גם אתם מתבלבלים בין HDX ל-4FR, ובין Dolby, Onyx ו-Pykatschu? רוצים לדעת מה זה האחד עם המסך הגדול ומה לא יצריך מכם לשים משקפיים מיוחדות? להלן מדריך שימושי בשבילכם סביב השאלה באיזה אולם הכי כדאי לצפות בו ואיזה פורמטים יש בכלל בארץ. בייחוד לנוכח היציאה של "אווטאר: דרכם של המים" שמעלה תהיות באיזה אולם הכי טוב לראות אותו. אז אם גם אתם הלכתם לאיבוד בין כל הקטגוריות והאפשרויות באפשרויות הצפייה בארץ – הגעתם למקום הנכון.
הקרנות דו-מימד
איפה? בכל מקום.
מה זה? הקרנה דיגיטלית רגילה.
כדאי? ברוב הסרטים, כשתופסים אולם טוב, זאת עדיין החוויה המועדפת עליי. פה ושם יש מקרים שדורשים פורמטים מיוחדים, אבל אלו סרטים בודדים בשנה.
מחיר: 42.5-44 ₪ בקופה, תלוי בקולנוע. על כל האופציות יש עמלת אינטרנט של 4-4.5 ₪, גם תלוי בקולנוע.
Onyx
איפה? סינמה סיטי גלילות.
מה זה? אולם עם מסך LED גדול במקום מקרן.
כדאי? איכות התמונה מדהימה בצורה יוצאת דופן, אבל מבנה האולם לא נוח ויוצר בעיות סאונד, ככה שאני לא מאוד אוהב אותו בסופו של דבר.
מחיר: 44 ₪.
Dolby Atmos
איפה? יס פלאנט והוט סינמה.
מה זה? בנוסף לרמקולים הרגילים, יהיו רמקולים מפוזרים על כל תקרת האולם.
כדאי? מוסיף מאוד לאיכות הסאונד. בסרטים מסוימים ברגעים מסוימים זה מאוד מורגש, בעיקר הבהלות בסרטי אימה שמגיעות רק מהתקרה וגורמות לאולם שלם להסתכל למעלה לוודא שלא נפל משהו.
ביס פלאנט זה מותקן רק באולמות הגדולים והמומלצים שלהם, ככה שאם קניתם כרטיס שכתוב עליו Atmos, תדעו שאתם במקום טוב. בהוט סינמה גם באולמות קטנים וסטנדרטיים.
מחיר: 42.5 ₪.
ScreenX
איפה? יס פלאנט ראשון לציון, חיפה, ובאר שבע.
מה זה? אולם שבו מעבר למסך הראשי, יש מסכים על הקירות בצד ימין ושמאל.
כדאי? אל תצפו לתנועה תמידית במסכים הצדדים או לסרט 270 מעלות "אמיתי" שתוכנן מראש לפורמט. הסרט מוקרן כמעט כמו שהוא על המסך המרכזי ומאלתרים עם שאריות בצדדים. לפעמים זאת ממש הרחבה של השוטים, לפעמים סתם שטויות לא בפוקוס ולפעמים המסכים בכלל כבויים. בסוף זה שם די לאווירה, אבל יכול להיות מהנה.
מחיר: תוספת של 5.5 שקלים, כלומר 48 ₪ סך הכל.
הקרנות תלת-מימד
איפה? בכל בתי הקולנוע.
מה זה? הקרנה של שתי תמונות אחת מעל השנייה, כשאנחנו צריכים להרכיב משקפיים שיסננו אחת לכל עין כדי ליצור אשליה של תלת-מימד.
כדאי? הרבה מאוד סרטים עשו את זה גרוע והפורמט די נכחד מחוץ ל-IMAX. למתלבטים בנוגע ל"אווטאר 2" – ספציפית כאן קמרון צילם והכין הכל במיוחד לזה, ובהתבסס על הטריילרים וההצצות לסרט החדש, זה כנראה יהיה מוצלח פה.
