כמות ההנאה שתפיקו מ"ונום" תלויה בצורה ישירה למספר גורמים:
- כמה אתם מאמינים שהטיפשות של הסרט היא לא פספוס מביך של היוצרים, אלא משהו מכוון – וגם כמה אתם אוהבים סרטים טיפשיים במהותם.
- כמה אתם נהנים מקומדיות של צמד אנשים שונים אחד מהשני שכל הזמן מתקוטטים, וספציפית כמה אתם נהנים מקומדיות כאלה כאשר אחד מהצמד הוא חייזר שרוצה לאכול אנשים כל היום.
- כמה אתם מוכנים להסתפק בכך שאין בסרט הזה אפילו טיפת דם אחת, והאם הניסיון להפוך אותו לסרט מותאם לילדים למרות תכנים אלימים במובהק לא מציק לכם.
- כמה אתם מוכנים לסלוח לסרט על כך שאין לו שום קשר לספיידרמן או בכלליות לסטנדרטים ולנורמות שסרטי גיבורי על הציבו לעצמם בשנים האחרונות.
כי בהחלט אפשר ליהנות מ"ונום" – פשוט אי אפשר להגיד בצורה רצינית שהוא סרט טוב. יהיה יותר נכון להגיד שהדבר הכי טוב שקשור לספיידרמן בהקרנה של הסרט הייתה הטריילר של "ספיידרמן: לתוך ממד העכביש", שהוא גרסה משונמכת של "משודרג" או שוואו, חשבנו פעם שייצא מרובן פליישר משהו? כי לא נראה שזה הולך לקרות.
"ונום" מספר על אדי ברוק, כתב מחתרתי חושף שחיתויות שלאחר שחברתו נפרדה ממנו בצדק לחלוטין (אבל, ממש לחלוטין) מסתובב ברחמים עצמיים בדירה העצומה שלו (האם הוליווד מודעת איך נראות דירות של אנשים עניים?) וברחובות ועושה כלום ואפס. בינתיים, אילון מאסק, כלומר, ריז אחמד, כלומר אה.. פאק, שכחתי את השם שלו. בכל מקרה, הנבל של הסרט מוצא בחלל כל מיני דגימות מוזרות של חייזרים ומתחיל כל מיני ניסויים שכוללים הפגשה של בני אדם עם אותם חייזרים כדי לעשות… משהו. במקום ללכת בצורה הגיונית ובטיחותית בנוגע לכל זה, הוא פשוט דוחף בני אדם ליד החייזרים שבמפתיע, הורגים את הבן אדם. לאחר שהוא הורג מלא אנשים, אחת העובדות שלו מתקשרת לאדי ברוק ואומרת "וואי תקשיב לא טוב אצלנו, אולי תבוא לעשות לגבי זה משהו?" והוא אומר לה " זה היה אדי אחר, אני כבר לא עושה את זה!!" אבל אז הוא נמצא מתחת לדירה של האקסית שלו והיא כזה "כן אני עדיין ממש שמחה שנפרדתי ממך, הנה החבר החדש שלי, הוא לא גרם לפיטורים שלי על ידי כך שהוא חודר לפרטיות שלי" אז הוא אומר לעצמו " טוב חברה שלי לא תחזור אלי אז יאללה למה לא!" והולך עם העובדת הזאת לבניין שבו היא עובדת ושבו יש מחסור חמור במצלמות אבטחה ואז בצירוף מקרים מצער מועבר אליו משהו מוזר ולפתע הוא מתחיל להתנהג מוזר אז הוא הולך לחברה שלו ואם הפסקה הזאת נשמעה לכם ארוכה בצורה לא פרופרצינאלית ויאללה מתי מגיע הונום הזה שעל שמו הסרט, תחשבו איך זה לראות את זה בזמן אמת, וזה אחרי שקיצצתי כמה מהדברים.
