ביקורת מתגלגלת: צוות שלד

נוסטלגיה בטעם של פעם - פרק סיום העונה.

נא לסמן ספוילרים כמו שצריך. אנחנו אולי ננסה גם פורמט חדש ובו נרשום דעה מקוצרת על הסדרה ועל הפרקים בהתחלה לפני הביקורת המלאה, כי זה בתכלס רעיון מגניב אבל כרגע בשלב הזה עוד אין מה להגיד כי ראינו רק שני פרקים. אבל תחזרו לפה אולי כשהסדרה תסתיים, יהיה פה טקסט שונה. בכל מקרה, הנה איתי. 

• פרק 1+2: "זו יכולה להיות הרפתקה אמיתית", "ממש רחוקים מאזור החיץ"
• פרק 3: מעניין ביותר, ממש כמו בעיה בניווט בחלל
פרק 4: אני ממש לא זוכר שום אט-אטין
• פרק 5: יש לכם עוד הרבה מה ללמוד על פיראטים
• פרק 6: שוב ללא חברים
• פרק 7: אנחנו ממש בצרות


פרק 8 – החבר'ה הטובים באמת

ככל שהתקדמה העונה (הסדרה?) של צוות שלד, עלו שאלות למה דווקא היא מקבלת כל כך הרבה תשבחות. אחרי הפרק האחרון, כשהכל בא על מקומו בשלום, ברור שהגורם המרכזי להערכה הגבוהה לסדרה היא הנוסטלגיה. לא נוסטלגיה ליקום של מלחמת הכוכבים – נוסטלגיה לסיפורים פשוטים, בלי ניסיונות להתחכם עם הצופים, בלי טוויסטים מיותרים או דמויות שהופכות את עורן באמצע הדרך. הסיבה היא שיש לנו סיפור שבו יש טובים אמיתיים ורעים אמיתיים, ועלילת הרפתקאות מאד אישית ולא חובקת גלקסיה, וסיפור שנסגר היטב תוך שמונה פרקים ללא מריחות או ריצות. וסוף טוב.

כי בואו נזכור איך נגמר הפרק הקודם: הפיראט האכזר סילבו פגש את ההורים של הילדים המעצבנים ושלף עליהם חרב אור. והנה, מגיע הפרק והוא מכבה אותה, ולא קרה שום דבר. הוא שולח את הילדים וההורים הביתה, בליווי של דרואידים, שומר תחת השגחתו רק את פרן עושת הצרות, והולך לפגוש את המשגיח של אט-אטין. לא קרה שום נזק.

בפגישה עם המפקח, בקולו העמוק של סטיבן פריי, מתגלה למה נראה שאט-אטין נשלט על ידי דרואידים: כי הוא באמת נשלט על ידי דרואיד מפקח. הוא לא יודע הרבה על מה שמתרחש מחוץ לאט-אטין, אבל הוא יודע דבר אחד: אין ברפובליקה ג'דיי, כי כולם בעצם אויבי הרפובליקה. וכך המפקח מגלה את סודו של סילבו, שהוא בעצם פיראט ולא שליח מהרפובליקה. אז סילבו הורג אותו במטרה לכבוש את הכוכב. וכאן סיפורנו מתחלק לשלושה חלקים: הטוב, הרע והלא נורא.

הטובים הם חבורת הילדים. התוכנית שלהם לעצירת סילבו פשוטה: הם יגיעו לספינת הגחלת, יטוסו מעבר למחסום וישלחו הודעה לינשופה חכמה שתוכל לשלוח כמה מהאקס-ווינגים של הטובים.

הרעים הם הפיראטים. חללית הפיראטים נוחתת על הכוכב, מלווה בצלילים שמזכירים את מארש האימפריה, מפציצה בדרך את כל מה ש(לא) זז ושולחת חלליות פיראטים להשתלט על אט-אטין.

ההתנגשות בין הטובים והרעים מובילה לסצינת אקשן הכרחית, מרדף בין חלליות לאופנועים. כרגיל, זה מרדף בחושך, אבל מצליחים לראות איך כמה ילדים עם ניסיון ברכיבה על טוסטוסים מצליחים להתחמק מהפיראטים האכזריים בגלקסיה רק כדי לגלות שהחללית שלהם מסונדלת.

הלא נורא הם ההורים. כראוי לסדרה שגיבוריה הם ילדים, ההורים הוצגו במהלך הפרקים כשילוב בין רפי מוח לחסרי יכולת. אבל ככל שמתקדמת הסדרה אנחנו לומדים שההורים לא טיפשים. הם גדלו בעולם מבודד ומנותק, עסוקים במשימות שגרתיות בלי אתגרים, עטופים על ידי שמיכה חונקת של דרואידים ששומרים עליהם ומונעים מהם כל התפתחות ומאבק. הם הילדים האמיתיים של הסדרה, "חלשים, מפונקים, מוגנים", בעוד הילדים שלהם יצאו החוצה ולמדו על העולם – יקום שמלא באנשים רעים ומסוכנים, וגם אנשים טובים ביניהם. עולם שבו לא צריך לסמוך על אנשים ללא סיבה טובה לכך. ובפרק הזה, הם לומדים מהילדים שלהם ומתפתחים למי שמוכנים לבצע קפיצת אמונה ולכבות את המחסום רק בגלל שהילדים אומרים שזה הדבר הנכון. 

בחזרה לרשע הגדול: סילבו מצליח להתחמק מגאולה ברגע האחרון. אמנם קיבלנו את סיפור המקור שלו – אבירת ג'דיי לקחה אותו תחת חסותו והתחילה לאמן אותו בתור הפאדוון שלה, עד שנתפסה ונהרגה מול עיניו – אבל סיפור המקור שלו לא גואל אותו ממעשיו הרעים, מכיוון שהוא לומד ממנו את הלקח הלא נכון: היה לו רע אז הוא הפך לאדם רע. בניגוד לסילבו שטוען שהגלקסיה היא רוע עם מעט נקודות של אור, פרן אומרת שהגלקסיה היא מקום מסוכן עם אנשים טובים בתוכו. סילבו בחר להיות איש רע ולכן הרוויח ביושר את תפקיד הנבל של הסדרה, והכשלון שלו בסופה רק הולם: הוא יושב בודד במגדל הפיקוח, מביט בחללית הפיראטים המתרסקת וממתין. 

