די, אני לא חושב שאני יכול לעמוד בזה. הלב נשבר. לא יכלו לתת לנו קצת זמן להתאושש? שתי מכות תוך פחות משבוע? קודם "מכוניות 2", ועכשיו זה?
בתכנית הבוקר של ה-BBC התארח טום הנקס, כדי לקדם את "לארי קראון". המראיין שאל אותו, בשלב מסוים, האם צפוי להיות "צעצוע של סיפור 4". אני הייתי מגיב לשאלה הזאת בנחרה רמה. צעצוע של סיפור 4? לא יקרה. הסרט השלישי היה סיום פשוט מושלם לטרילוגיה, ופיקסאר היא לא מסוג החברות שיאריכו את החיים של סדרות באופן מלאכותי, רק בשביל הכסף. כלומר, חוץ מ"מכוניות", כמובן, אבל זה לא נחשב.
התשובה של הנקס היתה: "אני חושב שיהיה, כן, כן. הם עובדים על זה עכשיו".
אתם יכולים לראות את טום הנקס אומר את זה, במו פיו, באתר של ה-BBC, בערך ב-6:05.
תסלחו לי, אני צריך רגע.
לאאאאאאאא! למה?! למהההההה?! למההההההה?!?
אוקיי, חזרתי.
יכול להיות שפיקסאר הפכו בתוך שבוע מהאולפן המושלם, "הטובים" המובהקים במלחמה ההוליוודית של אמנות נגד כסף, למכונה תאבת בצע בנוסח דרימוורקס שתסחוט כל פרנצ'ייז עד הדולר האחרון? האולפן שנלחם במשך שנים נגד הפקת "צעצוע של סיפור 3" פשוט משום שלא היה להם רעיון טוב מספיק לסרט, עכשיו מייצר סרט רביעי בלי לחשוב פעמיים? אין ספק ש"צעצוע של סיפור 4" יעשה הרבה כסף. הסרט השלישי הכניס מעל מיליארד דולר בקולנוע בלבד,שלא לדבר על הכנסות ממרצ'נדייז. אבל זו הסיבה היחידה לעשות אותו: הכסף. קשה מאוד לחשוב על שום צורה שתצדיק עוד המשך מעבר לסוף הסגור והמושלם של "צעצוע של סיפור 3" – סיום שיכול בקלות להיחשב כאחד הסופים הטובים ביותר אי פעם ליצירה קולנועית. אי אפשר להמשיך מכאן בלי לגרוע מהמקור.
יכול להיות שטום הנקס טועה? אחרי הכל, שחקנים לא תמיד יודעים על מה הם מדברים, בפרט כשמדובר בהמשכים. היה מאוד מצחיק כשטארה ריד טענה, בתחילת השנה, שהיא משתתפת ב"ביג ליבובסקי 2". אבל טום הנקס הוא לא טארה ריד. הוא אחד משני השחקנים הראשיים בסדרת הסרטים, אחד האנשים הראשונים שאליהם פיקסאר יפנו אם וכאשר יהיה סרט כזה, ואיש לא טיפש בכלל. אז למה הוא חושב שיש "צעצוע של סיפור 4" אם אין? אולי הוא חושב בטעות על הסרטונים הקצרים (שהראשון שבהם מוקרן עם "מכוניות 2")? לא נשמע סביר, אבל אני מוכן לקבל כל הסבר כדי להמשיך להאמין שפיקסאר לא מכרו את נשמתם לשטן. תאוריות אפשריות יתקבלו בברכה.
אני מאוד מקווה שמדובר בחוסר הבנה
כן, זה כנראה מה שקרה. אני מקווה. מאוד.
מההההההההה???????????????
וואו
חטפו אותו חייזרים, אולי?
(ל"ת)
אני רוצה לסיים עם זה אחת ולתמיד
היא לא דיברה על ביג ליבובסקי 2! כלומר היא כן, אבל לא ברצינות, היא התכוונה לסרט השני שהיא דיברה עליו.
אני עצלן מדי למצוא את הקישור, אז שמישהו יעשה את זה במקומי…
גוגל כבר מעדכנים
תמונת מסך מ7:53
זה אומר פשוט שהרבה אנשים חיפשו את זה
תכתוב שם של סדרת סרטים ידועה, ותוסיף עוד מספר בסופה. תראה שכמעט תמיד תהיה המלצה כזו.
ג'ון לאסיטר, ג'ון לאסיטר, ג'ון לאסיטר.
אתה עוד תבין שאני צודק רד.
אתה קצת בהכחשה אבל אתה עוד תבין.
כמה שאתה צודק
(ל"ת)
למה ישר לחשוב שהכל קשור לכסף?
אולי יש להם רעיון טוב באמת לסרט?
(ל"ת)
אבל מה ההבדל בין "מכוניות 2" לבין "צס"ש 4"?
צס"ש 4 (אם באמת ייווצר) יהיה המשך לסרט *טוב*. "מכוניות 2" יצא כמו שהוא כי לא היה להם שום חומר טוב להמשיך. "מכוניות" המקורי היה סרט זוועתי, אז לא ברור לי איך אנשים יכלו לחשוב מראש שלסרט השני יש סיכוי.
צס"ש 4, לעומתו, (כנראה) יהיה המשך לאחד הסרטים המוצלחים ביותר של פיקסאר, ולכן מן – מן הסתם – יש לו הרבה יותר פוטנציאל. כמובן שבאמת עדיף להשאיר את הסדרה בנקודה שבה היא הסתיימה, אבל מה שאני אומר שהוא שלא צריך לשלול אוטומטית את האפשרות שבהחלט יש כיוונים חדשים שאפשר לנוע אליהם עם הסיפור. אם הם ישארו עם אותו צוות וינסו להתנער כמה שאפשר מהשליטה של ג'ון לאסיטר, זה בהחלט יכול להיות טוב, אפילו טוב מאוד. In Pixar We Trust.
_________________________________________________________________
בכל אופן, אני עדיין מחכה לגרסה של פיקסאר ל"חוות החיות".
מסכים לגמרי
לא חושב שהמשך נוסף יהיה לאו דווקא גרוע,זו סדרת סרטים מצויינת,ואין סיבה שתפסיק להיות כזו.
מכוניות ככל הנראה היה נפילה חד פעמית,דבר לגיטימי אחרי כמה סרטים מושלמים.
מעבר לכך,כמה שזה עצוב,נאיבי לחשוב שפיקסאר שייכים לטובים,היום הכסף הוא הדבר הראשון שמדבר ולצערי זה עניין של זמן עד שגם פיקסאר יתמסחרו,אבל גם כאן,אני מוכן לנפילות פה ושם בתנאי שהם ימשיכו לספק לנו רגעי קולנוע מופלאים מפעם לפעם.
לפחות עד היום, פיקסאר היו באופן מובהק הטובים
הרי הם היו יכולים בקלות לעשות יותר כסף אם היו מייצרים, נגיד, "מוצאים את נמו" 2, 3 ו-4, במקום לנסות למכור כל פעם מחדש לקהל סרטים מקוריים על דמויות לא מוכרות. תזכור שפיקסאר הם כמעט היחידים שמוציאים סרטים מקוריים לגמרי, שלא מבוססים על שום דבר. אף אחד אחר לא עושה את זה כי זה פשוט מסוכן מדי כלכלית, הרבה יותר בטוח לעשות המשכים, רימייקים ועיבודים לקומיקס ולסדרות טלויזיה ישנות. הם עושים את מה שהם אוהבים, לא את מה שכלכלי יותר – ועדיין מצליחים מאוד. זה מה שכל כך מופלא בהם. או לפחות, כך זה היה עד עכשיו.
אבל אם הסרט טוב, מה זה משנה אם הוא נוצר בשביל כסף?
הנה רעיון – אולי הם רוצים *גם* לעשות כסף ו*גם* לעשות את הסרט הכי טוב שאפשר, בלי חיפופים בכלל ועם מקסימום השקעה ואהבה? זו גם אפשרות. רצון להרוויח כסף מפרנצ'ייז לא סותר איכות אומנותית.
