ת'ור הוא יוצא דופן. הסרט הראשון שלו לא היה כישלון, וגם לא השני; אבל לגבהים של אחיו לקבוצת הנוקמים הוא לא הגיע, ולכן – למזלנו – קיבל טייקה וואטיטי את הרשות להשתולל בסרט השלישי ולהביא לנו את "ראגנארוק" הנהדר.
הרימייק להלכה הזה היה כל כך מוצלח, שבעקבותיו ת'ור הוא הראשון שמקבל סרט רביעי על שמו, כבוד שבו גם איירון מן לא זכה. ואם רק לא מזמן תהינו פה מה קורה עם השיווק של הסרט, אז היום הגיע במפתיע הטיזר הראשון.
אהמ.
אז שומרי הגלקסיה אכן פה, כמו שנדמה היה שיהיה בסוף "סוף המשחק". וטסה תומפסון שוב כאן, בחליפה, וזה עשה לי וייבים לא משהו ל"גברים בשחור: אינטרנשיונל". ההיילייט העיקרי מופיע אחרי ה"כתוביות" של הטריילר – נטלי פורטמן מחזיקה את הפטיש, אבל גם זה כבר היה ידוע.
יש לנו גם הצצה קצרה לזאוס שמגלם ראסל קרואו (אם כי מהגב). ומה עם הדמות של כריסטיאן בייל, הופעה שאני די מסוקרן לגביה? אולי בהמשך.
וחוץ מזה? כן, זה בהחלט דקה וחצי שמצליחות להעביר את האווירה השטותית של וואיטיטי, בעיקר הרגע הזה בין ת'ור לפיטר קוויל. מה תהיה העלילה? עוד לא ברור לגמרי, אם כי זה נראה משהו כמו "ת'ור יעשה שטויות כי הוא במשבר אמצע החיים ומחפש את עצמו" – פרמיס שאני מודה שקונה אותי מיידית. בסוף כנראה כן יהיה איזה קרב להצלת המשהו, אבל אני מקווה שהקומדיה המופרעת של וואיטיטי עדיין תתפוס את רוב דקות המסך. נדע עוד שלושה חודשים.
והנה גם הפוסטר. הטאגליין הזה בהחלט רומז על הקלילות שבה יקבל ת'ור את העובדה שיש עוד מישהי שראויה להחזיק את הפטיש.
לא יודע אם זאת עייפות מארוול
או אולי עייפות מהמותג הספציפי של תור והכיוון המיותר משהו שטאיקה וואטיטי משך אותו אליו, אבל… בסדר? -ish?
זה לא שאני חייב שבכל סרט יהיו הופעות אורח מטורפות (ותכלס, הסרט הזה מציג שיתוף פעולה בין מותגי לא ברור מאליו […שכנראה יסתיים בסצנה אחת-שתיים?]) אבל אני לא בטוח ממה אני אמור להתלהב בסרט הזה פשוט. זה נראה פשוט כמו "עוד" חסר צורה שכזה.
אבל, נו, מארוול לא תמיד חדים בטיזרים שלהם. אולי על המסך זה יהיה יותר טוב.
אני מקווה שיתנו לוואטיטי גם קצת חופש להיות דרמטי ומרגש.
אחרי ג'וג'ו ראביט ושאר הפרויקטים בהם היה מעורב לאחרונה, הוא מסתמן כמו מישהו שמשלב דרמה וקומדיה בצורה מבריקה – מה שהיה חסר בראגנרוק. כלומר, הראגנרוק קרה עם משקל רגשי מינימלי. בעצם האחים רוסו נתנו לת'ור ארק יפה בסרטי אבני האינסוף, אבל וואטיטי בזמן אמת לא באמת התייחס לזה.
כנראה שלא יהיה כאן משהו עמוק, אבל לפחות ג'יין נראית נהדר בתור ת'ור (ונראה שהיא מהמולטיוורס לפי דרך ההצגה שלה?)
אני מקווה שכן
תכל'ס, לא צריך להרחיק לקריירה המאוחרת שלו – כבר בסרט "המצוד אחר אנשי הבר" הוא שילב את הקומדיה והדרמה בצורה מצויינת. מסכים שהמשקל הרגשי בראגנארוק היה אפסי (אם כי זה לא הפריע לי כל כך כי גם לפני כן לא היה לי אכפת מאד מת'ור), ושב'מלחמת האינסוף' היה על זה פיצוי. בוא נקווה לטוב.
מה שהפריע לי בראגנארוק היה חוסר האיזון המשווע בין שני חלקיו
מצד אחד – קומדיית אקשן מוצלחת מאד, שזורמת ומשלבת בצורה מעולה את תור, האלק, לוקי וואלקירי; רק שמדי פעם קופצים חזרה לאסגרד, כדי לראות מה קורה עם הג'נוסייד הלא-ממש-משעשע שהאחות הגדולה מבצעת בנון-שאלאנטיות לכל אורך הסרט. בסוף זורקים לנו עצם, והרביעיה הנ"ל מצליחה להציל כמה מאות (שכמובן מתים מיד עם תחילת Infinity War…). מקווה שהחדש יחליט מראש מה הוא רוצה להיות.
אני ממש לא חושב שג׳יין מהמולטיוורס
אם מסתכלים טוב, ניתן לשים לב שהמיולניר שג׳יין מחזיקה זה אותו המיולניר שנשבר ב״תור ראגנארוק״, ניתן ממש לראות את הסדקים שמעידים על כך שג׳יין הדביקה את החלקים השונים ובנתה מחדש את הפטיש.
אם היא הייתה מגיעה ממימד אחר, הגיוני שהיא הייתה באה עם מיולניר רגיל שהיא הביאה איתה מהמימד שלה ולא עם מיולניר מודבק.
