלוטין הפייבוריט כרגע, אבל ונדל וויילד והדרקון של אבא לא מאוד רחוקים משם. לגמרי יכול להיות שמחכה לנו מקרה CODA.
שוב, אם המצביעים יכולים להצביע לסרט של דיסני
הם פשוט יצביעו לסרט של דיסני. אין לי הסבר לזה, אין לי הסבר למה פעם בירח אדום הם מוכנים לזלוג, אבל עד שיתחיל להתגלגל סרט אנימציה שיזכה שוב ושוב* – זה של דיסני. השאלה היא רק האם "עולם מוזר", "אדומה אש" או, בהנחה שהוא בכלל במשחק "שנות-אור".
* – ספציפית שוב ושוב. כשיש עונות שבהם הפרס מתחלק לפה ולשם, זה הולך בסוף לדיסני.
בגזרת סרטי נטפליקס באנימציה - מה עם "המפלצת מהים"?
אין לו סיכוי?
לא רואה לו כזה
אבל אולי התסכול והאכזבה שלי ממנו מדברים. מצד שני, גם לא ראיתי אתרים אחרים מדברים עליו בשלב זה.
"מפלצת הים" הוא סרט נפלא!
האנימציה שלו כל כך יפה! העלילה אמנם לא מקורית במיוחד,אך הדמויות טובות והדיבוב מעולה. זה סרט שכבר מלא זמן נמצא בעשרייה של עשרת הסרטים הנצפים ביותר בנטפליקס. והאמת חשבתי שיהיה סביבו יותר באזז. חבל.
ברכותי, יצחק, אתה היחיד שהצליח לחזות ש״המפלצת מהים״ יהיה מועמד
אז מי לדעתך זוכה באוסקר לאנימציה?
וואי וואי
כל כך היחיד ששכחתי שכתבתי את התגובה הזו. כעת בזכותך אני חובש משקפי שמש ומסתכל בהתנשאות על חזאי אוסקר פשלונרים סביבי.
וברצינות, לשאלתך: אין לי מושג. אני די כמוך – רוצה שפינוקיו יזכה, מהמר עליו אפילו, אבל יש לאדומה אש סיכוי טוב לכאורה; וזה מעצבן כי זה סרט נ ו ר א י .
לא יודע מה איתך, אבל אני מעדיף להרכיב משקפיים
(ל"ת)
חובש, נו, על הראש
לא על העיניים. או שזה הפחות מתנשא? לא יודע, לא באמת יש לי משקפי שמש.
לי תמיד מרגיש שעל העיניים זה המתנשא
משדר דיסטנס וסמכותיות מוגזמת
סתם זורק: החדש של מקדונה יקבל מועמדויות רק בתחום המשחק.
ולא יזכה באף פרס.
טוב, לא סתם. הסרט הזה נראה יותר כמו ברוז׳ ופחות כמו שלושה שלטים. הוא לא אוסקר בייטי בעליל ונראה מוזר מדי לאקדמיה.
לחלוטין "ברוז'" יותר מ"שלטים"
אבל לו "ברוז'" היה יוצא אחרי הרחבת המועמדים, ובטח בעידן האינדי שאנו חיים בו – היה לו סיכוי לא רע בתסריט (מועמדות שהוא קיבל גם אז, כן?) ובמשחק, כולל אזכור יפה בסרט.
סטיב מרטין, כמובן.
(ל"ת)
רוב הסרטים שמועמדים לאוסקר הם לא קלאסיקות שנזכור לעד.
אבל סמטת הסיוטים הוא סרט שאני הרבה יותר אוהב וזוכר מספיידרמן החדש. ולא כזה מופרך שאני לא בדיוק היחיד בעניין. (לא צפיתי במשפחה מנצחת ואין מצב שאני הולך להגן על אל תסכלו למעלה)
יש בו בהחלט יותר ערך קולנועי.
ועדיין, זה כנראה הסרט הכי חלש של גיירמו דל טורו מכל סרטיו. ועדיין, טוב יותר מכל סרט מארוול.
יותר חלש ממימיק?
(ל"ת)
נשים בצד שסמטת הסיוטים סרט גרוע לדעתי
יותר ערך קולנועי – אף אחד לא רוצה להגיע אליו לקולנוע
פחות ערך קולנועי – כולם רוצים לחזור בשבילו לקולנוע
נראה לי יש מקום להגדיר מחדש מהו ערך קולנועי
ברור שיש אנשים שמעדיפים סרט כזה או אחר
זאת לא הנקודה. הנקודה היא שסרטים נשכחים, גרועים ומה לא היו מועמדים (ואף זכו) אז השאלה "אבל האם ספיידרמן היה סרט באמת טוב שמגיע לו אוסקר" היא לא באמת טיעון נגד.
נכון התייחסתי בעיקרה להערה בסוגריים, שלפיה משתמע שיש
ציפייה כלשהי מסרטים שמועמדים לאוסקר להיות קלאסיקות או להיות זכורים באיזה אופן, אבל אני לא חושב שלהרבה אנשים יש ציפיות כאלו (לפחות בנוגע למועמדים, הזוכה זה סיפור אחר). בכל מקרה בוא נגיד שאם ספיידרמן היה מועמד לאוסקר הוא לא יהיה הסרט הכי פחות טןב שהיה מועמד, כנראה אפילו רחוק מכך, כך שאני מסכים עם הטענה שלך שהשאלה אם הוא טוב מספיק כדי להיות מועמד אינה רלוונטית.