פיקסאר בסרטיה הראשונים באמת יותר חשבה על יצירתיות
אחרי צעצוע 1 ששם הם נלחמו על כל טיפת תקציב. אבל אחרי שהתמזגו עם דיסני אז כן, הם התמסחרו (לצערנו). לפחות בשנה הבאה יצא סרט שכולם מקווים שיחזיר את שמה הטוב של פיקסאר. לפחות עד "אוניברסיטת מפלצות".
וכמו שרד כתב מתחת, סדרת הצעצועים היא מדהימה ויש שם הרבה (מדי) להרוס.
הממממ?
מתי הם התמזגו עם דיסני? 2006? ואילו סרטים יצאו מאז? "רטטוי" (סרט שעוסק בבישול והגיבור שלו הוא עכברוש מכוער), "וול-E" (סרט אפוקליפטי שבחצי השעה הראשונה שלו בכלל אין דיבורים), "למעלה" (סרט שהגיבור שלו הוא קשיש ונפתח בלתת לצופים בוקס בבטן)? זה לא נראה מסחרי כל כך. הסרט היחיד שהיה חשש שיהיה מסחרי היה "צעצוע של סיפור 3", ואחד הסיבות שבגללן הוא כל כך הפתיע לטובה הוא הנסיון שלו לסגור את כל הקצוות ולתת סיום הולם לטרילוגייה כולה. להרוס את זה עכשיו – *זה* יהיה מסחרי.
מכוניות 2 הוא הסרט הראשון שהושפע מהמיזוג.
שאר הסרטים עוד היו כבר בפיתוח (בשלבים שונים). באיזשהו ראיון הבמאי של וול-אי אמר שלוקח להם בפיקסאר כ-4 שנים לפתח סרט: בדר"כ שנתיים וחצי פיתוח של דמויות, עלילה וכו', והשנה וחצי הנותרים להפקה בפועל.
ברוב החברות סרטי המשך של אנימציה לוקחים כ-3 שנים וזה מתבטא באיכות. כלומר, לדוגמא, בשרק הם אמרו שהם התחילו לעשות את הסרט ב-98' ומאז כל שלוש שנים יצא סרט.
צעצוע של סיפור 3 הוא באמת מקרה מיוחד ואני לא יודע מה לומר מלבד מה שרשמת.
עוד שאלות?
Actually, I contest the claim of Pixar's originality
Their first film, Toy Story, borrows heavily from 'The Brave Little Toaster' (on which key to-be Pixar personnel worked on, including Lasseter). Incidentally, I highly recommend that film.
Their second release is Bug's Life, which has the plot of 'Three Amigos!'.
So there, they were always eeeeeevil.
בקשר לטוסטר,
אני לא חושב שהם העתיקו או הושראו מאוד מהטוסט האמיץ אבל זה הגיוני כי הסרט תוכנן ע"י ג'ון לסיטאר. ועובדה שכדאי לחשוב אליה היא שבמקור היו"ר של דיסני רצה סרט "גבולי". הכוונה לסרט ציני, נוראי שבו וודי הוא דמות בלתי נסבלת. הפרוייקט כמעט לא יצא, אבל הם שינו אותו לגמרי ובסוף דיסני אישרה אחרי שראו כמה הוא מוצלח. (אגב, אני יודע את זה מהסרט הדוקומנטרי על פיקסאר בשניה הראשונות שצורף למארז של וול-אי).
ואת באג לייף ראיתי כל כך מזמן שאני פשוט לא זוכר ממנו כלום. מצטער אבל אין לי דעה בעניין הזה :(
ב"מכוניות" לא היה הרבה להרוס (מלבד שמה הטוב של פיקסאר)
ב"צעצוע של סיפור" יש ויש.
אבל זה לא כאילו
לי אונקריץ' בכבודו ובעצמו בא אליך ואמר: "אני הולך לשחוט את הסדרה! איזה כיף!". כל עוד זה לא קרה, למה ישר להסיק מסקנות? אולי הם יכתבו תסריט טוב ומרגש, יעשו אנימציה מדהימה ויצא להם סרט טוב (או מצוין. או מדהים)? באותה מידה שהם יכולים להרוג, לחלל ולהנדס מחדש את המקור, הם יכולים גם לעשות משהו פי אלף יותר מהמקור. לא צריך לפסול דברים מראש!
ואגב – LOL על החלפת התמונה הראשית של המאמר.
אני לא מצליח לדמיין סרט פי 1000 יותר טוב מצעצוע 3
אפילו לא פי חצי.
אבל כנראה זה רק המוח המעוות שלי.
וגם מצטרף לLOL על התמונה.
ניטפוק
פי חצי אומר חצי מהמספר המוכפל, כפי שאחד כפול חצי שווה לחצי. סרט שיהיה טוב פי חצי מצעצוע של סיפור 3, יהיה רק חצי ממנו בטיבו. כאלה, לא חסרים.
אם לא הבנת זאת היתה הכוונה
(ל"ת)
אז הכוונה שלך
היא שצעצוע של סיפור 3 כל כך טוב, שאין סרטים שהם אפילו 50% ממנו? הייתי אומר שזו הגזמה קצת פרועה.
"לאאאאאאאא! למה?! למהההההה?! למההההההה?!?"
זה בדיוק מה שחשבתי כשראיתי את הכותרת.
עד להודעה רשמית אני בהכחשה. מבחינתי זה בדיחה נ-קו-דה! .
רק נקווה שזה לא הסרט של פיקסאר בנובמבר 2013.
(פשוט שכחתי לרשום מרוב שאני בהלם)
אם זה מנחם
הטיזר החדש של Brave נראה טוב.
http://www.youtube.com/watch?v=tYg0VgPy6Uk
האנימציה מרהיבה אמנם
אבל אם הייתי רואה בדיוק את אותו הטריילר רק עם דמות אנושית + אפקטים, הוא היה נראה לי עוד סרט אגדות שיגרתי לאללה (כולל הקריינות הדרמטית). נראה אם הטריילר המלא יצליח גם להעלות חיוך…
נוסטלגיה
"מה הבעיה? אפשר לעשות סרט על הבן של אנדי!"
נא להרחיק שתיה מהמקלדת
http://www.fisheye.co.il/%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%93%D7%A8%D7%9C%D7%94-2/?comNum=86704#li-comment-86704
נו קידינג,
סיימתי כרגע לצפות בקיק-אס, נכנסתי לימד"ב לקרוא עליו קצת טריוויה, ותראו מה מצאתי (השורות העליונות רק כדי שתראו את ההקשר אבל ממש לא הכרחיות):
Mark Millar and Matthew Vaughn knew each other socially through Jane Goldman and her husband, but came to work together because of Thor (2011). Millar had sent Vaughn some suggestions for the Marvel adaptation, but Vaughn ultimately left that project.
He came to Millar to see if he had any interesting ideas, nearly leading to a sequel to the Bible called "American Jesus".
או, ייס.
זה קומיקס שמילר כתב לפני מס' שנים (במקור Chosen).
על נער בימינו שמתגלה כישו המודרני. לא קראתי מעבר לגיליון הראשון (לא רע, יחסית למשהו שמארק מילר כתב).
http://www.comicbookdb.com/title_covergallery.php?ID=1033
אני יותר אהבתי את הביצוע של ראסל טי דיוויס
שם, מן הסתם, ישו החדש הוא בריטי, אבל הסיפור היה יותר טוב.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Second_Coming_%28TV_serial%29
שיתוף פעולה של רט"ד הגדול והנפלא עם אקלסטון?
איך פספסתי את זה?!
לטעמי זה הדבר הכי טוב שדייויס עשה
קצת שקוע בתאולוגיה נוצרית, מן הסתם, אבל עם גישה מעניינת לנושא.
