בשנה הבאה נקבל עוד קצת מ"זה", כשייצא החלק השני לעיבוד של הספר של סטיבן קינג. הפעם העלילה תתרחש בימינו, כשהדמויות מהחלק הראשון התבגרו בשלושים שנה. את הגרסאות המבוגרות של בוורלי, ריצ'י, ביל, בן, אדי, מייק וסטנלי יגלמו ג'סיקה צ'סטיין, ביל היידר, ג'יימס מקאבוי, ג'יי ריאן, ג'יימס רנסון, איסיאה מוסטפה ואנדי בין בהתאמה. כמו כן, הבמאי קסאביה דולאן ישחק גם הוא בסרט, שזה לא אמור להפתיע כי הוא משחק לא פעם בסרטים, אבל בכל זאת קצת מפתיע כי המשכים של סרטי אימה זה לא בדיוק המקום בו אתה מצפה למצוא במאי סרטים שזוכים בכל מיני פרסים בפסטיבל קאן. הבמאי אנדי מוצ'יאטי חוזר לביים את החלק השני. [Variety, IW]
ובינתיים, בגלקסיה רחוקה, רחוקה: אחרי שנפרדנו מהאן סולו ולוק סקייווקר (בסרטים) ומהנסיכה ליאה (במציאות), בפרק התשיעי בסדרה נחזה בשובו של לאנדו קלריסיאן, בגילומו של בילי די וויליאמס. לא מזמן ראינו את הגרסה הצעירה של לאנדו ב"סולו", אבל וויליאמס עצמו לא גילם אותה מאז הטרילוגיה המקורית (הוא כן דיבב אותה בסדרות מצויירות ומשחקי וידאו). [THR]
"לשבור את הקרח 2", הוא ככל הנראה סרט ההמשך הכי מצופה שלא קשור לסרטי גיבורי על. אחרי ההצלחה המטורפת של הראשון, ואחרי הטפטופים הבלתי מספקים בדמות הסרטים הקצרים, שנה הבאה אמור לצאת סוף-סוף הדבר האמיתי, ועכשיו אנחנו יודעים קצת יותר על צוות השחקנים: קריסטן בל, עדינה מנזל וג'וש גאד משחזרים את תפקידיהם, ואליהם מצטרפים סטרלינג קיי בראון ואוון רייצ'ל ווד. צמד הבמאים של הסרט הראשון חוזר גם לסרט הנוכחי. [Variety]
למרות שני טריילרים, נראה של"ממד העכביש", הסרט המצויר של ספיידר-מן שייצא בהמשך השנה, יש עוד לא מעט דברים שהוא מחביא בשרוול. למשל – ניקולס קייג'. בסרט, שבו כבר קיבלנו אישורים על קיומם של ספיידרמן המוכר והמבוגר (פיטר פארקר), ספיידרמן הצעיר (מיילס מוראלס) וספיידר-גוון, יהיו עוד כמה גרסאות של ספיידרמן וקייג' יגלם אחת שנקראת ספיידרמן-נואר – גרסה של ספיידרמן שמתקיימת בשנות השלושים, נאבקת בגנגסטרים, מסתובבת עם מעיל שחור ולא ממש נראית כמו ספיידרמן, בעצם. ואם זה נשמע לכם קצת מוזר, אז ג'ון מולייני לוהק כפיטר פורקר, הלא הוא ספיידר-האם (Spider Ham). למי שלא מכיר, ספיידר-האם הוא עכביש שננשך על ידי מאי החזירה בעת שחושמלה על ידי מייבש שיער רדיואקטיבי שהמציאה ולכן הוא נהפך לחזיר עם כוחות של עכביש ו-לא, זה נהיה טיפשי מדי, בוא נעבור לידיעה הבאה. [Nerdist]
הסינים מאוד אוהבים סרטים הוליוודים, והרבה פעמים תורמים לא מעט לרווחים העולמיים שלהם. גם את הסרטים שלהם הם אוהבים (שניים מעשרת הסרטים הכי קופתיים ב-2018 נכון לכתיבה שורות אלה הם סינים, ועשו את הרווח שלהם כמעט לחלוטין בסין), אבל גם הם, כמו כולם, לא מתלהבים מכל סרט שיוצא בארץ שלהם. רק ש"אסורה" ("Asura") לא היה סתם עוד סרט, אלא הסרט הכי יקר שהופק בסין אי פעם, עם תקציב של כ-110 מיליון דולר. התכנון היה ליצור סרט פנטזיה אפי בסגנון "שר הטבעות", שיהיה גדוש באפקטים מרהיבים ויהווה התחלה של פרנצ'ייז.
