איכשהו דצמבר. השנה זה פחות "וואו איך הוא כבר הגיע מהר" ויותר "רק עכשיו? הייתי בטוח שדצמבר היה במאי" שכזה, ועדיין, דצמבר זה דצמבר ואיתו מגיע סיכום השנה.
זה עבד לנו טוב בשנה שעברה ועל כן גם השנה נצביע על סדרת השנה. למי שלא בטוח מה זה אומר, זה אומר שבנוסף לסיכום הרגיל שלנו יהיה סקר הצבעה לסדרת השנה. הוא יעבוד בפורמט קצת שונה – לא כולל הופעת השנה בטלוויזיה, ולא עם הטבלה המוכרת של ה"אהבתי-ככה ככה-לא אהבתי".
עם זאת, כדי שיהיה סקר צריך שיהיו מוקדמות, וכדי שיהיו מוקדמות צריך שיהיו מועמדים. אז בואו וספרו לנו: אילו סדרות חייבות להיכלל ברשימת המועמדים הראשונה למוקדמות סקר הסדרה הטובה ביותר של 2023?
הפורמט של הכתבה דומה לכתבת הקולנוע, רק שהפעם אפשר ממש לראות מה כבר נחשב מבחינתנו חלק מהסקר כאן.
לכן מיותר לבקש את "שוגון", "המפקדת" או "רק רוצחים בבניין", שכן הם ברשימה, ואם אתם לא בטוחים אתם יכולים להציץ שוב ולראות שכן, הנה הן שם.
אבל אם יש איזה סדרה מגניבה שפספסנו באדולט סווים, כאן 11, ESPN או כל מדיה אחרת – תמליצו עליה בתגובות – כל עוד היא יצאה ב-2024 שזה אומר:
1. או שהסדרה הסתיימה ב-2024 (גם אם היא התחילה בנובמבר 2023).
2. או שהסדרה יצאה בבינג' בשבוע האחרון של 2023.
לצורך העניין, סדרת כמו "צוות שלד" שהתחילה לצאת עכשיו, תיחשב כסדרה של 2025. מצד שני, "פארגו" עונה 5 נחשבת 2024.
כמה הערות:
1. תגובה אחת, סדרה אחת. שימו לב שעדיין יש את הבאג שבו אם רק שמים כותרת בלי טקסט למטה כמה פעמים השרתים מתחילים לסנן אותך, אז תרשמו גם איזה מילה בגוף התגובה. בנוסף, אם כבר הציעו את הסדרה שבאתם להציע, עדיף לחזק את התגובה המקורית בפישלייק או תגובה של "מה שבאתי להגיד" מאשר לעשות תגובה מקורית חדשה.
2. בבקשה, ציינו כאן סדרות שאהבתם בלבד. לא כל סדרה שראיתם, אלא רק סדרות שתשקלו להצביע להן בסקר המוקדמות – כאלו שאתם כוללים בסדרות השנה שלכם.
3. לא בטוחים אם סדרה כלשהי כשירה או לא? אין בושה בלשאול.
Dandadan (נטפליקס)
(כמו תמיד צריך פה ייצוג לוויבים)
Delicious in Dungeon (מבוכים ומטעמים, נטפליקס)
פנטזיה ובישול, השילוב הראוי.
יש אותה ברשימה
אם בכותבים נפלה שלהבת…
לקרוא זה קשה
(ל"ת)
ו-Dead Dead Demon's Dededede Destruction
(זמינה בארץ דרך קראנצ'ירול)
כנראה הסדרה הכי חשובה ומשמעותית ששודרה השנה. לצערי חלפה מתחת לרדאר גם בקרב אלו שאוהבים את הסדרות שלהם ביפנית ומאויירות.
ואתה אומר לי שזאת לא "דאןדאןדאן"
מבין שהמענק הממשלתי לשימוש באות ד' במנגה ואנימה עשה את העבודה שלו.
יש הבדל מאוד גדול
האחת היא סדרה על בני נוער על רקע פלישת חייזרים וראשי התיבות שלה הם DDDD והשניה היא סדרה על בני נוער על רקע פלישת חייזרים וראשי התיבות שלה הם DDD.
אני אוהב את הסדרות שלי ביפנית ומאוירות
והיא לגמרי חלפה לי מתחת לרדאר.
ועוד לפי מנגה של אסאנו איניו… בהחלט אבדוק את זה
התעשייה (Industry) - עונה 3
(ל"ת)
עונה שנייה של התיבה (the ark)
לא סדרת השנה, אבל בהחלט גילטי פלז'ר.
עונה שנייה של based on a true story
אם כי "כל מה שקלי קווקו עושה" גם מתאים
חתולים מתפוצצים
(ל"ת)
עבור כל האנושות, עונה 4
שטכנית שידרה כמה פרקים בינואר אז היא נחשבת
פיוצ'רמה עונה - 9?
עצם זה שהיא לא מופיעה ברשימה אומר משהו.
בלוז ברלין
(ל"ת)
ברלין בלוז, וברשימה
(ל"ת)
קייטמן, אוה יה
טכנית זה עדיין שייך ל"כל מה שקלי קווקו עשתה"
Resident alien, עונה 3
זה אולי כריש, אבל חייזרי!
The solar opposites are entering the list!
(עונה 5, בשביל הבאג)
נקודת פיצוץ (Trigger Point)
(ל"ת)
(עונה שניה)
(ל"ת)
מופע שנות התשעים עונה 2
(כן, היה דבר כזה)
אני אתגעגע אליה ):
(ל"ת)
שוגון.
כנראה סדרת השנה.
הדב עונה 3.
ממשיכים בקו מעניין מאד, אחלה פיתוח דמות.
אקס מן 97.
תוכן המארוול הכי טוב שדיסני הפיקו.
מופיע ברשימה, אבל פישלייק בכל מקרה.