המשך לעוד סרט פיקסאר
מלבד באמת הידיעה של טום הנקס לפיה האולפנים עובדים על "צעצוע של סיפור 4" זה כלל לא מפתיע שהסרט המסקרן אחרי "אוניברסיטת המפלצות" (ההמשך או יותר נכון המבוא ל"מפלצות בע"מ) בתאריך היציאה שנקבע ל27/11/2013 – הוא סרט המשך ל"רטטוי" . כך שפיקסאר זונחת את אמנות היכולת לספר סיפורים חדשים וטובים לטובת מכונת הכסף המשומנת של סרטי ההמשך ללהיטים . מלבד "Brave" שיצא בקיץ 2012 – כסרט מקורי המבוסס על אגדת עם סקוטית (שגם הוא כמעט נגנז כפי שקרה לעוד הפקה שהייתה בשלבים מתקדמים ביותר כמו "NEWT" – לטובת הפקת "משפחת סופר על 2 – שלבסוף הוחלט לוותר על הפיתוח שלה) – פיקסאר לא מתכננת לנו עוד יצירות מופת מקוריות מבית היוצר שלה בזמן הקרוב.
המשך לרטטוי? מאיפה זה הגיע?
יש לינק?
כרגע זה בגדר שמועות שמפיצים האולפנים כדי לעורר באזזז אבל יש תחושה שדווקא נראה כי לא סתם יוצאים הפצות שמועות מהסוג הזה. בכל אופן היום יצא באופן רשמי הטיזר טריילר ל"brave" – שנראה מדהים. מצרף קישור . תהנו !!!! http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tYg0VgPy6Uk
זה נשמע מוזר. רטטוי הוא לא איזה מפלצת מרצ'נדייזינג. לפני כמה חודשים הייתי בדיסני וורלד, ואני לא חושב שנתקלתי באף בובת רמי או לינגויני בשום מקום. אז למה ללכת על המשך דווקא לסרט כזה? זה לא כמו מכוניות או מפלצות שבאים בילט אין עם מרצ'נדייזינג.
אין לי מושג מאיפה הבאת את זה
לא שמעתי על שום דבר כזה, וגם גיגול על "Ratatouille Sequel" לא מעלה שום דבר. וכאמור, הדבר היחיד שידוע על הסרט של 2013 זה שהוא *לא* סרט המשך.
מה?
(ל"ת)
אבל
אמרו שהסרט שייצא בתאריך הזה הוא סרט מקורי. לא?
ומסתבר שג'ון לסיטאר התראיין ל-ynet
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4086156,00.html
דבר שאני מעתיק מ-ynet שמעניין שהוא אמר:
"איך אתם מחליטים לאיזה סרטים לעשות סרטי-המשך ולאיזה לא?
'אפשר לומר שאנחנו מרגישים את זה. מרגישים אם סרט הוא מספיק טוב בשביל להחזיק סרט המשך – ואני לא מתכוון לזה שהוא הצליח יפה בקופות, זה לא מספיק לנו. חשוב לנו להרגיש את זה, האם הדמויות מספיק חזקות שאנשים ירצו לראות עוד מהן, או האם הסרט האחד שיצרנו מספיק. חשוב גם לבדוק אם בכלל יש לנו סיפור המשך לסרט מקורי שהוא יותר טוב מהסיפור המקורי'."
דעתי: כדאי לו להחליף אינטואיציה, וגם כדאי שידע מהו "סיפור יותר טוב מהמקור".
אה והוא גם מתייחס ל-BRAVE ואומר שאוניבריסטת מפלצות "מצחיק בטירוף", אבל לא התייחס לפרוייקט הבא. נקווה שיהיה מקורי ומעניין :-)
נ.ב: סליחה אם זה אבל זה מתקשר לכתבה.
זה לגמרי לא אוף טופיק.
(ל"ת)
מה שהו רצה לומר זה
שהוא עושה המשכים רק לסרטים שהו ביים
ולכן הוא מרגיש קרוב לדמויות
מה שמאד מוזה זה הקטע של מפלצות
לדעתי הנקס אמר את זה בהיסח דעת
או כבדיחה שלא הובנה. אם יש אמת בדברים, It's Indiana Jones All Over Again: טרילוגיה נהדרת שקיבלה סיום מושלם (רכיבה לעבר השקיעה, מה יותר סימבולי מזה?) שהוצאה מקיברה בעל כורחה. המארז היפה שיש לי בבית יכול היה להיות יפה יותר בלי הסרט הרביעי, שמרגיש כמו הילד הממזר במשפחה.
כנ"ל לגבי צעצוע 4 (אם יהיה כזה). טרילוגיה שיש לה התחלה שעשתה מהפכה בתחומה, סרט המשך שהתעלה על קודמו וסרט אחרון שנתן את סגירת המעגל האופטימלית. מה סרט רביעי עכשיו מה?
בינתיים אני לא מייחס חשיבות לדברים, עד שמישהו בפיקסאר יצוטט בעודו אומר "אנחנו עושים סרט נוסף לצעצוע של סיפור". סקר הגל החדש של מכון גיאוחרטוגרפיה ברשות שקרכלשהו מראה כי 95% מהכרזות לא-צפויות של גורמים משניים בראיונות זניחים, נוטים להתפוגג באוויר.
נראה לי קצת עשיתם מזה טרגדיה יוונית..
אולי מעט בהשראת הכישלון הביקורתי המהדהד שעובר בימים אלה על הסרט החדש של פיקסאר, ״מכוניות 2״, ואולי לא, אבל נראה שאתם יותר מדי לקחתם את הדברים ללב. נכון, סדרת הסרטים ״צעצוע של סיפור״ היא אחלה של טרילוגיה, אבל לא זכור לי שהיא בכלל תוכננה מלכתחילה להיות טרילוגיה. אז על מה הלחץ? ואיפה הוא היה כשהודיעו אי אז על הפקת ״צעצוע של סיפור 3״? לא זכור לי מהמקרה ההוא כ״כ הרבה תלונות. לא מדובר פה ב״שר הטבעות״ או ״הארי פוטר״, אין כאן איזו עלילה מוגבלת המציגה מטרה עלילתית של דמויות שחייבת לבוא לידי פיתרון במוקדם או במאוחר, במספר מוגבל וידוע מראש של סרטים/ספרים. ״צעצוע של סיפור״ זה מקרה קלאסי של – כל עוד יש על מה לספר, נמשיך לספר. עד כה זה עבד בשני סרטי ההמשך הקודמים. אם זה לא יעבוד בפעם בפעם הרביעית, ביג דיל, זה יעשה כתם שחור ולא נעים לסדרה אבל עדיין תמיד יהיו לנו 3 סרטים נפלאים לזכור.
אבל זה כבר לא יהיה טהור
ותמיד כשנראה את 3 הסרטים הטובים, ניזכר שיש סרט רביעי ממש גרוע שהרס הכל. כמו ששני ההמשכונים של מטריקס הרסו בשבילי מאז שיצאו כל צפייה בסרט הראשון, כי אני לא מצליחה לשכוח את קיומם.
הלחץ מאוד מובן. צש"ס 3 עשה סגירת מעגל עלילתית. לפתוח עלילה חדשה בפרק נוסף מרגיש מיותר ולא נחוץ. מה שאומר שהם יצטרכו להתעלות על עצמם באופן יוצא מהרגיל כדי שזה לא יאכזב.
אני לא יודע מה לחשוב כי מצד אחד זה יכול להיות עדיין סרט טוב, מצד שני יש באמת תחושה שמתחיל להיות פער בין מה שפיקסר חורתים על הדגל שלהם לבין מה שהם עושים בפועל… מה שברור שאם יש בפליטה הזו מן האמת, כנראה שנדע על זה לפני ההכרזה הרשמית…. בטח כשפיקסר גם ככה סופגים עכשיו לא מעט ביקורת.
הסרט השני של צעצוע של סיפור
היה פשוט נוראי, גם בתור ילד אמרתי שהוא לא משהו (ובתור אחד שגדל על הסרט הראשון, וראיתי אותו אינספור פעמים), ובפעם האחרונה שהוא היה מוקרן בטלוויזיה אחרי 40 דקות זה פשוט עייף והתיש אותי ופרשתי האמצע..
מבחינתי בטרילוגיה הזאת יש שני סרטים הראשון והשלישי..
