"אחרוני הג'דיי" הוא סרט "מלחמת הכוכבים" לכל דבר ועניין, אבל מרגיש שונה לגמרי.
הסרט מתאר שני סיפורים במקביל: הראשון הוא המפגש של ריי עם לוק, שלא ממש הולך כפי שהיא מצפה לו. היא רוצה שהוא יחזור ויהיה גיבור שיציל את המורדים. הוא רוצה להישאר על האי ולשתות חלב כחול הישר מהעטינים של המפלצת המוזרה שממנה יוצא החלב הכחול. היא רוצה שהוא ילמד אותה להיות ג'דיי, הוא רוצה שהיא תעוף מהאי שלו. קו העלילה השני הוא המרדף של המסדר הראשון – היורשים של האימפריה – אחרי אחרוני המורדים. מדובר במרדף שמתרחש לאורך כל הסרט, והוא אומנם לא בדיוק "כביש הזעם" בקצב שלו, אבל אין בו שום שלב של מנוחה למורדים – מה שגורם לתחושת מתח גוברת ככל שהגיבורים שלנו מנסים למצוא פתרונות. תקופת הזמן שבה מתרחש הסרט היא מוגבלת ומוקצבת, מה שנותן לסרט מתח שלא ממש היה בסרטי "מלחמת הכוכבים" עד כה.
עוד דבר ששונה בסרט הזה זה שהוא מצחיק. אבל ממש מצחיק. היה תמיד הומור בסרטי מלחמת הכוכבים, אבל "אחרוני הג'דיי" לוקח סגנון שהוא לפעמים כמעט פארודי, בגישה שמזכירה את "תור: ראגנארוק" של שימוש בהומור יומיומי בסיטואציות של קרבות אפיים. לא כל הסרט הוא כזה והדמויות יודעות מתי הגיע הזמן להיות רציניות, אבל יש סצנות שלמות שמפתיע מאוד לראות בסרט "מלחמת הכוכבים" רשמי – למשל, סצנה שהיא המקבילה למתיחה טלפונית. ייתכן שיהיו צופים שיראו בהומור כזה זלזול במורשת של הסדרה, אבל לדעתי הן דווקא עושות לה כבוד – ביקום של "מלחמת הכוכבים" יש מקום לסוגים רבים של הומור, וזה אף פעם לא מאפיל על הדרמטיות של הסרט. חלק מהבדיחות נעשות כדי לתת יותר אנושיות לדמויות; מבט אחד קצרצר של דמות באמצע סצנת קרב הוא גם משעשע וגם מספיק כדי להראות שהדמויות כאן הם גם דמויות ולא רק גיבורים בהרפתקה אפית.
ולמרות חוש ההומור, אין ספק שמדובר בהרפתקה אפית. בין אם בגלל מה שנמצא על כף המאזניים והסיכון האמיתי ביותר לאבדות גדולות, או העולמות המופלאים שנגלים לעינינו בסרט הזה – שכוללים שלל המצאות ויזואליות נהדרות, בעיקר בתחום חיות הבר החדשות שהסרט ממציא שיהיו בקרוב בובה צמרירית בחנות הצעצועים הקרובה לביתכם ואולי בגלל שהסרט מתאמץ מאוד להראות שכל אבדה של בן אדם, כולל ניצב ללא שם, היא חשובה. ואולי זה משום שמדובר במסע ארוך של דמויות רבות, שנלחמות את הקרב של הטוב נגד הרע המוחלט ובגלל שיש שם כמה סצנות שהם פשוט, באמת, כל כך מגניבות.
המקומות שבהם הסרט עלול לאכזב אנשים הם אלה שבהם הבמאי ריאן ג'ונסון, כשקיבל את המקל במירוץ השליחים של הסדרה מג'יי. ג'יי. אברמס, הסתכל עליו ואמר "אה. המממ… אבל מה אם נעשה את זה קצת אחרת?". חלק מהשאלות הגדולות שנותרו אחרי הפרק הקודם נענות בביטול, חלק מהדמויות הראשיות מתחלפות בפוקוס ביניהם (פו מקבל שדרוג משמעותי על פני פין), וחלק מהדמויות שנרמזו בסרט הקודם מופיעות בגרסא שעלולה להיות שונה ממה שציפיתם לה. הסרט לא מזלזל בשום החלטה של אברמס, אבל הוא מושך את הסיפור לכיוונים הייחודיים והמפתיעים שלו, ומעניין יהיה לראות מה ג'יי ג'יי אבראמס יעשה עכשיו שהוא קיבל את המושכות בחזרה.
כך למשל, בעוד "הכוח מתעורר" היה עסוק כל הזמן בריצוי מעריצים על ידי מיקסום הנוסטלגיה, "אחרוני הג'דיי" מנסה לעשות גם משהו משל עצמו. לא מדובר כאן ברימייק של "האימפריה מכה שנית" (למרות כמה נקודות דמיון) אלא סיפור חדש שעוד לא בדיוק סופר בסאגה של מלחמת הכוכבים, שמצליח לצבוע את הצדדים בכמה שיותר אפור שאפשר בעולם שבו יש רק טוב ורע. ומעבר לכך – הסרט (כמו "האימפריה מכה שנית" אבל אפילו יותר) מכיר בכך שיש תוכניות שנכשלות, ושיש עוד סוגי עולמות שונים לחלוטין שנמצאים בגלקסיה שעוד לא נחשפנו אליהם.
בנוגע לדמויות, כולן עדיין כאן ועדיין כיפיות מאוד, ועדיין יש מלא מהן. זה קצת מכביד על הסרט לעסוק בכל כך הרבה דמויות כשהוא מנסה לתת לכל אחד אופי ומוטיבציה, אבל הוא מצליח להחזיק את כל הכדורים באוויר בסופו של דבר. ריי וקיילו רן שניהם מתפתחים תוך התלבטות אדירה במה שנכון או לא נכון לעשות, ויוצרים את דמויות הג'דיי והסית' הצעירות הטובות שהיו לסדרה להציע. פו מקבל זמן מסך נרחב כשהוא נאלץ להתמודד עם היותו הטייס-חמום-המוח שרוצה רק ללכת ולפוצץ דברים בתוך מחתרת שרק רוצה שכולם יחזרו הביתה בשלום. פין מקבל דמות חדשה לצאת איתה למסע הרפתקאות, ודווקא הוא קצת מפוספס מבחינת מסע דמות גדול או מעניין. ויש עוד הרבה דמויות משנה מרתקות וכיפיות, אבל אם יש דמות אחת שממש זורחת בסרט – זה לוק. הסרט מציע תיקון מסוים לעוול גדול של הסאגה, וזה חוסר האופי המוחלט שהיה ללוק סקייווקר, הפלקט האנושי, בטרילוגיה הקודמת. כאן, לא רק שללוק יש אופי, מארק האמיל מציג הופעה כל כך טובה שמשלבת בתוכה הומור, פאתוס, עצב, תקווה, גדולה, יום-יומיות ועוד, שיש מצב שהיא ההופעה הכי טובה שהייתה בסרט מלחמת כוכבים עד כה. זה אומנם מתסכל שהסרט הקודם נגמר לפני שנתנו לו להגיד משפט, אבל הסרט השמיני מפצה על כך לחלוטין. האמיל הוא לא היחיד שעושה עבודה מצוינת, ובולטים לטובה גם אוסקר אייזק, דונאל גליסן לורה דרן ובניסיו דל טורו – כשהשניים האחרונים מציגים דמויות כיפיות ומרתקות שהתחשק לי בסוף הסרט לדעת כל מה שאפשר לדעת עליהם.
אז איפה "אחרוני הג'דיי" ממוקם ביחס לשאר הסרטים של הסאגה? לכל ארכו הוא מהנה, לוקח החלטות סיפוריות שאני מעריך ושאני חושב שמשפרות אותו, ויש בו כמה סצנות אדירות ממש – אבל חסר לו איזה "לא, אני אביך" בסיום שלו. הסרט מסתיים לא בסימן קריאה של רגש או תגלית, אלא בשלוש נקודות שמבהירות שאנחנו רק באמצע הדרך. אני לא בטוח שהחוסר של הסצנות האלה מוריד מערך הסרט כסרט, ואולי אני אפילו מעדיף אותו ככה, אבל אין ספק שהן מורידות מאפקט ה"וואו" שאנשים יוצאים איתו מהסרט. אולי זה יותר הגיוני שאנחנו לא מגלים שבטוויסט מדהים ומגוחך ריי היא בעצם ההורים של עצמה, אבל זה גורם ליציאה מהאולם להיות יותר מהורהרת מאשר נלהבת חד משמעית. אז בעוד שהוא הרבה יותר מהנוסטלגיה של "הכוח מתעורר", קשה להגיד בוודאות אם הוא יותר או פחות טוב משיאי הטרילוגיה המקורית . אבל אם סתם שופטים את הסרט כנגד שאר הסרטים של השנה, היתרונות העצומים שיש לסרט הזה סוחפים לחלוטין והופכים אותו בקלות לשובר הקופות הטוב ביותר מאז "מקס הזועם: כביש הזעם" ולאחד מהסרטים הטובים ביותר שיצאו השנה.