אני לא חושב שנכון להגדיר את ״ריה והדרקון האחרון״ כסרט סטרימינג
סרט שיוצא לקולנוע ובמקביל גם לסטרימינג זו לא בדיוק ההגדרה של סרט סטרימינג.
כשמדברים על סרטי סטרימינג בהשוואה לסרטי קולנוע, ההשוואה היא בין אלה שהיו בקולנוע לבין אלה שלא הגיעו לקולנוע.
ריה והדרקון האחרון היה בקולנוע וגם הרוויח מעל 130 מיליון דולר, כך שלא נראה לי שייך בשום צורה להכליל אותו עם סרטים שיצאו רק לסטרימינג.
כל כך נכון מה שכתבת על "הכל בכל מקום" בעולם צודק הוא בוודאות היה מקבל את הסרט הטוב ביותר.
הימור אופטימי שלי: יזכה בתסריט המקורי ומישל יאו תזכה בשחקנית הראשית.
נראה שיש עוד יותר מדי סרטים טובים שאמורים לצאת עד הטקס אז יש מצב שרוב ההימורים פה קצת חסרי משמעות. יהיה מעניין להסתכל בדיעבד
הימורים פרועים ומוקדמים מדי בנוגע לפייבלמנים של ספילברג
הסרט יקבל שפע של מועמדויות במגוון קטגוריות, כולל לסרט ולבימוי.
הסרט יזכה את ספילברג במועמדות לתסריט, עם אפשרות של זכייה. קנת בראנה זכה בשנה שעברה בפרס התסריט על סרט אוטוביוגרפי, מה שמראה שתסריט שנכתב ע״י במאי מוכר על הילדות שלו זה משהו שיכול לעבוד. בצירוף לכך שספילברג לא מרבה לכתוב תסריטים ועל המעט שכן כתב הוא מעולם לא היה מועמד (כן, עד כמה שקשה להאמין, ״מפגשים מהסוג השלישי״ לא היה מועמד לתסריט. למען האמת, גם לא לסרט), מה שידרבן את האוסקר לתת לו אוסקר או לכל הפחות מועמדות על התסריט. זו גם תהיה דרך מבחינת האוסקר לתת לספילברג אוסקר על הסרט הכי אישי שלו מבלי לתת לו זכייה על הסרט או על הבימוי.
בנוסף, יש סבירות שהסרט יזכה בפרס הפסקול. ג׳ון וויליאמס השיג 3 פרסי אוסקר על סרטים של ספילברג שהלחין, בנוסף להרבה מאוד מועמדויות ללא זכייה. הפעם מדובר כנראה בפסקול האחד לפני האחרון שלו, ומכיוון שאין מה לדבר על זכייה של סרט של אינדיאנה ג׳ונס בפרס הפסקול, הרי שכנראה זאת ההזדמנות האחרונה של האוסקר לפנק את וויליאמס בעוד פסלון אוסקר. ומלבד זאת, די ברור שזה הולך להיות פסקול נהדר. השילוב של וויליאמס וספילברג מוליד בדרך כלל פסקולים נהדרים (כולל האחרון שבהם, ״העיתון״. אמנם לא ראיתי את הסרט, אבל משמיעת הפסקול מרגיש לי שהוא הרבה יותר היה ראוי למועמדות מ״מלחמת הכוכבים אחרוני הג׳דיי״ שזיכה באותה שנה את וויליאמס במועמדות חרף העובדה שרוב הפסקול הוא שחזור של קטעים מסרטים קודמים של מלחמת הכוכבים).
אני אהיה המעצבנת
״עלול״ בעברית זה בהקשר שלילי, ״עשוי״ זה נייטרלי או חיובי. אני יודעת שהנושא הזה כבר עלה לדיון בעבר ועלתה טענה שלמי איכפת, שכל אחד יכתוב איך שבא לו, אבל זו עדיין שגיאה בעברית לכתוב ״עלול״ על משהו שאמור להיות חיובי.
טוב, הוצאתי את זה מהמערכת, בחזרה לשידורים.
חיובי למי?
הפסקה עם העלול משתמשת בו כמו שרציתי – הקשר שבכוונה שלילי יותר משהיה ניתן לצפות כדי להראות את העומס והתחרות. בנפרד זה היה אולי עשוי. ביחד, כל אחד הופך לעלול של השני.
זה יכול להיות שלילי
אם מבחינתך זכייה באוסקר היא תוצאה שלילית, או שכל אחד מהזוכים הוא בעצם זכייה לא ראויה מבחינתך.
״אף פעם אל תפסלו את כריסטיאן בייל, ובטח שאל תפסלו את דיוויד או. ראסל. שיתוף הפעולה שלהם ב"אמסטרדם" עלול להסתיים באוסקרים לשניהם.״
זה מסתדר רק אם מבחינתך כריסטיאן בייל ודייוויד או ראסל לא ראויים לזכות (שלילי מבחינתך ככותב) או שזכייה באוסקר היא דבר לא רצוי (שלילי עבורם).
תלוי את מי שואלים
לפי האקדמיה זו הבחנה שנוצרה בעברית בת ימינו אבל אין לה אחיזה במקורות.
