האם אכפת לי מקיומו של סרט סופרמן חדש? לא, תודה ששאלתם.
אה, הנה טיזר.
יש כלב!!!
האם עכשיו אכפת לי מקיומו של סרט סופרמן חדש? אולי…
אני בעיקר מבולבלת – כי נראה ששמו פה כל דמות משנה אפשרית ולא ברור לי מתי יישאר זמן לסופרמן עצמו. ואני לא כל כך אוהבת את זה ששוב כועסים על סופרמן כי לכל הרוחות, אפשר לעשות סרט על גיבור שהוא לא אנדרדוג (אני מסתכלת עליך מופאסה). זה לא עושה אותי אופטימית בנוגע לעלילה אבל זה רק טיזר, מניחה שכשיגיע טריילר נקבל משהו קונקרטי יותר.
בינתיים אהיה הוגנת ואציין גם שיש פה כל מיני דברים שאני אוהבת כמו ניית'ן פיליון וניקולס הולט ורומנטיקה וצבעים יפים. נכון, תוכניות לצאת לקולנוע עדיין אין לי אבל הסרט הרוויח בינתיים את זה שאני אלחץ על הלינק לטריילר ארוך יותר כשיהיה כזה. לאנשים פחות עייפים בטח יהיו המון דעות על ליגת הצדק הוינטג'ית למדי שרואים פה לשבריר שניה או על האווירה הרצינית שלא כל כך אופיינית לג'יימס גאן, אבל בסופו של דבר אני חושבת שכל מי שיראה את הטיזר יסכים שיש דבר אחד חשוב שהוא מספר לנו על סרט סופרמן החדש: יש כלב!
למרות הכלב, לא, לא ממש.
לא שזה רע או משהו, ולא שאני מתנגד לצבעים פשוט לא הצלחתי להבין מה בעצם מעניין בזה ולמה אמור להיות לי אכפת. זה קצת אותה הבעיה שהייתה לי לפני "הבאטמן" ב-2025: הסרט הזה צריך להציע לי לא רק משהו טוב, אלא משהו חדש. הטריילר לא משכנע אותי שיש בו את המשהו החדש הזה.
הבאטמן דווקא חידש לא מעט. לפחות בכל מה שקשור לבאטמן בלייב אקשן.
היו שם אלמנטים מסוימים שראינו עד כה רק בקומיקס או בפרויקטים של אנימציה. מי ששוחה בזה פשוט נהנה מהעיבוד עצמו ולא מהחדשנות.
אני חותם לך שזה גם מה שיהיה אצל גאן, ובסופו של דבר המטרה כאן היא עיבודים. אפילו באטמן של נולאן לא היה “חדש tm”.
מאוד ציפיתי לסרט
וכל ידיעה עליו רק חיזקה את זה. החשש היחיד שנשמר איפשהו במאחורה של הראש לא היה קשור לסרט עצמו, אלא למסע היח"צ הלא פרופורציונלי שג'יימס גאן פימפם לקראת היציאה של "הפלאש", שבשלב כלשהו אפילו קרא לו אחד מסרטי גיבורי העל הכי טובים אי פעם. ההתלהבות שלו מהסרט הספציפי הייתה ניכרת בשנה שיצאו בה 3 סרטי די סי אחרים, ככה שלא נותר לי אלא להאמין שמדובר ברגשות אותנטיים ולא פרסום כדי לצאת לידי חובה.
ומה אני אגיד, אולי הייתי צריך לראות את זה בא. כנראה שלג'יימס גאן פשוט יש חוש ויזואלי ואסתטי שונה ב180 מעלות משלי, אם הוא ראה את "הפלאש" והחליט שככה הוא רוצה שגם "סופרמן" יראה (ואכן מדובר באותו צלם). אני לא מדבר רק על האפקטים הנוראיים, אלא כל הצילום והתאורה פה פשוט מוארים בצורה מחרידה שמזכירה לי כמו שכתבתי במקום אחר פרסומת עתירת תקציב. אני מניח שמומחים ממני יצליחו לשים את האצבע על זה מה זה בדיוק, אבל בעיניי זה לא פחות ממכוער. וזה באסה רצינית, כי מילא היה טריילר שערוך גרוע, אבל בהנחה שהסרט באמת יראה ככה, אני באמת לא רואה את עצמי מצליח להנות מזה. איפה זה ואיפה "הבאטמן".
