דיסני קיימו אתמול משהו שנקרא "Investor Day", שאני לא לגמרי בטוח מה זה אבל אני מדמיין קבוצת משקיעים מסתובבים עם כובעי מיקי מאוס ביום כיף מטעם החברה, ובסוף הערב הם מחליפים את החליפות בגלימות, נכנסים להיכל ובו מקהלה לטינית ולפידים בקירות ושומעים את דבריו של המנהיג בוב איגר (כשמאחוריו המתלמד שלו, המנכ"ל-ג'וניור בוב צ'יפק).
מכיוון שכמות ההכרזות שווה ל-6 פוסטים של "מצאנו באינטרנט" עם עוד איזה 2 "קצרצרים", אשתדל לעשות את זה הפעם כמה שיותר אפקטיבי ובלי יותר מדי ברברת (ספוילר: זה לא ממש עבד). נחלק את ההכרזות על פי קטגוריות, כדי שהכל יהיה קצת יותר ממוקד, ושימו לב שחלק מהמידע כאן לא "חדש", אלא מעין אשרור שהוא עדיין קורה.
פיקסאר
-הוכרז סרט על באז שנות אור מ-"צעצוע של סיפור" בקולו של כריס אוונס (עצוב על טים אלן אבל אני בהחלט מסוגל לשמוע את אוונס בתפקיד הזה). לא לגמרי ברור מה הפרויקט, פיקסאר טוענים כי הצעצוע של באז שנות אור הוא, במקור, מבוסס על סרט פיקטיבי מצליח וכריס אוונס טוען שהסרט יהיה מבוסס על באז שנות אור "הבן אדם". בכל אופן, כל מי שהתלונן שבאז הפך לדמות שולית ב-"צעצוע של סיפור 4", תהנו. הסרט ייצא ב-17 ביוני 2022 בבתי הקולנוע.
– סרט פיקסאר נוסף, מקורי הפעם, נקרא "Turning Red" ("מתאדמת"?). זהו סרט התבגרות שעוסק בנערה בת 13, מיי, שעוברת את הדברים הרגילים של נערה מתבגרת: אהבות ראשונות, שינויים בגוף והפיכה לפנדה אדומה בכל פעם שהיא מתרגשת. אתם יודעים, הדברים הרגילים. את הסרט מביימת דומי שי שביימה את הסרטון הקצר החמוד באו. Turning Red ייצא ב-2022 בבתי הקולנוע (אזהרה: המילה "בתי קולנוע" לא הולכת להישמע הרבה בפוסט הזה).
– סרט הקולנוע (אוקי, שיקרתי) "לוקה" יעלה ביוני 2021. הסרט יעסוק בחברות בין ילד בשם לוּקה וחברו הטוב אלברטו, כאשר אחד מהם הוא בכלל מפלצת ימית, במהלך קיץ בלתי נשכח (אלא אם אתם מבלים הרבה קיצים עם מפלצות ימיות, אני מניח).
– נוסף על כך, פיקסאר עובדים על סדרת אנימציה מקורית באורך מלא עבור שירות הסטרימינג וואלה VOD (או דיסני+, עדיין בוקר ואני קצת עייף). הסדרה, "Win or Lose", תעסוק בקבוצת סופטבול (זה כמו בייסבול אבל לחלשים) בחטיבת ביניים בשבוע ההכנות לפני משחק הגמר. כל פרק הוא מנקודת מבט של דמות אחרת. הסדרה תעלה בסתיו 2023.
– עוד סדרות של פיקסאר: נכון צפיתם ב-"למעלה" ואמרתם לעצמכם 'הלוואי והגולדן רטריוובר יקבל סדרה משלו?", ובכן… הפתעה! "Dug Days" ("ימי הדאג"?) תעלה כבר בסתיו הקרוב בדיסני פלוס. נוסף על הגולדן רטריוובר, פיקסאר עובדים גם על סדרה שמבוססת על "מכוניות" (מתארים אותה כרוד טריפ. אבל ביקום של "מכוניות" איך בעצם מבדילים בין רוד טריפ לטיול רגלי?) והיא תעלה ב-2022. וחוץ משתי אלה, "פיקסאר פופקורן", סדרת מערכונים בכיכובם של דמויות החברה, תעלה כבר ינואר הקרוב בדיסני פלוס הקרוב לביתכם.
– עוד לפני כל אלו, לצד "נשמה" שיעלה בהמשך החודש, יעלה גם סרטון קצר בשם "Burrow" (על ארנבת שמנסה לבנות בית).
אולפני דיסני (אנימציה ולייב אקשן)
– הצצה ראשונה (עד כמה שאפשר לקרוא לדבר הזה הצצה) לסרט הבא של אולפני האנימציה של דיסני, Encanto. לין מנואל מירנדה אחראי על פס הקול של הסרט (כמו שהוא אחראי על פס הקול של חצי מהוליווד בימינו), שיעסוק בנערה קולומביאנית שהיא היחידה במשפחתה שלא ניחתה בכוחות קסם (ספויילר: הקסם האמיתי נמצא בלב שלה בטח). סתיו 2021 בבתי הקולנוע.
