ביום שישי הקרוב נעשה משהו קצת אחר באתר על מנת להסיח את הדעת ונפתח את גביע העולם לנבלי דיסני: חודש של קרבות אחד-על-אחד בין האנשים והיצורים הנכלוליים והזדוניים ביותר שהעכבר וחבורתו הוציאו למרקע. על התחרות וחוקיה נפרט רגע לפני תחילת התחרויות, אבל אין סיבה לא להכיר את המתמודדים מראש, ואולי אפילו להשלים סרט או שניים לפני שכל הטירוף יתחיל.
רגע, למה רק נבלי דיסני?
כי "סקר הנבלים מכל הזמנים" היה הופך לברדק שלם של "למה זה וזה לא פה" ו"נבלי דיסני" זה מעין תת ז'אנר מכובד וידוע בז'אנר הנבלים הנודעים הגדולים.
אוקיי, אבל זה וזה לא פה!
כן, לא היה מקום לכולם. בכל זאת, דיסני הוציאו 58 סרטים, ולא לכל הנבלים היה מקום: בולטים בהיעדרם (או שלא?) טה קה מ"מואנה", צ'רנאבוג מ"פנטסיה", מאדאם מדוזה מ"הרפתקאות ברנרד וביאנקה", הפילות הדושיות מ"דמבו" ועוד כל מיני שאפילו לא טרחתי לזכור את השם שלהם משלל סרטים אחרים. מצטער.
אז בלי עוד הקדמות אבל עם הרבה ספויילרים, שימו לב – להלן המתמודדים בבתים א' עד ד'.
אדגר באלתזאר, חתולים בצמרת
הפשע הגדול שלו: חטיפת החתולים כדי לזכות בירושה של המעסיקה שלו
חולשות: חוסר יכולת לחשב שנות חיים של חתולים, מפוזר
חוזקות: בשלן נהדר, מוצלח למדי בגניבת בגדים מכלבים
מה שחסר לאדגר בחוזק פיזי, כוחות קסם או נראות נבלית, הוא מפצה בשני דברים: האחד – יש לו תוכנית די סולידית. זה נשמע מובן מאליו, אבל זה לא: הרבה נבלי דיסני נופלים פשוט בגלל שהם לא חושבים לרחוק. וכן, אדגר קטסטרופלי בחישוב השנים שהוא צריך לחכות עד שהחתולים ימותו, אבל בכל הנוגע להיפטרות מהחתולים הוא דווקא די טוב. בנוסף, בסוף כל הסיפור הזה הוא זוכה לחופשה בטימבוקטו, אז יש גורלות גרועים מאלה.
השני: הוא מבצע פשע נגד חתולים. האם אנחנו, כאומת אינטרנט, באמת נגיד שזה משהו בקטנה שאפשר למחול עליו?
ביל סייקס, אוליבר וחבורתו
הפשע הגדול שלו: ניסיון סחיטה של זוג הורים עשירים על ידי חטיפת הבת שלהם
חולשה: רכבות
חוזקה: שני כלבים, מאוד מאיים
ביל סייקס, הנבל של אוליבר וחבורתו, הוא שמוק מהצורה הכי גרועה: מבחינתו, הוא רק איש עסקים. יש לא מעט נבלים "ארציים" בסרטי דיסני, אבל רובם מטורפים בצורה מוקצנת. סייקס הוא בעצם סתם גנגסטר פשוט, מה שכנראה שם אותו ביתרון על כל השאר. בזמן שהם יתחילו להתעסק בממבו ג'מבו ותוכניות גדולות, הוא ירביץ להם מכות, ישלח את הכלבים שלו עליהם וייקח להם את הכסף. כמה פשוט, ככה מנוול.
ג'פאר, אלאדין
הפשע הגדול שלו: מזימה להשתלטות על משרת סולטן אגרבה, בכל דרך שהיא, כולל: רצח, היפנוט הסולטן הקודם, המצאת חוקי- בואו נחזור לחלק של הרצח, מרגיש לי יותר קריטי
חולשות: יהירות וגאווה
חוזקות: מכשף רב עוצמה, אחלה זקן
אפשר להבין את ג'פאר. שנים הוא עובד תחת סולטן אידיוט שאפילו לא מלמד את הבת שלו שבשוק צריך לשלם עבור סחורות, ועכשיו תוך יומיים הוא הולך להשיא את הבת שלו לאיזה שמוק חדש שיחשוב שהוא הסולטן. אחרי שהוא עבד שנים על גבי שנים כדי להפוך את אגרבה לממלכה חזקה הוא מבין שעוד רגע הולכים לזרוק אותו. לא פלא שהוא כל כך ממהר למצוא את מנורת הקסמים שתאפשר לו לעשות כמה שינויים אחרונים. נציין לטובה גם את השוליה שלו, מהטובים שנראו, יאגו התוכי. איפה בכלל משיגים תוכי מדבר באגרבה? הוא לימד אותו לדבר? כישף אותו? הפך אדם פטפטן לציפור?
