במקור: Vertical Limit
במאי: מרטין קמפבל
תסריט: רוברט קינג, טרי הייס
שחקנים: כריס או'דונול, רובין
טוני, ביל פקסטון, סקוט גלן
"איפה יש רופא קרוב?" זועק השותף שלי לדירה, כשהוא ניסה להכין צ'יפס ובמקום זה חתך את האצבע כמעט עד לעצם; "אתם רוצים בחירות? אני מוכן לבחירות" מזמזם הרדיו לידי; "האם העיתונות בישראל היא מקצוע? מהי פרופסיה?" שאלו אותי במבחן; "מיאו, מיאו, WoarrrWargh!" מנג'סת החתולה: "אוכל!". כאילו שאין לה. רק טענות!
אז מה הפלא שאני רוצה לנקות את הראש עם איזה סרט חורף קליל ולא מחייב. סרט חורף, להשכלתכם הכללית, הוא בדיוק כמו סרט קיץ קליל, הוא רק מצריך הכנה מוקדמת, למשל: להפעיל את מאחה הדיסק של המחשב לפני שעוזבים את הבית.
מבין מה שהיה לעולם להציע לי, "Vertical Limit" ("מעבר לגבול הסכנה") היה נשמע כמו האופציה הכי שפויה: מתח! פעלולים! קרחונים! אולי בסוף אפילו תהיה הופעה של קוסם.
אז בשביל ההכנה הנפשית הלכתי למטבח וצפיתי בחרמון. אבל בדיוק היה ערפל, אז הלכתי לשחק Worms בקרקע קרחונית, ואח"כ שקעתי לי בשנת חורף.
"לא רצית סרט"? העירו אותי השותפים שלי לדירה תוך שהם גררו אותי בדש החולצה. נו, אז היתה לי ברירה?
ומה אני אגיד לכם? – נהניתי.
"ורטיקל לימיט" הוא לא סרט מטופש כ"כ כמו שצפוי לחשוב. כלומר, הוא כן מטופש, וגם היה בו קטע התפייסות קלישאתי אחד, שגרם לי לחפש בהיסטריה את השלט-רחוק ולשים Forward, אבל בגדול – אחלה. יצאתי בנאדם חדש.
כריס או'דונל הוא פיטר גארט היפיוף, צלם נשיונל ג'אוגרפיק, שפעם גם טיפס על הרים. למה פעם? כי ביום שבת אביבי אחד, כשכל משפחה שפויה בדעתה עושה מנגל, פיטר ומשפחתו (לא כולל החתול) טיפסו להנאתם על צוק, בצילום שמזכיר מאוד את סצינת הפתיחה של "משימה בלתי אפשרית 2". לו רק הם היו לומדים מאיתן האנט – הסוכן השרמנטי מטפס על הר ללא עזרי בטיחות כלשהם, ולפי ההיגיון ההוליוודי, שומדבר לא יכול לקרות לו. אבל משפחת גארט הם מטפסי הרים מקצועיים. די ברור שהשימוש בחבל בטיחות הוא שגרם לטרגדיה: הם נותרו תלויים בין שמים לארץ, כשרק חבל בטיחות בודד מפריד בינם לבין המוות המוחץ. פה אמור לבוא הקטע בו אני מנסה להימנע מספוילר, ולכן כותבת את הקלישאה "טראומה מעברו, שבגללה אחותו ברוגז איתו לעולם!", אבל עזבו – זה ממילא היה בתחילת הסרט, וזה לא יקלקל: במטרה להציל את עצמו ואת אחותו, פיטר נאלץ לחתוך את החבל של אבא שלו.
סמאק!
השנים חולפות ביעף (יעני, כתובית שאומרת "כעבור 3 שנים"), ופיטר מגיע למחנה למרגלות הר ה-K2 בפקיסטן. מה יש שם? תותחים שמפציצים את הודו, גנרל פקיסטני שמכור לתה הודי (או כמו שהוא הסביר לפיטר: "התה הכי טוב. אנחנו אולי נלחמים בהם, אבל זו לא סיבה להגזים"), מטפס הרים מיליונר שרוצה לכבוש את פסגת ה-Y2K כחלק מגימיק שיווקי, ואנני גארט – אחותו המנומשת והאימפולסיבית של פיטר.
ווי, ווי, כמה שהיא מנומשת.
