במקור: Swordfish
במאי: דומיניק סנה
תסריט: סקיפ וודס
שחקנים: יו ג'קמן, האלי
ברי, ג'ון טרוולטה, דון
צ'ידל
נכנסתי הביתה, וכמה דקות אחר כך, עוד לפני שהספקתי לאסוף את עצמי, צלצל הטלפון:
"שאני אבוא לאסוף אתכם לסרט?" טל היה ענייני.
"איזה סרט?".
אה, נכון. 'סוורדפיש'. עוד שעתיים. בטח עוד סרט שמתרכז בג'ונטרה נהנה מעצמו. בהה.
מעולם לא רחשתי חיבה מיוחדת כלפי ג'ון טרבולטה. לא יודעת. יש משהו סינתטי בפרצוף הזה שלו, שעושה לי חשק להעיף לו סטירה, לשרוט אותו, למשוך לו בשיער המושתל – משהו שימחק לו את ההבעה המדושנת הזו ששוכנת שם דרך קבע, שיוריד לו את החיוך המרוצה – שיגרום לו לעוות כבר את הפרצוף ולהגיד "איי".
גם ב'שם קוד: דג חרב' ההבעה הזו נשארת. טרבולטה – גבריאל, לצורך העניין – תמיד בקונטרול. תמיד הכי חכם. תמיד יודע להסתכל על התמונה הכוללת. תמיד אישה. הוא נוהג לפוצץ דברים ולירות באנשים, אבל יש לו גם איזה תירוץ נאצל שאמור להבדיל בינו לבין כל טרוריסט אחר. אמה-מה, אין לו כסף. אפשר לחשוב.
לכן הוא מחליט לשכור האקר מהולל שיפרוץ לחשבון עלום של ממשלת ארה"ב, ויעביר לו את הכסף שבו. לא משהו רציני – עניין של כמה מיליארדי דולרים.
ההאקר הוא סטנלי ג'ובסון (יו ג'קמן), שהצליח לעבור את המבחן שהציב לו גבריאל (לצורך העניין) מיודענו: פיצוח הקוד במחשב של משרד ההגנה, כאשר בלונדה תורנית כלשהי שואבת את איבריו המוצנעים ועושה בהם כבשלה. אבל לא איש כסטנלי ייתן לדברים פעוטים להסיח את תשומת ליבו. יש לו משימה לגמור, והוא עומד בה בכבוד.
לטובת אלו שלא מתעניינים בחדירה של סטנלי למחשבים שונים, הוגיעו התסריטאים את מוחם והוסיפו את הפן העלילתי ההומני: מתברר לנו כי סטנלי שוחרר לאחרונה מבית הכלא, אסור לו להתקרב למחשבים, ואסור לו להתקרב לגרושתו או לביתו הקטנה.
אם תשאלו אותי, בתכל'ס זה לא הפסד גדול, כי גרושתו המסוממת מעבירה את ימיה כשחקנית פורנו (והנה חזרנו לנקודת המוצא), והבת הקטנה – בת 6 או 7, להערכתי – כבר למדה לדפוק הופעה מוקפדת, ומפגינה שליטה מוחלטת ברזי הפלאפון והאודם.
אבל סטנלי מונע על ידי איזשהו דחף אבהי קדום, ומוכן לעשות הכל על מנת להחזיר אליו את הילדה. שיהיה. איכשהו נראה לי שכבר היה עדיף לו לרכז את המאמץ בכיוון האמא. בכל זאת – מדובר בשחקנית פורנו, ובימינו זה לא בא ברגל, זה עושה ב… אה, לא משנה.
מהון לאון, הוא מקבל זנזונת אחרת: ג'ינג'ר (האלי ברי, כואב בעיניים איך שהיא משחקת), שהיא בעקרון החברה של ג'ונטרה (מתבטא בעיקר באיך שהיא מרוצה מעצמה), אבל אולי לא. ג'ינגר היא בחורה ידידותית מאוד, שצריכה להישלח דחוף ל"מהפך" של דצה: בעזרת הרבה ג'ל בשיער היא מצליחה להיראות כמו חזירון ים שהתעורר בזה הרגע, והשמלות שלה הן נושא לעבודה סמינריונית. מזמן לא ראיתי משהו מופרך כל כך. אבל אולי זה בגלל שגם השמלות – כמו כל דבר בסרט – מנסות להיות מתוחכמות וחכמות, ועל כן הן מציבות בעיה מתמטית קשה: האם המחשוף שלהן עמוק יותר מאורך הפרפראות והקישוטים בשרוול?
כל מה שקורה אחר כך לא מעניין במיוחד – אסופת טכנובאבל שמנסה (וקצת מצליחה) להשמע מתוחכמת. רק מה – קשה לעקוב אחריה.
במסגרת התחכום-עלק הזה, ניסו יוצרי הסרט לרכוש את ליבם של קהל דוברי ה-100110100110, וזאת באמצעות קריצות לאנשים מהחיים האמיתיים. בתחילת הסרט, למשל, מופיע האקר פיני בשם אקסל טורוואלדס. מי שמתמצא טיפה בתעשייה יודע לספר על אחד, לינוס טורוואלדס: הפיני שפיתח את מערכת הלינוקס.