אז אחרי שב-"ראגנארוק" ואיטיטי נתן לנו סרט עם ניחוח של קומיקס המד"ב האירופאי - מוביוס בואך חודרובסקי
כאן הוא מרחיב את מנעד ההשפעה שלו בטריילר שמזכיר יותר מכל דבר אחר את… "הי-מן ושליטי היקום" – פילמיישן בואך מנחם גולן?
בהתחשב בכל מה שאנחנו יודעים על ואיטיטי, זה לא צריך להיות כזה WTF (בהתחשב בכל מה שאנחנו יודעים על ואיטיטי כנראה *שום דבר* לא צריך להיות WTF), אבל הירידה לרזולוציות פה – עד לפאקינג פונטים ולעובדה שנראה שרוחו של דולף לונדגרן נכנסה בכריס המסוורת' (ונדמה לי שדולף לונדגרן אפילו עוד לא מת) זה, ובכן, בכל זאת WTF.
בואו נגיד שאם נראה במהלך הסרט סצנה בסגנון סאדו-מאזו שבמהלכה פורטמן מצליפה בהמסוורת' עם שוט-אנרגיה תלת-ראשי, זה לא יהיה מפתיע מדי. ואיטיטי הוא כנראה הבמאי היחיד שיכניס סצנה כזו לסרט גיבורי-על שגם ילדים ובני-נוער צופים בו. או ליתר דיוק, היחיד מאז הסרט ההוא בהפקת מנחם גולן.
איפה הגב של בייל?
אני ראיתי את הגב של "כנראה" ראסל קרואו
הממ
בגלל שזה מהגב, ובגלל שבייל הוא הנבל של הסרט, ובגלל שהכוחות של הדמות שלו (גור שוחט האלים) כוללות איזושהי יכולת – לפי מה שהבנתי מויקיפדיה – לייצר כאילו יש מאין כלי נשק, הנחתי שזה בייל.
אבל האינטרנט אומר שאתה צודק, ובצפיה מדוקדקת זה באמת נראה יותר ראסל קרואו. אז יאללה, נתקן.
תקשיבו אני מעריץ מאושר של מארוול. פשוט כך
זה מהזמנים שכל הכוכבים מסתדרים בשורה עבורי ואני מוקף מוצף בתכני מארוול שהכי קסומים ומבדרים שלא חלמתי שאקבל. ליטרלי כל הסרטים של מארוול סטודיוס השנה, הם קודם כל סרטי במאים ומהאהובים עליי! סם ריימי, טייקה ואטיטי וראיין קוגלר. ואני מוקף בדמויות והז'אנרים שהכי רציתי מהם עוד. לדוקטור סטריינג' מימדי הטירוף קניתי כבר במכירה מוקדמת, כשוונדה היא הדמות הראשונה של מארוול שנהפכתי לסטאן שלה וזו הרגשה מדהימה. הכי קרוב לזה היה קפטן אמריקה עבורי אבל היה חסר לו את הזמן של הסדרה. עד היום אני חושב שוונדה וויז'ון הסדרה הכי טובה של מארוול סטודיוס ובניית הדמות של הסקרלט וויטץ' פשוט מהפנטת. אני מחכה שביג מאמא תבוא ותשמיד את כל היונברסים והילד שלה בילי המכשף הגיי המהמם.
מצפה גם לראות איך קווין פייגי האחד והיחיד יבנה את כל המורשת של מארוול אל תוך הMCU או הMCM! אחרי שהספיידרמנים חזרו, סם ריימי חוזר עם הרפננס המוכר לדוקטור סטריינג' 20 שנים לפני שקווין פייגי היה בייבי מפיק שעזר לבנות את ספיידי והאקסמן דאז והיום הוא חוזר להשלים את המלאכה ולבנות את האקסמן ושאר מארוול אל תוך הMCU. אתם מבינים זה מה שכיף בלהעריץ מארוול הכול מרגיש משתלם בסוף -הכול- [ובנימה זו אני שמח שהמעריצים מצליחים להבדיל בין העבודה שלו ליקום הלא מקצועי שסוני מנסה לבנות (מינוסיוס)]. אז פיינלי המשך לדמות שהכי אהבתי במארוול ושעשתה את הפתיחה הכי טובה לשלב 4 – אהבתי וונדה (מהופנט כמו וויז'ון) יחד עם במאי מדהים והכותב של לוקי. בקיצור וואוו.
במקביל אני עם מונייט -המטורפת- הסדרה השניה הכי אהובה עליי אחרי וונדוויז'ון. פשוט בידור ברמה הטובה ביותר ועם סופר על טבעי ייחודי וז'אנר חדש למארוול סטודיוס עם שחקן משכמו ומעלה. אליזבת אולסן אוסקר אייזיק הם הMVP של השלב הזה. שחקנים פנומנליים שאני רק רוצה לראות עוד. למיס מארוול לא ציפיתי אבל הטריילר היה פשוט מצוין.
הלאה, טייקה ואטיטי, דיימ גירל מת'ור ראגנרוק התאהבתי! הוא בטופ 5 שלי אצל מארוול. לא יכול עם הבמאי הזה והפעם בשונה מהסרט הקודם טייקה גם כתב אותו! הוא המלך של אסגרד החדשה, הסייבייר של ת'ור והבלאק בירד היטלר הגאוני שהוא. בואו, בהומור הוא לוקח את ג'יימס גאן בהליכה. קורקי איזה בטר זן קרוליטי👍🏽 ראיתי אפילו הרצאות שלו בטד, אני ליטרלי חושב שהוא גאון. כריס בהחלט מצחיק מאוד ונתן לי להיות איכפת מת'ור שוב. אני חולק על אנשים כאן שלא היה מספיק רגש לת'ור בראגנרוק גם אני חשבתי ככה בהתחלה. אבל דווקא זה הגאוניות שם שההומור חופן בתוכו הרבה כאב ואותו הומור טוב וכואב אני מצפה לראות עם ג'יין פוסטר והתמודדות שלה עם הסרטן מהקומיקס. אהבתי את הסלוגן לא לכל אל יש תוכנית. בקיצור רק מחכה חודשים אחרי הטירוף של וונדה לראות את הטמטום של ת'ור.
