הוליווד סובלת מאוד בגלל הקורונה. מדינות שלמות נמצאות בסגר, מה שאומר שבתי הקולנוע סגורים וגם כשהם פתוחים אנשים לא בדיוק נוהרים למקום שהוא לא בטיחותי במיוחד בימינו. אבל יש חלק בהוליווד שחוגג וזה שירותי הסטרימינג. הרי אין פעילות שהיא בטיחותית יותר מאשר לשבת ולצפות בטלוויזיה.
ואכן, שירותי הסטרימינג השונים דאגו שלא יגמר לנו מה לראות, ובתמורה אנשים נרשמו אליהם בכמויות מרשימות. למען האמת, נראה שהוליווד ראתה את הכסף שנטפליקס מכניסה ורצתה גם. העובדה שאין בתי קולנוע כבר כמעט שנה היא רק זרז – נראה שלכל אולפן סרטים שמכבד את עצמו יש בימינו שירות סטרימינג משלו. שזה, כמובן, הרבה יותר מדי. רובם לא זמינים בארץ, אבל עדיין כיף להסתכל מה הולך בעולם ובעיקר בארצות הברית.
מכיוון שבקופות המצב לא ממש מרשים (בשבוע שעבר לא היה שינוי כלל. השבוע במקומות הראשונים נמצאים "הדברים הקטנים" עם 4.7 מיליון דולר, "הקרודים 2" שממשיך לטפס, איכשהו, עם 1.8 מיליון דולר, "וונדר וומן 1984" עם 1.3 מיליון דולר ו-1.25 מיליון דולר ל"צלף". כל השאר, כרגיל, עם פחות ממיליון דולר), ומכיוון שאנחנו נמצאים בדיוק באמצע עונת הדוחות של החברות הגדולות שבה הן מדווחות על הנתונים הכספיים שלהן, החלטתי השבוע להסתכל כמה משתמשים יש עכשיו לכל שירותי הסטרימינג העיקריים, כמעט שנה אחרי שהתבקשנו בעיקר להישאר בבית.
כמובן שהמלך הוא עדיין נטפליקס. לנטפליקס יש 203.6 מיליון משתמשים בכל העולם. 37 מיליון משתמשים חדשים נרשמו לשירות במהלך 2020, שזה נתון מדהים. אבל כמובן שיש להם יתרון על פני כולם: הם זמינים בכל העולם, יש להם כמות תוכן מטורפת שהם צברו במהלך שנים, כולל הרבה מאוד תוכן מקורי שלא זמין באף שירות אחר, וכשאתה בבית ואין לך מה לעשות אתה תפנה לשירות הכי מבוקש ומדובר שיש. זה לא שיש להם סדרת דגל אחת – כל חודש בערך יש להם להיט עולמי מדובר.
המקום השני שייך לאמזון פריים וידאו עם 150 מיליון משתמשים נכון לתחילת 2020, מה שאומר שיש סיכוי טוב שמצבם השתפר מאוד מאז אבל הם החליטו לא לעדכן אותנו. הסיבה להצלחה שלהם היא לא התוכן, למרות שיש להם לא מעט סדרות מעוררות באזז, כמו "הבנים" או סדרת הפריקוול לשר הטבעות שלא ברור מתי תשודר, רק שהיא מאוד יקרה, וגם הצלחות קולנועיות כמו "מנצ'סטר ליד הים", "חולי אהבה", "צלילי המטאל", "סרט המשך בוראט" ועוד. אבל כאמור, זאת לא הסיבה: הסיבה היא שכל מי שנרשם לאמזון פריים כדי ליהנות ממשלוח מהיר מאוד של יומיים, מקבל גם את שירות הסטרימינג שלהם כלול בעסקה. בגלל זה אין ממש דרך לדעת כמה מתוך ה-150 מיליון האלה גם צופים בשירות שלהם או פשוט אנשים שאוהבים להזמין הרבה דברים דרך אמזון.
המקום החמישי, שלצורך עניינו הוא השלישי (הסבר לכך למטה) שייך לבית העכבר, דיסני פלוס, עם 86 מיליון משתמשים תוך שנה בערך. כן, השירות עדיין לא זמין ברוב העולם אבל איפה שהוא כן זמין אפשר להגיד שהוא להיט. אמנם ההתחלה של השירות הייתה איטית, אבל סדרת הדגל "המנדלורי" הובילה את ההרשמה כאשר לאט לאט נוספים עוד תוכן, סדרות וסרטים לשירות.