ואני חושב שבאמת הלכתם קצת רחוק..
הקונצנזוס הגדול יחסית הוא שזה סרט טוב
אפילו יותר טוב מהראשון. אבל הראשון לא נגמר באופן "סגור" והשאיר הרבה מאוד נושאים לטפל בהם. השני והשלישי די חרשו את הנושאים הללו, כך שהפוטנציאל של הרביעי נראה קטן בהרבה משהיה לשני בשעתו.
השני יותר טוב מהראשון
והשלישי והשני
מי יודע אולי גם הרביעי יפתיע
השני יותר טוב מהשני? זה באמת מפתיע
(ל"ת)
זה כמה פיקסר טובים!
רק שם סרט כל כך טוב שהוא יותר טוב מעצמו…
אבל עצם לא יכול להיות באינטרקציה עם עצמו !
(ע"פ מורה לפיזיקה שלימד אותי בעבר)
מעניין אם הייתה לו חיבה לז'ול וורן, למורה הזה שלך
(ל"ת)
לא נראה לי
בכללי הוא נראה יחסית מחובר למציאות ביחס להרבה מורים מרחפים שהכרתי. אבל לך תדע.
אה, ויש לו מבטא כמו של ג'ולייאן המלך ממדגסקר (כנראה הונגרי)
בטח שהוא יכול, בתנאי שהוא פורסט גאמפ.
(ל"ת)
או צ'אק נוריס!
(ל"ת)
השני לא סתם יותר טוב מהראשון...
הוא הכי טוב בטרילוגיה ופשוט סרט נהדר! מיד אחריו בהפרש קל יש את השלישי החביב קצת פחות, אך מספק סגירת מעגל מצוינת. וכמובן שלבסוף מגיע הראשון, שנמצא אי שם הרחק מאחור.
הראשון אי שם הרחק מאחור?
אין לי שמץ איפה אתם נמצאים
עוד מעט תגידו לי שמלך האריות 2 יותר טוב מהראשון..
"מלך האריות 2" זה פשוט סרט גרוע.
הראשון די נהדר והוא ככל הנראה סרט האנימציה הכי טוב של דיסני, להוציא סרטי פיקסאר כמובן.
למרות זאת, שני ההמשכים של צש"ס מתעלים לא מעט על המקורי, שהיה סתמי ומשעמם למדי. כן, היו בדיחות טובות פה ושם והוא היה משעשע לעיתים, אבל כל ההתפתחות עם סיד הייתה פשוט מעפנה לדעתי. אפשר לומר שסבלתי מאוד בחלקים הללו של הסרט. סה"כ לא הייתי נותן לו ציון יותר מדי גבוה כי הסרט די בינוני בסופו של דבר.
ואם כבר מדברים על פיקסאר, אז צש"ס 2 נמצא אצלי בטופ 3, כאשר ביחד איתו יש את "משפחת סופר-על" ו"מוצאים את נמו" הנהדרים.
מה כל כך מיוחד בנמו?
הוא סרט חביב אבח יותר מ"וול E" "רטטוי" ו"למעלה" ?
מוזר מאוד שאתה אומר את זה,
כי אני דווקא חושב ששלושת הסרטים שציינת היו סתמיים למדי במקרה הטוב. אפילו אציין ששלושתם קיבלו אצלי ציון 5/10 בלבד.
"מוצאים את נמו" זה סרט מצוין. הוא משעשע ביותר, מצליח לרגש פה ושם ופשוט סרט כיפי לצפייה.
רק אני חושב שמחזיקים מהם יותר מדי?
כן, הם כמה רמות מעל שאר אולפני האנימציה שפועלים היום, אבל זה בעיקר בגלל שהרמה הכללית של האנימציה האמריקאית המיינסטרימית כיום שואפת לבינוניות (מישהו אמר דרימוורקס ובלו סקיי?). אודה ולא אבוש, "רטטוי" היה סרט נהדר, אבל כל הסרטים שבאו אחריו קיבלו כמות לא פרופורציונלית של שבחים ביחס לאיכות האמיתית שלהם. "וול אי" היה לא יותר מסרט חמוד עם מסר טרחני ומעצבן שהצפיות הנוספות בו שחקו לי את ההנאה ממנו. "למעלה" היה סרט בינוני להחריד שנראה כמו כמה רעיונות לא גמורים שהכניסו אותם לבלנדר. "צעצוע 3" היה וולגרי, צעקני ומיותר, אבל משום מה המבקרים, במקום להתייחס אליו כמו ל"שרק 4", התייחסו אליו כמו ליצירת מופת (עוד זכורה לי הביקורת של המבקר האידיוט מוואלה שקרא ל"פינוקיו" סרט מסורס). עכשיו יש את "מכוניות 2" ומשום מה עכשיו כולם מתלוננים שהם איבדו את זה.
""למעלה" היה סרט בינוני להחריד שנראה כמו כמה רעיונות לא
מה?! למעלה היה הסרט הכי טוב שלהם!
אני איתך
אני פשוט לא רואה סיבה להכנס לדיון שהוא נטו על העדפות אסתטיות. לא התרגשתי במיוחד מאף אחד משלושת הצעצועים (ומשלושתם הראשון הכי חביב עלי), "למעלה" היה סתמי לחלוטין חוץ מסצנת הפתיחה, "וול אי" היה לא רע אבל החצי השני שלו נאכל על ידי מתקפת קלישאות וכתיבה רעה. אבל מן הסתם, זה מאד אינדיבידואלי.
תודה רבה !
חשבתי שאני המשוגע היחידי שרואה את כל זה
Do not Want!
בבקשה שזה לא יהיה נכון! בבקשה, בבקשה שלא! *מייבבת*
כמה שהטרילוגיה נסגרה באופן מושלם לדעתי, פריקוול (צעצוע של סיפור 0?) יכול להיות רעיון לא רע. זה עבד לאקסמן, לא?
כמובן שבמקרה הזה יצטרכו לוותר על באז. או שאולי פשוט יתנו לו סרט origins נפרד…
שנון...
(ל"ת)
אולי אפילו יותר מזה!
שלושת סרטי צעצוע של סיפור מנקודת המבט של אנדי!
או! היי! הקצרים של פיקסאר על המסך הגדול!
הגעתי סוף סוף להעיף מבט בתוכניית פסטיבל הקולנוע (יש למישהו המלצות שיעשו סדר בכל הסרטים האלה, אולי?) ומה הדבר הראשון שמצאתי? את זה:
http://www.jff.org.il/?CategoryID=828&ArticleID=1116
עם כל אהבתי ל(חלק מ)סרטי פיקסאר, אלה הקצרים שלהם שנפלאים באמת לרוב… אז יאי!
ג'ון לאסיטר מגיב לראיון של טום הנקס ועל הסרט הרביעי
http://www.dailymotion.com/video/xjz5kp_john-lasseter-talks-about-toy-story-4_shortfilms#from=embediframe&start=104
התגובה שלו קצת מבלבלת.
לפי איך שזה נשמע בהתחלה נראה שטום הנקס סתם בילבל את השכל, אבל אז לאסיטר אומר "עוד לא הכרזנו על כלום" ורומז שאולי הנקס דווקא אמר את האמת.
לצערי, סביר שמשמעות התשובה הזאת היא "כן".
מה שג'ון לאסיטר אומר כאן בבירור זה שאסור לו לענות על השאלה הזאת. אם פיקסאר באמת עובדים על "צעצוע 4", הסרט הזה עדיין נמצא כנראה בסטטוס "סודי" – כמו שהוא אמר, עדיין לא הכריזו על כלום – ולכן אסור לו לדבר עליו או להודות בקיומו באופן רשמי. מצד שני, אם פיקסאר לא היו עובדים על סרט כזה, לא היה קיים הסכם סודיות בעניינו – אי אפשר להסתיר משהו שלא קיים – ולא היתה לו שום בעיה להגיד "לא, זה לא נכון". העובדה שהוא סירב לענות על השאלה כנראה אומרת שהתשובה היא כן.
