תריסר מעריצים המתינו שנים לרגע הזה – טריילר ראשון לסרט ההמשך של "אווטאר":
אתם יודעים מה חסרה פה? קריינות של דיוויד אטנבורו, משום שלא ברור אם זה באמת המשך או ספין אוף של "הכוכב הכחול".
הסרט הראשון הוא פורץ דרך ויזואלי, ואני מבין את הצורך להדגיש שגם החדש צפוי להיות מרהיב כמו החתול שלי (שהוא מרהיב. זה כל ההקשר). אלא שבעשור ומשהו האחרונים, הוליווד-שאינה-אווטאר הדביקה את הקצב וכמעט כל סרט עתיר תקציב בימינו הוא מסאג' מתמשך לעיניים – לכן תמוה שבמקום למשוך אותנו עם סיפור שנשמע מעניין, כזה שיצית בנו עניין מחודש בג'ייק ונייטירי (בדקתי בוויקיפדיה. נראה לכם שאני זוכר איך קוראים להם?), האולפן בחר להתמקד באפקטים הבהחלט-בהחלט-מרשימים, אבל לא כאלה שאוכל להעיד שנראים טוב בהרבה מ… נניח, "עולם היורה" החדש.
ברגע האמת בבתי הקולנוע, אני משוכנע ש-"דרכם של המים' ייראה מדהים יותר מכל דבר אחר (למעט החתול שלי), בכל זאת בג'יימס קמרון עסקינן, וזו טעות לזלזל בו. אלא שעל המסכים הקטנים והמצ'וקמקים שלנו, הטריילר נראה כמו עוד בלוקבאסטר טיפוסי, ולא אפוס ויזואלי יוצא דופן שיגרום ל"חולית" להזיע. אני רוצה להיות בעדו, אך מכונת היח"צ לא תוכל להתמקד הפעם רק באפקטים – בטח לא אם הם רוצים שנחזור גם להמשכים הבאים.
בכל אופן, 16 בדצמבר בבתי הקולנוע.
וטריילר נוסף שנראה מדהים אך ריק מתוכן, "אובי ואן":
ייתכן שמדובר בהטעיה (לא פעם ראשונה שדיסני משקרים בטריילרים), אבל פגישה בין אובי ואן לאנקין, כפי שהטריילר רומז שתתרחש, צפויה לפלג את הפאנדום של "מלחמת הכוכבים" בין אלו שרוצים לראות את זה קורה, ובין אלו שיכעסו כי "הקאנון!" באיזה צד אני, אתם שואלים? זה שרוצה לראות אקשן באינטרנט.
שני פרקי הפתיחה יעלו ב-27 במאי.
טריילר מלא ל"בית הדרקון", הספין אוף של "משחקי הכס":
אוי סליחה, שכחתי להמליץ על משקפי שמש לפני הצפייה. מאז "רפאליס" לא ראיתי ריכוז גבוה כל כך של בלונד על המסך, ואני יודע שאין ברירה כי ככה בני שבט טרגריין נראים, אבל אני לא בטוח כמה ברצינות אוכל לקחת עשרות שחקנים עם פאה של ת'ור.
הפרק הראשון ישודר ב-22 באוגוסט.
אך עוד לפני מופע גילוי העריות של הטרגריין, HBO ישדרו את עונה 4 "ווסטוורלד".
אני רוצה לומר שאני לא זוכר כלום מהעונה שעברה כי חלפו שנתיים מאז ששודרה, אבל בכנות? שכחתי מה קרה בה שבוע אחרי שהסתיימה. לפי הטריילר נראה שעונה 4 תהיה מלאה בפאתוס, צילומים עוצרי נשימה וסימבוליזם של פילוסופיה ודת. קיצר, עונה רגילה של ווסטוורלד.
העונה תשודר החל מ-26 ביוני.
טריילר ראשון לעונה 5 של "קוברה קאי".
מישהו באינטרנט תיאר את "קוברה קאי" בתור "סדרת שונן מערבית", ולא יכולתי לחשוב בעצמי על תיאור מוצלח יותר.
שונן, מי שלא מכיר, זו סוגה של סדרות אנימה לנערים צעירים שבה הסיפור הוא כינור שני לקרבות. דרגון בול, נארוטו, וואן פיס וכל אלה? זה שונן, סדרות שמעריציהם (ואני ביניהם) אוהבים לראות כיצד דמויות אהובות מתאמנות מאפס, נלחמות אחת בשנייה, נלחמות אחת עם השנייה, מתאמנות שוב, לומדות מהלך חדש, מנצחות, מחליפות נאמנויות וחוזר חלילה – ולרוב יש באמצע טורניר או שניים. "קוברה קאי" מסמנת וי על כל זה בריבוע, ואני מברך אותה על כך.
העונה החמישית תעלה בספטמבר הקרוב, 9 חודשים בלבד אחרי הקודמת (נחמד מצדם לזרז את הצילומים כל עוד בני הנוער האלה נראים כמו בני נוער).
וטריילר נוסף של נטפליקס, הפעם ל"אהבה, מוות ורובוטים".
אני רגיל לגרסאות קריפיות של שירים אהובים בטריילרים, אבל לעשות את זה לאֶלִיזֶה של בטהובן? לא מגניב, נטפליקס. לא מגניב.
העונה, בכל אופן, תעלה ב-20 במאי, והיא תכיל 9 סרטי אנתולוגיה קצרים של אולפני אנימציה מכל העולם – אחד מהם, סרט בשם "Bad Travelling", הוא (לראשונה בסדרה) בבימויו של המפיק דיוויד פינצ'ר, ועל פי תסריט של אנדרו קווין ווקר, ההוא שכתב את "שבעה חטאים" (השניים גם עובדים על סרט קולנועי חדש בימים אלה, "The Killer"). אני מקווה שהרומן המחודש ביניהם יניב פירות משובחים.
טריילר ראשון של "פשעי העתיד" של דיוויד קרוננברג. הנה הפעם אני מספיק להזהיר מראש – הטריילר פאקינג דוחה.
רואים? אמרתי לכם. לא יודע איך דמיינתי סרט על אנשים שמגדלים איברים וגודעים אותם, אבל לא ככה.
"פשעי העתיד" מיועד ליוני.
וגם סרטו החדש של פארק צ'אן ווק, "החלטה לעזוב", זכה לטריילר ראשון:
גם האחד הזה נראה מוזר, אבל זה כבר מוזר מהסוג שהבטן שלי מסוגלת להכיל. הסרט (שהוא באורך 138 דקות) מיועד להפצה בדרום קוריאה ל-29 ביוני.
ובואו נסיים בטריילר ראשון לסרט "מוזר: הסיפור של אל ינקוביק", שבו דניאל רדקליף מגלם את וירד אל ינקוביק.
אם היה עד כה ספק, נראה שהסרט הוא אכן מעין פרודיה על אש נמוכה של כל הביופיקים המוזיקליים מהשנים האחרונות – שזה בדיוק מה שסרט על וירד אל ינקוביק צריך להיות. דניאל רדקליף, אתה נהדר.
עדיין אין תאריך, אבל יצא בהמשך השנה.
מעניין אותי לדעת
כמה מכם ממשיכים עם ווסטוורלד אחרי העונה האחרונה? לי ירד ממנה לגמרי.
*מרימה יד בהססנות*
חייבת להודות שאין לי אפילו שמץ של זיכרון מה קרה בעונה האחרונה, אבל אני כן זוכרת שלא יצאתי ממנה נורא מאוכזבת. מבחינתי עונה 2 הייתה הירידה הגדולה באיכות לעומת העונה הראשונה, ועונה 3 די שמרה על רמה אחידה עם 2.
בסופו של דבר מבחינתי ווסטוורלד היא לפעמים סדרה מתסכלת ושכלתנית מדי, אבל היא שואפת גבוה ועדיין מעניין אותי לראות לאן הכל מוביל. אני לכל הפחות אתן לה צ׳אנס (אחרי שאזכר מה לכל הרוחות קרה בעונה הקודמת).
אני זוכר מהעונה בעיקר את רחבעם,
אבל היא בהחלט הייתה שיפור לעומת עונה 2. כל עוד העונה תיגמל מהניסיון לבנות מסתורין שהקהל לא יצליח לפצח – היא יכולה להצליח.
כבר בסוף העונה השניה ויתרתי
הבנתי שזה לעולם לא יחזור לאיכות והגבהים של העונה הראשונה.
גירסה קריפית לאליס של בטהובן
היתה לא כל כך מזמן בטריילר למורביוס. לא מאשים אותך שאתה לא זוכר את זה.
השנה הזאת כבר נפלאה.