ואחרון, וואקנדה פוראבר. כל במאי אחר, הייתי אומר שאין לו סיכוי לצאת מהפלונטר שסרט ההמשך הזה אמור להתמודד. אם הבמאי הקודם היה צריך להציל דמות מהסטוריה שבורה, כאן הבמאי צריך להציל מנטל לדמות עם הסיטוריה מדהימה. גם בלאק פנתר בטופ 5 שלי. סרט פשוט מעולה היה המקורי עם תביעת אצבע מדהימה של ראיין. וואקנדה אמורה להילחם מול אטלנטה והמלך שלהם נאמור. מעניין אותי גם כמה דיסני שילבה הפקות או טכנולוגיות בין הסרטים בלאק פנתר 2, אווטאר 2 ובת הים הקטנה? כולם הולכים להיות סרטים שלהם מתחת למים בתוך פחות מחצי שנה. נובמבר, דצמבר 2022 ומאי 2023 בהתאמה. גם תו'ר משתמש כאן בטכנולוגיה של המנדלוריין אגב.
בקיצור, סם, טייקה וראיין, מארוול סרטי במאים פור יו.. מישהו כאן שם לב שאחרי ספיידרמן NWH כל הפוסטרים של מארוול השתפרו פלאים? דוקטור סטריינג' 2, מונייט, ת'ור 4, מיס מארוול. כל הפוסטרים מעולים אחד אחד. כשפעם הייתי מסתכל על פוסטר שלהם ויודע זה הדבר הכי פחות שאתקל בשיווק שלו.
זמנים טובים להיות מעריץ מארוול, אבל בשבילי עכשיו בפרט ורק רציתי לומר תודה לקווין פייגי האדיר! The ultimate producer 💯
באם באם באם באם באם באם באם באם
ת'ור *בום!* אה-הההההההה
Savior of the universe!
כן, זה לגמריי גרסת הפלאש גורדון של ת'ור שקיוויתי לקבל.
וואו זה לגמרי היה משהו שהיה מטריף אותי לפני שנתיים
אבל נראלי שאני אהיה לגמרי סבבה אם לא לראות את הסרט הזה בחיים, אולי מיציתי את מארוול? וואו לא חשבתי שזה יגיע דווקא בסרט שדי חיכיתי לו.
מהשנייה הראשונה של הטיזר פשט על פניי חיוך לא מוסבר ובלתי רצוני…
כן כן ת'ור חוזר עם מראה שנות 70, מוזיקת שנות תשעים והומור שנות שמונים…
הרפרנסים שעלו מיידית היו הימן, guns&roses, dukes of hazard וסוף סוף ת'ור הוא hillbilly דרומי עם כוחות על…טאיקה הולך לשחק אותה בגדול עם ת'ור ופיטר קוויל שתקוע גם בשנות ה- 70-80…
זה הולך להיות סרט למבוגרים עם רפרנסים כמו שטרנטינו יודע לעשות…
מה יכולתי לבקש יותר..?
Meh
מצד אחד, המשך לאחד הסרטים הגרועים ביותר ב-MCU עם אותו הבמאי (כן, לא המשך ישיר, אבל נו). מצד שני, קצת סקרן לראות את הנבל של בייל ואת המייקאובר של נטלי פורטמן. מקווה שהפעם לדמויות תהיה אישיות ושלרגעים עם רגש יהיה קצת זמן לחלחל לפני שיגיע הפאנץ' הבא.
איכשהו זה נראה (מהטיזר לפחות) שהולכת להיות מערכה ראשונה משותפת בין תור לשומרי הגלסקיה, שתופר כאשר פיטר יגלה פרטים אודות גאמורה ותור יגלה את ג'ין ומשם דרכיהם יפרדו עד סוף הסרט כשהם יבואו לעזרה אחרונה/סצנה לאחר הקרדיטים.
יש מצב. אני אישית לא באמת ציפיתי שיהיו השלכות למהלך הזה.
כמו שהנוקמים התפרקו אחרי מלחמת האזרחים ואז חזרו כשתאנוס הגיע. הסרטים שבין לבין לא באמת נשענו על הסטטוס קוו החדש. אנט מן היה במעצר בית אבל הפרט הזה היה כל כך זניח וטופל בצורה מאד שטחית בסרט.
בכל מקרה, נחכה ונראה אבל כמו בכל דבר של מארוול – לא הייתי מצפה ליותר מדי.
הזיה שאתה נותן דוגמה, ממה שמוכיח ההפך
זה עניין אחד לא לאהוב מארוול, אבל להמציא דברים? אינפיניטי וור נשען חזק מאוד על סטטוס הנוקמים מסיביל וור, הם הפסידו בגלל זה! כל הסנאפ וההשפעות שלו משפיעות על כל הMCU שנים קדימה. וונדוויז'ון מבוסס במערכת יחסים שנחתכה בגלל אהבה שהיו במנוסה ממלחמת אזרחים. הסנאפ השני שמחזיר את היקום, הכול בגלל שבמלחמת אזרחים זימו הצליח להשיג את מבוקשו ולשבור את הנוקמים מבפנים וזה מביא איתו גם את החזרה בזמן ופריצת המולטיוורס בלוקי. הקיום של what if…? מסביר את זה יפה מאוד, שמספיק החלטה אחת שונה שגורמת לכל היקום להשתנות.
לאנשים כמוך אני באמת ממליץ לא לראות מארוול, כי אתם מחפשים בעצם ליצור חורים וסובלים מיקום דליל ובעייתי לטענתכם, אז חבל על כל הטירחה. רוב התכנים שלהם מבוססים יקום אף אחד לא מחזיק אותך בן ערובה, אתה יכול פשוט לא לצפות. אבל לא.. אתה תחזור להתלונן.
