כבכל שנה, נערך גם השנה הסופרבול, משחק הגמר בבייסבול, שבו הניו אינגלנד פטריוטס התמודדו מול דייויד בלאט ובסוף ניצח מייקל שומאכר בהארכה. אני לא מבין בספורט. ועכשיו לעניין: הפרסומות.
יש סרט חדש של ג'ייסון בורן השנה – עם מאט דיימון ופול גרינגראס והכל – והסופרבול היה החשיפה הרשמית הראשונה גם של קטעים מתוך הסרט, וגם של השם שלו. קוראים לו "ג'ייסון בורן". האם זה אומר שכך יקראו לו גם בארץ, ושיפסיקו עם שרשרת הזהות שמוטה/קלופה/שדופה/צלופה?
אגב, ג'ייסון בורן, אנחנו יודעים שאתה מאוד מאוד חזק, ועדיין, אלא אם כן גם אתה וגם היריב שלך בעצם רובוטריקים, כשנותנים אגרוף זה לא עושה רעש של מתכת על מתכת.
"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" מנסה להפוך את "Divided we fall" ל"דשא, באסה" החדש:
בינתיים, שניים מהאוונג'רס האחרים התפנו כדי לפרסם את קוקה-קולה.
יש לי כל כך הרבה שאלות. הפרסומת הזאת היא חלק מהקאנון של היקום הקולנועי של מארוול עכשיו? איך זה משתלב עם קו הזמן של הסדרה, כשידוע שאנט-מן גילה את כוחותיו רק אחרי "אוונג'רס 2", כשברוס באנר כבר נטש – או האם בעצם הפרסומת הזאת מגלה לנו פרט עלילתי שלא נחשף עדיין בשום סרט, על שובו של באנר? האם אנט-מן גנב את הפחית סתם כדי לעצבן את האלק, ואם כן, האם הוא מודע לכך שקשה מאוד לשלוט על ענק ירוק ויש מצב שאנשים ייפגעו או ימותו בגלל ההשתוללות של הענק ברחובות? והאם באמת אפשר לשתות דרך המסכה הזאת?! אני מרגיש שהאוונג'רס טיפה ויתרו על היושרה שלהם בשביל הפרסומת הזאת.
רשמית, לא היו פרסומות ל"באטמן נגד סופרמן" בסופרבול הזה, אבל היו פרסומות לטורקיש איירליינס. שהחליטה לפרסם טיסות למטרופוליס ולגותאם. וזה די מוזר. כלומר, זאת חברת תעופה אמיתית, שבוחרת לפרסם את עצמה באופן כזה. אני לא מרגיש מאוד בטוח לטוס בחברה שהדובר שלה הוא לקס לותור. הטורקים יודעים מה התפקיד שלו בסרט?
אני לא יודע אם בן אפלק מצוין או גרוע כאן: הוא נראה משועמם ומאולץ, כאילו הוא לא רוצה להיות שם. ואני לא יודע אם זה מכוון או לא – אם לבן אפלק אין סבלנות להצטלם לפרסומות, או שהוא מגלם באופן ממש מוצלח את ברוס וויין שאין לו סבלנות להצטלם לפרסומות כי יש לו דברים חשובים יותר לעשות.
"אקס-מן: אפוקליפסה" הביא פרסומת, נו, אפוקליפטית. וזה נחמד, אבל אלה האפקטים שהולכים להיות בסרט? זה יפה, אבל זה נראה כמו סרט אנימציה, ולא כמו סרט שאמור להיראות כאילו הוא מתרחש בעולם האמיתי.
בפרסומת של "היום השלישי 2", רולנד אמריך מצא דרך חדשה להשמיד מקומות מפורסמים, יאי!
ל"ספר הג'ונגל" המחודש יש טריילר מלא חדש, והוא עדיין נראה מהמם, אבל נשמע… פחות. לא יודע, יש משהו לא מתאים בחיות פוטו-ריאליסטיות פותחות את הפה ומדברות בקול של ביל מאריי. אהבתי יותר את הסרט הזה כשלא ראיתי את החיות מדברות.
"דרך קלוברפילד 10" הוא סרט שטיילר אחד הספיק לי כדי לדעת שאני רוצה לראות אותו, וכל מידע נוסף עליו כנראה מיותר. אם גם אתם לא רוצים לדעת שום דבר חוץ ממה שאנחנו כבר יודעים על הסרט, אל תצפו בזה.
ויש גם "צבי הנינג'ה 2". שזה בערך כמו צבי הנינג'ה 1, רק שהגבירו את רוויית הצבעים ל-11.
ועוד 2 TVSPOT לטורקיש אירליינס
טורקיש אירליינס מגיעים עכשיו גם לגות'האם ומטרופוליס…
https://www.youtube.com/watch?v=TReIozZ1b10
https://www.youtube.com/watch?v=qpk8eSpRBnY
לגבי טורקיש
יותר מטריד המעבר החד שלהם ממארוול לDC…
שיצא הנוקמים 2, הם עשו סרטי בטיחות בטיסה עם הגיבורים של מארוול (לא השחקנים עצמם, אבל הדמויות מהסרט) ועכשיו הם זורקים אותם ועוברים לDC?
לא אמינים הטורקים האלה :)
קולין, כפרה, זה לא אישי... זה בשביל כל הכיתה
"שיצא הנוקמים 2…"
לא!לא!לא!
צריך לכתוב ולומר
"כשיצא הנוקמים 2…"
האות כ' בהתחלה היא קיצור ל- "כאשר יצא הנוקמים 2…"
ונכון שהשפה היא יישות אורגאנית שעוברת אדפטציות ומוטאציות ונכון שאין מעצבנים מנאצים של עברית,
אבל דווקא בדוגמה הזו מדובר בעילגות גרידא (כולה להוסיף אות אחת קטנה, כל כך קשה מילנייאלז?)
לא משנה כמה חכמים, שנונים ומתוחכמים אתם-
הכל בטל אם אתם כותבים "ש…" במקום "כש…"
סליחה קולין, סליחה כולם, פשוט הייתי חייב.
אתה יודע מי עוד היה נאצי? היטלר!
(ל"ת)
זאת הייתה בין התגובות היותר מיותרות שקראתי.
(ל"ת)
גם בן אפלק
עשה מעבר בין מארוול לדיסי.
הקרב על המילקי
נוסח גיבורי על?
הקולות נוראיים, זה כן,
אבל העיבוד ל-Bare Necessities גרם לי לחייך הרבה.
מה הביסטי בויז עשו רע
שרק סרטים לא מעניינים משתמשים בשירים האדירים שלהם?
בנוסף, קרנג!
ורוקסטדי.
(ל"ת)
החיות נראות פתאום קצת פחות אמינות
וספציפית כריסטופר ווקן נשמע מוזר , כאילו הקליטו אותו בתוך מקלט
זה כמובן לא מוריד אף ציפיה שלי מהסרט הזה והעיבוד המוזיקלי באמת נפלא
סתם תהייה
פרסומת באורך של 2.5 דקות בסופרבול לא עולה כמו תקציב חודשי של מדינה קטנה? רוב הפרסומות אורכות 30 שנ' ואלו שבאורך דקה לרוב משותפות. דיסני התחרפנו?