מחיר: תוספת של 2.5 בלי משקפיים, או של 6-6.5 כולל משקפיים, תלוי בקולנוע. סך הכל, 49-50 ₪. שימו לב שמשקפיים מבתי קולנוע שונים לא בהכרח יתאימו.
תלת-מימד HFR
איפה? יס פלאנט וסינמה סיטי, מצוין בכתב קטן בהזמנת הכרטיסים.
מה זה? בנוסף לתלת-מימד, קצב הפריימים יהיה גבוה יותר – כלומר, התמונות יתחלפו מהר מהרגיל כדי ליצור תנועה שנראית יותר טבעית, 48 פריימים בשנייה לעומת 24 של כל הסרטים.
כדאי? תלוי את מי שואלים. זה התחיל ב"הוביט" עם ביקורות בין "בסדר אבל לא מדהים" ל"מזעזע", ומאז סרטים בודדים מאוד בחרו בפורמט הזה.
אם נחזור לאווטאר, מבחינת קמרון זה אחד הדברים החשובים בסרט והוא עשה מאמצים גדולים כדי לגרום לזה לעבוד. הוא גם בחר שזה יהיה רק בסצנות מסוימות ולא בכל הסרט, מה שלדעתו גרם לפורמט להיכשל עד עכשיו.
בפועל, חוץ מב-IMAX זה מוקרן במקרנים "רגילים" שגם ככה מתאמצים מאוד מההקרנה הכפולה בתלת-מימד, ומביא לתוצאה שנויה במחלוקת. אלא אם אתם מאוד מתעניינים בטכנולוגיה הזאת, לא הייתי ממליץ לראות ככה.
מחיר: זהה לתלת-מימד רגיל, כלומר 49 ₪.
4DX
איפה? יס פלאנט ראשון לציון, באר שבע וירושלים.
מה זה? כיסאות זזים, רוחות, ריחות והתזת מים בהתאם למתרחש בסרט. בגלל שאין הרבה סרטי תלת-מימד בשנים האחרונות, לרוב ההקרנה רגילה. ב"אווטאר" הסרט יוקרן בתלת-מימד HFR.
כדאי? גימיקי, אבל מוצלח לפעמים. אני אוהב את הכסאות הזזים, בעיקר בסרטים עם מרוצי מכוניות, אבל השאר תמיד מוציא אותי מהסרט. בסוף אלו אולמות לא הכי גדולים, אז בדרך כלל אני נמנע, אבל זה באמת פורמט לא רע.
מחיר: 58 ₪ להקרנות דו-מימד, 62 ₪ לתלת-מימד ו-66 ₪ בשביל לקבל גם משקפיים.
הקרנות IMAX
מה זה? אולם IMAX מורכב מכמה דברים שמבדילים אותו מקולנוע רגיל ומשפרים מאוד את הצפייה:
- המסך יותר גדול מרוב האולמות, גם מהאולמות הגדולים הרגילים.
- המסך יותר "ארוך" או "גבוה" ויש סרטים שמתאימים את עצמם במיוחד אליו כמו בתמונה – כלומר, רק ב-IMAX אפשר לראות ממש את התמונה המלאה, אפילו שהסרט תוכנן גם למסך רחב רגיל.
- מבוסס על שימוש בשני מקרנים במקום אחד. חוץ מזה שהם יותר איכותיים ממקרן קולנועי סטנדרטי, בתלת-מימד יהיה מקרן לכל עין וזה משפר אותו משמעותית.
- מערכת שמע איכותית וחזקה.
- ב"דרכם של המים" יקרינו גם ב-HFR. הדעות על ה-HFR ב-IMAX ובסרט הנ"ל חיוביות יותר, אבל הוא עדיין מעורר מחלוקת.
כדאי? כן. ההבדלים האלו מוסיפים המון.
