מחצית מ-2023 כבר מאחורינו ואם נדמה היה שכל התותחים הכבדים כבר מאחורינו ("ספיידרמן: ברחבי ממד העכביש", "גיבורה בהפתעה"), קיץ 2023 מפשיל שרוולים ומראה לנו איזו עונה, למרות התחרות הקשה מצד עונת האביב, היא מלכת הבלוקבאסטרים.
האביב. זה עדיין האביב. אבל יש לא מעט סרטים מעניינים, מגניבים ומסקרנים גם בקיץ, אז בוא נצא לדרך.
יולי
ברוקר
מתי בישראל: 6 ביולי
שני בחורים שמנהלים עסק מחתרתי של אימוץ תינוקות (נו, מי מאיתנו לא חילטר בעבודות מוזרות) יוצאים למסע בדרכים עם האֵם הביולוגית של אחד מאותם תינוקות במטרה לראיין את המשפחה הפוטנציאלית החדשה שלו.
אם ספרתי נכון, "ברוקר" הוא סרטו ה-15 של הירוקאזו קורה-אדה (לא כולל סרטים דוקומנטריים וסדרות טלוויזיה, אחת מהן עלתה השנה בנטפליקס ודיברתי עליה בסיכום חצי השנה), סרט שמגיע אלינו בזמן שביפן סרטו הבא, ה-16 במספר, כבר עלה לאקרנים לפני כחודש. זה הופך את קורה-אדה לאחד הבמאים העסוקים בתעשייה, וכנראה גם העקבי ביותר מביניהם בכל הנוגע לאיכות: מאז "סיפור משפחתי" ב-2013 מנהל קורה-אדה רומן פורה בתחרויות השונות של פסטיבל קאן, ואם אתם אומרים "טוב, זה לא כזה הרבה", הוא ביים מאז 8 סרטים – וכל אחד מהם זכה בפרס יוקרתי ולמצער הועמד לאחד שכזה (מלבד השטנץ הצרפתי שלו, שזה מאוד אירוני אם חושבים על זה).
כל זה רק כדי להגיד דבר אחד: אם עד עכשיו התעלמתם מקורה-אדה, כדאי שתפסיקו. האיש מביא סיפורים אנושיים ומרגשים והוא משתמש בטכניקות בימוי שמוציאות מהשחקנים שלו את המיטב, ועיצוב תפאורה אצלו הוא כזה שניתן רק להביט ולקנא בו.
העיר הזאת
מתי בישראל: 6 ביולי
עיבוד קולנועי לאופרת ראפ ישראלי שהיא מחווה לסרטי פילם נואר בלשיים, ובו ג'ו חלפון, בלש ציניקן בעיר מושחתת, יוצא לחקור את תעלומת הרצח של בחורה צעירה.
הטריילר מבטיח סרט מאוד שונה בנוף הסרטים הישראלי (ותכלס, בכלל) – איפה עוד אפשר למצוא דוגמאות לאופרת ראפ בקולנוע או בתיאטרון, כאלה שמחלטרות כמחווה פארודית לסרטי נואר? העובדה ש"העיר הזאת" יוקרן מסחרית בישראל ולא ימצא את עצמו בהקרנות קאלט מזדמנות למעריצים בסינמטקים היא או פלא או מעידה על צעד (נוסף) בכיוון הנכון בכל הקשור להפצות סרטים נישתיים תוצרת הארץ.
משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון
מתי בישראל: 13 ביולי
אל הסרט הלפני-אחרון (עד שהם יחליטו אחרת) בסדרת "משימה בלתי אפשרית" מגיע הסיינטולוג המטורלל כשהוא רוכב על גל ההצלחה של "אהבה בשחקים: מאווריק" (1.4 מיליארד דולר בקופות) ועל כנפי האהבה הגדולה שלה זוכים סרטי "משימה בלתי אפשרית" האחרונים. מעבר לכך, בימים אלה שבהם לא ברור מתי נקבל ג'יימס בונד חדש, "נקמת מוות" נכנס יופי טופי למשבצת של סרט אקשן יוקרתי שחובה לראות על מסך כמה שיותר גדול. הימור שלי? אם זה לא יהיה הלהיט הקופתי הגדול של השנה זה רק כי הוא יזדנב, ולא בהרבה, אחרי "האחים סופר מריו".
ההילולה
מתי בישראל: 13 ביולי
מה שהתחיל כסדרת טלוויזיה על משפחתו וחבריו של שלום אסייג הצעיר התפתח ברבות השנים לקומדיית בורקס בכיכובן של דמויות מוקצנות במבטא כבד והומור ירוד. יש כאלה שאוהבים את זה, ויש כאלה כמוני שמתעלמים מהקיום של זה ומעבירים ערוץ בכל פעם.
ועכשיו, אחרי ההצלחה של "לשחרר את שולי", נראה שעוד קומיקאים עם סדרות טלוויזיה מנסים את מזלם בקולנוע, וכך בדיוק אנו צפויים לקבל את "ההילולה", סרט ש… אה… סרט שאני מניח שימשיך את קו המסורת של "שולי" כקומדיה חתרנית נגד הממסד שקהל המבקרים לא יודע להתמודד איתה.
פסטיבל הקולנוע ירושלים
מתי: 13 ביולי – 23 ביולי
פסטיבל הקולנוע ירושלים, שיכלול שלל סרטים מפסטיבל קאן וגם סרטים מסקרנים אחרים שעוד לא הקרינו בארץ, יתקיים בין ה-13 ל-23 ביולי – וגם השנה הוא ייערך בירושלים. למה אי אפשר פעם אחת לערוך את פסטיבל הקולנוע ירושלים במזכרת בתיה? אנטישמים.
אופנהיימר
מתי בישראל: 20 ביולי
סרט על אבי הפצצה הגרעינית (זה בניגוד ל"אבי, הפצצה הגרעינית", הלוא הוא אבי שוורץ-ביטון מהמכולת ברחוב הנביאים) שעיקר ההייפ סביבו הוא שזה הסרט החדש של כריסטופר נולאן, מה שמבטיח משחקי זמן ובום בום גדול ויפה על מסך גדול ויפה. חוץ מזה נוכל לחזות במצעד של כוכבים שמגלמים אנשים שיש עליהם ערך בוויקיפדיה (ספרתי לפחות 29 כאלה).
נשמע מאוד מעניין והכול, אבל כזה, נולאן – אתה לא רוצה לעשות סרט אחד בסבבה כזה? קומדיה רומנטית חמודה? סרט סטלנים בקולג'? אפשר אפילו לזרוק מסע בזמן אם אתה מתעקש, אבל אחי, אתה חייב להירגע.
ברבי
מתי בישראל: 20 ביולי
במקביל ל"אופנהיימר", אתייצב כמו חייל נאמן לסרט שאני מאמין שאולפני וורנר הציבו נגד "אופנהיימר" רק כדי לשים אצבע משולשת לשותף הקודם שלהם, סרט עם קמפיין היח"צ המגניב של השנה וקאסט כוכבים מרשים (וגם מייקל סרה פה). סרט שההייפ סביבו כל כך גדול עד שכמעט ודאי שלפחות אחד מהקהלים שלו צפוי לצאת מאוכזב. השאלה היא מי: המבוגרים שלא יקבלו את סרט המטא הציני שהם חושבים שהוא אמור להיות, או שמא הילדות הקטנות שחושבות שהן הולכות לסרט על ברבי ויקבלו סרט מטא ציני?
הם שיבטו את טיירון
מתי: 21 ביולי (נטפליקס)
ג'ון בוייגה חוזר לשורשים עם מד"ב נוסף מהשכונות (אחרי "השכונה VS חייזרים"), והפעם על קבוצת חברים שמוצאת עצמה כחלק מקונספירציה ממשלתית שאני מאמין שקשורה לשיבוטים אבל לכו תדעו, אולי השם (והטריילר) מטעה. התסריט המקורי היה ברשימה השחורה עד לפני כמה שנים, ורשימת הסרטים שהשפיעו עליו, לדברי הבמאי, כוללת את "לקום אתמול בבוקר", "נפוליאון דינמיט", "הם חיים" של ג'ון קרפנטר ו"משהו עוקב אחריי". רשימה מעניינת.