– סרט הלייב אקשן החדש של "מלך האריות" עם בארי ג'נקינס ("אור ירח", "סיפורו של רחוב ביל") הוא למעשה פריקוול. הסרט יכיל מוזיקה מבית האנס זימר, פארל וויליאמס וניקולאס בריטל. מודה, לראות את סקאר ומופאסה הצעירים נשמע דווקא אחלה רעיון (כלומר, בגבול ה"חייבים לעשות המשך למלך האריות").
– "ריה והדרקון האחרון" יעלה באתרי ההורד… בדיסני פלוס במקביל לקולנוע (5 במרץ, 2021) באותו מודל מוזר של מולאן (כלומר, 30 דולר להשכרה של יומיים).
– "אינדיאנה ג'ונס 5" יתחיל צילומיו באביב הקרוב, בתקווה, שייצא בבתי הקולנוע ב-29 ביולי 2022. האריסון פורד חוזר לתפקיד האייקוני. יש שמועות שכריס פראט יצטרף לקאסט אבל עדיין אין אישור רשמי.
– ההצלחה הכלכלית המפתיעה של "הוקוס פוקוס" בבתי הקולנוע השנה הייתה כנראה הקרקע לקראת "הוקוס פוקוס 2" עליו עובדים בחברה, עם שלוש השחקניות המקוריות ותחת בימויו של אדם שנקמן ("היירספריי"). הסרט יעלה ב-HBO Max (בודק עירנות).
– "שלושה גברים ותינוקת" גם הוא מקבל ריבוט, הפעם עם זאק אפרון (במה שאני מקווה שהוא תפקיד התינוקת). 2022 בדיסני קוסינוס, שירות הסטרימינג החדש של דיסני שתקבלו רק אחרי שתוציאו מאיות בכל חטיבת הביניים.
– "יומנו של חנון" זאת אימפריה של ספרים שלא ממש הצליחה להתרומם בקולנוע, אבל דיסני מקווים לשנות את זה עם סרט אנימציה חדש, שיעלה ב-2021 בשירות הסטרימינג של החברה, הלא הוא קראקל.
– סרט חדש של "עידן הקרח" בדרך: "Adventures of Buck Wild" שיעסוק בדמות האהובה של סיימון פג ששמה הוא.. אממ. אממ… יוספון? אין תאריך לסרט, אבל יש פלטפורמה: ערוץ היוטיוב של אתר משרד הבריאות (או דיסני פלוס).
– שון לוי יביים סרט נוסף בסדרת "לילה מוטרף במוזיאון", הפעם באנימציה. 2021 בדיסני פלוס מינוס.
– הסרט "קרוז בג'ונגל" שנדחה בגלל הקורונה יעלה ב… לא, אני מסרב להאמין שלמישהו אכפת מ-"קרוז בג'ונגל". הוא יכול באותה מידה לצאת ביוני דואר ששולחות פריימים באופן אינדיבידואלי, אף אחד לא ישים לב.
– סרט היברידי – כלומר, אנימציה ולייב אקשן – של צ'יפ ודייל ("Chip 'n Dale Rescue Rangers" שמו) נמצא בפיתוח ויככבו בו אנדי סמברג וג'ון מולייני (וגם הודיעו מראש על הופעת אורח של סת' רוגן, שזה דבר קצת מוזר להכריז עליו בחגיגיות). חברו של סמברג מ"האי הבודד", עקיבא שייפר, מביים. לא יודע, אני בעד.
– ובעוד חדשות על מפלצות רוצחות אדם, יש סדרת טלוויזיה ביקום של "הנוסע השמיני" בפיתוח עבור FX. יוצר "פארגו" נואה האולי הוא יוצר הסדרה, רידלי סקוט גם נותן יד, והסדרה תתרחש בכדור הארץ.
– גרסת הלייב אקשן של "פינוקיו" עם טום הנקס (ורוברט זמקיס בעמדת הבימוי) ידלג על בית הקולנוע ותגיע ישירות לדיסני פייראט ביי, וזהו גם דינו של "פיטר פן וונדי" עם הבת של מילה ג'ובוביץ כוונדי, יארה שידאי ("שחור-כזה") בתפקיד טינקרבל, וג'וד לאו ("די לבנבן") בתור קפטן הוק. את הסרט יביים דייוויד לאורי, הוא מהסרט שבו קייסי אפלק מסתובב עם סדין על הראש כי הוא רוח רפאים ורוני מארה אוכלת פאי בטייק אחד למשך עשר דקות. אה, וגם הרימייק של "חברי הדרקון אליוט".
– סרט המשך ל-"מכושפת" עם איימי אדמס קורה, והוא ייקרא "Disenchanted" – שזה אחלה שם, הבעיה שיש סדרת אנימציה בנטפליקס (סדרה חמודה מאוד, אגב) עם שם דומה, "Disenchantment", גם היא על נסיכה מממלכה קסומה שמתבאסת על דברים. אפס נקודות על ניחוש מוצלח איפה הסרט עולה.
– די, נו, באמת, עוד? עוד. "הנזירות בלוז 3" עם וופי גולברג, וסדרה על בסיס "ווילו והנסיכה" גם הם יעלו בשירות הסטרימינג של העכבר הגדול.
– ונסיים עם סדרות אנימציה שמבוססות על סרטי דיסני. שלוש מהן יעשו דרכן לשירות הסטרימינג ב-2022: "ביימקס" (על הרובוט מ-"שישה גיבורים"), "זוטרופוליס+" (על החבר'ה מזוטופיה ש… מקימים שירות סטרימינג? מה זה השם הזה?), "טיאנה" (על הנסיכה מ-"הנסיכה והצפרדע"). ונוסף להן, סדרה על "מואנה" תעלה ב-2023.