קרואלה דה ויל, על כלבים וגנבים
הפשע הגדול שלה: מעיל מפרווה של גורים דלמטיים. אחותי, לא לעניין
חולשות: הורים חסרי לב שקוראים לבת שלהם "קרואלה", היסמכות על שני טמבלים לביצוע עבודות שהם בבירור לא יודעים או יכולים לעשות; כמו כן, על פי המצב הבריאותי שלה – התמכרות לסמים
חוזקות: חוש אופנה מהמם, מכוונת מטרות
אתם יודעים מה מפריד את קרואלה מהנבלים הלוזרים האחרים? קרואלה מנצחת. כלומר, לא רואים את זה כי הסרט נחתך שנייה לפני, אבל קרואלה חיה בסוף הסרט שלה, ואת שאר הכלבים היא השיגה בדרכים כאלה ואחרות (בסרט נטען שהיא קנתה את כל הגורים האחרים), כך שאפשר לטעון שהם בבעלותה. כן, הגורים של הצמד רדקליף יישארו כנראה אצלם (אם יצליחו להבדיל אותם אחד מהשני), אבל התוכנית של קרואלה תצא לפועל, בדרך כזאת או אחרת. כמה עוד נבלים של דיסני (או בכלל) יכולים להגיד את זה?
גסטון להגומה, היפה והחיה
הפשע הגדול שלו: הטרדה בלתי פוסקת של בל, שבבירור לא בקטע שלו, עד לגבולות פליליים כולל פלישה לטירה של נסיך. כמו כן, ככל הנראה – העלאה מלאכותית של מחירי הביצים בעיירה
חולשות: יהירות, אובססיה לא בריאה שמביאה לסופו, גבהים
חוזקות: בחור נערץ, חביב על כולם, הטיפוס המושלם, חכם, זריז, גיבור, חסון, שרירי, בעל גוף גברי שאי אפשר למצוא כאן כמותו, טום והרמן חושבים עליו כל הזמן, אחלה גומה בסנטר, כל חזהו מכוסה בשיער, מנצח בכל תחרות יריקה
גסטון נמצא ברשימה הזאת בטעות. בכל סרט דיסני אחר, גסטון הוא הגיבור: הוא מתגבר על יתמותו (כנראה, נכון? ההורים שלו לא נראים בסביבה), מציל את הנסיכה מהמפלצת הנוראית שכלאה אותה בטירה, לומד אחריות מהי וזוכה בלב הנערה. עכשיו רק שמישהו יסביר לו מה זה החיה הזאת שמלמדת שבעצם "צריך להסתכל לעומקו של אדם" שלקח לו את משבצת הגיבור שמגיעה לו.
צייד חסר שם, במבי
הפשע הגדול שלו: הרג את אמא של במבי
חולשה: סתם בן אדם
חוזקה: רובה ציד, כלבי ציד
אנחנו לכאורה לא יודעים מיהו אותו צייד נורא שהרג את אימא של במבי (מספרים שבאחת מהגרסאות זה היה השופט דום מ"רוג'ר ראביט", אבל זאת רק שמועה נבזית), אבל אני רוצה להגיד שאחרי מחקר ארוך שנים, יש לי הוכחה חד משמעית לגבי זהותו: מדובר במוקי.
ההוכחה? לא צריך ללכת סחור-סחור, הברנש מודה זאת בעצמו בשיר "תרימו ת'ידיים" ומודה ש"אני יריתי ב(אימא של) במבי". אז אם אתם חושבים שנו מילא, הרג איזו איילה, אז חבר'ה, מדובר פה במשהו הרבה יותר גרוע – מדובר פה במי שהביא לעולם את "ילד של אבא".
פרסיבל ק. מקליץ', ברנרד וביאנקה במבצע אוסטרליה
הפשע הגדול שלו: ציד לא חוקי של ציפור נדירה במטרה למכור אותה, למרות שדי נראה שהוא בכלל בעניין של להרוג אותה
חולשות: העוזרת שלו, ג'ואנה, גואנה שהיא חכמה מאוד יחסית לחיה אבל טיפשה מאוד יחסית ל"מישהו שאמור לתפקד כיד ימינו של נבל". כמו כן, מפלים.
חוזקות: יכול להלחם בתנינים ולנצח אותם??? ולאלף גואנות????