הם *לא* חזרו כשתאנוס הגיע.
חצי מהסיפור של 'מלחמת האינסוף' נשען על זה. כל החלוקה לצוותים, כולל כל ההתרחשות בווקנדה, לא היתה קורית אלמלא מאורעות 'מלחמת האזרחים'.
אבל הנושא כבר נטחן בעבר. רק צריך פה קונטרה.
כן, חלק ניכר מאינפיניטי וור הוקדש לאיחוד הלהקה.
אבל הסרטים בין לבין? נאדה. העיקר הגאווה ב״המשכיות״.
"בין לבין"?
מה היה בין לבין שכלל את הדמויות *האלו*?
אני מסוגל להבין ביקורת על מארוול, אבל באמת שלא צריך בכוח.
לא הבנת אותי.
השאלה היא איזה השלכות יש על העולם בגלל התפרקות הנוקמים.
יש פה בעיה קונסטרוקטיבית שהם פתרו בפשוט להתעלם ממנה. בין מלחמת האזרחים למלחמת האינסוף קיבלנו סרטים שבכוונה עוקפים את הבעיה.
ולכן אין שום משקל למהלך – כשבפעם הבאה שרואים את הנוקמים הם כבר עסוקים באיחוד מהסצינות הראשונות של הסרט. דברים כמו מעצר הבית של אנט מן ופינוי מגדל האוונג׳רס הם קישוט ללא שום השפעה או משקל רגשי על הדמויות והעולם.
אותו דבר לגבי הבליפ. מהלך שצריך לשנות את כל העולם ברמה גיאופוליטית וסוציואוקנומית מרודד ונזרק הצידה ממש מהר. אני לא חושב שיש יצירה שהתעסקה עם זה בצורה ראויה מלבד פלקון וחייל החורף.
בגלל זה ההשלכות מדומות – כי יש כאן אשליה של המשכיות חזקה אבל בתכלס הסרטים האלה בנויים בדיוק כמו הקומיקס. במובן שהסטטוס קוו מקבל מכה בכנף בלבד מאירועים שהיו צריכים לשנות הרבה יותר.
שלא תבין אותי לא נכון – זה לא משהו נוראי. זה מה שזה וזה מבנה שיורש הרבה יתרונות וגם הרבה חסרונות.
מסכים לגבי הבליפ
אבל ממש לא לגבי ההשלכות של מלחמת האזרחים. מאורעות הסרט ההוא לא היו אמורים להשליך על "העולם" – מה שהיה כל כך יפה בסרט הזה, זה שגורל העולם, לשם שינוי, *לא* היה מונח על הכף. רק גורל החבורה הזו ספציפית. הם התפרקו, ואין סיבה שזה ישפיע גלובלית באיזושהי צורה.
אבל זה כן השפיע על התפקוד שלהם מול האיום הגדול הבא, והמהלך הזה דווקא בוצע נכון במלחמת האינסוף – בשום שלב בו לא היו עסוקים באיחוד (זה הגיע רק ב'סוף המשחק' בעקבות הטראומה של הבליפ עצמו, שזה גם מהלך תסריטאי הגיוני), אלא בהתמודדות נפרדת מול האיום של ת'אנוס, פירוד שלא היה קורה אילולא מאורעות מלחמת האזרחים.
כל הקטע של מלחמת האזרחים מבוסס על זה שזה אמור היה לשנות את הסטטוס קוו
ספציפית של גיבורי העל.
זה שגנרל רוס פשוט זונח את הנושא, לא טורח אפילו לברר מי זה הספיידרמן הזה שטוני הביא – זה בדיוק מסוג הדברים שהיינו אמורים לקבל הרחבה לגביהם.
ונכון שזה לא אירוע גלובלי אבל הוא היה צריך להזיז יותר ממה שהוא הזיז בבועה הניו יורקית בה הדמויות האלה חיות.
בפועל מארוול עשו סרט חדש של ת׳ור, סרט מקור של דוקטור סטריינג׳, סרט של בלאק פנת׳ר, סרט של אנט מן (שהתייחס בקצרה לנושא) וסרט של ספיידרמן (שכלל גם התייחסות מינימלית).
לזה אני מתכוון כשאני אומר שהם פתרו את הקושי במבנה הזה באמצעות יצירת סרטים מרוחקים מהנושא.
וזה גם לא משהו רע, אבל בעיני משמעותית פחות מעניין ובלי בשר.
אבל זה יותר נגיש, וזה יותר חשוב
ככה גם אבא שלי מצליח, בערך, לעקוב אחרי כל ה"שטויות גיבורים האלה" עם טיפה עזרה של אחותי.
הוא מייצג את הקהל שהולך בערך לחצי מהסרטים הללו בקולנוע (בתור סרטי אקשן שמצדיקים קולנוע), אולי משלים אחרים בטלויזיה (אם סלקום מביאים את זה) ולא רואה סדרות בכלל.
בכדי להגיע להצלחה כמו שיש למארוול, הם צריכים לקלוע לטעם של קהלים שונים. גם ככה הם הגיעו לרמת סיבוך גדולה משל המטריקס, נגיד, אז אתה רוצה שיסבכו עוד?!
עם המולטיוורס הם יגיעו לרמות מטורפות של חורי עלילה והמשכיות. הפתרון הוא להחליק את הרוב ולהתעכב רק על מה שיש להם "בשר" לעלילה, בשביל הקהל (כמוך) שכן עוקב וזוכר פרטי עלילה מלאים. במקביל יש להם אנשים שאחראים ספציפית על "איסטר אגס" ושתילת רמזים למביני עניין, ויחידה שמביאה תוכן לערוצי יו טיוב שינתחו את העסק ליצירת באזז.
