פרט מעניין על מקצה הסדרות הישראליות: מחצית מהסדרות המתמודדות הן בעלות מילה אחת (וטכנית יותר אם גם פתמ"א נחשבת). האם זה קטע ישראלי, צירוף מקרים או שאני סתם מחפש איך לנפח את טקסט הפתיחה? תחליטו אתם, כמו שתחליטו גם מי הסדרה הישראלית הטובה ביותר ששודרה כאן בארבע השנים האחרונות.
הסדרה הישראלית הטובה ביותר:
- חזרות (18%, 89 קולות)
- המפקדת (14%, 71 קולות)
- קופה ראשית (13%, 63 קולות)
- האחיין שלי בנץ (10%, 49 קולות)
- מנייאכ (9%, 44 קולות)
- שטיסל (7%, 32 קולות)
- שבאבניקים (5%, 25 קולות)
- פאודה (4%, 19 קולות)
- הטֵבח (4%, 19 קולות)
- מותק בול באמצע (3%, 15 קולות)
- נבסו (2%, 10 קולות)
- שעת נעילה (2%, 8 קולות)
- חאנשי (1%, 7 קולות)
- הצבי (1%, 6 קולות)
- טהרן (1%, 5 קולות)
- שישו ושמחו (1%, 5 קולות)
- אלף (1%, 4 קולות)
- בלקספייס (1%, 4 קולות)
- ילדות סכסכניות (1%, 3 קולות)
- מי שמע על חווה ונאווה (0%, 2 קולות)
- עלומים (0%, 2 קולות)
- בלאדי מורי (0%, 2 קולות)
- אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו (0%, 2 קולות)
- האיש שרצה לדעת הכל (0%, 1 קולות)
- בני אור (0%, 1 קולות)
- באש ובמים (0%, 1 קולות)
- שעת אפס (0%, 1 קולות)
- מלאך משחית (0%, 0 קולות)
- מלכת היופי של ירושלים (0%, 0 קולות)
- איסט סייד (0%, 0 קולות)
מס' מצביעים: 204
Loading ...
סדרות ישראליות
היו הרבה סדרות ישראליות בשנים האחרונות שקיבלו ביקורות טובות מאוד במיוחד של כאן
אני ראיתי את רובן או התחלתי לראות את רובן, למשל המפקדת, קופה ראשית, שעת נעילה, מנאייכ ועוד.
ולא אהבתי אף אחת מהן , לתחושתי הסדרות הישראליות מקבלות הקלות ממבקרים ומצופים בגלל שהן דוברות עברית ואם היו עושים אותה סדרה בדיוק באנגלית אנשים לא היו עפים עליה והביקורות היו צוננות בהרבה.
הסדרות האמריקאיות לדעתי הרבה יותר טובות.
הצבעתי למותק בול באמצע ושטיסל, שטיסל באמת סדרה טובה לדעתי ומותק הייתה חמודה למרות הבעיות שלה, לא רציתי להצביע לעוד אחת ברשימה.
אגב אולי תיהיה גם קטוגריה לסדרותנוער בעברית אבל מקיף מילאנו הייתה סדרה טובה דווקא והיו לה הרבה מסרים טובים .
חסרות כאן כמה סדרות מעולות
קורדרוי, נורמלי, וברלין בלוז – בעיניי הכי איכותיות יחד עם הטבח וחאנשי (שתי הבחירות האחרות שלי), כדאי להוסיף לסקר.
הזדמנות טובה להגיד שהסדרות של "כאן" כולן אוברייטד בעיניי – הן מכוונות למכנה משותף נמוך יותר מסדרות המקור (הטובות) של יס והוט, ופחות טובות ברמת הצילום והמשחק. מביניהן, אני מעדיף את המפקדת וחזרות, אבל שתיהן לא חפות מפגמים.
אגב, העונה הישראלית הכי טובה אי פעם היא העונה השנייה של "איש חשוב מאוד".
מעניין אגב לראות את החשיבות של הזמינות במקרה של סדרות ישראליות
השליטה של "כאן" מאוד בולטת, ואני מניח שזה קשור לזה שכל הסדרות שלה זמינות לצפייה חינם ביוטיוב. אפילו שלושת הסדרות שהן לא של "כאן" בטופ 8 – שטיסל, פאודה ושבאבניקים, זמינות בנטפליקס.
אין ספק
אני לא זוכרת איך ראיתי את הטבח (אני מודה שאין לי, ומעולם לא היה, מנוי להוט)
שמעתי שיש עונה שניה ושהיא טובה מאוד, אבל אני לא חושבת שיש לי שום אמצעי כדי לצפות בה. אולי יום אחד, אם לא תשכח.
יחד עם זאת, יש לא מעט סדרות שזמינות בטלויזיה הציבורית (או המסחרית) כמו בלאק ספייס או האיש שרצה לדעת הכל, שאני לא מופתעת שלא הגיעו רחוק. בלאקספייס היא הפקה עם הרבה רעש וצלצולים, ומשחק אחלה ע"י שתי הדמויות המרכזיות, אבל אין בה איזה משהו מיוחד.