וכך מגיעה הסדרה לסופה. ההורים קיבלו את הפעולה הגואלת שלהם. קייבי הצליחה להזעיק את כוחות הרפובליקה החדשה שיעצרו את הפיראטים (ומקבלת סצינה קלישאתית של "הו לא, היא מתה" בדרך, עם בונוס של חיקוי של סקרוג' מקדאק). ניל חוזר לפרק האחרון שבו הוא היה במרכז הסיפור ומציל את היום עם תותח הטורבו-לייזר שהיה, מסתבר, על גג בית הספר שלהם כל הזמן. פרן מצאה קשר חדש עם האמא הקרייריסטית שלה. סאם-33 איבד את הראש אבל זה עבר לו. אבל הכי מאושר הוא ווים. לא רק שהוא חזר הביתה, הוא כבר לא צריך לעשות מבחן חוזר.

צוות שלד הצליחה היכן שהרבה יצירות של מלחמת הכוכבים נכשלו. היא הצליחה לנתק את עצמה מעלילות משפחת סקייווקר מבלי להתנתק מכל העולם – היא מערבבת בין הרפובליקה והרפובליקה החדשה, וממש אפשר להבין מאיפה הגיעה אל המפקח ההודעה שהג'דיי הם רעים. היא מערבת הרפתקאות, ואקשן, וחרב אור אחת, ועלילה לינארית בלי פלאשבקים. יש בה גיבורים ברורים ונבל ברור והיא לא מתאמצת להסתיר אותם מאחורי טוויסטים. היא לוקחת את ההגדרה הבסיסית שלה – סדרה לקהל צעיר עם גיבורים צעירים – והופכת אותה לחוזקה עם סיפור פשוט וברור, עם ערכי הפקה סטארוורסיים לחלוטין. והיא כיף לצפייה. מה עוד צריך, בגלקסיה רחוקה-רחוקה?

הערות אקראיות:

  • פינת השם המפורסם, פרק 8: אין. כבר פגשנו את כולם. אפילו לא הייתה סצנה אחרי הקרדיטים.
  • אפרופו סילבו – זה לא נאמר מפורשות אבל אני אניח שהוא הולך לסיים את הסדרה בכלא רק קצת יותר יפה מזה שבו הוא התחיל אותה.
  • ולשאלה הגדולה: האם ראינו את כל הסדרה? האם אנחנו רוצים להיות במקום שראינו את כל הסדרה? כי, כן, אני רוצה לראות את הילדים עוד פעם, אבל הסיפור סגור ומדי פעם עדיף להשאיר דברים סגורים סגורים.

פרק 7 – אנחנו ממש בצרות

"חרב אור שהוצגה בפרק החמישי תישלף בפרק השביעי" – אנטון צ'כוב, נראה לי. 

אם הפרק הקודם עסק בפיצולים, בפרק הלפני אחרון אנחנו עוסקים באיחוד מחודש של כל המשתתפים. התוצאה היא פרק מכוון מטרה, עמוס בהתרחשויות עלילתיות ומעט התפתחויות אחרות.

ההתפתחות המרכזית שכן קורית בפרק היא בדמותו של ג'וד, שמעתה והלאה יקרא סילבו כי לא מגיע לו שום שם אחר. סילבו, שהתאחד הפרק עם הקסדה שלו מהפרק הראשון, חוזר לכסא קפטן הפיראטים – עם עזרה בלתי צפויה של הילדים. בפרק הזה סילבו משיל מעצמו כל אפשרות להיקרא האיש הטוב, ומוגדר סופית כנבל של הסדרה. הוא לא עושה את זה כשהוא יורה בדם קר בפיראט לכוד ומשיג לעצמו קידום; הוא לא עושה את זה כשהוא מחסל את סם-33, הסייד-קיק המגניב והאלים של הסדרה ומי שדמותו שתומת העין תלווה את לוגו מלחמת הכוכבים בסדרות בשנים הקרובות; סילבו הופך סופית לנבל כשהוא מאיים על הילדים שהוא, ובכן, יבתר את ההורים שלהם לחלקים אם הם לא ישתפו פעולה. אז היה שלום ג'וד, היית דמות אמביוולנטית נפלאה, אני מחכה לקתרזיס כשהתוכנית שלך תיכשל בפרק הסיום.

אם מדברים על התוכנית של סילבו, אני באמת צריך לתהות אם הוא הפיראט היחיד עם קצת הגיון בריא. מסתבר שאט-אטין לא הועלם רק על ידי הסתרת הכתובת שלו. הוא הוסתר באופן פעיל על ידי המחסום, שחוץ מהיותו מסתור למנגנוני הגנה שונים ומרשימים כנגד חלליות לא מורשות, נראה כמו סערה חללית בגודל של ענן גז. וכאן, בתור צופה ולא פיראט איש חלל, עולות לי שתי שאלות: הראשונה היא כמובן איך מגיע לאט-אטין אור שמש טבעי. השנייה היא איך פיראטים יורדי חלל לא יכולים להסתכל על סערה בצורת כדור מדויק ולא לחשוב שזה משהו מלאכותי שבטוח מסתיר משהו רציני בתוכו.

על גבי אט-אטין, מסתבר שבזמן שהילדים עברו חצי גלקסיה וחזרו, ההורים שלהם הספיקו בסך הכל לבנות מצוף תקשורת. באמצע הלילה, ביער חשוך, כאילו היו אי-טי שמנסה להתקשר הביתה, לאמא של ניל יש הרגשה… כלשהי. הם מנסים להפעיל את המשדר ונקצרים על ידי רובוטים בסוג של משחק מסירות, אבל בסוף הם מצליחים לשגר את המצוף דרך המחסום. ועכשיו הם בצרות.

מעל המחסום של אט-אטין, נפגשים שלושה גופים שמימיים: הגחלת, בצורתה החדשה והמצוחצחת; ספינת הפיראטים עם מנעלי האוויר המאיימים שלה; ומצוף התקשורת המסכן של ההורים. המצוף משדר מכתבים מהבית ויוצר קצת תגובה רגשית של הילדים (אם כי, אם התכנון של ההורים היה שזה מה שיעזור לילדים להגיע הביתה, הם ממש לא היו בכיוון). הספינות מחליפות קפטנים, לאחר שנחשף עוד חלק רלוונטי מקוד הפיראטים (זה נראה כאילו 33 ממציא חלקים ממנו לפי מה שיקדם את הילדים באותו הרגע). סילבו, שגורש מעל סיפון הגחלת על ידי הקפטנית הישנה-חדשה שלה, מוצא דרך לחזור ומחליט להיפטר מהמתווך ולקחת את ההגאים לידיים שלו. התוצאה היא חזרה לצוות של פרק 3 – ארבעה ילדים וג'וד; אבל יחסי הכוח (אה) בספינה השתנו לחלוטין.

