אוקיי, אולי זה לא מופרך ברמת "ג'סטין ביבר ישחק את רובין", אבל זה די מוזר, וזה דבר ש(כנראה) באמת קורה. Deadline מדווח שטימור בקממבטוב נבחר לביים רימייק ל"בן-חור".
(רק כדי למקם את זה על סקאלת הריאליסטיות: בין "0" (בולשיט מוחלט, מישהו הפריח איזו שמועה, זה בחיים לא יקרה), לבין "10" (הסרט יוצא מחר), הדיווח הזה הוא משהו כמו שש. אני מאמין לדדליין ש-MGM באמת החתימו את בקממבטוב – אבל, כמובן, זה לא אומר שהסרט לא יכול עוד להחליף במאי, להידחות או לשנות צורה לקומדיה רומנטית עשרים פעם עד שייצא, אם בכלל).
כדי להבין מאיפה בכלל הגיע הרעיון – מה פתאום "בן חור" עכשיו? – צריך לזכור שאולי לא שמתם לב, אבל אנחנו נמצאים באמצע גל גדול של אפוסים תנ"כיים. הם עוד לא יצאו, אבל הם בדרך. "נח" של דארן ארונופסקי יגיע בתחילת השנה הבאה (היי, לא הגיע הזמן לאיזה טריילר, באמת?). בסוף 2014 אמור להגיע הסרט על משה רבנו (כריסטיאן בייל. לא, באמת) בבימויו של רידלי סקוט.
ב-MGM, שחוץ מסרטי ג'יימס בונד אין להם הרבה מה לעשות בחיים, מדברים כבר הרבה זמן על ניצול אחד הנכסים החשובים שלהם – ספרית הסרטים הקלאסיים. אז הנה דרך אחת: לקחת סרט סופר-קלאסי (הגירסה של "בן-חור" מ-1959 זכתה ב-11 אוסקרים – שיא של כל הזמנים, בתיקו עם "טיטניק" ו"שיבת המלך"), לרמייק לו את הצורה, ולשווק אותו במקביל לקהל שרק מחפש אקשן, ולקהל הנוצרי חובב סיפורי ישו. רימייקים ל"בן חור" אינם בדיוק רעיון חדש: הגירסה הקולנועית הראשונה של הסיפור יצאה ב-1907, ואחריו היתה עוד סרט אילם, הסרט המפורסם מ-1959, ומיני-סדרת טלויזיה (וויקיפדיה מוסיפה שיצא גם איזה ג'אנק אנימציה ישר-לוידאו).
אוקיי, שיהיה, אבל בקממבטוב?! זוהי הפילמוגרפיה של האיש: "משמרת לילה" ו"משמרת יום" הרוסיים המופרעים, ואחרי כך "מבוקש", וכמובן "לינקולן צייד הערפדים". לבקממבטוב יש סטייל, הוא עושה סצינות אקשן מאוד יצירתיות, יפות ומופרעות, אבל הוא לא ממש עושה שום דבר חוץ מזה. אז, אוקיי, עכשיו אני ממש רוצה לראות את סצינת מירוץ המרכבות ב"בן-חור" המחודש, אבל מה עם היתר?
ג'אנק אנימציה אמנם, אבל דובב בידי לא אחר מצ'רלטון הסטון.
(ל"ת)
וזה כל כך לא משנה את הסטטוס שלו כג'אנק.
אורסון וולס דובב את "הרובוטריקים".
לשחקנים זקנים אין הרבה מה לעשות חוץ מלשבת בבית ולהקליט קולות לסרטים מצוירים, מתברר.
הגדולה בעבודותיו, אם תשאל אותי.
לא, באמת, הוא דובב איזה כוכב לכת חי או משהו בסגנון.
מפי האיש בעצמו
“You know what I did this morning? I played the voice of a toy. Some terrible robot toys from Japan that changed from one thing to another… I play a planet. I menace somebody called Something-or-other. Then I'm destroyed. My plan to destroy Whoever-it-is is thwarted and I tear myself apart on the screen.”
לא רק זה – מדובר היה בתפקיד האחרון שהוא אי פעם גילם.