הם לא הקרינו את הטריילר המלא בסופרבול.
הם הקרינו פרסומת רגילה של חצי דקה שהיא בעצם פרסומת לטריילר המלא שעלה לרשת במקביל.
ספר הג'ונגל נראה מגניב.
כ"כ הרבה חיות, כל מה ש"המבול" הבטיח ולא קיים, הבן של "חיי פיי" ו"כוכב הקופים", הנין של "ג'ומנג'י". תענוג לחובבי הז'אנר.
(יש מצב שכתבתי פעם משהו בסגנון)
אז רונלד אמריך עשה את מה שאני אהבתי לעשות בSim City
הוא אשכרה זרק את הבורג' חאליפה על לונדון!
לרגע קראתי את זה כSin City
ואז תהיתי מתי היה שם קטע שבו זרקו את הבורג' חאליפה על לונדון.
כי זה דבר כל כך הגיוני לעשות!
החייזרים אומרים: לפוצץ בניינים גבוהים לא עבד. אז בואו ניקח בניינים גבוהים ממקום אחד, נסחוב אותם לצד השני של העולם ואז נזרוק אותם על בניינים אחרים! זו בדיוק הדרך!
יכול להיות שהוא פשוט מקפל את העולם
כמו ב"התחלה". זה יותר קל.
ג'ף גולדבלום מוריד את המשקפיים ואומר בטון דרמתי:
"הם משחקים סטנגה עם הבניינים שלנו!"
אם אתה רוצה להשמיד את לונדון
אתה יכול להפיל על לונדון את גוש האדמה בגודל-לונדון הסמוך ללונדון, או פשוט להפיל על חצי לונדון את החצי השני. או, עוד יותר פשוט, לא להפיל עליה שום דבר, ורק לפוצץ את כל העיר כמו שהדגמת היטב שאתה יכול לעשות בסרט הקודם. לא יעזור, קשה לי מאוד להאמין שהסרט יספק סיבה הגיונית לכך שהיה צריך להפיל על לונדון את דובאי דווקא.
אולי אלה חייזרים עם תסביכים פוסט-אימפריאליים.
(ל"ת)
אולי זו אמירה פוליטית?
לנגן על החשש של מצביעי טראמפ ממהגרים ומוסלמים שמציפים את הגבול?
רציתם חומה בגבול עם מקסיקו מצביעי טראמפ? הא, נראה איך תתמודדו עם חייזרים שזורקים עליכם מהאוויר את דובאי.
אמ.
מצביעי טראמפ לא גרים בלונדון.
מה לא עבד בלפוצץ בניינים גבוהים?
אם אני זוכר נכון, זה דווקא עבד יופי.
מה שפחות עבד זה לשכוח להתקין קספרסקי.
יש לי עוד שאלה בקשר ליום השלישי השני
בהתחלה. סופרבול, המנון, ואז להק של מטוסים בשמים, ומיד אחריהם החלליות של החייזרים, שיורות לייזרים לכל עבר.
על מה הם יורים?!
אני יודע ש"רעים" בסרטים בסגנון הזה בדרך כלל לא מצטיינים בקליעה למטרה, אבל אם יש לך קבוצה קטנה ומהודקת של מטוסי קרב, לא היית יורה לפחות לכיוון הכללי שלהם? במקום זה, החייזרים האהבלים האלה יורים לכל הכיוונים – כולל רחוק ימינה והרבה שמאלה. מה לעזאזל. אני חושב שכל החייזרים שיכורים. או אולי שוב יש להם וירוס.
לדעתי זו עריכה שלא קשורה לסצנה
סתם בשביל הטוויסט של "אה, זה טריילר ל"היום השלישי 2"
מסורת
בלי קשר למכאניזם הירי , יש כאן רצף שוטים שמתייחסים למסורת של משחק הסופרבול(ועוד בפרסומת בסופרבול , מי היה מאמין?)
ההמנון , הדגל , הקהל , המטס המסורתי של ה"מלאכים הכחולים" (סתם לידע כללי , לא חמושים) ואז באים החייזרים ובמיטב המסורת של להטפל לסימבוליזם של המערב הנאור ומפוצצים את כולם (כן , את כולם , כלומר את כל מי שהלך לראות סופרבול או טייס של הבלו אנג'לס).
זהו , תרמתי את החצי סנט שלי.
בורז', יא טמבל, בורז'.
(ל"ת)
למה לתקן סתם ?
ج בערבית (برج – ברג', נהגה כמו BOORJ ) מקבילה ל-ג' שלנו, לכן הוא כתב נכון.
או שהיה פה רפרנס שפספסתי……
פספסת רפרנס
לסרט ברוז' מ2008
http://www.fisheye.co.il/movies/in_bruges/
או יותר נכון, לזה:
https://youtu.be/BQ7HjnBWA3A?t=40
טוב...מחילה מחילה
(ל"ת)
סרטון נחמד
איזה סרט זכה בסוף? אני רואה שהשתתפו אחלה סרטים.
האביר האפל.
http://www.fisheye.co.il/%D7%A1%D7%A8%D7%98-%D7%94%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%A2%D7%99%D7%9F-%D7%94%D7%93%D7%92-%D7%9C%D7%A9%D7%A0%D7%AA-2008/
"בבוקר מטוס מסחרי, בלילה הבאטווינג / המטוס הבלתי-נראה"
מסורת של גיבורי-על.
כן, בסרט של גיבורי-על שאחד מהם יכול לעוף ולשניים האחרים יש כלי-טיס מגניבים משלהם, בואו נפרסם את חברת הטיסה שלנו. אני די מאוכזב שהם עשו לזה פרסומת כאילו-רגילה רק ביקום של DC. היה פה הרבה פוטנציאל. נגיד משהו כמו:
ברוס וויין הצעיר נכנס למערה שלו עם אלפרד.
אלפרד: "לאן זה, מאסטר וויין?"
ברוס: "יש לי פגישה ביפן, אלפרד. אני לוקח את הבאטווינג."
אלפרד: "מאסטר וויין, דיברנו על זה. אתה אמור לשמור על זהותך בסוד. מה יגידו אנשים אם יראו את ברוס וויין יוצא מכלי הטיס של באטמן?"
ברוס: "אבל אלפרד! זה חדש ואני רוצה לנסות את זה! חוץ מזה, זה יפן, הכל שם מוזר! זה בטח יראה להם נורמלי לגמרי."
אלפרד: "מצטער, מאסטר ברוס. כל עוד אתה מייצג את עצמך ולא נלחם בפשע, תאלץ לטוס כמו כולם."
ברוס: "טיסה מסחרית?! פףףףף, LAME."
אלפרד: "טוב, כמעט כמו כולם. אני מכיר את החברה הטובה ביותר. יש להם אחלה של מחלקה ראשונה."
ברוס: *משלב ידיים ונאנח* "טוב, נו…."
קריין: "טורקיש איירליינס. כי גם האלטר-אגו שלך צריך לטוס איך שהוא".
לגבי "היום השלישי" – היי, פרסומת שמשודרת בסופרבול מתחילה בסופרבול! כל-כך מטא.
