אני לא מתגעגע לימים בהם, כדי לא להחמיץ פרק של סדרה, הייתי צריך להתיישב מול הטלוויזיה בשעה מאוד ספציפית – ואם הייתי מאחר אפילו ב-10 דקות, ייתכן ולא הייתי מגלה אם ב"משחק החיים" ליה הפילה או שמרה על התינוק שלה עם ירון (ספויילר: בסוף היא גילתה שהם לא באמת אחים, אז הכל טוב).
אמנם טלוויזיה לינארית היא עדיין חלק נכבד מחיינו (ויעידו כל שיחות הברזייה על "הישרדות" שלא אבין אף פעם) אולם רבים מאיתנו בוחרים להתנתק לחלוטין מסגנון הטלוויזיה של פעם. באנגלית זה נקרא Cord-cutting (חיתוך כבלים), מגמה שצוברת פופולריות משנה לשנה ובמסגרתה צרכנים מבטלים את מנוי הכבלים או הלווין שלהם. לפני 15 שנה, משמעותו של מהלך כזה הייתה להישאר רק עם סרטי ה-DVD המסכנים שלכם. כיום, ספריות הסטרימינג שינו את חוקי המשחק: אתם בוחרים מה לראות. מתי. איך. איפה.
אולם עם השפע מגיע הבלבול, ולכן אני פה כדי לעשות סדר: להלן כל ספריות ה-VOD אונליין והסטרימינג שזמינות בישראל באופן חוקי (כלומר, בלי טריקים של VPN).
נטפליקס
טוב, מרגיש לי טיפה מגוחך לדבר על נטפליקס. זה הרי פאקינג נטפליקס. אני בטוח שיש יותר ילדים שלא יודעים מה זה מיקסר מאשר כאלה שלא שמעו על אודות נטפליקס, שירות הסטרימינג הגדול בעולם שמתקרב ל-200 מיליון מנויים. על פי המספר הזה, נטפליקס היא המדינה השמינית הכי מאוכלסת בעולם (ומפחיד לחשוב מה היה מספר המנויים אם נטפליקס הייתה זמינה בסין).
בכל אופן, נטפליקס היא כמו בופה אכול-כפי-יכולתך. זה אומר ה-ר-י-ם של ג'אנק: ג'אנק לנוער, ג'אנק למבוגרים, ג'אנק לסבא וסבתא וג'אנק לבן הדוד הזה שאוהב להצית וילונות. נטפליקס מציעה הכל מהכל, ואם יש לכם ילדים קטנים – תהיו בטוחים שיש לנטפליקס מספיק תוכן עבורם עד שהם יהיו רשאים להיכנס לבד למעלית.
אך על מנת למצוא משהו איכותי בנטפליקס עדיף לדעת מראש מה אתם מחפשים. אתם יכולים כמובן להמר ולצפות בסדרה אקראית, אך דעו כי על כל "הכתר" ו"מיינד האנטר" יש לנטפליקס בערך עשר "איש הניסים" או "צער גידול בנות: הדור הבא". למזלה של החברה, גם אם תבחרו את התוכן שלכם בפינצטה לא ייגמר לכם מה לראות, ואם אתם מרגישים שאתם קרובים לקו הסיום, אז תמיד יש חודש נוסף מעבר לפינה עם גל של תכנים חדשים.
מעבר לכך, מגיע לנטפליקס שאפו על עניין התרבותיות. אם פעם הגבלנו את עצמנו לסדרות דוברות עברית, אנגלית ואולי טיפה ספרדית – מאז נטפליקס גילינו כי יש טלוויזיה טובה גם בגרמנית, פורטוגזית, פולנית ושפות אחרות. מי היה מאמין שנטפליקס תהיה אחראית על גישור בין תרבויות?
לצערי בגזרת הסרטים נטפליקס טרם השתפשפה. אז כן, סקורסזה, קאופמן, קוארון ואפילו אורסון וולס (מבעד לקבר) תרמו מכישרונם לשירות וזה בהחלט נחמד, אולם מדובר בטיפה בים; הסטיגמה שיש לסרטי נטפליקס זהה לסטיגמה שהייתה פעם לסרטים שיוצאים ישירות ל-DVD, רק עם תקציב גבוה יותר.
אבל, בינינו, איזה חובב קולנוע נכנס לנטפליקס כדי לחפש רק סרטי נטפליקס? אני אישית תמיד שמח לראות שוב את "שבעה חטאים", "שוטרים לוהטים", "נערה בהפרעה" ואחרים, ויש לנטפליקס בהחלט במה להשוויץ בכל הקשור לסרטים שאינם מתוצרתה. אך בגזרה הזו, יהיה לכם סיכוי טוב יותר לגלות קלסיקה או בלוקבאסטר חדש בשירותים אחרים במורד הכתבה.
תמורת מינימום 33 ₪ ומקסימום 61 ₪ (תלוי כמה 4K אתם אוהבים בחיים שלכם), לצד למספר תכנים שהחברה מציעה בחינם בלי הרשמה – ההיצע של נטפליקס מותיר את המתחרות שלה הרחק מאחור. אם היו מכריחים אותי לבחור רק שירות טלוויזיה אחד, הייתי בוחר בנטפליקס בלי למצמץ.
פריים וידאו
ההיצע של "פריים וידאו" (לא להתבלבל עם אמזון פריים, שירות מועדון הלקוחות של אמזון) אמנם לא עצום כמו זה של נטפליקס, אך מצד שני, שיטוט בספרייה לא יעורר בכם צורך לבכות בפינה, כי התכנים שמפיקה אמזון הם לא מה שניתן להגדיר כ"זבל". נכון שלא כל מה שיוצא מבית אמזון הוא לטעמו של כל צופה, אך ניכרת מידה מסוימת של מחשבה מאחורי הסדרות של החברה, בין אם זו סדרת האנטי גיבורי-על הנהדרת "הבנים", הדרמה הקומית התקופתית "גברת מייזל המופלאה", דרמת המד"ב הפוליטית "המרחב", קומדיית הפילהרמונית "מוצרט בג'ונגל" ואחרות – כולן סדרות טובות שאני מרגיש כי היו מתפקששות תחת ידיה של נטפל- חברה אחרת.
אמזון לא משקיעה רבות בסרטי מקור. סליחה, תיקון: היא כן. אמזון סטודיו היא ישות עם לא מעט סרטים טובים בקטלוג, חלקם מאכילים את נטפליקס אבק. אבל – וזה אבל גדול – רק מעטים מתוכם זמינים בשירות הישראלי. אין לי משהו נגד אדם דרייבר ואני בטוח ש"הדו"ח" הוא אחלה סרט (יהונתן מוסר שלא), אבל איפה "מנצ'סטר ליד הים"? "פטרסון"? "חולי אהבה"? "לייט נייט"? בעצם, תשכחו מ"לייט נייט".
בגזרת הסרטים החיצוניים יש לפריים וידאו סיבות טובות לעשות שרירים: "הסנדק", "בחזרה לעתיד", "אי.טי.", "מלתעות", "היו זמנים באמריקה", "מועדון קרב", "אינדיאנה ג'ונס", "ממזרים חסרי כבוד", "פארק היורה" ורבים אחרים מוכיחים כי מעט הסרטים שהחברה מציעה הם בהחלט כאלה שתרצו לראות שוב בפעם המי-יודע-כמה (בנוסף לכמות פסיכית של סרטים הודיים, אם אתם בקטע), וכל זה עוד לפני שהזכרתי סדרות ידועות וזמינות כמו "המשרד" ו-"מחלקת גנים ונוף".
אם זה נשמע כאילו אני מנסה למכור לכם את פריים וידאו יותר מנטפליקס, אתם לא טועים. פריים וידאו קצת התפספסה פה בארץ והייתי רוצה שזה ישתנה. אז נכון, ממשק המשתמש של פריים וידאו לא נוח כמו זה של נטפליקס, וקיימת תמיכה מוזרה בכתוביות בעברית (אשר אינן זמינות באפליקציה בטלוויזיות החכמות, אלא אם עושים Casting). אבל מצד שני, פריים וידאו עולה כ-6 דולר בחודש, שהם בערך 20 שקלים בחודש. כלומר, תמורת עשרים השקלים האלה תוכלו לראות מה שבא לכם ובאיזו איכות שבא לכם (ועבור אלו שמנויים למועדון הלקוחות אמזון פריים, פריים וידאו כבר כלול בחבילה). אמנם יש לפריים וידאו נקודות לשיפור, רובן ברמת התפעול הטכני, אך עדיין זה השירות כמו-נטפליקס שהכי דומה לנטפליקס, ומבחינת מחיר הוא כנראה משתלם יותר.
אפל tv פלוס
אם נטפליקס היא בופה אכול-כפי-יכולתך, שירות הווידאו החדש של אפל הוא חנות בוטיק עם מנות תוצרת בית – לא תמצאו כאן תכנים מבחוץ אלא רק הפקות מקור של אפל, ואני מזכיר שהשירות בן פחות משנה. במילים אחרות: אין הרבה מה לראות פה.
