למי שרוצה להסתכל על הטבלה המעודכנת או להבין מה קורה פה – כאן.
אתמול שינינו קצת את הנוסחה של ה"3 קלים, אחד מתקרב לצמוד". "פארק היורה" כיסח את ההמשך שלו בצורה די חסרת תקדים בכל קרב ראש בראש שעשינו כמעט אי פעם, וגם ל"מלחמת העולמות" היה די קל לעלות לשמינית, אבל "אימפרית השמש" היה קרוב מאוד להיות קרב על קולות מול "מינכן", וגם "טרמינל" עשה קצת בעיות ל"אינטליגנציה מלאכותית", אבל בסופו של דבר האימפריה והאינטליגנציה ניצחו.
מסכן העי"ג (2016). כלומר, בכל מקרה הלך להיות לו קשה לעלות לסיבוב הבא – אבל להיות מול להציל את טוראי ריאן (1998)? מדובר באחד מסרטי המלחמה המהוללים ביותר אי פעם, בסרט שההפסד שלו בפרס הסרט הטוב ביותר באוסקרים מוזכר עד היום כאחד מהחטאים הגדולים של האקדמיה (למרות שהוא כן זכה בחמישה פרסים אחרים, כולל פרס הבמאי בפעם השנייה (ואחרונה לעת עתה) בקריירה של ספילברג), ובסרט שמוזכר בצורה תדירה כאחד מהטובים שנעשו בכל הזמנים. ומה עומד מולו? מה יש ל"העי"ג" להציע? בדיחות פלוצים? מסכן.
ובכל זאת, הוא לא אומר נואש. אחרי הכל, במלחמה הזאת כן אפשר להשתמש בנשק לא קונבנציונאלי. השאלה אם זה יספיק לו בשביל לנצח.
קרב 13
מס' מצביעים: 308 Loading ...
|
לנצח (1989) הוא אחד מהסרטים הפחות מוכרים של ספילברג, והוכחה לכך היא שלמרות שלא מעט מקומות טוענים שקוראים לו "לנצח", השם שלו כשהוא יצא בארץ היה בכלל "תמיד". אפילו הטאגליין שלו היה "תמיד אבל לא לנצח", שבהתחשב במצב הבלבול לגבי השם שלו בימינו, זה קצת אירוני. קצת על הסרט, למי שלא מכיר: מדובר ברימייק לסרט "A Guy Named Joe" (הרימייק היחיד שספילברג ביים, נכון לעתה), קומדיה רומנטית עם הולי האנטר, ריצ'רד דרייפוס וג'ון גודמן והוא מספר על טייס שמת ואז מגלה שהוא יכול לתקשר עם עולם החיים.
אי.טי (1982), לעומת זאת, הוא אחד הסרטים הכי מוכרים אי פעם, של ספילברג או לא של ספילברג. ולכן, אני מניח שאותו אני לא צריך להציג.
אבל אתם כן צריכים לבחור אחד מהם. אז מי?
קרב 14
מס' מצביעים: 294 Loading ...
|
מפגשים מהסוג השלישי (1977) הוא אחד מסרטי המד"ב המשפיעים והאהובים שיש. הסיבה שהוא לא היה סרט המד"ב של אותה השנה זה רק בגלל שבאותה שנה יצא "מלחמת הכוכבים". הסרט היה מועמד לשמונה פרסי אוסקר (כולל במאי ושחקנית משנה) וזכה באחד, על הצילום שלו, ובדיוק כתבנו עליו ביקורת.
הרפתקאותיו של טינטין: סודו של חד הקרן (2011) הוא, קודם כל, שם ממש ממש ארוך. חוץ מזה, הוא היה הניסיון הראשון להביא את טינטין והשיער הלא סביר שלו לקולנוע ההוליוודי. הניסיון היה די מצליח, אבל משום מה הסרט לא הוליד המשכים, וחבל. זה סרט שמערב הרבה שמות שעושים נעים באוזן של חובבי קולנוע – על התסריט עבדו אדגר רייט, סטיבן מופאט וג'ו קורניש, את הסרט הפיק פיטר ג'קסון, ומכבבים בו ג'יימי בל, סיימון פג, ניק פרוסט, אנדי סרקיס ודניאל קרייג. הסרט היה מועמד לפרס אוסקר אחד, אותו הוא הפסיד.
אז האם החוקר הבלגי ינצח את החייזרים, או שהר הפירה יצליח להביס את שלגי?
קרב 15
מס' מצביעים: 266 Loading ...
|
העיתון (2017) הוא סרטו הלפני אחרון של ספילברג, שהצליח להיות מועמד באוסקרים לסרט הטוב ביותר, לשחקנית הטובה ביותר וזהו.
אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור (1984) הוא סרטו השני של אינדיאנה ג'ונס, שהצליח לזכות באוסקר על פרס האפקטים, להיות מועמד על הפסקול וזהו.
תצביעו לאחד מהם. זהו.