הייתי צריך להוציא קיטור כי מסתמן שאני בוואחד דעת מיעוט, אבל אני עדיין מצפה לשאר היקום של גאן (הסדרה שלו שרצה כרגע חביבה ואשכרה נעימה לעין). רק שירחיק את הצלם הזה מ"לנטרנס" ו"גן העדן האבוד".
אני דווקא בטוח שהמערובות שלו עם הפלאש היא נטו קידום שהוא נאלץ לעשות.
(ל"ת)
והבחירה בבמאי הפלאש
לסרט של באטמן ורובין?
הוא אחלה במאי שעשה סרט אחד רע והפך לבמאי הבית של וורנר שהביא להם לא מעט כסף מסרטים קודמים. ומים מרטיבים.
(ל"ת)
אם הוא בסוף אכן יביים את הסרט
אני אשתכנע שהוא נשכר למרות ולא בגלל הפלאש. מאחר וההכרזה הייתה רגע לפני שהפלאש יצא לאקרנים והפך לאסון שהיה, אני אניח שהם באמת חשבו שהבן אדם עשה עבודה טובה ביקום של די סי, מספיק טובה כדי לשדרג אותו לאחד מה-IP's הגדולים בהיסטוריה של הבידור. וזה חוסר המודעות שמדאיג אותי.
אז שיביים עוד סרט אימה
אין לוורנר פרויקטים אחרים? למה דווקא סרט בז'אנר שהוא נכשל בו?
שוב, הוא לא קידם ככה את "אקוומן 2"
או כל סרט אחר שיצא באותה שנה, אז לא נראה לי. מה גם שלפי דיווחים שלא הבנתי אם הם מאומתים, הוא שכר את אנדי מוצ'יאטי לביים סרט של באטמן, אז אם זה נכון אני מניח שבאמת התלהב מהעבודה שלו בפלאש.
כי האולפן בכללי ניסה לבנות על הפלאש כעל ״אירוע קולנועי״ בשונה משאר הסרטים
וכי כשהגיבור מגולם על ידי שחקן שאנשים לא ממש רוצים לראות, אתה צריך לנסות כיוונים אחרים שבסרטים שאין בעייה עם השחקן הראשי אתה לא צריך להגיע אליהם.
לגבי ליהוק של הבמאי לפרוייקט חדש, זה נשמע לי מאוד תמוה.
כי גם אם ג׳יימס גאן באמת מעריץ את הסרט הפלאש, בוורנר לא יסתכנו בלתת לבמאי הזה שנכשל טוטאלית לקבל עוד פרוייקט.
נשמע לי תמוה.
ולמה הם בחרו דווקא בו בתור האירוע הקולנועי?
הריעל הנייר לאקוומן היה יותר פוטנציאל מסחרי מהפלאש.
לא מסכים
הפלאש ניסה להיות ה-“אין דרך הביתה״ של DC: אירוע מולטיוורס ענק ועמוס לעייפה בפאן סרוויס.
סרט המשך לסרט מצליח כמו אקוואמן הוא סרט עם פוטנציאל רווחים גדול, אכן, אבל עדיין לא אירוע קולנועי ברמה של חגיגת מולטיוורס בסטייל של אין דרך הביתה (החזרה של מייקן קיטון וכדומה).
ושוב אני מזכיר שהפלאש גם היה זקוק לחיזוק הזה עקב הבעיות עם השחקן הראשי שהקשו על שיווק הסרט, בעיות שלאקוואמן לא היה.
לפלאש לא היה
את נתוני הפתיחה לא של "אין דרך הביתה" ולא של "אקוומן 2" בשום אופן. הוא סה"כ היה סרט סולו ראשון של דמות לא אהובה עם בן אפלק ומייקל קיטון כשחקני חיזוק. אקוומן היה סרט המשך לסרט שעשה יותר מכל סרט אחר של DC ועל אין דרך הביתה אין בכלל מה לדבר. אם בחרו בו להיות האירוע הקולנועי של השנה, כנראה שהאמינו שיש בו משהו נסתר מעבר לנתונים היבשים. או במילים אחרות- כנראה שפשוט באמת ובתמים חשבו שזה סרט ממש ממש טוב.