אז כן, אבל סוג של לא…
מעניין, תודה!
(ל"ת)
יפן יכולה להגיש את 'ברוקר' לאוסקר?
אני מבולבל. זה סרט קוריאני. על פי כל הגדרה אפשרית זה סרט קוריאני. שתי חברות ההפקה שהשקיעו בסרט הן קוריאניות (וזה, בסופו של דבר, אמור להיות הקריטריון היחיד. זו אפילו לא הפקה משותפת) והוא גם מתרחש ומצולם בקוריאה (לא שזה משנה) וזה לא שלא קרה בעבר שבמאי של מדינה כלשהי ביים מועמד לסרט האוסקר הזר עבור מדינה אחרת (משה מזרחי הישראלי זכה באוסקר הזר עבור צרפת, למשל. 'הארי פוטר' השלישי הוא סרט אמריקאי למרות שהבמאי שלו מקסיקאי). אז אני מבולבל.
רציתי לכתוב שאין סיכוי ש-'החלטה לעזוב' יהיה מועמד לאוסקר כי אין מצב שקוריאה תשלח אותו ורק אז קראתי שהיא כן. מאוד מפתיע. לא כי זה סרט לא טוב, להיפך, זה הסרט האהוב עליי של השנה בינתיים אלא כי דרום קוריאה תמיד שולחת דרמות 'אוסקריות' על חשבון סרטים טובים יותר. זו הפעם הראשונה שהם שולחים סרט של פארק צ'אן-ווק (אפילו לא את 'JSA' ובטח שלא את 'שבעה צעדים' ו-'העוזרת'). אולי הזכיה של 'פרזיטים' גרמה להם לשנות דרך חשיבה.
אישית אני לא מאוד אופטימי לגבי הסיכוי של הסרט. הוא אולי יהיה מועמד אבל בספק שיש לו סיכוי לזכות.
ואני אשמח אם 'אפולו 10 וחצי' יהיה מועמד לסרט האנימציה. אחד הסרטים הכי חמודים ומקסימים שראיתי השנה. ואני מאוד אוהב את לינקלייטר בכללי.
"Next Goal Wins" יוצא השנה? על פי ימד"ב ועל פי ויקיפדיה הוא יוצא רק ב-2023. גם לגבי "הרוצח" של פינצ'ר זה לא נראה בטוח שהוא יוצא השנה.
ולא זכרתי ש-A Man Called Otto יוצא השנה ואני בדעות חלוקות לגביו. מצד אחד, הסרט השבדי היה מדהים. מצד שני, דווקא בגלל זה לעשות לו רימייק נשמע לי כל כך מיותר. הצוות מאחורי הסרט נשמע מבטיח (בנוסף לטום הנקס יש את מארק פוסטר הנהדר בכיסא הבמאי ודייויד מגי על התסריט) אבל אני מעדיף לא להרים ציפיות. בטח תהיה דרמה חביבה שתשיג מועמדות או שתיים במקרה הטוב.
מה הסיכוי ש-'משולש העצבות' ישיג מועמדות לכשהי? אוסטלנד הוא אומנם כוכב גדול בעולם הפסטיבלים ופחות בפרסים אמריקאיים אבל הסרט החדש שלו הרבה יותר נגיש מכל דבר אחר שהוא עשה. והעובדה שהסרט הוא דובר אנגלית ולא שפה זרה יכול לעבוד לטובתו מבחינה שיווקית (גם הנוכחות של וודי הרילסון עוזרת). לכן אני תוהה אם יש סיכוי שהסרט ישתחל לטקס עם איזה מועמדות לתסריט או צילום.
פסבנדר קצת הימרתי
הרי "הגול הבא" הוא סרט שמוכן. אין לו צילומים, אין לו פוסט – זה פשוט, נכון לעכשיו, שוכב במגירה. המקור ל-2023 זה וואטיטי שאמר שזה מתי שהוא ייצא בראיון למגזין ספרדי כלשהו, אבל אפשרי מאוד שיחליטו כן להוציא אותו השנה. פינצ'ר זה גם הימור, אבל נכון לכרגע לא דובר על זה שנדחה ופעם אחרונה שדיברו עליו היה בהקשרי 2022. מצד שני, נטפליקס הראתה שהיא יכולה לשבת על סרטים זמן רב.
בנוגע ל"ברוקר": מתקנון האקדמיה – "The submitting country must confirm that creative control of the film was largely in the hands of citizens or residents of the submitting country". כלומר, לדעתי בגלל שהסרט הזה הוא כל כך של הירוקזו קורה אדה, יש ליפן קייס סביר לשלוח אותו.
אני מודה שנמנעתי מלהביע דעה על "משולש העצבות" כי לא ראיתי אותו. מבחוץ, קבלת הפנים שלו נראית טובה אבל אני לא יודע כמה זה יתורגם למועמדויות. האם תסריט והארלסון? נשמע סביר, אבל יש גם אנשים שמדברים על אוסטלנד לבמאי וכן מועמדות לסרט (כנראה על פי תקדים המגוצ'י בשנה שעברה). מודה שארגיש בטוח יותר לדבר עליו אחרי שאראה אותו.