על גבי אט-אטין, ההורים מחולצים מכל הצרות שהם נקלעו אליהם בגלל אירוע משמח: ספינה של הרפובליקה חזרה כשעל גביה שליח. פערי המידע בין פני השטח של אט-אטין לבין מה שמתרחש בחלל מחוץ למחסום הם כמעט קומיים. תושבי אט-אטין פשוט לא מודעים לכל מה שהתרחש מאז שהטקסט הצהוב התחיל לנוע בחלל. זה מסביר את חוסר האונים של ההורים לשנות משהו – הם חיים בעולם תמים מדי. הקללה של סילבו "ילדים חלשים, מפונקים, מוגנים" רלוונטית לכלל תושבי אט-אטין. אבל הקומיות של פערי המידע פועלת לשני הכיוונים – סילבו פוגש לראשונה את הנוקשות המדהימה של הדרואידים באט-אטין, כשהם לא מקשיבים לאף בקשה שלו, לדוגמה ליצור קשר עם הספינה שלו שמחכה מחוץ למחסום, ומתעקשים שהשליח של הרפובליקה יפעל לפי הפרוטוקול. הוא חייב קודם כל להיפגש עם המפקח הראשי, הוא אפילו לא יכול להיפרד לשלום מהילדים, ולכן אין ברירה אלא לשלוח את הגחלת וכולם ישר ומיד…

…למתחם הכספות של אט-אטין. אה. אז סילבו קיבל את מה שהוא רוצה. כי מה שהוא רצה זה בסך הכל עושר מעבר לכל מה שהוא ראה אי פעם, ממש גשם של קרדיטים. שמע, סילבו, יש לי כמה מילים לומר לך לגבי היפר-אינפלציה.

הפרק מסתיים באיחוד הגדול: סילבו התאחד עם האוצר שלו. הילדים התאחדו עם ההורים שלהם. וכולם מתאחדים עם חרב אור אחת, דולקת ומאיימת.

הערות אקראיות:

  • פינת השם המפורסם, פרק 7: מאחורי המצלמה, לי אייזק צ'אנג, במאי "מינארי". על גבי אט-אטין, כרגע עדיין רק בקולו, המפקח הראשי הוא סטיבן פריי.

פרק 6 – שוב ללא חברים

שלושה פרקים לפני סוף העונה, מגיע הזמן לטריק תסריטאי קלאסי: הפרדה של הדמויות לקבוצות קטנות, שימוש בדינמיקות זוגיות בשביל ללבן נושאים פרטניים, וחזרה לקבוצה הגדולה לאחר התקדמות משמעותית. ולפחות באחד מהמקרים הללו, זה השתלם.

הפיצול הראשון הוא של סאם-33 וג'וד-ג'וד-סילבו-דאש-שקרכלשהו. אחרי הבריחה של הילדים בסוף הפרק הקודם, סילבו חוזר עמוס באוצר אל פני השטח. על פני השטח, אנחנו נזכרים, יש את הפיראטים הישנים שלו. חרב האור מסוף הפרק הקודם מבוזבזת, וסילבו נלכד בקלות וחוזר לתחנת החלל לעמוד למשפט. ושם, אנחנו מגלים מה הפך את ג'וד בעבר לפיראט מצליח: יש לו כריזמה. יש אנשים שעדיין תומכים בו רק בעקבות מבט. באמצעות לא יותר מאשר קרדיט רפובליקאי אחד (מאיפה הוא ממשיך להוציא אותם?!), הוא הופך ערעור על גזר דין מוות לנאום שסוחף את כל חבריו הפיראטים לחיפוש אחרי אט-אטין. בשלב הזה, ג'וד לאו הצליח במשימה קשה: סילבו שלו יכול להתגלות כנבל עם לב זהב ולהפוך בסוף הסדרה לגיבור בסגנון האן סולו שיציל את היום ואת אט-אטין; אבל סילבו הוא גם פיראט נאלח, ואם הסדרה תסתיים בכך שיבוא על עונשו – אני אהיה מרוצה באותה המידה.

על גבי כוכב הספא, הגיבורים הילדים מחליקים דרך צינורות הניקוז לתחתית ההר בגמישות שיש רק לילדים שמורכבים מ25% אנימציה ממוחשבת. בתחתית ההר נערך פיצול נוסף: פרן רוצה לטפס לראש ההר ואל הספינה שלהם, קיי. בי חושבת שזה בלתי אפשרי וכועסת על פרן שהיא לא מקשיבה לה. ווים רוצה לעקוב אחרי סרטני נזיר אקוללים ולמצוא פתרון אחר, וניל מבין שמישהו צריך ללכת עם פרן כי אחרת כל הדינמיקות הזוגיות הולכות להתפקשש. זה הזמן לשבור את זוגות החברים וליצור דינמיקות חדשות.

על גבי צלע ההר, פרן וניל עולים על גבי סולם בטיחותי שמישהו החליט להציב למרות שלגמרי כל כלי הרכב בעולם הזה יכולים לרחף באוויר. הטיפוס עצמו עובר יחסית בשקט, למעט תלונות סבירות לחלוטין של ניל שהסולם גדול מדי בשבילו. פרן, שטורחת להקשיב לקשיים שלו, מאלתרת פתרון בצורת קשירה של ניל אליה דרך חבל ומשיכתו בכוח– והם עולים למעלה… עד שהם רואים את החללית שלהם נשלחת לתחתית ההר למיחזור.

בתחתית ההר, הפרק הופך להופעת יחיד של קיריאנה קרייטר בתור קיי.בי. מסתבר שהיא לא עוקבת אחרי פרן בגלל חברות נפש – פרן היא החברה היחידה שלה. קיי.בי עברה תאונה שהפכה אותה לסוג של רובוקופ, עמוסה בשתלים. אבל בניגוד לשתלים האיכותיים שראינו אצל המנדלורי, היא קיבלה שתלים מהסוג שמחליד (הם לא אמורים להיות מחוברים לבן-אדם? יצורים חיים זה דבר רטוב), ושתלים מחלידים גורמים לה לאבד את יכולת התנועה, את הכוח לדבר, והכי גרוע – להיות שונה מפרן. אבל לא לדאוג – הם נמצאים בתוך מטמנת אשפה, וכל מה שצריך בשביל לתקן את קייבי זה שווים ילמד איך לבצע עבודות יציקת מתכת בידיים חשופות. או, כמו שקיי.בי מנסחת את זה, להציל את החיים שלה באופן הכי לא מרגש שיכול להיות.