אני דווקא אהבתי מאוד את הדמות של רוז
שלא הייתה שבלונית, לא דמות נשית קלאסית, ובעיקר – לא רזונת! בסרט שבו הגיבורה הראשית בכ"ז נראית כמו שגיבורה ראשית נראית, זה כ"כ מרענן לראות ליהוק לתפקיד משני משמעותי (ולא הסייד-קיק) מישהי עגלגלה. אה, ובהקשר לכך, היו בסרט הממון דמויות נשיות (גם סתם ניצבות, פשוט קבוצה הרבה יותר מעורבת של נשים ולא רק גברים) כי סוף סוף יש יותר מאישה (וחצי) בגלקסיה, וחלקן אפילו נשים מבוגרות ולא כוסיות (ועם אף לא מוצלח). עכשיו רק נשאלת השאלה האם ב-First Order יש אופציה ליותר מאישה אחת (לא זוכרת שראיתי עוד) או שזה כבר מוגזם לבקש…?
ויאטנמית, לא סינית
(ל"ת)
חוברות לא רלוונטיות לסרט. אחרת כדאי שיחלקו אותן לפני הצפיה.
(ל"ת)
איתן
סתם התקרצצות קטנה לגבי העפה לחלל.
אדם שנזרק לחלל לא יתפוצץ כמו סרט מצוייר. העור והשרירים מספיק חזקים להתגבר על ווקום.
הוא גם לא יקפא לנציב קרח כאילו שפכו עליו חנקן נוזלי. וואקום הוא מוליך חום גרוע ויקח לאדם שנזרק לחלל עשרות דקות להקרין את חום גופו.
מה שיקרה לו זה דחיקה של כל האויר בריאות, רתיחה של כל המשטחים הרטובים הגלויים (אף, פה, עיניים)
ואובדן הכרה עקב חוסר חמצן תוך כשתי דקות. (זה ממש ממש לא נעים, אבל אם אדם לא עשה שטות כמו לקחת אויר לריאות לפני שהועף, הוא יכול לשרוד כמה דקות).
בסופו של דבר, חוסר חמצן יהיה סיבת המוות. שלב הקרטיב יבוא מאוחר הרבה יותר.
אשמח להבין
מה האובסייה חסרת הגבולות של אנשים להכרזה על המיקום של סרט בדירוג הסאגה באמצע הקרדיטים כאילו מדובר ברשימה שעל כל אחד לערוך ולהציג עם תעודת זהות
סרט מהנה.
לא, ברצינות. אני לא מבין את כל אלה שמחפשים עומק ומשמעות ותשובות ונאמנות ל-Lore ו… אוף. היה כיף לראות אותו. מצחיק, באופן שלא ציפיתי לראות מסרטי Star Wars ("החלפתי תספורת", וכמובן הארוחה של צ'ואי). צפוי במידה כואבת בנקודות מסוימות ("ביחד נוכל לשלוט בגלקסיה"). מרהיב ויזואלית בנקודות מסוימות (חיתוך ה-Star Destroyer לשניים… אני כבר מחכה לצילומי מסך ברזולוציה גבוהה, לשומר המסך שלי). קאמפי בנקודות אחרות. בקיצור, סרט מהנה.
אנשים חייבים לזכור
שהקהל שהתגובה שלו הכי חשובה הוא קודם כל ילדים
מה זה אמור להביע?
האם זה תירוץ לכתיבה גרועה? האם זה אומר שאסור לחתוך אנשים לשניים באלימות? למה אנשים מתכוונים כשהם אומרים את זה? אם התכוונת לא' אז לא, ילדים הם יותר חכמים ממה שנותנים להם קרדיט, ואם התכוונת לב', אולי אבל זו בעיה בהרבה סרטים הוליוודים כיום, וצריך לחשוב על איך לפתור אותה.
זה אמור להביע
שכשאתה מסתכל על הטרילוגיה המקורית כאדם בוגר ואינטליגנט אתה רואה שגם שם הכתיבה לא מבריקה וגם זה בסדר
לא מבריקה
לרוב אני מניח שלא אבל היא טובה הרבה יותר
אתה צריך לזכור שזה נוצר לפני כמעט ארבעים שנה. אמנם הכתיבה לא ואו בהשוואה למשל, לאווינג'רס או משהו כזה, אבלשוב. עד אז כל הסרטים ששודרו ונצפו היו קלאסיים, סרטי גנגסטרים,מחזות. דברים כאלה.
מה שג'ורג' לוקאס עשה זה לקחת את כל מה שהיה עד אז (אתה יודע, קלאסיקות כאלו), להוסיף לזה מדע בדיוני, לקחת סצנות מפה ומשם… זה הישג מטורף.
בכל דבר יש חורים בעלילה, בכל דבר יש מקום לשיפור*אבל* הסרט הראשון של סטאר ווארס היה מעולה. הכי טוב שהיה, אולי חוץ ממלחמת המשובטים (כי סיפרו על העבר של אנקין והוא נהפך לסוג של דמות ראשית)
ממליץ לך לראות את הביקורות של גיל גולן משובר מסך. יש לו סרטון שנקרא "למה סטאר ווארס הראשון כל כך טוב".
ילדים זה שמחה - אלא אם כן אתה מנסה לראות סטאר וורס
לשמחתי כבר די הרבה שנים שאני לא צריך לראות סרטי ילדים, אז הספקתי לשכוח, אבל… לא הגיע הזמן שמישהו יעשה מחקר על השפעת הקולנוע על שלפוחית השתן של ילדים? אני מרגיש שראיתי רק כשני שליש מהסרט, כי יתר הזמן עברה לי מול העיניים שיירה בלתי נגמרת של ילדים, בדרך לשרותים וחזרה. חוץ מזה: הקהל היה שקט להפתיע, בייחוד ביחס לכמות הגדולה של בני עשרה ומטה. יש לנו נוער נהדר (אבל אני עם הצגות יומיות גמרתי – לפחות עד שיחייבו כל ילד בן /בת פחות מ-12 שנה לבוא עם חיתול)!
מסוכן
להכליל על פי הצגות ספציפיות, שומרי הגלקסיה 2 וונדר וומן השנה היו 2 ההקרנות הכי נוראיות שנחכתי בהם בחייי
לא רק ילדים, גם אנשים, ובעיקר נשים.
צפיתי בגלובוס, הייתה הפסקה. למען האמת האולמות החדשים שלהם בגרנד קניון חיפה הרבה יותר שווים מאלה של יס-פלנט (כורסאות ממש נוחות), קרוב לנו יותר לבית, יש הטבות שמתאימות לכרטיס האשראי שלי, אין מצוקת חניה נוראית כמו בלב המפרץ, וכאמור, יש הפסקה. ובסרט של מעל שעתיים היא נחוצה לא רק לילדים, וכולנו (אני ושלושת חבריי לצפייה) ניצלנו אותה כדי להתרוקן.
תוחזר ההפסקה,
ויפה שעה אחת קודם!
לא נראה לי.
שעה אחת קודם זה בערך תחילת הפרסומות, מה הרווחנו?
יפה שתפסת את משחק המילים,
אבל אני כיוונתי בו לשעה קודם ממה שמקובל היום – סוף הסרט.
בשורה מתחתינו היו נערים עם סטיקלייטים
כי חרבות אור
אכן, אכן ואכן. פין ורוז - וכל קו העלילה שלהם - רק גרעו מהסרט (מעבר לחצי השעה המיותרת שהוסיפו)
במקום סרט מרתק ומהודק באורך של של כשעתיים – קיבלנו משהו עדיין מרתק, אבל מנופח לשעתיים ןחצי ללא סיבה של ממש. אם בתור לא חשבתי על השעון אפילו פעם אחת, אז בסרט הזה המחשבה הזאת עלתה גם עלתה, מספר פעמים.
אז הכול קם ונופל על "איכות" החיבוק?
אני באמת לא מצליחה להבין איך במאי אחר היה יכול להפוך חיבוק ל"מיוחד" יותר. אני ראיתי שני אנשים שאכפת להם מתחבקים כפי ששני אנשים שאכפת להם מתחבקים. וכל מה שכתבת לפני כן פשוט עומד בסתירה לטענותיך…
סליחה, זה היה אמור להיות ספויילר.
(ל"ת)
אחלה סרט אבל קצת ארוך.
סהכ מאוד נהניתי ובאמת כמו שהביקורת אומרת יש כמה כיוונים שונים ומעניינים.
