ג'סטין לין, הבמאי של רוב סרטי "מהיר ועצבני", שתחת שרביטו הסדרה הפכה מפרנצ'ייז דועך שעל גבול המעבר לישר-לוידאו לאחת הסדרות המצליחות בעולם, פורש, ולא יביים את הסרט השביעי בסדרה. הסיבה, וזאת לא בדיחה: הסדרה מהירה מדי לטעמו.
הקריירה של ג'סטין לין היתה סוג מוזר מאוד של עלייה מטאורית. ב-2002 יצא הסרט הראשון שלו, דרמת אינדי קטנת תקציב בשם "Better Luck Tomorrow". זה נתן לו כרטיס כניסה להוליווד, אבל הדבר הראשון שהוא ביים שם היה סרט זניח לחלוטין בשם "Annapolis". אחר כך הוא קיבל איכשהו לידיו את המפתחות ל"מהיר ועצבני", שכאמור, היתה אז סדרה גוססת. הסרט השלישי בסדרה, שאותו ביים, היה בעצם מין ספין-אוף, עם קשר קלוש ביותר לסרט המקורי. אבל לין נשאר לביים גם את הסרט הרביעי בסדרה, שבו היא פתאום עשתה קאמבק והרבה כסף, ואת החמישי, שעשה עוד יותר, ואת השישי, שייצא במאי הקרוב ואין שום סיבה לחשוד שלא יהיה אחד מלהיטי הענק של הקיץ.
"מהיר ועצבני 6" הוא, לפי השמועות, מעין חלק א'. העלילה שלו תיקטע באמצע ותושלם רק בסרט מס' 7. למעשה התכנית המקורית היתה לצלם את שני הסרטים בו זמנית, כמו את המשכי שודדי הקאריביים או המטריקס. זה לא קרה בסופו של דבר, אבל יוניברסל עדיין רוצים את סרט ההמשך ממש מהר. הם רוצים שהוא ייצא כבר ב-2014. וזה פשוט מהיר מדי בשביל ג'סטין לין, שבצדק מוחלט חושש שהוא לא יצליח לעשות עבודה טובה מספיק בלוח זמנים צפוף כל כך, כשהעבודה על סרט מס' 6 אפילו עוד לא הושלמה. אז הוא פרש מהסדרה שבנה. במאי מחליף יוכרז כנראה בקרוב מאוד.
התופעה הזאת הופכת לנפוצה מאוד, למרבה הצער. כשיש להם פרנצ'ייז מצליח, האולפנים רוצים עוד סרטים, והם רוצים אותם מהר. ופעם אחר פעם אנחנו שומעים על במאים שמתלוננים על לוח הזמנים הצפוף מדי. לפעמים הם מתלוננים ומתלוננים, ולפעמים הם מתלוננים ופורשים. הבעיה היא שאת האולפן זה לא מטריד: אם במאי כלשהו לא רוצה לעשות להיט בטוח בתקציב של מאתיים מיליון דולר, לא יהיה קשה למצוא מישהו שיסכים. לפעמים זה אפילו מצליח. יש סרטים הוליוודיים שהגיעו מתסריט עד מסך תוך שנה, ונגד כל הסיכויים יצאו מוצלחים. אבל יש הרבה יותר דוגמאות נגדיות. הדוגמה הידועה היא "אקס-מן 3": כשהתברר שיש לו פחות משנה כדי להשלים את הסרט, בריאן סינגר העדיף לפרוש. הוא הוחלף בברט ראטנר, שניפק בזמן את הסרט, והכל היה סבבה, חוץ מזה שהסרט חיסל את הסדרה ושנוא על ידי המעריצים שלה. גם אם יופק בתוך חודש על פי תסריט שנכתב תוך שעה, "מהיר ועצבני 7" יעשה הרבה כסף. השאלה היא כמה עצבניים יהיו הצופים אחר כך.
[THR]
שיחזירו את רוב כהן לסדרה.
אני לא מאמין שהוא העדיף לביים את "המומיה 3" מאשר לחזור לביים את הסרט הרביעי בסדרה (זאת הסיבה שלין נשאר לביים).
אני עדיין חושב שהסרט הראשון בסדרה מאד מוצלח והיה שם איזה טאץ' שונה ומגניב במיוחד.