אתם כנראה לא מכירים את מקליץ' וזה בסדר. יותר מזה – זה טוב, כי זה בדיוק מה שהוא רוצה. הוא חומק מהרשויות והוא לא צריך תשומת לב, רק את החיות הנדירות בעולם על מנת שיוכל למכור אותן למרבה המחיר. חוסר ההיכרות שלכם איתו היא הופכית, כנראה, רק לכמה שהבן אדם הזה מנייאק. כמו שנכתב בסקירת דיסני דאז: "אין דבר אחד שאפשר להגיד לטובת מקליץ': הוא לא נדפק על ידי החברה, אין לו רגשות נחיתות שהוא רוצה לפצות עליהם, הוא לא מתנקם במישהו שמרגיש שעשה לו רע – הוא פשוט מניאק שאוהב להפוך חיות לדברים. איזה שמוק".
קלייטון, טרזן
הפשע הגדול שלו: לכידת גורילות תמימות ומכירתן אותן למרבה במחיר
חולשות: היכרות חלקית מאוד עם מרחבי הג'ונגל, כוח הכבידה
חוזקות: עמדת מפתח, ערמומיות, היחיד באזור שמחזיק בנשק חם
עד הופעתו של קלייטון הנבל המרכזי של הסרט הוא "נמר כלשהו"; רוצח מרושע ופראי בלי חוכמות, שבניגוד לחיות אחרות בג'ונגל איננו מדבר אלא רק נוהם. ברגע שטרזן מכניע אותו הוא בעצם עובר את "שלב הבוס" של החיים כגורילה אנושית. קלייטון הוא אתגר מחוכם יותר, מעין "הרשע הסודי" לפני שדיסני טחנו את הטריק הזה למוות. הוא מגיע לג'ונגל עם המשלחת של הטובים אבל מההתחלה נראה קצת מפוקפק. הוא מנסה לתחמן את טרזן אך נכשל שוב ושוב, עד שהוא מבין בחוכמתו את נקודת התורפה של היריב – ג'יין – ומנצל את ההתאהבות בין השניים כדי למצוא את הגורילות.
יש בקלייטון משהו מאוד ספציפי ומדויק, הן כדמות והן כתמונת המראה של טרזן. אם הגיבור הוא גבר-גבר עדין ורגשי, שמאופיין דרך אהבתו לאחרים, קלייטון מייצג גבריות אכזרית, דורסנית ואנוכית. סוג של גסטון בריטי ושחצן, פלוס רובה ציידים.
שן יו, מולאן
הפשע הגדול שלו: פלישה אלימה לסין. הורג מלא אנשים וכנראה עושה עוד כמה דברים נוראיים
חולשה: זיקוקי דינור
חוזקות: אסטרטג, יכול לשרוד הר מושלג שנופל עליו
האמירה ש"סרט הוא טוב כמו הנבל שלו" אמורה להטיס את שן יו לשחקים, שכן "מולאן" הוא חתיכת יצירת מופת, אבל בפועל, "מולאן" הוא יצירת מופת בעיקר בזכות מולאן. אמנם כולם מתאמנים במרץ על מנת להביס את ההונים, אבל הם יותר איום נפקד מאיום נוכח – וזה מה שעושה את שן יו כל כך אפקטיבי.
יש לו מספר קטנטן של סצנות, אבל הוא גורם לכל אחת מהן לזרוח – בין אם זה הרצון שכל סין תדע מיהו, השאלה המתמטית כמה שליחים צריך כדי להעביר הודעה או החלק הזה שהוא שרד הר שנפל עליו. דיברנו על זה שהוא שרד שהר נפל עליו? זה די מרשים.
מליפיסנט, היפהפיה הנרדמת
הפשע הגדול שלה: הטלת קללה קטלנית על תינוקת תמימה, ועוד במסיבה פרטית שלא הוזמנה אליה
חולשות: גיבורים אמיצים עם חרב וסוס, קללות פשוטות מדי להסרה
חוזקות: מכשפה עוצמתית עם סטייל, חוצפה ועצמות לחיים מרשימות. יכולה להפוך לדרקון ענקי
אפשר להתווכח האם הניסיון לעשות לה "וויקד" עם סרט הלייב אקשן היה הצלחה מסחררת או קשקוש בלבוש, אבל אפשר להסכים שאין הרבה קשר בין הסיפור שנכתב עבור הספין אוף למה שאשכרה קורה בסרט המקורי. כמו כל דבר ב"היפהפיה הנרדמת", גם מליפיסנט מפסידה המון זמן מסך לסצנות מטופשות של "הפיות מתקשות בעבודות בית" ו"שני מלכים משעממים חופרים אחד לשני". למרות זאת היא הפכה לאחת מהנבלים הכי אייקונים בתולדות הקולנוע בזכות עיצוב מינימליסטי ומעורר רושם. אה, והיא ירוקה. בכיף שיהיה לה, למה לא.