בעיניי שני הקודמים בסדרה המתעוררת היו מוצלחים יותר
אבל בסה"כ אין לי טענות. גם לא הרגשתי שזה פחות סרט "מלחמת הכוכבים" מהאחרים (כלומר, בהתחשב בכך שלוקאס כבר לא מושל בכיפה ולכן טובים ממנו נטלו את המושכות). והעובדה שהסרט מהיר יותר ומדי פעם משולבות בו כמה קריצות משעשעות לקהל (כדרכם של סרטי אקשן בימינו) היא לא יותר מהתאמת הסוגה לתקופה; מכאן ועד לטעון שהסרט " מצחיק. אבל ממש מצחיק" יש דרך ארוכה. יש בו כמה בדיחות קטנות פה ושם, רובו ככולו לא קומי בכלל וממש, אבל ממש לא מצחיק.
לא ממש יודע איך "לאכול" את הסרט הזה
בגדול, נהניתי ואמליץ לאחרים לצפות בו כדי לקבוע בעצמם. יש כמה רגעים מצוינים בסרט, סצנות הקרב מרהיבות והעלילה המרכזית של ריי וקיילו רן מעניינת ובנויה היטב. המוזיקה שמלווה את הסרט מופלאה כרגיל ומספר לא מועט של שוטים יכול בשמחה להפוך לפוסטרים יפים ומדהימים. בנוגע למידת ההומור, אני בהחלט הופתעתי מהיקפיו במהלך הסרט, אם כי בנקודות מסוימות – זה הרגיש מעט מאולץ ונמרח מדי.
אממה, הסרט הזה עשוי לעורר, כפי שהובע כאן ובמקורות אחרים, פלגנות משמעותית. יש מספר החלטות תסריטאיות, שאפשר להגדיר אותן כתמוהות. חובביו של פין יאלצו לקבל כאן שנמוך בולט בנפח הדמות שלו ובלבטים שהיא עוברת. בנוסף, חלק גדול מהייפ שנבנה בסרט הקודם נפתר בצורות שאני חושב שלא שיתעכלו בצורה חיובית בקרב הליבה הקשה של מעריצי הסדרה.
מבקרים מסוימים טענו שהסרט אמיץ. אני הייתי בוחר מילה אחת: שונה. אם JJ בחר בסרט הקודם לתת לצופים ולמעריצים פחות או יותר שכפול של מה שכולם אהבו מהטרילוגיה המקורית, ג'ונסון דגל בחזון שונה ולוקח כאן כמה החלטות שיהיה מעניין לראות איך הן נפתרות בסרט הבא. ברזומה שלו הישיר, הייתי מדרג את היצירה הזו כחלשה יותר מלופר, אבל בכל זאת זה מאמץ ראוי.
פוקוס
לא ראיתי בתלת מימד, אבל היו כמה וכמה קטעי צילום (בעיקר מעברי באזורי נוף) שהמצלמה לא הייתה מפוקסת. מבאס קצת ופוגם.
בהחלט הורגש לי שהוא ניסה לטוות עלילה מוצלחת במסגרת המגבלות שהוטלו עליו, והצליח לא רע.
ומכיוון שאומרים לחכות לפני שנדרג את הסרטים אני הדרג את הסרטים (אני לא מכליל את רוג וואן כי עוד לא צפיתי בו)
(לפני שאני מתחיל יש פוטנציאל שהסדר של הסרטים כי גם את הפריקוולים אנשים חשבו שהם טובים עד שהבינו שלא(אני לא אומר שהסרטים החדשים מתקרבים לכמה שהפריקוולים היו גרועים קצת קשה לנצח את הסרטים בזה)).
מהכי גרועה להכי טוב –
9.סטאר וורס ספיישל לכריסמס- יצא קצת אחרי פרק 4 בניסיון לשמר את הייפ שהיה מתקווה חדשה עד לאימפריה מכה שנית והוציא את הספיישל הטלווזיה הזה שנחשב לאחד הסרטים הגרועים אי פעם ולאחת החרטות הגדולות ביותר של כל השחקנים של מלחמת הכוכבים ואתם צריכים לראות אותו כדי להאמין .
8.פרק 1- סרט גרוע שהביא לנו את גאר גאר בינקס (על אף שאני מאמין לתאוריית דארת' גאר גאר) ואפילו לא יצא ממנו memeים טובים וזלזל בצורה הכי גדולה בשחקנים הכי טובים שלו (על אף שדארת' מול היה מגניב) והביא לנו מדיקלוריאנים.
7. פרק 2- גם סרט גרוע אבל לפחות אפשר להוציא ממנו memeים טובים ,גאר גאר הופיע פחות הופיע בו כמה קרבות טובים וכמה מהסצנות היחידות הטובות של הפריקוול.
6. פרק 3- מחזיק בבעיות של הקודמים אבל גם יש בו את את קרבות הלייט סייבר מהטובים בסדרה ואתה יכול לראות שמתחת להעברת המשפטים הנוראית אתה יכול לראות שכשהם שותקים ורק צריכים להעביר את מה שהם מרגישים הם דווקא שחקנים טובים (וזה כולל את השחקן של אנאקין).
5. פרק 6- לפני שאתם צולבים אותי אני לא אומר שהסרט הזה גרוע מדובר על סרט טוב אבל הוא מחזיק בכמה בעיות שנהיות הרבה יותר ברורות בפריקוולים אבל הוא עדיין מחזי את כל השחקנים המצוינים של הסרטים הקודמים בתפקידים ראשיים וכמה מהסצנות הכי זכורות של הסדרה.
4. פרק 7- יכול מעוד להיות שזה בגלל הייפ אבל אני חושב שזה סרט טוב לא מושלם שחיכה את "תקווה חדשה" כדי לנסות להפוך לסרט שגם אנשים חדשים שצופים בסרט יכלו לענות ממנו גם בלי לראות את הסרטים הקודמים.
3.פרק 8- רוב הסיכויים שמיקמתי אותו כל כך גבוה בגלל הייפ אבל אני חושב שזה סרט טוב לא מושלם (הביקורת ואנשים בתגובות תיאורו את הדברים הטובים והרעים בו )אבל אני חושב שלתווך הארוך הוא יתפוס מקום של קלאסיקה בסרה שדיסני הופכים כנראה ליקום קולנועי.
2. פרק 1- זה תקווה חדשה אני לא צריך לומר יותר.
1. פרק 2- זה האימפריה מכה שנית אני לא צריך לומר יותר .
מקווה שהאהבתם את הסידור של הסרטים ותגידו לי איך הייתם משנים את זה בתגובות
לטוב ולרע, הסרט הכי מעניין בסאגה
ובכלל, מדובר באחד הבלוקבאסטרים הכי נועזים – באופן יחסי – שיצאו מהוליווד מזה הרבה זמן, אולי מאז שג'וני דפ החליט לגלם תפקיד שגרתי ופשוט לכאורה כגרסה קווירית של קית' ריצ'רדס. הרבה החלטות ויזואליות ותסריטאיות ראויות כאן לשבחים, לא רק על האומץ אלא גם על הביצוע, וזה לבדו הופך את הסרט לאחד הטובים בסדרה.
הבעיה הראשונה והבולטת יותר היא בעריכה: החלוקה של תשומת הלב בין ריבוי כה גדול של דמויות, שחלקן ייפגש לראשונה רק לקראת סוף הסרט, היא משימה קשה בהחלט, שמישהו נכשל בה כישלון חרוץ. כל אחד מהסיקוונסים השונים עומד יפה בפני עצמו, אך השילוב בניהם מרגיש כמו זפזופ בין סרטי מארוול שונים שכעבור שעה וחצי מתלכדים לקרוסאובר המסכם. פעמים רבות מדי שאלתי את עצמי: אוקי, אבל מה ההיא עושה עכשיו? ואיפה ההוא נמצא במקביל? נדמה לי ששנאוצר כתב פעם באתר שעורך הוא כמו בסיסט של עולם הקולנוע: אחד טוב הוא כזה שלא מרגישים בו. כאן התחושה בחלקים מסוימים היא שהבסיסט התייאש מהמשימה שהוטלה עליו, ניפץ את הגיטרה והלך הביתה.
בעיה שנייה היא בהומור: בדומה ל'ת'ור: רגנרוק', כאן ההומור בסרט משרת כחרב פיפיות. זה לא שהוא לא מצחיק, אלא שהגישה הכללית נגועה במודעות עצמית על גבול הפארודיה, מה שהפך בעידננו ההו-כה-פוסטמדרניסטי לבלתי נסבל כמעט. מזל שהמינון הוא נמוך ולא קטלני, אחרת הסרט היה הופך במהירות לאווילי לא פחות מהסרט ההוא.
עם זאת, שתי אלה הן בעיות קטנות שמתמסמסות מאמצע הסרט והלאה, בו נבנית תנופה עלילתית, פיתוח דמויות שלא ראינו בעבר ויומרה למשהו חדש, אמיתי ומורכב יותר, שאיפה גדולה ומרגשת, עומק שאנחנו לא בהכרח ראויים לו, אבל בהחלט צריכים מאוד, הבטחה ש…מופרת באופן גס וחד-משמעי במחי סצינה אחת (ומשובחת בפני עצמה). מי שראה בוודאי הבין. זה לא הופך את הסרט לגרוע, אלא פשוט לסטנדרטי להכאיב. נראה שמישהו טיפס על עץ גבוה מכדי שראשי האולפן היו מוכנים לסבול, ומכל פנים אין מנוס מלקבוע בפשטות בהירה: הסרט שיקר לנו בפנים, ולא העניק לנו שום דבר בעל ערך בתמורה.
