חתיכות חותכות | Drive-Away Dolls
נתחיל מהטריילר הכי חם מהתנור והכי טוב מהמקבץ הזה: הסרט החדש של חצי האחים כהן. החצי שלא עשה את "מקבת", כלומר.
יואו כמה כיף. אם אחרי שהצמד נפרדו יואל עושה דרמות תקופתיות בשחור לבן ואיתן מגיש סרט פשע כיפי, אני יודע באיזה אולם אני אהיה.
בלתי נשכחים! זה היה דבר פעם!
האם זה פשוט עוד מאותו הדבר? אולי. אני פשוט לא זוכר. הטריילר לא עושה עבודה טובה מדי: הוא מתחיל מוזר למדי וממשיך באופן גנרי להחריד. מצד שני, כמה גרוע העסק הזה יכול להיות אם מראש אנחנו באים בשביל לראות את איקו אואוויס מ'הפשיטה' וג'ייסון סטיית'ם הולכים מכות?
אליאו
פעם טריילר לסרט חדש של פיקסאר, בטח סרט חדש מקורי של פיקסאר, היה סיבה לחגיגה. כעת… קצת פחות.
אחרי הכישלון המסתמן של "אלמנטלי", תפקידו של הטריילר הזה הוא ליצור אצלינו ציפיות לסרט הבא של האולפן. אצלי לפחות הוא יצר ציפיות, אבל לא לסרט פיקסאר, אלא סתם לסרט קלישאות-נחמד כזה, דרימוורקס של העשור הקודם בערך. נגלה שנה הבאה.
זוכרים את ג'יי. סי. שאנדור? פה באתר הומלץ ממש מזמן לעקוב אחרי הקריירה של הבמאי המבטיח, והשתדלתי לעשות את זה, אם כי לא נפלתי מ"משולש הגבולות". אבל איך הבחור הגיע מדברים כמו "הכל אבוד" למה שנראה כמו גירסה נוספת לזוועה שהיא "מורביוס"?
אין לי תשובה ברורה, ואם לשאנדור עצמו יש חזון מיוחד לסרט – הרי שהטריילר הממש גנרי הזה לא מצביע על כך. כאילו… דם של אריה התערב בדם של קרייבן? זה היה אריה רדיואקטיבי או משהו? ואני אמור להתלהב מזה שבסוף יש אזכור לנבל המסקרן ששני מעריצים ציפו לו שנים ארוכות?
נראה שלגל גדות לא הספיק זיכיון "מהיר ועצבני" וגם לא "הודעה אדומה" והיא מחפשת לעצמה אפילו עוד פרנצ'ייז אקשן מטופש – כפי שאפשר לראות בסרט החדש… "גל גדות"? נטפליקס מה נסגר, למה אתם לא מתרגמים את השם של הסרט.
זה טריילר בסדר גמור. לא שהסיפור מסקרן או משהו – ריגול-אקשן שלא מחדש הרבה ועוקב אחרי עלילת "משימה בלתי אפשרית" קלאסית – אבל זה נראה עשוי טוב ועם אקשן סוחף. מצד שני, גל גדות לא באמת קפצה על מטוס וייתכן מאד שאחרי משימה בלתי אפשרית המקורי שיוצא כמה שבועות קודם, מה שלא ינסו לעשות פה יחוויר.
בעיית שלושת הגופים
לפניכם ההצצה הראשונה לניסיון החדש של נטפליקס ליצור את הדבר הגדול הבא: סדרה שאפתנית, רחבת היקף, עם סיפורים עמוקים וקהילות מעריצים. הסדרה מבוססת על טרילוגיית ספרים מצליחה שהרומן הראשון מתוכה זכה בפרס הוגו היוקרתי (ספר אסייתי ראשון לעשות זאת), ועוסקת גם בחייזרים וגם במסעות בזמן.
דבר ראשון: האם אנחנו בטוחים ש"מהיוצרים של משחקי הכס" זאת עדיין מחמאה?