ועכשיו, כשהחלטה לעזוב ופשעי העתיד בדרך? זה כבר 4 במאים מהטופ 10 שלי שמוציאים סרט השנה. סיכומי השנה שלי יהיו ברוטאליים.
פיאות גרועות בצד - בית הדרקון נראית מעולה.
היתה תקופה שנראה שיש מירוץ לסדרה שתהיה היורשת של משחקי הכס.
ובכן, אחרי המכשף של נטפליקס וכישור הזמן של אמזון שהיו די מעפנות (ולא ממש מושקעת ברמת ההפקה), נראה שבית הדרקון כן מקבלת טיפול פרימיום מ-HBO.
אז לפחות ברמת ההפקה יש כאן משהו רציני.
(לגבי שר הטבעות של אמזון – נחיה ונראה אבל מהטיזר טריילר ששוחרר זה לא נראה טוב במיוחד).
ממש
ניגשתי לטריילר הזה הכי סקפטית בגלל שמשחקי הכס ניצלה את העונה האחרונה שלה לחרב כל זכר לרצון טוב ואהדה אצל הפאנדום שלה. אבל וואלה – הטריילר הזה קנה אותי. הדמויות נראות (לפחות בחלקן) מעניינות ומסקרנות. התזמון נראה מספיק רחוק מימי משחקי הכס בשביל להיות רענן, ומספיק קרוב בשביל שמיד אחרי הצפייה תהיתי אם מישהו כבר הכין קומפילציית ״הנה כל מה שנאמר על הדמויות האלו במשחקי הכס״. כל פריים צועק שזו סדרה מושקעת.
לא יכולה לחכות, ומקווה שזה טוב כמו שזה נראה.
והכי חשוב, זה חוזר להיות מבוסס על הספרים
(ל"ת)
זה גם המקום לציין שמרטין לא סיים עדיין גם את דם ואש.
לפי העדכון האחרון שלו – הוא כתב כ-250 עמודים מהספר השני.
אז, "אווטאר: דרכם של המים"
קודם כל – שם טיפשי.
שנית כל – טריילר יפה מאוד ויזואלית (בכל החלקים שהנאבי לא נמצאים בהם. למה לעזאזל עיצבו אותם כל כך גרוע?) ומאוד משמים בכל מובן אחר.
שלישית כל, הרשו לי להיות הראשון ש"מהמר נגד קמרון".
אני שומע כבר הרבה זמן, מכל פינה, כמה אסור להמר נגד קמרון אז לאור ברקים ורעמים של סרט אימה של אחד שצוחק בגורל – הנה אני מהמר נגדו.
ראשית אגיד שאני אומר את זה כאן, אחרי טיזר ראשון ואפשרי שלקראת נובמבר/דצמבר אשנה את דעתי. אבל הנה למה אני אומר את זה עכשיו:
1. "אווטאר" הראשון הבטיח מהפכה. אם "אווטאר 2" מבטיח מהפכה, הוא לא ממש מעדכן עליה. מהפכות שלא מעדכנים עליהן לא נוטות לעורר הדי יח"צ.
2. [הכניסו כאן את הדיון הלעוס והידוע על המורשת התרבותית הא-קיימת של הסרט]
3. הטריילר הראשון, כך מסתבר, הצליח לגרום לקריסה מסוימת של הרשתים אצל אפל. או משהו. הסרט השני? 11 מיליון דולר לא חסרי משמעות אבל אפילו לא עשירית מהסרט ה-10 הכי נצפה ב-24 שעות ביוטיוב.
אז כלומר, מאיפה אמור לבוא ההייפ של הסרט הזה? מי הקהל הרדום שאמור להגיע? קמרון אכן שיאן בקופות, בסדר, אבל הוא לא קוסם. אי אפשר לשבור קופות בלי התעניינות בסרט שלך.
אז יש בעצם שלוש אפשרויות לנושא שבהן קמרון כן מצליח לשמור על כבודו:
1. יש קהל רדום שרק מחכה שקמרון יעיר אותו מתרדמתו והוא יקפוץ על בתי הקולנוע – לא רואה את זה קורה. לא רואה את זה גם לפני הקורונה, אבל גם אחרי – בטח שלא. אם יש לסרט הזה הייפ אדיר בפלטפורמות צעירות זה הזמן להגיד לי, אחרת אין לסרט הזה "קהל סודי". זה לא דבר
2. ההפצה המחודשת בספטמבר של הסרט (גם בארץ) מצליחה להזכיר לכולם כמה הם אהבו את הסרט – לא רואה את זה קורה, אבל שם בכוכבית. סרטים אחרים מ-2009 נחקקו בלב הקהל גם בלי סיבוב חדש בקולנוע. אני לא יודע אם מה שישכנע אנשים שהם בעצם כן מתרגשים זה לבלות שוב שלוש שעות עם הנאבי. (זה כן מיועד כנראה לקהל צעיר יותר ששמע על ההקרנות ורוצה להיות חלק. השאלה היא כמה הקהל הזה יתרשם – לכן הכוכבית)
3. הסרט בעצם ממש טוב – שוב, סקפטי נורא. הקונצנזוס ה"אווטאר" בזמן אמת היה "לא סרט טוב אבל וואו האפקטים/החוויה". אבל קמרון ידע, בעברו, לעשות סרטים טובים. אולי הפעם הוא השקיע בתסריט בטעות. אם כן – למה לא, נו, להראות את זה בטריילר?
לצורך ביסוס ההימור, להלן התחזיות הכלליות:
לא הצלחה ביקורתית – כלומר, עגבניות מתחת ל-90. לא חושב שיורד מתחת ל-60.
לא הצלחה קופתית – "אבל סין!" אבל סין שונאת את ארה"ב בימינו. אבל יודעים מה, סבבה – לא הצלחה קופתית בארצות הברית. אם הסרט רוצה להיות וורקראפט החדש, שיבושם לו.
ובכל זאת, זה משהו שקצת יותר קשה לי לנבא – ולו רק כי מושגי הצלחה וכישלון נהיו מאוד נזילים בימינו. "חיות הפלא 3" הוא כישלון שהרוויח 350 מיליון דולר ברחבי העולם. לצורך הדיון, נלך על מודל שכזה.
לא הצלחה אוסקרית – טוב, כאן אני מסתבך ועוצר את עצמי, ולו רק בגלל תקווה שהסרט יהיה בטעות טוב ושיגיע לו אוסקר. אבל לצורך קביעת גבולות גזרה למה זה "כישלון", נלך על "אכזבה": פחות מ-6 מועמדויות, ואף אחת לא בקטגוריות המובילות.
מוזמנים להזכיר לי לאכול את הכובע (או לא) בינואר-פברואר שנה הבאה. אבל עד אז, אני צריך סיבה טובה יותר להאמין שהסרט הזה קורה מ"סמוך על קמרון".
אני לא אתפלא אם התרחיש הזה יקרה וההימור שלך מאד מתון סך הכל.
אבל יש נתון אחד שהיה מדיר שינה מעיני אם הייתי, לצורך העניין, מהמר על זה עם כסף – העובדה שלא היה הייפ גם בסרט הראשון. תעיד על זה הפתיחה הצנועה שלו – 74 מיליון דולר אאל״ט. בסופ״ש הראשון כולם היו בטוחים שהוא יהיה סתם עוד סרט. שוב, ההימור המתון מול המפלצת שהתפתחה בהמשך.
אני לא יודע אם 74 דאז זאת פתיחה צנועה
בימינו, נניח, היא לא – היא לא הפתיחות של סטריינג'-באטמן-ספיידרמן – אבל היא בהחלט מתקרבת לאזורים הגבוהים יותר, ואם "אווטאר 2" קולע שם, אז הוא יכול לנשום לרווחה.
כן: כאמור, אני הייתי מאמין שלסרט יהיה רגליים אם היה מדובר פה על מהפכה או משהו חדשני. אבל לא מדברים על זה. אז או שיתחילו לדבר, או שהסרט יתגלה כסרט טוב שיכול להחזיר אנשים לקולנוע בגלל הסיפור שלו. אחרת, למה שאנשים ימשיכו להגיע?
הערה מן הזיכרון לגבי סוף השבוע הראשון של אווטאר
סופת שלג הכתה בצפון מזרח ארה"ב והובילה לכך שהיה קשה לצאת מהבית/בתי קולנוע היו סגורים בשבת בהרבה ערים גדולות, זה פגע בהכנסות מן הסתם/הוביל לעדר ירידה בשבוע העוקב
זה רק חלק קטן מהעניין, ומסביר למה הוא ירד בפחות מ-2 אחוזים בסופ"ש העוקב.
אבל היו לסרט הזה ירידות נורא איטיות מסופ"ש לסופ"ש (למשל ירידה של 15 אחוז בסופ"ש ה-11 של הסרט או עלייה של 18 אחוז בסופ"ש ה-18 שלו).