(ל"ת)
כן, כל שלושת התגובות של ביטלג'וס זה סדרות ברשימה
אני שוב מבקש לעיין בה לפני שרצים לתגובות.
קריצ׳ר קומנדוס.
אמנם רק אחרי שני פרקים אבל זה פשוט אדיר ברמות.
תהיה חלק מסדרות 2025 כבר.
(ל"ת)
כראמל (אבל ברצינות)
כי אני לפחות כבר חייב איזו קונטרה להייפ הבלתי פוסק על בלואי.
Ludwig
כמט שרק בבריטניה יודעים לעשות
Taskmaster
(ל"ת)
אדוני האוויר
(ל"ת)
שמת תמונה של פנטזמאס אבל אני לא רואה אותה ברשימה
לא שיש לה סיכוי בכל מקרה, אני לא יודע כמה קהל יש ל "ברזיל אבל יותר אמפתי". אני אהבתי אבל גם כן לא בלב שלם.
כתב ויתור של אפל
(ל"ת)
הסדרתיים
יצא עכשיו לא יודע אם נחשב
לא נחשב.
אם אני מבין נכון את החישוב, הסדרה תסתיים ב-2025 (או ממש רגע לפני)
תודהה וראיתי שכתב ויתור וסוסים איטטיים נמצא תודה
(ל"ת)
Earthsounds (אפל tv+)
סדרת טבע מצויינת על הסאונד בטבע 1#
עולם הצלילים הנסתר - עם דיוויד אטנבורו (נטפליקס)
סדרת טבע מצויינת על הסאונד בטבע 2#
פרסי ג׳קסון והאולימפיים - עונה 1
לא מושלם, אבל בהחלט התחלה טובה לעיבוד מוצלח ונאמן למקור לסדרת הספרים האהובה הזאת.
באסה שהעונה הבאה היא על הספר השני שכבר עובד
כבר מתה לראות מה קורה מעבר לשני הספרים הראשונים.
ומקווה שבדיסני ישכילו לעבד את שאר הסדרות ביקום של פרסי גקסון .0ריק ריידן סופר פורה יותר מקינג אפילן)
ממש לא נאמן למקור, ומסיבות שכבר (נדמה לי) אסור לדבר עליהן כאן.
(ל"ת)
שינוי צבע עור של דמויות הוא מינורי ושולי מאוד בעיני
כשאני מדבר על נאמנות למקור, אני בעיקר מדבר על העלילה.
מצדי, היו יכולים גם להפוך את פרסי ג’קסון עצמו לשחור או לאסייתי או ל-לא אכפת לי מה, זה לא מה שיפריע לי כשאני מחפש נאמנות למקור.
לי כן.
אנהבת' צ'ייס במיוחד, קיימת חשיבות עלילתית לכך שהיא ילדה בלונדינית עם עיניים כחולות/ירוקות (לא זוכר כבר), וכן חשיבות לדמות שלה. גם בעיבוד הקולנועי שינו דברים שלמרות שהם נראו נסבלים בצפייה ראשונה הם ממש לא בסדר, גם אם אלכסנדרה דדריו לבנה – למשל, שהקפיצו את הגיל שלה (וכן של שאר הדמויות) משתים עשרה לכמה שהם לא אמורים להיות שם, וכמובן שינוי צבע השיער שלה. חשוב לציין שאכן יש מקרים שבהם צבע העור באמת לא משנה – לא חושב שהפריע לי במיוחד כשמוס דף קיבל את תפקיד פורד פרפקט למרות שכשקראתי את הספר דמיינתי אותו כבריטי לבן (או כחייזר שמתחזה לבריטי לבן, לא משנה), אבל בניית הדמות של אנהבת' צ'ייס כקליפורנית בלונדינית מהותית לדמות שלה ואני לא לבד בדעה הזאת – גם טקרוי ידעה להסביר את זה יפה מאוד לפני שנתיים.
קראתי את חמשת הספרים הראשונים של פרסי ג׳קסון (שהם בתכל׳ס הסדרה עצמה) ולא זכור לי שיש יותר מדי משמעות לצבע השיער של אנאב׳ת או לצבע העור שלה
הסרטים, לעומת זאת, שינו הכל, אבל הכל.
ולא מדובר רק בזה ששינו את הגיל, אלא בכך שעשו סלט שלם מכל הסיפור ברמה שזה פשוט כבר לא אותו סיפור אלא משהו אחר לחלוטין.
את הסרט של גנב הברק לא ראיתי כבר שנים, כך שלגביו אני פחות זוכר (אם כי גם בו אני זוכר שינויים מאוד, אבל מאוד, מהותיים, כמו כל הקרב בסוף הסרט), אבל את הסרט של ים המפלצות ראיתי לא מעט פעמים ואני בהחלט זוכר אותו היטב, ולכן כשקראתי את הספר השני, אחרי צפיות רבות מאוד בסרט, פשוט נדהמתי לגלות כמה הסרט שחט את הספר ואז שרף את גופתו ורקד על הקבר.
מאז שקראתי את הספר לא ראיתי את הסרט אפילו פעם אחת, וזאת למרות שלפני כן מאוד אהבתי לראות את הסרט.
אני פשוט לא מסוגל לראות את הסרט כיום כשאני יודע עד כמה הוא שחט את הספר.
לעומת החירוב של הסרטים, שינוי של אנאבת׳ הלבנה והבלונדינית שהופכת לאנאבת׳ השחורה בעלת השיער השחור, מרגיש לי כמו שינוי כל כך מינורי וחסר חשיבות.
הסדרה נאמנה לספר הראשון עשרת מונים מאיך שהסרטים נאמנים (או ליתר דיוק, לא נאמנים) לספרים, וזה למרות שבסרטים אנאבת׳ הייתה בלונדינית לבנה.
מזכירים לי את הדיון ששינו לסנייפ את הצבע עור. מה זה משנה ?