אז לאבא שלי, לא היה חור: הוא ראה בקולנוע את מלחמת האזרחים, סרטי ספיידרמן ותאנוס. כך שיש לו רצף יפה והגיוני. זה מתכתב נהדר עם התוצאות הכספיות של הסרטים השונים.
אני מדגיש שיש הרבה מגיבים שמעידים על "עייפות החומר" ממארוול. לכן לאולפנים יש צורך לתכנן בהתאם.
טוב, בגלל זה אמרתי שיש גם הרבה יתרונות.
אלה ההקרבות שצריך לעשות כדי לשמור על הקהל לאורך זמן. בדומה למה שמארוול עושים גם בקומיקס.
אז לא שלא היו השלכות, אלא לא ההשלכות שרצית
אני מבין מאיפה אתה בא כי ככה זה היה בקומיקס, אבל זאת לא טענה. הסרטים עובדים אחרת, ואינהרנטית, למאורעות הסרט היו השלכות על הדמויות שלו ועל העולם שלהן.
גם מוזרה לי הטענה על הסרטים האחרים. הם עסקו בדמויות אחרות שכרגע לא קשורות לעלילה הזו. ככה היקום עובד: סטנד אלונ-ים, ופעם בכמה שנים איוונט מרכזי. הם לא התחמקו משום דבר – הם המשיכו לבנות את העולם כמו שהם עשו עד עכשיו.
המבנה הזה ספציפית דווקא זהה לקומיקס.
אבל כשמציגים נושא קריטי כמו רישום של גיבורי על והפיכתם לשלוחה רשמית של ארה״ב – זה משהו שאני לפחות ציפיתי שישאר ולא יזנח.
בגלל זה אני אומר שזה כמו הבליפ. במקום להתעכב ולהראות, הם דוהרים קדימה עם קונספט חדש שיזכה לאותו יחס רדוד.
זה בדיוק מה שעושים בקומיקס – כלל האצבע של מארוול (ודיסי) הוא שאסור לזעזע את הסטטוס קוו. מן הסתם זה קשור לבניית פרנצ׳ייז. שינויים מוטמעים, אבל לאט ובזהירות יוצאת דופן.
נראה לי שהוא יותר מתכוון שגם בספיידרמן היה אפשר להראות קצת השלכות
נגיד, הייתה מלגה בתואר שעשיתי שמבוססת על מימון מהמדינה. בשנה האחרונה של התואר היא כמעט בוטלה, כי האוונג'רס של ישראל לא העבירו אותו. זה כנראה לא יהיה השיא של הסרט על התואר שלי, אבל בטוח יצוין מתישהו. היו סיפורים דומים בעוד הרבה מקומות, בעיקר עמותות.
לא ראיתי את רוב הסרטים האלה מאז שהם היו בקולנוע, אבל ממה שאני זוכר ההתייחסות למלחמת האזרחים שם שואפת ל-0. יכול להבין את היתרונות וזה לגמרי רצון אישי, פשוט היה לי נחמד אם הייתי מרגיש יותר שפיצוץ ברמת "מלחמת האזרחים" ישפיע יותר על הבאים בתור, גם ה-stand alone.
היה להם נסיון להתמקד בהשלכות.
הסדרה של שיל"ד הייתה אמורה להיות כזאת, סדרה שתעסוק בכל המסתעף מהעלילה המרכזית.
ובאמת, בתחילה זה מה שעשו. רדפו אחרי סניפים ופעילים של הידרה לאחר חייל החורף (שאגב, מוזר למה לא הייתה עוד התייחסות לזה בסרטים) וגרמו בעקיפין לעידן אולטרון. לאחר מכן הסכמי סקוביה השפיעו רציני על העלילה והביאו לנו את המשמעויות של זה.
רק שבאמצע זה נזנח ואין המשכיות.
הסטטוס של סוכני שיל״ד בכלל לא ברור כרגע.
שזה לא מפתיע בהתחשב בדיווחים שפייגי לא היה מרוצה מקיום חטיבת הטלווייה של ABC והשת״פ עם נטפליקס.
יש להם חתיכת אתגר עכשיו ללכד את הכל…
ברור כבר שהסדרה אינה חלק מהטיימליין הראשי
הם ניסו לשחק עם זה עד סוף העונה החמישית, אבל נאלצו לזנוח סופית את הרעיון. האם פייגי יאשר את כל העסק במסגרת המולטיוורס? אולי.
שוב: ההשלכות היו על הדמויות עצמן
והיו קריטיות לעלילת סרט ההמשך. יש הבדל בין "לא היו השלכות" ל"לא היו מספיק". עם השני אני מסכים. עם הראשון לא.
אני מבין את התחושה שהפרמיס נזנח לכאורה, אבל השאלה היא למה הוא בא מלכתחילה. מארוול רצו לזעזע את היחסים בין הדמויות, וזה מה שעבד יופי בסרט הזה. האם הבניה שמסביב היתה פחות מוצלחת? ללא ספק. בניגוד לדעות שראיתי, אני לא חושב שבניית העולם *כעולם אמין* היתה נקודת חוזקה של מארוול אי פעם. אני חושב שזה נטו הדמויות.
אני אדייק את הסיפא שלך ברשותך
לא משנה כמה מארוול משכתבים היסטוריה תחת ה'יקום הסינמטי' וכמה קשרים איסטר אגס יש, זה תמיד קודם כל ובסופו של דבר – הדמויות. הדמויות מניעות את הסיפור וזה למרות שהן נמצאות בסיפור גדול מהן.
אני חושב שכמעט כל סרט, לא רק סרטי בלוקבסטר אני יכול לערער את ההיגיון הפנימי שלו. השאלה אם זה שווה לי? השאלה אם הדמויות בסוף מעניינות אותי יותר והסיפור מספיק מושך? אם כן, אני אמשיך לראות. לדוגמה בסרט ספיידרמן NWH יש אפילו יותר חורים מהממוצע של מארוול. אבל בסופו של דבר הסיפור המרכזי והדמויות מתעלות על הכול. המסע שלהם, ההתגברות שלהם הוא מה שמעצים ונותן את ההרגשה המדהימה של הז'אנר בסוף, לא הפרטי פרטים.