נכון שדברים כאלה קרו אצל סרטי איוונט כמו אנדגיים, אבל זאת בדיוק הפואנטה: קמרון עשה איוונט קולנועי מסרט מקורי ולא הייתי ממהר לזלזל בזה.
אין הייפ לסרט, וקשה לי להאמין שאווטאר יגיע לאותה הצלחה של הסרט הראשון.
אבל, ההצלחה של אווטאר ב-2009 נבעה מהחוויה, מאנשים שאמרו לאחרים שהם חייבים לראות את זה בקולנוע ועכשיו! היום עדיין אין טכנולוגיה של צפייה בתלת מימד בבית, ואם הסרט יהיה טוב באותה המידה או יותר מהסרט הראשון, זה ייתן לו רגליים ארוכות כי הוא בטוח יהיה חוויה מדהימה.
בארה"ב הוא יצליח להגיע ל-500-600 מיליון. הוא יגיע כנראה ל-1.8 מיליארד בכל העולם, אולי אפילו יעבור את 2 בעזרת סין.
אה, שכחתי משהו.
באמת שקשה לי להאמין שהוא יצליח לעקוף את הסרט הראשון בהכנסות, הן בארה"ב או בכל העולם, ובעיקר מבחינת אינפלציה, אבל אם כן… באמת שזה הולך להיות פאקינג וואו!
זה העניין
שהסרט הראשון נתן לצופים חוויה חד פעמית שעד אז לא ראו כמוה בקולנוע. אני תוהה ברצינות עד כמה ניתן לשחזר אפקט כזה, ועד כמה הפיתוחים הטכנולוגיים שהתרחשו מאז יספיקו בשביל לתת לצופים שוב ״חוויה חד פעמית״.
התחושה האישית שלי? בגלל שכבר היה לנו את אוואטר הראשון, ובהתחשב בכך שתביעת הרגל התרבותית שלו כמעט לא קיימת (מבחינת הפרנצ׳ייז עצמו, ותכלס אפילו מבחינת ההשפעה שלו על הקולנוע בכלל), יהיה קשה מאוד לשחזר את אותה מידה של פליאה והיקסמות ציבורית רחבת היקף.
נגיד, ההורים שלי? הלכו לאוואטר הראשון. לא רואה שום סיכוי שילכו לשני. בטח ובטח לא לשלישי ולרביעי.
אולי הוא יפתיע, ואם כן כל הכבוד ושאפו, אבל לעניות דעתי הוא לא יוכל לשחזר את מה שהראשון עשה ואפילו לא להתקרב.
תכלס בא לי חוויה קולנועית עוצרת נשימה שאסור לפספס, אז מקווה שאני טועה.
לגבי המשפט האחרון שלך
בזמן אמת לא צפיתי באווטאר (לא צפיתי אז בכלום), אז היום המצב הוא שאני מחכה להקרנות החוזרות של *הסרט הראשון* בספטמבר כי אכן, בא לי חוויה קולנועית עוצרת נשימה שאסור לפספס.
אבל כיוון שאת עלילת הסרט אני כן מכיר מצפיה ביתית, והסיפור שלו לא מאד מעניין, לסרט *החדש* אני מחכה פחות…
אני גם מחכה להקנות החוזרות של הסרט הראשון, כי באמת שמ-2009 לא היה סרט שהתקרב לחוויה הזו.
(ל"ת)
זה הקטע, זו חוויה קולנועית שמאז אווטאר הראשון הם לא ראו כמוה.
פעם ב-13 שנה די נחשב מבחינתי חד פעמי. אבל דווקא יהיה מעניין לשמוע אם ההורים שלך, או שלי, או אנשים שאינם חובבי קולנוע שהלכו לסרט הראשון באמת יילכו גם לשני.
אוקיי אבל אם הוא עושה באמצע אז זה הפסד שלך וניצחון שלי
צ'יפס בכותל נגעתי בשמיים בלי חרטות
לא יזכה באוסקר
מעבר, כמובן ל"אפקטים!!!1" שאני מוכן להמר שלפחות עד אמצע העונה יהיה בכיס שלו סופי סופי 1 עם הקובץ. חוץ מזה מועמדות על סאונד, איפור והפקה. הוא לא יאכזב בקופות (דא), אבל קשה לי לראות אותו מסתמן כהצלחה מסחררת. שבועיים במקום הראשון ויאללה החוצה. אולי אפילו יהיה בעשיריה השנתית. אבל סרט מטורף ברמה של "אווטאר" לא מחכה לנו, לא ברמת הקונצנזוס ולא ברמת הסרט עצמו.
אני מסכים שהסרט לא יהיה הצלחה גדולה באוסקר
גם אני חושב שהוא יזכה באפקטים ויקבל עוד כמה מועמדויות קטנות וזהו.
אבל למה איפור?
סרט שמרבית הדמויות שלו הם בלכידת תנועה, לא נראה לי כמו הסרט המתאים למועמדות הזאת.
אם לזרוק הימור: זכיה באפקטים ומועמדויות בסאונד, בימוי אומנותי וצילום.
כי אנשים כחולים זה מגניב, זה למה
(ל"ת)
אבל זה לא איפור בשום צורה
הם כחולים כי זה מודל אנימציה בצבע כחול, אין כאן שום איפור
טוב, בכל יום לומדים משהו חדש
(ל"ת)
אני מהמר שאם אוואטר 1 הזניק את עידן התלת מימד החדש בקולנוע,
אז אוואטר 2 יהיה עם אפקטים כל כל מוצלחים שהפה לאוזן יהיה "זה כמו לראות סרט תלת מימד, אבל בלי משקפיים!".
אז איפה האפקטים האלה
כי האפקטים בטריילר מרשימים אבל לא "ברמה שונה לחלוטין" מרשימים.
כי זה טריילר
בשביל האפקט המלא אתה חייב לראות על מסך גדול!
אוקיי אני מהמר להצלחה של הסרט ונגד ההימור שלך
1. נתחיל מהרשתות, שנים כולם מזלזלים בטוויטר בתכנון בכלל של ההמשכים של אווטאר ורק יצא הטיזר כל העולם התהפך, פתאום אנשים בסגנון אנחנו לא מאוהבי אווטאר הראשון אבל.. וכו' 66k לייקים שזה כמו הסרטים הכי מצופים של מארוול.
2. הטיזר קיבל 148 מיליון צפיות ב24 שעות. שזה אומנם עדיין לא נכנס לעשיריה, אבל זה מהגבוהים. ובעצם הוא עקף את כל טריילרים של סטאר וורס איי פעם וזאת למרות שהטריילר כבר הוקרן בקולנוע לפני דוקטור סטריינג' 2.
3. ג'יימס קמרון יודע לפרוט על נימי הרגש, אומנם הסרט הראשון היה פשטני, אבל הוא נתן לך להתרגש מכל עלה.
4. הבעיה של הסרט המקורי שהוא לא נבנה סביב מורשת ולור הוא הרגיש יותר תופעה חד פעמית. הפעם שעוסקים בדור הבא (ולדעתי קמרון עבד בדיוק על זה עבור הסרטים) מה שמבטיח מעבר לבניית עולם אלא בניית קשר עם הצופה להאחז בחיים בעולם הזה יותר.
5. פעילי – אפרופו נימי רגש ומורשת, כל הפרנצ'ייז של מהיר ועצבני נבנה על המילה הזו ונראה שזה אכן יוצר את הרגש אצל האנשים וזה מאניש יותר את החייזרים, במיוחד שהם אימצו ילד אדם!
6. ילד האדם, ייתן לצופה הרגשה שזה הוא בעולם המיוחד הזה ואם האפקטים והתלת מימד עשו את זה כבר לבד, כאן יהיה תמיד בן אנוש מודרך בתוך העולם המרהיב מה שיהיה לא פחות מעניין לראות. וגם זה יזכיר לאנשים את טרזן עוד משהו להתחבר אליו, רק האדם בין קופים כחולים.
7. בנוסף, לתת הרגשה לצופה, הפעם גם יש עולם אווטאר פעיל בפארק אנימל קינדום של דיסני, שהוא בין המוצלחים שם ואנשים ממש אוהבים את המסע בתוכו וליטרלי מתחתנים שם, ככה שזה עוד פקטור להצלחה בUS.