אוסטלנד נשמע כמו מקרה קלאסי של
מועמדות לבימוי ואולי גם לסרט, אבל מועמדות לבימוי בטוח כן. מתים על יוצרים זרים בקטגוריה הזאת.
וכן, גם אני לא ראיתי את הסרט הנ"ל אז אני גם כנראה זורק מילים מאוד מפוקפקות לאוויר.
טוב, היא בכל מקרה בחרה בסוף ב"תוכנית 75"
שפספסתי בפסטיבל ירושלים.
הימורים מוקדמים מדי לקטגוריות השחקנים
הכל בכל מקום בבת אחת לא נראה לי יזכה בסרט הטוב ביותר/בימוי/תסריט אבל אני חושב שהבאז עדיין מספיק גדול בשביל שמישל יאו תיקח את פרס השחקנית הראשית, יכול להיות שגם לג'ונתן קי קורן יש סיכוי לא רע- כלומר הוא חזר מפרישה השחקן, והאקדמיה מתה על סיפורי קאמבק. אפרופו סיפורי קאמבק, השחקן הראשי כנראה יזכה ברנדן פרייז'ר. והשחקנית משנה, אממ מישל וויליאמס בתור אמא של שפילברג- נטו ניחוש חח.
טוב לגבי האנימציה, אני חושב שהבעיה בעיקר במתמודדים מול דיסני
זאת אומרת נשים לרגע בצד את טיבו של הסרט כסרט, הפרס הוא על על סרט האנימציה הטוב ביותר. זאת אומרת הפקטור של האנימציה עצמה מאוד חשוב וככזה דיסני בדרך כלל מובילה. האיכות אנימציה נראית ברמה הרבה יותר גבוהה מהמתחרים וזה שבדרך כלל יש להם סיפור טוב, עם מסרים שמתכתבים מצוין עם הקומנטריות שהאקדמיה מחפשת, זה דיי סוגר להם את הזכייה.
אתם יכולים להגיד לי שבאנימציה יכול להיות מגוון של סוגים וגם לעיצובים העקומים שבהם והפשטניים שבהם יש קטע מאוד ארטיסטי ואפשר מאוד לעניין בבחירות זוויות 'צילום' וכו' אבל בסופו של דבר בעיניי סרט אנימציה שמציע דברים מהפנטים ביופי והפירוט שלו פשוט לרוב ייקח. וזו הסיבה שלתוך הספיידר וורס ניצח את דיסני, כי הוא הביא אנימציה ממש מיוחדת ומאוד מאוד מושקעת שלא נראתה כמותה לפני. ונכון, גם הסיפור שלו מצויין, אבל זה השילוב שלקח. מביאים כאן לדוגמה את הסרט הטוב של 'לא רעים בכלל' וול הוא טוב, אבל חייב לומר שהאיכות אנימציה ממש הפריעה לי. הם יכולים לעשות מלא פעלולים וכיוונים וכיאוגרפיה של האקשן, אבל בפועל חוסר טקסטורות ועיצובים ממש הציקו לי בעיין. הרגיש לי שאני צופה בסרט מלפני 10 שנים. אפילו מיטשל מול המכונות שהביא אנימציה משעשעת ומעניינת בפני עצמה, נפל לפעמים שטוח מידי ולא מתקרב לפירוט אנימציה המהפנטת של אינקאנטו (וגם כסרט אהבתי יותר אותו עם השירים והצבעים). בקיצור, אם מישהו רוצה סיכוי לזכות שפשוט ישקיע הרבה יותר באנימציה בשביל לזכות על פני דיסני, כי מה שמוצג כאן נראה בינוני במקרה הטוב. חוץ מאחד?
איך לא ידעתי על ספלבאונד? קודם האנימציה ב2 שוטים נראית לא פחות ממדהימה! דבר שני הבמאי של שרק? אפרופו אנימציה מנצחת.. זוכר שגם ממש אהבתי את יצאת כריש. רק חבל שהכותבות שלו ממש לא משהו על פי העבודה שלהן מהשנים האחרונות. אבל היי אלן מנקן כותב את המוזיקה! והסרט בגדול הרפתקות עם קסמים, אם ישלטו טוב במינון של המסרים ויתפקסו בהרפתקאה ושירים טובים יש פה פוטנציאל גדול. גם הכותבת המוכרת הייתה בדיסני ואם היא תבוא בגישה יותר של העבודה של הישנה שלהם, יש מצב שזה יהיה הסרט הלא דיסני הכי דיסני שאני יאהב השנה. (עולם מוזר נראה לי יותר מידי מוזר ומהטייק הראשוני לא התחברתי לעיצוב הדמויות, מה נסגר עם האף ענק הזה??)
דיסני ופיקסאר ממש לא מציגים את האנימציה הכי טובה
הם טובים בסוג מסויים של אנימציה, שהוא הסוג הריאליסטי, אבל זה ממש לא סוג האנימציה היחיד.
מדד לאנימציה טובה זה ממש לא בהכרח כמה היא מפורטת.
אנימציה יכולה להיות גם דו ממדית ולהיראות מרהיב.
למעשה, אנימציה ידנית נחשבת ברמה גבוהה יותר מאנימציה ממוחשבת.