רטקליף, פוקהונטס
הפשע הגדול שלו: כיבוש אדמות של ילידים אמריקאים וניהול סדנת יזע לחיפוש זהב; מעצבן מאוד באופן כללי
חולשות: נטול כישורי דיפלומטיה ו/או הישרדות, חמדן רצח, מעצבן באופן כללי
חוזקות: ארון בגדים שליברצ'ה היה שמח להניח עליו את ידיו, שר יפה, כלב חמוד
אימרה ידועה היא שכל נבלי דיסני מקודדים כגייז, ורטקליף הוא בראש הטבלה הזאת. כאילו, ברור שהוא גיי, אחרת איך נדמה שהוא מנ-מניאק? איזה עוד סיבות יש לאדם לרצות לשדוד משאבים טבעיים מאומה אחרת מלבד תאוות בצע ורצון להתעשר ולהתקדם בסולם החברתי של האצילים? וכאילו, תראו אותו. יש לו קוקיות! עם פפיונים! ומשרת טווינק וחמוד שמפרפר אחריו ומלביש אותו! וכלב קטן וממש לא גברי! איום ונורא. רטקליף כל כך נורא, כשברגע שהוא עוזב את אדמות וירג'יניה הילידים מנצחים וכל הבלגן הזה עם הכיבוש של אמריקה נגמר. אתם רק חושבים שהוא איש מעצבן ומנייאק – בעצם הוא כל הכיבוש הקולוניאליסטי באיש אחד.
איזמה, הקיסר נפל על הראש
הפשע הגדול שלה: ניסיון להרוג את הקיסר והפיכתו לחיית בר
חולשות: גרועה בסימון תוויות, הסתמכות על עוזרים טיפשים, בעלת דירה עם ידיות מיותרות
חוזקות: מכשפה עוצמתית, יודעת לתכנן תוכניות בצורה טובה, ובנוסף – יודעת לעקם את חוקי הפיזיקה
כיף עם איזמה. בסקאלת המזימות של נבלי דיסני איזמה די נוראית, אבל "הקיסר" הוא כולו כיף כל כך קליל שקל לשכוח שהיא מנסה לרצוח מישהו. ולהגנתה – לא הייתם מנסים לרצוח את קוזקו של תחילת הסרט? הוא לא רק שמוק יהיר, הוא שמוק יהיר שפוגע בנתיני הממלכה בשביל הרצונות האישיים והאנוכיים שלו. כן, איזמה לא הרבה יותר טובה בקטע זה, אבל לפחות היא לא רוצה לבנות פארקי שעשועים על כפרים של אנשים. חוץ מזה, אם קרונק מחבב אותה כנראה בכל זאת יש בה משהו טוב.
הרוכב חסר הראש, הרפתקאות איכבוד ומר טוד
הפשע הגדול שלו: רצח, ולהפחיד את החרא מאנשים
חולשה: אין לו ראש
חוזקה: אין לו ראש
את הרוכב חסר הראש אתם מכירים כנראה יותר כקונספט מאשר ספציפית מהסרט של דיסני, ואני אנצל את היתרון הזה כדי להגיד: תקשיבו, יש נבל אימה פר אקסלנס הישר מהסרטים הישנים של טים ברטון, ברור שמגיע לו מקום בליגה של הגדולים. הוא הפאקינג רוכב חסר הראש, ואם תתעסקו איתו הוא יהרוג אותם. גם אם לא תתעסקו איתו. הוא רוכב חסר ראש, הוא לא חושב יותר מדי על הדברים האלה.
האדס, הרקולס
הפשע הגדול שלו: כיבוש הר האולימפוס באמצעים אלימים, הזמנת רצח של תינוק
חולשות: קנאת אחים, גרוע בבחירת עובדים ומשתפי פעולה
חוזקות: פטפטת. כמו כן, הוא אל
האדס הוא עוד נבל שאפשר אולי לא להסכים עם הדרך שלו, אבל קשה שלא להבין למה הוא בכלל צריך תוכנית מרושעת. האדס תקוע לבד בעולם הבא, מוקף באנשים מתים, בזמן שאחיו הבליין והדושבג מבלה מהבוקר עד הלילה עם האלים האסתטיים יותר ומזיין כל מה שזז וגם כמה דברים שלא. אז נכון, אולי יש דרכים יותר יעילות להתמודד עם תחושות קשות מאשר לתכנן מזימה שמערבת טיטאנים ענקיים, הפיכה ואפוקליפסה כללית, אבל נו, אף אחד לא מושלם. ביקום מקביל הוא פשוט היה יושב עם מג כל היום ומרכל איתה על בנים.