8. אם כל זה לא מספיק, לדעתי ההצלחה של הסרט הראשון לא נובעת רק מהאפקטים או לפחות אצלי, זה סרט קודם כל אווירה, הבמאי יודע להכניס אותך לעולם שמרגיש אמיתי ונושם. גם אם הסיפור היה פשוט רציתי לחזור לאווירה של הסרט. אפקטים בסרטים אחרים זה נחמד הם אפילו מוצלחים, הכי קרוב באמת זה עולם היורה שנותן לך להרגיש את האווירה ובגלל זה הוא פרנצ'ייז של מעל מליארד דולר לכל סרט, עוד סרטים שאני נהנתי מהם מאותה סיבה, הם מלך האריות וספר הג'ונגל, שהם גם נתנו לך אווירה מיוחדת ואחד עשה גם קרוב למליארד והשני 1.6 מליארד.
אני אישית אחזור לראות את האווטאר הראשון באיימקס, מה שלא היה זמין בארץ ב2009, בגלל האווירה והרגשה המסיבית של 'סרט' חי.
2 נקודות לפני ההימורים שלי, זואי סלנדה הייתה ב2 הסרטים הכי מכניסים של כל הזמנים, אבל היא לגמרי יותר עובדת לי כחייזרית כחולה מאשר ירוקה, משהו בגמורה פשוט בלתי נסבל. ורציתי לשאול איך לכל הרוחות ראיתי את דוקטור סטריינג' באיימקס תלת מימד והקרינו לנו את הטריילר בדו מימד לפני?!! גנבתם את החוויה שלי יס פלנט!
ההימורים שלי כאמור: מינימום 1.5-2 מליארד בגלובל. מינימום 600 מיליון בארצות הברית. Second Game ON. מי איתי הפעם?
ושוב חצי מסכימה
אתה צודק לגבי ההייפ, אבל לא מסכימה לגבי רמת הסרט בסוף.
הימור שלי – פתיחה גדולה, רגליים קצרות…
רק ההימור שלך כללי מידי, אני חושב שבדיוק ההפך פתיחה גבוהה אבל לא שוברת שיאים, עם רגליים יותר ארוכות אחרי הכול, זה קריסמס
מה ההימור שלך במספרים לארצות הברית ולגלובלי בסוף הריצה שלו?
כל הפרנצ'ייז של מהיר ועצבני נבנה על רגש?
אני בהחלט מכיר בזה שלראות מכוניות שעולות סכומים מגונים של דולרים חורכות את הכביש במהירויות שלא יאושרו אף פעם על ידי מע"צ זה משהו שיכול לרגש אנשים, אבל לא נראה לי שזאת הכוונה.
המכוניות זה האקשן אבל מה שהשקיע את האנשים
זה כל הפמילי של ווין דיזל. זה מוטיב שתמיד חזר וזה עבד, בסרטים האחרונים זה כבר היה בלתי נסבל שגלגלתי כל פעם עיניים ששמעתי פמילי.
רק רוצה לציין פער נתונים
מה שאני מתייחס אליו הוא הנתונים מיוטיוב. מה שאתה הבאת הוא נתונים שמתייחסים ל"כלל הרשתות החברתיות" (ומספרים שקצת יותר קשה למצוא לגבי כלל הסרטים – אם בכלל).
אבל כל הסרטים הפופולריים מקבלים מדד זהה של כל הרשתות החברתיות
לפי זה אתה יכול להבין את ההייפ לטיזר/טריילר ראשון. זה עדיף מרק יוטיוב, כי זה כל המדד ברשת, יש אנשים יותר בטוויטר יש יותר בפייסבוק וכו'. ויש לך רשימה מסודרת של לפחות 13 הטריילרים הכי נצפים, מן הסתם פחות מזה המספרים מתחילים להיות דומים ככה שאין טעם לדרג את כולם. יש לך גם דירוגים יותר ישנים. למעשה אווטאר הוא מקום 12 כרגע כטיזר הנצפה בכל הזמנים, מאחורי מקום 11 מהיר ועצבני 9. וכל מי שלפניו הם פרנצ'ייזים הרבה יותר מבוססים על בסיס מעריצים חזק, שזה דיסני, מארוול והסדרה של שר הטבעות. It הוא היוצא דופן שWB הצליחו להשיק אותו בצורה מוצלחת מאוד ואפילו גם הוא רימייק.
אווטאר 2 דרכי המים (אגב השם לא טפשי, מהניתוח שלי שזה סרט קודם כל אווירה) עקף פרנצ'ייזים מוכרים ממנו עם עבר ענק בקולנוע והוא עשה את זה רק עם סרט אחד. נראה לי שדיי ברור שיש הייפ ומומנטום מעולה כרגע.
אני לא חושב ש"תריסר מעריצים המתינו שנים לרגע הזה"
בסדר, ברור שאף אחד לא עצר את נשימתו במשך 13 שנים, אבל בהחלט יש ציפיה ועניין לקראת אווטאר 2, בעיקר כי יש כמות ממש פסיכית של אנשים שראו את אווטאר הראשון. עובדה שכל האינטרנט מדבר על הטריילר הזה (בעיקר לשלילה, אבל מדבר), עובדה שהוא הופיע ראשון גם באייטם הזה כאן בעין הדג, ועובדה שהוא יצר כאן את הדיון עם הכי הרבה תגובות.
לא מעט אנשים מעקמים את האף מול אווטאר הראשון (גם אני), אבל בפועל אנחנו מיעוט מבוטל. רוב מי שצפה בסרט המקורי (כולל ההורים שלכם) באמת ובתמים אהב אותו. כמו שהם באמת ובתמים אהבו את טיטאניק. זה לא (רק) בגלל האפקטים והתלת מימד, אלא כי קמרון הוכיח שהוא יודע לסחוף את הקהל וליצור להיט מטורף – יותר מכל במאי אחר, כולל נפילים כמו ספילברג.
אז אני אצטרף למקהלת ה"לא-מהמרים-נגד-קמרון".
בין היתר כי אני מאמין שאם הוא עבד על הדבר הזה 13 שנים, זה יהיה סרט מוצלח. לא "מוצלח" כמו סרט של סקורסזה או פליני, גם לא מוצלח כמו שליחות קטלנית 1 או 2. מוצלח כמו אווטאר וטיטאניק. כלומר סוחף, מרשים, מבוים-היטב, נגיש, מרגש… כאלה. קשה לי מאוד להאמין שקמרון איבד את זה, ושאחרי 13 שנים של השקעה, הוא לא יצליח ליצור סרט מוצלח. ואני די בטוח שאם זה יהיה סרט מוצלח – אנשים ילכו אליו. כי מה שתגידו על (היעדר) המורשת התרבותית של אווטאר הראשון, זה עדיין הסרט עם ההכנסות הכי גדולות בהיסטוריה, ויש יותר מדי אנשים שיסתקרנו לראות את ההמשך שלו, במיוחד כשהפה-לאוזן יספר להם שהוא מוצלח.
הוא לא יעקוף את הראשון מן הסתם. הוא גם לא יגיע לשני מיליארד, כי די – אחרי הקורונה ומהפכת הסטרימינג, אף סרט לא יגיע לשם. אבל אני מוכן להמר על מיליארד וחצי ככה, שזו הצלחה יפה מאוד.
אף סרט לא יגיע לשני מיליארד?
ספיידרמן: אין דרך הביתה היה רחוק רק 107 מיליון. והוא יצא לפני 5 חודשים כשמצב הקורונה היה יותר גרוע. אני ממש לא אתפלא לראות סרט שמגיע לשני מיליארד, אפילו לא בקרוב. אולי אווטאר 2, אולי מארוול, אולי אפילו עולם היורה החדש.
רק רוצה להזכיר שהגעה לשני מיליארד היא משהו מיוחד גם בתקופות רגילות לפני שהגיעה הקורונה
בכל הזמנים היו רק 5 סרטים שעשו את זה, כשאחד מהם (טיטאניק) הגיע לשני מיליארד רק אחרי הקרנות חוזרות כעבור איזה עשור בערך, כך שלא ממש בטוח אם ניתן להחשיב אותו.
ספיידרמן אכן היה קרוב, אבל זה בגלל שספיידרמן היה אירוע ענק בקופות בלי שום קשר לקורונה.
גם לפני הקורונה לא היו כמעט סרטים שהגיעו לאן שספיידרמן הגיע.
מארוול, לצורך העניין, הביאו עד היום רק 2 סרטים שעקפו את ה-2 מיליארד, ומדובר בשני הסרטים הכי גדולים שלהם עד היום (מלחמת האינסוף וסוף המשחק), כך שגם בשביל מארוול זאת משימה מאוד מאוד קשה להגיע ל-2 מיליארד.
מלחמת הכוכבים הביא רק סרט אחד למועדון הזה, בעוד וכל יתר הסרטים שיצאו לאחר מכן אפילו לא התקרבו.
עולם היורה לא הביא אפילו סרט אחד ל-2 מיליארד.