ובכל זאת, מעט התכנים שיש לאפל להציע נושאים את חותמת האיכות הידועה של אפל (ואני אומר את זה בתור טיפוס של אנדרואיד). גולת הכותרת בשירות היא "תכנית הבוקר" בכיכובם של ג'ניפר אניסטון, ריס וית'רספון וסטיב קארל, והיא עוסקת בתככים מאחורי הקלעים של תכנית בוקר אמריקאית פיקטיבית. לא צפיתי בה עדיין אך אומרים שהיא טובה, ואף מצדיקה את תג המחיר של 15 מיליון דולר לפרק (כלומר, אפל צריכה למכור לפחות 3 אייפונים כל פרק כדי לכסות את העלות).
בגזרת הקומדיות תמצאו את "מסע אגדי", קומדיה של יוצרי "פילדלפיה זורחת" שעוסקת בסטודיו גיימינג פיקטיבי, וכל פרק בה הוא תענוג מתמשך. "סנטרל פארק" מנגד היא קומדיית אנימציה מוזיקלית עם שני שחקנים מ"המילטון". יש טעם להרחיב?
בעניין הסרטים, הממ… [קולות של צרצרים]
טוב, זה לא שאין בכלל. סיפרנו לכם כבר על אחד, "גרייהאונד" עם טום הנקס – והוא יותר מוצלח מרוב סרטי נטפליקס. התחלה טובה אפל, המשיכו כך! בינתיים, אפל ממשיכה במסע רכש ובקרוב יעלו בשירות סרטים כמו החדש של סופיה קופולה (שנשמע כמו "אבודים בטוקיו" רק בניו-יורק, אבל אני לא מתלונן), סרט האנימציה החדש של טום מור, "Wolfwalkers" (ששווה לבדו את ההרשמה מבחינתי), והסרט החדש של האחים רוסו בכיכובו של טום הולנד.
בכל אופן, יש לאפל tv פלוס עוד הרבה סדרות וסרטים שממתינים בקנה. השירות עצמו עולה 17.90 ₪ לחודש, אמנם זול מפריים וידאו ונטפליקס (ויש גם שבוע ניסיון) אך בהחלט אבין אם תחליטו לשמור אותו בצד עד שהספרייה תתרחב.
אפל TV
אהההה, אז כאן כל התכנים החיצוניים.
בשונה מ-אפל tv פלוס, אפל TV הוותיק הוא שירות VOD של אפל שמציע תכנים בתשלום שאינם במסגרת מנוי. כלומר, כל סרט עולה כסף.
אפל TV מכיל סרטים ידועים, כמו למשל כל סרטי "הארי פוטר", לצד סרטים חדשים כמו "בלתי נראה", "קדימה", "הנוקמים: סוף המשחק", "מלך האריות (2019)" ואפילו קלאסיקות דוגמת "מולאן" (המצוייר), "קראטה קיד", "הכל אודות חווה", "אל תיגע בזמיר", "הטוב, הרע והמכוער" ועוד עשרות, אם לא מאות, של סרטים. בשלב מסוים האגודל שלי כבר התחיל לכאוב מרוב שיטוט בפלטפורמה הענקית של אפל. אני מוכן אף להכריז כי זו כנראה ספריית ה-VOD הגדולה והמוצלחת ביותר בכל הקשור לסרטי קולנוע שאנשים אוהבים (ואני אומר את זה על אף ש"קאטס" זמין בשירות). לנוחיותכם, קיימת קטגוריה נפרדת לסרטי מארוול, סרטי דיסני/פיקסאר וסרטי DC, וחווית המשתמש פה יוצאת דופן: נקייה, אינטואיטיבית ומהירה.
המחירים, ובכן, לא סוף העולם: אם ברצונכם לרכוש סרט, תיפרדו מסכום שנע בין 30 ל-60 ₪, אך אם ברצונכם רק לשכור אותו ל-48 שעות, המחיר הוא בערך מנת פלאפל (כ-17 ₪). מעבר לכך, נראה כי לאפל יש מבצעים לא רעים ששווה לשים עליהם עין: רכישה לכל החיים של אחד מסרטי סטודיו לייקה תעלה לכם 25 שקלים לסרט, ואת "לופר" מציעה אפל תמורת 15 שקלים (או 7 שקלים בהשכרה). לא רע, אפל. לא רע בכלל.
Crunchyroll
בלי לבדוק בגוגל: מה לדעתכם זה Crunchyroll (אלה מכם שמכירים, אל תהרסו את הכיף)? מהר, תרשמו את הניחושים למטה בתגובות ואז תחזרו לפה.
ובכן, שירות סטרימינג שקשור באפייה זה לא. מדובר בשירות סטרימינג האנימה הגדול והפופולרי בעולם, כזה שמשרת 70 מיליון משתמשים ובהם גם את אזרחי ישראל. בשירות תמצאו קטלוג של מאות סדרות אנימה, כשהמדהים הוא שפרקים חדשים עולים לשירות (עם תרגום לאנגלית) כשעה אחרי השידור המקורי שלהם ביפן. בכך למעשה חיסלו Crunchyroll כמעט לחלוטין את תעשיית הפאנסאבס (כתוביות מעריצים).
כאמור, השירות (שכיום שייך לוורנר) זמין בישראל ומציע מאות סדרות אנימה. אמנם לא קלסיקות (לא בישראל, לפחות) אבל סדרות חדשות ופופולריות בשפע. נוסף על כך תמצאו בפריךגלגול (איזה שם מגוחך) דרמות יפניות עם שחקנים אמיתיים, וגם ספריית מנגה דיגיטלית. כמה עולה התענוג? ובכן, זה בחינם. ה"חינם" הזה כמובן יעלה לכם בפרסומות פה ושם, אבל חינם זה חינם. מנוי פרימיום נטול פרסומות עולה 8 דולר לחודש ויש שבועיים ניסיון. סוגוי!
תוצרת הארץ
חברות התקשורת הישראליות מתחרות ביניהן על תשומת הלב שלכם. פעם הבחירה הייתה בין HOT לבין yes אולם מאז הן ואחרות החליטו לנגוס בכל עניין הסטרימינג הזה שצעירים אוהבים.
הראשונה לפתוח מלחמה הייתה סלקום עם סלקום tv: תמורת 99 ₪ לחודש תקבלו ספריית VOD שלומר עליה "גדולה" יהיה אנדרסטייטמנט. זו ספרייה עצומה שכוללת מבחר די פסיכי של סרטים חדשים וישנים כאחד, לצד המון סדרות (כולל של HBO). מבחינת הפקות מקור אין לסלקום הרבה מה להציע, אבל אם טרם צפיתם ב"משיח" הנהדרת אז אני לא יודע לְמה אתם מחכים.
גם לפרטנר יש שירות טלוויזיה לא רע בכלל. הקוץ היחיד ב-פרטנר TV הוא שאין תכנים של HBO, ומבחינתי זה חיסרון משמעותי. אם תכני HBO לא מעניינים אתכם, לפרטנר מחיר אטרקטיבי: 99 ₪ לחודש עם נטפליקס.
yes לא נותרו אדישים והשיקו את שירות STING TV (כי הם עוקצים כמו דבורה ומזרימים כמו פרפר? אין לי מושג). מעבר לסדרות (כולל HBO) והסרטים הישנים והחדשים, STING TV מגובה בספרייה העשירה של yes על שלל הפקות המקור שלה, הן בטלוויזיה והן בקולנוע. הממשק עצמו לצערי לא מהיר כמו של סלקום ופרטנר, אך החברה משתפרת מעדכון תוכנה אחד לאחר. גם המחיר עצמו די אטרקטיבי: החבילה שכוללת את הסדרות והסרטים עולה 65 ₪ לחודש (ויש שתי חבילות מעט זולות יותר ונטולות סרטים).
זאת ועוד, yes השיקה גם את שירות yes+ שהוא למעשה כמו yes הרגיל (אלפי סרטים, מאות ערוצים) אבל במסגרת של יישומון. כלומר אם חשקה נפשכם, אתם יכולים להצטרף לשירות הזה תוך 5 דקות מעכשיו. החיסרון? זה גם עולה כמו yes הרגיל, יענו 200 ₪ לחודש.
HOT לא נשארו מאחור (כלומר, בהרבה – הם כן הצטרפו לחגיגת הסטרימינג אחרונים) – שירות Next TV של HOT מציע כמות ענקית של סדרות (וגם את HBO) לצד הפקות המקור ש-HOT ידועה בהן, וגם סרטים מכאן ועד הודעה חדשה, הכל תמורת 65 ₪ לחודש. יתרה מזאת, יש ל Next TV מסלול נטול תמיכה בטלוויזיות חכמות אשר עולה רק 29 ₪ לחודש. המסלול הזה אידיאלי עבור אלו מכם שצופים בתכנים רק בדפדפן במחשב (ואת עניין הצפייה במסך טלוויזיה ניתן לפתור עם כבל HDMI).