מארוול
נסיים? התכוונתי נתחיל.
– נתחיל עם "הפנתר השחור", לאחר מותו של צ'דוויק בוזמן, עלו שמועות מה יקרה לדמות ולזיכיון. אז מארוול מאשרים כי לא ילהקו מחדש את הפנתר השחור עבור סרט ההמשך, שעדיין קורה, ושיצא ב-8 ביולי 2022.
– טריילר שני ל"וונדהויז'ן" לפני עליית הסדרה בינואר הקרוב. אחרי הטריילר הפסיכדלי הראשון, אנחנו מקבלים טריילר פסיכדלי חדש, שנראה כי נובר אל תוך נימי נפשה של וונדה. בסך הכל, נראה שמצפה לנו חתיכת טריפ.
– אנחנו קיבלנו גם הצצה ראשונה לסדרה אודות "לוקי" שתעלה במאי 2021, ועל פי הטריילר, היא בהחלט לא הסדרה שציפיתי שהיא תהיה. היא נראית כמו ג'יימס בונד אם טרנס מאליק היה מביים אותו. לפחות הפרויקט הזה לא נראה כמו תוצר גנרי של המקור.
– מי שכן נראית כמו תוצר גנרי היא דווקא "פאלקון וחייל החורף", שגם היא שיחררה טריילר ראשון. מהטריילר, זה נראה כאילו היא נוצרה במחולל אוטומטי של סרטי מארוול, כולל וואנליינרים ואקשן מרהיב (אך לא כזה שלא ראינו קודם). הסדרה שתעלה בשירות ההוא של דיסני, מה שמו, ב-19 במרץ.
– הטריילר האחרון שיצא למארוול באירוע הוא ל"מה אם?", הסדרה ששואלת "מה עם הפנתר הוורוד* היה נחטף בתור ילד אל החלל ולא כריס פראט" או "מה אם פגי קארטר היא קפטן אמריקה" או "זומבים". הרעיון טוב והאנימציה נראית נהדר.
* – הערת העורך: רם טעה ורשם "הפנתר הוורוד" במקום "הפנתר השחור", אבל נראה לכם שאני מתקן טעות כזאת נהדרת?
– ומטריילרים, להכרזות: "האלמנה השחורה" יעלה בבתי הקולנוע במאי 2021, הפעם על אמת נגעתי בכדור הארץ. חודשיים לאחר מכן "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות" יעלה בבתי הקולנוע ב-19 ביולי 2021, ולא הרבה לאחר מכן "הנצחיים" יעלה בבתי הקולנוע בנובמבר. בנוסף, גם "ספיידרמן 3" אמור לצאת ב-2021, ואם זה לא מספיק לכם, אז יש גם סדרה של "מיס מארוול" שאמורה לעלות מתישהו באותה שנה, וגם סדרה על "הוקאיי", ובטח עוד משהו שכבר שכחתי, כי כנראה שאחרי שנה בלי שום תוצר של מארוול, הם בטוחים שכל העולם רק משתוקק למלא כל יום ויום עם תוצר אחר של מארוול. הם… כנראה צודקים.
– בדברים שלא יקרו ב-2021: "אנט-מן 3" הוא עדיין קטע, עם כל השחקנים הישנים (מישל פייפר, מייקל דאגלס, פול ראד, ואוונג'לין לילי) ושמו הוא "Ant-Man and the Wasp: Quantumania". זאת.. בחירה. "קפטן מארוול 2" בפיתוח, עם אימאן וולאני שתגלם בו את אותה מיס מארוול שעוד שנייה יוצאת לה סדרה (דמות מקסימה, היא טינייג'רית שמעריצה את גיבורי-העל והופכת לאחת בעצמה).
– לא מזמן הייתה הכרזה כי טטיאנה מסלאני (ה100ממת) תככב ב-"She-Hulk", ואז טאט הכחישה את הסיפור ועכשיו היא כבר לא: טטיאנה מסלאני היא She-Hulk, לצד מארק ראפלו, הלא הוא He-Hulk, וביחד הם They-Hulk, אלא אם הם מדברים על עצמם, ואז הם We-Hulk. הסדרה תעבור גם על לוח הכפל ועל אסטרונומיה בסיסית.
– עוד סדרות שהוכרזו (השם ישמור): סדרה על פי Secret Invation (אירוע ענק וחוצה סדרות מהקומיקס. לא כל כך ברור איך זה ייראה בתור סדרה). אין פרטים מעבר לכך שסמואל ל. ג'קסון ובן מנדלסון ישתתפו בה; סדרה מקורית (סליחה, "מקורית") בשם "Ironheart" אודות "הממציאה של חליפת השריון המתוחכמת ביותר מאז איירון מן", שהיא גם נערה בת 15. ועוד סדרה, כי כמובן שעוד סדרה, כי יש מחסור חמור מאוד בסדרות או משהו, בכל מקרה, עוד סדרה בשם "Armor Wars" עם דון צ'ידל אודות, ובכן, זה שרצו למצוא שימוש לדמות של דון צ'ידל אז חירטטו איזה משהו.