כך שגם אם הקופות עכשיו יחזרו להיות מה שהיו לפני הקורונה, עדיין להגיע ל-2 מיליארד נשאר משהו נדיר שקורה רק לסרטים הבאמת הכי ענקיים שיש.
מה שכן, בגלל האינפלציה המספרים גדלים
למרות שיכול להיות שמספר הצופים לא.
לכן היום מועדון ה 200 מליון הוא מועדון ה 100 מיליון של פעם.
אכן
עצם העובדה שיש בכלל 5 סרטים שעקפו את ה-2 מיליארד, זה משהו שממש לא היה הגיוני או ריאלי שיקרה לפני לא הרבה שנים.
אווטאר, שהיה הראשון לעשות זאת, עקף בהרבה את ה-2 מיליארד, ולמרות זאת במשך שנים הוא היה היחיד שעקף את ה-2 מיליארד.
אבל אז הגיע הכוח מתעורר ובהמשך מלחמת האינסוף וסוף המשחק, וכיום זה כן דבר שניתן להגיע אליו, גם אם רק יחידי סגולה זוכים לכך.
בעתיד, בהחלט יתכן ש-2 מיליארד יהפוך לסכום הרבה יותר נגיש והרבה מאוד סרטים יעקפו אותו, אולי אפילו ברמה שכל שנה יהיה סרט אחד כזה לפחות (מזכיר שפעם מיליארד אחד היה נחשב כמו 2 מיליארד של היום), אבל יש עוד זמן עד אז ולא נראה שאנחנו שם או שאפילו אנחנו קרובים לשם. לפי האינפלציה כיום, 2 מיליארד זה עדיין משהו מאוד נדיר ששמור רק לסרטים הכי ענקיים שיש.
זה לא כל כך פשוט
מצד אחד העלות של הכרטיסים גדלה (כי אינפלציה) ויש יותר אנשים שיכולים ללכת לבית הקולנוע ולקנות כרטיס. (יותר אנשים בעולם, יותר מדינות מתפתחות שהופכות למפותות וצפייה בקולנוע הופכת לפעילות לגיטימית בעולמם).
מצד שני, הזמינות של הסרטים לצפייה ביתית גדולה משמעותית, ומערכות הצפייה הביתיות הופכות להיות יותר ויותר משוכללות, כך שלאט לאט עבור יותר ויותר אנשים ללכת לקולנוע זה משהו שעושים פעם ב… ואין את הפחד לפספס סרט כי יודעים שעוד חודש חודשיים כבר יהיה אפשר לראות אותו בצפייה ביתית.
זה לא כזה טריוויאלי שהמספרים ימשיכו לגדול עד אינסוף, והסרטים הגדולים באמת יהיו סרטים שיש סיבה מאוד טובה לראות על מסך גדול – או בגלל משהו ויזואלי יוצא דופן, או בגלל נושא של ספויילרים שדורש לצפות כמה שיותר מהם לפני שיהרסו להם את הסרט….
אבל שני התהליכים האלו לא באמת מקבילים
אינפלציה (או לחילופין, גדילת האוכלוסיה, שגם משחקת פה תפקיד) היא שינוי טכני שפשוט מחליף מספר אחד במספר שני, גדול יותר, אבל שלמעשה יש לו את אותו המשמעות הכלכלית. הדעיכה של הקולנוע (קודם קול ויותר מכל בשל הטלויזיה בבתים, מאוחר יותר בשל הוידאו וכעת בשל הסטרימינג) הן תופעות אמיתיות שמקטינות את שוק הקולנוע באופן אמיתי לחלוטין מאז שנות החמישים. נתון של "מספר כרטיסי הקולנוע לנפש בארה"ב בשנה" למשל, היה נותן תוצאה הרבה יותר אמינה ומציג גרף דעיכה הרבה יותר נאמן למציאות.
well yes, but actually no
כשמגדירים יעדים באופן נומינלי (מועדון המיליארד/מועדון השני מליארד), אז הם כן תחליפיים כי היכולת להגיע לאותו מספר עולה ככל שיש יותר אינפלציה.
אני מסכימה איתך שזה לא מדד טוב וכרטיסי קולנוע לנפש זה מדד טוב בהרבה, אבל המדד שמדברים עליו כאן זה על היכולת של סרט להגיע לשני מליארד, והמספר הספציפי הזה כן מושפע באופן לא זניח מרמות האינפלציה.
מודה שהתוצאות של "מאווריק" קצת מערערות לי את התגובה הזאת
כי אמנם "אהבה בשחקים" מותג חזק יותר (נראה לי?) מ"אווטאר", אבל 120 מיליון דולר בפתיחה (150 ב-4 ימים) זה פתיחה שמראה שיש בהחלט צמא לסוג ההמשכים מהסוג הנ"ל.
אני עדיין לא חושב שהוא יגיע לפסגות שהימרו מי שמהמר שהוא מצליח פה, אבל אופתע מאוד אם באמת הוא יעשה סכומים דמבלדור-יים, בסופו של דבר.
לא יודע…
מיליון ומאתיים אלף קולות בימד״ב עבור אווטאר וציון של 7.8 לעומת טופ גאן שלוקח 6.9 עם 340 אלף קולות.
כן, אבל
אווטאר התרחש בימד"ב "בזמן אמת" והיה שם כשהוא העיף לאנשים את הסכך, והרבה אנשים שמאז דעתם התמתנה לגביו ככל הנראה לאו דווקא שינו את הציון שלהם.
ועדיין אפשרי ש"אווטאר" נחשב (לפני הסרט החדש של מי מהן) ליותר "חזק" מ"אהבה בשחקים". לא יודע איך יהיה אפשר באמת למדוד משהו כזה על שני סרטים שכולם מסכימים שהם לא ממש סוגה עילית, אבל מאוד מאוד "היית צריך להיות שם".
לסנדק וחומות של תקווה יש יותר קולות מאווטאר. לסנדק 2 יש אותה כמות קולות.
וכמובן שיש לא מעט סרטים ישנים שיש להם יותר קולות מטופ גאן המקורי.
אז לא נראה לי שסרט חייב להתרחש בזמן אמת באינטרנט.
מן הסתם שום דבר כאן לא מדויק אבל ימד״ב הוא הכלי שמכיל הכי הרבה הצבעות בכל מיני סיטואציות ובעיני הכי קרוב ללשקף את המציאות בשטח.
חומות של תקווה
זה לא הסרט הזה שמעריצים הרימו כדי להוריד איזה סרט אחר?
(אין לי מושג על איזה סרט מדובר, אני זוכרת איזשהו סיפור במעורפל)
כן, את האביר האפל.
בכל מקרה, זה לא פוגע בדוגמא. יש לא מעט סרטים ישנים יותר שעקפו את טופ גאן בציון ובקולות, וגם כמה סרטים שעקפו אפילו את אווטאר.
השאלה אם ההצלחה (המרשימה) של מאווריק
מספיקה כדי להחשב כהצלחה עבור אוואטר
אחרי צפייה (שתחת אמברגו) וכל שאר הדברים שקרו
מחזק את ההימור הביקורתי, אם כי אי אפשר לדעת עם אמריקאים. עדיין לדעתי לא יירד מ-60% אבל בהחלט לא יתקרב לאזורים הגבוהים. מוכן להוריד ל-80% ומטה.
ההימור הקופתי מסורבל יותר, ואני מתקשה לראות אותו עושה 350 מיליון דולר וזהו – נראה לי ש500 מיליון דולר זה המינימום שהסרט יכניס – אבל אני רואה אותו נאבק כדי להגיע להרבה יותר ממיליארד, וגם זה נראה לי יתגלה כקשה.
לגבי אוסקרים – כן, בערך מה שאמרתי אז.
עכשיו נחכה שבוע וקצת ונראה איפה נהיה וכמה כובעים עליי לאכול. מזכיר שההימור הנגדי הראשוני עדיין עובד כך שכל דבר פחות מ-2 מיליארד נחשב לטובתי.
לגבי הביקורות
זה אמנם עדיין שלב ה"תגובות הראשונות בטוויטר", אבל כרגע זה נראה לא לחלוטין כמו שציפיתי. אבל עוד נראה.
כן הביקורות מאד נלהבות, אם כי התגובות בטוויטר תמיד קצת קיצוניות מהמציאות. מישהו באופן מופרך הכריז על מות הסטרימינג.
(ל"ת)
הייתי צריך להישאר עם ההימור של 90!
טוב, עוד נראה על מה יתייצב אבל כרגע נראה שיתלכד לאזור ה-80 הנמוך. את הכובע הזה אני כנראה אוכל להשאיר לא אכול.