אני לא בטוחה שהרעיון של פרימיום של תשלום נוסף על סרטים חדשים הוא רעיון כזה טוב, אבל דיסני ממשיכים להתנסות איתו: קודם זה היה עם "מולאן" שנראה בעייתי מההתחלה ובקרוב עם "ריה והדרקון האחרון". מה שיעזור מאוד לשירות הוא כמות התוכן העצומה מכל הזיכיונות של דיסני שעוד מעט תגיע לדיסני פלוס. יש כאלה שיגידו יותר מדי תוכן, אבל יש להם תחרות עצומה מנטפליקס, שם כבר קיימת כמות תוכן עצומה.
עוד עובדה שעוזרת להם היא המחיר, דיסני פלוס עולה רק 6.99 דולר בארצות הברית. שווה ביותר. לשם ההשוואה, החבילה הכי זולה של נטפליקס עולה 8.99 דולר ו-HBO MAX עולה 14.99 דולר. לדיסני פלוס יש גם חבילה מיוחדת עם מחיר מיוחד לשלוש שנים כדי לשמר את המשתמשים שלהם.
אם כבר דיברנו על HBO MAX, בואו נדבר עוד קצת עליהם ועל המקרה המוזר שלהם. יש להם 37 מיליון משתמשים, אבל רק 17.7 מיליון משתמשים "פעילים". מה הכוונה משתמשים פעילים? יש הרבה מאוד אנשים שמגיע להם HBO MAX בחינם כחלק משירות הכבלים של HBO ופשוט לא משתמשים בו. מבחינת HBO MAX הם מקבלים את הכסף אז הם מרוצים, אבל לדעתי אם כל כך הרבה אנשים שמגיע להם HBO MAX בחינם פשוט לא משתמשים בו זה סימן בעייתי. אם כי יכול להיות שהם פשוט לא יודעים שמגיע להם, כי הכל כל כך מבלבל.
בינתיים HBO MAX מקווים שהעובדה שכל הסרטים של האחים וורנר יצאו במקביל לקולנוע ואצלם בשירות בארצות הברית תעזור להם להתקדם בתחרות, ואכן יש ניצן ראשון לכך שזאת הייתה אסטרטגיה חכמה. מדד נילסן שעכשיו נכנס למדידת פופולריות של שירותי סטרימינג פרסם את הנתונים שלו לסוף השבוע הראשון של חג המולד ולפי הנתונים שלהם "וונדר וומן 1984" נצפה יותר מאשר "נשמה" של דיסני פלוס כששניהם יצאו באותו סוף השבוע. צריך לסייג שהנתונים שלהם הם לפי דקות צפייה ו-"וונדר וומן 1984" הוא סרט ארוך יותר, אבל גם כשלוקחים את אורך הסרט בחשבון, "וונדר וומן 1984" קיבל יותר צפיות. ניצחון חשוב ל-HBO MAX. זה אומר שאנשים שיש להם HBO MAX ראו את הסרט הזה הרבה, האם הם נרשמו בשביל לראות את הסרט? HBO MAX טוענים שכן ואכן יש צמיחה אבל אי אפשר להצביע בדיוק ממה היא נובעת ולקבוע אם זו צמיחה טבעית של השירות או בגלל הסרט, אז בינתיים הסרט קיבל את הקרדיט ויכול להיות שזה באמת מגיע לו.
השירות אמור להגיע גם לדרום אמריקה השנה ושם מאוד אוהבים את DC אז יש מצב שזה ייתן להם מספרים מרשימים מאוד בקרוב, אם כי כנראה לא מהר מספיק כדי לראות את ההשפעה של ה"סניידר קאט". עדיין יש להם מלחמה ארוכה כדי להשלים פערים עם השירותים הגדולים. כבר הזכרנו את המחיר שלהם, לא עוזר שהשירות עצמו הוא היקר מכל שירותי הסטרימינג ועולה 14.99 דולר. מצד שני, זה כן שווה למחיר של סרט בקולנוע, אז אולי זה כן משתלם בעצם.