ובכן, באין עניין בניסיונותיו של סטנלי לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה (אמרו אקשן! איפה האקשן?), התרכזתי בדמויות עצמן.
יו ג'קמן – אם כבר מזכירים אנשים עם הבעות מוזרות – עושה את העבודה שלו. אבא שלי בטח היה מעיר משהו על איך שהוא הורס את המקלדת עם הדפיקות החזקות האלה על המקשים, אבל סלחתי לו – הוא לחוץ בזמן. כמה חבל שיוצרי הסרט ניצלו את לחץ הזמן שלו, ובמקום לחשוף מה סטנלי עושה עם המחשב – הם הסתפקו בלהראות את ג'קמן בוהה במסך בהבעה מבולבלת ("אוי, איך אני אפתור את זה"), מוחא כף ("אוי, ככה אני אפתור את זה"), ושוב מראה למקלדת הזו מי הבוס. הא לך מקש אכזר!
ג'ונטרה, כרגיל, לוקח את עצמו יותר מידי ברצינות: הבנאדם לא מוכן לקלוט שאף אחד כבר לא מתלהב יותר מהגומה הזו שלו בסנטר. אין מה לעשות – האיש עבר את ימי הזוהר שלו, והחיוך התמידי צופן הסוד שלו הוא סתם פתטי. לזכותו של ג'ונטרה יאמר שהוא הצליח לדקלם קצת טכנובאבל, ואפילו לעשות רושם שהוא מבין משהו.
גם האלי ברי (זה שם של פרי?), בדיוק כמו ג'ונטרה, לוקחת את עצמה ברצינות. בלי כל סיבה נראית לזין (אופס! פליטת מקלדת), הגברת חושבת שהיא באה לשחק. האלו האלי, צאי מהאשליה! את בסך הכל עוד בימבו קטנה עם חזה גדול!
ומה אני אגיד לכם – אותי זה מעצבן, כי יצא שכל הגברים בסרט אלופים במחשבים, וכל הנשים זונות פתטיות שתפקידן לפתות. החיים על פי 'סוורדפיש' גורסים כי אישה מתוחכמת היא זו שהצליחה להפריע לגיבור במה-שלא-עשה, תוך מניפולטיביות ראויה לציון, ו… איך לא – רמזים מיניים בוטים יותר או פחות.
רק שני דברים ניתן לזקוף לזכות הסרט: סצינת הפיצוץ על ההתחלה, והסצינה ממנה יוצרי 'ספיד' יכולים ללמוד איך אוטובוס יכול לטוס ב-50 מייל לשעה, בלי להתעייף.
'שם קוד: דג חרב' הוא אולי טוב יחסית לסרטי מחשבים אחרים, אבל מחשבים, אין מה לעשות, זה לא עסק פוטוגני כמו יו ג'קמן (אני יודעת שפעם טענתי ההפך. אבל תבינו – הפעם הוא נשאר לבוש), לא משהו תזזיתי וקופצני כמו החזה של האלי ברי, ולחלוטין לא עסק סקסי. מחשבים זה אנשים חיוורים שלוקחים את הזמן, ואין להם שום קשר – גם לא עקיף – לפוצים גאוותניים כמו ג'ון טרבולטה.
'שם קוד: דג חרב' התחיל עם פוטנציאל גדול, והסתיים כחרבון גדול עוד יותר.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- ג'ון טרוולטה – אתר מעריצים
- האלי ברי – אתר רשמי
- יו ג'קמן – אתר מעריצים
- Wired
- מהו האקר?
- האקינג (עלק)
- עצות להאקר: כך תהיה סקסי
- דג חרב
- תנו צ'אנס לדג חרב
- דג חרב אטלנטי בגריל
כמעט הלכתי אליו ביום שישי!
אבל כיוון שלא היתה ביקורת בעין הדג וקשה לסמוך על סרטים בכיכובו של ג'ונטרה וולטה בשנים האחרונות, החלטתי להימנע ממנו עד שאקרא עליו חוות דעה כלשהי…
עינת
(טופחת לעצמה על השכם)
סחתיין על הלינקים!
לינקים מושקעים במיוחד. ממולץ מאד לקרוא את ההגדרה של ESR להאקר. ואם אתם כבר שם, מומלץ לקרוא ערכים נוספים במילון ההאקרים. גם העצות לגבי הסקסיות של ESR באמת מועילים…
לגבי הסרט, לפחות מבחינת האמינות הוא פחות מ"AntiTrust" אבל יותר טוב מהרבה אחרים ("Hackers", למשל). הרמיזות המיניות מוגזמות, אבל העלילה מעניינת במידת מה. סרט לא-משהו. אפשר לחכות לדוידזון 1 או לריפ שלו, או אפילו לערוץ 4.
האקרז דיי טוב לעומת זה!
אני יודע שהאקרז לא היה סרט איכותי….וגם היה בו מלא חרטות (הצבעים המוזרים על המסך בזמן שהוא פורץ למערכת)
אבל הוא היה ממש נחמד ….