בכל מקרה, אחרי שמועבר לו משהו מוזר ואחרי עוד איזה איזה עשר דקות שבהן טום הארדי (אה כן, שכחתי להגיד: טום הארדי בסרט הזה. הוא לא משחק מאוד טוב) מסתובב ועוד שטויות, סוף סוף מגיע ונום לסרט וברצינות, מהרגע שזה קורה, הרבה מהתלונות על הסרט נשכחות כי ונום פשוט נהדר. מטומטם, לא סביר, לא הגיוני, עם מוטיבציה קלושה ופולט משפטים מגוחכים לחלוטין אבל פשוט כיפי בטירוף. הניסיון של הצמד אדי וונום להסתדר ומערכת היחסים שמתגלה ביניהם היא מצחיקה, מגניבה ומשעשעת אולי דווקא בגלל שהיא כל כך טיפשית: הרבה פעמים אדי וונום מתנהגים לא כאילו הם חייזר שמנסה להרוס את האנושות וכתב עיתונות שנתקעו יחדיו אלא זוג אוהבים במריבה וזה בכלל לא הגיוני אבל זה ממש מהנה.
הדיאלוגים של ונום ואדי ברוק ומערכת היחסים שלהם היא הדבר היחיד שעובד בסרט בצורה נפלאה, כיפית ומצחיקה ואם הסרט היה משכיל למקד את הסרט יותר בהם, ככל הנראה הסרט היה מתקבל בצורה יותר טובה – כי אף אחד מהשחקנים המוכשרים והמבוזבזים בסרט (מישל וויליאמס, שלום, למה לעזאזל את ב"ונום", את שחקנית רצינית, ביי) או מתפניות העלילה לא מצליחים לעניין. להציל את העולם מחייזרים וממיליארדרים מניאקים? להציל את מערכת היחסים שלך? למי אכפת, בוא נעשה שטויות עם ונום בזמן שהוא הורס דברים.
ובאמת כיף עם ונום. למרות הסרט שמסביבו, ונום הוא דמות כיפית, וזה כנראה בגלל שונום עצמו מחפש לעשות רק מה שמצחיק אותו. הוא לא גיבור וגם נבל אין לו כוח להיות, אז הוא בעיקר מחפש דרך לסתום את החור בבטן שלו תוך כדי עשייה של כמה שיותר צחוקים בדרך.
השאלה היא, כמו שאמרתי, כמה הסרט מודע לכך שהוא בסך הכל סרט טיפשי על חייזר מצחיקול: האם זה שאף דמות לא עושה החלטה חכמה בכל הסרט זה חלק מהקסם המכוון שלו או שדווקא היה ניסיון אמיתי ליצור עלילה מעניינת שנכשל לחלוטין? האם האפקטים הגרועים נראים כמו סדרה מצוירת בכוונה כדי לעזור לאווירה השטותית של הסרט, או שהם סתם פשוט אפקטים גרועים? אני אישית חושב שהסרט התכוון לטון הטיפשי שלו, ושגם אם לא בהחלט אפשר ליהנות מהסרט אם באים בגישה כזאת שאומרת, למשל, שכאשר ונום נכנס לתוך כלב זה לא מגוחך כי מה לאלף אלפי עזאזל אלא מבאס כי לא יצא לנו לראות יותר מהונום-כלב.
מצד שני, אנשים שיטענו שסתם מדובר בסרט מחורבן יוכלו להיות מגובים בטענה שיש כמה חסרונות שלא משנה באיזה גישה תבואו תרגישו כיצד הם פוגמים בסרט: למשל, העריכה. חוץ מההתחלה הנמרחת, גם הסיום שלו נמשך חמש דקות יותר מדי, וכולל בתוכו סצנה שתכלס הייתה צריכה להיות באמצע הסרט ולא בסופו. ומכיוון שגם משחק טוב אין פה מאף אחד מהשחקנים (המאוד מוכשרים) שאספו לסרט, אפשרי בהחלט שאני שופט את הסרט לכף זכות בנושא הזה.
כסרט מטומטם בצורה יוצאת דופן להעביר איתו את הזמן, "ונום" הוא אחלה. עוזרת העובדה שבניגוד לרוב סרטי גיבורי העל של התקופה האחרונה הוא ממש קצר, ממעט לקחת את עצמו ברצינות ולא מתיימר להיות יותר ממה שהוא. אבל אין סיכוי שהוא סרט טוב.