מה שכן, את כובע האוסקרים כדאי לי להתחיל לבשל. המועמדות בימוי שם היא סימן לרוב למועמדות לסרט (שזה יותר ממה שחזיתי לו). מצד שני, עוד ארוכה הדרך.
ביקורות לא בשמיים, כמו שהיה מאוד צפוי
נכון לכרגע זה לא בהרבה יותר חיובי מהפנתר השחור 2, ובהתחשב בכך שכמות הביקורות כרגע היא שליש בלבד מכמות הביקורות של הפנתר השחור 2 ושהפנתר השחור 2 התחיל גבוה יותר והלך וירד, לא מן הנמנע שבסוף אווטאר 2 יסיים עם ביקורות פחות חיוביות מהפנתר השחור 2.
אבל אם להודות על האמת, הביקורות כרגע חיוביות בדיוק כמו אלה של הסרט הראשון, מה שמזכיר לי שהספקתי לשכוח כמה המבקרים לא מי יודע מה השתגעו על אווטאר הראשון (82% עם ציון של 7.4, שזה סבבה כזה אבל רחוק מלהיות יצירת מופת). הרווחים המטורפים שהסרט הראשון הביא גרמו לי לזכור כאילו המבקרים גם היו שותפים להתלהבות המטורפת, מה שלא היה.
כמעט בכל האתרים הגדולים שאני עוקב אחריהם בארהב
הביקורות די חיוביות, אפילו נלהבות. בפה אחד מסכימים על שיפור בכל חזית אפשרית מהסרט הראשון, כולל הסיפור.אני אף פעם לא מתייחס יותר מדי למספר הדיכוטומי שהרוטן מציגים אלא לתוכן הביקורות. סרט יכול לקבל 80 אחוז ביקורות של נחמד או 80 אחוז של מופלא והרוטן לא ממש יבדיל ביניהם.
אני לא מעריץ גדול של קמרון או אווטאר אבל לדעתי זה הולך להיות חוויה מיוחדת בקולנוע (שעלולה לדחוק בלוקבאסטרים אחרים מהמירוץ לאוסקר, בעיקר מרוץ לשחקים).
דוגמאות להלן
The playlist:” James Cameron’s Sequel Is Blockbuster Filmmaking At Its Biggest & Best”
Av club:” Avatar: The Way Of Water review: James Cameron returns to the seas with a celebratory theatrical event
Dazzling, epic, and yet surprisingly intimate, Cameron's Avatar sequel expands on this exquisite world in ways both passionate and futuristic”
Indiewire:”Avatar: The Way of Water’ Review: James Cameron’s Sequel Is What the Theatrical Experience Was Made for
Even the filmmaker's true believers were skeptical about going back to Pandora, but "The Way of Water" is a staggering improvement over the original "Avatar."”
אלו תשבוחות רציניות וממש לא ביקורות מהוססות. אני באמת חושב שגיימס קמרון יכול ללכוד את הברק וליצור תופעה, שאולי אפילו תחזיר אותו לאוסקרים.
ולכן אני אף פעם לא מסתפק באחוזים החיוביים, אלא מסתכל גם על הציון הממוצע
והציון הממוצע של אווטאר 2 הוא 7.3 שזה ציון סבבה כזה, לא משהו מי יודע מה גבוה.
רק לצורך השוואה: הציון הממוצע של אהבה בשחקים מאווריק הוא 8.2, שזה כבר מספר גבוה ומרשים הרבה יותר.
טוב, בסך הכל נראה שאפשר להמר נגד קמרון
קיבל יחס צונן ביקורתי, יחס צונן אוסקרי, ורק בקופות הוא עדיין שולט. 2/3 כובעים נשארו בלתי אכולים.
נתראה בסיבוב השלישי.
לא יודע, 70 אצל המבקרים ו-4 אוסקרים זה באמת צונן?
כאילו, מבחינת רוב היוצרים זאת תקרת זכוכית באותה מידה של לייצר את הסרט השישי הכי גורף בהיסטוריה.
יחסית לאווטאר הקודם? כן
ברור שיש כאן עניין של פרספקטיבה אבל בסך הכל קהל ה"לא להמר נגד קמרון" טען שהכל בכיס הקטן שלו. בא מפציץ, לוקח שמות, עושה מה בא לו. בפועל, כרגע, מ"אווטאר 2" (אלא אם הוא יעבור את "אווטאר") יוצא גרסה משונמכת בכל ההיבטים, שאפשר כבר להתחיל לדבר בקול יותר ברור על "אווטאר 3" כמשהו שאפילו זולג למקומות יותר גרועים.
אז כן "להמר נגד קמרון", במובן ה"לבחור יש מגע מידאס", נסדק בהיבטים הלא קופתיים.
אבל הלא להמר נגד קמרון מתייחס בעיקר לקופות. הוא מעולם לא היה יקיר הביקורות (למרות שאווטאר 2 מקבל ביקורות יותר טובות מהראשון בארהב), ורוב תהילתו האוסקקרית תלויה בטיטאניק. אבל הוא מפלצת קופות והוא נשאר כזה
עכשיו הוא יכול לפתוח את בקבוק השמפניה שלו וללגלג על מארוול בכיף.
לא, אנשים הימרו חזק על "אווטאר 2" גם באוסקר
עד ממש לרגש המועמדויות, אנשים חשבו שהוא ישיג הרבה יותר משהוא השיג.
לגבי המבקרים, זה אכן לא הייתה נקודת חוזקה מטורפת ועדיין הסרט לא היה הצלחה.
אם מצמצים את קמרון סתם למייצר שוברי קופות (שזה מה שאתה רומז), הוא נהיה פחות מעניין כקולנוען, ופשוט עוד מכונת "מהיר ועצבני".
והאמת שבעיני הוא תמיד היה זה.
הנוסעים השמיניים מעולה אבל משמעותית פחות טוב מהראשון בעיני ושליחות 2 נהדר אבל כל השאר?
לטעמי? "שליחות קטלנית" הראשון היה ונשאר יצירת המופת הגדולה שלו
עם תסריט חכם ותקציב מוגבל שחייב שימוש מושכל באפקטים ופעלולים, האיש לקח את התבנית המוכרת של סרטי סלאשר, ביחד עם התבנית המוכרת של סרטי מפלצות, ביחד עם התבנית המוכרת של הקולנוע הפוסט-אפוקליפטי/דיסטופי ורקח מהכל ביחד משהו חדש, בלי דקה אחת מיותרת על המסך.
"שובו של הנוסע השמיני" הוא גם סרט טוב (קמרון ניסה לעשות פה את מה שלא נתנו לו לעשות עם התסריט המקורי שהוא כתב ל-"רמבו 2" – ובמידה מסוימת זה גם מה שהוא עשה ב-"אווטאר" הראשון), אבל נופל מהסרט הראשון בסדרה. אחר כך אני חושב שקמרון די הלך לאיבוד בין המיליונים שעלה כל סרט שלו.
שליחות קטלנית 2 אדיר
כששואלים איזה סרט אקשן הכי טוב, הוא תמיד אצלי שם בטופ, מתחרה באלמנט החמישי.
שוב, גם פה באתר הדיבור היה על קמרון לא כעוד מייצר שוברי קופות
אלא כמספר סיפורים שהוא רמה אחת מעל השאר, שמצליח איפה שהאחרים נכשלים, מישהו בליגה של עצמו. והרי היה בולט כשהוא עשה את שובר הקופות הכי גדול בעולם, זה מועמד לעשרות אוסקרים, וכשמארוול עשו הם קיבלו אולי אחד.
"אווטאר 2" – מבחינת איך שהתקבל מחוץ לקופות – לא שם אותו בליגה הזאת.
כמו כן, "המצולות" פגז של סרט.
הוא באמת פחות מעניין כקולנוען
והאנשים שהימרו ממש חזק כנראה ממש גרועים בהימורים, הוא הצליח באופן המצופה ממנו לאוסקר. מבחינתי כל בלוקבאסטר שמגיע למועמדות לסרט הטוב ביותר עשה את שלו מבחינת האוסקרים. צריך להיות מאד אומנותי כדי להתקרב בכלל למקום השני במירוץ ואווטאר לא היה כזה (אבל כוח משיכה וכביש הזעם כן)
הוא אולי פחות מעניין, אבל ממש יעיל בתור קולנוען.
(ל"ת)
יש הרבה קולנוענים יעילים ובינוניים. דווקא היעילות קשורה למה שטענתי-פחות קולנוען מעניין ויותר מכונת שוברי קופות.