אורסולה, בת הים הקטנה
הפשע הגדול שלה: מזימת ענק להשתלטות על הממלכה, הכוללת חתימת חוזה דרקוני ללא נוכחות עורך דין, התחזות, חתונה כפויה תחת השפעת כשפים והשחתת רכוש בדמות של קראקן
חולשה: חפצים פאליים
חוזקות: כריזמה, כושר שכנוע מצוין, כוחות קסם
קודם כל, "יצורים אומללים" הוא אחד משירי הנבלים הטובים ביותר אי פעם. "בת הים הקטנה" הוא סרט פשוט למדי, אבל אורסולה היא דווקא דמות רבת פנים וניואנסים. היא מציגה מספר דמויות וכישורים, בהתאם למה שהיא צריכה להשיג באותו רגע – לפעמים היא מעמידה פני אמהית ומגוננת, לפעמים היא אשת עסקים קשוחה אך הגונה, לפעמים תכננית מניפולטיבית. היא מחליפה צורות והתנהגויות ועושה הכל מספיק מגניב כדי שנרצה להמציא לה סיפורי רקע שיצדיקו את מעשיה המרושעים. אה, והיא נראית כמו דיוויין, שזה בהכרח בונוס.
המלך המקורנן, הקדרה השחורה
הפשע הגדול שלו: רוצה להשתלט על העולם בזכות צבא אל-מתים
חולשות: ילדים מציקים, קדרות שיוצאות משליטה
חוזקות: קוסם רב עוצמה, צבא אל-מתים, טירה
ואמר כל העולם בבת אחת: "אה, מי?". כן, המלך המקורנן (או "המלך בעל הקרניים", על פי ויקיפדיה) הוא לא בדיוק הפרצוף הראשון שתזהו כנבל דיסני. מצד שני, אני לא חושב שמישהו יטעה בעובדה שהוא נבל. שלד עם גלימה אדומה ושתי קרניים – איך זה בכלל נכנס לסרט של דיסני? החרא הזה מתאים הרבה יותר למבוכים ודרקונים מאשר לשירים חביבים על כמה טוב להיות חברים.
כי אמנם המלך המקורנן סובל מהיותו בסרט שכמעט ואף אחד לא ראה, אבל אם השיקול הוא "מי לוקח את כולם במכות" אז כזה, כן, השלד המטורף עם צבא האל-מתים שלו כנראה מנצח. את רוב הנבלים אפשר לנצח עם אקדח, או אולי איזה קסם חזק; את המלך? אין שום דרך לנצח אותו ואת הצבא שלו חוץ מלהקריב את עצמכם, מילולית. בהצלחה עם זה.
מחר: החלק השני של הצגת המתמודדים.
ברור שג'פאר
(ל"ת)
האגודל שלו הוא מספר אחד בכל רשימה!
(ל"ת)
יכול להיות שאתבדה אבל
הסקר הזה נראה כמו הרבה מאוד עבודה בשביל תוצאה ידועה מראש (סקאר, במקרה שמישהו תהה).
יש מצב
אבל זה היה נכון גם בסינמונדיאל, לכאורה ו:
א. התגלה כלא נכון
ב. הרבה מהכיף היה הדרך, לאו דווקא הסוף – הקרבות אחד על אחד בין שלל נבלים זה העניין, ולא המנצח הסופי (אחרת באמת היה אפשר לעשות סקר גדול).
החוזקה המרכזית של שן יו היא הצורה החיננית בה הוא פורץ מהשלג.
אני ממש מקווה שהנבלית האהובה עלי (ממשפחת רובינסון) תיכנס…
מקורנן
טופ-10 וודאי ברשימת מילים שאף אדם מעולם לא שמע אותה נאמרת.
למרות שלא מדובר בנבל מסרטי דיסני, לדעתי ניתן גם להוסיף את דופנשמירץ’. אחד מהנבלים ההזויים והמצחיקים ביותר של דיסני
חולשה: פלטיפוס סוכן חשאי, סיפורי רקע קורעי לב( אף אחד מההורים שלו לא הגיעו ללידה שלו, משפחת חתולי בר גדלה אותו, אבא שלו העביד אותו כגמד גינה בגלל שגבו את הגמד של הבית שלו, לבש בגדים של ילדות, אח שלו ראש עיר ותמיד נזכר כמה הוא לא – יוצלח בהשוואה לאחיו), מכוער להפליא
חוזקות: יצרתיות בבניית ״ינטור״ים (המכונות שלו בגרסה האנגלית. ולא טרון כמו בעברית), סיפורי רקע (יש לזה גם יתרונות), שליטה בשפה הגרמנית ומבטא גרמני.
מה אומרים? אפשרי לצרפו? נ. ב. חולשה של הפרש חסר הראש – ״כשאת הגשר חוצים, כוחות הקסם של הרוח נמוגים״- לא מסוגל לעבור את הגשר של סליפי הולו.
לא
כלומר, דופרשמיץ נהדר אבל צריך לתחום את הגבול איפשהו – והטלוויזיה, מה לעשות, היא מחוץ לגבול הזה, אחרת הרשימה מתארכת יותר מדי.