תשובות לשאלות נפוצות: ממש אין מה לראות את הסרט בתלת מימד או באיימקס. יש שתי סצנות לאחר הכתוביות: אחת סבירה והשנייה לא קשורה ל"ונום" בשום צורה. כמו כן, הכתוביות ארוכות בצורה מפתיעה.
מעניין
הכתבה רק מחזקת את העובדה שדיסני ומארבל הם על הגל ואם הם הצליחו לגרום לאנטמן להיות מעניין אז וונום היה יכול להיות סרט אגדי .
מצד שני הייתי רוצה לפחות ששאר האולפנים יתנו איזשהו פייט הוגן למפלצת ששמה הוא דיסני.
בכל אופן כאן הקהל הוא מה שחשוב.
ואנחנו הפסדנו להמשיך להפסיד כל עוד סרטים כאלה יצאו בצורה כזאת.
*ונמשיך
(ל"ת)
הרום-קום המפוספס של השנה
רוב הדברים בסרט הזה מיותרים – הנבל משעמם ולא מאיים לרגע אחד, רוב הדיאלוג קרינג'י, האקשן מזעזע והעריכה מעצבנת. הלב של הסרט ומה שמציל מאותו מלהיות כישלון מוחלט הוא אכן מערכת היחסים של אדי ו-ונום, שהייתה צריכה להיות המוקד כאן. לאנשים מסויימים זה אולי יראה כמו חברות של "באדי-קופ", אבל לדעתי יש פה יותר מזה, יש כאן אהבה אמיתית (וגם יש לזה ביסוס בסצינה ממש ביזארית). במקום האולפן הייתי מוחק את הכל ועושה סרט כזה:
אדי ברוק מתחיל כלוזר ועיתונאי זוטר שדלוק על מישהי במשרד שלא שמה עליו ← מגיע טפיל חייזרי מהחלל בשם ונום ומשתלט על אדי ← בהתחלה אדי מפוחד והם כל הזמן רבים על דברים ← לאט לאט הם מתחילים להסתדר ו-ונום נותן לאדי טיפים ועוזר לו לשפר את הביטחון העצמי. אולי גם כולל מונטאז' לצלילי שיר קצבי, שבמהלכו אדי / ונום אוכלים בני-אדם (ולא, אדי *לא* מרקד במורד הרחוב עם תסרוקת מוזרה) ← אדי מקודם ומשיג את העבודה והבחורה מסכימה לצאת איתו אבל הוא מזניח את היחס לונום ← אדי והבחורה עוברים לגור יחד והוא אומר לונום שהוא כבר לא צריך אותו ולא רוצה שהוא יהיה בתוכו יותר כדי שהיא לא תחשוב שהוא מוזר ותעזוב אותו ← הבחורה מציעה לאדי נישואין, אבל אז הוא מבין שכל הזמן היו לו רגשות לונום והם נועדו להיות ביחד ← אדי רודף אחרי ונום לשדה תעופה ומצהיר על אהבתו במונולוג מרגש, רק שונום השתלט על ילדה קטנה אז כל העסק נראה בהתחלה סופר מטריד עד שונום יוצא מהילדה וחוזר לתוך אדי. כולם מוחאים כפיים, למרות שהילדה ההיא כנראה מתה ← קרדיטים לצלילי You're my best friend של קווין כשברקע תמונות של אדי ו-ונום עושים יחד כל מיני פעילויות. הסוף.
לגבי סצינת קרדיטים #1 – באמת הביאו את **** ******* בשביל טיזר לסרט המשך שספק אם יקרה בכלל?
לגבי סצינת קרדיטים #2 – גאד דאם איט, נשבע שאני לא נשאר לחכות יותר בקרדיטים באף סרט שקשור לספיידרמן (או נבלים שלו, למתחכמים). זו יריקה פרצוף באותה רמה של "השיבה הביתה", אם לא גרוע יותר. לחלוטין לא שווה את ההמתנה שנראית כמו נצח. פשוט תצאו אחרי הסצינה הראשונה, באמת. לא משהו שאי אפשר לראות אחר כך ביוטיוב (כמו שזה היה אמור להיות).