עכשיו בואו נדבר על חבר של דיסני, הולו, עם 38.8 מיליון משתמשים. דיסני הם הבעלים של הולו (קומקאסט, הבעלים של אולפני יוניברסל, מחזיקים חלק ממניות החברה, אבל הם מוכרים אותן לדיסני עד 2024 ואין להם שום קשר לתוכן שבשירות) ויש להם חבילות שמשלבות בין דיסני פלוס להולו. הולו הוא כרגע המקום שבו דיסני שמה את התוכן שהוא פשוט בוגר מדי להיות בדיסני פלוס. אמנם "סיפורה של שפחה" הייתה פעם הסדרה הכי מדוברת שלהם, אבל הודות לכסף שדיסני שפכה לשירות, נוסף מאז הרבה מאוד תוכן שעוזר לשמור על המשתמשים.
יש שירות לא מוכר מדי עם מספר משתמשים גדול להפתיע והוא Peacock, עם 33 מיליון משתמשים. השירות שייך לקומקאסט שהיא חברת האם של יוניברסל ו-NBC. איך שירות שאף אחד לא שמע עליו הגיע לכמות כזאת מכובדת של משתמשים? כנראה בגלל העובדה שאם אתם מוכנים לסבול פרסומות, אתם יכולים לקבל אותו בחינם. התשלום הוא תמורת הגרסה שלו ללא פרסומות והם לא מפרסמים כמה מהמשתמשים שלהם משלמים עליה וכמה לא. כנראה כי לא אכפת להם איך הם מקבלים את הכסף שלהם. המספרים האלה צפויים לגדול, עכשיו שב-2021 "המשרד" האמריקאית עזבה את נטפליקס וחזרה אליהם.
אתם יודעים למי עוד יש 33 מיליון משתמשים? לסטרימינג של אפל. טוב, זה מספר לא מאומת, והשערה שקיימת באינטרנט. הפעם האחרונה שהם אימתו את מספר המשתמשים הייתה כשהיו רק 10 מיליון. אז כן, יש להם שם מוכר יותר אבל לא מספיק כדי לגרום לאנשים לנהור אליו. בנוסף, בארצות הברית, מי שקונה מוצר מקורי של אפל, מקבל מנוי חינם ועדיין זה המספר שאליו הם הגיעו. בהתחשב בכמות המוצרים שאפל מוכרת, יש לי הרגשה שהרבה מאוד אנשים לא מכירים את הדיל הזה.
יש עוד שירות קטן שחשבתי שיהיה מעניין לציין בעיקר בגלל העתיד שלו. ל- CBS all access יש 17.9 מיליון משתמשים שזה די גרוע ולכן השירות הולך לעבור שינוי מאסיבי שאולי יהפוך אותו לשחקן משמעותי. בקרוב השירות יהפוך ל- Paramount+ והסרט של "בובספוג" אמור להיות גורם המשיכה הגדול הראשון שלהם. כנראה שהם חשבו על השינוי רק לאחרונה כי פרמאונט מכרו השנה את רוב הסרטים שלהם לשירותים אחרים, כשהסרט הבולט מביניהם הוא "משפט השבעה משיקגו" לנטפליקס.
כמו שציינתי למעלה, יש עוד שני שירותי סטרימינג עולמיים ענקיים שהם טכנית מקום שלישי ורביעי אבל הם קצת פחות רלוונטים אלינו כי הם סיניים. במקום השלישי נמצא Tencent ויש לו 120 מיליון משתמשים. הוא זמין בעיקר במדינות המזרח הרחוק ושייך לתאגיד ענק עם עוד הרבה תחומי עניין. ובמקום הרביעי נמצא Baidu עם 118.9 מיליון משתמשים והוא זמין בכל העולם וגם שייך לתאגיד ענק עם ענפים נרחבים נוספים בעולם הטכנולוגיה.
אלה הם שירותי הסטרימינג העיקריים שמתחרים על הכסף של כולם, ואפילו רק אלה, בלי כל ערוצי הסטרימינג הנישתיים, הם פשוט יותר מדי. או שאנשים יבחרו אחד או שניים או שהם יצטרכו לחשוב על חבילות שמאגדות אותם. בינתיים כולם לא רק מנסים למשוך משתמשים חדשים אלא לשמור על המשתמשים שלהם אצלם, וזה דורש תוכן אינסופי שיוצא כל הזמן כדי שחס ושלום לא יגמר לכם מה לראות. בגלל זה נטפליקס מוציאה סרט כל סוף שבוע במהלך כל 2021 ודיסני פלוס מוציאים פרק בסדרה של מארוול כל 2021. כולם רוצים את הכסף של המשתמשים שלהם, כל חודש באופן קבוע. האם אנחנו צריכים עד כדי כך הרבה תוכן? זאת שאלה אחרת. וכמובן, השאלה המעניינת היא מה יקרה למספר הנרשמים אחרי המגפה, אם כי נראה שלצערנו לא נצטרך לענות על השאלה הזאת עוד הרבה זמן.