אגדת המסך, השחקן הבמאי המוערך (אולי) בכל הזמנים – התפקיד האחרון שלו היה ברובוטריקים. נו, היה יכול להיות גרוע יותר – הוא היה יכול למות אחרי רובוטריקים של מייקל ביי.
לא יודע מה איתך
אבל שהתפקיד האחרון שלך יהיה רובוט עצום שמשנה את הצורה שלו לכוכב והורס יקומים לא נשמה כזה נורא…
שכחת את 9
או שאולי הדחקת. זה לא לא סביר.
ככל הידוע לי הוא לא עשה שום דבר ב-"9".
חוץ מלפרסם את השם שלו על הפוסטר, וגם בזה היה לו תפקיד חשוב פחות משל טים ברטון.
וכמובן
הייתה לו עוד פילמוגרפיה רוסית מלבד משמר הלילה ומשמר היום, אבל היא לא מוכרת בעולם המערבי, אבל היא ממש לא כולה אקשן.
אממממ... לא
כבמאי, יש לו בימד"ב עוד סרט רוסי אחד בשם "The Arena" – שנראה, לפי התמונה ולפי הציון, כמו פורנו – ועוד דבר אחד מ-1994 שאף אחד לא ראה, ולא ברור לי האם הוא בכלל סרט באורך מלא או סרט קצר.
אולי אנחנו גולשים באינטרנטים שונים
כי ב-IMDB אצלי הוא במאי של 18 דברים, כולל בן חור ומעט טלויזיה וסרטים קצרים.
מצד שני, אם האינטרנטים שלנו שונים, איך אנחנו מתכתבים כאן?
הבעיה מתחילה בזה שאתה מסתכל במה שכתוב תחת מפיק, ולא במאי.
(ל"ת)
יכול להיות
מצד שני, ציינתי את המילה במאי, אז אולי אני לא באמת עד כדי כך אידיוט. חוץ מזה, אם הייתי מסתכל תחת מפיק המספר היה 25 ולא 18.
אתה כנראה באמת גולש באינטרנט אחר.
(ל"ת)
...?
מודה שהסתכלתי רק בפילמוגרפיה שלו לפני "משמר הלילה", ומתברר שהוא עשה עוד דברים גם לאחר מכן – השתתף בסרטי אנתולוגיה, בעיקר, וגם הקומדיה הרומנטית Ironiya sudby. Prodolzhenie, אבל אפילו בספירה הכי נדיבה, שכוללת את הגירסאות הרוסיות והאמריקאיות של "משמר הלילה" כשני סרטים שונים וסרטי טלויזיה ווידאו, לא מופיעים שם 18 פריטים. אז האינטרנטים שלנו כנראה באמת שונים.
בדקתי
זה בגלל שאני בודק מהאפליקציה שלהם. באתר אכן רואים דברים שונים.
אגב, תסתכל שוב על The Arena. בעיקר על מה עוד עשה התסריטאי. אני חושב שתופתע.
ת'כלס
זה לא שבן חור (הסרט או הספר) הוא איזה יצירת מופת פורצת גבולות – הוא סרט ספקטקל טהור, הסיפור רדוד, הגיבור די משעמם והקטעים התנ"כיים מרגישים כמו דרך לדחוף פתאוס וחשיבות מדומה למותחן היסטורי בשקל (תחשבו צופן דה-ווינצ'י).
הזכיה שלו באחת עשרה אוסקרים מוצדקת רק קצת פחות מאם הנוקמים היה זוכה ב-11 אוסקרים.
יש רק הסבר אחד הגיוני.
1959.
זה לא "מישהו הפריח איזו שמועה"?
להפריך שמועה זה ההפך הגמור.
צ'רלטון הסטון מתהפך בקברו, קם לתחייה ומחפש איפה מחזיקים את אוסף הנשק שלו.
מה תמוה כ"כ במשה שמגולם על ידי כריסטיאן בייל?
אני לא רואה שום דבר סותר בין השחקן הספציפי הזה לדמות הזאת. למעשה אני יכול לחשוב על הרבה סיבות שבגללן זה ליהוק מוצלח ביותר.
יותר מוזר בסרט הזה, אם כבר, הוא הליהוק של אארון פול בתור יהושע בן-נון. איך זה יילך בדיוק? Yo Pharaoh, Let my people go, Bitch!