וכיף לראות אותו….
אין לי מושג למה אבל הוא השאיר בי יותר מאשר בדג חרב ,דג חרב היה מעניין אבל הוא היה סתם כזה עוד סרט מתח בסדר אם הפקה ענקית(אבל הסצנת פתיחה הייתה ממש טובה)
''חזירון ים שהתעורר בזה הרגע''?
מה אני אגיד לך, זה נשמע חמווווווווד… P-:
אני יודעת שזו לא הכוונה, אבל מה לעשות.
האם צילומי המחשבים פה לפחות ראליסטיים מהרגיל? הרי בדרך כלל יש צילומי מחשבים שאין כל קשר בינם לבין המציאות:
* הגיבור יושב ומקליד כמטורף במשך רבע שעה, ואז המחשב עושה משהו מדהים. רק מה, המחשב עובד על מימשק גרפי.
* הגיבור מצליח לפצח בתוך עשר שניות של הקלדה את קוד הכניסה לפנטגון (מן הסתם באמצעות פקודת
המפורסמת), ממחשב ביתי שאפילו אין לו חיבור לרשת (טוב, הוא האקר ממש מוצלח, לא?)
* הגיבור מצליח בתוך עשרים שניות ליצור סרטון וידאו תלת מימדי רב אפקטים, ולשלוח אותו לנבל זה או אחר.
* הכי משעשע, בכל המקומות שבהם רוצים להראות את הגיבור מתכתב עם מישהו מעל מסך המחשב, הוא משתמש בפונטים בגודל 72 בערך, שכל אות בהם תופסת בקירוב חצי מסך, כדי שהקהל יוכל לראות מה כתוב שם.
יש עוד הרבה כאלה (לא חזרתי על קלישאות רבות שכבר הוזכרו בכמה מאמרים שהתפרסמו במקומות שונים על קטעי מחשב לא אמינים, כולל אחד שכתב וינסנט, למי שזוכר), אבל אלה יספיקו לבינתיים. ביום שבו אני אראה סרט שלא כולל את השטויות האלה, אני אדע שתעשיית סרטי המחשבים עשתה צעד גדול קדימה. זה לא אומר שהסרטים יהיו טובים, אבל לפחות יהיה פחות מה לנטפק…
''חזירון ים שהתעורר בזה הרגע''?
זוכרים סרט עם אנג'לינה ג'ולי בשם 'Hackers'? כל מה שכתוב כאן מופיע שם… שיא הגיחוך.
אני אהבתי את הדימוי של "עיר הרשת".
מגוחך, מגוחך, זה עדיין סרט מהנה (במיוחד כששמים לב כמה מהטכנו באבל שם התיישבן :-)
ובהקלדה אין שימוש במקש ''רווח''
מחאה קטנה
מהמאמר עשוי להשתמע שאני הזמנתי את פיש וג'ון לסרט, אך לא היו דברים מעולם.
אגב, הטכנו-באבל בלתי אמין *לחלוטין*. די פתאטי, למען האמת.
מה?!? אבל אתה אמרת
שחלק ממנו אמין!
אולי, אם הקולה השפיעה עלי קשות.
נו, זה המכשיר הזה, בכניסה לקולנוע. איך קוראים לו?
מצחיקונת
הי לונג בונג! הצחקת אותי על הבוקר. מוטה דנקה שלונגי!
חולה לך על הטוכעס, בייבי, יה!
דרך אגב. היו ג'קאס הזה, את אומרת שהוא נשאר לבוש, אבל בתמונה למעלה, הצלחתי לראות פיטמה שעירה! איך את מיישבת את הסתירה, הא?
אוהב, מחבב מעריץ.
נונוקס
הוא לא קיבל איזה חצי מיליון
דולר כדי לחשוף את פטמותיו בסרט הזה? אה, התבלבלתי.
לו הייתי פסיכולוג...
הייתי מעיר משהו בקשר להטיות מילים בביקורת ובין מצבה הנפשי של כותבת הביקורת…
אבל מכיוון שאני רק קורא של אין הדג, אני סתם אחייך…
אני דווקא חושבת
שזה כתוב בטוב טעם. ;-)
'אין הדג' זה...
א. פליטת קולמוס תמימה
ב. השם הצפוי לאתר אחרי ההשתלטות הבאה של דן ברזל
ג. הטיה של השם 'עין הדג' בלטינית של חזירים
ד. החלל הבלתי-קיים שאליו ניסה להשתחל סרט המחשבים 'דג חרב' (און טופיק)
ה. כל התשובות נכונות.
(עם קוראינו המאותגרים פסיכומטרית – הסליחה)
'אין הדג' זה...
השם של האתר כשרד פיש במילואים.
השם הסטנדרטי, אני מבינה
זה "אין הדן"?
האלי ברי לא יודעת לשחק?