ואתה עדיין חושב שהוא לא הורס את פיקסאר?
אמרתי לך, הוא מנהל טוב שיודע אילו כישרונות לקחת ואיך לפתח אוטורים ולתת להם חופש יצירתי, אבל בפני עצמו, הוא לא כישרון גדול במיוחד. הסרטים שלו היו סרטי הפיקסאר הכי פחות טובים ("באג לייף", "מכוניות", ולדעתי גם "צעצוע של סיפור" הראשון) והוא מתעקש ש"מכוניות" הוא מוצר שראוי להמשיך אותו וכנראה שגם "צעצוע של סיפור" וגישה כזו יכולה להרוס את השם הטוב של פיקסאר.
מצד שני, אני לא אתנגד לראות סרט פוסט אפוקליפטי עם הדמויות, כי לאיפה עוד אפשר כבר לקחת את זה?
מה יקרה כשכל בני האדם ימותו ולא יהיה עם מי לשחק?
עצוב לי לשמוע.
הסוף היה כל כך מושלם ושלם שחבל לי שיהרסו אותו עם המשכון נוסף.
החלטה תמוהה בעיניי.
אני רוצה לקוות שלפחות הוא יהיה מספיק טוב בשביל "להצדיק" את זה.
(ל"ת)
עצוב
ממליץ לכולם לקרוא את הריאיון שלו לוויינט.
רד אולי גם אתה תבין שהוא הורס את כל מה שהוא בנה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4086156,00.html
למה בעצם לא לעשות סרטי המשך למשפחת סופר על ורטטוי?
הרי אלה הסרטים הכי טובים של פיקסאר. אפילו סדרות טלוויזיה שמבוססות על הסרטים האלה יהיו מצוינות.
זה כנראה עניין של טעם
The Emperor's New Groove (תבין אותי אם אני לא אשתמש בשם העברי) הוא לא יצירת מופת אבל כן סרט שמצחיק אותי גם בצפיה העשרים. הסדרה מעלה גיחוך במקרה הטוב ופיהוק בשאר הזמן. היא בעיקר מסתמכת על בדיחות שעבדו בסרט, כי הן היו לא צפויות ופתאומיות והתאימו לאווירה הכללית באותו רגע, ושוחקת אותו לעייפה. לא הייתי רוצה לראות את זה קורה למשפחת סופר על.
נכון שצש'ס 3 הוא המוצלח בסדרה, אבל בהרבה מקרים לא כ'כ מעניין אותי לדעת מה קרה הלאה. היה סיפור טוב ושלם, ואם אני מתגעגע תמיד אפשר לראות שוב את הסרט (ושוב ושוב כמו שאני עושה עם משפחת סופר על). אבל עד עכשיו פיקסאר התבלטו כאולפן שמביא סיפור חדש ומקורי כל פעם בים הסיקוולים, פריקוולים, ריבוטים וספין אופים שמקבלים בד'כ והייתי שמח שימשיכו בדרך הזו.
למה סדרת טלוויזיה היא דווקא רעיון לא רע.
התגובה האוטומטית שלי להצעה שלך הייתה אותה תחושת גועל וחרדה שמאפיינת את רוב המגיבים כאן, כמו גם את הפוסט המקורי. אני חושב שהסיבה היא שרוב הסדרות המצוירות אינן בעלות סטנדרטים גבוהים במיוחד של כתיבה והפקה; והסדרות המצוירות של דיסני בעקבות סרטים הן כבר ממש זוועה.
אלא שצריך לזכור שהטלוויזיה האמריקאית השתנתה בשני העשורים האחרונים, בעיקר בעקבות המהפכה של HBO. סדרות כמו הסופרנוס, The Wire, קרניבל ועוד כמה וכמה הן כבר לא רק בעלות עונות מספקות וסיפור ודמויות מעניינים (את זה היה גם ב-Twin Peaks, למשל), אלא יש בהן גם פרקים רבים שמספרים סיפור שלם ומורכב בתוך הפרק עצמו. ובעיקר, ערכי ההפקה עלו בצורה ניכרת: המון צילומי חוץ, אפקטים כשצריך, עיצוב מושקע, שחקנים נהדרים, כתיבה מורכבת ומושקעת, בימוי אפקטיבי וכולי וכולי.
בנוסף לכל אלו, לטלוויזיה יש את היתרון העצום של היכולת לספר סיפור לאט, תוך בניית הזדהות עמוקה של הצופים עם הדמויות.
אני לא חושב שצריך דווקא לעשות אדפטציה לסרטים קיימים – אבל בהחלט הגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה ויפיק סדרת טלוויזיה מצוירת בסטנדרטים הללו: עם זמן וכסף, כשרון ואורך רוח, והבנה שסדרת טלוויזיה מצוירת זה לא רק לילדים קטנים ולא רק הומור.
זה יכול להיות רעיון לא רע בכלל אם המישהו הזה יהיה פיקסר – שהרי לדיסני כבר יש ערוץ טלוויזיה שעומד לרשותם (מחורבן, אבל לרשותם). גם ניקולודיאון הם מועמדים טובים.
לדיסני בארה"ב יש גם את ABC
וניקולודיאון עובדים עם דרימוורקס על ספין-אופים לפינגוונים ממדגסקר, קונג פו פנדה (סדרה) ועוד משהו בקרוב (אני חושב שמפלצות נגד חייזרים אבל אני לא בטוח ואולי זה כבר לא אקטואלי), כך שזה לא ממש בא בחשבון.
אבל אני בעד הרעיון לסדרת אנימציה מושקעת של פיקסאר.
אה, ולי אונקריץ' בתור הבמאי
הספין-אוף לפינגווינים ממדגסקר הוא בדיוק מה שאני לא רוצה
הסדרה הזו מראה למה סדרות טלוויזיה מבוססות על סרטים הן רעיון רע: בגלל שהן מסחטת כספים ולא יותר מזה, ובגלל שהן בטלוויזיה, אין להן סוף ואין בהם שום התפתחות. הן יוצרות, כמו הרבה סדרות טלוויזיה (בעיקר מצוירות), מצב משעמם של הווה נצחי. למשל, כדי שהפינגווינים יוכלו לחיות באופן יציב בגן חיות הורידו את מינון הפסיכוטיות שלהם לאפס, פחות או יותר. חוץ מזה, האנימציה, שכבר בסרט לא הייתה משהו, נהייתה קופצנית וכמעט מקוטעת. אבל בעיקר, זה פשוט לא מצחיק.
אגב, סדרת הטלוויזיה של 'חברים בחווה' – שאת הסרט המקורי שלה לא ראיתי – דווקא מצוינת, למרות האנימציה הנחותה.
אני מסכים שהפינגווינים הם בדיוק ההפך ממה שצריך
כל פרק זה חוזר על עצמו – הם עושים משימה כלשהיא (ואגב, הם עדיין פסיכופטים בחלק מהפרקים) וג'וליין מפריע ומשבש. ולפעמים יש פרקים של נבלים מהעבר של הפינגווינים או פרק שאחד מהם צריך להתמודד עם פחד שלו. וזה מ-ש-ע-מ-ם. האנימציה לא משהו ובזה אתה צודק אבל מקוטעת? באמת?
חברים בחווה היא סדרה די חמודה, במיוחד בפרקים הראשונים והמקוריים (גם אני לא ראיתי את הסרט) אבל פעם או פעמיים יצא לי לראות פרקים בסביבות ה-40 והם כבר ממש משעממים ולא מקוריים.
ופיקסאר הוציאו איזה סדרה של פרקים באורך 5 דקות שמבוססת על מייטור שמספר כל מיני סיפורים מומצאים על עברו למקווין. ראתי פעם אחת וזה ממש משעמם.
וחוץ מזה, שכחתי לציין שבארה"ב דיסני יוכלו לשדר סדרה של פיקסר גם ב-ABC Family ומחוץ לארה"ב אני מאמין שיהיו מספיק קופצים על הפצה של סדרה מקורית ומושקעת מהיוצרים של "צעצוע של סיפור" "וול E" "משפחת סופר על" "UP" "רטטוי" וכו'.