איפה? יש שלושה אולמות כאלו בסניפי יס פלאנט: ראשון לציון, ירושלים ובאר שבע. הם לא עצומים כמו חלק ממסכי ה-IMAX שיש בחו"ל, אבל אלו עדיין המסכים הכי גדולים בישראל. המסכים של ראשון לציון וירושלים כמעט זהים (ראשון קצת יותר גדול), אבל זה של באר שבע גדול בערך ב-40% ולמיטב ידיעתי זה המסך הכי גדול בארץ.
מחיר: 48 ₪ להקרנות דו-מימד, 52.5 ₪ לתלת-מימד ו-57.5 ₪ בשביל לקבל גם משקפיים. שימו לב שמשקפיים רגילים לא יתאימו לאלו של IMAX ולהפך.
אז איפה כדאי לראות?
תמיד מומלץ ללכת לאולמות שאתם סומכים עליהם. ההקרנה הדיגיטלית שהתרגלנו אליה אולי פשוטה לתפעול, אבל בבתי הקולנוע יש מלא בעיות והזנחה. בתלת מימד זה נכון אפילו יותר, כי זה פורמט שקצת מסובך להקרין: המשקפיים מכהים הכל, אז האולם צריך להיות חשוך מספיק והמקרן צריך להיות חזק מספיק כדי שנצליח לראות כמו שצריך.
אני אישית הכי סומך על האולמות הגדולים של יס פלאנט: כשבאים להזמין, תראו שבשורות האולם יש לפחות 20 מושבים והמעבר בצד. גם אולמות ה-IMAX שלהם כאלה. באולמות האחרים של יס פלאנט (הקטנים יותר או עם מעבר באמצע האולם) ובאולמות של רשתות אחרות כמעט תמיד היו לי תלונות.
זהו. יש עוד פורמט אחד שתופס תאוצה ברחבי העולם בשנים האחרונות והוא אולמות Dolby: אולם שבנוסף למערכת Atmos יש בו גם מקרן איכותי מטעם החברה וסטנדרט לגבי גודל המסך ומבנה האולם, בדומה ל-IMAX. אבל אין לנו כאלה בארץ.
תודה רבה על זה! אני היחיד שממש סובל מ-
מ-HFR? לפעמים גם יש סרטוני יוטיוב כאלה, וגם בטלוויזיה הייתה אפשרות ברירת מחדל שתדמה תנועה "חלקה", שמהר מאוד ביטלתי.
יש בסיס לחשש שבעתיד יצלמו את הכל ב-HFR?
אני ראיתי את הסרט הראשון של "ההוביט"
וזה היה ממש מוזר, דמויות האיצו לפעמים את הליכתן, או לפחות כך זה נתפס בעיניי.
והכי חשוב, התפאורה נראתה זולה.
כנ"ל
ניסיתי ב"הוביט" ולא אהבתי בכלל. זה הרגיש כמו שהייתי לוחץ על כפתור "פאסט פורוורד" פעם אחת בסרטי DVD כך שהם היו זזים טיפונת מהר יותר מהרגיל. לראות ככה סרט שלם זה פשוט מוזר ולא נעים בעין, כאילו התנועה חלקה מדי.
אתם לא היחידים
גם עם ההפקה וציוד ההקרנה הכי יקרים בעולם (כלומר, "אווטאר 2" והקרנות IMAX או Dolby) יש אנשים שקיבלו את זה רע, אבל המגמה יותר חיובית.
לגבי העתיד – אני ממש בספק שזה יתפוס. זה משהו שמאוד קל ליצור בצילום דיגיטלי והרבה מצלמות שעובדים איתן קבוע תומכות בזה, אבל לא טורחים. גם אם "אווטאר 2" יצליח זה משהו שיהיה הרבה יותר קשה לכמת בהצלחה שלו, אז לא חושב שיהיו מלא חקיינים כמו שהיו ב-2010 ל-3D.