אני לא בטוח שברוס ויין יבחר לטוס לטוקיו דרך איסטנבול או אנקרה
דמות קומיקס, אבל יש גבול כמה אפשר לסספנד
מארוול יכלו לשחרר רק את השוט בסוף
שהם עומדים אחד מול השני וזה היה מספיק בשביל הייפ לחודשיים
לא בדיוק
אבל אז לא היה את הקטע האדיר שהשעון של טוני הופך לכפפת ברזל ןעוצר את הקליע של הwinter soldier…
פרייסלס(סצנה שלקוחה מהקומיקס אגב)
רגע, אז אם יש מאט דיימון, מה קורה עם ג'רמי רנר?
או שזו אמורה להיות סדרה נפרדת ולא קשורה? (או סרט חד פעמי שלא מתחבר לסרטים אחרים?)
זו סדרה-בת שמתחברת לסדרה הראשית
בנוסף ל"ג'ייסון בורן" מתוכנן גם המשך ל-Bourne Legacy עם רנר
בטוח?
הסרט עם רנר היה אמור להיות התחלה של סדרת-המשך, כן – אבל מכיוון שהוא לא כל כך הצליח, והצליחו להביא במקומו את הדבר האמיתי, נראה לי שהרעיון הזה נזנח. אין סרט בורן בעתיד של רנר, לפחות לא על פי ימד"ב.
לא בטוח
התכוונתי 'מתוכנן' במובן הכי חופשי של המילה.
במקור הסרט הבא בסדרת בורן אמור היה להיות ההמשך ל-Legacy, עם רנר ובבימוי ג'סטין לין, ואז כמו שאמרת – הביאו במקומו את הדבר האמיתי. בדיווח הזה של דדליין על השינוי בתוכניות כתוב שהסרט של רנר ולין נשאר בפיתוח. זה כל מה שאני יודע.
פוטבול, לא בייסבול
(ל"ת)
אהה לא משנה
(ל"ת)
אבל איפה ספיידרמן?!
יש לכם בחזרה את הדמות הכי פופולרית שלכם ואתם ממשיכים להסתיר אותו?! הקהל הרחב בכלל לא יודע שהוא בסרט ואיזה דרך יותר טובה לגלות להם את זה במהלך הסופרבול. מוזר.
סרט שלא מסגיר בטריילרים מראש את כל ההפתעות והעלילה שלו?!
מי ישמע.
אני אומנם מסכים איתך אבל אני מדבר מבחינה שיווקית
לא להראות את ספיידרמן נראה משונה בעיני בעיקר כשהמתחרים שלך הם באטמן וסופרמן לא יהיה הגיוני להראות שיש לך בסרט את גיבור העל הפופולרי ביותר בעולם חוץ משני אלו שנלחם נגד איירון מן וקפטן אמריקה בנוסף לכל ולגרום לעוד יותר אנשים לרצות לראות את הסרט שלך?!
אני חוזר על הערתי הקודמת.
אין צורה שבה אני יכול להתייחס לעובדה שקיים סרט שלא חושף את *כל* מה שיש לו להציע בטריילרים כדבר רע.
אבל זאת לא בדיוק חשיפה עלילתית, יותר בכיוון של טיזינג שיווקי
אבל גם להסתיר דמות ידועה זה סוג של טיזינג שיווקי
ראה ערך לוק סקייווקר וההדרה הכמעט מוחלטת שלו מכל הטריילרים של star wars.
עצוב אבל היום זה באמת נדיר
(ל"ת)
לא מוזר בעיניי
קודם כל, כמו שרד פיש אמר, חבל להסגיר מראש את כל ההפתעות.
אבל, בהנחה שהם לא יעמדו בפיתוי וכן ישחררו טריילר שכולל חצי שנייה עם ספיידרמן, דווקא הייתי מצפה שזה יהיה באיזור מרץ – כדי לגנוב תשומת לב מבאטמן\סופרמן.
גם הגיוני.
(ל"ת)
זה לא נחוץ.
העונה השנייה של דרדוויל תגנוב מספיק פוקוס מ"איש הפלדה ובאטמן רבים ואז משלימים".
הרבה פחות
כי דרדוויל פחות פופולרי מספיידרמן, ובעיקר כי זה לא אותו מדיום
לא בגלל דרדוויל החנבץ, אלא בגלל המעניש שבא לבקר.
(ל"ת)
עדיין
(ל"ת)
אם יש לי ניטפוק אחד על מלחמת האזרחים,
שאני חושב שנראה מדהים, זה שנראה שהכול מתנהל בוואקום ושיחסית למלחמה עם גיבורי על שיש להם היסטוריה של עשור בעולם הפנימי של מארוול, הגודל של האירוע נראה קטן מאוד, כאילו הם נפגשים ללכת מכות בחצר. ושוב לא מקבלים את הזווית של האזרחים הפשוטים, או הממשלה. זה כאילו העולם משמש תפאורה לגיבורים ואין משמעות לדברים שהם עושים. גיבורי על אמורים להיות מעוררי מחלוקת. אמורים לתת תקווה, או לחתור לצדק. אני לא יודע על מה נלחמים כבר ביקום של מארוול. בסדר, הממשלה מנסה לאכוף חוק שיביא לפיקוח על גיבורי על, אבל למה מקבלים את התחושה שמה שחשוב פה זה יחסי סטיב-באקי-טוני? זו אשכרה טלנובלה בתוך הקבוצה הזו של הגיבורים.
לאקס-מן אני סולח. המהות של האקס-מן משררת את עצמה במובן הזה, בגלל שהם באמת במאבק שעוסק בעצמם, המוטנטים, בתוך העולם שלהם. הרפרנס לאלוהים של אפוקוליפס מספיק בשבילי.
אם נתעלם מטרילוגיית האביר האפל, אני לא זוכר משהו מאז ספיידרמן 2 שהביא רגעים קטנים של גיבור על שלוקח תחת חסותו עיר והעיר מאמצת אותו. וחבל שהז'אנר זונח את זה, כי יש פה כל-כך הרבה פוטנציאל.
וזה למה אני אוהב את הפרסומות של טורקיש איירליינס ובאטמן נגד סופרמן. לגות'אם ומטרופוליס יש היסטוריה בפני עצמן. יש פה בניית עולם. מקבלים תחושה של ערים אמיתיות. הרגע שבו הנערים מצביעים על הסמל של העטלף בשמיים הוא כל-כך מה שהייתי עושה, אם הייתי בגות'אם, או החיוך אם הייתי רואה את סופרמן עף מעליי. והפסל של סופרמן שבנו במטרופוליס, שמזכיר את אטלס שסוחב את העולם, נותן כובד משקל בגלל אירועי איש הפלדה. וסתם רגעים קטנים, כמו מועדון. מי ידע שיש אנשים אמיתיים בעולמות האלה?
וזה ממשיך לטריילרים, כשמקבלים זווית ראייה של ברוס ווין/אזרחים לאירועי איש הפלדה, או שןמעים תוכניות אירוח שדנות על סופרמן. או כשסופרמן נמצא במקסיקו, או הכי חשוב – מגיע לסנאט כדי לתת דין.
אבל עובד למארוול, אז כנראה שאין להם סיבה לשאוף ליותר.