(ל"ת)
איפה שינו לסנייפ את צבע העור?
לא שאני מתנגד לסנייפ שחור (כמו שכבר הבהרתי, בעיני זה שינוי מינורי וחסר חשיבות), פשוט לא יצא לי לשמוע שהיה כזה.
הכוונה אולי למחזה של הילד המקולל?
שמעתי ששם הרמיוני שחורה, אבל לא שמעתי שום דבר על סנייפ.
וברצינות, מדובר על שמועה בנוגע לליהוקי הסדרה של הארי פוטר
אבל נשמור את המשך הדיון למצאנו, לדעתי; אנחנו כבר עמוק באוף.
סבבה
אם כי אין לי עניין יותר מדי לדון בנושא.
בעיני זה לא משהו משמעותי ועדיף להשקיע בדיונים על שינויים קצת יותר מהותיים שעיבודים נוטים לעשות, מאשר שהפכו דמות לבנה לשחורה.
ספוילרים למצאנו 98
(ל"ת)
ואתה, כעורך, בכל זאת לא הופך את התגובה לתחת הסתרת ספויילר?
בימים של דורון פישלר הקפידו פה על סימוני ספויילרים… ;-)
חחח עכשיו אני מדמיין את סנייפ בתור ראפר שעושה דיסים על הארי וג׳יימס.
אבל ברצינות, אנהבת׳ מייצגת את סטריאוטיפ הגולשת הבלונדינית ששוברת את הסטריאוטיפ כי היא חצוית דם ויש לה כוחות וכל זה; אי אפשר להעביר את הנושא/המוטיב/הסמל הזה עם שחקנית שחורה, בדיוק כמו שאם באנג׳ל גאן ואחותו היו לבנים, הסיפור היה משתנה באופן מהותי.
אני חושב שאתה נכנס עמוק מדי לניתוחים
אני לא רואה באנאבת׳ דמות של ״הגולשת הבלונדינית״ או מה שזה לא יהיה.
בקריאה פשוטה של הספרים אין שום משמעות לצבע השיער של אנאבת׳.
אולי זה מפריע למי שמנסה לנתח לעומק את הספרים, אבל עיבוד לא צריך להתאים לניתוחים, הוא צריך להתאים לקריאה הרגילה והפשוטה של הספרים.
או, במילים אחרות, בהקבלה לפרשנות התורה: מה שאתה מדבר עליו הוא ״דרש״, בעוד והסדרה צריכה להתייחס אך ורק ל״פשט״ של הספרים.
כתלמיד לשעבר של אילנה גומל, זה התחביב שלי.
מצד שני, אני תמיד הראשון שיוצא נגד ניתוחי יתר של ספרי, סרטי וסדרות ילדים, אז כנראה שזה לא זה, אלא משהו מהותי יותר, כי עובדה שאני לא היחיד שזה הפריע לו, ובדיוק מהסיבה הזאת; חוץ מזה שגם בסדרות כמו פרסי ג׳קסון והארי פוטר דואגים להשאיר לפחות חלק מהסמליות של הספרים על המסך ואפילו להוסיף סמליות חדשה, אחרת אנשים פה לא היו נשפכים כל-כך על קוארון. בשורה התחתונה: מעטים הדברים בספרות, בקולנוע ובטלוויזיה שהם מקריים, וליהוק שהוא כל-כך מנוגד לתיאור של הדמות בספרים רחוק מלהיות מקרי, וכמות מעריצי הסדרה שהשתמשו בהאשטאג #לאהאנהבת׳שלי בהחלט מעידה על כך שיש כאן מעבר לפשט ולדרש אלא דבר יסודי ליצירה שהליהוק של השחקנית החדשה פשוט מעקר מהשורש.
אתה מגיב כאילו
יש לצבעי העור והשיער שלה משמעות עמוקה מעבר לחיצוניות, אבל הסטריאוטיפ שאתה מתאר הוא כולו חיצוני וממצה את עצמו בהתחלה.
נניח שוויתרו עליו במודע. מה כבר הפסידו? מתי זה יתבטא?
בכלל הזוי שבעולם שקיימים קסמים וקווידיץ והיפוגריפים מה שמשגע אנשים זה שצבע עור של סנייפ שחור.
מה שכן, בלי קשר לצבע עור, קשה לי להאמין שהשחקן הזה יהיה טוב כמו אלן ריקמן. או שהסדרה הזו תהיה טובה כמו הסרטים. אני ממש לא רואה סיבה למתוח כל ספר לעונה שלמה, הסרטים עשו עבודה מעולה בעיבוד.
זאת דמות שמטרתה לשבור סטריאוטיפ.
כלומר, חושבים שהיא רק גולשת בלונדינית מקליפורניה ולכן היא X, אבל אז מגלים שהיא לא רק יפה אלא גם מוכשרת, לוחמת אמיצה וכדומה. גם זאת סוג של קלישאה, אני מודה, אבל זה חלק מהותי מהדמות שלה; כמו שאין טעם לספר את סיפור מולאן אם היא הייתה גבר מההתחלה (או שיש טעם, אבל זה כבר לא אותו סיפור.)
או
שחושבים שהיא רק דמות שמטרתה לשבור סטריאוטיפ, אבל בעצם יש לה תפקידים משמעותיים לאורך העלילה, והבסיס הקלישאתי נשכח מייד ולא משפיע על ההמשך.
כמו שאמרתי,
יש מקרים שבהם ממש לא מפריע לי שהדמות על המסך היא לא כמו שדמיינתי אותה כשקראתי את הספר ויש מקרים שכן. זה מקרה שכן. לא מאמין שיש מישהו שקרא את הספר ודמיין שהיא נראית כמו השחקנית השחורה (וגם לא כמו אלכסנדרה דדריו, שגם זה כמו שאמרתי בעייתי, אבל איכשהו אז זה עבר בשקט. {או שלא? סרטי פרסי ג'קסון לא ממש קיבלו שירי הלל בביקורות בלשון המעטה, ובמיוחד לא מדורון.})
אני מרגיש שכל אחד מאיתנו קרא סדרת ספרים אחרת
בספרי פרסי ג׳קסון שאני קראתי זה ממש לא המשמעות או המטרה של הדמות.