לא רעים בכלל לא נראה עם פירוט ריאליסטי וזה מה שהופך אותו לאומנותי בעיני הרבה יותר מאקאנטו שמרגיש ריאליסטי מדי בצורה משעממת (במיוחד כשמדובר בעיצובי בני האדם המשעממים להחריד).
רק מהטריילר, פינוקיו נראה כמו יצירת אומנות ברמה הכי גבוהה שדיסני לא מתקרבים אליה אפילו בקצת.
אז זכותך להגיד שאנימציה ריאליסטית נראית לדעתך יפה יותר, אבל זה לגמרי לא משהו אובייקטיבי ובהחלט לא הסיבה לזכיות באוסקר.
האוסקר מעולם לא נתנו את פרס סרט האנימציה על פי השיקולים של ״למי יש אנימציה טובה יותר״ אלא נטו לפי השיקול של ״איזה סרט הוא הכי טוב״ ופיקסאר ודיסני קולעים לטעם שלהם מבחינת עלילה ודגש על דרמה תוך איזון עם קומדיה.
הם נתנו כבר את הפרס לסרטים שנראים כמעט מצולמים (תזיזו ת׳רגליים, וול אי, רנגו) והם העניקו את הפרס לסרטים קרטוניים ולא ריאליסטיים (למעלה, הקול בראש, ספיידרמן ממד העכביש) וגם היה סרט ידני שזכה (המסע המופלא) וסטופ מאוושן שזכה (וואלאס וגרומיט). כך שאין לאוסקר העדפה מסויימת בנוגע לאיך האנימציה אמורה להיראות, אבל יש להם העדפה בנוגע לאיך הסרט בכללי אמור להיות (לדוגמא שזה לא יהיה קומדיה נטו או דרמה נטו אלא שילוב מאוזן של שניהם, וכן שיהיה סרט לכל המשפחה ולא לילדים בלבד או למבוגרים בלבד). פיקסאר ודיסני הבינו את הטעם של האוסקר והם מצליחים לקלוע אליו (השאר, למען האמת, אפילו לא מנסים. רוב אולפני האנימציה מעדיפים להפיק קומדיות נטו למרות שהם יודעים שאוסקר הם לא יקבלו על זה) ולכן הם זוכים באוסקר בדרך כלל. מפה ועד להגיד שזה אומר שהאנימציה שלהם היא האיכותית יותר המרחק רב עד מאוד.
הייתי שמח לחלוק את ההערכה שלך בנוגע לשיקולי האקדמיה בבואה להצביע בקטגוריית האנימציה
אבל כשאחד מחברי האקדמיה צוטט באומרו שלא יצביע ל-"שיר הים" כדי ש-"הפרס לא ילך עוד פעם לסרט סיני מזוין" אני קצת פחות אופטימי.
קראתי אותו אתמול ועוד לא נרגעתי מכמה שזה ציטוט נוראי
לא רק שהוא מזלזל בשניים מסרטי האנימציה הכי טובים של השנים האחרונות או בכלל, הוא גם מופת סימולטני של בורות וגזענות. איך האיש הזה עוד חבר באקדמיה?
קודם כתבתי בעיניי כי ברור לי שכל אחד כאן תופס אחרת מה היא אנימציה טובה
הטיעון שלי שזה על טיבה ופירוט האנימציה, דיי תופס על פי הזכיות. במיוחד שמסתכלים על פריצת הדרך הגדולה באיכות שקרתה בעשור האחרון. מספיק לראות את ההבדל בין משפחת סופר על 1 ו2.
אם נסתכל על הזכיות של העשור האחרון כולם בולטים באיכות האנימציה שלהם על פני המתחרים, אפילו בתוך הראש הוא המתמודד עם האנימציה היותר מושקעת על פני המתחרים באותה שנה. לא בטוח שהבנת אותי לגבי ריאליסטי כמו שאני מתכוון לטקסטורות ועושר מאוד ברור באנימציה כי את זה יש גם במימד העכביש. כל שאר הזוכים מהעשור יש להם אנימציה פשוט מהפנטת, אמיצה, פרוזן, 6 גיבורים, זוטופיה, קוקו, צשס 4, סול ואינקנטו. וגם אם נצא מהעשור רנגו זכה כשלא היה לדיסני מתמודד, תזיזו תרגליים זכה על פני מכוניות (שגם בזה קצת נגעתי האנימציה יכולה להיות משלהבת אבל בסוף זה מכוניות מדברות מול חיות חמודות שנעימות בעיין) וואלס וגרומיט זכה גם בשנה שדיסני לא התמודדה (ולדעתי בכלל הטירה הנעה סרט יותר טוב ממנו) כל השאר, זה דיסני עם אנימציה יותר מושקעת ובעשור האחרון זה בא אפילו יותר לידי ביטוי. אני לא אומר שסגנונות אנימציה אחרות לא יכולים להיות מושקעים, אני רק אומר שיש מתמודד שיותר כיף לי לראות על המסך.
[אה וזה כמובן גם תופס לשרק שהביס את מפלצות בע"מ, 2 סרטים טובים כמעט באותה רמה לדעתי, אבל שרק עם האנימציה הכיפית. אני זוכר שדברנו עם אבא שלי בתור ילדים איך עשו ללורד פקוורד שיער חזה כל כך ברור? ופיונה היא דוגמה לנסיכה בעיצוב ריאליסטי שהייתי רוצה יותר לראות מדיסני, (יש משהו מהתלת מימד שהם בונים לנסיכות עיניים וראש גדולים מידי שאני פחות מתחבר וזה לא עובד טוב כמו בדו מימד שלהם)].