ואז הוא יצא לאקרנים.
בסופ"ש הפתיחה שלו בסין, "אסורה" הכניס 7 מיליון דולר. כלומר, הסרט הזה חטף "הקיץ של אביה" מבחינת קהל. הוא התרסק כל-כך חזק שכבר ביום ראשון שאחרי הפתיחה פורסמה הודעה ברשתות החברתיות שהסרט יוסר מן האקרנים, כשלא ניתנה סיבה ספציפית לחלטה הזאת. חלק מהמפיקים מאשימים אנשים שהציפו בביקורות שליליות את דף הסרט באתר שהוא הגרסה הסינית של "רוטן טומייטוז", בעוד שאחרים טוענים שהסרט לא שווק בצורה מספיק טובה ולא הצליח לייצר עניין. לטענת נציג של אחת מחברות ההפקה, הסרט הוסר כדי שיוכל לעבור כמה שינויים ואז ינסו להוציא אותו מחדש, מה שנשמע קצת כמו רמאות. אם זה אכן יקרה, בבקשה לודא שאחרי ההפצה השנייה מישהו יגיד "בלי חרטות". [THR]
שני סרטי זומבים הוכרזו לאחרונה, שונים מאוד אחד מהשני.
הראשון הוא ההמשך ל"זומבילנד", שהוכרז משום מקום אבל כולל את כל המרכיבים של הסרט הראשון: הרביעייה המקורית (אמה סטון, אביגיל ברסלין, וודי הרלסון וג'סי אייזנברג), שזה סימן טוב, והבמאי המקורי, שבהתחשב בגוף העבודה שלו מאז "זומבילנד", אפשר לקרוא לזה סימן נייטרלי. הסרט אמור לצאת באוקטובר 2019. [Deadline]
השני, והיותר מעניין מבחינתי, הוא של ג'ים ג'רמוש. לאחר שנתן לערפדים את הטיפול ההיפסטרי שלו (בסרט המוצלח "רק האוהבים שורדים"), הוא עכשיו יוצר סרט אח ל"רק האוהבים" בשם "The Dead Don't Die" שיעסוק בזומבים. הסרט מצלם בימים אלה בניו יורק והקאסט שלו מונה את ביל מאריי, אדם דרייבר, טילדה סווינטון, סלינה גומז, סטיב בושמי ועוד. [Variety]
חדשות שהיו מלהיבות אנשים ב-2012: דיסני הכריזו על כך שמצאו במאית לסרט "אלמנה שחורה".
ובחזרה לימינו – בהתחשב בכך שהכי מוקדם שהסרט ייצא זה כנראה ב-2021, האם עדיין יהיה למישהו אכפת מסרט של "אלמנה שחורה"? נראה שבזמן שדיסני התמהמו, אנשים אחרים ניסו לתפוס את המומנטום של סרטי אקשן עם מרגלת (בהצלחה מועטה), ובכלליות נראה שמסרט לסרט נראה ההתלהבות מהדמות דועכת. כל זה לא אומר שאני רוצה להרתיע את דיסני מלעשות את הסרט (שאגב, לא הכריזו רשמית עדיין שהם עושים אותו), רק שחבל שהסרט הזה לא יצא כשזה עוד היה ממש רלוונטי. [Polygon]
עוד מישהו שמתמהמה עם הסרטים שלו הוא ג'ונתן גלייזר. היוצר של "מתחת לעור" הודיע על סרטו הבא, שייצא רק ב-2020, מה שאומר שיעבור פרק זמן של 6 שנים מאז הסרט הקודם שלו (שזה עדיין פחות זמן שעבר מ"לידה" ועד "מתחת לעור"), והפעם הוא עושה סרט שואה. אבל לא סתם סרט – סרט שואה על אושוויץ, שמציג לא רק את היהודים אלא גם את ה"אנשים שעמדו בצד ונתנו לזה לקרות". [IW]
שני ריבוטים שמידת הצורך שלהם לא ברורה הוכרזו לאחרונה: באפי ורובוקופ.