הייתה גירסא ממש טובה של hardcore henry ב60 fps ב internet arcive
אך היא נעלמה
בכל מקרה למי שמוצא אותה אני ממליץ לראות אותה
בין אם היא נעשתה באמצעות אינטליגנציה מלאכותית או שזה הגירסה המקורית של הסרט (לפני שהורידו אותה ל 24 פריימים) היא הופכת את הסרט מסרט בלתי ניתן לצפייה, (בגלל שה-fps הנמוך מקשה על בהירות סצנות האקשן) לקשה לצפייה עם סצנות אקשן מרהיבות (סתם בגלל שזה סרט אלים במיוחד בלי סיבה מוצדקת).
https://web.archive.org/web/20220426165415/https://archive.org/details/hardcore-henry-2015-1
אווטאר הראשון ב 4dx היה מצויין.
התזוזה של הכיסאות סימלצה דברים כמו ריחוף ורתע של מכונת ירייה, וזה היה ממש כיף.
ראיתי כמה:
נו וואי הום בIMAX,
לאב אנד תאנדר ב4DX
נו וואי הום היה ממש טוב ונחמד, חוץ מהמשקפיים שהיו ממש מלוכלכות.
בלאב אנד תאנדר ה4DX היה די גרוע ומיותר לדעתי.
יש אופציה לIMAX בלי תלת ממד?
ו
באווטאר 2 בסדר ללכת לאולם רגיל?
יש IMAX בלי תלת-מימד, לא ב"אווטאר" אבל
מן הסתם זה בסדר לראות באולם רגיל. אני לא חסיד גדול של 3D, אבל בסרטים של קמרון עד כה זה היה לי כיף. אני לא חושב שזה עד כדי כך חובה.
אני כן חסיד של לראות על מסך כמה שיותר גדול. בסרט כמו "אווטאר" שנשען על "להיכנס לעולם אחר" ופחות על עלילה זה לדעתי הכי קריטי. זאת הסיבה העיקרית שאני הולך ל-IMAX.
אבל אם אתה ממש נגד 3D, הייתי מחפש את אחד מהאולמות הגדולים של פלאנט (בלי מעבר אמצע, מעל 20 בשורה).
כן, אבל זה צריך להיות סרט שאין לו גרסת תלת בכלל.
למשל, באטמן שהוקרן באיימקס בלי תלת.
בגדול אין אף פעם סרט שמוקרן באיימקס בתלת ובדו במקביל
כל סרט שמוקרן באיימקס זה או רק 3D או רק 2D.
אבל ממה שאני ראיתי, כיום רוב הסרטים שמוקרנים באיימקס מוקרנים ב-2D.
היחידים שעדיין מקפידים שכל סרט שלהם יהיה באיימקס 3D הם מארוול, מחוץ למארוול אין הרבה סרטים באיימקס 3D, בזמן שבמארוול אין סיכוי למצוא סרט באיימקס 2D.
חצי אוף טופיק
איך זה שעדיין קיימת הנפצה כמו "עמלת אינטרנט" ולאף אחד לא אכפת?
זה לא שלאף אחד לא אכפת,
זה שזה קיים כל כך הרבה זמן שכבר ניסו כל מה שאפשר בשביל לבטל את זה.
(אני מהמר על 25 תגובות)
רק קחו בחשבון שעל כל תגובה לשרשור שהתחיל ממני
תיאלצו לשלם לי עמלת אינטרנט בסך ארבעה שקלים
הבעייה ביס פלאנט זה שמשום מה הם תמיד דוחפים את סרטי האנימציה לאולמות הפחות טובים (אלה עם המעבר באמצע)
בזמן שסרטים מצולמים יכולים לקבל אולמות יוקרתיים יותר גם בלי סיבה הגיונית.
כך למשל, ראיתי את ״תראו אותם רצים״ באולם גדול מאוד ומרשים במיוחד, בזמן שמלבדי לא היה עוד אפילו אדם אחד נוסף באולם.
