לפני שנתחיל באופן רשמי את סיכומי השנה וציון הדברים הטובים שהיו לנו, אנחנו רוצים לתת במה גם לדברים הלא מוצלחים שהיו בה. מעבר כמובן ללו״ז הפצה אפילו פחות אמין מהרגיל, ממש כאילו אנחנו באמצע מלחמה או משהו.
אז תגידו אתם: מה היו הסרטים הכי גרועים השנה? מה היו הטרנדים הכי מעצבנים? איזה סרטים זכו בשבחים שלא קשורים למציאות? איזה שחקנים התבזו, מה היו האפקטים שנראו כאילו לא שילמו למי שייצר אותם, מה היו הציוצים או הטייקים הכי טיפשיים על סרטים ואיזה רגעים גרמו לכם להתפלל לגלולות "תחזיר לי את הזמן שנלקח ממני"? הבמה שלכם.
הפלאש במקום הראשון.
לא יאומן כי יסופר אבל קיבלנו המשכון נוטף קרינג' לליגת הצדק של ווידון עם הופעת ראזי של מילר ו-CGI נוראי.
מקום שני – אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל. תועבה קולנועית שגורמת לגולגולת הבדולח להיראות טוב.
חוץ מזה:
בלו ביטל (פילוט לסדרה מבוטלת של ה-CW)
רדופים בונציה (ערימת בינוניות שאין מה לומר עליה)
בתו של מלך הביצה (שיעמומון שלא מכבד את שני השחקנים הראשיים שלו)
דארק הארבסט (איך נפלת, דייוויד סלייד, תחזור לבריאן פולר כדי לשחזר את הקאמבק מהנפילה הקודמת שלך)
בלו ביטל מועמד לתואר "לגמרי היה צריך להיות סרט סטרימינג"
הפלאש היה אחלה סרט. אפילו לCGI היה תירוץ. בשנתיים שבהם הקונספט הכי פופולרי היה "מולטיוורס", הוא בהחלט היה השני הכי טוב (והכי טוב ב2023) בנושא הזה.
במקום הפלאש אני רוצה להעמיד את "אנטמן קוואנטומניה" לתואר "בזבוז מוחלט של קונספט".
כן, טוב. אני מניח שאנט מן יותר גרוע מהפלאש. לגמרי שכחתי ממנו.
זה עדיין לא משנה את העובדה שהפלאש ממש לא אחלה, ממש לא מקורי ולאפקטים שלו ממש אין תירוץ. כלומר, יש. אבל זה תירוץ שמזלזל בצופים בצורה הכי בוטה שיש.
אין הרבה סרטים שיגרמו לאינדי 4 המשוקץ להיראות טוב.
הוא לא סרט משהו (כצפוי) וארוך מדי, אבל בחוגת הגורל בהחלט נהניתי יותר מאשר בערימת האשפה הבוערת שהיא גולגולת הבדולח. לפחות בחוגת הגורל היה נראה שהשחקנים פחות מזלזלים בתפקיד שלהם, ואפילו אינדי היה קצת יותר אמין, למרות שהזדקן ביותר מעשור מאז הגולגולת (והיה כ"כ לא אמין שם בתור מישהו שיכול בגילו להמשיך לספוג התעללות פיזית כמו שספג שם).
פריסיליה
(ל"ת)
Ghosted: סרט שלא היה זקוק להרבה כדי לספק בידור. כמה פאנצ'ים מוצלחים (בבדיחות) וכמה פאנצ'ים מוצלחים (באקשן) שמנצלים את הכריזמה של כריס אוונס ואנה דה ארמס. ואיכשהו היה קאדר לצלוח את כל זה.
אינדיאנה ג'ונס ושנ"צ הגורל. ע"ע ביקורת.
פלישה סודית: לא יודע אם יש למארוול לאן לרדת מכאן, סדרה נוראית בכל היבט אפשרי.
אם אפשר סדרות אז לגמרי גם פלישה סודית. מביך בכל רמה אפשרית.
(ל"ת)
מאסטרו
נאד נפוח וריקני. סרט שלא קורה בו כלום, רק שיחות משעממות וחסרות תוכן, והכי גרוע, בזבוז של מאיה הוק.
לא חסר
פרס ה"עלה לו לראש": דמיאן שאזל, בבקשה תירגע קצת ותחזור לעשות סרטים טובים ולא את צואת הפילים שהיא "בבילון" שגם ארוך כמו הגלות.
פרס ה"כמו לצפות בצבע מתייבש": תהרגו אותי אם אני מבין מה אנשים מצאו ב"סקינמרינק". זה לא רק *כמו* לצפות בצבע מתייבש, נראה לי שבחלק מהסצינות זה באמת מה שזה.
פרס העולם הכי מכוער: "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה". פייטון ריד רצה סרט אנטמן שלא יהיה "ניקוי חך" אלא סרט כמו של הגדולים. חבל שבדרך אליו הוא שכח את כל הדברים שהפכו את השניים הראשונים למבדרים ותקע את הגיבורים בעולם מוזר, מכוער ומשעמם.
פרס ההמשכון המיותר: "אינדיאנה ג'ונס והמשהו של השכחתי כבר". האם יש מטאפורה טובה יותר לסרטים מהסוג הזה מאשר אדם זקן שמבקש שישאירו אותו בעבר ומישהי מהדור הצעיר שמחזירה אותו להווה בכוח?
פרס הבזבוז של שחקן ראשי: ב"בפנים" ווילם דפו מגלם גנב אמנות שפורץ לפנטהאוס יוקרתי ונלכד בפנים. למרבה הצער, השילוב הזה של פרמיס וכוכב אף פעם לא עולה מעל "בסדר", שזה מבאס בהתחשב בכך שיש לכם את ווילם דפו.
פרס הבזבוז של קאסט משני: למה להחזיר את כל הקאסט ל"מכושפת 2" ואז לתת להם כלום בפיתה לעשות? תתביישו שככה אתם מבזבזים את הזמן של ג'יימס מרסדן.
פרס סצינות הפוסט קרדיטס המיותרות, כנראה: "שהאזאם 2". סצינת הפוסט-קרדיטס עם הזחל המדבר הייתה הדבר הכי מסקרן בסרט הראשון. לא רק שלא עשו איתה כלום מאז, החזירו אותו עוד הפעם כאילו כדי לעשות דווקא. ואז אנשים מ"פיסמייקר" באים לגייס את שהאזאם לאיזה משהו רגע לפני שהיקום הזה מסתיים? הרשו לי להטיל ספק בכך שגם הסצינה הזאת תוביל למשהו.
פרס היקום הקולנועי הנרמז, אולי: "גולדה" הוא לא סרט טוב, והרגע הכי משעשע בו הוא כשגולדה של הלן מירן אומרת לאריאל שרון של אוהד קנולר משהו בסגנון "יום אחד אתה תנהיג את המדינה הזאת" (לא זוכר את הציטוט המדויק). קצת ציפיתי שאחרי הקרדיטים יופיע "Ariel Sharon will return". כמו כן, נותן לסרט גם את פרס ה"מזל שעישון פאסיבי לא עובד דרך מסכים, כי אלוהים ישמור".
פרס ה"אין סיכוי שזה יהפוך לפרנצ'ייז": גל גדות, את אחלה והכל, אבל אין שום דבר טוב ב"לב של אבן", כולל תצוגת המשחק שלך. נראה לי של"הודעה אדומה" יש סיכוי יותר טוב להפוך למותג, למרות שגם הוא לא טוב.
פרס חוסר הכימיה: "Ghosted" ו"סוחרי הכאב". מה קרה לכריס אוונס השנה? האם חייזרים מצויירים גנבו לו את הכריזמה בעזרת מגן מכושף או משהו? מה שזה לא יהיה, לא הרגשתי שום דבר בינו ובין אנה דה ארמס / אמילי בלאנט בסרטים הנ"ל.
פרס הג'אמפסקיירס המיותרים (במיוחד): "65" יכול היה להיות רכבת הרים מבדרת של אדם דרייבר נלחם בכל מיני דינוזאורים, אבל מישהו באולפנים החליט שזה צריך להיות סרט מתח אז לפני כל קרב כזה יש סצינה שקטה ואז פתאום דינוזאור כלשהו – אפילו טי-רקסים – קופץ פתאום ועושה "בו!".
פרס ה"יש לנו נולאן בבית": לפני עשרים שנה אולי הייתי מתלהב מ"היפנוטי", היום הוא נראה כמו מותחן סוג ג' שיוצא ישירות לאיזה שירות סטרימינג שלא שמעתם עליו.
