בואו נתחיל מהעתיד, והעתיד הוא הולוגרמות: אחרי כמה שנים שהתרגלנו לרעיון, פחות או יותר, של הולוגרמות של אמנים מתים (או כאלה שלא היו קיימים אי פעם בגזרת יפן) שמבצעים שירים על הבמה, עכשיו צריך להתחיל להתרגל להולוגרמות של שחקנים שמשחקות בסרטים חדשים. ספציפית – ג'יימס דין.
לא חשבתי אי פעם שאכתוב את המשפט "ג'יימס דין לוהק לסרט" אבל, אממ, הוא בהחלט כן – כוכב הקולנוע שהספיק לשחק ב-3 סרטים בחייו, יקנח בהופעה נוספת במותו – הסרט "למצוא את ג'ק", דרמה על מלחמת וייטנאם (מלחמה שאפילו לא התחילה בזמן חייו של ג'יימס דין, יש לציין). הרשת והוליווד הגיבו בזעם לנוכח הידיעה, ארי פולמן ודאי צחקק בביתו, ובטי מידלר ניצחה את סבב התגובות עם "שאף אחד לא יגיד לכם שקשה לגברים לבנים בהוליווד. עכשיו אפילו כשהם מתים הם עדיין מוצאים עבודה".
האם אנחנו צופים בעתיד שבו יאכלסו את המסך שלנו שחקני עבר? כנראה שלא בעתיד הקרוב. בעתיד הקרוב עדיין לא ממש השתלטנו על טכנולוגיית "הצערה" (de-aging) של שחקנים, ולא מדובר פה באולפני פיקסאר, אלא באיזה אולפן צעיר שקיווה לעורר כותרות כך שככל הנראה תקציב האפקטים שלהם מצומצם משהו. זאת בהנחה שהסרט בכלל יצליח לצאת לפועל – הכרזה דומה על כך שטוני קיי ("אמריקה X") ילהק רובוט לסרטו הבא יצאה לפני שנה ומאז התפוגגה בלי שום סימן שהסרט אמור עדיין לצאת לפועל.
כלומר, בכל הנוגע לסרט וליוצרים האלמונים שלו, אפילו אם הסרט ייצא לבסוף – לא נראה שיהיה מדובר במשהו שהוא יותר מקוריוז. אבל עבור סוכנים שמנהלים את העניינים עבור אמנים מתים מדובר בצעד משמעותי נוסף לארנק שלהם, וסוכנים, לצערנו, ידועים ביכולתם להזיז תהליכים. הזכרנו כבר שארי פולמן מצחקק בביתו?
בחדשות דיסני: שני המשכים שלא נכללו בהכרזה על פייז 4 קורמים להם עור וגידים: האחד הוא דווקא חלק מהפייז והוא ספיידרמן החדש. הסרט ייצא ב-16 ביולי, 2021. הולנד וזנדאיה יחזרו בוודאות וככל הנראה גם ג'ון וואטס יחזור לסרט השלישי. עוד במאי שיצליח להשלים טרילוגיה על גיבור על חרקי הוא פייטון ריד, במאי "אנטמן", שיחזור לסרט שלישי, אבל כזה שיקרה רק בפייז 5 כי הוא יתחיל להצטלם רק באזור 2021. חוץ מזה, הריבוט/רימייק של "שודדי הקאריביים" ממשיך לעשות קולות כאילו הוא הולך באמת להתרחש, ועכשיו הוא הולך להתרחש עם טד אליוט (התסריטאי של רוב הסדרה המקורית) וקרייג מאזין (היוצר של "צ'רנוביל", ודברים שהם ממש ממש לא "צ'רנוביל" כמו סרט ההמשך של "שלגיה והצייד" או סרטי "בדרך לחתונה עוצרים במקומות כלשהם"). בנוסף, גם סרט הלייב אקשן של צ'יפ ודייל (העונה לשם Rescue Rangers) ובבימויו של עקיבא שפר (מ"האי הבודד") ממשיך להיות קיים ואמור להתחיל לצלם בשנת 2020.