דבר שני: אי אפשר להבין מהטריילר הזה כמעט כלום, וטוב שכך. הוא אפקטיבי, מסקרן, וחוץ מהקטע של משחקי הכס אני די בקטע. רק שהשאפתנות לא תפיל את הסדרה לקרשים.
"נימונה" היא נובלה גרפית שיצאה ב-2015, ואפילו הופיעה בתרגום לעברית. אין לי מושג מה קורה בה.
הטריילר הזה לעיבוד, לעומת זאת, יצא ממש לאחרונה, והוא מעולה. הוא נראה כיפי ואחלה ואני בפנים למרות האנימציה הכל כך כל כך כל כךךךךךך בסיסית הזאת.
ולסיום, קישורים לדברים נוספים ששודרו במסגרת אירוע של נטפליקס שהיה לאחרונה: למשל, הצצה אל מאחורי הקלעים של "ירח המורדים" שם זאק סניידר מתעקש להיות דרמטי אפילו שזה על ההפקה של הסרט, הטריילר החדש ל"הם שיבטו את טיירון" שנראה כיפי במידה לא חוקית וגם הטיזר של "וואן פיס" שלא טרחתי לראות כי אני לא מכיר את המקור, אבל אנשים שמכירים את המקור מתלהבים.
Drive Away Dolls נראה כיף ברמות
שום דבר אחר פה לא ממש יצר אצלי רצון מיידי לצפות בו, אבל הפיקסאר נראה לפחות חביב, הסרט של גל גדות לפחות נראה עם אקשן אפקטיבי, ובעיית שלושת הגופים נראה מסקרן.
אני מאוד מרוצה שג'רלדין ויזוואנאת'ן מתחילה להתברג לפרויקטים גדולים
הבחורה היתה הברקת הליהוק הגדולה של Miracle Workers, וזו סדרה שכוללת את סטיב בושמי ודניאל רדקליף, כן?
מקווה שהסרט הזה יהיה הקפיצה שלה לפרויקטים גדולים וטובים.
"מהיוצרים של משחקי הכס"
זאת עדיין מחמאה אדירה בהינתן וחומר המקור עליו מתבססת הסדרה כבר הושלם.
היוצרים של משחקי הכס הוכיחו יכולות מדהימות בהפקה, ויכולות לא רעות בכלל בכתיבה שמבוססת על חומר קיים.
בבקשה לא. הדיון הזה תושף את האתר כמו הרפס וכל הטיעונים לזכוצם ולרעתם הועלו.
בכל מקרה, יותר מעניין אותי למה נטפליקס בחרו דווקא בטרילוגיה הזאת לעיבוד. לא התחברתי לספר הראשון בכלל.
זו טרילוגיה זוכת פרסים, מאוד מפורסמת ולא אמריקאית (אבל גם לא יותר מדי לא אמריקאית)
אולי לא הבחירה הבנאלית לחלוטין, אבל כן בחירה הגיונית.
כן אני מכיר את העובדות האלו. לא ברור לי עדיין למה דווקא היא לא הטרילוגיה הראשונה שזכתה בכמה פרסים.
ובהזדמנות זו, החוואי וhbo יעבדו את greenbone saga למרות שהיא עלולה להיות קצת דומה ללוחם (ולסמויה ולעיתים אפילו קצת ליורשים).
מותר והכול אבל
אפשר להפסיק להגיד למגיבים "לא" כשהם דנים בנושא שמעניין אותם, ואפילו ולדעתכם זה נושא לעוס? זה יוצר אווירה שלא מזמינה דיונים, שיפוטית מאוד שלא לצורך, ואף אחד שהשתתף בדיון עבר לא מוכרח להשתתף בדיון חוזר.
תודה.
צודק, ויכול להיות שהאביר לא היה בדיוני העונות האחרונות של משחקי הכס. אבל אם יש משהו יותר גרוע מעונות 7 ו8 של משחקי הכס זה הדיונים המעגליים האינסופיים
שצצו בכל מקום בעקבותיהם עד היום.
