מינארי
לא מכבר סיפרתי לכם כי את הרימייק האמריקאי של "השם שלך" יביים אחד, לי אייזק צ'ונג, שהסרט האחרון שלו "מינארי" זכה לשבחים בפסטיבל סאנדנס; זה סרט אודות משפחה קוריאנית שמחפשת חיים חדשים בחווה בארקנסו.
A24 רכשו את זכויות ההפצה של "מינארי", בו מככב סטיבן יואן, והטריילר עושה חשק לצפות בו כמה שיותר מהר, אם כי תאריך יציאה מסחרי עוד אין (זה בסדר, אנחנו מבינים מדוע).
ובכל זאת, אהבתי יותר את הפוסטר.
חדשות העולם
יש גם טריילר חדש לסרט של פול גרינגראס ("קפטן פיליפס") אשר חוזר לשתף כאן פעולה עם טום הנקס. "News of the World" עוסק באלמן שבאמריקה של אחרי מלחמת האזרחים שמנסה להשיב נערה אשר נלקחה לפני שנים על-ידי שבט ילידים אל הדודים שלה; השניים עוברים מסע של מאות קילומטרים כדי למצוא מקום לו הנערה תוכל לקרוא בית – דבר שהוא קצת בעייתי מכיוון שהנערה בכלל רוצה לחזור לשבט שחטף אותה.
הסרט מבוסס על ספר של פולט ג'יילס ("נשות אויב") והוא צפוי לצאת בדצמבר. אולי. נראה.
אני בטח לא הראשון שעושה בדיחה על השם העברי של Free Guy, אשר גורם לו להישמע כמו דרמה ישראלית שמכוונת לאופיר, ולא קומדיית אקשן עם ריינולדס בה הוא מגלם דמות רקע בכותר סטייל GTA. עד כה הסרט פשוט נראה כמו עוד סרט דדפול, אבל ג'ודי קומר ("להרוג את איב") פה, כפרה עליה, וגם טאיקה ואיטיטי, אז אתן לזה צ'אנס. גם הסרט הזה צפוי לצאת בדצמבר, אם כי השחקנים עצמם לא בטוחים בכך.
אנימניאקס (ריבוט)
אנימניאקס חוזרים, ודאי שמעתם משהו על כך. הריבוט של הולו מחזיר את המדבבים המקוריים ואת ספילברג כמפיק, וכעת אנו זוכים להצצה ראשונה אל הסדרה:
אוקיי, נחמד. כלומר, פרודיה על "פארק היורה" זו קומדיה קלה ועצלנית, וחסר לי הטירוף של המקור, אבל מה באמת אפשר ללמוד מקליפ בן דקה וחצי? אני בכל אופן משועשע מכך שפלטפורמת סטרימינג ששייכת לדיסני מעלה סדרה שעוסקת באחים וורנר.
"מנק" של דיוויד פינצ'ר ונטפליקס זכה לטריילר. למי ששכח, הסרט יעסוק בתסריטאי הרמן מנקייביץ' אותו יגלם גארי אולדמן, אשר צריך להשלים את התסריט של "האזרח קיין". אביו של פינצ'ר כתב את הסרט בשנות התשעים ופינצ'ר תכנן כבר אז לביים אותו – אבל האולפנים לא נאותו לאשר סרט בשחור-לבן. מזל שלנטפליקס לא אכפת, לא כל עוד הם יכולים להוסיף סרט של דיוויד פינצ'ר לרזומה שלהם ואולי סוף סוף לזכות באוסקר לסרט הטוב ביותר.
על אף השחור-לבן (או שמא בזכות?), הויזואליה מהממת, כמצופה מהצלם שפינצ'ר הביא עמו ממיינד האנטר. גם גארי אולדמן נראה פה נהדר אבל זו לא חוכמה איתו. גם אם הסרט לא יהיה משהו (ואני בספק), לפחות מצפה לנו חוויה שנראית טוב ומשוחקת היטב
העמדה
אוקי, לא הגיוני. חלף שבוע בלי עיבוד למשהו של סטיבן קינג. חייב להיות משהו… אה, הנה!
מגניב.
"העמדה" הוא ספר של קינג מהשנים המוקדמות שלו (1978) שזוכה כעת למיני-סדרה ב-CBS All Access. אני לא יודע אם ההפקה החלה לפני או אחרי הקורונה (טוב נו בדקתי. לפני) אבל עלילת הספר / הסדרה עוסקת במגפת שפעת שכמעט ומחקה את האנושות. הסדרה בת 10 הפרקים (בכיכובם של ג'יימס מרסדן, אמבר הרד ווופי גולדברג) תחל שידוריה בדצמבר.