פרס ה"עכשיו באים?": גם "בלו ביטל" הרגיש כמו סרט קומיקס של תחילת שנות ה-2000, מכל בחינה. היום הוא נראה יותר כמו פיילוט ב-CW.
פרס הטוויסט המטומטם: יום אחד שוטטתי לי בדיסני+ וגיליתי סרט בשם "מחשבה משוננת", שבתקציר נאמר שהוא סרט לולאת זמן. הסתקרנתי, צפיתי, התחרטתי. לא רק שזה לא בדיוק לולאת זמן, אבל החשיפה של מה ואיך קורה פה היא כל כך מטומטמת.
פרס הטוויסט הצפוי: מילא שהוא משעמם רצח, אבל הסוף של "במלכוד" מאוד ברור לכל אחד עם עיניים ומוח מתפקדים כבר בסוף המערכה השנייה.
פרס ה"האם זה סרט?": זה באמת מה ששאלתי את עצמי בזמן הצפייה ב"הענקים של אי הפסחא", שהרגיש פחות כמו יצירה קוהרנטית ויותר כמו אוסף של קטעים שמישהו צילם עם אנשים ששלף מהרחוב ואז ניסה ליצור מהם משהו. היו מעט פעמים השנה שיצאתי מהאולם כל כך מבולבל.
פרס המפלצת הכי גרועה: אני יודע שיש הרבה עיבודים לדרקולה ורוצים לגוון לפעמים, אבל דרקולה של "מסע הדמים" הוא המפלצת הכי מכוערת, גנרית ולא מפחידה שראיתי השנה. כן, יותר מהבוגימן של "בוגימן".
פרס הצ'ק הכי קל: הבמאי והצוות של "בלתי נשכחים 4" יצאו וצילמו לונג-שוטים של סצינות מרדפים וקרבות יריות ואז קראו לסטאלון, סטיית'האם וכו' להצטלם מקרוב מול המסכים הירוקים הכי ברורים שראיתם אי פעם.
פרס בזבוז הכסף הכי גדול: יוניברסל קנו את הזכויות ל"מגרש השדים" ב-400 מיליון דולר כדי ליצור טרילוגיה חדשה. חבל ש"המאמינים", הסרט הראשון בה, הוא התחלה ברגל שמאל. בזבוז זמן וכסף של כל המעורבים, כולל הקהל.
פרס ה"עכשיו זה אישי": חשבתי שהביקורת שלי על "נגעת נרצחת" המשמים בלטרבוקסד נכתבת בחלל בטוח, אבל אז הם הלכו ונתנו לבמאים של הסרט לקרוא אותה. טוב, לפחות אני מקווה שהם יפנימו אותה ושהסרט הבא שלהם יהיה יותר טוב. A24, בבקשה אל תחרימו אותי.
ו…פרס הסרט הכי גרוע של 2023: "חמישה לילות אצל פרדי". הסברתי כבר למה.
דגת כאן כמה אסונות שלגמרי שכחתי מהם, בדגש על היפנוטיק ולב של אבן.
יחד עם 65 וכל סרטי הקומיקס, זה מרגיש כאילו שהוליווד חזרו למעלה משני עשורים אחורה מבחינת פרנצ׳ייזים והגשה של סרטים שמתיימרים להיות שוברי קופות.
היי, בבילון נהדר
וכריס אוונס לגמרי גנב את ההצגה בסקוט פילגרים הולך על זה, אולי הוא צריך להתמקד יותר בדיבוב? מה שכן, מאז 2 הסרטים המופתיים שלו מ-2019, נראה שהוא לא השתתף באף סרט ראוי.
לגמרי. אחלה של סרט. שאזל מעולם לא ״איבד את זה״.
(ל"ת)
מצטרף
מבחינתי בבילון אחד מסרטי השנה
מדורג אצלי מעל the first man.
(ל"ת)
אכן. מעולם לא היה לו את זה.
(ל"ת)
האמתי ראיתי את התו האחורון לאחרונה. הוא די מבדר יחסית למותחן
(ל"ת)
then again...
ZOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
https://www.youtube.com/watch?v=suYMv-QaOF0
לא שללה לה לנד היה טוב
(ל"ת)
אתה מפורסם
(ל"ת)
אז ככה:
הסרט הכי גרוע, ללא ספק, הוא מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים. רגע אחד לשחקנים אין אנרגיות ורגע אחרי זה הם נראים כאילו לקחו חומרים אסורים.
אני אתן את הפרס הזה בשמחה גם לפלאש ולקוואנטומניה.
יו גרנט לפחות משעשע. אבל מבאס שהוליווד ממשיכה לא להבין איך לעשות סרט פנטזיה אפית (חוץ משר הטבעות, בסדר)
(ל"ת)
הממ, ממש ממש לא
סרט שבכלל לא צריך היה להתאמץ כל-כך כדי לספק בידור, ובכל זאת הוא עשה שמיניות באוויר כדי להביא את אחד מסרטי ההרפתקאות המהנים של השנים האחרונות. בהוליווד צריכים לקחת ממנו רשמים.
פלישה סודית
סדרה ולא סרט אבל מגיע לה לזכות בשתי קטגוריות.
מכל הדברים שמארוול עוללו השנה, פלישה סודית משאיר אבק למתחרים.
לא המארוולס, לא אנטמן ולא שאר הפרוייקטים (שככבר הספקתי לשכוח) שלהם גרמו לי ליותר כעס על הנזק שעשו ליקום קולנועי שאני אוהב.
נפוליון
נפוליון.
אוסף ביזארי של סצנות סמי רנדומליות, ברמה שצריך לפתוח ויקיפדיה באמצע הסרט למי שלא למד היסטוריה של נפוליון. קרינג' למכביר בסצנות ה"רומנטיות". הסרט לא מסביר בשום צורה איך נפוליון הגיע למצב שחיילים מקשיבים למה שהוא אומר להם לעשות, הוא לא כריזמתי, הוא לא מאיים, לא ברור איך הוא מניע אותם לפעולה.
אלמנטים עלילתיים: מעבר ל"סוף" באמת שאין משהו שאפשר לכנות עלילה עם התחלה ואמצע במובן המקובל.
אמירה: יש. זה הדבר היחיד (מלבד סוף) שחד משמעית קיים בתסריט.
ההמלצה היחידה שלי לראות את הסרט באיימקס: זה למי שממש בא לו להרגיש בשדה קרב ושנופלים עליו פגזים מכל עבר אבל בלי הסכנה האמיתית של להיות בחוץ בזמן אזעקה.
שנה שבה רוב השפלות הגיעו מהקולנוע הישראלי
וזה מתסכל קצת כי דווקא היו כמה סרטים ישראלים נהדרים השנה – אבל כמות הסרטים הישראלים שראיתי שיצאו השנה (ו/או השנה הבאה, ארור תהיה פרסי אופיר!) שתסכלו אותי או מיררו את חיי בשלל דרכים או סתם היו בינוניים ומטה היא פשוט לא פרופורציונלית ביחס לכמות הסרטים שיצאו השנה (ועדיין, לא מתלונן על שנה עם "ולריה מתחתנת", "המזח" ו"העיר הזאת"). מאלה שיצאו אשכרה למסכים – "כולם מחכים רק לי" הוא בהחלט סרט לא טוב בכלל, ו"ענבל פרלמוטר" זוכה מובהק בפרס ה"לא הבנתי את ההתלהבות".
חוץ מזה, הייתה שנה שהרבה יותר נגועה ב"בסדר אחלה אני מניח" מאשר קטסטרופות מלאות (פרט ל"בבילון", עליו מתן הרחיב כבר). חוץ מעוד סרטים מעפנים שמתן הזכיר (סקינמרינק, נגעת נרצחת) אציין את הסרט הלא ממש נחוץ (אבל גם לא נורא [אבל בהחלט פי אלף פחות אסתטי מהמקור]) שהוא החידוש של בת הים הקטנה, את הסרט שהיה צריך לשבת עליו קצת יותר שהוא "בו מפחד", ואת הביופיק המיותר "המאסטרו" שהייתי בטוח שכתבתי עליו ביקורת קוטלת אבל מסתבר שלא.
כיוון שהזכרת את בת הים הקטנה
אני חש צורך לדבר על מה שחאווייר ברדם עשה שם. נדיר מאוד שאני רואה סרט ואומר: "השחקן הזה עושה תפקיד גרוע באופן בולט וגרוע כל כך שאני פשוט חייב לבדוק מי זה". נדיר עוד יותר לגלות שבעצם מדובר בשחקן זוכה אוסקר. מה לעזאזל?