ג'וס וידון הכריז בקומיק-קון על כוונתו להרים מחדש את הסדרה (למרות שהוא רק בתפקיד מפיק בכיר. את הסדרה תכתוב אחת מהכותבות של "סוכני ש.י.ל.ד") כאשר הפעם בתפקיד הראשי תהיה קוטלת שחורה. כל זה נשמע נייטרלי למדי (חוץ מזה: איזה מין שם זה באפי לנערה שחורה בימינו?), ואולי זה קשור לעובדה שאין לסדרה הרבה יותר חוץ מזה – עדיין אין שום רשת שקנתה אותה (הם מחפשים ללכת לסטרימינג או כבלים), עדיין אין ליהוק, עדיין אין כלום – רק כוונות. נראה מה ייצא מהכוונות האלה. [THR]
כמו במקרה של "באפי", גם פרק נוסף בסדרת "רובוקופ" לא נראה כמו דבר נחוץ במיוחד, אבל הנה הוא יוצא לפועל ומאחוריו – ניל בלומקמפ, מה שפעם היה במאי מבטיח והיום הוא מי שהיה בעבר במאי מבטיח. ההמשך אמור להתעלם מהריבוט וההמשכים ולהיות המשך ישיר לסרט הראשון בצעד שמתחיל לצוץ יותר ויותר (גם הסרט החדש של "שליחות קטלנית" נוהג ככה). לסרט עוד אין תאריך יציאה אבל יש שם:"רובוקופ חוזר". [Den of Geek]
ולסיום, משהו קצת שונה:
סדרת משחקי ההרפתקאות "Uncharted" היא אחת מהסדרות יותר פופולריות אצל בעלי הקונסולות. בהוליווד הבינו את זה וכבר התחילו לעבוד על סרט שיעקוב אחר ימיו הראשונים של צייד האוצרות ניית'ן דרייק, בגילומו של טום הולנד. אבל הבמאי אלן אנגר לא רצה לחכות עד שהסרט יצא והחליט לעשות סרט מעריצים קצר משלו. לנעליים של דרייק הוא הכניס שחקן שהרבה ממעריצי המשחקים היו רוצים לראות בתפקיד: ניית'ן פיליון. השניים אמרו בראיון שאין להם תכניות לפתח את הסרט למשהו גדול יותר, אבל הם ישמחו לדבר על כך עם מי שיהיה מעוניין. אז עד שיגיע אלינו סרט רשמי של "Uncharted", פנו לעצמכם רבע שעה וצפו בגרסה הקצרה:
לשבור את הקרח הוא דווקא ממש סרט גיבורי (גיבורת) על
(ל"ת)
אויש על "עוד אדפטציה של משחק וידאו"
צריך לבדוק אם זו הסוגה הכי כושלת בהיסטוריה.
אני כן מתענין ברובוקופ, ולו מהסיבה שהסרט המקורי כל כך חכם ושאר מה שעשו עליו כל כך מטומטם. אם יצליחו לכתוב סיפור חכם ברוח הסיפור המקורית, זה בהחלט משהו שיענין לראות.
יותר משאני מעונין לראות ריבוט לבאפי, יהיה מענין לראות המשך ליקום הזה. אפילו יותר למה שעשו באנג'ל.
עדיין לא הבנתי אם הסדרה החדשה של באפי
היא רימייק עם אותם דמויות ושחקנים חדשים או המשך של הסדרה עם דמויות חדשות. מקווה מאוד שזה האפשרת השנייה.
יש כאן אפשרות ליקום חדש...
היה כבר את באפי ואנג'ל, אם הוא יעשה פה קוטלת חדשה, זה כבר יקום טלוויזיוני שלם (מבלי להכליל את כל מה שהולך בקומיקס)
כמו שנאמר, כרגע אין דבר חוץ מכוונות.
אבל לדעתי, זה יהיה ממש מפגר לעשות חידוש לבאפי. במיוחד כשהעולם הזה כל כך גדול (ואני רק עכשיו סיימתי את עונה 8). הם יכולים לקחת קוטלת אחרת בעתיד או בעבר. הם יכולים לעשות סדרה על הקוטלת שבסוף ספייק הרג בשנות השבעים (למרות שזה יהיה סיום טראגי ידוע מראש). הם יכולים לעשות סדרה על קוטלת בזמננו שהיא לא באפי ומתרחשת אחרי כל הבלגן של הקומיקס. הם יכולים לקחת קוטלת בעתיד רחוק או עתיד אלטרנטיבי. הם יכולים לקחת קוטלת בעבר הרחוק כשעוד לא ממש הבינו מה זה כל זה. הם יכולים לעשות סדרה על קוטלת כשמסדר הצופים רק קם. הם יכולים לעשות סדרה על קוטלת שהלכה לאיבוד באיזה שהוא מימד כאב מקביל (אנחנו יודעים שיש להם הרבה כאלו). יש כל כך הרבה אפשרויות שעדיין יהיו The Vampire Slayer אבל לא באפי. אין שום סיבה לעשות שוב את באפי.