שוב, שלא יהיו ספקות: זהו אחד הסרטים החזקים בסדרה, אם לא המוצלח שבהם; אחד הסרטים הטובים לשנת 2017 (יצויין שלא ראיתי הרבה) והישג קולנועי מבורך, בו במידה שהוא מאכזב, עצלן ופחדן ברגעים קריטיים, ומבכר את הבינוניות במבחן התוצאה. נקודת האור החזקה ביותר בו היא שבין קריצת העין הפארודית ש'רגנרוק' השתמש בה בלהט משיחי, לבין ההתרפקות הנוסטלגית השטחית שהיא 'הכוח מתעורר', הסרט הנוכחי ממש מצליח ליצור תוכן עצמאי וזכיר משל עצמו, כזה ששווה את הזמן ואת הכסף.
כבר כמה ימים שאני מנסה למצוא את המילים
תודה שעשית את זה בשבילי.
כלא מעריץ של מלחמת הכוכבים, זה הסרט האהוב עלי בסדרה. כמעריץ של ריאן ג'ונסון, זה פשוט סרט מצוין.
פשוט אהבת את הסרט, וזה אחלה, אבל נראה לי שאתה מפרגן קצת יותר מדי לתסריט של הסרט הזה, שכפי שהצביעו פה כבר בכמה תגובות, עושה לעצמו חצי חראקירי, כי ריי היא כמו לוק של הטרילוגיה המקורית: לב זהב שכולו עיני עגל, והיא לגמרי הולכת להיות מאה אחוז ג'דיי. לגבי קיילו, שהוא לחלוטין ובפער גדול, הדמות הכי טובה ומורכבת בסרט, אני עדיין לא מצליח לראות איך כול מה שנבנה לא מתמוטט לקראת הסוף, כי הוא חוזר להיות אותו מתבגר עצבני שלא רואה שום דבר מעבר לנקמה במאסטר הישן. אם התסריט היה מבקש באמת לפרוץ גבולות, אפשר היה לתת לקיילו לדסקס עם לוק את רעיונותיו על קץ הג'דיי-סית', זה היה אפילו די מגניב, בהתחשב בזה שקיילו, לוק (וסנוק) היו נדמים כנמצאים באותה סירה. אבל זה רחוק ממה שקרה. קיבלת סצנה שטוחה שיכלה להיות גם בכוח מתעורר, ולמעשה גם בפריקוולס המחורבנים: סית' חמום מוח (אנקין? מישהו?) שלא רואה כלום מעל מה שמפריע לו באותו רגע, ומולו יש ג'דיי בוגר, מאוזן ושקול שמנצח אותו בזכות הבגרות שלו.
ספוילרים!
סימנתי גם לאחרוני הג'דיי וגם לכוח מתעורר, אבל משום מה זה לא קרה.
אשמח אם תסמנו!
אני כבר הרבה זמן גולשת באתר
אבל נרשמתי רק עכשיו מהדחף לעשות לך לייק.
ניתוח מבריק ומעמיק מאוד כיפי לקריאה וכתוב נהדר.
המון תודות לך!
מעולם לא אהבתי את לופר ובריק
אבל הפעם ראיין גונסון שיחק אותה בענק
מגיעים לו כל השבחים שבעולם
ועכשיו העצומה
חלק ממעריצי מלחמת הכוכבים כל כך שונאים את הסרט הנ"ל שהם הקימו עצומה שהמטרה שלי היא להוציא את הסרט מהקאנון בצורה רשמית. נכון לכתיבת שורות אלה הם מרחק נגיעה מ35 אלף אנשים.
זה מעניין
נראה שהסרט די חוצה את הקהל ויש לי הרגשה שדווקא מעריצים וותיקים והדוקים שונאים אותו יותר מאשר הקהל הרחב
אינדיקציה מצויינת לכך שהוא באמת הטוב ביותר בסדרה
(ל"ת)
ממש לא מסכים
בכלל, סופרלטיבים והגזמות כאלה סתם מרדדות את השיח. האם הוא הכי גרוע בסדרה? כנראה שלא. האם הוא הכי טוב בסדרה? כנראה שגם לא. האמת היא איפשהו באמצע. ואנשים באינטרנט חייבים להפסיק לדרג דברים כאילו יש רק שתי אופציות (הדבר הכי גרוע שראיתי בחיים\ המשיח הגיע)
זו לא ביקורת על הסרט, זו ביקורת על קהל המעריצים
ככל שעובר הזמן אני מבין ש"הכח מתעורר" לא התקבל בחיוב *למרות* שהוא מחזר את כל פרק 4, אלא *בגלל* הסיבה הזו. האנשים האלה הם כמו ילדים קטנים שלא אוהבים שינויים וכל מה שחורג מהטרילוגיה המקורית הקדושה שלהם (שהיא רחוקה מאד ממושלמת, מה שהופך את תואר "הסרט הטוב ביותר בסדרה" לסופרלטיב מאד לא קיצוני) זה אוטומטית רע.
בסך הכל הגיוני
חלק גדול מלהיות "מעריץ אמיתי" של מלחמת הכוכבים זה לשנוא את מלחמת הכוכבים.
סרט מעולה
אחד מהטובים של הסדרה. הקטע עם רוז ופין היה קצת משעמם, אבל בסך הכול טוב.
זה דימוי שאפילו מתבטא בחרבות האור-
חרבות האור של לוק, ויידר, ריי, כולן חרבות אור קלאסיות – מוט חלק של אור, נקי ומהוקצע. חרב האור של קיילו היא מחוספסת, היא לא יציבה, היא להבה מלחששת.
ראיתי את הסרט ביום שני, הגיע הזמן לסכם
קצת ציפיתי שזה יקרה, אבל באמת נהנתי יותר מ"כוח מתעורר" מאשר מ"אחרוני הג'דיי". חשבתי שלסרט החדש יהיה וייב של האמפריה מכה שנית, ואני מעדיפה את תקווה חדשה על פני האמפריה מכה שנית, אז סך הכל הגיוני.
העניין הוא שממש נהנתי מהכוח מתעורר, סיימתי את הצפייה ואמרתי "אני חייבת לראות את זה שוב עכשיו". מהאחרוני הג'דיי יצאתי ואמרתי "ואו, איזה סרט ארוך".
זה לא שלא נהנתי, אהבתי את הבדיחות ואת התצוגות משחק, וקו עלילה אחד אהבתי במיוחד. אהבתי חלק מהבחירות שנעשו. אהבתי את המסרים שבאמת שונים מהרוח של הסרטים הקודמים. ואהבתי את המשחק עם הציפיות של הקהל. העניין הוא שהביצוע מבחינת התסריט והעריכה לא היה מספיק טוב. ריאן ג'ונסון לא ממש ידע מה לעשות עם חלק מהדמויות, והעריכה הרבה פעמים לא חתכה בביט הנכון מבחינתי (וגם הסרט בכללותו ארוך מידי). קו עלילה אחד היה מוצלח ממש בעייני (כשחתכו ממנו זה תמיד הייתה נפילה מבחינתי) אבל שאר החלקים נעו בין "בסדר" לבין "מזכיר את הפריקוולים".
אני שמחה שהסרט הבא יחזור לג'י ג'י אברהמס ומסקרן אותי לראות איך הוא ימשיך מכאן.
אני רוצה לציין לטובה את מארק האמיל שעושה ניסים ונפלאות עם הדמות של לוק. רואים כמה הוא נהנה לחזור לתפקיד הזה. ואת אוסקר אייזק ואדם דרייבר שפשוט חורכים את המסך כל שניה שהם שם. גם דייזי רידלי מהממת וקארי פישר פשוט מופלאה, כמה חבל שהיא איננה איתנו יותר.
ולא ממש ספויילר אבל נסמן ליתר ביטחון: כששמעתי שלורה דרן נמצאת בסרט ממש חששתי שהיא תלוהק לטייפ קאסט הרגיל שלה: אימא של ריי, פין, פו, מישהו. אבל לא, מסתבר שאפשר לכתוב דמות של אישה מבוגרת והיא לא אמא של אף אחד! כן יירבו.
רק רוצה להתעכב קצת על מארק האמיל.
הוא באמת נתן הופעה טובה אבל קצת הצחיק אותי לקרוא את המשפט "רואים כמה הוא נהנה לחזור לתפקיד הזה" אחרי הסרטון הזה https://www.youtube.com/watch?v=JBstE89j_7w
נהנה לחזור לדמות אבל פחות לתפקיד החדש שלה
(ל"ת)
אגב, תהיתי מדוע התרגום אינו "הג'דיי האחרון"
ומתברר שגם מבחינת הבמאי זה ג'דיי ביחיד ולא ברבים:
https://www.youtube.com/watch?v=oFBuCp19L7M
כי לפני שהסרט יצא
לאף אחד לא היה מושג למי המונח הזה מתייחס – לוק, ריי, או שניהם. ובמידה וזה היה נקרא "הג'דיי האחרון", בזכר, ואז היינו מגלים שהכוונה היא לריי, נקבה, אז התרגום לא היה נכון. ההתייחסות ברבים הייתה כדי לכסות את כל האופציות.