טירה רדופה
מתי בישראל: 27 ביולי
הדבר הכי מפתיע (אותי לפחות) לגבי הרימייק הזה, הוא שסרט האימה-הרפתקאות הזה שמבוסס (שוב) על מתקן של דיסניוורלד (והראשון שיגיד "אה לא רם זה בעצם דיסנילנד" או משהו כזה אזרוק עליו סיר רותח כי לא אכפת לי) יופץ בבתי הקולנוע ולא ישירות בדיסני פלוס, וגם שהושקעו בו 157 מיליון דולר!
אני פשוט לא רואה את הסרט הזה מכסה את התקציב שלו, שיקר יותר מ"ברבי" ו"אופנהיימר" שעלו "רק" 100 מיליון דולר כל אחד. כלומר, הטריילר נראה נחמד ואני בעדו – אבל 157 מיליון דולר? על זה?
נוסע מהגיהנום
מתי בישראל: 27 ביולי
סרט ובו ניקולס קייג' זוכה לעשות את הפרצוף המטורף שלו הרבה יותר מהרגיל, כי הפעם הוא מגלם נוסע במונית שמאיים על הנהג (ג'ואל קינמן) תחת איומי אקדח להסיע אותו לכל מיני מקומות, הכל כחלק מאיזשהו משחק קטלני. יובל אדלר שלנו ("בית לחם" המצוין) מביים, ויש לי תחושה שנקבל כאן בי מובי חביב למדי.
ועוד ביולי:
מרמדיוק (6.7, בקולנוע): זוכה האוסקר ג'יי קיי סימונס ופיט דיווידסון משתפים יחד ב-אהההה מה זה הזוועה הזאת ולמה זה נראה ככה.
בגוף שני (6.7, בקולנוע): גרמניה 🇩🇪 זוג צעיר ונורמטיבי נוסע לאי מבודד שם הם לוקחים חלק במשחק זהויות. זה התקציר הרשמי, אל תסתכלו עליי ככה.
הרוע שבפנים: הדלת האדומה (6.07, בקולנוע): סרט נוסף בסדרת האימה שיצר ג'יימס וואן עם פטריק וילסון בתפקיד הראשי ושהיא לא "לזמן את הרוע".
חף מפשע (6.7, בקולנוע): צרפת 🇫🇷 כשאישה מתעתדת להתחתן עם אסיר שאותו הכירה בחוג תיאטרון שהיא מפעילה בכלא, הבן שלה יעשה הכול כדי לוודא שזה לא יקרה.
אהבה איטלקית (6.7, בקולנוע) איטליה 🇮🇹 ארבעה זוגות מגלים שהכומר שחיתן אותם הוא לא באמת כומר. כעת עליהם להחליט האם להינשא מחדש או… אתם בטח במתח מה האופציה השנייה… או שלא.
האדמה רועדת (6.7, בקולנוע) נורווגיה 🇳🇴 סרט בן חצי עשור על חוקר רעידות אדמה שעושה את העבודה שלו.
עוברות את הגבול (6.7, בקולנוע): ארבע חברות אמריקאיות ממוצא אסייתי, אחת מהן מגולמת על ידי סטפני שו, נוסעות לסין כדי לאתר את האימא הביולוגית של אחת מהן. סת' רוגן ואוון גולדברג מפיקים, סתם שתבינו את הז'אנר.
ריח של נקמה (6.7, בנטפליקס) צרפת 🇫🇷 פועל במפעל בשמים מבריח בשמים יוקרתיים מתחת לאף (חה חה) של הבוסים מלמעלה.
Resident Evil: Death Island: (ב-6.7, בקולנוע): יפן 🇯🇵 סרט בסדרת "האויב מבפנים" אבל באנימציית CGI.
אהבה לכל עונה (7.7, בנטפליקס) הפיליפינים 🇵🇭 שני ידידים, בחור ובחורה, בלי הרבה מזל בתחום הרומנטי, מחליטים לקחת סיכון ולחפש אהבה שוב.
חותנים בהפרעה (7.7, בנטפליקס): מנהל בנק יבשושי עתיד להינשא לאהבת חייו, אך כשהסניף שהוא מנהל מוחזק בשבי על ידי פורעי חוק בשבוע החתונה, החתן הטרי מאמין שהחותנים החדשים שלו אחראים לכך.
מר מכונית ואוצר הטמפלרים (12.7, בנטפליקס) פולין 🇵🇱 אם חשבתם שהכותרת מוזרה חכו שתקראו את התקציר הארוך והרשמי בימד"ב.
לעוף על אפריקה: חברות מעל הכול (13.7, בקולנוע): ג'אנקנימציה, הפעם עם ציפורים. אם מישהו פה זוכר שזה המשך לסרט קודם שקראו לו "לעוף על אפריקה" – אתם שקרנים.
השועל (13.7, בקולנוע) גרמניה 🇩🇪 שליח שמגויס לצבא הגרמני במלחמת העולם השנייה מוצא גור שועלים פצוע.
מעופפת (13.7, בקולנוע): פיה שהולכת לאיבוד בעולם האמיתי נעזרת בילדה בת 12 כדי לחזור הביתה. לא רבים יודעים, אך זה סרטו האבוד של פרנק קפרה.
קופסת הציפורים ברצלונה (14.7, בנטפליקס) ספרד 🇪🇸 זוכרים את "קופסת הציפורים" עם סנדרה בולוק? אז זה, רק בברצלונה (ובלי סנדרה בולוק).
טקטיקה של אהבה 2 (14.7, בנטפליקס) טורקיה 🇹🇷 אסלי חושבת שנישואים זה בלוף, אבל אז כשחבר שלה מסכים איתה, היא מנסה לגרום לו להציע לה נישואין. אינשאללה קוראים לחבר שלה ראסמי ולחברים האחרים שלהם קוראים דוגרי ובאמשלי.
ה(כמעט) אלילים מבאהיה קולורדה (19.7, בנטפליקס) מקסיקו 🇲🇽 שני בניו של מישהו בשם ולנטין מוקירים את מותו באמצעות המכוניות המיוחדות שלו.
#מאהב_צרפתי (20.7, בקולנוע) צרפת 🇫🇷 שף צרפתי עוזב הכול וטס לקוריאה בעקבות אובססיה לשפית קוריאנית. לא קריפי בכלל.
אומאמי (20.7, בקולנוע) צרפת / יפן 🇫🇷🇯🇵 שף צרפתי עוזב הכול וטס ליפן לאחר שכמעט ומת בעקבות אובססיה לשף יפני. שמעו אני לא אחד שמאמין בצירופי מקרים, אבל העובדה שזה ו"#מאהב_צרפתי" עולים אצלנו לאקרנים באותו סופ"ש מעלה כמה וכמה סימני שאלה.
גרגירי חול (20.7, בקולנוע) ישראל 🇮🇱 ילד במשפחה קשת יום מפרסם שירים ברשת תחת זהות בדויה.
הנסיך וסינדרלה (20.7, בקולנוע) נורווגיה 🇳🇴 שוב סינדרלה, הפעם עם הרבה יותר שלג.
בובה של בועה | The Beanie Bubble (21.7, באפל+): קריסטין גור (הבת של אל גור) והמוזיקאי אל קוּלאש, שמסתבר שהם נשואים, מביימים סרט על טירוף בובות הביני בייביז. אליזבת בנקס, זאק גאלילוגאלילייפיניקס ושרה סנוק מככבים.
אבי החתן (27.7, בקולנוע): רוברט דה נירו במעין גרסה הפוכה של "פגוש את ההורים", ובה הוא מגיח בהפתעה לסופ"ש עם ההורים של כלתו.
בלש על שמונה (27.7, בקולנוע): ג'אנקנימציה, הפעם עם חרקים שחוקרים תעלומות.
החיים הם סרט (27.7, בקולנוע): איטליה 🇮🇹 מערכת היחסים של במאי סרטים עם משפחתו באיטליה של 1956.
מבוא לאושר (27.7, בנטפליקס): שנה לאחר גירושיה, מורה בבית ספר מצטרפת לקורס הישרדות בטבע, שם היא מוצאת את עצמה מחדש.
זמן שאול (27.7, בנטפליקס): גרמניה 🇩🇪 בעולם מד"בי אישה נאלצת לוותר על 40 שנה מחייה בגלל חוב ביטוח, ובעלה מנסה בכל דרך להשיבן.
נגעת נרצחת (27.7 ביולי): חברים מוצאים יד חנוטה ומזמנים באמצעותה רוחות של מתים. ואז אני בטוח שהם יוצאים איתן לבלות ומתרחשים רק דברים טובים.