אני חושב שהסרט מסכים איתך, ועכשיו הוא בא לשנות
זה נכון שיש קונפליקט סטיב – בקי – טוני, וזה נכון שכל העסק כנראה יוזנק בין היתר מהנקודה הזו. אבל הסרט הולך להציג את העניין הזה של גיבורים שפועלים על דעת עצמם – ואפילו בלי שהעיר עצמה ששה לקבל אותם.
אני חושב שצריך לתת לסרט צ'אנס להראות שהוא מעבר לפני שאנחנו שופטים שהוא לא.
מאוחר מדי. התשתית מחורבנת.
על איזו עיר אנחנו מדברים בכלל? איפה הממשלה האמריקנית בכל הסיפור? למה רק עכשיו? למה, לא רק העיר או אמריקה, אלא העולם, לא הגיב איכשהו כשיצור ירוק ואל אסגרדי התחילו להסתובב בינהם?
"בניית העולם" בעידן אולטרון הייתה מהמביכות שראיתי. הם לא ניסו בכלל. הציגו סטרואטיפ מגעיל על עיירות באירופה עם שוטים של אזרחים בורחים בסלואו-מושן.
נחזור ל-DC. הקרב בסמולוויל עם הצבא האמריקני ובכלל, המעורבות של הצבא האמריקני שהוא שלוחה של הממשלה בפלישה חייזרית פתאומית, עד לסוף הסרט.
האנשים הדתיים במקסיקו שרואים בסופרמן ביאה שלישית של ישו ומנסים לגעת בו. ככה עושים את זה, מההתחלה.
למה האחים רוסו לא פרצו מוקדם יותר, למה? אם הם היו הביצועיסטים של פייגי היינו מקבלים את הפרנצ'ייז הגדול בכל הזמנים. במקום זה קיבלנו בדיחות של וודון.
תראה...
לא יודע אם קראת את civil war בקומיקס, שם היה רצף tie ins רק מהזוית העיתונאית, היה שם פוקוס גדול מאוד על דעת קהל שלוחצת ומניעה את כל העלילה, דמות מאוד מרכזית בסיפור שפועלת בתוקף ונחישות בשל מפגש עם אם שכולה וכניעה של אחד הצדדים נעשתה כשאזרחים מן השורה קפצו עליו כדי לעצור אותו.
בסרט לעומת זאת, קשה לשחזר את הסיפור הנ"ל. אני כבר לא מדבר על כך שהסקאלה שונה לחלוטין, כמות גיבורי העל בכל צד גבוהה משמעותית בקומיקס והסרט פשוט לא יכול לשחזר את זה. לא ניתן לדחוס event שלם שכזה לסרט של ~שעתיים, זה ייצא מטופש מאוד. דווקא הגיוני בעיניי להתמקד יותר בגורם המניע שיצר את הניצוץ בסרט הזה. התקווה שלי היא שמלחמת האזרחים תהיה סיפור הרקע הכללי של כל הphase הבעל"ט של מארוול.
אגב, לו זה היה קורה בעולם כאן ולאחר פלישת חייזרים ונסיון כיבוש של העולם היה מגיע ענק ירוק ואל רעם נורדי (בערך) ומצילים אותי, האינסטינקט הראשוני שלי כאזרח פשוט היה לומר תודה רבה ולכעוס על מי שמנסה להגביל אותם או להעניש אותם על כך שהצילו את העולם.
בקשר לטון, אני מבין שאתה חובב ריאליזם, אבל לא כל סרט קיץ חייב להיות מקביל לסרט שואה/ זוועות מלחמה… לפעמים אני פשוט רוצה סרט מגניב שייתן לי לצחוק, להנות ולצאת בתחושה טובה. זו אחת הסיבות לכך שsuicide squd מקבל תשומת לב רבה כ"כ
נסכם את במילים של פייגי, שנכנס למערבולת עם שפילברג וסניידר לפני כמה חודשים.
I've said a lot: I don't believe in the comic book genre. I don't believe in the superhero genre. I believe that each of our films can be very different."
"אמרתי את זה הרבה: אני לא מאמין בז'אנר של הקומיקס. אני לא מאמין בז'אנר של גיבורי על. אני מאמין שכל סרט שלנו יכול להיות שונה".
הבעיה שלי היא שפייגי לוקח החלטה מנקודת מבט של מה עובד ומה לא כבר מספר שנים. ראיתי אותו מתראיין על עידן אולטרון והוא התחיל לגמגם על מה הסרט מייצג.
הוא מדבר על להאמין בז'אנר ואם הוא יכול להחזיק לאורך זמן? הוא צריך לרצות להאמין, כדי שהסיפורים יהיו יותר טובים.
דווקא הבנתי את זה הפוך
הקונטקסט חסר לי, אבל אני הבנתי שהוא רוצה לומר שהוא לא מחוייב למוסכמות של ז'אנר מסויים רק כי הסרט שלו כלול בו.
שיבחת את האחים רוסו, אבל הסרט שלהם היה מרענן כ"כ כי היו איירון מן והנוקמים 1 (לדעתי גם ת'ור, אבל יש רבים החולקים עליי)- סרטים מעולים ומלאי הומור ואווירה קלילה יותר, שכשהם ברקע הניגוד בולט ותורם לתחושה.
לא כל סרט חייב בניית עולם מסיבית, לא הכל חייב להיות uber-מוסבר, רציונאלי וריאליסטי. בעיניי, עד גבול מסויים לפחות, ניתן להקריב כאלו דברים לטובת יותר זמן מסך עבור הדברים שעבורם רכשתי את הכרטיס. לא לזנוח כליל, כמובן, אבל לתעדף.
קונטקסט פה:
http://www.comicbookresources.com/article/feige-on-spielberg-snyder-comments-i-dont-believe-in-the-superhero-genre
והציטוט המלא לא מוסיף כלום. שפילברג אמר שז'אנר הקומיקס ימות ופייגי אומר שאנשים אומרים את זה הרבה זמן והוא בכלל לא רואה את חברת מארוול כחלק מז'אנר מסוים, אז אם לאנשים יהיה Fatigue, מארוול לא יהיו מושפעים מזה, כי יש להם הרבה דברים ייחודיים להציע.
מלבד הבעיה שלי שהיא המטרה של פייגי להמשיך להוציא סרטים עד שאיירון מן יוכל להיות אמיתי בעולם שלנו ולא להתמקד בסיפור של היקום שלו,
יש לי בעיה עם זה כי שזה יקום משותף שמתנקז כל כמה שנים עם סרטי אוונג'רס וצריך לעשות את המעברים האלה חלקים.
המעבר לאוונג'רס הראשון מסרטים יחידניים בוצע טוב מאוד, אפילו מצוין.
מהנקודה הזאת והלאה מארוול התפזרו לכל כיוון וגרמו ליקום להרגיש מבולגן, כשברצף סרטים, החל מאיירון מן 3 עד לקפטן אמריקה 2, קורים אירועים גלובליים וקוסמיים שלא מתחברים לכלום עד לאולטרון. בין חטיפת הנשיא האמריקני וכמעט-מותו של טוני, לאיום טילים גרעיניים והשמדת היקום, האוונג'רס חוזרים בשביל.. מטה קסמים של לוקי?