ואם כבר שחקנים גרועים, האם אני היחיד שחושב שאמריקה פררה שיחקה ממש לא טוב בברבי? מדובר בסרט שיש בו שני תפקידי משחק מהטובים שהיו השנה וגם כל שאר האנסמבל עושה מצוינת, רק התפקיד שלה פשוט לא הסתדר לי שם. מעל הכול עומד מונולוג 'להיות אישה' המפורסם. צפיתי בו שוב ושוב, ואני לא מבין מה היא חשבה שהיא עושה שם. היא נראית הכול חוץ ממי שאומרת משהו ספונטני שמבעבע מתוכה. להיפך, היא נראית כמי שנושאת נאום שהתאמנה עליו שעות מול המראה, כולל תנועות ידיים ופנים מעושות, משוחקות מאוד ולחלוטין לא משכנעות.
סצנה רעה. גם הנערה מעצבנת וקלישאתית (הנאום הטרחני כשהיא פוגשת את ברבי).
מרגי רובי מעולה כרגיל וריאן גוסלינג קצת גנב את ההצגה. כך שבעיקר ביאס שגרטה גרוויג לא הצליחה להרים קאסט נשי מרשים, במיוחד אחרי סרטה הקודם נשים קטנות (שאפילו הצליחה להוציא הופעה סבבה לגמרי מאמה ווטסון, הישג שאין לזלזל בו)
בו מפחד הוא ברזיל
הוא גם האחים ממלחמות חדי הקרן אבל בעיקר ברזיל. ההבדל העיקר שבבו מפחד יש "BIG BAD" או ליתר דיוק "BIG BADS"
מונה ובו (בו פחות אשם אבל יש לו אחריות בדבר)
גם אז יש פה ספק רב עם אפשר לקרוא להם ככה כי זו לא בדיוק פעולה ישירה אלא מערכת דפוקה שהם יצרו לעצמם והיא הורסת את האנשים שחיים מתחתם אבל הם הגורמים היחידים להאשים באירועים של הסרט.
בכל מקרה בו מפחד יהיה בסרטי השנה שלי ובטח שלא בגרועים אבל האם הוא מציון או אפילו טוב? לא ממש.
הדעות שלי על בו מפחד וברזיל מופיעות בדפים של בו מפחד ובדף הביקורת של ברזיל
מסכים, מה שאני לא אהבתי בקולנוע הישראלי הרבה יותר מביך
ביחוד סרט קצר אחד של במאי מת וסרט נוסף שצולם בפריז ונראה שדי אוהבים כאן
נוסיף גם את הערכה הראשונה של המנצחים והאחרונה של גן הקופים אבל אלו מינורים.
מערכה ראשונה של המנצחים
(ל"ת)
"כולם מחכים רק לי" הוא קאלט ענק
סרט כל כך גרוע שהוא מדהים לצפייה, במיוחד קבוצתית. צחקתי המון. זה עוד יוקרן בסיבובים רבים בבתי קולנוע כמו קולנוע קנדה ודומיו, אני בטוח. זכינו השנה ל"החדר" ישראלי, צריך לתת לו את הכבוד שמגיע לו. בתכנית הרדיו של טייכר וזרחוביץ' למשל כבר הבינו את גודל המאורע ולא הפסיקו לפמפם אותו, בצדק.
אני אהיה הראשון להזכיר את שומרי הגלקסיה חלק 3
נכון, אנטמן 3 היה יותר גרוע, הרבה הרבה הרבה יותר גרוע, אבל על זה נראה שכולם מסכימים, כך שאין לי מה לחדש פה.
לעומת זאת, איכשהו נראה שהרוב בטוחים ששומרי הגלקסיה 3 הוא דווקא מהתוצרים הטובים של מארוול לאחרונה, מה שלדעתי רחוק לחלוטין מהמציאות.
הסרט אמנם מתחיל נחמד (כלומר לא מילולית. רצף כתוביות הפתיחה הוא הגרוע ביותר בסדרת שומרי הגלקסיה, יותר גרוע אפילו מרצף כתוביות הפתיחה של הספיישל. אבל לאחר מכן יש קטעים נחמדים באיזור השליש הראשון של הסרט), אבל ככל שהסרט מתקדם התחושה הולכת וגוברת שזה לא טוב, ממש לא טוב.
העלילה הולכת למקומות אפלים הרבה יותר מדי מהמצופה מסדרת שומרי הגלקסיה, אבל מצד שני גם למקומות ילדותיים וטפשיים מדי באופן שפשוט לא משתלב בשום צורה.
הכל מוביל למערכה אחרונה מפוצצת CGI מגעיל ולא מהנה בשום צורה שגורמת לך רק לרצות שזה יסתיים כבר. אבל הדובדבן שבקצפת מגיע ממש בסוף: הסרט רצה להביא את הדמויות שלו לנקודה מסוימת כדי לסיים את הטרילוגיה, רק שבמקום לבנות את כל הסרט כמסלול שמוביל לנקודה הזאת, הנקודה מגיעה פתאום בסיום הסרט בלי שיש ממש קשר לאירועי הסרט וכל מה שהכין לזה היו רגעים ממש קטנים שהופיעו בסרט ונראה שנתפרו אליו ברגע האחרון רק כדי שאפשר יהיה לסיים בנקודה המאולצת שהסרט בחר להגיע אליה.
ואם לא די בזה, הסרט משתמש גם בקלישאה המעצבנת של לגרום לך להזיל דמעות על מוות של דמות אהובה, רק כדי שנייה לאחר מכן להגיד לך ״פחחח, עבדתי עליך!״ כמה פעמים במהלך הסרט. אני מסוגל עוד לסבול את הקלישאה המעצבנת הזאת כשהיא באה פעם אחת בסרט, אבל כמה פעמים? זה כבר מוגזם.
ובאופן כללי, כל תכני מארוול השנה נעים בין ״לא אהבתי״ ל״לא בא לי לראות״ או ״בא לי לראות אבל עוד לא עשיתי את זה״.
אני מקווה שאחרי שאראה את העונה השנייה של לוקי אני אוהב אותה, כי אחרת יצא שאין לי שום דבר לאהוב השנה ממארוול (אני גם מתכוון כנראה לצפות במארוולס בצפייה ביתית, אבל אני די בספק שזה יהיה מוצלח, לאור הביקורות והכישלון בקופות. משהו אומר לי שזה לא יהיה סרט מי יודע מה).
נראה שמארוול זקוקים לריבוט ויפה שעה אחת קודם.
אמרת את מילת הקוד -
שג"3 הוא מהתוצרים הטובים של מארוול *לאחרונה*. בין הרצף הקטסטרופלי של בין רע למההה, שג"3 היה סרט טוב. סרט טוב עם פגמים, בוודאי, אבל לא כזה שצריך להופיע בעמוד שמדבר על סרטים גרועים.
זה היה בהחלט בין הסרטים הגרועים שיצא לי לראות השנה
ואני בהחלט יכול לנקוב בכמה שמות של סרטי וסדרות מארוול מהשנים האחרונות שהיו הרבה הרבה יותר טובים ממנו.
הוא פשוט לא טוב, עם השוואה לתכני מארוול האחרים ובלעדיה.
הוא החזיר אותי ל-2021 עם ספיידרמן אין דרך הביתה שגרם לי לשבור את הראש ולא להבין איך העולם כל כך אוהב את הסרט הכל כך לא טוב הזה?
כשהיו רק שנה האחרונה כמה וכמה תכנים של מארוול
שהיו משמעותית גרועים ממנו, זה מרגיש לי יותר כמו ״למה אנשים אחרים חושבים שהדבר הבינוני הזה טוב״ ופחות ״וואי איזה סרט רע״.
לפחות ככה נקראת התגובה הקודמת שלך.
באופן אישי אני מעדיפה להכניס לרשימות של הגרועים ביותר את… נו, הגרועים ביותר, ולא את אלה שבהם הקונצנזוס סתם חיובי יותר מהרושם האישי שלי.
באופן אישי לא ראיתי את הסרט עדיין אז אין לי דעה על האיכות שלו לכאן או לכאן, אז מסתמכת רק על איך שאתה ניסחת את הביקורת שלך.
בעיני זה מקום שני בין הסרטים הגרועים של השנה
המקום הראשון זה אנטמן 3.
כאמור, לא ראיתי הרבה סרטים השנה, כך שזה עניין יחסי, אבל בעיני זה מהדברים הגרועים של השנה.
