איך יודעים שמתקרבים לסוף? הגענו לקטגוריות הטכניות! והפעם, שני סקרים מיוחדים.
המקצה הראשון הוא מקצה היופי. בהתחלה קראנו לזה "צילום ואפקטים" אבל לא לכל סדרה עם אפקטים יפים יש צלם מוכשר, ולא כל סדרה עם צילום נהדר זוכה לאפקטים יפים (או אפקטים כלשהם). לכן החלטתי פשוט לקרוא לזה תחרות יופי: סדרות שכולם (אני מקווה) מסכימים שנראות מיליון דולר (או בעצם יותר, מיליון דולר זה לא הרבה במונחי הוליווד), הגם שחלקן שנויות במחלוקת בכל הקשור לכתיבה. לכן חשבו טוב לפני שאתם מצביעים כי ייתכן שסדרה שאתם מתעבים נראית יותר טוב מרוב סדרות הטלוויזיה שסביבה. מותר להצביע ל-3.
הסדרה שנראית הכי יפה:
- שר הטבעות: טבעות הכוח (9%, 41 קולות)
- סמוך על סול (8%, 40 קולות)
- האחרונים מביננו (8%, 37 קולות)
- שוגון (7%, 31 קולות)
- פארגו (5%, 25 קולות)
- אופוריה (5%, 24 קולות)
- ניתוק (4%, 21 קולות)
- הדוב (4%, 21 קולות)
- גברת מייזל המופלאה (4%, 21 קולות)
- בית הדרקון (4%, 19 קולות)
- המנדלוריאן (4%, 19 קולות)
- המוסד (4%, 18 קולות)
- פולאאוט (3%, 16 קולות)
- יורשים (3%, 16 קולות)
- אנדור (3%, 15 קולות)
- דברים מוזרים (3%, 14 קולות)
- סנדמן (3%, 13 קולות)
- לוקי (3%, 12 קולות)
- אדוני האוויר (2%, 10 קולות)
- הכתר (2%, 10 קולות)
- הבנים (2%, 10 קולות)
- אווטאר: כשף האוויר האחרון (2%, 9 קולות)
- סיפורה של שפחה (1%, 7 קולות)
- המפקדת (1%, 6 קולות)
- המרחב (1%, 5 קולות)
- בארי (1%, 5 קולות)
- פצ'ינקו (1%, 4 קולות)
- שעת נעילה (1%, 4 קולות)
- קרתגו (0%, 1 קולות)
- ריקוד האש (0%, 0 קולות)
מס' מצביעים: 180
ועכשיו תפעילו רמקולים: במקצה השני מתמודדות סדרות על תואר קליפ הפתיחה הטוב ביותר: יהי זה בגלל שיר נהדר, מנגינה ממכרת, ריקוד קליט או גרפיקה. אנחנו נתנּו את האפשרויות, אתם תחליטו מה הסיבה ולמי להצביע. שימו לב שבמקצה הזה מתמודדות גם נעימות שלא בדיוק נוצרו בארבע השנים האחרונות, ובכל זאת הן (בדומה לסדרות שהחלו שידוריהן לפני 2020 והיו כשירות להתמודד בטלווימפיאדה) זוכות להשתתף פה. מותר, כרגיל, להצביע ל-3.
קליפ הפתיחה הטוב ביותר:
- פיסמייקר (12%, 46 קולות)
- אקס מן 97' (11%, 45 קולות)
- יורשים (10%, 41 קולות)
- ניתוק (7%, 27 קולות)
- רק רוצחים בבניין (7%, 26 קולות)
- האחרונים מביננו (6%, 23 קולות)
- הלוטוס הלבן (6%, 23 קולות)
- בית הדרקון (5%, 20 קולות)
- ארקיין (5%, 20 קולות)
- אפטר פארטי (4%, 17 קולות)
- משפחת סימפסון (4%, 14 קולות)
- פצ'ינקו (3%, 11 קולות)
- ריק ומורטי (3%, 10 קולות)
- סאות'פארק (2%, 9 קולות)
- שוגון (2%, 7 קולות)
- בלואי (2%, 6 קולות)
- המרחב (2%, 6 קולות)
- שבאבניקים (1%, 5 קולות)
- חזרות (1%, 5 קולות)
- אן עם הצמות (1%, 5 קולות)
- וונסדיי (1%, 5 קולות)
- המוסד (1%, 4 קולות)
- שר הטבעות: טבעות הכוח (1%, 4 קולות)
- צהובות (1%, 3 קולות)
- בלשי הרפאים (1%, 3 קולות)
- הצבי (1%, 2 קולות)
- בעיית שלושת הגופים (1%, 2 קולות)
- סילו (0%, 1 קולות)
- הכתר (0%, 1 קולות)
- תכנית הבוקר (0%, 1 קולות)
מס' מצביעים: 159
מבחינתי מאוד אכזרית תחרות היופי
כל הסדרות בצורה זו או אחרת מהממות. ובכל זאת, אלו שהותירו את הלסת שלי שמוטה היו "סמוך על סול" עם הצילום הפנומנלי, "סיפורה של שפחה" עם כמה מהשוטים היפים שראיתי אי פעם, ו"טבעות הכוח" שנראית בהתאם לתקציב שלה.