הדבר שהכי בלט לי
זה איך לקראת פרק 7 הושם כל כך הרבה דגש, גם בפרסום וגם בסרט עצמו, על החזרה למוטב מבחינת עשייה – אפקטים פרקטיים, סטים אמיתיים, צילום בפילים.
פרק 8 זורק את כל זה לפח. שוב חוזרים לצילום הדיגיטלי חסר האישיות, לפלטת הצבעים חסרת הייחוד (תראו את העוצמה של הצבעים של חרבות האור בקרב האחרון של פרק 7 לעומת הסרט החדש), ולפאקינג מסך הירוק.
אני לא יודע אם העיניים שלי מקולקלות או משהו, אבל בדיוק כמו שקרה לי עם דוקטור סטריינג' והקליפ ההוא של סטטיק ובן אל, הנה סרט שמקבל תשבוחות מקיר לקיר על האפקטים שלו, אבל אני לא מצליח לראות כלום מלבד אנימציה יפה שנשפך עליה הרבה כסף ומאמץ, ודמויות אנושיות שמודבקות עליה במסך ירוק כל כך עצלני ובולט שכל העבודה שנעשתה יורדת לטמיון.
סלחו לי, אבל מלבד כוכב המלח במערכה האחרונה זה פשוט סרט מכוער.
מלבד זאת, הבעיה הכי גדולה של הסרט הזה זה העריכה שלו. כבר דובר למעלה על קווי עלילה, סיקוונסים ודמויות שלמות שהיה אפשר להוריד והסרט היה רק מתהדק. מישהו היה צריך להחליט שהסרט הזה עוסק בריי, לוק, קיילו וזהו, ולהשאיר את כל השאר כרקע ואני בטוח שהיה יוצא סרט הרבה יותר טוב.
לא רק זה, גם עריכת הmoment to moment לוקה בחסר – לא רק שיש המון רגעים קטנים שאני פשוט לא מבין מי החליט להשאיר אותם בסרט (וואו, באמת תהיתי איך לוק שרד על האי הזה כל כך הרבה שנים, ובסוף מסתבר שהוא שתה חלב ולכד דגים בעזרת חנית. אני לא יודע מה הייתי עושה בלי המידע הזה), גם כל סצנה שכן יש לה מקום בסרט נמשכת בממוצע 20 שניות אחרי הרגע שבו אפשר היה לחתוך לדבר הבא.
בסוף הסרט – בסצנת המוות של לוק, הוא מסתכל על השמיים באי שהוא נמצא בו. לאי יש שתי שמשות, אחת שבדיוק שוקעת ואחת שבדיוק זורחת. אנחנו שומעים את Binary Sunset, אחת מפיסות המוזיקה האייקוניות ביותר בתולדות הסדרה שמזוהה עם סצנה דומה מאד בפרט המקורי – לוק מסתכל על שקיעה של שתי שמשות בשמיים.
איזו סצנה נפלאה לציין בה את המוות של הדמות החשובה הזאת, ולדמות לנו את המצב שבו הדמויות, המורדים והגלקסיה נמצאים בה.
פחות מ-5 דקות מאוחר יותר, ילד שראינו לשתי שניות באמצע הסרט בוהה בשמיים זרועי הכוכבים, בזמן שאנחנו שומעים **בדיוק את אותו טראק של פסקול** מההתחלה ועד הסוף, כאילו לא בדיוק עכשיו סיימנו לשמוע אותו.
זה היה רגע שכאילו נשלף מתוך "המחברת הסגורה", אני צחקתי בקול רם.
אבל, זה עדיין סרט טוב, והסיבה לכך היא דווקא התקדמות העלילה והדמויות. אני לא רוצה להיכנס לזה יותר מידי כי למעלה אמרו כבר את כל מה שהיה לי להגיד, אבל זה ההגדרה של חדש-אך-מוכר שנעשה כמו שצריך. הסיפור "מתחרז" עם העלילה המקורית, בדיוק כמו שלוקאס רצה, אבל עדיין יש לו את הדרך שלו ואת ההתקדמות העלילתית שלו. ריי וקיילו רן הן דמויות מרתקות, והאופן שבו היחסים בניהם מתכתבים עם המיתולוגיה מעניין מאד. הלוואי ואברהמס ימשיך את פרק 9 בקו הזה ולא בקו שהוא התחיל בפרק 7.
חבל שכל זה נמצא בסרט כל כך פגום מבחינה מבנית.
קלעת בול לדעתי
והסיבה שאנשים מהללים את האפקטים בדוקטור סטריינג ודומיו היא שהתרגלנו לסטנדרט הזה של צבעוניות מאוד יפה ומושקעת אבל בסופו של דבר קרטונית, מודבקת וחסרת אופי.
וואלה
מעניין, אני מצאתי את פרק 7 חסר דימיון וויזאלי בעליל, רוב הסרט הרגיש לי בכדור הארץ, 8 לעומת זאת ממש לא הרגיש לי עמוס במחשב. היו בסרט לפחות 20 פריימים שרציתי למסגר באותו רגע, ללא ספק סרט הסטראוטיפ וורז המרהיב וויזאלית לדעתי
הסרט מתרסק בסופ
ממש מעניין מה שקורה פה-הקהל חושב שזה סרט מבולבל, ארוך בטירוף ועמוס בהחלטות נוראיות. המבקרים מתלהבים.
אולי אני טועה, אבל נדמה לי שאפילו רוג 1 התקבל יותר טוב כשיצא. לא ברור לי אם אפקט הנוסטלגיה פשוט עבר, או שזה משהו ספציפי בסרט הזה, אבל נראה שהסלחנות של המעריצים נגמרת. מוזר.
שמע
אתה קצת קיצוני, זאת כנראה נפילה שבוע שני גדולה מעט מהצפוי, אבל לדבר במונחים של התרסקות זה מוגזם לחלוטין, להמספרים של הכוח מתעורר היה ברור שזה לא יגיע בכל מקרה
1. למה זה היה ברור?
2. להגיד שאחרוני הגדיי "לא הגיע" למספרים של הכוח מתעורר זה קצת אנדרסטיימט. הוא עשה פחות מחצי.
באחוזים, זו נפילה גדולה בהרבה מהסופש השני של רוג אחת, עולם היורה, עידן אולטרון. כולם סרטים עם פתיחה בגודל דומה ו/או שהתקבלו בקרירות. למעשה, רוג 1 עשה כמעט את אותו סכום בסופש השני למרות סופש פתיחה נמוך יותר בשבעים מליון דולר. זו גם נפילה גדולה בהרבה משל ליגת הצדק (למרות שפה גם סכום הפתיחה שונה לגמרי).
הסרט היחיד ששיחק פחות או יותר באותה ליגה ונפל בצורה דומה הוא באטמן נגד סופרמן, וזה עוד היה במרץ שלפחות עד לא מזמן היה יותר מועד לנפילות סופש שני גדולות מאשר חודשי החורף. וכשזה המקביל הכי קרוב שמצאתי, זה נראה לי אומר משהו.
אז כן, לדעתי התרסקות.
לא מוזר שהסלחנות של המעריצים נגמרת כי הסרט פגע בהם בנקודות התורפה
זה לא שהוא לא עשה פאן סרבייס, הוא עשה פאן באשינג
השאלה היא אם הנזק הוא ממוקד לסרט או יתפשט לפרנצ'ייז
ומי יודע, אולי כל האיכויות שהמבקרים מוצאים בו יקימו פאנדום חדש אמיץ שיחליף את הישן, אבל אני סקפטי.
אתה שוכח דברים חשובים
ההגייון הוא שכל העולם בערך ראה את פרק 7 טמשם בחר אם הוא נשאר בעניין של הפרנצייז, מן הסתם לא כל סרטים היו שומרים על המספרים ש ל הכוח מתעורר, בנוסף להכוח מתעורר היה את דצמבר פנוי מלבד שמונת השנואים בעוד לגדיי יש תחרות כבר בסופש שני, וכמובן שהסרט עצמו הוא לא קליל כמו הכוח מתעורר כך שזה היה דבר די צפוי והגיוני. (שוב אין וויכוח שבאחוזים זה טיפה מפתיע אבל ממש לא התרסקות) אגב גם האימפריה מכה שנית היה הכי פחות מתליח בטרילוגיה שלו וטיפה מפלג עם יציאתו
גם צריך קצת פרופורציות בחיים.
סוף השבוע השני של הכוח מתעורר היה סוף השבוע השני הכי טוב בהיסטוריה, בפער עצום – 150 מיליון כאשר עולם היורה במקום השני היה 107 מיליון "בלבד". סוף השבוע השני של אחרוני הג'די נמצא במקום ה14 אי פעם, בין ספיידרמן לשומרי הגלקסיה.