כמו כן, יצא בעולם הדיסני+ הזה. כשאני אומר "העולם" אני מתכוון "די בעצם רק ארה"ב", אז ההשפעה האמיתית פה עלינו זה על פיראטים ואנשים שמוכנים להשקיע מספיק בשביל לקנות VPN טוב בנוסף לשירות עצמו. תאריך ישראלי אפשרי שנראה באופק הוא מרץ 2020, אז השירות אמור להיות נגיש באירופה (כרגע לא הייתה הודעה רשמית שישראל תהיה חלק מההשקה שם, אבל נכתב ש"יתווספו מדינות לרשימה"), ואם לא אז, אז כנראה מאוחר יותר.
רימייקים, המשכים, וכו': בואו נוציא אותם מהדרך כדי שנוכל להתמקד בפרוייקטים מקוריים הפעם. סרט חדש על פי סיפורו של "איש הפיל" יוצא לדרך עם המפיקים של "ברבור שחור" והבמאי של "אל לבן" (סרט שזכה לתיאור "כוכב הכלבים" למרות שזה לא ממש מדויק); הסרט הטוב ביותר של 2018 (על פי דעתי), "ספיידרמן: ממד העכביש" מגשים את ההבטחה של סצנת הקרדיטים שלו ומכריז על המשך שייצא ב-2022; ועוד סרט אנימציה שיזכה להמשך הוא "משפחת אדמס" אז אני מקווה שהוא טוב; ו-זהו.
סרטים חדשים של במאים מגניבים, או, אממ, לכל הפחות מוכרים: ג'רמי סולנייה אחראי על שניים מהסרטים המגניבים של העשור האחרון ("נקמה כחולה" ו"חדר מנוחה") ולעוד סרט נטפליקס ("בחשכת הליל") שכולל את אחת מהסצנות הכי מגניבות בעשור האחרון, אבל הוא לא ממש באותה רמה . הסרט החדש שלו, לצערנו, גם הוא נמצא בנטפליקס, אבל הבה נשמור על אופטימיות. הסרט החדש "יחקור את העוולות האמריקאיות באמצעות אקשן שובר עצמות, הומור שחור ומתח" ובתפקיד הראשי יהיה ג'ון בוייגה, שנורא קיוויתי שיפרוץ אחרי "מלחמת הכוכבים" אבל נראה שזה לא ממש הסתדר לו.
גם דמיאן שאזל חווה את המסלול של סולנייה של "שני סרטים אהודים ואז אחד קצת מאכזב", אם כי בעוצמות קצת שונות, עם כל הקטע ששאזל הוא "הבמאי הכי צעיר שאי פעם זכה באוסקר" וסולנייה, לצערי, אפילו לא היה ברשימת המועמדים. הסרט הבא שלו נקרא "בבילון", אמורים לככב בו בראד פיט ואמה סטון, והוא יהיה על תקופת המעבר בהוליווד בין הסרטים האילמים לסרטים המדברים. בניגוד ל"שיר אשיר בגשם", כנראה שיהיו בו פחות נאמברים מוזיקליים (או אולי בעצם לא), והוא מתוכנן לצאת לקראת סוף 2021-תחילת 2022, כמתמודד חזק על האוסקר.
פול תומאס אנדרסון גם הוא הכריז על סרט חדש שכנראה ייצא באותו זמן והוא יתרחש ב"קליפורניה של שנות ה-70", ויתמקד בתלמיד שהוא גם שחקן מפורסם. לסרט עדיין אין שם.
זאת בניגוד לסרטו החדש של רוברט רודריגז, שדווקא יש לו שם, והשם שלו הוא "היפנוטי", יככב בו בן אפלק והוא על מישהו שחוקר שורה של מקרי שוד בלתי אפשריים וכמו כן את ההיעלמות של הבת שלו.