(ל"ת)
אם להיות דקדקנים
כתבת: "ואף אחת לא בקטגוריות המובילות", אז אולי כן כדאי לנשנש עוד איזה רבע כובע…
כן, עוד בזמן הכתיבה הכוונה הייתה סוג של "ואולי קטגורית הסרט אבל בלי רצינות"
כאילו, בימים של 10 מועמדים בקטגוריה היא, נו, קצת פחות יוקרתית במי שנכנס בה ומי שיוצא. לפחות בימי 6-10 ידענו שהמועמדים עברו איזה סף. בימינו זה מכניס סרטים שהדבר היחידי שאהבו בהם זה.. אה.. (בודק) את עיצוב התפאורה שלהם.
אבל קרקר, אתה מצייר את המטרה מסביב לחיצים.
שוב, כמו שאמרו וכמו שכתבו פה בזמן אמת, אף אחד לא ציפה שאווטאר יהיה בהצלחה ביקורתית גדול מהראשון או מגנט אוסקרים. ובדיון שהיה בדוחקו האחר, גם פה אני לא רואה אף אחד שמהמר שאווטאר יעבור את הראשון בקופות. אלא הרבה הרבה פחות. גם להתייחס אליו בתור מכונת 'מהיר ועצבני' או מארוול חוטא למציאות, כי מתוך ארבעת הסרטים* המרוויחים אי פעם, 3 שייכים לג'יימס קמרון. למעשה, זה אפילו מראה עד כמה קמרון קולנוען מעניין. טיטאניק היה תופעה חד פעמית, הסרט היקר בהיסטוריה בפער, עם הייפ שלא היה יכול להיווצר בתקופה אחרת, והוא זכה ב-9 אוסקרים. אווטאר הראשון היה תופעה בזמנו, חידוש טכנולוגי מרהיב, וניפוץ, ריסוק, ואכילת כל הקופות בפער מפחיד. אווטאר 2 הוא המשך. המשך של חידוש טכנולוגי שראינו פעם, ובלי ההייפ שכל אולפן ששוכר פירמה לבאזז יודעים לייצר. ועדיין, הוא יצר את הסרט הרביעי (ואולי שלישי) הכי מצליח בכל הזמנים.
בעצם, תמחק את זה. ג'יימס קמרון יצר את הסרט הכי מרוויח בשנות התשעים, הסרט הכיי מרוויח בשנות ה-2000 והסרט הכי מצליח (כנראה) בשנות ה-20.
מצד שני, תראה את הגורו המטורף הזה בתגובות:
"בארה"ב הוא יצליח להגיע ל-500-600 מיליון. הוא יגיע כנראה ל-1.8 מיליארד בכל העולם, אולי אפילו יעבור את 2 בעזרת סין." קרוב מאוד מאוד.
"אני לא צופה שהפתיחה תהיה יותר מ-150 מיליון." בול בפוני!
רוב התגובה שלך מדברת על קופות
וכן, אנשים (לא אמרתי שפה, אבל בהחלט אנשים) כן ציפו שהוא יהיה מגנט אוסקרים.
שוב, אם קמרון הולך ומדרדר מ"מי שיכול לעשות את הסרט הכי קופתי בעולם ולזכות על זה במשאית של אוסקרים" ל"מי שיכול לעשות את הסרט הכי קופתי בעולם ולהיות מועמד למשאית של אוסקרים" ל"מי שעושה סרט מאוד קופתי, ומועמד לאיזה אוסקר-שניים" – אז כן, יש כאן בהחלט מגמה שקשורה גם, כמובן, לשינויים שעברו על האוסקרים אבל בשנה שבה "מאווריק" מועמד על התסריט הטוב ביותר, זה לא ממש קלף שקמרון יכול להשתמש בו.
אני דווקא מחכה לאווטאר 2!
אני ממש מחבבת את הסרט הראשון. כאחת שאוהבת CGI ואנימצית מחשב, הסרט מ2009 מחזיק מעמד באופן מרהיב. ראיתי אותו שוב בשנה שעברה, הסרט היה מרתק והאפקטים עדיין נראים מעולה.
אבל אני מציאותית- כך שאני לא מצפה שהוא יהפוך שוב לסרט הכי הכי נצפה בהיסטוריה, אבל הטיזר פשוט יפהפה ואני מחכה לסרט המלא.
פלוס אחד.
עם כל התלונות על הסרט הראשון, על התסריט והדיאלוגים, אין לי ספק שג'יימס קמרון סיפר את הסיפור הספציפי הזה בצורה הכי טובה שיכולה להיות. כמו שפינגווין (אני חושב) פעם כתב באתר הזה , ג'יימס קמרון הוא מספר הסיפורים הכי טוב שעובד כיום. הוא מצליח לסחוף את מרבית הקהל, ומספר להם סיפור שמרגש אותם, מעניין אותם, ומספק אותם. אתה לא עושה את שני הסרטים הכי מכניסים בהיסטוריה של הקולנוע בפוקס.
אם הוא מצליח לספר את הסיפור באותה צורה סוחפת, או יותר, לסרט הזה יהיו רגליים ארוכות מספיק. אני לא צופה שהפתיחה תהיה יותר מ-150 מיליון.
"אירוע בשישה חלקים"
(ל"ת)
אז פשעי העתיד מגיע לארץ? (בבקשה תגידו שכן)
לא יודע איך שמתי לב לזה רק עכשיו, אבל ויגו מורטנסן מזכיר לי את פיטר וולר, ששיחק בסרט אחר של קרוננברג (ארוחה עירומה), וגם בו היו אלמנטים מזוויעים ונפלאים של אימת-גוף.
אני גם מחזיק אצבעות להפצה
לדעתי יהיה לו איזה שבוע לפחות במולטיפלקסים אם לא יותר (הקרנה בודדת ליום) ודי בטוח שקולנוע לב יקרינו אותו למשך תקופה קצת יותר ארוכה. אחד המסקרנים של השנה.
אני מקווה, אם כי לא ראיתי שהוא נמצא ברשימת ה"בקרוב" באתר של סינמה סיטי.
(ל"ת)
אפ התגעגעת לקרוננברג אז בטח תשמח לשמוע שהוא כבר מתחיל לעבוד על סרטו הבא
וליהק כבר את וינסנט קאסל, משהו על איש עסקים אלמן שבונה מכשיר שמאפשר לתקשר עם המתים. במקביל בנו עובד על סרט שנקרא אינפינטי פול, מין ורסיה לטרופ החביב עלי במיוחד של גיהינום בגן עדן.
כמה הערות
1. אני מהמעטים שדווקא ממש חיבבו את העונה השלישית של ווסטוורלד, שבוודאי הייתה טובה יותר מהשנייה והטריילר לעונה הרביעית (והאחרונה אאל"ט) נראה לא רע בכלל.
2. צ"ל ווירד אל ינקוביץ' ולא ינקוביק
3. קרוננברג נראה מסקרן ממש.
4. Love death and robots ממש מקווה שיהיה יותר מוצלח מהעונה השנייה שבעיקר הייתה ממש קצרה (אני חושב שכל הפרקים ביחד היו פחות משעה וחצי סך הכל)
אם כבר תיקנת את השם של ווירד אל,
אז תיקנת לטעות, כי הוא אומר ינקוביק.
I stand corrected
ווסטוורלד הפכה למין שק חבטות שלא בצדק.
גם ברגעיה החלשים היא מצליח לספק בלוקבאסטר מדבי מבדר ואינטליגנטי, לא מצרף נפוץ במיוחד בהוליווד.
אוואטר 2 די בוודאות יההיה הצלחה קופתית
בכל זאת הסרט החדש של ג'יימס קמרון אחרי 13 שנים והמשך לסרט הכי מצליח בהיסטוריה.
אבל אוואטר 2 צריך להיות הרבה יותר טוב מהראשון כדי למשוך קהל גם לאוואטר 3/4/5 כי לגבי ההצלחה שלהם אני לא כל כך בטוח.
Do yourselves a favour
Do not miss "Severance" on Apple TV Plus
לכל אלה שמתלוננים שדוקטור סטריינג׳ שינה דברים בהמשכיות של מארוול
רק תראו מה קורה במלחמת הכוכבים.
כי גם אם דארת׳ ווידר ואובי וואן לא יפגשו, עצם העניין שאובי וואן יוצא למשימות ושרודפים אחריו סית׳, הוא זלזול מחפיר בסרט הראשון שהתחיל את הכל.
אובי וואן אמור לחיות בסתר בזהות בדויה, והאימפריה לא אמורה לדעת בכלל שהוא עדיין חי.
ובכלל, מאיפה הגיעו כל הסית׳ים האלה?
איפה הם היו בטרילוגיה המקורית?
התחושה שלי היא כבר שהסדרות מתרחשות ביקום מקביל ולא באותו יקום בו מתרחשים הסרטים (אולי גם להם יש מולטיוורס?), כי רמת ההתעלמות מהטרילוגיה המקורית היא פשוט לא תאמן.