עכשיו, פיטר כידוע, הוא צלם של הנשיונל ג'אוגרפיק. בהתאם לכך, הסרט כולו מרהיב כמו כתבה של הנשיונל ג'אוגרפיק. כל קרחון – פורשיה דה רוסי, כל אוהל – בראד פיט. ופה נכנס לתמונה (לא באמת. בכאילו, כזה) דיוויד טאטרסאל, הצלם של הסרט (מעבודותיו הקודמות: 'מלחמת הכוכבים I' ועוד מעט גם II, 'גרין מייל', ו'קון אייר').
ומה אתם חושבים שקורה? אנני המעצבנת נופלת לבור, שולפת דוקרן קרח מתיק האיפור, ומחסלת את יטי איש השלג.
מה, לא?
אה נו… אז היא סתם ממשיכה לעצבן, הפעם בתוך הבור. והיא לא לבד.
ופיטר שלנו, שבסתר ליבו אוהב אותה ורוצה לגלות לה אריות שלג (אוף אתכם. למה אני חייבת להיצמד לעלילה המקורית?), מוכרח להציל אותה. איך? הוא מתכנן לטפס על ההר ממש ממש מהר, ולזרוק לה ניטרוגליצרין על הראש. לא, באמת! עכשיו אתם נזכרים לא להאמין לי?!
הוא אפילו מצליח לגייס למשימה עוד כמה חבר'ה, ביניהם מוסלמי שתקן ועז מבט, שמוכיח לנו שתפילות הן לא תחליף למזל. גם לא לשכל. וכן שחקן אופי משובח ומוערך (סקוט גלן) שבכלל מתברר שהוא מטפס הרים איטר, פיסח, ועיוור בעין אחת.
אוי נו, אז מה אם הוא סתם מטפס הרים זקן? באוניברסיטה לימדו אותי שלאמת פנים רבות. בואו נתפשר על צולע.
בשלב הזה של הסרט יש פחות צילומים אומנותיים, ויותר פעלולים, כולל מפולת שלג שאי אפשר בלעדיה (נראה לי שיש רק צילום אחד כזה, ופשוט מוכרים אותו סדרתית לכל סרט שאיכשהו קשור בשלג).
עוד בעיה של מטפסי הרים מקצועיים-שהם-לא-איתן-האנט, היא שהם גם לא ג'יימס בונד. לבונד יש מין כדור מתנפח כזה, שמציל אותו מפעלולי מפולת שלגים. אולי אני אקנה להם אחד כזה ליומולדת.
אנני הפרציפלוחה כבר הספיקה בינתיים לחטוף בצקת ראות, שזה אומר – על פי ההיגיון של יוצרי הסרט – שהיא אמנם מתנשמת בכבדות ויורקת דם (בשביל הדרמה), אבל גם מסוגלת לקפץ כנדיה קומנצ'י בנעוריה. רק המיליונר ממשיך לשמור על בריאות תקינה. ככה זה כשאתה מיליונר – יש לך כסף להשתיל אדמנטיום בכל הגוף.
שוב תפסתם אותי.
בגלל שאנני היא כזאת מעפנה, המיליונר אפילו לא רואה בה אובייקט מיני. מצד שני, יכול להיות שלא עומד לו כי כל-כך קר.
היא מצידה, ממשיכה לקשקש איך אח שלה המגניבי עומד להציל אותה כל רגע. לאח שלה, לעומת זאת, היא אומרת שלא יבוא. חבל לו על הזמן.
בנות. Go Figure.
אח שלה המגניבי לא חושב שחבל לו על הזמן. כלומר, יש לו מחסור חמור בזמן, אז הוא שולח חיוך של משחת שיניים לקרחונים, משתלשל מחבל, והמצלמה עוברת להתמקד במיכל ניטרוגליצרין תועה.
"בוורמס אם מתפוצץ מוקש – החבל נקרע", קפצתי מהכיסא מול הקהל ההמום. ואכן, משהתפוצץ לו הניטרוגליצרין בבום על קולי שקרע את הרמקולים מעל הקיר (ואגב, הסרט מנצל כל רמקול סראונד אפשרי), גיליתי לאכזבתי שהפיטר צונח לו מטה-מטה, מבלי שיזכור שבגלגול קודם הוא היה רובין וידע לעוף!