זאת בניית העולם שאני מדבר עליה ולמה אני רציתי את זה במארוול. כשאתה מפיח בעולם שמסביב לגיבורים שלך חיים ושומר על סיפור מתמשך, אתה לא צריך להתפזר עם עלילות מסובכות כמו להפוך כפר פולני למטרואיט ואתה לא גורם למעריצי הסרטים שלך – כמוני – לאבד את העניין אחרי Phase one כי אני צופה בפרנצ'ייז שאין לו סיפור.
מארוול הפרנצ'ייז היחיד בהיסטוריה עד עכשיו שמוציא סוגי סרטים שונים בתוך היקום שלו עצמו, לפי האחראי על החברה. כאילו הם חברת סרטים בפני עצמה.
כשאתה עושה את זה ורוצה לטעון שהכל קשור בעצם אתה מקריב את הסיפור בשביל המותג ואין לך סיכוי לייצר משהו איכותי באמת.
עכשיו, אני לא טוען שכל סדרת סרטים חייבת לשאוף להיות קונטנדורית לאוסקר, או לוותר על כל סוג הומור וקלילות, במיוחד חברת קומיקס, אבל אני מרגיש שמארוול היו יכולים להיות הרבה יותר טובים ממה שהם עכשיו, עם אותו קונספט של טון. והם טובים, אין ספק. אולי אני לא מעריץ שרוף כמו שהייתי, אבל ראיתי את כל הסרטים מלבד אנטמן ונהניתי ברובם (מלבד ת'ור 2) וממש נהניתי מחייל החורף כנראה שהם חושבים שהם לא יכולים לשלב הכל וזה ממש חבל כי אפילו דברים קטנים יכולים להוסיף כל-כך הרבה.
DC הוציאו חוברות של גות'אם ומטרופוליס היום, אחרי שהם הוציאו בחודש שעבר חוברות פריקוולס קומיקס לדמויות הראשיות. בחברות סוקרים את ההיסטוריה של הערים ונותנים סקירה על המתרחש בהן.
בין מתן סקירה על הגיבורים ועל איך תופסים אותם בעיר, טיזינג לאירועים ונבלים שצמחו ממקומות שמוזכרים, תמונות של קבוצת הכדורסל של גות'אם ועוד, נותנים לך משהו כמו זה שהפארק עם הפסל של סופרמן שמוקף בקירות עם שמות ההרוגים, בא לתת לאנשים הזדמנות להתאבל, אך גם להוקיר גיבורים שנולדו באותו יום. ולא מתייחסים רק לסופרמן, אלא גם לכבאים, שוטרים וסתם אנשים רגילים שפעלו בגבורה.
החוברות האלה זה Fan service במיטבו כמובן ורוב הסיכויים שצופי הקולנוע הרגילים לא ידעו על זה, אבל זה קאנון. וזה אומר שזה יכול לצוץ בהמשך. וזה נחמד לדעת שהם נכנסים עמוק והכל משפיע על הכל.
בעיניי זה נפלא
ראשית, קטונתי מלחלוק שעל שפילברג אבל בעיניי ז'אנר גיבורי העל לא ימות, הוא פשוט יהפוך לתת-ז'אנר בקולנוע, כמו קומדיות פעולה.
מלבד זאת, כל הפואנטה היא ליצור מגוון סרטים- גם כי זה הגיוני מבחינה כלכלית ומקסום קהל היעד, אבל יותר מכך, כי לא הגיוני שב*יקום* שלם, כל הסרטים יתמקדו בסגנון אחד וכוכב אחד. כמה סוגי סיפורים יש רק בארץ שלנו? כמה הגיוני לספר את כולם בדיוק באותה צורה?
לגבי הלוגיקה של התכנסויות הנוקמים- אני מאוד מסכים איתך וגם לי זה חבל, כנ"ל לגבי העובדה שסיפור הרקע של חשיפת האבנים לא בדיוק מרגש, אבל לגבי ארועים שלא מתחברים, אני מאוד בעד. אין שום צורך לדחוף את כולם לכל מקום, אחרת תיווצר רוויה ולא נהנה מקרוס-אוברים כ"כ, גם לא הגיוני שכולם בכל מקום כל הזמן. טוב מאוד שבונים הכל בנפרד, לאט לאט, ואז כשכולם ייפגשו כדי לקבל מכות מת'אנוס זה ירגיש אפי יותר.
אגב, גם לMCU יש tie ins אבל מעולם לא טרחתי לקרוא אותם, אולי שם תמצא יותר ממה שאתה אוהב.
בסופו של דבר הזמן יגיד.
אולי מחכה לנו "האימפריה מכה שנית" של האוונג'רס הראשון, עם מלחמת האינסוף והם סתם מעבירים זמן כדי לא להגיע לגבהים שיוציאו את כל האוויר עד אז. אני רק יכול לומר שלדעתי ברטרוספקט, הפרנצ'ייז של מארוול לא הולך להחזיק כיחידה שלמה ואיכותית.
זה קצת מוגזם לא?
אני אישית מאוד מתרשמת מזה שהפאזה הראשונה של מארוול הצליחה להחזיק מעמד כיחידה איכותית. כשאנחנו מדברים על יקום שמורכב מעשרות דמויות וסרטים (וזה הכיוון שאנחנו הולכים אליו) – אי אפשר שהכל הכל הכל הכל יהיה מושלם ואיכותי. זה פשוט לא ריאלי.
ז"א זה מגניב אם זה קורה, אבל זה לא ריאלי.
הציפיה שלי ממארוול זה שסטטיסטית יצא להם יותר סרטים טובים מחברות אחרות, ושהחיבורים יעשו את זה מספיק שווה כדי שנרצה לצפות גם בסרטים הפחות מוצלחים. (זה מה שגורם לי לצלוח בקושי את אייג'נט קארטר…)
החברה כבר גדולה מדי מכדי שנוכל להתייחס אליה כיחידה אחת, אז נראה לי יותר הגיוני להתחיל לפרק את זה ולהתייחס לכל חלק בפני עצמו.
אולי צריך להסתכל על זה כניסוי.
מארוול הם הראשונים שניסו והצליחו ליצור יקום משותף בקנה מידה כזה. אולי המבחן שלהם הוא בהצלחה ליצור כזה דבר מלכתחילה, ולא באיכות שנותרה אחרי X שנים עפ"י פרמטרים כאלה ואחרים.
הבאים שינסו את זה, כשיהיו כאלה, ילמדו (אולי) מהטעויות של מארוול וישפרו מה שצריך.אבל בתור ניסיון, הם בהחלט הצליחו.
כן, שמתם את זה בפרספקטיבה. ואגב,
מארוול הולכים להפוך עוד מעט לפרנצ'ייז המצליח בהיסטוריה מבחינת כסף שנצבר, לפחות בארה"ב. בהתחשב בהיסטוריה של הסרטים המצוירים של דיסני, סטאר וורס ועוד.. זה מרשים.
זה לא ממש נכון, הם הפרנצ'ייז הכי מצליח מבחינת קונטיניוטי זהה. סרטי פיקסאר למשל הרוויחו יותר, אבל הם לא בעולם עלילתי רציף אז הם לא נספרים כפרנצ'ייז בטבלאות האלו.