קרב 16
מס' מצביעים: 271 Loading ...
|
מחר: שמינית הגמר יוצאת לדרך.
הייתי מסביר למה להציל את טוראי ריאן הוא הסרט הכי ראוי לזכייה בתחרות,
אבל JHN תיאר את זה הרבה יותר טוב ממני לפני כמה שנים –
"יצירת מופת חד פעמית, מרגשת עד דמעות ומזהירה ברמה הטכנית, שעשויה בוירטואוזיות מעוררת קנאה ונחרטת בזכרון לנצח."
כל שאר הטיעונים לא תקפים.
כן, אבל האם יש שם סצנה שמלכת אנגליה מפליצה?
(ל"ת)
טינטין
(ראיתי, בשתי הזדמנויות שונות, רק את החצי השני של 'מפגשים'… ואני זוכר כי הרצון להירדם היה חזק)
לדעתי 'טינטין' הוא הסרט המהנה ביותר שביים ספילברג במאה הנוכחית, כזה שמוכיח כי ספילברג לא "איבד את זה" אחרי מה-שזה-לא-היה ב-'גולגולת הבדולח' (הוא פשוט צריך לתת אמון בתסריטים טובים יותר).
כאחד שקרא את מעלליו של 'טינטין' פעם-אחר-פעם בילדותי, הרגשתי כמו ילד כשיצא הסרט לאקרנים; ספילברג עיבד בנאמנות ובהערכה רבה את המקור, ולראשונה הוכיח כי גם באנימציה האיש הזה אשף (אם כי בראיונות הוא סיפר שחצי מהזמן הוא לא ידע מה הוא עושה עם המדיום הזה. ספילברג שמתנסה בדברים חדשים זה הספילברג הכי טוב).
'המקדש הארור' אולי סרט אינדי קצת – "קצת" – אפל (מסכנים הילדים שחזרו בזמנו לקולנוע אחרי הכיף והמרדפים ב-'שודדי התיבה' ויצאו עם טראומה כי למהלעזאזלישמוחשלקוףעלצלחת) אבל בחיי שהסרט הזה אדיר; במקום למחזר את מה שעבד עם 'שודדי' במרדפים חובקי עולם, 'המקדש' ממוקד בהרבה, הבדיחות מצחיקות יותר וסצנות האקשן עוצרות נשימה. אז כן, צריך לשמוע את קייט קאפשו צורחת 50% מהזמן, אבל זה שווה את זה.
(קראתי בכמה מקומות כי הפרידות של ספילברג ולוקאס מבנות זוגם השפיעו על הטון של הסרט, אבל אני לא קונה את התירוץ הזה, לא לגבי ספילברג בכל אופן; ספילברג וזוגתו נפרדו ב-79', הוא הוציא מאז את 'שודדים' [81'] ו-'אי.טי' [82'], ורק ב-84' הוא נזכר להיות אדג'י? נה)
מסכים לחלוטין על טיןטין
זה סרט הרפתקאות במיטב המסורת השפילברגית, מוקפד לכל אורכו, מהנה, מותח ועם המון הומור. חבל שלא יצאו המשכים.
בקצב הנוכחי
אי.טי הולך לכסח את "לנצח" בצורה עוד יותר חסרת תקדים ממה שקרה אתמול
מפתיע ש-18 אנשים בחרו ב"העי"ג" על לפני "להציל את טוראי ריאן" :ם
(ל"ת)
בטח גרמנים!
(ל"ת)
פרט לטינטין, שם ליבי עם החוקר
אני נוטה להסכים עם הרוב, בין אם מסיבות טכניות של "לא ראיתי" ובין אם מסיבות "כן, אינדיאנה ג'ונס 2 באמת יותר טוב מהעיתון (שלא סרט גרוע)"
העיתןו סבבה לגמרי אבל אינדי 2
הןא בין הסרטים הטובים של ספילברג וללא ספק הסרט הכי טוב של אינדי. חבל שזו כנראה הפעם האחרונה שהוא יעלה שלב.
בתקווה שבשלבים היותר מתקדמים יהיה יותר אקשן.
העי"ג מול טוראי ראיין: לא ראיתי את העי"ג, וטוראי ראיין הוא אחד מסרטי המלחמה הגדולים בהיסטוריה (ואני מנחש, גם הזוכה בספילברגיאדה).
לנצח מול אי.טי. – לא ראיתי את לנצח, אי.טי יצירת מופת.
טינטין מול מפגשים – או! עוד דילמה. מפגשים סרט נהדר בהחלט (ראו ביקורת של הח"מ), אבל טינטין סרט הרפתקאות מצוין שמחזיר את ספילברג לימיו הטובים בז'אנר. הטלתי מטבע, יצא טינטין.
המקדש הארור מול העיתון – המקדש הארור מתחיל עם סיקוונס פתיחה אדיר, ומוביל לדרעק של סרט בהמשך. העיתון סרט פושר לכל אורכו. מה יהיה? פתק לבן.