וכך מושלמת התפתחות הדמויות – קיי. בי לומדת שיש לה חברים חדשים חוץ מפרן, פרן לומדת שיש אנשים שונים עם יכולות שונות והיא צריכה להתחשב בהם, וווים לומד… שהוא לא ממש מוצלח בזיהוי כוונות של זרים, כשסרטני הזבל החמודים מושכים אותו לאבא של כל הסרטנים, ומסתבר שהילדים היו מיועדים להיות המנה הבאה של הסרטן הפריך. ועכשיו, אחרי שהלקח נלמד, אפשר להחזיר את כל החבורה לעבוד ביחד: פרן וניל מצילים את ווים וקייבי,מנחיתים את גחלת השוהם כמעט ללא שום נזק, והצוות מוכן להפעיל אותה. כל ילד נכנס במהירות לתפקיד שאותו למד בפרקים הקודמים והם מוכנים לחזור לאט-אטין – אבל לא לפני שהספינה נתפסת על ידי מגרסה ענקית.

ועכשיו אני רואה שהאיפיון של סרטני האשפה בתור סרטני נזיר שחיים בתוך פיסות זבל שהושלכו מלמעלה זה לא רק איפיון גרפי מגניב שאפשר להפוך לצעצועים. כי הנושא של הפרק הוא השלת שריון: ווים משיל את שריון הילדות שלו כשהוא עומד על שלו ומציל חיים כמו ג'דיי אמיתי, פרן משילה את שריון העקשנות שלה ומוכנה לעזור למי ששונה ממנה, וקיי.בי משילה את שריון הפחד שלה ומוכנה להתעמת עם החברים שלה. וחוץ מזה, זוכרים את הכפתור ההוא ש-33 אמר שאסור ללחוץ עליו בשום מצב (כאילו, אם לא זכרתם, זה היה ב"בפרקים הקודמים")? הוא מפרק את החלקים החבוטים בפני השטח של גחלת השנהב, משיל ממנה את השריון הישן שלה והופך אותה לספינה מצוחצחת וחדשה. אני רוצה לראות את המהנדסים בלגו הופכים את *זה* למודל צעצוע חדש.

זה היה פרק מוצלח. אפילו כשאני מזהה את כל הנקודות התסריטאיות שהיה צריך לסמן עליהן וי כחלק מהתפתחות הדמויות, ואפילו עם יותר מדי דברים שקורים על המסך למרות שאין להם שום היגיון בתוך העולם (זאת מתכת מותכת, ווים, זה לא משנה כמה קר השלג מסביב!), התוצאה היא פרק מהנה, קצבי וסוחף, ששם את הדמויות שלנו בדיוק במקום שבו הן צריכות להיות בשביל להגיע לסוף הסיפור. ניפגש באט-אטין.

הערות אקראיות:

  • פינת השם המפורסם, פרק 6: מאחורי המצלמה, ברייס דאלאס הווארד חוזרת לביים, הפעם כבמאית אורחת מוצלחת (גם אם מעוררת ניטפוקים).

פרק 5 – יש לכם עוד הרבה מה ללמוד על פיראטים

בפרק הקודם התמקדנו בילדים שמחפשים את הבית שלהם, והסדרה קצת שכחה את מה שהבטיחה בפרק הראשון: להיות סדרת הרפתקאות, ובמיוחד את מה שהבטיחה בפרולוג שלה – להיות סדרת הרפתקאות על פיראטים. אז הגיע הזמן ללמוד את מה ששם הפרק מבטיח.

הפרק מתחיל באט-אטין, שם אנו מתחילים עם הצגה של הצורה מעוררת הרחמים ביותר של פיראטיות שראיתי על גבי מסך: הורי הילדים, שלא מצליחים לקדם שום דבר בצינורות המקובלים, פונים לפיראטיות מחשב: עם הגרסה של הגלקסיה הרחוקה-רחוקה לדיסק און קי הם מנסים לפרוץ דרך המחסום… ונכשלים, בצורה כל כך מרשימה, ואפילו בניסיון להחביא אותו מאחורי הגב.

בחזרה לגיבורינו, אנחנו לומדים על בעליו הקודמים של סאם-33 ושל הספינה (גחלת השוהם. בקרוב אצל יהודה חן), קפטן רנוד, בסך הכל הפיראט הכי גדול שהיה אי פעם, פיראט שצחק בפני המרד שפרץ בספינה שלו וגרם לה להתרסק באט-אטין. לקפטן רנוד הייתה מאורה במקום הכי מפחיד ביקום, הרי רכס הגולגלות, וסאם מתמוגג מהזכרונות הטובים בזמן שהוא לוקח את החבורה לשם, למצוא את אחד האוצרות הגדולים שמוחבאים שם – הכתובת של אט-אטין.

וכאן הפרק לוקח סטייה קלה מהאופי הרציני הרגיל של מלחמת הכוכבים ופונה לכיוון הקומדיה. מאורת השודדים של קפטן רנוד נמצאת אמנם בתחתית הר הגולגלות, אבל על גבי ההר בנו מלון ספא יוקרתי, בקרוב בעונה החדשה של הלוטוס הלבן. הילדים, כמובן, מאושרים לקבל מיטה שאפשר לקפוץ עליה; ג'דיי גוד שמח לקבל שירות חדרים; סאם היה שמח לחנוק את מי שהרס את מאורת השודדים האפלולית שלו, אבל התקינו לו צ'יפ אנטי אלימות; וצוות המלון ממש שמח לקבל שוחד בצורת כסף הרפובליקה הנדיר שמשום מה יש יותר ויותר ממנו על הספינה בכל פעם שצריך אותו.

בתחום ההרפתקאות, הפרק לוחץ על הגז. הוא אמנם מתחיל בווים שמתלונן על כך שהוא רצה הרפתקאות אבל לא כאלו, וג'וד מנסה לעודד אותו בכך שהגיע הזמן לעזוב את העבר מאחוריו, להסתכל קדימה ולאמץ את העתיד (אתה בטוח שאתה לא ג'דיי? זה בדיוק מה שג'דיי היה אומר לפאדוואן שלו). הצופים, לעומת זאת, מקבלים את כל ההרפתקאות שווים חשש מהן: הרפתקאות מוארות בכוכב הספא והרפתקאות חשוכות במאורת הפיראטים. הפרק הזה לקח השראה מאד משמעותית מאינדיאנה ג'ונס, ואני אומר את זה לחיוב.