סצינת האנד קרדיטס בספיידרמן
הייתה לדעתי סצינת האנד קרדיסט הכי גאונית שמארוול אי פעם עשו. גם אני התעצבנתי בהתחלה אבל מייד כשזה נגמר עמדתי ומחאתי כפיים באמצע האולם
כנ"ל
כן זה לא היה קשור לסרטים העתידיים, אבל זה היה בדיחה ממש טובה.
אחרי שלוהק כבר שחקן ויש סצינת פוסט קרדיטים והכל,
האם יש סיכוי שהסרט הזה באמת לא יעשה?
אחרי הביטול של אמייזינג ספיידרמן 3 תמיד יש סיכוי.
כי כבר יש תקדים, גם לטרילוגיה מתוכננת בפרופיל גבוה. ויש גם את סרטי נרניה והמצפן הזהוב, ואת מה שזה לא יהיה שקרה לסרטים האלה עם שיילין וודלי.
אבל לפי הדיווחים, ונום עושה לא מעט כסף וקשה לדעת מה יהיה בהתחשב בעובדה שבסופו של דבר הכסף מדבר. והעובדה שהסרט הזה נעשה בפחות מחצי התקציב שסרטים כאלה נעשים. האמת שמבחינתי מההתחלה היה ברור שעניין התקציב זה הקלף הכי חזק של הסרט.
וגקין לנטרן כמובן עם סצנת הפוסט קרדיטס שרמזה לטריולןגיה
(ל"ת)
שכחת לציין את העובדה שבזמן המונולוג המרגש של אדי יורד גשם שוטף
(ל"ת)
אפשר ספויילר למה קורה בסצנות הקרדיטים?
(ל"ת)
לא מבין את סעיף הדם והציפיה ל-R.
ונום בקומיקס מאז ומעולם היה PG-13. ולא ברור לי מאיפה הגיעה הדרישה בהקשר של הסרט הזה.
אפשרי שבקומיקס זה עובד יותר חלק
אבל בסרט קורים כל מיני דברים מאוד מטרידים שהסרט מנסה להצניע בצורה כפויה, והסרט היה זורם הרבה יותר חלק אם הוא לא היה מנסה להצניע אותם כך.
זה לא בהכרח קשור למה שאמרתי.
אני מניח שלא מעט נחתך מהסרט. כלומר, לפי טום הארדי מדובר בחצי שעה-40 דקות, וכנראה חלק מהקטעים האלה היו אחראיים לדירוג ה-R ולכן יש הרגשה שהסרט מצניע בכוח.
מה שאני לא מבין זה למה *מלכתחילה* אנשים רצו את זה R, ולמה הבמאי כיוון לשם, בהתחשב בעובדה שזה לא חלק מחומר המקור.
לא יודע. הוא אוכל ראשים של אנשים באופן די קבוע
אפשר לעשות את זה PG-13, ואולי אפילו PG אבל בבסיסו, זה אקט די R.
כל הדמויות האלה עושות דברים שבמהות שלהן הם R, אבל רק במקרים מעטים באמת הולכים על דירוג כזה בפועל. זה שאנשים ציפו מונום ל-R עדיין לא מבוסס על הרבה.
מבאס
אני זוכר את עצמי בתור ילד שצופה בסדרה המצויירת (האגדית) של ספיידרמן, משקשק מפחד בכל סצינה של וונום. בזמנו חשבתי שהוא הפכפך, בלתי צפוי, כמו פיטבול שובב שמשחק איתך עד שאתה מושיט יד לעצם שלו הוא חושף עליך שיניים ואתה מבין שאפשר להתקרב, אבל צריך לקחת בחשבון שהוא יכול להוריד לך את היד.
(פיטבול זה כלב מדהים, הדוגמה מתייחסת לסטראוטיפים שיש על הגזע).
וכוחות ביטחון...
(ל"ת)
הדבר הכי מגוחך בסרט הזה
זאת הפאה ששמו לוודי הארלסון בסצינת המיד-קרדיטים.