שייתנו את הסרט הבא לג'י ג'י אברהמס
(ל"ת)
הם יורים לעצמם ברגל
בין הסרט הרביעי לחמישי ובין החמישי לשישי יש הפרש של שנתיים. מה דחוף להם פתאום להוציא את זה שנה הבאה? רק כי זה יהיה "חלק ב' "? עד שהסדרה צוברת תאוצה, ובהנחה שהסרט השביעי יהיה האחרון (יש גבול כמה פעמים אפשר להגיד "One last job") עדיף להם לתת לבמאי קצת ספייס ושהמעריצים יפרדו ממנה בטעם טוב במקום להביא מישהו שעלול להרוס אותה רק כדי להוציא את זה שנה הבאה.
אני לא ראיתי באופן מלא אף אחד מסרטי "מהיר ועצבני"
אבל מהפרק "Modern Warfare" שביים בשביל "קומיוניטי", אני חייב לומר שהוא מוכשר בטירוף – הפרק ההוא היה אחד מהפרקים הכי טובים שראיתי מימי בסדר קומית. חבל לי בשביל מעריצי "מהיר ועצבני".
אתה יודע, הוא ביים עוד 2 פרקים לקומיוניטי...
חבל שאותם לא זוכרים לו.
ככל הנראה, כי הם לא גדולים מהחיים כמו הפרק ההוא.
פרק המחול היה טוב בעיקר בגלל הסצנה עם עבאד בסוף. זה כמו לומר שחבל שלא זוכרים לספילברג את "1941" ואת "אמיסטד".
איזה עוד 2 פרקים של קומיוניטי הוא ביים?
(ל"ת)
אוקי, עכשיו בדקתי
צ'מע, הבעיה שהוא לא כתב את התסריט של הפרקים האלה מן הסתם. הוא כנראה במאי אקשן ממש טוב, אז כשנתנו לו תסריט כזה אדיר כמו של – "Modern Warfare" (שהוא, hands down, אחד הפרקים הכי מבריקים שנוצרו בסדרת טלוויזיה כלשהי לטעמי). הוא ידע בדיוק מה לעשות איתו.
אבל התסריטים האחרים הם של פרקים ביינונים, כמה מגניב/מקורי אפשר לביים פרק דרמטי-קומי דיי סטנדרטי. אי אפשר להתפרע עם שוטים מפוצצים וסלואו מושנים וכאלה, זה לא מתאים. הם לא פרקים זכירים.
אוף… עכשיו בא לי לראות את Modern Warfare…
It was the fastness that made him pissed.
יום אחד הסרט הביוגרפיי על חייו של ג'סטין לין יגמר במשפט הזה.
כפרפראזה על It was beauty who killed the beast
אף פעם לא הבנתי את האנטי הזה נגד אקס מן 3
בתור מעריץ של הסדרה (בעיני סדרת הקומיקס הקולנועית הטובה ביותר) ברט רטנר הפתיע אותי בענק. ציפיתי לאכזבה קשה אחרי לכתו של סינגר וגיליתי סרט שהוא לא רק מצוין בפני עצמו, אלא גם שומר על תקן האיכות שהתוו קודמיו.
בהחלט לא מסכימה לגבי איכות הסרט
אבל לא נראה לי שאפשר להאשים בכך את רטנר. אקס מן 3 גרוע בגלל שיש לו תסריט גרוע, מלא בהחלטות תמוהות וחסרות הגיון. רטנר אולי לא גדול במאי העולם, אבל אפילו אם היה כזה הוא לא היה יכול להציל את הסרט.
מהירות רצחנית
">" alt="" width="" height="" />' alt='!:-P!' class='wp-smiley' /> ).
עם הופעת אורח של אופטימוס פריים?
(ל"ת)
רשמית: ג'יימס וואן
באופן מפתיע, ג'יימס וואן, שעד היום עשה רק סרטי אימה ("המסור" הראשון, "הרוע שבפנים", "The Conjuring") הוא הבמאי של "מהיר ועצבני 7". ורשמית, יהיה לו מעט מאוד זמן לזה: הסרט השביעי ייצא ב-11 ביולי 2014.
דווקא לא רק.
היה לו סרט מ-2007 שנקרא Death Sentence עם קווין בייקון, שהוא סרט פשע\אקשן מאד אלים ובאופן מפתיע לא רע בכלל.
מפתיע?
המסור היה לא רע בכלל…
אז... 2 fast 2 furious היתה בעצם נבואה מדויקת להפליא?
(ל"ת)