בצד השלילי של ההרפתקאות, שהוא לא צד שווים חשב עליו, הפרק מתעסק גם עם פיראטים. פיראטים הם לא אנשים נחמדים. אין להם שום ערך לחיי חייזר. יש להם נאמנות לקפטן, אבל עד רמה מסוימת והם בהחלט יכולים לנטור טינה. מפגש מקרי של ג'וד עם ציידת ראשים, שהכיר בעבר טוב עד שזה נגמר לא משהו, מביא לפתחו להקה של פיראטים צמאי נקמה. למרות שהלחץ שהם יוצרים משפר את קצב ההרפתקאות, זה גם מוציא מ'גוד את קפטן הפיראטים שהיה בעבר.

כי לפיראטים, אתם מבינים, חשוב רק דבר אחד. לילדים חשוב לחזור הביתה; לווים חשוב להכיר ג'דיי – אם כי הוא לא יודע מאיזה צד להפעיל חרב אור, ולניל חשוב לאכול ארוחת צהריים מזינה; אבל לפיראטים אכפת רק מהאוצר שלהם. וברגע שג'וד מגלה עד כמה גדול האוצר שהוא אט-אטין – כוכב המטבעה הרשמי של הרפובליקה (כפי שהילדים זיהו את זה יפה, כוכב של אנליסטים של כסף). וברגע שיש כל כך הרבה כסף על השולחן, אוצר שמילולית מדפיס כסף, הפיראט שבג'וד מוכן לבגוד בשותפיו למסע. הוא עדיין אדם טוב – הוא לא יהרוג ילדים כל עוד הם יתנו לו פרצה בקוד הפיראטים של להרוג-להרוג-להרוג – אבל הוא בהחלט יזרוק את ההסכמים שלהם לפח. ועכשיו יש לו גם חרב אור, ומשהו אומר לי שהוא כן יודע איך להשתמש בה.

בסיום הפרק הקודם חשבתי שהסדרה תמשיך בחיפוש אחר אט-אטין, אבל כבר בפרק הזה קיבלנו את המיקום שלו. גם התעלומה מה האוצר הגדול ומה בדיוק העניין עם אט-אטין נפתרת מוקדם יחסית. הסדרה לא מורחת את העלילה שלה,והפרק הזה מסמל שינוי כיוון בהרפתקאות, או יותר נכון חזר לכיוון שהוטרם בתחילת הסדרה. אלו גם היו הרפתקאות מאד מהנות, כמעט מתוך מותג אחר של ג'ורג' לוקאס, ובחלקן היה אפשר ממש לראות על המסך מה קורה. האם בהמשך הסדרה נקבל הרחבה על משמעות הפיראטים בעולם של מלחמת הכוכבים? האם נגלה שג'וד היה ג'דיי למרות הכל? האם הסצינות באט-אטין יהיו משהו חוץ מתזכורת שמאחורי כל ההרפתקאות הללו יש הורים דואגים? נשארתי סקרן.

הערות אקראיות:

  • פינת השם המפורסם, פרק 5: קלי מקדונלד היא פוקיט, תחת איפור כבד וזה גם זמן טוב להזכיר שאת אחד מהפיראטים של סילבו משחק ג'אליל ווייט, סטיב ארקל לנצח.

פרק 4 – אני ממש לא זוכר שום אט-אטין

הפרק הקודם הסתיים בהזנה של הקואורדינטות וקפיצה של החללית, והנה – הפרק רק מתחיל וכבר החללית הגיעה לאט-אטין!

סתם, חשבתם שזה יהיה כל כך פשוט? זה סתם אחד מעולמות הרפובליקה הישנים. אלו שקים אמרה שנהרסו אבל מסתבר שהם עדיין שם, רק נטולי אוצרות ולא מעניינים אף אחד.

הפרק הרביעי מרגיש כמו לחיצה חזקה על הבלמים. מבחינה עלילתית, לא התקדמנו לשום מקום – עוד כוכב חדש (הפעם כוכב ערפל), עוד עלילות שבסופן הילדים לא קרובים יותר לחזרה הביתה מאשר בתחילת הפרק, הפעם אפילו בלי שום עדכון לגבי ההורים שמתים מדאגה. אפילו בעלילות ובאקשן שכן עברו על הילדים יש מקרה חמור של חוסר סיכון: אמנם יש בפרק צבאות, ונשקים, חלקם ממש גדולים, וערפל מסתורי בטעם אפר שיוצר אווירה מאיימת לכל אורך הפרק (ומצליח להפוך אפילו פרק שמתרחש כולו ביום לאפל), אבל אין ולו קרב אחד, ואין כמעט שום סכנה לגיבורים הצעירים מהכוכב.

אין כמעט שום סכנה מבחוץ, אמרתי? כי הסכנה נמצאת בפנים. התעלומה הגדולה של הפרק היא התנהגותו של סאם-33. רוב הזמן הוא משמש כסוג של אתנחתא קומית, מתבדח על בייביסיטר לג'וד ומתעלם מהעובדה שהוא היחיד שיכול לראות דרך הערפל ולזהות את הצבא שמקיף את החללית. אבל משהו מוזר בהחלט מתרחש אצלו: מצד אחד, הוא מתייחס לכוכב שאליו הם הגיעו כאילו הוא יודע איפה הם נמצאים (אבל לא טורח להסביר, ובמקום זה שולח את הילדים להרפתקאות בערפל). מצד שני, כל פעם שמוזכר השם אט-אטין, הוא עובר איפוס ופולט את משפט המחץ שנתן לפרק את שמו.

אבל כבר אמרנו שמסתורין זה לא משהו ש"צוות שלד "אוהבת לטפח. עד סוף הפרק פרן, שסבלה לרגע קל מאפקט המתחזה אבל זה עבר לה, נזכרת שסאם-33 הוא עדיין דרואיד, ובתור שכזה ניתן לאפס לו את הזכרון: סאם החדש נזכר בכך שהוא ביקר בכוכב הזה בעבר, ולאחר שהקפטן הקודם שלו מצא את הכתובת לאט-אטין, הוא הקפיד לחסל את כל הצוות שלו, להרוס את הכתובת ולשכנע את סאם לחסל היטב את כל מי שישאל שאלות.

אם כבר שאלות, דרך אגב, אם הקפטן חיסל את כל מי שידע על אט-אטין, למי שייכים כל השלדים שהילדים מצאו על הספינה לאחר ההתרסקות? והאם הקפטן שרד את ההתרסקות ונקבל בפרק האחרון עימות סופי בין הקפטן הישן של סאם לבין קפטן סילבו שבכך יגאל את עצמו?