לא היה שום היגיון לתת לסרט שכזה, שלא היה עליו כמעט שום דיבור בשום מקום, אולם כזה גדול ואיכותי, אבל הם בכל זאת עשו את זה.
באנימציה, לעומת זאת, לא יצא לי מעולם להיתקל בהקרנה באולם כל כך גדול ואיכותי.
ממה שאני זוכר, סרטי האנימציה תמיד (או לפחות כמעט תמיד) נזרקים לאולמות הקטנים והלא איכותיים במיוחד.
אבל מה אני יודע? אולי זה בגלל שאני הולך להקרנות באנגלית. אולי ההקרנות המדובבות מקבלות אולמות גדולים ומרשימים יותר.
לאיזה יס פלאנט הכוונה?
כי בירושלים הם דחפו את מלך הצפון והאביר הירוק לאולמות מזעזעים ממש – עזוב מסך קטן, אבל גם חסכו על הבהירות.
ירושלים
קצת מוזר שמה שאתה מספר ומה שאני סיפרתי קרה באותו בית קולנוע, אבל זה המצב.
זה מוזר לי קצת
בהתחשב בזה שפלאנט הם גם המפיצים של סרטי דיסני (גם הפיצו את "תראו אותם רצים" ובגלל זה כנראה קיבל אולם גדול). יש מצב שזה כי בירושלים יש יחסית מעט אולמות? בחיפה ואפילו בחן דיזנגוף יצא לי לראות כמה סרטי אנימציה באולמות גדולים.
כשאני מדבר על סרטי אנימציה, אני לא בהכרח מדבר על סרטי דיסני
וסרטי האנימציה שראית באולמות גדולים בפלאנטים אחרים היו בגרסא מדובבת או באנגלית? כי אולי זה העניין.
באנגלית בהקרנות של 10 בערב
יצא לי כמה פעמים להגיע לאולמות גדולים, אבל חושב שרק עם הפצות של דיסני.
אז אולי באמת אין הרבה אולמות גדולים ביס פלאנט ירושלים
מצד שני, אני כבר פחות הולך לסרטי אנימציה של דיסני (ואני לא ממש היחיד ויעידו הרווחים של שנות אור ועולם מוזר), אז לא יודע.
הפעם האחרונה שהלכתי לסרט אנימציה של דיסני הייתה באנקאנטו, אבל אז זה היה הרבה זמן אחרי שהסרט עלה, כך שלא יודע אם זה יכול להיות דוגמא.
לפני כן יצא לי לראות את נשמה, ובאמת זה היה באולם גדול, אם אני זוכר נכון (וגם שם זכור לי שהייתי היחיד או כמעט היחיד).
אבל כל זה רק מוכיח התנהלות מגוחכת למדי.
גודל האולם אמור להיות בהתאם לביקוש של הסרט.
זה לא הגיוני לתת את האולמות הגדולים לסרטים שאיש לא מתעניין בהם ולגרום למצב שבאולם ענקי יש רק צופה אחד, רק כי אלה סרטים שהם מפיצים.
אני לא רואה הרבה היגיון בהתנהלות שכזאת.
אני אהיה המעצבן ואומר
אל תאמרו יס פלאנט יותר, יש לומר רק ״פלאנט״
😃
תכף גם תגיד שאי אפשר לקרוא לבניין המשביר בשמו, רק כי אין בו כבר חנות של המשביר לצרכן
או ששערי צדק הישן היה צריך לשנות את שמו פעמיים.
לכל הפחות בירושלים, יס פלאנט ישאר תמיד יס פלאנט.
עוד מעט יקראו לזה ״בלה בלה פלאנט״ . הערכות לסמסונג
(ל"ת)
או שפשוט ישכנעו את אילון מאסק לקנות אותם
ואז יהיה לנו "אילון פלאנט", שזה גם ככה דיי קרוב ל"איילון פלאנט"
אולי יקנה את סינוןרלד ואז זה הגיוני.
(ל"ת)
מנורה פלאנט.