המועמדים שלי
המוסד, סדרה שלפעמים מחפה עם בעיות בעלילה עם יופי מהמם.
האחרונים בינינו, שמגיע לה קול על המעבר המוצלח בין מדיות.
וקרתגו – שבאמת נראית מיליון דולר בתקציב שקל תשעים.
אני האחרון שצריך להתלונן על "איך שכחתם את",
ובכל זאת – אתם יודעים ש"ארקיין" קיימת, ולא כללתם אותה ברשימת המועמדים לסדרה שנראית הכי יפה? הא?! אות הפתיחה הוא אחד הדברים ה*פחות* מרשימים ויזואלית בסדרה הזאת.
לגמרי. אני אפילו לא זוכר את הפתיח.
(ל"ת)
אם פיסמייקר לא לוקח את המקום הראשון בקליפ הפתיחה, אני לא יודע מה אנחנו עושים פה
אפילו מתקשה להיזכר בפתיח של רוב הסדרות האחרות.
מסכים
בדיוק כמו שגאן עשה עם שומרי הגלקסיה 2 (מה שהפך למם לתקופה), הוא עשה עם פיסמייקר – חוץ מזה שמדובר בקליפ מוזר ששואב את הצופה פנימה, הוא לקח שיר עלום והפך אותו לאחד האהובים עלי (בקליפ של השיר ביוטיוב יש חלק שלם של התגובות של "ברוכים הבאים לצופי פיסמייקר). גאן הוא לא רק גאון בשימוש בשירים עלומים למחצה, הוא גם נהדר בקליפים.
התלוו לפיסמייקר:
אפטר פארטי – ז'אנר קליפ הפתיחה שמשתנה בהתאם להתקדמות העלילה (בין אם הוא מתייחס לעלילת הפרק הבא – משחקי הכס, או לסיכום העלילה עד עכשיו – בית הדרקון) הוא ז'אנר שהולך ותופס תאוצה, אבל באפטר פארטי קליפ הפתיחה הוא ספוילר לכל העונה – ובכל פרק הוא מעורר צפייה מחדש בשביל לקשר לפרק הקודם והנוכחי.
בלשי הרפאים – זאת סדרה נחמדה, כזאת שדי עברה מתחת לרדאר, אבל היא קיבלה את הקול שלי כי כל פעם שאני צופה בקליפ, למרות שאני מכיר אותו ויודע איך כל תמונת אימה תתפתח, אני מקבל צמרמורת מורבידית מחדש.
לא זכאי להתמודדות אבל ראוי לציון – אלים אמריקאיים. קליפ פתיחה עמוס בפרטים שמגדיר בדיוק את הסדרה שאותה הוא מציג.
פצ'ינקו, פתיח שהוא יצירת אמנות
(ל"ת)
באיחור אופנתי, אני רוצה להתנצל בפני פצ'ינקו
סדרה שאם הייתי רואה קודם הייתי מצביעה לה בכל קטגוריה שהיתה מועמדת בה אבל מעל הכל בקטגוריית קליפ הפתיחה. אני חושבת שבקטגוריה הזאת אפילו לא הצבעתי ועכשיו אחרי שראיתי נראה לי כ"כ ברור שזה בגלל שהפרס פשוט שייך לה ודי.