– טוב, אני סרקסטי מדי, אבל זה רק בגלל שבחרתי לסיים את החלק הזה עם הטוב ביותר: ג'יימס גאן יכתוב ויביים ספיישל חג המולד של "שומרי הגלקסיה" ב-2022. עכשיו זה נשמע טוב. ואם זה לא מספיק לכם, אז לצד זה תעלה סדרת מערכונים בשם "I Am Groot", בכיכובו של, ובכן, גרוט. ואחרון חביב, ואולי הפעם בטעות ייצא להם טוב: ג'ון וואטס (סרטי ספיידרמן האחרונים, "מכונית משטרה") יביים סרט חדש על פי "ארבעת המופלאים".
מלחמת הכוכבים
אוקיי, מקבץ אחרון וסיימנו. זוכרים שדיסני הבטיחו שהם למדו את הלקח מהסרטים של מלחמת הכוכבים ושהם לא יפציצו בתוכן? אז אמרו. הנה איזה מלאנתלפים סדרות ביקום של הג'דיי והסית':
– ראשונה בתור יש לנו את "מלחמת הכוכבים: אנדור" בכיכובו של דייגו לונה (מ-"רוג אחת") שתעלה ב-2022, ויש לנו הצצה ראשונה. ההצצה הזו לאנדור לא חושפת הרבה על הסדרה אבל העבודה מאחורי הקלעים בהחלט מרשימה, נראה כי מצפה לנו כאן סרט לכל דבר ועניין – רק במסגרת של 12 פרקי טלוויזיה.
– הוכרזו שתי סדרות ספין-אוף של "המנדלורי". האחת היא "מלחמת הכוכבים: אהסוקה" אודות אהסוקה טאנו (חה! אמרתי לכם!) בכיכובה של רוזריו דוסון, והשנייה היא "Rangers of the New Republic" ("סיירי הרפובליקה החדשה"?) – שנשמעת כמו החלום הרטוב שלי בגיל 8.
– המיני-סדרה אודות אובי וואן קנובי מקבלת שחקן חיזוק: היידן כריסטנסן בתור דארת' ויידר. רק אל תתנו לו לבקר בטטואין, הוא שונא חול.
– "מלחמת הכוכבים: The Acolyte" ("החניך"? "הטירון"?) היא סדרת מותחן-מסתורין ביקום מלחמת הכוכבים מהיוצרת של "בובה רוסית". הסדרה תתרחש בעידן הרפובליקה הישנה בה הג'דיי היו בשיא כוחם, מאות שנים לפני פרק 1. זורם, יאללה.
– מיני-סדרה אודות לנדו קלריסיאן בדרכה גם היא. ג'סטין סימיאן ("אנשים לבנים יקרים", "שיער רע") כותב ומביים, אך עדיין לא ידוע אם זה יהיה לנדו מודל דונלד גלובר או בילי די וויליאמס.
– סדרת אנימה בשם Star Wars: Visions נמצאת גם היא בפיתוח. הסדרה היא אנתולוגיה ודיסני מבטיחים כי כמה מיוצרי האנימה המובילים בתעשייה ייקחו בה חלק (אני יודע שזה חלום בהקיץ, אבל אני רוצה לראות קרב לייט סייבר בגרסה של ג'יבלי).
– סדרת אנימציה בשם The Bad Batch תעסוק בקבוצה מובחרת של משובטים אי שם בתקופת מלחמת המשובטים. יש גם טריילר. הסדרה הזו נראית כמו תוצר ישיר של "מלחמת המשובטים" (והיא לא מסתירה את זה). מבחינתי, כל סדרת אקשן ביקום מלחמת הכוכבים שמתרחשת בחלקים החשובים של הגלקסיה (ולא בעוד כוכבי מדבר ארורים) היא מבורכת.
– "A Droid Story" היא סדרת הרפתקאות באנימציה בכיכובם של C3P0 ו-R2D2. בסדרה ילוו שני הדרואידים גיבור חדש במשימה שידועה רק להם. מודה, מבין כל ההכרזות דווקא זו הכי מרגשת אותי.
– ובחדשות על.. סרטים? מה זה סרטים? אה, כן, שמעתי על זה פעם. בכל מקרה, בחדשות על סרטים, פטי ג'נקינס ("וונדר וומן", "וונדר וומן 1984", "וונדר וומן מונסטר") תביים סרט ביקום ושמו הוא "Rogue Squadron". הסרט ייצא בדצמבר 2023, או מתישהו, לכו תדעו איזה שירות נאנו-סטרימינג ימציאו עד אז.
– ולבסוף, גם טאיקה וואיטיטי (מצטער, זוכה האוסקר טאיקה וואטיטי) יביים סרט של "מלחמת הכוכבים". זהו, זה כל מה שאנחנו יודעים.
לסיכום
כל ההכרזות האלה מוכיחות כי דיסני בהילוך רביעי בכל הקשור לדחיפת נוסטלגיה וזכיונות ידועים לתוך הגרון. כל הכרזה לבדה, ביום רגיל, הייתה זוכה לתשואות, אך במקבץ כמו זה (בכנס שארך 4 שעות) קשה שלא לחוש שמדובר בקצת (הרבה) יותר מדי. יותר מדי מלחמת הכוכבים, יותר מדי מארוול, יותר מדי אולפני דיסני ויותר מדי פיקסאר (אוקי, אולי לא פיקסאר. ההכרזות של פיקסאר במינון נורמלי).