זה מסביר את הפאדיחות שהיא עושה באקס-מן. באמת שאני לא מצליח להבין מה היא עשתה שם… קשה לקלוט איך התסריטאים עזרו אומץ לתת לברי את קרע הנייר עם השורות שלה בסרט:
"ווואאה!" (זעקת בהלה כשהסנאטור מתנזל)
*חצי סרט אחר כך*
"אתה יודע מה קורה לקרפד כשפוגע בו ברק?" (אוי, אוי, אוי, אוי, מביך כל פעם מחדש…)
יש הבדל מהותי בין 'אקס-מן'
לסרט הזה: שם היא מקבלת בקושי כמה שניות, כך שהפאדיחות שלה זניחות. ב'שם קוד: דג חרב' היא תופסת את המסך במשך רוב הסרט, כשכמעט תמיד היא גם פעילה (ולא, נאמר, משמשת רק כרקע), כך שהיא מוציאה מפיה פסקאות שלמות! ממש כך!
אני מבקש
אני הלכתי ל'קוד חרב: דג שם' ומאוד נהניתי.
ברור המשחק צולע הדמויות בעע וכל הדברים החכמים שאמרתם לפניי מתאימים, א-ב-ל, הסרט עצמו הוא סרט טוב. האקשן איכותי ומגניב ביותר.
ג'ון טרבולטה, אמנם באמת הגיע הזמן שילך לישון קצת הרבה מאוד, אבל הוא שיחק טוב! והאלי ברי…… נו טוב היא סיפקה את הסחורה כמו שאומרים..
וההאקר ההוא הוא גם כן די טוב. קצת דביל, אבל טוב.
והקטע בהתחלה? אין אין. אני ואחי ישבנו עם חיוך מסנטר לאף במשך כל החמש דקות הזוהרות הללו. בראבו.
תודה, שלום.
אוטובוס שנוסע בספיד
לא ראיתי, לא ארה קרוב. עוד סרט שיקבל מקום של כבוד בהשכרה מכובדת בדויד.
הנאה כפי שתיארתי היא דבר נדיר- הרי בטוח שבסופו של היום חשבת שיכלו להוסיף עוד אקשן (במקום אוטובוס אחד, שתי אוטובוסים! ועוד מסקוים! ועוד פיצוצים! ועוד מעט אני מספיק עם זה!!)
המשחק בסרטים כאלו, ועוד בעיקר ג'ונטרוולה, תמיד יראה טוב יותר אם שמעת לפני שהמשחק רע – (ע"ע X מן וקטעי הדרמה מעוררי הדמעות)
תרגום השם המלא עם זיקה לאינטרנט ולג'ונטרה, היה צריך להיות :
"שם קוד שבור: דג חרב"
שמו המלא של הסרט, כידוע
הוא "שם קוד דג חרב סיסמה התקבלה". אפילו ב"סרט" אמרו ככה!
http://www.seret.co.il/movies/s_movies.asp?MID=563
ניטפיקינג
אבל שמו של הסרט אמור להיות בעצם: "שם קוד: דג חרב – סיסמא התקבלה /טוען… /טוען… /טוען.. שגיאה מספר 364: המחשב שהתקשרת אליו אינו
מגיב. שם קוד: דג חרה – סיסמא שגויה. שם קוד: דג חרב – סיסמא התקבלה."
…
כן, כן, עייפות…
האקינג
*שם קוד: דג חרב. טעות. טעות. טעות. טעות פטלית. פרמט דיסק והשמד מחשב.====&&^%%%שולת!!!111… עצור עצור עצור תקתוק מהיר על המקשים נקי/'קחיגעדשיבש'גב XBDAS/ ססססXXX בלינוקסזההיהעובדיותרטוב===לחגדיחשדZ AXNJHCF שם קוד: דן חרב. דן ולא דג. סיסמא התקבלה+++++00יגדכ עובר לעמוד הבא___+0995 ברוך הבא למערכת מר ברזל ם*&&*^א Vive Le Resistance יעביבסבנ==היה\\\
לא במחשב שלי.
שם קוד: דג חרב. סיסמא שגוייה.
שם קוד: דן חרב. סיסמא שגוייה.
שם קוד: דג אדום. סיסמא שגו…
(שברי פלסטיק עפים כשהפטיש בו השתמשתי קודם להקליד הודעות פוגש את העכבר)
מותק של ביקורת, אבל אני לא מבינה
דבר אחד – איך לא ראית כבר לפי הטריילר שמדובר בחרא של סרט? זה כל כך *בולט*. למעשה, ברוב הסרטים הגרועים, אפשר להבין את רמתם כבר לפי הטריילר.
(יוצא דופן לכלל זה הוא 'המלאכים של צ'רלי'. רואים בטריילר שזה סרט רע, אבל לא רואים עד כמה רע. פשוט טראומה שנחרטה בזכרוני לעד.)
וחוצמזה, זה סורדפיש, לא סוורדפיש!
סורדפיש
האם אני רואה דג אדום מסתתר בשם הכותרת?
ואכן, לא ראיתי את הסרט, אבל הטריילר מחורבן בטירוף.
בטח שידעתי מהטריילר שהסרט חרא,
אבל מה – אם מאכילים אותי חרא בכפית של כסף, אז אני אגיד שאני אנורקטית?