בכל מקרה אין ספק -MCU זאת תופעה בוקס אופיסית ושיווקית אדירה בכל קנה מימדים.
אבל אבל אבל
זאת המשמעות של פרנצ'ייז, לא?
לא אומרים שמארוול סטודיוס הם האולפן המצליח בכל הזמנים (ואין ספק שהוא לא). אבל למיטב הבנתי כשמדברים על פרנצ'ייז בעולם הקולנוע מדברים על אוסף סרטים שקשורים בינהם מבחינה תוכנית-רעיונית.
לכן לא משווים את זה ל"לוקאספילמס", אלא לסרטי "מלחמת הכוכבים" – אוסף של סרטים שיש בינהם קשר ישיר.
(אני אשמח לתיקון למקרה שאני טועה)
אני מסכים איתך.
אם כי אפשר להחליף את "קשר ישיר" ב"מתרחשים באותו יקום".
(אני לא אומר שזה יגרור השוואות מעניינות בין סרטים, שכן יש כאלה שמתרחשים באותו היקום אבל כמעט ולא קשורים אחד לשני, אבל זה בהחלט נותן לגיטימציה לדבר עליהם ביחד בהקשר הנ"ל.)
אגב mip, אני חייב לשאול, אתה במקרה מתרגל בטכניון? (או שסתם יש לכם את אותו ההנדל)
השאלה היא מהו קשר תוכני-רעיוני.
אם אתה מתכוון לקשר עלילתי רציף, או שימוש בדמויות מקור זהות (במקרה של ריבוט) אז כן, מארוול הוא הפרנצ'ייז הרווחי ביותר.
אבל השאלה אם זאת הדרך היחידה להסתכל על פרנצ'ייז. לא סתם נתתי את הדוגמה של פיקסאר, שבמשך המון שנים נמנעה במכוון לעשות סרטי המשך וכיו"ב. ועדיין, כל שנה יצא סרט של פיקסאר, עם במאים שונים אבל חזון אומנותי מאוד רציף וייחודי. אם יגידו לנו היום שנמו הוא הדג של משפחת סופר על, זה יהפול אותם פתאום ליותר פרנצ'ייז?
לא. כי פיקסאר הפכו למותג קולנועי, כמו שהיום מארוול הם מותג קולנועי. לעומת זאת, סרט אקשן של יוניברסל או קומדיה רומנטית של פארמונט אף פעם לא היו מותג קולנועי ייחודי, ולכן הם לא פרנצ'ייז (אלא חלוקה לפי אולפן).
" המון שנים נמנעה במכוון לעשות סרטי המשך וכיו"ב"
כלומר, 4?
מאוד מתחבר לביקורת שלך.
ת'ור וכל העולם שלו מבוססים על אלוהות והדת הנורדית, אז בעולם שבו הוא קיים זאת לא הוכחה לנכונות הדת הנורדית? אין עזיבה המונית של הנצרות בסקנדינביה? ולזה תוסיף את פלישת החייזרים ההמונית, ענק ירוק ורדיואקטיבי ואנדרואיד עם בינה מלאכותית. אז יש התקדמות עלילתית מפותלת והכל טוב ויפה, אבל איפה בניית העולם ואיפה התמודדויות מעניינות עם מציאות גיבורי העל הזאת.
גם אקס מן וגם באטמן-נולאן עשו בדיוק את זה, כל אחת בתחומה. גילוי האנושות אודות מוטאנטים והיחס כלפיהם הוא הציר שמניע את העלילה בסרטי אקס מן, ובאופן קצת דומה ההתמודדות של העיר גות'האם (פושעים, מאפיה, שוטרים, אנשי חוק וסתם אזרחים) עם הנוכחות והקיום של באטמן היה הציר שהניע את העלילה אצל נולאן. בגלל זה אלו היו סדרות סרטים מענייינות.
נכון מאוד.
ותראה, להתעסק בנושא ככה ברצינות זה לקחת סיכון, אבל אם כבר להיכשל, אז להיכשל כשמנסים לעשות דברים עם משקל.
וזה גם משתלם ליוצרים של הפרויקטים האלה בטווח הארוך, כי כמו שראינו עם איש הפלדה, זה שתעשה ci-fi ותוסיף ממד של שכבות ורגש לדמות ומאפיינים לעולם שמסביב לא מבטיח כלום, אבל זה משאיר פתח לכל-כך הרבה אפשרויות בעתיד, כמו שנראה עם באטמן נגד סופרמן. בגלל זה אקס-מן מצליחים להמציא את עצמם כל פעם מחדש. וכשאתה מצליח, אתה מגיע לגבהים אחרים מבחינת התפיסה של עולם הסרטים את הסרטים שלך.
מארוול נחמדים והכל, אבל כבר המון זמן שהם מוציאים סרטים שאין להם הד בעולם הסרטים. כמו עוד פרק בסדרה שאתה צריך לראות ורוב הסיכויים שתהנה ממנו, אבל לא יותר. הוא לא יגרום לך להביך את עצמך בקולנוע כשאתה מתחיל לבכות בגלל שבסוף עלייתו של האביר האפל, ברוס ווין, שעבר כל-כך הרבה חרא, סוף-סוף זוכה להיות שלם עם עצמו ולהשאיר את באטמן מאחוריו.
לא ממש,
צוין כמה פעמים שהמיתולוגיה הנורדית היא טעות שלנו, היינו פרימיטיביים מכדי להבין שהם פשוט חייזרים עם טכנולוגיה מתקדמת (אלוהי הפערים, מישהו?). אם כבר, הייתה צריכה להיות נטישה של כתות פגאניות נורדיות, לא?
שנית, כן, יש ענק ירוק וניסו לתפוס ו/או לחסל אותו בסרט הסולו שלו, ניסו לשלול מאיירון מן את החליפה שלו והצליחו לקבל חליפה לצבא ארה"ב- זוכר את השימועים בקונגרס? קפטן אמריקה עבד בשילד וכשהוא ניסה לפעול עצמאית ראינו מה קרה, האלמנה השחורה והוקאיי גם עובדים עבור הממשלה. היחיד שלא טיפלו בו יותר מדי הוא ת'ור שלא נמצא קבוע בכדה"א ואין יותר מדי מה לעשות נגדו, שלא לדבר שלגעת בו אומר לפתוח במלחמה עם ציוויליזציה חזקה ומתקדמת משמעותית משלנו.
חוץ מכל אלו, להבנתי מלחמת האזרחים תעסוק בהצעת חוק לרישום אנשים בעלי כוחות, כך שעומדים להתייחס לכך יותר.
האמת שאתה צודק, באיירון מן 2 (לפחות בחלקו) כן הייתה התייחסות כזאת. אבל זה נזנח, גם במהלך הסרט עצמו ובוודאי בהמשך הסרטים, עבור פריוויו ארוך מאוד ל-MCU.
למה שתהייה נטישה של כתות פגאניות אם הן מגלות שהאלים שלהם לא רק קיימים, אלא גם בעלי כוחות על (מזכיר קצת את התנועה הראלית). בכל מקרה בסרטים אין לזה ממש התייחסות.