כבר טענתי כאן בעבר שדווקא בניית העולם, אחד הדברים הכי מהוללים במארוול, היא נקודת חולשה שלהם משום שהיא רעועה ואף עלובה.
זו בניית עולם קוסמטית שמסתכמת בעיקר ברפרנסים והופעות אורח אך המשקל התוכני והרגשי שלה דל.
כמו שזה נראה מהטיזר
הם רוצים לומר לך שאפילו שת'ור המריא עם השומרים בסוף אנדגיים, זה אכן לא אומר שהם ביחד כל הזמן ולכן השוט של החללית שלהם ממריאה. אני תמיד חשבתי שזה יותר כגיג של הדמיון של שומרי הגלקסיה וראגנרוק, מה שנתן את השם 'אזגרדיאנס אוף זה גלקסי' שאגב זה גם קומיקס בפני עצמו. במקור גם ת'ור 4 היה אמור לצאת אחרי שומרי הגלקסיה 3, כך שת'ור היה אמור ואף יכול להיות איתם חלק גדול יותר מהסרט כשהוא שמן ואז להתחיל את החיפוש העצמי והאימונים אחרי. עכשיו שהסדר הפוך כנראה נחתך החוויות שלהם ביחד באופן משמעותי. אם כי יכול להיות שיש כאן משחק עם הטיימליין עצמו כמו שאתה אומר והם יפגשו ייפרדו ואולי יפגשו שוב. מצד שני אני לא שולל שחלק מהזמן שלהם ביחד הראשוני לא מסופר בת'ור 4 אלא מדלג ישר לפרידה שלהם ולמפגש מחודש ושאר החוויות שלהם יסופרו בתחילת שומרי הגלקסיה 3 או אפילו בספיישל כריסמס.
בוא נעשה קצת סדר לכבוד החג בטיימליין
גם בפועל כמו שמארוול מסדרים בדיסני + וגם מאחורי הקלעים. במקור, סרטים שלא היו קשורים לעלילת המולטיוורס היו אמורים לצאת כבר ב2020, כמו בלאק ווידו, אטרנלס ושאנג צ'י. וב2021 ת'ור היה אמור לפני כולם דוקטור סטריינג' לפני ספיידרמן NWH, כשבמקביל במרחק של כמה חודשים מקדימים אותם וונדוויז'ון, לוקי ומה אם.שאז היית מקבל סדר יחסית כרונולוגי למאורעות האינסוף וספיידרמן בכלל תולדה של הסיטואציה.
בסדר שקיבלנו היום גם ההפקה עוצבה במקביל. ואז לוקח לך לקבל הרבה זמן תשובה על לוקי שיצאה שנה לפני ולבנתיים קבלת סרטי סולו שהיו אמורים בכלל לקרוא לפני המאורעות האלו. אך אל דאגה אותו כותב מעולה של לוקי, מישל וולדרון השתדרג לכתיבה גם של מולטיוורס אוף מדנס, ככה שאתה צפוי לקבל את כל התשובות שלך בקשר לסדרה. גם הטריילר האחרון רואים קישור ישיר לוונדוויז'ון כשהילדים שלה מופיעים, אז גם הסדרה הזו תקבל תשובות שם כולל בונר. בנוסף בלי ספויילרים גם 'מה אם?' תקבל יחס. ועוד כמעט כל היקומים של מארוול גם כאלה שלא היו תחת מארוול סטודיוס.
כשחשבתי על זה בהתחלה נבהלתי שהסרט רק שעתיים ו6, אבל בהבחנה יותר עמוקה, בגלל כל המאורעות מהסדרות והסרטים הקודמים הכול מוכן עלילתית לסרט הזה, הוא רק צריך להתקדם. וכנראה זה הולך להיות הכי סוריאליסטי של מארוול ובאמת הכי טירוף שאפשר לקבל ממולטיוורס.
בטיימליין של דיסני+, לוקי מיד אחרי אנדגיים, אבל לא לשכוח הוא כבר בראנץ' מהטיימליין הרגיל של הMCU. הTVA מחוץ לזמן ויכול להיות הבראנצ'ים מתחילים ממקומות אחרים. או שהקנג החדש לבנתיים שומר על הטיימליין שלנו כדי להשיג יתרון. What If באה אחרי ושם מראים כבר פירצות של החלטות ששונו כנראה בעקבות מאורעות לוקי. אחרי זה וונדוויז'ון שהיא יחסית מתעסקת בעיירה ספציפית ועדיין לא נגעה במולטיורס. ולבסוף סרטי ספיידרמן האחרונים במקביל עם הוקאיי ממש לפני הסרט הנוכחי.
אז ביחס למגבלות ההפקה הייתי אומר שאנחנו בסדר ובדיעבד יש מצב שקיבלנו תוצאה יותר טובה. גם כי וונדה הספיקה להפוך לפופולרית ועקב כך משמעותית יותר בסרט. הכותב של לוקי. חסן ריימי היה יותר זמן גם לשכתב את התסריט והסרט נהיה אף יותר מולטיוורס עקב היציאה אחרי NWH. מקווה שעזרתי קצת להבין יותר.
נראה די כיפי
אבל אין פה שום דבר נורא מיוחד. אני באמת לא מבין למה אני אמור להתלהב מנטלי פורטמן בתחפושת מגוחכת, ומעבר לזה הטריילר מאוד סטייליסטי אבל הסטייל הספציפי הזה כבר יצא מכל החורים.
זה קטע, כי זה ממש הסטייל של ג'יימס גאן
אבל הסרט של וואטיטי…
אני דווקא מעריך את זה שמארוול לא מהססים לתרגם תלבושות ישירות מהקומיקס.