אז אתה עושה לאהרון פול מה שלדעתך נעשה
כשירות רע לכריסטיאן בייל? (למען הסר ספק, גם אני לא מבין מה הבעיה עם בייל בתפקיד משה.)
חוץ מזה, בדיחות על חשבון ג'סי הן כל כך 2008.
אין לי שום בעיה עם כריסטיאן בייל בתפקיד משה.
זה יכול להיות ליהוק מצוין. סתם, לוקח זמן להתרגל לרעיון שאותו אדם יהיה גם משה רבנו וגם באטמן.
אני מניח שאמרו את אותו דבר כש"נסיך מצרים" יצא.
(ל"ת)
כפול שתיים,
קילמר גם עשה את הקול של אלוהים
אבל הוא כבר לא באטמן
אלא אם יסתבר ש"אלוהים" הוא בעצם פיצול אישיות\זהות סודית שלו כגיבור על והוא ישתמש בקול הבאטמני שלו!
להפך, משה הוא באטמן של התנ"ך
לשניהם הייתה ילדות שעברה בעושר ובמותרות, שלהם הפנו עורף כדי לשרת את צרכי ההמונים המשוועים לצדק; שניהם לוקחים את החוק לידיים בתחושת שליחות, ומגלים אפס סובלנות לאנשים שעוברים עליו; שניהם מכים באויביהם בצורות מקוריות, ססגוניות ומכאיבות שמתבססות על כל מיני טריקים מיוחדים.
היה יכול להיות גדול אם בסרט על משה, בסצנת קריעת ים סוף, פתאום הבאטמוביל הייתה מגיעה משום מקום, עוצרת בחריקת בלמים ליד חיל החלוץ של בני ישראל, וכריסטיאן בייל היה נכנס לתוכה וקורע את ים סוף לשניים בנהיגה מטורפת.
בהחלט
את שניהם קשה להבין כשהם מדברים.
YOU WANT ME TO LET YOUR PURPLE GO?
ושניהם היו בתקופת גלות.
(ל"ת)
אז סוף סוף יש הזדמנות ללהק אנשים מזרח-תיכוניים
בתור משהו אחר מטרוריסט או גופה, ושני אנשים לבנים עם עיניים כחולות מקבלים את התפקיד? סבבה. :-P
אני יודעת, אני אמורה לא לשים לב לדברים כאלה.
יש בזה משהו,
אבל מצידי יכולים לתת לאארון פול לגלם את גם מאו דזה-דונג. הצבע לא משנה, משנה שהוא שחקן מדהים.
אני בדעה שכל הרימייקים האלו זה מדרון חלקלק ובסופו של דבר
הוליווד תתחיל לעשות רימייקים לסרטים שיצאו רק כמה שנים לפני, אוו…
רק אל תתפלאו שבעוד כמה שנים יצא רימייק של לורנס איש ערב בכיכובו של רוברט פטיסון, רימייק של צלילי המוזיקה בכיכובי של אן הת'אוויי, רימייק של אפוקליפסה עכשיו בכיכובם של צ'ארלי שין וראסל קרואו ורימייק של פסיכו בכיכובם של.. (אה, כבר שעו אחד כזה)
רק שזה לא אפוס תנכ"י
כי זה מתרחש מלא זמן אחרי חתימת התנ"ך. משהו כמו חמש מאות שנה לפחות.
[סתם, מישהו כאן צריך להיות קטנוני ונטלתי על עצמי את התפקיד מלא האחריות הזה.]
יש כמה נוצרים שיחלקו עליך.
(ל"ת)
לא התנ"ך, הברית החדשה.
(ל"ת)
הברית החדשה היא חלק מהתנ"ך
לפי ההשקפה הנוצרית, כמובן.
אתה נוצרי?
(ל"ת)
לא, אני לא דתי.
(ל"ת)
הברית החדשה היא חלק מהביבליה, לא מהתנ"ך.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%99%D7%91%D7%9C%D7%99%D7%94
http://en.wikipedia.org/wiki/Tanakh
אמרו מעתה, "אפוס ביבלי".
זה חלק מהתנכב"ח
(ל"ת)