אז נכון, ירידה של 70% זה אף פעם לא טוב, ואחרוני הג'די מסתמן פחות כשובר קופות ברמה של הכוח מתעורר ויותר ברמה של רוג-1, אבל זה עדיין מוקדם מכדי להכתיר אותו כאכזבה. חכה חודש.
http://www.boxofficemojo.com/alltime/weekends/moreweekends.htm?page=2&p=.htm
סופש שני 14 אי פעם, כשסופש ראשון הוא השני אי פעם.
פאק. לא הייתי מודע לנתון הזה אפילו.
אגב, ברור שהסרט הזה הולך להעמיס טונות של כסף. עם זאת הכיוון כרגע הוא אכזבה גדולה. אבל כן, נחכה לסופש הבא.
מאוד מוקדם להכריז על אכזבה
חשוב לזכור גם שהפעם חג המולד, אחד הימים החזקים בשנה לקולנוע, יצא ביום שני ולעומת זאת ב-2015 חג המולד היה ביום שישי. בהתאם ערב חג המולד, יום חלש יחסית, היה השנה בסופ"ש וב-2015 לא. קשה עדיין לחזות איך הסרט יתנהג בחודש בקרוב. לדעתי בימים הבאים הוא הולך להתחזק.
הנתון הזה לגביי חג המולד
הוא סופר משמעותי לכל דיון שמתקיים לגביי סוף השבוע הזה.
לדבר על הביצועים של הסרט מבלי להתחשב בחג המולד זה פשוט להסיר מהמשוואה את אחד הנתונים הקריטיים (וזה נכון בעיקר בהשוואה לסרט הקודם ולבוסט שהוא קיבל מ-Christmas day).
איזה תחרות? גומנגי?
שעם כל הנפילה המטורפת הזו לא הצליח להתקרב למקום הראשון? ומפתיע אותי שאתה אומר שהסרט פחות קליל מהכוח מתעורר. זה אולי הסרט הכי הומוריסטי בסאגה.
אגב, אני לא רואה פה איזה מסתורין שגדול שמצדיק חיפוש סיבות מתחת לשטיח. הסרט אכזב מאוד את הצופים, אז הוא נפל. כמו BvS (ובאחוזים דומים). ההפתעה מבחינתי היא רק הפער בין זה לביקורות.
הסרט אכזב מאוד את הצופים?
הוא אמנם מעורר יותר ויכוחים מקודמו, אבל אני לא חושב שאפשר להשוות לשיח השלילי שקיבל 'שחר הצדק'. בכל אופן זו קביעה די בעייתית בלי נתונים, ואתה מוזמן לקרוא כאן על ההבדל בין הציונים של הסרט באתרים שמאפשרים הצבעה חופשית לבין סקרים שנחשבים אמינים יותר.
(אמ;לק: יש הרבה דיבורים על זיוף הצבעות של גולשים, בעיקר ברוטן טומטוז. סקרים של חברות מקצועיות מראים שהקהל ברובו אהב את הסרט.)
לגבי הנתונים בקופות, כמו שקיו אמר, זה חג המולד. השוואה לסופ"ש 'רגיל' היא די חסרת ערך כי התנהגות קהל הצופים שונה משמעותית.
יש לי ניחוש שהסקרים ביציאה מהאולם תופסים את האופוריה הראשונית, גם אני הייתי מדרג את הסרט טוב דקות אחרי הצפייה
הבעיות של הסרט מתחדדות אחרי שהרושם שוקע קצת
קשה להגיד שאכזב את הצופים
כל הנתונים האובייקטיוויים מראים דווקא שהקהל הרחב מאוד אוהב את הסרט.
המקום היחיד המראה כביכול "אכזבה" של הקהל הוא מדד הקהל של Rotten Tomatoes שהוא כלל לא אמין מכמה סיבות:
1. אין שום בקרה שהמצביעים אכן ראו את הסרט ורק מצביעים פעם אחת.
2. מדדים דומים מקבילים (שגם לא אמינים), כמו של IMDB, מראים תוצאות שונות לגמרי, אז למה להמתקד ב"אכזבה" שכביכול מופגנת ב Rotten Tomatoes דווקא? או שלוקחים את כל המדדים או (מה שעדיף) לא להתייחס למדדים לא אמינים.
3. קבוצת המצביעים כלל לא מייצגת, כי אנשים שלא נהנו נוטים הרבה יותר ללכת ולהשאיר ביקורת גרועה מאשר שאנשים שנהנו יטרחו להשאיר ביקורת חיובית.
* Cinema Score, שדוגם אנשים ביציאה מההקרנות (ולכן מוודא שאכן ראו את הסרט ומצביעים פעם אחת בלבד) נתן לסרט ציון קהל A.
* סקר עצמאי של כמה אלפי צופים העלה ש-89% אהבו אותו.
אז, נכון שיש ירידה חדה מהצפוי מסופ"ש הראשון לשני, אבל מאוד קשה להשוות לסרטים אחרים (כפי שקיו כתב למעלה, חג המולד מאוד משפיע). לניתוח מקיף על ביצועי הסרט עד עכשיו בהשוואה לסרטים דומים מומלץ לקרוא כאן, ואם אתרגם מעט מסיכום הכתבה:
ברור שיש סיכוי שתהיה קריסה מטורפת בקופות בהמשך, אבל הנתונים עד כה לא מצביעים על זה.
לא שומעים!
מסתבר שרף הסבלנות של אנשים היום נמוך משחשבתי. ספוילרים בקישור.
http://uproxx.com/hitfix/star-wars-the-last-jedi-theater-warnings-laura-dern-holdo/
גרסת הבלי-ספוילרים: מתישהו בסרט יש קטע קצרצר – משהו כמו 10 שניות – שבו אין סאונד באופן מכוון (זה די ברור). מסתבר שזה לא היה מספיק ברור בשביל אנשים והם חשבו שזו תקלה ודיווחו עליה, מה שאילץ את בתי הקולנוע ליטרלי לתלות שלט מחוץ לאולם שאומר "בשעה ו X דקות אל תוך הסרט יש קטע קצר בלי סאונד. זה בכוונה, תירגעו."
פחחחחחחח
עשיתי facepalm באופן מילולי כרגע.
אפשר להבין
אחרי שבאחת ההקרנות לא היה סאונד בכלל והיא הופסקה אחרי 10 דקות, הם בטח רוצים להימנע מעוד מקרים של המוני צופים זועמים
אפשרי שיש בספינה מנגנון שנותן להן דחיפה, ואז הן זזות מטה בכח האינרציה ולא המשיכה
זה לא נראה ככה בסרט, אבל זה הפתרון ההגיוני היחיד שאני יכול לחשוב עליו.
המממ... מגנטיות?
(ל"ת)
מגנטיות היא אכן התירוץ הרשמי
נקודה 6 בלינק
Whoop, there it is
אחרי שבועיים וחצי על המסכים, "אחרוני הג'דיי" הפך כצפוי לסרט ה-32 שחוצה את קו מיליארד הדולר בהכנסות עולמיות. כרגע הוא סרט "מלחמת הכוכבים" השלישי הכי רווחי בכל הזמנים, אבל הוא בודאות יעקוף בקרוב את "רוג אחת" ויהפוך לשני הכי רווחי (הראשון הוא "הכוח מתעורר", עם הכנסות של קצת מעל שני מיליארד דולר).
הוא הסרט העשירי בהכנסות בארה"ב עוד לפני שנסגר סוף השבוע,
והוא צפוי בקלות להגיע למקום 6 לפני שיהיה לו אתגר כלשהו.
הוא אכן הגיע למקום 6 בארה"ב
וממש עוד יומיים-שלושה הוא יעקוף את "לשבור את הקרח" ויהיה הסרט התשיעי הרווחי ביותר בעולם (נראה לי שהוא גם ישאר במקום הזה, אבל לכו תדעו).
ובלי שום קשר, 5 מעשרת הסרטים המכניסים ביותר שייכים לדיסני,
8 מ-20, ו-15 מ-30. לשם השוואה, יוניברסל במקום השני עם שני סרטים מ-10, 4 מ-20, ו-6 מ-30.
פוקס, שאותם דיסני קנו, מחזיקים בשני סרטים מתוך 30 המכניסים אי פעם (אווטאר ומלחמת הכוכבים: אימת הפנטום).