(ל"ת)
נראה לי שזה הזמן להדסטארט
יחד נקים את "עין הדג פלאנט".
לחלופין, "פלאנט אבו פלאנט המקורי".
ישפארו פלאנט, לא?
(ל"ת)
הערה בקשר ל-IMAX
פעמיים הייתי ב-IMAX בראשון לציון, ובשתיהן הסאונד היה *יותר מדי חזק*, לרמה שזה כמעט היה בלתי נסבל (ואני עוד אחד שצוחקים עליו שהשמיעה שלו דפוקה).
יכול להיות שזה צירוף מקרים כי הסרטים הנ״ל היו דנקרק וחולית, אבל בכל זאת שווה לשאול – זה רק אני או שמדובר בתופעה חוזרת?
היו טענות כאלה על גודזילה 2
מצד שני, צפיתי בגודזילה 2 באיימקס ולא זכור לי שהסאונד היה רועש מדי, אז כנראה שיש הבדל בין אולמות איימקס שונים (אלא אם מישהו יגיד פה שהוא היה בהקרנה של גודזילה 2 באיימקס בירושלים והסאונד היה חזק מדי, ואז זה כנראה אומר שזה תלוי בבנאדם ובמידת הרגישות שלו לדציבלים הגבוהים).
זה תלוי סרט.
בעולם היורה 3 בראשל״צ היה בלתי נסבל, אבל צפיתי שם בדוקטור סטריינג׳ קצת לפני והיה ממש סבבה.
זה סוג של חלק מהקונספט
כלומר, הסאונד שם לא מכוון במטרה שאנשים יסבלו. הוא כן מכוון יותר חזק מבית קולנוע רגיל.
אבל זה לא סתם להגביר, יש להם שיטה שלמה איך לכייל את זה ככה שהסאונד יישאר איכותי ויתאים לחזון המקורי של היוצר. גם אמורה להיות מערכת לניטור בעיות ברמה עולמית, ככה שלפלאנט אין יותר מדי מקום "לדפוק" את הסאונד (תראה פה, במיוחד שתי הדקות האחרונות).
אז כן, לפעמים צלילים לא נעימים יהיו לא נעימים במיוחד, אבל רוב הסיכויים שזה כי הבמאי רצה שזה יהיה ככה.
גם אני חוויתי את זה
בסרט tenet. יצאנו באמצע הסרט זה היה בלתי נסבל
הבעיה ב-IMAX ראשל"צ
כבר כמה פעמים שהלכתי לראות שם סרט ופשוט התאכזבתי לחלוטין.
באולם יש בעיה – באמצע המסך יש כמו "כתם" של אור. ממש עיגול כתום.
רואים את זה בבירורי ברגעים החשוכים יותר אבל זה ממש משפיע על כל פריים ופריים כי זה מוריד את הדפינציה של השחורים בתמונה.
למשל ב-Dune בדיוק במאני שוט שהתולעת פותחת את פיה, לא היה אפשר לראות את הפרטים. פשוט הרס לנו את כל החוויה.
העלתי את הנושא מול האחמש שם שהעדיף לשחק ראש קטן ולהתעלם מזה.
אגב בבאר שבע חוויה שונה לחלוטין, ממש כיף לראות שם סרט.
אני חושב שאנחנו מדברים על אותו דבר
יש שתי שריטות שנראות כמו קווי אורך, אחת ממש באמצע ואחת קצת ימינה ממנה. לא ראיתי שיוצא משם אור, אבל בהתחשב בזה שיש רמקולים עצומים מאחורי הבד, הגיוני שמזוויות מסוימות זה יהיה ככה. מעצבן מאוד, זה שם כבר לפחות שנתיים, אבל זה לא הזיז לי יותר מדי.