אבל אל תדאגו. סוף טוב – הכל טוב. אחרי שלמדנו על מהות ההקרבה העצמית, החבריה העליזה גולשת להנאתה למטה (איי, איזה סלאלומים שהם עושים), פוצחת באורגיה סוערת על רקע השקיעה המדממת, עד שבאה משטרת הגבולות ואוסרת אותם בעבותות ברזל, מלקה את הגברים, מוחה את דמעותיהן הענוגות של הנשים, ובא לציון גואל.
סרט קליל, כבר אמרתי?
"מעבר לגבול הסכנה" סובל אמנם מעלילה נדושה וארועים חסרי היגיון (ניכרת השתדלות, אבל איפה האורגיה? הבטחתי לקוראים אורגיה!), אך כל זה עטוף בפעלולים משובחים, צילומים עוצרי נשימה והאמ-אמא של סאונד שמפציץ בסראונד.
– מה את עושה? שאלו אותי השותפים שלי כשחזרנו.
– מטפסת על פסגת ה-K300.
– אבל זו רק קוביית קרח!
– נו ו…?
- האתר הרשמי
- האתר הישראלי
- Rock & Ice – המגזין למטפסים
- נשיונל גאוגרפיק
- הצלמים של מסע אחר
- וורמס
- רובין טוני – אתר מעריצים
נדמה לי
שמה שקרה הוא שלונג השתעממה מהעלילה הנדושה להפליא של הסרט הזה, ולכן המציאה לעצמה עלילות אחרות, מעניינות יותר (איזה יטי איש השלג, סלאלום או אורגיה בהחלט היו יכולים להוסיף לסרט).
אבל הצילום באמת אחלה.
נדמה לי
שגם ב"צ'יקן ראן" היתה עלילה נדושה להפליא. רק מה? הסרט הוגש בצורה כ"כ מקסימה.
אז ל"ורטיקל לימיט" אולי אין עלילה מתוחכמת, עם טוויסטים מצמררים, פואנטות והפתעות כל 5 שניות, אבל הצילומים והסאונד מחפים על הכל. אח… איזה צילומים… אח… איך הם הביאו אותה בסראונד.
שלא תעיזו ללכת לראות את הסרט באולמות שאין בהם מערכת סראונד!
בקיצור-
ההמלצה שלך היא לצפות בערוץ נשיונל ג'אוגרפיק.
לא.
נשיונל ג'אוגרפיק מעבירים את החומר באמצעים דידקטים. אם כבר, עדיף ללכת לסרט, לראות את כל האקשן דחוס, לראות פעלולים שאין בנשיונל ג'אוגרפיק, ולהיטמטם עם הסראונד.
אני מצטערת שאני מזכירה את עניין הסראונד כ"כ הרבה, אבל זה מכיוון שבד"כ בסרטים, סראונד זה מקסימום מוסיקה מתחלפת בין ימין-שמאל. "ורטיקל לימיט" זוכר שיש גם רמקולים מאחורה, מהצדדים, מלמעלה, ואולי גם מלמטה ובאלכסונים.
השאלה הגדולה, כמובן, היא האם
היה סלרי.
בתוכנית תיעודית על סרטים תיעודיים התגלה לי שכאשר נשיונאל ג'אוגרפיק מצלמים סרט, הם לא משתמשים בפסקול המקורי אלא מקליטים כל מיני אפקטים באולפן.
ע"מ להשיג קול של חיה פוסעת על שכבת שלג, משתמשים בסלרי.
שלא תגידו שלא אמרו לכם את האמת.
אוה.
אז באיזה ירק משתמשים בשביל קולות שעושים שני נמרי שלג שמשחקים ונושכים אחד את השני?
כרפס? עגבניות שרי?
אוף נודניק
גילתה עכשיו את אחד הסודות הגדולים של הקולנוע הדקומנטרי.
והסוד הוא: אין באמת איש מסכן עם מיקרופון שצריך לעמוד חצי מטר משבעת הנמרים הגדולים והרעבים.(נודניק אין דבר כזה פס קול מקורי).
למעשה הסאונד מורכב מסינטיסיזר ,הקלטות של רכבת ואריה בגן חיות.(אני לא צוחק בפארק היורה השתמשו בקולות של רכבת כדי לעשות דינוזאורים).
אבל הנקודה היא שמשום מה אנשים מאמינים שיש לצלמי הנשיונל גאוגרפיק איזה מיקרופון מאוד ארוך שקולט רעש של צעדים ממרחק חצי קילומטר.