אני לא מבינה על מה אתה מדברים
מה פתאום ג'פאר?
אני באמת לא מבינה איך מישהו יכול להסתכל על הרשימה הזו ולא לבחור באורסולה…
זו תיאוריה יפה, שהלוואי שהיתה נכונה, אבל...
לא.
אני לא נהנית לשנוא את אריאל, זה פשוט בלתי אפשרי שלא – הבחורה פשוט בלתי נסבלת.
אני חושבת שמה ששבר אותי בתור ילדה היה שהיא לא השתכנעה מ-under the sea. איך אפשר להישאר אדיש לדבר הזה?
זה כל כך קשה
אורסולה היא דמות טובה
אבל במדד האימה והזעזוע יש כמה שמקריפים אותי יותר.
אגב, קרואלה באמת קנתה את שאר הגורים, אבל את 13 הגורים של גיבורי הסיפור היא גנבה. בסיפור המקורי חלק מהם היו של כלבה שננטה והזוג (האנושי) אימץ, אז היה איחוד הורי כפול.
טמטואה
מקווה שטמטואה כן יהיה, מבחינתי הוא נקודת האור העיקרית במואנה, שבעיניי הוא סרט די פושר.
היה דיון על זה, והוא בהחלט היה קרוב
אבל הוחלט בסוף שיש מספיק נבלים מרכזיים, שמובילים את כל הסרט שלהם, לפני שצריך להכניס נבלי משנה של סצנה אחת.
וואו גפאר וקרואלה דה ויל באותו בית
בחירה קשה מבחינתי יחד עם סקאר הם שלושת הנבלים הטובים ביותר בפער.
מהמקבץ הנוכחי לגמרי אורסולה
כשהייתי קטנה היה לנו בבית את הקלטת וידאו של בת הים הקטנה, ואני ואחי הקטן היינו חורשים עליה.
אחרי כמה זמן שמתי לב שאח שלי היה מוצא תירוצים להיעלם בסצינות של אורסולה, ואז קלטתי שזה בגלל שהיא כל כך הפחידה אותו שהוא לא יכל לצפות והעדיף לברוח עד שהיא תיעלם מהמסך.
תיארת בדיוק את מה קרה אצלי בבית
אני ואחותי הגדולה לקחנו "בהשאלה" מדודה שלי את הקלטת של הסרט. היא מעולם לא ראתה אותה שוב. אורסולה לא הפחידה אותי במיוחד בצורתה התמנונית. אני חושב שאפילו להיפך. הייתי די אובססיבי באותו זמן לפנטזיה בסיסית, והאנימציה המרהיבה של הכישופים שלה היו מהממים ברמה הוויזואלית וברמת הדמיון. רק כשהיא קיבלה דמות אנושית של "אנטי-אריאל" זה היה מפחיד. השילוב בין הפנים שלה לשל אריאל היה ממש מטריד, וכשהיא חייכה או כעסה זה בכלל היה נורא.
אז כן, אני עם אורסולה, לחלוטין. מצחיקה, צינית, מפחידה לעתים ומאוד מרשימה.
בית א'
הוא פשוט בית מוות. ג'פאר וקרואלה? ואדגר, שהוא אולי לא אייקוני כמוהם אבל ממש רציתי לראות אותו מתקדם הלאה, כי חתולים בצמרת הוא פשוט סרט לא מוערך מספיק.
(סייקס הוא פשוט Meh)
לגמרי אין בכלל איזון בבית א
הגרלה נוראית…גאפר מול קרואלה, סיוטי לילה מגיל 7 נאבקים זה בזה..
לעומת בית א, בית ב נראה כמו ניצחון בהליכה של גסטון…
מלפיסינט
דמות הנבל המושלמת
היא היחידה שבאמת הצליחה להטיל עלי אימה.
אצל איזמה לדעתי, בקטיגוריית "הפשע הגדול שלה" צריך לכתוב, סירוב מוחלט להשתמש בחוט דנטאלי. אני בטוח שהקיסר יסכים איתי.
הרשימה הזו גרמה לי לשים לב למשהו – מבין ארבעת סרטי האנימציה של דיסני שראיתי בעשור הזה, בשלושה זהות הנבל מתגלה בשלב מאוחר, וברביעי אין נבל של ממש. האם הנבל הקלאסי, זה שמתלבש בשחור וסגול, מצחקק ברשעות מהרגע בו הוא מוצג לראשונה ושר שיר על כמה שהוא נבל, יצא מהאופנה? האם זה בגלל שהנרטיב הפופולרי בימים אלה הוא שגם לאנשים שאנחנו מחשיבים כגיבורים או לוזרים לא מזיקים עשוי להיות צד אפל, או סתם כי פיתולים עלילתיים מרעננים את הנוסחה הסטנדרטית?