המופלאה: הרפתקאות ליידי באג וחתול שחור (27.7): סרט שמביא למסך הגדול את גיבורי "המופלאה: הרפתקאות ליידי באג". הילדים הקטנים שלכם יודעים במה מדובר.
היום נדבר על היום ההוא (27.7, בנטפליקס): אינדונזיה 🇿🇦 דרמה רומנטית שהיא פריקוול ל"יבוא יום ונדבר על היום". נראה שהיום הגיע. הכול מטומטם.
השוד הקטן של נונו הגדול (27.7, בנטפליקס): דרום אפריקה 🇮🇩 חייל משוחרר מגויס לכנופייה של ברון סמים והולך לבצע, ובכן, תנחשו.
אוגוסט
חיים שלמים
מתי בישראל: 3 באוגוסט
סרט הביכורים של סלין סונג (שיצרה את "השחף" של צ'כוב בסימס 4. באמת) ומבית A24 אודות שני חברי ילדות מסיאול שמתאחדים בתום שני עשורים וחצי של נתק, כשכל אחד מהם במצב מאוד שונה בחייו. על פניו מסתמן כמו סרט דרמה חביב וטיפוסי, אבל הביקורות סביבו זה החלק המעניין: נכון לכתיבת שורות אלו, "חיים שלמים" עומד על 97% עגבניות טריות על סמך 147 ביקורות. הסרט מקרין גם בפסטיבל ירושלים.
צבי הנינג'ה: טירוף המוטנטים
מתי בישראל: 3 באוגוסט
ממשיכים את טרנד האנימציה שהתחיל עם "ספיידרמן: ממד העכביש" והמשיך עם "לא רעים בכלל", "משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות", "החתול של שרק – משאלה אחת ודי" ו"האזרח קיין", טרנד שבו האולפנים גילו שניתן (ואף רצוי) לעשות סרטי אנימציה שאשכרה יתיישנו היטב, ואפילו לא צריך לשרוף על זה כל כך הרבה כסף. המצטרפים החדשים הם צבי הנינג'ה בסרט מקור מספר השד-יודע, רק שהאחד הזה נראה כיף.
גראן טוריסמו
מתי בישראל: 10 באוגוסט
זוכרים את "מחוז 9"? גם ניל בלומקאמפ לא, כי הנה הוא עושה סרט שמעבד למסך הגדול את סדרת סימולטור הנהיגה מבית סוני, במידה וחשבתם ש"ברבי" יהיה הסרט עם המותג הכי טיפשי בכתבה הזאת.
מכיוון שאין עלילה במשחקי ורוום ורוווום, הסרט של "גראן טוריסמו" לא באמת יעסוק בגראן טוריסמו, אלא באחד ששיחק בגראן טוריסמו. שיחק כל כך הרבה, למעשה, שהוא החליט לנסות את מזלו במסלולי מירוצים אמיתיים. וזה עבד לו: על הבחור האמיתי שהסרט מבוסס עליו יש ערך מרשים מאוד בוויקיפדיה.
לב של אבן (Heart of Stone)
מתי בישראל: 11 באוגוסט (נטפליקס)
מותחן ריגול חדש בנטפליקס בכיכובה של גל גדות שמגלמת סוכנת מודיעין בשם רייצ'ל סטון שיוצאת להגן על מק'גאפין בשם "הלב" (ומכאן משחק המילים בשם המקורי של הסרט, "Heart of Stone". פחות עובד בעברית… ולכן נטפליקס עד כה החליטו לא לתרגם את שם הסרט).
לפי הטריילר (שנדרשו ממני לא מעט כוחות נפשיים כדי לצלוח את כולו) הוא נראה בעיקר כמו מדבקת ניקוטין לסם שהוא "משימה בלתי אפשרית". טום הרפר ("השמיים הם הגבול") מביים, כך שלא הייתי כוסס ציפורניים לקראתו.
בלו ביטל
מתי בישראל: 17 באוגוסט
שמעו, אם "הפלאש", סרט המולטיוורס הגדול של DC ששוחרר לאקרנים באמצע ביוני, נכשל בקופות כמו שאני נכשל לפתוח את שקית הניילון בסופר מבלי להרטיב את האגודל עם הלשון, אני מפחד לדעת מה יהיה גורלו של "בלו ביטל": גיבור על שאף אחד לא מכיר ושיוצא לאקרנים באמצע אוגוסט היבש. יתרה מכך, הטריילר רחוק מלהבטיח חוויה מסעירה ששווה לצאת עבורה מהבית.
מלך הקופים
מתי בישראל: 18 באוגוסט (נטפליקס)
מפיצים יקרים, בקשה לי אליכם: נכון "The Lion King"? אז לא, הוא לא מלך האריות – הוא "המלך האריה". אני מניח שמאוחר מדי לתקן טעות בת כמעט 3 עשורים, אבל באמת שאני לא יודע מדוע גם "The Monkey King" הפך להיות "מלך הקופים"; הוא לא מלך של קופים. הוא קוף שהוא מלך. זה לא כזה קשה, בחייאת.
בכל אופן, סרט האנימציה החדש הזה מבוסס על "המסע למערב", אחד מארבעת הרומנים הסיניים הקלאסיים (ושתאמינו או לא, "דרגון בול" מבוססת עליו בחופשיות. רבה. מאוד) והוא מגיע אלינו מבית אותו סטודיו שעשה את "מעל ומעבר לירח" – סרט שמדי פעם אני מאזין לחלק מהשירים בו ושבסך הכול אני זוכר אותו לטובה. טריילר רשמי מבית נטפליקס עוד אין, אבל טריילר באיכות נמוכה דווקא כן, והוא מסתמן כמו סרט אקשן-הרפתקאות לא רע בכלל.
גולדה
מתי בישראל: 24 באוגוסט
הלן מירן מגלמת את גולדה מאיר בסרטו החדש של גיא נתיב (הלא הוא ג'יימס מצוות רוקט בדיבוב העברי של פוקימון בתחילת הדרך) שיתרחש על רקע מלחמת יום כיפור. עוד לא ידוע אם גולדה מאיר תתקשר לסאדאת ותגיד לו "תיכנע עכשיו או שתתכונן להלחם" עם רמי הויברגר כמשה דיין אומר "דיין בדיוק", אבל אפשר לקוות. הסרט גם פותח את פסטיבל ירושלים.
ועוד באוגוסט:
אימה במצולות 2: התהום (3.8, בקולנוע): אני לא יודע אם זה ג'ייסון סטייטהאם שממש שונא כרישים או שכרישים ממש שונאים את ג'ייסון סטייטהאם.
משפחה במסכה (3.8, בקולנוע): נורווגיה 🇳🇴 באתי לכתוב שזה עוד סרט ג'אנקנימציה לשרוף איתו זמן בחופש הגדול, אבל החלטתי שדי, זה לא הוגן. צריך להפסיק לשפוט מראש כל סרט אנימציה מאולפנים שאני לא מכיר. והאחד הזה (שעוסק במשפחה של גיבורי על) אפילו זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל טורונטו לילדים, ועל פי הטריילר הוא גם נראה לא רע בכלל (והוא רק 76 דקות). כל הכבוד לי שככה נתתי הזדמנות ולא ביטלתי מראש את הסרט.
מבצע קוקוריקו (3.8, בקולנוע) מקסיקו 🇲🇽 ג'אנקנימציה לילדים עם תרנגולות או משהו.
מאסטר שפית (3.8, בקולנוע): צרפת 🇫🇷 אני מדמיין או שעולים אצלנו השנה יותר סרטי שפים שעוברים משבר חיים מאשר סרטי גיבורי על? ומתי נקבל סרט על שף שהוא גיבור על? קיצר זה סרט על שפית שמקבלת בעל כורחה עבודה במרכז קליטה למהגרים צעירים.
לגדול עם ההורים (3.8, בקולנוע): נערה לזוג הורים בעלי צרכים מיוחדים נאלצת להתמודד עם גיל ההתבגרות. נו, יכול היה להיות גרוע יותר. לפחות היא לא שפית.