Disney Star
אז כרגע דיסני נותנים להולו את התוכן ה'בוגר' יותר שלהם. מה יקרה אחרי שהם יתחילו להריץ את 'סטאר' כחלק מדיסני פלוס, שם הם מתכננים לשים תכנים שלא נכנסים כרגע ל'פלוס' המשפחתי?
ותודה על הכתבה!
סטאר זה עולמי הולו ישאר רק בארצות בבירת
(ל"ת)
ובתזמון עם הכתבה הזו היום,
CNN מספרים על הניסיונות של נטפליקס לפרוץ לאסיה, וטוענים שדווקא לדיסני יכול להיות יתרון שם בזכות אחד הנכסים הבולטים שלהם – אירועי ספורט.
חידוד - סטאר זה השם שניתן
למקבילת הולו העולמית, שתיתן למנויי יתר העולם את התכנים שנמצאים בארה״ב בהולו. הן לא מתחרות על אותה טריטוריה, אלו פשוט שמות שונים לבייסיקלי אותו דבר (אפילו שכמובן שייתכן שמטעמי זכויות הפצה כאלה ואחרות ההיצע של סטאר יהיה קצת שונה מההיצע של הולו).
מה שלא ברור לי עדיין זה האם סטאר תהיה חלק מחבילת הבסיס ברגע שנרשמים לדיסני פלוס (במחיר של עליית התשלום החודשי), או שאפשר יהיה לבחור אם מעוניינים בתוסף או לא.
עד היום לא נרשמתי לדיסני פלוס בגלל שחברים שלי שמנויים אמרו שהתוכן השווה נגמר להם תוך כמה שבועות, אבל סטאר עשוי לשנות את התמונה.
כתבה מוצלחת!
מצער שיש כבר כל כך הרבה שירותים שמתחרים על המשתמשים, כי הפרדת התכנים מאוד מתסכלת, בעיקר בתור צופה שמעדיף את נטפליקס וצריך לגשש באינטרנט אחר שאר התכנים. אבל לפחות אנחנו מקבלים הרבה תוכן חדש ומושקע גם מהמתחרות של נטפליקס, כמו המנדלוריאן או הבנים, ועל זה אין לי תלונות.
מה שכן, הייתי שמח אם דיסני כבר היו מגיעים לארץ. בחיאת דיסני, אני *רוצה* לתת לכם את הכסף שלי!!
אחלה נושא לכתבה
בטח ובטח יותר רלוונטי לחיינו כרגע מאשר דו״ח קופות (למרבה הצער).
אני כרגע מנויה על נטפליקס (זה מנוי שאני לא חושבת עליו בכלל כי הוא משפחתי ופשוט שם ברקע כשרוצים), וחוץ מזה עשיתי מנוי לאמזון פריים שחשבתי שאבטל אחרי חודש נסיון וכרגע רץ כבר כמה חודשים טובים. חייבת לציין לטובה את המבחר שיש באמזון, שהוא הרבה יותר מגוון ורחב ממה שחשבתי לפני שעשיתי את המנוי. בניגוד לנטפליקס שאני יותר ויותר נכנסת אליו רק במטרה לצפות במשהו ספציפי, באמזון אני יותר נוטה לעשות browsing כי תמיד יש לי תחושה שלא ראיתי כל מה שיש לו להציע. חלק מהעניין זה גם ממשק די גרוע לחיפוש תכנים, אז זה לא רק חיובי.
כשייכנס דיסני סטאר באירופה אני שוקלת לעשות נסיון עם דיסני פלוס ואו להשאיר אותו לצד אמזון או לבטל את אמזון לטובתו. תכלס אולי דדליין ידרבן אותי סוף סוף לראות יותר מרשימת הצפייה שלי באמזון, שעמוסה בתכנים שרק מחכים שאגיע אליהם.
כל האחרים לא רלוונטיים עבורי אבל מכולם, הייתי ממש שמחה להתנסות עם HBO Max, כי הרבה מהסדרות שאני הכי אוהבת הן מבית HBO ונראה לי שיהיה לי יותר מה לראות שם מבכל שירות סטרימינג אחר.