וזאת הבעייה, MCU הציגו לנו חייזרים, פלישת חייזרים, מפלצות רדיואקטיביות, טכנולוגיות בינה מלאכותיות או פשוט בני אדם עם יכולת על אנושיות. מה שהציגו באטמן ואקס מן זה כלום לעומת זה. זה לא ממש מפותח בסרטים, גם האנושות עצמה והיחס שלה תמיד נשארת ברקע של הסרטים, וגם המקום של אותם גיבורים בעולם (אגב, אי אפשר פשוט להנחית את זה בסרט אחד- למשל, באקס מן 1 באמת קשה להבין את המניעים של מגניטו, אבל ככל שהסדרה ממשיכה הוא נדמה יותר ויותר כמי שדרכו נכונה וצודקת).
בסופו של דבר אני כמעט בטוח שגם ב-CA3 ישתמשו ברעיון של סימון גיבורי על בס"כ כקטליזטור למכות והצגת דמויות לקראת השלב הבא של MCU, באופן די דומה לאיירון מן 2 באמת.
בגלל זה אלו סרטים כיפיים למי שנהנה מהאקשן וההומור הפנימי, אבל בסופו של יום גם בינוניים להחריד.
למה תהיה נטישה? כי הם לא *אלים*.
אם יתברר מחר שהסיפור עם ישו באמת התרחש אבל הוא היה חייזר- זה שהוא קם לתחיה היה פשוט כי הוא היה בתרדמת והוא הלך על מים כי היו לו hover boots, לחילופין שלמשה היה מחולל שדות מגנטיים שקרע את ים סוף והוא לקח מנות קרב איתו להר בתרמיל, אני מעריך שרבים היו נוטשים את הדת, כי אין בה שום אלמנט אלוהי או מיסטי.
באותה מידה, למה ששבטים פרימיטיביים שלא נחשפו לתרבויות אחרות מאות שנים לא יעריצו אותנו? בעיניהם לנו יש כוחות על: אנחנו יכולים לעוף, להתרפא ממחלות, יש לנו נשקים מתקדמים וכו'
ואני מסכים שיחס האנושות תמיד נותר ברקע, אבל זה מעולה בעיניי. סיפורי אקס מן מוגדרים אך ורק כך- זה כל הסיפור שלהם כל הזמן. זה נחמד ומעניין, אבל זה כל מה שיש להם להציע. אני לא רוצה את הנוקמים כך, הם מתמקדים בנושאים האלו לפעמים אבל הטווח שלהם רחב משמעותית, חשש מהשונה והשתלבות, היחס בין ביטחון לחירות, התמודדות עם השלכות היצירה שלנו ועוד.
לגבי מגנטו- זו הבעיה הרצינית ביותר בMCU, אין נבלים רציניים. (לא, לוקי הוא לא נבל רציני והוא כבר לא ממש נבל.) הרעיון של אולטרון הוא נפלא ומחריד- הוא נמצא בכל מקום, עשוי מחומר שכמעט ולא ניתן להשמיד ושומר את התודעה שלו במקומות לא ידועים ביקום כך שלעולם לא ניתן להשמיד אותו לחלוטין. ואז לקחו ומיזערו אותו לנבל עם לשון עוקצנית מעט וחיסלו אותו תוך סרט אחד. לא יודע מה כיוון החשיבה שם, אבל נבלים טובים שלט מתים תוך שעתיים יכלו להוסיף הרבה לסרטים וכנראה לענות על מה שדיברת עליו.
אני מצטער אבל לדעתי הנושאים התמתיים האלו שכתבת שנמצאים ב-MCU, לא באמת נמצאים שם. כביכול אולטרון זה חשש מהיצירה שלנו, או היחס בין ביטחון לחירות, בין בחירה חופשית הרסנית להיעדר בחירה חופשית "בטוחה". אבל זה נשאר ברמת הטאג-ליין של הסרט בצורה נורא לא מורכבת.
זה פשוט לא באמת מעניין את היוצרים של MCU להתעסק בשאלות מהסוג הזה, יותר חשוב להם להוסיף סצינות אקשן , להציג עוד דמויות ומיני הסתעפויות עלילה לקראת האינפיניטי וורז. נראה שהסרטים האלו הם בסך הכל פריוויו מתמשך ולא המוצר המוגמר.
אני לא חושב שהבעיה היא בנבלים דווקא, הבעיה היא בעומק של העולם (וזה משפיע במיוחד על הנבלים). אותו דבר אפשר להגיד על הסינמטוגרפיה של הסרטים, שהיא נורא בנאלית בעיניי. איפה קורה הקרב הסופי של אולטרון? באיזו עיירה שנראית כאילו מישהו חיפש OLD TOWN בגוגל אימג'. אתה יכול להשוות את זה לאופן שבו נבניתה גות'האם אצל נולאן? גם מבחינת אקשן, הוא די סתמי. הקרב של אולטרון נגד קפטן אמריקה על המשאית, הוא קרב כל כך חסר סטייל, וגם נגמר במין דאוס אקס מאכינה של המגן והבלק ווידו (שלא נדבר שאותו דבר קורה בקרב בין אולטרון לת'ור עם וויז'יון והפטיש). אלו סצינות אקשן בלי נשמה.
MCU בוחר בכוונה ב-scope מאוד רחב. המון גיבורי על, התרחשויות כביכול כלל עולמיות, נבלים מכל הגלקסיה. אבל אין שום עומק לבחירות האלו וזה נשאר על פני השטח.
תודה שהרחבת את הנקודות שלי.
אני מקווה ש-DC ילמדו ממארוול ויש ציטוט שמביא לי המון תקווה מדבורה סניידר, אשתו של זאק. היא אמרה שהכוונה שלהם היא להבדיל את עצמם בז'אנר, ע"י אימוץ המורשת והאפיות של אולפני WB, מסרטים כמו הארי פוטר ושר הטבעות.
לגבי הטווח של הנוקמים: לא התכוונתי לומר שהוא בא לידי ביטוי כבר, רק שהוא קיים ולא מוגבל. קשה לי להאמין שנראה סרט שעוסק בנושאים כאלו לעומק באמת- אנחנו מדברים על סרטי קומיקס מסחריים שפונים ברובם לשכבת גיל צעירה בהבטחה לסרט אקשן. גם אקס מן לא היה בדיוק יצירת מופת, אפילו האביר האפל הוא לא בדיוק אודיסיאה.
מסכים לגבי הנוקמים 2, שהיה סרט נחמד ותו לא, בעיקר החמצה גדולה. אל תשכח, כשהscope גדול, נדרש זמן כדי לבנות כל שכבה אם רוצים להציג עומק. יש טעויות לא מעטות בדרך, אבל המסלול הכולל נכון בעיניי, פה טמונה ההבטחה האמיתית.
פיש אתה גאון
'כבכל שנה, נערך גם השנה הסופרבול, משחק הגמר בבייסבול, שבו הניו אינגלנד פטריוטס התמודדו מול דייויד בלאט ובסוף ניצח מייקל שומאכר בהארכה. אני לא מבין בספורט. ועכשיו לעניין: הפרסומות.'
רק בגלל המשפט הזה מגיע לך תואר העיתונאי הכי מצחיק, חד ושנון בחור הזה שנקרא ישראל.
אדיר.
תודה רבה, ולא.