שזה מעצבן ממש ומוריד ממש מהכיף של סרטי דיסני בחלק מהמקרים-פרוזן ומואנה כדוגמא
(ל"ת)
דיון ששווה לעשות בפני עצמו ושאני לא בטוח איפה אני עומד בו
אבל מה שבטוח זה שהוא לא מונע מדיסני לחוות רנסנס שני, ואולי אף דוחף אותו לאותו רנסנס.
מסכים לגמרי
(ל"ת)
טוב כמה דברים
קודם כל יאייייייייייי
שתיים יאיייייייייייייייייי. ואתם גאונים תודה רבה!
שלום משהו רציני, פרולו מהגיבן מנוטרדהם נכנס, כן?
כי רציתי להגיד מראש-הצביעו פרולו כמה שיותר, אמנם לא הסרט הכי מוצלח שלהם וכו אבל פרולו הוא איום ונורא, ויש לה כמה דברים שונים מנסחי דיסני:
1)הוא לא מנסה לנצח-כל נבלי דיסני ניסו לשפר את מצבם והם הצליחו בקרב הסופי ואז מתו(בדכ) הוא הפוך הוא בשיא בהתחלה ורק יורד ובקרב הסופי ברור שלא משנה מה הוא יפסיד.
2)הוא באמת רשע מרושע, אין לו חמלה לכלום רק למה שהוא יודע וכל דבר אחר מבחינתו לא טהור וצריך לחסל.
3)אנחנו בתור יהודים צריכים להבין מה זה שמנסים לחסל בני מיעוטים.
תודה
הצביעו פרולו
וזכרו-סקארבכלל זכאי אז הוא לא כזה נבל!
בשיר אש גיהנום קולות הרקע אומרים mea Culpa, אני אשם בלטינית, ומסיים את השיר ב״על נפשה רחם אלי, על נפשי רחם אלי״ משמע פרולו מודע למעשיו ושהם לא נכונים מוסרית. גם דמותו של פרולו בנויה על כל שהוא מפר את כל שבעת חטאי הנצרות:
1. גאווה – ״בעיניו כולם פושעים, רק הוא היה מושלם״
2. קנאה – קנאה באהבת אסמרלדה לקוואזימודו או לכל אדם אחר ״הרסי את אסמרלדה, שתשרף בגיהנום, או רק שלי תהיה כמצוותי״ ״באש גיהנום היא תבער, לא תישרד. אם לא תהיה לי תובא אל המוקד״ ״שלי היא תהיה או למוקד״
3. זעם – פרצי כעס, רוע
4. עצלות – מצהיר כי אין לו כוח ופנאי לפסטיבל השוטים וכי איננו נהנה מכך
5. חמדנות – חיבה לרכוש חומרי, מיסים גבוהים לצענים
6. גרגרנות – פרולו תמיד נראה אוכל אוכל ״יקר״ מהאדם הפשוט. ענביים, יינות
7. תאווה – לא צריך כל כך לפרט…
אם תצליח למצוא סעיף מספק ל-4, זאת תהיה אחלה של תיאוריה
(ל"ת)
מבין אותך לגמרי לגבי הסעיף הרביעי. גם לדעתי הוא בעייתי, אבל זה לפי הערות היוצרים בספר על ההפקה של הגיבן (הוצאת הייפיריון, 1996. The art of the hunchback of notredame) כך הם מרפטאים את חטאי הנצרות בחלק שמדברים על דמותו של פרולו. גם לדעתי הרביעי הוא יותר ״אה נכון, שכחנו את החטא הזה. בוא נמציא משהו על אמירה קטנה שהוא אומר בסרט״. נזכרתי הרגע שאחרי השיר שלו, פרולו קם בבוקר עייף עם עיניים אדומות (דמוי מסומם) וטוען כי לא נרדם בגלל ״בעיות עם תנור החימום״ … יותר התחרמנות עם תנור החימום… אבל זה סעיף בעייתי לגמרי. אם תרצה, יש לי את ספרי ההפקה של היפה והחיה, אלאדין, מלך האריות, פוקהונטס, הגיבן מנוטרדאם ונסיך מצרים. אשלח הודעה לפייסבוק של עין הדג כדי שתיצור עמי קשר אם אתה מעוניין. יכול גם לצלם. אם מישהו אחר רוצה, מוזמן להגיב ואצור עימו קשר. על אחד מהספרים יש הקדשה משפרירה :)
יש לך בכוכב המטמון את קפטן ג’ון סילבר, בעל הבעת הרגשות הכי מרשימה שתראה אי פעם ברט הנפשה, עם כל אהבתי לפרולו, גון סילבר באמת נאבק בכל בחירה שלו בין הטוב לרע ומצר על כל בחירה שלו. והוא פאקינג סייבורג. פרולו יכול לנצח סייבורג עם רגשות? קשה מאד, אבל לזכותו של פרולו ייאמר כי הוא הנבל הכי מקריפ וחולני של דיסני, שזו נקודת זכות עצומה מול השאר. פשוט בעניין הרגשות והייסורים יש נבלים טובים יותר
קשה להתחרות בג'ון סילבר
מעטים הנבלים שמתייסרים על מעשיהם, מעטים יותר אלו שמסיימים את הסרט בתור לא נבלים כלל.