כל ארבעת השירותים הישראליים מציעים פחות או יותר חוויה זהה: ערוצי עידן פלוס וערוצי טלוויזיה בלעדיים, סרטים ידועים מכל הזמנים (למי יותר ולמי פחות) ומלאנתלפים סדרות. אפליקציה של כל אחת מהפלטפורמות ניתן להוריד לממירי אנדרואיד TV (כולם), אפל (כולם חוץ מ Next, בינתיים) או בחנות האפליקציות של הטלוויזיה החכמה שלכם. רק חבל שהיחידות שמציעות תמיכה בדפדפן המחשב אלה Next TV ופרטנר.
אם אתם לא בטוחים במי לבחור, כל החברות מלבד פרטנר מציעות חודש ניסיון (ונגמרו הימים בהם התנתקות מחברה גזלה שעתיים מהחיים וכדורים נוגדי דיכאון). ממליץ לעשות רוטציה בין החברות כדי לגלות איזו ספרייה קורצת לכם יותר.
שירותי VOD אונליין אלטרנטיביים
בנוסף לשחקנים הגדולים של השוק, ראויים לציון גם שירותי ה-VOD הקטנים שמציעים שלל תכני איכות מותאמים. אם עד כה עסקנו במסעדות גדולות בתקציבים מאיימים, עכשיו אנחנו עוברים לדוכני הרחוב של עולם הסטרימינג.
קרן הקולנוע הישראלי: על שירות ה-VOD של קרן הקולנוע הישראלי דיברנו כאן בעבר, אך רק כדי לרענן את זיכרונכם: באתר האינטרנט של הקרן תמצאו "כ-250 סרטים ישראליים" מכל הזמנים תמורת 15 ₪ דמי השכרה עבור כל סרט, ובלי צורך להירשם לאתר. מותר לי כבר לפנטז על אפליקציה לטלוויזיות החכמות או שזה עדיין מוקדם מדי?
ארכיון הסרטים הישראלי: שירות חדש מבית סינמטק ירושלים שמציע בחינם לחלוטין את הארכיון האגדי של סינמטק ירושלים ובו 30,000 פריטים שונים לצפייה באיכות דיגיטלית ובחינם. החיפוש בשירות מתקדם ונוח ומאפשר לכל אחד לאתר פנינים מההיסטוריה הישראלית. נוסף על כך, יש בו כמות לא קטנה של סרטים ישראליים ("יותר מ-250 סרטים ישראליים", כך נכתב באופן שכנראה נועד לעשות "ננה-בננה" לקרן הקולנוע הישראלי). חלק מהסרטים בחינם, חלק בתשלום. מה שבטוח, לא ייגמר לכם מה לראות.
פורטל וואלה: אני יודע שזה לא השם הראשון או השני או העשירי שחושבים עליו כשאומרים "VOD", אבל שמעו, זה די מדהים שקיים VOD חינמי לחלוטין, בלי צורך להירשם, ובו אתם יכולים ממש עכשיו לראות סרטים וסדרות שחלקם, ובכן, בסדר-כזה. הסרטים עצמם מתחלפים מהר, כי עד לא מזמן אפשר היה למצוא שם את "אסירים" אך נראה כי הוא הוחלף ב"גוסט ריידר 2". יאיי. מעבר לכך, תמצאו בוואלה שלושה סרטי "דמדומים", "כמה טוב להיות פרח קיר", "Rush", סרטוני טום וג'רי משנות השלושים ומלא סרטים ישראלים שבחיים לא שמעתי עליהם (אבל גם את "קזבלן"). לא מלהיב במיוחד, אבל אמרתי כבר שזה בחינם ובלי הרשמה?
קולנוע לב: שירות ה-VOD החדש של קולנוע לב מציע סרטים חדשים וטובים (כגון "פרזיטים" ו"1917") לצד סרטים שאני כנראה אמור להתבייש שאני לא מכיר. צפייה בכל סרט עולה 20 ₪, והמחיר הזה אחיד לסרטים חדשים וישנים כאחד.
מובילנד: רשת בתי הקולנוע הקטנה והחמודה מובילנד (ידעתם שיש להם אולמות עם ספות זוגיות? וואו כמה שאני מתגעגע לאולמות קולנוע) פתחה שירות VOD שמאפשר השכרת סרטים, חלקם די חדשים, תמורת סך של 25 ₪ לסרט.
סינמטק תל-אביב: וגם סינמטק תל-אביב עשו משהו דומה עם מגוון סרטים מרחבי תבל, חלקם עולים 25 ₪ וחלקם 20 ₪ (ואם יש לכם מנוי, חסכתם 10 ₪).
סינמטק חיפה: אה וגם חיפה. אבל כדאי למהר כי רוב הסרטים שכרגע ברשימה לא יהיו בה חודש הבא.
MUBI: אם אתם בקטע של ארט האוס, Mubi הוא שירות סטרימינג וותיק שמציע מגוון סרטים, הממ… שונים מהנורמה, נגיד כך. אבל כולם נבחרים בקפידה וזמינים תמורת 10 דולר בחודש.
PLEX: חברת PLEX (שידועה בכך שהיא מאגדת את התכנים החוקיים-לחלוטין שיש לכם על המחשב לספריית VOD בטלוויזיה) החלה להעלות סרטים לצפייה חינם דרך השירות. רובם די ישנים אבל שמעתי שזה משהו שחלקכם אוהבים.
T-Port: פלטפורמה שמנגישה לקהל הרחב סרטים קצרים, לרוב של יוצרים בתחילת דרכם.
אנימציה יפנית קלאסית: נכון ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים? אז כזה, רק לאנימציה יפנית ישנה. לא ישנה כמו "אקירה", אלא יותר כמו 60 שנה לפניו: בארכיון תמצאו סרטים קצרים משנות ה-20 וה-30.
מכון דוידסון למדע: אבל למה להעכיר את המוח שלנו עם סרטים וסדרות, כשאפשר ללמוד דברים חדשים? מכון דוידסון פתחו VOD חביב עם סרטונים חינוכיים לכל המשפחה.
סאות' פארק: מניח שחלקכם כבר יודע ש(כמעט) כל פרקי סאות' פארק זמינים חינם אונליין, נכון?
כאן 11: תאגיד השידור הוא אחד הדברים הכי טובים שקרו לטלוויזיה הציבורית בישראל, וניתן לצפות במגוון תכני התאגיד חינם באתר, ביוטיוב ובטלוויזיות החכמות.
רשת וקשת: ואם אתם בכל זאת מתגעגעים קצת למדורת השבט, אתם לא צריכים ממיר כדי לצפות בתכני שני הערוצים המסחריים הגדולים בארץ: גם רשת וגם קשת (דרך מאקו) זמינים בדפדפן או באפליקציות הייעודיות.
ולסיום: ערוץ "טריילרים כנים" הוציא בדיוק בזמן גם הוא מדריך לכל שירותי הסטרימינג הקיימים, למרות שאצלם יש דגש על מספר שירותים שלא נמצאים אצלנו.
חייב לסייג לגבי היצע האינסופי של נטפליקס
לילדים שלי לקח חצי שנה עד שהכריזו שאין מה לראות שם, ואז ביטלנו את המנוי. היצע הסדרות דוברות העברית שלהם הוא לא גדול כל כך, ואם הילדים לא רוצים לראות אותו דבר כמה פעמים אז הוא נגמר בסוף.
אה, לא יודע לגבי העברית
אני נותן לבת ה-2.5 שלי לראות תכנים באיזו שפה שרק זמינה, בתקווה שהיא לא תתלונן על זה בקרוב (ואין לה בעיה לראות "מאשה והדב" 50 פעם). באנגלית דווקא ההיצע הוא כיד המלך (פפה פיג, שלאחרונה תורגמה סוף סוף לעברית, שווה את כל מחיר המנוי, ויש עכשיו גם את תכנים של קוקומלון – למרבה ההפתעה, בקרוב ערוץ היוטיוב השני הכי נצפה Ever).
שכחתי לציין בכתבה, אבל לפריים וידאו יש היצע חביב לילדים. "דורה החוקרת" הוא כנראה השם הכי לוהט אצלם, ויש גם את Littlebig Awsome – סדרת הילדים הכי מוזרה שראיתי בחיים שלי, ואני אומר את זה בקטע טוב; אך האיכותית ביותר היא Chi's Sweet Adventure, סדרת CGI יפנית אודות מעלילה של חתולת בית סתומה. אני לא יכול לתאר כמה הסדרה הזו מקסימה, ובהמשך נהית סוחטת דמעות. אשכרה בכיתי בכמה פרקים.