אתה צריך לראות יותר סדרות מצוירות.
היו המון סדרות מצוירות טובות בכמה שנים האחרונות, עם ערכי הפקה גבוהים וכמה מהן אפילו לא ניסו להעמיד פנים שהן לילדים (למשל, הסדרת של גנדי טארטקובסקי כמו "סמוראי ג'ק" ו"Sym-Bionic Titan").
וזה מבלי להזכיר עשרות של אנימות עם אנימציה מרהיבה שלא תבייש סרטים של דיסני או מיאזאקי ועלילות רחבות יריעה קולנועיות בוגרות ואפילו מאוד אלימות (היפנים לא מפחדים להראות דם ואלימות גם בסדרות שלהם שמכוונות לנוער).
אבל אם אתה מתכוון לסדרות ב-CGI, יש שתיים לא רעות שאפילו אותי הפתיעו באיכויות ההפקה שלהן והבגרות שהן מראות.
יש את "מלחמת המשובטים" (התחילה כסרט גרוע, אבל הסדרה דווקא טובה):
http://www.youtube.com/watch?v=-Jm-3UYxK4E
ואת Transformers: Prime (כל מה שהסרטים היו אמורים להיות ולא היו):
http://www.youtube.com/watch?v=DyvCMgWooh4
אני כל-כך לא.
זה נכון שאני רואה בעיקר אנימציה לילדים, אבל בדיוק על זה אנחנו מדברים.
באופן כללי יותר: חשבתי שציינתי "במערב" איפשהו בהודעה ההיא, אבל זה לא קרה, אז סליחה. בכל מקרה, כן, אני יודע שביפן המצב שונה – אבל רובנו לא רואים אנימה, וקהל היעד שלה הוא גם אך ורק מבוגרים. גם זה בסדר, כמובן, אבל דווקא את השילוב של קהלי יעד שמאפיין את האנימציה של השנים האחרונות אני מחבב יותר.
אגב, בגירסת האנימציה למבוגרים במערב מאוד אהבתי, בזמנו, את Aeon Flux ואת The Maxx, אבל זו הייתה, לצערי, הבלחה חד-פעמית.
לא ראיתי את מלחמת המשובטים או Prime, אבל חומרי המקור של שניהם די חלשים. את סמוראי ג'ק דווקא ראיתי, ואהבתי מאוד, אבל זה לא קרוב אפילו לקנה המידה של סרטי פיקסר מחד, או סדרות הטלוויזיה של HBO מאידך. זה ניסוי מעניין, אבל בקושי יש דמויות והסיפורים נוטים להיות קלושים.
ועוד אגב לקינוח, אפילו מצב של ערכי הפקה גבוהים אבל סיפור דפוק היה יכול להיות מעניין יותר מהמצב בימינו, שבו כמעט ואין גיוון בסדרות אנימציה שפונות לילדים (חלקן – כמו בובספוג או פיניאס ופרב – מצוינות, אבל כולן באותו ז'אנר והאסתטיקה שלהן פשטנית ושטוחה). לדוגמה, 'ספרטקוס' היא סדרה איומה ונוראה מרוב הבחינות, אבל לפחות ברמת הכסף שנשפך עליה היא די מרשימה.
כמה דברים:
1) זה שחומרי המקור שלהם חלשים לא אומר שגם הם. והם לא.
2) אוקי, במערב. אז תן לי להביא לך כמה דוגמאות.
יש דוגמה אחת מאוד ידועה – "אווטאר". הסדרה הזו הצליחה במידה כזו שהיא סחפה קהל הן של מבוגרים והן של ילדים. היא סיפרה סיפור אפי עם אנימציה מדהימה וסצינות אקשן שלו יביישו סרטים של ברוס לי. היא גם היתה בוגרת יחסית לעובדה שהגיבורים הראשיים שלה היו ילדים.
דוגמה שנייה שכבר הבאתי היא Sym-Bionic Titan, היא די שונה מ"סמוראי ג'ק". היא מורכבת יותר, בוגרת יותר. קוהרנטית יותר. היא שואפת הרבה השראה מסדרות כמו "אוונגליון".
ועוד סדרה כזו היא Generator Rex. סדרה עם סיפור פוסט אפוקליפטי ומורכב:
http://en.wikipedia.org/wiki/Generator_Rex
וכמובן יש גם סדרות של גיבורי על כמו Wolverine and the X-Men ו-The Spectacular Spider-Man המופתיות והסדרה של ליגת הצדק שהיא כנראה הטובה מכולם:
http://www.youtube.com/watch?v=Ywo6F4xYTvA
וכמובן היתה גם את הסדרה של "ספון" ב-HBO שמאוד אהבתי:
http://www.youtube.com/watch?v=vLV4ooSN0do
ועוד לא הזכרתי את הסדרות המצוירות של ניקולודאיון כמו "זים הפולש", "בובספוג" ו"רן וסטימפי" שהן בעצם סדרות למבוגרים במסווה של סדרות חמודות לילדים.
אגב, בלבלת אותי קצת
לא לגמרי הבנתי אם מה שאתה מחפש זו סדרת אנימציה עם איכויות הפקה קולנועיות שמתאימה לילדים או כזו למבוגרים?
או שאולי אתה מחפש את הסדרה שתביא את המהפכה ביחס של האמריקאים לאנימציה ותראה שסדרות אנימציה רציניות לנוער ומבוגרים יכולות להיות חלק מלוח השידורים בכל ערוץ?!
כי אם לזה אתה מתכוון אז אני לגמרי מסכים איתך על זה.
אבל אם אתה מחפש משהו רק לילדים, יש כאלה, פשוט ערוץ הילדים וניקולודאיון לא מביאים את רובם ובגלל זה אנחנו מסתפקים בתוכניות סוג ז'. אולי אם כמה הורים ישלחו מכתב ויביעו מחאה המצב הזה ישתנה.
אני גם מאוד אשמח אם יביאו יותר אנימות לארץ, בדיבוב אמריקאי ומקורי. גם על זה צריך אבל שהוט ויס ידעו שאנשים רוצים את זה.
אולי נוכל אז לקבל סדרות כאלה בערוצים כמו Hot 3 או יס אקשן במקום בערוצים המסכנים לילדים.
לא כל סדרת אנימה היא רק למבוגרים. יש הרבה סדרות אנימה לנוער או לילדים שהן לא פחות מורכבות מהסדרות למבוגרים.
ועוד משהו שנוגע אלייך, סדרה שלא הזכרתי היא זו של "צבי הנינג'ה" מ-2003.
הסדרה הזו היתה מדהימה. בוגרת, אפלה, עם סטייל ואנימציה מעולה. היא גם היתה מאוד נאמנה לקומיקסים המקוריים, למען האמת, הרבה אפילו אומרים שהיא לקחה את הסיפורים ואת מה שעבד בקומיקס ושיפרה אותם.
כל זה כמובן עד העונה שהם הגיעו לעתיד, שהיתה איומה. אבל הם חיפו על זה עם הסרט שיצא אחרי זה ל-DVD לכבוד חגיגות העשור לצבים – Turtles Forever.
גם לילדים וגם למבוגרים.
כמו גל סרטי האנימציה של השנים האחרונות. אבל האמת, גם חזרה לסדרות אנימציה למבוגרים הייתי מקבל בשמחה – כאמור, שתי ההפקות של MTV מאי-אז הן עדיין מהסדרות האהובות עלי אי-פעם. מה שאני רוצה הוא קצת גיוון, ובעיקר, העלאת הסטנדרטים.
הרעיון של להביא אנימה רצינית – גם למבוגרים, גם לבני נוער – לארץ, ובמקרה השני אולי גם לדבב אותה, הוא רעיון נהדר.
אגב, מאוד הצטערתי כשהפסיקו להקרין את Cartoon Network בארץ. למרות שהרבה מהחומרים שלהם גרועים, והאנימציות שלהם נוטות להיות לא מרשימות (אם כי מעוצבות היטב), יש להם גם כמה סדרות נהדרות – בעיקר אלו של ג'נדי טרטקובסקי הגאון (http://en.wikipedia.org/wiki/Genndy_Tartakovsky).