וגם כל מה שנכתב כאן כבר, והכתיבה העצלה, חוסר הפיתוח או הפיתוח-המהיר-מדי שדמויות עוברות ללא סיבה נראית לעין, חוסר העקביות לגבי איך עובדים ענייני הסימביוטים בסרט… לא חסר. ככל שאני חושב על הסרט הזה יותר אני פחות ופחות אוהב אותו.
לגבי הפאה - בול מה שחשבתי
היא נראיתה כל-כך מגוחכת ולא אמיתית. לא מבין מה היה קשה להשקיע קצת יותר בעיצוב. אבל בכנות, את הסצנה עצמה, בניגוד לרוב שאר הסרט, דווקא אהבתי. בעיקר בזכות השחקן כנראה.
אז זה בעצם "המסכה", רק גרוע?
(ל"ת)
למען האמת, הייתה סצנה אחת שממש גרמה לי לחשוב על "המסכה"
אבל הקומיקס. ואז התאכזבתי שבכלליות אין עדיין עיבוד לקומיקס, כי הסרט ההוא היה חיה שונה לחלוטין.
בנוגע לשאלה המקורית – סוג של.
טיפשי אבל מאוד מהנה
אין הרבה מה להגיד מעבר למה שכתבו כאן, התסריט קלשיאתי, את הנבל התחשק לי לדחוף ללוקר בסרט הייסקול, העלילה לא סגורה על עצמה, דברים סופר חשוביים הופכים שרירותיים עם הזמן ומוטבציה של דמויות משתנה תוך שניות.
אבל…אין מה לעשות, זה עדיין כיף גדול.
וונום הוא אדיר, כל שנייה שהוא על המסך, בקולו או בכל החבילה הוא תענוג, לא משנה מה הוא עושה. הדינמיקה ביינו לבין אדי היא פשוט קומדיה מצחיקה, טום הארדי עושה אותה מעולה (עם עצמו), וכך מצאתי את עצמי יושב וצוחק רוב הסרט במקום להתלונן.
חוץ מזה, אני חושב שהרבה אנשים יכולים להתחבר למוטיב של וונום, שהוא בפני עצמו מטאפורה לדחפים אנושיים אפלים. האם היית מוכן לתת לזעם שלך להתפרץ החוצה על מי שמגיע לו מבלי לחשוב על התוצאות. אז אפילו בחבילה הטיפשית הזאת זהו קונספט שיכול לעורר בך מחשבה על הנושא.
חייבת להיטפל לקטנות...
למה וונום בריטי?
את ונום מדובב הארדי למיטב זכרוני
שהוא כידוע בריטי, ומסתמן שהוא אינו מוצלח מאוד במבטאים שהם לא בריטיים (או לפחות- לא הרגיש כאילו הוא השקיע המון מאמץ בלעשות מבטא אחר במקרה שלנו. עדיף כבר להשאיר אותו עם המבטא המקורי המענג שלו)
אז זה בעצם משודרג עם ונום?
השחקן במשודרג אפילו נראה כמו טום הארדי.
ואו, הבחנה מעולה!
(ל"ת)
סוני מנסים לעשות מארוול
אז בגלל שדיאגרמת ה-ואן של סרטי הקולנוע שאני מוכנה לראות בקולנוע, ושבעלי מוכן לראות בקולנוע מסתכמת בגדול בסרטי גיבורי על, ובגלל שהייתי חייבת ערב חופשי, הזמנו את הבייביסיטר והלכנו לראות.
המסקנה – סוני מנסים לעשות מארוול ולקחו מהם (כמעט) רק את הדברים הרעים – ואז עשו אותם עוד יותר רע.
1. אוריגין סטורי מייגע – צ'ק.
2. נבל שהוא שיקוף של הגיבור – צ'ק (ואז סצינת סיום שבה שני יצורים שנראים בדיוק אותו הדבר נלחמים ואי אפשר להבין בכלל מה קורה על המסך – צ'ק)
3. לעשות כאילו אתה הורג את הגיבור ואז לגלות שבעצם הוא לא מת בסוף -צ'ק
4. הומור גם ברגעים שזה לא אמור להיות הומורסיטי – צ'ק.