המזח (3.8, בקולנוע): ישראל 🇮🇱 במהלך מלחמת יום כיפור, ניטש מאבק במוצב בין מפקד צעיר (דניאל גד) שרוצה להילחם עד הסוף המר גם כשהסיכויים של כולם לשרוד הם אפסיים, ובין רופא מילואים (מיכאל אלוני) שרוצה להציל את חיי הפצועים. אם זה מצלצל לכם מוכר, מדובר בעלילה של סדרה חדשה מבית התאגיד (שהזכרנו אותה בקטנה בעבר) שעדיין לא עלתה לשידור אבל מופיעה, משום מה, בלוח ההקרנות של המפיצה הישראלית יונייטד. אנחנו יודעים שלסדרה צפויים 5 פרקים. האם כולם יוקרנו בקולנוע בתור סרט אחד ארוך, או שמה מדובר בהקרנה מיוחדת של פרק או שניים? נגלה בקרוב.
100 דברים להספיק לפני שאתה הופך לזומבי (3.8, בנטפליקס): יפן 🇯🇵 סרט שעולה לנטפליקס במקביל לשידור סדרת אנימה עם אותו שם (שניהם מבוססים על מנגה שרצה מאז 2018), אודות עובד משרד פשוט ללא שאיפות בחיים שמוצא עצמו באפוקליפסת זומבים. במקום לבכות על מר גורלו, הוא מנצל את האפוקליפסה כדי לחיות את החיים שמעולם לא היו לו ולהספיק לעשות את כל הדברים שתמיד רצה ולא הספיק.
העתיד (10.8, בקולנוע): ישראל 🇮🇱 ד"ר נורית בלוך, פרופילאית ישראלית, מפתחת אלגוריתם שמאתר חשודים שמתכננים לבצע פעולות טרור. לאחר שמחבלת פלסטינית צעירה מתנקשת בשר התיירות והחלל הישראלי, ד"ר בלוך נפגשת עם המחבלת במטרה להבין את אישיותה ולתקן את האלגוריתם. נעם קפלן ("מנפאואר" שיהונתן אהב מאוד) כתב וביים. מוקרן גם בפסטיבל ירושלים.
מסביב לעולם ב-80 יום (10.8, בקולנוע): עיבוד נוסף לספרו של ז'ול ורן, אבל באנימציה ועם חיות וזה נראה ככה. בהצלחה.
מתקפה חזיתית (10.8, בקולנוע): שני חיילים מלווים אזרחים דרך "כביש המוות" בבגדד במטרה להביא אותם למקום מבטחים. נשמע כמו מותחן דרמטי כבד? ובכן, אחד החיילים הוא ג'ון סינה, השני הוא ג'קי צ'אן והבמאי הוא סקוט וואו ("Need for Speed", "הבלתי מנוצחים 4" שתכף נגיע גם אליו). התוצאה נראית כמו "שעת שיא" פוגש את "מקס הזועם: כביש הזעם" ואני ממש לא אומר את זה כתלונה.
אדום לבן וכחול מלכותי (11.8, באמזון פריים וידאו): עיבוד לרומן להט"בי שכתבה קייסי מק'ווינסטון, ובו בנה של נשיאת ארה"ב (שאותה מגלמת אומה ת'ורמן) ואחיו הקטן של היורש לכתר הבריטי מפתחים מערכת יחסים רוויית יצרים.
ציפור לבנה: סיפור פלא (17.8, בקולנוע): סרט שמשום מה קשור ל"פלא" על אף שלמראית עין, אין לכך סיבה. סיפורה של צעירה יהודייה במלחמת העולם השנייה שמתחבאת בבית משפחתו של אחד מחברי כיתתה.
דרקולה: מסע הדמים (18.8, בקולנוע): דרקולה, הפעם על ספינה. לא קומדיה רומנטית, נגיד כך. מבוסס על פרק מתוך הספר המקורי (הוא עוּבַּד גם כפרק לא רע בכלל בסדרת הטלוויזיה קצרת הימים "דרקולה" של סטיבן מופאט עבור ה-BBC).
דוגי סטייל (17.8, בקולנוע): כלב נטוש מתאגד עם כלבים נטושים אחרים כדי לנקום. שציפור תחרבן על ראשו של מי שתרגם "Strays" ל"דוגי סטייל".
אלה והנסיך בעקבות אבן החיים (17.8, בקולנוע): משהו עם סינדרלה ועכבר לא יודע.
היורשת (17.8, בקולנוע): צרפת / קנדה 🇫🇷🇨🇦 רגע לפני פשיטת רגל, צעירה מאתרת את אביה שניתק עמה קשר ומגלה שהוא טחון.
צוות לעניין (17.8, בקולנוע): בובה מעץ ובובת צמר של כלב יוצאות למסע יוצא דופן ברחבי ניו יורק. לפי ימד"ב, מבוסס על רעיון של אחד התסריטאים שכתבו את "צעצוע של סיפור" המקורי.
עשרה ימים: חלק 2 (18.8, בנטפליקס): טורקיה 🇹🇷 מוקדם יותר השנה יצא בנטפליקס סרט על עורך דין שהפך לחוקר פרטי. אז זה ההמשך שלו.
את מה-זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי (25.8, בנטפליקס): סרט קומדיה עם אדם סנדלר, ולמעשה עם כל שבט סנדלר המורחב: אשתו ג'קי סנדלר (שלא מגלמת פה את אשתו, זו תהיה בכלל אידינה מנזל) ושתי הבנות שלהם סיידי וסאני (שדווקא כן מגלמות את הבנות שלו).
גן עדן של טעויות (17.8, בקולנוע): סרט שכתב, ביים ומככב בו צ'ארלי דיי החמוד שמגלם כפיל של שחקן קולנוע מפורסם שאליו הוא מתחזה על סט הצילומים באופן זמני עד שהשחקן ישוב לעבודה, אלא שאז השחקן מת. נשמע מעניין, הבעיה שהסרט זכה ל-16% עגבניות טריות מצד המבקרים ו-39% מצד הקהל. אאוץ'.
במלכוד (24.8, בקולנוע): ליאם ניסן בסרט נוסף מז'אנר סרטי ליאם ניסן, והפעם בתוך מכונית. בסרט, בעוד ניסן מסיע את שני הילדים שלו, פצצה מוטמנת מתחת למכונית שלהם (שהיא, אגב, מכונית מסוג ניסן! סתם, זו מרצדס. איזה פספוס) ואם הוא לא יישמע להוראות המפוקפקות מהטלפון יהיה בום בום גדול. הטריילר נחמד.
חברים בחופשה 2 (25.8, דיסני+): סרט המשך לקומדיה המטומטמת ההיא מלפני שנתיים עם ג'ון סינה, על זוג משעמם ולחוץ בחופשה במקסיקו שמכיר זוג של מופרעים שממררים את חייהם הרבה אחרי החופשה. הפעם סטיב בושמי מצטרף.
נקודת שיוויון 3: הפרק האחרון (31.8, בקולנוע): רגע, מתי היה "נקודת שיוויון 2"?
Black Lotus (31.8, בקולנוע): סרט אקשן גנרי שמבקרים לא טרחו לראות והקהל העניק לו 12% עגבניות רקובות, אודות יוצא כוחות מיוחדים לשעבר שמגן באמסטרדם על בתו של שותפו שנהרג. מתישהו יונייטד יעדכנו אם יהיה לזה שם בעברית.
ספטמבר
הנזירה 2
מתי בישראל: 7 בספטמבר
סרט המשך ל"הנזירה" (בעצמו חלק מיקום "לזמן את הרוע") שבכל הקשור לסרטי אימה, היה על הצד האחלה. הסרט הקודם הרוויח 365 מיליון דולר בקופות (סכום ש"הפלאש" יכול לחלום עליו) והוא הרווחי ביותר בזיכיון "לזמן את הרוע". אבל משהו אומר לי שזה לא יקרה הפעם: סרטי "לזמן את הרוע" איבדו קצת את המומנטום שלהם בשנים האחרונות, ויש לי תחושה ש"לזמן את הרוע" הרביעי יהיה האחרון בסדרה.
רדופים בוונציה
מתי בישראל: 14 בספטמבר
הסרט השלישי של בסדרת הרקול פוארו של קנת' בראנה, הפעם עם ספר שעוד לא עובד לקולנוע, קאסט קצת פחות מזהיר של כוכבים ווייב של אימה. ייתכן שהמסגרת המצומצמת הזו תאפשר לבראנה ליצור סרט מוצלח יותר מהשניים הקודמים. בכל אופן, עדיין יש לנו פה שמות מעניינים כמו טינה פיי, ג'וד היל, ג'יימי דורנן, קאמיל קוטין (שתככב בתפקיד די מרכזי גם ב"גולדה"), מישל יאו ואחרים.