הלוואי.
הביקורת
עניין הנופים בקולנוע, הוא עניין מסובך.
הקולנוע הוא מדיום אשר יכול לנצל את המסך הענק שלו, ולהעניק לצופים נופים עוצרי נשימה, באמת נופים מרהיבים של הרים, שלגים מפלים וכ"ו.
ב"תלמה ולואיז" זה עבד מצויין משום שהיו שחקניות נפלאות, תסריט משובח, וכן היו גם קצת נופים.
קשה לי להבין מדוע מבקרי קולנוע מכובדים מהעיתונים ה"גדולים" שלנו מקדישים תשומת לב כה רבה לעניין הנופים ומוותרים על עלילה, בימוי טוב ושחקנים, בשביל לראות הרים יפים בקולנוע.
ב"מעבר לגבול הסכנה" כנראה חשבו המפיקים שהנוף יספיק והגישו לנו שחקן מהדרג השני אם לא השלישי בקולנוע (כריס אודונל ) בתור הכוכב ()ואמנם הפתיעו עם השחקן המשובח סקוט גלן אבל הוא קיבל תפקיד פתאטי) כנראה סמכו על הנופים, אחרת קשה להסביר מה היה אמור למשוך את הקהל לסרט.
התסריט עלוב ומשלב סצינות ומשפטים שהיו נכנסים בקלות לסקר העכשוי, והנופים הבאמת יפים, מלהיבים את הצופה לאולי חמש עשרה הדקות הראשונות.
בשורה התחתונה- התרחקו מהסרט, ותפנימו שהמסך הגדול בא להראות תסריט במוי ושחקנים גדולים.
נופים- רואים בטבע
לא מדויק.
הקולנוע הוא מדיום ויזואלי, ומשום כך הוא שם דגש על תפאורה, בין אם התפאורה היא נופים, ובין אם קיר.
סרט שהצילומים שלו יהיו מדכאים ומשעממים, לא ימשוך קהל, אפילו יהיה לו התסריט המדהים ביותר.
דווקא קיוויתי שיהיו משפטי קלישאות מהסקר העכשווי, אבל לא היו. היו אחרים, זה נכון.
מה לעשות, קשה היום למצוא סרטים נטולי קלישאות. זה לא מסחרי, וזה לא מרוויח. התעשייה המשומנת של הוליווד (ובעצם, גם סרטים זרים) למדה לתת להמונים את מה שהם רוצים לראות.
Anyway, ב"ורטיקל לימיט" הצופים – כך אני מאמינה – יודעים בדיוק לקראת מה הם הולכים: העיתון/אינטרנט מספק מידע כללי לגבי העלילה. ממש לא קשה לנחש איך יראה הסרט.
אם כולם ילכו רק לסרטים שיש בהם בימוי מעולה, תסריט טוב ושחקנים משובחים – תעשיית הקולנוע תפשוט את הרגל. זה אפילו לא ידרבן אותם למצוא את השילובים הטובים. פשוט קריסה טוטאלית. מה גם שיש כאלה שנהנים מזבלונים למיניהם (ראה גם את תגובתה של ציפור לדו"ח קופות האחרון).
איכות משחק? אוקיי. זו בעיה. אע"פ שלטעמי הסצינה בה הזאתי המנומשת תלויה על הצוק וצורחת את נשמתה (לא ספוילר. זה על ההתחלה), היתה פשוט מצחיקה. אף פעם לא הבנתי בחורות כאלה.
ואגב, אם מותר לשאול – אם אתה מחפש עלילה איכותית ושחקנים דגולים, למה הלכת דווקא לסרט הזה?
לא מדויק.
היי לונג גון
החלטתי להבהיר כמה דברים על עצמי, משום שנראה לי שנוצר עלי פה רושם שכלל לא קשור אלי.
עין חדה אינו איזה פלצן קולנועי אשר מחפש רק סרטי "איכות " כביכול כמו כל אותם הסרטים היפנים או הסינים או פשוט סרטים שנחשבים איכותיים ולרוב אפשר למצוא אותם בקולנוע לב אביב ברמת אביב.
עין חדה אוהב את התרבות ההוליוודית, אוהב את האקשן, וכן אוהב גם סצינות קיטשיות וקלישאות מפגרות.
אבל בתוך אותה תרבות הוליוודית אשר מביאה לנו כביכול לא את סרטי האיכות אלא את שוברי הקופות מביאה לנו גם סרטים גדולים באמת.