תוכניתו של סאם לחסל את הילדים, גפה אחר גפה, נעצרת כשאנחנו מגלים מה הייתה מטרתו המרכזית של הפרק: אחרי שקיבלנו בפרקים הקודמים אפיון של שלושת הילדים האחרים (ווים תמים, פרן בטוחה בעצמה עד כדי פזיזות וקיי-בי היא המוח של האופרציה), הגיע הזמן לפיתוח דמות לפיל הכחול שבחדר: ניל.

ניל, מסתבר, הוא פחדן. מצד אחד, זה ברור למה הוא מפחד – אם בכוכב אט-אקרן הפוסט-אפוקליפטי צריך להילחם על הכל, באט-אטין האוטופי לא צריך להילחם על כלום. החיים שם פשוטים, מתוכננים מראש ונטולי כל דילמה. וזה גרם לניל לפחד מעימותים ואפילו לפתח רמה של פציפיסטיות. אבל מסתבר שכמו שניל לימד את חברתו החדשה שלפעמים עדיף לא להילחם (ובטוח שלא צריך לשלוח לקרב כמה ילדים שרק לפני כמה דקות נתת להם להתאמן במטווח לראשונה, גנרל יקר), כך היא לימדה אותו שלפעמים חשוב להילחם על מה שחשוב לך – וניל, מת מפחד, מסיח את דעתו של סאם-33 מספיק זמן בשביל שג'וד ינטרל את הסכנה.

ההתעקשות של הפרק למנוע עימותים עד הרגע שבו ניל ישלים את ההתפתחות שלו יוצרת כמה רגעים מוזרים, כמו שני צבאות שנלחמים אחד בשני על חיות משק, אבל הצבא מוכן למסור אותן חופשי-חופשי תמורת תשלום. עולם הערפל, מסתבר, הוא רק תפאורה להתפתחות הדמויות והעלילה האמיתית מתרחשת רק אחרי שהגיבורים עולים במעלית (במגדל נטוש עם אספקת כח ששרדה עד עכשיו).

קצת מאכזב לסיים פרק בלי התקדמות עלילתית אמיתית, אבל מצד שני – גם לחזור לאט-אטין עוד לפני אמצע העונה לא הייתה באמת אופציה. יותר מאכזבת עבורי הזניחה של כמעט כל הרפתקה שהיה אפשר לקבל מעולם שהוא שדה קרב. פציפיזם לא יושב טוב על מלחמת הכוכבים. לפחות סיימנו את הפרק עם הכתובות של ארבעה עולמות חדשים והצלנו את הדמות של ניל מחד מימדיות.

הערות אקראיות:

  • פינת השם המפורסם, פרק 4, סעיף א': הדניאלס מגיעים לבימוי, מה שדי מאכזב בהתחשב בכמה שהפרק נראה מתחמק מבימוי אקטיבי.
  • פינת השם המפורסם, פרק 4, סעיף ב': את הגנרל של צבא הילדים בכוכב, הדבר הכי קרוב לנבל בפרק, מגלם מתיה קסוביץ. מה שמשעשע זה שבגללו גם לדמות של הבת שלו יש מבטא צרפתי.

פרק 3 – מעניין ביותר, ממש כמו בעיה בניווט בחלל

לפני הכל, חוב קטן שיש לי מהשבוע שעבר: הסיבה שלדרואיד סאם-33 יש רק עין אחת זה כי הוא פיראט. תודה רבה.

בפרק השלישי, צוות שלד מתמסרת לשתי התימות שהציגה בפרקים הראשונים: הרפתקאות בחלל וגיבורים ילדים שאין להם מושג מה קורה. אבל לפני שיוכל להתחיל הכיף, אנחנו חוזרים לסצינת פתיחה קצרה באט-אטין בשביל להזכיר את מה שחשוב: יש כאן ארבעה ילדים שהלכו לאיבוד, אף אחד לא הולך לחפש אותם כי זה מעבר למחסום, ויש להם הורים וקארי קונדון שדואגים להם.

את הפרק הקודם סיימנו בהיכרות עם ג'דיי מסתורי, המגולם על ידי ג'וד לאו. בשביל שלא נצטרך להתבלבל, גם לדמות שלו קוראים ג'וד. ג'דיי ג'וד. המטרה המרכזית של הפרק היא לחשוף מי הוא – גם עבור הגיבורים הילדים וגם עבורנו הצופים. ולכן הפרק דואג לחשוף לאט לאט את האופי שלו, גורם לנו להעלות שאלות לגבי הסיפור שלו. למה הוא מתנהג כמו המדריך הזקן והחכם של חבורת הנערים? למה הוא לא ברח עד עכשיו אם היה יכול לקחת את המפתח כל הזמן? למה ג'דיי אציל מוכן לברוח ולהשאיר איש צוות מאחור, אפילו שהוא דרואיד? למה-על מי אנחנו מנסים לעבוד, בעצם מדובר בקפטן סילבו מהפרולוג של הסדרה. תנסו לא להיראות מופתעים. לקח רק 9 דקות מתחילת הפרק לגלות, כולל ה"בפרקים הקודמים".

מה שאהבתי בפרק הזה הוא שאין כאן באמת תעלומה. כולם יודעים שג'וד הוא לא באמת ג'דיי (למרות שהוא בהחלט יודע להשתמש בכוח) אלא פיראט נאלח. פרן, בתפקידה כקפטן, לא סומכת עליו מהרגע הראשון. כל הפיראטים מתייחסים אליו כאל הבוגד שהוא. אין לצופים הזדמנות לשום אשלייה – מונח מיד על השולחן שמה שהוא רוצה זה להגיע לאט-אטין ולשדוד את כוכב האוצר בשביל לחזור להיות קפטן פיראטים.

בעצם, יש אדם אחד שעדיין מאמין בסיפורים של ג'וד סילבו – ווים. הוא אוחז באמונה שג'וד הוא ג'דיי, למרות שכולם מפקפקים בכך שכוונותיו טובות, למרות שכל מי שמכיר אותו יודע שהוא פיראט שאי אפשר לסמוך עליו, למרות שהוא יורה במי שכמה דקות קודם בא אליו במיוחד לעזרה – ווים (ובמידה מסוימת ניל, שעדיין לא קיבל אופי עצמאי) עדיין רוצה להאמין בג'דיי.