אני מקווה שהובנתי נכון כעת.
אגב, זה גם עניין יחסי
ראיתי השנה מעט מאוד סרטים ומרובם דווקא נהניתי, כך שבהחלט יכול להיות שאילו הייתי רואה יותר סרטים אז זה לא היה נמצא אצלי בסיכום הגרועים של השנה.
אבל כל אחד מסכם את השנה הקולנועית שלו, ובשנה הקולנועית שלי זה היה בין הגרועים.
העדפתי אותו מיחידת המתאבדים
שהוא באמת בלאגן cg מכוער. זה לא שאני לא מסכים זה שאני חושב שסיפורים בתוכו בנפרד מספיק מעניינים בפני עצמם גם עם מי שמעביר אותם אילנו אלו הדמיות הכי מעצבנות בעולם (בדיוק כמו הסרט השני) ומכלול הוא לא קוהרנטי (בניגוד לסרט השני)
וכמכלול
הוא לא קוהרנטי
סרט פגז
וקרוב לוודאי סרט השנה שלי, שעומד בכבוד גם בהשוואה מול התותחים הכי כבדים של מארוול.
קצת קשה לראות בנייד למי זה משורשר אבל אם מדובר בשומרי הגלקסיה 3
אז אין ספק שזה הסרט הכי טוב ב-MCU.
למעט כמה חריקות פה ושם (אדם וורלוק) זה סרט די מושלם.
דווקא אדם וורלק הוא בעיני בין הדברים החיוביים המעטים שיש בסרט הלא טוב הזה
הייתי אפילו מצביע לו להופעת השנה אם היה ניתן להכניס יותר הצבעות (3 זה ממש קצת, כך שהרבה נשארים מאחור).
אז אחרי שראיתי את העונה השנייה של לוקי
אני עדיין מחשיב את השנה הזאת להתרסקות מטורפת של מארוול בלי שום דבר באמת טוב.
העונה הזאת היא כנראה הדבר הטוב ביותר שהיה למארוול השנה והיא עושה את העבודה בליצור סצינות וואו (בעיקר בפרק האחרון), אבל מצד שני היא כל כך מסובכת ומקושקשת שכבר אי אפשר להבין כמעט כלום.
הכל נהיה בלאגן אחד גדול, גם בסדרה וגם בכלל ב-MCU.
רק תקראו את הפסקאות הראשונות של הביקורת של דורון פישלר על קפטן אמריקה חייל החורף, לפני כמעט עשור.
זה כל כך מוזר לקרוא את זה כשזה מכוון לקפטן אמריקה חייל החורף, כשנראה שדווקא אז היקום היה די מסודר ועקבי.
היום, לעומת זאת, זה לגמרי המצב.
היום מארוול הגיעו לשלב שבו כל היקום שלהם סובל מהתקשקשות היתר ברמה הגבוהה ביותר.
הכל נהיה בלאגן אחד גדול, ברמה שלמען השם, שמישהו כבר יעשה שם ריבוט ויחזיר את היקום לפשטות שהייתה בו פעם.
הלכתם קצת רחוק מדי, הגיע הזמן לחזור כמה צעדים לאחור.
גם ריבוט נשמע מעייף?
נגזר עלינו לנצח להיתקע עם הגיבורי על האלו שכל כמה שנים מרבטים אותם. חייבים לעבור הלאה ולהתקדם
לא נגזר כלום על אף אחד
מי שלא רוצה לראות סרטי גיבורי על, שלא יראה פשוט.
אף אחד לא מכריח אותך או את כל אחד אחר לראות סרטי גיבורי על.
יש מספיק סרטים שיוצאים כל הזמן שאין להם שום קשר לגיבורי על או למארוול.
אבל לטובת מי שכן רוצה לראות סרטי מארוול מוצלחים בסגנון של סאגת האינסוף, צריך לרבט את היקום.
עוגת הכספים של הוליווד היא מוגבלת. כספים שהולכים לסרטי גיבורי על הם על חשבון סרטים אחרים שהאולפנים היו יככולים ליצור.
שלא לדבר על במאי אינדי מוכשרם שנבלעים בעולם גיבורי העל (קלואי זאו) ושחקנים מוכשרים שמבוזבזים . כמה סרטי גיבורי על באמת טובים היו ב3 שנים האחרונות? הבאטמן?
אין שום סיבה לחשוב שהמשפט הזה נכון
עוגת הכספים היא לא מוגבלת, היא משתנה. אם משהו נראה רווחי – משקיעים בו, אם משהו נראה מפסיד- מפסיקים להשקיע אותו.
במאי אינדי קטנים הרבה פעמים צריכים את הבלוקבאסטר פה ושם כדי שיהיה להם את הכסף והפרסום לעשות את הסרטים שהם באמת רוצים, כי כדי שישקיעו בך עדיף שיכירו אותך (אלה שלא התייאשו מלהיות במאי אינדי עניים והלכו להיות רואי חשבון או משהו).
ובלי בלוקבאסטרים של גיבורי על יהיה מאוד קשה להחזיק בתי קולנוע פתוחים לאורך זמן כדי שיהיה אפשר להקרין את אותם הסרטים של במאי אינדי קטנים.
קצת נמאס לי מהטענה שהבלוקבאסטרים הורגים את הקולנוע כשבשטח נראה שהם אלו שמחזיקים אותו בחיים. בעולם בלי בלוקבאסטרים אולי יהיה את הסינמטק בתל אביב, אבל יש לי תחושה שאופציות צפיית הסרטים שלי בבאר שבע יצטמצמו עד כדי לא יהיו קיימות.
לקרוא שוב בבקשה את תגובתי, כי פספסת את הפואנטה.
כתבתי סרטי גיבורי על, לא בלוקבאסטרים. אני אוהב בלוקבאסטרים אבל מתגעגע לעידן שהם לא היו באופן אוטומטי סרטי גיבורי על. ומהם בהחלט יש מספר מוגבל , יש גבול לכמות בלוקבאסטרים שאולפן מסוגל להכיל בשנה.
מאחר והמשך המשפט היה על במאי(ת) אינדי
אתה יכול להבין מאיפה הבלבול.
ואני עדיין חושבת שהמשפט שגוי, כי סכום הכסף אינו סופי – והצלחה של סרטים רק תגרור השקעה בעוד סרטים. הטעות שכל האולפנים מנסים לשחזר בעיני היא לא הקונספט של גיבורי על (ז'אנר משמעותי לא משנה איך תסתכל עליו) אלא של ייקום קולנועי.
והייתי יכולה לתת עכשיו רשימה של בלוקבאסטרים שהם לא גיבורי על מהשנה האחרונה כדי להראות שגם מהם לא חסר, אבל האמת היא שבשלב זה אני לא בטוחה איזה סוג סרטים הוא בעייתי מבחינתך, חוץ מזה שאתה לא רוצה יותר מארוול ודיסי.
משימה בלתי אפשרית, מהיר ועצבני – תופס? או שלא כי זה פרנצ'ייז? מבוכים ודרקונים? סרטים בסגנון 65? הוא לא היה מוצלח אבל איך היית מגדיר את הסרט הזה לו היה מצליח? איזה בלוקבאסטרים הם א. לא גיבורי על וב. אתה חושב שלא מייצרים מספיק מהם?
את טוענת שסרטים של טום קרוז הם לא סרטי גיבורי על?
(ל"ת)
זו בדיוק הבעיה
מה מגדיר סרט גיבורי על? הרי מה שטום קרוז עושה לא בדיוק מסתדר עם המציאות…
ג'ון וויק הוא גיבור על?
איפה עובר הקו בין גיבורי על לסרטי אקשן "רגילים"?
מה יעזור ריבוט? הוא רק יתקשקש שוב.
צריך לעשות סדר.
ריבוט לא יעזור. עוד לא עבר מספיק זמן בשביל שנתעניין מה קורה עם איירון מן שהוא לא רד"ג.
אבל בשביל להציל את העולם, צריך לעשות סדר ולהחליט איך נראה עולם מורכב כזה, שבו יש גם חייזרים וגם קוסמים וגם חיילי על וגם אנשים רגילים שיודעים שכל האחרים קיימים ועדיין צריכים לחיות חיים רגילים. צריך להגדיר מחדש את לוחות הזמנים בעולם שבו התרחש הבליפ. צריך להחליט איך מצלמים סרט או סדרה במצב שבו הופעת האורח שהכי רלוונטית לעלילה תעלה כמו כל שאר הפרק. צריך להבין שמומחה קונטיניואיטי על הסט הוא הכרח בדיוק כמו מומחה היסטורי.