אני מאוד מחבבת את נטפליקס
אבל כן, מנגנון ההמלצות שלה הוא איום ונורא (זכור לטובה במיוחד הגליץ' שגרם לה להמליץ על The Purge כי צפיתי בQI). רוב הזמן אני מקבלת את ההמלצות שלי ממקורות חיצוניים ואז הולכת לבדוק אם יש להם או לא.
ושווה לציין את מבחר סרטי הקאלט שלהם, שכולל בין השאר את סרטי סטודיו ג'יבלי והצע מהמם של מונטי פייטון (הקרקס המעופף, הסרטים, וכל מיני ספיישלים למי שכבר יודעים את הנ"ל בע"פ).
מובי לסטודנטים
שווה להגיד שאם נרשמים למובי עם מייל אוניברסטאי יש מנוי חינם לשאר התואר (שהוא בקלות יכול להיות ממועד ההרשמה ל4 שנים)
מנוע חיפוש בנטפליקס
אחד האתרים הכי שימושיים מבחינתי כמי שכל הזמן מחפשת דברים שווים לראות בנטפליקס, הוא האתר http://unogs.com. מנוע חיפוש שנותן תוצאות לגביי כל כותר שאתם לא סגורים אם קיים בנטפליקס, ואם כן באילו מדינות, כמה עונות ועם איזה תרגום.
לפני ימי הקורונה, נהגתי לחפש לפני טיולים בחו״ל תכנים אקסקלוסיביים למדינה שאליה נסעתי, ואז להוריד אותם במהלך הטיול ולצפות בהם אחרי החזרה הביתה.
בלי קשר, חייבת לציין שבתור ישראלית שגרה בחו״ל, אני ממש מעריכה את העובדה שתאגיד כאן 11 מנגיש את התכנים שלו בצורה כל כך נוחה ובאופן גלובאלי. להבדיל מגופי השידור הישראלים האחרים.
אי אפשר אפילו לצפות בקטעי וידאו באתר מאקו מחו״ל, ובוודאי שלא להשתמש באפליקציה שלהם כדי לצפות בפרקים מלאים.
אה סליחה, אפשר. אבל רק בתשלום.
יש דרך לעקוף חלק ממגבלות המיקום של אמזון, אבל אני לא בטוח איך עושים זאת.
Crunchyroll הוא סושי שמכוסה בפירורים מקמח טמפורה.
(ל"ת)
באמת "מוצרט בג'ונגל" מוזכר כנקודה חיובית באמזון?
אחד הפלופים הגדולים. כל מה שמזוייף וטכני בתעשייה כשהיא נסמכת רק על שבלונות בלי שום נשמה.
בקשר ל-T-Port
שמחתי לגלות את השירות הזה בעקבות הפוסט (יש שם הרבה סרטי סטודנטים נהדרים שרציתי לראות אבל אף פעם לא יצא לי/כאלה שכבר ראיתי ורציתי לצפות בהם שוב), אבל אחרי שניסיתי להירשם, מסתבר שזה אפשרי רק למי שבתעשיית הקולנוע (סטודנטים, יוצרים, וכו׳), ושצריך לאשר אותך עוד לפני שנותנים לך בכלל את האפשרות לשלם. באסה.
נטפליקס
ביי פאר הממשק הכי נוח, האיכות הכי טובה, כתוביות טובות ובעברית (לא מובן מאליו). אם יש סדרה שאני רוצה לראות, לגלות שהיא בנטפליקס זה הכי משמח.
אבל!
אני מרגיש שנטפליקס גרמה לאנשים להצטמצם להיצע של נטפליקס בלבד, ולמען האמת, חוץ מבוג'אק (ושובר שורות ובטר קול סול ופארגו, אבל הן לא הפקות מקור), אני לא חושב שהסדרות הבאמת שוות של השנים האחרונות נמצאות שם, מה שגורם להרבה אנשים לפספס אותן וחבל (מדבר על יורשים, פליבג, אטלנטה, בארי, קידינג, בין הקצוות…)
מסכים עם הטענה כי נטפליקס גרמה לאנשים להצטמצם לנטפליקס בלבד
אך, בחייאת, יש להם קצת יותר מבוג'אק-בלבד, כן? "הכתר", "מיינדהאנטר", "אמריקן ונדל", "מומחה לכלום", "חינוך מיני", "חסרי אלוהים", "דרדוויל", "פה גדול", "אוזרק", "שבע שניות", "נרקוס" (2 עונות, בכל אופן), "פחמן משודרג" – ועוד כמה שבטח שכחתי, ואלה רק הנטפליקס אוריג'ינלס.
יכול להיות שהייתי קצת נחרץ מדי
אבל אני כן חושב שהסדרות האלה לא מגיעות לרמה של אלו שמניתי, שהן מבחינתי הטופ של הטופ (ביחד עם בוג'אק), אולי חוץ מאמריקן ונדל המעולה. (יודע שנגיד "הכתר" גם נחשבת, וגם "אוזרק", ועוד, אני אישית פחות התחברתי).
פלוס בובה רוסית וג'סיקה ג'ונס
שהן שתיים מהסדרות המופתיות שיצא לי לראות.
רק העונה הראשונה של ג'סיקה ג'ונס טובה
השניה משעממת נורא ולשלישית כבר לא הגעתי.
ואם כבר, העדפתי את דרדוויל ואת המעניש (והמגנים חביבה)
לא מסכימה
העונה השניה פחות טובה מהראשונה אבל לא רעה. העונה השלישית, עד כמה שאני זוכרת, נותנת סיום מאוד טוב ודי מתכתבת עם העונה הראשונה.
אז לא נסכים
את השנייה ראיתי די בכוח בתקווה שישתפר וזה לא קרה. היא הייתה משעממת יותר מאיירון פיסט (לפחות העונה הראשונה שלו, גם את העונה השנייה שלו לא שרדתי).
ייתכן שהעונה השלישית הייתה טובה, אבל העונה השנייה כבר הייתה יותר מדי.
אתם לא בטוחים במי לבחור, כל החברות מלבד פרטנר מציעות חודש ניסיון (ונגמרו הימים בהם התנתקות מחברה גזלה שעתיים מהחיים וכדורים נוגדי דיכאון). ממליץ לעשות רוטציה בין החברות כדי לגלות איזו ספרייה קורצת לכם יותר
לקח לנו יומיים להתנתק מ"פרטנר", באמצע אפילו הלכנו מכות עם "שימור לקוחות". ולבסוף הם הבטיחו לקחת את המכשיר שלהם. עדין לא בדקנו אם הורד תשלום החודש.
כשרצינו להיפרד מהחלק השלישי בעסקה, הטלפון, נאמר לנו שזה כבר פרוייקט אחר. בי תמים אנחנו מתאמנים על איגרוף משקל קל.
בקיצור, אסור להתחבר לחברות ישראליות, יש להן בעיות פרידה
נראה כי זו הפכה לבעיה משום שהיה לכם ציוד קצה שלהם
ואני מצטער על החוויה, חברות תקשורת יכולות להיות קוץ בתחת (לקח לי יומיים להתנתק בזמנו מהוט). אך אם מדובר בהורדה של יישומון בלבד לטלוויזיה חכמה (או לסטרימר ששייך לכם), ובלי דילים של טריפל כזה או אחר, מניסיון עם מספר חברות – ההתנתקות נהית פשוטה עד גיחוך.
עם התקדמות מהירות האינטרנט
אני מוצאת פחות ופחות סיבות לא להיות פיראטית. יותר קל לחפש באתר אחד שיש בו הכל ולחכות 10 דק להורדת 4 גיגה מאשר לבדוק אם זה זמין בנטפליקס.
הזמנים שנטפליקס חסכה לפיראטים זמן וכוח חלפו כשהקפיטלסטים החליטו להרוס לנו ולפצל הכל כמו בטלוויזיה הישנה והטוב(ע)ה
קשה לי לקנות את זה
"יותר קל לחפש באתר אחד שיש בו הכל ולחכות 10 דק להורדת 4 גיגה מאשר לבדוק אם זה זמין בנטפליקס". סליחה? חיפוש והפעלת תוכן בנטפליקס גוזלים 5 שניות.
רק אבהיר כי אני עצמי לא בדיוק שׂה תמים: לא כל סדרה וסרט זמינים באורך פלא באותו שירות-על אשר מאגד את כל מה שיש, ורובנו לא מליונרים שיכולים להרשות להירשם לכל פלטפורמת סטרימינג קיימת. אז כן, כשאין ברירה – אין ברירה.
אך הרבה בכלל לא טורחים לחפש את הברירה (לא יודע אם זה נכון לגבייך, מדבר בכלליות).
המצב כיום פי אלף יותר טוב ממה שהיה עד לפני פחות מעשור, עם היצע רחב של פלטפורמות שמציעות המון תמורת סך שנע בין 20 ל-99 שקל (כפי שציינתי ב-2,500 המילים למעלה). להרים ידיים לחלוטין כי אין במשהו-פליקס את כל הסרטים והסדרות בעולם, זה תירוץ נוח להרבה מאוד אנשים. אפשר להסתפק בשירות סטרימינג אחד כדי לדעת לכל הפחות כי התבצע המינימום ההכרחי לפני שפונים לאפיקים אלטרנטיביים.