ובעצם, למה ווים מאמין בג'דיי? ינשופית חכמה מגלה את מה שרם כבר חשב עליו – אט אטין הוא לא סתם כוכב לכת מוזר, הוא שריד של הרפובליקה הישנה, אולי השריד היחיד, מוסתר מאחורי המחסום הגדול. לא ברור ממתי אט אטין מנותק משאר הגלקסיה, ולמה מה שעושים בו זה אנליזות שקשורות לכסף, אבל זה מהתקופה שבו אלדראן עדיין היה בחדשות ולא רק "נא להיזהר ביציאה מהעל חלל". לפי מה שווים יודע, ג'דיי הם המסדר הגדול והחכם שאף פעם לא נפל קורבן לתככיו של פלפטין. ווים הוא תמים, אבל יש לו סיבה טובה.

אולי אני רוצה להיות בצד של ווים, ולחשוב שבסוף הכל ייגמר בסוף טוב עם מדליות. אולי אני לא רוצה להיות חשדניסט כמו פרן, ולחשוב תמיד מה העלילה לא מגלה לי. אולי אני לא רוצה להסתובב עם ספר רמזים ולהתייחס לסדרה כמו אל חידה שצריך לפתור, כמו קיי-בי שחושדת בסילבו מההתחלה אבל מנסה לשמור על שליטה עליו ועל העלילה (אתה לא שותף, אתה העובד שלנו).

אני רוצה להיות בצד של ווים כי הסדרה מנסה להחזיר אותי לעולם פשוט יותר. באופן ספציפי, לעולם של הטרילוגיה המקורית. הוא מזכיר אותה בפרטים הקטנים, כמו עינית הדלת שהינשופה כנראה לקחה ממכירת חיסול באחוזה של ג'אבה ההאט. והוא מזכיר אותה בפרטים הגדולים – למרות שהפרק מתחיל בסצינה מרשימה של מרדף בתוך תחנת דלק (ועל הדרך חוזר על השאלה הגדולה מאחרוני הג'דיי – למה לא פותרים יותר בעיות פשוט על ידי קפיצה לעל חלל?), הוא מגיע לשיאו במחווה לתותחי הירי של המילניום פאלקון. הסדרה מנסה להחזיר אותי לעולם פשוט יותר של מלחמות בין כוכבים, ולא עלילות מורכבות של מיסוי סחר וקנוניות משובטים. אני רוצה להיות ווים.

בפרק הבא – הולכים להחזיר את הילדים להורים שלהם! או שלא. זה יקצר את זמן ההרפתקאות שלהם וישאיר לנו ארבעה פרקים של ג'וד סילבו אוסף מחדש את צוות הפיראטים שלו. בטח יקרה משהו בדרך.

הערות אקראיות:

  • פינת השם המפורסם, פרק 3: זה ברור שמאחורי דמות מרכזית לפרק אחד כמו קים תהיה שחקנית מוכרת כמו אליה שאוקט, אבל מי הצליח לזהות שאת הפיראט במחסן הדרואידים שמלשין על ג'וד משחק אלפרד מולינה?

פרק 1 + 2: "זו יכולה להיות הרפתקה אמיתית", "ממש רחוקים מאזור החיץ"

חבורה של צעירים בכוכב רחוק ומוזר, זרים ברובם אחד לשני, עוסקים בענייניהם כאשר לפתע הם מגלים חללית נטושה. מבלי להבין להיכן הם הולכים, הם בורחים עם החללית אל הרפתקאות בעולם זר ומוזר בליווי של עוזר מכאני.

ככה מתחילה הסדרה "מסע בין כוכבים – פרודיג'י" אשר שודרה בערוץ ניקלודיאון, יועדה להכניס מעריצים חדשים לעולם מסע בין כוכבים, והפכה עד סוף העונה הראשונה לאחת מהסדרות הטובות יותר בזיכיון. אז למה שדיסני לא ינסו לעשות את אותו הדבר בזיכיון הכוכבים שנמצא בבעלותם?

הפרק הראשון מתחיל באקספוזיציה: התקופה היא תקופת הרפובליקה החדשה, אחרי נפילת האימפריה (אני מניח שטכנית זה עדיין "לפני זמן רב, בגלקסיה רחוקה", אבל אין לי מושג איפה זה שם את הסדרה בין שאר היצירות). הבעיה: פיראטים! ספינת פיראטים בהנהגת הפיראט הנועז סילבו, שודד חלל במסיכה, שודדת ספינה אחרת… ואין עליה שום דבר לשדוד. זה היה השוד האחרון של סילבו. מעניין האם נפגוש אותו בעתיד. חבל שאי אפשר לראות מי משחק אותו, בגלל הקסדה האטומה שלו.

משם אנחנו עוברים לעולם שליו בשם אט-אטין, בו אנו פוגשים את ווים. ווים הוא ילד אופייני, שחי בחדר אופייני לילדים, משחק במשחקי ילדים, אוכל קורנפלקס ומוזג לתוכו חלב כחול, מתוך קנקן של איקאה. הוא חי בבית דו מפלסי בתוך שכונה פרברית, ונוסע לבית ספר באוטובוס מרחף עם נהג דרואיד, ביחד עם החבר הכי טוב שלו ניל. ניל, דרך אגב, הוא פיל כחול מדבר ובבית שלו יש טלוויזיית הולוגרמות שנראית בדיוק כמו המשחק מתקווה חדשה שאמורים לתת לווקי לנצח בו.

ווים הוא לא תלמיד מוצלח כל כך. הוא לא רוצה לעבור את מבחן הסקר ולהיות אנליסט. הוא רוצה להיות ג'דיי. הוא מקנא בפרן, ילדה שיש לה טוסטוס מרחף ממש מגניב ובחברתה קיי-בי שהולכת עם משקפיים חלליים.

הפרק הראשון של "צוות שלד" עוסק במה שלא ידעתי שאני צריך עד שראיתי אותו לראשונה – חיי הפרברים, רק בגלקסיה הרחוקה מאוד. אתם יודעים, מי שלא קופץ מהרפתקה להרפתקה אלא מחשב כמה אחוז הוא צריך להפריש לפנסיית החלל וכמה הוא צריך לשלם במיסי החלל שלו.  אחרי הכל, יש בטח כמה קווינטליוני אנשים בגלקסיה הזאת, רובם הגדול לא קשורים למשפחת סקייווקר, בטח יש להם חיים אמיתיים וסיפורים מעניינים גם בלי חרבות אור.