הסרט החדש של גאי ריצ'י, שבו הוא חוזר למקורות סרטי הפשע הלונדונים שלו, נמצא ממש מעבר לפינה, אבל יש לנו כבר הצצה על הפרוייקט הבא שלו: "משאית מזומנים" (Cash Truck), שבו הוא ממש חוזר למקורות שלו כי השחקן הראשי הוא ג'ייסון סטייתהאם. הסרט הוא רימייק לסרט צרפתי בשם "Le Convoyeur" על עובד בחברת אבטחה עם מניעים סודיים, שזה דווקא די חדשות רעות, כי הרימייק האחר של ריצ'י, ההוא שהוא עשה עם מדונה, נחשב בין הסרטים הגרועים שלו ספציפית, ובכלל.
במאי שלא שמענו ממנו הרבה זמן הוא סם ריימי. כלומר, שמו צץ לאורך העשור האחרון כמפיק בשלל סרטים, אבל מאז הגרסה המוזרה והלא נחוצה שלו ל"אוז", לא ממש שמענו ממנו. עכשיו הוא חוזר עם סרט אימה חדש שמתואר כ"מיזרי" פוגש את "להתחיל מחדש", ועכשיו מה שאני מדמיין זה כדור ים מנופף בפטיש, אז כבר היום שלי נהיה קצת יותר טוב.
עוד במאי אימה עם סרט חדש הוא רוברט אגרס ("המכשפה", "המגדלור") שממשיך לחקור את העבר בסרטיו (אבל זונח את החלק של האימה) והולך למאה העשירית בסרטו החדש, "The Northman", שמספר על נסיך ויקינגי שיוצא למסע נקמה על מות אביו. בסרט אמורים לשחק שני ילדי סקארסגארד (ביל ואלכסנדר), ניקול קידמן, ווילם דפו ואנה טיילור-ג'וי (שפרצה בסרטו הראשון של אגרס, "המכשפה").
ג'ון קרסינסקי גם הוא במאי אימה שעובד בימים אלה על ההמשך להצלחה המפתיעה שלו "מקום שקט", אבל הסרט הבא שלו נשמע קצת… אחר. לסרט קוראים "חברים דמיוניים" והוא עוקב אחרי איש שיכול לראות חברים דמיוניים, ומתחבר לחברים דמיוניים שנשכחו במרוצת הזמן. לאחר שהוא שומע שחלק מהחברים הנטושים הפכו לרעים לאחר שנים של ניכור ובדידות, הבחור מנסה להציל אותם (או משהו בסגנון). את הבחור יגלם, איך לא, ראיין ריינולדס. קרסינסקי גם ישתתף בסרט, שאותו הוא כתב.
רידלי סקוט כבר עשה פעם דרמה תקופתית בצרפת עם "Duel" בשם שלה ("הדואליסטים" שיצא בשנת 1977), ונראה שעכשיו הוא חוזר לשם שוב עם "הדו קרב האחרון", דרמה תקופתית בצרפת על בסיס תסריט של מאט דיימון, בן אפלק וניקול הולופסנר. בסרט גם יככבו מאט דיימון ובן אפלק (אם כי אפלק בתפקיד משני), במה שיהיה הסרט הראשון שהצמד עשה ביחד מזה עשור פלוס (נדמה לי), לאחר שהיו ידועים כצמד חמד חברים לעולם ברוגז ברוגז אף פעם. בסרט יככבו גם ג'ודי קומר ("להרוג את איב") ואדם דרייבר (נו, ההוא מהזה).
ובזווית ישראלית – לאחר שפפושדו הלך לביים את "מילקשייק אבק שריפה" לבד, אהרון קשלס יוצא גם הוא לביים סרט לבדו, גם הוא על בסיס תסריט שפפושדו והוא כתבו יחד (ביחד עם עוד שותף – קאי מארק). הסרט נקרא "עד המוות", יככבו בו ג'ייסון סודייקיס ואוונג'לין לילי, והוא מתואר כ"סיפור אהבה שנתקע באמצע סרט אקשן של סם פקינפה".