נ.ב. רגע של ניטפיקינג לשוני – כמה פעמים בכתבה יש התייחסות לשירות סטרימינג כזה או אחר בתור ״שרת״. אני לא בטוחה מה הכוונה הייתה אמורה להיות, אבל שרת זה server וזה לא שם אחר ל״שירות״ או ל״סטרימר״. פשוט צרם קצת לראות מילה לא קשורה שוב ושוב. סליחה ותודה.
נ.ב - צודקת לחלוטין, אין מה להתנצל. תוקן, ותודה.
(ל"ת)
ואציין משהו בין השורות:
אם חברות הסטרימינג היו משחררות נתונים על בסיס שבועי, זה לחלוטין היה מחליף (או לפחות חלק נרחב) מהדוחק"ו שלנו. אני רואה אתרים אחרים שמנסים לגמגם משהו כזה ("מה היה במקום הראשון אצל X") אבל זה גמגום, ומאוד חלש כגמגום שכזה. זה אחד מהדברים שמבאס אותי ממעבר כובד המשקל (לפחות כעת) לסטרימינג – אין דרך נורמלית לקבל נתונים.
כל העניין של הזכויות יוצרים מסביב לסדרות באמריקה לעומת חו"ל מבלבל אותי
אם ניקח לדוגמה שתי סדרות.
המשרד. בארצות הברית הייתה של נטפליקס אבל אז היא הלכה לפיקוק אבל בארץ היא בכלל באמזון פריים אבל אין אותה באמזון פריים בארצות הברית.
משפחה מודרנית. טכנית שייכת לדיסני, אבל משודרת בהולו אבל בארץ וכמעט בכל העולם חוץ מארצות הברית היא בכלל של נטפליקס.
התוכן שנוסף להולו הוא בעיקר בזכות הקניה של פוקס
ההכנסה של התכנים של FX ו-FXX להולו הפכה אותו משירות כושל לכזה שמחזיק את ספריית התוכן הכי איכותית כרגע, לפחות בכל הנוגע לסדרות שפונות לקהל בוגר, כשרק HBO יכולה להתחרות בו. חבל שהוא לא זמין בארץ (גם אם מרבית התכנים המובילים שלו מפוזרים בין שרותי הטלויזיה בישראל).
ומה לגבי שירות הסטרימינג של יוטיוב?
מפתיע אותי שהוא לא הוזכר בכתבה. לא הולך להם טוב?
בדיוק "מתחת" לקו שהצבנו לעצמנו
כלומר, הוא עם 30 מיליון (הכנסנו את CBS די כדי לדבר על המעבר העתידי, לא כי הוא השישי הכי גדול – הוא לא, והוא הרחק מזה). עם זאת, אני לא בטוח לאן הוא הולך מבחינת העתיד שלו – עברתי על רשימת התכנים שלו וחוץ מ"קוברה קאי" הכל היה לא מוכר בכלל עבורי (לא שזה אומר שאין שם תכנים טובים. יש הבדל בין מוכר וטוב).
אבל הסרט האחרון של בובספוג בכלל נרכש ע״י נטפליקס
אז איך בדיוק הוא יהיה ב-Paramount+ ?
הוא נרכש ע"י נטפליקס מחוץ לארה"ב (כולל אצלנו)
בפאראמאונט פלוס הוא יהיה רק בארה"ב.
מה הקשר לחנן בן ארי?
(ל"ת)
המטרה המקורית של חנן-פלוס הייתה לרכוש את המנדלוריאן ולהתהדר בו
אבל דיסני דרשו מחיר יותר מדי גבוה, אז הוא נשאר בדיסני פלוס ובלית ברירה חנן-פלוס נאלצו ללכת על חנן בן ארי במקום.
לגבי היכרות של האנשים עם הדיל של אפל
הדיל של שנה חינם הוא לא רק בארה"ב, הוא גם בישראל (אז אני מניח שבכל מקום).