קיבלתי ת'כרטיסים מגלגל"צ. אז הלכתי. כמו בובל'ה הלכתי.
איכס.
לונג, מתוקה, את חייבת לעבוד על המטאפורות שלך. את הורגת לי את התאבון.
כן לונג,
תעברי לתיאורים גרפיים של סטטיסטים מעוותים וחסרי עיניים, כמו שבוג'י עושה.
אני אומר לה את זה כבר שנים.
המלאכים של צ'רלי סרט מ-צ-ו-י-י-ן
מי שלא אהב את הטריילר כנראה גם לא אהב/יאהב את הסרט.
מדובר בסרט חמוד, מתוק ומטופש כמצופה. את הצפיה בו אפשר להשוות לצפיה בסדרת קאלט מהילדות, לשמיעת שיר אייטיז, או לגריסת סוכריות מתפוצצות.
במילים אחרות: Fun Fun Fun!!!
יצאתי עם חיוך ענקי מרוח על הפנים. ניקוי מוח אולטימטיבי, מענג ביותר.
עינת
מצוין
הביקורת הכי טובה שקראתי באתר עד היום. לונג ג'ון לשלטון!
ברצינות, את ממש צודקת לגבי ג'ונטרה. יש לו סט מצומצם של הבעות פנים ושפת גוף שחוזר בכל תפקיד שהוא מגלם – מעין חיוך ציני של מישהו שהוא יותר חכם מכולם ואי אפשר להפתיע אותו כי הוא כבר קרא את התסריט ארבע פעמים. די, נמאס!
טוב, נראה לי שהסרט לא ראוי לווידאו. אני אחכה שנתים לכבלים, אם בכלל.
שאלה לגבי המחשבים בסרט – עד כמה זה גרוע? כלומר, האם זה יצחיק איש מחשבים (בלי כוונה, כמובן, כמו ה"יום השלישי") או שסתם ירגיז?
סליחה, סליחה, סליחה.
אתה לא באמת מתכוון להשוות. הטכנובאבל ב'סו(ו)רדפיש' יצחיק, אולי, איש מחשבים שמבין בתחום. ב'היום השלישי' לא צריך להיות איש מחשבים, אלא סתם איש (או דג) בעל מספר דו-ספרתי ומעלה של תאי מוח, כדי לדעת ש*חייזרים לא עובדים על מקינטוש!* לעומת רמת ה, אהם, אמינות של 'היום השלישי', אפילו 'האקרס' הוא סרט תעודי.
אוקי
אז בהחלט אין מה להוציא כסף כדי לראות את הסרט.
אם לפחות סצינות המחשב היו לפחות מעוררות גיחוך, ניחא…
סליחה, סליחה, סליחה.
למה שחייזרים לא ישתמשו במקינטוש? במה הם ישתמשו בPC? הם הרי יותר מתקדמים :)
אגב, במועדון קרב
קראו לנורטון המספר פשוט בגלל שלא היה לו שם – לא אחד שנחשף בסרט. יש כאלה שקוראים לו בביקורות "ג'ק", אבל אני לא חושב שזה השם הנכון.
בכלל, השמות היחידים שלו שאנחנו שומעים הם אלה שבהם הוא מתחזה לאנשים אחרים בקבוצוח תמיכה, ואף פעם לא נתנו לו שם אמיתי.
הוא באמת ובתמים המספר.
במועדון קרב באמת לא קראו לו ג'ק
נוהגים לזהות את המספר ב'מועדון קרב' כג'ק בגלל הספר שהוא קרא בהתחלה, "אני המעי הגס של ג'ק" או איך שלא קראו לזה, כי אחר כך , כשהוא הלך מכות עם הבוס שלו, הוא קריין את עצמו במשפט "אני הכעס של ג'ק". כמובן לא נכון להשליך מזה משהו על שמו, כי זו היתה פראפרזה על שם הספר, והיה גם ספר אחר מאותה סדרה שנקרא "אני הפטמות של ג'יל".
וביחד ג'ק וג'יל
זוג שמות שאנשי קולנוע משום מה נורא אוהבים, נעשו עליהם הרבה סרטים וסדרת טלוויזיה אחת לפחות.
אם אתם שואלים אותי, השם של הדמות הראשית הוא באמת לא ברור ולא משתמע לחלוטין מהסרט (או הספר) ששמו הוא ג'ק, אבל הרבה יותר נח להתייחס אליו ככה במקום "אדוארד נורטון" או "המספר", ולכן זה מה שאני עושה.
משום מה?
ג'ק וג'יל הם גיבורי אחד משירי הילדים המפורסמים ביותר במחזור שירי אמא אווזה. כתוצאה מכך, הם הפכו לשמות קלאסיים לזוג של בן ובת. להלן הטקסט של השיר המקורי:
ואני חייב לומר
ש water ו after זה ממש חרוז גרוע.
מרור, על שום מה?
תודה שהבהרת לי אחת ולתמיד מאיפה הצירוף ג'ל וג'יק הגיע, ותודה שכתבת את השיר החמוד מאמא אווזה. (אני ממש מלאה בתודות לאחרונה, לא?)