נו, אז יאללה!
אתה הורה, לך יש את הכוח!
אם הם יראו שגם הורים מעוניינים בזה אולי הם אשכרה ישקלו לעשות את זה.
ואני חושב שאני מבין אותך יותר.
אתה אומר שאולי יש סדרה אחת או שתיים שהן ברמה שאתה רוצה, אבל אתה רוצה שזה יהפוך לסטנדרט שעל פיו נעשות הרבה סדרות אנימציה, כמו מה ש-HBO עשו כשהן העלו את הרמה להן הפקות של סדרות צריכים לשאוף.
אז כן, אני לגמרי איתך בעניין הזה.
בארה"ב יש פורמט בקרטון נטוורק שנקרא "אדולט סווים" ושם הם משדרים רצועות של סדרות אנימציה למבוגרים ובינהן אנימות מדובבות לאנגלית.
אם לא ירצו להביא אנימות כחלק מלוח השידורים של הערוצים המסחריים הרגילים, אז שלפחות ישקלו להתחיל רצועת שידורים כזו גם באחד מערוצי הילדים. זה לפחות גם יהיה רעיון טוב.
אני בשוק הטלוויזיה הישראלי. אין לי שום כוח.
אם יומיים אחרי שהוט מבטלים את CN מבטלים אותו גם ביס; ואם כל סרט חדש – כל סרט חדש! – שמוקרן בבכורה באחת מהחברות הללו מוקרן *באותו היום* גם בבכורה בחברה השניה, איזה אופציות יש לי בדיוק? די ברור שהם לא סופרים אותי ושיש ביניהם תיאום כלשהו של תכנים ומחירים, גלוי (קשר ממשי בין החברות) או סמוי (החברות דואגות שהתחרות ביניהן לא תחריף בלי שום תיאום ממשי, אלא רק ע"י מעקב אחרי המדיניות והתכנים של החברה השניה).
מצד שני, יתכן שאם אנסח מכתב מנומק מישהו שאכפת לו יקרא אותו. כוח צרכני אמנם אין לי, אבל לפעמים לדבר עם אנשים גם עובד, ומהבלחות התכנים המקסימות שיש ליס לפעמים (כמו סופ"ש אנימציה אלטרנטיבית לא מזמן) נראה שעובדים שם גם אנשים שבאמת אכפת להם מטלוויזיה.
אגב, *בגלל* שאני הורה יש לי פחות כוח
אני הרי קהל שבוי. אחרים יכולים להוריד מהאינטרנט, אבל אפילו אם לא הייתי מתנגד לזה מוסרית, אני חייב תכנים מדובבים, והרבה מהם.
רגע, אתה מתנגד להורדות מהאינטרנט
או צפייה ישירה, ברצינות?
זה נורא ואיום. יש כל כך הרבה אנימות מעולות שהיית יכול להיחשף אליהן. סרטים.
נורא ואיום.
ברצינות.
במקרים של דברים שלא ניתן להשיג בארץ בצורה אחרת אולי הייתי שוקל את המדיניות הזו, אבל האמת – גם ככה אני לא מספיק לראות את רוב מה שהייתי רוצה, ושיש לי גישה חוקית אליו, אז למה לי?
וואו. אני שונא את מרפי יותר מתמיד.
כמה ימים *אחרי* שהחלטתי להתרכך קצת כי אני היחיד בעולם, אני מגלה עוד מישהו כמוני.
מניאק המרפי הזה.
צבי הנינג'ה של 2003 הייתה סדרה אפלה ובוגרת? באמת?
אתה לא חושב שכל קו העלילה הזה של מימדים מקבילים ויצורים ווורדים שרוצים להשתלט על העולם הוא לא מוגחך עד כדי גיחוך?
לא...
ולא הבנתי מה הקשר בין זה ובין אפל ובוגר.
זה שיש את זה לא הופך את הסדרה בהכרח לפחות בוגרת.
חשבתי שמה שעשו שם עם שרדר ואיך שהם עיבדו סיפורים כמו City at War התעלה אפילו על המקור.
לא שיכנעת אותי.
אני מודה שלא ראיתי את הסדרות שאתה מדבר עליהן, אבל עכשיו ישבתי וראיתי ביוטיוב קטעים קצרים מכולן. ערכי ההפקה של האנימציה ברובן המכריע איומים ונוראים. Generator Rex נראה כמו חיקוי של Ben10 (והיוצרים הם באמת אותם האנשים), שהיה גרוע; הדיאולוגים והאנימציה בליגת הצדק כואבים במוח; האנימציה של Spawn היא פשוט חרפה. הנה שאלה תיאורטית: אם פיקסר היו יוצאים סרט עם אנימציה באיכות של כל אחת מהדוגמאות שהבאת, היית מוכן לקבל את זה?
לגבי הסדרות המצוירות של ניק שהזכרת בסוף: הן נהדרות, אבל אין בהם סיפורים והן לחלוטין תקועות בהווה נצחי. גם האנימציה לא מאוד מושקעת. אני רוצה משהו רציני יותר – לצורך העניין, 'קאובוי ביבופ' רק עם קצת פחות אלימות.
לגבי אווטאר – לא ראיתי, ובהחלט יתכן שאתה צודק. אבל אם כן, זה היוצא מהכלל.
חשוב לי להבהיר: אני לא אומר לרגע שאין סדרות אנימציה טובות. אבל אין אף סדרת אנימציה שאני מכיר שהיא באיכות (בכתיבה, ובאיכות האנימציה) של הסרטים שפיקסר – וכשהם במצב הרוח הנכון, גם סוני, בלו סקיי ודרימוורקס – מפיקים.
זה גם היה המצב בטלוויזיה לא-מצוירת עד לפני שני עשורים, אבל זה כבר לא המצב שם – והגיע הזמן שגם האנימציה תאמץ את הסטנדרטים החדשים.
"אווטאר" משודרת כמעט כל יום בניקולודאיון
אני ממליץ לתפוס את זה כשזה משודר ושתראה אם אני צודק לדעתך או לא.
בקשר ל"ליגת הצדק"… היית מכעיס הרבה מאוד אנשים אם היית אומר להם את זה.
לסדרה הזו יש הרבה מעריצים. כנ"ל הסדרה של וולברין והאקס מן שאפילו רז אמר עליה שהיא יצירת מופת.
אבל זו דעתך אז סבבה.
רקס משתפרת עם הזמן למרות פתיחה חלשה. והיא אפילו מזכירה קצת את איאון פלקס בזה שלא הכל נחשף בפנייך מיד ואתה מקבל רמזים מאוד קטנים ככל שהעלילה מתקדמת.
"ספון" זו סדרה ישנה יחסית. אבל היא היתה סדרה מאוד מושקעת לזמנו וגם כשרואים אותה היום זו סדרה כתובה טוב, בוגרת עם צוות דיבוב מעולה.
ובקשר לאנימציה, ראית את הסירטונים מ"מלחמת המשובטים" ופריים, האנימציה שם לא הרשימה אותך?
אבל אם אתה מחפש משהו אם אנימציה באמת מרשימה, יש את Young Justice:
http://www.youtube.com/watch?v=LvkCOKRauFo&feature=related
אני מחפש הכל.
ככה אני, חמדן: אני לא רוצה להתפשר על האנימציה, על הדיאלוגים, על הדיבוב, על הסיפור, על התפתחות הדמויות לאורך הסדרה כולה. מה שאני רוצה הוא 'סופרנוס' מצויר, או 'משפחת סופר על' כסדרת טלוויזיה (אבל כשכל פרק הוא ברמה של הסרט). אם אין ברירה, אפילו על משהו ברמה של 'אבודים' אני מוכן להתפשר, אבל לא פחות מזה.
כרגע, אני לא מכיר שום דבר כזה בשטח.
במקרה הזה
אווטאר באמת מומלצת. בדיבוב המקורי, כמובן.