אתה כל כך נכנסת לפרשנות הזאת, שאתה כבר בטוח שזה ממש מה שכתוב בספרים ושאי אפשר לקרוא את הספרים אחרת, מה שכמובן לא נכון.
אני לא הרגשתי בשום שלב בספרים שיש משמעות לכך שהיא בלונדינית או שהיא באה לשבור איזה סטריאוטיפ או משהו, ואני בטוח שאני לא היחיד שלא שם לב לדבר כזה בטקסט.
אם היה איזה עניין שכזה עם הדמות שלה, הרי שהוא לא היה בפרונט ובוודאי זה לא המאפיין החשוב ביותר שלה כדמות.
אל תהפוך סאבטקסט (שאני אפילו לא בטוח שבאמת היה כוונת הסופר ולא משמעויות שקוראים מסוימים מצאו בפרשנות שלהם לספרים) לטקסט ובוודאי שלא לעיקר הטקסט.
והרי ידוע שבקהילות מעריצים שכאלה, קאנון, פאנון, headcanon, תיאוריות מעריצים ופנטזיות אישיות נמזגים ונמהלים זה לתוך זה שוב ושוב.
וראה כאן.
אגב, הסופר עצמו הוא היוצר של הסדרה
מה שאומר שהוא לא כתב את העניין הזה כאלמנט משמעותי בדמות שלה, אלא סתם ציין שיש לה שיער בלונדיני כמשהו כללי ולא יותר מדי מהותי.
אם זה באמת היה משמעותי לסופר אז הוא לא היה משנה את זה בסדרה.
ולמקרה שתטען שהפעילו עליו לחצים על מנת שתהיה דמות שחורה בשלישיה, אז אגיד שהוא יכל להפוך את גרובר לשחור (כמו שעשו בסרטים) או אפילו את פרסי לשחור ומבחינת גיוון זה היה לחלוטין מתקבל.
אבל לא, הוא החליט להחליף דווקא אותה לשחורה, מה שאומר שזה כלל לא משמעותי לו צבע השיער שלה, והוא הרי תכל׳ס הסופר שכתב את הסיפור.
זה בסדר למצוא בסיפור פרשנויות שהסופר לא התכוון אליהם, אבל בוודאי שאין להפוך אותם לליבת הסיפור ברמה שלא ניתן לשנות אותם.
עובדה שלי ולרבים אחרים השינוי הזה מפריע.
כי בספרים זה כן מורגש, וגם אם לריורדן עצמו זה כבר לא מהותי, לפחות באיך שהדמות שלה מוצגת בהופעות הראשונות שלה זה ועוד איך מהותי ומורגש. אם לריורדן וכן לאחרים (גם דדריו, אגב) השינוי הזה לא מפריע, אז שיהיו בריאים; ואני שוב מדגיש שיש מלא דמויות אחרות במלא זיכיונות אחרים שממש לא היה מפריע לי או אפילו מזיז לי לראות שליהקו להם שחקן שחור. כן, כולל אפילו סופרמן שחור.
לחלק מהאנשים זה מורגש בספרים
לחלק אחר, כמוני למשל, זה כלל לא מורגש.
ועם כל הכבוד, כשמעבדים יצירה לא צריך להתחשב בכל מה שקבוצה מסוימת מהקוראים רואה כמשהו חשוב בטקסט.
מה גם שאם תוריד מקבוצת המתלוננים על אנאבת׳ השחורה את אלה שהמניעים שלהם, אם יודו בזה ואם לא, הם תכל׳ס גזעניים (אתה, אני מניח, לא כזה, אבל יש בהחלט כאלה בתוך עדת המתלוננים על הליהוק הזה), תגלה שהקבוצה הופכת להרבה יותר קטנה.
ובכל מקרה, בוא, זה סך הכל עיבוד, הוא לא חייב להיות אחד לאחד המקור.
אז פה אין באנאבת׳ את הפרשנות שהזכרת, סבבה, זה עיבוד אחר וזו אנאבת׳ אחרת ואין בעייה שתהיה שונה.
אחרי השינויים המטורפים שהסרטים עשו שכמעט לא השאירו זכר למקור, אני חושב שאפשר לחיות בשלום עם שינוי שכזה.
אז כנראה שאונליין צודקת והקולנוע והטלוויזיה מתקרבים לתיאטרון.
כאילו תכלס מפריע לי גם לראות עיבודים נשיים או פלשתינאים למחכים לגודו כי בקט הדגיש שזה מחזה שנכתב לדמויות ממין זכר וללא לאום, אבל אני מאמין שמי שאריאל השחורה ואנהבת' השחורה מפריעות לו ממניעים שהם 100% גזעניים הם המיעוט שבמיעוט והשוליים שבשוליים; במקרה של אנהבת' זה בדרך כלל הנימוק שנתתי ובמקרה של אריאל זה כי היא דמות אירופאית. ברור שיש גם גזענים נטו, כמו אלה שקפצו רק כדי להגיד "סם כושית" על הריבוט של אייקארלי וזאת למרות ששתי השחקניות השחורות שהוסיפו משחקות דמויות אחרות לגמרי ולא את סם, אבל זה לא המקרה כאן. אני גם בטוח שטקרוי לא גזענית.
נאמנות כפולה
עם רוברט דאוני ג'וניור שמשחק 4 דמויות שונות!
קראו לזה "האוהד", וזה ברשימה
(ל"ת)
כדאי לתקן את השם ברשימה
נאמנות כפולה זה התרגום הרשמי. האוהד זה גם לא ממש תרגום טוב (וגם אם הספר תורגם כך).