לדעתי אחת הבעיות השורשיות
של הסרטים החדשים היא שהם לא מסוגלים להבין את התפקיד של האווירה בסרטים המקוריים. האווירה של המקוריים הייתה צ'יזית, לא לוקחת את עצמה ברצינות ומרגישה יותר כמו הרפתקה עם ניחוח של אגדה מודרנית מאשר סרט עלילתי רגיל. הסרטים המקוריים היו גם טיפה ילדותיים, בדיוק במידה שילדים ימותו על זה, ומבוגרים ימותו על זה גם וירגישו כמו ילדים. והאמת זה היה ככה גם בשתי טרילוגיות מעולות אחרות מהתקופה- אינדיאנה ג'ונס ובחזרה לעתיד. מה שמיוחד באווירה הזאת זה שהיא מורידה את הציפיות מהעלילה ומאפשרת לצופה ליהנות משאר הדברים (בהנחה שמטפלים בהם כראוי)- דמויות והיחסים ביניהן, שפה קולנועית, עריכה טובה של אקשן ובניית עולם מעניינת הם כמה דוגמאות. ברור לכולנו איך יסתיים "תקווה חדשה"- לוק ישמיד את כוכב המוות. באופן כללי בטרילוגיה, גם אם נראה כאילו הדמויות הולכות למות וברור שהן לא, אנחנו לא מרגישים שזה צפוי אלא נהנים מהרגע. הסרטים המקוריים מאוד פשטניים וקלישאתיים אבל לא ראיתי שזה הפריע להם להפוך לקלאסיקות גם למי שצופה בהם לראשונה היום. היחידים שהצליחו לחקות את האווירה הזאת ברמה כלשהי בתקופה הנוכחית זה "stranger things" שמלאה בקלישאות שחוקות של שנות ה-80 ועדיין זה עובד עלינו (עליי לפחות) כי האווירה מייצרת בעצמה את הסספונד הדרוש. הבעיה בסרטים החדשים היא שהם רוצים לשמר את האווירה הזאת אבל גם לנסות להיות מודרניים יותר, בהתאם לעלייה בציניות ובפוסט-מודרניזם בשנים האחרונות, ולקחת את העלילה הפשטנית לכיוונים חדשים ומורכבים יותר, אבל הם לא מבינים שאז נוצר סלט- ילדותי וקלישאתי מדי מצד אחד, ורציני ומורכב מדי בשביל סרט ילדותי וקלישאתי כזה מצד שני. יוצא שהסרט לא סגור על עצמו ונכשל יחסית בשתי החזיתות.
"הכוח מתעורר", עם כל הבעיות שלו (ואחת בגודל של כוכב מוות) מאוד מנסה להיות סרט סטאר וורז, וברור שהעלילה צ'יזית וצפויה ולכן הוא טיפה מתמקד בדברים אחרים כמו דמויות ויחסים ביניהם וכו', וזאת העוצמה שלו. אבל הסרט כן מנסה להתחיל להציג את הנושאים הפשטניים של המקור בצורה מורכבת יותר, ואני לא בטוח שיש צורך בזה בכלל. "רוג אחת" ניסה ללכת כמעט עד הסוף בכיוון רציני וריאליסטי, אבל בתכלס הוא לא הצליח להשתחרר מקלישאות שחוקות ובדיחות ילדותיות בסגנון המקור, וחוסר האחידות הזאת ממש הוציא אותי מהסרט. "אחרוני הג'דיי" הוא איפושהו באמצע, מחזיק את החבל בשני קצותיו- יש לו קלישאות ובדיחות ילדותיות, אבל הוא גם מנסה להכניס נפח ועומק לעלילות הפשטניות מהטרילוגיה המקורית, וזה לא עובד כי זה עדיין יוצא נורא פשטני בסופו של דבר ורק מבליט את העובדה הזאת לרעה.
זה לא שהפתרון הוא פשוט להפסיק לעשות סרטים בעולם של סטאר וורז, הרי יש גלקסיה של אפשרויות ביקום שג'ורג' לוקאס בנה. לדעתי הפתרון צריך להיות החלטה ברורה באיזה כיוון הולכים- או שהולכים פול גז בצ'יזיות, ומקווים שזה יעבוד על הקהל הציני של ימינו. בידי הצוות הנכון זה היה עובד, זה בדיוק מה שהמעריצים מחפשים, ואני בתור אחד שראה את הטרילוגיה המקורית לראשונה בגיל 21 ונהנה כמו ילד קטן יכול להעיד שזה עדיין עבד עליי. האפשרות השנייה היא ללכת בכיוון ההפוך ולעשות טייק ריאליסטי ומורכב, אבל זה ידרוש כמה וויתורים- וויתור על שימוש באלמנטים של הטרילוגיה הראשונה, כמו הדמויות, המילניום פאלקון וכו' כדי לתת תחושה של משהו חדש לגמרי שמתנער מהעלילות הפשטניות של הטרילוגיה המקורית. והוויתור השני הוא על אלמנטים שהפכו את הטרילוגיה המקורית לצ'יזית, כמו בדיחות ילדותיות (עדיין מותר בדיחות, לא לדאוג) וקאצ'פרייזים (I have a bad feeling about this) שהופכים את העסק למודע לעצמו ומורידים מהבגרות הדרושה לעלילה מורכבת יותר.
זאת כמובן רק בעיה אחת בתוך שורה של בעיות בסרטים האלה (אני עדיין די נהנה מהם בסך הכל), כמו בלגן עלילתי, חוסר תכנון (נראה לי ראיתי ציוץ של ריאן ג'ונסון שכשהוא הגיע לא היה תכנון מפורט מעבר ל"הכוח מתעורר") וכו', אבל נראה לי חשוב להתמקד בנקודה הזאת של חוסר האחידות ושבירת הציפיות.
ולגבי אוזמנדיאס, אתם זוכרים שריאן ג'ונסון רק ביים, כן? הפרק הזה מוצלח לדעתי יותר בגלל הכתיבה מאשר הבימוי, ואני לא בטוח שהאיכות שלו הייתה יורדת אם וינס גיליגן היה מביים אותו במקום.
לא מסכימה איתך
זה שהייתה אווירה מסוימת בסרטים הראשונים, לא אומר שהיא צריכה להימשך.
חייבת לומר שעל אף שאני אוהבת את הסרטים המקוריים, הצ'יזיות מפריעה לי.
רוג אחת היה נהדר בעיני כיוון שהוא הצליח להיות סרט 'ארצי' יותר, בתוך העולם המובהק של מלחמת הכוכבים.
אין צורך לדבוק באדיקות בסגנון מדוייק, שינוי אווירה יכול להיות נהדר לפרנצ'ייז אם הוא נעשה נכון.
שאל את באטמן.
לכן אמרתי
שאפשר ליצור אווירה שונה לגמרי מהמקוריים ואז ניקח את זה יותר ברצינות, אבל סרטים 7 ובעיקר 8 זיגזגו בין האווירות וזה מה שהפריע לי. לגבי רוג אחת דווקא הרגשתי שעם כל הרצינות והארציות הוא כן פזל כמה פעמים לצ'יזיות של המקור וזה מאוד הפריע לי (בין שאר הבעיות שלי עם הסרט אבל זה לא רלוונטי כרגע). בכל מקרה שינוי אווירה מבורך מבחינתי אבל לא זיגזוג.
אני מתלבט אם הסרט הזה גרוע יותר מ'פרק 1'.
את 'הכח מתעורר' אהבתי, וגם את רוג' 1. אבל זה? העיצוב הגרפי יפה, ומארק האמיל מצויין, אבל פה בערך נגמר מה שיש לי להגיד לזכותו. העלילה רשלנית (שיינברגר ושות' פירטו למעלה, אין צורך שאחזור); קיילו רן אולי כתוב כנבל טוב, אבל לא משכנע במיוחד כנבל טוב; ובואו אפילו לא נדבר על הקרבות, כי צריך להדיח את כל הפיקוד של המורדים מלמעלה עד למטה, והתירוץ היחיד לזכותם הוא שגם הפיקוד של 'המסדר הראשון' מחורבן למדי.
טוב, הסצנה של צ'ובאקה והאוכל הייתה מצויינת גם היא.
ציפיתי להרבה יותר
הטריילרים הרשימו – הסרט, הרבה פחות. ג'ונסון הוא לא ג'יי.ג'יי, הוא אפילו לא צל חיוור של ג'יי ג'יי ומה שג'יי ג'יי כבר שכח איך עושים, ראיין ג'ונסון עדיין לא למד. חבל – אין לי ספק שתחת שרביט הבימוי של ג'יי ג'יי היינו מקבלים סרט מרהיב ומלהיב, לא את היבשושון שבמשך חציו הראשון לפחות, היה לא יותר משיעמום אחד גדול. נקודת האור היחידה בסרט היא מארק האמיל הנהדר אך מעבר לכך, פשוט מאכזב מאד.
דבר אחד כדי לאזן טיפה את הכו.. סליחה, את הביקורתיות
אני חושב שאדם דרייבר שחקן מצוין עם יכולת הבעה מאוד מגוונת, והוא באמת היה החלק הכי טוב ומעניין ב'אחרוני הג'דיי' אבל לצערי הרב התסריט לא נתן לו פיי אוף מספיק מוצלח כדי להתרומם. הסרט הבא שאצפה בו יהיה פטרסון, שבו אני מקווה שג'רמוש הוציא מדרייבר יותר מריאן ג'ונסון.
תודה.