ג'ון סילבר הוא דמות מופת, ואמנם הוא הנבל בחלק מרכזי של הסרט, אבל הוא הרבה יותר מנטור מכל דבר אחר. עם כל אהבתי אליו, אני מתקשה לקרוא לו נבל, מקסימום אנטגוניסט.
פרולו לא יכול לנצח סייבורג עם רגשות, אבל הוא לא צריך, לפחות לא בתחרות הזאת.
קודם כל, איזה כיף! ואני לא יודעת אצל מי הבעיה, אבל חלק מהטקסט מופיע הפוך משום מה. (ואאל"ט זה כבר קרה לי באתר). (הטקסטים ההפוכים – ביל סייקס ואורסולה).
האם בימים נוראיים אלו יכול להיות נבל אולטימטיבי אחר חוץ מההוא, מה שמו - נו, ההוא עם החיות הנדירות?
כי מה יותר גרוע ממישהו שחוטף חיות נדירות ממעבה הג'ונגל ומוכר אותן לכל המרבה במחיר – אותן ואת כל הוירוסים האקזוטיים המגיעים איתן?
Percival C. McLeach for the win
בינינו, רק על השם הייתי מעביר אותו לפחות שני שלבים.
לא באמת יריתי בבמבי
הייתי צעיר והייתי צריך חרוז מגניב. (גם לא הלכתי מכות עם מהטמה גנדי)
זאת לא השאלה החשובה
השאלה החשובה היא האם אתה באמת אחראי ל"ילד של אבא".
מודה
יריתי בבמבי, רק אל תאשימו אותי בילד של אבא
אני אבי ואני ראיתי את הקדרה השחורה
(ל"ת)
ראיתי את הקדרה השחורה
ואני לא מצליח להיזכר בנבל. הדבר היחיד שאני זוכר משם זה איזשהו יצור שהיה שילוב של גולום ושל ג'אר ג'אר בינקס.
איך בוחרים נבל?
אבל אני לא יודעת איך בוחרים נבל. כי הפרש חסר הראש מצמרר אותי, מעולם לא ראיתי את הסרט שלו מההתחלה ועד הסוף, והיה לנו אותו בוידאו. קרואלה היתה צריכה מעיל פרווה שחור לבן חדש (יש לה אחד!) והיתה מוכנה לשחוט עבורו מלא גורים. גאסטון אולי נוגע לי בנקודות הכי רגישות, ברמת הנבל הכי מרושע, אני חושבת שהייתי בוחרת בו.
אורסולה, ג'פאר וסקאר הם בליגה אחרת משום שהם דמויות מאוד עגולות. הם משרתים את הסיפור, אבל הם גם לוקחים חלק גדול מהפוקוס, הרבה יותר גדול מהאחרים. לא בהכרח כי הם הרעים הכי אפקטיביים, אלא משום שהם הדמויות הכי אפקטיביות מההיצע (של נבלים)
לגבי הנבלית שאיננה, בעיני ברנרד וביאנקה 1 הוא סרט בוסרי, אבל עם נבלית איומה-מצויינת. אישה שרימתה כדי לקחת ילדה מבית יתומים, כולאת אותה, מתעללת בה רגשית וכל זה לצורך עבדות ילדים. היא גם אומרת מפורשות שהילדה לא באמת תצא משם. היא נבלית מעניינת, כמו שמערכת היחסים העכברית בסרט הזה מעניינת. להבדיל, הסרט השני הוא מיחזור של הבדיחות מהסרט הקודם, יצירת אסופת קלישאות ועל הדרך עיוות של כל מה שלפחות היה נחמד בראשון. לצד מערכת היחסים העכברית שהפכה לקלישאה על גבריריות, ביאנקה שהפכה לליידי חסרת תועלת, וכו' גם הילד "האמיץ" משעמם ובלתי מקורי, והנבל הוא פשוט דמות רעה באופן שטחי, בכל אפיק אפשרי הוא בוחר את הבחירה המרושעת ביותר. למה? סתם, הרי זה לא הגיוני. ספוילר למציאות: רוב ציידי חיות בר למטרות סחר לא יכלאו וינסו להרוג ילדים לבנים עשירים, בטח לא בגלל ש"נתפסו" בציד.