לא מאמין שהאינטרנט שיקר לי.
אם אפילו לו אי אפשר להאמין, למי כן?
האוהד זה התרגום לספר ולא לסדרה
(ל"ת)
האינטרנט לא משקר, הוא טועה בלי כוונה. רק צ'ט GPT משקר.
(ל"ת)
הרוח ומולי מגי
כן, אני רציני. לא, אני לא צוחק.
הקטגוריות לשמירת הסף של עין הדג זה משהו.
(ל"ת)
זה נחשב?
הסדרה התחילה ב 2021 ונגמרה בינואר 2024
נחשב.
(ל"ת)
מאשר
הסדרה חמודה ומצחיקה ויש לה סיום העונה מאוד חכם ומרגש באופן מפתיע.
לגמרי.
פרק הסיום הכניס אותי לכמות דמעות שלא חוויתי מעולם המטלוויזיה
ההכרה של יהונתן במועמדות של הסדרה ברצינות באמת ממשמחת אותי.
(ל"ת)
מה שאנחנו עושים בצללים עונה 6
אין לי מושג אם זה נחשב, אבל אני בהחלט אצביע לה.
Kaiju No. 8
אחת מסדרות האקשן הכיפיות של השנים האחרונות. לכל מי שקיווה שיעשו באטל שונאן עם גודזילה.
Pokemon Concierge
לא שכחתי ממנה למרות שיצא בשבוע האחרון של שנה שעברה. סדרה מקסימה, מרגיעה ומהממת ויזואלית. סטופ מושן בעולם של פוקימון!
תרגיע עונה 12
העונה האחרונה לסיטקום הארסי והמשעשע של לארי דיוויד. היו שלום ותודה על הצחוקים.
Yatagarasu: The Raven Does Not Choose its Master
אני יודע שבטח לא יצביעו לה אבל אחת הסדרות הנהדרות ביותר השנה הייתה בכלל סדרת אנימה על תככים, יריבויות ואינטריגות פוליטיות בממלכה מבודדת בהרים של יפן. אה, והם כולם משני צורה שיכולים להפוך להיות עורבים. מומלץ מאוד!
אני תמיד בציד אחר יצירות. עם תככים ואינטריגות פוליטיות
לצערי לא מצאתי ולו סדרה אחת כזו השנה (אבל כמות מכובדת של סרטי קולנוע)
What If? Season 2
עונתה השלישית והאחרונה של "מה אם?" כבר בפתח אז זו הזדמנות נהדרת להרים לעונה השנייה, שאמנם חלפה מתחת לרדאר בשבוע האחרון של שנה שעברה אבל אני דווקא די נהניתי ממנה.
The Elusive Samurai
סדרת האנימציה היפה ביותר ששודרה השנה, על אציל צעיר ביפן הפיאודלית שמנסה לכבוש מחדש את הטריטוריה שלו על ידי כך שלא יתקוף, אלא יתמקצע בבריחה מעימותים.
האנימציה בסדרה הזאת כל כך פלואידית ודינאמית שלפעמים הייתי צריך לשפשף את העיניים מרוב שלא האמנתי למה שאני רואה. היא אכזרית, מרתקת ומלאה בקאסט דמויות צבעוני ומשעשע. זו הפקה ממש מושקעת, ואולי הווייב שלה לא יהיה עבור כולם אבל היא שבתה את ליבי.
The Day of the Jackal (2024)
לא הסרט מ1973, למרות שהוא גם מעולה
The Curse
התחילה בנובמבר 2023, הסתיימה ב-2024
ניסיתי לצפות בפרק הראשון
אני ככל הנראה שונא את "חוש ההומור" של נייתן פילדר הוא או קלישאתי מדיי עבורי או לא מספיק מלוטש.
בשלב הזה אני קצת צופה מכור
כי אחרי nathan for you ו-the rehearsal אני אצפה בכל דבר שפילדר חתום עליו.
מצד שני, אני מרגיש שאני יכול לדבר רבות בשבחה של the curse, ואני חושב שזה גם בזכות האינפוט היצירתי של בני ספדי והמשחק המעולה של אמה סטון. בסופו של דבר אני לא בטוח כמה הסדרה הזו היא בכלל קומדיה. הטון שהיא מייצרת מאוד אמורפי בעיניי: מצחיק כן, אבל גם דרמטי, לעיתים מותח ובעיקר מהול בהרבה קרינג' (מכוון לדעתי), כשהפרק האחרון נוסק אל מחוזות של טרגדיה וביזאר באופן נועז שלא ראיתי מגיע ושגרם לי לחשוב עליו עוד הרבה אחרי הצפייה.
אני יודע שהקרינג' מכוון (זאת ביקורת על המעט שראיתי מנייתן בשבילך והקללה)
זאת הבעיה שלי….. אני לא חושב שפילדר טוב בזה.
הוא יודע לזהות הזדמנות לקומדיה אבל משהו בביצוע (מהמעט שראיתי) יוצא מחופף ולא בטוח בעצמו או אכזרי בלי שום סיבה ואפילו באופן דיי מטופש. אירוני אני מעדיף בהרבה את ההומור של חוליו טורז', כן הוא בתסריט, אבל הביקורת החברתית מרגישה יותר אמיתית וכנה כסדרה מאשר מה שפילדר מנסה כ"דוקמנטרי".
חבל כי נראה שבאמת יש לו דברים להגיד אבל משהו לא עבד לי בביצוע שלו ואני לא בטוח שבא לי להתעמק על למה.
Sugar (אפל טי וי)
עם קולין פארל. ניו-נואר נפלא עם קאסט נהדר
moongirl and devil dinosaur
(ל"ת)
חד משמעית.