אבל אולי זה קצת מוגזם לבקש יצירה של מלחמת הכוכבים בלי מלחמה, או כוכבים. ולכן, בוקר אחד, ווים מגלה משהו מוזר. מפה לשם, ווים, ניל, פרן (ששמעה את ווים במקרה אז החליטה לבוא) וקיי-בי (שבשלב זה המאפיין המרכזי שלה הוא שהיא עושה מה שפרן אומרת לה) מנסים לבדוק מה מסתתר מאחורי הדלת ביער.

קצת הנדסת הלם (כלומר להרביץ לדברים עד שהם מתחילים לעבוד), קצת ללחוץ על כפתורים שלא ידוע מה הם עושים, והפתעה: הדבר המסתורי שהם עליו מתגלה כספינת חלל. תגלית מגניבה, חוץ מהקטע שהספינה עולה לאוויר ועליה ארבעת הילדים, טסה לחלל דרך המחסום הירוק וישר לעל חלל.

ווים עדיין לא סיים את מבחן ההתאמה שלו.

את הפרק הראשון סיימתי ברגשות מעורבים – מאד נהניתי מנקודת המבט היומיומית של יקום מלחמת הכוכבים, כזה שבו הולכים לעבודה ולבית הספר ועושים אמבטיות קצף. אבל ברור מאד שלא על זה תהיה הסדרה, לכן טוב שהפרק השני יצא בצמוד עליו.

הפרק השני מתחיל, כצפוי, בילדים שנמצאים בפאניקה מאוד גדולה, בספינת חלל שלוקחת אותם מהר מאוד לשום מקום. מי יוכל לעזור להם?

זה הזמן להציג – עוזר מכאני. דרואיד גדול ועצבני רץ לגשר הפיקוד, מחפש את הקפטן שלו. לא יכולה להיות ספינת חלל בלי קפטן. אז פרן מחליטה שהיא עכשיו הקפטן. אחרי תדרוך ארוך וממצה של הגאי הספינה (12 שניות על השעון, לא כולל ההסבר על הכפתור הגדול שמפוצץ את הספינה), הדרואיד אס-אם-33 מוכן להחזיר את גיבורינו הביתה… אם הוא היה יודע איפה הבית הזה נמצא.

על גבי הספינה, פרן מנסה להתנהג כמו קפטן, ווים מאושר מההרפתקה שנכפתה עליו וניל רק רוצה לחזור הביתה. קיי-בי עדיין לא פיתחה אישיות. סאם מביא את הספינה לנמל חלל שבו יוכלו לגלות מהי הדרך הביתה, וזהו מקום מוזר. מלא בספינות חלל, חייזרים מוזרים ואלימים, מערכת מוניטרית לא ברורה שמשום מה מעריכה מאוד את דמי הכיס שווים הביא איתו, ואוכל ממש ממש טרי. ומגעיל.

נמל החלל הוא מקום מוזר ומרהיב, ואנחנו רואים אותו דרך העיניים של ילדים שאף פעם לא ראו משהו משונה כמוהו (כלומר, גם אני, שרגיל להמצאות הויזואליות המוזרות של הזיכיון עוד מאז הקנטינה הראשונה, בהחלט לא השתעממתי מהסיור שם). אבל אף אחד שם לא מכיר את הדרך הביתה. מבחינתם, כוכב אט אטין הוא כוכב מיתולוגי, כמו שילד אבוד בתחנת רכבת יגיד לכם שהוא מאטלנטיס, ואז ישלוף יהלום קטן בשביל לשלם לכם על פחית קולה. בקיצור, במהרה נמל החלל מבין שהילדים הם טרף קל ועשיר בכסף.

את המצב מציל סאם, דרואיד קשוח כשם שהוא חבוט. הוא לא מוכן להניח לקפטן שלו להיכנע לחבורה של פיראטים, ובקרב קצר וכמעט מדמם הוא מציל אותם מהפיראטים רק בשביל לגלות להם שמבחינתו הם היו פיראטים כמו כולם.

אבל דרואיד אחד לא מספיק בשביל לחלץ חבורת ילדים חסרי מושג, וגיבורינו נזרקים לכלא. בכלא אנחנו מגלים סוף סוף את התפקיד של קיי-בי בחבורה: היא החכמה. אמנם כל החבורה עוזרת, אבל היא זו שמסבירה ומפשטת את תכנית הבריחה שלהם מהכלא ומכוכב הפיראטים, תוכנית שהדבר היחיד שחסר בה הוא המפתח שעל הקיר.

למזלם של הילדים, הם לא היחידים שנמצאים בכלא – את התא חולק זר מסתורי. הוא מבטיח לעזור להם לברוח אם יקחו אותו איתם… והמפתח? הוא לא בעיה, הוא ירחף אליהם. אחרי שני פרקים, ווים סוף סוף פגש ג'דיי אמיתי. ומי יכול להיות הג'דיי המסתורי הזה? אה, זה ג'וד לאו.

אחרי הפרק השני, הצד החזק של הסדרה הוא תחושת הפליאה. נזרקנו לעולם שמצד אחד הוא מאוד מוכר, ומהצד השני לחלוטין לא דומה למה שראינו בעבר בזיכיון. כן, לא ראינו בפרק הזה משהו עמוק יותר מאקשן וויזואליה מרשימה – אבל הגיבורים של הפרק הם ילדים, הם לא צריכים שום דבר אחר. אני רק מקווה שבהמשך הסדרה הם יפתחו אישיות קצת יותר מורכבת מתכונת אופי מרכזית אחת לכל אחד.

משני הפרקים הראשונים, האם "צוות שלד" היא סדרה לילדים? היא בהחלט מתאימה לילדים. עוד לא ראינו יותר מדי עומק, אלא בעיקר הרפתקה ומגניבות. אבל, מצד שני, זה גם אומר שיש פחות דרמה שאפשר לקלקל עם כתיבה רעה (שלום, אקולייט)– מלחמת הכוכבים התחילה בתור סיפור מסע-חניכה-אקשן-חייזרים, ואלו האזורים שבהם "ילד שנראה כמו פיל כחול" משתלב בהם הכי טוב.

הערות אקראיות:

  • פינת השם המפורסם, פרק 1: קארי קונדון, שמוצגת כמו דמות מרושעת-מאחורי-מסיכה-נחמדה, אבל השאירו אותה מאחור על הפלנטה.
  • פינת השם המפורסם, פרק 2: ניק פרוסט, בתור הקול המאוד חורקני של אס-אם-33.
  • שנייה, רגע, אני בודק… כן, זה יואן מקגרגור שהיה אובי וואן קנובי. ג'וד לאו זאת דמות אחרת. סבבה.