ברור שהפלאש נכשל טוטאלית, על זה אין חולקים
אבל הרצון של מחלקת השיווק היה לשווק אותו כ״אין דרך הביתה״ כדי שיצליח כמו ״אין דרך הביתה״.
המחשבה שלהם הייתה שאחרי הצלחת הענק של אין דרך הביתה, הקהל רוצה לראות אירוע מולטיוורס עם חזרה של שחקני עבר לדמויות האייקוניות שלהם הרבה יותר משהוא רוצה לראות המשך לסרט מצליח ככל שיהיה.
וכן, הם טעו בהנחה שלפלאש יש פוטנציאל רווחים ענקי רק בגלל המולטיוורס, אבל עדיין אפשר להבין את הראש של “סוני עשו את זה בענק, בוא נעשה את זה גם אנחנו״.
אלא שלא הייתה להם סבלנות לבנות מאפס סרט שיהיה למעשה ״באטמן – אין דרך הביתה” והם העדיפו במקום זאת לקחת את הפלאש שהיה בשלבי עבודה ולנסות לדחוף אליו אלמנטים בסגנון אין דרך הביתה כדי להפוך אותו ללהיט.
בקיצור, כן, המחשבה שלהם שהפלאש הולך להיות להיט מטורף אם רק ישווקו אותו כאירוע קולנועי גדול התגלתה כטעות היסטרית, אהל עדיין אפשר להבין מאיפה זה הגיע, ולא, זה לא מאמונה בטיב הסרט.
לי זה היה ברור כל הזמן
הייתה בעייה לשווק את הסרט בגלל כל ההסתבכויות המשפטיות של עזרא מילר ולכן ניסו לרתום את אהבת הקהל לג׳יימס גאן כדי להביא אנשים לסרט בטענה של “ג׳יימס גאן אומר שזאת יצירת מופת, תסמכו עליו”.
זו הייתה נטו שיטת שיווק ולאור העובדה שהסרט אפילו לא הגיע ל-300 מיליון ברווחים הכוללים, אפשר להגיד שהשיטה נכשלה לחלוטין.
הם גם הביאו את טום קרוז לשבח את הסרט, למישהו יש ספק מה רמת החשיבות או האותנטיות של המהלך?
(ל"ת)
רק שטום קרוז הוא לא הפנים של די סי
ולאף אחד לא יהיה אכפת אם הוא יאבד מהאמינות שלו בצורה כזאת.
שוב, ברור לי שמדובר במהלך שיווקי ולא בסתם התלהבות של מעריץ, הנקודה היא שהשיווק הזה מעיד בעיניי על אמון, וזאת בעיה.
ועוד פנים חדשות
שצריכות להוכיח את עצמן עבור הקהל, ובטח לא ירצו לפתוח באופן מודע את הקריירה שלהן בהצהרה כזאת מפוקפקת
*תפקיד, לא קריירה
(ל"ת)
מסכים שזה עשוי לפגוע בו, אבל אני לא חושב שהייתה לו ברירה
זו הייתה הוראה מלמעלה והוא היה צריך למלא אותה כדי להמשיך בעבודתו באולפן.
כמובן שהוא יכל לשחק קצת יותר חכם ולסרב לעשות את זה ובכך להעביר את הכדור לוורנר, שכן קשה להאמין שעל דבר כזה היו מפטרים אותו. זה לא שיוצרים מוצלחים עומדים בתור כדי לנהל את היקום הזה.
קשה לי להאמין
שהיה בחוזה שלו סעיף מפורש שאומר לו להגיד "אחד מסרטי גיבורי העל הכי טובים אי פעם". יותר הגיוני לי שהוא היה צריך לקדם ופשוט בחר להגיד את מה שאמר. אבל כנראה שלעולם לא נדע.