אבל אתה בטוח שזה המקור? מתי אמא אווזה נכתב בכלל? כי חיפוש בימד"ב העלה כמה סרטים ממש ישנים, ובאמת עד כמה שזכור לי יש איזה סרט ממש מפורסם (של פרנסואה טריפו אולי?) בשם ג'ק וג'יל שהתחיל את הז'אנר הזה. ואולי לא, ואני סתם צריכה כמה שעות שינה.
ז'יל וזים... לילה טוב!
איזה טעות מביכה, ידעתי שהייתי צריכה לשתוק. זה רק בגלל שלא ניצלתי את פסטיבל טריפו הארוך למדי ולא יצא לי לראות אף אחד מהסרטים שלו. עדיין.
עכשיו אני באמת הולכת לישון. לילה טוב ירושלים.
שירי אמא אווזה, כולל ג'ק וג'יל,
נאספו לראשונה במאה ה-18, אבל המקור שלהם הוא כנראה במאה ה-17…
זה לא רק אתה
יש בינינו עוד כמה שחושבים שאנג'לינה ג'ולי עדיפה פי כמה על האליברי הזנזונת (שומדבר אישי נגדה. ככה היא נראית).
אחרי שראיתי את הסרט בדויד, נותר
לי רק לתהות, מה הבעיה שלכם אם הסרט הזה??? הוא אולי לא גאוני ברמה של סרטים אחרים, אבל יש בו בהחלט אקשן טוב, והסוף לדעתי מפתיע מעניין.
ומה הבעיה עם האלי בארי? היא לא הייתה כזו רעה, לעומת זאת הבת של סטנלי אכן עשתה רושם של יצאנית צמרת צעירה…
בסך הכול, סרט לא רע, אפשר לראות בדויד.
הציפיותומט מכה גלים!!!
גבירותיי ורבותיי, המכשיר המופלא עשה זאת שוב! בבואי לקולנוע התחברתי לשקע הציפיותומט שהותקן בכניסה וציפיתי לסרט בינוני מינוס עם קצת אקשן משומש, ומה אני אגיד לכם? נהנתי כל כך!
שם חרב דג קוד הוא אולי (אולי?! בטוח!) סרט מטופש בכל קנה מידה שהוא, אבל בעקבות התגובות כאן ציפיתי לשפל המדרגה ולכן נהנתי מכל דקה. טכנובאבל בשחקים, אנשים יפים על המרקע- חלקם מתפוצצים וחלקם קצת פחות- ויו ג'קמן שהפתיע אותי לטובה. כל אלו העלו את חיוך סרטי הקיץ שלי בצאתי מהאולם- אותו החיוך שאומר "באתי לשעתיים של סרט אקשן מגוחך בקולנוע כדי לשכוח מטרדות היומיום". אז אולי נשרפו לי שניים-שלושה תאי מוח במהלך הצפיה, אבל מהם כבר כמה תאי מוח בין חברים?
סצינת הפיצוץ בהתחלה גונבת את ההצגה (אחת היפות שראיתי בקולנוע) ולונג, הביקורת שלך אפילו עוד יותר מוצלחת לאחר הצפיה בסרט.
נקודה מפחידה למחשבה
אם ההתנגשות של אוטבוס מעופף בבניין משרדים בו מתנהלת ישיבת צוות על כוס קפה, יכולה בימינו להחשב סבירה יחסית, מפחיד לחשוב מה עוד עלול להפוך לאמין מהסרט ה…אמ… מיותר הזה.
נקודה יותר מפחידה למחשבה
ג'ונטרה וולטה האקר (או ג'ונטרה וולטה באופן כללי) –
אם זה יהפוך למציאות, אני אהיה הרבה יותר מודאגת.
דעתי הכנה
בתור איש מחשבים נטו, נכון, גם אני שקלתי לצאת את האולם כאשר הוא תכנת את התולעת המוצלחת שלו ע"י הדבקת קוביות תלת ממדיות ואפילו הרבה לפני,
אבל בואו נעשה חישוב קר, התגלגלו לידי 200,000 קולים וכידוע צריך מאה וחמישים בשביל לקבל כרטיס חינם, אז גררתי את חברתי שתבדל לחיים ארוכים ובשורה התחתונה קיבלתי כרטיס ב 14 שקל, אם היה ניגש אליי אדם ברחוב ושואל "אתה רוצה לראות את סצינת הפיצוץ הכי מדהימה שראית בכל שנות קיומך על האדמה וכל זה ב 14 שקל בלבד !", יכול להיות שהייתי הולך על זה בתור חובב אפקטים ותעתועים ידוע, מה שאני אומר זה שקיבלתי תמורה ל 14 השקל שלי, וזה שאחרי הסצינה המדהימה לא קמתי והלכתי לעשות דברים יותר מועילים, זה כבר פאק שלי.
פשוט אמרו לא!