תוסיפו לזה גם דיאלוגים קלישאתיים לחלוטין של תסריטאי שלא יודע שהכלל הבסיסי הוא show, don't tell, (פירוט בתגובה המספיילרת) וזה בגדול מתכון לאסון.
אבל למרות הכל- אחרי שהאקספוזיציה המייגעת ביקום הסתיימה (ואגב, פישלייק ענקי על הפסקה בביקורת שמציגה את האאקספוזיציה, בסופה אני ובעלי ציחקקנו בקול), באמת נהננו. אולי זה בגלל הדברים שבכל זאת כן עשו נכון- טום הארדי בעיני עשה תפקיד מעולה, הוא כריזמטי והצלחתי להבין את החיבור. כל מה שקורה מהרגע שונום מתחבר לאדי כיפי לצפייה. העלילה מלאת חורים אך כן ממשיכה את ההגיון של סרטי קומיקס בכלליות והופעות קודמות של ונום באופן ספציפי (וספציפית מה שpitch meeting של ספיידרמן 3 אמר). ואולי זו סתם היתה תחושת החופש של ערב בלי הילדות, אבל איכשהו בסופו של דבר נהננו מאוד.
סליחה על השכרות הרגעית
המח שלי מסרב להתאושש.
כמובן שדיברתי על הpitch meeting של ונום.
לא יודעת למה ישב לי בראש פתאום ספיידרמן 3.
לרגע חשבתי שהיה משהו בתכנון של ספיידרמן 3 שלא עבר לסרט
(ל"ת)
סליחה
ראיתי את שניהם, ופתאום נכנס לי לראש שכל העלילה של ונום היתה בתוך ספיידרמן 3, זה כל כך שונה שאין לי שום הסבר הגיוני חוץ ממחסור *מטרוף* בשעות שינה בימים האחרונים.
כשאת אומרת שמחסור מטרוף זה כמעט נשמע חמוד.
וגם משכנע, כמובן.
אולי זה קשור לזה שהתחלתי מהדקה ה20
אבל ממש נהנתי מהסרט. מהקלישאות, מהשטויות שונום עושה, מזה שאדי פשוט זורם עם זה, לפחות עד שהוא עוצר אותו כמו כלבלב שהשתולל יותר מידי.
משום מה , הטעויות הכל כך טיפשיות וברורות שהצלחתי לאתר אפילו בשעה הזו לא מנעו ממני להינות. שיהיה, היה לי כיף.
הבעיה הכי גדולה של הסרט היא שוונום אמור בכלל להיות נבל.
כאן הוא מקסימום אנטי-גיבור. אם סוני לא יכולה ולא רוצה לעשות סרט על נבל של ממש, שלא תעשה. או שתיקח דמות שהיא יותר אמביוולנטית סטייל המעניש. אני ממש מקווה שזה לא מה שיקרה עם הג'וקר של טוד פיליפס, כי אני ממש מצפה לסרט הזה (ומקווה שהוא יהיה דומה יותר לאמריקן פסיכו. כלומר, פסיכופת רצחני שיבעית אותי עד קצה המושב).
אם אני לא טועה
דווקא יש סיפורים בקומיקס בהם וונום הוא אנטי-גיבור. הם כנראה בחרו בגרסה הזו שלו, מאשר זו בה הוא נבל. זה גם מאפשר להם לעשות את הסרט בלי ספיידרמן, כי סרט מהזווית של נבל בלי להכניס גיבור לתמונה נשמע לי קצת מוזר (בהנחה והוא אכן נותר נבל לאורך כל הדרך)
אכן.
ונום הוא אנטי גיבור כבר כמה שנים טובות ולא נבל (בהמשכיות הראשית של מארוול בקומיקס).
פספוס גדול
סרט שבאמת נהניתי מהצפייה בו. לא יצירת מופת, אבל אחלה סרט להעביר את הערב.
הבעיה היא שכיסחו לו את הצורה בעריכה. דברים הרגישו לי שמתקדמים מהר מדי, ובכיף יכלו להכניס לתוך שעתיים וחצי, כמקובל בסרטים האלה בשנים האחרונות.