(ל"ת)
כבר ידעתי את זה
אבל מעבר מהיר על התגובות המחיש לי סופית שהשנה הפסקתי לגמרי לראות סדרות טלוויזיה. אשכרה לא מכירה אף סדרה חדשה שהוזכרה פה.
בכך הושלם מהפך כי לפני שנתיים הייתי הרבה הרבה יותר מעוניינת בסדרות מאשר במה שהלך בקולנוע, והשנה זה בדיוק להיפך. מצד שני מניחה שזה המקום שבו מנוי חופשי לקולנוע והפסקה של כל שירותי הסטרימינג משחקים תפקיד.
לא רק את. 2024 היא נק המפנה.
השנה שכולם דיברו על סרטים, השנה הקולנועית הכי טובה מאז 2019 והשנה שאין כבר קלפים לשלוף כמו משחקי הדיונון או דברים מוזרים. הסטרימינג נותר בשיממון. איך הגלגל מסתובב
השביתה השפיעה קשה יותר על סדרות.
(ל"ת)
לגמרי
מאז 2019, פחות או יותר, אני פריק רציני של טלוויזיה, ובאמת בכל שנה היו סדרות איכותיות בכמות שקשה היה לעקוב אחריה. השנה הרגשתי שיממון רציני, והרוב המוחלט של הסדרות שהתחלתי, פשוט לא היו מספיק טובות. מצאתי מפלט בהשלמה של קלאסיקות קולנועיות.
זאת פרספקטיבה מעניינת
כי אישית צפיתי השנה ביותר סדרות מבדרך כלל והרגשתי שההיצע מספיק מוצלח שלא יהיה לי זמן להגיע לכל מה שמומלץ ורציתי לראות – ומרוב הסדרות שעקבתי אחריהן מאוד נהניתי.
הרבה ממה שצוין פה ולא ראיתי, נמצא כבר מראש ברשימת הצפייה שלי.
מצד שני אני מנוי לכל שירותי הסטרימינג אז אולי עלית פה על משהו (אבל היי, יש לי גם מנוי חופשי לקולנוע!)
מה כל כך הרשים אותך ביבול של השנה הנוכחית?
(ל"ת)
טוב, זה קצת ספוילרים לסיכום השנה
אבל למה לא, דרך מעולה להכין את הרשימה מראש (מתנצל מראש על האורך).
מבחינת הלייב אקשן היו את עונות המשך לסדרות שאני אוהב ונהניתי מהן – "הבנים" חזרה לעונה רביעית כיפית, הייתה עונה אחרונה מצוינת ל"תרגיע", עונה שנייה (ולצערי אחרונה) של מופע שנות ה90 המקסימה ובמיוחד אהבתי ממש את העונה השנייה של "טבעות הכוח", שהתעלתה מעל ומעבר לעונה הראשונה.
מבחינת הסדרות המקוריות, היו כמה וכמה סדרות נפלאות בעיניי: "הפינגווין" שהייתה הפתעת השנה שלי, "פולאאוט" שהייתה מבדרת מאוד, "טד" שאיכשהו התברגה בתוך קומדיית השנה שלי ובחיים לא הייתי מנחש שתגיע למעמד כזה (היא ממש מצחיקה!), "מלחמת הכוכבים האקולייט" שהייתה משב רוח מרענן בתוך הפרנצ'ייז, "אגאת'ה אול אלונג" שהייתה הרבה יותר טובה משחשבתי שתהיה, "פרסי ג'קסון והאולימפיים" שחיכיתי לה ולא אכזבה אותי, ואפילו מאדפטציית הנטפליקס של "אווטאר כשף האוויר האחרון" יצאתי חיובי סך הכל, למרות שהיא לא משתווה למקורית.
מבחינת האנימציה, המצב אפילו יותר נהדר. העונה השישית של "נסיך הדרקון" האהובה עליי הייתה מצוינת (ועוד עונה מגיעה החודש!), "אינבינסיבל" הביאה עונה שנייה אינטנסיבית אחרי המתנה ארוכה, "ארקיין" חזרה עם עונה שנייה מצופה שאמנם יש לי ביקורות עלילתיות כלפיה אבל קשה להכחיש את הכוח בקאסט המשובח שלה וכמובן את הנראות הויזואלית המטורפת;
נהניתי גם מהעונה השנייה של "הרפתקאותיי עם סופרמן" והשלישית של "ווקס מאכינה" שהיו שתיהן עוד מדבר טוב – מה שנכון גם לעונתה השנייה של "מה אם" שאני יותר סימפטי אליה מאחרים, אם כי היא יצאה כל כך מוקדם השנה שבטח קצת שכחתי מהחולשות שלה.
אבל העיקר מבחינתי היו הסדרות המקוריות במדיום האנימה – "מבוכים ומטעמים", "דאנדאדאן", "דרגון בול דאימה", "בלו בוקס", "יאטאגארסו", "הסמוראי החמקמק", "קאיג'ו מספר 8", "Bartender: Glass of God", "Pokemon Concierge", קוד גיאס החדשה, "סולו לבלינג", "מאשל"… אני יודע שזה נקרא כמו ג'יבריש ובכל זאת כל אחת מהן מומלצת מסיבה כזאת או אחרת.
היו כל כך הרבה סדרות אנימה מגוונות ומושקעות שהרגשתי שדחפו את המדיום קדימה, עשו דברים חדשים או התמקצעו בז'אנרים קיימים והוציאו את הטוב ביותר מהם.
אם מחפשים את הטוב ביותר בטלוויזיה, מבחינתי אפשר למצוא כל מה שרוצים באנימה.
וכל אלה בלי שהגעתי אפילו לדברים הפופולאריים יותר ששמעתי עליהם המון ביקורות טובות – תקועות לי עדיין ברשימה "שוגון", "אקס-מן 97", "מר וגברת סמית'", "בעיית שלושת הגופים", "באטמן הלוחם בגלימה", "קוף רע", "בית הדרקון" עונה שנייה, העונה החדשה של דוקטור הו, העונה השלישית של "הדוב" או הרביעית של "רק רוצחים בבניין" ועוד כמה וכמה נוספות.