בפעם הבאה שמישהו מציע לך פיצוץ ב-14 ש"ח, כדאי לחשוב איפה המלכודת.(שורה 8 כיסא 10)כנ"ל לגבי ח'ברה שמזמינים אותך לסרט כשלפתע אתה מוצא את עצמך באולם חשוך עם אחד מהח'ברה והשניים האחרים נקרעים מ"שרק"…
ילדים, חישבו היטב על המניעים ללכת לסרט- זה עלול להגמר רע מאוד, או במקרה "הסורדפיש" להמשך רע מאוד -שעתיים.
איתמר היקר
התגלגלו(?!)
לידך 200,000(!!!) קולים?
אם מתגלגל אליך אוטו מהמבצע הבא אני אשמח…
קראתי כתבה על איך עשו את הפיצוץ.
הדבר היפה הוא שהם לא השתמשו באפקטים ממוחשבים בכלל.
הם השתמשו בטכנולוגית ה'זמן קליע' כמו במטריקס, רק בקנה מידה הרבה יותר גדול, וצילמו את הפיצוץ בשכבות: קודם הפיצוץ עצמו, אח"כ את המכוניות עפות, אח"כ את האנשים ובסוף את כדוריות המתכת.
לקח להם יומיים, בשביל משהו שעל המסך נמשך 30 שניות. אבל זו בלי ספק הסצינה שעושה את הסרט הזה, שמכל בחינה אחרת כמעט הוא בינוני ומטה.
הביקורת
עולם המחשבים בימינו הוא עולם נפלא.
אינטרנט, משחקים מדהימים, והרבה תוכנות מועילות ומעניינות. כל אלו נוגעים לרוב האוכלוסייה הממוצעת. אני אישית מעולם לא חיבבתי במיוחד את אותם אנשים אשר הפכו את העולם הזה לאובססיה ובילו את רוב שעות היממה על המקלדת במטרה לחדור לארגון של זה או אחר.
אבל כל עוד העולם הזה שמר על קיומו במחשב זה עוד היה בסדר.
כאשר העולם הזה החל לחדור לקולנוע החלטתי להקים מהומה.
לאחר צפייה ב"דג חרב" (מה המפיצים היו צריכים להוסיף את ה-"שם קוד" הזה???) מגיעים מהר לכמה מסקנות.
1- עולם המחשבים המשעמם במציאות, פשוט יכול להרדים בקולנוע.
2- ג'ון טרוולטה הוא לא שחקן גדול וממש נמאס מכל נפילות המשחק האלה שלו.
3- היה שם חזה מדהים עם מישהי שבאה איתו.
כן, אין מה לעשות אלו הן רק חלק מהמסקנות אשר מגיעים אליהן.
עולם המחשבים הוא באמת עולם משעמם ולכן החליט התסריטאי לשלב כמה שיותר שטויות בסלט המוזר מאוד שהוא הכין.
היה לו קשה רק להישאר עם כל הקטע של הפריצה למחשבים וגניבת הכספים, אז הוא הוסיף גם את העניין שלג'קמן בסרט יש בת אשר לא נותנים לו לראות אותה ואמא היא כוכבת פורנו לא פחות ולא יותר.
טרוולטה כמו שכבר אמרתי גם הוא מופיע בסרט ופשוט גורם לך לרצות לעצור את הסרט, לשים "ספרות זולה" בריפליי ולראות את זה שוב ושוב וזה בגלל שהגיע הזמן להודות- מאז ספרות זולה טרוולטה לא עשה סרט טוב אחד והמשחק שלו רק מעצבן מסרט לסרט.
התסריטאי והבמאי אשר במהלך הסרט כנראה הבינו שהוא כל כך משעמם החליטו להוסיף לקהל בונוסים והשני בונוסים הגדולים שקיבלנו היו שני השדיים המדהימים של האלי ברי. חבל רק שהדמות שלה היא זנזונת שלא ברור אם היא עם הטובים או עם הרעים, ורוב הסרט המטרה היא רק להסתכל על הגוף שלה.
בשורה התחתונה- עירבוב של כל כך הרבה שטויות לא נראה כבר הרבה זמן בקולנוע.
אם אתם בכל זאת רוצים ללכת תלכו ביומיות. בהצגות ערב אין ספק שתירדמו.
סרט רע.
הסרט פשוט מאכזב.
בנוגע לכל האפקטים הממוחשבים: זה לא משנה עד כמה הם מתקדמים ועכשויים. הצופה שמגיע לצפות בסרט בכל מקרה לא מבין מה קורה והאם יש הגיון מאחורי הטריקים הללו, אלא אם יש לו ידע מרובה בתחום. אני לא חושב שיש המון אנשים שיודעים מה זה "תולעת", או מושגים מהסוג הזה, ולכן זה לא משנה כל כך.
אין שום ספק, טרוולטה הוא לא שחקן גדול, וגם אם היה פעם, הרי בחירת הסרטים שלו בשנים האחרונות והמשחק הרע עד כדי גיחוך בהם מהווים הוכחה נחרצת לההדרדרות שלו לביבים.
ולגבי האלי ברי: חצי מיליון דולר! אנשים צריכים להכניס לראשם כמה כסף הבחורה קיבלה, וזה רק בשביל להוריד את החולצה לכמה שניות. חצי מיליון דולר!!! 500,000 ירוקים!!!