היה היה פשע
מתי בישראל: 14 בספטמבר
כן, זה סרט נטפליקס יפני אבל תקשיבו שזה נראה אדיר.
מטומטם, אבל אדיר. מדובר בסרט ובו כיפה אדומה לוקחת על עצמה תפקיד של בלשית כדי לפתור תעלומת רצח שקשורה בסינדרלה. הסרט נראה, ויזואלית, כמו כל רימייק לייב אקשן של דיסני מהשנים האחרונות, אבל כיף כמו שזה צריך להיות. סמכו על היפנים שיידעו לעשות דברים כמו שצריך.
סעי בובה
מתי בישראל: 22 בספטמבר.
מחצית מצמד האחים כהן מביים קומדיית מסע בדרכים על שתי חברות שזקוקות לחופשה ומסתבכות עם עולם הפשע בהתאם למסורת הכהנ-ית. מרגרט קוואלי וג'רלדין ויסוונת'ן בתפקיד הראשי, וגם ביני פלדסטין (ידעתם שהיא אחותו של ג'ונה היל?), פדרו פסקל (ידעתם שהוא לא אחותו של ג'ונה היל?) ומאט דיימון פה. רק מהטריילר הוא נראה יותר מוצלח מ"הטרגדיה של מקבת" שביים האח השני.
גן קופים
מתי בישראל: 28 בספטמבר
סרטו החדש של אבי נשר. הפעם אדיר מילר מגלם סופר שירד מגדולתו ומנסה לעשות קאמבק ולהרשים את בחירת לבו שבדיוק התאלמנה. לשם כך הוא זקוק לשחקנית שתעמיד פנים שהיא חוקרת תרבות, ולתריסר ביצים (מינוס תריסר הביצים).
מפרץ ההרפתקאות: סרט העל
מתי בישראל: 28 בספטמבר
את הראשון חיבבתי מאוד וגם זה החדש נראה כמו סרט הרפתקאות מהנה. הקונספט שבו גורי הכלבים מקבלים כוחות על נשמע כמו טייק מעניין על סרטי גיבורי על, ואומנם הסיבה העיקרית שאני הולך לסרט הזה היא כי הבטחתי לבת שלי, אבל בתכלס בא לי גם.
מתחרים
מתי בישראל: מתישהו בספטמבר
זנדאיה מגלמת אלופת גרנד סלאם שמנהלת משולש רומנטי עם בעלה וחבר הילדוּת שלו. נשמע מטומטם והטריילר לא גורם לי לחשוב אחרת, אבל זה סרט של לוקה גואדנינו והתסריט היה ברשימה השחורה אז מה אני מבין מהחיים שלי? אולי מסתתרת פה יצירת מופת.
ועוד בספטמבר:
יום וחצי (1.9, בנטפליקס): שוודיה 🇸🇪 שוטר דולק בעקבותיו של אדם שחטף את גרושתו כדי להתאחד עם בתם.
החתונה היוונית שלי 3 (7.9, בקולנוע): הסרט השלישי בסדרת החתונה היוונית שלי (7 שנים אחרי הסרט השני ו-21 שנה אחרי הראשון) לוקח את המשפחה היוונית לטיול ביוון. זה כמו "הסנדק 3" שבו כל המשפחה המורחבת מבקרת סוף סוף בסיציליה. כן, השוויתי עכשיו את "החתונה היוונית שלי" ל"הסנדק".
תלות עצמית | Self Reliance (8.9, דיסני פלוס): סרט הביכורים של ג'ייק ג'ונסון כבמאי, עם ג'ונסון עצמו, אנדי סמברג ואנה קנדריק. יודעים מה? לא אכפת לי מה העלילה, לי זה מספיק (ואם אתם מתעקשים: בחור מהמר על החיים שלו במשחק ששווה מיליון דולר, וכדי לשרוד הוא צריך כל הזמן להיות בחברת אנשים. כן, זו קומדיה).
פינוקיו שמי (14.9, בקולנוע): זוז הצידה גיירמו דל טורו, ככה עושים סרט פינוקיו אמיתי: עם אנימציה שנוצרה במחשב שמריץ וינדוס 98. למה בכלל זה עולה פה לאקרנים כשאפילו ברוסיה (היכן שהופק) הוא יצא ישירות ל-DVD? לא ברור.
אהבה ממבט ראשון (15.9, בנטפליקס): שני צעירים שנפגשים ומתאהבים בטיסה מלונדון לניו יורק מאבדים אחד את השני במכס.
ילדי פרברים 2 (27.09, בנטפליקס): צרפת 🇫🇷 המשך ל"ילדי פרברים" שעוסק בשלושה אחים שלומדים לשרוד בפרברים.
קטן עליהם (28.9, בקולנוע): סרט אנימציה הרפתקאות גנרי לכל המשפחה עם חיות, מה שאומר שכנראה יש חופשת בית ספר בזמן הזה. בטח סוכות או משהו.
בלתי נשכחים 4 (כנראה בספטמבר, אולי באוקטובר. בוודאות בארץ): סילבסטר סטאלון, ג'ייסון סטיית'האם, דולף לונדגרן, 50 סנט, איקו אוואיס ("הפשיטה"), מייגן פוקס ועוד כוכבי אקשן מתכנסים יחדיו לסרט נוסף בסדרה בה הם משחקים ברידג' ומחפשים מה לקנות למסיבת בר מצווה של הנכד.
סרטים שנכון לעכשיו אין להם תוכנית הפצה בישראל
7 ביולי:
אמא אדמה | Earth Mama: דרמה מבית A24 אודות אֵם חד-הורית צעירה שנאבקת, בעודה בהיריון, להחזיר לחזקתה את שני ילדיה שנמסרו לאומנה. כדי לעשות זאת עליה להוכיח שהיא שומרת חוק ואדם אחראי, מה שלא כזה פשוט כשהכסף דוחק. יוקרן בפסטיבל ירושלים הקרוב.
Biosphere: קומדיית מד"ב על שני חברים הכי טובים שעושים שטויות, נהנים מהחיים ומסתגלים לעובדה שהם שרדו אפוקליפסה וכעת הם שני בני האנוש האחרונים בכדור הארץ.
14 ביולי:
Theater Camp: קומדיה שעוסקת בצוות של מחנה תיאטרון כושל. לאחר שהמייסדת נכנסת לתרדמת, הבן חסר הניסיון שלה טרוי מנסה בכל כוחו למנוע מהמחנה להיסגר. הטריילר מצחיק.
16 ביולי:
איך אתה חי?: יפן 🇯🇵 סרטו האחרון של מיאזאקי יוצא לאקרנים ביפן בעוד כלום זמן, ואין לו אפילו טיזר (מתוך בחירה מכוונת של האולפן) ובניגוד לסרטים הקודמים של האיש, לא נראה שהפעם מתוכננת הפצה בינלאומית במקביל.
21 ביולי:
Cobweb: סרט אימה, והנה כמה פרטים מעניינים אודותיו: הוא 88 דקות, התסריט היה ברשימה השחורה ב-2018 ומשחקים בו ליזי קפלן, אנטוני סטאר וקלאופטרה קולמן. העלילה עוסקת בילד בן 8 שמגלה בין קירות הבית שלו סוד נוראי ששמרו ההורים שלו במשך שנים (מלוואח פיצה? קלף צ'אריזרד נדיר אבל קרוע?).
4 באוגוסט:
Dreamin Wild: סרט ביוגרפי אודות הצמד המוזיקלי דוני וג'ו אמרסון שיצרו יחדיו עשרות שירים בשנות ה-70 אבל כמעט ואף אחד לא שמע עליהם עד המאה ה-21, אז הם התגלו מחדש וזכו לעדת מעריצים. עם וולטון גוגינס וקייסי אפלק בתור הצמד, וגם זואי דשנל פה.
חסרונות | Shortcomings: סרט הביכורים של רנדל פארק כבמאי מביא את סיפורם של צעירים אמריקאים ממוצא אסייתי שמנווטים ללא הצלחה בחיי האהבה והמשפחה, עם ג'סטין ה. מין (בן מ"אקדמיית המטריה") ושרי קולה (שמככבת גם ב"עוברות את הגבול"). יוקרן בפסטיבל ירושלים.