יש סיבה מדוע מדובר בהכרזות ב-Investor Day: מדובר בקריאה של דיסני למשקיעי החברה שאומרת "לא הלכנו ב-2020 לשום מקום, תראו מה אנחנו מתכננים ל-3 השנים הקרובות", ובהתאם, המניה של דיסני זינקה הלילה באופן משמעותי (כלומר, במסחר מאוחר. ההכרזה הייתה אחרי שהבורסות בוול סטריט נסגרו, ומה שקרה בעצם, זה, אה שיט, אנחנו על אלפיים פלוס מילים, נסביר על מסחר בבורסה ביום אחר).
הבעיה היא שדיסני אולי לא הולכת לשום מקום, אבל להרבה מאיתנו אין דרך להגיע אליה. חלק הארי של ההכרזות מיועדות לדיסני פלוס, פלטפורמה שעדיין לא זמינה במרבית העולם. נכון שדיסני+ מציג מספר מרשים של מנויים (86 מיליון, תודה ששאלתם), אבל אנחנו וחלקים אחרים בעולם לא חלק בחגיגה של אותם פרויקטים משמעותיים. עד כמה דיסני יוכלו עוד להדיר את הקהל הרחב? הם דיברו על התרחבות לשוק הבינלאומי ויעד של 240 מיליון מנויים עד סוף 2024, אך בינתיים העצמות היחידות שנזרקות לעבר מדינות אחרות היא פלטפורמת סטרימינג למבוגרים בשם "סטאר", שהיא הולו לעניים. אני לא יודע איך דיסני מתכננת על 240 מיליון מנויים בקצב הזה.
בכל אופן, השנים הקרובות יהיו מעניינות (כי מלחמת הכוכבים ומארוול) וגם קצת משעממות (כי שוב מלחמת הכוכבים ומארוול).
ער, ער.
(ל"ת)
הי, אם כבר אנימה של מלחמת הכוכבים
הסרט הזה שווה צפיה:
https://youtu.be/E9GRYa_3gno
זה סרט של אנימטור בריטי שכבר הפיק כמה סרטי חובבים, אחד על דוקטור הו, כולם בסגנון של אנימה מהאייטיז.
והוא עושה הכל לבד אצלו על המחשב.
ולמרות שאני די בטוח שבדיסני ילכו על יוצרים עדכניים יותר
אם יש מישהו שהייתי רוצה לראות אותו עושה אנימה של מלחמת הכוכבים זה יושיוקי טומינו. לא עקבתי מקרוב אחרי 97 אחוז ממסכת "גאנדם" (יש לי חיים), אבל פאק, האיש הוא הג'ורג' לוקאס של יפן*.
* וגם הג'ין רודנברי, והג'יי מייקל סטרזינסקי, והסטאן לי, והג'ק קירבי, והכל-מי-שהמציא-מותג-מד"ב-מצליח-אי-פעם.
דיסני די
טוב, אני מראש לא האדם "הנכון" לשאול – יש אנשים שהרבה יותר גיקים ממני (במובן ה"מתלהבים מהזכיונות הלל") והרבה יותר מתלהבים ממני, וכבר האשימו אותי באנטי דיסני-יות בעברי לא פעם.
ובכל זאת, ההכרזה הזאת מוציאה את כל המיץ של המיץ שאפשר. הייתי אומר שזה רק בגלל שזה כולל הכרזות עד ל-2023, אבל לא: דיסני באמת בונה על כך שחובבי מארוול (לא מעריצים שרופים. חובבים) יראו 5 סדרות ו-4 סרטים ב-2021 ושנתלהב מכולם ושכולם יזכו לכבוד מלכים? כי זה לא הולך לקרות. זה יפה מאוד שמארוול נזכרת ברגעים אלה לגוון את השחקנים הראשיים שלהם, אבל כבוד המלכים שלו זכו איירון מן וקפטן אמריקה הולך להיות זכרון רחוק: שאנג צ'י, הנצחיים, ועוד חברים שלהם, הולכים, ככל הנראה, להיות "האלה מהזה".
וזה חבל. אני מבין שמארוול רוצה לעשות הרבה, ושיש לה את המשאבים, אז למה לא, אבל הסיבה למה לא היא כי אפשר לשרוף בסופו של דבר את הרצון הטוב של הקהל. יש דבר כזה "יותר מדי".
אולי אני אגלה שזה לא נכון. אולי הפלטפורמה תצליח לאזן את העצמה בין השטויות (סדרה על דאג? באמת?) לדברים שהם מצפים שאנשים ייקחו ברצינות. אבל כרגע כל ההכרזה הזאת מרגישה כמו גול עצמי של דיסני, שזה מילא – אבל גול עצמי שלאחריו הם רצים בכל המגרש בהתלהבות ועושים את כל התנועות האלה בבטחון שהם בדרך לזכות בגביע.
מה שאני לא מבין הוא למה הם לא מכניסים חזק את האקס מן.
כאילו, הם קנו אולפן שלם רק כדי שהמותג הזה יהיה אצלם בידיים, אז למה הם מחכים? כמו שכתבת, לא סביר שדווקא הנצחיים יהפכו לאיזו תופעה.