בלי שום עיבוד שנועד להפוך את זה ליותר ״קולנועי״. הם פשוט שולפים את התלבושות של הדמויות וגורמים לזה לקרות על המסך.
יש מצב שזה האספקט שאני הכי מעריך בסרטים האלה.
אני מבין את נקודת המבט הזאת
אבל בתור מישהו שלא חובב קומיקס, לא רק שזה לא מרגש אותי, זה משהו שלרוב אני מעדיף שייראה פשוט כמה שפחות טיפשי, לא איכפת לי כמה זה נאמן.
שאלת מורה נבוכים בתור
אם אני בסה"כ מחבב את טקיאה וואיטיטי ורוצה לראות את תור ראגנארוק – אני באמת צריך לצפות בשני התור המוקדמים יותר או ששתי שורות תקציר נדיבות (מישהו?) יעשו את העבודה?
אפילו פחות משתי שורות תקציר.
אישית, הייתי אומר לך לוותר גם על תור השלישי. גם אני מחבב מאד את ואטיטי (בגלל צללים, חזיר הבר וג'וג'ו ראביט) ולא מצאתי את האיכותיות שלו בסרט הזה (סרטי מארוול הם די רעים לבמאים). מוזמן לנסות כמובן, בכל מקרה הסרט הזה מרגיש כמו סוג של ריבוט של הדנות כך שמעבר להכרה בסיסית של תור ולוקי אין פה יותר מדי מה לדעת.
בהחלט אפשרי
למעשה, את מה שחשוב בצמד הסרטים הקודמים מאזכרים בצורה די מקיפה בסרט השלישי עצמו כך שאין ממש צורך לצפות בסרטים הקודמים.
אין צורך הסרט גם ככה מאפס הכול על ההתחלה
טייקה ואטיטי בולט בסרט הזה מאוד והוא גם משחק דמות, אתה ממש תהנה. אחת מהדוגמאות המעולות שמארוול יודעת לעבוד מעולה עם במאים ייחודיים, שהחזון שלהם יוצא לפועל. בטופ 5 של הMCU שלי.
אז, עזרה בבקשה מידעני הקומיקס
ראיתי שמתייחסים לנטלי פורטמן בתור Female Thor, ונדמה לי שקראתי שגם בקומיקס היה משהו כזה. כי מי שיכול להרים את הפטיש של תור – ראוי לכוחות של תור.
אז ,תור" זה בעצם סוג של תו(א)ר? כמו להגיד שביידן הוא האובמה ה-46 של ארה"ב?
מה השם האמיתי של תור, אם כך?
בקומיקס כשת'ור הוא לא ת'ור הוא נקרא אודין-סאן
ייתכן ששם מתחיל כשם של דמות אבל המעשים שלה כבר מכילים בתוכה מנטל. ואם ת'ור הוא הת'ור המקורי, אז הוא גם השם וגם המנטל וכשעובר המעשים והכוחות של הדמות הם לוקחים את המנטל ופחות את השם. אם זה נשמע הגיוני. לדוגמה אם אני מכנה ארנולד שוורצנגר החיה, אז זה ממקום שהגודל והכוחות שלו חייתיים כמו ארנולד. אבל זה לא אומר שנתתי לו שם חדש כמו את המנטל.
אז מסתבר שהטאגליין על הפוסטר היה מוכוון-מטרה מסויימת
הנה הפוסטר שהעלתה היום נטלי פורטמן (יש להקליק לגודל מלא):
Meh
נראה פשוט סתמי ולא מעניין.
ד"ר סטריינג לעומת זאת נראה מבטיח, וריימי הוא במאי עם אופי, להבדיל ממרבית הבמאים בMCU שהם בתכלס דחלילים וחסרי יכולת להביא את עצמם לידי ביטוי. אם כי ברור לי שאתאכזב, וכמו במרבית המקרים, זה כנראה יהיה סרט סביר שמסונדל חזק מדי לתבנית הרגילה של מארוול.
חוסר היכולת של הבמאים
טמון במארוול ולא בבמאים עצמם.
יכול להיות
כנראה שאתה צודק. אבל דווקא בסרטים כמו חייל החורף, ניתן לראות טון מעט שונה. לא המון, אבל הוא קצת שונה מהטון הכללי של שאר הסרטים. לא לחינם מדובר, אולי, ולדעתי הצנועה בלבד, בסרט הכי טוב ב MCU להוציא את מלחמת האינסוף וסוף המשחק.
לוואיטיטי יש חתיכת אופי
שניכר כמעט לכל אורכו של 'ראגנארוק'. כך שהתלונה שלך דווקא על הסרט הזה, אהמ, מוזרה מעט.
נראה שזה היה הסרט שבו טאיקה וואיטיטי היה אמור להיכנס ליקום של מארוול
טאיקה וואיטיטי לא היה אמור לביים את תור ראגנארוק, משום שהת׳ור שהוא רואה לנגד עיניו הוא לחלוטין לא הת׳ור שהיה באותו השלב, והטון הקליל והמגניב שלו לחלוטין לא מתאים לסיפור הראגנארוק.
אבל עכשיו, לעומת זאת, ת׳ור נמצא במקום שבו טאיקה וואיטיטי יכול בקלות לשבת על כיסא הבמאי ולתת את הסטייל שלו לאל הרעם הנורדי.
אחרי התהליך שעבר על ת׳ור ב״מלחמת האינסוף המשחק״, הוא נמצא לגמרי במקום המתאים להיות ת׳ור המגניב שוואיטיטי רוצה לעשות.
או במילים אחרות: אני הפעם לחלוטין אקבל את המגניבות של ת׳ור ואת האוירה הקלילה כפי שניתן לראות מהטריילר, חבל רק שטאיקה וואיטיטי הרס את היחודיות של האופי של ת׳ור בשלב הזה כשהוא כבר השתמש באופי הזה מוקדם מדי.