Problemista: מעצב צעצועים מאל סלבדור (חוליו טורס, שגם כתב וביים את הסרט) מנסה לשרוד בניו יורק, ומגלה שהתקווה היחידה שלו להישאר היא באמצעות אומנית מנוּדה ואקסצנטרית (טילדה סווינטון).
11 באוגוסט:
Jules: חייהם של מספר תושבים מבוגרים בעיירה נידחת מפנסילבניה (אחד מהם הוא בן קינגסלי) משתנים ללא היכר כשלעיירה מגיע אורח לא צפוי. האורח הוא קופיקו. סתם, לא. זה צ'יפופו.
18 באוגוסט:
Landscape with Invisible Hand: קורי פינלי, שסרטו הקודם היה דרמה כבדה על מעילת כספים בבית ספר ("חינוך רע"), חוזר בסרט חדש: קומדיית מד"ב עם חייזרים. טוב, בערך. על פי הטריילר, מדובר תכלס ברומן נעורים על שני צעירים שמנצלים הזדמנות כלכלית בעולם שנשלט על ידי חייזרים. מסקרן.
25 באוגוסט:
Bottoms: קומדיית סקס נעורים (ז'אנר הולך ונכחד) ובו שתי תלמידות מקימות מועדון קרב בתיכון כדי שיוכלו להתחיל עם מעודדות. מהבמאית/תסריטאית של "שבעה בייבי" אז כביכול זה אמור להיות טוב, אבל הטריילר לא מעודד.
The Hill: דרמת בייסבול.
1 בספטמבר
Mother's Milk: דרמה כבדה כזו על עיתונאית (הילארי סוואנק) שחוברת לבת הזוג של בנה (אוליביה קוק) כדי להביא לדין את אלה שרצחו אותו.
15 בספטמבר:
Camp Hideout: קטין גונב משהו מפושעים גדולים ומתחבא במחנה קיץ נוצרי שם הוא מכיר חברים חדשים. הצרות מתחילות כשהפושעים מגיעים למקום כדי לחפש אותו.
22 בספטמבר:
כסף טיפש: אולי הסרט עם הקאסט המרשים ביותר השנה מאחורי "ברבי" ו"אופנהיימר" – פול דנו, וינסנט ד'אונופריו, אמריקה פררה, ניק אופרמן, אנטוני ראמוס, סבסטיאן סטאן, שיילין וודלי, סת' רוגן, דיין דאהן ופיט דיווידסון (למה הוא חייב להרוס?). אז אתם ודאי שואלים את עצמכם לשם מה כל הטוב והיופי האלו התייצבו? ובכן, גיימסטופ, רדיט וכל סיפור השורט סקוויז המטופש ההוא מלפני כמה שנים. קרייג גילספי ("אני טוניה", "קרואלה") מביים.
It Lives Inside: סרט אימה על תיכוניסטית אמריקאית ממוצא הודי שנאלצת, בעל כורחה, להשלים עם השורשים שלה כדי לגרש שד שהשתלט על חברתה.
מה לגבי "לילה שקט", סרט הקאמבק ההוליוודי של ג'ון וו שצולם בלי דיאלוגים?
על פי ימד"ב הוא יוצא בספטמבר (בינתיים בספרד והולנד, אבל אני מניח שיהיו עוד טריטוריות אלא אם כן ישלחו אותו ישר לסטרימינג).
ואם כבר במאי אקשן – מה לעזאזל קורה עם החדש של גארת' אוואנס? כרגע אמור להיות בפוסט אבל אין טריילר, אין חדשות על תאריך הפצה, כלום.
קרב ברבי - אופנהיימר: הימורים
ברבי ינצח בקופות בענק. בביקורות בקטנה. יהיה איזה 10-15 אחוז יותר לטובתו ברוטן טומיטוז.
בימד"ב אופנהיימר ינצח, אבל סתם כי פשוט אי אפשר לנצח את נולאן באתר שהוא קנה ושיחד את כל המצביעים.
אני לא רואה שום סיכוי שברבי יקבל ביקורות חיוביות יותר מאופנהיימר
אופנהיימר נראה לי כרגע כמו סרט שהמבקרים הולכים לעוף עליו בטירוף, כשיש סיכוי שגם האוסקר.
ברבי, לעומת זאת, נראה לי כמו משהו שיקבל איזה שבעים ומשהו אחוז בעגבניות.
גם מבחינת הקהל, אני לא צופה הצלחה מי יודע מה לברבי.
העובדה שהסרט לא בדיוק ברור בנוגע למה הוא הולך להיות ומי בדיוק קהל היעד שלו בכלל, גורמת לי לשער שהרבה אנשים כבר ימתינו לשחרור ביתי ולא יסתכנו בללכת לקולנוע לסרט שבהחלט יש מצב שלא מיועד אליהם בכלל.
מצד שני, לאור העובדה שאופנהיימר הוא סרט דרמה ביוגרפית על מלחמת העולם השנייה בדירוג R, בהחלט יכול להיות שברבי יעקוף אותו, אבל זה עדיין לא אומר שהוא יהיה מי יודע מה שובר קופות.
לדעתי וורנר היו צריכים לשים את חולית 2 מול אופנהיימר, ואז חולית 2 היה עושה מאופנהיימר קציצות, בזה אני בטוח.
באומבך וגרוויג.
יש לי אימון בכל אחד מהם בפני עצמו, וכשהם ביחד – זה הרבה יותר ממוכפל. אני אתפלא מאוד אם הם יוציאו מתחת ידם תסריט לא טוב.
בעניין הקופות – יש כרגע הייפ ממש גדול סביב ברבי, ואין שום סיבה להניח שאנשים יחכו לצפייה ביתית.
וכן, גם לדעתי חולית 2 יצליח יותר משני הסרטים האלו. אבל מה יהיה באמת? מי יודע..
איפה ההייפ הזה?
אפילו פה באתר, אני לא רואה מי יודע מה דיבור על ברבי, בטח לא ברמה של ״הייפ ממש גדול״. כך שאין לי מושג איפה ההייפ הזה נמצא, כי אני אישית לא ראיתי אותו בשום מקום.
ולא טענתי שהתסריט לא יהיה טוב (שבעים ומשהו אחוזים בעגבניות זה לא ביקורות שליליות) אלא יותר שהסרט יהיה קצת מוזר מדי ולא ממש סגור על עצמו לגמרי, כך שהמבקרים (או לפחות חלקם) לא ממש ידעו איך לאכול את זה. כנ״ל לגבי הקהל.
אבל כמו שכתבת: מי יודע…
הייפ לא מבוסס על פי מה קורה בעין הדג
כל האינסטגרם שלי מפוצץ בברבי למרות שלא חיפשתי על הסרט כלום. מסע שיווק אגרסיבי ומוצלח.
הייפ זה משהו שבדרך כלל צריך לראות בכל מקום שקשור לקולנוע מיינסטרימי, ובכלל זה גם עין הדג
לפי מה שהבנתי מהתיאור שלך, לא מדובר על הייפ של הקהל שמתרגש לקראת הסרט, אלא על מסע שיווק אגרסיבי שבו וורנר לא מפסיקים לפמפם את הסרט בכל מקום.
רק שזה לא ממש משהו שאמור להעיד על רווחים כמו הייפ של הציבור.
אם ההייפ הוא לא של הציבור שמתרגש לקראת הסרט, אלא של מחלקת השיווק שרוצה שנחשוב שזה הדבר הכי מדובר עכשיו, אז זה יכול להביא רווחים אבל לא בהכרח (ויעיד בצורה מצויינת הפלאש שיצא רק לאחרונה ונכשל טוטאלית).
או שלא הבנתי את כוונתך כמו שצריך (הבהרה: אין ולא היה לי מעולם אינסטגרם).
לא הבנת אותי נכון. האינסטגרם שלי לא מפוצץ בפרסומות של וורנר ברוס. כל מיני אנשים שמעלים גרסאות משלהם לthis barbie is… וכו׳. הכל בעברית אגב. ודווקא מאנשים ועמודים שלא קשורים לקולנוע.
זה הסימן הכי טוב להייפ. כאשר ההתלהבות לא מגיע מקהל צפוי ומצומצם של חובבי קולנוע אלא מהקהל הרחב. הסרט זה הולך להצליח יפה.
אז למה ביוטיוב אני לא רואה דברים כאלה?