לפי מה אתה קובע שבתוך הראש היה הכי מושקע באותה שנה?
לא שאני מזלזל באנשי ה-CGI של פיקסאר, הם בהחלט יודעים מה הם עושים, אבל לא הייתי ממהר לקבוע שהוא יותר מושקע מאנומליסה או אפילו כשמארני היתה שם.
אני לא צפיתי בהילד והעולם, אבל האנימציה שלו נראית מטורפת והרבה יותר יצירתית מרוב מה שיוצא מפיקסאר. אנימציה זה לא רק סימולציה פוטו ריאליסטית של תאורה וספירת פוליגונים. יש סרטים שמראים בדיוק את ההיפך, אבל הם לא מקבלים את הפרס כי המצביעים לא צופים בהם.
המצביעים לא חייבים לצפות בסרט?? לא ידעתי את זה!
אבל איך זה הגיוני ואיך זה בכלל הוגן? אנומליסה הוא דוגמה לאנימציה מאוד מאוד קריפית, ההפך מכיף, אני זוכר שהטריילר ממש נתן לי הרגשה של – בזה אתה לא צופה. אם האנימציה של 'הילד והעולם' לא משכה אותך לצפות בו, מה זה אומר בעצם? אבל עשית לי חשק לבדוק אותו, למרות שבהצצה ראשונית הוא נראה מאוד מוזר, אבל גם מעניין. האנימציה של כשמארני הייתה שם אכן נראית טובה מאוד בטריילר ועושה לי חשק לצפות בו. נראה אם הוא כסרט ברמה של בתוך הראש, שהיה הברקה גאונית (אני מהאלה שראו אותו פעמיים בקולנוע ואני יכול לספור על כף היד את הסרטים שראיתי פעמיים בקולנוע).
שוב, רוצה להדגיש לא מנסה להוריד ברמה הארטיסטית של סוגי אנימציה שונים. ההסתכלות שלי, שבאנימציה יותר עובר מה שמשלהב את העיין, (או את רוב העיניים של האנשים? סתם זורק לאוויר) מאחר וזה ז'אנר שכל הבסיס שלו נשען על הנראות שלו.
אפרופו אנימציה, סיימתי אתמול לראות את העונה השלישית (ספר שלישי) של 'דוטה: דם הדרקון'. סדרה שמבוססת על סדרת משחקים באותו שם (דוטה 2, שאין לי מושג ממנו), שהיא יצירת אומנות מדהימה ואני מבקש אם אפשר לפתוח עמוד עבורה. במשפט אחד, לא נהנתי ככה מסדרת אנימציה מאז 'האגדה של קורה'.
המצביעים בהחלט לא צופים בכל הסרטים. זה בדיוק הקטע - זה לא הוגן.
בגלל זה גם האולפנים מתאמצים לעשות קמפיינים שמיועדים ספציפית לקהל האקדמיה.
לגבי למה לא צפיתי בילד והעולם – פשוט לא יצא. זה לא שצפיתי בטריילר והחלטתי לוותר על הסרט. יש לי המון סרטים עתידיים שמחכים לי.
פשוט כשאתה אומר 'האנימציה שלו נראית מטורפת והרבה יותר יצירתית מרוב מה שיוצא מפיקסאר'
אני מצפה שהוא יעלה בסדרי עדיפויות שלך לפחות על פני סרטי פיקסאר האחרונים, שאני משער שכן צפית בהם.
ובעניין האוסקר, רק חזקת לי כמה כל הכנס הזה דיי פלצני וליטרלי מרוחק מהעם והאומנות שלו. צריך לעשות קמפיינים להוד מעלתם, שיעשו טובה ויצפו בסרט? חחח חייב לעשות על זה סאטירה!
לא זכור לי שלשש גיבורים וסול יש אנימציה יוצאת דופן
האמת שגם לא לזוטופיה. יצא לי להציץ בשלושתם בשבוע האחרון. סול בעיקר משעמם. השניים האחרים מחזיקים בגלל סיפור וסצינות.
יכול להיות שבלוקבסטרים מתקשים להשיג מועמדות לפרס הסרט באוסקר
לא בגלל שלאקדמיה יש בעיה עם סרטים פופולאריים אלה כי הקהל דוהר בהמוניו לסרטים שהם לא הכי טובים דווקא? ממבט חטוף ברשימת הסרטים הכי מכניסים השנתית אני רואה שבכל שנה יש בקושי סרט אחד או שניים עם הכנסות של מעל 100 מיליון שאני באמת יכול לראות אותם בראש רשימות סיכומי השנה. אני לא חושב שהפופלאריות של סרט מהווה פקטור בלמה לא לתת לסרט מועמדות (אם כבר, היא עוזרת כי אוסקר זה בעיקר עבודת שיווק טובה) אלא פשוט שמבחינה איכותית ההיצע לא עד כדי כך טוב (לא שהוא גרוע. יש כל שנה הרבה בלוקבסטרים מעולים. אבל זה רחוק מ-'אחד מעשרת הסרטים הטובים של השנה').