נ.ב.
מישהו חוץ ממני יודע משהו על השחקן ויני ג'ונס? הוא משחק בסרט את שומר הראש של גבריאל. הוא בעל מבטא בריטי כבד, גבוה מאוד ושיחק בסנאץ'.
הרבה אנשים יודעים מה זה
"תולעת". הרבה פחות יודעים להשתמש באחת כזאת. הרבה יותר מבינים שהיא לא נראית כמו גרפיקה תלת-ממדית של ריבועים מסתובבים. וכל מי שהשתמש במחשב אי פעם – שזה רוב האנשים בעולם החופשי, כמדומני – יודע שנהוג לפעמים להזיז את העכבר, ושאותיות על מסך מחשב הן לא בגובה 10 ס"מ כל אחת.
הרבה אנשים יודעים מי זה
ויני ג'ונס, שחקן כדורגל אנגלי לשעבר. כיום מופיע בסרטים, התחיל עם "לוק סטוק" והופיע גם ב"עקיצה ב-60 שניות" ו"סנאץ". עדיין לא שבר את הטייפ קאסטינג שלו (ויש סיכוי שגם לא ישבור).
אחח, איך שגלגל מסתובב לו.
אז שבר את הטייפ-קאסטינג, או לא שבר?
למה שישבור?
הוא נהדר בטייפ-קאסטינג הזה. כמו גארי אולדמן והתפקיד של הרע.
בערך
הפעם הוא לכאורה משחק את עצמו. נראה מה יהיה בסרטים הבאים איתו, האם יחזור לדמויות משנה קשוחות או שימשיך להפגין את כשרונו הדרמטי…
הרבה אנשים יודעים למה זה
כי עירום מוכר, ועירום של בחורה שלא נוהגת להצטלם בעירום מוכר יותר, ובשביל שהעירום ימכור שילמו להאלי כסף על מנת שדווקא בסרט הזה יראו אותה בעירום.
החזה של ברי.
חוץ מזה, אנשים וודאי תוהים מה כולל החזה של האלי ברי שמצדיק תשלום תמורת חצי מיליון דולרים – פיטמה מיותרת? צורת משולשים? או אולי ראשי אריות מקועקעים?
עם שאלות כאלו בטח שהקהל יבוא!
אני לא מבין על מה ההתבכיינות
הסרט דג חרב הוא סרט ע-נ-ק! אומנם יש מקום לשיפורים, אך הסרט פשוט גדול. כמו שאמרו לפניי האקשן טוב, השחקנים די בסדר הפיצוץ יפה(!) והעלילה בסדר גמור.
אני לא מבין למה הביקורת כתובה בכל כך הרבה ציניות וכל כך הרבה ארס, כי בתכל"ס רואים שהסרט טוב.
אולי כל הארס והסרקזם נובעים
מכך שלדעתה של כותבת הביקורת הסרט מחורבן?
אתה מודע לכך, אני מקווה, שקיימות דיעות שאינן זהות לשלך. אני מקווה שאתה מקבל אותן כלגיטימיות, גם אם אתה סבור שהן שגויות.
ולענין? קקי של סרט.
אבל את דעתי כבר פרשתי קודם כאן, לא?
קקי סרט.
וואלאק, לא פרשתי את דעתי קודם.
אז כן, אני חושב שזה קקי סרט. ג'ונטרה לא שיחק מעודו גרוע יותר (פרט אולי לבשק"א), ולא היה מלוקק ודוחה יותר. שאר השחקנים גם לא הבריקו.
התסריט מטופש, מלא חורים, ומעליב את הבינה המועטה שנותרה לי.
זאת ועוד, אבל מאחר ודעתי כשל כותבת הביקורת, אני לא רואה טעם להרחיב עוד ועוד ועוד. פשוט זכרו – "קקי סרט!"
בשק''א?
בשדה קרב ארץ, כמובן.
כתבה מספר 89
בשק''א=
ב"שדה-קרב: ארץ", הידוע גם בתור Battlefield: Earth, הקרב על כדוה"א, זוכה פרס פטל הזהב ואחד הסרטים היותר מופרכים שנוצרו.
לפרטים הקש:
כתבה מספר 89
יש לי רק דבר אחד לומר לך
נא נא, נא נא נא!
אני הייתי קודם!
אחלה ביקורת
וההזכרות הבלתי פוסקות של פעולות מחדר המיטות (שאגב אם בן היה רושם את אותה הביקורת היו אומרים עליו שהוא סתם שוביניסט וחרמן) ממש מתארות את הרוח של הסרט. זה אשכרה סרט בנים נטו!!
באופן כללי לא סרט גרוע, ואפילו עם קטעי אקשן טובים, כמו הקטע על הנסיעה באוטו והשימוש החכם באמברקס, אבל לא סרט שמשאיר חשק של עוד.
והארי ברי באמת יצאה שם די אהבלה…
חלילה שנגיד דבר כזה.
מה הקשר בין חרמנות לשוביניזם?
חוץ מזה, לונג ג'ון לא רשמה את הביקורת – היא כתבה אותה. אז זהו.