והיסטוריית הצפייה שלי ביוטיוב כוללת אחוז ניכר של תוכן שקשור לסרטים אמריקאיים, כך שאני מאמין שאם הייתה תופעה כזאת ביוטיוב זה היה מגיע אליי דרך האלגוריתם לעמוד הבית.
כך שמוזר לי שמה שאתה מתאר באינסטגרם לא הגיע לרשתות חברתיות אחרות דוגמת יוטיוב, כמו שבדרך כלל קורה עם הייפ.
דבר שני, אם הכל בעברית, אז זה לא אמור להעיד רק על הייפ ישראלי? והרי הייפ ישראלי לא מעלה מי יודע מה ברווחים (ויעיד הדרדסים מ-2011, שאצלנו היה אחד משוברי הקופות הגדולים ביותר בכל הזמנים, ולמרות זאת ברווחים הכוללים מכל העולם אפילו לא הגיע ל-600 מיליון).
בכל מקרה, נצטרך לחכות ולראות.
כבר היו לא מעט מקרים של סרטים עם הייפ והתרגשות מטורפת שבכל זאת נכשלו (או הצליחו בענק בפתיחה ואז פשוט התרסקו בענק), כך שלא הייתי ממהר להכריז בוודאות שהסרט הולך להצליח. להעריך אפשר, אבל אין פה וודאות. למעשה, בכל הנוגע לקופות, אף פעם אין וודאות לפני שסרט יוצא.
ראיתי גם הרבה באנגלית, אז לא הכל בעברית. יוטיוב אינה בדיוק רשת חברתית,
זו השוואה לא נכונה. והקטע שברבי הגיע אלי למרות שאני כמעט לא מחפש דברים שקשורים לקולנוע באינסטגרם, השימוש בו הוא יותר חברתי בשבילי. ואיכשהו עדיין ברבי מגיח מכל עבר.
טוב זה חסר פואנטה לכתוב נחכה ונראה, כלומר מן הסתם. אתה הערכת, אני הערכתי. הייפ ברשתות חברתיות זומדרך מעולה כדי לזרוק ניחוש מושכל אפ סרט הולך להצליח או לא
אני הערכתי
אתה התנסחת כאילו זו כבר עובדה וודאית שהסרט הולך להצליח (וכן, לפעמים כן צריך להוסיף ״לדעתי״ או ״אני מעריך״, כדי שלא יראה בצורה קצת מתנשאת כאילו אתה כבר יודע בוודאות מה הולך לקרות).
נראה לי מאד לוגי להניח שכל השיחה הזאת היא במסגרת הערכה והימורים. הרי גם אם כתבתי שהסרט יצליח יפה בלי להדגיש שמדןבר בהערכה, אני חושב שהגיוני להניח שזו נערכה. הרי הסרט עדיין לא יוצא, אף אחד לא יודע מי יהיה איתו. אין שום בעיה עם לכתוב ״אני מעריך״ אבל גם לא באמת הכרחי.
(ל"ת)
יש לבארבי הייפ
והוא בא לידי ביטוי לא באם הסרט מדובר באתר שעוסק בקולנוע, אלא אם אנשים מדברים עליו במקומות שבהם לא תמיד עוסקים בקולנוע.
3 אנשים שונים ביומיום שלי שאלו אותי לאחרונה על הסרט הזה, ואני רואה הרבה אזכורים שלו בטוויטר ובאינסטגרם מאנשים שאני לא עוקבת אחריהם בגלל קולנוע.
יש הייפ, השאלה רק אם הוא יתרגם להצלחה קופתית, וכמה גדולה היא תהיה. לדעתי כן, בעיקר אם הוא יקבל ביקורות טובות. אם הוא יצליח איפה שסרט לגו הצליח – לדבר גם ברמה הבסיסית של ״סרט על הדבר שהמון ילדים אוהבים״ וגם ברמת המטא של ״הסרט הזה בעצם מדבר גם למבוגרים ויש לו משהו אמיתי לומר״, אז השמיים הם הגבול.
רק אבהיר משהו
כשכתבתי שאני לא רואה איפה ההייפ, התכוונתי שאני לא רואה בשום מקום הייפ, לא רק בעין הדג או במקומות שעוסקים בקולנוע.
יכול להיות שאני פשוט לא נמצא באותם המקומות בהם יש דיבור על הסרט, אבל בדרך כלל כשהיה הייפ מטורף לפני יציאת סרטים, זה הגיע גם למקומות בהם אני נמצא.
ואגב, סרט לגו היה בפירוש סרט אנימציה לכל המשפחה בדירוג PG, כך שהוא היה יותר ממוסגר וברור בנוגע לקהל היעד שלו.
ברבי, לעומת זאת, ממש לא.
הוא מבוסס על צעצוע ונראה מאוד ילדותי מחד, ומאידך הוא מדורג PG-13 ולא בהכרח נראה כמו סרט שהורים ילכו עם הילדים שלהם לראות.
לכן אני מרגיש שהוא עשוי ליפול בין הכיסאות: להיות ילדותי מדי למבוגרים ובמקביל לא ממש מתאים לילדים.
ואגב, רק מזכיר שבאומבך כתב את התסריט הגרוע בטירוף של מדגסקר 3
תסריט שאם היה יוצא היום, כבר היו אומרים שזה נראה ש-AI כתב אותו.
לא ידעתי
וגם לא ראיתי מעולם את הסרט, אבל אני מאמין לך שהוא ממש גרוע.
מבאס. עדיין, כשלון אחד לא מעיד על הכלל.
הוא אחד התסריטאים הכי מוצלחים בהוליווד כיום. מדגסקר 3 זו עבודה להשכרה שהוא עשה ואלא צפיתי בו אבל גם אם התסריט גרוע זה לא מוריד מההערכה כלפיו
(ל"ת)
אבל זה כן אומר שזה לא בלתי אפשרי שהוא יכתוב תסריט בינוני או אפילו ממש גרוע
(ל"ת)
אז מה? זה נכון לגבי כל אחד. לא הבנתי מה זה מוכיח.
(ל"ת)
אני רק הגבתי בקשר לאמון שהאביר הבהיר נתן לבאומבך
כשתסריטאי טוב מפשל בענק וכותב תסריט מחריד שנראה ש-AI כתב בחצי שנייה, זה קצת אמור להוריד מהאמון שניתן בו.
כל אחד יכול להיכשל, אבל לא מחייב שזה יקרה, ויכול להיות בהחלט שיהיו גם אנשים שכל חייהם לא יכשלו, לפחות לא כישלון ענקי.
אבל מי שנכשל כבר פעם באופן טוטאלי, יש יותר סיכויים שיכשל שוב, מאחר והוא כבר הוכיח שהוא לא הטיפוס הזה שאף פעם לא נכשל בענק.
כל מקרה לגופו. יש תסריטאים בינוניים שמעולם לא נכשלו בענק.
הרקורד של באומבך עדיין מהטובים בהוליווד, עם או בלי מדגסקר.
אני חושב שהסרטים האלה פחות מתחרים משאוהבים לחשוב
כן, שניהם סרטים שגם פותחים ביחד, אז אפשר לשים אותם אחד מול השני ולהשוות נתונים של מכירות כרטיסים וציונים ואז אחד ינצח את השני, אבל בהרבה מובנים הם לא מתחרים על אותו דבר.
"בארבי" מן הסתם פונה הרבה יותר לנשים ולגילאים צעירים יותר מ"אופנהיימר". מהבחינה הזאת לדעתי התחרות הכי גדולה של "אופנהיימר" מגיעה בכלל מ"משימה 7", שני סרטים גדולים שהרבה מהקהל שלהם הוא גברים באזור גיל 30 ככה, והקהל הזה כבר לא יוצא הרבה לקולנוע.
אז בקופות מן הסתם "בארבי" ירווח יותר, הוא פונה לקהל הרבה יותר רחב, עם פחות מתחרים ומבוסס על מותג ענק. אז המספר יהיה יותר גדול, אבל זה לא בהכרח יהפוך את "אופנהיימר" למפסיד. אם נולאן ירוויח סכומים כמו של "דנקרק" או "היו זמנים בהוליווד" מדרמה אוטוביוגרפית מדורגת R על מלחמת העולם השנייה זאת הצלחה ענקית אפילו ש"בארבי" אולי ישיג כפול. ברור שיוניברסל/וורנר תמיד ירצו עוד כסף, אבל הם ידעו במה הם משקיעים.