אני רואה עכשיו, גם מהמיקום שלה בהצבעות מאוגוסט וגם מהדיון על "התסריטאי" האלמוני בביקורת של רק רוצחים בבניין שלא מספיק אנשים ראו אותה כאן (בחייכם אנשים, זה לא "תסריטאי" זה סולומון! הוא בטח יותר מעניין מזאק גליפיאנקיס) ולכן מסיימת בהמלצה משתפכת – תראו את פצ'ינקו, היא נהדרת!
מצחיק שאני רואה את שתי העונות הנוכחיות של שתי הסדרות
במקביל, ולא שמתי לב שסולומון הוא התסריטאי. כנראה בגלל הזקן המגוחך ב"רק רוצחים בבניין", או בגלל שקו העלילה של סולומון בעונה הזה די משעמם ולא קרוב לרמת העיניין של הסיפור מהעבר.
אגב, אם יש פרס שהסדרה הזו באמת צריכה לזכות בו הוא "הכתוביות הטובות ביותר" – הטריק של הכתוביות הצבעוניות חושף המון ניואנסים שנאבדים לכל מי שלא דובר קוריאנית או יפנית.
בערך הדבר הראשון שאני עושה בכל בוקר עם הקפה בחודש האחרון
זה להיכנס ליישומון חדשות שלי ולהתפלל שפצ'ינקו לא בוטלה.
(כמו כן, ממליץ מאוד על הרומן המקורי. הוא כתוב נהדר)
שקלתי לקרוא אותו
אבל אז זה ספויילרים סדרה, לא?
בעיקרון כן
אבל הספר מחולק ל-3 חלקים (ובניגוד לסדרה, הוא כרונולוגי) אז אם מפריעים לך הספויילרים, אפשר לעצור בתום חלק 2 (שם גם עצרה עונה 2 בכל הקשור לקו העלילה בעבר) ואם הסדרה תבוטל חלילה, לתקתק את חלק 3.
הצבעתי בפתיחים לאקסמן 97 למרות שלא ראיתי את הסדרה
אבל הספיק לי לראות שהשאירו את הפתיח הנוסטלגי שעשה לי את הילדות בדיוק איך שהוא היה בלי שינויים כדי שאצביע לזה.
מניח שהרבה מהמצביעים האחרים של הסדרה הזאת עשו את זה גם כן מהנוסטלגיה לפתיח שעשה להם את הילדות.
אין מה להגיד, נוסטלגיה זה דבר חזק.
נוסטלגיה זה דבר מזיק
נוסטלגיה, גייטקיפינג ונטפקנות – השילוש ההרסני בעידן הפרנצ'ייזים, אויב היצירתיות והמקוריות.
נטפקנות?
אני מבין את האחרים, אבל מה בנטפקנות בעצם הוא אויב מקוריות ויצירתיות?
נטפקנות של עיבודים
מסוג "במקור היה כך ושינו את זה ככה".
לדעתי זה נכלל בגייטקיפינג, אבל ממה שראיתי – השוואות שנכנסות לפרטים מוגדרות נטפוק, אולי בגלל הקטנוניות.
מה עם חומריו האפלים?
הסדרה הזאת נראית פשוט נהדר, במיוחד עונות 2 ו-3.
צילום סינמטי מרהיב, שלא לדבר על אפקטים ויזואליים ברמה קולנועית.
חיכיתי שנים לעיבוד של "הסכין המעודן", והדרך שבה הראו את עיר המלאכים צ'יטגטסה היתה פשוט מושלמת.
אני מרגיש שלא מדברים בכלל על הסדרה הזאת מספיק…
היא לא הייתה מושלמת, אבל אני כמעריץ של הספרים אני כן הרגשתי בסוף שזה בהחלט עיבוד ראוי.
ולא הגעתי לדבר על הפתיח המהמם והייחודי שאני יכול לצפות בו שוב ושוב ושוב (כל עונה אלמנטים שונים).
וואלה, העלית נקודה ממש טובה
הפתיח של הסדרה הזו, ויזואלית ומוזיקלית (עבודה נפלאה של לורן באלפי), פשוט מרהיב.
תכל'ס הסיבה שהוא לא פה זה האפס אימפקט שהיה לסדרה הזו. לא יודע אם זה מצדיק, אבל די מדהים כמה ההפקה היקרה הזו בקושי הגיעה לתודעה.