ככה אני חיה עם עצמי...
משלמת לחברת סטרימינג אחת, ומה שלא נמצא הולכת לאפיקים אלטרנטיבים
אני לא רואה מספיק כדי שישתלם להחזיק יותר מאחד (אם להיות כנים, אני צופה כל כך מעט שגם האחד הזה הוא יותר תשלום בשביל המצפון מאשר באמת צופה) את הכמה סדרות/סרטים הספורים שאני רואה, אני משגה באפיקים אלטרנטיבים.
מישהו אמר דיסוננס קוגניטיבי?
יפ
נטפליקס יש בערך לכל מי שאני מכירה, וקצת מוזרה לי הגישה של ״יותר מהיר להוריד באתר לא חוקי מאשר לחפש בנטפליקס״. רוב מי שאני מכירה צופה בעיקר בתכנים שזמינים בנטפליקס, ומשלים את האחרים בדרכים הזמינות לו (רובם עדיין עם איזשהי אופציה של יס/פרטנר/סלקום/הוט).
כמעט כולם מחפשים קודם כל את האופציה החוקית לצפייה ורק בלית ברירה הולכים לנתיבים אחרים (ולפעמים גם מוותרים על אותו תוכן אם אין אופציה פשוטה וחוקית).
בעולם הגדול נראה לי שהניסוי הוכיח שאם יש לאנשים אופציה חוקית במחיר סביר, הם יעדיפו אותה לרוב על פני הורדות לא חוקיות. בארץ התרגלנו אחרת, אבל יש לא מעט מדינות שבהן לפיראטיות יש השלכות אמיתיות ויקרות, והיא לגמרי לא נמצאת על השולחן כאופציה לגיטימית (אני חיה באחת מהן).
אני חושבת שאנחנו נמצאים היום באיזשהי תקופת ביניים שכל ערוץ או גורם הפצה ראה את המודל של נטפליקס משגשג, אמר שגם לו בא, וכולם קפצו להקים שירותי סטרימינג משלהם. בטווח הארוך אני לא חושבת שזה מודל שיחזיק מעמד, כי אנשים לא יעשו מנוי על חמישה-שישה שירותים שונים, ובסוף כוחות השוק ידחפו את הקטנים החוצה ותהיה קונסולידציה. נגיד נטפליקס, אמאזון (שעבורם זה לגמרי סייד-גיג ויש להם כל הכסף בעולם), דיסני ו-HBO. השירותים של פיקוק ואפל כבר מקרטעים ועוד בקושי יצאו מהשער. קוויבי בתהליכי קריסה מזורזת.
אמרת בעצמך-
נטפליקס הרגילה את הציבור שזה יותר קל ופשוט לשלם במקום לצרוך תוכן באופן פיראטי; ואז כולם התחילו לפתוח שירותי סטרימינג, ופתאום פיראטיות חזרה להיות יותר נוחה מאשר להתחבר לשירות שלם בשביל תוכנית אחת שאתמנדלוריאן רוצים.
מאוד מסכים
נטפליקס זה האופציה היחידה ששווה את הכסף בארץ, אמאזון טובים אבל חצי מהתוכן שלהם לא בארץ או לא מתורגם לעברית ולכן לא שווים את הכסף, להתחבר לחברות הישראליות פשוט יקר מדי ומלא בירוקטיה אם לא מתאים לך.
לכן כן הפיראטיות משתלמת וברגע שאמזון ישקיעו קצת יותר במשתמש הישראלי ודיסני וHBO יביאו את השירותים המלאים שלהם לארץ אני יותר מאשמח לשלם להם.
כרגע זה פשוט לא משתלם.
איכשהו פוספס השרות של tubi
שהוא גם חינמי וגם זמין בכל הפלטפורמות. אז כן, לפחות במבט ראשון נראה שבישראל הוא בעיקר מכיל את תחתית החבית של ה- B-movies אבל חפירה קלה מגלה גם כמה סרטים מעניינים כמו Miss Stevens המוצלח של ג'וליה הארט, סספיריה המקורי, היצ'קוק או שניים, המון תכנים דוקומנטריים ומי שחובב קונג פו בכלל מסודר. כמקובל, VPN לארה"ב פותח המון סרטים הרבה יותר מוכרים שלא זמינים מקומית (אבל גם פרסומות).
tubitv.com
באיחור של יום ומאיזור אחר ביבשת לשם שינוי
מה שאני מאוד לא אוהבת ברוב שירותי הסטרימינג בישראל, שהם נסגרים בכיפור.
בעוד שאני מבינה את סגירת השידור הממלכתי וכו', לא ברור לי למה שירותי VOD לא יכולים להיות זמינים למשתמשים, או למה לשלם על שירות שמחליט עבור משתמשיו כמה דתיים הם צריכים להיות. זה בעיני הרבה יותר טיעון למען פיראטיות מאשר התכנים המוגבלים של נטפליקס.
חבל שלא התעכבתם על הפרט הטכני אך מהותי הזה, מי מושבת בכיפור בלי סיבה.
(על החתום, זו שעבדה היום כרגיל כי בחול אנשים לא יודעים שזה יום שונה, חוץ מהבוס הלא יהודי שלי שגילה שלילדים שלו אין גן כי חג יהודי היום)
לגמרי
אין שום סיבה בעולם לחסום ביום כיפור גישה לתכנים במשיכה כמו VOD. כאילו, תודה באמת שלא סוגרים את האינטרנט אני מניחה.
נ.ב. אני אמנם לא בארץ אז לא יכלתי לבדוק בעצמי, אבל קראתי שביס כל התכנים עדיין זמינים תחת אופציית החיפוש ורק התפריט הראשי מוחלף בשקופית שאין שירות. סוג של ״נתחכמה לו״ כנראה.
גם אני לא בדקתי אבל
השמועה אומרת שסטינג היה זמין בלי הכנה מראש ובלי התחכמויות.
אומרית שהVOD של סטינג פעל כרגיל
מודה שעצרתי זר ברחוב לשאול שאנחנו לא ב-2009
כי לא הסתדר לי עם זה שיש נטפליקס 365 ימים בשנה לפחות 4 ואנשים באינטרנט עדיין מתלוננים על שטויות בכיפור. את יכולה להסכים או שלא עם הצעד, לחשוב או להרגיש שמישהו כופה עלייך משהו, אבל אי אפשר לקרוא לזה ״בלי סיבה״. גופי התקשורת סה״כ ממלאים את לשון החוק (אנשים שהכמה שעות האלה בשנה חשובות להם כבר מתורגלים ויודעים למצוא את הפרצות ואיך לתפקד ביום הזה). אם ממש מפריע העניין הכתובת צריכה להיות המחוקק ולא גופי השידור שכפופים לו.
החוק אוסר על שירותי וי או די? הוא אוסר על ערוצים זרים?
כי כשהייתי ילדה יום כיפור היה היום בשנה שרואות פוני קטן בגרמנית
בעבר מספר כתבות עיתונאיות עסקו בלשון החוק, ובכך שאין שום חובת סגירת שירותי וי או די, להבדיל מערוצים ישראלים משדרים- ועדיין כל החברות החשיכו מסכים. אין לי מושג אם השנה משהו השתנה, לא היה לי חופש ולכן לא הגעתי אל כל הכתבות האיזוטריות האלו
מסכימה
אין שום תירוץ להחשיך ערוץ אוטומטי ולשלול מאנשים שמשלמים עבורו את הבחירה אם הם רוצים להשתמש בו או לא. אחת הסיבות להעדיף את נטפליקס – פעל בכיפור כמו בכל יום אחר.
האם יהיה מדריך לאנשים עם vpn
או שזה קצת אפור מידי? בכל אופן אשמח לשמוע
אם HBO max או hulu יגיעו לארץ מתישהו אז אני בשמחה יעיף את נטפליקס
(ל"ת)
טוב, כמה עדכונים בשנה שחלפה:
כתבתי שהממשק של סטינג TV של יס לא מהיר כמו היישומונים של פרטנר וסלקום. ובכן, זה כבר לא נכון. עדכוני התוכנה הפכו את סטינג ליישומון המהיר ביותר מבין האופציות הישראליות (הן בטלפון הנייד והן בטלוויזיה החכמה).
לעומת זאת, עם סלקום TV התחלתי לחוות לא מעט באגים מעצבנים מאוד: חוסר סנכרון בין הסאונד לתמונה, כתוביות בשביתה איטלקית, איכות שידור ירודה או סתם תקלות שמעיפות אותי החוצה בזמן שידור. מתסכל לחלוטין, לכן אני משתמש בסלקום TV רק כשיש להם משהו שאין אצל האחרות.