(ל"ת)
מסכים
ככל שאני חושב על הסרט הזה עוד ועוד דברים בו מפריעים לי. ואולי אחד הדברים שיותר הרגיזו אותי זה שהסרט הזה לא באמת כזה מקורי ומפתיע כמו שהוא רוצה להיות. יותר מדי פעמים במהלך הסרט אמרתי לעצמי "אה זה היה בהאימפריה מכה שנית", "אה זה היה בשובו של הג'דיי". גם הדברים שבהם הסרט ניסה להפתיע לא גרמו לאיזה קתרזיס או תחושה שאנחנו צופים במשהו מורכב ומעניין יותר, זה הרגיש יותר כמו "תראו איזה אדג'י אני!!!!111". והכי גרוע זה שהיו קטעים בזמן הצפייה שהתחלתי להשתעמם… באמת ש"הכוח מתעורר", שהיה בעייתי בעצמו, היה הרבה יותר כיפי ופחות מזיע ממאמץ מאשר הסרט הזה.
אני אתן ל"הו לא" להשלים אותי http://www.ho-lo.co.il/archives/1527
מצחיק, כשאני חושב על זה
אולי אני טועה אבל המחתרת בטרילוגיה החדשה אמורה להיות ה"resistance" ובישנה "rebellion", לא? אם הבנתי נכון, המרד ההוא הסתיים וכשהמסדר הראשון קם, התחילה מחתרת חדשה.
אם זה נכון, אני די בטוח שבאמצע הסרט הם די התבלבלו, כי אנשים מתייחסים לעצמם כ rebels פתאום ואני זוכר שחשבתי שזה קצת כאילו מישהו העתיק מחבר במבחן ושכח לשנות את השם :) וכן, עבור מי שמתיימר לצאת לכיוונים חדשים ולשבור מוסכמות, יש יותר מדי "הומאז'ים" לפרקים 5 ו6,
כן, שנייה, אני לא אגיב לך פעמיים.
תן לי רגע.
עוזר רצח.
כאמור, זו הפגיעה הכי קשה שארה"ב ספגה. לא משנה שזה לא הפיל אותה כמדינה, משנה שזה היה יותר אפקטיבי מכל התקפה קונבציונאלית אחרת (או לפחות הרג יותר). בעיראק וסוריה הטקטיקה הזו חד משמעית הכריעה קרבות, וארגוני הטרור שם משתמשים במכוניות תופת לפריצת ביצורים ובמתאבדים למארבים באופן שיטתי ויעיל להחריד.
אז לא רק שזה רעיון פרקטי-זה רעיון מאוד אפקטיבי, במצבים הנכונים.
בקשר לשאר התגובה-תוהה הקדים אותי. אי אפשר לזוז מהר יותר ממהירות האור.
אפשר לזוז יותר ממהירות שמקדימה למהירות האור
ומכיוון שלוקח לכל חללית זמן מסוים להיכנס למהירות האור, זה תהליך שהוא אפשרי.
אז, לא, לאמץ טקטיקת התאבדות לא עוזרת לנצח מלחמות. *אולי* קרבות, וזה שוב – רק כי אתה מאוד מאוד מוגבל באמצעים.
אז שיבואו מרחוק?
ראינו שמטווח מסויים האימפריה צריכה להתקרב כדי להיות אפקטיבית.
אולי כן ואולי לא
איזה קטע שאנחנו לא יודעים. יכול להיות שה4 ק"מ הזה היו הופכים את כולם לתרנגולות.
דיון על האפקטיביות של הטכניקה הזאת מאיזה טווח כן ואיזה לא אפשרי רק אם אנחנו יודעים דברים מבוססים ואמיתיים על טיסה בהייפר דרייב, ואנחנו לא.
אנחנו מדברים על קסם שאנחנו יודעים מעט לגביו
אם אפשר להיתקע בדברים אחרים בזמן שאתה מהיר מאוד, למה הם לא נתקעים בזבל שיש בחלל בודאות כמעט כל הזמן?
יש משהו לא ברור במנגנון של כניסה להייפרדרייב, ומכיוון שאנחנו לא יודעים מהו, לדבר על הטווח של מתי כן או לא אפשר לעשות מה או איך – זה סרק. בשביל לדבר על קסם צריך את ספר החוקים שלו, ומלחמת הכוכבים בחוכמה רבה מונעים מאיתנו אותו. שוב, אתה מוזמן להניח מה שאתה רוצה – אבל זה מה שזה.
יש "משהו לא ברור" בכל אספקט של הסרט הזה. אם מוותרים על היצמדות למה שהסרט עצמו מלמד אותנו או מה שניתן להסיק ממנו ישירות, אין שום צורך בהגיון, הכל בר הסברה לפי מה שנראה לנו וזה כבר לא סרט, זה סוג של מבחן רורשאך.
אף אחד לא מזכיר בעייתיות מהסוג שציינת ולו ברמז. אז או שהיא לא קיימת מסיבה כלשהי או, מה שסביר הרבה יותר, שג'ונסון התעלם ממחשבה בסיסית לגבי המשכיות או הגיון במסגרת היקום המבוסס כי היה לו רעיון לשוט מגניב- ממש לא בפעם היחידה.
מה שעצוב, כי הפקידו בידיו טרילוגיה שלמה (שאולי נדחתה בינתיים)
זה בעייתיות גדולה מאוד בכל הסרטים ולא של הסרט הזה
ואני מבין למה אנשים נטפלים לג'ונסון, אבל הוא בהחלט לא הראשון בסדרה הזאת שעושה משהו "כי הוא מגניב".
אבל הוא הראשון שמקצין את זה לרמות הללו- הסברים שסותרים לחלוטין את כל המניע של דמויות ראשיות, הסברים למהלכים שהוא מספק לאחר מכן, מבלי שהסרט אפילו רומז על כך, חוסר עקביות בסיסית במה שהוא משתמש כדי להעביר את המסרים- לא זכור לי מקרה קיצוני עד כדי כך בפרנצ'ייז, אבל אתה מוזמן לתקן אותי.
אני מתקן אותך:
זה לא.
אתה נכנס כאן לרמת סיבוכיות חדשה לגמרי. כי אם הולדו ידעה בדיוק איך תעבוד התקיפה מעל למהירות האור (מספיק בשביל שתדע לצאת בדיוק בתוך הספינה של סנוק), הרי שמבחינתה זה לא אילתור של הרגע האחרון של "אני גם ככה הולכת למות עם הספינה אז למה כבר לא לנסות קמיקזה". ואם זה לא אלתור, אלא טקטיקה שהיא מכירה ויודעת לבצע, למה לכל הרוחות היא נתנה לשתי הספינות הגדולות האחרות להיסחף לתוך הטווח של הצי ולהישמד במקום לבצע בדיוק את אותן קמיקזות?
כן אבל
ראיתי את הסרט הקודם ממזמן ולא ממש זוכר אבל גם בהתחשב במה שאתה אומר, זה לא שכל דבר מעל מהירות האור עובר (זה לא משנה פאזה ) זה פשוט בשביל לעבור מרחק במהירות מעל מהירות האור (ואף פעם לא אמרו שהם עוברים את מהירות האור בצורה ישירה) הם נכנסים להייפר ספייס/דרייב וכה בעצם נעים במהירות גבוהה ממהירות האור
סליחה שאני מתערב על נקודה צדדית,
אבל אני לא רואה שום (!!!) סיבה הגיונית שבגללה יש להעדיף אפשרויות שלא כוללות קונספירציות שהופכות צפרדעים להומוסקסואליות. הסיבה היא כמובן אחד הכללים המדעיים הבסיסיים, תער האו-קאם: "בבחירה בין שתי אופציות או יותר, יש להעדיף את זו המגניבה יותר".
המאמץ הוא בלהסביר דברים שלי נראו מובנים מאליו
לא בהבנה שלהם מתוך הסרט.
סליחה על חוסר ההגהה, אשתדל יותר להבא.
(ל"ת)
טוב
זה היה נחמד, זה היה נעים, אבל זה מתקרב לשלב שזה לא. יכול להיות שזה חוסר התועלת של דיון אינטרנטי מול דיון פנים אל פנים, אבל לכל הדברים שכתבת כאן הגבתי כבר בתגובות קודמות, וחוץ מלכתוב אותם אבל עכשיו בכתב מודגש אין לי עוד מה לומר.
אה, רגע, יש משהו אחד שלא התייחסתי אליו
ד. הספינות מהירות בדיוק בקצב שאנחנו רואים שהן מהירות בסרט – כלומר, קצת לפני המסדר. להתחיל לפתוח פער וכו' זה משהו שהסרט לא מראה שהוא ביכולת שלהן. זה תיאוריה, אבל לא הכרח.
לדעתי הבמאי לא התכוון שקיילו שיקר,
הגילוי הזה מתאים מאוד להתלהבות הילדותית שלו משבירת ציפיות למטרת שבירת ציפיות. אבל יכול מאוד להיות שיתקנו את זה בסרט הבא ושם יחליטו בדיעבד שקיילו כן שיקר.