זאת שאלה טובה
רציתי להגיד משהו כמו "טוב, זה מסבך את התוכנית שהם התחילו כשהם לא בנו על ההכנסה של האקס מן", אבל אז אני צריך להסביר איך "בלייד" ו"ארבעת המופלאים" זוכים לסרט כל כך מהר. מצד שני, בינתיים "דדפול 3" גם הוא ממשיך ולא זכה להתייחסות בפאנל – האם דיסני כרגע פשוט בונים על להמשיך את מותג האקס-מן בנפרד? או האם הם לכל הפחות שוקלים את זה?
כי הרי אנחנו גם יודעים שמארוול עצמה יחסית בונה שוב על האקס-מן כמותג, כי הם החזירו אותם בכל הכוח להרפתקה המוזרה שלהם בקומיקס, ואנחנו יודעים גם שמארוול הולכת לעשות איזה משחק מולטיוורס-י לא ברור. האם הם פשוט בונים על להפגיש את השחקנים מאקס-מן של פוקס ושחקנים מעולם הנוקמים כמו שהוא? האם זאת ההפתעה הגדולה?
לא יודע. זה נשמע, אולי, מגניב. אבל בדרך לשם נשמע שיש הרבה סדרות שהם שמו בדרך ושלא ברור אם אפילו להם, בשלב הזה, באמת אכפת מהן.
לפי מה שהבנתי הקנייה של פוקס הייתה בעיקר בשביל הולו ותשתיות הסטרימנג, כל אקס מן ארבעת המופלאים ודברים כאלו זה די עניין שולי ולא סתם לא ממהרים איתו
לדעתי הם עושים בחכמה שהם נותנים למותג להתקרר כמה שנים
ככה יהיה לקהל יותר זמן להתגעגע, לקבל ליהוקים חדשים לתפקידים של וולברין, פרופסור איקס ומגנטו ולשכוח את השחקנים הצעירים הבינוניים…
יש להם בסטרימינג את כל התוכן הישן של אקס מן
סדרות אנימציה, סרטים וכו'.
לדעתי הם בעיקר מנסים למלא את ספריית התוכן שלהם בהמון חומר, כי הם ראו מה קרה לנטפליקס ברגע שכל אחד התחיל ליצור שירות סטרימינג משל עצמו והספריה שלהם התרוקנה. אנשים לא יחזיקו מנויים לכולם, אז דיסני רוצים שבשלהם תהיה ספריית תוכן גדולה, ושאם אתה מתעניין באחד מהנכסים המסחריים שלהם, יהיה להם הרבה מה להציע בו. אולי למנוע מצב של מנוי לחודש בשנה שבו עושים בינג' על הסדרות שמעניינות אותך, אולי למנוע מצב שהשירות שלהם הוא מאלו שנכשלים. (והם מקדמים אותו באגרסיביות. אני קיבלתי שנה מתנה בדיסני פלוס מספק האינטרנט).
לי אכפת מ'קרוז בג'ונגל'
שני הטריילרים שלו היו בסדר גמור. סרט הרפתקאות מבמאי די מוצלח (חואקים קולט סרה) ואמילי בלאנט בתפקיד ראשי – מה רע?
אשכרה אין פה סרט מקורי אחד(למעט אנימציה)
הייתי אומר שדיסני שוחקים את המותגים שלהם אבל מצד שני אומרים את זה כבר שנים אז מה אני יודע
ראוי לציון
הוכרזו *הרבה* פרוייקטים ב-4 שעות הללו, ואפשרי בהחלט שהיה איזה סרט מקורי כלשהו שהוכרז (או יותר סביר, סדרה) ולא התייחסנו אליו. אנחנו רק אנושיים ויכולים לטעות. אבל גם אם יש איפשהו ברשימה ששכחתי שם סרט או סדרה מקוריים לייב אקשן זה.. מעט מדי. ממש מעט מדי.
יש איזה כמה מקוריים
או לפחות כאלה שנראים מקוריים, טרם התעמקתי. יהיו השלמות במצאנו באינטרנט 17.
יש פה די הרבה סרטים (וסדרות) מקוריים.
פשוט כאלה שמגיעים עם מותגים מוכרים.
ברוך הבא ל-2021: זאת הדרך *היחידה* לעשות היום סרטים מקוריים בתקציב גבוה. אף אחד, לא בשנים הקודמות ובטח שלא בפוסט-אפוקליפסה הקולנועית שתבוא, לא הולך להוציא 200 מיליון דולר על סרט שלא מבוסס על מותג מוכר. זה פשוט לא הולך לקרות, נקודה. אבל יש פה הרבה סרטים שהם אמנם בתוך המותגים של סטאר וורס ומארוול, אבל הם בתכלס מקוריים: דמויות חדשות, סיפורים חדשים. ההקשר הנכון כאן הוא "ג'וקר": זה סרט שנחשב בקרב רבים לאיכותי, דרמטי ומאוד מאוד מצליח – שיש לו קשר מאוד רופף למותג "באטמן", אבל בלי הקשר הזה הסרט הזה פשוט לא היה קיים. הבמאי שלו אמר מפורשות שלעשות את הסרט הזה כסרט "באטמן" היתה פשוט דרך להביא אותו לאנשים שבדרך כלל לא היו חולמים לבוא לסרט שתיאור העלילה שלו הוא "אדם הנרמס על ידי החברה מאבד בהדרגה את אחיזתו במציאות" או משהו.