חוץ מזה שדיימון לינדוף עשה אחרי אבודים עם העונות האחרונות המושמצות את הנותרים המופתית, ווצמן ועכשיו את מיס דיוויס. שואוראנר זה תפקיד כל כך מוזר כך שלא תמיד יש בכלל עקביות בין איכות היצירות. זה לא כמו לדבר על הסרט הבא של במאי מסוים.
אפילו בדברים כמו רמה של הפקה אין עקביות?
מה באמת התפקיד הרשמי של שואוראנר, זה בעצם מקביל למפיק בסרטים?
ומה אתה מגדיר במילה הפקה? אבל אין עקביות.
אומנם התקציב עלה אבל תשווה את הבהירות של העונות אחרונות לעומת הטרנד האפלולי שתקף את העונות האחרונות והמשיך לבית הדרקון (ותקף את כל עולם הטלוויזיה בסוף שנות ה10׳). העונות הראשונות פחות מושקעות תקציבית אך יש להם אסתטיקה יותר נעימה לעין ומקורקעת במציאות. גם בתחום הזה הסדרה חוותה מפלה.
ומה התפקיד של שואוראנר? אין ממש הגדרה. אין להם איגוד, אין קטגוריית השואוראנר הטוב ביותר באמי. מה זה אומר באמת?
ושוב נכנסנו לדיון משחקי הכס עונות 7-8 אבל לפחות זה לא לכיוון החרוש של ״נגמרו להם הספרים״
האמת ששאלתי באופן כללי
אתה כתבת ככלל: "שואוראנר זה תפקיד כל כך מוזר כך שלא תמיד יש בכלל עקביות בין איכות היצירות", ועל זה שאלתי.
אני לא מתמצא, אבל מאיך שאתה מתאר זה כן נשמע כמו משהו שמקביל למפיק בסרטים. לא?
לא. לא ברןר מה זאומא, אולי זה בכלל שם שיווקי. אין איגוד שואוראנרים, אין הגדרת תפקיד. זה משהו מומצא
(ל"ת)
הרי יש מפיקים גם לסדרות טלוויזיה. מעולם לא נתקלתי בקרדיט showrunner by בכתוביות הפתיחה, כתוביות הסיום או בימדב.
(ל"ת)
בימד״ב יצא לי להתקל לפעמים
אני רק לא זוכר לגמרי אם זה היה בקטגוריה של התסריט או של ההפקה (יוצר, לדוגמא, מופיע דווקא בקטגוריית התסריט למרות שמרגיש לי יותר הגיוני לשים אותו בקטגוריית הפקה).
אין להם אפילו קרדיט?
רגע, בעצם – לכל סדרה יש שואוראנר, או שזה רק לסדרות הגדולות או משהו?
לא ידעתי שזה משהו נפרד ממפיק. זה נשמע ממש חור שחור מוזר.
מעולם לא ראיתי קרדיט רשמי של שואוראנר. כמו שכתבתי, תפקיד. נכון יש איגוד התסריטאים, במאים, שחקנים, מפיקים, צלמים, מעצבי תלבושות ? שמעת על איגוד השואוראנריל?
אשמח אפ אחד ישלח קישור היכן ראש באופן אשמח קרדיט שואוראנר בימדס.
אין ממש תשובה לשאלותיך כי זה בהחלט חור שחור. זה מילה שעיתונאי טלוויזיה אוהבים להשתמש ויש כמובן את הריאן מרפי ושונדה ריימס של העולם שאוהבים את המיתןג הזה. אבל מה זה אומר? לפעמים מפיק, לפעמים ניהול חדר כותבים, לפעמים לא דבר מאלו. בקיצור זה סתם שטות.
גם איגוד "מוצאי לוקיישנים לצילומים" לא קיים עד כמה שאני יודע, זה לא הופך את התפקיד לפחות אמיתי או חשוב
שואוראנר זו לא שטות אלא תפקיד מאוד חשוב שכשמחליפים שואוראנר לסדרה זה חדשות ויכול להשפיע מאוד על הסדרה (דוגמאות בולטות זה המתים המהלכים, הבית הלבן ובנות גילמור).