אפילו "Dead dead demon's dedede Destruction" שעוד לא סיימתי לגמרי יכולה להתברג ברשימת הטובות של השנה אם היא תמשיך כמו שהיא התקדמה.
גם כשאני משווה את הרשימה הארוכה הזו לסדרות שפחות נהניתי מהן (כמו "Hazbin Hotel", "Blood of Zeus", "Uzumaki" או "המשרד" האוסטרלית למשל) מרגיש שהייתה שנה חזקה ומגוונת לטלוויזיה, ואכזבות כאלה לא מורידות ממנה.
אמנם לא צפיתי בסדרות הכי פופולאריות אולי, אבל מבחינת התחושה האישית שלי הייתה פה שנה מנצחת, שגורמת לי לשמוח שחזרתי להשקיע זמן בטלוויזיה.
למי שחובב סדרות פרצייז כמו מלחמת הכוכבים ושר הטבעות
בהחלט היה מבחר טוב השנה. אני מרגישה שלמיט כמה יוצאות דופן היבול השנה היה דל ובינוני.
אני מאמינה שהמיטב מסתתר באנימה
מבחר עצום, שלל סגנונות, ואני בעד אנימציה.
הבעיה שלי עם אנימה היא שאין לי דרך לסנן!
בערך על כל אנימה יש תגובות נלהבות וביקורת משבחות, ואת מנסה לצפות ומופתעת לרעה.
היו כמה אנימות שנהניתי מהן, אבל מספר האכזבות הופך את כל העניין ללא משתלם.
הבאת רעיון לכתבה...
(ל"ת)
הדילמה מובנת
יש הרבה סדרות אנימה שמקבלות הרבה אהדה אבל קצת יותר קשה להיכנס אליהן, וזה מדיום שיש לו את הקווירקים שלו שדורשים קצת הסתגלות.
האמת שכנראה לא הייתי ממליץ למי שמחפש להיכנס לאנימה להתחיל מסדרות חדשות – יש כמה סדרות קלאסיות שיכולות להיות שער כניסה הרבה יותר מתאים, כמובן בהתאם לתחומי העניין וההעדפות של הצופה הספציפי.
מבחינת השנה הנוכחית ההמלצה הכי 'בטוחה' לדעתי היא מבוכים ומטעמים – זמינה בנוחות בנטפליקס, לא דורשת הרבה היכרות מוקדמת עם המדיום ויש לה המון מה להציע (אל תתנו לפרקים הראשונים שלה להטעות אתכם, היא יותר מרק סדרת אוכל).
בוודאות ארחיב עליה בסיכום השנה, עבור מי שזה לא שכנע אותו!
באנימות
יש הרבה מאפיינים שאני לא אוהבת, בלשון המעטה, את זה אני מקבלת.
התגובה המיואשת שלי מבטאת ניסיון מצטבר.
השנה כנראה היה הכי פחות מתאים לכתוב אותה, כי דווקא מצאתי מספר שיא של אנימות טובות – פרירן, מבוכים ומטעמים, דירוג המלכים, יומני הרוקחת.
הביקורות על האנימות המעניינות והמשעממות, החיוביות והשלילות, החכמות והמטומטמות, היו כולן חיוביות.
אז כשאני מחפשת עוד אנימה טובה, אין לי מושג איך לזהות אותה ברשימה ארוכה של אנימות ישנות וחדשות, עם תקצירים וז'אנרים לא מועילים.
משום מה זה נכון גם ללייב אקשן קוריאני, תעשייה שגיליתי לאחרונה. ציונים נדיבים בלי הבחנה.
אני באמת מבין לליבך
לחובבי המדיום גם יש נטייה להאדיר סדרות שלא נראות מושכות או מוצלחות מחוץ לפאנדום שלהן, על סמך התחייבות עתידית שהן ישתפרו או ידע מקדים ממדיום מקורי אחר (מנגות, לייט נובלס, משחקים וכולי).
אני גם חוטא בזה לפעמים, כמו הסדרה החדשה של קוד גיאס שציינתי פה, שרם טרח להזכיר בצדק שהיו לה גם לא מעט בעיות, דברים שאולי יהיו יותר קשים לסספנד למי שקשה לו עם מאפיינים ספציפיים של המדיום.
מהדוגמאות (המעולות) שציינת, אפשר דווקא להבחין במספר מאפיינים שיקלו על חיפוש אחר סדרות לצפייה – סדרות בוגרות יותר עם גיבורים בגילאים מגוונים, עם תקופות היסטוריות או עולמות פנטזיה רחבים ומפורטים, סיפורים שמגוללים הרפתקאות ארוכות טווח או עוקבים אחר מסע אישי/מקצועי של דמות במקום חדש.
אני מציע לנסות להחליט מה לראות על סמך סדרות כאלה שחולקות דמיון לקריטריונים, על פני הביקורות החיוביות או השליליות, ואולי ככה תגיעי לדברים שמדברים אלייך יותר – כי נגיד סדרות כמו בלו בוקס או דאנדאדאן כנראה פחות יתאימו לטעם שלך ומה שאת מחפשת, עם כמה שאני אמליץ עליהן בחיוב.
אם אני אנסה להתאים, הייתי נותן את אלכימאי המתכת, מסעותיו של ארסלן, סמוראי שאמפלו וThe Ancient Magus's Bride בתור התחלה.
אנסה, תודה
אני לא מקובעת על סוגה אחת.
את אלכימאי המתכת אחווה ראיתי בזמן אמת. אני זוכרת שנהניתי.
שכחתי את מרגל x משפחה, אז 5 (זה קציר השנה, לא יבול השנה)
ועוד לא כתבתי למה לא התחברתי.
