(למי שרוצה להתעדכן בטבלה, או להבין על מה מדובר פה – כתבת הפתיחה)
נגמר השלב הראשון של הטורניר. בלי לזלזל בכבודם של חלק מהסרטים, אפשר להגיד שעד עכשיו היה, יחסית, קל – פרט לסקר אחד ביום, רוב הסקרים הסתיימו בניצחון מוחץ לאחד הצדדים. אבל מהשלב הזה, יהיה כבר יותר קשה – "אי.טי "לא הולך להתמודד כנגד סרטים שאנשים בקושי זוכרים (במה שהוא בוודאות הניצחון הכי מוחץ בתולדות האתר, שנייה אחרי ש"פארק היורה" קבע את השיא הקודם), אלא כל אחד מהסרטים שבשלב הזה הוכיח את עצמו. ואם הזכרנו את הקרבות אתמול – 4 ניצחונות סוחפים, מי יותר ומי פחות, ל"טוראי ריאן", "אי.טי", "מפגשים מהסוג השלישי" ו"אינדיאנה ג'ונס 2". הטבלה הכללית מתעדכנת בכתבת הפתיחה, אבל לפני שנתחיל, בוא נסתכל רגע על 16 הסרטים שנשארו בתחרות:
הסיבוב הראשון של שמינית הגמר מציג את הכריש כנגד הארכיאולוג. את הבחירה הנכונה מול הסירה הלא-מספיק-גדולה. את הריסון פורד כנגד רוי שיידר. את הנאצים כנגד באי החוף. את הסרט ששום המשך שלו לא השתווה לו, מול סרט שלישי שיש אנשים שחושבים שמתעלה על הסרטים שבאו לפניו. את מלתעות כנגד אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון. תבחרו.
שמינית גמר 1
מס' מצביעים: 294 Loading ...
|
דרבי 2002! לסטיבן ספילברג יש לא מעט שנים בהם הוא מצליח להוציא שני סרטים באותה השנה. המפורסמת ביניהם היא 1993 (שגם לה אפשרי שנצפה דרבי פה בספילברגיאדה, אם "פארק היורה" ו"רשימת שינדלר" ימשיכו שניהם אל רבע הגמר), אבל כפי שאפשר לראות – גם 2002 הייתה מוצלחת מבחינת תוצרי ספילברג. אחד היה סרט מדע בדיוני מהחכמים שיש, והשני הוא מסרטי העוקץ המהנים שספילברג הוציא. בכל אחד מופיע טום אחר, ולכל אחד מגיע מקום ברבע הגמר. אבל רק אחד יכול. אז דו"ח מיוחד או תפוס אותי אם תוכל?
שמינית גמר 2
מס' מצביעים: 306 Loading ...
|
מחר: הרצאה ארוכה שלי למה קנשין (מסדרת האנימה, המנגה וגם סדרת הסרטי לייב אקשן המוצלחת באופן מפתיע "Rurouni Kenshin") הוא כל מה שבאטמן היה רוצה להיות, כי כאילו, כשבאטמן אומר שהוא לא הורג הוא פוגע אקטיבית באנשים והסיבות שלו נוראיות, וזה בגלל שהפילוסופיה הזאת הוספה בצורה תלושה לסיפור במקום להיות משהו אורגני לסיפור. אבל קנשין? זה כל הרעיון שמסביבו ולכן הדיון סביב האידאילוגיה שלו כל כך טובה. כמובן, זה שהוא לא מכריז שהוא "לוחם פשע" אלא עושה צעדים אקטיביים להימנע מאלימות על ידי בחירה בחייה נוודות (שכושלים) הופכים אותו לפחות לרציני בנסיונות שלו להימנע מלרצוח אנשים ולהימנע בכך שהפגיעה לא להרוג אנשים לא תפגע בבני אדם נוספים וכמובן כמובן – העובדה שהוא פעם היה קוטל אדם עוזרת להבין את הרתיעה שלו, בניגוד לטיעונים בשני שקל של באטמן של "מה יקרה אם אני אוהב להרוג??". כן, זה שני דברים שוליים, אבל הם עושים את כל ההבדל, ולכן קנשין הוא פשוט דוגמא מושלמת לסיפור ה"גיבור שנמנע מלהרוג" בעוד שבאטמן הוא גרסה מקושקשת ומחוררת לפילוסופיה הזאת.
בעצם, נראה שכבר עשיתי את רובה. אז אולי במקום זה נמשיך לחלק השני של שמינית הגמר.
דו"ח מלתעות
נראה לי שעל כך שדו"ח מיוחד יותר טוב מתפוס אין מחלוקת, למרות שזה כואב להצביע לאחד על חשבון השני. "תפוס אותי" הוא ספילברג משוחרר, נינוח, מצחיק וכיפי כמו שהוא לעיתים רחוקות מצליח להיות כשהוא לא בז'אנר פנטזיה כלשהו, יש בסרט כמה מההופעות הטובות ביותר שהיו אצל ספילברג וכתוביות הפתיחה שלו הן כנראה הטובות ביותר שהיו לספילברג. ובכל זאת, דו"ח מיוחד. קשה מאוד לנצח את דו"ח מיוחד.
מלתעות, לעומת זאת, זה יותר קל, בטח למול "מסע הצלב האחרון", שכבר הבעתי את סלידתי ממנו בסיבוב הראשון. אבל יותר מזה – מלתעות הוא, אולי פרט ל"שודדי התיבה האבודה", הסרט האהוב עליי מכל הרשימה. יצירת מופת, כזאת שניתן להדביק עליה אלגוריות שהיא לא התכוונה אליהן (אני אוהב מאוד את הפרשנות שהסרט מדמה התמודדות עם תוקף מיני בקהילה קטנה), כזאת שאין בה שום טעם קיטש של ספילברג וכזאת שהיא כיף טהור.