אבל שום דבר לא נוראי כמו לנסות ולהבין איך נקסט TV בכלל עובדת. הניווט בין הקטגוריות מייגע, זמני הטעינה איטיים והממשק לא אינטואיטיבי. למעלה משנה אני איתם ועדיין מוצא את עצמי לוחץ על הכפתורים הלא נכונים על מנת לעבור מה-VOD לערוצים הרגילים, ולהפך. המחיר הזול להחריד שלהם ותכני המקור של הוט (וגם התמיכה בדפדפן מחשב) הם הבונוסים היחידים שעומדים לרשותם.
בנוגע לשירותים הבינלאומיים הגדולים:
מיותר לציין שככל שעובר הזמן, נמאס לי יותר ויותר מהבופה של נטפליקס. דווקא אפל TV מתחבבת עלי יותר ויותר ככל שחולף הזמן. מעבר לכך, איכות הווידאו של אפל מתעלה בעשרות מונים על המתחרות (ובעיקר נטפליקס). מעבר לכך, אפשרויות ההנגשה של אפל מדהימות: ניתן לבחור גודל, צבע, גופן ושקיפות הכתוביות!
אם כבר כתוביות, אמזון הוסיפה בשנה שחלפה תמיכה גורפת בעברית. כן, אין יותר צורך בטריקים של קאסטינג ומאגיה שחורה. למרות זאת, החיסרון הטכני שלהם בולט בהרבה לאור השימוש הגובר שלי באפל TV הנוחה לתפעול (אם כי הממשק של נטפליקס, יימח שמם, עדיין המהיר והנוח ביותר). לא ברור מדוע המערכת של אמזון עובדת כמו ווינדוס 98, הם חייבים להשתפר (בעיקר אם הם רוצים שכל צופי שר הטבעות שינהרו אליהם שנה הבאה ירגישו נינוחים). אגב, גם אמזון מאפשרת לשחק עם פונט וצבע הכתוביות, אבל יש פחות אפשרויות, והשינוי הזה אפשרי רק דרך הדפדפן. נו, זה עדיף מנטפליקס שלא מציעה כלום.
אה ודיסני פלוס סוף סוף הגיעו לישרא… פחחחחחח, סתם. עלק.
אף אחד לא מצפה לשביתה איטלקית
(ל"ת)
ניסיתי קצת את אמזון לפני כמה חודשים
בשביל „המרחב” ונשברתי באמצע. לא משנה איזו איכות בחרתי האיכות נשארה זוועה. בסוף פניתי לדרכים פחות חוקיות.
דווקא בנטפליקס האיכות סבירה בעיני.
רגע, אפשר להגדיל את הכתוביות באפל טיוי?
אשמח לדעת איך
שמתי לב שהולו לא מוזכרת כאן
אני לא יודע אם זה היה המצב כשהכתבה נכתבה, אבל היום כל הקטלוג של FX/FXX מוזג לתוך הולו, מה שנותן לה, בתחרות עם HBO, את ספריית התוכן הכי טובה (לפחות לקהל שלא מחבב את הסופרמרקט של נטפליקס)
בארה״ב הולו כוללת חלק מתכני HBO
לא את הממש חדשים ששייכים לשירות הפריים, אבל את כל השאר שזה הרוב.
הכתבה והתגובות הן על שירותי הסטרימינג החוקיים
הולו אומנם חוקי – אבל לא באצרנו.
התרגום בנטפליקס כל כך גרוע
שהוא בפונט אחר בכל פלטפורמה: טלויזיה, נייד ואייפד. באייפד הוא מופיע לי במין דויד כזה שקשה לקרוא מהר, ואני צופה במהירות 1.5 :(
לגבי הצפייה בקצב 1.5, אשמח לשאול שאלה
אנצל את ההזדמנות שהעלית את הנושא, כי תמיד התעניינתי בזה –
גם לי, כמו רבים, אין שפע של זמן פנוי, אבל ממש קשה לי לדמיין את המצב של צפייה בתוכן שאני צורך להנאתי בקצב גדול מהקצב המקורי שלו, בניגוד להרצאות למשל.
האם ה"הרצה" לא פוגמת קצת בהנאה מהתוכן?
באותו אופן, אני לא מאיץ פודקאסטים שאני מאזין להם להנאתי.
זה כמו שריר
היכולת עולה עם אימון, וגם אז: מגיעים לנקודת אופטימום שמעבר לה זה לא טוב. הנקודה הזו היא אישית לך וגם לתוכן.
אסביר, כי יש לי זמן פה בתור לבדיקת קורונה:
התחלתי דווקא בפודקסטים בעברית, כי רציתי להשלים פרקי עבר. אפליקצית pocket casts מורידה קטעים מתים של שקט וגם מאזנת ווליום של יהיה שונה כל הזמן.
נגיד 1.2, משהו שלא מרגישים באמת, ולפי הדובר: את פרופ עומר מואב וראם שרמן יכולים להאיץ בטירוף. צעירים אולי פחות, נשים בכללי פחות בגלל הפיץ'. עם הזמן (חודש) התרגלתי וזו המהירות הטבעית לי לשמוע. היום כל הפודקסטים על 1.6 חוץ מ"שיר אחד" של כאן, שמצריך לשמוע טיפה יותר בתשומת לב למוזיקה (תכלס גם אותו אני יכול להריץ קצת).
רוב הפודקסטים באנגלית שאני שומע הם באיכות מדהימה ולא עצמאיים אז אין לי בעייה להריץ גם אותם.
כשעברתי את 1.6 , נגיד 1.75, מצאתי את עצמי מריץ אחורה יותר מדי פעמים כי פספסתי.
ואז ניסיתי להשלים אנימה, אני חושב את איש האגרוף היחיד. קלטתי שתכלס אני לא מבין מה הם אומרים והאינטונציה בכלל לא ברורה לי אז אפשר להריץ. בנטפליקס יש 1.25, אח"כ עליתי ל 1.5
זה לא פגם בכלום: הכל מגיע בקצב תואם, אז מבחינתי המוזיקה תואמת, חלקים של מתח הם באורך הנכון וכו.
אח"כ סרטים רגילים בשפה זרה, נגיד קוריאנית. יש שלא עוברים את 1.25 כי אז האנשים כאילו זזים כמו במשחק מחשב (הרגשה של תנועה רובוטית).
אח"כ אנגלית 1.25. היום 1.5 לכל. ביוטיוב אני מגיע ל 1.75.
אני מדגיש: זה תהליך שמתקדם. זה צריך להיות מותאם לתוכן הספציפי. לפעמים אני מוצא עצמי עושה לבד "זמן כדור": המוזיקה מרמזת לסצינת אקשן מושקעת: אני מוריד חזרה לכפול 1 (ככה השלמתי וויצר). אבל זה יותר ויותר נדיר. אני מתחיל לצפות ב 1, אחרי כמה דקות 1.25 ואחרי 10 דקות 1.5, ואז ככה כל הסדרה או סרט.
היום כשאני שומע במקרה מאשתי את אותו הפודקאסט, אני משתגע למה הם מדברים כל כך לאט…
הזמן שלי לצפייה מוגבל ל11 בלילה עד נגיד 1 , תלוי בעייפות. לשמיעה, זה בעיקר בנהיגה לבד או בכביסות. מה שלא נכנס שם לא יהיה. יש יוצאי דופן שמקשים: קאובוי ביבופ או סרטי דיאלוג מושחז בקצב (נגיד סורקין). אז מאטים בהם. המהירות היא אמצעי, לא מטרה. מי אמר שהמהירות המקורית היא טובה *לך*? פתאום תגלה שסרטים אישיים או אמנותיים הם דווקא סבבה בקצב 1.25 (שזה 20% פחות, סרט של שעתיים ב 1:34 ). כמו שלא מחליטים את שעת השידור, אפשר גם את קצב השידור.
דרך אגב, לא ראיתי את אפשרות ההאצה בנטפליקס בטלויזיה, אז אני צורך בטאבלט עם אזניות. אני יכול להבין שהעיניים צריכות לרוץ על שטח גדול יותר ואולי לכן לא יתמודדו עם האצה, לעומת מסך קטן.
אין פה שום ספוילר....
(ל"ת)
נראה לי 1:36
(ל"ת)
סימפטום חדש לקורונה: דיסקלקוליה :)
(ל"ת)
שאפו על ההסבר המפורט
אעיד כי רק פעם אחת בכל שנותיי מול מסכים ראיתי רק סדרה בהילוך מהיר – ולמרבה האירוניה זו הייתה steins;gate (כן, לא יכולתי לבחור סדרה עם דיאלוגים מסובכים ומהירים יותר), והרגשתי מוזר תוך כדי הצפייה וגם אחריה (ולא רק בגלל שדיאלוגים בהילוך רגיל נשמעו לי אחרי זה כאילו הן בהילוך איטי. זה מיינד פאק רציני).