לא הבנתי למה אתה חושב שהאלמנה השחורה כבר לא רלוונטי
אני סומך מעל מארוול שהם יוציאו עליה סרט שיהיה מאוד מעניין ויגרום לדמות להיות יותר פופולרית.
*על
(ל"ת)
אני אשמח לראות סרט אלמנה שחורה אבל, עדיין, התזמון
מתי יצא Iron Man 2? ב-2010? סרט אלמנה שחורה היה צריך לצאת ב-2012-3. חבל שהם נזכרו עכשיו וחבל שהיה צריך להיות אשת-חיל לפני כדי שהם יבינו שזה עובד.
ספיידר פיג
ואני חשבתי שסיפמסונס המציאו את הבדיחה הזו בעצמם, כנראה שגם לקומיקס יש חוק 43
הו לא, גרסאות החיה של גיבורי מארבל
משוטטות להן בהרפתקאות לילדים מאז תחילת האייטיז.
בינהן גם spider ham. אבל משחק המילים האהוב עלי הוא דווקא Goose Rider.
אני כן תוהה איזה עוד גרסאות ספיידרמן יכניסו לסרט הזה ועד כמה הוא ידמה את הארוע spider verse המקורי בקומיקס. אני מחזיק אצבעות לספיידרמן היפני.
זה אמתי??!
"למי שלא מכיר, ספיידר-האם הוא עכביש שננשך על ידי מאי החזירה בעת שחושמלה על ידי מייבש שיער רדיואקטיבי שהמציאה ולכן הוא נהפך לחזיר עם כוחות של עכביש"
תגיד לי שהמצאת את זה
תהנה
אוקיי
זה פארודיה, נרגעתי. זה ממש מצחיק
היי, הוא נראה כמו סרבוס.
מעניין
אוף טופיק: סרטים ישראליים בישראל
אני בארץ לשלושה שבועות, מה שווה לנסות לתפוס בזמן הזה? גם בנטפליקס הישראלי ודומיו, וגם בקולנוע, הקרנות מיוחדות וכו'.
תודה :)
בואי להקרנה של משורדג ולכהן-קון
פרסום סמוי פרסום סמוי
יש פסטיבל ירושלים
בית בגליל
(ל"ת)
הבלתי רשמיים בקולנוע
(ל"ת)
עוד קלאסיקה (?) חוזרת לבתי הקולנוע בארה"ב
32 שנים אחרי שהוא עשה טראומה לדור שלם של ילדים אמריקאים (טוב, אלה שאשכרה הלכו לראות אותו בקולנוע. לא היו הרבה כאלה), "רובוטריקים: הסרט" המצויר משנת 1986… חוזר לבתי הקולנוע! הסברו מתכננים לעשות לו סבב הקרנות כדי לקדם את היציאה של "באמבלבי: הסרט". טאגליין להורים: "משהו שהילדים שלכם יכולים לצפות בו עד שהם יהיו מספיק גדולים בשביל 'רשימת שינדלר'". טאגליין למבקרים: "כבר ב-1986 רובוטריקים בקולנוע היה דרעק".
https://www.animenewsnetwork.com/news/2018-08-02/transformers-the-movie-to-screen-in-500-u.s-theaters-in-september/.134981
אוף טופיק - בית הנייר
מישהו פה ראה/רואה בית הנייר? שמעתי על הסדרה המון המלצות וראיתי המון אנשים שאומרעם שזה סדרה מדהימה ומטורפת והכי טובה שיש!!!!!!11
אז ראיתי את הפרק הראשון. הוא גרוע.
מישהו המשיך לראות אחרי הפרק הראשון ויכול לאמר לי אם הסדרה משתפרת בצורה דרסטית בפרקים הבאים?
פרשתי אחרי הפרק השני
אם אתה מעוניין בסדרה מאתגרת וחכמה באמת: The Leftovers.
היא מאוד לא משתפרת
ומנצלש"ת: יש המלצות לסדרות טובות בספרדית?
ראיתי את מרבית הסדרה
התחלתי לראות את הסדרה רק מאמצע העונה הראשונה בערך ולא השלמתי את הפרקים שפספסתי, אז אני לא יודעת להגיד כמה זה משתפר מפתיחת הסדרה. בסך הכל, סדרה שבנויה לגמרי על עיקרון "האם הם יצליחו?" ששומר על המתח. הדמויות קלישאתיות אך כן מעוררות אמפתיה ומהלכי העלילה ברובם לא מטומטמים ואפילו חכמים בחלקם, כשהם מתבססים על ניתוח האופי האנושי והבנתו ולא על צירופי מקרים. סדרה נחמדה, מהנה ושומרת על קצב, לפחות מאמצע העונה הראשונה הלאה. סדרת מופת? לא הייתי מגזימה. סדרה נוראית? גם לא. סדרת בינג׳ מהנה וחכמה לפרקים.