לופין השלישי: הראשון
בינתיים, במחוזות האנימה: "לופין השלישי" הוא אחד המותגים הוותיקים, המצליחים והמהנים שיפן אי פעם הפיקה. זו סדרת הרפתקאות בכיכובו של הגנב הג'נטלמן ארסן לופן השלישי, אשר טוען כי הוא נכדו של ארסן לופן המקורי (גיבור ספריו של מוריס לבלאן. הוא אגב הכעיס פעם את ארתור קונאן דויל עם הספר "ארסן לופן נגד הרלוק שולמס").
הזיכיון הזה ראה סדרת מנגה, מספר רב של סדרות אנימה, ספיישלים וסרטי קולנוע (כולל הראשון באורך מלא של הייאו מיאזאקי, זמין בנטפליקס ישראל). אם אתם דואגים מזיכיון מסובך מלא ברפרנסים ובפיתולי עלילה – אל. ניתן לצלול אל תוך רוב הסרטים ולהבין מיד מי מה ומו, כי אין בהם הרבה המשכיות. תחשבו יותר בכיוון של ג'יימס בונד, פחות הנוקמים.
לפני מספר חודשים שוחרר – לראשונה בתולדות לופן – סרט CGI באורך מלא, כזה שלא יבייש את פיקסאר: "Lupin III: The First" – סרט מוצלח ביותר בו לופן מתעסק עם נאצים, ועם וייב חזק של "הרפתקאות טינטין: תעלומת החד-קרן".
בעוד כשבועיים ייצא הסרט גם לאקרנים בארה"ב (עם דיבוב לאנגלית) ולכבוד כך שוחרר טריילר שעשוי לשכנע אתכם לתת ללופן וחבריו צ'אנס:
"חדשות העולם" הוא אחד מהספרים הכי טובים שקראתי
(כלומר, אחד הספרים שסיימתי והרגשתי צורך להשאיר בבית, בניגוד להרגל שלי בשנים האחרונות לקרוא ספר ואז לזרוק אותו לספריית הרחוב/האדם הראשון הקרוב אליי)
הטריילר… לא ממש קולע לדברים שאהבתי בספר, אבל אני מחליט לשמור טיפה על אופטימיות. לא בטוח למה.
בנוגע לטריילרים אחרים: "מינארי" שבה את ליבי ב"סטיבן יואן", "לשחרר את גיא" איבד אותו ב"חחח זה כמו דדפול", מנק.. אני מחכה לעוד טריילר בשביל לשפוט לכאן או לכאן והחידוש של האנימאניקס קצת ביאס אותי עם סגנון האנימציה שלו וגם בהחלט הקצב הקצת איטי מדי, קצת ברור מדי, קצת… חלש? אבל מחזיק אצבעות עבורו.
פול גרינגאס
אני מבינה את החיבור עם טום הנקס ועדיין, "קפטן פיליפס" הוא ממש לא הסרט הראשון שהייתי חושבת עליו כשאומרים פול גרינגאס…
אכן
רציתי לציין באמת את Green Zone אבל מסכן הבמאי, כמה אפשר להזכיר לו את הלהיט האחד הזה שלו כל חייו.
זה היה בציניות או ש-Green Zone הוא באמת להיט ופספסתי?
אני, בכל מקרה, חושב על 'טיסה 93' המוצלח כשאומרים לי פול גרינגראס.
אז למה בעצם הולו?
למה WB מכרו להולו של דיסני את הזכות להפיק סדרה חדשה?
וורנר מכרו את חלקם בהולו באפריל 2019, הפרויקט הוכרז בינואר 2018.
בכל אופן וורנר עדיין מפיקים את הסדרה, וזה עניין טבעי בתעשייה; סדרות רבות מופקות על-ידי חברת הפקה ששייכת לאולפן X ומשודרת בפלטפורמה של חברה Y (סתם דוגמה שעולה בראש: "סקראבס" שהופקה על-ידי חברה של דיסני אך שודרה 7 שנים ב-NBC של יוניברסל). אלה יחסי גומלין טבעיים בתעשייה.
על אף או שמא למרות?
(ל"ת)
תוקן, תודה
אוף, למה האנימציות היום כל-כך מכוערות?
לא יכלו להעתיק גם את האנימציה של פעם? כמחווה, לפחות?
מחזק מאוד ומבואס ביותר מהמצב הזה
כולי תקווה היא שלפחות המצב הוא תופעה של שיפור תנאי השירות של אנימוטרים אז אי אפשר לכלוא אותם לעד ולבקש מהם לייצר דברים מושלמים, אבל יודע בלב שזאת לא הסיבה.