כי לתחושתי לא מיציתי את מה שהסדרה רצתה שאחווה. סדרה, או סרט, זה לא רק מה שדמויות אומרות אלא, לפעמים, אותה אקסטרה שנייה בה מצלמה מתעכבת על פרצוף או שוט בהילוך איטי ממנו אנחנו אמורים להתפעל. ואם אנחנו לא מסוגלים לפנות X זמן לצפות בסדרה במהירות בה התכוון המשורר, מה בעצם הטעם? זה לא מירוץ, אנחנו אמורים ליהנות מהצפייה.
(כל זה רק ביחס לסדרות וסרטים. פודקאסטים וסרטונים ביוטיוב מבחינתי סבבה לגמרי להריץ)
יש משוררים שגם התכוונו שנראה את הסרטים שלהם רק על מסך גדול
כלומר, יש מלא טיעונים למה לא לראות סרט במהירות 1.25 ומעלה אבל "ככה רצה היוצר" לא נראה לי החזק מביניהם. דווקא "לא מיציתי את הסדרה" מרגיש לי יותר מדויק (אם כי גם יותר אישי).
אני הרבה על עשר שניות קדימה
כי יש המון פאוזות דרמטיות או שוטים של נופים או סתם רפטטיביות, בעיקר ככל שהתוכן פחות איכותי (ריאליטי למשל)
אבל אני מזדהה עם בקול רם- זו לא תחרות, וגם לא קורס חובה באוניברסיטה- אין מבחן בסוף. כשנטפליקס הוסיפו את אופציית ההאצה לא לגמרי הבנתי לשם מה זה דרוש, ומאוד מפתיע אותי לגלות שאנשים משתמשים בזה. אני לא מבינה למה לעבוד על להתרגל.
אה, זה עניין אחר
שאני חושב ש-esh הסביר יפה: יש לו שעתיים ביום לראות משהו, וזה מדי פעם פשוט לא מספיק. הרצון בהחלט שם, וזה לא עניין של תחרות, אלא של "לראות או לחדול". הוא לא במירוץ מול אף אחד חוץ מלישון בסוף היום בשעה סבירה ועדיין להספיק לפנק את עצמך עם סרט או סדרה (ממה שאני מבין ממילותיו).
אני חושב שיש מין אינסטינקט לצקצק על זה אבל לאחר ננסה אחייב להגיד שזזה הגיוני ולמעשה עכשיו אני חושב שההוספה של הפיצר מוצדקת
גם היוצר (או יוצרת) של הסרט מעדיף שלא אצפה בחלקים אבל מה לעשות שקשה למצוא שעתיים פנויות במהלך השבוע על מנת לצפות בסרט באופן רצוף. ליוצר אין באמת בעלות על איך לצפות ביצירה ואם הפיצר של ה1.5 מנגיש יצירות לאנשים מסויימים אן מעניק לאנשים הזדמנות לצפות ביצירות למרות זמן פנוי מועט אז אחלה.
חוץ מזה לא הייתי משתמש בזה בשביל האירי או כוחו של הכלב
אבל בהחלט יכול להיות שימושי לכל מיני סדרות וסרטי טראש בנטפליקס שראיתי סתם כדי לשרוף קצת זמן מת
אתה מקליד מהמחשב שלי?
חשבתי שאני היחידה עם מקלדת מגמגמת. איזה סיוט, השתתפות בצערך.
דווקא כווונת היוצר היא השיקול האחרון שמעניין אותי. סתם נשמע לי מוזר להחיש תהליך שלהיות בתוך הרגע שלו זה חלק מהקטע. בערך כמו שמוזר להקשיב למוזיקה במהירות גבוהה (בהנחה שלא מדובר ברמיקס ערוך כהלכה) או לדלג בסטנדאפ על התוכן כדי לחתוך ישר לפאנץ'. זה נשמע לי שמדלגים על משהו מתוך ה"תהליך" (מילה איומה אבל לא הצלחתי לחשוב על אחת טובה יותר)
מהטלפון לצערי (התיקון האוטומטי של האייפון אסון)
אני מסכים איתך שזה פוגם בצפייה כי חלק חשוב מהסרט זה הקצב, אבל בעיניי פשוט שכל אחד יעשה מה שנוח לו. אני לא אשתמש בזה כנראה. מה שכן זה מסביר למה רוב הסרטים ההוליוודים לצעירים היום מרגישים מטמטמי מוח עם טווח קשב של אוגר (כן אני מדבר על ספיידרמן). אני נשמע הכי דוד מצקצק בעולם למרות שאני חלק מהדור הצעיר אבל באמת לדעתי היכולת לצפות בסרט אובדת לדור הזה שרגיל לטיקטוקים של חצי דקה. אני שונא שאנשים קוראים לסרט ״איטי״ ואומנותי״ רק בגלל שהוא לא מפוצץ את המסך בשיט חסר משמעות ועושה כאב בעיניים ובמוח. והפיצר של המהירות קצת מתחבר לי לעניין הזה. אגב אני משתמש בפיצר הזה רק לשיעורים מוקלטים בזום, שלשם זה מצוין כי יש מרצים שמדברים לאאאט.
דרך אגב
חשבתי לרגע על כך שייתכן ואנשים צפו בסרט המופתי first cow במהירות מוגברת והרגשתי רעד של חלחלה. הרבה יופי נהדר יכול להתמסמס בצורה זו. אבל יש כמה סדרות כל כך מבזבזות זמן ומיותרות שראיתי לאחרונה (החידוש לקאובוי ביפופ) שאני מצטער שלא ראיתי במהירות משולשת.
דווקא עם הפיצר של הקפצה ממש קשה לי
כי זה ממש חיתוך. מה אם הקפצתי בדיוק על משהו חשוב? (נדיר, אבל קרה לי פה ושם). לרוב מקפיץ נכון, ונמאס לי לראות מקטעים של רכב נוסע על רקע העיר ניו יורק (לא כולם אדגר רייט). עם קצב צפייה מהיר, הפסקתי להקפיץ בכלל. כמו שגם רשמתי, גם נדיר שאני מאט.
אני מאוד מתחבר עם ההקבלה לרימקסים של שירים: המועדונים מלאים ברמיקסים של שירים איטיים שהקפיצו להם טמפו והוסיפו תופים. כל הקהל נהנה, אפילו שזו לא הגרסה המקורית של האמן.
רוב הקאברים הם בטמפו מהיר ופופי יותר. יש הרבה שירים משנות ה 40-70 שאנשים בכלל לא יודעים שהגרסה שהם מכירים היא קאבר שלהם.
אני מדגיש: היום יותר נח לי לצפות בקצב הזה. גם כשיש לי ערב רגיל אני צופה ככה, עם יוצא דופן של סלקום בטלויזיה. ממש הפריע לי שלא יכלתי לצפות בשומרים או לאבקראפט מהר יותר. הכל יותר מהר: אם מדגישים שוט איטי או התמקדות מצלמה, הוא עדיין איטי וממוקדד, גם אם צופים מהר יותר. הרי זה יחסי.
באמת? בנטפליקס?
כי אמנם הם לא מציעים שום אפשרויות התאמה לכתוביות, אבל לפחות הן נראות אותו דבר בכל המערכות (אנדרואיד TV, טלפון, פלייסטיישן 4/5, המערכת של הטלוויזיה…), שזה פחות מעצבן מאמזון שאצלם כתוביות ברירת המחדל נראות רע (לבן בלי מסגרת. אם יש רקע לבן בסצנה זה כאילו אין תרגום), ובכל פלטפורמה חדשה צריך להתאים אותן מחדש.
סטינג יותר מיס פלוס האם?
(ל"ת)
לא ניסיתי יס פלוס
זה פשוט יס הרגיל, אבל באפליקציה. לא? שזה אחלה למי שעדיין רוצה מנוי מלא ליס, אבל עדיין זו לא אופציה סבירה, לדעתי, בעידן הסטרימינג. 200 ש"ח לחברת טלוויזיה אחת זה המון.
זו אפלקציה מאוד טובה
מבחינת תוכן אתה צודק זה בול כמו יס רגיל
מבחינת תוכנה היא ברמה מאוד גבוהה, ברמת נטפליקס + כזה
ואין דיליי בספורט
מבחינת מחיר, אני לא משלם 200 אתה מאיים לעזוב והם מביאים לך מחירים טובים , זו עבודה אבל שווה את זה
ביגי
יש גם את ביגי לילדים למי שרוצה
10 שח כל התוכן של ערוץ הילדים הישן פלוס תוכן חדש
טוב, עדכון נוסף
שנתיים אחרי הקודם.
בעיקרון אין הרבה בשורה: הטכנולוגיה, מטיבה, משתפרת. למעשה כל שירותי הסטרימינג הישראליים עובדים היטב בצורה זו או אחרת. התקלות שפירטתי אודות סלקום טי וי נפתרו ברובן, והאפליקציות של חברות התקשורת הישראליות מתוקתקות למשעי. כן, גם נקסט טי וי של הוט עובדת עכשיו כמו שמצופה מאפליקציה בשנת 2023 לעבוד.