כשאני כותב שאני רוצה לראות תסריטים איכותיים, ושחקנים טובים, אני לא מדבר רק על "נמר דרקון" או על "חמשת החושים" אלא אני מדבר על סרטים כמו "החשוד המיידי", "חומות של תקווה", "טריינספוטינג" ועוד כל כך הרבה סרטים אשר יש להם אחלה תסריט, במאי גדול, ושחקנים מצויינים.
בהוליווד כיום אפשר למצוא סרטים אשר לא נחשבים איכותיים אך הם סרטים טובים מאוד אשר גם מצליחים בקולנוע,ולסרטים האלו אני מתכוון.
ודרך אגב. הלכתי לסרט הזה כי זכרתי את "סחרור מסוכן" אשר כביכול היה עוד סרט נופים, אך היה לו תסריט טוב עם הרבה מתח ואקשן, ולצערי כל דמיון בינו לבין "מעבר לגבול הסכנה" הוא מקרי בהחלט.
דברי הוצאו מהקשרם.
(משהו שתמיד טוב להגיד).
אני מצטערת אם ניתן היה באופן כלשהו, להסיק מתגובתי כאילו אתה פלצן קולנועי.
מעולם לא חשבתי ככה (היי, הלכת מרצונך החופשי לראות את U571. רק על זה מגיע לך פרס), ומעולם לא ניסיתי לרמוז כאילו תכונה זו קשורה אליך בצורה כלשהי.
אני למשל, הלכתי לסרט כי א. הדג הרשע כרגיל ניג'ס למה אין ביקורות חדשות, ב. הייתי אחרי מבחן באתיקה, שזה אומר שמילת המפתח היא "להתרענן" עם משהו מטופש. שומדבר שמצריך חשיבה.
וחוצמזה ש"טריינספוטינג" באמת ענק.
היי! מי לכלכך על כריס אודונל?
הייתי מוכנה לאנוס את כריס אודונל בכל רגע נתון. למי איכפת מכישורי המשחק שלו?! הוא נכנס יופי לנישת הבחור החמוד שנקלע לבעיה. ובכלל, לא מתאימות לי כל ההשמצות האלה על הסרט. הוא לא יצירת מופת מהשורה הראשונה, אבל חליק- סרט סבבה. על הדקות הראשונות נקרעתי מצחוק כשאנשים צונחים מהשמיים אל מותם וזה הראש הכללי בסרט. ושימו לב שנצפתה בו גם תופעה מעניינת אחרת- כשקר ויש בצקת ריאות- הנמשים מתחילים להעלם!
לונג ג'ון יקרה!
אני חייב לציין שהנינג'ה רופ מ-"וורמז" לא נקרע ע"י פיצוץ מוקש אלא אם הוא מתפוצץ על התולעת שלך או על מקור החבל…
אחד מתחביביי הגדולים במשחק ובכלל הוא להעיף כמה שיותר תולעים ע"י פיצוץ המוקשים שלהם בלי לנצל את התור שלי…
אבל זה אני…
אנשים תופסים אותי במילה. מילא.
התכוונתי שאם זה מתפוצץ באזור של החבל, אז החבל נקרע (שזה טווח טיפ-טיפה יותר רחב מ"מקור החבל", אבל זו כבר סתם קטנוניות שלא לצורך).
אגב, העפתי פעם תולעת של מישהו לכיוון מוקש, וממנו היא עפה לעוד 3 מוקשים נפרדים במקומות שונים. ואז טבעה.
כמו שאני תמיד טוענת – אין כמו וידוא הריגה.
יש פה שאלה בכלל?
כמובן ש-Worms יותר מעניין מהסרט! עם כל הכבוד לאמנות הקולנוע, מעטים ומובחרים הם הסרטים המעניינים יותר ממשחק וורמס טוב! כמו שאמר אקירה קורסאווה בזמנו, "המטרה שלי כקולנוען היא להצליח יום אחד ליצור סרט שאנשים יעדיפו לצפות בו מאשר לשחק וורמס". (וארייטי, 6.5.79). ב"ורטיקל לימיט" נקטו יוצריו טקטיקה מתוחכמת בכך שהסרט כולו מזכיר משחק וורמס, אבל זה לא הלך. יירכשו זכויות ההסרטה של וורמס ע"י פיקסאר ויפה שעה אחת קודם!