פאטי ג'נקינס מציגה את Rogue Squadron, בלי להתבלבל, בתור סרט מלחמה, לא בתור סרט מלחמת הכוכבים. סדרה אחרת היא "סדרת מותחן-מסתורין מהיוצרת של בובה רוסית" – וגם זה בהחלט לא נשמע כמו "סטאר וורס" קלאסי. אפשר לנחש באופטימיות שהפרויקטים האלה משתמשים ב"סטאר וורס" בתור "הוק": אמצעי למשוך את תשומת הלב של הקהל, אבל הם בהחלט – ככל הידוע לנו – יכולים להיות פרוייקטים מקוריים. ובאנימציה, כאמור, יש פה כמה וכמה סרטים מקוריים, משום ש"דיסני" ו"פיקסאר" הם מותגים בפני עצמם.
זה מה יש. אם אתה רוצה דברים מקוריים ממש – שלא מגיעים עם שום מותג מוכר, ולא מבוימים על ידי כריסטופר נולאן – אל תחפש אותם בקולנוע. לא יקרה. העידן הזה נגמר.
אמאלה גאון!
אם מחפשים סיפורים מקוריים לכו לספרייה בבקשה…
זאת לא הייתה הכוונה שלי בסרטים מקוריים
הכוונה הייתה סרט שלא מבוסס על משהו שיצא כבר לקולנוע.
אין לי ספק שבין כמות הסרטים/סדרות הבאמת עצומה שיש פה יסתתרו סרטים טובים ומקוריים(גם אם לא בהכרח יהיה לי אכפת מהם).
אני יותר תוהה האם יובילו את רוב הקהל שלהם להיות אדישים לסטאר וורס/מארבל אחרי שכל כך הרבה תוכן ייצא כל שנה. חלק מהכוח של מותג חזק זה הציפייה לסרט הבא בסדרה והעובדה שכל סרט של אחד משני הפרנצ'ייזים האלה הפך לאירוע בסדר גודל שקשה להתעלם ממנו. מארבל באמת הצליחו לעשות את זה גם כשהיה רווח צר של שלושה חודשים בין סרטים חלק מהזמן אבל נראה לי שעכשיו הם לחלוטין מותחים החבל יותר מדי.
בכל הנוגע לסרטים מקוריים, רוב הסיפורים שיש לספר לא צריכים תקציב של 200 מיליון דולר ולמען האמת גם לא 20 מיליון אז נראה לי יהיה בסדר.
ג'וקר נעשה בתקציב של 55 מליון דולר, בהחלט תקציב שאפשר לעשות בו סרט לא פרנצ'ייזי
בעיקר שניתן לשער שניתן היה לקצץ את התקציב עוד יותר אם הסרט לא היה סרט ג'וקר (שמיד מושך למעלה תקציבים כמו שכר או פרסום). מלבד חריגים בודדים (נניח, הסרטים של דניס וילנב, נולאן יציאות חד פעמיות כמו מקס הזועם), מרבים הסרטים שלא שייכים לפרנצ'ייזים מוכחים יכולים כנראה להסתפק בתקציבים של עד מאה מליון דולר – אפילו סרטי מלחמה אדירים (1917 למשל), נעשו בתקציב הזה. מה שקשה אולי לעשות בתקציב הזה סרטים אפיים עתירי ניצבים כמו "בן חור" ו"חלף עם הרוח" – אבל כמה כאלו טובים באמת היום בעשורים האחרונים?
הנה רשימה (נראלי) מלאה של סרטי דיסני העתידיים
ויש בה כמות מכובדת של סרטים מקוריים (בין אם מבוססים על אגדה/ספר/קומיקס שלא עובד עדיין לבין אם מדובר בתסריט מקורי לגמרי)
https://www.imdb.com/list/ls066531766/?ref_=rltls_8
מעניין כמה מהם באמת יצאו לפועל וכמה יתבטלו.
כמו כן, אוון וילסון??
כלומר, אני לא בטוח שלוקי באמת תהיה כזאת ייחודית כמו שרם מניח, אבל אני מודה שאוון וילסון תפס אותי בהפתעה. (טוב, נו, וגם הקטע עם די.בי קופר).
וואי איזה מעייפים.
הדבר היחיד שאולי מעניין אותי זה המקוריים של פיקסאר. בטח לא "שנות אור" שכאילו… למה? זה נשמע כמו פרודיה על טירוף הפריקוולים של דיסני.
כל שאר הדברים, מכל הפרנצ'ייזים, יזכו להתייחסות ממני כשתהיה סיבה – טריילרים ממש טובים או ביקורות ממש מתלהבות.
ועוד דבר קטן שמשמח אותי זה הליהוק של טטיאנה מסלאני, כי ממלא אותי אושר לחשוב שמישהי עשתה את המסלול מהארטלנד (טלנובלה קנדית שמאד קרובה לליבי) ועד ל-MCU. אבל זה עדיין לא מבטיח שאראה את ה… סרט? סדרה? שכחתי כבר.
אוברדוז רציני של מארוול וסטארוורס
אני מאמינה שתכלס בזמן אמת כשהסדרות האלו יתחילו לצאת אחת אחת, יצליחו לבדל אותן ולהפוך לפחות את חלקן לאירועי תרבות (כמו שנראה שעשו בהצלחה עם המנדלוריאן, מפרספקטיבה של מי שלא צופה). אבל כשמקבלים בבום את כל ההכרזות והכותרות האלה בבת אחת זה לגמרי מרגיש כמו too much of a good thing.