ב-IMDB יש לגמרי הטייה לטובת נולאן, כי מה לעשות, הרבה מהמשתמשים שם גדלו עליו וגם תמיד יש שם רוב גברי. לא בטוח כמה זה באמת מדד למשהו כבר. בביקורות אני לא בטוח, "דנקרק" התקבל בצורה מאוד חיובית וגם לגרטה יש היסטוריה טובה.
אני חושב שבסוף אנשים כמו הגולשים פה או בלטרבוקסד כבר יודעים מראש איזה אחד (או את שניהם) הם יראו, ובלי משהו מאוד קיצוני כמו התרסקות טוטאלית בקופות או בביקורות, זה לא ישתנה. חלק שמחים שיש חדש לגרטה, חלק שמחים שיש חדש לנולאן, אני שמח משניהם. אבל אנחנו די בועה וזה ממש לא המליונים שהסרטים האלה יעשו. הם (כנראה) יגיעו מקהלים לא מאוד חופפים.
לעומת זאת לשים את "חולית" מול "אופנהיימר" היה כנראה יוצר הפסד לשני הצדדים. פה, בזהירות מסוימת, לפי התחזיות, כולם ינצחו. והכי ינצחו טוליפ אנטרטיינמט שמפיצים את שניהם בישראל.
בדיעבד, חצי נכון
"ברבי" אכן מוביל בקופות (כפי שהיה צפוי), אבל ביקורתית "אופנהיימר" מתקבל יותר טוב. 4% לטובתו ברוטן, והימצאות במאייה של לטרבוקסד ושל ימד"ב בעוד ש"ברבי" לא.
אוף, למה נזכרת בזה...
צריך לומר ביושר: טעיתי בהימור במאה אחוז.
כי אמנם כתבתי כאן שלוש הערכות (קופות, ביקורות, ימד"ב), אבל רק אחת מהן היתה הימור. הסיכוי של השתיים האחרות להתבדות היה קטן מהסיכוי שנולאן יכתוב דמות נשית טובה.
ואגב – אם כבר, במטאקריטיק ההצלחה של אופנהיימר יותר מרשימה, וגם הפער בינו לברבי גדול יותר.
מאנקי מג'יק
אם אני זוכר נכון – סון ווקונג, הוא קוף האבן, הגיבור שמוזכר ב Monkey King, אכן מוכרז למלך על פני כל הקופים שבאי שלו. זאת מכיוון שהוא עשה מעשה אמיץ. הוא לא מלך של בני אדם או אלים. רק של קופים.
חוץ מזה, וואו, כמה סרטים. ורובם נשמעים מעניינים. נראה שאני הולך להיות הרבה בקולנוע השנה.
תודה על ההשקעה בכל כך הרבה כתבות מעולות
(ל"ת)
אפשר לדעת מה חתרני ב"שולי" ו"הילולה"
ותחת איזה ממסד הם חותרים בדיוק?
ה"הילולה" עוד לא ראינו
אבל על החתרנות של שולי פירטנו בביקורת.
אה.
(ל"ת)
יש תשובה לתעלומת המזח
ב-3.8 יוצא סרט "המזח", שערוך כנראה כמו סרט, בעוד בסתיו, בסביבות יום כיפור עצמו (כמו בשעת נעילה) יוצאת גרסת הסדרה של הסרט, 5 או 4 פרקים, לרגל 50 שנה למלחמת יום כיפור.
לי נראה שיש לזה פוטנציאל גדול לא להיות שעת נעילה, ולו בגלל שהיא מתמקדת בסיפור אחד, אמיתי, ובמקום אחד. זה גם סיפור טוב.
אומנם העבודה הקודמת היחידה של ליאור חפץ שאני מכירה זה "הרפתקה בשחקים", אבל זה היה אחד מסרטי הילדים הישראליים הכי חמודים, הכי שאפתנים והכי לא מדכאים (שבקטגוריה האחרונה הוא מתחרה כנראה רק עם סרטי גאליס, וזוהי סדום שבסביבתי בזמנו צפו בו רק ילדים). מורגש מאוד שלמד גם בארה"ב.
מעניין אם בסתיו של 2024 כאן יוציאו סרט על מעוז בודפשט וכך נתקדם על פני כל קו בר לב וגבול סוריה. נשמע קוקטייל נהדר לעונת החגים הישראלית- מחילה, אושפזין, ישמח חתני, תיאום כוונות ושעת נעילה.
כמו כן, כאן 11 לא קיימו את הבטחתם לשדר את החמאם הקיץ וישדרו את סובייצ'קה במקום.
לגבי ״סובייצ׳קה״
יש לי תחושה שהחליטו להקדים את הסדרה כנראה בגלל שהשחקנית הראשית מופיעה גם בתפקיד ראשי בחדש של אבי נשר שעולה עוד רגע.
יש לאבי נשר סרט חדש?
אני אבדוק. אז השחקנית הזאת תהיה קצת ג'וי ריגר החדשה….?
אההה, כן, תרבות הביטול וזה.
(ל"ת)
אפשר בבקשה הסבר?
(ל"ת)
זאת עלילת הסרט
הסרט החדש של אבי נשר (״גן קופים״) עוסק בדמות שסוג של סובלת מתרבות הביטול באייטיז.
ובנוגע לתרגום כמלך הקופים, אני לא בטוחה שזאת שגיאה…
נתקלתי בזה כתרגום נפוץ לתבנית הזאת, לא רק מלך האריות, גם מלך העכברושים (הן הרומן והן התופעה הביולוגית, שהיא בטוח לא "מלך שהוא גם עכברוש", כי זה על קבוצת עכברושים שהזנבות שלהם נדבקים ומפתחים חשיבת כוורת) ומלך הגנבים, שבספר מלך הגנבים זה בטוח לא היה במשמעות המילולית של "המלך הגנב", כי הילד בכינוי הזה לא התייחס לעצמו כמלך שהוא גם גנב, אלא כגנב הטוב ביותר בוונציה.
הרי לפעמים באנגלית ובעברית צורות הפוכות מתכוונות לאותו הדבר, למשל בעברית צורת סמיכות היא במשלב גבוה יותר, "עיר העצמות" הפיוטית לעומת "עיר של עצמות" העממית יותר, ובאנגלית bones' city זה עממי ממש לעומת city of bones הפיוטי. (כן, "עיר של עצמות" זה תרגום לא נכון, על הנייר, ההוצאה לאור כנראה בחרה אותו כי "עיר העצמות" זה שם כל כך בנאלי לספר פנטזיה שהיא הייתה חייבת לייחד אותו איכשהו).
זאת לא שגיאה
תכננתי להגיב על הנקודה הזו כשהפוסט יצא, וברח לי.
יש הרבה מה להלין על תרגומים קלוקלים לשמות סרטים באנגלית, אבל ״מלך האריות״ הוא לא מקרה כזה. זה תרגום מדויק לגמרי, ואכן, הצורה The Lion King יכולה להיקרא באנגלית בשתי המשמעויות – גם מלך האריות וגם המלך האריה. במקרה הזה, הייתי אומרת שהמשמעות ״מלך האריות״ יותר קולעת לכוונת המשורר, ובוודאי מספקת שם מוצלח בהרבה לסרט מאשר ״המלך האריה״.
אבל
הוא מלך כל החיות, לא רק מלך האריות. אז לא יודע אם שגיאה, וודאי שהחלופה לא טובה יותר, אבל כן ישנה בעיה גם בשם הזה.
הוא מלך האריות, בראש ובראשונה
ומתוקף זה שהאריות נמצאים בראש שרשרת המזון, הוא המלך גם של כל יתר החיות.
בכל מקרה, זה תרגום נאמן למקור. זו המשמעות של The Lion King.
תשאל דובר אנגלית אם הכוונה היא – The King of the lions או The lion who is a king, ולעניות דעתי תקבל יותר תשובות א׳ מ-ב׳, אבל שתי הפרשנויות לגיטימיות ונכונות מילולית. זה פשוט שם שניתן לפרש בשתי הדרכים.
מעניין ממש
שברתם לי מיתוס
נטפליקס הם מוזרים
קוראים לסרט ״מלך הקופים״, אבל בטריילר המדובב הגיבור נקרא ״מלך קוף״.
קוראים לסדרה ״הנסיך הדרקון״ אבל בדיבוב קוראים לה ״נסיך הדרקונים״.
שיסגרו על עצמם, בחייאת.