יש פה שאלה בכלל?
וורמז הסרט! מבריק! אני בעד!
המלצה
ג'ים קרי בתפקיד ה- sheep.
אם כבר...
אז שישחק את SuperWorm.
חוץ מזה, Worms זה לא משחק שיחזיק אותי מסרט טוב או אפילו מסרט קצת פחות טוב. אפילו לא גמרתי את הראשון.
אגב, מי ששיחק את המשחק הראשון צריך לזכור את הסרט פתיחה החמוד שיכול להיות אחלה טריילר לסרט לפיו.
רד, תרשום
אחרי טומב רידר ופיינל פנטזי אני דורש כי אחד הסקרים הבאים יעסוק בסוגיית משחקי המחשב המתאימים ביותר לעריכה לסרט.
כבר התחלתי להרהר באפשרויות…
(טטריס הסרט, הממ… אני אוהב את הצליל של זה.)
תאמין או לא,
הרעיון הזה מופיע כבר ברשימת הסקרים העתידיים.
אם כי על רעיון הטטריס כסרט (נשמע אחלה! שובר קופות בטוח) באמת לא חשבנו.
אפשר לעשות סרט שלם
שיעסוק בהאים הטטריס קיימת
משהו מגניב אם אותיות ירוקות שיעלו למעלה על רקע שחור
כבר חשבתי על קוד הטטריס, יהיה להיט
אז מה בסך הכל רציתי?
צ'יפס! ,מלכודת כולסטרול מענגת
ומה הסכין החליט להוסיף קצת קטשופ לרוטב והרופא רצה לסדר את הכל עם תפרים .
אבל אני יצור אופטימי אמרתי נלך עם השותפים נראה סרט שבו אנשים מתים ונרגיע את המצפון האישי . רק מה ?לא סיפרו לי איך…
כבר שנים שאני לא מטפס על שרפרף בבית ולא גר מעבר לקומה השניה.
תה עושה סחרחורת,אנרכופוביה עושה בחילה ואני משחר ילדותי ורטיכואיסט.
אז מה סרט יפה סרט עם צילומים מרהיבים אפילו הסאונד מרשים,מה שהופך את העלילה שאיננה באמת קיימת לבילתי רלונטית ולצפוי מאליו להתממש באופן גרנדיוזי.
כלומר אנשים נמעכים בסטייל,
כולם נופלים אם בערימה של שלג אם מתוך צוק או סתם מתפוצצים.
מה שמוביל למסקנה העיקרית שהדבר האחרון שצריך לעשות בעולם זה לסחוב מיכל של ניטרגליצרין בגובה של 8000 מ'
ועוד בשמש…ראו הוזהרתם.
גם לי יש שאלה-
איפה הספוילר?
תשובה אחת
ורק שתדע, שסידיג מיודענו הוא גם קרוב משפחה של ראש ממשלת פקיסטן.
אז זו הסיבה
שהפקיסטנים הוצגו בצורה כ"כ הומנית ומכניסת אורחים, ובגלל זה גם הוכנס המסר של "אין לנו מספיק ציוד – רק אנשים עשירים יכולים לקנות אספקה רפואית למטיילים טיפשים"?
ג'י, שיטות ההתרמה של היום השתכללו…
אלוהיי!!
זה באמת ד"ר באשיר!!!
איפה התחבאת לי כל השנים!!
(איכס חלל עמוק 9. יובאו לאלתר פרקי וויאג'ר!)
וואלה?
ד"ר באשיר? לאאא… צופה חד-עין הינך.
לעניין – נכון שהסרט הוא לא מופת קולנועי, אך להפתעתי הרבה נהניתי עד מאוד.
למרות שאני לא מהטיפוסים שמתרגשים מסרטי-אימה (מישהו כתב שזה מה שזה)/סרטים דמויי-סילבסטר סטאלון (נו טוף, גם סוג של סרט-אימה), הסרט היה מותח ומפחיד – שלושתרבעי מהסרט כיסיתי את פני בבעתה.
כמו-כן, על הוולדו של כריס אודונל עלצתי משך כל הסרט (בניגוד לאחותו הפצלוחה), אך שמחתי הייתה כפולה בגלל התפקידון של קרייצ'ק מאקס-פיילז. רק חבל שהוא מת.
אם זה עדיין היה מציג, הייתי ממליצה.