ליהוקים לסרטים שאנחנו כבר מודעים אליהם: בואו נעשה סדר ב"איש העטלף" – רוברט פטינסון הוא באטמן, פול דאנו הוא הרידלר (מצטער, ג'ונה היל), ג'פרי רייט הוא גורדון, זואי קרביץ היא אשת החתול, ואנדי סרקיס וקולין פארל הם, אולי, אלפרד והפינגווין (בהתאמה). נראה שאם יש משהו שסרטי באטמן ימשיכו להתמיד בו, זאת היכולת למשוך שחקנים איכותיים לתפקידים, לא משנה מה המעמד שלהם וכמה "איכותיים ואמנותיים" הם נחשבים.
בינתיים ב"מטריקס 4 אה וואו זה אשכרה קורה": קיאנו ריבס וקארי אן מוס חוזרים, וגם ג'יידה פינקט סמית'. אליהם מצטרפים ניל פטריק האריס, יאיא עבדול-מאטין השני ("אקוומן", "אנחנו"), וג'סיקה הנוויק ("משחקי הכס", "מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר" וכל מיני סדרות של מארוול ונטפליקס. כל התפקידים שלה שתיארתי היו מאוד משניים)
עוד סרטים שהוכרזו לאחרונה: המפיק של "רפסודיה בוהמית", ביחד עם התסריטאי של אותו הסרט, שמו את העין שלהם על הבי ג'יז בשביל הביופיק המוזיקלי הגדול הבא שלהם. אבל אולי הביופיק המוזיקלי הגדול הבא יהיה בכלל "כבוד", שיספר את סיפורה של אריתה פרנקלין. את אריתה תגלם ג'ניפר הדסון, לצידה יככבו פורסט וויטאקר, מרי ג'יי בלייג' וטיטוס בורג'ס. מצד שני, אולי יש מקום לכולם, כי "כבוד" אמור לצאת באוגוסט 2020, ואילו בקצב העבודה שלקח להם לעשות את "רפסודיה בוהמית", הסרט על הבי ג'יז ייצא בנובמבר 2025. עוד ביופיק, אבל לא מוזיקלי, הוא זה על חייה של לוסיל בול עם בעלה. אם השם של לוסיל בול מוכר לכם רק בעקיפין או כעוד איזה אייקון אמריקאי שאתם הייתם אמורים להכיר אבל לא באמת, אל דאגה: לאלה מאיתנו שלא אכפת מלוסיל אכפת כנראה מהתסריטאי של הסרט (אחד, אהרון סורקין) וממי שתשחק את לוסיל – קייט בלנשט.
בפעם האחרונה ששמענו על "גרין לאנטרן" זה היה אמור להיות במתכונת של סרט כלשהו, אבל נראה שב-DC השתכנעו שדווקא המסך הקטן הוא זה שיעשה צדק לפנס הירוק וכך הוא הפך לסדרה חדשה שתעלה ב-HBO MAX והכריזה על עצמה כ"סדרה הכי גדולה של DC עד כה". סדרה אחרת שתעלה בשירות סטרימינג ומבוססת על קומיקס היא "בון", שתצא בנטפליקס. אם זה ייצא לפועל ולא יתמסמס בדרך וגם יהיה אפילו חמישית מוצלח כמו הקומיקס, יש כאן פוטנציאל רציני ללהיט עצום.
עוד סרט על בסיס מותג הוא "בארני הדינוזאור" שכמובן, כמובן שיש סרט על פאקינג בארני הדינוזאור. הסרט, אם תהיתם, יהיה לייב אקשן ו- ואני נשבע שאני לא ממציא את זה "יעקוב אחרי הגיבור המודרני ויבחן האם המסר שלו של "אני אוהב אותך, אתה אוהב אותי" עומד במבחן הזמן". את הסרט יפיק דניאל קאלויה ("תברח") כי למה לא, זה לא שיש הגיון בעולם או משהו.