וכדאי לציין שהקטלוג של כאן לא רק זמין אלא ממש מעולה, אם אני משווה להיצע של הולו או נטפליקס, אני חושבת שגם הסדרות שלא בישורת הראשונה, עשויות ממש טוב. האיש שרצה לדעת הכל (לא אהבתי את העלילה, אבל ערכי ההפקה והמשחק מעולים), שעת אפס (שהיא פשוט מאוד מדכאת אבל מצויינת), אבירם כץ (שהיתה ממש טובה), שטוקהולם.. תענוג לצפות בהיצע שלהם
הטבח זה יס
(ל"ת)
ראיתי שני פרקים מהעונה הראשונה
לא אהבתי. לא מסיבות אוביקטיביות אלא בגלל שהפרקים הרגישו מרוחים מדיי, והרגע שבו ההייטקיסט לשעבר חייך אחרי שהשף עזר לו לצאת מריב מכות ידעתי שזה ממש לא הסדרה בשבילי. זה נהיה פחות "מילוי חלל ריק ב """גבריות""" " בהמשך?
כן ולא
במידה רבה זו סדרה על גבריות, היא עשויה טוב מספיק כדי שגם לפמיניסטיות שמתלוננות שאין מספיק תכנים נשיים, יהיה מאוד כיף לצפות בה (היוש).
לא בא לי להכנס לספוילרים, יש בסדרה הזו שני טבחים, אחד לא ממש טבח אבל נכנס למטבח, אחד מסטר, מזמן לא רק טבח. התנועה בין שניהם מצליחה לתפוס עלילתית תהליכים וליצר בינהם הקבלה. וכך נוצר משהו מאוד מהודק עלילתית, והצילום כל כך יפה, רק על הצילום שווה להשאר שם. גורי אלפי עושה עבודה טובה, גן תורן הוא הברקה ליהוקית בתור האיש באגו טריפ הרסני.
אגב שאלה
הטבח זו לא הגרסא הישראלית לדב?
אולי הפוך?
הדב יצא אחרי הטבח
וואלה , אם כן אז כל הכבוד לנו
(ל"ת)
לא צופה בדב, אומרים שהן לא באמת דומות מעבר לתאור הגנרי
(ל"ת)
אז האחיין שלי בנץ כן וכראמל לא? מה הקטע?
(ל"ת)
אנשים בוגרים אוהבים את האחיין שלי בנץ
בעוד שאת כראמל… לא.
כצפוי הצבעתי רק לסדרות של כאן
אבל בולטת בחסרונה "סובייצקה", גם של כאן
לא הרבה מלהיב
כנראה שאני פשוט לא הקהל עבור הסדרות הישראליות הפופולאריות, כי גם ממה שניסיתי כאן אין הרבה שהייתי ממש מצביע לו. בסוף בחרתי ב"נבסו", "קופה ראשית" ו"המפקדת", למרות שעם שלושתן זה בעיקר בזכות העונה הראשונה.
כן צריך לציין שחסרות לי "היהודים באים" וסדרת האנימציה "סוף הדרך", אבל אני לא יודע אם הן קבילות.
הרשימה כאן מזקקת את הבעיה העיקרית של סדרות ישראליות:
הן לא אחידות. יותר מדי סדרות ברשימה התחילו בתור סדרה א' (זאת של ההיי-קונספט) והפכו באמצע – אמצע העונה או בעונה השנייה – למשהו אחר לגמרי.
שעת נעילה – התחילה כסדרת מלחמה, נגמרה כמלודרמה.
מותק בול באמצע – התחילה סאטירה פוליטית, הסתיימה סדרת מתח
מנאייכ – התחילה סדרת חתול ועכבר, הפכה להיות ביקורת פוליטית
המפקדת – התחילה סדרה על מישהי שנמצאת בתפקיד שגדול עליה והסתיים בסדרה על מישהי שנמצאת במערכת יחסים רעילה
בגלל זה המקום הראשון שלי הוא קופה ראשית – סדרה שלמרות שסבלה בהמשך ממקרה חריף של פאנסרוויס, לא שכחה שהיא קודם כל סדרת מקום עבודה.
במקום השני בחרתי בבנץ, שלפחות בונה סיפור קוהרנטי, גם אם לאורך העונות הארוכות מתפצלת ממנו יותר מדי;
ובמקום השני שישו ושמחו, שאמנם גם היא הראתה חוסר אחידות במהלך העונה אבל פשוט נהניתי ממנה.
שישה אפסים
הייתה נחמדה מאוד. אולי אפילו הייתה נכנסת לשלישייה שלי.
ואבירם כץ (לכתוב כמו אלוהים) הייתה מוצלחת ברובה
בעיני השאלה קלה
את המקום הראשון-שני חולקות בכיף המפקדת והטבח. הן אומנם שונות אחת מהשניה אך עשויות לעילא, כל אחת במחלקה שלה. המפקדת אמנם שינתה כיוון בעונה שניה ובקושי הצליחה כמעט להשוות לגדולתה של העונה הראשונה, ועדיין הצליחה לשמור על סיפור טוב מאוד.
הטבח היתה ממש הפתעה. על הנייר לא העלילה הכי מושכת ביקום, בפועל היא כתובה, מצולמת ומשוחקת מ-ע-ו-ל-ה. הצליחו ליצר שם משהו כל כך מהודק ויפה וחכם.
במקום השלישי ובאיזשהו פער הלכתי על חזרות. במחשבה לאחור, לא מגיע לה הפער, גם היא היתה מופת של כתיבה, הנאה צרופה ששילבה מעולה רגעים סופר דרמטים ורגעים סופר מצחיקים. אז אני לא כועסת שהיא במקום הראשון.