מה שכן, מבחינת מחירים, החברות הפכו לפחות נדיבות: אם נקסט טי וי וסטינג (של יס) איפשרו חבילות מוזלות אך נדיבות ביותר, היום זה כבר לא המצב: או שהחבילה הזולה כבר לא קיימת או שהיא כבר לא כזו נדיבה.
מאז העדכון הקודם דיסני פלוס נכנסו לישראל ועל התקלות המפורסמות דנּו באריכות, בעיקר בימיה הראשונים. גם היום מבין כל שירותי הסטרימינג הבינלאומיים, הם עדיין מספקים את החוויה הגרועה ביותר; פעמים רבות צריך לצאת מהאפליקציה ולחזור כדי שמשהו יעבוד, ואם חלילה תכבו פרק לפני שהקרדיטים יסתיימו היא לא תחשיב זאת כאילו סיימתם את הפרק.
בסדרות טלוויזיה זה סיוט כי צריך להעביר אחורה ידנית אם בא לכם להתפנק עם פרק ישן או לחפש את הפרק החדש. זאת בנוסף לאינספור גליצ'ים שגורמים לי להעריך מאוד את חוויית המשתמש של נטפליקס (שהיא, תגידו מה שתגידו על התוכן, עדיין בפער משמעותי מהמתחרות).
דיסני, אם פריים וידאו (שאגב, התחילו לספק תכנים לסלקום ויס) יכולים להשתפר טכנולוגית, אז גם אתם. די לזלזול.
לא אשכח שרציתי לחפש את ספיידרמן המופלא 2 בדיסני פלוס
ולרשום "ספיידרמן" בחיפוש לא הספיק, כמובן. עכשיו ניסיתי שוב והסרט כן הופיע בתוצאות. לפני חודש זה לא היה המצב. (למען הסר ספק הסרט כן היה קיים אז בשירות, פשוט אם אתה לא מדויק במאה אחוז אתה לא תמצא מה שאתה מחפש).
היו גם פעמים שלכתוב בעברית לא מספיק אבל באנגלית זה עובד, ולהפך
(ל"ת)
וזה גם נכון לנטפליקס בקונסטלציה מסוימת:
יש תכנים שזמינים לישראל אבל רק אם בוחרים שפת ממשק אנגלית.
אמנם מטומטמם, אבל לפחות יש לוגיקה
הם יוצאים מנקודת הנחה שמי שגולשים בממשק מסוים – דוברים את השפה של אותו ממשק. לכן תכנים שאין להם תרגום לעברית בגלל סיבות X, Y ו-Z לא יופיעו בממשק העברי, וכנ"ל סדרות ישראליות שלא תורגמו לאנגלית ולכן לא יופיעו בממשק האנגלי.
זה עובד גם הפוך?
אני תוהה אם אני צריכה לפתוח משתמש חדש בעברית כדי לראות (בארה"ב) תכנים מסויימים בעברית. זה קצת ממש מעצבן, אני יכולה לדמיין תביעות יצוגיות של נודניקים מטרחנים ש"למה שמתם לי את זה באפשרויות אם אין לי איך להבין את התוכן" ומנגד, למה לא לאפשר קצת יותר בחירה, נגיד כפתור בהגדרות של "הציגו גם תכנים ללא תרגום".
אגב, בעניין שונה אך דומה,אני משתמשת ב-VPN, דווקא לא לסטרימינג באתרים עם מנוי (רכשתי אותו ב7.10 :( כדי שאוכל לראות חדשות בלי הפרעות ). משום מה ולמרות שאני לא פותחת את נטפליקס כשהוא פועל, הם קלטו את הקפיצה בין אזורי גלישה והענישו אותי למשך חצי יום בחסימת תכנים מקומיים. בבת אחת כל הטראש שאני רואה למצברוח טוב היה חסום בפני, ומצאתי את עצמי עם שירות הלקוחות. (בסוף זה נפתר, לא בטוחה אם בגלל שניסיתי את מה שהם הציעו, או שהציעו משהו שלקח מספיק זמן כדי לבטל את העונש, כי אני באמת מקרה של אחת שמשתמשת לבד במנוי וכל זה)
הכי אוף שאפשר
אבל אני לא באמת מצליחה לזכור אם את המנוי לVPN עשיתי בגלל ה7.10 או אירוע אחר שקדם לו, בכל מקרה בגלל גישה לחדשות.
האמת שאין לי מושג אם זה ככה גם בארה"ב או במדינות אחרות
אני יודע שרוב הסדרות הישראליות שזמינות רק בעברית, הן חלק מדיל מקומי של נטפליקס עם תאגיד השידור ועוד מספר גופים, כך שאני בספק אם הן יהיו זמינות בממשק עברי בנכר. אבל שווה לנסות, אולי יתגלו פנינים חבויות.
ובכן, עברתי עכשיו את ה"יום כיפור" של ארה"ב
ולא מצאתי עוד תכנים בעברית כששיניתי שפת ממשק.
אני סובל מאמזון פריים, אבל ממש
עשיתי כדי לצפות חוקית באינוינסיבל וריצ'ר. לא מצליח למצוא כלום, אין מערכת המלצה: 90 ממה שמראים לי זה לרכישה לחוד. איפה רואים רק את מה שמגיע עם החבילה?!
ריצ'ר רץ בפורמט שבועי, זה קצת מעצבן
עד עכשיו יצאו רק 3 פרקים.
גם בעיני היה נורא
עשיתי מנוי לניסיון כדי לצפות בהמרחב. אחרי שראיתי את איכות הווידאו ואת הכתוביות המכוערות הלכתי וצפיתי בצורה פיראטית בכל זאת.
קיוויתי שהשתפר מאז.
לפריים יש איכות וידיאו מצוינת, הם די ידועים בזה. מעניין שאצלך הניסיון ממש שונה.
(ל"ת)
ויותר מזה, יש להם התאמה ויזואלית לכתוביות
כך שגם את המראה שלהן אפשר לשנות (אופציה שיש רק להם ולאפל).
איך אפשר לשנות?
שואל בעיקר כלפי אפל.
הכתוביות שלהם קטנות מדי והייתי שמח להגדיל אותם, כך שאשמח לדעת איפה האופציה הזאת?
בהגדרות האפליקציה - חפש את גלגל השיניים
(ל"ת)
עברתי על כל האפשרויות של ההגדרות ולא מצאתי הגדרות של הכתוביות
אם מישהו יודע איך להגיע לזה, אשמח לשמוע.
הם מסתירים את זה
בהגדרות תחת נגישות (accessibility). שם בפנים צריך להיכנס ל-subtitles and captioning ומשם ל-style. יש סגנונות מוגדרים מראש ואפשר גם לערוך סגנון משלך (מבחינת צבע, גודל, פונט, שוליים, הצללות, רקע…….)
הדקתי עכשיו באפליקציה מטלוויזית LG, מקווה שזה יעזור:
Settings
Accessibility
Subtitles and Captioning
Style
Large Text
לחילופין, מאותו מסך אתה יכול לבחור Edit Styles ולשנות גם את הגופן וגם את הגודל בהתאמה אישית. עדכן אם הצלחת.
תודה לשניכם!
הלכתי כרגע על ״מלל עם קו מתאר״ שזה תכל׳ס סגנון הכתוביות הקלאסי שכולנו גדלנו עליו.
אולי בהמשך אנסה לעצב בעצמי סגנון משלי, אבל כרגע נראה לי שאנסה את זה.
בכל מקרה, למה למען השם זה ב״נגישות״?
לא פלא שלא מצאתי את זה עד עכשיו.
טוב, אז אחרי שגיליתי שהגופן המובנה שבחרתי בו לא השפיע על הגופן המזעזע של נטפליקס
הלכתי על עיצוב כתוביות משלי.
וכך סוף סוף נפתרתי מהגופן המזעזע של נטפליקס.
כי אפשר להגיד הרבה דברים חיוביים על נטפליקס, אבל ההחלטה שלהם פתאום לעבור לעיצוב כתוביות של מכונת כתיבה, וזה אחרי שכבר היה להם גופן נורמלי לפני, היא ממש מטומטמת ומעצבנת.
זה היה לפני כמה שנים
אולי הם השתפרו מאז או שזו הייתה בעיה נקודתית שלי. אבל זאת החוויה שהייתה לי וגרמה לי לא לחזור אליהם.
חוץ מזה, הצחיק אותי הדיבוב של התכנים אצלם שכולל סדרות שממש לא לילדים ודי ברור שאף אחד לא יצפה בהן מדובבות.
לעורכ/י הסרטים של סלקום tv ומי שמארגנ/נים את דף ההמלצות
עבודה מעולה לא רק שמבחר הסרטים סביר נראה שאפילו בדפי ההמלצות יש השקעה.