נקנח בשלושה סרטים שלא מבוססים על מותגים: הראשון הוא "מלחמת המחר" שמתוכנן לצאת בחג המולד של 2020 – סרט מד"ב עם כריס פראט על עולם שאליו פלשו חייזרים שככל הנראה מצליחים בכיבוש, מה שגורם למדענים לנסות לגייס עוד כוחות מהעבר על מנת לעזור במלחמה. זה נשמע מגניב מצד אחד, אבל מצד שני בפעם האחרונה שסרט מד"ב שנשמע מגניב עם כריס פראט יצא בחג המולד זה היה "הנוסעים" הלא כל כך מרשים. השני הוא סרטו החדש של ראסל קרואו, שחקן שאני לא ממש בטוח מתי לאחרונה ראינו אותו בסרט טוב, שיככב בסרט אימה על "שחקן שמאבד את שפיותו בזמן שהוא מצלם סרט אימה". זה נשמע מאוד מטא וכנראה יהיה מאוד מטא שכן הסרט הוא הסרט החדש של הצמד מאחורי "הנערות האחרונות" . והשלישי הוא העיבוד למחזמר "אוון הנסן היקר", שאמור להתחיל לצלם בקרוב, למרות שעדיין אין ליהוקים משמעותיים לסרט.
ודבר אחרון, כי ביקשו פה בתגובות: כולכם מודעים ל-AllMovies, אני מקווה. למי שלא – הנה הזדמנות מעולה להכיר, כי מדובר באפליקציה שעושה את כל העניין הזה של "לתכנן מתי ואיך לראות סרטים, כולל החלק של לקנות כרטיסים" לממש ממש פשוט ונוח.
כל העניין של ללהק את ג'יימס דין לסרט נראה כמו רעיון איום
גם יגנוב את הפוקוס מהסרט, גם יעלה המון כסף, גם יראה מוזר וגם לא ימשוך קהל בכלל. קשה לי לחשוב על איזה שהוא כוכב עבר (בניגוד לכוכבים מוזיקליים, למשל) שליהוק שלו כדמות חדשה בסרט חדש היה מושך קהל משמעותי.
לא שלטכנולוגיה מהסוג הזה אין שימוש מעניין – אם בלהחיות דמויות מהעבר (כמו במלחמת הכוכבים), אם על ידי ליהוק דמויות היסטוריות בתפקיד עצמן (בדומה למה שנעשה בפורסט גאמפ – חישבו איזה מהומה משמחת הייתה אם שחזור של ברוס לי היה עושה את התפקיד שלו ב"היו זמנים בהוליווד") או אם במפגשים סמליים בין ישן לחדש כמו ב"הוגו". אבל בכל המקרים האלו, חשוב להביא עם הדמות המשוחזרת את ההיסטוריה והנוסטלגיה שהיא מייצגת, ולא להתייחס אליה כאיזה שכפול גנטי שלוהק ללא הקשר.
למרות שנמאס לי קצת מראיין ריינולדס, מרגש אותי שהוא לוהק לסרט שעוסק בחברים דמיוניים.
כי הוא היה החבר הדמיוני הכי טוב בתולדות הקולנוע, אתם יודעים.
שמתם לב שכמעט כל הסרטים המקוריים שהוזכרו בכתבה עוסקים בגברים לבנים?
יוצאי הדופן הם הסרטים של: סולנייה (גבר לא לבן), פת"א (גבר, לא ידוע אם לבן), ריימי (אין שום פרטים). בסך הכל תשעה סרטים שעוסקים בגברים לבנים, אחד שבטוח לא, ושניים שעדיין בסופרפוזיציה.
יכול להיות שבחלק מהסרטים שהוזכרו לנשים יהיה תפקיד שווה בגודלו לשל הגברים (אבל הן תמיד מוזכרות אחריהם). וגם אז, רק נשים לבנות.
איפה המהפכה בהוליווד שהובטחה לי?
כמובן שיכול להיות שהבעיה היא בי, כן?