סין משחקים באוכל שלהם
שוב יצא סרט סיני לקולנוע, ושוב הוא נכשל בקופות: הפעם סרט אנימציה בשם "Kung Food". ושוב הסינים משתמשים באותה הטקטיקה של "אסורה" – מורידים אותו מהר מן האקרנים ואומרים שישפרו אותו ויפיצו מחדש. זה מתחיל להיות קצת מפחיד כי זה עשוי להיות תקדים למשהו שאולי מתחיל בסין אבל עשוי להתפשט אל עוד מקומות: סרט יצא, האולפנים יראו שהוא לא מצליח, ובמקום להפיק לקחים להבא הם פשוט ינסו לשפצר אותו ולהפיץ מחדש. זה נשמע כמו קונספט מאוד רע ומאוד מטופש (מה אם גם אחרי השפצור זה לא יביא קהל ויצא שהפסדתם אפילו יותר כסף על לשלם לאנשים לעבוד על משהו שלא הניב רווחים? חשבתם על זה? המממ?). בקיצור, תפסיקו עם זה, סין.
למה לא? בעיני זה דווקא טוב
(ל"ת)
הלב כואב על לכתו: ניל סיימון 1927-2018
ניל סיימון, שהלך היום לעולמו, בכלל לא היה איש קולנוע אלא מחזאי – אבל הוא היה אחד המחזאים המוסרטים ביותר בהיסטוריה. עיון בפילמוגרפיה שלו בימד"ב מעלה רשימה ארוכה מאוד של עיבודים קולנועיים למחזות שלו, מהם אני מודה יצא לי לדגום רק כמה מההיי-לייטס (הקלאסיקה "הזוג המוזר", "אבודים ביונקרס" שראיתי זמן קצר אחרי שצפיתי בגרסה הבמתית שהועלתה פה בישראל והטרילוגיה הביוגרפית של "יומן חוף ברייטון", "טירונות" ו-"בדרך לברודוויי".
איך אפשר לסכם את פועלו של סיימון, בקולנוע ובכלל?
הוא היה איש מצחיק.
לכאורה, הוא שייך לגל שלם של יוצרים יהודים שצמחו בשנים הקשות של השפל הכלכלי ומלחמת העולם השניה שבאה בעקבותיו, דור שידע לחבר בין הקיום היהודי בארץ האפשרויות הבלתי-מוגבלות לנוירוטיות התמידית שמלווה את הקיום הזה . אבל בניגוד ליוצרים מוערכים שעסקו בחיבור הזה כמו וודי אלן, סיימון מעולם לא גלש לציניות ורשעות כשהוא עסק באותו חיבור. את הגיבורים שלו, לעיתים קרובות אנשים פגומים, הוא נתן לקהל לחבק, ותמיד דאג להוציא את אותו קהל מהאולמות עם חיוך ובלי טיפת מרירות. זו אולי הסיבה שמבקרים לרוב לא ייחסו ליצירות שלו חשיבות – טוב-לב הוא לא תכונה שמבקרים נוטים להעריך, במיוחד כשהוא מגיע קומפלט עם הצלחה פיננסית (וסיימון הוציא לבמות ולאולמות שלאגרים באופן די סדרתי). אבל בבחירה בין אלן לסיימון, תמיד העדפתי את סיימון.משהו באופטימיות שלו תמיד דיבר אלי יותר.
זה, ויש לי תחושה שהוא אף פעם לא בגד באשתו עם הבת שלה. זה יתרון מסוים
סרט שלו שאני מאוד אוהב הוא "חמישה בלשים לקינוח" ("Death by Murder"), שהוא פארודיה מהממת על סיפורי רצח-באחוזה-מבודדת.
חכה, עוד לא סיימו את ההספדים עליו, משהו כבר יצוץ.
(ל"ת)
חמישה בלשים לקינוח נהדר.
ומפסיד כנראה רק ל"רמז" בתואר "פארודית תעלומת הרצח בטירה חשוכה" המאוד ספציפי.
תיקון קל: הוא כן היה תסריטאי, ואת רוב העיבודים למחזות שלו הוא עיבד בעצמו
כולל הסרטים שהזכרת.
(אלא אם לא הבנתי נכון את המשפט "הוא לא היה איש קולנוע")