אם אפשר לעשות את כל אלו, יש עוד הרבה מה שאפשר להוציא מהMCU. ואם לא, אז אפשר לתת לו מנוחה לכמה שנים עד שתתפתח נוסטלגיה.
זה בדיוק מה שאני אומר כבר הרבה זמן. ה-MCU נהיה כמו יקום הקומיקס של מארוול.
ויחד עם זה מגיעות כל מיני רעות חלות של עולם הקומיקס המסחרי לעולם הקולנוע. הקהל הרחב יתקשה לקבל את זה.
לא התכוונתי לריבוט מהסוג הזה
התכוונתי להתחיל מחדש את היקום הקולנועי, בלי כל קשר ליקום הזה שהפך למקושקש מדי, רק הפעם עם דמויות חדשות שעוד לא זכו לעיבוד ביקום הנוכחי.
ריבוט יכול לאפשר הכנסה של האקסמן הרבה יותר בקלות, שכן ביקום החדש מאז ומעולם היו מוטנטים ולא צריך לספק איזה תירוץ ל״איך עד היום לא היו מוטנטים?״.
לדעתי התחלה של יקום חדש, תוך התמקדות באקסמן ובעוד דמויות חדשות, יכול להיות רעיון שיכול להצליח.
כמובן גם שהם צריכים לחזור לאיכות שהייתה להם בסאגת האינסוף, וכדי להגיע לזה אני מאמין שהם צריכים להפחית בכמות הפרוייקטים, או במילים אחרות: לחזור להפרדה בין הסדרות לסרטים ולהתמקד באולפן הראשי רק בסרטים, כמו שהיה בסאגת האינסוף.
כך שלא, אני ממש לא רוצה לראות ליהוק חדש לאיירון מן וליתר החבורה המקורית, זו כלל לא הייתה כוונתי כשהצעתי ריבוט.
אז אם דיברנו על ריבוט לMCU-
העונה השנייה של "what if". נכון לעכשיו שודרו שלושה פרקים… וזה ממש כיף.
אז הMCU השתנה בין שתי העונות, הוא מתפרק, וכבר קשה להתייחס אליו ברצינות. אז "מה אם" מלכתחילה לא מנסה. היא לוקחת את הדמויות המוכרות (ובינתיים הצטרפו המון דמויות חדשות), ושמה אותם בסיפורים חדשים שאין להם קשר לסיפורים הקודמים. הניסיון לקבוע "פה התבצע שינוי אחד שהשפיע על הכל" הוא כבר לא יותר מיציאה ידי חובה – הרעיון הוא ליצור סיפור חדש. ובינתיים זה עובד. "מה אם האפי הוגאן היה ג'ון מקליין", למשל.
אז יש עוד מספיק פרקים בשביל להתאכזב, אבל בינתיים זה הדבר הכי קרוב לריבוט לMCU שנקבל. סדרת MCU שמלכתחילה לא מחויבת למה שקרה בסדרות האחרות.
בעיניי פרק פתיחת העונה היה אולי הגרוע ביותר עד כה
ויזואליה מכוערת, דיאלוגים שטחיים שנשמעים רע, הופעות אורח מיותרות ונבולה פשוט דמות בלתי נסבלת. התאכזבתי ממש.
לא צריך ריבוט
צריך לעזוב את הכיוון שהתקשקש, לפשט ובעיקר לעבור לדמויות חדשות שעדיין מרגישות טריות ולא להתמקד במשהו שדורש עבודת דוקטורט בשביל להבין מה קורה.
מבחינתי, הכיוון המובן מאליו הוא לנטוש את סאגת המולטיוורס לגמרי, לעזוב את קאנג ותכלס את רוב הדמויות שאינן אוונג׳רס בצד, וליצור משהו חדש ורענן סביב אקס מן ופנטסטיק פור.
אבל תכלס, יותר חשוב מהכל להקדיש זמן ותכנון ולגייס הרבה כשרון לסרטים הבאים, כי מה שהכי קריטי, זה לגרום לכך שסרטי MCU יחזרו לסמן איזשהו סטנדרט איכות ולא לנפק עוד ועוד כשלונות ביקורתיים (ותקופתיים).
צ״ל ״קופתיים״ כמובן
(ל"ת)
כיוון הוא בהחלט לעזוב את קאנג מאיור במקום ללהק מחדש.
(ל"ת)
גלקטוס.
אולי זאת אפילו תהיה הזדמנות להסביר מה זה הפסל בגודל חצי עולם שתקוע באוקיינוס.
היוצר
שעתיים משמימות.
פרס הדבר שאני הכי מדחיק ומעדיף לשכוח שהיה השנה: מודוק (אנטמן 3)
אני עדיין מפחד שמתישהו הוא יכנס לי לסיוטים, אבל נראה שאפילו במאי החלומות שלי לא מוכן להכניס זוועה שכזאת ליצירה שלו.
אפרגן בחמישייה
הסרט של "טין וולף" – בטח רק אני ראיתי אז אין ממש מה להרחיב, אבל וואו זה היה מביך.
"בו מפחד" – לא הצלחתי להתחבר לפרויקט התשוקה הביזארי הזה. מופתע ששרדתי עד סופו.
"הפלאש" – לא רק שהוא מכוער, הוא גם מבזה עשורים של מורשת די.סי בסצנה הכי גרועה של השנה.
"מתקפה חזיתית" – יחסית לציפיות המעטות הוא לא מאכזב כל כך, אבל שיתוף פעולה בין ג'קי צ'אן וג'ון סינה היה יכול להוציא משהו הרבה יותר מבדר ממה שקיבלנו.
"Talk to Me" – סרט אימה שעשוי היטב טכנית אבל היה מתסכל, משעמם ולא מפחיד בכלל לצפייה. הפוך ממה שסרט אימה אמור להיות.
סתם מסקרנות.. (אתם יודעים לאן זה הולך )😁
ראית את ברזיל 1985? או האלמט החמישי? 😁😁😁
לאן זה הולך?
(ל"ת)
ברזיל=בו מפחד (ולדעתי ברזיל<בו מפחד)
האלמנט החמישי הרבה פחות קשור רציתי להמחיש את סוג הולגאריות (גם אם האלמט החמישי הרבה פחות אפל)
הילד
לא יודע מה להגיד . תנחומי למשפחתו של הבמאי, הנושא שהוא כתב מעניין ורלוונטי, אבל הריפוד הקולנועי של הסרט הזה היה והיחס הלא הגון לדמות הראשית היה מוגזם.
אם אתה מתכוון ל"הבן", הוא 2022
אם לא, אני לא בטוח על מה אתה מדבר
הסרט הקצר של יהב וינר
(ל"ת)
מודה הגזמתי
לא על זה שאני לא אוהב את הסרט אלא על חוסר הטקט סליחה. בכל מקרה זה סרט שכן מעלה תחושת פרניוה שאפילו אני מרגיש ויש לי סיבות הרבה פחות מוצדקות מלהיות קילומטרים בודדים מעזה. הסצנה שבה "הילד" רוצה להסתכל על החדשות והמשפחה רוצה להעביר לנינגה ישראל הייתה אפקטיבית מאוד עבורי ומעבירה את הקושי המוצדק של הדמות הראשית להמשיך בחייו כאשר הוא נמצא בתוך איזור מתח. יש כאן שבע דקות מאוד רלוונטיות ורבע שעה שמרגישה כמו שעה וחצי.
סליחה מראש, ובאמת שאין לי יכולת לריב על הדעות האלו, אבל:
ברבי: חבל שבשביל סרט הריקודים הכי שווים אוור היינו צריכות לעבור בעוד טריליון דקות של נאומים מביכים ומשמימים על כך שהסרט מאוד פמיניסטי! אבל ממש!1 אל תפספסו כמה שהוא פמיניסטי!!11 אם לא חושבים על זה יותר מדי!!!111
אופנהיימר: זו לא אני, זה נולאן. כלומר, הקרטונים שנולאן גוזר ומציב יפה בשורה בתוך תפאורה אסתטית, ונימת החשיבות העצמית שבה הוא עושה את זה.
אדום, לבן וכחול מלכותי: מדהים בעיניי איך הסרט שהכי חיכיתי לו השנה בתור טראש מענג הצליח לגרום לתחושת ייסורים פיזיים בכמעט כל דקה ודקה שלו. ועוד יותר מדהים – איך אפשר לקחת ספר כל כך מהנה וכל כך מטומטם בו זמנית ולהצליח להפוך אותו לעיבוד קולנועי כל כך לא מהנה, וכל כך יותר רדוד ומטומטם מהמקור.