מה שאני בעיקר זוכר ממנה
זה איך דפני קין כל כך התבגרה במהלך הצילומים כך שהיה צריך לצמצם את הנוכחות שלה בעונה השלישית
נראה לי זה קשור לשיווק
לעונה הראשונה היה שיווק מטורף.
אבל לשלישית? כלום, פשוט כלום.
אני זוכר שיצא הטריילר הראשון לעונה השלישית (רק חודשיים לפני) והוא היה נראה יקר ומהריב, ואף אחד, פשוט אף אחד, לא דיבר על זה. אפילו לא סרטוני Reaction ביוטיוב.
וחבל, כי בשורה התחתונה זה היה העיבוד שרציתי וממש אהבתי אותו (למרות בעיות שהיו שם), וגם רוב מי שצפה אהב.
למעשה, את החלק הכי חשוב בסדרה, הסוף, הם עשו מעולה.
אבל כן, בשורה התחתונה, אף אחד לא מדבר על הסדרה, וזה חבל.
לא רק זה, יוצא לי לדבר עם מעריצים של הספרים שאפילו לא יודעים שיש בכלל סדרה (!!!!)
אני גם מאוד אהבתי את ההחלטות התסריטאיות שלהם ואת איך שהציגו את הסוף, אבל הבעיה הכי גדולה של הסדרה היא דפני קין שפשוט שיחקה בחוסר כריזמה מוחלט (שזו הייתה ממש הפתעה אחרי לוגאן).
מדלגת על קליפים
לא מתחברת לקונספט, לא מבינה למה הוא טוב, ומעדיפה שניות ספורות של לוגו.
אני מתחילה לראות פרק, נכנסת לאווירה, ואז עוצרים לי את הפרק ואומרים: עכשיו צפי בקליפ.
שלא לדבר על קליפי פתיחה וסיום של אנימות…
קליפ טוב יכול להכניס לסדרה, אבל היום הם נדירים
אם זו תכנית רשת, מקצרים את הקליפים לשניות כי הם לא רוצים לבזבז זמן מוגבל.
ואם הם סדרת סטרימינג שאין שם הגבלת זמן, עושים קליפ שהרבה פעמים יכול להיות מבוסס על רעיון מוצלח, אבל מורחים אותו נצח וחצי (כן the good fight, אני מדברת עליכם!).
אני לגמרי בתקופה של סקראבס לאחרונה אז אני אגיד שזה קליפ שבעיני היה באורך אידיאלי. התבאסתי כשהם שמו את הגרסה המקוצרת (שיש רק את הI'm no superman), אבל כשהם ניסו להאריך את זה כדי להוסיף את ניל פלין זה היה זוועה.
פיסמייקר הפתיחה הכי נהדרת בפער
אבל גם את הפתיח של ״צהובות״ ממש ממש אהבתי. מדויק לסדרה, ערוך נהדר.
ארקיין הפך להיות כל כך אייקוני שהייתי חייבת להצביע לו גם, למרות שמאוד התלבטתי בינו לבין אפטר פארטי.
לא יודע אם זה היה יכול להיכנס לפה
אבל פתיחי הסיטקום של וונדה-ויז׳ן בהחלט ראויים לציון.
הם בהחלט משחזרים בצורה מוצלחת וטובה את התקופות השונות בהיסטוריה של הסיטקומים.
ומה שיפה זה שלמרות שכל פתיח הוא שיר אחר, כולם מנגנים על אותו מוטיב מוזיקלי שממסגר את כולם כפתיחים לאותה הסדרה, עם כל השוני בין פתיח לפתיח.
אני לא הייתי מגדיר אותם כקליפים
מכיוון שהם חלק מרכזי מהעיצוב של כל פרק. זה לא שמתבצעים שינויים מפרק לפרק, הם בעצם שונים לחלוטין.
הסדרה הכי יפה שיצאה השנה
היא לחלוטין "המשטר". אפשר להגיד הכול על הכתיבה אבל עבודת הסט שם היא מושלמת והבימוי…. זהב טהור.
פיסמייקר זה פתיח אש אבל אין על המנגינה של ניקולאס בריטל בפתיח של יורשים.
(ל"ת)
היה חסר לי הפתיח של כישור הזמן
יש לסדרה חסרונות (ויותר יתרונות כך שאהבתי אותה בסוף) אבל הפתיח והמוזיקה פשוט מהממים.
גם לאדוני האוויר היה מגיע להצטרף.