או באתרים מהם אני אוסף מידע, לכל הפחות.
חוץ מזה, נראה לי שהספירה שלנו שונה. יש בכתבה הרבה יותר מ-9 סרטים, ולפחות שניים (כבוד, והאחד על לוסיל בול) עוסקים בנשים (למרות שאולי האחד על לוסיל בול הוא יותר חצי-חצי, מה שבסימן שאלה גם אצל שאזל).
(כמו כן: קשה לדעת מי יהיה הדמות הראשית ב"בארני", ובסרט על ראסל קרואו נרמז שיש תפקיד משמעותי-ספק-ראשי לדמות של הבת שלו).
אבל אלה (חוץ מהעניין שאפשרי שהעניין באשמתי ובהוליווד דווקא כן עובדים ימים כלילות לעבוד על סרטים בכיכוב נשים ורק אני החמצתי כולם) ניטפוקים, כמובן. השורה התחתונה שלך עדיין מדויקת.
התייחסתי רק לסרטים המקוריים.
למרות שהמצב בשאר הסרטים שהוזכרו בכתבה לא הרבה יותר טוב.
בעידן הזה אין חמש מילים משתקות יותר מ-
״פלוני אלמוני (שם של במאי שאני מחזיק ממנו) יביים סרט לנטפליקס״. למשמחתי סולנייה הוא לא אחד מהם.
איזה כתבה כיפית, תודה!
עדיין מחכה ליום שבו אחת הכתבות האלה תספר על תאריך יציאה סופי ל-'הרי הטירוף' של גיירמו דל-טורו.
הסרט עם החברים הדמיונים
זה לא פחות או יותר העלילה של "האפי" מנטפליקס?
עוד עדכון
וורנר הכריזו רשמית שההפקה של "חיות הפלא 3" תצא לדרך באביב 2020.
למרות האכזבה של הסרט השני (הכנסות של 650 מיליון דולר כנגד תקציב הפקה של 200 מיליון וביקורות לא מרשימות), הרוב עדיין ציפו שהם ייתנו אור ירוק לסרט הבא.
מה שמעניין הוא שהפעם לא רק ג'יי. קיי. רולינג כותבת את התסריט, אלא גם סטיב קלובס.
למי שלא זוכר, סטיב קלובס כתב את התסריטים של כל סרטי הארי פוטר (מלבד החמישי) ועשה עבודה כלל לא רעה.
אני לא יודע אם זה יהפוך את הסרט ליותר טוב, אבל אין ספק שזאת התפתחות חיובית.
הבעיה העיקרית של הסרט השני הייתה שרולינג כלל לא טובה בלכתוב תסריט, אז עצם זה שמביאים תסריטאי, מראה שלוורנר לפחות יש מושג כלשהו מה הבעיה שם.
הבמאי דיוויד ייטס עדיין שם. לי אישית אין בעיה איתו. להפך, אני מאוד מרוצה ממנו ומאוד אוהב את מה שהוא עשה עם הארי פוטר האחרונים, אבל גם לדעתי כדאי להביא מישהו אחר בשביל להכניס "דם חדש" לסרטים.
עדיין, לדעתי המהלך העדיף יותר היה להביא תסריטאי, ולא להחליף את הבמאי, וכך באמת הם עשו.
נחכה ונראה איך זה יתפתח.
https://deadline.com/2019/11/fantastic-beasts-3-jessica-williams-rio-de-janeiro-brazil-1202777066/
עכביש הוא לא חרק
(ל"ת)
אבל טום הולנד הוא כן
(ל"ת)
ואף אחד לא מדבר על הסדרת טלוויזיה החדשה
שתתרחש ביקום הארי פוטר ותעלה בשירות הסטרימינג של וורנר ברוס
מאיפה?
לא שמעתי על זה בשום מקום…
לא מדברים על זה
כי זה לא באמת קורה – https://metro.co.uk/2019/07/04/harry-potter-tv-series-debunked-warner-bros-rumours-spread-online-10117131/