לא צריך לריב אבל ברבי הוא לא סרט סופר מגה אולטרה פמיניסטי. זה מבוא לפמיניזם.
(ל"ת)
טיוטה למבוא
(ל"ת)
אני חייב להגיד
שהוא אפילו מבוא לא משהו לפמיניזם בעיניי, במהות שלו (כלומר במהלך העלילה והדמויות עצמן) הוא ממש לא פמיניסטי לדעתי למרות שהוא צועק פמיניזם מדי פעם והמונולוג של האמא הוא עם מסר פמיניסטי חמוד מאוד. יש פער משמעותי בין איך שהסרט מנסה להציג את עצמו לבין מה שקורה בו באמת
אה, כן, במקרה הטוב. וזו חלק מהבעיה שלו.
(ל"ת)
יש כמה
טרילוגיית 'בלש ניו יורקי'- בתור מכור לאקשן, אלו סרטים ממש ממש גרועים, עם אקשן עלוב ועלילה לא קיימת. לא יודע למה ראיתי אותם אבל אני מצטער על כך.
פו הדוב: דם ודבש- סרט שהיה צריך להיקבר בהפצה ישר לסטרימינג ולהישכח שם.
חמישה לילות אצל פרדי- סתאם סרט.
אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה- מודוק עד היום רודף אותי בסיוטים.
שומרי הגלקסיה 3- אחד סיכם את זה הכי טוב. אכזבת השנה מבחינתי. סרט לא אחיד ומבולגן.
המשאלה- לא ציפית לסרט כזה מכוער וחצי אפוי מאולפני האנימציה של דיסני.
מגרש השדים: המאמינים- סרט מחורבן להחריד. לא ייאמן שזה חלק ראשון בטרילוגיה מתוכננת.
A Good Person (לא זוכר איך קראו לו בארץ)- משעמם וקלישאתי נורא.
בלתי נשכחים 4- פח אשפה בוער. 103 הדקות הכי ארוכות שחוויתי השנה.
כולם מחכים רק לי- סרט סטונדטים שמשום מה הופץ לקולנוע.
המהפנט- כריסטופר נולאן לעניים. רוברט רודריגז, לך הביתה, אתה שיכור.
עצוב מה שקרה לרוברט רודריגז. בעבר אחד הבמאים המבריקים בעולם
והיום הגבר מאחורי בובה פאט.
וקצרים. אל תשכחי את קצרים.
(ל"ת)
A Good Person נקרא הטוב שבך בארץ
נמצא ב vod
בארבי
פרסומת ארוכה ולא טובה.
ארי ודנטה מגלים את סודות היקום
אני לא יודע אם זה סרט *עד כדי כך* גרוע באמת, אבל זה הסרט היחיד שראיתי השנה והצטערתי על זה.
על פניו זה נשמע כמו סרט שהייתי אמור לאהוב, דרמת התבגרות להט"בית בשנות ה80, אבל הכל שם הרגיש לי כל כך מגוחך.
משחק גרוע ומוגזם, מלודרמה, והכימיה והמתח המיני הכי לא אמינים שראיתי במסך הגדול זה די הרבה זמן.
באולם אנשים צחקו הרבה פעמים בקטעים שאני לא חושב שניסו להצחיק.
השיווק המעצבן ביותר של השנה: (חוסר) השיווק של הילד והאנפה
רציתי לכתוב ״הגרוע״, אבל לצערי נראה שזה מצליח להם ומביא רווחים מרשימים, ולכן בחרתי במילה ״המעצבן״.
אני חושש שההצלחה של הדבר המטומטם הזה (לא הסרט, כמובן, אלא ההחלטה להסתיר את הכל כולל הכל עליו ממש עד ליציאתו) עשוייה לעודד אולפנים אחרים לעשות גם כן את אותו הטמטום, שהרי נראה שזה עסק סופר משתלם: גם חוסכים בהוצאות וגם מגדילים את ההכנסות, ואני ממש לא רוצה לחיות בעולם שזה הופך לטרנד שהאולפנים השונים מאמצים.
אני מאוד מקווה שאני טועה ושזה ישאר רק הקטע של הסרט הזה.
בכל מקרה, זה היה שיווק מטומטם ומרגיז שהיה אחד הדברים המטומטמים והמרגיזים ב-2023 הקולנועית.
בתכלס, כן ירבו כאלה.
יש מספיק במאים, תסריטאים ושחקנים שהייתי מעדיף שיווק עיוור בדברים שבהם הם מעורבים.
כמו שאחד כתב, לא מדובר פה בשיווק "עיוור" אלא בהיעד מוחלט של שיווק (מלבד איזה פוסטר מכוער בצורה לא רגילה)
וכן, זה מעצבן, כי השיווק של "הילד והענפה" היה אגו-טריפ שיכור בנוסח "אנשים ממילא יבואו לסרט הזה, אז למה להתאמץ".
מה בעצם חסר בשיווק של הילד והאנפה?
זה נכון שהסרט יצא ביפן בלי טריילר ועם פרטים מינימליים, אבל כן פרסמו טריילר ותמונות מהסרט לפני שהוא יצא בשאר העולם. מה עוד צריך, בעצם?
אם כבר מעניין שהסרט בכלל לא ממוסחר, חודשים אחרי שהוא יצא ביפן. לפחות בינתיים, אין שום צעצועים או מוצרים שקשורים לסרט, גם לא בחנויות של ג'יבלי. אולי הם מחכים שיותר אנשים בעולם יראו אותו, ושהמוצרים לא יהרסו את הסרט (כמו שקרה עם מלחמת הכוכבים בזמנו).
ביפן הוא יצא בלי טריילר
ולהוציא היום סרט בלי טריילר אומר אחד משני דברים: או שהאנשים שעשו אותו ממש-ממש מתביישים בו, או שהם סומכים על זה שהקהל יגיע גם אם מדובר בסרט שבו הבמאי מקריא בקול את רשימת הקניות שלו לאורך שעתיים. במקרה של "הילד והאנפה" מדובר באפשרות השניה, ואני מצטער, ואי-אפשר לחשוד בי בחוסר אהבה למיאזאקי, אבל היעדר השיווק הזה הוא סוג של חוצפה.
בהחלט לא סרט גרוע
אבל בוודאי החוויה הכי גרועה שהייתה לי בקולנוע השנה – נגעת נרצחת. איזו טעות ללכת להקרנה של סרט אימה, בפלאנט איילון, באמצע החופש הגדול. כל הסרט הקהל לא מפסיק לדבר, לצלם או סתם להיות בטלפון, ולהיכנס ולצאת מהאולם. ומה שהכי מחרפן זה שאלה לא היו רק בני נוער, אלא גם אנשים מבוגרים, בני 30-40. וזה חבל כי הסרט באמת אחלה ואני בטוח שבלי כל ההפרעות הייתי אוהב אותו יותר. אם אנשים רוצים לדבר ולעשות סלפי, שילכו למסעדה או משהו. אני באמת לא מבין למה אנשים יוצאים מהבית ומשלמים על כרטיס אם בבירור לא אכפת להם מהסרט. מעכשיו צריך אירוע מיוחד בשביל לגרום לי ללכת לראות סרט אימה בקולנוע (גם ככה זה הכי כיף לבד בבית באמצע הלילה).
סרטי אימה זה זוועה.
הייתי בהקרנת צהריים בפלאנט ראשלצ של צעקה ומישהו עישן שם סיגריה אלקטרונית. שלא נדבר על רעש כללי מתמיד.
אם לצטט חבר
"הקהל מפחיד אותי יותר מהסרט"
סרט אימה בקולנוע יכול להיות חוויה אדירה
או שעתיים שימחקו את שארית האמון שלך במין האנושי.
כשראיתי את 'האישה בשחור' (כבר לא זוכר איפה, אולי בלב המפרץ?) זאת הייתה הקרנה מטורפת, בקטע טוב – כל הקהל נשאב לסרט וצרח ביחד בג'אמפ-סקיירס המרובים.
לעומת זאת, 'בית החלומות' ביס פלאנט ירושלים הייתה חוויה מפוקפקת ביותר, כולל כל החשודים המיידיים (ילדים מרעישים, אנשים בטלפון), וגם סרט די מעפן.