בתכלס זה במאי-עורך-מפיק-תסריטאי וכו' וכו'. הגדרת התפקיד שלו היא לא ברזל כי זה תלוי במה הוא רוצה להתעסק יותר או להתעסק פחות, אבל בעיקרון בזמן שרוב האנשים מתעסקים בפרק אחד בכל פעם (לדוגמא במאי שמביים את הפרק שהוא אחראי עליו וזהו), שואוראנר אחראי שהסדרה תעבוד כמכלול עונתי/סדרתי. זה אומר לא רק לוודא שהתסריט עובד באופן עונתי, אלא גם שהמראה של הסדרה תואם למרות במאים וצלמים שונים, שיש איזון מבחינת רגעי שיא ושפל, שהעריכה מתאימה וכו' וכו'.
מופיע לרוב כcreated by
אבל גם יכול להיות כמפיק ראשי או כותב
זה הכי קרוב בהקבלה שלו לבמאי
אבל בתכלס זה במאי-עורך-מפיק-תסריטאי וכו' וכו'. הגדרת התפקיד שלו היא לא ברזל כי זה תלוי במה הוא רוצה להתעסק יותר או להתעסק פחות, אבל בעיקרון בזמן שרוב האנשים מתעסקים בפרק אחד בכל פעם (לדוגמא במאי שמביים את הפרק שהוא אחראי עליו וזהו), שואוראנר אחראי שהסדרה תעבוד כמכלול עונתי/סדרתי.
לרוב זה אנשים שמגיעים מעולם התסריטאות ובעלי נסיון בתחום, אבל לא רק. אחד מהסיבות השוליות למחאת התסריטאים טוענת שמודל הפקת הסדרות בסטרימינג מונע ניסיון בהפקה עצמה מתסריטאים צעירים (כי הם רק כותבים תסריט ואז הולכים הביתה ולא נמצאים לאורך הצילומים כמו בסדרות בטלוויזיה המסורתית) מה שימנע מהם להיות השואוראנרים של ה"מחר".
למשחקי הכס היו נפילות כאדפטציה גם כשעוד היו להם ספרים לעבוד איתם
לא אומר שהסדרה לא טובה, אבל נפילות וחוסר הבנה של המקור היו גם היו(לראות עיניי כמובן)
איך זה קשור לתגובה שלי? לא דיברתי על זה, אבל כן ציינתי שהדיון נחרש לגמרי וכל טענה הועלתה אינספור פעמים, כולל הטענה שהעלת.
(ל"ת)
לא קשור. פשוט רציתי להגיד את זה
ובריפרוף לא מתחייב התגובה שלך נראתה מקום יחסית מתאים לזה. בדיעבד זה ברור שלא בעניין שלך לדבר על הסדרה הזאת מצטער ואשתדל לשפר את הבנת הנקרא לפעם הבאה.
אה ובכלל ניסיתי להגיב לתגובה אחרת שלך
זאת שנגמרת ב- "…לפחות זה לא הכיוון החרוש של נגמרו להם הספרים"
המשפט לא נאמר כאיזו אענה שלי אלא כדוגמה לכל הדיון הבלתי פוסק הזה.
אבל אם ממש בא לך להיכנס לזה, העונות האחרונות שוחטית את כל התמות של הסדרה, עוקרות את התוכן והאופי לכל הדמויות ומראות אפס הבנה לחומר המקור. זה שונה לגמרי מנפילות נקודתיות.
הסרט של פיקסאר הוא לילדים בלבד, כן?
בתור הורה הלב שלי רק מתחיל לטפס בחזרה.
כמו "חלכן היה נמזר" של לואיס פאג'ט, כילד זה מגניב, כמבוגר זה מחריד/טראגי.
לנימונה יש מאה אחוזי טריות בעגבניות,
וציון של 8.2. אמנם רק 24 ביקורות, ועדיין..
אנחנו חיים בתקופה שכדאי מאוד להיות סרט מצוייר. כל עוד אתה לא מבית דיסני.
ושוב, אציין שכמו עם ספיידרמן - מוגזם בעיניי.