אני מסרב לקבל את המחמאה הזאת.
לי זה נראה יותר כמו ירידה עצמית מאשר נסיון להיות חד ושנון.
חוסר הבנה בנושא כלשהו הוא לא סיבה לגאווה, במיוחד נושא פופולרי, כייפי ורחב כמו ספורט מקצועי.
טרחן much?
בדיחה. זה הכל.
בקשר לספר הג'ונגל, מעבר לחיות
הרקע אפילו יותר מרשים. הכל ממוחשב. שום דבר לא צולם בטבע הכך נעשה על במה.
אגב, סתם הבנה שחלחלה אליי בעקבות סטארוורזמניה ומארוולמניה.
דיסני מחזיקים גם בזכויות לסרטי אינדיאנה ג'ונס, מתי אתם מהמרים שנזכה לריבוטים/רימייקים/סיקוולים/פריקוולים?
2020
(ל"ת)
פרסומת אינטראקטיבית
הפרסומת של קוקה קולה הופקה בשיתוף עם במאי/יוצר ישראלי (רועי כפרי) בצורה אינטראקטיבית – דווקא דיי מגניבה:
https://helloeko.com/t/coke?publisherID=yb
הוא גאון!
אני מכיר אותו כבר המון זמן מיוטיוב והוא מצחיק ממש … הומור No sence כזה.
התכוונת להגיד non-sense או שיש סוג הומור חדש שאני לא מודע עליו?
חביתוש.
כן :(
התפלק שגיאת כתיב מביכה …
חייב להגיד שהפרסומת לקולה גרמה לי להעריך פחות מארוול
גם עם באטמן וסופרמן זה ככה אבל משהוא בשוט הזה שבו ההאלק שותה קולה גורם לו להיראות כמו תמונה שהיו יכולים לשים במילון ליד המילה "התמסחרות".
לא יודע מה איתך
אבל בעיניי זה היה צפוי מאוד. אנחנו מדברים על דיסני, מסחור זה שם המשחק.
יותר מסצנת הגילוח הלא קשורה של הנוקמים אולטרון?
(ל"ת)
Linkin Park's 'In the End' Sung by 183 Movies
Linkin Park's 'In the End' Sung by 183 Movies
זה פשוט מעולה.
ערוך בצורה מופתית.
https://www.youtube.com/watch?v=98ikpBr9_nQ
יש טרנד לאחרונה בהוליווד
אם עד לא מזמן סצינת השיא בשוברי קופות כללה קרן אור/חשמל ווטאבר ענקית שמשוגרת לשמיים, אז עכשיו הטרנד הוא לשאוב כל מיני בניינים ומכוניות למעלה ולהפיל אותם. זה היה בman of steel, רובוטריקים 4, סופר 8, ועכשיו רואים את זה גם באקס מן וביום השלישי 2.
אבל מאז ומתמיד הייתי פריק של הדברים האלה, בתור אנימטור בפרט.. טכנית זה תמיד מרשים אותי.
ווואי התקופה הזו של הקרן לייזר
נורא ואיום …
אוף טופיק: ג'וני דפ הוא דונלד טראמפ
"מצחיק או למות" הצליחו לגייס קאסט מרשים בשביל סרט פארודי שמתאר סרט שדונלד טראמפ יצר בשנות ה80 בהתבסס על הספר שלו. בתפקיד דונלד טראמפ: ג'וני דפ.
אם יש לכם 50 דקות פנויות, הביקורות הפעם (בניגוד לסרט שלהם על סטיב ג'ובס) חיוביות ביותר. כנראה שכאשר משקיעים בסרט יותר משבוע לצילומים אפשר להשיג תוצאות טובות יותר.
ואחרי צפייה: ההופעה הכי טובה של ג'וני דפ בתקופה האחרונה (הרבה יותר מ"חוקי הפשע")
וגם שאר הסרט מצחיק, אם כי לא קורע מצחוק אלא יותר קורע את דמותו של טראמפ לגזרים.
"Thank God For AIDS!"
גארי מארשל ממשיך במסע שלו לצלם את כל לוח השנה
והפעם הגיע התור של יום האם
חי פעמיים פעמיים
שנה שעברה היה את הסרט "חי פעמיים" בו התודעה של בן קינגסלי עברה אל ריאן ריינולדס. עכשיו יש טריילר לסרט "Criminal" בו התודעה של ריאן ריינולדס עוברת לקווין קוסנטר. לא, אין קשר ביניהם. כנראה ריאן ריינולדס אוהב להשתתף בניסויי העברת-תודעה. עכשיו צריך רק סרט שלישי שבו מחזירים לבן קינגסלי את התודעה שלו מקווין קוסטנר. חוץ מזה מככבים גם גל גדות וגארי אולדמן.
אני מניח שהתפקיד של ריינלודס מאוד קטן פה
הוא לא מקבל אפילו קרדיט בסוף. חוץ מזה… קווין קוסטנר, סרטי מיליניום והבמאי הישראלי הגרוע אראיל פורמן הם מספיק בשבילי לראות מראש מה הסרט הזה הולך להיות…
אייסמן היה אחלה מה יש לך :(
(ל"ת)
אייסמן היה הופעת משחק אחת טובה והרבה כלום מסביב.
(ל"ת)
מה שכתבת על ספר הג'ונגל מדויק מאוד
הויזואליה של הסרט הזה היא כנראה עבודת האנימציה הממוחשבת הכי טובה שראיתי*, וגורמת לאווטאר להיראות כמו תאטרון בובות מגוחך. לא חשבתי שהישג טכנולוגי מדהים כזה יהיה חיסרון, אבל כנראה שזה לא עובד טוב בתור סרט עלילתי מונפש. קולות הדיבוב האנושיים נשמעו נורא תלושים ומשונים- כאילו אתה יושב בגלובוס מקס נתניה, ותקלה טכנית עירבבה את הסאונד של סרט אחד עם הויז'ן של סרט שני. מעניין אם אני אצליח להתגבר על זה, כי זה המראות המרהיבים בסרט הזה לגמרי קנו אותי- אני רוצה לראות אותו על מסך גדול.
*יש לסייג, ולומר שהמחמאות האלו נכונות בעיקר על בעלי החיים והטבע שברקע. מוגלי -כמו כל דמות אנושית באנימציה ממוחשבת- נראה רובוטי ולא אמין. יש בו גם משהו מעוות בפרופורציות הגוף, אם כי יכול להיות שזה מכוון (ילד-קוף פראי וכו').
אומייגאד
עכשיו כשבדקתי את זה, הבנתי שמוגלי הוא למעשה הבשר ודם היחיד בסרט. זה נורא מוזר, יש כמה רגעים (למשל- 0:59) שהוא נראה ממוחשב וחסר-חיים לחלוטין. בכל מקרה, יצאתי טמבל- אתם מוזמנים לרגום אותי בבליסטראות האינטרנט.
סביר מאוד להניח שבחלק מהזמן הוא ממוחשב.
ב-0:59 הוא כנראה לא, אבל הבנתי למה זה נראה לך. אני חושב שכל פריים בסרט הזה עבר כל כך הרבה עיבוד שגם מה שאמיתי נראה כאילו הוא לא, ואולי זה מכוון.