אין מקום בכלל לוויכוח
אנטמן 3
הפלאש
וכמובן פלישה סודית(סדרה), סרטים פשוט פח אשפה, ברמה שלא יכול להיות שהושקעו מליונים על הסרטים האלה, במיוחד שרואים מה אפשר להפיק מ15 מיליון(גודזילה מינוס 1)
ואני אדגיש את פלישה סודית כי עלילה כזאת מפגרת מטומטמת ורדודה לא ידעתי את נפשי אם יש ביקורות פנים במארוול, פשוט סדרה מתחת לכל רמה בלי שום היגיון שלוקחת גרזן ותוקעת לתוך היקום של הMCU להתפרק,
לא ארחיב על השאלות המורטות עצבים שיש בסדרה, אבל לקחת דמות אחת ולעשות מיזוג של כמה דמויות והנה גיבור האולטימטיבי – באמת יש מצב שילד בן 10 כותב להם את התסריט אני לא צוחק.
הכל נע בגלים
הרוב מזכירים ובצדק את סרטי גיבורי העל שיצאו השנה כסרטים הגרועים של השנה וזה מצחיק איך עשינו full circle מהתקופה שבה הסרטים האלו היו באיכות הפקה נמוכה , לפני שנות ה 2000 לבין עכשיו שהם הפכו למקדונלדס של הסרטים -תעשייתים וחסרי יחודיות , זה גם תוצר של הפקה לא טובה ,אבל בעיקר משיקולי לחץ זמן והתבססות מוגזמת על cgi , שזה משותף לרוב סרטי האקשן הגרועים בשנים האחרונות , הוליווד צריכה לעשות shift מהסתמכות יתרה על cgi .
אולי הירידה בהכנסות תביא לפחות תקציבים ואז ליותר יצירתיות באפקטים של סרטי האקשן , מה שיכול להחזיר את העניין.
לא. הוליווד צריכה להפסיק לשנות את דעתה בנוגע לתסריטים כל חמש שניות
https://www.youtube.com/watch?v=SAJAUL_Qpdg&t=60s
בנוסף
https://www.youtube.com/watch?v=7ttG90raCNo
ואולי גם להייתחס לאנשי האפקטים יותר טוב
לדעתי זה עניין של הביצה והתרנגול
תכנון נכון והשקעה בתסריט , היו יכולים למנוע את כל התיקוני cgi שמדברים עליהם בסרטון(כמו בסצנה שהוא מרים את כריסטיאן בייל באוויר) אבל האנשים בסט יודעים שהם יכולים להסתמך על אנשי ה vfx לתקן להם הכל. אני לא בא לצאת על אמני ה vfx שעושים עבודה סופר קשה , אלא על שאר האנשים שאחראים על הסרט . הפלאש הוא דוגמא מזעזעת לעודף cgi, איך לעזאזל חשבו שסצנה של הפלאש מציל תינוקות תיראה טוב או לא הבינו שהסצנות של ניקולס קייג' כסופרמן בסרט היו מזעזעות. העצלנות התסריטאית נובעת מהסתמכות על cgi ,במקום לומר זה לא יראה טוב בסרט הם פשוט מסתמכים על ה cgi לפתור הכל. שכחו שסוד ההצלחה של איירון מן הראשון היו לא רק האפקטים אלא גם הדיאלוגים .אבל זה לא רק סרטי גיבורי על למשל מטריקס החדש שהאפקטים שלו נראים הרבה יותר גרועים מהמקורי שנעשה לפני 20 שנה , סרט שהאחראים עליו שכחו שההצלחה שלו באה גם מאחלה סצנות של אומנויות לחימה . לא הכל צריך להיות סצנות מפוצצות אפקטים, משימה בלתי אפשרית האחרון היה סרט עם קטעי אקשן מעולים , הם גם העזו לצלם מחוץ לאולפן, הסצנת מרדף ברומא עם המכונית הוא דוגמה לאיך לעשות סצנת אקשן בלי הרבה אפקטים אבל עם תכנון נכון ועבודת צילום טובה.
לא זוכרת אם זה מהשנה
don't worry darling היה בפירוש הסרט הכי גרוע שראיתי בקולנוע.
רוצה לומר שאי פעם, בטוח שבשנה החולפת, בהנחה שזה מהשנה. התארוך שאני יכולה לתת נסמך בעיקר על זכרון, ובגדול ראיתי אותו עם חברה שעזבה את האיזור בתחילת השנה הזו אז יתכן והוא מסוף שנה שעברה.
שנה שעברה
אפשר לשים את saltburn במקום. לא שראיתי אבל כן ראיתי את "אישה צעירה מבטיחה" לאמרלד פנל יש הפוטנציאל להיות גרועה יותר.
סולטברן שונה מאוד מ"אישה צעירה מבטיחה"
ובכלליות כדאי לא לשפוט סרטים – בטח לא להכריז שהם "הכי גרועים" – לפני שאשכרה, נו, רואים אותם.
נכון סליחה
סתם חשבתי להזכיר שהסרט קיים למי שכן רוצה לשים אותו ברשימה . אני אפילו לא שונא את צעירה מבטיחה הוא יותר גורם לי לתהות למה הבמאית לא עשתה קומדיה שחורה במקום חצי סרט דרמה חצי סרט """נקמה"""" שהיא כן עשתה. זה לא היה טויסט מעניין במיוחד והסצנות בין לבין סצנות ה"""נקמה""" לא היו משהו. שנת 2023 הייתה שנה לא רעה מבחינתי ורוב הסרטים שלא אהבתי היו בפסטיבל בחיפה. הפעם זה היה סתם מרושע מצידי
אם כבר מה שהפריע הוא מה הקשר בין don’t worry darling לסולטבורן? כי שניהם של נשים? סרטים שביימו נשים נמצאים אוטומטית על אותה משבצת?
(ל"ת)
לא
זו הייתה טעות להזכיר את הסרט. זה באמת נטו על וייבים זה הכל.
עם כבר לעשות את הטעות של לעשות דיס על סרטים שלא ראיתי
ככל הנראה הייתי צריך לבחור בריימק של פיטר פן ששם יש במאי כותב (דויד לאורי) עם סרטים שאני באמת סולד מהם (סיפור רפאים והאביר הירוק). זה היה shitpost בטעות ולא במקום סליחה
היה הרבה דרעק ואלו הם:
Infinity pool
אינדיאנה ג'ונס
סרט הבת מצווה המטומטם של אדם סנדלר
הפוארו החדש של בראנה
The equalizer האחרון
ועוד שלושה, שאחרים לא יסכימו איתי אבל היו זבל
ספיידרמן והאנימציה
בו מפחד
ואפילו past lives המשמים
בהחלט השלושה האחרונים הם נטולים במחלוקת
יש אלמנטים ממש רעים בשלושה האחרונים (במקרה של past lives מחסור ביחודי) אבל באף אחד מהם אין משהו שמעליב את האינטליגנציה או עשויים רע ויש להם הרבה רגעים טובים במיוחד. הכי גרוע שאני רואה שאפשר לשים את הסרטים האלו זה 5/10 סרטים שחוצים את הקהל. (כן גם ספיידרמן התסריט של הקודם היה לא מי יודע מה אבל וואו הסרט הנוכחי היה מבולגן). חוץ מספיידרמן לא נראה שהם יהיו באף רשימה
ראיתי הרבה יוטיוב וסלקום השנה
לכן אין לי הרבה בחירות אבל נראה מהסרטים שכן יצאו השנה זו הייתה שנה טובה בסך הכל.
רוחות אינישרין
טוב אני לא אנסה להתווכח על זה שמבחינתי מקדונה הוא ב top 3 של הבמאים הכי גרועים, לא מקוריים, חזרתיים, ששמים את המסר שלהם בעדיפות עליונה מעל הדמיות הסיפור יצוג בסיסי של בני אדם. אני רק אגיד את זה תצפו בסצנה הזאת
https://www.youtube.com/watch?v=K6eHJ52knKc
ואחר כך תקראו את הביקורת הזאת
https://eithanwe.wordpress.com/2022/10/11/%d7%a4%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%91%d7%9c-%d7%97%d7%99%d7%a4%d7%94-2022-%d7%91%d7%90%d7%91-%d7%90%d7%9c-%d7%95%d7%95%d7%90%d7%a8%d7%93-%d7%a9%d7%a2%d7%a8-%d7%94%d7%a4%d7%a8%d7%97%d7%99%d7%9d/
ותגידו לי שאין חפיפה.
אני את שלי אמרתי.