בנוגע למה שכתוב למעלה שתור הוא היחיד שקיבל סרט רביעי,
אז זהו שלא נראה לי שלא תור הוא שקיבל סרט נוסף,
אלא טאיקה ואטיטי. חד משמעית.
על מה אתה מדבר? קורג בקושי הופיע לחצי שנייה בטריילר
אני מתקשה להגדיר את הסרט כסרט נוסף שלו.
הוא מדבר על טאיקה ואטיטי כבמאי, לא כדמות
ואם להיות יותר מדוייקים, זה כאילו יש שתי דמויות של תור.
הראשונה היתה אמורה לעבור תהליך של טרילוגיה כמו כל שאר הדמויות אבל זה לא עבד, והיא החזיקה מעמד שני סרטי סולו בקושי, ואז עשו לה ריבוט, אבל השאירו את אותם השחקנים באותם העולמות, וזה כאילו התחילו את הספירה מחדש. ותור של טאיקה ואטיטי מקבל את סט הסרטים משלו.
שזה בדיוק מה שנכתב בפוסט עצמו.
(ל"ת)
נכון
אבל זה פשוט נראה שמי שכתב את ההודעה לא קרא את הפוסט אז אמ;לקתי לו…
כמו שאתה אומר, עדיף לחכות לסרט
מה שאנחנו יודעים כרגע הוא שבדומה לקומיקס, גם פה ההפיכה של ג׳יין לבעלת כוחותיו של ת׳ור קשורה לכך שחלתה בסרטן. באיזה אופן זה לא ברור, אבל זה קשור לזה.
ואני אישית שמח שזאת לא ג׳יין מממד אחר. אני הרבה יותר מעדיף קו עלילה שבו ג׳יין מהממד שלנו מקבלת כוחות של ת׳ור, מאשר עוד פעם לפתוח את המולטיוורס ולשלוף מישהי מממד מקביל.
הגיע הזמן להניח כבר למולטיוורס, אי אפשר כל הזמן להתעסק עם יקומים מקבילים, הקטע הזה כבר מתחיל למצות את עצמו.
עוד לא התחלנו ממש עם המולטיוורס
וכבר אתה מציין שיש עייפות החומר בקו העלילה הזה… נקווה לטוב.
למה אתה משקיע כל כך הרבה בניתוח של טריילר
כאשר רק בסרט הקודם של הMCU גילינו שהטריילרים לא אומרים שום דבר על הסרט עצמו?
מעניין
הסנטימנט שעולה פה. תור הראשון הוא אחד מסרטי מארוול שהכי נהניתי מהם. ניתן להבין שאני לא חובב גדול באופן כללי (אין לי שום דבר נגד, הם פשוט משאירים אותי אדיש) אבל דווקא הסרט הזה ביצע את הפרמיס שלו באופן יעיל מאוד. אבל אולי דווקא מה שגורם לי להנות ממנו כסרט מצחיק ושטותי הוא הדבר שגורם למי שלוקח את היקום ברצינות לא לאהוב אותו
ואו ראיתי את הסרט
ואת הביקורת אני אתן ברגע שיעלו כאן את הביקורת על הסרט
אבל באמת פספוס ענק
המשחק של כולם היה כל כך מוגזם והציניות של תור והמון שחקנים הרגיש אווובר
יש לי גם דברים טובים לומר אבל זה לביקורת.
אולי התבגרתי אני לא יודע
דעה שלי
הסרט באמת היה חלש בכללי
למעט ספיידרמן Nwh ואולי גם סטריינג
השלב ה4 חלש מאוד מאוד
אולי באמת זה גודל הציפייה והאייפ
וצריך לקבל שיש סרטים כאלה
או אה
אם אתה אומר שסטריינג היה יותר טוב, זה מדאיג..
נשמע כמו תור 3 על סטרואידים
מצד שני, יותר מידי סטרואידים וחוטפים התקף לב. או יותר גרוע, הצטמקות אשכים.
(זה אמיתי: בקבוצות מיקוד גילו שאזהרות מסרטן על הסיגריות לא מזיזות לאנשים. לעומת זאת, חניכיים דוחים ואין אונות -זה פחד רציני!)
לא לא. זה יותר טוב מסטריינג'.
זה בערך כמו רגנרוק, אבל עם יותר לב ומשקל דרמטי. בקיצור, הכיף של רגנרוק עם התיקון של הבעיה המרכזית שלו.
בול
ביקורת מלאה בקרוב.
מסכים
זה ממש ראגנרוק 2. אם אני משווה הוא לדעתי קצת פחות מצחיק ומטורף מהקודם, והסיפור הרגשי שלו קצת מוצלח וקוהרנטי יותר מהקודם. אבל סך הכל בשניהם החוזקה היא ההומור והטירוף והחולשה היא עדיין הסיפור הרגשי, למי שאהב את ראגנרוק אין מה לא לאהוב כאן. וכאחד שמאוד אהב את רגנארוק, נהנתי לגמרי.
גם אני מאוד אהבתי
אני לא חושב שהוא מתעלה על ראגנארוק עבורי, אבל זה היה ברק בבקבוק (סליחה). עדיין קיבלתי בדיוק את מה שרציתי מהסרט, מלבד כמה תלונות (קצת פספסו את הגארדיאנס ואת ואלקירי מבחינתי, וגור מרגיש תלוש מסרט אחר). סך הכל הסרט עובד והוא בידור מוצלח, בלי לוותר על ליבה רגשית מהותית. מרגיש שכולם עשו כיף על הסט, והקרנה עם קהל נלהב של בכורה גם הרימה את החוויה.
ברק בבקבוק? נמק להדיוטות בבקשה
(ל"ת)
תור זה אל הרעם והוא העביר את רוב אנדגיים בשתייה.
(ל"ת)
lightning in a bottle
(ל"ת)