אז לגבי דיסני+ והולו/סטאר
סטאר זה המותג הבינלאומי של התכנים למבוגרים (במובן של לא "לכל המשפחה", לא במובן של )
הוא יתבסס אך ורק על תכני הקטלוג של דיסני והמאה ה-20 (תתרגלו, אין יותר פוקס) וכן תכנים חדשים משלל מותגי דיסני/המאה ה-20 שלא מתאימים לדיסני+. בבריטניה למשל, שם יתווסף השירות לראשונה לפני שיתחיל לצוץ בעוד טריטוריות, יהיו שם את "באהבה, ויקטור" ו"Big Sky". הראשונה זמינה בארה"ב בהולו והשניה משודרת ברשת הברודקאסט ABC (ומופקת על ידי ABC Signature, לשעבר ABC Studios). לגבי האחרונה זה אומר שלא נראה אותה כנראה בשירותי טלוויזיה כגון יס/הוט/סלקום/פרטנר בישראל, האם זה אומר שמעבר לתכנים בלעדיים שהופקו עבור שירותי הסטרימינג של דיסני, זה אומר שגם הפקות ברודקאסט חדשות לא נראה מחוץ לשירות? ימים יגידו.
זה אומר שכל הפקה של הולו שאיננה בבעלותה של דיסני, תיעדר מסטאר בשוק הבינלאומי. זה אומר בלי סיפורה של שפחה (MGM), בלי קאסל רוק, Shrill, אנימניאקס (וורנר), בלי Woke (סוני) וכו'. אלא אם כן בדיסני יחליטו לרכוש זכויות סטרימינג גלובליות לתכני הולו שאינם בבעלותם.
ברוב המדינות סטאר פשוט יהיה חלק משירות דיסני+, כשם שיש רובריקה של מארוול, מלחמת הכוכבים ,פיקסאר וכד', תתווסף רובריקה של סטאר.
בדרום-אמריקה לעומת זאת יהיה שירות נפרד בשם סטאר+ שיכלול את קטלוג דיסני/המאה ה-20 ובנוסף הפקות מקור ייעודיות לאיזור וכן שידורי ספורט.
בארץ ניתן להניח שהשירות יהיה בדומה לבריטניה ומדינות אחרות, כלומר דיסני+ שבתוכו משולב סטאר. ההערכה האופטימית (אם כי תלוי את מי שואלים) היא שכנראה נזכה לראות את דיסני+ בסוף 2021, אבל גם רבעון ראשון של 2022 נשמע סביר. בכל אופן, כל עוד אין הכרזה רשמית מצידם, זה הכל ספקולציות.
לגבי שאר השירותים:
HBO Max – פורסמה ידיעה באתר דדליין לא מזמן על גיוס/רה-ארגון של אנשי מכירות לאירופה, אפריקה והמזרח התיכון (אמ;לק: האיזור שכולל אותנו) אבל אין אפשרות להבין מתי יושק שירות כזה, באיזה טריטוריות בדיוק, האם יושק כשירות עצמאי או כשת"פ עם חברות מקומיות, איזה תכנים יהיו שם מעבר לתכני HBO וכו' וכו'.
שורה תחתונה: עושים קולות של פריצה לשוק הבינלאומי, אבל עוד מוקדם לדעת מתי ומה.
Paramount+ – מכריזים שיגיעו השנה למדינות הנורדיות (סקנדינביה ושות'), גם דרום-אמריקה על הכוונת. ארץ הקודש? שאר העולם? עדיין אין מידע קונקרטי (ספוילר: לא בקרוב. מה גם שסדרות הדגל של השירות נמכרו לנטפליקס ואמזון מחוץ לארה"ב)
Peacock – לאחר שקומקאסט רכשה את SKY ניתן להניח שמחוץ לארה"ב השירות יושק במדינות בהן SKY פועלת (בריטניה, גרמניה, איטליה), אבל בשלב זה השירות עדיין מנסה להתבסס בארה"ב. לא ידוע על כוונות ממשיות להתרחב לשוק הגלובלי, לפחות לא בעתיד הנראה לעין.
אמזון פריים וידאו – רגע אסף, מה אתה מכניס את אמזון לסיפור? הם כבר בארץ ואפילו יש תכנים מתורגמים.
אה, כן? אז כדאי שגם שמישהו יגלה להם את זה ואולי אז הם יתחילו לתרגם באופן עקבי את כל התכנים, לא רק חלק, לא "רק פרק 1 בעונה 6 של העשב של השכן" (כן כן). קדימה ג'ף, אתה עכשיו פורש מתפקיד המנכ"ל אז זה יפנה לך זמן פנוי לטפל בזה.
אוף, אבל עכשיו אני ממש רוצה לראות את בזוס
מתרגם ידנית את כל ספריית אמזון לעברית, כשאין לו מושג מה הוא עושה בכלל והוא צריך להתחיל מאפס.
תורגם על ידי ג'ף-בלי-בצל מצוות QSUBS ?
(ל"ת)