(ל"ת)
זו תקופת השיא של ההתלהבות מהז'אנר
מסתבר מאוד שבעוד כמה שנים, אחרי עוד הרבה סרטים מוצלחים וכאלו שפחות, כולנו נביט לאחור ונאמר: "בעצם זה לא היה כל כך מגניב".
מה שבעצם קורה עכשיו עם פיקסאר.
אנשים אומרים את זה, אם כבר, על פיקסאר של היום
לא שמעתי שאנשים אומרים את זה כשהם מביטים לאחור לתור הזהב של פיקסאר בין השנים 1995 ל-2010.
הרוב עדיין מעריצים את הסרטים שפיקסאר הוציאו באותם שנים (למעט מכוניות), לא ראיתי שזה השתנה עם הזמן.
אוקיי, אבל נמאס מסגנון האנימציה שלהם
ויש אהדה עצומה לסגנון החדש, שמוסיפה מאוד להתלהבות מהסרטים האלו. הגיוני שפתאום בעוד כמה שנים והמון סרטים, אנשים ימאסו בסגנון ששולט עכשיו, ואולי אפילו יחליטו פתאום שכמה שיותר ריאליסטי יותר טוב.
בוז לצופי אנימציה שמחפשים ריאליזם.
בוז אני אומר לכם!
באמת מה הטעם?
כלומר, אני מתלהבת לראות אנימציה ריאליסטית, מתרשמת מההתפתחות, ומחכה לדילוג על עמק המוזרות בעיצוב דמויות אנושיות, כי אז תהיה אלטרנטיבה ללייב אקשן עם תוצאה זהה. זה בדיוק מה שזה – סוג של לייב אקשן.
זה באמת יתכן
אבל עדיין ימשיכו לאהוב את הסרטים הללו.
זה כמו שכיום ה-CGI כבש באמריקה את המקום של האנימציה הידנית, אבל זה לא הוריד מההערצה לסרטי האנימציה הידנית הקלאסיים.
ולראייה, פה באתר, מלך האריות הפך לסרט האנימציה האהוב ביותר על גולשי עין הדג, כשהגיע למקום הגבוה ביותר לסרט אנימציה ברשימת 55 הסרטים האהובים ביותר.
ממש לא הצלחתי להתלהב מ"Drive-Away Dolls"
לא אלך על הבדיחה השחוקה של AI, אבל זה נראה פחות כמו סרט של האח כהן ויותר כמו מישהו שמנסה לחקות את האחים כהן באופן גרוע. שני טריילרים שנראים הרבה יותר טוב הם של "כסף מטומטם" של קרייג גילספי (על פרשת המניות של "גיים סטופ") והטריילר של "Bottoms" של אמה סליגמן, שאני מקווה שיהיה יותר מוצלח מ"שבעה בייבי". אה, וגם יש את הטריילר של "Landscape with Invisible Hand" שנראה מאוד מוזר אבל גם חמוד ובעיקר מסקרן אותי כי זה הבמאי של "גזעיות" ו"חינוך רע".
שאר המקבץ נראה סבבה, פרט ל"בלתי נשכחים" שנראה מאוד נשכח ו"קרייבן" שנראה כמו עוד "מורביוס". כלומר, מטופש ומיותר. פשוט תעשו כבר סרט של "סיניסטר סיקס", סוני!
אני כבר יכול לראות את סצינת הקרדיטים של "קרייבן":
*חוץ. יער. לילה. קרייבן מגיע לקרחת יער ריקה ומחכה. פתאום הוא שומע רעש מעליו ורואה את הנשר נוחת עם החליפה שלו*
הנשר: "סרגיי קרבינוף, אני מניח."
קרייבן: "בארץ שלי היינו צדים חיות כמוך. תן לי סיבה לא להוסיף את הכנפיים האלו לאוסף שלי."
הנשר: "אנחנו מקימים צוות קטן וחשבנו שתרצה להצטרף."
קרייבן: "מי זה 'אנחנו'?"