וטוב מאוד שהאוסקר לא משקף את טעם הקהל (למרות שתאכלס אני לא בטוח ש-"הקהל" מעדיף את 'ספיידרמן' על 'קודה' פשוט כי הקהל לא צפה ב-'קודה') אחרת זה היה טקס די משעמם. דווקא איך שהוא כרגע האוסקר הוא בדיוק ב-sweet spot שבין המיינסטרים לבין הקולנוע הפחות קונבנציונאלי עם סרט אחד לפה וסרט אחר לשם בין המועמדים כשכל שאר הסרטים הם בדיוק בין לבין (הקהל הרחב יכול ליהנות מהסרטים האלה גם אם הוא יראה בהם "כבדים" יותר).
ממממ הימורים
אמה תומפסון תזכה בפרס השחקנית?
איפה אנה פרנק יהיה מועמד לפרס האנימציה?
אנג׳לה באסט תהיה השחקן הראשון אי פעם שתהיה מועמדת לפרס משחק על סרט של מארוול?
מסכים עם ההימור מעליי שג׳ון וויליאמס יזכה באוסקר האחרון שלו?
ליידי גאגא תהיה מועמדת לפרס השיר ואולי תזכה באוסקר שני שלה אם יהיה סחף לאהבה בשחקים?
כריס רוק יגיש את פרס השחקן הראשי? (פיפי 😂)
או אולי סתם יהיה סולחה ויגיש ביחד עם וויל סמית׳ פרס (נעעע).
המנחה? לין מנואל מירנדה, זה רק עניין של זמן. השנה או עוד כמה שנים ספורות.
צדק קוסמי? שמישהו באקדמיה בבקשה יראה אהבה לאוברי פלאזה שהיתה ממגנטת ב״אמילי הפושעת״.
איפה אנה פרנק צריך להגיד תודה אם יתנו לו מועמדות לפטל הזהב
גאד, איזה סרט גרוע.
לא הייתי אומר פטל זהב אבל הוא בהחלט לא אופציה סבירה.
לרוב יש מקום אחד לסרט לא אמריקאי וממוחשב והסרטים שנבחרים לקטגוריה הזו הם תמיד ברמה גבוהה. יש טובים ממנו השנה. (אגב אם הוא יהיה מועמד לפטל זו תהיה מבוכה ישראלית כי הוא מועמד לסרט הטוב ביותר בפרסי אופיר. וחוץ מזה, נראה למי יש את האומץ להעמיד סרט שבשם שלו יש את שמה של אנה פרנק לפטל הזהב).
כלל ראשון באוסקר - אף פעם לא לזלזל בסיכויים
של סרטי שואה לקבל מועמדויות. וארי פולמן הוא כבר יוצר מפורסם בעולם, אז על אחת כמה וכמה. ו"לברוח" היה מועמד רק השנה לאוסקר, כן? אז סרטי אנימציה אירופאיים כבר על הגל. אולי.
פטל הזהב? לא רואה את זה, גם ביקומים מקבילים. נראה לי דבר אחרון שמעניין אותם בפטל הזהב זה להשתחל בסרטי אנימציה אירופאיים קטנים שלא ממש עשו הרבה רעש בתקשורת.
לא אמרתי שסרטי אנימציה אירופאיים לא מועמדים אף פעם.
אבל לרוב יש מקום אחד בחמישייה בשביל סרט אנימציה מתעשייה זרה. שנה שעברה אכן היה לflee לא מעט באזז ולכן המועמדות שלו היא לא הלם. לא ראיתי את אותו באזז נוצר סביב סרטו של פולמן. ואני באמת לא בטוח עד כמה פולמן הוא שם גדול בכולם. אנשים בקושי סוכרים את כנס העתידנים. ואלס עם באשיר נותרה היצירה הידועה שלו אבל לא ברמה שכל חובבי הקולנוע בעולם ידעו לשלוף את שמו של פולמן בקלילות. לא הייתי מהמר על הסרט הזה רק כי הוא קשור לשואה.
אני מגיב לטאי אבל זה רלוונטי גם לרנדל
לא, איפה אנה פרנק לא יהיה מועמד לפטל הזהב, אבל בעיניי זאת הרמה שלו. למה? לא יודע להסביר את זה, מודה. יכול להיות שזאת הצורה שבה הוא התייחס לשואה, יכול להיות שזו האנימציה, יכול להיות שזה הסיפור. פשוט לא אהבתי.
3 הימורים נכונים
2 טעויות נוראיות (אם כי על כריס רוק עוד אז אמרתי שכנראה ולא יהיה, ואת אחד הסרטים בכלל דחו לי), אחד באמצע כזה, ועוד 2 שנותר לגלות מה יהיה איתם.
כמו כן -
טיילור סוויפט תצטרך להמשיך לנסות, ודיוויד או ראסל בתסריט המקורי? חה חה חה.
אם כבר מדברים על תסריט מקורי, מי המוביל לזכות בקטגוריה העמוסה בפייבוריטים הזו? ומי הפייבוריט בקטגוריה האומללה של תסריט מעובד, מאווריק?
אני לא יודע אם יש פייבוריט
אבל אני מאוד אשמח לראות את ריאן ג'ונסון עם אוסקר ביד.
