כבר כתבתי על כך שהדרך הטובה ביותר להפוך לבמאי הוליוודי בימינו היא דרך סרט קצר. הביוגרפיה של הרבה במאים צעירים מתחילה ב"הוא עשה סרט קצר שהפך ללהיט ברשת/משך את תשומת ליבו של במאי גדול X". במקרה, שלושה מהסרטים שיצאו השבוע בארץ ובארה"ב הם בדיוק כאלה – פרויקטים באורך מלא של במאים שקנו לעצמם את כרטיס הכניסה לתעשייה באמצעות סרט קצר. לאורך היומיים הקרובים הם יפורסמו כאן, לשיפוטכם: האם גם אתם הייתם נותנים לבמאים האלה תקציב, על סמך הסרטונים?
הראשון מבינהם הוא "מאמה" סרט קצר של אנדי (אנדרס) מוצ'יאטי (אולי ככה כותבים את זה). הסרט הקצר – סצינת אימה אחת, מנותקת מהקשר ולא מוסברת – יצא ב-2008, והצליח למשוך את תשומת ליבו של גיירמו דל טורו, וכפי שהוא יסביר לכם בעצמו, זה הספיק כדי לתת למוצ'יאטי לביים גירסה מורחבת של הסרטון.
למרות שיש דמיון בין הסרט הקצר והסרט הארוך – בשניהם יש שתי ילדות שנקראות ויקטוריה ולילי, ודמות בשם מאמא – סצינה זהה לא מופיעה בסרט הארוך, כך שלא מדובר בספוילר. ומאמא בסרט הארוך מוצלחת הרבה יותר מהגירסה הקצרה. רצוי, כמובן, לראות בחושך.
אממ... סצינה זהה אכן כן מופיעה בסרט הארוך.
מסתבר שכשאני כותב על זה בעמוד הביקורת אף אחד לא מתייחס.
אולי רק דמיינתי את הסצינה הזו בסרט…
ככל הזכור לי, לא ממש
יש סצינות דומות, אבל ככל הזכור לי סצינה כזאת לא יכולה להופיע בסרט הארוך, כי היחס של הילדות למאמא שם שונה לגמרי.
אתה כנראה צודק.
אני לא זוכר את הפרטים. בכל מקרה, אני לא חושב שצפיה בסרט הקצר מקלקלת את ההנאה מהסרט הארוך.
WTF???
אין ספק שאני רוצה לראות את הסרט אחרי זה…
ואני חייב לציין שהone shot הזה מדהים ומסובך! (וכנראה גם מאוד ערוך, אז אולי לא משנה….)
אהמ אהמ
אני חושב שמגיע לי חלק מהקרדיט על זה (מגיע גם ליאיר רווה).
לא, אחרת הייתי מציין את זה.
(ל"ת)
לונג שוט מדהים
מזכיר את ההוא מהחברה הטובים
מעניין אותי לדעת
אם בסרט מאמה נראית יותר טוב.
כלומר, יותר.. מפחיד.
כן.
(ל"ת)
מה, זה ממש נלעג
עם כל המילים שגיירמו דל טורו מכביר על הסרטון הזה, הייתי מצפה למשהו יותר מפחיד. אבל מאמא הזו שהולכת עקום, היא באמת קצת מפחידה, אבל היא בעיקר נראית כמו מין קריקטורה. כמו איזה מין תחפושת שמישהי שמה על עצמה בפורים ועכשיו היא מעמידה פנים כאילו היא רוח רפאים.
יותר מדי מפלצת, פחות מדי מסתורין.
לא מפחיד ולא מלחיץ.