הרושם שלי זה שהסיבה העיקרית זה שיקולי תקציב וזמן, ראיתי דוגמאות של אנימטורים מעולים מפיקים באופן עקבי תוכן ירוד רק בגלל חוסר בתקציב ולו"ז צפוף מדי, אבל אם ככה למה עד שנות ה90 היו תקציבי עתק להשקעה באנימציה והיום אין? או שאולי זה שכר האנימטורים שעלה וייקר את העסק?
חס ושלום!
כלומר, אני לא צופה אדוק של הסדרה המקורית, אבל אני חושב שטינטין היה הצלחה, ושמח לראות כל סרט אנימציה יפני שאינו "אנימה" (אם כי הוא מן הסתם יותר אנימה מרוב סרטי האנימציה היפנים כיום…)
אה, התכוונת לאנימניאקס? ובכן, הדמויות הראשיות בקליפ הן קריקטורות של בני אדם אמיתיים, והן באמת זקוקות לסגנון פחות ממוחשב ויותר "עגול" עם קווי מתאר יותר עבים (זה למה הדמות של שפילברג תמיד הייתה נראית פחות טוב בסדרה המקורית, ומצד שני היא מתרגמת הכי טוב לסגנון הנוכחי…) אבל כדי לשפוט את הסדרה צריך יהיה לצפות באחים וורנר* בתור דמויות ולא בתור מודלים בלבד.
________
*אגב, כמה מרוויחים מזה? ואם כבר שמות של אולפנים, מה למה החליטו לוותר על FOX? ולמה האמוטיקונים נראים כך?
הוורנרים נראים יחסית בסדר, אבל כל מה שמסביבם נורא. אני עוד יכול להבין את השימוש ב-puppet rigging או האסטתיקה השטוחה ונטולת ההצללות של הדמויות, אבל מה הקטע עם הצללים על הקרקע? בחלק מהשוטים הם אליפסות, באחרים הם לא קיימים.
בכל מקרה, אני מקווה שהפסטיש על הלהיט הקולנועי הגדול ביותר של 1993 הוא יותר אינדיקציה לקהל היעד של הסדרה ופחות לשנה שבה ההומור שלה תקוע.
אולי יש תקווה
לפי הראיון הזה עם האנימטורים נראה כי הם ניסו לשחזר את האנימציה של פעם, ויש איזושהי מחשבה מאחורי הסדרה. זה כבר מעודד.
בקצרה, אחרי שהם בדקו מגוון רחב של סגנונות שנוצרו על-ידי מאיירים שונים (מאנימציית צינור גומי שהייתה נפוצה בשנות ה-20 וה-30, והם פנו לסטודיו של Cuphead לשם כך) ועד סגנון של קומיקס צרפתי (יש תמונות באותה כתבה, שווה להיכנס), הם הגיעו למסקנה כי מתוך מגוון האולפנים שעבדו על הסדרה המקורית, הפרקים ש-TMS Entertainment (סטודיו יפני, והוא באמת נהדר) הפיק הם הפרקים האהובים ביותר על הקהל. לכן הצוות של הסדרה החדשה חקר לעומק את הסגנון של TMS, אשר נראה כי היה היחיד בזמנו שהבין כי לשלושת האחים יש זוויות, בניגוד לעיצוב המעגלי שאחרים איירו בלי הבחנה. עיצוב הדמויות החדש הוא הומאז' לסגנון של TMS עם טאץ' מודרני.
הצוות הביא את האנימטורית ג'נביב טסאי שעובדת בוורנר על סדרה אחרת שלהם (שמשודרת בנטפליקס), Green Eggs and Ham. טסאי היא מעריצה של הסדרה המקורית ורצתה לשמר על הלוק המקורי במסגרת של הפקה מודרנית. הצוות חקר לא רק את האנימניאקס המקוריים אלא את מקורות ההשראה שלהם, בין היתר הסרטונים הקולנועיים של הלוני טונס של צ'אק ג'ונס. ההבדל העיקרי הוא שבסדרה הישנה (במודל של TMS) העיצוב היה עם דגש על כתפיים רחבות ופרק כף יד צר, בעוד ההפקה החדשה עשתה ההפך. הם אפילו חשבו על סט כללים לעיניים ועד איזו זווית האישונים יכולים לזוז – לפני שהחליטו שעדיף שהדמויות פשוט יזיזו את כל הראש, כי התוצאות שהתקבלו היו מוזרות מדי.
בכל אופן, אחרי שקראתי את הראיון וראיתי את תמונות ההשוואה, אני קצת יותר אופטימי.
גאי זה לא סתם כמו דדפול
זה כמו שילוב של דדפול, המופע של טרומן, וראלף ההורס.
לי זה גם הזכיר קצת את סרט לגו
(ל"ת)