גם אני
בייחוד בהתחשב בכלום שתעלומה יוונית קיבל בכל שאר המועמדויות, אחרי שהחזקתי לו אצבעות בדבקות. השאלה אם הוא באמת פייבוריט, ועל זה נראה לי שיהונתן יידע לענות יותר טוב מאתנו.
וואי שכחתי שרשמתי את זה אפילו
מעניין שהשנה נראה שזה התחלק בין "שירים מסרטים שאנחנו אוהבים אין לנו כוח לחפש" (הבמב"א, מאווריק, הפנתר השחור), דיאן וורן (קטגוריה בפני עצמה) ו"השיר האחד שאנחנו אשכרה אוהבים" (RRR).
תסריט מקורי אכן פוטו פיניש, נכון לעכשיו, אבל בין מקדונה והדניאלים. תסריט מעובד לכאורה כרגע "נשים מדברות" מוביל בו.
יפה, עלית ל-4
שזה פי שניים מהפעם הקודמת
מתוכננת כתבה כזאת השנה?
כי כבר יש לי הימור פרוע אחד ואני מעדיף לכתוב אותו בכתבה המתאימה.
אוגוסט השנה קצת קשוח יותר
אז אני עוד לא יודע, ולא יודע אם זה יהיה סרטון או לא. ייקח רגע, בכל מקרה.
סרטון? זה נשמע מעניין
אם כי אני תוהה לעצמי אם זה הפורמט המתאים.
בסרטונים אתה בדרך כלל הולך למקום יותר קומי וכתבה כגון זאת היא בדרך כלל יותר רצינית.
אבל אם תשמר האווירה הרצינית של הכתבה הזאת, זה דווקא יכול להיות מעניין להפוך את זה לפורמט של סרטון.
אמנם עברנו כבר
שני שליש שנה, אבל נדמה לי שבינתיים יש רק סרט אחד שעושה קולות של מתמודד רציני ואשכרה ראינו.
כול עוד לא יצאו רוצחי פרח הירח, נפוליאון, ההוא של פינצ'ר ואולי גם מאסטרו, ההימורים הם עיוורים לגמרי. (וחולית כמובן, אלא שנכון לכרגע לא ברור בכלל מה הסיכוי שהוא באמת יתמודד באוסקר השנה)
בינתיים אפשר להתווכח על כמה חזקים ברבי וברחבי ממדי העכביש (לפחות במקרה שלו נדמה לי שהוא יצטרך להסתפק בפרס לסרט המונפש הטוב ביותר.) והאמת שגם החלטה לעזוב מאותת לכיוון רציני. אבל כל עוד לא נראה את החשודים המיידיים, לא נדע כמה חזקים יהיו המתמודדים הפחות מובנים מאליהם.
החלטה לעזוב היה של אוסקר 2022
(ל"ת)
אופסס..
התכוונתי חיים שלמים.
(יצאתי גזען נוראי. אני יודע..)
הסרט של סקורסזה כבר הוקרן בקאן
וקיבל ביקורות מהללות. נראה לי שאחרי אופנהיימר הוא כרגע בעל הסיכויים הכי גדולים. ובגזרת הסרטים שלא ראינו עדיין הייתי מוסיף את פרארי, הגול הבא מנצח, דברים מסכנים, הצבע ארגמן, כסף טיפש, וגם הסרטים של אלכסנדר פיין, אמרלד פנל וסופיה קופולה.
ויש גם סרטים שכן ראינו כבר ולא הייתי פוסל – אייר, אתה שם אלוהים? זאת אני מרגרט, אנטומיה של נפילה, The Zone of Interest.
לפי אופי הזוכים בשנים האחרונות
הייתי אומר שלאופנהיימר יש כרגע סיכויי זכייה שווים ל"חיים שלמים", וכנראה יחד איתם בהימורים די במידה שווה סקורסזה. אולי סקורסזה מקום שלישי, גם כי הוא כבר זכה ולא נוטה לזכות הרבה פעמים בפרס הגדול (רק פעם אחת, למעשה).
וזה הרעיון של הכתבה הזאת
״הימורים מוקדמים **הרבה יותר מדי** לטקס האוסקר״
ואני גם מסכים שספיידרמן יסתפק בקטגוריית האנימציה (אותה הוא כמובן יקח בהליכה. היחיד שיש לו איזשהו סיכוי להתחרות מולו זה משאלה של דיסני, אבל לאור איך שסרטי האנימציה האחרונים של דיסני ופיקסאר יצאו, זה לא יהיה הזוי להמר שהסרט הזה הולך להכשל ואולי לקבל איזה ביקורות פושרות של איזה 70 ומשהו אחוז בעגבניות וציון של בין 6 ל-7), אבל בעולם מתוקן ספיידרמן צריך גם לקבל מועמדות, או אולי אף זכייה, לפסקול הטוב ביותר.
אבל אכן לא הייתי מהמר על זה, האוסקר אפילו לא נתנו מועמדות לפסקול לממד העכביש הקודם, למרות שממש הגיע לו, ובכלל לא נתנו עד היום שום מועמדות לפסקול לדניאל פמברטון, למרות שיש לו לא מעט פסקולים שהיו יכולים בכיף לקבל מועמדות (רק שנה שעברה, עם לא רעים בכלל, הוא היה יכול וצריך להיות מועמד).
אבל מי יודע, אולי הפעם האוסקר יפתיעו לטובה.