וכן, יכול להיות שהכל זה תרגיל הטעייה אחד גדול ובעצם הסדרה תעסוק בבן קאנובי שנרשם לטורניר השחמט ההולוגרמי של טטואין ועל ההתמודדות שלו מול ג׳אווה חכם במיוחד שניצח בטורניר כבר 10 שנים ברציפות ולא מתכוון לתת לאף אחד למנוע ממנו את הזכייה ה-11, אבל כל עוד לא יצאה הסדרה אז אין אלא לשפוט על פי הטריילרים.
אם נודה על האמת
LOVE DEATH+ROBOTS נראה כל כך הרבה יותר טוב ויזואלית מאווטאר 2. איזו אנימציה מדהימה.
בנוסף, דעה לא פופולארית- אהבתי את העיבוד שעשו לבטהובן. נשמע מצוין והרים את הטריילר בכמה רמות למעלה.
איך אהבה ורובוטים נראה יותר טוב מאווטאר 2?
אם אתה משווה סגנונות אנימציה שונים, אז זו השוואה טיפשית. אם אתה משווה היכן שהם ניסו לעשות אנימציה ריאליסטית, אז האנימציה בבירור נראית פחות טובה בהאבה ורובוטים. אין פה עניין של דעה או של טעם, האנימציה מדהימה יחסית לסדרת טלוויזיה, אבל לא קרובה לרמות של סרטי אנימציה, משחקי מחשב, ושל אפקטים בבלוקבאסטרים היום, ובטח ובטח רחוקה שנות אור ממה שרואים באווטאר 2.
לא קרובה לרמות של משחקי מחשב?
מאיזה בחינה? אם מבחינה ויזואלית, אז אין שום משחק מחשב שמתקרב בצורה כלשהי לאהבה ורובוטים.
לא שזה משהו נגד משחקי מחשב – אחרי הכל, משחקי מחשב רצים בזמן אמת אז אתה לא אמור לצפות שהם יראו יותר טוב מסרטים אנימציה שמרונדרים מראש. לכן משחקי מחשב באמת אף פעם לא נראים יותר טוב מסרטי אנימציה, וזה לחלוטין כולל את אהבה ורובוטים.
אגב, הייתי אומר שהאנימציה בחלק מהפרקים באהבה ורובוטים בהחלט מגיעה לרמה של סרטי אנימציה מהדרגה הראשונה (ספציפית, האנימציה ב"העד" היא מהטובות שראיתי בכל מקום אי פעם).
(אני מדבר על העונות שיצאו עד עכשיו ולא על הטריילר, כי עדיין לא ראיתי את הטריילר).
קטעי המעברים במשחקי מחשב.
ואני מסכים איתך שהאנימציה מרשימה מאוד באהבה ורובוטים. זה רק מראה את ההתקדמות העצומה שאפקטים ממוחשבים ואנימציה עשו בעשור האחרון. אבל אהבה ורובוטים עשו פשרות מסויימות באנימציה שלהם, לפעמים זה תרם ולפעמים לא.
האנימציה ב'העד' מאוד יפה, ואולי תורמת לאווירה הקריפיות של הפרק, אבל מבחינה טכנית היא לא ברמה של סרטים באורך מלא.
מים שקטים
קודם כל, בלי קשר לאיך 'אווטאר 2' יהיה, צריך להגיד פה איזה "שהחיינו". אני עדיין זוכר כתבות באתר הזה כשהוא תוכנן לצאת ב-2014. אז קצת התעכב, אבל בסוף זה מגיע. "אווטאר" הראשון זכור לי כמאוד יפה, אבל שום דבר מעבר לזה. ואם כבר, הייתי אומר שההשפעה התרבותית שלו הייתה די שלילית – אחריו כולם רצו להיות בתלת-מימד, כולל להמיר סרטים לכך בפוסט, מה שברוב הפעמים רק פגע בהם. לא כולל "אווטאר", אני יכול לספור על יחד אחת את כמות הפעמים שהרגשתי שתלת-מימד הוסיף לסרט. בעצם, אולי כן כולל.
אין לי ציפיות מ"בית הדרקון". העונות האחרונות של "משחכס" ממש הורידו לי מהעולם הזה. כנראה שאנסה מתוך סקרנות + חיבה לאוליביה קוק, אבל אם הסדרה לא תתפוס אותי כנראה שדרכנו יפרדו מהר מאוד. גם קצת מקווה בשביל מאט סמית' שזה יהיה טוב. בחירת הפרוייקטים שלו – לפחות אלו שראיתי – תמוהה במקרה הטוב.
עוד שני טריילרים שנראים מסקרנים – "Emergency" ו-"On the count of three" (האחרון עוסק בהתאבדות. יש גם אזהרה בתחילת הטריילר, שזה מרשים)
השני ("בשלוש") הוא אחד הסרטים שאני הכי מצפה להם
ג'רוד קרמייקל הוא אחד הסטנדאפיסטים הכי טובים (…שהפסיקו לעשות סטנדאפ), הסדרה שלו הייתה חמודה ממש, וכריסטופר אבוט שחקן נפלא. איזה כיף שהטריילר עומד בציפיות.
בנוגע ל"מקרה חירום" – אני מסוקרן, אבל קצת סקפטי. זה עובד כסרט מתח, אבל לא ממש כסאטירה/קומדיה, ואני חושש שהסרט מכוון לשם.
המשפט שפותח את הכתבה הזו פשוט מבריק.
(ל"ת)
הוא גרוע ובטח לא מבריק
קראתי אולי 1200 כאלה בטוויטר, ב12 השנים האחרונות.
פעם ראשונה שאני רואה אותו
תודה רם!
רוי חלאס להיות כבאי :)
בסוף, הכי מעניין זה הטריילר ל "אהבה, מוות ורובוטים"
וגם אל ינקוביץ :-)
צריך להגיד ביי ביי להרגל שכל חוד מגיעות אלינו המון סדרות חדשות
הסטרימינג זו בועה שהולכת להתפוצץ וכבר בשנה הקרובה נראה איך כמות הזדרות ואיכות ההפקה שלהם יורדות ונחזור לעידן של תחילת שנות האלפיים.
וכי למה?
(ל"ת)
כי הזרמת המזומנים נעצרת שהצטרפות המנויים נעצרת
לדעתי הוא מגזים ואנחנו עדיין נקבל השקעה אבל יותר מצומצמת ולפרוייקטים מסוימים וכל השאר פחות. אפילו מארוול סטודיוס מגבילים תקציב, אפילו שהם האולפן הכי פופולרי כרגע.
אנשים פה שוכחים שאווטאר בהוצאה חדשה עשה 57 מיליון בסין!
שזה יותר מרוב הבלוקבאסרים החדשים שיצאו שנה שעברה ובזמן הקורונה, שאנשים טענו שזו הסיבה לפתיחות נמוכות בסין. אני חושב שזה פשוט מראה כמה אנשים מושקעים במותג ואוהבים לראות אותו בקולנוע כנראה יותר מרוב הסרטים.
בספטמבר אנשים יתחילו לשנות את ההימורים שלהם לדעתי.
ועוד כמה דברים
טיזר ל"טורף" של דן טרכטנברג, שעולה בהולו בתחילת אוגוסט. יהיה לזה קשה להיות גרוע יותר מהסרט של שיין בלאק.
טריילר לסדרה על פי "האויב שבפנים", עולה בנטפליקס באמצע יולי. הייתי אומר שרק היה לנו סרט של זה לפני כמה חודשים אבל שכחתי אותו יומיים אחרי הצפייה אז בסדר.
וטריילר לעונה שלישית של "עבור כל האנושות" שעולה עוד שלושה שבועות. אתמול בדיוק צפיתי בפרק הראשון, אז בלי ספוילרים!
כל כך התלהבתי בזמנו מדרך קלוברפילד 10
מבאס שעברו 9 שנים עד הסרט הבא שלו, ובסוף זה עוד שייך לזיכיון, ועוד זיכיון מבאס. מקווה להפתעה.
איך 9? "דרך קלוברפילד 10" יצא ב-2016
אבל כן, זה עדיין הרבה זמן ובאמת מבאס שזה חלק מהזיכיון הזה ולא משהו מקורי יותר. נקווה שיצליח להכניס לשם מספיק מעצמו.
אז 8, לא מאד קריטי.
(ל"ת)
(6)
(ל"ת)
אני צריך לקנות מחשבון. כלומר אם הוא היה במאית זה היה נחשב לתקופה ממוצעת בין סרט לסרט.
(ל"ת)
תהנה מהירח ומהדרך לשם
(ל"ת)
אתה הולך מאוד ליהנות מהעונה הראשונה
ולתהות מרמת הסספונד הנדרשת לשנייה