-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
סוס מלחמה
War Horse
לאחר שהסוס שלו, ג'ואי, מגויס לחזית במלחמת העולם הראשונה, אלברט – הצעיר מכדי להתגייס – יוצא לצרפת כדי להצילו.
תאריך הפצה בארה"ב: 25/12/2011
תאריך הפצה בישראל: 12/01/2012
שמאלץ נוסטלגי נטול בושה. חובה לכבות את הציניות בכניסה, ואז אפשר מאוד ליהנות מהצילומים המדהימים והסוסים המרהיבים.
נראה לי שעלילת הסרט מתרחשת בזמן מלחמה"ע הראשונה, לא?
צודק, טעות שלי.
(ל"ת)
שאלה: הסרט אמור לצאת בארץ ב-28 בדצמבר,
4 ימים לפני סוף השנה. האם זה נותן לו מספיק זמן כדי להיכלל בסדר המקדים של סרט השנה?
*בסקר המקדים
(ל"ת)
לא
לפחות לא לפי השיטה הרגילה שלנו (אנחנו במרחק גדול מאוד מסוף השנה, לך תדע מה יקרה מעכשיו עד אז).
סרטי סוף השבוע האחרון לפני סוף השנה משויכים לשנה שאחריה, כיוון שלאנשים עדיין לא היה מספיק זמן לראות אותם.
נשמע מוכר...
זה לא מבוסס על הצגה או מחזה או ספר או משהו כזה?
כשפירסמו את הטריילר
מישהו אמר שזה מבוסס על ספר
כן, מבוסס על ספר
ואם אני לא טועה גם היה מחזה שמבוסס עליו.
בדיקה קצרה מויקיפדיה הראתה כי...
הסרט אכן מבוסס על ספר מאת מייקל מורפורגו באותו השם שראה אור ב1982, גם יצא מ2007 מחזה המבוסס על הספר.
עזבו את הסרט (בינתיים). האזינו למוזיקה.
אם המלחין הדגול ג'ון וויליאמס לא יזכה על הקאמבק האדיר שעשה למען הסרט הזה – תהיה זו ההוכחה הסופית שהקטגוריה הזו בטקס פרסי האקדמיה "הממלכתי" הזה מיותרת לחלוטין, בהתבסס על שלל הבחירות הבזויות והבינוניות מהשנים האחרונות.
הנה טעימה – http://www.youtube.com/watch?v=eg5CkihPZgA&feature=grec_index
המוזיקה בסרט באמת מוצלחת
ראיתי אותו לפני יומים ובאמת יש שם score מאוד מוצלח. הסרט עצמו הוא קצת מוזר, כי יש שם התנהגויות מאוד דיסניות מצד הסוס במקביל לסצינות המלחמה.
Finding Nemo היה יותר טוב
סרט מרשים ויזואלית, אבל איפה הסיפור?
לא מבין על מה ההתלהבות
הצילומים באמת יפים ומדהימים, אבל העלילה גרועה ולא מעניינת.
נראה כאילו בכל סצינה ספילברג מנסה לסחוט מהקהל דמעות (במיוחד בשעה הראשונה, אחר כך רק בכל סצינה שנייה), וזה נהיה ממש מעצבן אחרי כמה זמן.
לא ציפתי לשום ביקורת אחרת.
עוד לא ראיתי את הסרט – אבל ידעתי כבר מראש שהביקורות הולכות להלל את הוויזאליה של הסרט, ולהתלונן על השמאלץ והקיטשיות. ומה לעשות, ספילברג הוא האיש שאליו צריך לפנות אם אתה רוצה בסרט שלך שמאלץ וקישטיות, אבל בצורה טובה. במילים אחרוץ – אני כל-כך רואה את זה.
ציפיתי לסרט הזה הרבה זמן
נחלתי אכזבה קשה מאוד סרט קיטצי שאפילו דיסני ופסקר לא לא עושים כזה סרט סרט שמזכיר הומור שחור סרט אדיוטי ועלוב כמה אפשר לעבוד על אנשים בפרומו זאת אחת ההוכחות שרושמים בתגובות שהסרט לא טוב אז תקשיב
....?!,..
^ שכחת את כל אלה
נראה לי שאלך בכל מקרה.
בשביל המלחמה ואולי בשביל הויזואליה, על אף הביקורות המא(ו)כזבות. אפרופו, לחובבי סרטים ו"חובבי" המלחמה ההיא, בוואלה הביאו אוסף יצירות שנוצרו בהשראתה/עליה:
http://e.walla.co.il/?w=/270/1892425
אישית חסר לי שם "אינדיאנה ג'ונס הצעיר", סדרה שעסקה כמעט כולה במלחמה הנשכחת הזו, והביאה אותה להמוני צעירים (כמוני, אז) שלא ידעו עליה כמעט כלום. וזה מזכיר לי את הסרט האוסטרלי על הסתערות הפרשים האחרונה בהיסטוריה, בכיבוש בבאר שבע (ש"תועד" גם באינדי), שהוקרן לפני כמה שנים בסינמטקים בארץ ופספסתי אותו.
מאוד, אבל מאוד קיטשי.