*יש רחש בעצים וקרייבן מסתכל ורואה משהו זז מהר ביניהם. הוא מושיט יד לרובה החצים שלו ואז מורביוס קופץ ונוחת ליד הנשר*
קרייבן: "מה בדיוק אתם רוצים ממני?"
מורביוס: "שתעזור לנו ללמד את ספיידרמן לקח שהוא לא ישכח."
קרייבן: (אחרי זום איטי על הפנים שלו) "…הו דה פאק איז ספיידרמן?"
*קאט לשחור*
שמת קאט בדיוק ברגע הנכון
מאחר וגם סוני לא בדיוק יודעים מי זה הספיידרמן שהם מדברים עליו.
זה לא טום הולנד כי הוא ביקום מקביל, והם עדיין לא אישרו רשמית שזה אנדרו גארפילד (אבל גם לא הכחישו, מצד שני), אז מי זה?
אולי זה בכלל ליהוק חדש?
בקשר לפרידה של האחים כהן
זכרתי שקראתי שהם נפרדו כי אית'ן לא רצה להמשיך לעשות סרטים, אז איך זה שעכשיו הוא מביים סרט? אם הוא דווקא כן רוצה, למה שלא יחזרו ליצור ביחד?
וואן פיס אכן נראה לא רע באופן מפתיע
כלומר אני עדיין חושבת שזה ממש לא חומר שמתאים לעיבוד לייב אקשן
ולמרות זאת, הטיזר מספק אופטימיות זהירה
זה טוויסט מעניין
גל גדות תקבל כוכב בשדרות הוליווד
מצד אחד, היא לא ממש עשתה מספיק לדעתי כדי לקבל כוכב
מצד שני, ישראלית שיש לה כוכב בשדרות הכוכבים בהוליווד? הידד!
היית פעם בשדרה?
כי בתור מישהו שגר באל.איי והיה בשדרה עשרות פעמים, בחיי ש 90% מהשמות שם הם בלתי מוכרים לי לחלוטין וכוללים לא מעט שמות של זמרים או אנשים שאמונים על הצד הטכני של סרטים.
האם אי פעם הייתה בשנים האחרונות
סדרה שיצאה בכוונה להיות "הדבר הגדול הבא" ואכן קיימה? (מתנצל מראש על הניימדרופינג) כלומר, אני מניח שיש (ואשמח לדוגמאות), אבל מרגיש לי שבשנים האחרונות הסדרות הגדולות התחילו בלי הרבה באזז (בשלוף: דברים מוזרים, ריק ומורטי, משחק הדיונון, ברידג'רטון, יורשים, שובר שורות וגם משחקי הכס עצמה). הדוגמאות היחידות שאני יכול לחשוב עליהן כיוצאות דופן הן "סמוך על סול" ו"בית הדרקון" שזאת לא חוכמה כי הן ספינאופים, אבל מלבדן עולות לי סדרות שלא היה להן באמת השפעה תרבותית ניכרת: וויצ'ר, טבעות הכוח, ווסטוורלד (אולי אם היא הייתה נגמרת בעונה הראשונה), מחזור כישור הזמן… האם המוח שלי עושה צ'רי פיקינג לעצמו או שזה באמת דפוס אצל סדרות שדוחפים לנו מראש שיהיו הלהיט הגדול הבא?
דה לאסט אוף אס.
(ל"ת)
אם היו לי מיליון דולר על כל טריילר לסרט שראיתי היום בו הגיבור נלחם ב-6 אנשים שבאו להרוג אותו וקורע להם את התחת, היו לי היום שני מיליון דולר.
שזה לא רע, סה"כ.
כמו שכתבתי בדף הסרט, הסרט של גדות נראה רציני מדי
אני מבין שכולם רוצים לחקות את טום קרוז ו"משימה בלתי אפשרית", אבל יש פרצ'ייזים שהם פשוט אנומליה: רובוטריקים, מהיר ועצבני. ונסיון לחקות אותם סתם יוצא מוצר משעמם.
אני הייתי הרבה יותר שמח לראות אקשן מטופש בסגנון שנות ה 80, עם אולי קצת יותר בדיחות