בבקשה אדם, קיבלת את מה שרצית
סדרת ההמשך של "אווטאר" נראית אפילו יותר סינמטית מהסדרה הראשונה:
http://www.youtube.com/watch?v=MwRoqwT8o7I&feature=player_embedded
וגם האנימציה של הסדרה הבאה של ספיידרמן נראית מרשימה מהטיזר שדלף בקומיק קון:
http://www.youtube.com/watch?v=HymV3jshSAg
ויש גם ריבוט ל-Thundercats שאמור לקחת גישה בוגרת ואפלה יותר שגם נראה לא רע (מבחינת האנימציה והאקשן, דיאלוגים לא כל כך):
http://www.youtube.com/watch?v=enQXITlKRgg
אני חושב שארה"ב מתחילה לאט לאט לתפוס תאוצה עם יפן.
האנימציה בסדרות שלהם משתפרת.
לא, אני לא חושב.
למרות שה-Legend נראה די מבטיח, מה שאפשר לראות ממנו הוא רק את האקשן (המוצלח). שני האחרים גם לא נראים טוב כל-כך (תראה את טקסטורת החומרים ב-Thundercats, למשל, שהיא איומה), וגם לא מבטיחים שום דבר – אבל שום דבר – בחזית הסיפור או הדמויות.
אני קורא הרבה קומיקס. בשנות השמונים האמריקאים גילו שזה מדיום נהדר, שאפשר לעשות איתו יצירות מופת. זה לא אומר שהשוק הוצף ביצירות מופת – אבל ממשיכות לצאת כמה מהן כל שנה מאז. בתחום הטלוויזיה, המצב מאז סוף שנות התשעים אפילו טוב יותר. ובאנימציה? יוק. אנחנו עדיין תקועים מאחור. אני מצטער, אבל לא הצלחת לשכנע אותי שהמצב הולך להשתנות בקרוב.
(ל"ת)
הסוף של הטריילר באווטאר מזכיר מאוד
את סוף הטריילר במצפן הזהוב:
http://www.youtube.com/watch?v=vK6MDIEQjMg
באמת רציתי להעיר שדוב הקוטב כחיה שהגיבורה רוכבת עליו
הזכיר לי מאוד את "מצפן הזהב".
רק כמובן ש"אווטאר" יהיה פי אלף יותר טוב מהסרט ההוא שעשה בושות לחומר המקור המופתי שעליו בוסס.
המצב בסדרות אנימציה שונה מסדרות לא-מונפשות
הרבה מבוגרים לא לוקחים ברצינות את האנימציה, והפקת אנימציה (במיוחד CGI) היא הרבה יותר ארוכה ויקרה. לכן, אם אין הרבה רייטינג – אין כסף, אם אין כסף – אין הפקה. לכן, חוץ מאירועים מיוחדים, סדרות אנימציה משווקות בעיקר לילדים, שם יש רייטינג, כלומר זה ריווחי (ניקולודיאון ודיסני בארה"ב הם ערוצים מסחריים). כלומר, הרעיון לסדרה של פיקסאר כן יכול לעבוד כי זה משהו מיוחד אבל הרבה סדרות אנימציה לא בטוח יצליחו והערוצים לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים.
שורה תחתונה-רוב הדיון לא שווה למרות כל הדברים הנכונים.
למה הוא שונה?
גם הפקת Game of Thrones או Boardwalk Empire היא ארוכה ויקרה הרבה יותר מאשר 99% מסדרות הטלוויזיה, אבל הנה – עושים אותן בכל זאת. ואל תשכח שבמקרה של סדרות שפונות גם למבוגרים וגם לילדים יש המון, אבל המון, כסף בפרסומות ומוצרים נלווים. רק תחשוב על הסימפסונס.
לגבי אווטר
זאת סדרה מאד מהנה, יש בה הומור שכתוב היטב ורמת האנימציה לא מעליבה. כמו כן יש בה לא מעט פרקי פילר, היא מספיקה ליפול לאינפלציית כוחות תוך שלוש עונותיה, ולפרקים יש בה כתיבה עצלה. אין בכלל מה להשוות אותה לסרטים טובים של פיקסאר או לסדרות הטובות מבין אלה שציינת.
מצד שני, לילדי ההיפותטיים הייתי נותן לראות אותה כמה שירצו, כי היא לא מטמטמת ולא מוקדשת למכירת מרצ'נדייזינג.
בוא ניתן לו לראות ולהחליט בעצמו
אם זה ברמה של פיקסאר או לא.
ואני מקווה שכך יעשה…
סליחה שהבעתי את דעתי, שכחתי שרק לפאנבויז מותר
(ל"ת)
פיניאס ופרב זה חתיכת דבר אוברייטד
ושימו לב שאמרתי אוברייטד, לא רע. מדי פעם אני מזפזפ ונופל על פרק של פיניאס ופרב, רואה עשר דקות, נהנה (או לא) ועובר הלאה. לבובספוג מעולם לא הצלחתי להתחבר. אבל סדרת טלוויזיה שמבוססת על מפלצות נגד חייזרים נשמע לי כמו משהו מגניב לאללה, אני הייתי נותן לזה אור ירוק.
נראה שהתחלתי כאן דיון שגלש לפסים שלא רציתי בכלל להגיע אליהם. אני לא חובב אנימציה או אפילו חובב טלוויזיה ו/או קולנוע בהגדרה, אני חובב של סיפור טוב ודמויות טובות ולמשפחת סופר על ורטטוי יש את הדברים האלה, ובגדול. לצפות בסרט שוב ושוב? למה? כמה פעמים בכלל אפשר לעשות את זה? (טוב, אני צפיתי באדפטיישן ובאלפנט איזה עשר פעמים לפחות, אבל אני לא ממש דוגמה.) הנקודה היא שסרטי המשך הם לא בהכרח דבר רע – הנה הסרט האחרון של הארי פוטר נחשב לטוב בסדרה. לגבי השאלה אם הסדרות צריכות להיות לילדים או לא, הן צריכות להיות כתובות טוב קודם כל, ואם פיקסאר יחליטו שהם מתחילים להשקיע עכשיו רק בזה זה ייצא מצוין.
כן, הדיבוב העברי לא רע
וקנדיס פשוט נראית בול כמו אשלי טיסדייל. לא חושב אפילו שיש צורך להסביר ולהדגים, רק להסתכל. יש לסדרה את הרגעים שלה, והשירים באמת טובים, אבל לא יודע, לא עשיתי לי מנהג לצפות בה באדיקות. אולי פשוט אף פעם לא הייתי מהילדים האלה שניסו לבנות צוללת בחופש הגדול…
גם יאיר רוה חושב שלאסיטר איבד את מגע הקסם
"אבל האמת, לא הרגשתי ש"פו הדב" החדש והמחודש הוא שידרוג ניכר לסרטי פו הדב הקודמים – הסרט של טיגר, האביב של רו ופיל נפיל. מה שגורם לי לתהות בדאגה: האם ג'ון לאסיטר איבד את מגע הקסם שלו או שמא הוא הגיע לדרגת האי-תפקוד שלו? כי כל עוד הוא עמד בראש פיקסאר, כל מה שהוא נגע בו יה פשוט מושלם. אבל מאז שהוא הפך להיות איש הקריאטיב הבכיר בכל תאגיד דיסני – מי שאחראי לרוב הסרטים ומתקני פארקי השעשועים – משהו שם חורק. הוא ניסה לקחת פיקוד על הפרויקטים להחיות מותגי דיסני ותיקים, "טרון" ו"פו הדב" – ושני הסרטים האלה היו בינוניים למדי. ובינתיים, בפיקסאר נרשמות מצוקות. לאסיטר עצמו חתום כבמאי על "מכוניות 2 ", עוד סרט בינוני, בשעה ששניים מהאנשים הכי מבריקים של פיקסאר – בראד בירד ("רטטוי") ואנדרו סטנטון ("וול אי") – בחרו לעזוב את מאהל האנימציה ולצאת לביים סרטי פעולה תעשייתיים."
http://blog.orange.co.il/cinemascope/?p=7588