אז עכשיו גם בקולנוע לב
הולך להיות HFR,
(אני יודע רק לגבי סניף לב תל אביב, ולא יודע לגבי סניפים אחרים)
גם בפלאנט חיפה יש 4DX. נא לתקן
(ל"ת)
אולם גדול
בפסקה הלפני-אחרונה בכתבה, נכתב:
"אני אישית הכי סומך על האולמות הגדולים של יס פלאנט: כשבאים להזמין, תראו שבשורות האולם יש לפחות 20 מושבים והמעבר בצד", ובאחת התגובות נכתב "הייתי מחפש את אחד מהאולמות הגדולים של פלאנט (בלי מעבר אמצע, מעל 20 בשורה)".
אני רואה שביס פלאנט איילון, אווטאר מוקרן באולם 6 בתלת מימד (כך האולם נראה). באולם הזה המעבר הוא אכן בצד אבל יש בו "רק" 16 שורות. האם האולם הגדול הזה נחשב לצורך העניין "אולם גדול"?
כן, אולם 6 הוא הכי גדול באיילון
הספירה של ה-20 היא למושבים בכל שורה, לא לשורות עצמן. יש שם 29 מושבים בכל שורה, הוא גדול.
תודה על התשובה וההבהרה :)
(ל"ת)
סטריאו?
קודם כל, אין Dolby Atmos עם IMAX בשום מקום, הם מתחרים.
לא הבנתי איך 4 ערוצים זה סטריאו (2). בכל מקרה, עד כמה שידוע לי, ה-IMAX-ים בישראל עובדים עם ה-6 track הרגיל שלהם שדומה מאוד ל-5.1. כתבתי קצת על איך הוא בנוי ועובד פה. לא מכיר שעובדים עם 4-track מאז שנות התשעים באמת.
לגבי הווליום – זה די סימן ההכר של IMAX. הם באים להחריש.
כן יש אולמות IMAX לא בישראל ששדרגו למערכת של 12 ערוצים (לא אותו פורמט כמו Atmos), אבל לא כל הסרטים משתמשים בזה באמת. נולאן נגיד עדיין אוהב את ה-6 track.
אני מסכים שהסאונד ב-IMAX ראשון לא אופטימלי, אבל הוא עדיין הרבה מעל אולם קולנוע ממוצע.
כתבתי כמה פעמים שאלא אם יש משהו בלעדי ל-IMAX – מילוי של גובה המסך/יוצר כמו נולאן שמתאים הכל לשם/מסך באמת עצום כמו באר שבע – לדעתי עדיף השילוב של אולם אטמוס עם מקרן לייזר, כמו שיש באולמות הראשיים של פלאנט.
בירושלים הווליום בסדר גמור
אז אולי הקטע של הווליום המחריש אוזניים זה משהו שיחודי לאיימקס ביס פלאנט בראשון, כי לפחות בירושלים זה לא כך (וצפיתי בגודזילה 2 שם באיימקס, ולא הרגשתי שהצרחה של גודזילה קורעת לי את עור התוף, כפי שהעידו אחרים על הקרנות איימקס של הסרט הזה).
לא הייתי בירושלים ספציפית, אבל מהניסיון שלי
בכל IMAX בעולם שהייתי בו וראיתי אחרי זה את הסרט גם באולם אחר, ב-IMAX הווליום איפשהו בין קצת להרבה יותר חזק. כמה זה מחריש אוזניים זה כבר אישי. לי נגיד זה אף פעם לא הפריע, כולל בסרטים שנחשבו הכי בעיתיים (שוב, נולאן).
גם לי יצא לראות סרטים באיימקס ולאחר מכן באולם אחר
רק השנה היו לי שני סרטים כאלה, ולא הרגשתי באף אחד מהם (או בכל הסרטים האחרים שראיתי לאורך השנים גם באיימקס וגם באולם רגיל) הבדל בין הווליום באיימקס לווליום באולם שאינו איימקס.
אולי זה באמת עניין של האיימקס ביס פלאנט בירושלים, בזמן ששאר האיימקסים רועשים יותר מאולמות רגילים, לא יודע.
ואגב, אין פה שום ספויילר לשום דבר
(ל"ת)