אני לא חושב שראיתי סרט כזה קיטשי אולי מאז "פורסט גאמפ" (ולא, הוא לא מתעלה עליו); אבל בחיי, זה פשוט סרט מקסים. בסרטים של ספילברג אולי לא תמצא משחק יוצא מן הכלל או תסריטים מבריקים, אבל הבן אדם פשוט יודע איך לעשות סרט. זה פשוט כל כך פשוט אצלו – אתה רואה איש על סוס, שוט אחר כך אתה רואה רובה יורה, ושוט אחר כך אתה רואה סוס רוכב לבד. בשלושה שוטים פשוטים ספילברג מצליח להעביר יותר רגש מה שבמאים מסוימים לא מצליחים לעשות כל הקריירה שלהם – וזה אולי לא הסרט הכי טוב שלו, אפילו לא הכי טוב שלו בשנים האחרונות ("טרמינל" שולתתת), אבל הוא פשוט כל כך מרגש. והסצנה האחרונה בסרט הזה היא כנראה אחת הסצנות הכי יפים ויזואלית שראיתי בחיים שלי.
לתגובה הזאת צריך להפנות את כל שונאי ספילברג.
(ל"ת)
*יפות
והאמת – אני חותם על כל מילה. בכל פעם מחדש ספילברג מראה לי כמה קיטש יכול להיות נפלא, כשהוא מגיע ממקום כנה, מקורי, לא מצועצע. 'סוס מלחמה' הוא הסרט הטוב ביותר שלו מאז 'מלחמת העולמות', וסיפתח נהדר לשנת 2012 (וההרחבה, יש לקוות, כבר תהיה בביקורת)
...
"בסרטים של ספילברג אולי לא תמצא משחק יוצא מן הכלל או תסריטים מבריקים"
וואו, באמת?
אולי לא באף אחד מהסרטים שלו בכמה שנים האחרונות, אבל בדרך כלל ספילברג יודע איך לבחור תסריטים טובים ואיך לביים שחקנים.
לא אמרתי שהוא לא יודע לכתוב תסריטים או לביים שחקנים
אבל לא בזה הוא מתמחה. נקח את "רשימת שינדלר" בתור דוגמה: איזו סצנה יותר זכורה שם, המונולוג של שינדלר בסוף או השמלה האדומה?
המונולוג הוא דוגמא מצוינת לסצנה שכתובה מעולה ומשוחקת מעולה (ליאם ניסן לא היה מועמד לאוסקר סתם, וסטיב זילאן לא זכה בו סתם), והיא באמת זכורה היטב. אבל לעומת זאת, בסצנת השמלה האדומה הילדה לא הייתה צריכה לשחק כל כך טוב.
אני לא אומר שספילברג נותן חשיבות יותר נמוכה לתסריט, בכלל לא. אבל בסרטים שלו התסריט הוא לא הכי שיזל שיש. יש במאים שמתמחים בתסריטים יותר טוב ממנו.
אני לא דוגמה לכלום
ויכול להיות שזה רק בגלל שלא כל כך התלהבתי מ"רשימת שינדלר" אבל לי לא זכורה בכלל סצינת 'השמלה האדומה' בעוד המונולוג בסוף הוא אחד הרגעים היחידים מהסרט שאני עדיין זוכר ממש טוב.
גם אני אהבתי
האמת היא שדווקא בתקופה שבה כל הסרטים מנסים כמה שיותר לחדש, כמה שיותר להיות מקוריים ולפוצץ את המוח – הרגיש דווקא נעים להתרפק על סרט מהאולד סקול. עלילתי, מקסים, כזה שבחיים לא היו חושבים על לשים בו תלת מימד. צילומים נהדרים (פרט לאלה שכמעט ולא יכלתי להסתכל). אהבתי!
מה הכוונה "פרט לאלה שכמעט ולא יכלתי להסתכל"?
(ל"ת)
בסרט יש כמה קטעים מאוד לא נעימים
לא משהו מלא דם ואיברים מקורקשים, כמו ב"טוראי ריאן", אבל אני זוכר שוט ספציפי אחד שהיה קשה לי איתו במיוחד.
אני מבין, "טוראי ריאן" היה חזק מדי גם עבורי
תודה על ההכנה הנפשית.
שוב, לא מדובר במשהו מטורף, כן?
ואני מקווה שזה לא ספוילר (למרות שהשם של הסרט מרמז על קטעים כאלו): אין הרבה דם, אבל אם יש לך משהו עם חיות מתות אז יהיה לך קטעים לא קלים (אחת מהסיבות שבגללן אבא שלי אמר לי שהוא מסרב לראות את הסרט).
פחות. ההזדהות יותר קשה אם אדם נפגע.
במיוחד אם הסרטים מאוד ריאלים (טוראי ריאן) ואו סדיסטים (בני אלמוות).
במקרים אלו אני מעדיף לוותר על הקולנוע ולחכות לצפייה ביתית – אפשר להפסיק ולהתאושש, או להעביר במהירות כפולה.
אין דם בכלל.
זה קצת מגוחך: יש סצינה בסרט שמזכירה מאוד את ההסתערות על חוף נורמנדי ב"להציל את טוראי ראיין", בהבדל אחד – אנשים נורים ומתים, אבל לא מדממים. ככה זה כשאתה PG-13.