נגיד שאצל מארוול עוד איכשהו נשמע לי הגיוני שיצליחו להחזיק כל כך הרבה סדרות ומותגים, בכל זאת יש עשור די עשיר של יקום קולנועי שהוכיח שהם יודעים מה הם עושים. אבל סטארוורס? כאילו, הטרילוגיית סרטים האחרונה שיצאה הייתה בעיקר מפלגת מבחינת מעריצים ולא הסתיימה עם המון טעם לעוד.
לא יודעת, אולי זו רק אני.
בעיקר חסרים לי פה רעיונות לסדרות מקוריות מעניינות. יש איזשהו שלב שבו להאביס אותך בעוד ועוד ממה שאתה כבר מכיר מעורר בעיקר כמיהה לכל דבר חדש ומרענן.
זה גם מתחבר למהלך של WB שמתברר כיותר ויותר קונטרוברסלי עם כל יום שעובר (האחרון שיצא נגדם בבוטות הוא דני ווילנב). די ברור שמול הפגזה אטומית כזו של מותגים מוכרים ואהובים בדיסני+, אין לשירות הסטרימינג של וורנר שום דבר אטרקטיבי באותה מידה להציע. הם זרקו את כל ההיצע הקולנועי שלהם על HBO Max, כי זה כל מה שיש להם. הם לא נערכו ליצור תכנים אטרקטיביים במיוחד לשירות הסטרימינג, אז נשארו רק סרטי הקולנוע. התחושה שלי היא שגם זה לא יספיק, והמנויים ב-HBO Max ימשיכו לדשדש.
ובסופו של דבר, אפילו שהייתי שמחה לראות יותר מקוריות מדיסני, יש מצב לא רע שאעשה בשנה הבאה מנוי על דיסני+. The mouse always wins.
מה דיסני יודעים שאנחנו לא
אני רק אומר.
שנת 2019 היתה שנה פסיכית לדיסני. הם שפכו לקולנוע כמויות עצומות של חומר, שלכאורה לא היתה להם שום סיבה להוציא בבת אחת, להיטי-ענק בטוחים בכמות שהיתה מספיקה לאולפן נורמלי לחצי עשור: *שלושה* רימייקים לקלאסיקות אנימציה בהפרש של חודשים בודדים זה מזה, פלוס מארוול, פלוס סטאר וורס, פלוס פרוזן 2, פלוס צעצוע של סיפור 4 ואפילו מלפיסנט 2 בתור קישוט. מה לעזאזל בער להם? בתחילת 2019 אמרתי (ואני בטוח שיש לזה תיעוד בכתב איפשהו באינטרנט, אני רק לא זוכר איפה) שדיסני חיים את 2019 כאילו הם חושבים שב-2020 תבוא האפוקליפסה או משהו.
ובכן. אתם יודעים מה קרה בהמשך.
הקטע הזה של דיסני ב-2019 חשוד ביותר ואני עדיין לא משוכנע שאין להם נוסעים בזמן/אמצעים לראיה למרחוק בחברה. על 2020 הם די דילגו כמובן, כמו כולם. אז אם דיסני מחליטים עכשיו שוב לשפוך את *כל!* *הדברים!!* *בעולם!!!* לשנה-שנתיים הקרובות, אז, הממ, אולי צריך להתחיל לאגור מראש פסטה ונייר טואלט לקראת 2023? רק אומר.
תאריכים ושינויים
אחרי התצוגה המאסיבית, דיסני עושים קצת סדר בתאריכים: תאריכים חדשים לדברים שנדחו, תזוזות של דברים קיימים ושיבוצים של דברים שהוכרזו:
"ריה והדרקון האחרון" – 5.3.21
"קינגסמן: ההתחלה" – 12.3.21 (נדחה בחודש)
"לשחרר את גיא" – 21.5.21 (היה אמור לצאת…היום)
"מוות על הנילוס" – 17.9.21 (זוכרים שלרגע היה נראה שנקבל שני סרטים עם גל גדות בהפרש של שבועיים?)
"אנקנטו" – 24.11.21
"מתאדמת" – 11.3.22 (פתוחים להצעות לשמות עבריים)
"ת'ור: אהבה ורעם" – 6.5.22 (נדחה בכמה חודשים)
"שנות אור" – 17.6.22
"הפנתר השחור 2" – 8.7.22 (נדחה מהתאריך שת'ור עבר אליו)
"קפטן מארוול 2" – 11.11.22 (נדחה מהתאריך שלו ביולי)
"רוג סקוואדרון" – 22.12.23 (אז מה אם זה עוד שלוש שנים, תרשמו כבר ביומן מעכשיו!)
אחלה פוסט!!
מסתבר שאולי יהיו כמה הפקות מקור של דיסני
הן פשוט יהיו אירופאיות – החברה אמרה שדיסני+ (או יותר נכון, סטאר, המותג ה"בוגר" שלה) תתחיל להפיק גם סדרות מקור אירופאיות. מעניין.
טעות על A DROID STORY
אז מסתבר שזה בכלל יהיה סרט לדיסני פלוס