אין חפיפה
(ל"ת)
אוקי לא התכוונתי לחפיפה מוחלטת ובכל זאת
אם הסצנה הזאת היא לא סצנה פטריוטית שבה הגיבור מודה שהאי הוא כל החיים שלו ולכן הוא אינו יכול לעזוב מהי היא כן?
די ההיפך מפטריוטית, למען האמת
(ל"ת)
כי ה"נאמנות" שלו לאי נובעת מטרגדיה?
כי הוא לא מכיר משהו אחר מעבר לאי? לפעמים זה מרגיש שפטריק לא לומד מאחרים לא בגלל שהוא עקשן בצורה לא הגיונית אלא שהוא עקשן בצורה לא הגיונית כי הבמאי רצה להעביר נקודה בכל מחיר גם על התפקוד המוח של הדמויות שלו. אני לא מצפה מפטריק להיות האדם הכי נבון בסביבה אבל בחייך למה אתה נשאר בשביל החיות? הם יסתדרו יופי בלעדיך בשביל המתים? הם רק ירדפו אותך. שיבון לעומת זאת כן תדאג לו עם הוא לא יהיה ותסמח לחבר אני יכול לראות את פטריק בתור עובד חנות כולשהי או עוזר במרכז לבעלי חיים. הוא לא יחיה חיים מאושרים עם שיבון אבל אני לא רואה אותו חי בכלל בתוך האי הוא כמו כל האי מת מהלך וזה שזה היצוג של האי מתחלחילה זה מאוד בעייתי (שלא לדבר שזה גם היצוג של המקומות בשלושה שלטים ובברוג' ).
טוב זאת הבעיה שלי
מבחינתי פטריק הוא לא "אדם שאהב את שגרת החיים שלו" הוא סטיארוטיפ של אדם כזה הנחמה הזאת לא הייתה קיימת היא הייתה בתוך הראש שלו אבל שוב הוא סטיאורוטיפ אז אין לו אחד כזה אז אין שום הבנה אמתית שזה המקרה. סרט דרמה היה מעביר את הניואס הוא לפחות היה מנסה למוצא שגרה חדשה או להאחז במשהו אחר סרט שמנסה להעביר נקודה יתעלם מזה כמה שיותר וינסה להדגיש ולהחמיר את הטרגיה שבעניין למשוך את הכאב כמה שניתן במקום להראות את אורך החיים שלו וזה מה שהסרט הזה עושה.
לדמות לא יכול להיות לב אם כל כך ברור שהיא בובה על חוטים מתחלחילה זה למה אהבתי יותר את בו מפחד מאשר שאר הסרטים של אסתר הטריק הפשוט הזה שהבובות מבינות שהם לא בשליטה ומתחילות להתחרפן זהו איזשהו רגש אנושי שחסר בשאר הסרטים שלו וגם אז לפחות הוא היה הוגן והודה על זה בתחילת כל סרט (הכניסה אל בית הבובות בתורשתי, והטפט במידסו-סומר) מוקדנה לא רק שלא מודה בזה אלא הוא גם ממחזר את הבובות ואפילו את בית בובות שהן נמצאות בו. ברגע שכל העלילה לכודה בבית בובות ואין מודעות עצמית לכך מבחינתי לא משנה כמה מעניין הנושאים סרט אף דרמה לא יכולה להתקיים כי אין אנשים או פרספקטיבות מרובות שיכילו אותה במקרה הטוב יש רק שתיים וזאת של הבמאי חונקת כל דעה נגדית לפני שהיא יכולה ללבלב כל מה שהיא יכולה לעשות זה לברוח.
אבל הוא ממש מנסה להיאחז בשגרה חדשה. אתה גם מתעלם מכך שזה לא רק עניין של השגרה – גם האגו שלו נפגע מהמהלך הזה, והוא מגיב בהתאם.
מסכים על הכל חוץ מבהתאם
עדיין הערה קודמת על עניין הבובות.
בסדר, עניין הבובות הוא עניין סובייקטיבי לחלוטין
אני מקבל שככה אתה רואה את הסרט, אבל זה משהו שאפשר להלביש בתואנה כזאת או אחרת על כל סרט.
אצל מוקדונה כן אצל ארי לא
הסרט הראשון שלו התחיל בכניסה לבין בובות אין יותא על האף מזה. גם אז אני מזכיר נוסחתי רצח (זה שפעעם אחת הפכת את ברנדון גלייסון לפרנסיס מקדונלד לא אומר שבאמת התרחש שינוי בליבת הסרט)
הסרט הראשון שלו התחיל בכניסה לבין בובות יותר על האף מזה אין.
(ל"ת)
ולמקרה שאתה מעונין
כן אני מעדיף את נוסחאות דיסני מאשר אלו של מקדונה לפחות זאת של דיסני היא "רק" רעל קטן ולא רעל טהור
אוקי אולי מרוב שיעמום שכחתי
על מה מדובר בדיוק על השתי סצנות וחצי שהוא מנסה להתרחק מקיילוב בזמן שהוא אומר "תראה כמה השתפרתי" ועושה בדיוק את ההפך ? מה הוא בדיוק ניסה לעשות בין לבין?
חלומו של רובוט ומותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם
סרטים שטכנית הם בין מומצעים לטובים אבל אני נגדם פילוסופית, שמה שהם אומרים והדרך שבה הם מראים את זה לא היה צריך להאמר וביחוד לא היה צריך להיעשות ככה. על חלומו של רובוט הסברתי ברשימה של הטובים.
בנוגע למותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם בתור מישהו שיכול להזדהות עם הבמאי והניסיון שלו להיקשר לאבא שלו גם שברור שפער הניסיון ביניהם עצום כל מה שיש לי למור לבמאי זה למה? למה ככה? למה צריך לענות את אבא שלך ככה?
אני לא זוכר את הסצנה במדויק אבל בתחילת הסרט מראים את "אבא שלו" השחקן צף בים קצת לאחר הסצנה הזאת אנו עוברים לבית שלו בסלון שבו אבא האמתי שלו (או השחקן אני לו זוכר בדיוק אני רק זוכר ששניהם התלוננו על אותו נושא) ובו אמר שזה שהוא שם את הסצנה הזאת כמחווה לקולנוע הטורקי זה ילודתי ומראה שהוא לא מבין מה הוא עושה מאחרורי המצלמה הוא רודף אחר אסתטיקה של אחרים ולא תוכן. בהתחלה חשבתי שהאבא אומר את זה כי הוא נמצא באפיסת כוחות משאולי מוציא את המרירות שבו על בנו למרות שהוא לא ממש מתכוון לזה. בערך באמצע הסרט הוונתי שהאב צודק לחלוטין וברגע הזה התנתקתי רגשית והתחלתי להיגעל. זה מתחיל להרגיש פחות כמו פיסת תיעוד או מחווה ויותר כמו "צעד כדי להמשיך הלאה" רק הרבה פחות אישי, סרט שנוצר פחות בשביל האב והרבה יותר בשביל הבמאי. זו לא בעיה ענקית השאלה היא האם הבמאי מודע לזה שזה סרט די אגואיסטי? כי אם לא אז אני דיי נגעל מהניסיון שלו לשחזר את חייו בתוך הקולנוע בזמן שאבא שלו גוסס. כמו שאמרתי מקודם אני לא חושב שהוא היה צריך ליצור את הסרט מתחלחילה לפחות לא ככה.
לא ראיתי כזה הרבה מיבול 2023
וכל 32 הסרטים שכן ראיתי קיבלו ביקורות חיוביות, בסך הכל, כך שגם אף אחד מהם לא היה כזה רע. אולי רק "אופנהיימר", בעצם. מצגת של אנשים יושבים/עומדים ומדברים ומדברים ומדברים בלי שנלמד שום דבר חדש עליהם כבני אדם או על העלילה שבקושי מתפתחת. בימוי חסר רגש ומלא חשיבות עצמית שקופץ מסצינה לסצינה בלי לתת לאף אחת מהן את הזמן להתעכל ובלי לתת לצופה לנשום. או בקיצור – לא עורר בי רגשות, לא עורר בי עניין ופשוט שיעמם אותי. ועוד לשלוש שעות.
ואם השאלה היא לגבי כלל הסרטים שראיתי השנה אז הכי לא אהבתי את "נוטינג היל" שבשום שלב לא הרגיש טבעי ואת "היט" שהוא הסרט השנתי הזה שאני שונא כמעט כל דבר לגביו ושמדהים אבל בעיקר מסקרן אותי איך הוא נחשב לסרט טוב.
זה הסרט?
https://www.imdb.com/title/tt14279982/