הניסויים הכושלים האחרונים כוללים את האנימות המהוללות הבאות:
steins gate
סלסילת פירות
link click
mushoku tensei 🤮
משהו עם כנרת ופסנתרן
ועוד הרבה…
איך למות לבד
(ל"ת)
המו"לים, כאן 11
סדרה דוקו מעולה.
פרק 4 של הסדרה זה פרק מז'אנר 'פשע אמיתי' הכי טוב שיצא לי לראות.
דוקו נחשב?
(ל"ת)
כן
(ל"ת)
ג'נטלמן במוסקבה
יואן מקגרגור צופה בהסטוריה של רוסיה מלובי של מלון. סדרה שאיכשהו הצליחה למצוא הרבה יופי ושמחה בתקופות קודרות מאוד, מה שהיה קצת מעודד השנה כי פרספקטיבה.
Code Geass: Roze` of the Recapture
יודע שזה לונג שוט, אבל הפרנצ'ייז של קוד גיאס הוא אחד האהובים עליי ואני מרגיש מחויב לציין אותה.
סדרת המשך חדשה לפרנצ'ייז הפוליטיקה והרובוטים שאמנם לא מגיעה לגבהים של הסדרה המקורית, אבל מצליחה להיות מאוד מבדרת בדרכה וגם להיראות מאוד טוב ויזואלית, וכוללת כמה מסצנות האקשן הטובות של השנה (באנימציה).
עידו בבקשה תגיד שאתה מטריל
התחביב הכי גדול שלך ושלי השנה היה לרדת עליה עם כל פרק חדש. אלא אם אתה מכוון אותה לקומדיית השנה (גם אם היא לא התכוונה לכך) ואז אני מסכים.
ירדתי עליה באהבה
אתה לא יכול להכחיש כמה נהנית מהצפייה רם
וכסדרת אקשן היא באמת הפציצה.
יש לי ציטוטים ישירים שלך מתלהב מסצנות אקשן וטוויסטים, אני אשלוף את ההוכחות!
כן, אבל רומבות ענקיות.
(ל"ת)
!Worth it for the fanservice
(ל"ת)
Star Wars: Tales of the Empire
סדרת האנימציה הזו של מלחמת הכוכבים הייתה הפתעה משמחת, ונתנה במה לדמויות צד שבדרך כלל לא מקבלות את תשומת הלב הזו. חבל לי שהיא כל כך קצרה אבל היא כן מספקת פרספקטיבה מרעננת ומעניינת על היקום הזה.
Photographers of Our Time
אם דוקומנטריים גם נחשבים, הסדרה של נשיונל ג'יאוגרפיק (שקיימת בסטרימינג בדיסני פלוס) שעוקבת אחר עבודתם ושגרת יומם של צלמים מעניינים וחשובים מרחבי העולם, הייתה צפייה נהדרת ששווה אזכור ברשימת סיכום השנה עבורי.
אני מצאתי רק "צלמים", לא הכותרת שאתה שמת
האם בזה מדובר?
למי שזה חשוב: בערך בחמישי יעלו המוקדמות של הסקר הזה. קחו בחשבון.
(ל"ת)
עונה 4
לרגע חשבתי שיהיה כתוב 'לכן מיותר לבקש סדרות כמו שוגון או המפקדת או סוסים איטיים' נרגעתי והבנתי שאני לא צריך לציין את סוסים איטיים. אבל אז שמתי לב שלא כתוב 'סוסים איטיים' וחשבתי לעצמי 'אולי אני חי בעולם משוגע שבו כן צריך לבקש את סוסים איטיים?'. ומיד דחיתי מליבי את מחשבת התועבה הזאת. אנחנו חיים בעולם משוגע, אבל לא עד כדי כך משוגע
לא צריך לבקש את סוסים איטיים.
(ל"ת)
עכשו באמת מצאתי אותם ברשימה
Smiling Friends עונה 2
מדובר לדעתי על התוצר המרענן ביותר שתעשיית הסדרות אנימציה למבוגרים מאמריקה הוציאה מזה שנים, ומוזר לי שהסדרה לא הוזכרה באתר אף לא פעם אחת.
הסדרה עוסקת בקבוצת חברים שעובדים במוסד ששם למטרה לגרום לאנשים לחייך. וכמו שזה נשמע, הדמויות בסדרה אוהבות אחת את השנייה.
זה כל כך מרענן לראות סדרה במדיום הזה שלא מלאה בציניות ומרירות. כלומר נכון שיש עוד סדרות דומות כמו Bob's Burger פיוצ'רמה, ו-"King Of The Hill" שהולכת לחזור עם עונות חדשות, אבל כולן כבר מזמן מיצו את עצמן.
כיום זה בעיקר מרגיש לי שכל סדרה חדשה מנסה להיות ה-Family Guy הבא – צינית מחוספסת ועם הומור וולגרי.
Smiling friends לא הולכים בתלם הזה, ואני לגמרי בעד.
Smiling friends גם מוצאת את עצמה ייחודית כשהיא מרעיפה הרבה חום ואהבה לגזרות האנימציה והיוטיוב.
הסדרה מלאה בשלל סגנונות ושיטות הנפשה שונות, וזה פשוט כיף. כל דמות מקבלת את העיצוב ואת שיטת ההנפשה שמתאימה לה.
הסדרה גם מלאה בהרבה מחוות לאגדות יוטיוב שאם נודה על האמת לא ממש זוכים להכרה מחוץ לגבולות יוטיוב.
וכל זה לגמרי מובן ברגע שאתה מגלה שהיוצרים של הסדרה הגיעו מעולם האנימציה ביוטיוב.
אחלה סדרה עם הומור מטופש עד מטומטם שמצליחה לגרום לי לחייך. ואני דיי בטוח שזאת כל המטרה.