אוי לא.
בשנת 2009 יצא טריילר. טריילר שעשה משהו ייחודי ושונה.
אוי לא.
הטריילר היה לסרט החדש של האחים כהן: "יהודי טוב".
אוי לא.
אבל למההההה.
הטריילר היה סנסציה: במקום טריילר גנרי במונחים של אז, הוא לקח סצנות קטנות ולא קשורות מהסרט, פיסות קול שונות וחיבר ביניהם כמו מוזיקה.
אוי לא.
אבל למההההה.
*אנחה*
זה לא היה טריילר, זאת הייתה יצירת אומנות: הדרך שבה כל צליל נבנה על הקודם, ליצור הרמוניה (שגובלת בדיס הרמוניה) ולרמוז על הסרט הייתה משהו שאף אחד לא עשה קודם.
אוי לא.
אבל למהההההה.
*אנחה*
טוב, ככה זה הוליווד.
מאז שהטריילר יצא, עבר עשור מאז. ומה שהיה המקוריות של אז הוא הקלישאה של היום. קחו את הטריילר של "המשפט של השביעייה משיקגו", הסרט החדש של ארון סורקין:
אבל למהההההה.
סורקין, יוצר שידוע בעיקר בדיאלוגים שלו, רודד בטריילר הזה לפזמון החוזר "כל העולם צופה", תוך כדי שהטריילר לוקח כל טריקת דלת, הנחת מסמך, טקטוק הקלדה ויוצר מהם מנגינה לא מאוד מעניינת. כל רמז לשנינות או דיאלוגים מושחזים נזרק מהחלון. מרעיון מבריק ומקורי לסרט ייחודי, עורכי טריילרים "פיצחו" את הנוסחא לטריילרים "עוצמתיים אך אומנותיים" – "נו, תעשו מה שעשו ב"יהודי טוב" – בין אם זה קשור לסרט או לא. מהברקה לקלישאה.
אוי לא.
אבל למהההההה.
*אנחה*
טוב, ככה זה הוליווד.
בכל מקרה, הסרט החדש של סורקין נראה אחלה (תראו את צוות השחקנים הזה!). חבל שהטריילר שלו כל כך גנרי. חבל ש"לעשות את מה שעשו ב"יהודי טוב"" נהפך למשהו גנרי במידה כזאת שאני מעדיף לצפות שוב פעם בטריילר לסרט החדש של אדם סנדלר.
*אנחה*
טוב, ככה זה הוליווד.
אני מניח שהעובדה שלא ראיתי את הטריילר של "יהודי טוב" (את הסרט דווקא ראיתי, היה אחלה) עזרה לי מאוד להתרשם מהטריילר הנוכחי
וסורקין סוגר פה איזשהו מעגל היות וגם הגיחה הראשונה שלו לקולנוע היתה דרמת משפט שבחנה ערכים אמריקאיים ("בחורים טובים", שסורקין כתב לו את התסריט על פי המחזה המצליח שלו). יהיה מעניין, בשאיפה.
אויש נו עוד צינור ליברלי לתוך הגרון..
אם אתה תכננת להצית עימות פיזי סימן שאתה עומד למשפט על משהו שעשית, לא על מחשבה שהייתה לך.
השוואה לא הוגנת בעיני
הטריילר מעביר את מה שהוא מנסה להעביר, את מרכז הקונפליקט ואת האווירה הכללית של הסרט, בדיוק כמו שהטריילר של יהודי טוב הצליח בזמנו להשתמש בכלי הזה כדי להעביר את הבלבול והנוירוזה שמרכזו.
הטריילר הזה מתאים את הפורמט לסרט שהוא מתיימר לייצג, לא מלביש את הפורמט בצורה גסה מידי ולא הולמת כמו שתיארת את זה כאן.
הבעיה שלי היא שאת הקונפליקט והאווירה
(לדעתי וכו' וזה)
הוא היה מעביר הרבה יותר טוב בלי השימוש בכלי העריכה הזה. הכלי הזה מצביע, בדרכו, על איזשהי חזרתיות, אובדן, בלבול – יש בו משהו שמערער את הקביעות של הצופה על ידי שימוש באלמנטים שונים ברגעים שונים כדי לעשות משהו חריג.
אבל הסיפור של סורקין הוא לא על הדברים האלה: הוא על גיבורים מפוקסים שיוצאים למלחמה נגד מה שהם תופסים כשחיתות וכו'. אולי אני אגלה שאני טועה כשאראה את הסרט, אבל כרגע אני לא מבין למה להשתמש בכלי הזה, חוץ מכך שהוא נהיה קלישאה של טריילרים "איכותיים".
זאת נבלה וזו טרפה
מסכים שהטריילר הזה לא ערוך בצורה הכי טובה, אבל לדעתי הטריילר של "יהודי טוב" גרוע פי כמה. לא אהבתי אותו גם בזמנו, הוא כמו הפרסומת הזאת של "כאב ראש, כאב ראש". אולי הוא גם אחד הדברים שהרתיעו אותי מלצפות בסרט עד היום.
כמו כן, וואו, אני יודע שאדם סנדלר לא מתאמץ ברוב סרטי הנטפליקס שלו, אבל באמת כבר נהיה מוגזם לבקש ממנו להגות מילים באופן ברור? הוא גורם לקורט ראסל ב"אומץ אמיתי" להיראות כמו קלינאי תקשורת.
אתה מתכוון לג'ף ברידג'ס?
(ל"ת)
כן, הוא
(ל"ת)
הכי טוב לא לראות בכלל טריילרים ולהחליט אם לראות על פי טעם אישי וביקורות
(ל"ת)
דווקא הסרט של אדם סנדלר נראה כאילו הוא יכל להיות טוב
אבל רק בתנאי שמישהו אחר היה עושה אותו
תראה, קל לי לאהוב את אדם סנדלר
כי נמנעתי בעקביות מכל הסרטים הבאמת גרועים שלו.
אבל על פי צפייה בטריילרים של הנ"ל, הבעיה שלהם די דומה: הסתמכות על בדיחות קקי-פיפי-פלוצים הכי עצלות שיש. מינוס קונספט, מינוס רעיון, מינוס הכל.
כאן, לעומת זאת – יש פוטנציאל. אמיתי. האם אני חושש מכך שאדם סנדלר שוב עושה קולות מטומטמים? מאוד. אבל יש מצב שהפעם זה דווקא יעבוד.
על זה בדיוק אני מדבר
זה נראה כמו סרט שיכל להיות טוב אם הוא היה נעשה על ידי מישהו שבאמת מנסה ומשקיע ולא עושה בדיחות פיפי-קקי ומדבר בקול מוזר.
התוצאה היא... בין לבין?
כלומר, הסרט מתחיל עם בדיחת קיא, ואז עובר לעוד כמה בדיחות רדודות ונוראיות אבל בין לבין יש כמה בדיחות טובות והסיפור עצמו של הסרט די… טוב? לא מאוד. אבל די. זה ממש לא משהו שהייתי ממליץ עליו למישהו מבוגר, אבל נראה לי שכסרט לילדים (שהוא בבירור נועד להיות כזה) הוא דווקא די מוצלח, למרות שככל הנראה מחר כשייצאו הביקורות כולם ייפלו עליו כאיזה זוועת עולם לא מתוארת רק כי זה לא "יהלום לא מלוטש".
טריילר נוסף
עם פחות גימיקים ויותר עלילה.
יותר עלילה כן.
אבל אני לא יכולה לחשוב על גימיק יותר גימיקי מהקטע עם מכונת הכתיבה…